Uradni list

Številka 85
Uradni list RS, št. 85/2024 z dne 4. 10. 2024
Uradni list

Uradni list RS, št. 85/2024 z dne 4. 10. 2024

Kazalo

2518. Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o revidiranju (ZRev-2C), stran 8202.

  
Na podlagi druge alinee prvega odstavka 107. člena in prvega odstavka 91. člena Ustave Republike Slovenije izdajam
U K A Z 
o razglasitvi Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o revidiranju (ZRev-2C) 
Razglašam Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o revidiranju (ZRev-2C), ki ga je sprejel Državni zbor Republike Slovenije na seji dne 24. septembra 2024.
Št. 003-02-1/2024-189
Ljubljana, dne 2. oktobra 2024
Nataša Pirc Musar 
predsednica 
Republike Slovenije 
Z A K O N 
O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O REVIDIRANJU (ZRev-2C) 
1. člen
V Zakonu o revidiranju (Uradni list RS, št. 65/08, 63/13 – ZS-K, 84/18 in 115/21) se besedilo 1. člena spremeni tako, da se glasi:
»Ta zakon ureja:
1. revizijo ločenih ali konsolidiranih računovodskih izkazov, druge posle dajanja zagotovil in posle opravljanja dogovorjenih postopkov, ki se izvajajo na podlagi pravil revidiranja,
2. strokovna področja, povezana z revidiranjem,
3. nadzor nad revidiranjem in ocenjevanjem vrednosti ter
4. delovanje Slovenskega inštituta za revizijo in Agencije za javni nadzor nad revidiranjem.«.
2. člen 
Besedilo 2. člena se spremeni tako, da se glasi:
»(1) S tem zakonom se v pravni red Republike Slovenije prenaša Direktiva 2006/43/ES Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. maja 2006 o obveznih revizijah za letne in konsolidirane računovodske izkaze, spremembi direktiv Sveta 78/660/EGS in 83/349/EGS ter razveljavitvi Direktive Sveta 84/253/EGS (UL L št. 157 z dne 9. 6. 2006, str. 87), zadnjič spremenjena z Direktivo (EU) 2023/2864 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 13. decembra 2023 o spremembi nekaterih direktiv glede vzpostavitve in delovanja evropske enotne točke dostopa (UL L št. 2023/2864 z dne 20. 12. 2023), (v nadaljnjem besedilu: Direktiva 2006/43/ES).
(2) S tem zakonom se ureja izvajanje Uredbe 537/2014/EU Evropskega parlamenta in Sveta z dne 16. aprila 2014 o posebnih zahtevah v zvezi z obvezno revizijo subjektov javnega interesa in razveljavitvi Sklepa Komisije 2005/909/ES (UL L št. 158 z dne 27. 5. 2014, str. 77), zadnjič spremenjena z Uredbo (EU) 2023/2869 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 13. decembra 2023 o spremembi nekaterih uredb glede vzpostavitve in delovanja evropske enotne točke dostopa (UL L št. 2023/2869 z dne 20. 12. 2023), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 537/2014/EU).«.
3. člen 
3. člen se spremeni tako, da se glasi:
»3. člen 
(pomen izrazov) 
Izrazi, uporabljeni v tem zakonu, pomenijo:
1. »Agencija za javni nadzor nad revidiranjem« (v nadaljnjem besedilu: Agencija) je javna agencija s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi, določenimi v tem zakonu in zakonu, ki ureja javne agencije.
2. »Dajanje zagotovila o trajnostnosti« je dajanje zagotovila o zanesljivosti poročila o trajnostnosti ali konsolidiranega poročila o trajnostnosti z izvajanjem postopkov, katerih rezultat je sklep z zagotovilom poročanja o trajnostnosti revizijske družbe v skladu z zakonom, ki ureja gospodarske družbe.
3. »Domača oseba« je pravna oseba, ki ima sedež na ozemlju Republike Slovenije, in fizična oseba, ki ima stalno bivališče na ozemlju Republike Slovenije.
4. »Drugi posli dajanja zagotovil« so posli preiskovanja in drugi posli dajanja zagotovil, vključno z dajanjem zagotovil o trajnostnosti, ki se opravijo v skladu s pravili revidiranja.
5. »Država članica gostiteljica« je država članica, v kateri želi zakoniti revizor, ki ima dovoljenje v matični državi članici, pridobiti dovoljenje njenega pristojnega organa, ali država članica, v kateri želi biti revizijsko podjetje, ki ima dovoljenje v matični državi članici, registrirano ali je registrirano v skladu s pogoji njenega pristojnega organa.
6. »Ključni revizijski partner ali partnerka« (v nadaljnjem besedilu: ključni revizijski partner) je partner ali več partnerjev, zadolženih za posle, ki je:
– pooblaščeni revizor ali več pooblaščenih revizorjev, ki ga ali jih revizijska družba imenuje za posamezni revizijski posel kot glavnega odgovornega ali glavne odgovorne za izvajanje obvezne revizije v imenu revizijske družbe in ki podpiše ali podpišejo revizorjevo poročilo; ali
– v primeru revizije skupine pooblaščeni revizor ali več pooblaščenih revizorjev, ki jih revizijska družba imenuje kot glavnega odgovornega ali glavne odgovorne za izvajanje obvezne revizije na ravni skupine in ki podpiše ali podpišejo revizorjevo poročilo skupine; ali
– pooblaščeni revizor ali več pooblaščenih revizorjev, ki podpiše ali podpišejo revizorjevo poročilo.
7. »Ključni trajnostni partner ali partnerka« (v nadaljnjem besedilu: ključni trajnostni partner) je partner ali več partnerjev, zadolženih za posle, ki je pooblaščeni revizor ali več pooblaščenih revizorjev, ki ga ali jih revizijska družba imenuje za posamezni posel dajanja zagotovil o trajnostnosti kot glavnega odgovornega ali glavne odgovorne za izvajanje zagotovil o trajnostnosti v imenu revizijske družbe.
8. »Kvalificirani delež« je posredno ali neposredno imetništvo poslovnega deleža, delnic ali drugih pravic v pravni osebi, na podlagi katerih ima imetnik:
– najmanj 10-odstotni delež glasovalnih pravic ali najmanj 10-odstotni delež v kapitalu ali
– delež glasovalnih pravic ali delež v kapitalu te pravne osebe, ki je manjši od 10 odstotkov, vendar imetniku že ta delež omogoča izvajanje pomembnega vpliva na upravljanje te pravne osebe.
9. »Matična država članica« je država članica, v kateri je zakoniti revizor ali revizijsko podjetje pridobil ali pridobilo dovoljenje pristojnega organa.
10. »Mednarodni računovodski standardi« so Mednarodni računovodski standardi, Mednarodni standardi računovodskega poročanja in pripadajoče razlage, poznejše spremembe teh standardov in pripadajoče razlage, ki jih je izdal ali sprejel Odbor za mednarodne računovodske standarde in kot jih je sprejela in objavila Evropska unija.
11. »Mednarodni revizijski standardi« so Mednarodni standardi revidiranja, mednarodni standardi obvladovanja kakovosti in drugi povezani standardi, ki jih izda Mednarodna zveza računovodskih strokovnjakov prek Odbora za Mednarodne standarde revidiranja in dajanja zagotovil, ki so pomembni za obvezno revizijo.
12. »Mreža« je večja organizacijska struktura, ki je:
– namenjena sodelovanju in v katero spada pooblaščeni revizor ali revizijsko podjetje in je
– usmerjena k skupni delitvi dobička ali stroškov ali ima skupno lastništvo, nadzor ali upravo, skupne usmeritve in postopke obvladovanja kakovosti, skupno poslovno strategijo, skupno uporabo znamke ali pomembnega dela strokovnih virov.
13. »Naložba v posamezno osebo« je:
– neposredno imetništvo poslovnega deleža, delnic oziroma drugih pravic, na podlagi katerih pridobi imetnik glasovalne pravice ali deleže v kapitalu te osebe, ali
– neposredno imetništvo vrednostnih papirjev, katerih izdajatelj je ta oseba, ali
– terjatev do te osebe na podlagi posojila, depozita ali drugih pravnih poslov, ki so po svojem ekonomskem namenu enaki posojilu oziroma depozitu.
14. »Neaktivni revizor« je vsaka fizična oseba, ki med sodelovanjem pri upravljanju sistema javnega nadzora in v treh letih neposredno pred tem sodelovanjem ni izvajala obveznih revizij, ni imela volilnih pravic v revizijski družbi, ni bila članica organov vodenja ali nadzora revizijske družbe in ni bila zaposlena v revizijski družbi ali kako drugače povezana s katero koli revizijsko družbo.
15. »Neodvisni ponudniki storitev dajanja zagotovil« so organi, ki so v skladu z Uredbo (ES) št. 765/2008 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 9. julija 2008 o določitvi zahtev za akreditacijo in nadzor trga v zvezi s trženjem proizvodov ter razveljavitvi Uredbe (EGS) št. 339/93 (UL L št. 218 z dne 13. 8. 2008, str. 30), zadnjič spremenjeno z Uredbo (EU) 2019/1020 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 20. junija 2019 o nadzoru trga in skladnosti proizvodov ter spremembi Direktive 2004/42/ES in uredb (ES) št. 765/2008 in (EU) št. 305/2011 (UL L št. 169 z dne 25. 6. 2019, str. 1) akreditirani, da na podlagi omejenega zagotovila izrazijo mnenje glede skladnosti poročanja o trajnostnosti v skladu z Direktivo 2013/34/EU Evropskega parlamenta in Sveta z dne 26. junija 2013 o letnih računovodskih izkazih, konsolidiranih računovodskih izkazih in povezanih poročilih nekaterih vrst podjetij, spremembi Direktive 2006/43/ES Evropskega parlamenta in Sveta ter razveljavitvi direktiv Sveta 78/660/EGS in 83/349/EGS (UL L št. 182 z dne 29. 6. 2013, str. 19), zadnjič spremenjeno z Direktivo (EU) 2024/1306 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 29. aprila 2024 o spremembi Direktive 2013/34/EU glede rokov za sprejetje standardov poročanja o trajnostnosti za nekatere sektorje in nekatera podjetja iz tretjih držav (UL L št. 2024/1306 z dne 8. 5. 2024; v nadaljnjem besedilu: Direktiva 2013/34/EU), in glede izpolnjevanja zahtev glede poročanja iz člena 8 Uredbe (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. junija 2020 o vzpostavitvi okvira za spodbujanje trajnostnih naložb ter spremembi Uredbe (EU) 2019/2088 (UL L št. 198 z dne 22. 6. 2020, str. 13–43), zadnjič dopolnjene z Delegirano uredbo Komisije (EU) 2023/2486 z dne 27. junija 2023 o dopolnitvi Uredbe (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z določitvijo tehničnih meril za pregled za določitev pogojev, pod katerimi se šteje, da gospodarska dejavnost bistveno prispeva k trajnostni rabi ter varstvu vodnih in morskih virov, prehodu na krožno gospodarstvo, preprečevanju in nadzorovanju onesnaževanja ali varstvu in obnovi biotske raznovrstnosti in ekosistemov, in za ugotavljanje, ali ta gospodarska dejavnost ne škoduje bistveno kateremu od drugih okoljskih ciljev, ter o spremembi Delegirane uredbe Komisije (EU) 2021/2178 glede posebnih javnih razkritij za te gospodarske dejavnosti (UL L št. 2023/2486 z dne 21. 11. 2023) (v nadaljnjem besedilu: Uredba 2020/852/EU).
16. »Obvezna revizija« je revizija ločenih ali konsolidiranih računovodskih izkazov, če jo zahteva zakonodaja, in revizija, izvedena na zahtevo podjetij, ki niso zavezana k obvezni reviziji.
17. »Ocenjevalec kakovosti posla« je pooblaščeni revizor, ki ne sodeluje pri izvajanju ocenjevanega posla, ali skupina, v kateri je vsaj en pooblaščeni revizor in nihče ne sodeluje pri izvajanju ocenjevanega posla.
18. »Ocenjevanje kakovosti posla« je postopek, v katerem ocenjevalec kakovosti posla pred izdajo revizorjevega poročila oceni, ali so bili priprava mnenja in sklepi, ki jih je ključni revizijski partner oziroma so jih ključni revizijski partnerji podali v osnutkih teh poročil, ustrezni.
19. »Ocenjevanje vrednosti« je aktivnost, ki jo izvaja pooblaščeni ocenjevalec v skladu s pravili ocenjevanja vrednosti, da bi določil oceno vrednosti podjetja, nepremičnine ali strojev in opreme za računovodsko poročanje ter druge namene ocenjevanja vrednosti.
20. »Oseba države članice« je pravna oseba, ki ima sedež na ozemlju države članice, in fizična oseba, ki ima stalno bivališče na ozemlju države članice.
21. »Osebni podatek« je osebni podatek, kot je določen v 1. točki 4. člena Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov) (UL L št. 119 z dne 4. 5. 2016, str. 1), zadnjič popravljene s Popravkom (UL L št. 127 z dne 23. 5. 2018, str. 2; v nadaljnjem besedilu: Splošna uredba).
22. »Ožji družinski član« pomeni osebo, ki je v razmerju do druge osebe:
– njen zakonec ali oseba, s katero živi v življenjski skupnosti, ki ima po zakonu enake pravne posledice kot zakonska zveza;
– otrok te osebe ali osebe iz prejšnje alineje;
– varovanec po zakonu, ki ureja zakonsko zvezo in družinska razmerja;
– eden od staršev te osebe ali osebe iz prve alineje te točke.
23. »Partner« je vsak posameznik s pooblastilom, da zaveže revizijsko družbo k izvedbi posla izvajanja storitev revidiranja.
24. »Podružnica revizijskega podjetja« je vsako podjetje ne glede na njegovo pravno obliko, ki je z revizijskim podjetjem povezano s skupnim lastništvom, nadzorom ali upravljanjem.
25. »Poklicna nezaupljivost« pomeni odnos, ki vključuje kritično razmišljanje, pozorno na okoliščine, ki lahko kažejo na morebitno napačno navedbo zaradi napake ali prevare, in kritično oceno revizijskih dokazov.
26. »Pooblaščeni ocenjevalec ali ocenjevalka vrednosti« (v nadaljnjem besedilu: pooblaščeni ocenjevalec) je fizična oseba s strokovnim nazivom pooblaščeni ocenjevalec vrednosti podjetij, nepremičnin oziroma strojev in opreme, ki ima v skladu s tem zakonom veljavno dovoljenje za opravljanje nalog pooblaščenega ocenjevalca.
27. »Pooblaščeni revizor ali revizorka« (v nadaljnjem besedilu: pooblaščeni revizor) je zakoniti revizor, ki ima v skladu s tem zakonom veljavno dovoljenje za opravljanje nalog pooblaščenega revizorja.
28. »Poročanje o trajnostnosti« je poročanje o trajnostnosti, kot je opredeljeno v zakonu, ki ureja gospodarske družbe.
29. »Posli opravljanja dogovorjenih postopkov« so storitve revizijske narave, opravljene na podlagi dogovora med revizijsko družbo in drugo stranko, kot so opredeljeni v pravilih Mednarodne zveze računovodskih strokovnjakov.
30. »Posredni imetnik delnic, poslovnih deležev ali drugih pravic, ki zagotavljajo udeležbo pri upravljanju ali v kapitalu«, je oseba, za račun katere je druga oseba kot neposredni imetnik pridobila te delnice, poslovne deleže ali druge pravice, ki zagotavljajo udeležbo pri upravljanju. Šteje se, da je posamezna oseba posredni imetnik delnic, poslovnih deležev oziroma drugih pravic, ki zagotavljajo udeležbo pri upravljanju, ali drugih vrednostnih papirjev, katerih neposredni imetnik je s to osebo povezana oseba.
31. »Povezane osebe« so pravno samostojne osebe, ki so med seboj upravljavsko, kapitalsko ali kako drugače povezane tako, da zaradi navedenih povezav skupno oblikujejo poslovno politiko in delujejo usklajeno z namenom doseganja skupnih poslovnih ciljev, oziroma tako, da ima ena oseba možnost usmerjati drugo ali bistveno vplivati nanjo pri odločanju o financiranju in poslovanju, oziroma tako, da poslovanje ene osebe oziroma njeni rezultati poslovanja lahko pomembno vplivajo na poslovanje oziroma rezultate poslovanja druge osebe. Za povezane osebe se štejejo zlasti osebe, ki so med seboj povezane:
– kot ožji družinski člani;
– tako, da je ena oseba oziroma osebe, ki se štejejo za povezane po drugih alinejah te točke, skupaj, posredno ali neposredno udeležena v drugi osebi. Posamezna oseba je udeležena v drugi osebi, če je posredno ali neposredno imetnik poslovnega deleža, delnic oziroma drugih pravic, na podlagi katerih je udeležena pri upravljanju druge osebe oziroma v kapitalu druge osebe z najmanj 20-odstotnim deležem;
– tako, da je v obeh osebah udeležena ista oseba oziroma osebe, ki se štejejo za povezane po drugih alinejah te točke;
– tako, da tvorijo koncern po zakonu, ki ureja gospodarske družbe;
– kot člani poslovodstva ali nadzornega sveta oziroma zaposleni na podlagi pogodbe o zaposlitvi, za katero ne velja tarifni del kolektivne pogodbe, z družbo, v kateri opravljajo to funkcijo oziroma v kateri so zaposleni, in ožji družinski člani teh oseb.
32. »Pravila Mednarodne zveze računovodskih strokovnjakov« so Mednarodni standardi revidiranja in drugi mednarodni standardi, okvirna določila, kodeks etike in mednarodna obvestila za revizijsko prakso, ki jih izdaja Mednarodna zveza računovodskih strokovnjakov in so povezani z revidiranjem.
33. »Pravila revidiranja« so pravila s področja revidiranja, ki jih sprejme Evropska komisija, Mednarodna zveza računovodskih strokovnjakov, in druga pravila, ki jih določa Agencija.
34. »Preiskava« je nadzorni postopek, katerega namen je usmerjen pregled posameznega področja delovanja subjekta nadzora. Opravi se s smiselno uporabo splošnih določb o nadzoru.
35. »Prijavitelj« je oseba, ki Agenciji poroča domnevne ali dejanske kršitve določb tega zakona.
36. »Pristojni organ« je organ, določen s predpisi, ki je pooblaščen za pravno ureditev ali nadzor zakonitih revizorjev in revizijskih podjetij ali posebnih vidikov ureditve ali nadzora.
37. »Revidiranje« pomeni revizijo ločenih ali konsolidiranih računovodskih izkazov, druge posle dajanja zagotovil in posle opravljanja dogovorjenih postopkov, ki se izvajajo na podlagi pravil revidiranja.
38. »Revizija ločenih računovodskih izkazov ali konsolidiranih računovodskih izkazov« je preizkušanje in ocenjevanje računovodskih izkazov ter podatkov in metod, uporabljenih pri njihovem sestavljanju, in na podlagi tega dajanje neodvisnega strokovnega mnenja o tem, ali računovodski izkazi v vseh pomembnih pogledih podajajo resničen in pošten prikaz finančnega stanja in poslovnega izida pravne osebe v skladu s primernim okvirom računovodskega poročanja.
39. »Revizijska družba« je revizijsko podjetje, organizirano kot gospodarska družba s sedežem v Republiki Sloveniji, ki ima za opravljanje storitev revidiranja dovoljenje Agencije.
40. »Revizijski spis« je ena ali več map ali drugačnih fizičnih ali elektronskih sredstev za shranjevanje, ki vsebujejo revizijsko dokumentacijo za posel revidiranja.
41. »Revizijski subjekt tretje države« je subjekt tretje države, ki ne glede na svojo pravno obliko izvaja revizije ločenih ali konsolidiranih računovodskih izkazov oziroma daje zagotovila o trajnostnosti, razen subjekta, ki je registriran kot revizijsko podjetje v eni od držav članic, za kar ima dovoljenje pristojnega organa v državi članici gostiteljici.
42. »Revizijsko podjetje« je pravna oseba ali kateri koli drug subjekt, ne glede na svojo pravno obliko, ki ima dovoljenje pristojnega organa države članice za opravljanje obveznih revizij in, če opravlja storitve dajanja zagotovil o trajnostnosti, dajanje zagotovil o trajnostnosti.
43. »Revizor skupine« je pooblaščeni revizor ali revizijska družba, ki izvaja obvezno revizijo konsolidiranih računovodskih izkazov ali dajanje zagotovila o trajnostnosti.
44. »Revizor tretje države« je fizična oseba, ki izvaja revizije ločenih ali konsolidiranih računovodskih izkazov oziroma dajanje zagotovil o trajnostnosti družbe iz tretje države, razen oseb, ki so registrirane kot zakoniti revizorji v eni od držav članic, za kar imajo dovoljenje pristojnega organa v državi članici gostiteljici.
45. »Revizorjevo poročilo« je poročilo, ki ga izda revizijska družba.
46. »Revizorjevo poročilo o računovodskih izkazih« je poročilo, pripravljeno v skladu z Direktivo 2013/34/EU, ki ga je izdala revizijska družba.
47. »Revizorjevo poročilo o dajanju zagotovil o trajnostnosti« je poročilo, pripravljeno v skladu s 40.a in 43. členom tega zakona, ki ga je izdala revizijska družba.
48. »Slovenski inštitut za revizijo« (v nadaljnjem besedilu: Inštitut) je nosilec javnih pooblastil, kot jih določajo ta in drugi zakoni.
49. »Standardi dajanja zagotovil o trajnostnosti« so standardi, ki jih izda Evropska komisija in ki določajo postopke, ki jih pooblaščeni revizorji in revizijske družbe izvedejo za oblikovanje sklepov o dajanju zagotovil o trajnostnosti, vključno z načrtovanjem poslov, upoštevanjem tveganj in odzivom na tveganja, ter vrsta sklepov, ki se vključijo v poročilo o dajanju zagotovil o trajnostnosti ali revizorjevo poročilo.
50. »Strokovnjak« je fizična oseba, ki ima posebno strokovno znanje o finančnih trgih, računovodskem poročanju, revidiranju, dajanju zagotovil o trajnostnosti in drugih področjih, pomembnih za preglede, vključno z zakonitimi revizorji, ki izvajajo revizije.
51. »Subjekt javnega interesa« je subjekt javnega interesa, kot je opredeljen v zakonu, ki ureja gospodarske družbe.
52. »Tretja država« je država, ki ni članica Evropske unije.
53. »Tretja oseba« je pravna oseba, ki ima sedež na ozemlju tretje države, in fizična oseba, ki ima stalno bivališče na ozemlju tretje države.
54. »Udeležba« je posredno ali neposredno imetništvo poslovnega deleža, delnic ali drugih pravic v določeni pravni osebi, na podlagi katerih ima imetnik najmanj 20-odstotni delež glasovalnih pravic ali najmanj 20-odstotni delež v kapitalu.
55. »Veščak revizorja« (v nadaljnjem besedilu: veščak) je posameznik ali organizacija, ki ima poglobljeno znanje na področju, različnem od računovodstva ali revidiranja.
56. »Zakoniti revizor ali revizorka« (v nadaljnjem besedilu: zakoniti revizor) je fizična oseba, ki ima veljavno dovoljenje pristojnega organa države članice Evropske unije (v nadaljnjem besedilu: država članica) za opravljanje obveznih revizij oziroma dajanja zagotovil o trajnostnosti.«.
4. člen 
V 4. členu se prvi odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(1) Revidiranje poteka na način, določen s tem zakonom ter drugimi zakoni, ki urejajo revidiranje pravnih oseb, in predpisi, izdanimi na njihovi podlagi, ter drugimi pravili revidiranja.«.
Za prvim odstavkom se doda nov drugi odstavek, ki se glasi:
»(2) Dajanje zagotovil o trajnostnosti poteka na način, določen s tem zakonom in drugimi zakoni, ki urejajo dajanje zagotovil o trajnostnosti, in predpisi, izdanimi na njihovi podlagi.«.
V dosedanjem drugem odstavku, ki postane tretji odstavek, se črta besedilo », ki niso predpisi,«.
Dosedanji tretji odstavek postane četrti odstavek.
5. člen 
5. člen se spremeni tako, da se glasi:
»5. člen 
(opravljanje storitev revidiranja) 
(1) Storitve revidiranja lahko opravlja samo revizijska družba.
(2) Storitve revidiranja lahko v imenu revizijske družbe opravljajo samo pooblaščeni revizorji, ki so s to revizijsko družbo v delovnem razmerju za poln delovni čas.
(3) Ne glede na določbo prvega in drugega odstavka tega člena lahko storitve dajanja zagotovil o trajnostnosti opravlja le revizijska družba, ki ima dovoljenje za opravljanje storitev dajanja zagotovil o trajnostnosti, v njenem imenu pa le pooblaščeni revizor, ki je s to revizijsko družbo v delovnem razmerju za poln delovni čas in ima dovoljenje za dajanje zagotovil o trajnostnosti.
(4) Revizijske družbe smejo izvajanje posameznih postopkov revidiranja poveriti tudi drugim osebam, pod pogojem, da zanje veljajo pravila neodvisnosti in varovanja podatkov revizijske družbe ter je njihovo delo skrbno načrtovano in nadzirano s strani pooblaščenega revizorja oziroma pooblaščenih revizorjev, ki odgovarjajo za revizorjevo poročilo.
(5) Obvezne revizije lahko opravlja tudi revizijsko podjetje ali revizijski subjekt tretje države ob izpolnjevanju pogojev iz tega zakona.
(6) Določbe drugega in tretjega odstavka tega člena o polnem delovnem času ne vplivajo na pravice delavcev do opravljanja dela s krajšim delovnim časom, ki so določene v področnih zakonih, jih ne zmanjšujejo ali ne omejujejo, če je obseg dela v revizijski družbi enak ali višji od obsega koriščenja pravice iz drugega zakona.«.
6. člen 
V 9. členu se v prvem odstavku napovedni stavek spremeni tako, da se glasi: »Inštitut je nadzorni organ na področju ocenjevanja vrednosti. Opravlja tudi naloge in pristojnosti na drugih strokovnih področjih, povezanih z revidiranjem. Njegove naloge in pristojnosti so:«.
V 1. točki se tretja alineja črta.
Za 1. točko se doda nova 2. točka, ki se glasi:
»2. sprejema in objavlja pravila notranjega revidiranja;«.
Dosedanje 2. do 7. točka postanejo 3. do 8. točka.
V dosedanji 8. točki, ki postane 9. točka, se število »6« nadomesti s številom »7«.
7. člen 
V 16. členu se v prvem odstavku v drugi alineji na koncu doda besedilo »in odloča o ukrepih nadzora pooblaščenim ocenjevalcem, kadar ti ne izvajajo nalog ocenjevanja vrednosti za naročnike, zavezane k obvezni reviziji, predmet ocenjevanja vrednosti ni v lasti subjekta, zavezanega k obvezni reviziji, ali ocenjevani subjekt ni zavezan k obvezni reviziji.«.
8. člen 
V 19. členu se v tretjem odstavku beseda »agencije« zapiše z veliko začetnico.
Za tretjim odstavkom se doda nov četrti odstavek, ki se glasi:
»(4) Strokovni svet Agencije na osnovi obrazloženega predloga predsednika strokovnega sveta enkrat letno sprejme sklep o določitvi sejnine in povračilih stroškov za predsednika in člane strokovnega sveta. Povračila stroškov ne smejo presegati stroškov, ki nastanejo oziroma za katere je utemeljeno pričakovati, da bodo nastali, zaradi opravljanja funkcije člana strokovnega sveta. Člani strokovnega sveta, ki so z Agencijo v delovnem razmerju, opravljajo svoje delo v okviru strokovnega sveta Agencije izven svojega rednega delovnega časa. Sklep strokovnega sveta o določitvi sejnine in povračilih stroškov za predsednika in člane strokovnega sveta postane veljaven, ko nanj poda soglasje minister, pristojen za finance.«.
9. člen 
Besedilo 20. člena se spremeni tako, da se glasi:
»(1) Za direktorja Agencije in člana strokovnega sveta je lahko imenovana oseba z ugledom neodvisnega strokovnjaka, ki:
1. ima najmanj izobrazbo ekonomske ali pravne smeri, pridobljeno po študijskem programu druge stopnje, oziroma izobrazbo ekonomske ali pravne smeri, ki ustreza ravni izobrazbe, pridobljene po študijskih programih druge stopnje, in je v skladu z zakonom, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, uvrščena na 8. raven,
2. je najmanj osem let opravljala delo na teoretičnih ali praktičnih področjih računovodstva, revidiranja, financ ali prava,
3. ni zaposlena v Inštitutu in ni član katerega koli organa Inštituta,
4. vsaj tri leta pred imenovanjem ni izvajala revidiranja, ni imela volilnih pravic v revizijskem podjetju, ni bila članica upravnega ali poslovodnega telesa revizijskega podjetja in ni bila zaposlena v revizijskem podjetju ali kako drugače povezana z njim,
5. ni pravnomočno obsojena za kaznivo dejanje zoper premoženje oziroma gospodarstvo ali kateri je bila kazen izbrisana iz kazenskih evidenc.
(2) Poleg zahtev iz prvega odstavka tega člena mora biti oseba, ki bo imenovana za direktorja Agencije, pooblaščeni revizor ter mora izkazati vodstvene in organizacijske sposobnosti.«.
10. člen 
V 21. členu se v prvem odstavku 1. točka spremeni tako, da se glasi:
»1. z opravljanjem nalog člana v organih vodenja in nadzora revizijskih družb,«.
V drugem odstavku se za besedo »direktor« doda besedilo »ali član strokovnega sveta«.
11. člen 
V 25. členu se v prvem odstavku beseda »devet« nadomesti z besedo »pet«.
Tretji in četrti odstavek se spremenita tako, da se glasita:
»(3) Druge člane oziroma članice predlaga v imenovanje minister, pristojen za finance, na podlagi javnega natečaja za člana sveta Agencije. Za izvedbo javnega natečaja se smiselno uporabljajo določbe zakona, ki ureja javne uslužbence. Od drugih članov morata imeti vsaj dva dovoljenje za opravljanje nalog pooblaščenega revizorja.
(4) Strokovni svet opravlja naslednje naloge:
1. odloča o soglasjih, ukrepih nadzora in drugih posamičnih zadevah, o katerih v skladu z zakonom odloča Agencija, če v tem ali v drugem zakonu ni določeno drugače;
2. sprejema predpise, kadar zakon določa, da tak akt sprejme Agencija;
3. sprejema poslovnik Agencije;
4. sprejema letni načrt dela Agencije s finančnim načrtom;
5. sprejema letno poročilo Agencije;
6. sprejema obdobna poročila o delu Agencije in strategije;
7. daje načelna mnenja k posameznim zadevam, o katerih odloča direktor;
8. obravnava splošna vprašanja glede kakovosti revidiranja;
9. proučuje pobude drugih nadzornih organov in zainteresiranih oseb za izboljšanje in razvoj kakovosti računovodskega poročanja in revidiranja;
10. obravnava druga strokovna vprašanja s področja pristojnosti dela Agencije.«.
12. člen 
V 29. členu se prvi odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(1) Agencija sprejema letni načrt dela s finančnim načrtom ter letno poročilo Agencije. Šteje se, da sta letni načrt dela s finančnim načrtom ter letno poročilo Agencije potrjena, ko minister, pristojen za finance, k posameznemu dokumentu izda soglasje. Letno poročilo Agencija po potrditvi objavi na svojih spletnih straneh.«.
13. člen 
V 32. členu se prvi odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(1) Agencija:
1. zagotavlja slovenske prevode Mednarodnih revizijskih standardov;
2. sprejema pravila revidiranja;
3. sprejema hierarhijo pravil revidiranja;
4. določa strokovna znanja in izkušnje, potrebne za opravljanje nalog pooblaščenega revizorja, ter strokovna znanja in izkušnje, potrebne za dajanje zagotovil o trajnostnosti, ter preizkuse strokovnih znanj;
5. organizira izobraževanja za pridobitev znanj iz 4. točke tega odstavka;
6. izvaja preizkuse strokovnih znanj iz 4. točke tega odstavka;
7. izdaja dovoljenja za opravljanje dejavnosti revidiranja in za dajanje zagotovil o trajnostnosti ter nalog pooblaščenega revizorja in nalog dajanja zagotovil o trajnostnosti pooblaščenim revizorjem v skladu s tem zakonom ter opravi registracijo revizijskih podjetij in revizijskih subjektov tretjih držav;
8. organizira stalno dodatno strokovno izobraževanje pooblaščenih revizorjev; in
9. zagotavlja kakovost dela pooblaščenih revizorjev in revizijskih družb.«.
14. člen 
V 33. členu se prvi odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(1) Agencija opravlja javni nadzor nad delom pooblaščenih ocenjevalcev, kadar ti izvajajo naloge ocenjevanja vrednosti za naročnike, zavezane k obvezni reviziji, ali je predmet ocenjevanja vrednosti v lasti subjekta, zavezanega k obvezni reviziji, ali je ocenjevani subjekt zavezan k obvezni reviziji.«.
15. člen 
V 34. členu se naslov spremeni tako, da se za besedo »revizije« doda besedilo »računovodskih izkazov in dajanja zagotovil o trajnostnosti«.
Prvi odstavek se spremeni tako, da se glasi:
»(1) Agencija sodeluje z nadzornimi organi držav članic pri zbliževanju razlik v izobraževanju, ki ga organizira ali priznava v postopku izdaje dovoljenj za opravljanje nalog pooblaščenega revizorja in dajanja zagotovil o trajnostnosti, ob upoštevanju razvoja stroke in drugih strokovnih področij, povezanih z revidiranjem.«.
V tretjem odstavku se pred piko doda besedilo »in dajanjem zagotovil o trajnostnosti«.
16. člen 
V 35. členu se prvi in drugi odstavek spremenita tako, da se glasita:
»(1) Agencija lahko pristojnim organom tretje države na njihovo zahtevo po načelu vzajemnosti pošlje revizijsko dokumentacijo oziroma dokumentacijo v zvezi z dajanjem zagotovil o trajnostnosti, ki jo je pridobila od pooblaščenih revizorjev ali revizijskih družb, in poročila o nadzorih oziroma preiskavah Agencije, če:
– je zahtevana dokumentacija povezana z obvezno revizijo družb oziroma dajanjem zagotovil o trajnostnosti, ki so izdale vrednostne papirje v tretji državi ali pa so sestavni deli skupine, ki sestavlja obvezne konsolidirane računovodske izkaze v tretji državi;
– pristojni organi zadevne tretje države izpolnjujejo zahteve o ustreznosti, ki jih določi Evropska komisija;
– ima Agencija sklenjen dogovor s pristojnim organom tretje države po načelu vzajemnosti;
– je prenos osebnih podatkov v tretjo državo v skladu s predpisi, ki urejajo varstvo osebnih podatkov.
(2) Dogovor iz tretje alineje prejšnjega odstavka mora vsebovati:
1. obveznost obrazložitve namena zahteve po revizijski dokumentaciji oziroma dokumentaciji v zvezi z dajanjem zagotovil o trajnostnosti;
2. dolžnost varovanja zaupnih podatkov za osebe, ki so ali so bile zaposlene pri pristojnih organih tretje države;
3. zaščito poslovnih interesov revidiranega subjekta, vključno z varovanjem intelektualne lastnine v skladu z zakoni, ki urejajo industrijsko lastnino, avtorsko in sorodne pravice ter topografije polprevodniških vezij;
4. zahtevo, da lahko pristojni organi tretje države uporabljajo revizijsko dokumentacijo oziroma dokumentacijo v zvezi z dajanjem zagotovil o trajnostnosti le za izvajanje javnega nadzora, zagotavljanje kakovosti in preiskav, ki so primerljive pristojnostim Agencije po tem zakonu;
5. določbo, da se zahteve pristojnih organov tretje države po dokumentaciji zavrnejo, če:
– bi pošiljanje teh delovnih papirjev ali dokumentov lahko škodovalo suverenosti, varnosti ali javnemu redu Evropske unije ali Republike Slovenije,
– so se v Republiki Sloveniji za ista dejanja in proti istim osebam že začeli sodni postopki ali
– je Agencija za ista dejanja in proti osebam iz prejšnje alineje že izrekla pravnomočno odločbo;
6. ustrezne zaščitne ukrepe glede osebnih podatkov in pogoj, da imajo posamezniki, na katere se nanašajo osebni podatki, na voljo izvršljive pravice in učinkovita pravna sredstva v skladu s 46. členom Splošne uredbe, če za zadevno tretjo državo Evropska komisija ni sprejela odločitve, da ta tretja država, eden ali več sektorjev v tej tretji državi zagotavlja ustrezno raven varstva osebnih podatkov.«.
Četrti odstavek se spremeni tako, da se glasi:
»(4) Agencija lahko od pristojnih organov tretje države zahteva dodatno dokumentacijo v zvezi z revizijskim delom oziroma v zvezi z dajanjem zagotovil o trajnostnosti, ki ga je za namen revizije skupine iz 43. člena tega zakona opravil kateri koli revizijski subjekt tretje države ali revizor tretje države.«.
17. člen 
37. člen se spremeni tako, da se glasi:
»37. člen 
(dolžnost pravne osebe, v kateri se opravlja revidiranje) 
(1) Poslovodstvo pravne osebe, pri kateri poteka revidiranje, pošlje revizijski družbi vso zahtevano dokumentacijo in ji omogoči vpogled v poslovne knjige, spise in računalniške zapise. Revizijski družbi pravna oseba v okviru običajnega poslovnega časa omogoči dostop do poslovnih prostorov.
(2) Za izvajanje revizije pravna oseba revizijski družbi zagotovi ustrezne prostore in opremo za delo. Če so bili opravljeni vnosi podatkov z uporabo računalniške obdelave, pravna oseba na lastne stroške v primernem roku revizijski družbi zagotovi pripomočke, ki so potrebni za branje dokumentacije, in če je treba, berljive trajne izpise v potrebnem številu kopij.
(3) Družba, ki je zavezana k revidiranju računovodskih izkazov v skladu z določbami zakona, ki ureja gospodarske družbe, mora imenovati revizijsko družbo najmanj za obdobje treh let.
(4) Pravna oseba lahko razreši revizijsko družbo, ki opravlja obvezno revizijo njenih računovodskih izkazov oziroma dajanje zagotovil o trajnostnosti, le na podlagi utemeljenih razlogov. Različna mnenja o računovodskih obravnavah, revizijskih postopkih oziroma postopkih poročanja o trajnostnosti ali dajanja zagotovil o trajnostnosti niso utemeljeni razlogi za razrešitev. Pravna oseba pisno obvesti Agencijo o razrešitvi ali o odstopu revizijske družbe v obdobju, za katero je veljalo imenovanje, in ustrezno pojasni razloge za razrešitev ali odstop v 15 dneh od razrešitve ali odstopa.
(5) Prepovedane so vse pogodbene klavzule, ki omejujejo izbiro glede imenovanja revizijske družbe, ki bo izvedla obvezno revizijo, ali dajanje zagotovil o trajnostnosti te pravne osebe, na nekatere kategorije ali sezname revizijskih družb. Vse takšne klavzule so nične.
(6) Če revizijska družba popravi revizorjevo poročilo o računovodskih izkazih ali revizorjevo poročilo o dajanju zagotovil o trajnostnosti, poslovodstvo revidirane pravne osebe zagotovi javno objavo popravljenega revizorjevega poročila o računovodskih izkazih oziroma popravljenega revizorjevega poročila o dajanju zagotovil o trajnostnosti.
(7) Pri obveznih revizijah in dajanju zagotovil o trajnostnosti subjektov javnega interesa lahko razrešitev revizijske družbe pri pristojnem sodišču na podlagi utemeljenih razlogov zahtevajo:
– delničarji, ki zastopajo 5 odstotkov ali več glasovalnih pravic ali delniškega kapitala,
– drugi organi revidiranih subjektov, če tako določa zakon, ki ureja njihovo poslovanje, ali
– pristojni organi iz prvega ali drugega odstavka 20. člena Uredbe 537/2014/EU.
(8) Pravna oseba v primeru obvezne revizije in poročanja o trajnostnosti k svojemu poročilu, ki ga javno objavi, priloži revizorjevo poročilo, če so informacije in podatki v poročilu taki, kot so bili obravnavani pri revidiranju. Nobena sprememba informacij ali podatkov v poročilu naročnika, ki je opravljena po izdaji revizorjevega poročila, ni dovoljena brez predhodne odobritve s strani revizijske družbe, ki je opravljala storitev revidiranja.«.
18. člen 
V 38. členu se v četrtem odstavku za šesto alinejo dodata novi sedma in osma alineja, ki se glasita:
»– če revizijska družba izvaja storitve dajanja zagotovil o trajnostnosti naročnika, ki je del skupine, katere nadrejeno podjetje je v tretji državi, in takšno dokumentacijo potrebuje revizor skupine v tretji državi za uspešnost storitve dajanja zagotovil o trajnostnosti nadrejenega podjetja, ob domnevi, da so izpolnjeni pogoji iz 35. člena tega zakona;
– če obvezne revizije in storitve dajanja zagotovil o trajnostnosti naročnika ne opravlja ista revizijska družba, pa je izmenjava informacij potrebna za uspešnost obvezne revizije oziroma storitve dajanja zagotovil o trajnostnosti;«.
Dosedanje sedma do deseta alineja postanejo deveta do dvanajsta alineja.
19. člen 
V 39. členu se drugi odstavek črta.
V dosedanjem tretjem odstavku, ki postane drugi odstavek, se besedilo »Pravilih Mednarodne zveze računovodskih strokovnjakov« nadomesti z besedilom »pravilih revidiranja«.
Dosedanji četrti do šesti odstavek postanejo tretji do peti odstavek.
Za dosedanjim sedmim odstavkom, ki postane šesti odstavek, se doda nov sedmi odstavek, ki se glasi:
»(7) Revizijska družba mora deset let po poslovnem letu, v katerem so nastali, hraniti tudi usmeritve in postopke iz 45.a člena tega zakona ter dokumentacijo, ki dokazuje njihovo izpolnjevanje.«.
20. člen 
V 40. členu se v prvem in drugem odstavku beseda »posamičnih« nadomesti z besedo »ločenih«.
V petem odstavku se v drugem stavku pred piko doda besedilo: »in z dajanjem zagotovil o trajnostnosti.
21. člen 
Za 40. členom se doda nov 40.a člen, ki se glasi:
»40.a člen 
(revizorjevo poročilo o dajanju zagotovil o trajnostnosti) 
(1) Revizorjevo poročilo o dajanju zagotovil o trajnostnosti sestavi in podpiše ključni trajnostni partner ali ključni trajnostni partnerji.
(2) Če revizorjevo poročilo o dajanju zagotovil o trajnostnosti podpiše več oseb, vsi nerazdelno odgovarjajo za celotno poročilo.
(3) Revizorjevo poročilo o dajanju zagotovil o trajnostnosti za domače pravne osebe oziroma podružnice osebe iz države članice ali tretje države na ozemlju Republike Slovenije je sestavljeno pisno in v slovenskem jeziku. V njem je:
1. opredeljen subjekt, katerega poročilo o trajnostnosti ali konsolidirano poročilo o trajnostnosti je predmet pregleda, navedeno poročilo o trajnostnosti ali konsolidirano poročilo o trajnostnosti, datum in obdobje, ki ga zajema, ter opredeljen okvir poročanja o trajnostnosti, uporabljen pri njegovi pripravi;
2. opisan obseg dajanja zagotovil o trajnostnosti, v katerem se opredelijo vsaj standardi dajanja zagotovil, v skladu s katerimi je bil izveden pregled;
3. revizorjev sklep ali mnenje o tem, ali je poročilo o trajnostnosti ali konsolidirano poročilo o trajnostnosti usklajeno z zahtevami zakona, ki ureja gospodarske družbe, in 8. člena Uredbe 2020/852/EU;
4. naveden sedež revizorja ali revizijske družbe;
5. datum in revizorjev podpis.
(4) Revizorjevo poročilo o dajanju zagotovil o trajnostnosti je lahko del revizorjevega poročila o računovodskih izkazih ali samostojno poročilo.«.
22. člen 
V 43. členu se naslov spremeni tako, da se glasi: »(obvezne revizije konsolidiranih računovodskih izkazov in dajanja zagotovil o konsolidiranih poročilih o trajnostnosti)«.
Za četrtim odstavkom se dodajo novi peti, šesti, sedmi in osmi odstavek, ki se glasijo:
»(5) Pri dajanju zagotovil o konsolidiranih poročilih o trajnostnosti skupine podjetij nosi ključni trajnostni partner skupine celotno odgovornost za poročilo o dajanju zagotovil o trajnostnosti.
(6) Ključni trajnostni partner skupine pregleda in dokumentira dajanje zagotovil, ki so ga za namen dajanja zagotovil o zanesljivosti konsolidiranega poročanja o trajnostnosti izvedli neodvisni ponudniki storitev dajanja zagotovil, revizorji iz tretjih držav, zakoniti revizorji iz tretjih držav, revizijski subjekti iz tretjih držav ali revizijska podjetja. Dokumentacija, ki jo hrani ključni trajnostni partner, je takšna, da lahko Agencija pregleda njegovo delo.
(7) Kadar so neodvisni ponudniki storitev dajanja zagotovil, revizor ali revizijski subjekt iz tretje države in opravljajo dajanje zagotovil o trajnostnosti sestavnega dela skupine podjetij, je ključni trajnostni partner odgovoren, da Agenciji zagotovi vso dokumentacijo o dajanju zagotovil, ki ga je opravil neodvisni ponudnik storitev dajanja zagotovil, revizor ali revizijski subjekt iz tretje države, vključno z delovnimi papirji, povezanimi z dajanjem zagotovil o konsolidiranih poročilih o trajnostnosti. Za ta namen ohrani ključni trajnostni partner kopijo takšne dokumentacije ali se dogovori z neodvisnim ponudnikom storitev dajanja zagotovil, revizorjem ali revizijskim subjektom o primernem in neomejenem dostopu do dokumentacije na zahtevo.
(8) Če je prenos delovnih papirjev iz tretje države ključnemu trajnostnemu partnerju skupine preprečen zaradi pravnih ali drugih ovir, vključuje dokumentacija, ki jo hrani, dokazila, da je izvedel ustrezne postopke za pridobitev dostopa do dokumentacije o dajanju zagotovil, ter pri ovirah, ki niso pravne in izvirajo iz državne zakonodaje, dokazila o takšnih ovirah.«.
23. člen 
V 44. členu se v drugem odstavku beseda »revizije« nadomesti z besedo »revidiranja«.
V četrtem odstavku se beseda »revizije« nadomesti z besedo »revidiranja«.
V petem odstavku se na koncu doda stavek, ki se glasi: »Enako velja glede dajanja zagotovil o trajnostnosti.«.
V sedmem odstavku se za besedama »obvezne revizije« doda besedilo »in dajanja zagotovil o trajnostnosti,«.
V osmem odstavku se besedilo »Ključni revizijski partner ali revizijska družba ne izvede obvezne revizije« nadomesti z besedilom »Ključni revizijski partner ali ključni trajnostni partner ali revizijska družba ne izvede obvezne revizije oziroma dajanja zagotovil o trajnostnosti«.
Za osmim odstavkom se doda nov deveti odstavek, ki se glasi:
»(9) Revizijske družbe in pooblaščeni revizorji morajo pri revidiranju ohranjati poklicno nezaupljivost v skladu s pravili revidiranja.«.
24. člen 
45. člen se spremeni tako, da se glasi:
»45. člen 
(prepoved revidiranja v posamezni pravni osebi in prepoved nerevizijskih storitev pri subjektih javnega interesa, pri katerih revizijska družba opravlja storitve dajanja zagotovil o trajnostnosti) 
(1) Revizijska družba ali kateri koli član mreže, ki ji revizijska družba pripada, ne sme opravljati revidiranja računovodskih izkazov oziroma storitev dajanja zagotovil o trajnostnosti v posamezni pravni osebi, če:
1. ima naložbe v tej pravni osebi;
2. ima ta pravna oseba naložbe v revizijski družbi;
3. so osebe, ki so povezane s pravno osebo:
– ožji družinski člani članov poslovodstva, nadzornega sveta oziroma pooblaščenih revizorjev v revizijski družbi,
– skupaj posredno ali neposredno imetniki kvalificiranega deleža v revizijski družbi;
4. revizijska družba oziroma katera koli organizacijska enota v mreži, ki ji pripada, oziroma z revizijsko družbo povezana oseba opravlja ali je v obdobju med začetkom revidiranega obdobja in izdajo revizorjevega poročila opravljala pri pravni osebi storitve, ki bi lahko ogrozile neodvisnost in nepristranskost revidiranja;
5. je povezana s pravno osebo na drug način in bi zaradi te povezave lahko obstajal dvom o neodvisnosti in nepristranskosti revidiranja;
6. bi lahko nepristranska, razumna in obveščena tretja stran ob upoštevanju uporabljenih zaščitnih ukrepov sklepala, da je ogrožena neodvisnost zakonitega revizorja ali revizijskega podjetja; ali
7. obstaja kakršno koli drugo nasprotje interesov po drugem odstavku prejšnjega člena.
(2) Revizijska družba, ki opravlja storitve dajanja zagotovil o trajnostnosti subjekta javnega interesa, ali kateri koli član mreže, ki ji revizijska družba pripada, ne sme za subjekt javnega interesa, ki je predmet dajanja zagotovila o trajnostnosti, njegovo nadrejeno podjetje ali odvisna podjetja v Evropski uniji opravljati prepovedanih nerevizijskih storitev, kot so opredeljene v točkah (b) in (c) ter (e) do (k) v drugem pododstavku prvega odstavka 5. člena Uredbe (EU) št. 537/2014:
– v obdobju med začetkom obdobja, ki je predmet dajanja zagotovil o trajnostnosti, in izdajo poročila o zanesljivosti poročanja o trajnostnosti ter
– v poslovnem letu, ki je neposredno pred obdobjem iz prve alineje tega odstavka, če gre za opravljanje storitev iz točke (e) drugega pododstavka prvega odstavka 5. člena Uredbe (EU) št. 537/2014.
(3) Agencija določi seznam prepovedanih storitev iz 4. točke prvega odstavka tega člena.
(4) Pooblaščeni revizor ne sme opravljati nalog revidiranja v pravni osebi, če:
– je kot ključni revizijski partner opravljal revizijo računovodskih izkazov pri tej pravni osebi neprekinjeno največ sedem let po datumu prvega imenovanja in po opravljeni zadnji reviziji še nista pretekli dve leti od prekinitve;
– ima naložbe v tej pravni osebi;
– je povezan s to pravno osebo na drug način in bi zaradi te povezave lahko obstajal dvom o neodvisnosti in nepristranskosti revidiranja;
– zanjo opravlja ali je opravljal v obdobju med začetkom revidiranega obdobja in izdajo revizorjevega poročila in v poslovnem letu, ki je neposredno pred tem obdobjem, storitve, ki bi lahko ogrozile neodvisnost in nepristranskost revidiranja; ali
– gre za osebo, povezano na način iz 5. točke prvega odstavka tega člena.
(5) Zaposleni v revizijski družbi in katera koli druga fizična oseba, katere storitve so na voljo pooblaščenemu revizorju ali revizijski družbi ali so pod njenim nadzorom, če je neposredno vključena v dejavnosti obvezne revizije, ter osebe, ki so tesno povezane z njimi, ne smejo biti družbeniki ali delničarji, imeti finančnega interesa ali neposredne pravice do udeležbe ali sodelovati pri kakršni koli transakciji v zvezi s katerim koli finančnim instrumentom, ki ga izdaja, zanj jamči ali ga drugače podpira kateri koli revidirani subjekt s področja njihovih dejavnosti obvezne revizije.
(6) Prepoved iz prejšnjega odstavka ne velja, če gre za deleže v posredni lasti prek razpršenih kolektivnih naložbenih shem, vključno z upravljalnimi skladi, kot so pokojninski skladi ali življenjska zavarovanja.
(7) Revizijska družba, ki opravlja storitve dajanja zagotovil o trajnostnosti subjektov javnega interesa, in vsak član mreže, ki ji pripada, lahko za subjekt javnega interesa, ki je predmet dajanja zagotovil o trajnostnosti, njegovo nadrejeno podjetje ali odvisna podjetja opravlja nerevizijske storitve, ki niso prepovedane nerevizijske storitve iz drugega odstavka tega člena ali, če je to ustrezno, prepovedane nerevizijske storitve iz drugega pododstavka prvega odstavka 5. člena Uredbe (EU) št. 537/2014, če to odobri revizijska komisija, potem ko ustrezno oceni nevarnosti za neodvisnost in zaščitne ukrepe, ki se uporabljajo v skladu z osmim odstavkom 45.b člena tega zakona.
(8) Kadar član mreže, ki ji pripada revizijska družba, ki izvaja storitev dajanja zagotovil o trajnostnosti subjekta javnega interesa, opravlja prepovedane nerevizijske storitve iz drugega odstavka tega člena za podjetje s sedežem v tretji državi, ki je podrejeno subjektu javnega interesa, ki je predmet dajanja zagotovil o trajnostnosti, zadevni zakoniti revizor ali revizijsko podjetje oceni, ali je zaradi opravljanja teh storitev s strani člana mreže ogrožena njegova neodvisnost. Če to vpliva na neodvisnost revizijske družbe, ta sprejme zaščitne ukrepe za ublažitev tveganj, ki so posledica opravljanja prepovedanih nerevizijskih storitev iz prvega odstavka tega člena v tretji državi. Revizijska družba lahko še naprej opravlja storitve dajanja zagotovil o trajnostnosti subjekta javnega interesa le, če lahko v skladu z devetim odstavkom 45.b člena tega zakona utemelji, da to ne vpliva na njeno strokovno presojo in poročilo o dajanju zagotovil o trajnostnosti.
(9) Agencija lahko na podlagi vloge revizijske družbe, v primeru izkazanih utemeljenih razlogov, izjemoma odobri izvzetje iz zahtev prvega pododstavka drugega odstavka 4. člena Uredbe (EU) 537/2014 v zvezi z določenim naročnikom revidiranja, in sicer za obdobje največ dveh poslovnih let. Agencija izjemoma odobri izvzetje, če presodi, da iz izkazanih razlogov izhaja, da odobritev ne bo vplivala na neodvisnost revidiranja določenega naročnika.«.
25. člen 
45.b člen se spremeni tako, da se glasi:
»45.b člen 
(organizacija dela) 
(1) Revizijska družba imenuje vsaj enega ključnega revizijskega partnerja, ki dejavno sodeluje pri revidiranju. Glavna merila, na podlagi katerih revizijska družba izbere ključne revizijske partnerje, so zagotavljanje kakovostne revizije, neodvisnost in usposobljenost. Ključni revizijski partnerji aktivno sodelujejo pri izvajanju obvezne revizije.
(2) Revizijska družba, ki izvaja dajanje zagotovil o trajnostnosti, imenuje vsaj enega ključnega trajnostnega partnerja, ki dejavno sodeluje pri dajanju zagotovil o trajnostnosti. Glavna merila, na podlagi katerih revizijsko podjetje izbere ključne trajnostne partnerje, so zagotavljanje kakovosti, neodvisnosti in usposobljenosti pri dajanju zagotovil o trajnostnosti. Ključni trajnostni partnerji aktivno sodelujejo pri dajanju zagotovil o trajnostnosti.
(3) Revizijska družba ključnemu revizijskemu partnerju oziroma ključnemu trajnostnemu partnerju za ustrezno opravljanje njegovih nalog zagotovi zadostne vire in ustrezno usposobljeno osebje.
(4) Ključni revizijski partner oziroma ključni trajnostni partner med revidiranjem poslu nameni dovolj časa in dodeli dovolj virov za ustrezno opravljanje svojih nalog.
(5) Revizijska družba evidentira večje kršitve določb tega zakona in Uredbe 537/2014/EU ter posledice vseh kršitev, vključno z ukrepi za njihovo obvladovanje in za spremembe svojega sistema notranjega obvladovanja kakovosti. O pregledu sprejetih ukrepov enkrat letno poroča znotraj revizijske družbe.
(6) Revizijska družba evidentira vsako zaprosilo za nasvet zunanjih strokovnjakov in prejeti nasvet.
(7) Revizijska družba vodi evidenco posameznih strank, ki vključuje naslednje podatke:
– firmo, naslov in kraj poslovanja;
– osebna imena ključnih revizijskih partnerjev oziroma ključnih trajnostnih partnerjev in
– zaračunana plačila za revidiranje in druge storitve v posameznem poslovnem letu.
(8) Revizijska družba za vsak posel revidiranja pripravi revizijski spis.
(9) Revizijska družba za vsak posel revidiranja oceni in dokumentira:
– izpolnjevanje zahtev po neodvisnosti in nepristranskosti iz 44. do 45.a člena tega zakona;
– obstoj nevarnosti za njeno neodvisnost in nepristranskost ter uporabljena varovala za omilitev teh nevarnosti;
– izpolnjevanje zahtev po usposobljenosti zaposlenih, čas in sredstva za ustrezno izvajanje revidiranja;
– ali ima ključni revizijski partner oziroma ključni trajnostni partner veljavno dovoljenje ter
– vse druge podatke in informacije, ki so pomembni za utemeljitev revizorjevega poročila.
(10) Revizijski spis se konča v 60 dneh po datumu podpisa revizorjevega poročila.
(11) Revizijska družba evidentira vse pisne pritožbe, prejete v zvezi z izvedenim revidiranjem.
(12) Revizijska družba uvede ustrezne postopke, ki zaposlenim omogočajo notranje poročanje po posebnem kanalu o morebitnih ali dejanskih kršitvah tega zakona ali Uredbe 537/2014/EU.«.
26. člen 
V 46. členu se v prvem odstavku v napovednem stavku za besedama »računovodskih izkazov« doda besedilo »oziroma dajanje zagotovil o trajnostnosti«.
Drugi odstavek se spremeni tako, da se glasi:
»(2) Prepoved iz prejšnjega odstavka, razen prepovedi zaposlitve, velja tudi za zaposlene in partnerje ter vse druge fizične osebe, katerih storitve so na voljo pooblaščenim revizorjem, revizijski družbi ali revizijskemu podjetju ali pod njihovim nadzorom, in tiste, ki so neposredno sodelovali pri posameznem poslu obvezne revizije in dajanju zagotovil o trajnostnosti, vsaj eno leto po tem, ko so prenehali neposredno sodelovati pri revidiranju.«.
27. člen 
V 47. členu se peti odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(5) Pogodba o reviziji ločenih in konsolidiranih računovodskih izkazov se sklene za obdobje imenovanja revizijske družbe.«.
28. člen 
48. člen se spremeni tako, da se glasi:
»48. člen 
(dovoljenje za opravljanje nalog pooblaščenega revizorja) 
(1) Agencija izda dovoljenje za opravljanje nalog pooblaščenega revizorja, če oseba izpolnjuje naslednje pogoje:
– ima raven izobrazbe, pridobljeno po študijskih programih prve stopnje v skladu z zakonom, ki ureja visoko šolstvo, oziroma izobrazbo, ki ustreza ravni izobrazbe, pridobljene po študijskih programih prve stopnje,
– je opravila najmanj triletno praktično usposabljanje in preizkus strokovnih znanj za opravljanje nalog pooblaščenega revizorja, določenih s pravilnikom o pridobitvi potrdil o strokovnih znanjih in vsebini ter preizkusu strokovnih znanj za opravljanje nalog pooblaščenega revizorja ter pravilnikom o obvezni vsebini praktičnega usposabljanja,
– ji v preteklosti ni bilo odvzeto dovoljenje za opravljanje nalog pooblaščenega revizorja ali da je od pravnomočnega odvzema dovoljenja preteklo vsaj pet let,
– ni bila obsojena na nepogojno kazen za naklepno kaznivo dejanje, ki se preganja po uradni dolžnosti, in
– ima visoko raven aktivnega znanja slovenščine.
(2) Oseba, ki je končala študijski program druge stopnje iz enega ali več področij, navedenih v 49. členu tega zakona, je lahko oproščena preverjanja teoretičnega znanja iz teh področij, če je v okviru navedenega študija opravila vsebinsko enake predmete. Odločitev o izvzetju sprejme Agencija na obrazloženo zahtevo osebe v skladu s pravilnikom, ki ga določi Agencija.
(3) Dovoljenje za opravljanje nalog pooblaščenega revizorja velja tri leta od izdaje. Veljavnost dovoljenja se na zahtevo imetnika podaljša vsakič za tri leta, če imetnik izpolnjuje naslednje pogoje:
– opravi izobraževanje po programu stalnega dodatnega strokovnega izobraževanja v skladu s pravili, ki jih določi Agencija,
– priloži potrdilo o nekaznovanosti.
(4) Če imetnik dovoljenja ne opravi izobraževanja po programu stalnega dodatnega strokovnega izobraževanja iz prejšnjega odstavka ali ne vloži zahteve za podaljšanje dovoljenja, dovoljenje preneha veljati. Ob zahtevi za ponovno izdajo dovoljenja mora oseba izpolnjevati pogoje iz prvega odstavka tega člena in imeti opravljeno izobraževanje po programu stalnega dodatnega strokovnega izobraževanja iz prejšnjega odstavka.
(5) Agencija izda odločbo o prenehanju dovoljenja za opravljanje nalog pooblaščenega revizorja, če ob pridobitvi dovoljenja niso bili izpolnjeni pogoji iz prvega odstavka tega člena ali če imetnik dovoljenja ne izpolnjuje več katerega koli od pogojev za pridobitev dovoljenja za opravljanje nalog pooblaščenega revizorja.
(6) Osebi, ki ji je bilo odvzeto dovoljenje za opravljanje nalog pooblaščenega revizorja, se omogoči ponovna pridobitev dovoljenja po preteku petih let od odvzema.
(7) Ponovna pridobitev dovoljenja iz prejšnjega odstavka je mogoča samo enkrat. Pred ponovno pridobitvijo dovoljenja oseba, ki ji je bilo odvzeto dovoljenje za pooblaščenega revizorja, znova opravi praktično usposabljanje in preizkus strokovnih znanj iz druge alineje prvega odstavka tega člena.
(8) Praktično usposabljanje iz druge alineje prvega odstavka tega člena izvajajo zakoniti revizorji.
(9) Praktično usposabljanje mora biti vsebinsko ustrezno in mora za pooblaščene revizorje večinoma zajemati revidiranje ločenih in konsolidiranih računovodskih izrazov.
(10) Praktično usposabljanje je treba izvajati in dokumentirati v skladu s pravili, ki jih določi Agencija.«.
29. člen 
Za 48. členom se doda nov 48.a člen, ki se glasi:
»48.a člen 
(dovoljenje za dajanje zagotovil o trajnostnosti) 
(1) Agencija izda dovoljenje za dajanje zagotovil o trajnostnosti, če pooblaščeni revizor izpolnjuje naslednje pogoje:
– ima opravljen preizkus strokovnih znanj za dajanje zagotovil o trajnostnosti, določen s pravilnikom o pridobitvi potrdil o strokovnih znanjih in vsebini ter preizkusu strokovnih znanj za opravljanje nalog dajanja zagotovil o trajnostnosti,
– opravi najmanj osemmesečno praktično usposabljanje s področja dajanja zagotovil o trajnostnosti, v okviru obdobja iz druge alineje prvega odstavka 48. člena tega zakona ali kot samostojno praktično usposabljanje.
(2) Dovoljenje za dajanje zagotovil o trajnostnosti velja tri leta od izdaje oziroma do konca veljavnosti dovoljenja za opravljanje nalog pooblaščenega revizorja, če je dovoljenje za dajanje zagotovil o trajnostnosti pridobljeno med veljavnostjo dovoljenja za opravljanje nalog pooblaščenega revizorja.
(3) Za podaljševanje dovoljenja za dajanje zagotovil o trajnostnosti se smiselno uporabljata tretji in četrti odstavek 48. člena tega zakona, natančneje pa postopek določi Agencija.
(4) Osebi, ki ji je bilo odvzeto dovoljenje za dajanje zagotovil o trajnostnosti, se omogoči ponovna pridobitev dovoljenja po preteku petih let od odvzema.
(5) Ponovna pridobitev dovoljenja iz prejšnjega odstavka je mogoča samo enkrat. Pred ponovno pridobitvijo dovoljenja mora oseba, ki ji je bilo odvzeto dovoljenje za dajanje zagotovil o trajnostnosti, znova izpolniti pogoje iz prvega odstavka tega člena.
(6) Praktično usposabljanje iz druge alineje prvega odstavka tega člena izvajajo zakoniti revizorji, ki imajo dovoljenje za dajanje zagotovil o trajnostnosti.
(7) Praktično usposabljanje s področja dajanja zagotovil o trajnostnosti je treba izvajati in dokumentirati v skladu s pravili, ki jih določi Agencija.«.
30. člen 
49. člen se spremeni tako, da se glasi:
»49. člen 
(strokovna znanja) 
(1) Preizkus strokovnih znanj iz druge alineje prvega odstavka 48. člena tega zakona obsega:
a) splošna področja:
1. splošna računovodska teorija in načela;
2. pravne zahteve in standardi v zvezi s pripravo letnih in konsolidiranih računovodskih izkazov;
3. slovenski in mednarodni računovodski standardi;
4. finančna analiza;
5. stroškovno in poslovodno računovodstvo;
6. obvladovanje tveganja in notranje kontroliranje;
7. revidiranje in strokovno znanje;
8. pravne zahteve in strokovni standardi v zvezi z revidiranjem;
9. mednarodni revizijski standardi;
10. poklicna etika in neodvisnost.
b) dodatna področja v obsegu, pomembnem za revidiranje:
1. pravo družb in upravljanje podjetij;
2. pravo o plačilni nesposobnosti in podobnih postopkih;
3. davčno pravo;
4. civilno in gospodarsko pravo;
5. pravo o socialni varnosti in delovno pravo;
6. informacijska tehnologija in računalniški sistemi;
7. poslovna, splošna in finančna ekonomija;
8. matematika in statistika.
(2) Preizkus strokovnih znanj iz prve alineje prvega odstavka 48.a člena tega zakona obsega preizkus s področij:
– pravnih zahtev in standardov v zvezi s pripravo letnega in konsolidiranega poročanja o trajnostnosti;
– analize trajnostnosti;
– postopkov skrbnega pregleda glede zahtev v zvezi s trajnostnostjo;
– pravnih zahtev in standardov dajanja zagotovil za poročanje o trajnostnosti.
(3) Način pridobitve potrdil o strokovnih znanjih in preizkusa strokovnih znanj iz prvega odstavka tega člena ter vsebine znanj, ki se preverjajo s preizkusom, podrobneje določi Agencija s pravilnikom iz druge alineje prvega odstavka 48. člena tega zakona.
(4) Način pridobitve potrdil o strokovnih znanjih in preizkusa strokovnih znanj iz drugega odstavka tega člena ter vsebine znanj, ki se preverjajo s preizkusom, podrobneje določi Agencija s pravilnikom iz prve alineje prvega odstavka prejšnjega člena.«.
31. člen 
50. člen se spremeni tako, da se glasi:
»50. člen 
(izdaja dovoljenja zakonitim revizorjem in revizijskim podjetjem) 
(1) Agencija zakonitemu revizorju z dovoljenjem druge države članice izda dovoljenje za opravljanje nalog pooblaščenega revizorja, če opravi preizkus strokovnih znanj.
(2) Preizkus strokovnih znanj poteka v slovenskem jeziku in vključuje preverjanje znanja s področij slovenskega prava iz prvega odstavka prejšnjega člena in slovenskih računovodskih standardov. Način in vsebino preizkusa strokovnih znanj podrobneje določi Agencija.
(3) Agencija izda zakonitemu revizorju dovoljenje za dajanje zagotovil o trajnostnosti, če je pridobil dovoljenje za opravljanje nalog pooblaščenega revizorja in ima veljavno dovoljenje pristojnega organa države članice za dajanje zagotovil o trajnostnosti ter opravi preizkus strokovnih znanj s področja dajanja zagotovil o trajnostnosti.
(4) Preizkus strokovnih znanj s področja dajanja zagotovil o trajnostnosti poteka v slovenskem jeziku in vključuje preverjanje znanja s področij slovenskega prava in predpisov, ki so pomembni za dajanje zagotovil o trajnostnosti. Način in vsebino preizkusa strokovnih znanj podrobneje določi Agencija.
(5) Revizijsko podjetje lahko opravlja obvezne revizije, če ima ključni revizijski partner, ki izvaja obvezno revizijo, v imenu revizijskega podjetja dovoljenje za opravljanje nalog pooblaščenega revizorja.
(6) Revizijsko podjetje, ki želi izvajati obvezne revizije v Republiki Sloveniji, ki ni njegova matična država članica, se mora registrirati pri Agenciji.
(7) Revizijsko podjetje lahko opravlja storitve dajanja zagotovil o trajnostnosti, če je registrirano v skladu s prejšnjim odstavkom in če ima ključni trajnostni partner, ki izvaja naloge dajanja zagotovil o trajnostnosti v imenu revizijskega podjetja, dovoljenje za dajanje zagotovil o trajnostnosti.
(8) Agencija registrira revizijsko podjetje, če je registrirano pri pristojnem organu njegove matične države članice. Revizijsko podjetje mora Agenciji predložiti potrdilo, ki dokazuje njegovo registracijo v matični državi članici in ne sme biti starejše od treh mesecev. Agencija obvesti pristojni organ v matični državi članici o registraciji revizijskega podjetja države članice.
(9) Agencija obvesti pristojni organ matične države članice, v kateri je zakoniti revizor ali revizijsko podjetje tudi registrirano, v primeru odvzema dovoljenja in razlogih zanj.«.
32. člen 
V 51. členu se prvi odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(1) Agencija pod pogojem vzajemnosti izda dovoljenje za opravljanje nalog pooblaščenega revizorja oziroma opravljanje izvajanja dajanja zagotovil o trajnostnosti v Republiki Sloveniji revizorju iz tretje države, če ta Agenciji dokaže, da izpolnjuje zahteve, enakovredne tistim iz prvega odstavka 48. člena tega zakona oziroma prvega odstavka 48.a člena tega zakona, in da je opravil preizkuse strokovnih znanj iz prejšnjega člena.«.
33. člen 
V 68. členu se za drugim odstavkom doda nov tretji odstavek, ki se glasi:
»(3) Revizijska družba mora imeti za opravljanje storitev dajanja zagotovil o trajnostnosti dovoljenje Agencije. Izdano dovoljenje se vpiše v register revizijskih družb.«.
34. člen 
Za 72. členom se doda nov a72.a člen, ki se glasi:
»a72.a člen 
(zahteva za izdajo dovoljenja in odločanje o dovoljenju za opravljanje storitev dajanja zagotovil o trajnostnosti) 
(1) Zahtevo za izdajo dovoljenja za opravljanje storitev dajanja zagotovil o trajnostnosti lahko poda revizijska družba. Revizijska družba priloži k zahtevi:
– spisek pooblaščenih revizorjev z dovoljenjem za dajanje zagotovil o trajnostnosti, ki bodo v njenem imenu opravljali te storitve, ter
– usmeritve in postopke revizijske družbe, povezane z ureditvijo izvajanja storitev dajanja zagotovil o trajnostnosti.
(2) Agencija izda revizijski družbi dovoljenje za opravljanje storitev dajanja zagotovil o trajnostnosti, če ima zaposlenega pooblaščenega revizorja z dovoljenjem za dajanje zagotovil o trajnostnosti in ima sprejete zanesljive postopke, povezane z ureditvijo notranjega obvladovanja kakovosti za področje izvajanja storitev dajanja zagotovil o trajnostnosti in izvajanja dajanja zagotovil o trajnostnosti v skladu s pravili revidiranja.«.
35. člen 
Za 72.a členom se doda nov 72.b člen, ki se glasi:
»72.b člen 
(prenehanje veljavnosti dovoljenja za opravljanje storitev dajanja zagotovil o trajnostnosti) 
(1) Dovoljenje za opravljanje storitev dajanja zagotovil o trajnostnosti preneha veljati s:
– prenehanjem dovoljenja za opravljanje storitev revidiranja;
– pravnomočnostjo odločbe Agencije o odvzemu dovoljenja za opravljanje storitev dajanja zagotovil o trajnostnosti ali
– prenehanjem izpolnjevanja pogojev iz drugega odstavka a72.a člena tega zakona.
(2) O razlogih iz tretje alineje prejšnjega odstavka mora revizijska družba Agencijo obvestiti v petih delovnih dneh od nastanka tega dejstva. V obvestilu o neizpolnjevanju pogojev mora revizijska družba tudi pojasniti, ali namerava znova izpolniti pogoje.
(3) Agencija lahko revizijski družbi določi rok, v katerem mora izpolniti pogoje iz drugega odstavka a72.a člena tega zakona.
(4) Če revizijska družba v 45 dneh po obvestilu oziroma v roku iz prejšnjega odstavka ne izpolni pogojev iz drugega odstavka a72.a člena tega zakona, Agencija izda odločbo o prenehanju veljavnosti dovoljenja za opravljanje storitev dajanja zagotovil o trajnostnosti.
(5) Agencija najpozneje v treh delovnih dneh po izdaji odločbe iz prejšnjega odstavka v registru revizijskih družb označi, da bo družbi prenehalo dovoljenje za opravljanje storitev dajanja zagotovil o trajnostnosti.«.
36. člen 
V 74. členu se v prvem odstavku tretja alineja spremeni tako, da se glasi:
»– s preverjanjem, ali pooblaščeni revizor izpolnjuje pogoje za izdajo dovoljenja za opravljanje nalog pooblaščenega revizorja;«.
Za tretjo alinejo se doda nova četrta alineja, ki se glasi:
»– s preverjanjem, ali pooblaščeni revizor izpolnjuje pogoje za izdajo dovoljenja za dajanje zagotovil o trajnostnosti;«.
Dosedanja četrta do deseta alineja postanejo peta do enajsta alineja.
V tretjem odstavku se v prvi alineji besedilo »in revizije« črta.
37. člen 
V 77. členu se v prvem odstavku šesta in sedma alineja spremenita tako, da se glasita:
»– zaposlitvi pooblaščenih revizorjev, upravi revizijske družbe in številu drugih zaposlenih v revizijski družbi;
– vseh pogodbah o revidiranju računovodskih izkazov, ki jih je revizijska družba sklenila in izpolnila z naročniki za revidiranje računovodskih izkazov preteklega obračunskega obdobja in vseh pogodbah za opravljanje drugih poslov dajanja zagotovil in poslov opravljanja dogovorjenih postopkov, ki jih je revizijska družba v preteklem obračunskem obdobju sklenila in izpolnila;«.
Drugi odstavek se spremeni tako, da se glasi:
»(2) Revizijska družba Agenciji enkrat mesečno poroča o pogodbah o revidiranju.«.
38. člen 
Besedilo 79. člena se spremeni tako, da se glasi:
»(1) Poročilo o preglednosti in njegove posodobitve v skladu s 13. členom Uredbe 537/2014/EU objavijo revizijske družbe v slovenskem jeziku.
(2) Revizijske družbe hkrati z objavo poročila o preglednosti in njegovih posodobitev v register vnesejo povezavo na spletno stran, na kateri so poročilo o preglednosti in njegove posodobitve objavljeni, in datum objave.«.
39. člen 
V 80. členu se prvi odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(1) Agencija lahko osebi, nad katero v skladu s tem poglavjem opravlja nadzor:
1. izda odredbo o odpravi kršitve in naložitvi popravljalnih ukrepov;
2. izreče opozorilo;
3. izda odredbo o dodatnem ukrepu;
4. izda opomin;
5. začasno prepove opravljanje obveznih revizij oziroma dajanje zagotovil o trajnostnosti ali podpisovanje revizorjevih poročil;
6. odvzame dovoljenje, ki ga je oseba pridobila na podlagi tega zakona;
7. z odredbo začasno prepove izvajanje funkcij in lastniške udeležbe v revizijskih družbah ter funkcij v subjektih javnega interesa;
8. z odredbo prepove opravljanja revizijske dejavnosti;
9. z odredbo prepove oglaševanje ali zavajajoče oglaševanje v zvezi z opravljanjem revizijske dejavnosti ali
10. z odredbo prepove osebi, da se predstavlja za pooblaščenega revizorja ali revizijsko družbo.«.
40. člen 
V 81. členu se v petem odstavku besedilo »peti do deseti alineji« nadomesti z besedilom »3. do 8. točki«.
41. člen 
Za 81.b členom se doda nov a81.c člen, ki se glasi:
»a81.c člen 
(opozorilo) 
Agencija lahko v postopku, ki ga je zoper pooblaščenega revizorja začela kot postopek za izrek opomina, izreče opozorilo, če pooblaščenemu revizorju ukrep nadzora še ni bil izrečen ali mu ni bil izrečen v obdobju zadnjih 12 let pred dnem odločanja o izreku opozorila.«.
42. člen 
V 81.c členu se naslov spremeni tako, da se glasi: »(začasna prepoved opravljanja revizije računovodskih izkazov ali dajanja zagotovil o trajnostnosti ali podpisovanja revizorjevih poročil v zvezi z revizijo računovodskih izkazov ali dajanjem zagotovil o trajnostnosti)«.
Prvi odstavek se spremeni tako, da se glasi:
»(1) Agencija revizijski družbi z odločbo začasno prepove opravljanje revizije računovodskih izkazov ali dajanje zagotovil o trajnostnosti, če:
– revizijska družba ne ravna v skladu z odredbo o odpravi kršitev in naložitvi popravljalnih ukrepov;
– revizijska družba več kot dvakrat ne ravna v skladu s prvim in drugim odstavkom 39. člena Uredbe 537/2014/EU, ocenjevanja kakovosti posla ne opravi pooblaščeni revizor ali v revizijski delovni skupini ne sodeluje vsaj en pooblaščeni revizor;
– je kršitev takšne narave, da do njene odprave revizijska družba ni sposobna zakonito, kakovostno ali nepristransko opravljati nalog revizije računovodskih izkazov ali dajanja zagotovil o trajnostnosti; ali
– revizijska družba ne zagotovi, da je revizorjevo poročilo iz 40. člena tega zakona podpisano izključno s strani ključnega revizijskega partnerja ali ključnih revizijskih partnerjev.«.
V drugem odstavku se napovedni stavek spremeni tako, da se glasi: »(2) Agencija pooblaščenemu revizorju ali ključnemu revizijskemu partnerju z odločbo začasno prepove opravljanje revizij računovodskih izkazov ali dajanje zagotovil o trajnostnosti ali podpisovanje revizorjevih poročil v zvezi z revizijo računovodskih izkazov ali dajanjem zagotovil o trajnostnosti, če:«.
43. člen 
V 81.č členu se v drugem odstavku v napovednem stavku črta besedilo »ali nadzora ali člana revizijske komisije«.
44. člen 
84. člen se spremeni tako, da se glasi:
»84. člen 
(odvzem dovoljenja) 
(1) Agencija odvzame dovoljenje za opravljanje nalog pooblaščenega revizorja, če:
1. je bilo dovoljenje pridobljeno z navajanjem neresničnih podatkov;
2. je bila oseba pravnomočno obsojena na nepogojno kazen za naklepno kaznivo dejanje, ki se preganja po uradni dolžnosti;
3. oseba ponavljajoče krši prepovedi iz 45. člena tega zakona ali 5. člena Uredbe 537/2014/EU;
4. oseba krši pravila revidiranja in je zaradi te kršitve poročilo o reviziji računovodskih izkazov, ki ga je podpisala, pomanjkljivo oziroma zavajajoče;
5. oseba krši dolžnost varovanja zaupnih podatkov;
6. oseba ponavljajoče krši druge določbe tega zakona oziroma drugih zakonov in predpisov, ki urejajo revidiranje, tako da ji je bil zaradi kršitev že dvakrat izrečen opomin ali ji je bila že izrečena začasna prepoved opravljanja obveznih revizij ali začasna prepoved dajanja zagotovil o trajnostnosti in podpisovanja revizorjevih poročil;
7. oseba ne upošteva prepovedi opravljanja obveznih revizij ali dajanja zagotovil o trajnostnosti oziroma podpisovanja revizorjevih poročil ali
8. ne upošteva začasne prepovedi opravljanja nalog iz prvega odstavka 81.č člena tega zakona.
(2) Agencija pooblaščenemu revizorju odvzame dovoljenje za dajanje zagotovil o trajnostnosti, če krši pravila revidiranja in je zaradi te kršitve poročilo o dajanju zagotovil o trajnostnosti, ki ga je podpisal, pomanjkljivo oziroma zavajajoče.
(3) Agencija odvzame revizijski družbi dovoljenje za opravljanje storitev revidiranja, če:
– je bilo dovoljenje pridobljeno z navajanjem neresničnih podatkov;
– je revizijski družbi odredila dodatni ukrep iz prvega odstavka 81.a člena tega zakona in pristojni organ revizijske družbe v roku, določenem za izvršitev dodatnega ukrepa, ni razrešil člana oziroma članov uprave in imenoval novih oziroma če tudi na novo imenovani člani uprave v dveh mesecih od imenovanja niso odpravili kršitev oziroma opravili dodatnih ukrepov, ki so bili razlog za dodatni ukrep iz prvega odstavka 81.a člena tega zakona;
– družba krši dolžnost varovanja zaupnih podatkov;
– družba ne upošteva začasne prepovedi opravljanja obveznih revizij ali dajanja zagotovil o trajnostnosti ali
– družba ponavljajoče krši druge določbe tega zakona oziroma drugih zakonov in predpisov, ki urejajo revidiranje, tako da ji je bila zaradi kršitev že dvakrat izrečena začasna prepoved opravljanja obveznih revizij ali dajanja zagotovil o trajnostnosti.
(4) Agencija odvzame dovoljenje za opravljanje nalog pooblaščenega revizorja ali dovoljenje za opravljanje storitev revidiranja tudi kot stopnjevalni ukrep nadzora, če prejšnji milejši ukrepi nadzora niso dosegli odprave kršitev ter prenehanja novih kršitev.
(5) O odvzemu in razlogih za odvzem dovoljenja Agencija obvesti pristojne organe držav članic gostiteljic, kjer je pooblaščeni revizor prav tako registriran.
(6) Z odločbo o odvzemu dovoljenja lahko Agencija izreče, da se odvzem ne bo izvršil, če revizijska družba oziroma pooblaščeni revizor v času, ki ga določi Agencija, ki pa ne sme biti krajši od šestih mesecev in ne daljši od dveh let, ne bo storil nove kršitve, zaradi katere je mogoče odvzeti dovoljenje oziroma izreči opomin.
(7) Agencija prekliče pogojni odvzem dovoljenja in dovoljenje odvzame, če revizijska družba ali pooblaščeni revizor v preizkusni dobi stori novo kršitev, zaradi katere je mogoče odvzeti dovoljenje, izreči opomin ali začasno prepoved.«.
45. člen 
V 84.a členu se naslov spremeni tako, da se glasi: »(obvestilo javnosti o ugotovitvi, da revizorjevo poročilo o računovodskih izkazih ali poročilo o dajanju zagotovil o trajnostnosti ne izpolnjuje vseh predpisanih zahtev)«.
Prvi odstavek se spremeni tako, da se glasi:
»(1) Če Agencija na podlagi izdanih revizorjevih poročil ugotovi, da revizorjevo poročilo o računovodskih izkazih ali poročilo o dajanju zagotovil o trajnostnosti ne izpolnjuje vseh predpisanih zahtev o revizijskem poročanju po tem zakonu, Uredbi 537/2014/EU, zakonu, ki ureja gospodarske družbe, ter drugih predpisih, svojo ugotovitev objavi na spletni strani. V obvestilu je navedeno zlasti osebno ime ključnega revizijskega partnerja ali ključnih revizijskih partnerjev, ki so podpisali revizorjevo poročilo ali poročilo o dajanju zagotovil o trajnostnosti, firma revizijske družbe in firma naročnika revizije.«.
46. člen 
Besedilo 97. člena se spremeni tako, da se glasi:
»Nadzorni organ lahko pooblaščenim ocenjevalcem po tem zakonu:
1. izda odredbo o odpravi kršitve in naložitvi popravljalnih ukrepov;
2. izreče opozorilo;
3. izda opomin;
4. izda odločbo o odvzemu dovoljenja.«.
47. člen 
V 98. členu, v prvem in drugem odstavku 99. člena, v prvem in drugem odstavku 100. člena in 101. členu se beseda »Agencija« nadomesti z besedilom »nadzorni organ«.
48. člen 
Za 101. členom se doda nov 101.a člen, ki se glasi:
»101.a člen 
(opozorilo) 
Nadzorni organ lahko v postopku, ki ga je zoper pooblaščenega ocenjevalca začel kot postopek za izrek opomina, izreče opozorilo, če pooblaščenemu ocenjevalcu ukrep nadzora še ni bil izrečen ali mu ni bil izrečen v obdobju zadnjih 12 let pred dnem odločanja o izreku opozorila.«.
49. člen 
V 117. členu se drugi odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(2) Določbe podrazdelka o odvzemu dovoljenja se smiselno uporabljajo tudi za postopek izreka opozorila, opomina in začasne prepovedi opravljanja revizij računovodskih izkazov ali dajanja zagotovil o trajnostnosti ter podpisovanje revizorjevih poročil v zvezi z revizijo računovodskih izkazov ali dajanjem zagotovil o trajnostnosti iz 81.c člena tega zakona.«.
50. člen 
V 123. členu se za tretjim odstavkom doda nov četrti odstavek, ki se glasi:
»(4) Strokovnjak, ki izvaja nadzor nad revizijskimi družbami in opravljanjem nalog pooblaščenega revizorja s področja dajanja zagotovil o trajnostnosti, mora izpolnjevati pogoje iz prejšnjega odstavka in imeti hkrati dovoljenje za dajanje zagotovil o trajnostnosti.«.
Dosedanji četrti odstavek postane peti odstavek.
V dosedanjem petem odstavku, ki postane šesti odstavek, se druga alineja spremeni tako, da se glasi:
»– ima opravljen strokovni izpit iz upravnega postopka na prvi ali drugi stopnji,«.
V dosedanjem šestem odstavku, ki postane sedmi odstavek, se beseda »petega« nadomesti z besedo »šestega«.
Dosedanja sedmi in osmi odstavek postaneta osmi in deveti odstavek.
51. člen 
V 130. členu se za besedilom »pravil revidiranja« dodata vejica in besedilo »dajanja zagotovil o trajnostnosti«.
52. člen 
V 149. členu se v petem odstavku besedilo »revizijskih storitev« nadomesti z besedilom »storitev revidiranja«.
53. člen 
152. člen se spremeni tako, da se glasi:
»152. člen 
(odločba o ukrepu nadzora) 
(1) Z dnem pravnomočnosti odločbe o odvzemu dovoljenja za opravljanje storitev revidiranja oziroma nalog pooblaščenega revizorja oziroma pooblaščenega ocenjevalca subjekt nadzora ne sme več opravljati storitev oziroma nalog, za katere mu je bilo dovoljenje odvzeto.
(2) Povzetek izreka pravnomočnega akta ukrepa nadzora, razen v primeru odredb in opozoril, se objavi v javnem delu registra za pet let, v poslovni del registra pa se vpišejo vsi izrečeni ukrepi nadzora za obdobje 25 let.
(3) Po pravnomočnosti odločbe o izreku ukrepa nadzora, razen odredb in opozoril, nadzorni organ javno objavi povzetek izreka odločbe na svojih spletnih straneh za obdobje 5 let. Objava se izvrši z namenom odvračanja od kršitev tega zakona.
(4) Agencija na svojih spletnih straneh javno objavi informacijo o dokončno izrečenem ukrepu začasne prepovedi opravljanja revizij računovodskih izkazov ali dajanja zagotovil o trajnostnosti ali podpisovanja revizorjevih poročil v zvezi z revizijo računovodskih izkazov ali dajanjem zagotovil o trajnostnosti iz 81.c člena tega zakona.«.
54. člen 
V 153. členu se v četrtem odstavku pred piko doda besedilo »in dajanja zagotovil o trajnostnosti«.
55. člen 
V 154. členu se drugi odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(2) Register pooblaščenih ocenjevalcev vrednosti je v elektronski obliki objavljen na spletnih straneh Inštituta.«.
56. člen 
156. člen se spremeni tako, da se glasi:
»156. člen 
(register pooblaščenih revizorjev) 
(1) Register pooblaščenih revizorjev v javnem delu vsebuje naslednje podatke:
1. osebno ime in registracijsko številko;
2. poslovni naslov;
3. elektronski naslov;
4. firmo, sedež, spletni naslov in registracijsko številko revizijske družbe oziroma organizacije, v kateri je pooblaščeni revizor zaposlen ali s katero je povezan kot partner ali kako drugače;
5. navedbo, ali ima pooblaščeni revizor dovoljenje za dajanje zagotovil o trajnostnosti;
6. vse ostale registracije pooblaščenega revizorja pri pristojnih organih drugih držav članic in kot revizorja v tretjih državah, vključno z imenom organa ali imeni organov za registriranje in registracijsko številko, če obstaja, ter navedbo, ali se registracija nanaša na obvezno revizijo, zagotavljanje zanesljivosti poročanja o trajnostnosti ali oboje;
7. datum izdaje dovoljenja za opravljanje nalog revidiranja in
8. povzetek izreka pravnomočnega akta ukrepa nadzora, izrečenega v obdobju zadnjih petih let, razen odredb in opozoril.
(2) V poslovnem delu registra se vodijo naslednji podatki:
1. naslov stalnega in začasnega prebivališča ter oznaka o naslovu za vročanje;
2. enotna matična številka občana;
3. obseg zaposlitve;
4. vsi izrečeni ukrepi nadzora za obdobje 25 let in
5. podatki o dodatnem izobraževanju.
(3) Revizorji tretjih držav, registrirani v skladu s 161. členom tega zakona, so v registru jasno prikazani kot taki in ne kot pooblaščeni revizorji.
(4) Podatki v registru pooblaščenih revizorjev se v javnem delu vodijo z namenom izkazovanja pooblaščenosti za opravljanje revidiranja. Podatki se za posameznega pooblaščenega revizorja izbrišejo iz aktivne objave javnega dela registra, ko mu preneha status pooblaščenega revizorja.«.
57. člen 
157. člen se spremeni tako, da se glasi:
»157. člen 
(register revizijskih družb in revizijskih podjetij) 
(1) Register revizijskih družb v javnem delu vsebuje naslednje podatke:
1. firmo, sedež, matično številko in registracijsko številko;
2. pravno obliko;
3. podatke za kontakt z revizijsko družbo;
4. naslov vsakega urada v državi članici;
5. navedbo, ali ima revizijska družba dovoljenje za opravljanje storitev dajanja zagotovil o trajnostnosti;
6. osebno ime in registracijsko številko vseh pooblaščenih revizorjev, ki so zaposleni v revizijski družbi ali pa so z revizijsko družbo povezani kot partnerji ali kako drugače, ter navedbo, ali imajo tudi dovoljenje za dajanje zagotovil o trajnostnosti;
7. osebna imena in poslovne naslove vseh družbenikov ali delničarjev;
8. osebna imena in poslovne naslove vseh članov organa vodenja ali nadzora;
9. navedbo članstva v mreži ter seznam imen in naslovov vseh včlanjenih ali pridruženih podjetij ali navedbo mesta, kjer so taki podatki javno dostopni;
10. podatek o sklenjeni pogodbi o sodelovanju z drugo revizijsko družbo;
11. podatek o povezanih osebah;
12. vse ostale registracije revizijske družbe pri pristojnih organih drugih držav članic ter kot revizijskega subjekta v tretjih državah, vključno z imenom organa za registriranje in registracijsko številko;
13. povzetek izreka pravnomočnega akta ukrepa nadzora, mlajšega od pet let, razen odredb;
14. navedbo, da je revizijsko podjetje registrirano v skladu s 160.a členom tega zakona, če so za to izpolnjeni pogoji.
(2) V poslovnem delu registra se vodijo vsi izrečeni ukrepi nadzora za obdobje 25 let.
(3) Revizijski subjekti tretjih držav, registrirani v skladu s 161. členom tega zakona, so v registru jasno prikazani kot taki in ne kot revizijska podjetja. Prav tako se navede, ali so registrirani tudi za opravljanje storitev dajanja zagotovil o trajnostnosti.
(4) Podatki v registru revizijskih družb se v javnemu delu vodijo z namenom izkazovanja pooblaščenosti za opravljanje revidiranja. Podatki se za posamezno revizijsko družbo izbrišejo iz aktivne objave javnega dela registra, ko ji preneha dovoljenje za opravljanje storitev revidiranja.«.
58. člen 
V 159. členu se za besedilom člena, ki postane prvi odstavek, doda nov drugi odstavek, ki se glasi:
»(2) Register iz 156. člena tega zakona se za namen preverjanja in usklajevanja sprememb podatkov o osebnem imenu, enotni matični številki občana ter veljavnih prebivališčih in naslovih z uporabo enotne matične številke občana povežejo s Centralnim registrom prebivalstva, ki ga upravlja ministrstvo, pristojno za notranje zadeve.«.
59. člen 
V 161. členu se v prvem odstavku v napovednem stavku beseda »posamičnih« nadomesti z besedo »ločenih«, za besedo »izkazih« pa se doda besedilo »oziroma dajo zagotovilo o zanesljivosti poročanja o trajnostnosti«.
V tretjem odstavku se v tretji alineji za besedo »revizijo« doda besedilo »ali dajanje zagotovil o trajnostnosti«.
V četrti alineji se beseda »posamičnih« nadomesti z besedo »ločenih«.
60. člen 
V 162. členu se v prvem odstavku za osmo alinejo doda nova deveta alineja, ki se glasi:
»– pri revizijski družbi opravljajo naloge dajanja zagotovil o trajnostnosti osebe, ki ne izpolnjujejo pogojev, določenih s tem zakonom (tretji odstavek 5. člena);«.
V dosedanji deveti alineji, ki postane deseta alineja, se beseda »tretji« nadomesti z besedo »četrti«.
Dosedanji deseta in enajsta alineja postaneta enajsta in dvanajsta alineja.
Dosedanja dvanajsta alineja, ki postane trinajsta alineja, se črta.
V trinajsti alineji se beseda »peti« nadomesti z besedo »četrti«.
Za devetnajsto alinejo se doda nova dvajseta alineja, ki se glasi:
»– krši prepoved dajanja zagotovil o trajnostnosti v pravni osebi (prvi in drugi odstavek 45. člena);«.
Dosedanje dvajseta do triindvajseta alineja postanejo enaindvajseta do štiriindvajseta alineja.
61. člen 
V 163. členu se v prvem odstavku v peti alineji beseda »sedmi« nadomesti z besedo »peti«.
V enajsti alineji se beseda »tretji« nadomesti z besedo »drugi«.
V dvanajsti alineji se besedilo »četrti in šesti odstavek 39. člena« nadomesti z besedilom »tretji, peti in sedmi odstavek 39. člena.
Trinajsta alineja se spremeni tako, da se glasi:
»– pogodba o revidiranju oziroma dajanju zagotovil o trajnostnosti ni sklenjena v pisni obliki, nima predpisanih sestavin in ni sklenjena za ustrezno obdobje (drugi, tretji in peti odstavek 47. člena);«.
V drugem odstavku se število »2.500« nadomesti s številom »1.000«.
62. člen 
V 164. členu se v prvem odstavku za peto alinejo dodata novi šesta in sedma alineja, ki se glasita:
»– sestavi poročilo o dajanju zagotovil o trajnostnosti, katerega vsebina je v nasprotju s prvim ali tretjim odstavkom 40.a člena tega zakona;
– krši neodvisnost in nepristranskost revidiranja (44. člen);«.
Dosedanje šesta do deveta alineja postanejo osma do enajsta alineja.
Dosedanja deseta alineja, ki postane dvanajsta alineja, se spremeni tako, da se glasi:
»– pripravi pomanjkljivo ali zavajajoče poročilo o reviziji računovodskih izkazov (4. točka prvega odstavka 84. člena).«.
V drugem odstavku se beseda »dvanajste« nadomesti z besedilom »desete in enajste«.
63. člen 
V 166. členu se v prvem odstavku za drugo alinejo doda nova tretja alineja, ki se glasi:
»– ne imenuje revizijske družbe za ustrezno obdobje (tretji odstavek 37. člena);«
V dosedanji tretji alineji, ki postane četrta alineja, se beseda »tretji« nadomesti z besedo »četrti«.
V dosedanji četrti alineji, ki postane peta alineja, se beseda »četrti« nadomesti z besedo »peti«.
V dosedanji peti alineji, ki postane šesta alineja, se beseda »peti« nadomesti z besedo »šesti«.
Dosedanja sedma alineja, ki postane osma alineja, se spremeni tako, da se glasi:
»– pogodba o revidiranju oziroma dajanju zagotovil o trajnostnosti ni sklenjena v pisni obliki, nima predpisanih sestavin in ni sklenjena za ustrezno obdobje (drugi, tretji in peti odstavek 47. člena);«.
Doda se nova deveta alineja, ki se glasi:
»– revizorjevo poročilo o računovodskih izkazih ali revizorjevo poročilo o zanesljivosti poročanja o trajnostnosti priloži k svojemu javno objavljenemu poročilu, v katerem informacije in podatki niso taki, kot so bili obravnavani pri revidiranju, oziroma revizijska družba take spremembe informacij ali podatkov v poročilu naročnika po izdaji revizorjevega poročila ni predhodno odobrila (osmi odstavek 37. člena).«.
V tretjem odstavku se za besedilom »k obvezni reviziji« doda besedilo »in dajanju zagotovil o trajnostnosti«.
PREHODNE IN KONČNA DOLOČBA 
64. člen 
(dovoljenje za dajanje zagotovil o trajnostnosti) 
Osebe, ki so imele na dan 1. januarja 2024 veljavno dovoljenje za opravljanje nalog pooblaščenega revizorja in je to še veljavno na dan začetka veljavnosti tega zakona, in osebe, ki so bile na dan 1. januarja 2024 v procesu pridobivanja dovoljenja za opravljanje nalog pooblaščenega revizorja in pridobijo dovoljenje za opravljanje nalog pooblaščenega revizorja do 1. januarja 2026, lahko pridobijo dovoljenje za dajanje zagotovil o trajnostnosti, če v dveh letih od začetka veljavnosti tega zakona opravijo dodatno izobraževanje s področja poročanja o trajnostnosti in dajanja zagotovil o trajnostnosti, ki ga ni treba končati s posebnim preverjanjem znanja, na način, ki ga določi Agencija s posebnim pravilnikom, in podajo zahtevo za izdajo dovoljenja. Za izdajo dovoljenja po tem členu ni treba opraviti praktičnega usposabljanja.
65. člen 
(izdaja predpisov) 
(1) Agencija izda predpis iz novega 48.a člena zakona v šestih mesecih od začetka veljavnosti tega zakona.
(2) Agencija v šestih mesecih od začetka veljavnosti tega zakona uskladi predpise iz spremenjenih 48., 49. in 50. člena zakona.
(3) Agencija izda predpis iz prejšnjega člena v treh mesecih od začetka veljavnosti tega zakona.
(4) Strokovni svet Inštituta po posvetovanju z Združenjem notranjih revizorjev IIA – Slovenskim inštitutom in Agencijo uskladi Hierarhijo pravil notranjega revidiranja (Uradni list RS, št 31/10) v šestih mesecih po začetku veljavnosti tega zakona.
66. člen 
(subjekt javnega interesa) 
Do ureditve v zakonu, ki ureja gospodarske družbe, je subjekt javnega interesa po tem zakonu družba, s katere vrednostnimi papirji se trguje na organiziranem trgu vrednostnih papirjev, kreditna institucija, kot jo opredeljuje zakon, ki ureja bančništvo, zavarovalnica, kot jo opredeljuje zakon, ki ureja zavarovalništvo, in pokojninska družba, kot jo opredeljuje zakon, ki ureja pokojninske družbe. Subjekt javnega interesa je tudi velika družba, zavezana k obvezni reviziji po merilih zakona, ki ureja gospodarske družbe, v kateri imajo država ali občine, skupaj ali samostojno, neposredno ali posredno, večinski lastniški delež. Subjekt javnega interesa je lahko tudi druga pravna oseba, zavezana k obvezni reviziji, če je tako določeno z drugim zakonom.
67. člen 
(uskladitev mandata članov strokovnega sveta) 
Mandat članom strokovnega sveta iz spremenjenega 25. člena zakona preneha z imenovanjem novih članov. Novi člani strokovnega sveta morajo biti imenovani v šestih mesecih od začetka veljavnosti tega zakona.
68. člen 
(izrekanje ukrepov nadzora) 
Agencija lahko v postopkih za izrek ukrepa nadzora, ki so začeti pred začetkom veljavnosti tega zakona in v katerih na dan začetka veljavnosti tega zakona še ni izdala odločbe o izreku ukrepa nadzora, ob izpolnjevanju zakonskih pogojev izreče opozorilo namesto opomina ali izreče pogojni odvzem dovoljenja.
69. člen 
(uskladitev sklepa o ustanovitvi) 
Vlada Republike Slovenije uskladi Sklep o ustanovitvi Agencije za javni nadzor nad revidiranjem (Uradni list RS, št. 6/16 in 11/19) s spremenjenimi določbami zakona v dveh mesecih po začetku veljavnosti tega zakona.
70. člen 
(dokončanje vpisanih izobraževanj za pooblaščenega revizorja) 
Osebe, ki so vpisale izobraževanje za pridobitev strokovnega naziva pooblaščeni revizor pred 1. januarjem 2024, lahko dokončajo program pod vpisnimi pogoji najpozneje do 1. januarja 2028.
71. člen 
(začetek veljavnosti) 
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 450-02/24-25/13
Ljubljana, dne 24. septembra 2024
EPA 1637-IX
Državni zbor 
Republike Slovenije 
mag. Urška Klakočar Zupančič 
predsednica 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti