Uradni list

Številka 60
Uradni list RS, št. 60/2024 z dne 19. 7. 2024
Uradni list

Uradni list RS, št. 60/2024 z dne 19. 7. 2024

Kazalo

2079. Uredba o izvajanju intervencije konzorciji institucij znanja v podporo prehodu kmetijstva v zeleno, digitalno in podnebno nevtralno iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027, stran 6112.

  
Na podlagi 10. in 11.a člena Zakona o kmetijstvu (Uradni list RS, št. 45/08, 57/12, 90/12 – ZdZPVHVVR, 26/14, 32/15, 27/17, 22/18, 86/21 – odl. US, 123/21, 44/22, 130/22 – ZPOmK-2, 18/23 in 78/23) Vlada Republike Slovenije izdaja
U R E D B O 
o izvajanju intervencije konzorciji institucij znanja v podporo prehodu kmetijstva v zeleno, digitalno in podnebno nevtralno iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027 
I. poglavje SPLOŠNE DOLOČBE 
1. člen 
(vsebina) 
(1) Ta uredba ureja izvajanje intervencije konzorciji institucij znanja v podporo prehodu kmetijstva v zeleno, digitalno in podnebno nevtralno (v nadaljnjem besedilu: intervencija) iz 77. člena Uredbe (EU) 2021/2115 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 2. decembra 2021 o določitvi pravil o podpori za strateške načrte, ki jih pripravijo države članice v okviru skupne kmetijske politike (strateški načrti SKP) in se financirajo iz Evropskega kmetijskega jamstvenega sklada (EKJS) in Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP), ter o razveljavitvi uredb (EU) št. 1305/2013 in (EU) št. 1307/2013 (UL L št. 435 z dne 6. 12. 2021, str. 1), zadnjič spremenjene z Uredbo (EU) 2024/1468 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 14. maja 2024 o spremembi uredb (EU) 2021/2115 in (EU) 2021/2116 v zvezi s standardi za dobre kmetijske in okoljske pogoje, shemami za podnebje, okolje in dobrobit živali, spremembami strateških načrtov SKP, pregledom strateških načrtov SKP ter izvzetji iz kontrol in sankcij (UL L št. 2024/1468 z dne 24. 5. 2024), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 2021/2115/EU) in strateškega načrta, ki ureja skupno kmetijsko politiko za obdobje 2023–2027 (v nadaljnjem besedilu: SN SKP), ki je dostopen na osrednjem spletnem mestu državne uprave in na spletni strani skupne kmetijske politike (v nadaljnjem besedilu: spletna stran SKP).
(2) Ta uredba določa namen in cilje intervencije, konzorcij, vlagatelja in upravičenca, upravičene aktivnosti in upravičene stroške, pogoje za dodelitev podpore, merila za izbor vlog, postopek dodelitve sredstev, obveznosti, pogoje za izplačilo sredstev, finančne določbe in upravne sankcije za izvajanje:
1. Uredbe (EU) 2021/2115/EU in
2. Izvedbene uredbe Komisije (EU) 2022/1475 z dne 6. septembra 2022 o določitvi podrobnih pravil za izvajanje Uredbe (EU) 2021/2115 Evropskega parlamenta in Sveta glede vrednotenja strateških načrtov SKP ter zagotavljanja informacij za namene spremljanja in vrednotenja (UL L št. 232 z dne 7. 9. 2022, str. 8), zadnjič spremenjene z Izvedbeno uredbo Komisije (EU) 2023/2157 z dne 17. oktobra 2023 o spremembi in popravku Izvedbene uredbe (EU) 2022/1475 glede opisa strukture proračunske oznake ter vrste in oblike informacij, ki se zagotovijo za namene spremljanja in vrednotenja strateških načrtov SKP (UL L št. 2023/2157 z dne 18. 10. 2023), (v nadaljnjem besedilu: Izvedbena uredba 2022/1475/EU).
2. člen 
(pomen izrazov) 
Izrazi, uporabljeni v tej uredbi, pomenijo:
1. AKIS je okrajšava za angleški izraz »Agricultural Knowledge and Innovation System«, ki v slovenskem prevodu pomeni sistem znanja in inovacij v kmetijstvu, kot je opredeljen v devetem odstavku 3. člena Uredbe 2021/2115/EU (v nadaljnjem besedilu: sistem AKIS);
2. deležniki v sistemu AKIS so pravne in fizične osebe, ki razvijajo, izmenjujejo, prenašajo oziroma uporabljajo znanje in inovacije na področju kmetijstva;
3. demonstracijska kmetija je kmetijsko gospodarstvo obveznega člana konzorcija, ki je nosilec kmetijskega gospodarstva iz 5. točke petega odstavka 4. člena te uredbe, na katerem se izvaja ena ali več upravičenih aktivnosti programa konzorcija iz 8. člena te uredbe;
4. institucija znanja je pravna oseba javnega prava, ki izvaja znanstvenoraziskovalno dejavnost, izobraževanje ali opravlja svetovanje na področju kmetijstva na podlagi zakona, ki ureja kmetijstvo;
5. izobraževalec je fizična oseba, za namen izvajanja programa konzorcija zaposlena pri članu konzorcija iz 2. ali 3. točke petega odstavka 4. člena te uredbe, ki izvaja srednješolski izobraževalni program, višješolski ali visokošolski študijski program;
6. kmetijski svetovalec je fizična oseba, za namen izvajanja programa konzorcija zaposlena pri članu konzorcija iz 4. točke petega odstavka 4. člena te uredbe, ki izvaja naloge javne službe kmetijskega svetovanja na podlagi zakona, ki ureja kmetijstvo;
7. končni uporabniki znanja so pravne in fizične osebe, ki uporabljajo znanje in inovacije na področju kmetijstva, kot so na primer kmetje, kmetijski svetovalci, študenti in dijaki;
8. konzorcij je pogodbeno partnerstvo institucij znanja, kmetov in drugih deležnikov v sistemu AKIS, ki sodeluje pri izvedbi programa konzorcija v podporo prehodu kmetijstva v zeleno, odporno, digitalno in podnebno nevtralno;
9. oblika ali metoda izmenjave in prenosa znanja je predavanje, konferenca, posvet, seminar, delavnica, sestanek, praktični prikaz, ogled dobre prakse, dan odprtih vrat, svetovanje, vzajemno učenje med kmeti, panožni krožek, mentorstvo, izobraževalni modul in drugo;
10. poskusno-demonstracijska infrastruktura so opredmetena osnovna sredstva, kot so zemljišča, objekti, stroji in oprema, ter neopredmetena sredstva, kot so patenti, licence, strokovno znanje ali druga intelektualna lastnina, ki jih člani konzorcija iz 4. člena te uredbe uporabijo za izvedbo programa konzorcija iz 7. člena te uredbe;
11. prehod v zeleno, odporno, digitalno in podnebno nevtralno kmetijstvo pomeni preusmeritev kmetijstva na trajnostne kmetijske sisteme in prakse v skladu s specifičnimi cilji iz točk (b), (d), (e), (f) oziroma (i) prvega odstavka 6. člena Uredbe 2021/2115/EU;
12. raziskovalec je fizična oseba, za namen izvajanja programa konzorcija zaposlena pri članu konzorcija iz 1. točke petega odstavka 4. člena te uredbe, ki je kot raziskovalec vpisana v zbirko podatkov o izvajalcih znanstvenoraziskovalne dejavnosti pri Javni agenciji za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: ARIS) v skladu s splošnim aktom ARIS, ki ureja pogoje in postopek za vpis v navedeno zbirko podatkov;
13. razširjanje rezultatov programa konzorcija se nanaša na organizacijo in izvedbo izobraževalnih, informacijskih, predstavitvenih in drugih aktivnosti razširjanja rezultatov programa konzorcija, ki so namenjene končnim uporabnikom znanja, kot so kmetje, študenti, dijaki, kmetijski svetovalci in drugi deležniki v sistemu AKIS, in lahko vključuje tudi vzajemno izmenjavo znanja med uporabniki rezultatov, zlasti kmeti;
14. storitve inovacijske podpore pomenijo mrežo podpornih aktivnosti, ki krepijo inovacijski ekosistem v kmetijstvu, kot je na primer podpora pri opredelitvi potreb določenega kmetijskega sektorja ali področja, reševanju izzivov na področju kmetijske prakse in povezovanju deležnikov v sistemu AKIS;
15. strokovni in tehnični sodelavec je oseba, zaposlena pri članu konzorcija iz 4. člena te uredbe za namen izvajanja programa konzorcija, ki ne izpolnjuje pogojev iz 5. in 6. točke ter 12. točke tega člena, in
16. znanje in inovacije v podporo prehodu v zeleno, odporno, digitalno in podnebno nevtralno kmetijstvo pomenijo nove ali izboljšane tehnologije, procese, postopke ali prakse, ki obravnavajo specifične cilje iz 11. točke tega člena.
3. člen 
(namen in cilji intervencije) 
(1) Namen intervencije je povezati institucije znanja, ki delujejo v okviru sistema AKIS, in z naložbami v vzpostavitev ali nadgradnjo poskusno-demonstracijske infrastrukture okrepiti njihove skupne zmogljivosti za učinkovitejši razvoj, izmenjavo, prenos in uporabo znanja ter inovacij v podporo prehodu v zeleno, odporno, digitalno in podnebno nevtralno kmetijstvo ter zagotoviti uspešen prenos in izmenjavo znanja do končnih uporabnikov znanja, zlasti do kmetov.
(2) Cilji intervencije so:
– povezati institucije znanja v okviru sistema AKIS,
– z naložbami vzpostaviti oziroma nadgraditi poskusno-demonstracijsko infrastrukturo za razvoj, prenos, izmenjavo in uporabo znanja, ki je v skupni uporabi vseh članov konzorcija,
– razviti znanje s poudarkom na potrebah kmetov in
– pospešiti izmenjavo in prenos tega znanja do kmetov in drugih deležnikov v sistemu AKIS.
(3) Predmet podpore je izvedba programov konzorcijev iz 7. člena te uredbe (v nadaljnjem besedilu: program konzorcija), ki bodo podprli prehod v zeleno, odporno, digitalno in podnebno nevtralno kmetijstvo v naslednjih kmetijskih sektorjih ali horizontalnih področjih (v nadaljnjem besedilu: vsebinsko področje):
1. poljedelstvo oziroma vrtnarstvo, vključno s semenarstvom,
2. trajni nasadi, predvsem v sektorju sadjarstva,
3. prehod v trajnostno živinorejo predvsem na področju dobrobiti živali, zmanjševanja izpustov toplogrednih plinov iz živinoreje ter prilagajanja na podnebne spremembe,
4. ekološko kmetijstvo, predvsem v ekološki rastlinski proizvodnji,
5. digitalizacija in robotizacija v rastlinski proizvodnji in
6. prilagajanje na podnebne spremembe v rastlinski proizvodnji.
(4) Vsebinska področja iz prejšnjega odstavka se lahko podrobneje opredelijo z javnim razpisom.
II. poglavje PODROBNEJŠE DOLOČBE ZA IZVAJANJE INTERVENCIJE 
4. člen 
(konzorcij za izvedbo programa konzorcija) 
(1) Za izvedbo programa konzorcija se na podlagi pogodbe o medsebojnem sodelovanju (v nadaljnjem besedilu: konzorcijska pogodba) vzpostavi konzorcij, ki je pogodbeno partnerstvo članov konzorcija. Obvezne sestavine konzorcijske pogodbe so opredeljene v Prilogi 1, ki je sestavni del te uredbe.
(2) Konzorcijska pogodba se sklene v skladu s to uredbo najmanj za obdobje izvajanja programa konzorcija in še najmanj pet let od dneva zadnjega izplačila sredstev.
(3) Konzorcij se od dneva izdaje odločbe o pravici do sredstev, s katero se dodelijo sredstva za izvajanje projekta EIP, šteje za operativno skupino EIP iz 127. člena Uredbe 2021/2115/EU.
(4) Konzorcij se vzpostavi na enem vsebinskem področju iz tretjega odstavka prejšnjega člena.
(5) Obvezni člani konzorcija so:
1. pravna oseba javnega prava, ki izvaja znanstvenoraziskovalno dejavnost in je vpisana v zbirko podatkov o izvajalcih znanstvenoraziskovalne dejavnosti pri ARIS v skladu s splošnim aktom ARIS, ki ureja pogoje in postopek za vpis v navedeno zbirko podatkov;
2. pravna oseba javnega prava, ki izvaja visokošolsko dejavnost v skladu z zakonom, ki ureja visoko šolstvo, na področju kmetijstva;
3. pravna oseba javnega prava, ki izvaja:
– dejavnost višjega strokovnega izobraževanja v skladu z zakonom, ki ureja višje strokovno izobraževanje, na področju kmetijstva ali
– dejavnost nižjega in srednjega poklicnega izobraževanja, srednjega strokovnega in tehniškega izobraževanja, srednjega splošnega izobraževanja v skladu z zakonom, ki ureja organizacijo in financiranje vzgoje in izobraževanja, na področju kmetijstva;
4. pravna oseba, ki izvaja javno službo kmetijskega svetovanja v skladu z zakonom, ki ureja kmetijstvo, in
5. najmanj osem nosilcev kmetijskih gospodarstev.
(6) Glede na vsebinsko področje, za katero se vzpostavi konzorcij, se poleg obveznih članov konzorcija iz prejšnjega odstavka kot obvezni član konzorcija vključi tudi:
1. izvajalec javne službe strokovnih nalog v proizvodnji kmetijskih rastlin oziroma javne službe nalog rastlinske genske banke v skladu z zakonom, ki ureja kmetijstvo, če se konzorcij vzpostavi na vsebinskem področju iz 1., 2., 4., 5. ali 6. točke tretjega odstavka prejšnjega člena,
2. izvajalec javne službe za strokovne naloge v živinoreji oziroma javne službe nalog genske banke v živinoreji v skladu z zakonom, ki ureja kmetijstvo oziroma živinorejo, če se konzorcij vzpostavi na področju iz 3. točke tretjega odstavka prejšnjega člena;
3. izvajalec javne službe zdravstvenega varstva rastlin v skladu z zakonom, ki ureja zdravstveno varstvo rastlin, če se konzorcij vzpostavi na vsebinskem področju iz 1., 2., 4., 5. ali 6. točke tretjega odstavka prejšnjega člena;
4. izvajalec javne veterinarske službe v skladu z zakonom, ki ureja zdravstveno varstvo živali, če se konzorcij vzpostavi na vsebinskem področju iz 3. točke tretjega odstavka prejšnjega člena;
5. nosilec javnega pooblastila na področju spremljanja stanja kmetijskih tal po zakonu, ki ureja kmetijstvo, če se konzorcij vzpostavi na vsebinskem področju iz 1., 2., 4., 5. ali 6. točke tretjega odstavka prejšnjega člena oziroma
6. nosilec javnega pooblastila na področju izdelave ocen emisij toplogrednih plinov, amonijaka in drugih onesnaževal zraka v kmetijstvu ali obračunavanja emisij in odvzemov toplogrednih plinov, ki nastanejo pri dejavnostih v zvezi z rabo zemljišč, spremembo rabe zemljišč in kmetijske proizvodnje po zakonu, ki ureja kmetijstvo, če se konzorcij vzpostavi na vsebinskem področju iz 3. točke tretjega odstavka prejšnjega člena.
(7) Neobvezni član konzorcija je druga pravna ali fizična oseba, ki sodeluje pri izvedbi programa konzorcija.
(8) Pravna oseba iz 1. do 3. točke petega odstavka tega člena se v konzorcij vključi s svojo glavno dejavnostjo, ki je razvidna iz Poslovnega registra Slovenije.
(9) Če je pravna oseba iz 1., 2. ali 4. točke petega odstavka tega člena hkrati tudi izvajalec javne službe ali nosilec javnega pooblastila iz šestega odstavka tega člena, se šteje, da je pogoj iz šestega odstavka tega člena izpolnjen.
(10) Če ista pravna oseba iz 3. točke petega odstavka tega člena hkrati izvaja obe dejavnosti iz 3. točke petega odstavka tega člena in je ena od teh dejavnosti njena glavna dejavnost, razvidna iz Poslovnega registra Slovenije, se, ne glede na osmi odstavek tega člena, v konzorcij lahko vključi s katero koli izmed teh dveh dejavnosti.
(11) Glavna dejavnost nosilca kmetijskega gospodarstva, ki je pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik, je kmetijska dejavnost iz predpisa, ki ureja standardno klasifikacijo dejavnosti, kar je razvidno iz Poslovnega registra Slovenije.
(12) Obvezni član konzorcija iz 1. do 4. točke petega odstavka in šestega odstavka tega člena lahko kot obvezni član sodeluje samo pri enem konzorciju na posameznem vsebinskem področju iz tretjega odstavka prejšnjega člena.
(13) Konzorciji se medsebojno povezujejo z namenom sodelovanja pri razvoju, izmenjavi in prenosu razvitih novih ali izboljšanih znanj ter inovativnih rešitev skupne rabe poskusno-demonstracijske infrastrukture in sodelovanja z demonstracijskimi kmetijami ipd., kar mora biti razvidno iz:
– letnega delovnega načrta iz 22. člena te uredbe,
– poročila o napredku pri izvajanju programa konzorcija iz drugega odstavka 24. člena te uredbe in
– zadnjega poročila o napredku pri izvajanju programa konzorcija iz 1. točke prvega odstavka 26. člena te uredbe.
(14) Podrobnejši pogoji in dokazila glede konzorcija se lahko opredelijo z javnim razpisom.
5. člen 
(vodilni partner in njegove obveznosti) 
(1) Člani konzorcija izmed obveznih članov konzorcija iz petega in šestega odstavka prejšnjega člena za celotno obdobje trajanja obveznosti iz naslova programa konzorcija določijo vodilnega partnerja (v nadaljnjem besedilu: vodilni partner), ki je:
1. javni zavod, katerega ustanoviteljica je Republika Slovenija, in je izvajalec javne službe ali nosilec javnega pooblastila iz šestega odstavka prejšnjega člena, ali
2. pravna oseba javnega prava, ki izvaja visokošolsko dejavnost v skladu z zakonom, ki ureja visoko šolstvo, na področju kmetijstva.
(2) Vodilni partner ima naslednje obveznosti:
– vloži vlogo na javni razpis in zahtevek za izplačilo sredstev,
– zastopa člane konzorcija v upravnih postopkih v razmerju do Agencije Republike Slovenije za kmetijske trge in razvoj podeželja (v nadaljnjem besedilu: agencija) in do Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo) ter
– sporoča agenciji morebitne spremembe konzorcijske pogodbe in morebitne druge spremembe, nastale v okviru programa konzorcija.
6. člen 
(vlagatelj in upravičenec do podpore) 
(1) Vlagatelj je konzorcij, pri čemer zanj vlogo na javni razpis vloži vodilni partner.
(2) Upravičenec do podpore je konzorcij, ki izpolnjuje pogoje za dodelitev podpore iz 17. člena te uredbe.
7. člen 
(program konzorcija) 
(1) Program konzorcija:
1. se izvaja na enem od vsebinskih področij iz tretjega odstavka 3. člena te uredbe,
2. rešuje ključne izzive in obravnava vrzeli v znanju na vsebinskem področju, za katero se ustanovi konzorcij,
3. vsebuje obvezne sestavine, določene v Prilogi 2, ki je sestavni del te uredbe,
4. se predloži na obrazcu, ki se določi z javnim razpisom,
5. traja najmanj 48 mesecev od dneva izdaje odločbe o pravici do sredstev, vendar ne dlje kot do 30. junija 2029,
6. se izvaja na območju Republike Slovenije.
(2) Ne glede na 6. točko prejšnjega odstavka so do podpore upravičeni tudi stroški iz 1. do 5. točke prvega odstavka 10. člena te uredbe, ki nastanejo zunaj območja Republike Slovenije v okviru izvajanja upravičenih aktivnosti iz 2., 3. in 6. točke prvega odstavka 8. člena te uredbe, če so neposredno povezani z doseganjem ciljev programa konzorcija.
(3) Konzorcij se v okviru programa konzorcija osredotoča na razvoj, izmenjavo in prenos sistemskih rešitev na ravni sistema kmetijske pridelave oziroma prireje, ki povečujejo trajnost in odpornost tega sistema v smeri prehoda v zeleno, odporno, digitalno in podnebno nevtralno kmetijstvo v skladu s specifičnimi cilji iz točk (b), (d), (e), (f) ali (i) prvega odstavka 6. člena Uredbe 2021/2115/EU.
(4) Sistemske rešitve iz prejšnjega odstavka morajo obravnavati najmanj eno od naslednjih potreb iz SN SKP:
a) povečanje produktivnosti, konkurenčnosti in dodane vrednosti v kmetijstvu,
b) ohranjanje in zagotavljanje kakovosti kmetijskih tal in preprečevanje erozije,
c) zmanjšanje negativnih vplivov kmetijstva na stanje tal ter površinskih in podzemnih voda,
č) zmanjšanje izpustov toplogrednih plinov in amonijaka v kmetijstvu,
d) prilagajanje podnebnim spremembam v kmetijstvu,
e) spodbujanje trajnostne rabe energije ter razvoja krožnega in biogospodarstva,
f) ohranjanje in izboljšanje stanja biotske raznovrstnosti habitatov in vrst,
g) zmanjšanje rabe fitofarmacevtskih sredstev ter raba nekemičnih metod varstva rastlin,
h) zagotavljanje živalim prilagojenih načinov reje.
(5) Za naložbo, ki je predvidena v programu konzorcija, mora biti razvidno, da je:
1. skladna z vlogo člana konzorcija iz 4. člena te uredbe, s katero ta vstopa v konzorcij,
2. neposredno povezana z upravičeno aktivnostjo iz prvega odstavka 8. člena te uredbe, ki jo bo član konzorcija izvedel v okviru programa konzorcija ter
3. namenjena skupni uporabi vseh članov konzorcija.
(6) Program konzorcija se šteje za:
– projekt v skladu z uredbo, ki ureja skupne določbe za izvajanje intervencij razvoja podeželja, ki niso vezane na površino ali živali, iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027 (v nadaljnjem besedilu: uredba o skupnih določbah za izvajanje intervencij) in
– projekt operativne skupine Evropskega partnerstva za inovacije (v nadaljnjem besedilu: projekt EIP) v skladu s točko (a) prvega odstavka 77. člena in 127. členom Uredbe 2021/2115/EU.
(7) Ministrstvo podatke o programu konzorcija iz 1. točke Priloge 2 te uredbe kot podatke o projektu EIP pošlje Evropski komisiji v skladu s tretjim odstavkom 127. člena Uredbe 2021/2115/EU in 13. členom ter Prilogo VI Izvedbene uredbe 2022/1475/EU ter objavi na spletni strani SKP.
(8) Pogoji in dokazila iz tega člena se lahko podrobneje določijo z javnim razpisom.
8. člen 
(upravičene aktivnosti) 
(1) Upravičene aktivnosti v okviru izvedbe programa konzorcija so:
1. vodenje in koordinacija programa konzorcija,
2. razvoj novega znanja in inovativnih rešitev, procesov, postopkov in praks,
3. vzpostavitev podatkovnih baz na podlagi testiranj, merjenj ali drugih oblik zbiranja podatkov, ki omogočajo spremljanje in analizo rezultatov, pridobljenih v okviru programa konzorcija,
4. izvedba preizkusa razvitih inovativnih rešitev, znanj, procesov, postopkov in praks v realnem okolju, kot na primer na poskusnih poljih, v trajnih nasadih, na demonstracijskih kmetijah,
5. izvedba praktičnih prikazov razvitih inovativnih rešitev, znanj, procesov, postopkov in praks, vključno s prikazi uporabe naložb iz prvega odstavka 9. člena te uredbe, kmetom in drugim deležnikom v sistemu AKIS,
6. razširjanje rezultatov programa konzorcija deležnikom v sistemu AKIS, strokovni in širši javnosti,
7. izvajanje storitve inovacijske podpore, ki vključuje sodelovanje z javno službo kmetijskega svetovanja in ministrstvom za identifikacijo potreb kmetov na vsebinskem področju, za katero se vzpostavi konzorcij, in obravnavanje teh potreb prek podpore inovacijam na področju novih ali izboljšanih tehnologij, oblik prenosa znanja ter svetovanja in
8. priprava poročil in druge dokumentacije ter druge administrativno-tehnične aktivnosti v zvezi z izvedbo programa konzorcija.
(2) Program konzorcija mora vsebovati vse upravičene aktivnosti iz prejšnjega odstavka.
(3) Član konzorcija mora izvajati najmanj eno upravičeno aktivnost iz prvega odstavka tega člena, pri izvedbi katere mu nastanejo upravičeni stroški iz prvega odstavka 10. člena te uredbe.
(4) Upravičeno aktivnost iz 1. točke prvega odstavka tega člena lahko izvaja samo oseba, zaposlena na programu konzorcija, pri vodilnem partnerju.
(5) Upravičeni aktivnosti iz 4. in 5. točke prvega odstavka tega člena se izvajata na poskusno-demonstracijski infrastrukturi, ki je predmet podpore v okviru programa konzorcija, ter na vseh kmetijskih gospodarstvih, vključenih v konzorcij.
(6) Med upravičene aktivnosti iz 5. točke prvega odstavka tega člena spada tudi organiziranje ekskurzij za kmete, dijake, študente in učence ter prikaz, izmenjava in prenos novega znanja ter inovativnih rešitev v okviru demonstracijskih kmetij.
(7) Če gre za člana konzorcija, ki je kot fizična oseba nosilec kmetijskega gospodarstva v obliki kmetije, lahko upravičene aktivnosti izvajajo nosilec kmetije, člani kmetije in osebe, zaposlene na kmetiji.
(8) Podrobneje se upravičene aktivnosti lahko opredelijo v javnem razpisu.
9. člen 
(vrste upravičenih naložb) 
(1) V okviru izvedbe upravičenih aktivnosti iz prvega odstavka prejšnjega člena so do podpore upravičene naslednje vrste naložb:
1. proizvodne naložbe,
2. proizvodne naložbe, ki so povezane s podnebno-okoljskimi cilji in dobrobitjo živali v skladu s specifičnimi cilji iz točk (d), (e), (f) oziroma (i) prvega odstavka 6. člena Uredbe 2021/2115/EU ter digitalnim prehodom v kmetijstvu (v nadaljnjem besedilu: podnebno-okoljske naložbe),
3. neproizvodne naložbe, ki so naložbe iz 1. in 2. točke tega odstavka in so izključno namenjene razvoju, preizkušanju, uvajanju, prikazu ali razširjanju novega znanja in inovativnih rešitev, procesov, postopkov in praks v kmetijstvu (v nadaljnjem besedilu: neproizvodne naložbe).
(2) Šteje se, da je namen iz 3. točke prejšnjega odstavka dosežen, če se v času trajanja programa konzorcija in še najmanj pet let od dneva zadnjega izplačila sredstev neproizvodna naložba:
1. uporablja za razvoj, preizkušanje, uvajanje, prikaze ali razširjanje novega znanja in inovativnih rešitev, procesov, postopkov in praks v kmetijstvu in
2. se vsi morebitni prihodki iz naslova uporabe te naložbe uporabijo izključno za namen izvajanja dejavnosti, ki so navedene v 1. do 4. točki petega odstavka 4. člena te uredbe, kar mora biti razvidno iz ločenih knjigovodskih izkazov člana konzorcija in se lahko podrobneje opredeli z javnim razpisom.
(3) Podnebno-okoljske naložbe iz 2. točke prvega odstavka tega člena so naložbe v:
1. prilagajanje na podnebne spremembe v kmetijstvu:
a) nakup in postavitev rastlinjakov in pripadajoče nove opreme, ki vključuje:
– nakup in postavitev rastlinjakov (steklenjaki, tuneli, plastenjaki) in nakup pripadajoče nove opreme,
– nakup nove opreme za pridobivanje energije iz obnovljivih virov (v nadaljnjem besedilu: OVE) za potrebe ogrevanja rastlinjakov,
b) postavitev novega ali obnova obstoječega trajnega nasada,
c) nakup in postavitev novih mrež proti toči in drugih vrst zaščitnih mrež (na primer proti insektom, pokanju plodov, pticam),
č) nakup nove opreme za izvajanje monitoringa prilagajanja na podnebne spremembe v kmetijstvu,
d) nakup nove laboratorijske opreme za namen izvajanja raziskav s področja prilagajanja na podnebne spremembe v kmetijstvu in
e) nakup in postavitev nove opreme za tretiranje razmnoževalnega materiala;
2. zmanjševanje izpustov toplogrednih plinov iz kmetijstva:
a) nakup nove opreme za uvajanje OVE v kmetijstvu (oprema za proizvajanje električne energije iz OVE, ureditev ogrevalnih ali hladilnih sistemov, pri katerih se uporablja OVE),
b) ureditev pokritih objektov za skladiščenje živinskih gnojil,
c) zatesnitev odprtih lagun za skladiščenje živinskih gnojil,
č) ureditev mikrobioplinarne do vključno 50 kW,
d) nakup nove opreme za izvajanje monitoringa izpustov toplogrednih plinov iz kmetijstva,
e) nakup nove laboratorijske opreme za izvajanje raziskav s področja blaženja podnebnih sprememb v kmetijstvu;
f) nakup nove kmetijske mehanizacije in novih strojev:
– ki imajo pogon na nefosilna goriva,
– s katerimi se zagotavljajo nizki izpusti toplogrednih plinov in amonijaka v zrak, ali
– omogočajo obdelavo tal, ki prispeva k shranjevanju ogljika v tleh;
3. nakup nove opreme za precizno ali zmanjšano rabo fitofarmacevtskih sredstev in gnojil, vključno z nakupom nove laboratorijske opreme za izvajanje raziskav za ta namen;
4. nakup nove opreme za spodbujanje krožnega gospodarstva v kmetijstvu:
a) nakup nove opreme za zmanjšanje rabe vode oziroma ponovno uporabo vode,
b) nakup nove opreme za večjo snovno učinkovitost v kmetijstvu,
c) nakup nove opreme za zmanjševanje količine odpadkov v kmetijstvu (na primer plastike),
č) nakup nove opreme za uporabo ostanka proizvodnje v kmetijstvu,
d) naložbe v nakup nove opreme za preprečevanje oziroma zmanjševanje izgub hrane in odpadne hrane in
e) nakup nove laboratorijske opreme za izvajanje raziskav s področja krožnega gospodarstva v kmetijstvu;
5. ureditev objektov oziroma nakup nove opreme v povezavi z izboljšanjem dobrobiti živali;
6. ureditev objektov oziroma nakup nove opreme za izvajanje ekološkega kmetijstva;
7. digitalizacija in robotizacija za uvajanje zelenega in podnebnega prehoda v kmetijstvu:
a) nakup nove opreme za avtomatizacijo in robotizacijo v kmetijski proizvodnji (delni ali popolnoma avtonomni kmetijski roboti in kmetijska mehanizacija, kmetijski priključki s senzorji, daljinsko vodenimi sistemi),
b) nakup nove opreme za digitalni nadzor in optimizacijo procesov v kmetijski proizvodnji (senzorski sistemi, programska oprema za obdelavo in pripravo podatkov za precizno kmetijstvo, daljinsko vodeni sistemi za avtomatsko spremljanje stanja v kmetijski proizvodnji, digitalni sistemi za precizno kmetijstvo),
c) razvoj in nakup nove programske opreme za uvajanje velepodatkov in umetne inteligence na področju trajnostne pridelave hrane in vpliva na okolje ter v kmetijstvu.
(4) Proizvodne naložbe iz 1. točke prvega odstavka tega člena so naložbe v:
a) nakup nove kmetijske mehanizacije in strojev,
b) nakup nove opreme z vgradnjo,
c) novogradnjo ali rekonstrukcijo objektov za kmetijsko dejavnost s pripadajočo opremo.
(5) Upravičene naložbe iz tega člena se lahko podrobneje določijo v javnem razpisu.
10. člen 
(upravičeni stroški) 
(1) Upravičeni stroški, ki nastanejo v okviru programa konzorcija pri izvajanju upravičenih aktivnosti iz prvega odstavka 8. člena te uredbe, so:
1. stroški dela na programu konzorcija za člana konzorcija, in sicer za:
a) raziskovalca in izobraževalca, ki je za namen izvajanja programa konzorcija zaposlen pri članu konzorcija, v višini 27,71 eura na uro opravljenega dela na programu konzorcija, vendar za največ 1720 ur na koledarsko leto,
b) kmetijskega svetovalca, ki je za namen izvajanja programa konzorcija zaposlen pri članu konzorcija, v višini 22,39 eura na uro opravljenega dela na programu konzorcija, vendar za največ 1720 ur na koledarsko leto,
c) strokovnega in tehničnega sodelavca, ki je za namen izvajanja programa konzorcija zaposlen pri članu konzorcija, v višini 20,09 eura na uro opravljenega dela na programu konzorcija, vendar za največ 1720 ur na koledarsko leto,
č) člana konzorcija, ki je kot fizična oseba nosilec kmetijskega gospodarstva v obliki kmetije, v višini 12,25 eura na uro opravljenega dela na programu konzorcija za nosilca te kmetije ali člana te kmetije, vendar za največ 1720 ur na koledarsko leto,
d) člana konzorcija, ki je samostojni podjetnik posameznik v višini 12,25 eura na uro opravljenega dela na programu konzorcija, vendar za največ 1720 ur na koledarsko leto,
e) člana konzorcija, ki je fizična oseba, ki samostojno opravlja dejavnost, v višini 12,25 eura na uro opravljenega dela na programu konzorcija, vendar za največ 1720 ur na koledarsko leto;
2. stroški kilometrine za uporabo prevoznega sredstva za izvedbo programa konzorcija v višini 0,43 eura za prevoženi kilometer, in sicer za osebe iz prejšnje točke;
3. stroški zunanjih storitev, kot so stroški raziskav, stroški uvedbe novega tehničnega znanja, stroški kotizacij, nastanitve, letalskih vozovnic, cestnine, parkirnine, stroški svetovalnih in drugih storitev, ki so neposredno povezani z izvedbo programa konzorcija, razen za izvedbo upravičene aktivnosti vodenja in koordinacije programa konzorcija iz 1. točke prvega odstavka 8. člena te uredbe. Zunanje storitve ne sme opraviti član konzorcija oziroma oseba, ki je zaposlena pri članu konzorcija v času trajanja programa konzorcija;
4. stroški materiala in drobnega inventarja, ki je potreben za izvedbo upravičenih aktivnosti iz 2., 4. in 5. točke prvega odstavka 8. člena te uredbe, kot so semena, sadike, razen semen in sadik trajnih rastlin, fitofarmacevtska sredstva, živalska krma, gnojila in sredstva za izboljšanje tal oziroma zaščito rastlin, olja in maziva, material, potreben za izvedbo meritev, vzorčenja ali izdelavo prototipa rešitve;
5. posredni stroški v skladu s 54. členom Uredbe (EU) 2021/1060 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o določitvi skupnih določb o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu plus, Kohezijskem skladu, Skladu za pravični prehod in Evropskem skladu za pomorstvo, ribištvo in akvakulturo ter finančnih pravil zanje in za Sklad za azil, migracije in vključevanje, Sklad za notranjo varnost in Instrument za finančno podporo za upravljanje meja in vizumsko politiko (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 159), zadnjič spremenjene z Uredbo (EU) 2024/1351 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 14. maja 2024 o upravljanju azila in migracij, spremembi uredb (EU) 2021/1147 in (EU) 2021/1060 ter razveljavitvi Uredbe (EU) št. 604/2013 (UL L št. 2024/1351 z dne 22. 5. 2024), ki lahko znašajo največ 15 % upravičenih stroškov dela na programu konzorcija iz 1. točke tega odstavka in
6. stroški naložb iz prvega odstavka prejšnjega člena za:
– ureditev objekta, ki so stroški novogradnje ali rekonstrukcije objekta,
– nakup nove opreme,
– nakup novega stroja oziroma nove kmetijske mehanizacije,
– nakup neopredmetenih sredstev, in sicer pridobitve patenta, licence ali avtorskih pravic.
(2) V okviru stroškov za izvedbo naložbe iz 6. točke prejšnjega odstavka so do podpore upravičeni tudi stroški namestitve oziroma vgradnje opreme ter stroški nadgradnje obstoječe opreme in strojev.
(3) Upravičenec do podpore za upravičene stroške naložbe iz prvega odstavka 9. člena te uredbe je član konzorcija iz 1. do 4. točke petega odstavka in šestega odstavka 4. člena te uredbe.
(4) Podpora za upravičene stroške iz 1., 2. in 5. točke prvega odstavka tega člena se dodeli v obliki povračila poenostavljenih stroškov iz uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij, podpora za upravičene stroške iz 3., 4. in 6. točke prvega odstavka tega člena pa kot povračilo dejansko nastalih stroškov iz uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
(5) Če se podpora za upravičene stroške dodeli v obliki povračila dejansko nastalih stroškov, se kot strošek nižje vrednosti iz uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij šteje strošek do vključno 2.000 eurov brez DDV.
(6) Upravičeni stroški se lahko podrobneje določijo v javnem razpisu.
11. člen 
(uveljavljanje DDV) 
(1) DDV se lahko prizna kot upravičen strošek le v delu, za katerega član konzorcija nima pravice do odbitka DDV. DDV ni upravičen strošek, razen če se podpora nanaša na nabave blaga oziroma storitev, ki jih bo član konzorcija uporabil za namene dejavnosti in transakcij, v zvezi s katerimi se v skladu s predpisi, ki urejajo DDV, ne šteje za davčnega zavezanca, ali za namene dejavnosti in transakcij, ki so v skladu s predpisi, ki urejajo DDV, oproščene plačila DDV, brez pravice do odbitka DDV.
(2) Član konzorcija, ki uveljavlja DDV kot upravičen strošek, vlogi na javni razpis in zahtevku za izplačilo sredstev priloži izjavo, da ne more odbijati vstopnega DDV, plačanega za nabave blaga oziroma storitev v okviru izvajanja programa konzorcija, za katerega mu je dodeljena podpora.
(3) Član konzorcija v izjavi iz prejšnjega odstavka navede razlog, na podlagi katerega ne more odbijati vstopnega DDV, in sicer da se nabave blaga oziroma storitev v okviru izvajanja programa konzorcija nanašajo na eno izmed naslednjih dejavnosti:
– opravljanje oproščene dejavnosti brez pravice do odbitka DDV ali
– opravljanje dejavnosti, v zvezi s katero se član konzorcija ne šteje za davčnega zavezanca v skladu s predpisi, ki urejajo DDV.
(4) Odbitni DDV ni upravičen strošek, če član konzorcija ne uveljavi pravice do odbitka DDV.
12. člen 
(neupravičeni stroški) 
Neupravičeni stroški, ki nastanejo pri izvajanju upravičenih aktivnosti iz prvega odstavka 8. člena te uredbe, so:
1. stroški naložb zunaj Republike Slovenije,
2. nakup kmetijskih zemljišč,
3. stroški izgradnje in tehnološke posodobitve namakalnega sistema, stroški nakupa namakalne opreme ter izgradnje akumulacij oziroma vodnih virov za potrebe namakanja,
4. stroški naložb za proizvodnjo bioetanola in biodizla,
5. nakup in oprema poslovnih prostorov,
6. nakup opreme za učilnice in predavalnice,
7. stroški znamk ali kolektivnih znamk,
8. obresti na dolgove, zamudne obresti, bančni stroški in stroški garancij,
9. davki, carine in dajatve pri uvozu,
10. upravne takse,
11. stroški lizinga,
12. drugi stroški, povezani s pogodbami o najemu, kot so marža najemodajalca, stroški refinanciranja obresti in stroški zavarovanja,
13. stroški blaga oziroma storitev, za katere je izdan račun v skupni višini največ 25 eurov z DDV,
14. vinjete,
15. članarine,
16. dnevnice za službena potovanja,
17. zavarovalne premije,
18. DDV, če niso izpolnjeni pogoji iz prejšnjega člena.
13. člen 
(obdobje upravičenosti stroškov) 
(1) Za upravičene stroške se štejejo stroški, ki nastanejo v obdobju od dneva izdaje odločbe o pravici do sredstev do dneva zaključka izvajanja programa konzorcija v skladu s 5. točko prvega odstavka 7. člena te uredbe.
(2) Ne glede na prejšnji odstavek se za upravičene stroške naložb iz 6. točke prvega odstavka 10. člena te uredbe štejejo samo upravičeni stroški, ki nastanejo v obdobju 36 mesecev od dneva izdaje odločbe o pravici do sredstev.
14. člen 
(merila za izbor vlog) 
(1) Vloge, vložene na javni razpis za intervencijo, se točkujejo na podlagi naslednjih meril za izbor:
1. kakovost sestave konzorcija:
a) število in heterogenost kmetijskih gospodarstev,
b) raznovrstnost in komplementarnost članov konzorcija,
c) reference članov konzorcija;
2. kakovost programa konzorcija:
a) skladnost s cilji EU,
b) skladnost upravičenih aktivnosti programa konzorcija s potrebami po znanju na področju zelenega, digitalnega in podnebno nevtralnega kmetijstva,
c) merljivost rezultatov programa konzorcija;
3. dodana vrednost programa konzorcija: vzpostavitev celovite ponudbe znanja prek izvedbe izobraževalnega modula v podporo prehodu kmetijstva v zeleno, digitalno in podnebno nevtralno za vsebinsko področje, za katero se vzpostavi konzorcij;
4. inovativnost predlaganih pristopov pri razvoju, izmenjavi in prenosu znanja ter obseg prenosa znanja v prakso:
a) inovativnost pristopa k razvoju znanja,
b) inovativnost in obseg razširjanja znanja v prakso z uporabo različnih načinov prenosa znanja;
5. trajnost programa konzorcija: vlaganja v obstoječo poskusno-demonstracijsko infrastrukturo in
6. finančna ustreznost programa konzorcija: delež celotne višine javne podpore za izvedbo programa konzorcija, ki ga z zahtevki za izplačilo sredstev uveljavlja upravičenec v časovnem obdobju, določenem v javnem razpisu.
(2) Med vlogami na javni razpis, ki dosežejo vstopni prag 60 % možnega števila točk, se znotraj posameznega sklopa javnega razpisa izbere ena vloga, ki doseže najvišje število točk pri merilih za izbor vlog.
(3) Podrobnejša merila, dokazila in točkovnik za ocenjevanje vlog se opredelijo v javnem razpisu.
15. člen 
(finančne določbe) 
(1) Podpora se dodeli kot nepovratna finančna pomoč.
(2) Stopnja podpore za upravičene stroške, ki niso stroški naložb, znaša do 100 % upravičenih stroškov programa konzorcija.
(3) Stopnje podpore za stroške naložb znašajo do vključno:
a) 100 % upravičenih stroškov, če gre za neproizvodno naložbo iz 3. točke prvega odstavka 9. člena te uredbe,
b) 80 % upravičenih stroškov, če gre za podnebno-okoljsko naložbo iz 2. točke prvega odstavka 9. člena te uredbe,
c) 65 % upravičenih stroškov, če gre za proizvodno naložbo iz 1. točke prvega odstavka 9. člena te uredbe.
(4) Upravičenec ima pravico do predplačila iz uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij, ki znaša:
– do vključno 50 % vrednosti odobrenih sredstev, če upravičenec predloži originalno bančno garancijo na način in v roku, ki je opredeljen v uredbi o skupnih določbah za izvajanje intervencij, ali
– do vključno 30 % vrednosti odobrenih sredstev, če upravičenec uveljavlja možnost pridobitve predplačila brez prilaganja bančne garancije v skladu z uredbo o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
(5) Najvišji znesek podpore na konzorcij znaša 2.000.000 eurov.
(6) Stroški naložb morajo znašati najmanj 50 % in največ 80 % celotne višine javne podpore za izvedbo programa konzorcija, pri čemer:
1. mora biti za vodilnega partnerja namenjenih najmanj 60 % celotne višine javne podpore za naložbe v okviru programa konzorcija in
2. stroški naložb za ekološko kmetijstvo v okviru programa konzorcija iz 1., 2. in 3. točke tretjega odstavka 3. člena te uredbe znašajo najmanj 30 % in največ 80 % obveznega deleža podpore za ekološko kmetijstvo, ki se določi v skladu s sedmim odstavkom tega člena.
(7) V okviru programa konzorcijev iz 1., 2. in 3. točke tretjega odstavka 3. člena te uredbe se mora zagotoviti obvezni delež podpore za ekološko kmetijstvo v višini najmanj 20 % celotne višine javne podpore za izvedbo programa konzorcija, ki je namenjen izvajanju upravičenih aktivnosti na področju ekološkega kmetijstva.
(8) Sredstva za izvajanje intervencije se ne odobrijo ali izplačajo upravičencu, če so mu bila za iste upravičene stroške, kot jih navaja v vlogi na javni razpis oziroma v zahtevku za izplačilo sredstev, že odobrena oziroma izplačana sredstva iz proračuna Republike Slovenije ali proračuna Evropske unije, druga javna sredstva oziroma bi bile zaradi kumulacije pomoči presežene najvišje dovoljene stopnje intenzivnosti pomoči ali najvišji dovoljeni zneski pomoči iz predpisov EU, ki urejajo državne pomoči ali pomoč de minimis.
(9) Določbe iz tega člena se lahko podrobneje opredelijo z javnim razpisom.
III. poglavje POSTOPEK IN POGOJI ZA DODELITEV IN IZPLAČILO SREDSTEV 
16. člen 
(javni razpis) 
(1) Sredstva za izvajanje intervencije se razpišejo z zaprtim javnim razpisom v skladu z zakonom, ki ureja kmetijstvo.
(2) Oddaja vlog na javni razpis se začne prvi delovni dan po izteku 21 dni od objave javnega razpisa v Uradnem listu Republike Slovenije.
(3) Javni razpis je strukturiran po sklopih glede na vsebinska področja iz tretjega odstavka 3. člena te uredbe.
(4) V okviru posameznega sklopa se odobri le ena vloga, ki je popolna in je pri ocenjevanju na podlagi meril za izbor vlog prejela najvišje število točk in izpolnjuje predpisane pogoje.
(5) Če dve ali več vlog na javni razpis prejmejo enako število točk, se vloga izbere na podlagi ponderiranja meril za izbor vlog, ki se določi v javnem razpisu.
(6) Obvezni član konzorcija iz 1. do 4. točke petega odstavka in šestega odstavka 4. člena te uredbe je lahko kot obvezni član samo pri enem konzorciju na posameznem sklopu javnega razpisa. Če pri dveh ali več vlogah za isti sklop javnega razpisa kot obvezni član v konzorciju sodeluje isti član konzorcija iz prejšnjega stavka, se zavrnejo vse vloge v okviru istega sklopa, pri katerih sodeluje ta član konzorcija.
17. člen 
(pogoji za dodelitev podpore) 
(1) Vlagatelj mora poleg splošnih pogojev za dodelitev podpore iz uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij ob vložitvi vloge na javni razpis izpolnjevati tudi naslednje pogoje:
1. priloži konzorcijsko pogodbo iz drugega odstavka 4. člena te uredbe,
2. priloži program konzorcija iz 7. člena te uredbe,
3. ima odločbo o podeljenem javnem pooblastilu ali javni službi za člana konzorcija iz 4. točke petega odstavka ali šestega odstavka 4. člena te uredbe,
4. član konzorcija, ki je nosilec kmetijskega gospodarstva, v koledarskem letu pred letom objave javnega razpisa vloži zbirno vlogo v skladu s predpisi, ki urejajo izvedbo intervencij kmetijske politike, razen če gre za nosilca kmetijskega gospodarstva brez kmetijskih površin, ki vzreja samo čebele in je vpisan v register čebelnjakov kot odgovorna oseba za vzrejo čebel,
5. če je član konzorcija pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik, ima dejavnost, ki je predmet podpore, registrirano,
6. če je predmet podpore v okviru programa konzorcija opredmeteno osnovno sredstvo ali neopredmeteno sredstvo, blago ali storitev, član konzorcija priloži izjavo, da jih ne bo pridobil od drugih članov tega konzorcija,
7. priloži izjavo člana konzorcija glede upravičenosti do povračila DDV iz drugega odstavka 11. člena te uredbe, če član konzorcija uveljavlja DDV kot upravičen strošek,
8. priloži izjavo člana konzorcija, da kot obvezni član konzorcija iz 1. do 4. točke petega odstavka in šestega odstavka 4. člena te uredbe ne sodeluje pri več vlogah za isti sklop javnega razpisa v skladu z zahtevo iz dvanajstega odstavka 4. člena te uredbe in
9. priloži izjavo člana konzorcija o že prejetih javnih sredstvih za iste upravičene stroške.
(2) Če je s programom konzorcija predvidena naložba v ureditev objekta ali nakup opreme, mora član konzorcija, ki uveljavlja to naložbo, poleg pogojev iz prejšnjega odstavka in splošnih pogojev za dodelitev podpore v primeru naložbe v ureditev objektov oziroma nakup opreme iz uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij izpolnjevati tudi naslednje pogoje:
1. če gre ureditev nezahtevnega, manj zahtevnega ali zahtevnega objekta, in vlagatelj ob vložitvi vloge na javni razpis nima pravnomočnega gradbenega dovoljenja, mora ta pogoj v skladu z uredbo o skupnih določbah za izvajanje intervencij izpolniti najpozneje v roku iz 2. točke prvega odstavka 25. člena te uredbe;
2. če gre za naložbo v ureditev enostavnega objekta, in vlagatelj ob vložitvi vloge na javni razpis ne predloži mnenj, soglasij ali drugih dovoljenj, mora ta pogoj v skladu z uredbo o skupnih določbah za izvajanje intervencij izpolniti najpozneje v roku iz 3. točke prvega odstavka 25. člena te uredbe.
(3) Pogoji in dokazila iz tega člena se lahko podrobneje opredelijo z javnim razpisom.
18. člen 
(obvezna priloga k vlogi na javni razpis) 
Obvezni prilogi, ki ju mora vlagatelj priložiti vlogi na javni razpis in brez katerih se v skladu z zakonom, ki ureja kmetijstvo, vloga zavrže brez pozivanja na dopolnitev, sta:
– sklenjena konzorcijska pogodba iz drugega odstavka 4. člena te uredbe in
– program konzorcija iz 7. člena te uredbe.
19. člen 
(odločba o pravici do sredstev) 
V odločbi o pravici do sredstev se določita celotna višina javne podpore za program konzorcija in višina javne podpore po posameznem članu konzorcija, kot izhaja iz vloge na javni razpis.
20. člen 
(odrek pravici do sredstev) 
Če se upravičenec odreče pravici do sredstev iz odločbe o pravici do sredstev, vodilni partner o tem v skladu z zakonom, ki ureja kmetijstvo, pisno obvesti agencijo v 90 dneh od dneva izdaje odločbe o pravici do sredstev.
21. člen 
(strokovna komisija) 
V skladu z zakonom, ki ureja kmetijstvo, se imenuje strokovna komisija za pregled vsebinske ustreznosti:
– letnega delovnega načrta iz 22. člena te uredbe,
– poročila o napredku pri izvajanju programa konzorcija iz drugega odstavka 24. člena in zadnjega poročila o napredku pri izvajanju programa konzorcija iz 1. točke prvega odstavka 26. člena te uredbe in
– končnega poročila iz drugega odstavka 26. člena te uredbe.
22. člen 
(letni delovni načrt) 
(1) Vodilni partner vsako leto pripravi letni delovni načrt, v katerem podrobneje opiše upravičene aktivnosti, ki jih namerava konzorcij izvesti znotraj posameznega koledarskega leta.
(2) Letni delovni načrt vsebuje obvezne sestavine, določene v Prilogi 3, ki je sestavni del te uredbe.
(3) Rok za vložitev letnega delovnega načrta je 10. november tekočega koledarskega leta za prihodnje koledarsko leto razen za leto 2025, za katero se letni delovni načrt vloži v 30 dneh od dneva izdaje odločbe o pravici do sredstev.
(4) Letni delovni načrt vodilni partner vloži na obrazcu, ki se določi v javnem razpisu, in ga v elektronski obliki pošlje na agencijo.
(5) Določbe iz tega člena se lahko podrobneje opredelijo z javnim razpisom.
23. člen 
(časovna dinamika vlaganja zahtevkov za izplačilo sredstev) 
(1) Upravičenec v posameznem koledarskem letu vloži najmanj en in največ dva zahtevka za izplačilo sredstev.
(2) Rok za vložitev prvega zahtevka za izplačilo sredstev, s katerim upravičenec uveljavlja stroške naložbe v ureditev objekta, je najpozneje v 12 mesecih od dneva izdaje odločbe o pravici do sredstev.
(3) Rok za vložitev zadnjega zahtevka za izplačilo je 30 dni po izteku obdobja trajanja programa konzorcija iz 5. točke prvega odstavka 7. člena te uredbe.
(4) Ne glede na prejšnji odstavek mora biti zadnji zahtevek za izplačilo sredstev, s katerim upravičenec uveljavlja upravičene stroške naložbe, vložen najpozneje v 60 dneh po izteku obdobja iz drugega odstavka 13. člena te uredbe.
(5) Če član konzorcija uveljavlja predplačilo v skladu z drugo alinejo četrtega odstavka 15. člena te uredbe, mora vodilni partner zahtevek za izplačilo sredstev v višini predplačila vložiti v roku, ki je opredeljen v uredbi, ki ureja skupne določbe za izvajanje intervencij.
(6) Vlagatelj v vlogi na javni razpis navede okvirno časovno dinamiko in ocenjeno vrednost posameznega zahtevka za izplačilo sredstev.
24. člen 
(pogoji ob vložitvi zahtevka za izplačilo sredstev) 
(1) Upravičenec mora poleg splošnih pogojev ob vložitvi zahtevka za izplačilo sredstev iz uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij ob vložitvi zahtevka za izplačilo sredstev izpolnjevati tudi naslednje pogoje:
1. priloži izjavo o izpolnjevanju pogoja iz 6. točke prvega odstavka 17. člena te uredbe;
2. ohrani sestavo konzorcija iz 4. člena te uredbe, kakršna je bila ob vložitvi vloge na javni razpis;
3. član konzorcija, ki je nosilec kmetijskega gospodarstva, vloži zbirno vlogo v skladu s predpisi, ki urejajo izvedbo intervencij kmetijske politike, v koledarskem letu pred letom vložitve zahtevka za izplačilo sredstev, razen če gre za nosilca kmetijskega gospodarstva brez kmetijskih površin, ki vzreja samo čebele in je vpisan v register čebelnjakov kot odgovorna oseba za vzrejo čebel;
4. če uveljavlja stroške dela za osebe iz pod a), b) in c) 1. točke prvega odstavka 10. člena te uredbe, zahtevku za izplačilo sredstev priloži:
– pogodbo o zaposlitvi z morebitnimi aneksi ali drug pravni akt, iz katerega je razvidno, da je zaposlena oseba razporejena na delo na program konzorcija, pri čemer mora biti iz pravnega akta razviden tudi delež, v katerem je zaposlena oseba razporejena na delo na programu konzorcija glede na celotno zaposlitev. Pravni akti iz prejšnjega stavka se priložijo ob vložitvi posameznega zahtevka za izplačilo sredstev,
– mesečno časovnico, iz katere so razvidni vsebina in opis izvedenih upravičenih aktivnosti ter obseg opravljenih ur na programu konzorcija,
– izpis iz mesečne evidence prisotnosti na delovnem mestu in
– dokumentacijo o opravljenem delu, ki dokazuje izvedbo upravičenih aktivnosti, kot na primer datumsko in lokacijsko označeno fotografijo, vabilo na dogodek, komunikacijo, zapisnik sestanka, seznam prisotnosti v elektronski obliki, gradivo, uradni zaznamek;
5. če uveljavlja stroške dela za osebe iz pod č), d) in e) 1. točke prvega odstavka 10. člena te uredbe, zahtevku za izplačilo sredstev priloži dokumentacijo iz druge in četrte alineje prejšnje točke;
6. če uveljavlja strošek kilometrine za uporabo prevoznega sredstva za izvedbo programa konzorcija iz 2. točke prvega odstavka 10. člena te uredbe, zahtevku za izplačilo sredstev priloži poročilo o opravljenih potovanjih in dokazilo o namenu in udeležbi potovanja (na primer vabilo oziroma program, zapisnik, seznam prisotnosti v elektronski obliki, poročilo o opravljeni poti in podobno);
7. če uveljavlja strošek zunanje storitve iz 3. točke prvega odstavka 10. člena te uredbe, zahtevku za izplačilo sredstev priloži dokazila glede dejanske izvedbe storitve, kot na primer raziskava, poročilo, načrt oziroma drug dokument, pogodba. Če upravičenec te stroške izkazuje s plačilom na podlagi podjemne pogodbe ali avtorske pogodbe ali pogodbe o opravljanju začasnega ali občasnega dela upokojencev in študentskega dela, zahtevku za izplačilo sredstev priloži obračun avtorskega honorarja oziroma izplačila po podjemni pogodbi ali pogodbi o začasnem ali občasnem delu upokojencev in obračun davčnega odtegljaja (obrazec REK-2 in individualni obrazec REK) oziroma napotnico in račun študentskega servisa;
8. če uveljavlja stroške materiala in drobnega inventarja iz 4. točke prvega odstavka 10. člena te uredbe, zahtevku za izplačilo sredstev priloži fotografijo o porabi kupljenega materiala;
9. priloži izjavo člana konzorcija o že prejetih javnih sredstvih za iste upravičene stroške in
10. priloži izjavo člana konzorcija glede upravičenosti do povračila DDV iz drugega odstavka 11. člena te uredbe, če član konzorcija uveljavlja DDV kot upravičen strošek.
(2) Zahtevku za izplačilo sredstev se na obrazcu, ki se določi z javnim razpisom, priloži poročilo o napredku pri izvajanju programa konzorcija, ki vsebuje:
1. obvezne sestavine iz 2. do 18. točke Priloge 4, ki je sestavni del te uredbe in
2. opis izvajanja programa konzorcija za obračunsko obdobje, za katero se vlaga zahtevek za izplačilo sredstev.
(3) Podrobnejši pogoji, priloge in dokazila ob vložitvi zahtevka za izplačilo sredstev se lahko določijo v javnem razpisu.
25. člen 
(posebni pogoji ob vložitvi zahtevka za izplačilo sredstev v primeru naložbe) 
(1) Če je s programom konzorcija predvidena naložba v ureditev objekta oziroma nakup opreme, mora član konzorcija, ki uveljavlja stroške naložbe, poleg splošnih pogojev za izplačilo sredstev v primeru naložb v ureditev objektov in nakup opreme iz uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij izpolniti tudi naslednje pogoje:
1. če gre za nakup opreme, stroja ali mehanizacije, mora biti iz računa razviden tip opreme, stroja ali mehanizacije. Če na računu ni podrobne specifikacije, iz katere je razviden najmanj tip opreme, stroja ali mehanizacije, vključno z laboratorijsko tehnologijo, programske opreme, pridobitve patentov in licenc, se poleg računa zahtevku za izplačilo sredstev priloži dobavnica, naročilnica ali drug dokument, ki vsebuje specifikacijo, iz katere je razviden najmanj tip opreme, stroja ali mehanizacije, vključno z laboratorijsko tehnologijo, programske opreme, pridobitve patentov in licenc, pri čemer mora biti z računa razviden sklic na te dokumente;
2. če gre za naložbo v ureditev zahtevnih, manj zahtevnih ali nezahtevnih objektov, in upravičenec ob vložitvi vloge na javni razpis ni izpolnjeval pogoja iz 1. točke drugega odstavka 17. člena te uredbe, mora najpozneje ob vložitvi prvega zahtevka za izplačilo sredstev, s katerim član konzorcija uveljavlja stroške, povezane s to naložbo, imeti pravnomočno gradbeno dovoljenje, če je tako predpisano z gradbenim zakonom;
3. če gre za naložbo v ureditev enostavnega objekta in član konzorcija ob vložitvi vloge ni izpolnjeval pogojev iz 2. točke drugega odstavka 17. člena te uredbe, mora te pogoje izpolniti najpozneje ob vložitvi prvega zahtevka za izplačilo sredstev, s katerim upravičenec uveljavlja stroške, povezane s to naložbo;
4. priložiti mora datumsko in lokacijsko označeno fotografijo naložbe v ureditev objektov, nakup opreme, strojev oziroma mehanizacije;
5. z dnem zaključka naložbe mora biti naložba vključena v uporabo za namen izvedbe programa konzorcija, kar se izkazuje z:
– izjavo člana konzorcija o vključitvi naložbe v uporabo, če uveljavlja strošek naložbe v ureditev enostavnega ali nezahtevnega objekta, nakup opreme, stroja oziroma mehanizacije ali
– izjavo člana konzorcija o vključitvi naložbe v uporabo in pravnomočnim uporabnim dovoljenjem, če gre za naložbo v ureditev manj zahtevnih ali zahtevnih objektov ter
6. član konzorcija, ki uveljavlja strošek naložbe, mora z dnem vključitve naložbe v uporabo iz prejšnje točke, v elektronski obliki začeti voditi evidenco skupne uporabe naložbe po posameznih članih konzorcija, namenu in datumu uporabe naložbe (v nadaljnjem besedilu: evidenca skupne uporabe naložbe). Evidenca skupne uporabe naložbe se priloži vsakemu zahtevku za izplačilo sredstev in se lahko podrobneje opredeli z javnim razpisom.
(2) Poleg pogojev iz prejšnjega odstavka mora član konzorcija, ki uveljavlja stroške naložbe, najpozneje ob vložitvi zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev za naložbe v skladu s četrtim odstavkom 23. člena te uredbe izpolnjevati tudi naslednje posebne pogoje:
1. če gre za naložbo v nakup in postavitev rastlinjakov iz 3. točke prvega odstavka 9. člena te uredbe ali iz pod a) 1. točke tretjega odstavka 9. člena te uredbe:
– imeti pravnomočno vodno dovoljenje za rabo vode v rastlinjakih v skladu s predpisi, ki urejajo vode, razen kadar se kot vir vode uporablja meteorna voda z objektov,
– imeti pravnomočno odločbo o uvedbi namakanja ali drug akt, iz katerega je razvidna uvedba namakalnega sistema, če gre za rastlinjak, ki je postavljen na zemljišču, ki je po namenski rabi kmetijsko zemljišče,
– opremiti rastlinjak z vodomerom, kar se izkazuje z datumsko in lokacijsko označeno fotografijo;
2. če gre za naložbo v postavitev novega ali obnovo obstoječega trajnega nasada ter naložbo v nakup ter postavitev mreže proti toči ali drugih vrst zaščitnih mrež iz 3. točke prvega odstavka 9. člena te uredbe ali iz pod b) in c) 1. točke tretjega odstavka 9. člena te uredbe, morajo biti nasadi oziroma mreža proti toči in druge vrste zaščitnih mrež, ki so predmet naložbe, vpisani v RKG;
3. če gre za naložbo v ureditev pokritih objektov za skladiščenje živinskih gnojil iz 3. točke prvega odstavka 9. člena te uredbe ali iz pod b) 2. točke tretjega odstavka 9. člena te uredbe, mora biti s skladiščnimi zmogljivostmi zagotovljeno najmanj devetmesečno skladiščenje živinskih gnojil;
4. če gre za naložbo v uvajanje OVE v kmetijstvu iz 3. točke prvega odstavka 9. člena te uredbe ali iz pod a) 2. točke tretjega odstavka 9. člena te uredbe:
– proizvedena energija iz naložbe ne sme biti namenjena prodaji,
– uporaba žit in drugih poljščin, bogatih s škrobom in sladkorjem, ter oljnic pri pridobivanju OVE ni dovoljena in
– v okviru katere gre za proizvodnjo električne energije iz OVE, mora upravičenec priložiti pogodbo o uporabi sistema z elektrooperaterjem, ki se glasi na upravičenca, v skladu z zakonom, ki ureja spodbujanje rabe obnovljivih virov energije;
5. če gre za naložbo v ureditev hleva iz 1. ali 3. točke prvega odstavka 9. člena te uredbe ali iz 5. in 6. točke tretjega odstavka 9. člena te uredbe, mora upravičenec upoštevati normative iz Priloge I Izvedbene uredbe Komisije (EU) 2020/464 z dne 26. marca 2020 o določitvi nekaterih pravil za uporabo Uredbe (EU) 2018/848 Evropskega parlamenta in Sveta glede dokumentov, potrebnih za retroaktivno priznanje obdobij za namen preusmeritve, pridelave ekoloških proizvodov in informacij, ki jih predložijo države članice (UL L št. 98 z dne 31. 3. 2020, str. 2), zadnjič spremenjene z Izvedbeno uredbo Komisije (EU) 2021/1921 z dne 4. novembra 2021 o popravku hrvaške jezikovne različice Izvedbene uredbe (EU) 2020/464 o določitvi nekaterih pravil za uporabo Uredbe (EU) 2018/848 Evropskega parlamenta in Sveta glede dokumentov, potrebnih za retroaktivno priznanje obdobij za namen preusmeritve, pridelave ekoloških proizvodov in informacij, ki jih predložijo države članice (UL L št. 391 z dne 5. 11. 2021, str. 41);
6. če gre za naložbo v spodbujanje krožnega gospodarstva iz 3. točke prvega odstavka 9. člena te uredbe ali iz 4. točke tretjega odstavka 9. člena te uredbe, priloži elaborat, iz katerega je razvidno stanje v koledarskem letu pred letom vložitve vloge na javni razpis in predvideno stanje glede količin prihranka ali ponovno uporabljene vode, količin zmanjšanja odpadkov, izgub hrane in odpadne hrane oziroma večje snovne učinkovitosti v koledarskem letu po letu vložitve zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev za naložbo;
7. če gre za naložbo, povezano z izvajanjem ekološkega kmetijstva, iz 3. točke prvega odstavka 9. člena te uredbe ali iz 6. točke tretjega odstavka 9. člena te uredbe, mora imeti član konzorcija, ki uveljavlja to naložbo, ob zadnjem zahtevku za izplačilo sredstev, s katerim uveljavlja upravičene stroške te naložbe, veljaven certifikat v skladu s predpisom, ki ureja ekološko pridelavo in predelavo kmetijskih pridelkov in živil. Če gre za naložbo v ureditev hleva iz 5. točke tega odstavka, mora biti iz certifikata iz prejšnjega stavka razvidno, da je certifikat pridobljen za tisto vrsto živali, za katero je bila izvedena naložba v ureditev hleva.
(3) Pogoji in dokazila iz tega člena se lahko podrobneje določijo v javnem razpisu.
26. člen 
(pogoji ob vložitvi zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev) 
(1) Upravičenec mora ob vložitvi zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev poleg pogojev iz 24. člena te uredbe izpolnjevati tudi naslednje pogoje:
1. zadnje poročilo o napredku pri izvajanju programa konzorcija mora vsebovati vsebinski prikaz izvajanja programa konzorcija za celotno obdobje izvajanja programa konzorcija in
2. priloži končno poročilo iz drugega odstavka tega člena (v nadaljnjem besedilu: končno poročilo) in podatke iz 1. točke Priloge 4 te uredbe, ki jih ministrstvo kot podatke o projektu EIP objavi na spletni strani SKP in jih v skladu s tretjim odstavkom 127. člena Uredbe 2021/2115/EU ter 13. členom in Prilogo VI Izvedbene uredbe 2022/1475/EU pošlje Evropski komisiji.
(2) Končno poročilo vsebuje ključne usmeritve za kmetijsko prakso v povezavi z znanjem, ki je bilo razvito, preizkušeno, prikazano in razširjeno v okviru programa konzorcija in mora biti strukturirano v poglavja po naslednjem vrstnem redu:
a) povzetek razvitega znanja in inovativnih rešitev,
b) opis problema ter vrzeli v znanju, ki jih je obravnaval program konzorcija,
c) opis razvitih rešitev, namenjenih uporabi novega ali izboljšanega proizvoda, prakse, procesa ali tehnologije v praksi v kmetijski praksi,
č) vpliv razvitih rešitev na prehod v zeleno, digitalno, odporno in podnebno nevtralno kmetijstvo,
d) prikaz uporabe razvitih rešitev v kmetijski praksi s slikovnim gradivom,
e) pomen razvitih rešitev za kmetijsko prakso z opisom ukrepov, pravil, smernic, načinov ravnanja ali rešitev v praksi z vidika končnega uporabnika, ki je kmetijsko gospodarstvo.
(3) Če gre za naložbo v spodbujanje krožnega gospodarstva iz 3. točke prvega odstavka 9. člena ali iz 4. točke tretjega odstavka 9. člena te uredbe, upravičenec zadnjemu zahtevku za izplačilo sredstev priloži poročilo, iz katerega je za koledarsko leto po letu vložitve zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev za to naložbo, razvidno dejansko doseženo stanje glede količin prihranka ali ponovno uporabljene vode, količin zmanjšanja odpadkov, izgub hrane in odpadne hrane oziroma večje snovne učinkovitosti v primerjavi s stanjem, opisanim v elaboratu iz 6. točke drugega odstavka prejšnjega člena.
(4) Pogoji in dokazila iz tega člena se lahko podrobneje določijo z javnim razpisom.
27. člen 
(obveznosti konzorcija v zvezi z doseganjem rezultatov) 
(1) Najpozneje do zaključka obdobja trajanja programa konzorcija iz 5. točke prvega odstavka 7. člena te uredbe mora konzorcij izpolniti naslednje obveznosti v zvezi z doseganjem rezultatov programa konzorcija:
1. preizkus razvitega znanja na lokacijah vseh demonstracijskih kmetij, vključenih v konzorcij, pri čemer se za lokacijo demonstracijske kmetije štejejo zemljišča in objekti, ki jih demonstracijska kmetija uporablja za izvajanje kmetijske dejavnosti. Obveznost iz te točke se izkazuje z:
– najmanj tremi datumsko in lokacijsko označenimi fotografijami za vsak izveden praktični preizkus ter
– seznamom prisotnosti v elektronski obliki, iz katerega so razvidni najmanj datum in kraj praktičnega preizkusa, ime in priimek udeležencev, KMG-MID številka kmetijskega gospodarstva, na katerem se izvaja preizkus znanja;
2. oblikovanje novega ukrepa ali nadgradnjo najmanj enega ukrepa kmetijske politike na podlagi razvitega znanja in praktičnih preizkusov iz prejšnje točke, ki se izkazuje z zadnjim poročilom o napredku pri izvajanju programa konzorcija;
3. praktični prikaz delovanja in uporabe poskusno-demonstracijske infrastrukture ter razvitega znanja iz 1. točke tega odstavka za najmanj 1.200 nosilcev ali članov kmetijskih gospodarstev, ki niso člani konzorcija, prek izvedenih praktičnih prikazov v času izvajanja programa konzorcija, pri čemer se morebitna večkratna udeležba istega nosilca ali člana kmetijskega gospodarstva na prikazih všteva v to predpisano število. Del prikazov se mora izvajati tudi na lokacijah ene ali več vključenih demonstracijskih kmetij. Praktični prikazi se lahko izvedejo v sklopu različnih oblik prenosa znanja. Konzorcij lahko praktične prikaze izvede skupaj z drugimi konzorciji, pri čemer se število nosilcev ali članov kmetijskih gospodarstev iz prvega stavka te točke, ki se udeležijo skupnih praktičnih prikazov, upošteva pri vsakemu konzorciju. Obveznost iz te točke se izkazuje z:
– najmanj tremi datumsko in lokacijsko označenimi fotografijami za vsak izveden praktični prikaz,
– vabilom na praktični prikaz,
– seznamom prisotnosti v elektronski obliki, iz katerega so razvidni najmanj datum in kraj praktičnega prikaza, ime in priimek udeležencev, KMG-MID številka kmetijskega gospodarstva, ki se udeležuje praktičnega prikaza, ter ime in priimek osebe, ki je izvajala praktični prikaz, ter naziv organizacije, pri kateri je ta oseba zaposlena,
– najmanj eno objavo v medijih o izvedbi posameznega praktičnega prikaza, kar se izkazuje s spletno povezavo na objavo v mediju, skenogramom objavljenega članka, video posnetkom in podobno, iz katerega je razviden datum objave in naziv medija, in
– video posnetkom, iz katerega je razviden praktični prikaz delovanja in uporabe poskusno-demonstracijske infrastrukture ter razvitega znanja iz 1. točke tega odstavka, ki je namenjen končnim uporabnikom znanja in ga ministrstvo objavi na spletni strani SKP;
4. izvedbo najmanj 160-urnega praktičnega usposabljanja za nosilce ali člane kmetijskih gospodarstev, ki so člani konzorcija, v času trajanja programa konzorcija, na področju vsebine programa konzorcija z namenom izmenjave in prenosa znanja. Program praktičnega usposabljanja in način njegove izvedbe se določita v letnem delovnem načrtu iz 22. člena te uredbe za vsako leto trajanja programa konzorcija. Obveznost iz te točke se izkazuje z:
– najmanj tremi datumsko in lokacijsko označenimi fotografijami izvedbe usposabljanja za vsako leto trajanja programa usposabljanja,
– seznamom prisotnosti v elektronski obliki, iz katerega so razvidni najmanj datum in kraj usposabljanja, ime in priimek udeležencev, KMG-MID številka kmetijskega gospodarstva, ki se udeležuje usposabljanja, ter ime in priimek osebe, ki je izvajala usposabljanje, ter naziv organizacije, pri kateri je ta oseba zaposlena, ter
– najmanj eno objavo v medijih o izvajanju usposabljanja, kar se izkazuje s spletno povezavo na objavo v mediju, skenogramom objavljenega članka, video posnetkom in podobno, iz katerega je razviden datum objave in naziv medija.
(2) Dokazila iz prejšnjega odstavka se priložijo zadnjemu zahtevku za izplačilo sredstev.
(3) Obveznosti in dokazila iz tega člena se lahko podrobneje določijo v javnem razpisu.
28. člen 
(obveznosti konzorcija na podlagi meril za izbor vlog) 
(1) Najpozneje do zaključka obdobja trajanja programa konzorcija iz 5. točke prvega odstavka 7. člena te uredbe mora konzorcij izpolniti obveznosti na podlagi meril za izbor vlog, če je pridobil točke na podlagi merila iz:
– pod c) 2. točke prvega odstavka 14. člena te uredbe, mora imeti vzpostavljen sistem spremljanja tistih kazalnikov rezultata, za katere je upravičenec pridobil točke pri ocenjevanju, kar izkazuje z zadnjim poročilom o napredku pri izvajanju programa konzorcija ter dokazili glede vzpostavljenega sistema spremljanja;
– 3. točke prvega odstavka 14. člena te uredbe, mora izvesti izobraževalni modul s področja ustreznega števila predpisanih tematik v predpisanem obsegu in trajanju ter v elektronski obliki predložiti gradiva, ki so bila pripravljena v okviru izobraževalnega modula, povezavo do video posnetka modula za namen objave na spletni strani SKP, vabilo na izobraževalni modul, seznam prisotnosti v elektronski obliki, iz katerega so razvidni najmanj datum in kraj izvedbe modula, KMG-MID številka kmetijskega gospodarstva, ki se udeležuje modula, ime in priimek drugih udeležencev ter ime in priimek osebe, ki je izvedla modul, ter naziv organizacije, v kateri je ta oseba zaposlena;
– pod a) 4. točke prvega odstavka 14. člena te uredbe, mora program konzorcija izvesti na več različnih lokacijah iz različnih statističnih regij glede na pridobljene točke pri ocenjevanju, kar je razvidno iz zadnjega poročila o napredku pri izvajanju programa konzorcija ter predloženih najmanj treh datumsko in lokacijsko označenih fotografij za vsako od teh lokacij, na katerih se je izvajal program konzorcija;
– pod b) 4. točke prvega odstavka 14. člena te uredbe, mora v času trajanja programa konzorcija izvesti zahtevani obseg prenosa znanja z uporabo več različnih oblik prenosa znanja ter v okviru zadnjega poročila o napredku programa konzorcija poročati o doseženem prenosu znanja. Poročilu je treba predložiti naslednja dokazila: vabilo na dogodek, seznam prisotnosti v elektronski obliki, iz katerega so razvidni najmanj datum in kraj izvedbe prenosa znanja, ime in priimek udeležencev, organizacijo, v kateri je zaposlen ali se izobražuje udeleženec dogodka (za dijake, študente), ime in priimek ter KMG-MID številka kmetijskega gospodarstva, ki se udeležuje prenosa znanja, ter ime in priimek osebe, ki je izvedla prenos znanja, ter naziv organizacije, v kateri je ta oseba zaposlena.
(2) Če je upravičenec pridobil točke na podlagi merila iz 6. točke prvega odstavka 14. člena te uredbe, mora v predpisanem roku vložiti zahtevek za izplačilo sredstev, s katerim kumulativno uveljavlja predpisan delež celotne javne podpore za izvedbo programa konzorcija.
(3) Dokazila iz prvega odstavka tega člena se priložijo zadnjemu zahtevku za izplačilo sredstev.
(4) Pogoji in dokazila iz tega člena se lahko podrobneje določijo v javnem razpisu.
29. člen 
(splošne obveznosti, ki jih mora izpolnjevati upravičenec) 
(1) Poleg splošnih obveznosti iz uredbe, ki ureja skupne določbe za izvajanje intervencij, mora upravičenec izpolniti tudi naslednje obveznosti:
1. naložbo mora uporabljati za namen, za katerega je bila podpora dodeljena, ves čas trajanja programa konzorcija in še najmanj pet let od dneva zadnjega izplačila sredstev. Šteje se, da se naložba uporablja za namen iz prejšnjega stavka, če se uporablja v povezavi s cilji in nameni intervencije iz prvega in drugega odstavka 3. člena te uredbe ter v primeru neproizvodne naložbe tudi v skladu z drugim odstavkom 9. člena te uredbe,
2. nova ali nadgrajena poskusno-demonstracijska infrastruktura, ki se vzpostavi z naložbo, mora biti ves čas trajanja programa konzorcija in še najmanj pet let od dneva zadnjega izplačila sredstev brezplačno in prosto dostopna vsem članom konzorcija, kar je razvidno iz elektronske evidence skupne uporabe naložbe ter ločenih računovodskih izkazov člana konzorcija za naložbo,
3. vodilni partner mora sodelovati na najmanj enem javnem dogodku vsako leto trajanja programa konzorcija in na najmanj dveh strokovnih srečanjih, ki jih v povezavi z delovanjem konzorcijev vsako leto trajanja programa konzorcija organizira ministrstvo, kar agencija preveri pri ministrstvu,
4. voditi elektronski seznam prisotnosti udeležencev na usposabljanjih, preizkusih, praktičnih prikazih ali drugih oblikah prenosa znanja. Obveznost iz te točke se lahko podrobneje določi v javnem razpisu in
5. vložiti prvi zahtevek za izplačilo sredstev v skladu z rokom, ki je opredeljen v drugem odstavku 23. člena te uredbe, če uveljavlja stroške naložbe v ureditev objekta.
(2) Izpolnjevanje obveznosti iz 1. in 2. točke prejšnjega odstavka se po zaključku izvajanja programa konzorcija izkazuje:
1. s poročilom o namenski rabi naložbe, iz katerega je razvidno, za katere aktivnosti oziroma dejavnosti se je uporabljala naložba,
2. z elektronsko evidenco skupne uporabe naložbe in
3. z ločenimi računovodskimi izkazi za naložbo.
(3) Dokazila iz prejšnjega odstavka se po koledarskem letu, v katerem se zaključi izvajanje programa konzorcija, vsako leto predložijo agenciji v elektronski obliki do 30. aprila tekočega leta za preteklo koledarsko leto do izteka obveznosti.
(4) Način in dokazila glede izpolnjevanja obveznosti iz tega člena se lahko podrobneje določijo v javnem razpisu.
30. člen 
(sprememba obveznosti po izdaji odločbe o pravici do sredstev) 
Če vodilni partner v skladu z zakonom, ki ureja kmetijstvo, po izdaji odločbe o pravici do sredstev in pred potekom obveznosti na agencijo vloži obrazložen zahtevek za spremembo obveznosti, se zahtevek odobri pod pogoji, da:
– se vodilni partner ne spremeni,
– bo kljub spremembi dosežen namen in cilj programa konzorcija iz 3. člena te uredbe,
– bodo upoštevani vsi pogoji iz te uredbe in javnega razpisa,
– bodo izpolnjene vse obveznosti upravičenca iz naslova prejetih točk v okviru meril za izbor vlog,
– se ne spremeni višina odobrenih sredstev po posameznem članu konzorcija.
31. člen 
(majhna naložba in majhno tveganje za namen izvajanja upravnega pregleda) 
(1) Za majhno naložbo iz uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij se štejejo naložbe, ki jih posamezni član konzorcija uveljavlja z vlogo na javni razpis, za katere je skupno odobrenih do vključno 15.000 eurov javnih sredstev.
(2) Kot naložba z majhnim tveganjem, da pogoji za izplačilo sredstev ne bi bili izpolnjeni ali da naložba ne bi bila izvedena iz uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij, se štejejo naslednje vrste naložb:
– ureditev trajnega nasada,
– nakup in postavitev mreže proti toči ali druge vrste zaščitne mreže,
– nakup kmetijske mehanizacije in strojev.
32. člen 
(upravne sankcije) 
(1) Upravičencu, ki v roku iz četrtega odstavka 23. člena te uredbe z enim ali več zahtevki za izplačilo sredstev ne izkaže upravičenih stroškov za naložbe v vrednosti najmanj 50 % celotne višine javne podpore za izvedbo programa konzorcija, mora v proračun Republike Slovenije vrniti vsa že izplačana sredstva in izgubi pravico do izplačila na podlagi odločbe o pravici do sredstev ter se ga izključi na podlagi zakona, ki ureja kmetijstvo.
(2) Upravičenca, ki ne izpolni obveznosti iz 22. člena te uredbe, se pozove, da letni delovni načrt predloži v roku 30 dni od vročitve poziva. Upravičenec, ki po pozivu ne izpolni obveznosti iz 22. člena te uredbe, mora v proračun Republike Slovenije vrniti vsa že izplačana sredstva in izgubi pravico do izplačila na podlagi odločbe o pravici do sredstev.
(3) Upravičencu, ki ne izpolni obveznosti iz prvega odstavka 27. člena te uredbe, se določi upravna sankcija na naslednje načine:
1. če se praktični preizkus razvitega znanja iz 1. točke prvega odstavka 27. člena te uredbe ne izvede na lokacijah vseh demonstracijskih kmetijah, vključenih v konzorcij, se mu zadnji zahtevek za izplačilo sredstev ne izplača, v proračun Republike Slovenije pa mora vrniti 30 % vseh že izplačanih sredstev;
2. če ne izpolni obveznosti iz 2. točke prvega odstavka 27. člena te uredbe, se mu zadnji zahtevek za izplačilo sredstev ne izplača, v proračun Republike Slovenije pa mora vrniti 10 % vseh že izplačanih sredstev;
3. če se praktični prikazi delovanja in uporabe poskusno-demonstracijske infrastrukture ter razvitega znanja iz 3. točke prvega odstavka 27. člena te uredbe:
a) izvedejo v manjšem obsegu, kot je predpisan, se upravičencu določi upravna sankcija na naslednje načine:
– če se praktični prikazi izvedejo za manj kot 1.200 in vsaj 900 nosilcev ali članov kmetijskih gospodarstev, ki niso člani konzorcija, se mu zadnji zahtevek za izplačilo sredstev ne izplača, v proračun Republike Slovenije pa mora vrniti 30 % vseh že izplačanih sredstev,
– če se praktični prikazi izvedejo za manj kot 900 in vsaj 600 nosilcev ali članov kmetijskih gospodarstev, ki niso člani konzorcija, se mu zadnji zahtevek za izplačilo sredstev ne izplača, v proračun Republike Slovenije pa mora vrniti 50 % vseh že izplačanih sredstev,
– če se praktični prikazi izvedejo za manj kot 600 nosilcev ali članov kmetijskih gospodarstev, ki niso člani konzorcija, se mu zadnji zahtevek za izplačilo sredstev ne izplača, v proračun Republike Slovenije mora vrniti vsa že izplačana sredstva ter se ga izključi na podlagi zakona, ki ureja kmetijstvo, oziroma
b) ne izvedejo na lokacijah ene ali več vključenih demonstracijskih kmetij, se mu zadnji zahtevek za izplačilo sredstev ne izplača, v proračun Republike Slovenije pa mora vrniti 30 % vseh že izplačanih sredstev;
4. če upravičenec ne izpolni obveznosti iz 4. točke prvega odstavka 27. člena te uredbe v predpisanem obsegu, se mu zadnji zahtevek za izplačilo sredstev ne izplača, v proračun Republike Slovenije pa mora vrniti 30 % vseh že izplačanih sredstev.
(4) Upravičencu, ki ne izpolni obveznosti na podlagi meril za izbor vlog iz 28. člena te uredbe, se upravna sankcija določi na naslednje načine:
1. če ne izpolni katerekoli od obveznosti iz prvega odstavka 28. člena te uredbe, se mu zadnji zahtevek za izplačilo sredstev ne izplača, v proračun Republike Slovenije pa mora vrniti 30 % vseh že izplačanih sredstev,
2. če ne izpolni nobene obveznosti iz prvega odstavka 28. člena te uredbe, se mu zadnji zahtevek za izplačilo sredstev ne izplača, v proračun Republike Slovenije pa mora vrniti 50 % vseh že izplačanih sredstev,
3. če ne izpolni obveznosti iz drugega odstavka 28. člena te uredbe, se mu višina vseh zahtevkov za izplačilo sredstev, vloženih po koledarskem letu, v katerem ta obveznost ni bila izpolnjena, zniža za 10 %.
(5) Upravičencu, ki ne izpolni splošnih obveznosti iz 29. člena te uredbe, se določi upravna sankcija na naslednje načine:
1. če ne izpolni obveznosti iz 1., 2. ali 5. točke prvega odstavka 29. člena te uredbe, mora v proračun Republike Slovenije vrniti vsa že izplačana sredstva in izgubi pravico do izplačila sredstev na podlagi odločbe o pravici do sredstev ter se ga izključi na podlagi zakona, ki ureja kmetijstvo,
2. če ne izpolni obveznosti iz 3. in 4. točke prvega odstavka 29. člena te uredbe, se mu višina vseh zahtevkov za izplačilo sredstev, vloženih po koledarskem letu, v katerem ta obveznost ni bila izpolnjena, zniža za 10 %.
IV. poglavje PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA 
33. člen 
(spremembe SN 2023–2027) 
(1) O vlogah na javni razpis iz te uredbe, ki se nanašajo na naložbe iz 2. in 3. točke prvega odstavka 9. člena te uredbe in so predmet spremembe SN SKP 2023–2027, se odloča v skladu s to uredbo in spremembo SN SKP 2023–2027, potrjeno s sklepom Evropske komisije.
(2) Minister, pristojen za kmetijstvo, objavi naznanilo o prejetju sklepa iz prejšnjega odstavka v Uradnem listu Republike Slovenije.
34. člen 
(začetek veljavnosti) 
Ta uredba začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 00704-190/2024
Ljubljana, dne 17. julija 2024
EVA 2023-2330-0096
Vlada Republike Slovenije 
dr. Robert Golob 
predsednik 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti