Uradni list

Številka 60
Uradni list RS, št. 60/2024 z dne 19. 7. 2024
Uradni list

Uradni list RS, št. 60/2024 z dne 19. 7. 2024

Kazalo

2081. Uredba o izvajanju intervencije podpora za projekte evropskega partnerstva za inovacije za kmetijsko produktivnost in trajnostnost iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027, stran 6146.

  
Na podlagi 10. in 11.a člena Zakona o kmetijstvu (Uradni list RS, št. 45/08, 57/12, 90/12 – ZdZPVHVVR, 26/14, 32/15, 27/17, 22/18, 86/21 – odl. US, 123/21, 44/22, 130/22 – ZPOmK-2, 18/23 in 78/23) Vlada Republike Slovenije izdaja
U R E D B O 
o izvajanju intervencije podpora za projekte evropskega partnerstva za inovacije za kmetijsko produktivnost in trajnostnost iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027 
1. člen 
(vsebina) 
(1) Ta uredba ureja izvajanje intervencije podpora za projekte evropskega partnerstva za inovacije za kmetijsko produktivnost in trajnostnost (v nadaljnjem besedilu: intervencija) iz 77. člena Uredbe (EU) 2021/2115 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 2. decembra 2021 o določitvi pravil o podpori za strateške načrte, ki jih pripravijo države članice v okviru skupne kmetijske politike (strateški načrti SKP) in se financirajo iz Evropskega kmetijskega jamstvenega sklada (EKJS) in Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP), ter o razveljavitvi uredb (EU) št. 1305/2013 in (EU) št. 1307/2013 (UL L št. 435 z dne 6. 12. 2021, str. 1), zadnjič spremenjene z Uredbo (EU) 2024/1468 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 14. maja 2024 o spremembi uredb (EU) 2021/2115 in (EU) 2021/2116 v zvezi s standardi za dobre kmetijske in okoljske pogoje, shemami za podnebje, okolje in dobrobit živali, spremembami strateških načrtov SKP, pregledom strateških načrtov SKP ter izvzetji iz kontrol in sankcij (UL L št. 2024/1468 z dne 24. 5. 2024), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 2021/2115/EU), in strateškega načrta, ki ureja skupno kmetijsko politiko za obdobje 2023–2027 (v nadaljnjem besedilu: SN SKP), ki je dostopen na osrednjem spletnem mestu državne uprave in na spletni strani skupne kmetijske politike (v nadaljnjem besedilu: spletna stran SKP).
(2) Ta uredba določa namen in cilje intervencije, partnerstvo, vlagatelja in upravičence, pogoje za dodelitev podpore, upravičene aktivnosti in upravičene stroške, merila za izbor vlog, obveznosti, pogoje za izplačilo sredstev, finančne določbe in upravne sankcije, za izvajanje:
1. Uredbe 2021/2115/EU in
2. Izvedbene uredbe Komisije (EU) 2022/1475 z dne 6. septembra 2022 o določitvi podrobnih pravil za izvajanje Uredbe (EU) 2021/2115 Evropskega parlamenta in Sveta glede vrednotenja strateških načrtov SKP ter zagotavljanja informacij za namene spremljanja in vrednotenja (UL L št. 232 z dne 7. 9. 2022, str. 8), zadnjič spremenjene z Izvedbeno uredbo Komisije (EU) 2023/2157 z dne 17. oktobra 2023 o spremembi in popravku Izvedbene uredbe (EU) 2022/1475 glede opisa strukture proračunske oznake ter vrste in oblike informacij, ki se zagotovijo za namene spremljanja in vrednotenja strateških načrtov SKP (UL L št. 2023/2157 z dne 18. 10. 2023), (v nadaljnjem besedilu: Izvedbena uredba 2022/1475/EU).
2. člen 
(namen in cilji intervencije) 
(1) Namen intervencije je spodbuditi tehnološki razvoj in uvedbo novih rešitev za reševanje konkretnih problemov in doseganje ciljev na področju kmetijstva, gozdarstva in podeželja.
(2) Predmet podpore iz intervencije je izvedba projekta evropskega partnerstva za inovacije za kmetijsko produktivnost in trajnostnost (v nadaljnjem besedilu: projekt EIP) s ciljem:
1. razvoja novih oziroma izboljšanih proizvodov, praks, procesov, tehnologij, konceptov ali pristopov s poudarkom na potrebah kmetijskih gospodarstev, lastnikov gozdov ali živilske industrije, namenjenih:
– povečanju konkurenčnosti,
– zmanjševanju negativnih vplivov na okolje,
– zmanjševanju emisij toplogrednih plinov,
– izvajanju skupnih pristopov za varstvo biotske raznovrstnosti,
– izvajanju okoljsko učinkovite pridelave na vodovarstvenih in drugih varovanih območjih ali
– blažitvi podnebnih sprememb oziroma prilagajanju nanje;
2. spodbujanja hitrejšega in širšega prenosa inovativnih rešitev v prakso, vključno z izmenjavo znanja med kmetijskimi gospodarstvi, ter
3. razširjanja rezultatov projekta EIP.
3. člen 
(projekt EIP) 
(1) Projekt EIP:
1. se izvaja na področju vsebin, ki so določene v Prilogi 1, ki je sestavni del te uredbe;
2. vsebuje obvezne sestavine, določene v Prilogi 2, ki je sestavni del te uredbe;
3. se predloži na obrazcu, ki se določi z javnim razpisom;
4. vključuje vse upravičene aktivnosti iz prvega odstavka 7. člena te uredbe;
5. traja najmanj 36 in največ 48 mesecev od dneva izdaje odločbe o pravici do sredstev, vendar ne dlje kot do 30. junija 2029, in
6. se izvaja na območju Republike Slovenije.
(2) Ne glede na 6. točko prejšnjega odstavka so do podpore upravičeni tudi stroški iz 3. točke prvega odstavka 8. člena te uredbe, ki nastanejo pri izvajanju upravičene aktivnosti iz prvega odstavka 7. člena te uredbe zunaj Republike Slovenije.
(3) Podatke o projektu EIP iz 1. točke Priloge 2 te uredbe ministrstvo, pristojno za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo), pošlje Evropski komisiji v skladu s tretjim odstavkom 127. člena Uredbe 2021/2115/EU ter 13. členom in Prilogo VI Izvedbene uredbe 2022/1475/EU ter objavi na spletni strani SKP.
(4) Projekt EIP se šteje za projekt v skladu z uredbo, ki ureja skupne določbe za izvajanje intervencij razvoja podeželja, ki niso vezane na površino ali živali, iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027 (v nadaljnjem besedilu: uredba o skupnih določbah za izvajanje intervencij).
(5) Pogoji in dokazila iz tega člena se lahko podrobneje določijo z javnim razpisom.
4. člen 
(partnerstvo za izvedbo projekta EIP) 
(1) Za izvedbo projekta EIP na področju vsebin, ki so določene v Prilogi 1 te uredbe, se vzpostavi partnerstvo na podlagi pogodbe o medsebojnem sodelovanju z obveznimi sestavinami, določenimi v Prilogi 3, ki je sestavni del te uredbe. Pogodba o medsebojnem sodelovanju se sklene v skladu s to uredbo najmanj za obdobje izvajanja projekta EIP.
(2) Partnerstvo se od dneva izdaje odločbe o pravici do sredstev šteje za operativno skupino EIP iz 127. člena Uredbe 2021/2115/EU.
(3) Partnerstvo sestavljajo trije obvezni člani, ki med seboj niso povezani na način iz Priloge I Uredbe Komisije (EU) 2022/2472 z dne 14. decembra 2022 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči v kmetijskem in gozdarskem sektorju ter na podeželju za združljive z notranjim trgom z uporabo členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije (UL L št. 327 z dne 21. 12. 2022, str. 1), zadnjič spremenjene z Uredbo Komisije (EU) 2023/2607 z dne 22. novembra 2023 o popravku Uredbe (EU) 2022/2472 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči v kmetijskem in gozdarskem sektorju ter na podeželju za združljive z notranjim trgom z uporabo členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije (UL L št. 2023/2607 z dne 23. 11. 2023), in sicer naslednji:
1. nosilec kmetijskega gospodarstva. Če je kmetijsko gospodarstvo organizirano kot pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik, ima registrirano glavno dejavnost iz predpisa, ki ureja standardno klasifikacijo dejavnosti:
– 01.1 Pridelovanje netrajnih rastlin,
– 01.2 Gojenje trajnih nasadov,
– 01.3 Razmnoževanje rastlin,
– 01.4 Živinoreja,
– 01.5 Mešano kmetijstvo ali
– 01.6 Storitve za kmetijsko proizvodnjo, priprava pridelkov;
2. pravna oseba, ki opravlja dejavnosti svetovanja s področja kmetijstva, varstva okolja, ohranjanja narave ali varstva voda, živilstva ali gozdarstva glede na vsebino projekta EIP in se podrobneje določi z javnim razpisom in
3. pravna ali fizična oseba, katere glavna dejavnost iz predpisa, ki ureja standardno klasifikacijo dejavnosti, ni dejavnost iz 1. in 2. točke tega odstavka, ter bo s svojim znanjem dopolnila izvedbo projekta EIP.
(4) Pravna oseba iz 2. točke prejšnjega odstavka mora dejavnost svetovanja opravljati več kot zadnji dve leti pred dnevom vložitve vloge na javni razpis, kar izkazuje z opravljenimi svetovanji najmanj desetim pravnim ali fizičnim osebam, pri čemer mora biti najmanj pet svetovanj opravljenih v 24 mesecih pred dnevom objave javnega razpisa, najmanj eno svetovanje pa mora biti opravljeno več kot 24 mesecev pred dnevom objave javnega razpisa. Kot svetovanje se ne šteje priprava vloge na javni razpis, priprava zahtevka za izplačilo sredstev ali priprava poslovnega načrta za uveljavljanje podpore iz programa, ki ureja razvoj podeželja za obdobje 2014–2020 (v nadaljnjem besedilu: PRP 2014–2020), iz SN SKP ali vnos zbirne vloge iz predpisa, ki ureja izvajanje ukrepov kmetijske politike. Pogoj iz tega odstavka se izkazuje s seznamom opravljenih svetovanj, ki se priloži vlogi na javni razpis.
(5) Poleg obveznih članov iz tretjega odstavka tega člena lahko partnerstvo sestavljajo tudi drugi člani.
(6) Vsak član partnerstva mora izvajati najmanj eno upravičeno aktivnost iz prvega odstavka 7. člena te uredbe in mu v zvezi s tem nastanejo upravičeni stroški iz prvega odstavka 8. člena te uredbe.
(7) Podrobnejši pogoji in dokazila glede partnerstva se lahko določijo v javnem razpisu.
5. člen 
(vodilni partner in njegove obveznosti) 
(1) Člani partnerstva izmed članov partnerstva iz tretjega odstavka prejšnjega člena za celotno obdobje trajanja obveznosti iz naslova projekta EIP izberejo vodilnega partnerja (v nadaljnjem besedilu: vodilni partner).
(2) Vodilni partner ima naslednje obveznosti:
– vloži vlogo na javni razpis in zahtevke za izplačilo sredstev;
– zastopa člane partnerstva v upravnih postopkih v razmerju do Agencije za kmetijske trge in razvoj podeželja (v nadaljnjem besedilu: agencija) in do ministrstva ter
– sporoča agenciji vse morebitne spremembe pogodbe o medsebojnem sodelovanju iz prvega odstavka prejšnjega člena in morebitne druge spremembe, nastale v okviru projekta EIP.
6. člen 
(vlagatelj in upravičenec) 
(1) Vlagatelj je partnerstvo, pri čemer zanj vlogo na javni razpis vloži vodilni partner.
(2) Upravičenec je partnerstvo, ki izpolnjuje pogoje za dodelitev podpore iz 15. člena te uredbe.
7. člen 
(upravičene aktivnosti) 
(1) Upravičene aktivnosti, ki jih mora vsebovati projekt EIP, so:
1. vodenje in koordinacija projekta EIP;
2. aktivnosti, ki so neposredno povezane z izvedbo projekta EIP, in administrativno-tehnične aktivnosti (npr. analiza problema in razvoj možnih rešitev, vzorčenje, meritve, zbiranje podatkov, monitoring, usposabljanje upravičencev, razvijanje prototipa, priprava poročil in druge dokumentacije, povezane z izvedbo projekta EIP);
3. priprava in izvedba praktičnega preizkusa novega oziroma izboljšanega proizvoda, prakse, procesa, tehnologije, koncepta ali pristopa na lokaciji kmetijskega gospodarstva iz 1. točke tretjega odstavka 4. člena te uredbe, pri čemer se za lokacijo kmetijskega gospodarstva štejejo zemljišča in objekti, ki jih kmetijsko gospodarstvo uporablja za izvajanje kmetijske ali gozdarske dejavnosti. Poleg obveznega praktičnega preizkusa iz prejšnjega stavka se aktivnosti iz te točke lahko izvedejo tudi na lokaciji kmetijskega gospodarstva drugega člana partnerstva, če je ta vpisan v register kmetijskih gospodarstev kot kmetijsko gospodarstvo in vlaga zbirno vlogo v skladu s predpisi, ki urejajo izvedbo intervencij kmetijske politike;
4. razširjanje rezultatov projekta EIP.
(2) Upravičeno aktivnost iz 1. točke prejšnjega odstavka lahko izvaja le vodja projekta. Vodja projekta je oseba, ki je zaradi izvedbe projekta EIP zaposlena pri vodilnem partnerju in ima najmanj izobrazbo, pridobljeno po študijskem programu prve stopnje, oziroma izobrazbo, ki ustreza ravni izobrazbe, pridobljene po študijskih programih prve stopnje, in je v skladu z zakonom, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, uvrščena na 7. raven, ali najmanj izobrazbo, pridobljeno po študijskih programih za pridobitev višje izobrazbe, sprejetih pred 1. 1. 1994, in je v skladu z zakonom, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, uvrščena na 6. raven.
(3) Če gre za člana partnerstva, ki je kot fizična oseba nosilec kmetije, lahko upravičene aktivnosti izvajajo nosilec kmetije, člani kmetije in osebe, zaposlene na kmetiji.
(4) Podrobnejši pogoji glede upravičenih aktivnostih se lahko določijo v javnem razpisu.
8. člen 
(upravičeni stroški) 
(1) Upravičeni stroški, ki nastanejo v okviru projekta EIP pri izvajanju upravičenih aktivnosti iz prvega odstavka prejšnjega člena, so:
1. stroški dela na projektu EIP, in sicer za:
a) vodjo projekta, v višini 25,52 eura na uro opravljenega dela na projektu EIP, vendar za največ 1720 ur na koledarsko leto,
b) strokovnega ali tehničnega sodelavca, ki je zaradi izvedbe projekta EIP zaposlen pri članu partnerstva, v višini 20,09 eura na uro opravljenega dela na projektu EIP, vendar za največ 1720 ur na koledarsko leto,
c) člana partnerstva, ki je kot fizična oseba nosilec kmetije, za nosilca kmetije in druge člane kmetije, v višini 12,25 eura na uro opravljenega dela na projektu EIP, vendar za največ 1720 ur na koledarsko leto,
č) člana partnerstva, ki je samostojni podjetnik posameznik, v višini 12,25 eura na uro opravljenega dela na projektu EIP, vendar za največ 1720 ur na koledarsko leto, in
d) člana partnerstva, ki je fizična oseba, ki samostojno opravlja dejavnost, v višini 12,25 eura na uro opravljenega dela na projektu EIP, vendar za največ 1720 ur na koledarsko leto;
2. stroški kilometrine za uporabo prevoznega sredstva za izvedbo projekta EIP v višini 0,43 eura za prevoženi kilometer, in sicer za osebe iz prejšnje točke;
3. stroški, povezani z usposabljanji (npr. stroški kotizacij, nastanitve, uporabe javnega prevoza, najema avtobusnega prevoza, nakupa letalskih vozovnic), za izvedbo upravičene aktivnosti iz prvega odstavka prejšnjega člena, in sicer za osebe iz 1. točke tega odstavka;
4. stroški naložb v nakup novih strojev, nakup nove opreme ter v neopredmetena sredstva, in sicer patentov, licenc in avtorskih pravic, ki so potrebne za izvedbo upravičenih aktivnosti iz 2. do 4. točke prvega odstavka prejšnjega člena. Med te stroške so vključeni tudi stroški namestitve oziroma vgradnje opreme ter stroški nadgradnje obstoječe opreme in strojev. Ti stroški lahko znašajo največ 20 % upravičenih stroškov projekta EIP;
5. stroški zunanjih storitev (npr. stroški raziskav, stroški uvedbe novega tehničnega znanja, stroški svetovalnih in drugih storitev), ki so neposredno povezani z izvedbo upravičenih aktivnosti iz 2. do 4. točke prvega odstavka prejšnjega člena. Zunanje storitve ne sme opravljati član partnerstva oziroma oseba, ki je zaposlena pri članu partnerstva, v času trajanja projekta EIP. Ti stroški lahko znašajo največ 20 % upravičenih stroškov projekta EIP;
6. stroški materiala in drobnega inventarja, ki je potreben za izvedbo upravičenih aktivnosti iz 2. do 4. točke prvega odstavka prejšnjega člena (npr. semena, sadike, razen semena in sadik trajnih rastlin, fitofarmacevtska sredstva, živalska krma, olja in maziva, gnojila in sredstva za izboljšanje tal oziroma zaščito rastlin, material, potreben za izvedbo meritev ali izdelavo prototipa rešitve), ter
7. posredni stroški v skladu s 54. členom Uredbe (EU) 2021/1060 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o določitvi skupnih določb o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu plus, Kohezijskem skladu, Skladu za pravični prehod in Evropskem skladu za pomorstvo, ribištvo in akvakulturo ter finančnih pravil zanje in za Sklad za azil, migracije in vključevanje, Sklad za notranjo varnost in Instrument za finančno podporo za upravljanje meja in vizumsko politiko (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 159), zadnjič spremenjene z Uredbo (EU) 2024/1351 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 14. maja 2024 o upravljanju azila in migracij, spremembi uredb (EU) 2021/1147 in (EU) 2021/1060 ter razveljavitvi Uredbe (EU) št. 604/2013 (UL L št. 2024/1351 z dne 22. 5. 2024), pri čemer lahko znašajo največ 15 % upravičenih stroškov dela na projektu EIP iz 1. točke tega odstavka.
(2) Podpora za upravičene stroške iz 1., 2. in 7. točke prejšnjega odstavka se dodeli v obliki povračila poenostavljenih stroškov iz uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij, podpora za upravičene stroške iz 3. do 6. točke prejšnjega odstavka pa kot povračilo dejansko nastalih stroškov iz uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
(3) Če se podpora za upravičene stroške dodeli v obliki povračila dejansko nastalih stroškov, se kot strošek nižje vrednosti iz uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij šteje strošek do vključno 2.000 eurov brez davka na dodano vrednost (v nadaljnjem besedilu: DDV).
(4) Upravičeni stroški se lahko podrobneje določijo v javnem razpisu.
9. člen 
(neupravičeni stroški) 
Neupravičeni stroški, ki nastanejo pri izvajanju upravičenih aktivnosti iz prvega odstavka 7. člena te uredbe, so:
1. stroški naložb zunaj Republike Slovenije;
2. nakup kmetijskih zemljišč;
3. stroški naložbe za proizvodnjo bioetanola in biodizla;
4. nakup opreme za poslovne prostore;
5. stroški znamk ali kolektivnih znamk;
6. obresti na dolgove, zamudne obresti, bančni stroški in stroški garancij;
7. davki, carine in dajatve pri uvozu;
8. upravne takse;
9. stroški lizinga;
10. drugi stroški, povezani s pogodbami o najemu (npr. marža najemodajalca, stroški refinanciranja obresti in stroški zavarovanja);
11. stroški blaga oziroma storitev, za katere je izdan račun v skupni višini največ 25 eurov z DDV, razen za povračila stroškov iz 3. točke prvega odstavka prejšnjega člena;
12. vinjete;
13. članarine;
14. dnevnice za službena potovanja;
15. nakup prevoznih sredstev;
16. zavarovalne premije;
17. DDV, če niso izpolnjeni pogoji iz 10. člena te uredbe.
10. člen 
(uveljavljanje DDV) 
(1) DDV se lahko prizna kot upravičen strošek le v delu, za katerega član partnerstva nima pravice do odbitka DDV. DDV ni upravičen strošek, razen če se podpora nanaša na nabave blaga oziroma storitev, ki jih bo član partnerstva uporabil za namene dejavnosti in transakcij, v zvezi s katerimi se v skladu s predpisi, ki urejajo DDV, ne šteje za davčnega zavezanca, ali za namene dejavnosti in transakcij, ki so v skladu s predpisi, ki urejajo DDV, oproščene plačila DDV, brez pravice do odbitka DDV.
(2) Član partnerstva, ki uveljavlja DDV kot upravičen strošek, vlogi na javni razpis in zahtevku za izplačilo sredstev priloži izjavo, da ne more odbijati vstopnega DDV, plačanega za nabave blaga oziroma storitev v okviru izvajanja projekta EIP, za katerega mu je dodeljena podpora.
(3) Član partnerstva v izjavi iz prejšnjega odstavka navede razlog, na podlagi katerega ne more odbijati vstopnega DDV, in sicer, da se nabave blaga oziroma storitev v okviru izvajanja projekta EIP nanašajo na eno izmed naslednjih dejavnosti:
– opravljanje oproščene dejavnosti brez pravice do odbitka DDV ali
– opravljanje dejavnosti, v zvezi s katero se član partnerstva ne šteje za davčnega zavezanca v skladu s predpisi, ki urejajo DDV.
(4) Odbitni DDV ni upravičen strošek, če član partnerstva ne uveljavi pravice do odbitka DDV.
11. člen 
(obdobje upravičenosti stroškov) 
Za upravičene stroške iz 8. člena te uredbe se štejejo stroški, ki so nastali v obdobju od dneva izdaje odločbe o pravici do sredstev do zaključka projekta EIP v skladu s 5. točko prvega odstavka 3. člena te uredbe.
12. člen 
(merila za izbor vlog) 
(1) Vloge, vložene na javni razpis za intervencijo (v nadaljnjem besedilu: vloga na javni razpis), se točkujejo na podlagi naslednjih meril za izbor:
1. kakovost partnerstva:
– sestava partnerstva: število članov partnerstva, heterogenost sestave partnerstva in ustreznost sestave partnerstva glede na vsebino projekta EIP,
– reference članov partnerstva: reference članov partnerstva z vodenjem projekta EIP ali sodelovanjem pri njem;
2. kakovost projekta EIP:
– pomen projekta EIP za prakso na področju kmetijstva, gozdarstva, podeželja ali živilstva: izvedba praktičnega preizkusa novega oziroma izboljšanega proizvoda, prakse, procesa, tehnologije, koncepta ali pristopa na lokaciji kmetijskih gospodarstev, ki so upravičenci,
– skladnost vsebine projekta EIP s strateškimi cilji kmetijstva, gozdarstva, podeželja ali živilstva,
– prispevek k varovanju naravnih virov,
– prispevek k blaženju podnebnih sprememb ali prilagajanju nanje,
– prispevek k digitalizaciji kmetijstva;
3. prispevek projekta EIP k povečanju inovativnosti na kmetijskem gospodarstvu:
– prenos znanja v prakso: različni načini in obseg prenosa znanja v prakso, ki jih izvede upravičenec,
– povečanje usposobljenosti kmetijskih gospodarstev z izmenjavo izkušenj, znanj, ekonomskih, okoljskih in drugih rezultatov s področja predmeta projekta EIP: upravičenec v času trajanja projekta EIP izvede program usposabljanja za upravičence, ki so nosilci kmetijskega gospodarstva, oziroma za druge nosilce kmetijskih gospodarstev;
4. razširjanje rezultatov projekta EIP:
– način razširjanja rezultatov: uporaba različnih vrst komunikacijskih sredstev, s katerimi upravičenec, razširja rezultate projekta EIP,
– obseg razširjanja rezultatov: število objav v medijih, s katerimi upravičenec razširja rezultate projekta EIP, in število udeležencev na dogodkih, na katerih se razširjajo rezultati projekta EIP;
5. finančni načrt projekta EIP:
– partnerstvo sofinancira projekt EIP: lastna udeležba članov partnerstva pri financiranju projekta EIP,
– delež stroškov članov partnerstva od celotnih zaprošenih sredstev za izvedbo projekta EIP: delež stroškov projekta EIP članov partnerstva, ki so nosilci kmetijskega gospodarstva, delež stroškov projekta EIP člana partnerstva, ki prejme največji delež sredstev.
(2) Med vlogami na javni razpis, ki dosežejo vstopni prag 50 % možnega števila točk in v okviru merila iz 2. točke prejšnjega odstavka dosežejo najmanj 60 % točk, se izberejo tiste, ki dosežejo višje število točk pri merilih za izbor vlog, do porabe razpisanih sredstev.
(3) Podrobnejša merila, dokazila in točkovnik za ocenjevanje vlog se opredelijo v javnem razpisu.
13. člen 
(finančne določbe) 
(1) Podpora se dodeli kot nepovratna finančna pomoč.
(2) Stopnja podpore znaša 100 % upravičenih stroškov projekta EIP, razen za stroške naložb v nakup novih strojev, nakup in vgradnjo nove opreme ter neopredmetena sredstva iz 4. točke prvega odstavka 8. člena te uredbe, za katere znaša stopnja podpore 65 % upravičenih stroškov.
(3) Ne glede na prejšnji odstavek lahko vlagatelj uveljavlja nižjo stopnjo podpore za vse upravičene stroške.
(4) Če vlagatelj uveljavlja nižjo stopnjo podpore v skladu s prejšnjim odstavkom, se mu stopnja podpore za stroške naložb v nakup novih strojev, nakup in vgradnjo nove opreme ter neopredmetena sredstva iz 4. točke prvega odstavka 8. člena te uredbe zniža v enakem odstotku kot je uveljavljena nižja podpora.
(5) Najvišji znesek podpore na vlogo znaša 300.000 eurov.
(6) Sredstva za izvajanje intervencije se ne odobrijo ali izplačajo upravičencu, če so mu bila za iste upravičene stroške, kot jih navaja v vlogi na javni razpis oziroma v zahtevku za izplačilo sredstev, že odobrena oziroma izplačana sredstva iz proračuna Republike Slovenije ali sredstva Evropske unije, druga javna sredstva oziroma bi bile zaradi kumulacije pomoči presežene najvišje dovoljene stopnje intenzivnosti pomoči ali najvišji dovoljeni zneski pomoči iz predpisov EU, ki urejajo državne pomoči ali pomoč de minimis. Pogoj iz tega odstavka član partnerstva izkazuje z izjavo, ki se priloži vlogi na javni razpis in zahtevku za izplačilo sredstev.
14. člen 
(javni razpis) 
(1) Sredstva za izvajanje intervencije se razpišejo z zaprtim javnim razpisom v skladu z zakonom, ki ureja kmetijstvo.
(2) Vloge na javni razpis se začnejo vlagati prvi delovni dan po izteku 21 dni od objave javnega razpisa v Uradnem listu Republike Slovenije.
(3) Javni razpis je lahko strukturiran po sklopih glede na vsebino, ki je določena v Prilogi 1 te uredbe, v skladu z zakonom, ki ureja kmetijstvo.
(4) Če je javni razpis strukturiran po sklopih v skladu s prejšnjim odstavkom, vlagatelj lahko vloži le eno vlogo za posamezni sklop.
(5) Če dve ali več vlog na javni razpis prejmejo enako število točk in razpisana sredstva ne zadoščajo za odobritev vseh teh vlog v celoti, se vloge izberejo na podlagi ponderiranja meril za izbor vlog, ki se določi v javnem razpisu.
(6) V javnem razpisu se podrobneje določijo višina razpisanih sredstev, vlagatelji, pogoji in dokazila za dodelitev podpore ter pogoji in dokazila za izplačilo sredstev.
15. člen 
(pogoji za dodelitev podpore) 
Vlagatelj mora poleg splošnih pogojev za dodelitev podpore in splošnih pogojev za dodelitev podpore v primeru naložbe v ureditev objektov oziroma nakup opreme iz uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij, ob vložitvi vloge na javni razpis izpolnjevati tudi naslednje pogoje:
1. priloži pogodbo o medsebojnem sodelovanju iz prvega odstavka 4. člena te uredbe;
2. priloži projekt EIP iz 3. člena te uredbe;
3. če je član partnerstva nosilec kmetijskega gospodarstva, v koledarskem letu pred letom objave javnega razpisa, vloži zbirno vlogo v skladu s predpisi, ki urejajo izvedbo intervencij kmetijske politike, razen če gre za nosilca kmetijskega gospodarstva brez kmetijskih površin, ki vzreja samo čebele in je vpisan v register čebelnjakov kot odgovorna oseba za vzrejo čebel;
4. če je član partnerstva pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik, ima dejavnost registrirano;
5. če je predmet podpore naložba v nakup novih strojev, nakup nove opreme ter v neopredmetena sredstva, blago ali storitev, član partnerstva priloži izjavo, da jih ne bo pridobil od drugih članov partnerstva.
16. člen 
(obvezna priloga vloge na javni razpis) 
Obvezni prilogi, ki ju mora vlagatelj priložiti vlogi na javni razpis in brez katerih se v skladu z zakonom, ki ureja kmetijstvo, vloga zavrže brez pozivanja na dopolnitev, sta:
– sklenjena pogodba o medsebojnem sodelovanju iz prvega odstavka 4. člena te uredbe in
– projekt EIP iz 3. člena te uredbe.
17. člen 
(odločba o pravici do sredstev) 
V odločbi o pravici do sredstev se določita celotna višina javne podpore za projekt EIP in višina javne podpore po posameznem članu partnerstva, kot izhaja iz vloge na javni razpis.
18. člen 
(odrek pravici do sredstev) 
Če se upravičenec odreče pravici do sredstev iz odločbe o pravici do sredstev v skladu z zakonom, ki ureja kmetijstvo, vodilni partner o tem pisno obvesti agencijo v 90 dneh od dneva izdaje odločbe o pravici do sredstev.
19. člen 
(sprememba obveznosti po izdaji odločbe o pravici do sredstev) 
Če vodilni partner v skladu z zakonom, ki ureja kmetijstvo, po izdaji odločbe o pravici do sredstev in pred potekom obveznosti na agencijo vloži obrazložen zahtevek za spremembo obveznosti, se zahtevek odobri pod pogoji, da:
– se vodilni partner ne spremeni,
– bo kljub spremembi dosežen namen in cilj projekta EIP iz 2. člena te uredbe,
– bodo upoštevani vsi pogoji iz te uredbe in javnega razpisa,
– bodo izpolnjene vse obveznosti upravičenca iz naslova prejetih točk v okviru meril za izbor vlog,
– se ne spremeni višina odobrenih sredstev po posameznem članu partnerstva.
20. člen 
(pogoji ob vložitvi zahtevka za izplačilo sredstev) 
(1) Upravičenec mora poleg splošnih pogojev ob vložitvi zahtevka za izplačilo sredstev iz uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij izpolnjevati tudi naslednje pogoje:
1. ohrani partnerstvo, kakršno je bilo ob vložitvi vloge na javni razpis, če so bile upravičencu pri ocenjevanju vloge na javni razpis dodeljene točke v okviru merila iz prve alineje 1. točke prvega odstavka 12. člena te uredbe, pri čemer se šteje, da je ta pogoj izpolnjen, če se v času izvajanja projekta EIP ne spremenijo člani partnerstva;
2. član partnerstva, ki je nosilec kmetijskega gospodarstva, vloži zbirno vlogo v skladu s predpisi, ki urejajo izvedbo intervencij kmetijske politike, v koledarskem letu pred letom vložitve zahtevka za izplačilo sredstev, razen če gre za nosilca kmetijskega gospodarstva brez kmetijskih površin, ki vzreja samo čebele in je vpisan v register čebelnjakov, kot odgovorna oseba za vzrejo čebel;
3. če uveljavlja stroške dela za osebe iz točke a) in točke b) pod 1. prvega odstavka 8. člena te uredbe, zahtevku za izplačilo sredstev priloži:
– pogodbo o zaposlitvi z morebitnimi aneksi ali drug pravni akt, iz katerega je razvidno, da je oseba razporejena na delo na projektu EIP, pri čemer mora biti iz pravnega akta razviden tudi delež, v katerem je zaposlena oseba razporejena na delo na projekt EIP, glede na celotno zaposlitev. Pravni akti iz prejšnjega stavka se priložijo ob vložitvi posameznega zahtevka za izplačilo sredstev,
– mesečno časovnico, iz katere so razvidni vsebina in opis izvedenih upravičenih aktivnosti ter obseg opravljenih ur na projektu EIP,
– izpis iz mesečne evidence prisotnosti na delovnem mestu in
– dokumentacijo o opravljenem delu, ki dokazuje izvedbo upravičenih aktivnosti (npr. fotografijo dogodka, vabilo na dogodek, komunikacija, zapisnik sestanka, gradivo, uradni zaznamek);
4. če uveljavlja stroške dela za osebe iz točk c), č) in d) pod 1. prvega odstavka 8. člena te uredbe, zahtevku za izplačilo sredstev priloži dokumentacijo iz druge in četrte alineje prejšnje točke;
5. če uveljavlja strošek kilometrine za uporabo prevoznega sredstva iz 2. točke prvega odstavka 8. člena te uredbe, zahtevku za izplačilo sredstev priloži poročilo o opravljenih potovanjih in dokazilo o namenu in udeležbi potovanja (npr. vabilo oziroma program, zapisnik, poročilo o opravljeni poti);
6. če uveljavlja stroške, povezane z usposabljanji iz 3. točke prvega odstavka 8. člena te uredbe, zahtevku za izplačilo sredstev priloži dokazilo o izvedbi aktivnosti (npr. vabilo oziroma program, gradivo z usposabljanj ali dogodkov, poročilo o opravljeni poti, račun za prevoz, nastanitev, kotizacijo);
7. če uveljavlja stroške zunanjih storitev iz 5. točke prvega odstavka 8. člena te uredbe, zahtevku za izplačilo sredstev priloži dokazila glede dejanske izvedbe storitve (npr. raziskava, poročilo, načrt oziroma drug dokument, pogodba). Če upravičenec te stroške izkazuje s plačilom na podlagi podjemne ali avtorske pogodbe ali pogodbe o opravljanju začasnega ali občasnega dela upokojencev in študentskega dela, zahtevku za izplačilo sredstev priloži obračun avtorskega honorarja oziroma izplačila po podjemni pogodbi ali pogodbi o začasnem ali občasnem delu upokojencev in obračun davčnega odtegljaja (obrazec REK-2 in individualni obrazec REK) oziroma napotnico in račun študentskega servisa;
8. če uveljavlja stroške materiala in drobnega inventarja iz 6. točke prvega odstavka 8. člena te uredbe, zahtevku za izplačilo sredstev priloži fotografijo o porabi kupljenega materiala.
(2) Če je s projektom EIP predvidena naložba v nakup novih strojev, nakup in vgradnjo nove opreme ter v neopredmetena sredstva iz 4. točke prvega odstavka 8. člena te uredbe, morajo biti poleg splošnih pogojev za izplačilo sredstev v primeru naložb v ureditev objektov in nakup opreme iz uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij izpolnjeni tudi naslednji pogoji:
1. iz računa mora biti razviden tip stroja ali opreme. Če na računu ni podrobne specifikacije, iz katere je razviden najmanj tip opreme, stroja, vključno z laboratorijsko tehnologijo, programske opreme, pridobitve patentov in licenc, se poleg računa zahtevku za izplačilo sredstev priloži dobavnica ali naročilnica, ki vsebuje specifikacijo, iz katere je razviden najmanj tip opreme, strojev, vključno z laboratorijsko tehnologijo, programske opreme, pridobitve patentov in licenc, pri čemer mora biti iz računa razviden sklic na te dokumente,
2. priložiti datumsko in lokacijsko označeno fotografijo strojev oziroma opreme ter
3. priložiti izjavo o vključitvi naložbe v uporabo za namen izvedbe projekta EIP.
(3) Zahtevku za izplačilo sredstev se na obrazcu, ki se določi z javnim razpisom, priloži poročilo o izvajanju projekta EIP, ki vsebuje:
1. obvezne sestavine iz 2. do 7. točke Priloge 4, ki je sestavni del te uredbe, in
2. opis izvajanja projekta EIP za obračunsko obdobje, za katero se vlaga zahtevek za izplačilo sredstev.
21. člen 
(pogoji ob vložitvi zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev) 
(1) Upravičenec mora ob vložitvi zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev poleg pogojev iz prejšnjega člena izpolnjevati tudi naslednje pogoje:
1. zadnje poročilo o izvajanju projekta EIP iz tretjega odstavka prejšnjega člena mora vsebovati tudi opis izvajanja projekta EIP za celotno obdobje izvajanja projekta EIP;
2. priloži končno poročilo iz drugega odstavka tega člena (v nadaljnjem besedilu: končno poročilo) in podatke iz 1. točke Priloge 4 te uredbe, ki jih ministrstvo objavi na spletni strani SKP in jih v skladu s tretjim odstavkom 127. člena Uredbe 2021/2115/EU ter 13. členom in Prilogo VI Izvedbene uredbe 2022/1475/EU pošlje Evropski komisiji.
(2) Končno poročilo vsebuje ključne usmeritve za kmetijsko prakso v povezavi z znanjem, ki je bilo razvito, preizkušeno, prikazano in razširjeno v okviru projekta EIP in mora biti strukturirano v poglavja po naslednjem vrstnem redu:
a) povzetek uporabe v okviru projekta EIP razvitih rešitev, namenjenih reševanju problema kmetijskega gospodarstva;
b) opis problema kmetijskega gospodarstva, za katerega se je v okviru projekta EIP razvila rešitev;
c) opis razvitih rešitev, namenjenih uporabi novega ali izboljšanega proizvoda, prakse, procesa ali tehnologije v praksi;
č) vplivi razvitih rešitev na okolje in podnebje;
d) prikaz uporabe razvitih rešitev v kmetijski praksi s slikovnim gradivom in
e) pomen razvitih rešitev z opisom ukrepov, pravil, smernic, načinov ravnanja ali rešitev v praksi z vidika končnega uporabnika, ki je kmetijsko gospodarstvo.
22. člen 
(obveznosti upravičenca) 
(1) Poleg splošnih obveznosti upravičenca iz uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij mora upravičenec izpolniti tudi naslednje obveznosti:
a) izvede najmanj en praktični preizkus novega oziroma izboljšanega proizvoda, prakse, procesa, tehnologije, koncepta ali pristopa na lokaciji upravičenca iz 1. točke tretjega odstavka 4. člena te uredbe in zadnjemu zahtevku za izplačilo sredstev priloži fotografijo dogodka;
b) v zadnjih šestih mesecih pred zaključkom projekta EIP izvede najmanj dva praktična prikaza razvitih rešitev na lokaciji najmanj enega kmetijskega gospodarstva, ki je upravičenec, za najmanj tri kmetijska gospodarstva, ki niso upravičenci, in zadnjemu zahtevku za izplačilo sredstev priloži vabilo na dogodek, fotografijo dogodka, seznam prisotnosti s podpisi udeležencev, iz katerega so razvidni najmanj datum in kraj dogodka, ime in priimek ter KMG-MID številka udeleženca;
c) vodilni partner v zadnjih šestih mesecih pred zaključkom projekta EIP razširi rezultate projekta EIP na najmanj enem javnem dogodku, ki se ga udeleži najmanj 20 kmetijskih gospodarstev, ki niso člani partnerstva, in zadnjemu zahtevku za izplačilo sredstev priloži vabilo na dogodek, fotografijo dogodka, seznam prisotnosti s podpisi udeležencev, s katerega so razvidni najmanj datum in kraj dogodka, ime in priimek ter KMG-MID številka udeleženca;
č) za potrebe vsebinskega spremljanja in usmerjanja projekta EIP se vodilni partner vsako leto trajanja projekta EIP udeleži najmanj enega dogodka, ki ga organizira ministrstvo;
d) naložbo uporablja za namen, za katerega je bila podpora dodeljena, ves čas trajanja projekta EIP;
e) vloži zahtevek za izplačilo sredstev v roku iz drugega odstavka 24. člena te uredbe.
(2) Šteje se, da se naložba uporablja za namen iz točke d) prejšnjega odstavka, če se uporablja za izvajanje upravičenih aktivnosti iz prvega odstavka 7. člena te uredbe.
(3) Obveznosti iz točk a) do c) prvega odstavka tega člena morajo biti izpolnjene najpozneje do zaključka obdobja trajanja projekta EIP iz 5. točke prvega odstavka 3. člena te uredbe.
23. člen 
(obveznosti upravičenca na podlagi meril za izbor vlog) 
(1) Najpozneje do zaključka obdobja trajanja projekta EIP iz 5. točke prvega odstavka 3. člena te uredbe, mora upravičenec izpolniti obveznosti na podlagi meril za izbor vlog, če je pridobil točke na podlagi merila iz:
a) prve alineje 2. točke prvega odstavka 12. člena te uredbe, mora izvesti praktični preizkus novega oziroma izboljšanega proizvoda, prakse, procesa tehnologije, koncepta ali pristopa na lokaciji kmetijskih gospodarstev, ki so člani partnerstva, in zadnjemu zahtevku za izplačilo sredstev priložiti fotografijo dogodka;
b) prve alineje 3. točke prvega odstavka 12. člena te uredbe, mora izvesti prenos znanja v prakso na izbran način in obseg prenosa ter:
– če gre za prenos znanja z demonstracijo, predavanjem, delavnico ali strokovno ekskurzijo, mora zadnjemu zahtevku za izplačilo sredstev priložiti vabilo na dogodek, fotografijo dogodka, seznam prisotnosti s podpisi udeležencev, s katerega so razvidni najmanj datum in kraj dogodka, ime in priimek ter KMG-MID številka ali dejavnost udeleženca,
– če gre za izdelavo mobilne aplikacije oziroma multimedijske vsebine, mora v zadnjem poročilu o izvajanju projekta EIP navesti spletni naslov do povezave na mobilno aplikacijo oziroma multimedijsko vsebino,
– če gre za izdelavo tiskanega gradiva, ga mora priložiti zadnjemu zahtevku za izplačilo sredstev;
c) druge alineje 3. točke prvega odstavka 12. člena te uredbe, mora v času trajanja projekta EIP izvesti program usposabljanja za načrtovano število upravičencev, ki so nosilci kmetijskega gospodarstva, oziroma za druge nosilce kmetijskih gospodarstev in zadnjemu zahtevku za izplačilo sredstev priložiti fotografijo udeležencev vsakega srečanja ter seznam prisotnosti s podpisi udeležencev, s katerega so razvidni najmanj datum in kraj dogodka, ime in priimek ter KMG-MID številka udeleženca;
č) prve alineje 4. točke prvega odstavka 12. člena te uredbe, mora razširiti rezultate projekta EIP z načrtovanimi vrstami komunikacijskih sredstev, kjer pri razširjanju navede najmanj naslov projekta EIP, namen in tematiko projekta EIP, opis projekta EIP, vir financiranja in rezultate projekta EIP, kar mora biti razvidno iz zadnjega poročila o izvajanju projekta EIP in dokazil ob vložitvi zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev, in:
– če gre za objavo v tiskanih medijih, mora zadnjemu zahtevku za izplačilo sredstev priložiti povezavo na spletno stran ali skenogram brošure, letaka, objavljenega članka, iz katere sta razvidna datum in ime tiskanega medija,
– če gre za objavo na televiziji ali radiu, mora v zadnjem poročilu o izvajanju projekta EIP navesti povezavo na spletno stran ali zadnjemu zahtevku za izplačilo sredstev priložiti avdio video posnetek te objave,
– če gre za objavo na spletni strani vodilnega partnerja ali na družbenem omrežju (npr. Facebook, Instagram, X, YouTube), mora v zadnjem poročilu o izvajanju projekta EIP navesti spletni naslov do povezave na objavo,
– če rezultate projekta EIP razširi po elektronski ali navadni pošti, mora zadnjemu zahtevku za izplačilo sredstev priložiti dopis ali sporočilo in podatke o naslovnikih;
d) druge alineje 4. točke prvega odstavka 12. člena te uredbe, mora doseči oziroma izvesti predvideno število objav v medijih, s katerimi se razširjajo rezultati projekta EIP, kjer pri razširjanju navede najmanj naslov projekta EIP, namen in tematiko projekta EIP, opis projekta EIP, vir financiranja in rezultate projekta EIP oziroma število udeležencev na dogodkih, na katerih se razširjajo rezultati projekta EIP, kar mora biti razvidno iz zadnjega poročila o izvajanju projekta EIP in dokazil ob vložitvi zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev, in:
– če gre za objavo v publikaciji, časopisu ali reviji, mora zadnjemu zahtevku za izplačilo sredstev priložiti povezavo na spletno stran ali skenogram objavljenega članka, iz katerega sta razvidna datum in ime medija,
– če gre za objavo po televiziji ali radiu, mora v zadnjem poročilu o izvajanju projekta EIP navesti povezavo na spletno stran objave ali zadnjemu zahtevku za izplačilo sredstev priložiti avdio video posnetek objave,
– če gre za objavo na spletni strani vodilnega partnerja ali na družbenem omrežju, mora v zadnjem poročilu o izvajanju projekta EIP navesti spletni naslov do povezave na objavo,
– če se rezultati projekta EIP razširijo na dogodkih, mora zadnjemu zahtevku za izplačilo sredstev priložiti vabilo na dogodek, fotografijo dogodka, seznam prisotnosti s podpisi udeležencev, s katerega so razvidni najmanj datum in kraj dogodka, ime in priimek udeleženca ter KMG-MID številka ali dejavnost udeleženca.
(2) Pogoji in dokazila iz tega člena se lahko podrobneje določijo z javnim razpisom.
24. člen 
(časovna dinamika vlaganja zahtevkov za izplačilo sredstev) 
(1) Podpora se izplača na podlagi največ petih zahtevkov za izplačilo sredstev.
(2) Rok za vložitev prvega zahtevka za izplačilo sredstev, s katerim upravičenec uveljavlja upravičene stroške iz prvega odstavka 8. člena te uredbe, je najpozneje 12 mesecev od dneva izdaje odločbe o pravici do sredstev, rok za vložitev zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev pa je 30 dni od dneva zaključka projekta EIP iz 5. točke prvega odstavka 3. člena te uredbe.
(3) Vlagatelj v vlogi na javni razpis navede okvirno časovno dinamiko in ocenjeno vrednost posameznega zahtevka za izplačilo sredstev.
25. člen 
(majhna naložba in majhno tveganje za namen izvajanja upravnega pregleda) 
Za majhno naložbo in majhno tveganje iz uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij se štejejo naložbe iz 4. točke prvega odstavka 8. člena te uredbe, ki jih upravičenec uveljavlja z vlogo na javni razpis in za katere je posameznemu članu partnerstva skupno odobrenih do vključno 15.000 eurov sredstev.
26. člen 
(upravne sankcije) 
(1) Če upravičenec ne izpolni nobene obveznosti iz točk a), b) in c) prvega odstavka 22. člena te uredbe, izgubi pravico do izplačila sredstev na podlagi odločbe o pravici do sredstev, v proračun Republike Slovenije pa mora vrniti vsa že izplačana sredstva.
(2) Če upravičenec ne izpolni obveznosti iz točk a), b) ali c) prvega odstavka 22. člena te uredbe, se mu določi upravna sankcija na naslednje načine:
1. če ne izvede praktičnega preizkusa iz točke a) prvega odstavka 22. člena te uredbe, se mu zadnji zahtevek za izplačilo sredstev ne izplača, v proračun Republike Slovenije pa mora vrniti 30 % že izplačanih sredstev;
2. če izvede samo en praktični prikaz iz točke b) prvega odstavka 22. člena te uredbe, se mu zadnji zahtevek za izplačilo sredstev ne izplača, v proračun Republike Slovenije pa mora vrniti 20 % že izplačanih sredstev;
3. če ne izvede nobenega praktičnega prikaza iz točke b) prvega odstavka 22. člena te uredbe, se mu zadnji zahtevek za izplačilo sredstev ne izplača, v proračun Republike Slovenije pa mora vrniti 30 % že izplačanih sredstev;
4. če ne razširi rezultatov projekta EIP iz točke c) prvega odstavka 22. člena te uredbe, se mu določi upravna sankcija na naslednji način:
– če se posameznega javnega dogodka udeleži deset do vključno 16 kmetijskih gospodarstev, ki niso člani partnerstva, se mu zadnji zahtevek za izplačilo sredstev ne izplača, v proračun Republike Slovenije pa mora vrniti 10 % že izplačanih sredstev,
– če se posameznega javnega dogodka udeleži šest do vključno devet kmetijskih gospodarstev, ki niso člani partnerstva, se mu zadnji zahtevek za izplačilo sredstev ne izplača, v proračun Republike Slovenije pa mora vrniti 30 % že izplačanih sredstev,
– če se posameznega javnega dogodka udeleži pet ali manj kmetijskih gospodarstev, ki niso člani partnerstva, se mu zadnji zahtevek za izplačilo sredstev ne izplača, v proračun Republike Slovenije pa mora vrniti 50 % že izplačanih sredstev.
(3) Če upravičenec ne izpolni obveznosti iz točke č) prvega odstavka 22. člena te uredbe, se višina vseh zahtevkov za izplačilo sredstev, vloženih po koledarskem letu, v katerem ta obveznost ni bila izpolnjena, zniža za 10 %.
(4) Upravičenec, ki ne izpolni obveznosti iz točke e) prvega odstavka 22. člena te uredbe, se določi upravna sankcija na naslednji način:
– če ne vloži prvega zahtevka za izplačilo sredstev, izgubi pravico do izplačila prvega zahtevka in vseh nadaljnjih zahtevkov za izplačilo sredstev na podlagi odločbe o pravici do sredstev,
– če ne vloži zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev, izgubi pravico do izplačila zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev in mora v proračun Republike Slovenije vrniti 30 % že izplačanih sredstev.
(5) Če upravičenec ne uporablja naložbe za namen, za katerega so mu bila sredstva dodeljena, kot to določa drugi odstavek 22. člena te uredbe, ali jo odtuji ali premesti iz Evropske unije, mora v proračun Republike Slovenije vrniti vsa izplačana sredstva in izgubi pravico do izplačila sredstev na podlagi odločbe o pravici do sredstev ter je izključen iz izvajanja intervencije v skladu z zakonom, ki ureja kmetijstvo.
(6) Upravičencu, ki ne izpolni obveznosti iz prvega odstavka 23. člena te uredbe, se zadnji zahtevek za izplačilo sredstev ne izplača, v proračun Republike Slovenije pa mora vrniti:
– 30 % vseh že izplačanih sredstev, če ne izpolni katerekoli izmed obveznosti iz prvega odstavka 23. člena te uredbe,
– 50 % vseh izplačanih sredstev, če ne izpolni nobene izmed obveznosti iz prvega odstavka 23. člena te uredbe.
KONČNA DOLOČBA 
27. člen 
(začetek veljavnosti) 
Ta uredba začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 00704-191/2024
Ljubljana, dne 17. julija 2024
EVA 2023-2330-0101
Vlada Republike Slovenije 
dr. Robert Golob 
predsednik 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti