Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94 – odl. US, 45/94 – odl. US, 57/94, 14/95, 20/95 – odl. US, 63/95 – ORZLS19, 73/95 – odl. US, 9/96 – odl. US, 39/96 – odl. US, 44/96 – odl. US, 26/97, 70/97, 10/98, 68/98 – odl. US, 74/98, 12/99 – skl. US, 16/99 – popr., 59/99 – odl. US, 70/00, 100/00 – skl. US, 28/01 – odl. US, 87/01 – ZSam-1, 16/02 – skl. US, 51/02, 108/03 – odl. US, 72/05, 21/06 – odl. US, 60/07, 14/07 – ZSPDPO, 27/08 – odl. US, 76/08, 79/09, 51/10, 84/10 – odl. US, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 76/16 – odl. US, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A, 80/20 – ZIUOOPE), 3. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 8/96, 36/00 – ZPDZC in 127/06 – ZJZP), 23. člena Energetskega zakona (Uradni list RS, št. 38/24, v nadaljevanju EZ-2) ter 22. člena Statuta Mestne občine Kranj (Uradni list RS, št. 165/21) je Svet Mestne občine Kranj na 14. seji dne 19. 6. 2024 sprejel
o ustanovitvi javnega zavoda Lokalna energetska agencija Gorenjske (LEAG)
I. SPLOŠNE DOLOČBE IN DOLOČBE O USTANOVITELJU
S tem odlokom Mestna občina Kranj za izvajanje nalog v javnem interesu, ki so v pristojnosti Mestne občine Kranj iz Energetskega zakona in izvajanja nalog v javnem interesu iz zakona, ki ureja učinkovito rabo energije s področja spodbujanja energetske učinkovitosti ustanavlja javni zavod (v nadaljevanju: zavod) z nazivom Lokalna energetska agencija Gorenjske (v nadaljevanju: LEAG) in določa razmerja med ustanoviteljem ter zavodom in opredeljuje organizacijo, dejavnost in načina financiranja zavoda.
Zavod je bil dne 24. 4. 2009 vpisan v sodni register Okrožnega sodišča Kranj.
Ustanovitelj zavoda je Mestna občina Kranj, Slovenski trg 1, 4000 Kranj.
Ime zavoda se glasi: LOKALNA ENERGETSKA AGENCIJA GORENJSKE.
Skrajšano ime zavoda je: LEAG.
Zavod ima sedež v Mestni občini Kranj.
Zavod ima lahko tudi organizacijsko enoto.
Zavod ima naslednje naloge:
– priprava in izvajanje lokalnih energetskih konceptov,
– izvaja naloge, povezane z vzpostavitvijo in izvajanjem sistema upravljanja z energijo,
– izvaja aktivnosti, ki posledično prinašajo prihranke pri rabi energije,
– pripravlja, izvaja in vodi projekte s področja učinkovite rabe energije in obnovljivih virov energije,
– sodeluje z enotno kontaktno točko, ki je določena v zakonu, ki ureja spodbujanje rabe obnovljivih virov energije,
– izvaja promocijo in ozaveščanje javnosti o razogljičenju, energetski učinkovitosti in obnovljivih virih energije,
– izvaja razvojne in raziskovalne naloge,
– povezuje institucije pri pripravi in izvajanju skupnih projektov,
– izvaja prenos dobrih praks in znanj,
– pripravlja energetske strategije lokalnih skupnosti,
– skrbi za trajnostni energetski razvoj in izobraževanje strokovne javnosti, občanov, javne uprave in gospodarskih subjektov,
– spodbuja učinkovito rabo energije in rabo obnovljivih virov energije s svetovanjem za dosego pozitivnih ekonomskih in okoljskih učinkov v malih in srednjih podjetjih,
– izdeluje načrte za zmanjšanje porabe električne in toplotne energije v zgradbah, ki so v javni rabi,
– pripravlja načrt zmanjšanja porabe električne energije javne razsvetljave,
– sodeluje z lokalnimi skupnostmi, podjetji, ostalimi energetskimi agencijami, raziskovalnimi in razvojnimi institucijami, nacionalnimi in mednarodnimi zvezami agencij, prebivalci lokalnih skupnosti, nevladnimi organizacijami, potrošniki in ostalimi zainteresiranimi strankami.
Poleg nalog določenih v prejšnjem odstavku, zavod opravlja tudi dodatne naloge za ustanovitelja, ki se vsakokrat dogovorijo v letni pogodbi, kjer se za izvedbo teh nalog določijo potrebna finančna sredstva iz proračuna ustanovitelja.
Zavod opravlja naslednje dejavnosti v skladu s standardno klasifikacijo dejavnosti:
DE/22.110 | izdajanje knjig, |
DE/22.120 | izdajanje časopisov, |
DE/22.130 | izdajanje revij in periodike, |
DE/22.150 | drugo založništvo, |
M/71.111 | arhitekturno projektiranje, |
M/71.112 | krajinsko arhitekturno, urbanistično in drugo projektiranje, |
M/71.121 | geofizikalne meritve, kartiranje, |
M/71.129 | druge inženirske dejavnosti in tehnično svetovanje, |
M/71.200 | tehnično preizkušanje in analiziranje, |
K/72.300 | obdelava podatkov, |
K/72.400 | omrežne podatkovne storitve, |
K/72.600 | druge računalniške dejavnosti, |
K/73.101 | raziskovanje in eksperimentalni razvoj na področju naravoslovja |
K/73.102 | raziskovanje in eksperimentalni razvoj na področju tehnologije |
K/73.103 | raziskovanje in eksperimentalni razvoj na področju kmetijstva in sorodnih dejavnosti, |
K/73.201 | raziskovanje in eksperimentalni razvoj na področju družboslovja, |
K/73.202 | raziskovanje in eksperimentalni razvoj na področju humanistike, |
K/74.130 | raziskovanje trga in javnega mnenja, |
K/74.140 | podjetniško in poslovno svetovanje, razen arbitraže, |
K/74.204 | drugo projektiranje in tehnično svetovanje, |
K/74.300 | tehnično preizkušanje in analiziranje, |
K/74.400 | oglaševanje, |
K/74.851 | prevajanje, |
K/74.852 | fotokopiranje in drugo razmnoževanje, |
K/74.853 | druga splošna tajniška dela, |
K/74.871 | prirejanje razstav, sejmov in kongresov, |
K/74.873 | druge poslovne dejavnosti, d. n. od tega: odčitavanje števcev porabe vode, elektrike, plina, ipd., |
L/75.120 | urejanje zdravstva, izobraževanja, kulture in drugih socialnih storitev, razen obveznega socialnega zavarovanja, |
L/75.130 | urejanje gospodarskih področij za učinkovitejše poslovanje, |
M/80.422 | drugo izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje, d.n., |
O/91.110 | dejavnost poslovnih in delodajalskih združenj, |
O/91.120 | dejavnost strokovnih združenj, |
O/92.522 | varstvo kulturne dediščine. |
Dejavnost zavoda se lahko spremeni ali razširi le s soglasjem ustanovitelja.
Zavod lahko opravlja tudi storitve za trg. Zavoda lahko poleg nalog, ki jih za ustanovitelja izvaja v javnem interesu, opravlja tudi dejavnosti prodaje blaga in storitev na trgu za druge občine in za druge subjekte. Zavod lahko dejavnost prodaje blaga in storitev na trgu izvaja le, če bo z izvajanjem te dejavnosti zagotovil najmanj pokritje vseh s to dejavnostjo povezanih odhodkov.
III. VIRI FINANCIRANJA ZAVODA
Zavod pridobiva sredstva za svoje delo zlasti:
– iz drugih virov v Sloveniji, EU in v svetu,
– kot nepovratna sredstva, ki jih za dejavnost zavoda namenja država, mednarodne organizacije in drugi subjekti,
– na podlagi mednarodnih in državnih razpisov za razvojne, svetovalne, publicistične in izobraževalne naloge,
– z delom na projektih,
– od ustanovitelja,
– s sofinanciranjem s strani partnerskih institucij in ostalih občin na podlagi pogodb (v nadaljevanju: ostalih občin),
– za izvršene storitve svetovanja, izobraževanja in razvoja,
– na podlagi pogodb, ki jih sklepa s posameznimi naročniki,
– iz sredstev, ki jih investirajo predlagatelji projektov,
– z opravljanjem dejavnosti za potrebe uporabnikov in drugih subjektov na trgu,
– z opravljanjem dejavnosti na podlagi javnih pooblastil,
– s subvencijami,
– s sponzorstvom,
– z dotacijami, donacijami in
– iz drugih virov na način in pod pogoji, ki jih določa zakon.
Presežek prihodkov nad odhodki zavod nameni za izvajanje in razvoj svoje dejavnosti. O načinu razpolaganja s presežkom prihodkov nad odhodki in o načinu pokrivanja morebitnega primanjkljaja odloča ustanovitelj na predlog direktorja po predhodnem soglasju sveta zavoda.
IV. ODGOVORNOST ZA OBVEZNOSTI ZAVODA
7. člen
Zavod je pravna oseba, ki nastopa v pravnem prometu v okviru svoje dejavnosti samostojno, z vsemi pravicami in obveznostmi, v svojem imenu in za svoj račun.
Zavod je odgovoren za svoje obveznosti s sredstvi, s katerimi lahko razpolaga.
Ustanovitelj ne odgovarja za obveznosti zavoda.
10. člen
Organi zavoda so:
– svet zavoda,
– strokovni svet zavoda,
– direktor zavoda.
Zavod upravlja svet zavoda, ki ga sestavljajo:
– 2 predstavnika ustanovitelja,
– 1 predstavnik zaposlenih LEAG,
– 3 predstavniki zainteresirane javnosti, od katerih je:
1 predstavnik Regionalne razvojne agencije Gorenjske regije,
1 predstavnik gospodarskih družb ali drugih organizacij, ki delujejo na področju učinkovite rabe energije in obnovljivih virov energije na območju Gorenjske regije in
1 predstavnik ministrstva, pristojnega za energijo.
Svet zavoda odloča z navadno večino, če ni določeno drugače. Svet zavoda enkrat letno pripravi poročilo o svojemu delu mestnemu svetu ustanovitelja.
Člana sveta zavoda, predstavnika ustanovitelja, ki je predsednik sveta zavoda, imenuje župan po predhodnem javnem pozivu, ki ga izvede ustanovitelj. Drugega predstavnika ustanovitelja imenuje župan izmed javnih uslužbencev Mestne uprave Mestne občine Kranj.
Predstavnika zaposlenih LEAG izberejo zaposleni zavoda po postopku in na način, kot je to določeno s statutom zavoda.
Predstavnika Regionalne razvojne agencije Gorenjske regije imenuje BSC Kranj d.o.o. po predhodnem pozivu s strani LEAG.
Predstavnika gospodarskih družb ali drugih organizacij, ki delujejo na področju učinkovite rabe energije in obnovljivih virov energije na območju Gorenjske regije po predhodnem javnem pozivu LEAG imenujejo organizacije same v skladu s svojimi internimi akti. Zavod k imenovanju člana sveta zavoda povabi organizacijo po postopku, ki ga določa statut.
Predstavnika ministrstva imenuje ministrstvo, pristojno za energijo, v skladu s svojimi internimi akti po javnem pozivu LEAG.
Mandat članov sveta zavoda traja 4 leta in začne teči z dnem konstituiranja sveta. Po poteku mandata so člani sveta zavoda lahko ponovno imenovani.
Postopek izvedbe javnega poziva in imenovanja članov sveta zavoda iz tega člena določa statut zavoda.
Svet zavoda sprejema svoje odločitve na sejah z glasovanjem. Svet zavoda lahko odloča, če je na seji prisotna večina članov in veljavno sprejema svoje odločitve z večino glasov navzočih članov. V primeru enakega števila glasov je odločilen glas predsednika sveta zavoda.
Svet zavoda vodi predsednik.
Svet zavoda se konstituira s prvo, konstitutivno sejo, ki jo skliče direktor zavoda v 30 dneh po izvolitvi oziroma imenovanju večine članov sveta zavoda. Člani sveta na prvi konstitutivni seji izmed sebe izvolijo podpredsednika.
Naloge sveta zavoda so:
– sprejema statut s soglasjem ustanovitelja,
– imenuje in razrešuje direktorja s soglasjem ustanovitelja,
– sprejema program dela in razvoja zavoda,
– sprejema finančni načrt in zaključni račun zavoda,
– imenuje strokovni svet na predlog direktorja,
– predlaga ustanovitelju spremembo ali razširitev dejavnosti,
– sprejema poslovnik o delu sveta zavoda in strokovnega sveta zavoda,
– s soglasjem župana ustanovitelja sprejema splošne akte zavoda, ki imajo finančne posledice v zvezi z izvajanjem nalog javne službe,
– daje soglasje k ceniku storitev zavoda,
– opravlja druge, z zakonom ali splošnimi akti zavoda določene zadeve.
Za obravnavanje vprašanj s področja strokovnega dela ima zavod strokovni svet kot strokovni organ, ki ga sestavlja 7 članov, od katerih je eden predsednik strokovnega sveta.
Strokovni svet vodi predsednik strokovnega sveta.
Člane strokovnega sveta in predsednika strokovnega sveta imenuje svet zavoda na predlog direktorja zavoda.
Sestavo in podrobnejši način imenovanja članov strokovnega sveta določa statut. Mandat članov strokovnega sveta traja 4 leta z možnostjo ponovnega imenovanja.
Naloge strokovnega sveta:
– obravnava vprašanja s področja strokovnega dela zavoda,
– daje svetu zavoda in direktorju smernice za sprejemanje strokovnih odločitev,
– daje svetu in direktorju zavoda predloge za razvoj dejavnosti,
– določa strokovne podlage za program dela in razvoj zavoda,
– daje strokovno oceno o izvedenih aktivnostih,
– opravlja druge naloge, določene z zakonom in odlokom o ustanovitvi zavoda.
Poslovodni organ zavoda je direktor, ki organizira in vodi delo in poslovanje zavoda, predstavlja zavod ter je odgovoren za zakonitost in učinkovitost dela zavoda.
Direktor zastopa zavod neomejeno v okviru pooblastil, določenih s statutom in drugimi akti zavoda oziroma po sklepih pristojnih organov zavoda.
Direktorja zavoda imenuje in razrešuje svet zavoda z večino glasov vseh članov sveta in s soglasjem ustanovitelja. Mandat direktorja traja 4 leta. Po preteku mandata je lahko ista oseba ponovno imenovana za direktorja.
Direktor je lahko v primerih, določenih s predpisi, razrešen tudi pred potekom časa, za katerega je imenovan. Postopek in razloge razrešitve podrobneje ureja statut zavoda.
Pogoji in postopek za imenovanje direktorja
Za direktorja zavoda je lahko imenovan kandidat, ki poleg splošnih pogojev, določenih z zakonom, izpolnjuje še naslednje pogoje:
– končano najmanj visokošolsko univerzitetno izobraževanje (prejšnje)/visokošolsko univerzitetno izobrazbo (prejšnja) ali specialistično izobraževanje po visokošolski strokovni izobrazbi (prejšnje)/specializacija po visokošolski strokovni izobrazbi (prejšnja) ali visokošolsko izobraževanje druge stopnje in podobno izobraževanje/visokošolska izobrazba druge stopnje, drugje nerazporejeno ali magistrsko izobraževanje (druga bolonjska stopnja)/magistrska izobrazba (druga bolonjska stopnja) ekonomske, organizacijske, pravne ali naravoslovno-tehnične smeri,
– vsaj 5 let delovnih izkušenj s področja dejavnosti zavoda in poznavanje strategij in programov na področju trajnostnega energetskega razvoja,
– ima vsaj 3 leta delovnih izkušenj na področju obnovljivih virov (OVE) in učinkovite rabe energije (URE),
– znanje slovenskega jezika na višji ravni,
– znanje angleškega jezika na višji ravni,
– izkušnje z mednarodnimi projekti,
– organizacijske sposobnosti vodenja manjših ekip.
Direktorja imenuje svet zavoda z večino glasov vseh članov na podlagi javnega razpisa. Svet si mora pred imenovanjem direktorja pridobiti soglasje ustanovitelja. Če ustanovitelj ne odgovori v roku 90 dni po prejemu zahteve, se šteje, da je bilo podano pozitivno soglasje.
Naloge direktorja so:
– priprava predloga programa dela,
– odločanje o uporabi sredstev v skladu s programom dela,
– določanje poslovne politike zavoda,
– organiziranje in vodenje delovnega procesa,
– sodelovanje pri delu sveta zavoda in strokovnega sveta zavoda brez pravice odločanja,
– izvrševanje sklepov sveta zavoda,
– priprava splošnih aktov zavoda, ki imajo finančne posledice in jih predlaga svetu zavoda,
– priprava in sprejem ostalih splošnih aktov zavoda (npr. pravilnik o računovodstvu, o delovnem času ipd.),
– priprava poročil o izvedenih aktivnostih in rezultatih dela,
– sprejemanje cenika storitev zavoda s soglasjem sveta zavoda,
– izvajanje nalog s področja delovno pravnih razmerij,
– obveščanje sveta zavoda o morebitnih odstopanjih ali prekoračitvah planskih aktov,
– opravljanje drugih zadev v skladu z veljavnimi predpisi in tem odlokom.
Vršilca dolžnosti direktorja v primeru, ko v postopku izbire direktorja ni bil izbran noben kandidat, ali ko direktorju predčasno preneha mandat, ali ko postopek izbire direktorja ni bil pravočasno zaključen, imenuje svet zavoda s soglasjem ustanovitelja za največ dobo enega leta. V tem času ima vršilec dolžnosti direktorja pravico zastopati zavod skladno z določbami prejšnjega člena.
Zavod ima lahko namestnika direktorja zavoda, ki ga imenuje direktor na podlagi izvedenega javnega razpisa. Javni razpis ni potreben, če direktor za pomočnika direktorja na podlagi neposrednega povabila imenuje nekoga izmed zaposlenih v zavodu, ki je zaposlen za nedoločen čas.
Mandat namestnika direktorja traja za čas trajanja mandata direktorja in se lahko ponovi. Delovno razmerje namestnika direktorja se sklene za določen čas trajanja mandata direktorja. Delavca, ki je bil pred imenovanjem za namestnika direktorja zaposlen v zavodu za nedoločen čas, se po prenehanju mandata namestnika direktorja premesti v skladu s sistemizacijo delovnih mest in kadrovskim načrtom na prosto delovno mesto, ki ustreza njegovi strokovni izobrazbi in za katero izpolnjuje predpisane pogoje.
Za namestnika direktorja je lahko imenovan kandidat, ki izpolnjuje naslednje pogoje:
– ima končano najmanj visokošolsko univerzitetno izobraževanje (prejšnje)/visokošolsko univerzitetno izobrazbo (prejšnja) ali specialistično izobraževanje po visokošolski strokovni izobrazbi (prejšnje)/specializacija po visokošolski strokovni izobrazbi (prejšnja) ali visokošolsko izobraževanje druge stopnje in podobno izobraževanje/visokošolska izobrazba druge stopnje, drugje nerazporejeno ali magistrsko izobraževanje (druga bolonjska stopnja)/magistrska izobrazba (druga bolonjska stopnja) ekonomske, organizacijske, pravne ali naravoslovno-tehnične smeri,
– ima najmanj tri leta delovnih izkušenj na področju dejavnosti zavoda,
– vsaj 3 leta delovnih izkušenj na področju obnovljivih virov (OVE) in učinkovite rabe energije (URE),
– ima organizacijske sposobnosti vodenja manjših ekip,
– aktivno obvlada slovenski jezik,
– višja raven znanja angleškega jezika.
Naloge namestnika direktorja so:
– predlaga direktorju odločitve, ki se nanašajo delovanje zavoda,
– daje direktorju predloge in mnenja, ki se nanašajo na strokovno področje,
– predlaga direktorju letni program dela in poročilo o delu zavoda,
– daje mnenje direktorju v zvezi s poslovanjem zavoda,
– izvršuje sklepe in odločitve direktorja,
– nadomešča direktorja v času njegove odsotnosti,
– opravlja druge naloge v skladu s statutom, drugimi splošnimi akti zavoda in po nalogu direktorja.
Namestnik direktorja je lahko razrešen pred potekom mandata iz istih razlogov kot direktor. Namestnika direktorja predčasno razreši direktor na podlagi predhodnega mnenja sveta zavoda. Če svet zavoda ne poda mnenja v 30 dneh, se šteje, da je mnenje o razrešitvi pozitivno. Namestniku direktorja lahko predčasno preneha mandat tudi v primeru predčasnega prenehanja mandata direktorju. O tem sprejme sklep novo imenovani direktor.
Namestnik direktorja odgovarja direktorju za strokovnost in zakonitost dela.
21. člen
Zavod ima statut in druge akte, s katerimi se podrobno ureja organizacija zavoda, organi, njihova sestava, način imenovanja ter razlogi za razrešitev, njihove pristojnosti in način odločanja ter druga vprašanja, pomembna za opravljanje dejavnosti in poslovanje zavoda, v skladu z zakonom in aktom o ustanovitvi zavoda.
22. člen
Zavod preneha v skladu z zakonom.
VIII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
23. člen
Vpis spremembe v sodni register
Zavod mora priglasiti vpis tega odloka v sodni register najpozneje v roku 15 dni od začetka veljavnosti tega odloka.
Dosedanji svet zavoda opravlja naloge sveta zavoda do izteka mandata.
Najpozneje do izteka mandata dosedanjega sveta zavoda mora biti konstituiran novi svet zavoda v skladu s tem odlokom.
Dosedanji direktor opravlja svojo funkcijo do izteka mandata.
Strokovni svet se konstituira najpozneje v šestih mesecih po uveljavitvi novega statuta. Dosedanji strokovni svet nadaljuje s svojim delom do konstituiranja novega strokovnega sveta v skladu s tem odlokom in statutom.
Rok za uskladitev splošnih aktov zavoda
Zavod mora uskladiti statut zavoda s tem odlokom najkasneje v 6 mesecih od uveljavitve tega odloka.
Ostali splošni akti zavoda se morajo s tem odlokom in statutom uskladiti v roku 6 mesecev od uveljavitve statuta.
Do uskladitve statuta in uskladitve drugih aktov s tem odlokom se smiselno uporabljajo določila obstoječih splošnih aktov zavoda, če niso v nasprotju s tem odlokom.
Direktor opravi v zakonsko določenem roku vsa dejanja, ki so potrebna za vpis v sodni register po tem odloku in vsa dejanja, ki so potrebna za spremembo splošnih aktov zavoda ter za oblikovanje organov zavoda v skladu s tem odlokom.
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije. Z uveljavitvijo tega odloka preneha veljati Odlok o ustanovitvi Lokalne energetske agencije Gorenjske (LEAG) (Uradni list RS, št. 27/09, 37/10, 50/13, 8/15, 189/21).
Št. 360-10/2019-5-402201
Kranj, dne 10. julija 2024