Uradni list

Številka 87
Uradni list RS, št. 87/2024 z dne 11. 10. 2024
Uradni list

Uradni list RS, št. 87/2024 z dne 11. 10. 2024

Kazalo

2651. Odlok o ravnanju s komunalnimi odpadki v Občini Ilirska Bistrica, stran 8497.

  
Na podlagi 62. člena Zakona o lokalni samoupravi /ZLS/ (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 11/14 – popr., 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A, 80/20 – ZIUOOPE in 62/24 – odl. US), 233. člena Zakona o varstvu okolja /ZVO-2(Uradni list RS, št. 44/22, 18/23 – ZDU-1O, 78/23 – ZUNPEOVE in 23/24), 3. in 7. člena Zakona o gospodarskih javnih službah /ZGJS/ (Uradni list RS, št. 32/93, 30/98, 127/06 – ZJZP, 38/10 – ZUKN, 57/11 – ORZGJS40), 3. člena Zakona o prekrških /ZP-1/ (Uradni list RS, št. 29/11 – uradno prečiščeno besedilo, 21/13, 111/13, 74/14 – odl. US, 92/14 – odl. US, 32/16, 15/17 – odl. US, 73/19 – odl. US, 175/20 – ZIUOPDVE, 5/21 – odl. US in 38/24), Uredbe o obvezni občinski gospodarski javni službi zbiranja komunalnih odpadkov (Uradni list RS, št. 33/17, 60/18 in 44/22 – ZVO-2), Uredbe o odpadkih (Uradni list RS, št. 77/22 in 113/23), Uredbe o ravnanju z biološko razgradljivimi kuhinjskimi odpadki in zelenim vrtnim odpadom (Uradni list RS, št. 39/10 in 44/22 – ZVO-2), Uredbe o odlagališčih odpadkov (Uradni list RS, št. 10/14, 54/15, 36/16, 37/18, 13/21, 44/22 – ZVO-2), 3. člena Odloka o gospodarskih javnih službah na območju v Občini Ilirska Bistrica (Primorske novice 11/95 in Uradni list RS, št. 44/23) in 91. člena Statuta Občine Ilirska Bistrica (Uradni list RS, št. 189/20) je Občinski svet Občine Ilirska Bistrica na 14. redni seji dne 26. 9. 2024 sprejel
O D L O K 
o ravnanju s komunalnimi odpadki v Občini Ilirska Bistrica 
I. SPLOŠNE DOLOČBE 
1. člen 
(namen odloka) 
(1) Odlok določa način in pogoje opravljanja obveznih gospodarskih javnih služb zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov, obdelave določenih vrst komunalnih odpadkov in odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov na območju Občine Ilirska Bistrica.
(2) V tem odloku uporabljeni izrazi, zapisani v moški slovnični obliki, so uporabljeni kot nevtralni za moške in ženske.
2. člen 
(vsebina odloka) 
Ta odlok določa:
– organizacijsko in prostorsko zasnovo opravljanja javnih služb,
– vrsto in obseg storitev javnih služb ter njihove prostorske razporeditve,
– pogoje za zagotavljanje in uporabo storitev javnih služb,
– način obveščanja uporabnikov,
– pravice in obveznosti uporabnikov storitev javne službe,
– vire financiranja javne službe in način njenega oblikovanja,
– vrsto objektov in naprav, potrebnih za izvajanje javne službe, ki so last Občine Ilirska Bistrica,
– cene storitve javne službe,
– nadzor nad izvajanjem javne službe,,
– javna pooblastila izvajalca javne službe,
– kazenske določbe in
– prehodne in končne določbe.
3. člen 
(cilji ravnanja s komunalni odpadki) 
Cilji ravnanja z odpadki po tem odloku so:
– zagotoviti učinkovito organiziranost za uspešno doseganje predpisanih standardov in ciljev ravnanja z odpadki,
– omogočiti povzročiteljem komunalnih odpadkov dostop do storitev javnih služb,
– zagotoviti ločeno zbiranje komunalnih odpadkov na izvoru nastajanja,
– zagotoviti preprečevanje nenadzorovanega odlaganja odpadkov,
– zagotoviti vračanje koristnih odpadkov v ponovno uporabo,
– urediti zbiranje in prevoz komunalnih odpadkov tudi za objekte, v katerih ni prebivalcev s stalnim ali začasnim prebivališčem ter za počitniške objekte,
– določiti obvezna vlaganja v vso opremo in lokacije, ki so potrebne za izvajanje gospodarskih javnih služb, kar je v pristojnosti izvajalca javne službe,
– določiti obvezna vlaganja v osveščanje uporabnikov glede ravnanja z odpadki, kar je določeno kot obveznost izvajalca javne službe,
– uveljavitev načela, da stroške plača povzročitelj komunalnih odpadkov,
– zagotavljati podatke, poročati in obveščati pristojne službe o ravnanju z odpadki.
4. člen 
(subjekti) 
Subjekti ravnanja s komunalnimi odpadki so:
1. Občina Ilirska Bistrica (v nadaljevanju: Občina),
2. izvajalec javne službe zbiranja: Javno podjetje Komunala Ilirska Bistrica, d.o.o.,
3. koncesionar je fizična ali pravna oseba, ki bo v okviru javnega razpisa izbrana kot izvajalec obvezne občinske gospodarske javne službe obdelave določenih vrst komunalnih odpadkov in odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov na celotnem območju Občine Ilirska Bistrica in
4. povzročitelji odpadkov.
5. člen 
(uporaba predpisov) 
Za vprašanja, povezana z izvajanjem javnih služb, ki niso posebej urejena s tem odlokom, se uporabljajo predpisi s področja varstva okolja in ravnanja z odpadki.
6. člen 
(opredelitev pojmov) 
(1) Izrazi, uporabljeni v tem odloku, imajo naslednji pomen:
1. biološki odpadki so biološki odpadki iz predpisa, ki ureja odpadke;
2. izrabljene gume so izrabljene gume v skladu s predpisom, ki ureja ravnanje z izrabljenimi gumami;
3. izvajalec obvezne občinske gospodarske javne službe zbiranja komunalnih odpadkov (v nadaljnjem besedilu: izvajalec javne službe) je zbiralec iz predpisa, ki ureja odpadke, ki je z aktom Občine določen za izvajalca obvezne občinske gospodarske javne službe zbiranja komunalnih odpadkov;
4. izvirni povzročitelj komunalnih odpadkov (v nadaljnjem besedilu: uporabnik) je oseba, katere delovanje ali dejavnost povzroča nastajanje komunalnih odpadkov;
5. javna prireditev je javna prireditev v skladu z zakonom, ki ureja javna zbiranja;
6. komunalni odpadki so komunalni odpadki v skladu z zakonom, ki ureja varstvo okolja;
7. kosovni odpadki so komunalni odpadki s številko odpadka 20 03 07, vključno s pohištvom in vzmetnicami, ki zaradi svoje velikosti, oblike ali teže niso primerni za prepuščanje v zabojnikih ali vrečah za druge komunalne odpadke;
8. ločene frakcije komunalnih odpadkov (v nadaljnjem besedilu: ločene frakcije) so nenevarni in nevarni komunalni odpadki, ki se v skladu s to uredbo zbirajo ločeno od mešanih komunalnih odpadkov;
9. ločeno zbiranje komunalnih odpadkov je ločeno zbiranje iz predpisa, ki ureja odpadke;
10. mešani komunalni odpadki so komunalni odpadki s številko odpadka 20 03 01, razen ločenih frakcij, odpadkov s tržnic in odpadkov iz čiščenja cest, blata iz greznic in odpadkov iz čiščenja kanalizacije;
11. nenevarni komunalni odpadki so komunalni odpadki, ki so nenevarni odpadki v skladu s predpisom, ki ureja odpadke;
12. nevarni komunalni odpadki so komunalni odpadki, ki so nevarni odpadki v skladu s predpisom, ki ureja odpadke;
13. oddaja je postopek oddaje odpadka v nadaljnje ravnanje v skladu s predpisom, ki ureja odpadke;
14. odpadki iz čiščenja cest so odpadki s številko odpadka 20 03 03, ki nastajajo pri opravljanju obvezne občinske gospodarske javne službe urejanja in čiščenja javnih površin;
15. odpadki s tržnic so odpadki s številko odpadka 20 03 02, ki nastajajo pri obratovanju tržnic;
16. odpadki z vrtov, parkov in pokopališč so odpadki iz podskupine 20 02 s seznama odpadkov;
17. odpadna embalaža je odpadna embalaža iz predpisa, ki ureja ravnanje z embalažo in odpadno embalažo;
18. odpadna električna in elektronska oprema iz gospodinjstev (v nadaljnjem besedilu: OEEO) je OEEO iz gospodinjstev iz predpisa, ki ureja odpadno električno in elektronsko opremo;
19. premična zbiralnica je tovorno vozilo ali začasno urejen in pokrit prostor, opremljen za prepuščanje ločenih frakcij, ki so nevarni komunalni odpadki;
20. prepuščanje je postopek oddaje odpadka v nadaljnje ravnanje v skladu s predpisom, ki ureja odpadke;
21. prevzemno mesto je mesto, na katerem izvajalec javne službe prevzame komunalne odpadke, ki mu jih uporabniki prepustijo po sistemu od vrat do vrat;
22. seznam odpadkov je seznam odpadkov iz priloge Odločbe Komisije z dne 3. maja 2000 o nadomestitvi Odločbe 94/3/ES o oblikovanju seznama odpadkov skladno s členom 1(a) Direktive Sveta 75/442/EGS o odpadkih in Odločbe Sveta 94/904/ES o oblikovanju seznama nevarnih odpadkov skladno s členom 1(4) Direktive Sveta 91/689/EGS o nevarnih odpadkih (UL L št. 226 z dne 6. 9. 2000, str. 3), zadnjič spremenjene s Sklepom Komisije z dne 18. decembra 2014 o spremembi Odločbe Komisije 2000/532/ES o seznamu odpadkov v skladu z Direktivo 2008/98/ES Evropskega parlamenta in Sveta (UL L št. 370 z dne 30. 12. 2014, str. 44);
23. sistem od vrat do vrat je sistem prepuščanja določenih komunalnih odpadkov, pri katerem je prevzemno mesto za prepuščanje teh odpadkov namenjeno določenim znanim uporabnikom;
24. skupno prevzemno mesto: ustrezno urejen prostor, od koder izvajalec javne službe redno odvaža odpadke več uporabnikov skupaj (večstanovanjske stavbe);
25. številka odpadka je številka odpadka s seznama odpadkov;
26. uporabnik storitev javne službe zbiranja (v nadaljnjem besedilu: uporabnik) je izvirni povzročitelj;
27. zbiralnica ločenih frakcij (ekološki otok): je prostor, urejen in opremljen za ločeno zbiranje in začasno hranjenje posameznih ločeno zbranih odpadkov, kjer uporabniki javne službe te frakcije prepuščajo izvajalcu zbiranja. Na zbiralnicah ločenih frakcij so nameščeni namenski zabojniki za ločeno zbiranje posameznih ločeno zbranih odpadkov;
28. zbirni center je zbirni center v skladu s predpisom, ki ureja odpadke, namenjen za prevzemanje, predhodno sortiranje in predhodno skladiščenje komunalnih odpadkov;
29. zbirno mesto je stalno mesto, ki je na utrjeni zasebni ali javni površini in je namenjeno postavitvi zabojnikov za zbiranje odpadkov.
(2) Izrazi, ki niso posebej navedeni v tem členu, imajo enak pomen, kot je določen v državnem predpisu, ki ureja ravnanje z odpadki.
7. člen 
(strokovno tehnične, organizacijske in razvojne naloge) 
(1) Strokovno tehnične, organizacijske in razvojne naloge na področju opravljanja dejavnosti javnih služb so naloge, ki se nanašajo zlasti na:
– razvoj, načrtovanje in pospeševanje dejavnosti javnih služb,
– izvajanje trajnostno naravnanih tekočih in novih projektov ter zasledovanje ciljev teh projektov, vključno z analiziranjem, poročanjem in informiranjem v zvezi s temi projekti,
– spodbujanje preoblikovanja izdelkov in materialov, ki jih ni možno reciklirati ali kompostirati, preko lokalnih akcij in kampanj (center ponovne uporabe),
– investicijsko načrtovanje in gospodarjenje z objekti in napravami potrebnimi za izvajanje dejavnosti javnih služb,
– strokovni nadzor nad izvajalcem javnih služb,
– financiranje dejavnosti javnih služb,
– opravljanje drugih nalog, določenih z zakonom.
(2) Naloge iz prvega odstavka tega člena opravlja pristojni organ občinske uprave, ki določene obveznosti lahko poveri izvajalcu javne službe.
8. člen 
(subsidiarno ukrepanje) 
(1) Občina skrbi za odpravo posledic čezmerne obremenitve okolja zaradi ravnanja s komunalnimi odpadki po tem odloku in krije stroške odprave teh posledic, če jih ni mogoče naložiti določenim ali določljivim povzročiteljem ali ni pravne podlage za naložitev obveznosti povzročitelju obremenitve ali posledic ni mogoče drugače odpraviti.
(2) Izvajalec javne službe zbiranja je v primeru iz prejšnjega odstavka dolžan zagotoviti zbiranje in prevoz komunalnih odpadkov, ki povzročajo čezmerno obremenitev okolja ter oddajo teh odpadkov v obdelavo.
(3) Če se v primeru iz prvega odstavka tega člena povzročitelj ugotovi kasneje, ima Občina pravico in dolžnost od njega izterjati vračilo stroškov.
II. ORGANIZACIJSKA IN PROSTORSKA ZASNOVA OPRAVLJANJA JAVNE SLUŽBE 
9. člen 
(oblika izvajanja javne službe) 
(1) Občina na svojem območju zagotavlja javno službo zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov, javno službo obdelave določenih vrst komunalnih odpadkov in javno službo odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov za celotno območje občine, v obsegu in pod pogoji, določenimi s tem odlokom.
(2) Izvajalec javne službe zbiranja je Javno podjetje Komunala Ilirska Bistrica, d.o.o., Prešernova ulica 7, 6250 Ilirska Bistrica.
(3) Občina zagotavlja izvajanje obveznih gospodarskih javnih služb obdelave določenih vrst komunalnih odpadkov in odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov, kot so opredeljeni v tem odloku, s podelitvijo koncesije.
(4) Za izvajanje posamezne dejavnosti ali storitve gospodarske javne službe iz prvega odstavka tega člena lahko izvajalec javne službe s soglasjem Občine pooblasti na podlagi predpisov podizvajalca, ki je registriran v skladu s predpisi, ki urejajo področje ravnanja z odpadki in izpolnjuje druge pogoje za izvajanje gospodarske javne službe.
(5) Razpis za podelitev koncesij se praviloma izvede istočasno za obe gospodarski javni službi.
(6) Koncesiji za gospodarski javni službi iz tretjega odstavka tega člena se podelita ločeno, koncesijsko razmerje nastane in preneha za vsako gospodarsko javno službo posebej.
(7) Koncesionar bo izvajal gospodarsko javno službo v skladu s tem odlokom, koncesijskim aktom, ki ga bo sprejel Občinski svet Občine Ilirska Bistrca, koncesijsko pogodbo ter veljavnimi predpisi, ki urejajo izvajanje gospodarskih javnih služb ravnanja z odpadki.
(8) Storitve javne službe ravnanja z odpadki so kot javne dobrine zagotovljene vsakomur pod enakimi pogoji.
III. VRSTA IN OBSEG STORITEV JAVNE SLUŽBE 
10. člen 
(vrste javne službe) 
Javne službe po tem odloku obsegajo storitve:
1. zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov, in sicer:
– storitve prevzemanja določenih vrst komunalnih odpadkov na prevzemnih mestih, zbiralnicah ločenih frakcij, zbirnem centru in premičnih zbiralnicah,
– storitve prevoza prevzetih komunalnih odpadkov z namenom oddaje v nadaljnjo obdelavo,
2. obdelave določenih vrst komunalnih odpadkov,
3. odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja odpadkov.
1. Zbiranje določenih vrst komunalnih odpadkov
11. člen 
(dejavnost in vrste komunalnih odpadkov) 
(1) Dejavnost javne službe zbiranja je zbiranje komunalnih odpadkov in oddajanje v nadaljnje ravnanje z njimi v skladu s predpisi, ki urejajo odpadke.
(2) Izvajanje dejavnosti iz prejšnjega odstavka mora biti zagotovljeno za celotno območje Občine.
(3) Izvajalec javne službe zbiranja je dolžan zagotoviti, da se v okviru javne službe ločeno zbirajo in prevzemajo naslednje ločene frakcije komunalnih odpadkov:
1. ločene frakcije iz podskupin 15 01 in 20 01 s seznama odpadkov,
2. kosovni odpadki,
3. odpadki z vrtov, parkov in pokopališč,
4. odpadki s tržnic,
5. odpadki iz čiščenja cest,
6. mešani komunalni odpadki,
7. izrabljene gume v skladu s predpisom, ki ureja ravnanje z izrabljenimi gumami.
(4) Ne glede na prejšnji odstavek se v okviru javne službe zbiranja ne zbirajo:
1. odpadna embalaža, ki v skladu s predpisom, ki ureja ravnanje z embalažo in odpadno embalažo, nastaja kot odpadna embalaža, ki ni komunalni odpadek,
2. odpadki z vrtov in parkov od izvirnih povzročiteljev, ki so izvirni povzročitelji iz dejavnosti v skladu s predpisom, ki ureja ravnanje z biološko razgradljivimi kuhinjskimi odpadki in zelenim vrtnim odpadom,
3. biološko razgradljivi kuhinjski odpadki od izvirnih povzročiteljev, ki so izvirni povzročitelji iz gostinstva v skladu s predpisom, ki ureja ravnanje z biološko razgradljivimi kuhinjskimi odpadki in zelenim vrtnim odpadom,
4. odpadna jedilna olja od izvornih povzročiteljev, ki so povzročitelji odpadnih jedilnih olj iz gostinstva v skladu s predpisom, ki ureja ravnanje z odpadnimi jedilnimi olji in mastmi.
12. člen 
(obveznost vključitve v javno službo) 
(1) V sistem ravnanja z odpadki so se dolžni vključiti vsi povzročitelji, ki na območju Občine stalno, začasno ali občasno bivajo v svojih ali najetih nepremičninah ali so lastniki počitniške hišice oziroma opravljajo poslovno dejavnost.
(2) Povzročitelji odpadkov iz prejšnjega odstavka so obvezni uporabniki storitev javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki (v nadaljevanju: uporabnik).
13. člen 
(uporabniki storitev javne službe) 
Uporabniki po tem odloku so:
– fizične osebe v gospodinjstvu,
– fizične osebe kot samostojni podjetniki in podjetniki, ki opravljajo samostojno dejavnost,
– lastniki in najemniki gospodarskih in počitniških objektov in drugih nepremičnin, turističnih sob, apartmajev, koč ter drugih objektov, ki so namenjeni občasni rabi,
– pravne in fizične osebe, ki razpolagajo s poslovnimi prostori,
– upravniki večstanovanjskih stavb v imenu etažnih lastnikov,
– osebe, ki upravljajo javne površine (npr. tržnica, igrišča, avtobusna postajališča, parki, parkirišča, ceste, trgi, pločniki, pokopališča in podobno),
– osebe, ki organizirajo kulturne, športne in druge javne prireditve ali uporabljajo javne in zasebne površine in druge nepremičnine z namenom, ki odstopa od njihove običajne javne ali zasebne rabe.
14. člen 
(način zbiranja) 
Zbiranje določenih vrst komunalnih odpadkov se zagotavlja:
– s prepuščanjem na prevzemnih mestih po sistemu od vrat do vrat,
– s prepuščanjem v zabojnikih in izjemoma v tipiziranih vrečah na prevzemnih mestih,
– v zabojnikih na zbiralnicah ločenih frakcij – ekološki otoki (v nadaljevanju: ekološki otok),
– v premični zbiralnici nevarnih frakcij,
– v zbirnem centru.
15. člen 
(obseg zbiranja) 
Po sistemu od vrat do vrat se v okviru izvajanja javne službe zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov zbira:
– mešane komunalne odpadke,
– mešano embalažo,
– biološke odpadke.
16. člen 
(zbiranje mešanih komunalnih odpadkov) 
(1) Zbiranje in prevzemanje mešanih komunalnih odpadkov se opravlja po sistemu od vrat do vrat, pri vseh izvirnih povzročiteljih teh odpadkov.
(2) Prevzemanje odpadkov se izvaja na prevzemnih mestih, kjer so uporabniki dolžni po vnaprej določenem urniku prepustiti te odpadke izvajalcu javne službe v tipiziranih zabojnikih, katerih prostornina ne sme biti manjša od 60 litrov.
(3) V primeru, da povzročitelj odpadkov, zaradi prostorskih omejitev ali trajno onemogočenega dostopa vozil za zbiranje odpadkov, ne more ločeno zbirati mešanih komunalnih odpadkov v tipskih zabojnikih, uporablja za ločeno zbiranje tovrstnih odpadkov tipske vreče izvajalca. Izvajalec javne službe in povzročitelj odpadkov se dogovorita o lokaciji prevzemnega mesta.
(4) V primeru občasnega povečanja količine mešanih komunalnih odpadkov je povzročitelj odpadkov le-te dolžan ločeno zbirati v tipskih vrečah izvajalca.
(5) Tipske vreče so povzročiteljem na voljo na sedežu izvajalca javne službe.
(6) Izvajalec javne službe prevzema mešane komunalne odpadke dvakrat mesečno na celotnem območju naselij Občine skladno s terminskim planom.
(7) Izvajalec javne službe zamenja obstoječi zabojnik za mešane komunalne odpadke, če je zabojnik tako močno poškodovan, uničen ali izrabljen, da lahko prepuščanje teh odpadkov povzroči tveganje za okolje ali zdravje ljudi.
17. člen 
(zbiranje mešane embalaže) 
(1) Zbiranje in prevzemanje mešane embalaže se opravlja po sistemu od vrat do vrat pri vseh izvirnih povzročiteljih teh odpadkov.
(2) V primeru, da povzročitelj odpadkov, zaradi prostorskih omejitev ali trajno onemogočenega dostopa vozil za zbiranje odpadkov, ne more ločeno zbirati mešane embalaže v zabojniku, uporablja za ločeno zbiranje tovrstnih odpadkov tipske vreče izvajalca javne službe. Tipske vreče so na voljo na sedežu izvajalca javne službe oziroma jih izvajalec javne službe enkrat letno razdeli upravičenim uporabnikom. Izvajalec javne službe in uporabnik se dogovorita o lokaciji prevzemnega mesta.
(3) V primeru občasnega povečanja količine mešane embalaže je uporabnik le-to dolžan ločeno zbirati v tipskih vrečah. Če količine mešane embalaže redno presegajo prostornino tipske posode, izvajalec javne službe določi ustrezno zamenjavo obstoječega zabojnika z večjim.
(4) Če je uporabnik pravna oseba, se mu namesti posoda za zbiranje mešane embalaže enake prostornine kot za zbiranje mešanih komunalnih odpadkov. V primeru, da so dejanske količine mešane odpadne embalaže večje od nameščene posode, se povzročitelju odpadkov namesti posoda ustrezne velikosti. Razliko v prostornini nameščene posode krije povzročitelj odpadkov.
18. člen 
(zbiranje bioloških odpadkov) 
(1) Zbiranje bioloških odpadkov po sistemu od vrat do vrat je obvezno za stanovalce večstanovanjskih objektov v Ilirski Bistrici, Podgradu, Knežaku in Kosezah.
(2) Uporabniki gospodinjstev stanovanjskih hiš v Ilirski Bistrici, ki imajo možnost kompostiranja na lastnem vrtu in to dokazljivo počnejo, lahko podajo izjavo o kompostiranju in so oproščeni prepuščanja bioloških odpadkov izvajalcu javne službe.
(3) Uporabniki gospodinjstev v vseh ostalih naseljih morajo biološke odpadke kompostirati. Kompostiranje mora biti v skladu s predpisom, ki ureja ravnanje z biološko razgradljivimi kuhinjskimi odpadki in zelenim vrtnim odpadom.
(4) Uporabniki, ki biološke odpadke kompostirajo, so dolžni izvajalcu zbiranja in nadzornim službam dovoliti vpogled v vsebino zabojnikov in v kompostnik.
(5) Izvajalec javne službe prevzemno mesto opremi z zabojnikom, katerega prostornina ne sme biti manjša od 80 litrov.
(6) Izvajalec javne službe zamenja obstoječi zabojnik za biološke odpadke, če je zabojnik tako močno poškodovan, uničen ali izrabljen, da lahko prepuščanje teh odpadkov povzroči tveganje za okolje ali zdravje ljudi.
19. člen 
(prevzemanje ločeno zbranih frakcij) 
(1) Storitve prevzemanja ločenih frakcij obsegajo:
– redno prevzemanje ločenih frakcij v zbiralnicah ločenih frakcij ter zbirnem centru,
– redno prevzemanje zelenega vrtnega odpada v zbirnem centru,
– redno prevzemanje kosovnih odpadkov v zbirnem centru,
– občasno prevzemanje odpadkov v premični zbiralnici,
– občasno prevzemanje kosovnih odpadkov v zbiralnih akcijah oziroma na poziv uporabnika,
– prevzemanje nevarnih frakcij v zbirnem centru ali premičnih zbiralnicah nevarnih frakcij.
(2) Podrobneje se obseg in vsebina storitev ter način ločenega zbiranja odpadkov iz prvega odstavka tega člena določi s Tehničnim pravilnikom o ravnanju z odpadki na območju Občine Ilirska Bistrica.
(3) Izvajalec javne službe mora zagotoviti, da se nevarne frakcije zbirajo ločeno od drugih ločeno zbranih frakcij komunalnih odpadkov.
20. člen 
(zbiralnice ločenih frakcij – ekološki otoki) 
(1) Izvajalec javne službe v zbiralnici ločenih frakcij – ekoloških otokih zbira:
– papir in karton ter odpadno embalažo iz papirja in kartona,
– odpadno embalažo iz stekla.
(2) Nekateri ekološki otoki so opremljeni tudi z zabojniki za druge vrste odpadkov (jedilna olja in maščobe, odpadna električna in elektronska oprema ter oblačila in obutev). Izvajalec javne službe lahko glede na potrebe, spremenjene okoliščine ali predpise ekološke otoke opremlja tudi z zabojniki za druge vrste odpadkov.
(3) Ekološki otok je namenjen prepuščanju odpadkov vseh izvirnih povzročiteljev odpadkov.
(4) V Občini mora biti ustrezno število ekoloških otokov, tako da je posamezni ekološki otok urejen za največ 500 prebivalcev.
(5) Ne glede na prejšnji odstavek mora biti v mestih in soseskah z več večstanovanjskimi objekti ekološki otok urejen na vsakih 400 prebivalcev, če se na njem prepuščajo odpadni papir, karton, odpadna embalaža iz papirja in kartona ter odpadna embalaža iz stekla. Zbiralnica mora biti urejena na vsakih 300 prebivalcev, če je opremljena tudi z zabojnikom za prepuščanje mešane embalaže iz plastike, kovin in sestavljenih materialov.
(6) Ekološki otoki morajo biti praviloma urejeni v strnjenih stanovanjskih območjih, ob večjih trgovinah ali trgovskih centrih, zdravstvenih domovih, šolah, vrtcih in drugih javnih ustanovah.
(7) Z ekoloških otokov se stalno, redno in nemoteno zagotavlja prevoz ločenih frakcij v zbirni center.
(8) Ekološkega otoka ni dovoljeno uporabljati kot zbiralnico ali prevzemno mesto zabojnikov za zbiranje komunalnih odpadkov povzročiteljev odpadkov, razen v posebnih primerih, ko zaradi prostorskih omejitev ni možno umestiti zbiralnice na primerno mesto in je na ekološkem otoku dovolj prostora za namestitev zabojnikov drugih uporabnikov, se lahko ekološki otok uporablja tudi kot zbiralnica, ki mora biti dostopna le tem uporabnikom. V tem primeru izvajalec javne službe lahko uporabnikom za uporabo prostora mesečno zaračunava tržno najemnino.
21. člen 
(urejanje in vzdrževanje ekoloških otokov) 
(1) Ekološki otoki se uredijo na javnih površinah v občinski lasti, ki so dostopne za transportna vozila, če se s tem ne ogroža njihova splošna raba. Kadar bi bila lahko zaradi ureditve ekološkega otoka ogrožena splošna raba javne površine, Občina (tudi v sodelovanju z vaško skupnostjo) zagotovi drugo primerno javno površino. Če ekološkega otoka ni mogoče urediti na javni površini, se lahko uredi tudi na zasebnem zemljišču, ki je dostopno za transportna vozila, če lastnik zemljišča poda pisno soglasje k postavitvi ekološkega otoka na njegovem zemljišču.
(2) Izvajalec javne službe opremi ekološki otok z zabojniki za ločeno zbiranje komunalnih odpadkov.
(3) Izvajalec javne službe mora ekološke otoke vzdrževati tako, da:
– lahko uporabniki nedvoumno ugotovijo, katere vrste frakcij se na ekološkem otoku zbirajo,
– se odpadki prepuščajo in začasno hranijo tako, da je možna njihova ponovna uporaba, predelava ali odstranjevanje skladno s predpisi,
– na ekološkem otoku ne prihaja do onesnaževanja okolja,
– lahko odpadke prepuščajo vsi povzročitelji komunalnih odpadkov,
– da so pospravljeni, urejeni in čisti (tudi odstranjevanje plevela, mahu in zarasti),
– da se poleg tekočega sproti izvaja tudi potrebno investicijsko vzdrževanje (popravila zidov, ograj, tlakov …),
– da se poškodovane zabojnike ustrezno servisira oziroma dotrajane zamenja.
(4) Izvajalec javne službe mora prepuščene ločene frakcije odpadkov redno prevzemati v začasno skladiščenje, predelavo ali odstranjevanje in jih odpremljati s tako opremljenimi vozili, da nakladanje in razkladanje odpadkov ne povzroča prašenja in povzroča čim manj hrupa, med prevozom pa ne prihaja do raztresanja odpadkov.
(5) Odlaganje odpadkov ob zabojnikih na ekoloških otokih je prepovedano.
(6) Izvajalec javne službe ima po pooblastilu Občine pravico vzpostaviti video in drugi nadzor nad pravilno uporabo ekoloških otokov.
22. člen 
(premična zbiralnica) 
(1) S premično zbiralnico se zagotavlja ločeno zbiranje nevarnih komunalnih odpadkov, nenevarnih komunalnih odpadkov (jedilno olje in maščobe, barve, tiskarke barve, lepila in smole, ki ne vsebujejo nevarnih snovi, čistila, ki ne vsebujejo nevarnih snovi, zdravila ter baterije in akumulatorji) in OEEO.
(2) Premična zbiralnica je namenjena vsem izvirnim povzročiteljem komunalnih odpadkov.
(3) Zbiranje nevarnih odpadkov, nenevarnih odpadkov in OEEO poteka na način in v skladu s terminskim planom, ki ga določi izvajalec javne službe.
(4) Izvajalec javne službe mora najmanj 7 dni pred zbiranjem odpadkov v premični zbiralnici na svoji spletni strani objaviti obvestilo o načinu in terminih zbiranja, uporabnikom pa o tem poslati pisno obvestilo, ki vsebuje vrste in opis odpadkov, ki jih lahko prepustijo, in navodila za njihovo prepuščanje.
(5) Letni načrt zbiranja odpadkov v premičnih zbiralnicah izvajalec javne službe objavi na svoji spletni strani, spletni strani Občine ter v občinskem glasilu, po potrebi pa javnost obvesti tudi preko drugih sredstev javnega obveščanja (npr. lokalna televizija).
23. člen 
(ureditev premične zbiralnice) 
(1) Premična zbiralnica je opremljena z ustreznimi številkami odpadkov, označenimi zabojniki za ločeno zbiranje komunalnih odpadkov iz prvega odstavka prejšnjega člena, ter v skladu s predpisi, ki urejajo prevoz nevarnega blaga.
(2) Izvajalec javne službe zagotovi, da je premična zbiralnica urejena in vzdrževana tako, da je onemogočen dostop nepooblaščenim osebam do zbranih odpadkov ter da ne pride do onesnaženja zbiralnice in njene okolice.
(3) V premični zbiralnici odpadke prevzema oseba, ki je usposobljena po programu izobraževanja o nevarnih lastnostih odpadkov in ravnanju z nevarnimi odpadki iz predpisa, ki ureja odpadke.
24. člen 
(zbiranje kosovnih odpadkov) 
(1) Izvajalec javne službe kosovne odpadke v vsakem naselju prevzame najmanj dvakrat v koledarskem letu z zbiralno akcijo na za to določenih prevzemnih mestih ali najmanj enkrat v koledarskem letu od uporabnika na njegov poziv.
(2) Letni načrt zbiranja kosovnih odpadkov v vsakem naselju izvajalec javne službe objavi na svoji spletni strani, spletni strani Občine ter v občinskem glasilu, po potrebi pa javnost obvesti tudi preko drugih sredstev javnega obveščanja (npr. lokalna televizija).
(3) Prevzemanje kosovnih odpadkov na poziv se izvaja na prevzemnem mestu uporabnika na podlagi predhodnega naročila z vlogo, ki je dostopna na spletni strani izvajalca javne službe in s katero uporabnik naroči enkraten odvoz kosovnih odpadkov. Odvoz odpadkov, ki niso kosovni, so pa pripravljeni za odvoz, izvajalec javne službe uporabniku zaračuna po veljavnem ceniku.
(4) Naročila terminsko niso omejena, ima pa izvajalec javne službe, zaradi organizacije odvozov, pravico do 2-tedenskega odzivnega časa. Na podlagi prejete vloge se o natančnem terminu prevzema kosovnih odpadkov izvajalec dogovori z vsakim uporabnikom posebej.
(5) V kolikor uporabnik več kot enkrat v koledarskem letu naroči odvoz kosovnih odpadkov, mora plačati stroške po ceniku izvajalca javne službe.
25. člen 
(javne prireditve na prostem) 
(1) Izvajalec javne službe za čas trajanja javne prireditve na prostem, ne glede na število udeležencev, na kraju prireditve, zagotovi ustrezno število posod za ločeno zbiranje:
– odpadnega papirja in kartona, vključno z odpadno embalažo iz papirja in kartona,
– odpadne embalaže iz stekla,
– odpadne embalaže iz plastike, kovin ali sestavljenih materialov,
– mešanih komunalnih odpadkov ter
– bioloških odpadkov.
(2) Pri določitvi vrste in števila posod je potrebno upoštevati naravo prireditve.
(3) Organizator mora po končani prireditvi poskrbeti, da se prireditveni prostor v najkrajšem možnem času, vendar ne kasneje kot v 12 urah, očisti. Odpadki se prepustijo izvajalcu javne službe na dogovorjenem začasnem prevzemnem mestu prvi delovni dan po prireditvi.
(4) Vse stroške ravnanja z odpadki iz prvega odstavka tega člena nosi organizator.
(5) Ne glede na peto alinejo prvega odstavka tega člena mora ponudnik obrokov na javni prireditvi za svoje biološko razgradljive kuhinjske odpadke, ki tam nastanejo, poskrbeti skladno s predpisom, ki ureja ravnanje z biološko razgradljivimi kuhinjskimi odpadki in zelenim vrtnim odpadom.
(6) Organizatorji so dolžni obvestiti izvajalca javne službe o nameravani prireditvi in predvidenem trajanju le-te najmanj 14 dni pred datumom izvedbe prireditve.
(7) Organizatorji javnih prireditev na prostem morajo pred začetkom prireditve z izvajalcem javne službe skleniti dogovor, v katerem se podrobneje dogovorijo vrsta in obseg storitve glede na pričakovano število udeležencev, način odvoza odpadkov ter način pokrivanja stroškov.
26. člen 
(zbirni center) 
(1) Občina zagotavlja zbiranje odpadkov v Zbirnem centru Ilirska Bistrica (v nadaljevanju zbirni center), s katerim upravlja izvajalec javne službe.
(2) Zbirni center je namenjen vsem izvirnim povzročiteljem, ki so vključeni v sistem zbiranja odpadkov na območju Občine.
(3) V zbirnem centru se zagotavlja ločeno prepuščanje naslednjih frakcij odpadkov:
– 15 01 01 – papirna in kartonska embalaža ter embalaža iz lepenke
– 15 01 06 – mešana embalaža
– 15 01 07 – steklena embalaža
– 15 01 11 – kovinska embalaža, ki vsebuje nevaren trden oklep
– 16 01 03 – izrabljene gume
– 16 05 06 – laboratorijske kemikalije, ki sestojijo iz nevarnih snovi
– 16 06 01 – svinčeve baterije
– 17 06 05 – gradbeni material, ki vsebuje azbest
– 19 08 01 – ostanki na grabljah in sitih
– 19 08 05 – blato iz čiščenja komunalnih odpadnih voda
– 20 01 01 – papir ter karton in lepenka
– 20 01 02 – steklo
– 20 01 08 – biorazgradljivi kuhinjski odpadki
– 20 01 10 – oblačila
– 20 01 13 – topila
– 20 01 21 – fluorescenčne cevi in drugi odpadki, ki vsebujejo živo srebro
– 20 01 23 – zavržena oprema, ki vsebuje fluorokloroogljikovodike
– 20 01 25 – jedilno olje in masti
– 20 01 26 – olja in masti, ki niso navedeni pod 20 01 25
– 20 01 27 – barve, tiskarske barve, lepila in smole, ki vsebujejo nevarne snovi
– 20 01 29 – čistila (detergenti), ki vsebujejo nevarne snovi
– 20 01 33 – baterije in akumulatorji, ki niso navedeni pod 16 06 01, 16 06 02 in 16 06 03 ter nesortirane baterije in akumulatorji, ki vsebujejo te baterije in akumulatorje
– 20 01 35 – zavržena električna in elektronska oprema, ki vsebuje nevarne snovi, ki ni navedena v 20 01 21
– 20 01 36 – zavržena električne in elektronska oprema, ki ni navedena v 20 01 21, 20 01 23 in 20 01 35
– 20 01 38 – les, ki ni naveden pod 20 01 37
– 20 01 40 – kovine
– 20 02 03 – drugi odpadki, ki niso biorazgradljivi (sveče)
– 20 03 01 – mešani komunalni odpadki
– 20 03 07 – kosovni odpadki
– 20 02 01 – biorazgradljivi odpadki.
(4) Oseba, ki pripelje odpadke v zbirni center, se mora izkazati z veljavnim osebnim dokumentom in dokazilom, da je kot uporabnik vključena v sistem ravnanja z odpadki na območju Občine. Dokazilo je npr. potrdilo o poravnanih obveznostih za storitev ravnanja z odpadki za pretekli mesec. V primeru, da oseba zavrne identifikacijo, pooblaščeni delavec odpadkov ni dolžan sprejeti.
(5) Pogoji prepuščanja odpadkov v zbirnem centru so podrobneje opredeljeni v Tehničnem pravilniku o ravnanju z odpadki na območju Občine Ilirska Bistrica.
(6) Pravne osebe komunalne odpadke v zbirnem centru oddajo proti plačilu, skladno s cenikom izvajalca javne službe.
27. člen 
(ureditev zbirnega centra) 
(1) Izvajalec javne službe mora zbirni center urediti in vzdrževati tako, da:
– povzročitelji komunalnih odpadkov lahko nedvoumno ugotovijo, katere vrste frakcij se v zbirnem centru zbirajo in da je to nedvoumno na uporabniku razumljiv način prikazano bodisi s slikovnim, bodisi tekstovnim materialom,
– se ločeno zbrane frakcije v zbirnem centru oddajajo, razvrščajo in začasno skladiščijo tako, da je možna njihova ponovna uporaba, predelava ali odstranjevanje skladno s predpisi,
– na kraju zbirnega centra in v njegovi okolici ne prihaja do onesnaževanja okolja,
– redno vzdrževanje zbirnega centra zajema tudi čiščenje ostalih površin v okolici, v kolikor je do onesnaženja prišlo zaradi delovanja zbirnega centra,
– je pospravljen, urejen in čist (tudi odstranjevanje plevela, mahu in zarasti, redna košnja in obrezovanje zelenja, pometanje, pranje uporabnih površin), kar zajema enake ukrepe in delovanje tudi v njegovi okolici,
– se poleg tekočega sproti izvaja tudi potrebno investicijsko vzdrževanje (popravila zidov, ograj, tlakov, informativnih in označevalnih tabel …),
– se poškodovane zabojnike ustrezno servisira oziroma dotrajane redno zamenjuje,
– da je urejen in pospravljen tako, da v vsakem trenutku omogoča izvedbo strokovnih ekskurzij otrok in druge zainteresirane javnosti, z namenom ozaveščanja javnosti o področju ravnanja z odpadki.
(2) V zbirnem centru mora nevarne komunalne in kosovne odpadke od uporabnikov prevzemati oseba, ki je usposobljena za ravnanje z nevarnimi odpadki.
(3) Izvajalec javne službe mora zagotavljati reden prevzem v zbirnem centru zbranih frakcij v začasno skladiščenje, predelavo ali odstranjevanje in jih odpremljati s tako opremljenimi vozili, da nakladanje in razkladanje odpadkov ne povzroča prašenja in povzroča čim manj hrupa, med prevozom pa ne prihaja do raztresanja odpadkov.
28. člen 
(tehtanje odpadkov) 
(1) V okviru javne službe se znotraj zbirnega centra zagotavlja storitev tehtanja prevzetih, predhodno skladiščenih in oddanih odpadkov.
(2) Izvajalec javne službe mora stehtati vse odpadke, ki jih prevzame v zbirnem centru in vse odpadke, ki jih odda v nadaljnje ravnanje.
2. Obdelava določenih vrst komunalnih odpadkov
29. člen 
(obdelava odpadkov) 
(1) Izvajalec zbiranja je dolžan mešane komunalne odpadke, biološko razgradljive in ločeno zbrane odpadke oddajati ustreznim predelovalcem le-teh, pri čemer lahko mešane komunalne odpadke predeluje le s strani Občine potrjen izvajalec obdelave mešanih komunalnih odpadkov, kateremu je Občina podelila koncesijo.
(2) Gospodarska javna služba obdelave določenih vrst komunalnih odpadkov obsega obdelavo mešanih komunalnih odpadkov. Obdelava mešanih komunalnih odpadkov mora biti zagotovljena za vse mešane komunalne odpadke, ki nastanejo na območju Občine.
(3) Obdelava mešanih komunalnih odpadkov se zagotavlja v centru za ravnanje s komunalnimi odpadki, ki ga upravlja izvajalec gospodarske javne službe obdelave določenih vrsti komunalnih odpadkov (v nadaljevanju: izvajalec obdelave).
(4) Izvajalec obdelave more izpolnjevati vse pogoje in obveznosti, ki so določene za upravljavca centra za ravnanje s komunalnimi odpadkov, skladno s predpisi, ki urejajo obdelavo odpadkov.
(5) Izvajalec obdelave mora izvajati tudi transport odpadkov od lokacije obdelave do izvajalca gospodarske javne službe odstranjevanja oziroma odlaganja odpadkov.
3. Odlaganje ostankov predelave ali odstranjevanje komunalnih odpadkov
30. člen 
(odlaganje odpadkov) 
(1) Za gospodarsko javno službo odlaganje ostankov predelave ali odstranjevanje komunalnih odpadkov Občina podeli koncesijo.
(2) Izvajalec gospodarske javne službe odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov (v nadaljevanju: izvajalec odlaganja) mora obdelane odpadke odlagati samo na urejeno odlagališče v skladu s poslovnikom odlagališča.
(3) Pred odstranjevanjem ali odlaganjem preostanka mešanih komunalnih odpadkov po obdelavi je izvajalec odlaganja dolžan prejete odpadke stehtati in voditi vse ustrezne evidence skladno z veljavno zakonodajo.
(4) Odlagališče odpadkov upravlja izvajalec odlaganja v skladu s tehnično dokumentacijo in poslovnikom odlagališča.
(5) Izvajalec odlaganja mora izpolnjevati vse pogoje in obveznosti, ki so določene za upravljavca odlagališča za nenevarne odpadke, skladno s predpisi, ki urejajo odlaganje odpadkov.
IV. OBVEŠČANJE UPORABNIKOV 
31. člen 
(obveščanje uporabnikov) 
(1) Izvajalec javne službe mora uporabnike na svoji spletni strani, preko spletne strani Občine ter z objavo v lokalnem glasilu, po potrebi pa tudi z uporabo drugih sredstev javnega obveščanja (npr. lokalna televizija) in najmanj enkrat letno na krajevno običajen način obveščati o:
– lokaciji zbirnega centra in terminih, v katerih je mogoče prepuščati odpadke,
– vrstah odpadkov, ki se prepuščajo po sistemu od vrat do vrat, v zbiralnicah ločenih frakcij, premičnih zbiralnicah in zbirnemu centru,
– vrstah odpadkov, ki se prepuščajo kot kosovni odpadki,
– prepuščanju OEEO v skladu s predpisom, ki ureja OEEO,
– prepuščanju odpadkov s premično zbiralnico,
– drugih pogojih za prevzem komunalnih odpadkov.
(2) Izvajalec javne službe mora uporabnike na svoji spletni strani seznanjati z:
– ločenim zbiranjem odpadkov v skladu z Uredba o obvezni občinski gospodarski javni službi zbiranja komunalnih odpadkov zlasti o ciljih, prednostih in koristih takega načina zbiranja,
– hrambo nevarnih in nenevarnih frakcij na način, da ne predstavljajo nevarnosti za zdravje ljudi ali okolje, pred njihovim prepuščanjem,
– pravilnim prepuščanjem odpadkov v zbiralnicah, premični zbiralnici in zbirnem centru,
– načinom prepuščanja tistih odpadkov, za katere je zbiranje s posebnim predpisom urejeno na poseben način, in tem,
– da se nenevarni komunalni odpadki, ki so onesnaženi z nevarnimi odpadki ali snovmi, prepuščajo kot nevarni komunalni odpadki.
(3) Izvajalec javne službe mora uporabnike obveščati o pravilnem ločevanju odpadkov in nujnosti ločevanja odpadkov na izvoru, in sicer z navodili za ločevanje odpadkov v obliki brošur in na svoji spletni strani z obvestili in navodili o načinih prepuščanja odpadkov, lahko tudi s praktičnimi prikazi pri uporabnikih ter ozaveščanjem v šolah in vrtcih.
V. PRAVICE IN OBVEZNOSTI UPORABNIKOV STORITEV JAVNE SLUŽBE 
32. člen 
(pravice uporabnikov) 
(1) Povzročitelji odpadkov imajo pravico do trajnega, nemotenega in kakovostnega zagotavljanja storitev javne službe, ki je, pod pogoji, ki jih določa ta odlok, enako dostopna vsem uporabnikom na območju Občine.
(2) Uporabniki odpadkov imajo pravico do:
– trajne, nemotene in kvalitetne storitve javne službe zbiranja,
– uporabe tipskih zabojnikov za ločeno zbiranje odpadkov,
– upoštevanja sporočene spremembe, ki vpliva na izvajanje ter obračun storitev, ob predložitvi ustreznih dokazil. Spremembe, sporočene do 20. v mesecu, se upoštevajo v tekočem obračunskem obdobju,
– pisnega ugovora na prejeti račun v osmih dneh od prejema,
– obveščenosti o storitvah javne službe zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov,
– naročanja dodatnih storitev na poziv po ceniku izvajalca zbiranja.
33. člen 
(obveznosti uporabnikov) 
Uporabniki imajo obveznost:
– uporabljati storitev izvajalca javne službe v skladu z določili tega odloka in drugih predpisov, ki urejajo ravnanje s komunalnimi odpadki,
– da iz celotnega snovnega toka komunalnih odpadkov, ki jih povzročajo, izločijo in ločeno prepustijo izvajalcu čim več ločenih frakcij, saj s tem povzročajo nastanek čim manj mešanih komunalnih odpadkov,
– nastale komunalne odpadke zbirati in ločevati na izvoru njihovega nastajanja ter jih odlagati v zabojnike za zbiranje, v skladu z letnim programom izvajalca zbiranja,
– hraniti odpadke na zbirnem/prevzemnem mestu, vse dokler jih ne prepustijo izvajalcu, varno in neškodljivo za ljudi in okolje,
– prepuščati odpadke izvajalcu na prevzemnem mestu v zabojniku ali brez njega, če je tako prepuščanje dovoljeno, v skladu z letnim programom in tem odlokom,
– prepuščati ločene frakcije v zbiralnicah ločenih frakcij ter zbirnem centru, v času njegovega obratovanja,
– prepuščati nevarne frakcije pri občasnem prevzemanju nevarnih frakcij v premični zbiralnici nevarnih frakcij in v zbirnem centru, v času njegovega obratovanja,
– prepuščati kosovne odpadke v skladu z določili tega odloka,
– pisno obvestiti izvajalca javne službe o spremembah, ki vplivajo na obračun cene storitev javne službe najkasneje v 8 dneh po nastanku spremembe. V primeru, ko uporabnik sporoči napačne podatke in posledično izvajalec javne službe zaradi napačnih podatkov utrpi škodo, mu je uporabnik dolžan povrniti stroške,
– izvajalca javne službe opozoriti na morebitne poškodbe zabojnikov, ki jih uporabljajo, ter druge pomanjkljivosti, ki so povezane z uporabo javne službe, in bi jih bilo smiselno čimprej odpraviti,
– redno plačevati storitve javne službe zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov.
34. člen 
(prepovedi s strani povzročiteljev) 
Povzročitelji odpadkov ne smejo:
– pri zbiranju odpadkov le-teh mešati, da jih več ni možno izločevati za namene ponovne uporabe oziroma predelave,
– mešati nevarnih frakcij z drugimi vrstami odpadkov ali mešati posameznih vrst nevarnih frakcij med seboj,
– prepuščati ločenih frakcij, ki so onesnažene z nevarnimi snovmi ali so pomešane z nevarnimi frakcijami,
– prepuščati odpadkov v zabojnikih, ki niso namenjene za njihovo zbiranje in prepuščanje,
– pisati ali lepiti plakatov na zabojnike ali jih namerno uničevati,
– prepuščati v zabojnikih nevarne frakcije, klavniške odpadke, gradbene odpadke, bolnišnične odpadke iz zdravstvenih in veterinarskih dejavnosti, tople ogorke in vroč pepel, kosovne odpadke, odpadke v tekočem stanju, gošče in usedline, ne glede na vrsto odpadkov oziroma vse tiste odpadke, ki po svoji vsebini ne sodijo v namensko posodo,
– opustiti uporabo storitve javne službe, kot je kopičenje odpadkov, njihovo sežiganje ali odlaganje v objektih ali na zemljiščih, ki niso namenjeni za odstranjevanje teh odpadkov,
– prepuščati odpadne prenosne baterije in akumulatorje kot mešani komunalni odpadek,
– prepuščati OEEO kot mešani komunalni odpadek,
– nameščati zabojnike za odpadke zunaj predvidenega prevzemnega mesta,
– kot prevzemno mesto za odpadke uporabljati ekološke otoke,
– odlagati odpadke ob zabojnike na prevzemnih mestih in na zbiralnicah ločenih frakcij,
– prepuščati odpadke v vrečkah (razen v izjemnih primerih, kot so določeni v tem odloku),
– brskati po zabojnikih ter razmetavati odpadke,
– ravnati s komunalnimi odpadki v nasprotju z določili tega odloka in drugih predpisov, ki urejajo ravnanje s komunalnimi odpadki.
VI. VIRI FINANCIRANJA JAVNIH SLUŽB IN NAČIN NJIHOVEGA OBLIKOVANJA 
35. člen 
(viri financiranja) 
Izvajalec javne službe pridobiva sredstva za izvajanje javne službe:
– iz plačil uporabnikov za storitve javne službe,
– iz proračuna občine za namene, določene s tem odlokom in drugimi predpisi,
– iz sredstev od prodaje ločenih frakcij odpadkov,
– iz dotacij, donacij in subvencij,
– iz drugih virov.
VII. VRSTA OBJEKTOV IN NAPRAV, POTREBNIH ZA IZVAJANJE JAVNIH SLUŽB 
36. člen 
(infrastruktura) 
Za zagotavljanje javne službe Občina zagotovi naslednje objekte in naprave:
– prostor za zbirni center in opremo zbirnega centra,
– prostor za zbiralnice ločenih frakcij – ekoloških otokov,
– drugo infrastrukturo, ki je namenjena izvajanju javne službe.
37. člen 
(oprema za izvajanje javne službe) 
Izvajalec javne službe mora zagotoviti naslednjo opremo:
– vozila za prevzemanje in odvoz odpadkov, skupaj s pripadajočo opremo,
– delovne stroje,
– premično zbiralnico nevarnih frakcij,
– zabojnike za prepuščanje mešanih komunalnih odpadkov,
– zabojnike za prepuščanje ločenih frakcij mešane embalaže,
– zabojnike za prepuščanje bioloških odpadkov,
– zabojnike za prepuščanje ločenih frakcij odpadkov na ekoloških otokih,
– druge premično in nepremično opremo, namenjeno izvajanju storitev javne službe.
VIII. CENE STORITVE JAVNIH SLUŽB 
38. člen 
(cena storitev javne službe) 
(1) Cena storitev javne službe se oblikuje skladno s predpisom, ki določa metodologijo za oblikovanje cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja.
(2) Pristojni organ za sprejem cene je Občinski svet Občine Ilirska Bistrica.
39. člen 
(najmanjša prostornina za opravljeno storitev) 
(1) Najmanjša obračunska prostornina za opravljano storitev javne službe določa Tehnični pravilnik o ravnanju z odpadki.
(2) Najmanjša obračunska prostornina za opravljeno storitev javne službe za mešane komunalne odpadke za vsak počitniški objekt ali prazno stanovanjsko ali poslovno enoto mora biti obračunana v višini, kot velja za eno tretjino najmanjše velikosti zabojnika za mešane komunalne odpadke in najmanjšo frekvenco zbiranja, določeno in uveljavljeno s tem odlokom, tudi če prazna enota ne uporablja pripadajočega zabojnika. Najmanjša obračunska prostornina se zagotovi z namestitvijo zabojnika ustrezne velikosti. Podrobneje se cene in način obračuna določijo v ceniku.
(3) Določba iz drugega ostavka tega člena ne velja, če lastnik dokaže, da dejansko ne uporablja počitniškega objekta ali prazne stanovanjske ali poslovne enote (npr. poraba vode, električne energije).
40. člen 
(obračun storitev) 
(1) Uporabniku se storitev javne službe obračuna po osebi oziroma skladno z veljavnimi predpisi.
(2) Količine storitev ravnanja z odpadki za uporabnike iz dejavnosti se opredeli na podlagi sklenjene pogodbe med povzročiteljem odpadkov in izvajalcem javne službe. Cene storitev ravnanja z odpadki so izražene v EUR/kg, uporabnikom pa zaračunane na podlagi števila in prostornine ter pogostosti praznjenja zabojnikov.
(3) Če se podatki, ki jih mora uporabnik posredovati izvajalcu javne službe, razlikujejo od podatkov iz uradnih evidenc, se upoštevajo pri obračunu storitev javnih služb podatki, ki izkazujejo višjo vrednost. Podatki v evidenci se lahko spremenijo na podlagi:
– utemeljenega pisnega sporočila uporabnika storitve javne službe z uradni dokazilom,
– ugotovitev izvajalca javne službe,
– ugotovitev nadzornih organov Občine.
(4) Če uporablja zabojnike za komunalne odpadke več uporabnikov, se za delitev stroškov med njimi uporablja število članov gospodinjstva, za pravne osebe pa število zaposlenih. Za potrebe izvajanja tega odloka je gospodinjstvo v smislu uporabnika oseba ali skupina oseb, ki ne glede na pravni temelj (lastništvo, najem, dejanska uporaba …) prebiva v eni stanovanjski enoti in jo v razmerju do javne službe oziroma do izvajalca zastopa ena od polnoletnih oseb v gospodinjstvu, ki je za obveznosti po tem odloku za člane gospodinjstva nerazdelno odgovorna v razmerju do izvajalca. Odločitev izvajalca javne službe o delitvi stroškov med uporabnike je dokončna in nanjo ni pritožbe, spremeni pa se lahko s pisno izraženim dogovorom vseh uporabnikov zbirnega mesta, kar je tudi dolžnost vseh uporabnikov zbirnega mesta.
(5) Če uporabnik ne plača računa in ne vloži ugovora na obračun storitve javnih služb oziroma je ta neutemeljen, mu izvajalec javne službe izda opomin. Če uporabnik ne plača računa niti v osmih dneh po izdanem opominu, izvajalec javne službe ravna v skladu z zakonom, ki ureja izvršbo in zavarovanje.
(6) Če uporabnik, ki je najemnik objekta ali stanovanja, ne poravna računa storitev javne službe, ga mora plačati lastnik objekta ali stanovanja. Solastniki odgovarjajo za obveznosti solidarno. Za eno stanovanjsko enoto se lahko izda največ en račun.
(7) V primeru, da obstaja več solastnikov ene stanovanjske enote, se izda račun obstoječemu plačniku. Če ta ni reden plačnik pa solastniku z največjim deležem lastništva, če se lastniki niso med seboj drugače dogovorili.
(8) V primeru, ko uporabnik nastopa naproti izvajalcu javne službe v svojem imenu in na račun lastnika ali skupnosti lastnikov stanovanj ali poslovnih prostorov, pridobi v razmerju do izvajalca pravice in obveznosti sam. Če upravnik stanovanj nastopa v imenu lastnika ali skupnosti lastnikov, postanejo vsi lastniki do izvajalca solidarni dolžniki. Drugačen dogovor med lastniki v razmerju do izvajalca nima pravnega učinka.
(9) Cene se uredijo s cenikom na področju ravnanja z odpadki.
(10) Uporabniku, ki posreduje potrdilo o začasni prijavi člana gospodinjstva na naslovu izven Občine Ilirska Bistrica, se pri obračunu zmanjša storitev ravnanja z odpadki za 0,5 osebe.
41. člen 
(uveljavljanje sprememb) 
(1) Spremembe pri uporabniku, ki vplivajo na obračun storitev javnih služb, se upoštevajo v naslednjem mesecu od dneva vpisa v evidenco uporabnikov.
(2) Uporabniki vseh objektov, ki so vpisani v uradno evidenco objektov, morajo biti vključeni v izvajanje storitev po tem odloku. Če je objekt prazen, se za uporabnika upošteva lastnik objekta.
IX. DIVJA ODLAGALIŠČA IN NEPRAVILNO ODLOŽENI ODPADKI 
42. člen 
(ukrepanje v primeru nepravilno odloženih odpadkov) 
(1) Če so na zemljišču v lasti Občine nezakonito odloženi komunalni odpadki, odredi pristojna inšpekcijska služba povzročitelju oziroma izvajalcu javne službe njihovo odstranitev, ta pa jih mora odstraniti v skladu s predpisi o ravnanju z odpadki. Pritožba zoper odločbo ne zadrži njene izvršitve.
(2) Izvajalec javne službe stroške odstranitve komunalnih odpadkov iz prejšnjega odstavka tega člena zaračuna povzročitelju. Če tega ni mogoče določiti oziroma stroškov odstranitve od povzročitelja ni mogoče neposredno izterjati, jih zaračuna Občini kot lastniku zemljišča.
(3) Če se povzročitelja nezakonito odloženih odpadkov odkrije kasneje, ima Občina pravico od njega izterjati vračilo stroškov iz prejšnjega odstavka.
(4) Če so odpadki nezakonito odloženi na zasebnem zemljišču, odredi pristojna inšpekcijska služba odstranitev komunalnih odpadkov povzročitelju. Če tega ni mogoče določiti pa lastniku ali drugemu posestniku zemljišča. V primeru, da jih povzročitelj, lastnik oziroma posestnik ne odstrani, to stori izvajalec javne službe na stroške povzročitelja, lastnika oziroma posestnika. Pritožba zoper odločbo ne zadrži njene izvršitve.
(5) V primeru, da se stroškov, povzročenih zaradi nepravilno odloženih odpadkov iz prejšnjega odstavka, ne da neposredno izterjati od povzročitelja, lastnika oziroma posestnika, stroške poravna občina. Če se povzročitelja nezakonito odloženih odpadkov odkrije kasneje, ima Občina pravico od njega izterjati vračilo stroškov iz prejšnjega odstavka.
(6) Izvajalec javne službe izvaja nadzor pravilnega ločenega zbiranja od vrat do vrat pri posameznem povzročitelju odpadkov. V primeru, da povzročitelj odpadkov odlaga v tipske zabojnike, ki so namenjene točno določeni vrsti komunalnih odpadkov, odpadke, ki tja ne sodijo, ga izvajalec javne službe pisno opozori. Če se nepravilno ločevanje ponovi, posreduje izvajalec javne službe občinskemu inšpektoratu predlog za uvedbo prekrškovnega postopka zoper povzročitelja odpadkov v skladu s kazenskimi določbami tega odloka.
X. NADZOR NAD IZVAJANJEM JAVNIH SLUŽB 
43. člen 
(nadzorni organ) 
Nadzor nad izvajanjem določil tega odloka opravljata občinski inšpektorat in redarstvo.
XI. JAVNA POOBLASTILA IZVAJALCA JAVNE SLUŽBE ZBIRANJA 
44. člen 
(javna pooblastila izvajalca javne službe) 
(1) Občina izvajalcu zbiranja podeljuje javno pooblastilo skladno s predpisi, ki urejajo graditev objektov, za izdajo projektnih pogojev in soglasij k projektnim rešitvam s področja ravnanja s komunalnimi odpadki na območju Občine.
(2) Načrtovalci prostora, investitorji ali projektanti morajo pri načrtovanju novih oziroma prenovi obstoječih stanovanjskih in poslovnih objektov, stanovanjskih sosesk in naselij ter drugih objektov, kjer bodo nastajali odpadki, določiti zbirna in prevzemna mesta v skladu s projektnimi pogoji, za katere zaprosijo izvajalca zbiranja. Na podlagi projektnih rešitev pa izvajalca zbiranja zaprosijo za izdajo soglasja.
(3) Če ni v zakonu, podzakonskem predpisu ali v tem odloku določeno drugače, o pritožbah zoper odločitve izvajalca zbiranja, ki jih ta v upravnem postopku sprejema pri izvajanju javnih pooblastil, odloča župan Občine.
(4) Izvajalec javne službe sklepa z uporabniki pogodbe, kjer je to določeno s tem odlokom oziroma s posebnimi predpisi.
XII. KAZENSKE DOLOČBE 
45. člen 
(prekrški izvajalca javne službe) 
(1) Z globo 2.000 evrov se za prekršek kaznuje izvajalec javne službe, če:
– ne zagotavlja izvajanja javne službe na celotnem območju Občine v skladu s predpisi, ki urejajo področje ravnanja z odpadki, ali
– ne obvešča uporabnikov na način, kot je predpisano v odloku, ali
– ne izvaja nadzora nad zbiralnicami ločenih frakcij odpadkov ali
– ne vodi evidence zbiralnic in uporabnikov storitev ali
– ne čisti in vzdržuje zbirnega centra ali
– ne čisti in vzdržuje ekoloških otokov in drugih zbiralnic ločenih frakcij v njegovem upravljanju ali
– ne omogoči uporabnikom oddaje ločeno zbranih odpadkov v obratovalnem času zbirnega centra ali
– poškodovane zabojnike ustrezno ne servisira ali
– ne zamenja obstoječi zabojnik za komunalne odpadke, če je zabojnik močno poškodovan, uničen ali izrabljen ali
– pri zaračunavanju cen storitev javne službe ne upošteva določenih cen storitev ali
– ne izvaja rednega čiščenja zabojnikov, kot je opredeljeno v Tehničnem pravilniku o ravnanju z odpadki na območju Občine Ilirska Bistrica.
(2) Z globo 500 evrov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje odgovorna oseba izvajalca javne službe.
46. člen 
(prekrški povzročiteljev odpadkov) 
(1) Z globo 2.000 evrov se za prekršek kaznuje pravna oseba (srednja in velika družba skladno z zakonom, ki ureja gospodarske družbe), če:
– v roku ne obvesti izvajalca javne službe o pridobitvi statusa povzročitelja odpadkov ter o spremembah, ki vplivajo na izvajanje in obračun cene storitev javne službe ali
– v roku z izvajalcem zbiranja odpadkov ne sklene pogodbe o načinu zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov ali
– ne zbira komunalnih odpadkov tako, da pred njihovo oddajo ne škodijo okolju ali
– ne zagotavlja dostopa do zbirnega in prevzemnega mesta ali
– odpadke ne zbira in prepušča izvajalcu v skladu s tem odlokom ter Tehničnim pravilniku o ravnanju z odpadki na območju Občine Ilirska Bistrica, navodili občine in izvajalca javne službe ali
– odpadke ne zbira v posodi, ki je določena za zbiranje posameznih vrst odpadkov ali
– odpadke ne prepušča na primerno urejenih prevzemnih mestih, v zbiralnicah ločenih frakcij in zbiralnici nevarnih frakcij ali
– ne zagotovi, da je posoda za zbiranje odpadkov ali odpadki, ki se zbirajo izven posode za zbiranje, na prevzemnem mestu samo v času, ko je čas odvozov odpadkov določen za njihov prevzem ali
– ne poskrbi za primerno ureditev zbirnega mesta ter ne skrbi za urejenost in čistočo zabojnikov, zbirnih mest ter skupnih zbirno-prevzemnih mest ali
– nastale odpadke ne zbira in ločuje na izvoru njihovega nastanka ali
– ne prepušča ločene frakcije in odpadno embalažo v zbiralnicah ločenih frakcij ter zbirnem centru v času njegovega obratovanja
– občasno večje količine komunalnih odpadkov ne zbira ločeno v tipskih vrečah izvajalca ali
– neupravičeno podajo izjavo o kompostiranju bioloških odpadkov ali
– odlaga gradbeni material, tople ogorke in topel pepel v posode za zbiranje odpadkov.
(2) Z globo 500 evrov se za prekršek kaznuje odgovorno osebo povzročitelja (pravne osebe), če povzročitelj ravna v nasprotju z določili iz prvega odstavka tega člena.
(3) Z globo 1000 evrov se za prekršek kaznuje samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki opravlja pridobitno dejavnost, če povzročitelj ravna v nasprotju z določili iz prvega odstavka tega člena.
(4) Z globo 500 evrov se za prekršek kaznuje povzročitelj (fizična oseba), če ravna v nasprotju z določili iz prvega odstavka tega člena.
XIII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 
47. člen 
Do podelitve koncesije za izvajanje javne službe obdelave določenih vrst komunalnih odpadkov in koncesije za izvajanje javne službe odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov navedeni javni službi izvaja JP Komunala Ilirska Bistrica s pogodbenimi izvajalci.
48. člen 
(prenehanje veljavnosti) 
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o zbiranju komunalnih odpadkov v Občini Ilirska Bistrica (Uradni list RS, št. 54/15) in Tehnični pravilnik o zbiranju in prevozu komunalnih odpadkov (Uradni list RS, št. 54/15 in 22/17).
49. člen 
(začetek veljavnosti) 
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-0005/2024-6
Ilirska Bistrica, dne 27. septembra 2024
Župan 
Občine Ilirska Bistrica 
dr. Gregor Kovačič

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti