Uradni list

Številka 63
Uradni list RS, št. 63/2024 z dne 26. 7. 2024
Uradni list

Uradni list RS, št. 63/2024 z dne 26. 7. 2024

Kazalo

2147. Spremembe in dopolnitev Pravilnika o merilih in pogojih za uporabo sredstev Fundacije za financiranje invalidskih in humanitarnih organizacij v Republiki Sloveniji, stran 6523.

  
Na podlagi 14. člena Zakona o lastninskem preoblikovanju Loterije Slovenije (Uradni list RS, št. 44/96, 47/97, 102/07, 26/11, 109/11, 58/12 in 29/17 – ZŠpo-1), 16. člena Odloka o ustanovitvi fundacije za financiranje invalidskih in humanitarnih organizacij v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 9/98 in 76/10), sklepa 8. seje Sveta FIHO z dne 21. 5. 2024, sklepa 10. seje DZ RS o soglasju z dne 16. 7. 2024 (Uradni list RS, št. 59/24) so sprejete
S P R E M E M B E    I N   D O P O L N I T E V   P R A V I L N I K A 
o merilih in pogojih za uporabo sredstev Fundacije za financiranje invalidskih in humanitarnih organizacij v Republiki Sloveniji 
1. člen 
V Pravilniku o merilih in pogojih za uporabo sredstev Fundacije za financiranje invalidskih in humanitarnih organizacij v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 92/98, 45/05, 23/08 in 9/09; v nadaljevanju besedila: Pravilnik), se 4. člen spremeni tako, da se glasi:
»Pri prihodkih finančnega načrta za naslednje koledarsko leto se upoštevajo:
– pripadajoči del koncesijskih dajatev od klasičnih iger na srečo, od posebnih iger na srečo, od plačil za občasno prirejanje iger na srečo,
– pripadajoči del dividend pri poslovanju Loterije Slovenije, d.d.,
– darila, volila in drugi prihodki,
– sredstva iz presežka prihodkov nad odhodki, po sprejetem zaključnem računu FIHO preteklega leta.«
2. člen 
Besedilo 5. člena se spremeni tako, da se glasi:
»Odhodki v finančnem načrtu se razdelijo:
– na znesek, do 3 % za delovanje FIHO,
– preostali znesek se razdeli v razmerju 65 % za invalidske organizacije in 35 % za humanitarne organizacije, pri čemer se za vsako skupino posebej predvidi 1 % zneska kot nerazporejena rezervna sredstva,
– oblikovana sredstva za invalidske in humanitarne organizacije se za vsako skupino posebej razdelijo v razmerju najmanj 75 % za financiranje oziroma sofinanciranje posebnih socialnih programov in storitev ter delovanje organizacij, največ 25 % sredstev pa za naložbe v osnovna sredstva in njihovo vzdrževanje,
– kolikor se v fazi razporejanja sredstev za naložbe izkaže, da je naložb, ki izpolnjujejo pogoje za sofinanciranje manj, kot je razpoložljivih sredstev, se presežek sredstev za naložbe razporedi v nerazporejena rezervna sredstva tisti skupini invalidskih ali humanitarnih organizacij, kjer je presežek nastal.«
3. člen 
Besedilo 6. člena se spremeni tako, da se glasi:
»Osnova za razporejanje sredstev na posamezne invalidske in humanitarne organizacije je sprejeti letni finančni načrt FIHO.
Odobrena sredstva posameznim invalidskim in humanitarnim organizacijam se praviloma nakazujejo mesečno v razmerju glede na dejanski priliv finančnih sredstev v FIHO.
Če je mesečni priliv sredstev v FIHO večji oziroma manjši od ene dvanajstine sredstev po letnem finančnem načrtu, se v okviru odobrenih sredstev za koledarsko leto lahko invalidskim in humanitarnim organizacijam nakažejo sorazmerno večji oziroma manjši mesečni zneski.«
4. člen 
Besedilo 7. člena se spremeni tako, da se glasi:
»Če prihodki FIHO odstopajo od sprejetega letnega finančnega načrta za več kot 15 %, sprejme svet FIHO njegov rebalans.
V primeru zmanjšanja načrtovanih sredstev svet FIHO lahko določi sorazmerno zmanjšanje sredstev, ki so bila razporejena na posamezno invalidsko in humanitarno organizacijo.
V primeru povečanja načrtovanih sredstev svet FIHO lahko odobri dodatna sredstva tistim invalidskim in humanitarnim organizacijam za sofinanciranje finančno ovrednotenih letnih delovnih programov, ki so izpolnile določila tega Pravilnika, vendar za njihovo financiranje v FIHO ni bilo dovolj razpoložljivih sredstev.
Drugi in tretji odstavek tega člena se uporabljata neposredno pri zmanjšanju ali povečanju načrtovanih sredstev do 15 % ter kot podlaga za rebalans po prvem odstavku tega člena. Za razdelitev sredstev po rebalansu letnega finančnega načrta ni potreben nov javni razpis.«
5. člen 
Besedilo 8. člena se spremeni tako, da se glasi:
»Iz sredstev FIHO se financirajo oziroma sofinancirajo tiste organizacije, ki so na podlagi zakona pridobile status invalidske ali humanitarne organizacije.
Organizacije iz prejšnjega odstavka morajo izpolnjevati naslednje pogoje:
– vpisane so v register invalidskih organizacij po zakonu, ki ureja invalidske organizacije ali v razvid humanitarnih organizacij po zakonu, ki ureja humanitarne organizacije,
– izvajajo najmanj en posebni socialni program ali program nacionalnega pomena za funkcionalno, socialno ali zdravstveno ogrožene posameznike s celotnega območja države, najmanj eno leto in za zadnje leto poročajo FIHO o izvajanju tega programa,
– iste dejavnosti se v celoti ne izvajajo v okviru javne službe,
– imajo v skladu s 14. členom tega Pravilnika izdelan finančno ovrednoten delovni program za naslednje koledarsko obdobje, iz katerega so razvidni delovanje (poslovanje in posebne aktivnosti), programi in storitve in naložbe v osnovna sredstva organizacije ter njihovo vzdrževanje,
– pravočasno tj. do roka določenega v 23. in 24. členu tega Pravilnika so posredovale poročila o izvedbi programov, če so prejele sredstva za preteklo koledarsko obdobje,
– izvajanje posebnih socialnih programov in storitev invalidskih organizacij ter programov in storitev humanitarnih organizacij ni pogojeno s članstvom v invalidskih in humanitarnih organizacijah.«
6. člen 
Besedilo 9. člena se spremeni tako, da se glasi:
»Pri ocenjevanju finančno ovrednotenih letnih delovnih programov invalidskih in humanitarnih organizacij se upoštevajo skupna, posebna in dodatna merila.
Skupna merila:
a.) splošna merila:
racionalnost, smotrnost, učinkovitost, ekonomičnost ter primerljivost stroškov in kapacitet.
b.) za posebne socialne programe invalidskih organizacij ter programe humanitarnih organizacij:
1. programsko pokrivanje območja Republike Slovenije, 
2. programsko pokrivanje potreb ciljne populacije, 
3. dosežena raven socialne varnosti uporabnikov storitev s strani države, lokalne skupnosti in zavarovalnic, 
4. pokritost ciljne skupine s programi drugih invalidskih ali humanitarnih organizacij,
5. upoštevanje nacionalnih strategij pri predlaganih programih. 
c.) za delovanje invalidskih in humanitarnih organizacij:
1. število uporabnikov oziroma obseg storitev vrednotenih v programih, 
2. organizacijska struktura, 
3. mednarodno vključevanje, 
4. ocena zadnjega nadzora organizacije s strani FIHO.
d.) za naložbe v osnovna sredstva ter njihovo vzdrževanje v invalidskih in humanitarnih organizacijah:
1. prostorski pogoji za opravljanje dejavnosti: posebni socialni programi, programi in storitve, delovanje, 
2. opremljenost prostorov in drugih objektov za delovanje organizacije, 
3. izkazana dejanska utemeljenost predlogov za naložbe v osnovna sredstva ter njihovo vzdrževanje, 
4. dejanski vpliv naložbe na omogočanje in uspešnost izvajanja dejavnosti organizacije, 
5. delež zagotovljenih lastnih in drugih virov za predvidena pripravljalna dela za naložbe in investiranje v objekte in zemljišča.« 
Posebna merila:
a.) za posebne socialne programe invalidskih organizacij:
1. pomembnost posameznega posebnega socialnega programa za uresničevanje ciljev in nalog iz zakona, ki ureja invalidske organizacije, 
2. število uporabnikov posebnega socialnega programa in primerljivost programov, 
3. število in obseg aktivnosti v posameznem posebnem socialnem programu, 
4. izvajalci (posebna znanja, veščine, kdo je izvajalec), 
5. socialni položaj uporabnika in potreba po njegovi psihosocialni rehabilitaciji, 
6. dodatni posebni stroški (razvoj, oprema, osebna pomoč, osveščanje, ipd.), temelječi na vrsti invalidnosti, 
7. druženje s sebi enakimi zaradi uveljavljanja skupnih interesov, ki temeljijo na isti vrsti invalidnosti. 
b.) za programe humanitarnih organizacij:
1. vsebinska vključenost v uresničevanje namenov in ciljev iz zakona, ki ureja humanitarne organizacije, 
2. prepoznavno izvajanje socialnega programa skozi daljše časovno obdobje glede na poslanstvo organizacije, 
3. število uporabnikov in primerljivost storitev, 
4. vključevanje prostovoljcev pri izvajanju programov, 
5. prisotnost drugih sofinancerjev – proračunska sredstva, državni in lokalni razpisi, mednarodni razpisi, donacije in lastni viri, 
6. programsko povezovanje z drugimi nevladnimi organizacijami, 
7. inovativnost predlaganega novega programa. 
Dodatna merila se predpišejo z javnim razpisom.«
7. člen 
Besedilo 12. člena se spremeni tako, da se glasi:
»Svet FIHO hkrati s sprejemom letnega finančnega načrta, z javnim razpisom, ki ga objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, pozove invalidske in humanitarne organizacije iz 8. člena tega Pravilnika, da zainteresirane organizacije kandidirajo za razporeditev sredstev FIHO s finančno ovrednotenimi delovnimi programi za razpisno obdobje.
Invalidske in humanitarne organizacije, ki jih sestavljajo društva povezana v zvezo, predložijo enotni finančno ovrednoten delovni program za razpisno obdobje.«
8. člen 
Besedilo 13. člena se spremeni tako, da se glasi:
»Svet FIHO določi vsebino javnega razpisa, ki obsega:
– višino finančnih sredstev po namenih iz 5. člena tega Pravilnika,
– opredelitev pogojev, katere invalidske in humanitarne organizacije se lahko prijavijo,
– navedbo zahtevane dokumentacije, ki sestavljajo vlogo,
– razpisno obdobje,
– dodatna merila,
– način prijave,
– rok za prijavo,
– datum odpiranja vlog,
– rok, v katerem bodo invalidske in humanitarne organizacije, ki so se javile na razpis, prejele zapisnik o odpiranju vlog po 15. členu tega Pravilnika.
Rok za prijavo na razpis ne sme iti krajši od 15 dni in ne daljši od 30 dni.«
9. člen 
Besedilo 14. člena se spremeni tako, da se glasi:
»Finančno ovrednoteni letni delovni program zajema enega ali več namenskih programskih sklopov, za katerega se navedejo številčni in vsebinski podatki ter priloge, in sicer:
1. za programe in storitve:
Invalidske in humanitarne organizacije razčlenijo svoje programe in storitve tako, da so iz njih razvidni nameni in cilji, uporabniki programov in storitev ter njihov obseg, kriteriji za opredelitev upravičenosti, njihovi izvajalci, vsebina, aktivnosti oziroma naloge, način njihovega izvajanja, njihov časovni obseg oziroma trajanje, finančna vrednost ter način ugotavljanja učinkovitosti in uspešnosti.
2. za delovanje:
Pri dejavnosti, invalidske in humanitarne organizacije prikažejo:
– operativne odhodke,
– stroške dela,
– upravljanje ter organizacijske in strokovne dejavnosti.
Pri tem posredujejo tudi podatke o prostorih, kadrih, članstvu, društvih oziroma organizacijskih enotah, ki delujejo v okviru organizacije in prejetih sredstvih FIHO iz preteklega letnega obdobja.
3. za naložbe v osnovna sredstva ter njihovo vzdrževanje:
a.) nakup opreme:
– predračun, ki ne sme biti starejši od dneva objave razpisa v Uradnem listu, 
– tehnični opis s prospektom ali skico, 
b.) pripravljalna dela za naložbe v objekte in zemljišča:
– elaborat o socialni in ekonomski upravičenosti zaradi izdelave tehnične in druge dokumentacije, 
c.) investiranje v objekte in zemljišča:
– dokazila o urbanistični in gradbeni urejenosti, dokazilo o lastništvu oziroma trajnem neprofitnem najemu, 
– pojasnilo o socialni in ekonomski upravičenosti nakupa objekta ali zemljišča, 
– strokovna ocena o utemeljenosti in možnostih za rekonstrukcijo, adaptacijo oziroma dozidavo objekta, 
– elaborat, s katerim predstavijo predvideno investicijo v objekt, 
d.) vzdrževanje objektov in opreme:
– opis vzdrževanja objekta oziroma opreme, 
– strokovna ocena o smotrnosti vzdrževalnih posegov. 
Vsak predlog za naložbe v osnovna sredstva ter njihovo vzdrževanje mora vsebovati finančni prikaz stroškov, strukturo finančnih virov in čas izvedbe, ki vključuje tudi možne faze izvajanja.
Finančno ovrednotene delovne programe invalidske organizacije posredujejo na obrazcu FIHO-1, humanitarne organizacije pa na obrazcu FIHO-2. Obliko in vsebino obrazcev določi svet FIHO.«
10. člen 
Besedilo tretjega odstavka 15. člena se spremeni tako, da se glasi:
»Vloge, ki ne izpolnjujejo pogojev iz tega Pravilnika ali ne vsebujejo dokumentacije, ki je navedena v javnem razpisu ali niso pravilno označene, se izločijo in vrnejo organizaciji skupaj z zapisnikom o odpiranju vlog, v katerem je podana obrazložitev komisije.«
11. člen 
Besedilo 16. člena se spremeni tako, da se glasi:
»Zoper ugotovitve komisije vsebovane v Zapisniku o odpiranju vlog, je dovoljeno vložiti ugovor v roku 5 dni od vročitve zapisnika.
O ugovoru odloča nadzorni odbor FIHO, ki mora svojo odločitev sprejeti v roku 15 dni od prejema ugovora. Odločitev nadzornega odbora FIHO je dokončna.«
12. člen 
Besedilo 17. člena se spremeni tako, da se glasi:
»Če komisiji ugotovita, da je dokumentacija posameznega vlagatelja popolna, pa določeni podatki niso jasni ali točni, zahtevata, da jo vlagatelj dopolni s pojasnili. Rok za dopolnitev ne sme biti krajši kot 5 dni od vročitve zahteve po dopolnitvi.
Če vlagatelj v določenem roku ne dopolni dokumentacije, se šteje, da v tem delu odstopa od vloge.«
13. člen 
Besedilo 18. člena se spremeni tako, da se glasi:
»Pred objavo javnega razpisa za razporeditev sredstev FIHO lahko pri oblikovanju prioritet za naložbe sodelujejo tudi invalidske in humanitarne organizacije, ki izpolnjujejo pogoje za pridobitev sredstev za naložbe po tem Pravilniku.
Pristojna komisija lahko posamezne organizacije ali njihove skupine pred pripravo predloga za razdelitev sredstev povabi na razgovor ali pa to glede na naravo odprtih vprašanj naloži direktorju.«
14. člen 
Besedilo 19. člena se spremeni tako, da se glasi:
»Komisiji proučita tiste vloge, ki so bile popolne in naknadno dopolnjene po sklepu obeh komisij.
Pri ocenjevanju programov lahko komisiji preverjata dejavnost posameznega vlagatelja na samem mestu izvajanja. V primeru, če ima organizacija verificirane programe, lahko komisija zaprosi organizacijo za verifikacijsko poročilo o programu.«
15. člen 
Besedilo 20. člena se spremeni tako, da se glasi:
»Člani komisij morajo presojati po pravilih stroke socialnega in invalidskega varstva, ob upoštevanju nacionalnih smernic na področju socialnega in invalidskega varstva in predpisanih meril. Člani komisij morajo delati po načelih nepristranskosti ter upoštevati zakonska določila o varovanju poslovnih in osebnih podatkov ter kodeks etičnih načel v socialnem varstvu.
Član komisije na podlagi določil zakona, ki ureja integriteto in preprečevanje korupcije ter na podlagi določil zakona, ki ureja splošni upravni postopek zaradi nasprotja interesov ne sodeluje oziroma se izloči pri razpravah in odločitvah dodeljevanja finančnih sredstev organizacijam, s katerimi je v nasprotju interesov.
Komisiji pripravita predloga za razporeditev sredstev med posamezne invalidske in humanitarne organizacije v skladu s prejeto dokumentacijo in v okviru razpoložljivih sredstev.«
16. člen 
Besedilo 21. člena se spremeni tako, da se glasi:
»Predloga komisij za razporeditev sredstev vsebujeta:
– naziv organizacije,
– višino zaprošenih sredstev,
– predlog za dodelitev sredstev, posebej opredeljen za programe, delovanje organizacij in naložbe v osnovna sredstva ter njihovo vzdrževanje.
Komisiji podata svetu FIHO strokovno oblikovane in utemeljene predloge za dodelitev sredstev. Svet FIHO sprejme sklep o razporeditvi sredstev za posamezne invalidske in humanitarne organizacije najkasneje do 31. decembra za naslednje koledarsko leto.
Posamezni invalidski in humanitarni organizaciji, ki se je prijavila na javni razpis o razporeditvi sredstev, se izda pisni sklep z naslednjimi sestavinami:
– uvod z navedbo pravne podlage, obravnavane vloge in seje sveta FIHO, na kateri je bil sklep sprejet,
– izrek, ki vsebuje odločitev sveta FIHO,
– obrazložitev, v kateri je pojasnjeno, na kakšen način so se upoštevali kriteriji in merila pri dodelitvi sredstev FIHO, ki utemeljujejo odločitev o obravnavani vlogi posamezne invalidske in humanitarne organizacije,
– pouk o pravnem sredstvu.
Sklepi in druge listine, ki jih izdajo organi FIHO v postopku odločanja o razporeditvi sredstev FIHO, se vročajo priporočeno s povratnico.«
17. člen 
Besedilo 21.a člena se spremeni tako, da se glasi:
»Zoper sklep o razporeditvi sredstev, s katerim je odločeno o njeni vlogi na javni razpis, lahko posamezna invalidska ali humanitarna organizacija v roku 15 dni od vročitve sklepa vloži pritožbo, o kateri odloči nadzorni odbor.
Sklep o razporeditvi sredstev FIHO se lahko izpodbija s pritožbo v naslednjih primerih:
– če je bil pri izdaji sklepa napačno uporabljen predpis ali drug splošni akt FIHO ali če tak predpis ali splošni akt sploh ni bil uporabljen ali če so bila napačno uporabljena pravila določena v besedilu javnega razpisa oziroma če ta pravila sploh niso bila uporabljena;
– če je bilo nepopolno ali napačno ugotovljeno dejansko stanje;
– če je v postopku izdaje sklepa prišlo do kršitev pravil postopka, ki vplivajo na razporeditev sredstev.
Pritožba ni dovoljena zoper merila določena v splošnih aktih FIHO in zoper razpisne pogoje in kriterije.
Pritožba se vloži pisno in mora vsebovati:
– navedbo sklepa, zoper katerega se vlaga pritožba,
– navedba, ali se sklep izpodbija delno ali v celoti,
– vsebinsko obrazložitev pritožbenih razlogov,
– podpis pritožnika.
O pritožbi odloči nadzorni odbor FIHO na seji najkasneje v roku 45 dni od prejema pritožbe, brez javne obravnave, lahko pa na sejo povabi stranki v postopku in druge osebe, če oceni, da je to potrebno zaradi razjasnitve posameznih vprašanj, pomembnih za odločitev o pritožbi. Odločitev nadzornega odbora FIHO o pritožbi je sprejeta, če zanjo glasuje dve tretjini vseh članov nadzornega odbora.«
18. člen 
Besedilo 21.b člena se spremeni tako, da se glasi:
»Nadzorni odbor FIHO po opravljenem postopku na seji lahko izda sklep s katerim:
– zavrže pritožbo, če je bila vložena prepozno, je nepopolna ali če ni dovoljena, zato ker izpodbija merila določena v splošnih aktih FIHO ali razpisne pogoje in kriterije ali ker jo je vložila nepooblaščena oseba ali organizacija,
– zavrne pritožbo, če ni utemeljena in potrdi izpodbijani sklep sveta FIHO,
– ugodi pritožbi in v celoti ali delno spremeni sklep sveta FIHO, po ponovni obravnavi na pristojni komisiji.
Odločitev nadzornega odbora FIHO je dokončna.
Vsaka organizacija nosi svoje stroške, ki ji nastanejo v pritožbenem postopku.«
19. člen 
Besedilo 22. člena se spremeni tako, da se glasi:
»V primeru, da svet FIHO v roku predpisanem v 21. členu tega Pravilnika ne sprejme sklepa o razporeditvi sredstev FIHO posameznim invalidskim in humanitarnim organizacijam, se organizacijam, ki so prejemala sredstva v preteklem letu, v naslednjem letu lahko začasno izplačujejo mesečne akontacije v višini dvanajstine zneska, ki je bil odobren v preteklem letu za programe in delovanje, dokler se z novim sklepom ne odloči drugače.
Sredstva dodeljena posameznim organizacijam s sklepom sveta FIHO o razporeditvi sredstev, se izplačajo pod pogojem, da je sklenjena pogodb med FIHO in organizacijo prejemnico. Pogodba se sklene, ko sklep sveta FIHO postane dokončen.«
20. člen 
Besedilo 23. člena se spremeni tako, da se glasi:
»Poročilo o finančno realiziranih letnih delovnih programih morajo organizacije dostaviti najpozneje do 20. marca za preteklo leto na predpisanih obrazcih, ki ju določi svet FIHO.
Neporabljena sredstva za delovanje in izvajanje socialnih programov ter naložb v investicije, uporabniki prikažejo v svojih poročilih ter jih porabijo prioritetno v naslednjem letu.«
21. člen 
Besedilo 26. člena se spremeni tako, da se glasi:
»Organizacije so dolžne uporabljati pridobljena sredstva namensko in smotrno v skladu s sprejetim letnim finančno ovrednotenim delovnim programom in sklenjeno pogodbo s FIHO.
Organizacije, ki so pridobile finančna sredstva za določen namen odobren s sklepom sveta FIHO, ne smejo teh sredstev prenesti v naslednje leto brez predhodnega obvestila sveta FIHO oziroma jih uporabiti za drug namen brez soglasja sveta FIHO.
Če se ugotovi, da so bila pridobljena finančna sredstva prenešena ali uporabljena za drug namen brez predhodnega obvestila ali soglasja sveta FIHO, je organizacija dolžna nenamensko porabljena sredstva vrniti v roku 8 dni od vročitve poziva FIHO.«
22. člen 
Doda se 26.a člen, ki se glasi:
»Pri opravljanju nadzora, ki ga izvaja ali naroči FIHO, so organizacije dolžne nadzornim organom omogočiti vpogled v celotno dokumentacijo o izvajanju programov in storitev ter razpolaganju s sredstvi, ki jih je organizacijam dodelila FIHO, ter dati vse potrebne podatke in pojasnila v zvezi z uporabo teh sredstev.
Če organizacija onemogoči izvedbo nadzora ali nadzornikom kljub pozivu ne omogoči vpogleda v dokumentacijo, se ji ukine izplačevanje odobrenih sredstev za tekoče leto; že dodeljena sredstva pa je dolžna razporediti za namene, za katere so ji bila dodeljena in o njihovi porabi poročati v letnem poročilu po 23. členu tega Pravilnika. V nasprotnem primeru je dolžna sredstva vrniti v skladu s tretjim odstavkom 26. člena tega Pravilnika.«
23. člen 
Te spremembe in dopolnitev začnejo veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 330-BO/2024
Ljubljana, dne 17. julija 2024
Predsednica Sveta FIHO 
Nataša Sorko 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti