Uradni list

Številka 60
Uradni list RS, št. 60/2024 z dne 19. 7. 2024
Uradni list

Uradni list RS, št. 60/2024 z dne 19. 7. 2024

Kazalo

2109. Odlok o podeljevanju priznanj Občine Semič, stran 6213.

  
Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE) in 10. člena Statuta Občine Semič (Uradni list RS, št. 57/10 in 27/16) je Občinski svet Občine Semič na 13. redni seji dne 10. 7. 2024 sprejel
O D L O K 
o podeljevanju priznanj Občine Semič 
I. SPLOŠNE DOLOČBE 
1. člen 
S tem odlokom se določa vrsta, pogoji, način in postopek podeljevanja priznanj, njihova oblika ter način vodenja evidence.
2. člen 
Občina Semič podeljuje priznanje zaslužnim občanom, skupinam občanov, društvom in drugim pravnim osebam za njihove dosežke na področju gospodarstva, šolstva, kulture, športa, znanosti, ekologije, zaščite in reševanja in drugih področjih človekove ustvarjalnosti.
Priznanje se lahko podeli tudi za izkazano izredno požrtvovalnost, hrabrost in človekoljubnost ob izjemnih dogodkih.
Priznanje je zaslužnim občanom lahko podeljeno tudi posmrtno. Podeli se na podlagi prejetega predloga in v dogovoru z družinskimi člani, ki bodo posthumno priznanje v imenu prejemnika tudi prevzeli.
Občina Semič lahko podeli priznanje tudi drugim državljanom Slovenije in tujim državljanom, če so s svojim delom izjemno prispevali k razvoju, ugledu in prepoznavnosti Občine Semič.
3. člen 
Priznanja Občine Semič so:
– diploma Občine Semič,
– plaketa Občine Semič,
– naziv Častni občan Občine Semič.
Priznanji Občine Semič, diploma in plaketa, se lahko podelita namensko za vsako posamezno navedeno področje iz 2. člena tega odloka, če je v predlogu za podelitev priznanja to navedeno oziroma če iz predloga za podelitev priznanja izhaja, da je posameznik predlagan za prejem priznanja na točno določenem področju.
4. člen 
Enkrat letno se lahko podelijo:
– največ 4 diplome Občine Semič (2 posameznikom in 2 društvom oziroma drugim skupinam),
– največ 2 plaketi Občine Semič.
Naziv Častni občan Občine Semič se v posameznem mandatnem obdobju lahko podeli le enkrat.
5. člen 
O prejemnikih priznanj Občine Semič odloča Občinski svet Občine Semič in župan Občine Semič na predlog Komisije za podeljevanje priznanj Občine Semič (v nadaljevanju: Komisija), ki jo imenuje občinski svet za posamezno mandatno obdobje.
II. DIPLOMA OBČINE SEMIČ 
6. člen 
Diploma se podeli posameznikom, skupini občanov, društvom ali drugim pravnim osebam ob izjemnih enkratnih dosežkih, za uspehe, ki pospešujejo razvoj posamezne dejavnosti, in za dolgoletno organizacijsko, prostovoljno ali publicistično delo.
Vsako leto se podeli največ štiri diplome, od tega največ dve posameznikom in dve društvom oziroma drugim skupinam.
Na diplomi, ki je posebna listina in ki jo podpiše župan Občine Semič, je upodobljen grb Občine Semič.
III. PLAKETA OBČINE SEMIČ 
7. člen 
Plaketa Občine Semič je najvišje priznanje v Občini Semič in se podeljuje:
– posamezniku za življenjsko delo, večletne uspehe ali večkratne izjemne dosežke trajnejšega pomena,
– skupini občanov, društvom in drugim pravnim osebam za večletne uspehe in dosežke, s katerimi povečujejo ugled občine na gospodarskem, družbenem ali drugem področju življenja in dela.
Prejemniki plakete za življenjsko delo ne smejo biti mlajši od 60 let.
8. člen 
V 7. členu opredeljeno priznanje se na letni ravni praviloma podeli enemu prejemniku.
9. člen 
Plaketa je v obliki odlitka grba Občine Semič, kvadrataste oblike, velikosti 10 x 10 cm.
IV. NAZIV ČASTNI OBČAN OBČINE SEMIČ 
10. člen 
Naziv Častni občan Občine Semič se podeli posamezniku, ki doseže pomembnejše trajne uspehe na gospodarskem, znanstvenem, umetniškem, kulturnem, športnem, vzgojno-izobraževalnem in humanitarnem področju ter s tem vidno prispeva k razvoju, ugledu in prepoznavnosti Občine Semič v Republiki Sloveniji in širše.
Odlok o podelitvi naziva Častni občan Občine Semič sprejme Občinski svet Občine Semič na podlagi predloga Komisije za podeljevanje priznanj Občine Semič. V odloku morajo biti navedeni razlogi, zaradi katerih se naziv častnega občana podeli ter datum podelitve.
Častnemu občanu se ob podelitvi naziva izroči posebna listina, ki jo podpiše župan ali od njega pooblaščena oseba.
V. POSTOPEK PODELJEVANJA OBČINSKIH PRIZNANJ 
11. člen 
Priznanja Občine Semič se podelijo na podlagi vsakoletnega javnega razpisa.
Javni razpis objavi občinska uprava Občine Semič in se objavi v lokalnem časopisu ter na spletni strani Občine Semič. Javni razpis je odprt najmanj 30 dni.
Predlog za podelitev občinskega priznanja mora biti predložen v pisni obliki in na ustreznih, predpisanih obrazcih.
Poleg besedila javnega razpisa se objavijo:
– kriteriji za podelitev priznanj,
– vrsta in število priznanj, ki jih je možno podeliti,
– prijavni obrazec z izjavo kandidata,
– rok za predložitev predloga,
– način oddaje predloga.
12. člen 
Predlagatelji za podelitev priznanja Občine Semič so lahko župan, občani, politične stranke, liste, vaške skupnosti, podjetja, društva ter druge organizacije in skupnosti, ki imajo stalno prebivališče ali sedež v Občini Semič oziroma društva in druge organizacije, ki imajo sedež v drugi občini in imajo člane iz Občine Semič.
Priznanja Občine Semič lahko prejmejo tudi posamezniki in organizacije, ki nimajo stalnega prebivališča oziroma sedeža v Občini Semič, ter posamezniki in organizacije iz tujine, če so s svojim delom izjemno prispevali k razvoju, ugledu in prepoznavnosti Občine Semič.
Predlagatelj za podelitev priznanja ne more za prejemnika predlagati samega sebe.
13. člen 
Občinski svet Občine Semič za mandatno obdobje imenuje Komisijo za podeljevanje priznanj Občine Semič (v nadaljevanju: komisija).
Komisija je sestavljena iz predsednika in petih (5) članov. Komisija je sklepčna, če je prisotnih več kot polovico članov.
Predsednik komisije ali člani komisije v času trajanja mandata ne smejo biti predlagatelji prejemnikov oziroma prejemniki občinskih priznanj. V kolikor je predsednik ali član komisije z vlagateljem sorodstveno ali osebno povezan, se je dolžan izločiti iz komisije, kar se evidentira v zapisnik.
VI. OCENJEVANJE PREJETIH VLOG 
14. člen 
Po zaključku javnega razpisa predsednik komisije skliče sejo komisije. Na seji komisije se najprej preveri pravočasnost in formalno popolnost prejetih predlogov. Nepravočasne oziroma formalno nepopolne vloge se izločijo iz postopka odločanja.
Komisija lahko v postopku odločanja od predlagatelja zahteva dodatno obrazložitev predloga ali predlog zavrne, če smatra, da predlog ni ustrezno obrazložen.
Komisija ima pravico, da ob upoštevanju kriterijev in meril javnega razpisa, po svoji lastni, utemeljeni presoji, ustrezno spremeni oziroma prekategorizira vrsto priznanja, v kolikor je to možno.
15. člen 
Komisija o vsakem posameznem predlogu za prejemnika občinskega priznanja glasuje tajno. Za potrebe tajnega glasovanja občinska uprava pripravi glasovalne lističe, na katerih so predlagani kandidati navedeni po vrstnem redu prispetja posameznega predloga.
Glasovanje poteka v 3. stopnjah:
1. stopnja: Ugotovitev primernosti predlaganega kandidata za predlagano priznanje (DA/NE).
V kolikor se ugotovi, da predlagani kandidat ne izpolnjuje pogoja za predlagano priznanje, lahko komisija, po lastni utemeljeni presoji, prekategorizira vrsto priznanja, upoštevajoč dejstvo, da so priznanja po tem odloku enkratna. Na 2. stopnjo glasovanja napredujejo predlogi, ki izpolnjujejo pogoje za predlagano priznanje.
2. stopnja: Točkovanje prejetih predlogov, ki so primerni za predlagano priznanje z oceno od 1–10, upoštevajoč kriterije in merila, ki so navedeni v odloku in morebitne dodatne kriterije, navedene v vsakokratnem javnem razpisu.
3. stopnja: Komisija pripravi seštevek točk, ki jih je prejel posamezni kandidat za predlagano priznanje. O prejemniku priznanja odloča število prejetih točk. Kandidat z največjim številom točk je prejemnik priznanja.
V primeru, ko ima eden ali več kandidatov enako število točk, število priznanj pa je s tem odlokom omejeno, o prejemniku odloča komisija, bodisi samostojno ali s tajnim glasovanjem, ki bo določilo prejemnika priznanja.
16. člen 
Komisija sprejme ustrezen sklep za podelitev plakete Občine Semič in ga posreduje občinskemu svetu v obravnavo in odločanje.
Komisija sprejme ustrezen sklep za podelitev diplome Občine Semič in ga posreduje županu v obravnavo in odločanje.
17. člen 
Priznanja po tem odloku so enkratna, vendar se med seboj ne izključujejo.
Priznanja se prejemnikom izroči na svečani seji občinskega sveta ob praznovanju občinskega praznika, lahko pa tudi na svečan način ob posebnih slovesnostih ali s svečanim sprejemom ob dogodkih ali datumih, pomembnih za občino ali dobitnike priznanj.
VII. ODVZEM PRIZNANJA 
18. člen 
Priznanje Občine Semič je mogoče iz utemeljenih razlogov preklicati ali odvzeti:
– če se ugotovi, da je bilo podeljeno na podlagi neresničnih oziroma lažnih podatkov, resnična dejstva pa bi lahko vplivala na odločitev komisije,
– če se ugotovijo dejstva in okoliščine, ki so v nasprotju z razlogom podelitve, pa ob sami podelitvi niso bila znana,
– če je prejemnik s pravnomočno sodbo sodišča obsojen na nepogojno kazen zapora za naklepno storjena kazniva dejanja, navedena v Kazenskem zakoniku.
Utemeljeno pobudo za preklic oziroma odvzem podeljenega priznanja lahko podajo vsi, ki so na podlagi tega odloka upravičeni kot predlagatelji.
Pobudo za odvzem priznanja občine lahko pobudnik odda kadarkoli po nastanku utemeljenega razloga občinski upravi Občine Semič. O preklicu oziroma odvzemu priznanja, na predlog občinske uprave, s sklepom odloči Občinski svet Občine Semič.
Po sprejetju sklepa o odvzemu oziroma preklicu podeljenega priznanja se prejemnika pozove, da vrne prejeto priznanje (v fizični obliki). Kot prejemnika priznanja se ga izbriše iz Evidence prejemnikov priznanj Občine Semič.
VIII. NAČIN VODENJA EVIDENC 
19. člen 
Strokovna in administrativna dela v zvezi s podeljevanjem priznanj in vodenjem evidence prejemnikov priznanj opravlja občinska uprava.
20. člen 
Občinska uprava vodi uradno evidenco o prejemnikih ter podeljenih in odvzetih/ preklicanih priznanjih.
Evidenca vsebuje:
– zaporedno številko,
– ime in priimek ali naziv ter osnovne podatke o prejemniku,
– leto podelitve priznanja,
– leto odvzema/ preklica priznanja in razlog.
21. člen 
V pravilniku uporabljeni izrazi v slovnični obliki za moški spol se uporabljajo kot nevtralni za moški in ženski spol.
IX. KONČNE DOLOČBE 
22. člen 
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o priznanjih Občine Semič (Uradni list RS, št. 32/97, 118/00, 100/03).
23. člen 
Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-06/2024-6
Semič, dne 10. julija 2024
Županja 
Občine Semič 
Polona Kambič 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti