Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A, 80/20 – ZIUOOPE in 62/24 – odl. US), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23), 27. člena Statuta Mestne občine Ljubljana (Uradni list RS, št. 31/21 – uradno prečiščeno besedilo) in drugega odstavka 122. člena Poslovnika Mestnega sveta Mestne občine Ljubljana (31/21 – uradno prečiščeno besedilo) je Mestni svet Mestne občine Ljubljana na 17. seji dne 21. oktobra 2024 sprejel
o spremembah proračuna Mestne občine Ljubljana za leto 2025
V Odloku o proračunu Mestne občine Ljubljana za leto 2025 (Uradni list RS, št. 121/23) se 3. člen spremeni tako, da se glasi:
V splošnem delu proračuna so prejemki in izdatki proračuna Mestne občine Ljubljana izkazani v bilanci prihodkov in odhodkov, v računu finančnih terjatev in naložb ter v računu financiranja.
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
| | v EUR |
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV |
| Skupina/Podskupina kontov | Spremembe proračuna 2025 |
I. | SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78) | 550.962.843 |
70 | DAVČNI PRIHODKI | 323.013.615 |
| 700 Davki na dohodek in dobiček | 195.536.515 |
| 703 Davki na premoženje | 116.497.000 |
| 704 Domači davki na blago in storitve | 10.980.100 |
| 706 Drugi davki in prispevki | 0 |
71 | NEDAVČNI PRIHODKI | 135.126.982 |
| 710 Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja | 42.945.417 |
| 711 Takse in pristojbine | 470.000 |
| 712 Globe in druge denarne kazni | 4.980.000 |
| 713 Prihodki od prodaje blaga in storitev | 454.480 |
| 714 Drugi nedavčni prihodki | 86.277.085 |
72 | KAPITALSKI PRIHODKI | 55.852.917 |
| 720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev | 4.645.342 |
| 721 Prihodki od prodaje zalog | 0 |
| 722 Prihodki od prodaje zemljišč in neopredmetenih sredstev | 51.207.575 |
73 | PREJETE DONACIJE | 21.780 |
| 730 Prejete donacije iz domačih virov | 21.780 |
| 731 Prejete donacije iz tujine | 0 |
74 | TRANSFERNI PRIHODKI | 33.745.744 |
| 740 Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij | 24.236.532 |
| 741 Prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev proračuna EU in iz drugih držav | 9.509.212 |
78 | PREJETA SREDSTVA IZ EU IN IZ DRUGIH DRŽAV | 3.201.805 |
| 786 Ostala prejeta sredstva iz proračuna EU | 0 |
| 787 Prejeta sredstva od drugih evropskih institucij in iz drugih držav | 3.201.805 |
| 788 Prejeta vračila sredstev iz proračuna EU | 0 |
II. | SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) | 550.153.635 |
40 | TEKOČI ODHODKI | 73.531.405 |
| 400 Plače in drugi izdatki zaposlenim | 22.596.134 |
| 401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost | 3.578.598 |
| 402 Izdatki za blago in storitve | 39.331.674 |
| 403 Plačila domačih obresti | 5.025.000 |
| 409 Rezerve | 3.000.000 |
41 | TEKOČI TRANSFERI | 234.439.312 |
| 410 Subvencije | 14.150.000 |
| 411 Transferi posameznikom in gospodinjstvom | 85.135.870 |
| 412 Transferi nepridobitnim organizacijam in ustanovam | 16.851.693 |
| 413 Drugi tekoči domači transferi | 118.301.749 |
| 414 Tekoči transferi v tujino | 0 |
42 | INVESTICIJSKI ODHODKI | 223.634.755 |
| 420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev | 223.634.755 |
43 | INVESTICIJSKI TRANSFERI | 18.548.162 |
| 431 Investicijski transferi pravnim in fizičnim osebam, ki niso proračunski uporabniki | 4.411.732 |
| 432 Investicijski transferi proračunskim uporabnikom | 14.136.430 |
III. | PRORAČUNSKI PRESEŽEK (PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ) (I.-II.) | 809.208 |
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB |
IV. | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN ZMANJŠANJE FINANČNIH NALOŽB (750+751+752) | 0 |
75 | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN ZMANJŠANJE FINANČNIH NALOŽB | 0 |
| 750 Prejeta vračila danih posojil | 0 |
| 751 Zmanjšanje finančnih naložb | 0 |
| 752 Kupnine iz naslova privatizacije | 0 |
V. | DANA POSOJILA IN POVEČANJE FINANČNIH NALOŽB (440+441+442+443) | 5.502.000 |
44 | DANA POSOJILA IN POVEČANJE FINANČNIH NALOŽB | 5.502.000 |
| 440 Dana posojila | 0 |
| 441 Povečanje finančnih naložb | 2.000 |
| 442 Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije | 0 |
| 443 Povečanje namenskega premoženja v javnih skladih in drugih pravnih osebah javnega prava, ki imajo premoženje v svoji lasti | 5.500.000 |
VI. | PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBA KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.) | –5.502.000 |
C. RAČUN FINANCIRANJA |
VII. | ZADOLŽEVANJE (500) | 20.000.000 |
50 | ZADOLŽEVANJE | 20.000.000 |
| 500 Domače zadolževanje | 20.000.000 |
VIII. | ODPLAČILA DOLGA (550) | 15.307.208 |
| 55 ODPLAČILA DOLGA | 15.307.208 |
| 550 Odplačila domačega dolga | 15.307.208 |
IX. | SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNU (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) | 0 |
X. | NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) | 4.692.792 |
XI. | NETO FINANCIRANJE (VI.+X.-IX.) | –809.208 |
XII. | STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH NA DAN 31. 12. PRETEKLEGA LETA | 0 |
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti proračunskih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na konte, določene s predpisanim enotnim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna se objavi do ravni proračunskih postavk – kontov.
V Načrtu razvojnih projektov se prikazujejo načrtovani izdatki za projekte in programe Mestne občine Ljubljana po virih financiranja in posameznih letih za celovito izvedbo projektov oziroma programov.
Stanje denarnih sredstev na računu proračuna na koncu preteklega leta je sestavni del proračuna za tekoče leto.
Sprememba proračuna Mestne občine Ljubljana za leto 2025 se določa v višini 570.962.843 eurov.«
6. člen se spremeni tako, da se glasi:
Proračunska sklada sta:
1. evidenčni račun proračunske rezerve, oblikovane po Zakonu o javnih financah (v nadaljnjem besedilu: ZJF),
2. evidenčni račun proračunskega sklada za odpravo posledic obremenitve okolja v Mestni občini Ljubljana, ustanovljen na podlagi Odloka o ustanovitvi proračunskega sklada za realizacijo okoljskih sanacijskih projektov v Mestni občini Ljubljana.
Proračunska rezerva se v letu 2025 oblikuje v višini 1.500.000 eurov.
Na predlog Oddelka za finance in računovodstvo odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 300.000 eurov župan in o tem obvešča mestni svet. V primerih uporabe sredstev proračunske rezerve, ki presega navedeni znesek, odloča na predlog župana mestni svet, v kolikor namen in višina porabe sredstev sklada proračunske rezerve ni bila potrjena z zadnjim sprejetim proračunom.
Četrtnim skupnostim Mestne občine Ljubljana se v letu 2025 za izvajanje nalog zagotavljajo finančna sredstva v višini 551.009 eurov. «
25. člen se spremeni tako, da se glasi:
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2025 lahko zadolži do višine 20.000.000 eurov.
Občina lahko uporablja tudi izvedene finančne instrumente za uravnavanje tečajnih in obrestnih tveganj, povezanih z občinskim dolgom, po predhodnem soglasju Ministrstva za finance.
Javni stanovanjski sklad Mestne občine Ljubljana se lahko v letu 2025 dolgoročno zadolži pod naslednjimi pogoji:
– zadolžitev ne sme preseči 30.000.000 eurov,
– za obdobje največ do petindvajset let,
– za namen: izvajanje pridobivanja neprofitnih najemnih stanovanj,
– zavarovanje: zastava nepremičnin ali menice,
– če ima zagotovljena sredstva za servisiranje dolga iz neproračunskih virov.
Javni stanovanjski sklad Mestne občine Ljubljana se lahko v letu 2025 likvidnostno zadolži pod naslednjimi pogoji:
– zadolžitev ne sme preseči 6.000.000 eurov,
– za obdobje največ do enega leta,
– za namen: uravnavanje finančne likvidnosti,
– zavarovanje: menice,
– če ima zagotovljena sredstva za servisiranje dolga iz neproračunskih virov.
Javno podjetje Energetika Ljubljana, d.o.o., se lahko v letu 2025 dolgoročno zadolži pod naslednjimi pogoji:
– zadolžitev ne sme preseči 17.464.000 eurov,
– za obdobje največ do deset let,
– za namen: financiranje investicij oziroma refinanciranje kratkoročnih kreditov,
– zavarovanje: menice,
– če ima zagotovljena sredstva za servisiranje dolga iz neproračunskih virov.
Javno podjetje Energetika Ljubljana, d.o.o., se lahko v letu 2025 likvidnostno zadolži pod naslednjimi pogoji:
– zadolžitev ne sme preseči 64.616.800 eurov,
– za obdobje največ do enega leta,
– za namen: uravnavanje finančne likvidnosti,
– zavarovanje: menice,
– če ima zagotovljena sredstva za servisiranje dolga iz neproračunskih virov.
Javno podjetje Ljubljanski potniški promet, d.o.o. se lahko v letu 2025 dolgoročno zadolži ali najame finančni leasing v 100 % deležu pod naslednjimi pogoji:
– zadolžitev ne sme preseči 12.000.000 eurov,
– za obdobje največ do sedem let,
– za namen: financiranje investicij,
– zavarovanje: menice,
– če ima zagotovljena sredstva za servisiranje dolga iz neproračunskih virov.
Javno podjetje Ljubljanski potniški promet, d.o.o., se lahko v letu 2025 likvidnostno zadolži pod naslednjimi pogoji:
– zadolžitev ne sme preseči 14.407.800 eurov,
– za obdobje največ do enega leta,
– za namen: uravnavanje finančne likvidnosti,
– zavarovanje: menice,
– če ima zagotovljena sredstva za servisiranje dolga iz neproračunskih virov.
Javno podjetje Voka Snaga, d.o.o., se lahko v letu 2025 dolgoročno zadolži pod naslednjimi pogoji:
– zadolžitev ne sme preseči 12.224.800 eurov,
– za obdobje največ do deset let,
– za namen: financiranje investicij oziroma refinanciranje kratkoročnih kreditov,
– zavarovanje: menice,
– če ima zagotovljena sredstva za servisiranje dolga iz neproračunskih virov.
Javno podjetje Voka Snaga, d.o.o., se lahko v letu 2025 likvidnostno zadolži pod naslednjimi pogoji:
– zadolžitev ne sme preseči 21.830.000 eurov,
– za obdobje največ do enega leta,
– za namen: uravnavanje finančne likvidnosti,
– zavarovanje: menice,
– če ima zagotovljena sredstva za servisiranje dolga iz neproračunskih virov.
Javni holding Ljubljana, d.o.o. se lahko v letu 2025 likvidnostno zadolži v 100 % deležu pod naslednjimi pogoji:
– zadolžitev ne sme preseči 10.000.000 eurov,
– za obdobje največ do enega leta,
– za namen: zagotavljanje likvidnosti,
– zavarovanje: menice,
– če ima zagotovljena sredstva za servisiranje dolga iz neproračunskih virov.
Javno podjetje Ljubljanska parkirišča in tržnice, d.o.o. se lahko v letu 2025 likvidnostno zadolži pod naslednjimi pogoji:
– zadolžitev ne sme preseči 2.000.000 eurov,
– za obdobje največ do enega leta,
– za namen: uravnavanje finančne likvidnosti,
– zavarovanje: menice,
– če ima zagotovljena sredstva za servisiranje dolga iz neproračunskih virov.
Regionalna razvojna agencija Ljubljanske urbane regije se lahko v letu 2025 likvidnostno zadolži pod naslednjimi pogoji:
– zadolžitev ne sme preseči 200.000 eurov,
– za obdobje največ do enega leta,
– za namen: uravnavanje finančne likvidnosti,
– zavarovanje: menice,
– če ima zagotovljena sredstva za servisiranje dolga iz neproračunskih virov.
Gospodarsko razstavišče, d.o.o., se lahko v letu 2025 likvidnostno zadolži pod naslednjimi pogoji:
– zadolžitev ne sme preseči 2.000.000 eurov,
– za obdobje največ do enega leta,
– za namen: uravnavanje finančne likvidnosti,
– zavarovanje: zastava nepremičnin,
– če ima zagotovljena sredstva za servisiranje dolga iz neproračunskih virov.
Tehnološki park Ljubljana, d.o.o., se lahko v letu 2025 dolgoročno zadolži pod naslednjimi pogoji:
– zadolžitev ne sme preseči 5.000.000 eurov,
– za obdobje največ do dvanajst let s šestletnim moratorijem na odplačilo glavnice,
– za namen: nakup prostorov za osnovno dejavnost (oddajanje prostorov tehnološkim podjetjem) in za
financiranje izgradnje nove stavbe,
– zavarovanje: zastava nepremičnin,
– če ima zagotovljena sredstva za servisiranje dolga iz neproračunskih virov.
Javni zavod Lekarna, se lahko v letu 2025 likvidnostno zadolži pod naslednjimi pogoji:
– zadolžitev ne sme preseči 5.000.000 eurov,
– za obdobje največ do enega leta,
– za namen: uravnavanje finančne likvidnosti,
– zavarovanje: menice,
– če ima zagotovljena sredstva za servisiranje dolga iz neproračunskih virov.«
Splošni in posebni del ter načrti razvojnih programov proračuna se spremenijo in so kot priloge sestavni deli tega odloka, ki se objavijo na spletni strani Mestne občine Ljubljana.
Ta odlok se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in začne veljati 1. januarja 2025.
Št. 410-156/2024-38
Ljubljana, dne 21. oktobra 2024