Na podlagi 16. in 24. člena Zakona o javnih skladih (Uradni list RS, št. 77/08 in nadaljnji) in 11. člena Odloka o ustanovitvi Javnega sklada malega gospodarstva Goriške (Časopis OKO – Uradne objave, št. 14/2003 in Uradni list RS, št. 21/16) je Nadzorni svet Javnega sklada malega gospodarstva Goriške na 8. redni seji dne 18. 4. 2024 sprejel
S P L O Š N E P O G O J E P O S L O V A N J A
Javnega sklada malega gospodarstva Goriške za pomoči de minimis
(vsebina splošnih pogojev)
Splošni pogoji poslovanja Javnega sklada malega gospodarstva Goriške za gospodarstvo in kmetijstvo (v nadaljnjem besedilu: Splošni pogoji poslovanja) opredeljujejo:
(a) področje uporabe, namen in oblike finančnih pomoči Javnega sklada malega gospodarstva Goriške (v nadaljnjem besedilu: JSMGG);
(b) upravičence, pogoje za pridobitev pomoči, vrste pomoči ter ukrepe JSMGG na področju gospodarstva in kmetijstva;
(c) posebne pogoje JSMGG za dodelitev pomoči;
(d) načine in postopek dodelitve pomoči;
(e) pravice in obveznosti JSMGG in upravičencev;
(f) hrambo dokumentacije;
(g) sankcije pri ugotovljenih odstopanjih dodeljenih pomoči;
(h) končne določbe.
JSMGG dodeljuje pomoči z namenom vzpostavitve učinkovitega okolja za razvoj gospodarstva in kmetijstva na področju občin ustanoviteljic JSMGG.
JSMGG dodeljuje pomoči v obliki:
(a) posojil;
(b) garancij oziroma jamstev;
(c) nepovratnih sredstev.
Pomoči, ki jih v skladu s Splošnimi pogoji poslovanja izvaja JSMGG, se obravnavajo kot pomoči po pravilu de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L št. 2023/2831 z dne 15. 12. 2023, v nadaljnjem besedilu Uredba Komisije (EU) št. 2023/2831).
(opredelitev temeljnih pojmov)
Pojmi, uporabljeni v Splošnih pogojih poslovanja, imajo naslednji pomen:
(a) »pomoč« pomeni vsak ukrep, ki izpolnjuje vse pogoje iz prvega odstavka 107. člena Pogodbe o delovanju Evropske unije (prečiščena različica, UL C št. 202 z dne 7. 6. 2016, str. 47), zadnjič spremenjene s Sklepom Sveta (EU) 2019/1255 z dne 18. julija 2019 o spremembi Protokola št. 5 o Statutu Evropske investicijske banke (UL L št. 196 z dne 24. 7. 2019, str. 1);
(b) »MSP« ali »mikro, malo in srednje podjetje« pomenijo podjetja, ki izpolnjuje merila iz Priloge I Uredbe Komisije (EU) št. 2022/2472 z dne 14. decembra 2022 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči v kmetijskem in gozdarskem sektorju ter na podeželju za združljive z notranjim trgom z uporabo členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije (UL L št. 327 z dne 21. 12. 2022, str. 1);
(c) »podjetje v težavah« pomeni podjetje, ki izpolnjuje pogoje iz 18. točke 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 187 z dne 26. 6. 2014, str. 1), zadnjič spremenjene z Uredbo Komisije (EU) 2021/1237 z dne 23. julija 2021 o spremembi Uredbe (EU) št. 651/2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 270 z dne 29. 7. 2021, str. 39);
(d) »materialne investicije« pomenijo investicije v fizična sredstva, ki jih sestavljajo zemljišča, poslopja in obrati, stroji in oprema ipd.;
(e) »nematerialne investicije« pomenijo investicije v sredstva, ki nimajo fizične ali finančne oblike, kot so patenti, licence, strokovno znanje ali druga intelektualna lastnina, ipd.;
(f) »obratna sredstva« pomenijo sredstva, ki se vlagajo v tekoče poslovanje, npr. v plače, blago in materiale, storitve, najemnine ipd.;
(g) »intenzivnost pomoči« pomeni bruto znesek pomoči, izražen kot odstotek upravičenih stroškov pred odbitkom davkov ali drugih dajatev;
(h) »enotno podjetje« pomeni vsa podjetja, ki so med seboj najmanj v enem naslednjih razmerij:
i. podjetje ima večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov drugega podjetja,
ii. podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati večino članov upravnega, poslovodnega ali nadzornega organa drugega podjetja,
iii. podjetje ima pravico izvrševati prevladujoč vpliv na drugo podjetje na podlagi pogodbe, sklenjene z navedenim podjetjem, ali določbe v njegovi družbeni pogodbi ali statutu,
iv. podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na podlagi dogovora z drugimi delničarji ali družbeniki navedenega podjetja edino nadzoruje večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov navedenega podjetja.
Podjetja, ki so v katerem koli razmerju iz alinej i. do vključno iv. preko enega ali več drugih podjetij, prav tako veljajo za enotno podjetje.
(opredelitev pomoči de minimis)
Pomoč de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 je pomoč, ki zaradi svoje višine ne izkrivlja ali ogroža konkurence in ne predstavlja državne pomoči.
(1) Do pomoči skladno z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 so upravičena podjetja v vseh sektorjih, razen podjetja dejavna v:
(a) primarni proizvodnji ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, opredeljene v členu 5, točki (a) in (b), Uredbe (EU) št. 1379/2013;
(b) predelavi in trženju ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine proizvodov, nabavljenih ali danih na trg;
(c) primarni proizvodnji kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o ustanovitvi Evropske skupnosti;
(d) predelavi in trženju kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi v naslednjih primerih:
i. kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene oziroma količine takih proizvodov, ki so nabavljeni od primarnih proizvajalcev ali jih je na trg dalo zadevno podjetje;
ii. kadar je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce.
(2) Če je podjetje dejavno v enem od sektorjev iz odstavka 1, točke (a), (b), (c) ali (d), poleg tega pa je dejavno v enem ali več drugih sektorjev, ki spadajo na področje uporabe Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831, ali opravlja še druge dejavnosti, ki spadajo na področje uporabe Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831, se Uredba Komisije (EU) št. 2023/2831 uporablja za pomoč, dodeljeno v zvezi s slednjimi sektorji ali dejavnostmi, pod pogojem, da podjetje na ustrezen način, kot je ločevanje dejavnosti ali ločevanje računovodskih izkazov, zagotovi, da dejavnosti v sektorjih, ki so izključeni iz področja uporabe Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831, niso deležne pomoči de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831.
(3) Do pomoči skladno z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 so upravičene pravne in fizične osebe s področja gospodarstva, ki:
(a) se uvrščajo v MSP;
(b) imajo sedež dejavnosti na območju občin ustanoviteljic JSMGG.
(4) Do pomoči skladno z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 so upravičene pravne in fizične osebe s področja kmetijstva, ki:
(a) se uvrščajo v MSP;
(b) imajo sedež oziroma stalno prebivališče na kmetijskem gospodarstvu, ki je vpisano v register kmetijskih gospodarstev in ima večino kmetijskih površin na območju občin ustanoviteljic JSMGG;
(c) imajo registrirano dopolnilno oziroma nekmetijsko dejavnost v skladu z zakonodajo.
(5) Do pomoči JSMGG niso upravičena podjetja:
(a) ki so v postopku vračanja neupravičeno prejete državne pomoči;
(b) ki nimajo v celoti izpolnjenih vseh finančnih obveznosti do JSMGG;
(c) ki nimajo poravnanih davčnih obveznosti do Republike Slovenije;
(d) ki so v preteklem obdobju že dobili posojila in niso redno izpolnila finančnih obveznosti do JSMGG;
(e) ki so v več kot 25 % javni lasti;
(f) ki so v težavah;
(g) katerih zapadle neplačane in nezapadle obveznosti iz že prejetih posojil znašajo 60.000 EUR ali več;
(h) katerih zapadle neplačane in nezapadle obveznosti iz že prejetih garancij znašajo 30.000 EUR ali več.
(izvzeta področja uporabe)
Pomoč de minimis se ne dodeli za:
(a) dejavnosti, povezane z izvozom v tretje države ali države članice, in sicer če je pomoč neposredno povezana z izvoženimi količinami, vzpostavitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo;
(b) pomoč, ki se dodeli pod pogojem, da se domačim proizvodom in storitvam pri uporabi daje prednost pred uvoženimi.
(1) Skupna višina pomoči dodeljena enotnemu podjetju ne sme presegati 300.000 EUR v katerem koli triletnem obdobju, ne glede na obliko ali namen pomoči.
(2) Pomoč de minimis ne glede na datum plačila pomoči de minimis podjetju velja za dodeljeno takrat, ko se podjetju v skladu z veljavnim nacionalnim pravnim sistemom dodeli zakonska pravica do prejema pomoči.
(3) Zgornja meja, določena v odstavku 1, se uporablja ne glede na obliko pomoči de minimis ali njene zastavljene cilje ter ne glede na to, ali se pomoč v celoti ali le delno financira iz sredstev Unije.
(4) Pomoč se za namene zgornje meje, določene v odstavku 1, izrazi v gotovinskih nepovratnih sredstvih. Vsi uporabljeni zneski so bruto zneski, tj. pred odbitkom davkov ali drugih dajatev. Če se pomoč ne dodeli v obliki nepovratnih sredstev, je znesek pomoči enak bruto ekvivalentu nepovratnih sredstev.
(5) Pomoč, plačljiva v več obrokih, se diskontira na vrednost, ki jo je imela ob dodelitvi. Obrestna mera, ki se uporablja za diskontiranje, je diskontna stopnja, ki velja ob dodelitvi pomoči.
(6) Če bi dodelitev nove pomoči de minimis presegla ustrezno zgornjo mejo iz odstavka 1, ta nova pomoč ne more biti deležna ugodnosti iz Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831.
(7) V primeru združitev ali pripojitev se vsa prejšnja pomoč de minimis, dodeljena kateremu koli od podjetij, udeleženih v združitvi, upošteva pri ugotavljanju, ali nova pomoč de minimis za novo ali prevzemno podjetje presega zgornjo mejo iz odstavka 1. Pomoč de minimis, ki je bila zakonito dodeljena pred združitvijo ali pripojitvijo, ostane zakonita.
(8) Če se podjetje razdeli na dve ali več ločenih podjetij, se pomoč de minimis, dodeljena pred razdelitvijo, dodeli podjetju, ki je je bilo deležno, in to je načeloma podjetje, ki prevzame dejavnosti, za katere se je pomoč de minimis uporabila. Če taka dodelitev ni mogoča, se pomoč de minimis dodeli sorazmerno na podlagi knjigovodske vrednosti lastniškega kapitala novih podjetij na dejanski datum razdelitve.
(izračun bruto ekvivalenta nepovratnih sredstev)
(1) Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831 se uporablja le za pomoč, za katero je mogoče bruto ekvivalent nepovratnih sredstev natančno izračunati vnaprej in brez vsakršne potrebe po oceni tveganja (v nadaljnjem besedilu: pregledna pomoč de minimis).
(2) Pomoč v obliki nepovratnih sredstev ali subvencionirane obrestne mere velja za pregledno pomoč de minimis.
(3) Pomoč v obliki posojil velja za pregledno pomoč de minimis, če:
(a) upravičenec ni niti v kolektivnem postopku v primeru insolventnosti niti v skladu z nacionalno zakonodajo ne izpolnjuje meril za uvedbo kolektivnega postopka v primeru insolventnosti na zahtevo njegovih upnikov. V primeru velikih podjetij je upravičenec v položaju, primerljivem z bonitetno oceno vsaj „B–“, in bodisi
(b) je posojilo zavarovano s premoženjem, ki krije vsaj 50 % posojila, posojilo pa znaša 1.500.000 EUR v obdobju petih let ali 750.000 EUR v obdobju desetih let; če je posojilo manjše od teh zneskov ali je dodeljeno za manj kot pet oziroma deset let, se bruto ekvivalent nepovratnih sredstev tega posojila izračuna kot ustrezni delež ustrezne zgornje meje, določene v členu 10 (1) teh Splošnih pogojev poslovanja, bodisi
(c) je bil bruto ekvivalent nepovratnih sredstev izračunan na podlagi referenčne obrestne mere, ki se je uporabljala ob njihovi dodelitvi.
(4) Pomoč v obliki jamstev velja za pregledno pomoč de minimis, če:
(a) upravičenec ni niti v kolektivnem postopku v primeru insolventnosti niti v skladu z nacionalno zakonodajo ne izpolnjuje meril za uvedbo kolektivnega postopka v primeru insolventnosti na zahtevo njegovih upnikov. V primeru velikih podjetij je upravičenec v položaju, primerljivem z bonitetno oceno vsaj „B–“, in bodisi
(b) jamstvo v nobenem trenutku ne presega 80 % osnovnega posojila, posojilodajalec in porok utrpita izgube sorazmerno in na enak način, neto poplačila, ustvarjena s poplačilom posojila iz unovčitve zavarovanj, ki jih zagotovi posojilojemalec, sorazmerno zmanjšajo izgube, ki jih nosita posojilodajalec in porok, pri čemer zajamčeni znesek znaša 2.250.000 EUR in jamstvo traja pet let ali pa zajamčeni znesek znaša 1.125.000 EUR in jamstvo traja deset let; če je zajamčeni znesek manjši od teh zneskov ali jamstvo traja manj kot pet oziroma deset let, se bruto ekvivalent nepovratnih sredstev tega jamstva izračuna kot ustrezni delež ustrezne zgornje meje, določene v členu 10 (1) teh Splošnih pogojev poslovanja, bodisi
(c) je bil bruto ekvivalent nepovratnih sredstev izračunan na podlagi premij varnega pristana iz obvestila Komisije, bodisi
(d) se pred izvajanjem
i. metodologija za izračun bruto ekvivalenta nepovratnih sredstev jamstva priglasi Komisiji v skladu s katero od drugih, tedaj veljavnih uredb Komisije s področja državnih pomoči in jo Komisija sprejme za tako, ki ustreza obvestilu o jamstvu oziroma kateremu koli od naslednjih obvestil, ter
ii. se sprejeta metodologija izrecno nanaša na vrsto jamstva in vrsto zadevne osnovne transakcije v okviru uporabe te uredbe.
(5) Pomoč v obliki drugih instrumentov velja za pregledno pomoč de minimis, če instrument določa omejitev, ki zagotavlja, da se zgornja meja iz člena 9 (1) teh Splošnih pogojev poslovanja ne preseže.
(1) Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) 2023/2832 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L št. 2023/2832 z dne 15. 12. 2023).
(2) Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013 z dne 18. decembra 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis v kmetijskem sektorju (UL L št. 352 z dne 24. 12. 1023, str. 9) in Uredbo Komisije (EU) št. 717/2014 z dne 27. junija 2014 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis v sektorju ribištva in akvakulture (UL L št. 190 z dne 28. 6. 20214, str. 45) do ustrezne zgornje meje iz člena 9 (1) teh Splošnih pogojev poslovanja.
(3) Pomoč de minimis, dodeljena v skladu s temi Splošnimi pogoji poslovanja, se ne sme kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep za tvegano financiranje, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, določen za posebne okoliščine vsakega primera v uredbi o skupinskih izjemah ali sklepu Komisije. Pomoč de minimis, ki ni dodeljena za določene upravičene stroške ali je tem stroškom ni mogoče pripisati, se lahko kumulira z drugo državno pomočjo, dodeljeno na podlagi uredbe o skupinskih izjemah ali sklepa Komisije.
(izjave upravičencev in drugi pogoji pred dodelitvijo pomoči de minimis)
(1) JSMGG mora pred dodelitvijo pomoči de minimis od prejemnika pomoči pridobiti pisno izjavo:
(a) o vseh drugih pomočeh de minimis, ki jih je podjetje prejelo v zadnjem triletnem obdobju;
(b) o drugih že prejetih (ali zaprošenih) pomočeh za iste upravičene stroške;
(c) da z dodeljenim zneskom pomoči de minimis, ne bo presežena zgornja meja de minimis pomoči ter intenzivnost pomoči po drugih predpisih;
(d) ali gre za primer pripojenega podjetja ali delitve podjetja;
(e) s seznamom vseh, z njim povezanih podjetij.
(2) JSMGG mora pisno obvestiti prejemnika, da je pomoč dodeljena po pravilu de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1023/2831 ter o znesku de minimis pomoči.
(upravičeni stroški po pravilu de minimis)
(1) Med upravičene stroške za pomoči de minimis za gospodarstvo se štejejo:
(a) stroški materialnih investicij;
(b) stroški storitev za izdelavo projektne dokumentacije v povezavi z materialno investicijo;
(c) stroški nematerialnih investicij;
(d) stroški obratnih sredstev.
(2) Med upravičene stroške za pomoči de minimis za kmetijstvo se štejejo:
(a) stroški materialnih investicij;
(b) stroški storitev za izdelavo projektne dokumentacije v povezavi z materialno investicijo;
(c) stroški nematerialnih investicij.
(3) Kot upravičena oblika pomoči de minimis se še šteje tudi sprememba dinamike odplačil, odpis ali delni odpis pogodbenih obveznosti, podrobneje opredeljen v VI. poglavju teh Splošnih pogojev poslovanja.
(4) Med upravičene stroške ne spadajo stroški za nakupe blaga ali storitev med enotnimi podjetji in od fizičnih oseb v sorodstvenem razmerju ter stroški nakupa pod netržnimi pogoji.
II. POSEBNI POGOJI JSMGG ZA DODELITEV POMOČI
(posebni pogoji za pridobitev posojil)
(1) JSMGG razpisuje posojila pod sledečimi pogoji:
(a) skupna doba vračanja posojila do 10 let z vključenim moratorijem na odplačevanje glavnice posojila;
(b) moratorij na odplačevanje glavnice posojila do največ 2 leti;
(c) obrestna mera za posojila se določi s Poslovnim in finančnim načrtom JSMGG za posamezno leto oziroma obdobje;
(d) prosilec mora zagotoviti ustrezen instrument zavarovanja posojila;
(e) višina posojila ne more biti nižja od 4.000 EUR in ne višja od 200.000 EUR;
(f) prosilec s področja kmetijstva mora prispevati najmanj 20 % lastnih sredstev;
(g) prosilec s področja gospodarstva mora prispevati najmanj 25 % lastnih sredstev;
(h) investicija, podprta s strani JSMGG, se mora ohraniti na območju investiranja najmanj tri leta po zaključku investicije.
(2) Posojila se obvezno zavarujejo v skladu z veljavnim Pravilnikom za ocenjevanje, spremljanje in obvladovanje kreditnih tveganj JSMGG, pri čemer lahko JSMGG v posameznem razpisu opredeli, katere so možne oblike zavarovanja in dodatne pogoje.
(posebni pogoji za pridobitev garancij)
JSMGG razpisuje garancije pod sledečimi pogoji:
(a) posamezna garancija se lahko izda največ v višini do 80 % vrednosti glavnice bančnega kredita;
(b) jamstvo se pozavaruje na način, ki je skladen s stopnjo tveganosti naložbe;
(c) najvišji znesek garancije je 50.000 EUR;
(d) garancija se daje za dobo največ 10 let.
III. NAČINI DODELITVE POMOČI IN MERILA
(1) JSMGG v skladu s sprejetim Poslovnim in finančnim načrtom objavi javni razpis v Uradnem listu RS in na svoji spletni strani.
(2) Vsebino razpisa v skladu s Poslovnim in finančnim načrtom za posamezno proračunsko leto oziroma obdobje, upoštevaje Splošne pogoje poslovanja in ob soglasju nadzornega sveta JSMGG (v nadaljnjem besedilu: NS JSMGG), določi direktor.
(3) Okvirna višina sredstev za posamezno obliko finančne pomoči se določi s Poslovnim in finančnim načrtom JSMGG za posamezno proračunsko leto oziroma obdobje. Sredstva so lahko razpisana v vseh oblikah in za vse namene, ali samo v eni izmed oblik ter za en namen. Možna je tudi kombinacija več oblik in namenov.
(4) Javni razpis predstavlja vabilo za zbiranje vlog pravnih in fizičnih oseb, ki menijo, da ustrezajo pogojem razpisa.
(5) Postopek javnega razpisa se izvede skladno z določili zakona, ki ureja splošni upravni postopek.
(obvezna vsebina javnega razpisa)
(1) V razpisu je potrebno navesti:
(a) pravno podlago, na podlagi katere se razpis objavi;
(b) oblike pomoči, za katere se dodeljujejo sredstva;
(c) pogoje za posamezno obliko pomoči;
(d) namen oziroma upravičeni stroški, za katere se dodeljujejo pomoči;
(e) dokumentacijo, ki jo mora prosilec predložiti vlogi;
(f) merila za izbor prosilcev oziroma navedba, da so merila sestavni del razpisne dokumentacije;
(g) okvirno višino razpisanih sredstev;
(h) rok in način prijave;
(i) naslov, na katerega se vložijo prijave;
(j) rok za odločanje o vloženih prijavah;
(k) način obveščanja prosilcev.
(2) JSMGG lahko v razpisu določi tudi omejitve pri kandidiranju za tiste prejemnike sredstev, ki v preteklosti niso pravočasno izpolnjevali obveznosti do JSMGG.
(1) Merila za javni razpis sprejme direktor ob soglasju NS JSMGG.
(2) Merila so sestavni del razpisne dokumentacije oziroma javnega razpisa in se določijo za vsak javni razpis posebej.
(3) Pri ocenjevanju kreditne sposobnosti upravičencev se smiselno uporabljajo predpisi Banke Slovenije, ki veljajo za banke.
(1) Postopek javnega razpisa za dodelitev sredstev vodi strokovna komisija.
(2) Strokovna komisija deluje v skladu s Splošnimi pogoji poslovanja in poslovnikom.
(3) Strokovna komisija lahko sodeluje z zunanjimi strokovnjaki iz delovnega področja javnega razpisa, ki jih povabi k sodelovanju na podlagi soglasja direktorja.
(4) Strokovna komisija lahko v soglasju z direktorjem na stroške JSMGG preverja dokumentacijo oziroma naroči strokovno mnenje o projektu.
IV. POSTOPEK DODELITVE POMOČI
(1) Vloge se odpirajo v roku, navedenem v javnem razpisu.
(2) Pristojni uslužbenci na JSMGG odprejo vloge in ugotavljajo njihovo pravočasnost, popolnost ter izpolnjevanje pogojev za dodelitev pomoči.
(3) Vlagatelju nepopolne vloge se najkasneje v roku 7 dni od odpiranja vloge posreduje poziv za dopolnitev vloge, v katerem se določi tudi rok za dopolnitev.
(4) Vloga, ki ni v roku ni dopolnjena, se kot nepopolna zavrže.
(priprava predloga o ne/dodelitvi pomoči)
(1) Pristojni uslužbenci na JSMGG izvedejo točkovanje popolnih vlog v skladu z objavljenimi merili, v kolikor so ta kvantitativno opredeljena. Popolne vloge skupaj s točkovanjem posredujejo strokovni komisiji.
(2) Strokovna komisija opravi pregled vlog, jih kvalitativno oceni ob smiselnem upoštevanju kvantitativne ocene in predlaganega zavarovanja ter pripravi predlog prejemnikov pomoči.
(3) Vloge, ki ne izpolnjujejo pogojev javnega razpisa, se zavrnejo.
(4) Prepozne vloge se zavržejo.
(5) Pristojni uslužbenec vodi zapisnik o delu strokovne komisije.
(odločanje o predlogu komisije in obveščanje o izboru)
(1) Direktor JSMGG po predlogu komisije odloči o vlogah z odločbo.
(2) V odločbi se utemelji odločitev. V primeru dodelitve pomoči se navede tudi pogoje in shema državnih pomoči.
(3) JSMGG mora upravičencu posredovati odločbo o dodelitvi pomoči in ga pozvati k podpisu pogodbe. Če se prejemnik na poziv ne odzove, se šteje, da je umaknil vlogo za pridobitev pomoči.
(1) Vlagatelj se lahko pritoži na odločbo v roku 15 dni od prejema.
(2) Pritožnik mora natančno opredeliti razloge, zaradi katerih je pritožba vložena. Predmet pritožbe ne morejo biti postavljena merila za ocenjevanje vlog kot tudi ne kreditna ocena vlagatelja.
(3) O pritožbi odloči pristojni organ. Njegova odločitev je dokončna.
V. PRAVICE IN OBVEZNOSTI JSMGG IN UPRAVIČENCA
(pogoji sklepanja pogodb)
(1) Osnova za sklenitev pogodbe med JSMGG in prejemnikom je odločba o dodelitvi pomoči.
(2) Obvezne sestavine pogodbe so:
(a) naziv in naslov JSMGG in upravičenca pomoči;
(b) namen, za katerega je pomoč dodeljena;
(c) višina dodeljenih sredstev s posojilnimi pogoji oziroma pogoji, ki veljajo v primeru garancij;
(d) številka in naziv sheme državnih pomoči ter višina pomoči;
(e) rok porabe in način nadzora nad namensko porabo sredstev;
(f) način zavarovanja;
(g) drugo, kar sledi iz določil javnega razpisa.
(spremljanje namenske porabe)
(1) Pri direktnih posojilih spremlja namensko porabo dodeljenih sredstev JSMGG.
(2) Prejemniki posojil so dolžni dostaviti dokazila o namenski porabi sredstev ter omogočiti nadzor nad porabo sredstev tako, da je vsak čas možna kontrola porabe sredstev ter vpogled v poslovne knjige in listine, ki se nanašajo na porabo dodeljenih sredstev.
(3) Zaradi ugotovitve namenske porabe lahko JSMGG opravi tudi ogled na terenu. Za ta namen lahko direktor imenuje posebno komisijo.
(4) Če se ugotovi, da se sredstva niso namensko porabila ali so se kakor koli odtujila, ima JSMGG pravico odstopiti od pogodbe in takoj zahtevati vračilo sredstev skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi.
VI. ODLOG, ODPIS ALI DELNI ODPIS OBVEZNOSTI
26. člen
(postopek in pogoji ter način in kriteriji za odpis, delni odpis obveznosti, odlog in/ali spremembo dinamike plačil)
(1) Vlogo oziroma prošnjo za odpis ali delni odpis obveznosti, odlog in/ali spremembo dinamike plačila dolga iz sklenjenih pogodb vloži na JSMGG prejemnik posojila skupaj z utemeljitvijo.
(2) Direktor JSMGG odloča o vlogah za odpis ali delni odpis obveznosti, odlog in/ali spremembo dinamike plačil, ki se nanašajo na:
(a) odpis glavnice, obresti ali zamudnih obresti, v kolikor gre za odplačilo obveznosti iz zadnjega obroka in znesek ne presega 100 EUR;
(b) odpis zamudnih obresti do 100 EUR kumulativno po posamezni posojilni pogodbi;
(c) spremembo dobe odplačila posojila (odlog in/ali spremembo dinamike plačili), za katero je v skladu z veljavnimi akti JSMGG pristojen odločati;
(d) začasen odlog izvršbe.
(odpis, delni odpis obveznosti, odlog in/ali prememba dinamike plačil s soglasjem NS JSMGG)
Direktor JSMGG pripravi predlog s pismeno utemeljitvijo in vso potrebno dokumentacijo za odločanje NS JSMGG o naslednjih zadevah:
(a) odpis glavnice;
(b) odpis rednih obresti nad 100 EUR;
(c) odpis zamudnih obresti nad 100 EUR kumulativno po posamezni posojilni pogodbi;
(d) sprememba višine obrestne mere;
(e) sprememba dobe odplačila posojila (odlog in/ali sprememba dinamike plačil), za katero v skladu z veljavnimi akti JSMGG ni pristojen odločati;
(f) konverzija terjatev iz naslova danega posojila oziroma garancije v druge oblike premoženja primerne za JSMGG.
(ostale spremembe določil posojilne oziroma pogodbe o izdani garanciji)
Direktor JSMGG odloča o spremembi pogodb v primerih, ko:
(a) banka upnica vnovči garancijo izdano s strani JSMGG, pogodbeni stranki pa s spremembo pogodbe dosežeta obojestransko sprejemljivo poravnavo obveznosti;
(b) prejemnik pomoči prenese v soglasju z JSMGG posojilne obveznosti na tretjo osebo in le-ta postane stranka v posojilni pogodbi;
(c) ne gre za odtujitev premoženja JSMGG.
VII. HRAMBA DOKUMENTACIJE
(1) JSMGG je dolžan voditi evidence z informacijami o dodeljenih pomočeh in dokazilih o izpolnjevanju pogojev deset let od dneva zadnje dodelitve pomoči po teh Splošnih pogojih poslovanja.
(2) Prejemnik pomoči je dolžan hraniti evidence o prejeti pomoči deset let od datuma dodelitve pomoči.
VIII. SANKCIJE PRI UGOTOVLJENIH ODSTOPANJIH DODELJENIH POMOČI
(odstop od pogodbe, odpoved ali odložitev črpanja pomoči)
(1) JSMGG lahko odstopi od pogodbe in odpove ali odloži črpanje pomoči, če:
(a) prejemnik ne upošteva določil javnega razpisa;
(b) prejemnik ne poravna pogodbenih obveznosti;
(c) so ugotovljena odstopanja od sprejetih pogodbenih obveznosti oziroma pride do kršitev le-teh;
(d) prejemnik preneha z rednim poslovanjem ali postane po mnenju JSMGG insolventen oziroma če se je njegovo premoženje po mnenju JSMGG bistveno zmanjšalo;
(e) je nad prejemnikom oziroma njegovim premoženjem uveden stečajni, likvidacijski, izvršilni oziroma drug postopek, ki bi po mnenju JSMGG lahko bistveno vplival na sposobnost izpolnjevanja pogodbenih obveznosti;
(f) prejemnik nima poravnanih vseh obveznosti zaradi sklepa Komisije EU o razglasitvi pomoči za nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom;
(g) prejemnik pomoči ne redno izplačuje plač/socialnih prispevkov;
(h) je prejemnik davčni dolžnik;
(i) so ugotovljene druge nepravilnosti pri porabi dodeljenih sredstev.
(2) JSMGG zahteva takojšnje povračilo celotne pomoči, če:
(a) prejemnik dodeljeno pomoč delno ali v celoti porabi nenamensko;
(b) so podatki, ki jih je prejemnik navedel v vlogi za pridobitev pomoči oziroma ob sklenitvi pogodbe, neresnični ali nepravilni ali je prejemnik zamolčal take podatke, ki bi kakor koli vplivali na oceno vloge.
(3) Kadar JSMGG odpove pogodbo, je upravičenec dolžan plačati JSMGG v roku 15 dni od prejema njegove zahteve znesek terjatve skupaj z zamudnimi obrestmi.
(4) Če prejemnik ne realizira določila iz predhodnega odstavka, JSMGG izrabi instrumente zavarovanja o prisilni izterjavi ali vloži tožbo na sodišče oziroma uporabi druge ukrepe, določene s pogodbo.
(manjša odstopanja od pogodbe)
Na podlagi ugotovljenih manjših odstopanj od pogodbe lahko direktor JSMGG na novo uredi pogoje z ustrezno prenovo oziroma dopolnitvijo pogodbe.
(1) Splošni pogoji poslovanja začnejo veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in na spletni strani JSMGG.
(2) Z dnem objave Splošnih pogojev poslovanja prenehajo veljati Splošni pogoji poslovanja Javnega sklada malega gospodarstva Goriške za gospodarstvo (Uradni list RS, št. 98/15 in 4/16).
(3) Z dnem objav Splošnih pogojev poslovanja prenehajo veljati Splošni pogoji poslovanja Javnega sklada malega gospodarstva Goriške za kmetijstvo v programskem obdobju 2016–2020 (Uradni list RS, št. 98/15 in 4/16) v delu, ki se nanaša na državne pomoči v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1407/2013 z dne 18. decembra 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije (UL L št. 352 z dne 24. 12. 2013).
Št. 014-0001/2024-1
Nova Gorica, dne 18. aprila 2024
Mag. Andreja Brecelj Silič