Na podlagi 21. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE), 24. člena Zakona o kmetijstvu (Uradni list RS, št. 45/08, 57/12, 90/12 – ZdZPVHVVR, 26/14, 32/15, 27/17, 22/18, 86/21 – odl. US, 123/21, 44/22, 130/22 – ZPOmK-2, 18/23 in 78/23) ter 14. člena Statuta Občine Jesenice (Uradni list RS, št. 101/15) je Občinski svet Občine Jesenice na 14. redni seji dne 25. 9. 2024 sprejel
o ohranjanju in spodbujanju razvoja kmetijstva, gozdarstva in podeželja v Občini Jesenice
(1) Ta pravilnik določa področje uporabe, vrste pomoči, pogoje in upravičence do pomoči ter ukrepe Občine Jesenice (v nadaljnjem besedilu: občina) za ohranjanje in spodbujanje razvoja kmetijstva, gozdarstva in podeželja.
(2) Sredstva po tem pravilniku se dodelijo kot:
– državna pomoč v skladu z Uredbo Komisije (EU) 2022/2472 z dne 14. decembra 2022 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči v kmetijskem in gozdarskem sektorju ter na podeželju za združljive z notranjim trgom z uporabo členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije (Uradni list EU L št. 327, z dne 21. 12. 2022, str. 1), zadnjič spremenjeno z Uredbo Komisije (EU) 2023/2607 z dne 22. novembra 2023 o popravku Uredbe (EU) 2022/2472 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči v kmetijskem in gozdarskem sektorju ter na podeželju za združljive z notranjim trgom z uporabo členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije (UL L št. 2023/2607 z dne 23. 11. 2023), (v nadaljnjem besedilu: Uredba Komisije (EU) št. 2022/2472);
– pomoč de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013 z dne 18. decembra 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis v kmetijskem sektorju (UL L št. 352 z dne 24. 12. 2013, str. 9), zadnjič spremenjeno z Uredbo Komisije (EU) 2023/2391 z dne 4. oktobra 2023 o spremembi uredb (EU) št. 717/2014, (EU) št. 1407/2013, (EU) št. 1408/2013 in (EU) št. 360/2012 glede pomoči de minimis za predelavo in trženje ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture ter Uredbe (EU) št. 717/2014 glede skupnega zneska pomoči de minimis, dodeljena enemu podjetju, obdobja njene uporabe in drugih zadev (UL L št. 2023/2391 z dne 5. 10. 2023), (v nadaljnjem besedilu: Uredba Komisije (EU) št. 1408/2013);
– pomoč de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L št. 2023/2831 z dne 15. 12. 2023; v nadaljnjem besedilu: Uredba Komisije (EU) št. 2023/2831) ter
– druge ukrepe.
(Način in višina zagotavljanja sredstev za posamezne ukrepe)
(1) Sredstva za izvedbo ukrepov ohranjanja in razvoja kmetijstva, gozdarstva in podeželja po tem pravilniku se zagotavljajo iz proračuna občine.
(2) Višina sredstev se določi z odlokom o proračunu za tekoče leto.
Sredstva za ukrepe po tem pravilniku se dodeljujejo v določeni višini za posamezne namene kot nepovratna sredstva v obliki dotacij in/ali v obliki subvencioniranih storitev.
Izrazi, uporabljeni v tem pravilniku, imajo naslednji pomen:
(1) »pomoč« pomeni ukrep iz 10. točke 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 2022/2472;
(2) »mikropodjetja« so fizične in pravne osebe, ki opravljajo gospodarsko dejavnost in izpolnjujejo merila iz Priloge I Uredbe Komisije (EU) št. 2022/2472;
(3) »kmetijski proizvod« je proizvod iz 7. točke 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 2022/2472;
(4) »primarna kmetijska proizvodnja« je dejavnost iz 44. točke 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 2022/2472;
(5) »predelava kmetijskih proizvodov« je dejavnost iz 45. točke 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 2022/2472;
(6) »trženje kmetijskih proizvodov« je dejavnost iz 35. točke 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 2022/2472;
(7) »nosilec kmetijskega gospodarstva« je nosilec iz 3. točke 3. člena Zakona o kmetijstvu (Uradni list RS, št. 45/08, 57/12, 90/12 – ZdZPVHVVR, 26/14, 32/15, 27/17, 22/18, 86/21 – odl. US, 123/21, 44/22, 130/22 – ZPOmK-2, 18/23 in 78/23; v nadaljnjem besedilu: Zakon o kmetijstvu);
(8) »kmetijsko gospodarstvo« so vse enote iz 2. točke 3. člena Zakona o kmetijstvu;
(9) »intenzivnost pomoči« je odstotek iz 12. točke 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 2022/2472;
(10) »nezahtevna agromelioracija« je agromelioracija iz četrtega odstavka 78. člena Zakona o kmetijskih zemljiščih (Uradni list RS, št. 71/11 – uradno prečiščeno besedilo, 58/12, 27/16, 27/17 – ZKme-1D, 79/17, 44/22 in 78/23 – ZUNPEOVE);
(11) »podjetje v težavah« so fizične in pravne osebe, ki opravljajo gospodarsko dejavnost in izpolnjujejo merila iz 18. točke 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 187 z dne 26. 6. 2014, str. 1), zadnjič spremenjene z Uredbo Komisije (EU) 2023/1315 z dne 23. junija 2023 o spremembi Uredbe (EU) št. 651/2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe ter Uredbe (EU) 2022/2473 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za podjetja, ki se ukvarjajo s proizvodnjo, predelavo in trženjem ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, za združljive z notranjim trgom z uporabo členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 167 z dne 30. 6. 2023, str. 1);
(12) »začetek izvajanja projekta ali dejavnosti« pomeni začetek izvajanja projekta ali dejavnosti iz 53. točke 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 2022/2472;
(13) »slabe vremenske razmere, ki jih je mogoče enačiti z naravnimi nesrečami« pomenijo vremenske razmere iz 2. točke 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 2022/2472;
(14) »druge slabe vremenske razmere« so vremenske razmere iz 41. točke 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 2022/2472;
(15) »naravne nesreče« pomenijo pojave iz 38. točke 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 2022/2472;
(16) »primarna proizvodnja ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture« je dejavnosti iz točke (b) prvega odstavka 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 717/2014 z dne junija 2014 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis v sektorju ribištva in akvakulture (UL L št. 190 z dne 28. 6. 2014, str. 45), zadnjič spremenjena z Uredbo Komisije (EU) 2023/2391 z dne 4. oktobra 2023 o spremembi uredb (EU) št. 717/2014, (EU) št. 1407/2013, (EU) št. 1408/2013 in (EU) št. 360/2012 glede pomoči de minimis za predelavo in trženje ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture ter Uredbe (EU) št. 717/2014 glede skupnega zneska pomoči de minimis, dodeljene enemu podjetju, obdobja njene uporabe in drugih zadev (UL L št. 2023/2391 z dne 5. 10. 2023), (v nadaljnjem besedilu: Uredba Komisije (EU) št. 717/2014);
(17) »primerljiva kmetijska površina« je obseg površin, ki se izračuna na podlagi rabe po GERK-ih, pri čemer se za 1 ha primerljive kmetijske površine šteje:
– 1 ha njiv ali vrtov (GERK 1100, 1130);
– 2 ha travnikov (GERK 1300);
– 2 ha ekstenzivnih sadovnjakov (GERK 1222);
– 4 ha pašnikov (GERK 1320);
– 0,25 ha plantažnih sadovnjakov (GERK 1221);
– 0,25 ha ostalih trajnih nasadov (GERK 1240,1180);
– 0,2 ha zavarovanih prostorov pri pridelavi vrtnin (drevesnice, trsničarstvo) (GERK 1190);
– 200 m² proizvodnih površin pri pridelavi gob.
(18) »enotno podjetje« so fizične in pravne osebe, ki opravljajo gospodarsko dejavnost in so med seboj povezane v skladu z drugim odstavkom 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831 oziroma drugim odstavkom 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 1408/2013.
(Vrste ukrepov oziroma pomoči)
Za uresničevanje ciljev ohranjanja in razvoja kmetijstva, gozdarstva in podeželja v občini se sredstva usmerjajo preko pravil za državne pomoči, ki imajo podlago v uredbah, navedenih v drugem odstavku 1. člena tega pravilnika in omogočajo izvedbo naslednjih vrst pomoči oziroma ukrepov:
Vrste pomoči: | Ukrepi: |
Državna pomoč po skupinski izjemi v kmetijstvu v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2022/2472 | UKREP 1: Pomoč za naložbe v kmetijska gospodarstva v zvezi s primarno kmetijsko proizvodnjo (14. člen Uredbe Komisije (EU) št. 2022/2472) |
Pomoč de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013 | UKREP 2: Podpora za tekoče poslovanje v primarni kmetijski proizvodnji |
Pomoč de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 | UKREP 3: Pomoč za naložbe v predelavo in trženje kmetijskih in živilskih proizvodov ter naložbe v nekmetijsko dejavnost na kmetiji UKREP 4: Pomoč za gozdarstvo UKREP 5: Pomoč za izobraževanje in usposabljanje na področju nekmetijskih dejavnosti na kmetiji ter predelave in trženja |
Drugi ukrepi | UKREP 6: Šolanje na srednjih poklicnih in srednjih strokovnih izobraževalnih programih s področja kmetijstva in gozdarstva UKREP 7: Podpora delovanju društev s področja kmetijstva in razvoja podeželja |
(Izvzeta področja uporabe Uredbe Komisije (EU) št. 2022/2472)
(1) Do pomoči po tem pravilniku v okviru ukrepov v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2022/2472 niso upravičeni subjekti, ki so:
– naslovniki neporavnanega naloga za izterjavo na podlagi predhodnega sklepa Evropske Komisije, s katerim je pomoč, ki jo je dodelil organ iz Republike Slovenije, razglasila za nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom;
– podjetja v težavah.
(2) Pomoč po tem pravilniku se ne dodeli za:
– dejavnosti, povezane z izvozom v tretje države ali države članice, in sicer če je pomoč neposredno povezana z izvoženimi količinami, vzpostavitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi stroški, povezanimi z izvozno dejavnostjo;
– dejavnosti, pri katerih se pogojuje prednostna uporaba domačega blaga pred uporabo uvoženega blaga.
(3) Pomoč po tem pravilniku v okviru ukrepov v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2022/2472 se ne dodeli za davek na dodano vrednost razen, kadar po predpisih, ki urejajo davek na dodano vrednost, le-ta ni izterljiv.
(1) Pomoč iz ukrepov v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2022/2472 se lahko dodeli, če ima spodbujevalni učinek. Pomoč ima spodbujevalni učinek, če upravičenec vlogo za pomoč predloži pred začetkom izvajanja projekta ali dejavnosti.
(2) Vloga za pomoč mora vsebovati najmanj naslednje podatke:
– ime in velikost podjetja;
– opis projekta ali dejavnosti, vključno z datumom začetka in konca;
– lokacijo projekta ali dejavnosti;
– seznam upravičenih stroškov;
– vrsto (nepovratna sredstva, posojilo, jamstvo, vračljivi predujem ali drugo) in znesek javnega financiranja, potrebnega za projekt ali dejavnost ter
– izjave vlagatelja glede izpolnjevanja pogojev iz prvega odstavka 6. člena tega pravilnika.
(1) Največja intenzivnost pomoči in najvišji znesek pomoči v ukrepu iz 9. člena tega pravilnika, ne sme preseči najvišje intenzivnosti pomoči in najvišjega zneska pomoči, določenega v 4. in 14. členu Uredbe Komisije (EU) št. 2022/2472, ne glede na to, ali se podpora za projekt ali dejavnost v celoti financira iz nacionalnih sredstev ali pa se delno financira iz sredstev Evropske unije.
(2) Pomoč po tem pravilniku v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2022/2472 se lahko združuje z vsako drugo državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški, ki se deloma ali v celoti prekrivajo, samo če se s takim združevanjem ne preseže najvišje intenzivnosti pomoči ali zneska pomoči, ki se uporablja za zadevno pomoč v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2022/2472.
(3) Pomoč po tem pravilniku v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2022/2472 se ne združuje s plačili iz drugega odstavka 145. člena in 146. člena Uredbe (EU) št. 2021/2115 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 2. decembra 2021 o določitvi pravil o podpori za strateške načrte, ki jih pripravijo države članice v okviru skupne kmetijske politike (strateški načrt SKP) in se financirajo iz Evropskega kmetijskega jamstvenega sklada (EKJS) in Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP), ter o razveljavitvi uredb (EU) št. 1305/2013 in (EU) št. 1307/2013 (UL L št. 435 z dne 6. 12. 2021, str.1), zadnjič spremenjene z Uredbo (EU) 2024/1468 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 14. maja 2024 o spremembi uredb (EU) 2021/2115 in (EU) 2021/2116 v zvezi s standardi za dobre kmetijske in okoljske pogoje, shemami za podnebje, okolje in dobrobit živali, spremembami strateških načrtov SKP, pregledom strateških načrtov SKP ter izvzetji iz kontrol in sankcij (UL L št. 2024/1468 z dne 24. 5. 2024), v zvezi z istimi upravičenimi stroški, če bi bila s takim združevanjem presežena intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, ki sta določena v Uredbi Komisije (EU) št. 2022/2472.
(4) Pomoč po tem pravilniku v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2022/2472 se ne združuje s pomočjo de minimis v zvezi z istimi upravičenimi stroški, če bi bila s takim združevanjem presežena intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, ki sta določena v Uredbi Komisije (EU) št. 2022/2472.
1. Ukrepi v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2022/2472
(Ukrep 1: Pomoč za naložbe v kmetijska gospodarstva v zvezi s primarno kmetijsko proizvodnjo – 14. člen Uredbe Komisije (EU) št. 2022/2472)
(1) Z naložbo se skuša doseči vsaj enega od naslednjih ciljev:
– izboljšanje splošne učinkovitosti in trajnosti kmetijskega gospodarstva, zlasti z zmanjšanjem stroškov proizvodnje ali izboljšanjem in preusmeritvijo proizvodnje;
– izboljšanje naravnega okolja, higienskih pogojev ali standardov za dobro počutje živali;
– vzpostavljanje in izboljšanje infrastrukture, povezane z razvojem, prilagajanjem in modernizacijo kmetijstva, vključno z dostopom do kmetijskih zemljišč, izboljšanjem zemljišč, oskrbo in varčevanjem s trajnostno energijo, energijsko učinkovitostjo, oskrbo in varčevanjem z vodo;
– prispevanje k blažitvi podnebnih sprememb in prilagajanju nanje.
(2) Pomoč se ne dodeli:
– za nakup plačilnih pravic;
– za nakup in zasaditev letnih rastlin;
– za dela v zvezi z odvodnjavanjem;
– za nakup živali;
– za ožičenje ali polaganje kablov za podatkovna omrežja zunaj zasebne lastnine;
– za naložbe v zvezi z namakanjem;
– za naložbe v proizvodnjo biogoriv in energije iz obnovljivih virov;
– za že izvedena dela;
– za investicije, ki se izvajajo izven območja občine;
– za stroške, povezane z zakupnimi pogodbami;
– za obratna sredstva;
– v primeru kršenja prepovedi in omejitev iz Uredbe (EU) št. 1308/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o vzpostavitvi skupne ureditve trgov kmetijskih proizvodov in razveljavitvi uredb Sveta (EGS) št. 922/72, (EGS) št. 234/79, (ES) št. 1037/2001 in (ES) št. 1234/2007 (UL L št. 347 z dne 20. 12. 2013, str. 671), zadnjič spremenjene z Uredbo (EU) 2024/1143 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 11. aprila 2024 o geografskih označbah za vino, žgane pijače in kmetijske proizvode ter zajamčenih tradicionalnih posebnostih in neobveznih navedbah kakovosti za kmetijske proizvode, spremembi uredb (EU) št. 1308/2013, (EU) 2019/787 in (EU) 2019/1753 ter razveljavitvi Uredbe (EU) št. 1151/2012 (UL L št. 2024/1143 z dne 23. 4. 2024), tudi če se prepovedi in omejitve nanašajo samo na podporo Evropske unije iz navedene uredbe.
(3) Upravičenci do pomoči so kmetijska gospodarstva, vpisana v register kmetijskih gospodarstev, ki so mikropodjetja, dejavna v primarni kmetijski proizvodnji, ter izvedejo in uporabljajo naložbo na območju občine in imajo v lasti oziroma zakupu 1 ha primerljivih kmetijskih površin, ki ležijo na območju občine.
(4) Intenzivnost pomoči znaša do 65 % upravičenih stroškov naložbe.
(5) Pomoč za naložbe v kmetijska gospodarstva v zvezi s primarno kmetijsko proizvodnjo se lahko dodeli za:
– Podukrep 1.1. Posodabljanje kmetijskih gospodarstev,
– Podukrep 1.2. Urejanje kmetijskih zemljišč in pašnikov.
(Podukrep 1.1. Posodabljanje kmetijskih gospodarstev)
(1) Pomoč se lahko dodeli za naložbe v kmetijska gospodarstva v povezavi s primarno kmetijsko proizvodnjo.
(2) Pogoji za dodelitev pomoči:
– predložitev ustreznega dovoljenja za izvedbo investicije, če je s predpisi s področja gradnje objektov to potrebno;
– predložitev projektne dokumentacije za izvedbo naložbe, kjer je to potrebno;
– za naložbo, v zvezi s katero mora biti opravljena presoja vplivov na okolje v skladu s predpisi o posegih v okolje, za katere je treba izvesti presojo vplivov na okolje, mora biti navedena presoja opravljena še pred datumom dodelitve individualne pomoči in pridobljeno soglasje za zadevni naložbeni projekt;
– ponudba oziroma predračun za načrtovano naložbo;
– predložitev oddane zbirne vloge (subvencijska vloga) v tekočem oziroma preteklem letu, če rok za oddajo zbirne vloge v tekočem letu še ni potekel;
– mnenje o upravičenosti in ekonomičnosti investicije, ki ga pripravi pristojna strokovna služba;
– dovoljenje lastnika zemljišča za izvedbo naložbe v primeru zakupa zemljišča.
(3) Upravičeni stroški:
– stroški izdelave projektne dokumentacije za novogradnjo (rekonstrukcijo) hlevov in gospodarskih poslopij na kmetijskih gospodarstvih;
– stroški gradnje, nakupa ali izboljšanja nepremičnin na kmetijskem gospodarstvu, pri čemer je nakup zemljišč upravičen le v obsegu, ki ne presega 10 % skupnih upravičenih stroškov;
– stroški nakupa nove kmetijske mehanizacije do tržne vrednosti sredstva;
– stroški opreme hlevov in gospodarskih poslopij;
– stroški nakupa in postavitve rastlinjaka s pripadajočo opremo (razen za opremo za namakanje);
– stroški nakupa in postavitve zaščite pred neugodnimi vremenskimi razmerami (protitočne mreže).
(4) Najvišji znesek pomoči iz ukrepa se določi z javnim razpisom.
(5) Vlogo za pomoč v okviru tega ukrepa predloži nosilec kmetijskega gospodarstva oziroma pooblaščena oseba, ki jo pooblastijo vsi nosilci kmetijskih gospodarstev, ki so vključeni v skupno naložbo.
(Podukrep 1.2. Urejanje kmetijskih zemljišč in pašnikov)
(1) Pomoč se lahko dodeli za namen urejanja kmetijskih zemljišč in pašnikov.
(2) Pogoji za dodelitev pomoči:
– ustrezna dovoljenja oziroma projektna dokumentacija za izvedbo naložbe če je s posebnimi predpisi za to področje to potrebno;
– ponudba oziroma predračun za načrtovano naložbo;
– predložitev oddane zbirne vloge (subvencijska vloga) v tekočem oziroma preteklem letu, če rok za oddajo zbirne vloge v tekočem letu še ni potekel;
– mnenje o upravičenosti in ekonomičnosti investicije, ki ga pripravi pristojna strokovna služba;
– za posege v kmetijska zemljišča lahko opravi Strokovna komisija predhodni ogled ter pripravi mnenje;
– kopija katastrskega načrta in program del, kadar je predmet podpore ureditev kmetijskih zemljišč ali nezahtevna agromelioracija;
– dovoljenje lastnika zemljišča za izvedbo naložbe v primeru zakupa zemljišča.
(3) Upravičeni stroški:
– stroški izdelave načrta ureditve kmetijskega zemljišča (nezahtevne agromelioracije, pašniki);
– stroški izvedbe del za nezahtevne agromelioracije;
– stroški nakupa opreme za ograditev in pregraditev pašnikov z ograjo, vključno s stroški nakupa opreme za ureditev napajališč za živino.
(4) Najvišji znesek pomoči iz ukrepa se določi z javnim razpisom.
(5) Vlogo za pomoč v okviru tega ukrepa predloži nosilec kmetijskega gospodarstva oziroma pooblaščena oseba, ki jo pooblastijo vsi nosilci kmetijskih gospodarstev, ki so vključeni v skupno naložbo.
III. POMOČI DE MINIMIS
1. Ukrepi de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013
(Splošne določbe pomoči de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013)
(1) Pomoč de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013:
– ni določena na podlagi cene ali količine proizvodov, danih na trg;
– se ne dodeli za dejavnosti, povezane z izvozom v tretje države ali države članice, in sicer pomoč, neposredno povezano z izvoženimi količinami, vzpostavitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo;
– ni pogojena z obveznostjo, da se domačim proizvodom pri uporabi daje prednost pred uvoženimi.
(2) Do finančnih spodbud niso upravičeni tisti subjekti, ki nimajo poravnanih zapadlih obveznosti do občine ali do države.
(3) Do sredstev niso upravičena mikro podjetja, ki so po zakonu, ki ureja prisilno poravnavo, stečaj ali likvidacijo v prisilni poravnavi, stečaju ali likvidaciji ter so kapitalsko neustrezna, kar pomeni, da je izguba tekočega leta skupaj s prenesenimi izgubami dosegla polovico osnovnega kapitala družbe.
(4) V primeru pripojitev in združitev fizičnih in pravnih oseb, ki opravljajo gospodarsko dejavnost, se pomoč de minimis, ki je bila dodeljena kateremu koli od fizičnih ali pravnih oseb, udeleženih v združitvi, upošteva pri ugotavljanju, ali nova pomoč de minimis novemu subjektu ali prevzemniku presega zgornjo mejo pomoči iz tretjega odstavka 3. člena Uredbe Komisije (EU) št. 1408/2013 ali nacionalno ali sektorsko omejitev za Slovenijo iz Priloge II Uredbe (EU) št. 1408/2013.
(5) V primeru, da se subjekt, ki opravlja gospodarsko dejavnost, razdeli na dva ali več ločenih subjektov, se pomoč de minimis, ki je bila dodeljena pred razdelitvijo, dodeli podjetju, ki jo je koristil, in to je praviloma subjekt, ki prevzame dejavnosti, za katere se je pomoč de minimis uporabila. Če taka dodelitev ni mogoča, se pomoč de minimis dodeli novim subjektom sorazmerno na podlagi knjigovodske vrednosti lastniškega kapitala novih subjektov na dejanski datum razdelitve.
(6) Skupni znesek pomoči de minimis v primarni kmetijski proizvodnji, dodeljen kateremu koli upravičencu oziroma enotnemu podjetju, ne sme presegati zgornje meje iz tretjega a odstavka 3. člena Uredbe Komisije (EU) št. 1408/2013 ali nacionalne ali sektorske omejitve za Slovenijo iz Priloge II Uredbe Komisije (EU) št. 1408/2013 ne glede na to, iz katerih javnih virov so sredstva dodeljena.
(7) Zgornja meja pomoči se izrazi v denarni dotaciji. Dodeljena pomoč predstavlja bruto znesek pomoči, to je pred odbitkom davka in drugih dajatev.
(Združevanje pomoči de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013)
(1) Poleg pomoči de minimis po tem pravilniku se v zvezi z istimi upravičenimi stroški istemu upravičencu oziroma enotnemu podjetju ne sme dodeliti še državna pomoč, če bi tako seštevanje povzročilo intenzivnost pomoči, ki bi presegala intenzivnost, določeno za posebne okoliščine vsakega primera v predpisih Evropske unije.
(2) Če je upravičenec dejaven v primarni kmetijski proizvodnji in je poleg tega dejaven še v enem ali več sektorjih oziroma opravlja dejavnosti, ki spadajo na področje uporabe Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831, se pomoč de minimis, dodeljena za dejavnosti v primarni kmetijski proizvodnji v skladu s tem pravilnikom, lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno sektorjem ali dejavnostim na področju uporabe Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831, do zgornje meje, določene v Uredbi Komisije (EU) št. 2023/2831, če upravičenec z ločitvijo dejavnosti ali stroškov zagotovi, da primarna kmetijska proizvodnja ne prejema pomoči de minimis, dodeljene v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831.
(3) Če je upravičenec dejaven v primarni kmetijski proizvodnji ter je poleg tega dejaven še v primarni proizvodnji ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, se pomoč de minimis, dodeljena za primarno kmetijsko proizvodnjo v skladu s tem pravilnikom, lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno za primarno proizvodnjo ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, do zgornje meje, določene v Uredbi Komisije (EU) št. 717/2014, če upravičenec z ločitvijo dejavnosti ali stroškov zagotovi, da primarna kmetijska proizvodnja ne prejema pomoči de minimis, dodeljene v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 717/2014.
(Ukrep 2: Podpora za tekoče poslovanje v primarni kmetijski proizvodnji)
(1) Cilji pomoči je izboljšanje naravnega okolja, varstvo zraka, vode in tal, standardov za dobrobit živali, okoljskimi standardi in dobrimi praksami sobivanja, izboljšanje splošne učinkovitosti in trajnosti kmetijskega gospodarstva, zlasti z zmanjšanjem stroškov proizvodnje ali izboljšanjem in preusmeritvijo proizvodnje.
(2) Razlogi za ukrepanje so hitre spremembe v primarni kmetijski proizvodnji skupaj z novimi tehnično-tehnološkimi rešitvami, ki jih v določenem delu zahteva tudi lokalno okolje in zahtevajo hitre odzive lokalne skupnosti, da s svojimi dejanji čimprej pripomorejo k doseganju ciljev kmetovanja: učinkovito kmetovanje, dobrobit živali in rastlin ter hkrati izboljšanje naravnega okolja.
(3) Upravičenci do pomoči so kmetijska gospodarstva, vpisana v register kmetijskih gospodarstev, ki so mikropodjetja, dejavna v primarni kmetijski proizvodnji, ter izvedejo in uporabljajo naložbo na območju občine in imajo v lasti oziroma zakupu 1 ha primerljivih kmetijskih površin, ki ležijo na območju občine.
(4) Pomoč se dodeli za stroške nakupa dodatkov za zorenje gnojevke.
(5) Pogoji za dodelitev pomoči:
– predložitev oddane zbirne vloge (subvencijska vloga) v tekočem oziroma preteklem letu, če rok za oddajo zbirne vloge v tekočem letu še ni potekel;
– dokazila o nastalih stroških;
– mnenje o upravičenosti in ekonomičnosti investicije, ki ga pripravi pristojna strokovna služba.
(6) Intenzivnost pomoči znaša do 80 % upravičenih stroškov. Znesek pomoči se ustrezno zniža, če bi z odobreno pomočjo de minimis presegli zgornjo mejo ali omejitev iz šestega odstavka 12. člena tega pravilnika.
(7) Najvišji znesek dodeljene pomoči se lahko določi z javnim razpisom.
(8) Vlogo za pomoč v okviru tega ukrepa predloži nosilec kmetijskega gospodarstva.
(Obveznosti upravičenca in občine)
(1) Upravičenec mora imeti za nakazilo dodeljenih sredstev odprt transakcijski račun v Republiki Sloveniji.
(2) Vlagatelj mora k vlogi predložiti:
– pisno izjavo o vseh drugih pomočeh de minimis, ki jih je upravičenec oziroma enotno podjetje prejelo na podlagi Uredbe Komisije (EU) št. 1408/2013 ali drugih uredb de minimis v predhodnih dveh in v tekočem proračunskem letu;
– pisno izjavo o drugih že prejetih (ali zaprošenih) pomočeh za iste upravičene stroške, da občina lahko zagotovi, da z dodeljenim zneskom pomoči de minimis ne bo presežena zgornja meja pomoči de minimis ter intenzivnost pomoči po drugih predpisih;
– seznam podjetij, s katerimi je lastniško povezan, tako da se preveri skupen znesek že prejetih pomoči de minimis za vsa z njim povezana podjetja;
– pisno izjavo o združitvi, pripojitvi ali razdelitvi vlagatelja v tekočem in predhodnih dveh letih;
– izjavo o ločitvi dejavnosti oziroma stroškov;
– ostale priloge opredeljene v javnem razpisu.
(3) Občina bo s sklepom pisno obvestila prejemnika pomoči:
– da je pomoč dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013;
– o odobrenem znesku pomoči de minimis.
(4) Občina pred odobritvijo pomoči de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013 preveri višino že dodeljene pomoči de minimis za posameznega upravičenca in subjekte, ki so z njim povezani v enotno podjetje, v evidencah pomoči de minimis za kmetijstvo in ribištvo, ki jo vodi ministrstvo, pristojno za kmetijstvo in ribištvo, za pomoč de minimis v drugih gospodarskih sektorjih v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 pa v evidenci pomoči de minimis, ki jo vodi ministrstvo, pristojno za finance.
(5) Občina v 15 dneh po izplačilu pomoči de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013 posameznemu upravičencu poroča ministrstvu, pristojnemu za kmetijstvo, o dodeljenih pomočeh de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013 na način, ki ga ministrstvo, pristojno za kmetijstvo, objavi na osrednjem spletnem mestu državne uprave gov.si.
(6) Občina podrobne evidence z vsemi informacijami in dokazili, ki so potrebne, da se ugotovi, ali so pogoji glede skladnosti s pravili o pomoči de minimis v primarni kmetijski proizvodnji izpolnjeni hrani vsaj deset let od datuma dodelitve zadnje pomoči de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013 iz tega pravilnika.
2. Ukrepi de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831
(Splošna določila de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831)
(1) Do pomoči de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 niso upravičena podjetja iz sektorjev:
– primarne proizvodnje ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, opredeljene v 5. členu, točki (a) in (b) Uredbe (EU) št. 1379/2013;
– predelave in trženja ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine proizvodov, nabavljenih ali danih na trg;
– primarne proizvodnje kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o ustanovitvi Evropske skupnosti;
– predelave in trženja kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o ustanovitvi Evropske skupnosti v naslednjih primerih:
– če je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine zadevnih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih zadevna podjetja dajo na trg,
– če je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce.
(2) Pomoč de minimis ne sme biti namenjena izvozu oziroma za dejavnosti, povezane z izvozom v tretje države ali države članice, kot je pomoč, neposredno povezana z izvoznimi količinami, vzpostavitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi stroški, povezanimi z izvozno dejavnostjo.
(3) Pomoč de minimis ne sme biti pogojena s prednostjo uporabe domačega blaga pred uporabo uvoženega blaga.
(4) Do finančnih spodbud niso upravičeni tisti subjekti, ki nimajo poravnanih zapadlih obveznosti do občine ali do države in ta znesek presega 20,00 EUR.
(5) Do sredstev za razvoj niso upravičena mikro, majhna in srednje velika podjetja, ki so po zakonu, ki ureja prisilno poravnavo, stečaj ali likvidacijo, v prisilni poravnavi, stečaju ali likvidaciji ter so kapitalsko neustrezna, kar pomeni, da je izguba tekočega leta skupaj s prenesenimi izgubami dosegla polovico osnovnega kapitala družbe.
(6) Skupna vrednost pomoči, dodeljena istemu upravičencu oziroma enotnemu podjetju na podlagi pravila »de minimis« v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831, ne sme presegati 300.000 EUR v katerem koli obdobju treh let, ne glede na obliko ali namen pomoči ter ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine ali Evropske Unije.
(7) Če je podjetje dejavno v sektorjih iz prvega odstavka tega člena ter je poleg tega dejavno tudi v drugih sektorjih ali opravlja druge dejavnosti, ki sodijo na področje uporabe Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831, se ta uredba uporablja za te druge sektorje ali dejavnosti, pod pogojem, da podjetje na ustrezen način, kot je ločevanje dejavnosti ali razlikovanje med stroški, zagotovi, da dejavnosti v sektorjih, ki so izključeni iz področja uporabe te uredbe, ne prejemajo pomoči de minimis na podlagi Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831.
(8) Pomoč je dodeljena takrat, ko se pravica do prejema pomoči prenese na upravičenca na podlagi veljavnega nacionalnega pravnega režima, oziroma ko sklep o dodelitvi pomoči postane pravnomočen.
(Združevanje de minimis pomoči v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831)
(1) Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831.
(2) Pomoč »de minimis« dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831, se lahko kumulira s pomočjo »de minimis«, dodeljeno v skladu z Uredbama Komisije (EU) št. 1408/2013 in št. 717/2014 do ustrezne zgornje meje (300.000 EUR) iz drugega odstavka 3. člena Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831.
(3) Pomoč »de minimis« se ne sme združevati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep za financiranje tveganja, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči.
(Obveznost upravičenca in občine)
(1) Prejemnik podpore mora imeti za nakazilo dodeljenih sredstev odprt transakcijski račun v Republiki Sloveniji.
(2) Prejemnik mora k vlogi predložiti:
– pisno izjavo o vseh drugih pomočeh de minimis, ki jih je upravičenec oziroma enotno podjetje prejelo na podlagi Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831 ali drugih uredb de minimis v predhodnih dveh in v tekočem letu;
– pisno izjavo o drugih že prejetih (ali zaprošenih) pomočeh za iste upravičene stroške in zagotovilo, da z dodeljenim zneskom pomoči de minimis, ne bo presežena zgornja meja de minimis pomoči ter intenzivnosti pomoči po drugih predpisih;
– seznam podjetij, s katerimi je lastniško povezan, tako da se preveri skupen znesek že prejetih de minimis pomoči za vsa, z njim povezana podjetja;
– izjavo o ločitvi dejavnosti oziroma stroškov, vezano na določilo sedmega odstavka 16. člena tega pravilnika.
(3) Občina bo s sklepom/odločbo pisno obvestila prejemnika:
– da je pomoč dodeljena po pravilu de minimis v skladu z Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831,
– o odobrenem znesku de minimis pomoči.
(4) Občina pred odobritvijo pomoči de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013 preveri višino že dodeljene pomoči de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 za posameznega upravičenca v evidenci pomoči de minimis, ki jo vodi ministrstvo, pristojno za finance.
(5) Za upravičence, ki so enotno podjetje, občina pred odobritvijo pomoči de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 preveri, ali že dodeljena pomoč de minimis za vsa podjetja v okviru enotnega podjetja ne presega zgornjih omejitev iz 3. člena Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831.
(6) Občina v 15 dneh po izplačilu pomoči de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 posameznemu upravičencu poroča ministrstvu, pristojnemu za finance, o dodeljenih pomočeh de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 na način, ki ga ministrstvo, pristojno za finance, objavi na osrednjem spletnem mestu državne uprave gov.si.
(Ukrep 3: Pomoč za naložbe v predelavo in trženje kmetijskih in živilskih proizvodov ter naložbe v nekmetijsko dejavnost na kmetiji)
(1) Cilj ukrepa je diverzifikacija dejavnosti na kmetijskih gospodarstvih v predelavo in trženje kmetijskih in živilskih proizvodov ter širjenje nekmetijskih dejavnosti na kmetijskih gospodarstvih. Namen ukrepa je prispevati k ustvarjanju pogojev in možnosti za ohranjanje obstoječih in ustvarjanje novih delovnih mest, izboljšanje dohodkovnega položaja in utrjevanje tržnega položaja kmetijskih gospodarstev.
(2) Predmet podpore so naložbe za:
– predelava kmetijskih proizvodov, zelišč in gozdnih sadežev,
– neposredna prodaja kmetijskih proizvodov na kmetijah in izven kmetije,
– turizem na kmetiji (gostinska in negostinska dejavnost po Uredbi o dopolnilnih dejavnosti na kmetiji),
– dejavnosti povezane s tradicionalnimi znanji na kmetiji (glede na vrste dopolnilnih dejavnosti na kmetiji po Uredbi o dopolnilnih dejavnosti na kmetiji).
(3) Upravičenci do pomoči:
– pravne in fizične osebe, ki ustrezajo kriterijem za mikropodjetja v primerih ukrepov za pomoči de minimis po Uredbi Komisije (EU) št. 2023/2831 – kmetijska gospodarstva, ki se glede na registracijo dejavnosti ukvarjajo s predelavo in trženjem oziroma z nekmetijskimi dejavnostmi, so vpisana v register kmetijskih gospodarstev, opravljajo dejavnost ter izvedejo in uporabljajo naložbo na območju občine in imajo v lasti oziroma zakupu 1 ha primerljivih površin, ki ležijo na območju občine.
(4) Pogoji upravičenosti:
– dovoljenje za opravljanje dejavnosti na kmetijskem gospodarstvu;
– predložitev ustreznega dovoljenja za izvedbo investicije, če je s predpisi s področja gradnje objektov to potrebno;
– predložitev oddane zbirne vloge (subvencijska vloga) v tekočem oziroma preteklem letu, če rok za oddajo zbirne vloge v tekočem letu še ni potekel;
– kot zaključek naložbe se šteje tehnični prevzem ali vključitev kmetijske mehanizacije ali opreme v objektih v proces dela dejavnosti;
– po zaključku investicije mora biti investicija v uporabi za namen, za katerega je upravičenec pridobil sredstva vsaj še 5 let po izplačilu sredstev;
– dejavnost, za katero je upravičenec pridobil sredstva po tem pravilniku, mora upravičenec opravljati vsaj še 5 let po zaključeni investiciji;
– mnenje o upravičenosti in ekonomičnosti investicije, ki ga pripravi pristojna strokovna služba.
(5) Upravičeni stroški:
– stroški izdelave projektne dokumentacije za naložbo v predelavo in trženje kmetijskih in živilskih proizvodov ter naložbe v nekmetijske dejavnosti na kmetiji;
– stroški gradnje ali obnove objekta za dejavnosti predelave in trženja kmetijskih in živilskih proizvodov ter nekmetijske dejavnosti na kmetiji;
– stroški nakupa opreme in naprav, ki je nujno potrebna in neposredno povezana s tehnološkim postopkom in trženjem glede na vrsto dejavnosti predelave in trženja na kmetijah ter nekmetijske dejavnosti.
(6) Intenzivnost pomoči:
– do 65 % upravičenih stroškov naložbe.
(7) Najvišji znesek pomoči za ukrep se določi z javnim razpisom.
(8) Vlogo za pomoč v okviru tega ukrepa predloži nosilec kmetijskega gospodarstva ali član kmetijskega gospodarstva, ki je nosilec dopolnilne dejavnosti na kmetiji.
(Ukrep 4: Pomoč za gozdarstvo)
(1) Namen ukrepa je zmanjšanje nesreč v gozdu ter boljša strojna in tehnična oprema kmetijskih gospodarstev, ki imajo v lasti gozdne površine.
(2) Pomoči bodo dodeljene naložbam v stroje in manjšo opremo za kvalitetnejše delo v gozdu.
(3) Upravičenci do pomoči:
– pravne in fizične osebe, ki ustrezajo kriterijem za mikropodjetja v primerih ukrepov za pomoči de minimis po Uredbi Komisije (EU) št. 2023/2831 – kmetijska gospodarstva, ki so vpisana v register kmetijskih gospodarstev ter izvedejo in uporabljajo naložbo na območju občine in imajo v lasti oziroma zakupu 2 ha gozdnih površin, ki ležijo na območju občine.
– Pogoji upravičenosti:
– upravičenec mora imeti v času oddaje vloge MID številko ter v uporabi najmanj 2 ha gozda;
– upravičenec predloži dokazilo o lastništvu gozdnih parcel;
– predložitev oddane zbirne vloge (subvencijska vloga) v tekočem oziroma preteklem letu, če rok za oddajo zbirne vloge v tekočem letu še ni potekel;
– kot zaključek naložbe se šteje tehnični prevzem ali vključitev gozdarske mehanizacije ali opreme v proces dela v gozdu;
– po zaključku investicije mora investicija biti v uporabi za namen, za katerega je upravičenec pridobil sredstva, vsaj še 5 let po izplačilu sredstev.
(4) Upravičeni stroški:
– stroški gozdarskih strojev in opreme za delo v gozdu (npr. manjša gozdarska mehanizacija, motorne žage, cepilci in zaščitna oprema za delo v gozdu …).
(5) Intenzivnost pomoči:
– do 65 % upravičenih stroškov naložbe.
(6) Najvišji znesek pomoči za ukrep se določi z javnim razpisom.
(Ukrep 5: Pomoč za izobraževanje in usposabljanje na področju nekmetijskih dejavnosti na kmetiji ter predelave in trženja)
(1) Namen ukrepa je podpiranje usposabljanja in izobraževanja na področju dopolnilnih dejavnosti in gozdarstva, kar bi doprineslo k večji konkurenčnosti kmetijskih gospodarstev.
(2) Predmet pomoči:
– organizacija izobraževanj in usposabljanj kmetov na področju nekmetijskih dejavnosti na kmetiji ter predelave in trženja,
– predmet pomoči niso izobraževanja oziroma usposabljanja, ki so del javno veljavnih izobraževalnih programov poklicnega, srednjega in višjega strokovnega izobraževanja ter javno veljavnih študijskih programov.
(3) Upravičenci do pomoči:
– organizacije ali subjekti, ki so registrirani za opravljanje storitev s področij pomoči.
(4) Pogoji upravičenosti:
– izvajalec izobraževanj in usposabljanj mora zagotoviti, da bo pomoč dostopna vsem kmetijskim gospodarstvom na območju občine;
– če je izvajalec skupina proizvajalcev ali druga kmetijska organizacija za vzajemno pomoč, mora zagotoviti, da je pomoč dostopna tudi nečlanom, prispevek za udeležbo nečlanov se omeji na stroške za zagotavljanje storitev;
– izvajalec izobraževanj in usposabljanj je dolžan po zaključenem usposabljanju občini predložiti seznam upravičenih udeležencev izobraževanja in usposabljanja, z vsemi zakonsko obveznimi podatki: udeleženci morajo biti vpisani v register kmetijskih gospodarstev ali morajo biti njihovi družinski člani;
– program izobraževanja ali usposabljanja;
– podrobnejši pogoji bodo opredeljeni v javnem razpisu.
(5) Upravičeni stroški:
– stroški organiziranja in izvedbe programov usposabljanja in izobraževanja (prostor, predavatelji, oglaševanje).
(6) Višina pomoči se dodeli v višini do 100 % upravičenih stroškov.
(7) Znesek pomoči za ukrep se določi z javnim razpisom.
(Ukrep 6: Šolanje na srednjih poklicnih in srednjih strokovnih izobraževalnih programih s področja kmetijstva in gozdarstva)
(1) Namen ukrepa je zagotoviti usposobljene kadre za delo v kmetijstvu in gozdarstvu.
(2) Upravičenci do pomoči so dijaki, ki se šolajo v srednjih poklicnih in srednjih strokovnih izobraževalnih programih s področja kmetijstva in gozdarstva ter imajo stalno prebivališče v občini.
(3) Pogoji za dodelitev pomoči:
– uspešno zaključeno šolanje v tekočem šolskem letu,
– podrobnejša merila za dodelitev sredstev se določijo v javnem razpisu.
(4) Najvišji znesek pomoči za ukrep se določi z javnim razpisom.
(Ukrep 7: Podpora delovanju društev s področja kmetijstva in razvoja podeželja)
(1) Društva predstavljajo temelj za izmenjavo znanj in izkušenj med prebivalstvom, ki živi na podeželju. Z ukrepom se spodbuja delovanje društev, s tem pa se dolgoročno dvigne tudi kvaliteto življenja na podeželju.
(2) Upravičenci do pomoči so registrirana društva in njihova združenja, ki delujejo na območju občine na področju kmetijstva, gozdarstva in razvoja podeželja.
(3) Pogoji za dodelitev pomoči:
– društva imajo urejeno evidenco o članstvu;
– sofinancirajo se izključno nepridobitne dejavnosti društev;
– merila za pridobitev sredstev se določi z javnim razpisom.
(4) Upravičeni stroški so materialni stroški za delovanje društva.
(5) Intenzivnost pomoči je do 100 % upravičenih stroškov.
(6) Najvišji znesek pomoči za ukrep se določi z javnim razpisom.
V. POSTOPKI ZA DODELITEV POMOČI IN IZBOR UPRAVIČENCEV
(Postopek za dodelitev pomoči)
(1) Pomoči se dodeljujejo na podlagi letno izvedenega javnega razpisa, v katerem občina podrobneje določi merila ter način uveljavljanja in koriščenja sredstev. Za izvedbo postopka župan imenuje komisijo.
(2) O dodelitvi sredstev po tem pravilniku odloča direktor občinske uprave oziroma pooblaščena oseba.
(1) Javni razpis določa višino razpoložljivih sredstev, najvišjo višino dodeljene pomoči za posamezen ukrep, merila ter način uveljavljanja in koriščenja sredstev.
(2) Javni razpis je objavljen na krajevno običajen način in vsebuje:
– ime oziroma naziv in sedež občine, ki dodeljuje sredstva;
– pravno podlago za izvedbo javnega razpisa;
– predmet javnega razpisa oziroma ukrepe, za katere se dodeljujejo sredstva;
– navedbo osnovnih pogojev za kandidiranje na javnem razpisu ter pogoje za pridobitev sredstev;
– najvišjo višino dodeljene pomoči za posamezne ukrepe na upravičenca;
– merila za vrednotenje vlog;
– rok in način oddaje vlog za dodelitev sredstev;
– kraj, čas ter osebo, pri kateri lahko zainteresirani dvignejo razpisno dokumentacijo;
– datum odpiranja vlog za dodelitev sredstev oziroma datumi odpiranja vlog, če je v javnem razpisu predvideno zaporedno odpiranje le-teh;
– navedba o tem, kdo s sklepom odloči o dodelitvi sredstev in kdo o pritožbi zoper ta sklep;
– določitev obdobja, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva oziroma roki, če je predvideno zaporedno dodeljevanje sredstev.
(3) Za izvedbo postopka javnega razpisa se uporabljajo področni predpisi.
(1) Razpisno dokumentacijo za izvedbo javnega razpisa pripravi strokovna komisija z vsemi podatki, ki omogočajo izdelati popolno vlogo.
(2) Razpisna dokumentacija vsebuje:
– besedilo javnega razpisa;
– prijavni obrazec, ki vsebuje osnovne podatke o vlagatelju, podatke o predmetu sofinanciranja in izjave vlagatelja;
– navedbo potrebnih dokumentov, ki jih mora vlagatelj predložiti kot dokazilo, da izpolnjuje pogoje za kandidiranje na javnem razpisu;
– merila za vrednotenje vlog;
– vzorec pogodbe o sofinanciranju;
– druge priloge.
(1) Vloge, prispele na javni razpis pregleda in oceni komisija, ki jo imenuje in razrešuje župan. Sestavljajo jo predsednik in najmanj dva člana komisije, ki ne smejo biti z vlagatelji interesno povezani v smislu poslovne povezanosti ali sorodstvenega razmerja, razen v primeru, da komisije ni mogoče sestaviti drugače.
(2) Naloge strokovne komisije so:
– pripravi razpisno dokumentacijo;
– ugotavlja pravočasnost prispelih vlog;
– odpira prispele vloge;
– preveri formalno pravilnost vloge;
– ugotovi, ali prijavitelji izpolnjujejo pogoje;
– strokovno pregleda vloge in jih oceni skladno z merili za vrednotenje;
– pripravi predlog dodelitve sredstev;
– lahko opravi ogled ter pripravi mnenje, kadar vlagatelji uveljavljajo posege v kmetijska zemljišča.
(1) Po preteku razpisnega roka strokovna komisija odpre po vrstnem redu prispele vloge in ugotovi njihovo formalno popolnost. O odpiranju vlog komisija sestavi zapisnik.
(2) Pristojni uslužbenec pozove vlagatelje, ki so oddali nepopolne vloge, za dopolnitev. Rok za dopolnitev vloge je največ 8 (osem) dni od prejema poziva za dopolnitev vloge.
(3) Vloge, ki niso pravočasne ali niso bile dopolnjene v danem roku ali jih ni vložila upravičena oseba, oddelek za gospodarstvo zavrže s sklepom. Zoper sklep, s katerim je vloga zavržena, ima vlagatelj pravico do pritožbe v roku 8 (osem) dni od dneva vročitve sklepa. O pritožbi odloča župan Občine Jesenice. Odločitev župana je dokončna. Proti dokončnemu upravnemu aktu, zoper katerega ni več mogoče vložiti rednih pravnih sredstev, je dopusten upravni spor pred upravnim sodiščem.
(4) Pred ocenjevanjem popolnih vlog bo strokovna komisija preverila, ali vloga ustreza predmetu in vsem pogojem razpisa. V primeru, da vloga ne bo ustrezala predmetu in ne bo izpolnjevala pogojev javnega razpisa, je komisija ne bo ocenjevala in bo vlogo zavrgla.
(5) Strokovna komisija lahko za vloge, s katerimi vlagatelji uveljavljajo posege v kmetijska zemljišča, opravi terenski ogled ter na podlagi tega pripravi mnenje. Mnenje oziroma ugotovitve in predlogi komisije se upoštevajo pri vrednotenju vlog, pogoji, ki jih mora vlagatelj izpolnjevati, pa se vključijo v pogodbo iz 30. člena tega pravilnika.
(6) O postopku in rezultatih ocenjevanja na podlagi meril za vrednotenje vlog, strokovna komisija sestavi zapisnik. Nato komisija pripravi predlog razdelitve sredstev posameznim upravičencem.
(Sprejem odločitve in reševanje zadev v pritožbenem roku)
(1) Na podlagi končnega predloga razdelitve sredstev s strani strokovne komisije direktor občinske uprave oziroma pooblaščena oseba odloči o dodelitvi sredstev s sklepom, ki ga posreduje vsem vlagateljem. Zoper sklep o dodelitvi sredstev ima vlagatelj pravico do pritožbe v roku 8 (osem) dni od dneva vročitve sklepa o dodelitvi sredstev. O pritožbi odloča župan Občine Jesenice. Odločitev župana je dokončna. Proti dokončnemu upravnemu aktu, zoper katerega ni več mogoče vložiti rednih pravnih sredstev, je dopusten upravni spor pred upravnim sodiščem.
(2) Sklep postane izvršljiv z dnem dokončnosti le-tega. Vlagatelji imajo možnost podati izjavo, da se odpovedujejo pravici do pritožbe, v tem primeru sklep postane dokončen že pred potekom pritožbenega roka.
(1) Po pravnomočnosti sklepa o dodelitvi sredstev se z upravičenci sklene pogodba, ki jo podpiše župan Občine Jesenice. V pogodbi se podrobneje uredijo način in pogoji koriščenja sredstev ter se opredelijo morebitna dokazila o izpolnitvi prevzetih obveznosti.
(2) Upravičenec mora podpisano pogodbo, skupaj z dokazili, vrniti do roka, določenega v pogodbi, v nasprotnem primeru se domneva, da upravičenec odstopa od vloge in da je občina prosta obveznosti, ki bi zanjo izhajale iz sklepa o dodelitvi sredstev.
(Nadzor nad namensko porabo sredstev)
(1) Nadzor nad namensko porabo dodeljenih sredstev in izvajanjem aktivnosti opravlja oddelek za gospodarstvo oziroma s strani župana pooblaščena oseba.
(2) V primeru ugotovljene nenamenske porabe sredstev, mora prejemnik vrniti pridobljena sredstva v celoti in s pripadajočimi zakonitimi zamudnimi obrestmi, obračunani od dneva nakazila prejemniku, če se ugotovi:
– da je upravičenec za katerikoli namen pridobitve sredstev navajal neresnične podatke;
– da so bila dodeljena sredstva delno ali v celoti nenamensko porabljena;
– da je upravičenec za isti namen in iz istega naslova že pridobil finančna sredstva;
– da upravičenec naložbe po zaključku ni imel v uporabi za namen, za katerega je pridobil sredstva, vsaj še 5 let po izplačilu sredstev;
– da je prejemnik davčni dolžnik.
(3) V primeru ugotovljene nenamenske porabe sredstev, upravičenec izgubi pravico do pridobitve sredstev po tem pravilniku za naslednji dve leti.
(4) Upravičenec, ki je že pridobil pomoč iz tega pravilnika za enako naložbo, kot jo je navedel v vlogi, ne more kandidirati naslednjih 5 let.
(5) V primeru, da upravičenec odobrenih sredstev ne izkoristi v pogodbeno določenem roku (razen v primeru višje sile, v skladu z definicijo v nacionalnih operativnih strateških dokumentih državnih razpisov za področje kmetijstva), izgubi pravico do pridobitve sredstev po tem pravilniku za naslednji dve leti.
(6) Upravičenec mora po izplačilu sredstev omogočiti, da lahko Komisija za terenske oglede, ki jo s sklepom imenuje župan, v naslednjih 5 letih po pridobitvi pomoči preveri, če se naložba uporablja za namen, za katerega je upravičenec pridobil sredstva in preveri predpisano dokumentacijo.
(7) Občina bo prekinila dodelitev in/ali izplačilo katere koli pomoči v okviru priglašene sheme pomoči kateremu koli podjetju, ki je pred tem koristilo nezakonito pomoč, ki je bila s sklepom Evropske komisije razglašena za nezdružljivo (ad hoc pomoč ali pomoč iz sheme pomoči, ki je bila razglašena za nezdružljivo), dokler navedeno podjetje ne vrne ali vplača na blokiran račun skupnega zneska nezakonite in nezdružljive pomoči ter ustreznih obresti za vračilo.
VII. HRAMBA DOKUMENTACIJE
(Hramba dokumentacije in evidenca)
(1) Upravičenec mora hraniti vso dokumentacijo, ki je bila podlaga za odobritev pomoči po tem pravilniku, deset let od datuma prejema pomoči.
(2) Občina mora voditi natančne evidence z informacijami o dodeljenih pomočeh in dokazili o izpolnjevanju pogojev deset let od dneva zadnje dodelitve pomoči po tem pravilniku.
VIII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati Odlok o dodelitvi pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva, gozdarstva in podeželja v Občini Jesenice (Uradni list RS, št. 45/15 in 28/21).
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-2/2024
Jesenice, dne 25. septembra 2024