Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18 in 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23 – v nadaljevanju: ZJF), 18. člena Statuta Občine Ajdovščina (Uradni list RS, št. 79/22) je Občinski svet Občine Ajdovščina na 16. redni seji dne 3. 10. 2024 sprejel
o proračunu Občine Ajdovščina za leto 2026
S tem odlokom se za Občino Ajdovščina za leto 2026 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni podkontov.
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
| Skupina/podskupina kontov | Proračun 2026 |
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV |
I. | SKUPAJ PRIHODKI | 63.469.410,02 |
70 | DAVČNI PRIHODKI | 18.835.263,25 |
700 | davki na dohodek in dobiček | 15.019.048,00 |
703 | davki na premoženje | 3.320.315,25 |
704 | domači davki na blago in storitve | 495.900,00 |
71 | NEDAVČNI PRIHODKI | 7.383.955,20 |
710 | udeležba na dobičku in dohodki od premoženja | 3.526.224,53 |
711 | takse in pristojbine | 36.000,00 |
712 | denarne kazni | 144.500,00 |
713 | prihodki od prodaje blaga in storitev | 25.350,00 |
714 | drugi nedavčni prihodki | 3.651.880,67 |
72 | KAPITALSKI PRIHODKI | 8.212.000,00 |
720 | prihodki od prodaje osnovnih sredstev | 5.200,000,00 |
722 | prihodki od prodaje zemljišč in neopredmetenih osnovnih sredstev | 3.012.000,00 |
73 | PREJETE DONACIJE | 1.680,00 |
730 | prejete donacije iz domačih virov | 1.680,00 |
74 | TRANSFERNI PRIHODKI | 16.236.911,57 |
740 | transferni prihodki iz drugih javnofinančih institucij | 11.915.524,07 |
741 | prejeta sredstva iz državnega proračuna in proračuna EU | 6.814.487,50 |
78 | PREJETA SREDSTVA IZ EVROPSKE UNIJE | 10.306.500,00 |
787 | prejeta sredstva iz drugih evropskih institucij | 10.306.500,00 |
II. | SKUPAJ ODHODKI | 69.025.602,66 |
40 | TEKOČI ODHODKI | 9.196.340,74 |
400 | plače in drugi izdatki zaposlenim | 1.916.689,66 |
401 | prispevki delodajalcev za socialno varnost | 308.488,08 |
402 | izdatki za blago in storitve | 6.348.777,00 |
403 | plačila domačih obresti | 480.986,00 |
409 | sredstva, izločena v rezerve | 141.400,00 |
41 | TEKOČI TRANSFERI | 13.966.307,92 |
410 | subvencije | 684.800,00 |
411 | transferi posameznikom in gospodinjstvom | 5.987.513,00 |
412 | transferi neprofitnim organizacijam | 1.704.303,84 |
413 | drugi tekoči domači transferi | 5.589.691,08 |
42 | INVESTICIJSKI ODHODKI | 45.358.685,00 |
420 | nakup in gradnja osnovnih sredstev | 45.358.685,00 |
43 | INVESTICIJSKI TRANSFERI | 504.269,00 |
431 | investicijski transferi fiz. in prav. osebam, ki niso proračunski uporabniki | 375.000,00 |
432 | investicijski transferi proračunskim uporabnikom | 129.269,00 |
III. | PRORAČUNSKI PRESEŽEK – PRIMANJKLJAJ | 5.556.192,64 |
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB |
IV. | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV | 0,00 |
75 | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV | 0,00 |
751 | prodaja kapitalskih deležev | 0,00 |
V. | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV | 0,00 |
44 | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV | 0,00 |
441 | povečanje kapitalskih deležev in naložb | 0,00 |
VI. | PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEM. KAPITAL. DELEŽEV | |
C. RAČUN FINANCIRANJA |
VII. | ZADOLŽEVANJE | 6.999.145,00 |
50 | ZADOLŽEVANJE | 6.999.145,00 |
500 | zadolževanje | 6.999.145,00 |
VIII. | ODPLAČILO DOLGA | |
55 | ODPLAČILO DOLGA | 1.442.952,36 |
500 | oplačilo domačega dolga | 1.442.952,36 |
IX. | POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA RAČUNIH | 0,00 |
X. | NETO ZADOLŽEVANJE | 5.556.192,64 |
XI. | NETO FINANCIRANJE | –1.442.952,36 |
| STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE 31. 12. 2025 | 0,00 |
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podkonte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – podkontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Ajdovščina.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – podkonta.
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem odstavku 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. prihodki požarne takse
2. prihodki krajevnih skupnosti
3. sredstva okoljskih dajatev
4. prihodki prejeti iz državnega proračuna
5. sredstva komunalnega prispevka
6. najemnina za poslovne prostore
7. najemnina za komunalno infrastrukturo
8. sredstva donacije za večnamenski helikopterski center v Ajdovščini
9. sredstva donacije za ozelenitev javnih površin v Ajdovščini in njeni okolici
10. sredstva donacije za zdravstveni center
11. sredstva donacije za letalski muzej in center znanosti.
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, sprememba proračuna ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna za finančni načrt občinske uprave, župana, občinskega sveta, nadzornega odbora in medobčinske uprave, na predlog neposrednega uporabnika občinske uprave odloča župan, pri čemer se prerazporeditve lahko opravijo v okviru proračunskega uporabnika.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna za finančne načrte krajevnih skupnosti odloča na predlog neposrednega uporabnika krajevne skupnosti predsednik krajevne skupnosti. Prerazporejanje pravic porabe v finančnih načrtih krajevnih skupnosti iz investicijskih odhodkov na tekoče odhodke ni dovoljeno, prav tako ni dovoljeno prerazporejanje namenskih odhodkov za delovanje, financiranih iz transfernih prihodkov, med nameni, razen med odhodki, ki se pomenijo operativne stroške (elektrika, voda, komunalne storitve, poraba kuriv in stroški ogrevanja, tekoče vzdrževanje objektov). Neporabljene transferne prihodke za tekočo porabo po stanju na dan 31.12. krajevne skupnosti vrnejo v občinski proračun.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu avgustu in konec leta z zaključnim računom poroča svetu o veljavnem proračunu za leto 2026 in njegovi realizaciji.
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu za projekte, ki so vključeni v veljavni načrt razvojnih programov, odda javno naročilo za celotno vrednost projekta, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati:
– v letu 2027 20 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika in
– v ostalih letih 10 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za tekoče odhodke in tekoče transfere ne sme presegati 20 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za pogodbe za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov ter prevzemanje obveznosti za pogodbe, ki se financirajo iz predpristopnih pomoči, popristopnih pomoči in sredstev drugih donatorjev.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
Neposredni uporabnik vodi evidenco projektov iz veljavnega načrta razvojnih programov.
Spremembe veljavnega načrta razvojnih programov so uvrstitev projektov v načrt razvojnih programov in druge spremembe projektov.
Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20 % in ki niso predmet sofinanciranj mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega leta v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta, razen projektov, ki so predmet sofinanciranj. Ti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve župana.
Vse tako sprejete spremembe so sestavni del gradiva pri sprejemanju prvega proračuna, prvega rebalansa proračuna ali prve spremembe proračuna.
Investicijsko dokumentacijo za investicijske projekte potrjuje župan in o tem obvesti občinski svet.
Podračun proračunske rezerve, oblikovane po ZJF, je proračunski sklad. Proračunska rezerva se v letu 2026 oblikuje v višini 50.000,00 €.
Na predlog Oddelka za finance odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 10.000,00 € župan in o tem obvešča občinski svet v poročilu o izvrševanju proračuna v mesecu avgustu in konec leta z zaključnim računom za leto 2026.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE
Krajevna skupnost lahko sklepa pravne posle samo s predhodnim soglasjem župana, razen pravnih poslov, povezanih s tekočim vzdrževanjem ter pravnih poslov v zvezi z investicijami v višini do 10.000 €.
Če so izpolnjeni pogoji iz ZJF, lahko župan odpiše ali delno odpiše plačilo dolga v skupni višini 20.000 €.
Načrt ravnanja s stvarnimi premoženjem vsebuje načrt pridobivanja in načrt razpolaganja s stvarnim premoženjem. Občinski svet sprejme načrt ravnanja s stvarnim premoženjem ob sprejemu proračuna in ga po potrebi spremeni ob sprejemu rebalansa proračuna oziroma ob sprejemu spremembe proračuna.
V primerih, ko se spremenijo nepremičnine na območjih, ki so že vključena v načrt ravnanja s stvarnim premoženjem, se lahko načrt ravnanja samo posodobi. Posodobitve v načrtu ravnanja s stvarnim premoženjem potrdi občinski svet s sklepom.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežka izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se lahko občina investicije za proračun leta 2026 lahko zadolži do višine 6.999.145,00 eur.
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežka izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2026 lahko likvidnostno zadolži.
Za sredstva sofinanciranja investicije iz proračuna Evropske unije se občina lahko zadolži največ do višine odobrenih sredstev in največ za obdobje do prejema teh sredstev.
Javni zavodi, javni skladi in javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina, morajo pred zadolžitvijo pridobiti soglasje ustanovitelja in se lahko zadolžijo le, če imajo zagotovljena sredstva za servisiranje dolga iz neproračunskih virov in za zadolžitev ni potrebno poroštvo občine.
Javni zavodi, javni skladi in javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina se lahko v letu 2026 zadolžijo do skupne višine 2.000.000 eur.
14. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 4102-5/2024
Ajdovščina, dne 3. oktobra 2024