Uradni list

Številka 63
Uradni list RS, št. 63/2024 z dne 26. 7. 2024
Uradni list

Uradni list RS, št. 63/2024 z dne 26. 7. 2024

Kazalo

2177. Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o preverjanju in ocenjevanju znanja ter napredovanju učencev v osnovni šoli, stran 6594.

  
Na podlagi 80. člena Zakona o osnovni šoli (Uradni list RS, št. 81/06 – uradno prečiščeno besedilo, 102/07, 107/10, 87/11, 40/12 – ZUJF, 63/13, 46/16 – ZOFVI-K, 76/23 in 16/24) minister za vzgojo in izobraževanje izdaja
P R A V I L N I K 
o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o preverjanju in ocenjevanju znanja ter napredovanju učencev v osnovni šoli 
1. člen 
V Pravilniku o preverjanju in ocenjevanju znanja ter napredovanju učencev v osnovni šoli(Uradni list RS, št. 52/13) se v 2. členu v peti alineji za besedilom »učencem, učiteljem in staršem« doda vejica in besedilo »skrbnikom oziroma drugim osebam, pri katerih je otrok v oskrbi (v nadaljnjem besedilu: starši),«.
2. člen 
5. člen se spremeni tako, da se glasi:
»5. člen 
(učenci s posebnimi potrebami in učenci z učnimi težavami) 
Za učenca s posebnimi potrebami, ki je usmerjen v izobraževalne programe s prilagojenim izvajanjem, se pri preverjanju in ocenjevanju znanja upoštevajo določila tega pravilnika, če z navodili za prilagojeno izvajanje programa osnovne šole za učence s posebnimi potrebami niso določeni drugačni načini ocenjevanja znanja.
Za učenca s posebnimi potrebami, ki je usmerjen v prilagojen izobraževalni program, se pri preverjanju in ocenjevanju znanja upoštevajo določila tega pravilnika, lahko pa se z individualiziranim programom določi, da se organizacijsko, izvedbeno in tehnično prilagodi preverjanje in ocenjevanje znanja. Prilagodijo se lahko tudi načini in roki ocenjevanja znanja ter število ocen.
Za učenca z učnimi težavami se pri preverjanju in ocenjevanju znanja upoštevajo določila tega pravilnika, lahko pa se z Izvirnim delovnim projektom pomoči v skladu s Konceptom dela v osnovni šoli določi, da se organizacijsko, izvedbeno in tehnično prilagodi preverjanje in ocenjevanje znanja. Prilagodijo se lahko tudi načini in roki ocenjevanja znanja.«.
3. člen 
Besedilo 15. člena se spremeni tako, da se glasi:
»Za učenca priseljenca iz druge države se lahko v dogovoru s starši med šolskim letom prilagodijo načini in roki za ocenjevanje znanja ter število ocen. Podrobneje se prilagoditve ocenjevanja znanja opredelijo v individualnem načrtu aktivnosti učenca priseljenca (v nadaljnjem besedilu: INA). Znanje učenca priseljenca iz druge države se lahko ocenjuje glede na njegov napredek pri doseganju ciljev oziroma standardov znanja, opredeljenih v učnih načrtih.
Za učence priseljence s posebnimi potrebami je INA del individualiziranega programa.
Prilagoditve ocenjevanja med šolskim letom se učencu priseljencu iz druge države upoštevajo največ tri šolska leta po vključitvi v osnovno šolo v Republiki Sloveniji.
Če se učenec zaradi preselitve vključi v šolo, ki izvaja program osnovne šole po prilagojenem predmetniku za osnovno šolo na narodno mešanem območju, se znanje učenca pri pouku italijanščine in madžarščine kot drugega jezika lahko ocenjuje glede na njegov napredek pri doseganju ciljev oziroma standardov znanja, opredeljenih v učnih načrtih.
O prilagoditvah ocenjevanja med šolskim letom za učence iz prvega in drugega odstavka tega člena, razen za učence s posebnimi potrebami, odloči učiteljski zbor.«.
4. člen 
Besedilo 17. člena se spremeni tako, da se glasi:
»Znanje učenca, ki se izobražuje na domu, se ocenjuje iz vseh predmetov glede na predmetnik posameznega razreda javno veljavnega programa osnovne šole, v katerem se učenec izobražuje.
Ocenjevanje znanja izvaja osnovna šola, v katero je učenec vpisan, v prostorih osnovne šole. Znanje učenca oceni izpitna komisija.
Osnovna šola za učenca, ki se izobražuje na domu, poleg obveznosti iz prve in druge alineje 89. člena Zakona o osnovni šoli (Uradni list RS, št. 81/06 – uradno prečiščeno besedilo, 102/07, 107/10, 87/11, 40/12 – ZUJF, 63/13, 46/16 – ZOFVI-K, 76/23 in 16/24; v nadaljnjem besedilu: Zakon o osnovni šoli) starše sproti obvešča o načinu ocenjevanja znanja učenca v skladu z 10. členom tega pravilnika.
Kot način ocenjevanja znanja učencev, ki se izobražujejo na domu, se lahko določi načine ocenjevanja iz 10. člena tega pravilnika, s katerimi je mogoče neposredno pred izpitno komisijo ugotavljati in vrednotiti, v kolikšni meri učenec dosega v učnem načrtu določene cilje oziroma standarde znanja.
Učenec, ki se izobražuje na domu in ne doseže minimalnih standardov znanja oziroma je negativno ocenjen pri posameznem predmetu, ima pravico do ponovnega ocenjevanja znanja v rokih, ki so določeni s pravilnikom, ki ureja šolski koledar.«.
5. člen 
V 23. členu se v drugem odstavku besedilo »vključitev v dopolnilni pouk in druge oblike individualne in skupinske pomoči« nadomesti z besedilom »vključitev v dejavnosti za podporo in pomoč pri učenju.«.
Tretji odstavek se črta.
PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA 
6. člen 
(podaljšanje uporabe) 
Za osnovne šole, ki v šolskih letih 2024/2025, 2025/2026, 2026/2027 in 2027/2028 ne bodo vključene v izvajanje razširjenega programa v skladu s 47. členom Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o osnovni šoli (Uradni list RS, št. 16/24), se glede ponavljanja brez soglasja staršev v prvem in drugem obdobju uporablja drugi odstavek 23. člena Pravilnika o preverjanju in ocenjevanju znanja ter napredovanju učencev v osnovni šoli (Uradni list RS, št. 52/13).
7. člen 
(začetek veljavnosti in uporabe) 
Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporabljati pa se začne 1. septembra 2024.
Št. 0070-67/2024
Ljubljana, dne 22. julija 2024
EVA 2024-3350-0054
Dr. Darjo Felda 
minister 
za vzgojo in izobraževanje 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti