Na podlagi tretjega odstavka 298. člena Zakona o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 199/21, 18/23 – ZDU-1O, 78/23 – ZUNPEOVE, 95/23 – ZIUOPZP in 23/24) v zvezi s prvim odstavkom 90. člena Zakona o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 61/17, 199/21 – ZUreP-3 in 20/22 – odl. US) Vlada Republike Slovenije izdaja
o spremembah in dopolnitvah Uredbe o državnem lokacijskem načrtu za drugi tir železniške proge na odseku Divača–Koper
V Uredbi o državnem lokacijskem načrtu za drugi tir železniške proge na odseku Divača–Koper (Uradni list RS, št. 43/05, 48/11, 59/14 in 88/15) se v 1. členu za drugim odstavkom dodata nova tretji in četrti odstavek, ki se glasita:
»(3) S to uredbo se v skladu z Resolucijo o Strategiji prostorskega razvoja Slovenije 2050 (Uradni list RS, št. 72/23) in Uredbo o prostorskem redu Slovenije (Uradni list RS, št. 122/04, 33/07 – ZPNačrt, 61/17 – ZUreP-2 in 199/21 – ZUreP-3) sprejmejo spremembe in dopolnitve državnega lokacijskega načrta za drugi tir železniške proge na odseku Divača–Koper, ki jih je izdelalo podjetje Urbis d. o. o., Maribor, pod številko projekta 2020/DPN-074, avgust 2024.
(4) Grafični del sprememb in dopolnitev državnega prostorskega načrta je v prostorskem informacijskem sistemu objavljen pod identifikacijsko številko 1565.«.
Dosedanji tretji odstavek postane peti odstavek.
V 3. členu se v prvem odstavku besedilo »območje drugega tira« nadomesti z besedilom »območje drugega (levega in desnega) tira«.
V drugem odstavku se besedilo »območje drugega tira« nadomesti z besedilom »območje drugega (levega in desnega) tira«.
Za drugim odstavkom se doda nov tretji odstavek, ki se glasi:
»(3) Zaradi izvedbe levega tira se območje drugega (levega in desnega) tira z vsemi spremljajočimi ureditvami poveča in dodatno obsega naslednje parcele ali dele parcel v naslednjih katastrskih občinah:
– k. o. Divača (2452): 552/60, 552/65, 552/68, 552/122, 552/337, 784/2, 788/1, 942/43, 1043/47, 1043/52, 1043/84, 1050/16;
– k. o. Lokev (2459): 1280/242, 1280/248;
– k. o. Plavje (2589): 742/23, 744/2, 745/1, 746/2, 747/2, 1236/6, 1245/13, 1245/15, 1245/20, 1245/22, 1245/24, 1246/5, 1340/8, 1422/3, 1423/3, 1424/3, 1425/3, 1429/2, 1430/2, 1431/2, 1431/3, 1433/2, 1433/3, 1434/2, 1434/3, 1435/2, 1435/3, 1436/2, 1437/2, 1438/2, 1438/3, 1439/2, 1440/1, 1441/2, 1442/2, 1443/2, 1443/3, 1444/2, 1444/3, 1445/2, 1446/2, 1447/2, 1447/3, 1448/2, 1450/2, 1451/2, 1452/2, 1453/2, 1454/2, 1455/2, 1456/2, 1458/2, 1459/2, 1460/2, 1465/2, 1465/3, 1467/2;
– k. o. Tinjan (2596): 790/4, 790/8, 792, 816/8, 816/10;
– k. o. Osp (2597): 1200, 1201, 1202/1, 1202/2, 1203/1, 1203/2, 1204/1, 1205, 1206/1, 1207/5, 1208, 1209/1, 1230/1, 1230/2, 1231/2, 1293, 1296, 1298/1, 1299, 1300/1, 1300/2, 1305, 1403, 1404, 1405/1, 1405/2, 1405/3, 1406/1, 1406/2, 1406/3, 1407, 1408, 1411/2, 1411/3, 1411/4, 1412/1, 1412/3, 1412/4, 1423/3, 1423/4, 1423/5, 1423/6, 1423/7, 1426, 1427, 1430/1, 1432, 1441/3, 1441/4, 1446/1, 1471/3, 1491/1, 1491/2, 1857/2, 1858/2, 2751/2, 2752/3, 2753/2, 2754, 2756/2, 2756/4, 2757/2, 2758/2, 2758/3, 2765/2, 2767/2, 2770/2, 2770/3, 2771/17, 2771/18, 2775, 2777/2, 2778/10, 2778/14, 2779/3, 2780/1, 2780/3, 2781/1, 2782, 2798, 2799, 2800/2, 2800/3, 2808/3, 2809/1, 2809/5, 2810/5, 2811/3, 2811/5;
– k. o. Gabrovica (2601): 1/4, 1/10, 1/13, 2/8, 3/2, 5/2, 8/1, 18, 20, 21/1, 21/2, 22, 24, 25/2, 27, 28, 30/2, 31/2, 32/2, 33/4, 34/2, 36/2, 37/2, 38/2, 39/2, 40/2, 41/2, 41/5, 1147/14, 1147/19, 1154/9, 1154/14, 1158/5, 1242/2, 1243/2, 1244/4, 1255/2, 1256/2, 1257/2, 1258/2, 1259/2, 1260/2, 1261/3, 1262/3, 1359/4, 1359/6, 1359/12, 1359/14, 1359/16, 1359/18, 1359/20, 1359/22, 1361/1, 1361/5, 1361/7, 1361/11, 1362/4, 1362/5, 1362/7, 1362/9, 1362/11, 1362/14, 1362/16, 1363/2, 1365/3, 1365/4, 1365/8, 1385/6, 1392/4, 1393/2, 1399/5, 1400/3, 1400/4;
– k. o. Rožar (2602): 276/3, 276/6, 276/7, 284/13, 284/14, 284/23, 284/24, 284/27, 285/1, 285/4, 286/1, 286/3, 287, 366/1, 366/2, 369/1, 370/1, 371/1, 371/2, 371/5, 371/6, 372/1, 374/1, 375/1, 376/1, 377/1, 378/2, 382/2, 383/1, 384/1, 385/3, 385/4, 386/4, 664/1, 665/1, 667/1, 667/4, 667/5, 667/9, 667/10, 667/11, 668/1, 668/2, 668/3, 682/4, 682/5, 683/2, 683/6, 684/1, 685/1, 685/4, 685/5, 720/1, 720/2, 720/3, 720/5, 726/34, 726/36, 726/37, 726/38, 726/40, 726/42, 726/44, 726/45, 726/46, 726/47, 726/60, 726/61, 1046/1, 1046/2, 2631/3, 2631/4, 2631/6, 2635/1, 2635/4, 2636/1, 2636/2, 2636/3, 2636/4, 2636/5, 2636/6, 2640/25;
– k. o. Dekani (2603): 2925/1, 2926, 2930/5, 2931/2, 2932/2, 2933/2, 2934/1, 2934/5, 2934/6, 2937, 2938/2, 2939/2, 2940/1, 2958/2, 2959/2, 2959/5, 2960/4, 2961/8, 2961/10, 2963/3, 2963/5, 2964/5, 2964/8, 2964/10, 2964/12, 2965/3, 2965/5, 2966/3, 2966/5, 2967/3, 2967/5, 2968/3, 2971/4, 2982/4, 2983/4, 2984/4, 2985/6, 2986/1, 3060/2, 3062/2, 3064/1, 3081/9, 3082/3, 3082/5, 3083/2, 3106/1.«.
Dosedanja tretji in četrti odstavek postaneta četrti in peti odstavek.
Dosedanji peti odstavek, ki postane šesti odstavek, se spremeni tako, da se glasi:
»(6) Območja predorskih cevi, katerih zunanji radij je 4,55 m, so definirana z vstopnim in izstopnim portalom:
– predorska cev T1: vstopni portal v km 2+980, kota nivelete +407.617, izstopni portal v km 9+680, kota nivelete +293.717;
– predorska cev T2: vstopni portal v km 9+930, kota nivelete +289.467, izstopni portal v km 15+915, kota nivelete +191.922;
– predorska cev T3: vstopni portal v km 16+760, kota nivelete +177.557, izstopni portal v km 17+090, kota nivelete +171.947;
– predorska cev T4: vstopni portal v km 17+215, kota nivelete +169.822, izstopni portal v km 19+162, kota nivelete +136.723;
– predorska cev T5: vstopni portal v km 19+205, kota nivelete +135.992, izstopni portal v km 19+320, kota nivelete +134.037;
– predorska cev T6: vstopni portal v km 19+365, kota nivelete +133.272, izstopni portal v km 19+700, kota nivelete +127.577;
– predorska cev T7: vstopni portal v km 19+870, kota nivelete +124.687, izstopni portal v km 21+020, kota nivelete +105.137;
– predorska cev T8: vstopni portal v km 22+280, kota nivelete +33.717, izstopni portal v km 26+040, kota nivelete +19.797;
– predorska cev T1L: vstopni portal v km 2+967, izstopni portal v km 9+648;
– predorska cev T1A: vstopni portal v km 9+765, izstopni portal v km 9+845;
– predorska cev T2L: vstopni portal v km 9+929, izstopni portal v km 15+971;
– predorska cev T3-6L: vstopni portal v km 16+620, izstopni portal v km 19+820;
– predorska cev T7L: vstopni portal v km 19+945, izstopni portal v km 21+073;
– predorska cev T8L: vstopni portal v km 22+301, izstopni portal v km 26+120.«
Dosedanji šesti odstavek postane sedmi odstavek.
V 4.a členu se prvi odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(1) Nad traso drugega tira je na območju med km 14 in km 15 obstoječ pridobivalni prostor kamnoloma Črni Kal – Črnotiče (prikazano v grafičnem delu na listu št. 1.8).«.
V 5. členu se prvi in drugi odstavek spremenita tako, da se glasita:
»(1) Trasa drugega tira železniške proge se prične v Divači, kjer se navezuje na izvozni del postaje Divača in poteka do Kopra, kjer se trasa zaključi na cepišču Bivje. Dolžina odseka drugega tira železniške proge je 27,101 km (desni tir) in 26,948 km (levi tir).
(2) Odsek desnega tira Divača–Koper se prične v km 0+790 za postajo Divača in poteka v nasipu v dolžini 535 m, nato pa v vkopu v dolžini 1625 m. Vkop se na dolžini 105 m pred portalom prvega predora razširi na 40 m, tako da je čelo useka dovolj široko za vstop v predor levega tira. Do razširjenega useka je speljana servisna cesta. Trasa v km 2+980 preide v 6700 m dolg predor. V zgornjem delu doline Glinščice, v km 9+680, trasa preide na površje. Dolino Glinščice prečka z dvema mostovoma. Pred obema portaloma sta načrtovana servisna oziroma varnostna platoja, do kjer je speljana tudi servisna cesta. V km 9+930 je portal z vstopom v 5985 m dolg predor. V začetnem delu predora trasa poteka v loku z radijem 1500 m, nato pa v večini predora v premi. V zadnjem delu preme je načrtovano izogibališče z osjo v km 14+300 in koristno dolžino 750 m. Na tem mestu se predor razširi. Prehitevalni tir poteka desno od glavnega na medosni razdalji 4,75 m. Na začetku in koncu izogibališča se nagib nivelete ublaži iz nagiba 17‰ na 10‰. Na drugi strani izogibališča je načrtovan 50 m dolg slepi tir, ki služi kot ščitni oziroma parkirni tir.«.
Za devetim odstavkom se doda nov deseti odstavek, ki se glasi:
»(10) Levi tir je umeščen ob desnem tiru in poteka od postaje Divača do predora T1L dolžine 6681 m najprej po nasipu in nato v vkopu. Po izstopu iz predora levi tir dolino Glinščice preči z mostom dolžine 64 m, tremi galerijami (dolžine 35,5 m, 16,8 m in 84,5 m) in krajšim predorom dolžine 80 m. Trasa levega tira se nadaljuje z daljšim predorom T2L dolžine 6042 m. Po izstopu iz predora levi tir križa avtocesto pod njenim viaduktom med stebroma 6 in 7 z železniškim viaduktom Gabrovica V1L dolžine 352 m. Zaradi umestitve levega tira se na tem območju uredi dostopna cesta T-2b2 dolžine 258 m z viaduktom dolžine 112 m. Za viaduktom Gabrovica preide trasa levega tira v predor T3-6L dolžine 3200 m, ki ima štiri stranske prehode. Za potrebe dostopa do vstopnega portala v predor se uredita dostopni cesti T-3a2 in T-3a2a. Nad predorom T3-6L se izvedeta dve nizki nadkritji (v km 19+260 dolžine 35 m ter v km 20+420 dolžine 30 m). Med predoroma T3-6L in T7L na levem tiru oziroma med predoroma T6 in T7 na desnem tiru se izvede križiščna tirna zveza za prehajanje vlakov med obema tiroma. Plato T67 se uredi tako, da so vsi tiri v eni ravnini brez vertikalnih lomov. Za dostop se uredi cesta T6T7 dolžine 902 m. Za predorom T7L dolžine 1127 m poteka proga nekaj časa po pobočju Vinjana, delno se prestavi cesta T-8a, med tiroma pa se vzpostavi ravna površina z vmesnim jarkom. Levi tir prečka dolino Vinjanskega potoka z viaduktom V2L dolžine 708 m, preuredi se servisna cesta T-8a. Sledi predor T8L dolžine 3818 m. Po izstopu iz predora se na območju ENP Dekani levi tir naveže na traso obstoječega tira. Ob desnem tiru in preko portalov predorov T8 in T8L se za potrebe vzdrževanja uredi makadamska pešpot v dolžini 526 m.«.
6. člen se spremeni tako, da se glasi:
(elementi trase drugega tira železniške proge)
Elementi trase drugega tira železniške proge so:
– dolžina trase (km): 27,101 (desni tir), 26,948 (levi tir),
– Vmax (km/h): 160 (desni in levi tir),
– Rmin (m), h=160 km/h 1: 404,3 (desni tir), 1,379 (levi tir),
– Rmin (m): 600 (desni in levi tir),
– i max (‰): 17 (desni tir), 17,23 (levi tir),
– število predorov: 8 (desni tir), 6 (levi tir),
– skupna dolžina žel. predorov (km): 20,322 (desni tir), 20,950 (levi tir),
– število viaduktov: 2 (desni in levi tir),
– skupna dolžina žel. viaduktov (km): 1,080 (desni tir), 1,060 (levi tir).«.
8. člen se spremeni tako, da se glasi:
(1) Na trasi drugega tira železniške povezave je načrtovana gradnja štirinajstih predorov.
(2) Trasa desnega tira poteka po teh predorih:
– predor T1: od km 2+980 do km 9+680 dolžine 6700 m;
– predor T2: od km 9+930 do km 15+915 dolžine 5985 m;
– predor T3: od km 16+760 do km 17+090 dolžine 330 m;
– predor T4: od km 17+215 do km 19+162 dolžine 1947 m;
– predor T5: od km 19+205 do km 19+320 dolžine 115 m;
– predor T6: od km 19+365 do km 19+700 dolžine 335 m;
– predor T7: od km 19+870 do km 21+020 dolžine 1150 m;
– predor T8: od km 22+280 do km 26+040 dolžine 3760 m.
(3) Trasa levega tira poteka po teh predorih:
– predor T1L: od km 2+967 do km 9+648 dolžine 6681 m;
– predor T1A: od km 9+765 do km 9+845 dolžine 80 m;
– predor T2L: od km 9+929 do km 15+971 dolžine 6042 m;
– predor T3-6L: od km 16+620 do km 19+820 dolžine 3200 m;
– predor T7L: od km 19+945 do km 21+073 dolžine 1127 m;
– predor T8L: od km 22+301 do km 26+120 dolžine 3818 m.
(4) V predorih, ki so daljši od 1000 m in krajši od 2000 m, se zgradijo izstopne predorske cevi, ki povezujejo predor in površino:
– izhodna predorska cev IPC-T-4a: desni tir v km 17+875, dolžine 60 m; levi tir v km 17+946, podaljšanje v dolžini 30 m;
– izhodna predorska cev IPC-T-4b: desni tir v km 18+535, dolžine 150 m; levi tir v km 18+623 podaljšanje v dolžini 20 m;
– izhodna predorska cev IPC-T7: desni tir v km 20+447, dolžine 162 m; levi tir v km 20+532, podaljšanje v dolžini 10 m;
– izhodna predorska cev IPC-T3-6L-A: levi tir v km 17+248, dolžine 27 m;
– izhodna predorska cev IPC-T3-6L-B: levi tir v km 19+268, dolžine 15 m.«.
V 9. členu se v drugem odstavku deveta do dvanajsta alineja spremenijo tako, da se glasijo:
»– plato med portaloma predora T6 in T7 oziroma T3-6L in T7L: 40 m×170 m, asfaltirano 5430 m2, montažni prehod – gumi izvedba, 8 x L = 15,0 m, dostop po servisni cesti T6-T7 ter servisnih cestah T-6 in T-7a;
– plato pred izstopnima portaloma predorov T7 in T7L: 80 m×38 m, asfaltirano 2700 m2, montažni prehod – gumi izvedba, L = 80 m, dostop po predhodno zgrajeni servisni cesti T-7b;
– plato pred severnim portalom predora T8: 48 m×49 m, asfaltirano 1890 m2, montažni prehod – gumi izvedba, l = 50 m, dostop po servisni cesti T-8a;
– plato pred vhodnim portalom predora T3-6L: 48 m×55 m, asfaltirano 1560 m2, montažni prehod – gumi izvedba, L = 50,0 m, dostop po novi servisni cesti T-3a2 ter predhodno zgrajeni cesti T3a.«.
V 10. členu se besedilo označi kot prvi odstavek, besedilo »drugega tira« se nadomesti z besedilom »desnega tira«.
Za točko e) se doda nova točka f), ki se glasi:
»f) podhodi:
– podhod za pešce in kolesarje v km 1+250, dolžine 42 m.«.
Za prvim odstavkom se dodata nova drugi in tretji odstavek, ki se glasita:
»(2) Na trasi levega tira železniške proge so načrtovani naslednji objekti:
a) mostovi:
– most Glinščica 1L: med km 9+683 in km 9+748, dolžina 64 m;
b) viadukti:
– viadukt V1L, viadukt Gabrovica: med km 16+214 in km 16+566, dolžina 352 m,
– viadukt V2L, viadukt Vinjan: med km 21+564 in km 22+273, dolžina 708 m;
c) galerije:
– galerija T1L: med km 9+648 in km 9+683, dolžina 36 m,
– galerija T1A-1: med km 9+748 in km 9+765, dolžina 17 m,
– galerija T1A-2: med km 9+845 in km 9+929, dolžina 85 m.
(3) Na dostopnih cestah se zgradita:
– most preko Osapske reke na dostopni cesti T-7e, dolžina 15,4 m in
– viadukt na dostopni cesti T-2b2, dolžina 112,2 m.«.
V 11. členu se drugi odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(2) Na območju drugega tira so načrtovane nove oziroma rekonstruirane obstoječe ceste. Ceste petkrat izvennivojsko križajo projektirani drugi tir. Ostale se zgradijo za potrebe gradnje proge, predorov in viaduktov.«.
V tretjem odstavku se besedilo »drugega tira« nadomesti z besedilom »desnega tira«.
Za šestim odstavkom se dodata nova sedmi in osmi odstavek, ki se glasita:
»(7) Zaradi izgradnje levega tira se izvedejo nove oziroma rekonstruirajo naslednje ceste:
a) Cesta T-2b2: povezava med dostopno cesto T-2b in platojem izstopnega portala predora T2; novogradnja v dolžini 276 m; NPP 7,2 m;
b) Cesta T-3a2: dostop do vstopnega portala predora T3-6L (smer Divača) in do delavnice viadukta V1L; novogradnja v dolžini 535 m; NPP 7,2 m;
c) Cesta T6-T7: dostop do platoja T3-6L in T7L; novogradnja v dolžini 902 m; NPP 7,2 m;
d) Cesta T7e: obvozna pot povezuje regionalno cesto R3-627 in dostopno cesto T-7; novogradnja v dolžini 642 m; NPP 7,0 m;
e) Cesta T8aS: zaradi umestitve viadukta V2L se dostopno cesto delno prestavi v dolžini 1395 m; celotna dolžina znaša 1769 m; NPP 7,2 m;
f) Cesta DP-1S: delna prestavitev poljske poti za dostope do zemljišč v dolžini 223 m; NPP 4,0 m;
g) cesta Stepani: ureditev dostopne ceste z navezavo na dostopno cesto T4-a v dolžini 831 m; NPP 7,0 m;
h) makadamska peš/kolesarska povezava od novega podhoda pod železniško progo proti Divaški jami v dolžini približno 160 m (nadomestitev prekinjene poti);
i) vzdrževalna makadamska pot od ceste DP-2 do portala predora T8 v dolžini približno 526 m.
(8) Regionalna cesta R1-205/1026 Divača – Lipica: na območju priključka Divaška jama se uredi štirikrako križišče z levo zavijalnimi pasovi na regionalni cesti; NPP (z levo zavijalnim pasom) 12,0 m.«.
V 12. členu se v prvem odstavku za besedilom »Premostitve in prepusti« doda besedilo »na desnem tiru«.
Za drugim odstavkom se dodata nova tretji in četrti odstavek, ki se glasita:
»(3) Zaradi gradnje levega tira se dogradi osem prepustov:
– prepust b/h = 5,0 / 2,0 m: v sklopu gradnje galerije T1A-2 v km 9+918;
– prepust b/h = 2,0 / 2,0 m: v dolžini 6,8 m z novim vtočnim jaškom v km 19+184 (desni tir);
– prepust b/h = 2,0 / 2,0 m: nov vtočni jašek v km 19+336 (desni tir);
– prepust b/h = 2,0 / 2,0 m: v dolžini 24,6 m z novim vtočnim jaškom v km 19+939;
– prepust b/h = 1,0 / 1,0 m: v dolžini 50,5 m z novim preglednim jaškom v km 21+209;
– prepust b/h = 1,0 / 1,0 m: v dolžini 64,4 m z novim preglednim jaškom v km 21+376;
– prepust b/h = 1,0 / 1,0 m: v dolžini 2 × 4,0 m v km 26+439;
– prepust b/h = 1,0 / 1,0 m: v dolžini 12,2 m v km 26+661.
(4) Zaradi gradnje levega tira in dostopnih cest se izvedejo naslednje regulacije vodotokov, pri katerih se vsa zavarovanja brežin izvedejo s kamnom v betonu (2/3 brežine) in kamnom v suho (zgornja 1/3 brežine):
– regulacija 7-1 (pritok pri Studencu) v dolžini 62 m in 7-1a (njegov desni pritok) v dolžini 17 m;
– regulacija 7-2 v dolžini 24 m;
– regulacija 7-2a (desni pritok iz Zagabrje) v dolžini 16m;
– regulacija 7-3 v dolžini 18 m;
– regulacija 7-4 (desni pritok iz Zagabrje) v dolžini 45 m;
– regulacija 7-5 (levi pritok iz Klinjeve) v dolžini 73 m;
– regulacija 7-5a v dolžini 28 m;
– regulacija 7-6 (potok iz Nadvanjce) v dolžini 121 m;
– regulacija 7-7 (Osapska reka) v dolžini 20 m;
– regulacija 7-8 (Zasedski potok) v dolžini 72 m.«.
V 17. členu se za desetim odstavkom dodata nova enajsti in dvanajsti odstavek, ki se glasita:
»(11) Zaradi gradnje ceste T7-e se prestavi steber, na katerega se prestavi obstoječi prostozračni NN vod (grafični del list št. 1.12).
(12) Za povezavo voznega omrežja levega in desnega tira in dodatno napajanje se med ENP Divača in Črni Kal ob portalu levega tira T1 Koper izvede 3 kV stikališče z dodatno usmerniško skupino, ki je napajana iz 20 kV omrežja predorov.«.
V 20. členu se tretji odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(3) V okviru izgradnje osnovnega omrežja TK ob novem tiru se zagotovi možnost uporabe dveh parov optičnih vlaken za obrambne potrebe za zagotavljanja telekomunikacijskih in informacijskih povezav v primeru havarij poškodb ali nedelovanja že načrtovane telekomunikacijske infrastrukture za drugi tir. Podrobnejše pogoje, ki se nanašajo na lokacije in načine izvedbe morebitnih odcepov navedene telekomunikacijske infrastrukture glede na nivo natančnosti obdelave ministrstvo posreduje ob pripravi projektne dokumentacije za načrtovane ureditve.«.
V 20.a členu se za besedilom člena, ki se označi kot prvi odstavek, doda nov drugi odstavek, ki se glasi:
»(2) Načrtovana cesta T7e delno poteka v delovnem pasu načrtovanega prenosnega plinovoda M6 (območje gradbišča). Podrobne rešitve se opredelijo v projektu za pridobitev gradbenega dovoljenja, za katerega se pridobi soglasje upravljavca.«.
V 22. členu se za šestim odstavkom dodajo novi sedmi, osmi, deveti, deseti in enajsti odstavek, ki se glasijo:
»(7) Potencialno onesnažena voda iz notranjosti predora T1L, ki se zbira v drenažni cevi premera 250 mm ob konstrukciji tira, se usmeri v sedimentacijski bazen, ki se zgradi na robu platoja ob portalu že v prvi fazi (enotirnost). Sedimentacijski bazen je dovolj velik, da zadošča potrebam levega in desnega tira. Čista zaledna voda iz predora T1L se spusti v potok Glinščica. Potencialno onesnažena voda se vodi po drenažni cevi ob tiru skozi nov predor T1A in v nadaljevanju v galerijo T1A-2 ter dalje v predor T2L. Onesnažena voda iz predora T2L se spelje v sedimentacijski bazen na platoju ob južnem portalu predora na njegovi desni strani, ki se gradi skladno z gradbenim dovoljenjem za enotirno progo (1. faza). Čista zaledna voda se vodi v obstoječ potok, ki se steka v Osapsko reko. V nadaljevanju se ob robu Osapske doline pod Tinjanskim hribom gradi nov predor T3-T6L, kjer se onesnažene vode vodijo v drenažni cevi premera 250 mm ob konstrukciji tira do lovilnega bazena predora T56 na platoju portala T6-Kp, ki se izvede v sklopu del na desnem tiru. Čista zaledna voda se iz predora na platoju portala T6-Kp spusti v strugo hudournika in odteče v Osapsko reko. Potencialno onesnažena voda iz predora T7L se z drenažno cevjo vodi ob tiru skozi predor in lovi v bazen, zgrajen ob gradnji predora T7, ki se nahaja na robu platoja T7-Kp med obema tiroma. Čista zaledna voda se spusti po strugi bližnjega hudournika v Vinjanski potok. Nečista voda iz predora T8L se z drenažno cevjo ob tiru vodi skozi predor v lovilni bazen, zgrajen ob gradnji predora T8 in se nahaja ob portalu T8-Kp, med obema tiroma. Čista zaledna voda teče direktno v levi odvodni jarek ob progi ter preko sistema melioracijskih jarkov v reko Rižano.
(8) Cesta T-2b2 – intervencijski dovoz do reševalnega platoja T2-Kp: odvodnjavanje je omogočeno z vzdolžnim in prečnim nagibom vozišča prek muld v strugo obstoječega potoka in dalje v Osapsko reko. V cestnem telesu se zgradijo prepusti Ф50 cm.
(9) Cesta T-3a2 – gradbiščni dostop do portala T3-6L-Di: odvodnjavanje je omogočeno z vzdolžnim in prečnim nagibom vozišča preko bankin po terenu in preko asfaltnih muld z izpustom v prepust in bližnjo grapo. V cestnem telesu se zgradijo prepusti Ф50 cm.
(10) Cesta T-7e – povezava obstoječe ceste po Osapski dolini s sistemom že zgrajenih gradbiščnih cest: odvodnjavanje je omogočeno z vzdolžnim in prečnim nagibom vozišča prek bankin po terenu in z zemeljskimi jarki z izpusti v urejeno in delno deviirano strugo obstoječega potoka. V cestnem telesu se zgradijo prepusti en Ф120 cm, en škatlast 2,0 / 1,3 m in nov most preko Osapske reke z razponom 13,0 m.
(11) Cesta T6-T7 – gradbiščna cesta za dostop na plato med predoroma T3-6L in T7L: odvodnjavanje je omogočeno z vzdolžnim in prečnim nagibom vozišča preko bankin po terenu in preko asfaltnih muld z izpustom v prepuste in bližnje hudournike, od koder se voda steka v Osapsko reko. V cestnem telesu se zgradijo prepusti Ф50 cm.«.
V 23. členu se za četrtim odstavkom doda nov peti odstavek, ki se glasi:
»(5) Gradnja predora T3-6L na levem tiru poteka z ustreznimi ukrepi, ki omejujejo vpliv gradnje predora na okolico oziroma bližnje objekte in se dodatno predvidijo po raziskavah na nivoju izdelave projekta (DGD/PZI).«.
V 26. členu se na koncu devetega odstavka doda nov stavek, ki se glasi:
»Na območju ob Divaški jami se na trasi opuščenega tira uredijo utrjene površine za parkiranje, dopusti se umestitev poti, fitnesa na prostem in druge urbane opreme, ob predhodni uskladitvi z ZRSVN.«.
V 27. členu se v četrtem odstavku na koncu prve alineje podpičje nadomesti s piko in doda nov stavek, ki se glasi:
»Območje gradbišča se obda z varovalno ograjo;«.
V 27.a členu se tretji odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(3) Objekti za premostitev Glinščice so oblikovani tako, da konstrukcija v prečnem prerezu tudi v primeru iztirjenja vlaka preprečuje, da bi se kompozicija prevrnila v dolino Glinščice. Konstrukcija se oblikuje tudi kot ustrezna protihrupna zaščita. Sistem odvodnjavanja na objektih je speljan v poseben zbiralnik (sedimentacijski bazen), ki omogoča, da se v primeru razlitja na železniški progi razlite tekočine zbirajo v lovilni bazen, iz katerega je mogoče prečrpati onesnaženo vodo v cisterne in jo prepeljati v čistilno napravo. Sedimentacijski bazen je dovolj velik, da zadošča potrebam levega in desnega tira in bo zgrajen že v prvi fazi (enotirnost).«.
Za štirinajstim odstavkom se dodajo novi petnajsti, šestnajsti in sedemnajsti odstavek, ki se glasijo:
»(15) Izvesti je treba ukrepe za preprečitev stekanja onesnaženih padavinskih odpadnih voda iz gradbišča v strugo Glinščice (npr. z betonsko varovalno ograjo, zatesnjenimi stiki, ureditvijo naklona na način, da vsa padavinska voda gravitira proč od brežine vodotoka). Zajeto onesnaženo vodo iz gradbišča je treba prečistiti ter ponovno uporabiti v tehnološkem procesu gradnje, višek pa odpeljati v nadaljnjo predelavo pooblaščenemu zbiralcu, brez izpustov v naravo.
(16) Pred izvedbo posegov na strme brežine nad vodotokom Glinščica je treba zaščititi strugo Glinščice pred vsipom izkopnega materiala s fizično zaščito struge (začasno prekritje najbolj izpostavljenega dela struge) in postavitvijo fizičnih ovir, nameščenih na brežino nad strugo Glinščice (zagatne stene, palisade).
(17) Sestavni del projektne dokumentacije je tudi načrt ureditve gradbišč in dovoznih poti ter načrt krajinske arhitekture, ki morata biti pred začetkom gradnje usklajena s pristojno enoto Zavoda Republike Slovenije za varstvo narave.«.
V 28. členu se v devetem odstavku za besedo »Rižane« doda besedilo »ter Osapske reke in njenih pritokov«.
Petnajsti odstavek se spremeni tako, da se glasi:
»(15) Za varstvo raka primorskega koščaka se regulacijska dela v vodotokih (levi pritok Glinščice, Škofijski potok) ne smejo izvajati v času visokih vodostajev in v času razmnoževanja vrste (od septembra do novembra). Vse ureditve vodotokov se načrtujejo tako, da se hidrološko/hidravlične razmere bistveno ne spreminjajo. Pri premostitvi vodotokov se za utrjevanje bregov uporabljajo čim bolj avtohtoni materiali, potoki se ne smejo poglabljati, širiti ali ožiti. Brežine se ne utrjujejo z betonskimi zidovi.«.
Za petindvajsetim odstavkom se dodajo novi šestindvajseti, sedemindvajseti in osemindvajseti odstavek, ki se glasijo:
»(26) Zaradi varstva črtastega medvedka (Callimorpha quadripunctaria) se po izvajanju posegov na območjih, kjer je bil gozd izkrčen, zagotovi gozdni rob.
(27) Z namenom zmanjšanja negativnih vplivov zaradi poseganja v habitat kraškega zmrzlikarja (Erannis ankeraria) je treba novo nastali gozdni rob ob novi dostopni cesti T-2b2 zasaditi s sadikami gradna (Quercus petraea) in puhastega hrasta (Quercus pubescens).
(28) Z namenom zaščite kvalifikacijskih habitatnih tipov, habitatnih tipov z visoko naravovarstveno vrednostjo ter habitatov kvalifikacijskih in ogroženih vrst se za shranjevanje kakršnegakoli materiala, parkirišča in manipulativne površine, potrebne za obratovanje gradbišč, uporabi degradirana območja, ki bodo nastala zaradi gradnje desnega tira Divača–Koper oziroma druga degradirana območja znotraj območja državnega lokacijskega načrta.«.
V 30. členu se v prvem odstavku na koncu doda besedilo:
»Investitor mora skladno z zakonom o varstvu kulturne dediščine za izvedbo posega v enote kulturne dediščine na območju iz 3. člena te uredbe pridobiti kulturnovarstvene pogoje in kulturnovarstveno soglasje oziroma kulturnovarstveno mnenje.«.
V 33. členu se drugi odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(2) Podtalna voda in tla:
– trasa drugega tira železniške proge Divača–Koper na odseku med km 13 in km 15 poteka po III. vodovarstvenem pasu vodnega zajetja Rižana, za katerega se v fazi izdelave projekta za pridobitev gradbenega dovoljenja izdela analiza tveganja za onesnaževanje;
– spremlja se sestava izkopanega materiala glede vsebnosti nevarnih snovi. V primeru, da se ugotovijo vsebnosti, ki presegajo mejne vrednosti za izkopani material skladno z določbami predpisov Republike Slovenije, se pred nadaljevanjem izkopavanja opredeli drugi, s predpisi določen način odstranjevanja/deponiranja izkopanega materiala;
– transport izkopanega materiala do začasne in trajne deponije je treba zagotoviti po že utrjenih poteh;
– na območju gradbišča železniške proge za drugi tir (v predoru ter na območju začasnih deponij in transportnih poti) se smejo uporabljati le brezhibna gradbena in druga strojna ter transportna oprema in naprave;
– vzdrževanje naprav in opreme se na območju gradbišča izvaja le na utrjenih ploščadih, ki morajo imeti urejeno odvajanje in zbiranje padavinskih odpadnih vod in drugih tekočin, kar se uredi s primernim sistemom zbiranja in odvajanja padavinskih odpadnih vod z usedalnikom z utrjenim dnom in oljnim lovilcem;
– če se med izkopom predora odkrijejo razpokline in druge oblike nehomogenosti geoloških podlag, ki lahko pomenijo neposreden stik s podzemno vodo, je treba izkop na tem odseku prekiniti, dokler ni izdelana ocena o ogroženosti podzemne vode;
– uporabljati se smejo le gradbeni in izolacijski ter drugi materiali, ki zaradi svojih kemijskih lastnosti ne predstavljajo trajne nevarnosti za tla in podzemne vode;
– izvajalec del je v primeru vdorov podzemne vode dolžan zaustaviti dela in izvesti vse ukrepe za zmanjšanje škode ter nadaljevati z delom po preveritvi njihove učinkovitosti;
– komunalne in padavinske odpadne vode ni dovoljeno odvajati v tla. Komunalne in padavinske odpadne vode je potrebno očistiti tako, da stopnja onesnaženosti ne presega mejnih vrednosti, opredeljenih v predpisih, ki urejajo odvajanje odpadnih voda. Za te namene je potrebno zgraditi ustrezne usedalnike (po potrebi z oljnimi lovilci), izvajati nevtralizacijo ali s pomočjo druge ustrezne tehnologije izpolniti zahteve iz navedenega predpisa;
– umetno pripravljene zemljine se ne smejo uporabljati za zapolnjevanje izkopov pod gladino podzemne vode;
– v primeru iztekanja goriv in maziv ali drugih nevarnih snovi se takoj uporabi nevtralizacijsko sredstvo in se onesnaženo zemljino takoj odstrani ter preda pooblaščeni organizaciji za ravnanje s tovrstnimi odpadki;
– predorske cevi se v največji možni meri izdelajo v nedrenirani izvedbi. Na območjih kraških kanalov se poleg neprepustne izvedbe izdelajo še obtoki za podzemno vodo;
– za tretiranje plevela na površinskih delih trase (npr. železniški nasipi) se smejo predvsem na območju kraških vodonosnikov uporabljati le pesticidi, ki so dovoljeni za rabo na vodovarstvenih območjih;
– trasa poteka po območju ranljivih vodonosnikov in po vplivnem območju vodnih virov, zato se v fazi izdelave projekta za pridobitev gradbenega dovoljenja izdela načrt zaščite in reševanja v primeru ekološke nesreče s predvideno možnostjo dostopa intervencijskih vozil;
– zagotovi se redno vzdrževanje vseh naprav, napeljave in opreme, nadzor tesnosti kanalizacijskega sistema, nadzor tesnosti bazenov oziroma zadrževalnikov in zanesljiv kontrolni sistem javljanja poškodb na sistemu odvodnje;
– izdela se program postopkov in ukrepov (poslovnik za ukrepanje v primeru onesnaženja), ki se izvajajo v primeru nesreče ali nepravilnega delovanja sistema odvodnje (kanalizacija, zadrževalniki).«.
V 36. členu se prvi odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(1) Za varstvo pred požarom v času obratovanja železniških predorov se v predorih nahaja hidrantno omrežje, ki se napaja z vodo iz vodohranov nad predori T1, T4, T7 in T8 s kapaciteto 200 m3 vode. Za potrebe levega tira se hidrantno omrežje zgradi v predorih T3-6L in T7L. Za potrebe intervencij gasilcev in reševalcev se dodatno zgradi cesta T-2b2. Dostopne ceste vodijo na območje platojev pri portalih predorov, ki so v asfaltni izvedbi, oba tira sta na platojih povozna s cestnimi vozili. Povoznost tira se zagotovi s pokritostjo tirne konstrukcije z montažnimi ploščami iz lahkega betona. Na omenjenih platojih s povoznim tirom je mogoče vtiriti tudi dvopotno gasilsko vozilo, ki lahko v nadaljevanju napreduje po tiru v predor na mesto požara. Skladno z varnostnim konceptom, se reševanja iz gorečega vlaka vršijo na reševalni postaji, ki se nahaja na platoju med južnim portalom predora T2 in viaduktom Gabrovica. V najbolj neugodnem scenariju pa se v primeru iztirjenja ali zaustavitve vlaka v predoru vrši reševanje in gašenje v predoru samem, do lokacije vlaka pa se dostopa po tiru (dvopotna vozila) ali po tiru sosednje cevi in preko prečnikov oziroma prečnih izhodnih cevi.«.
V četrtem odstavku se besedilo »števila gasilcev v pristojnih gasilskih enotah« nadomesti z besedilom »števila poklicnih gasilcev v pristojnih gasilskih enotah širšega pomena ob upoštevanju veljavnih meril, ki jih predpiše pristojni organ za zaščito in reševanje«.
Peti odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(5) Financiranje dodatno zaposlenih ustrezno usposobljenih gasilcev za vse delovne izmene gasilske enote se določi v sporazumu med investitorjem in pristojno gasilsko enoto.«.
V 39. členu se za prvim odstavkom doda nov drugi odstavek, ki se glasi:
»(2) Območji za začasno shranjevanje izkopane zemljine pri dostopni cesti T-7 se po končani gradnji povrneta v prvotno stanje.«.
Dosedanja drugi in tretji odstavek postaneta tretji in četrti odstavek.
V 41.a členu se za prvim odstavkom dodata nova drugi in tretji odstavek, ki se glasita:
»(2) Med izvajanjem pripravljalnih, zemeljskih in gradbenih del na širšem območju trase, vključno z vsemi dovoznimi cestami in potmi, mora investitor zagotoviti strokovni nadzor na področju ohranjanja narave, katerega krasoslovni in geološki del se lahko opravi v okviru krasoslovnega in geološkega nadzora celotne trase.
(3) Pred izvedbo posega, med izvedbo posega in pet let po posegu je treba na območju Glinščice na oziroma ob območju, ki se z gradnjo prizadane, izvajati monitoring zavarovanih vrst rastlin, mehkužcev, metuljev, hroščev, rakov, rib, dvoživk, netopirjev, ptic, habitatnih tipov (negozdni, gozdni, vodni), vodnih nevretenčarjev ter speleobiološki monitoring.«.
Dosedanji drugi odstavek, ki postane četrti odstavek, se spremeni tako, da se glasi:
»(4) Spremljanje stanja okolja in narave med gradnjo:
– biotska raznovrstnost, zavarovana območja, naravne vrednote: stalni monitoring na območju gradbišč v času pripravljalnih, zemeljskih in gradbenih del izvaja pristojna območna enota ZRSVN;
– habitatni tipi: monitoring na območju gradbišč v času pripravljalnih, zemeljskih in gradbenih del mesečno izvaja strokovnjak biolog;
– ptice (poudarek na kvalifikacijskih vrstah): monitoring na območju doline Glinščice v času pripravljalnih, zemeljskih in gradbenih del mesečno izvaja strokovnjak ornitolog;
– netopirji: monitoring na območju doline Glinščice v času gradbenih del tedensko izvaja usposobljen strokovnjak z referencami;
– ribe in raki: monitoring v vodotokih Glinščica in Škofijski potok ter v Osapski reki in njenih pritokih v času intenzivnih gradbenih del tedensko izvaja usposobljen strokovnjak z referencami;
– vodni organizmi in obvodna vegetacija: monitoring na območju vodotokov Glinščica in Škofijski potok v času intenzivnih gradbenih del mesečno izvaja usposobljen strokovnjak z referencami;
– biotska raznovrstnost v vodotokih: monitoring v vodotokih Glinščica in Škofijski potok v času intenzivnih gradbenih del mesečno izvaja usposobljen strokovnjak z referencami;
– dvoživke: monitoring na območju Glinščice, Osapske reke in Rižane v času gradbenih del izvaja usposobljen strokovnjak z referencami;
– kvaliteta vode: monitoring v Glinščici in pritokih nizvodno od gradbišča v času intenzivnih gradbenih del mesečno izvaja usposobljen strokovnjak z referencami;
– naravne vrednote: stalni nadzor v času pripravljalnih, zemeljskih in gradbenih del na območju naravnih vrednot, kjer poteka gradnja, izvajajo raziskovalne institucije z ustreznimi referencami;
– če se med pripravljalnimi, zemeljskimi in gradbenimi deli odkrije del narave (geološkega naravnega pojava, jame ali njenega dela, ipd.), ki bi lahko ustrezal merilom za določitev naravne vrednote, je treba najdbo fizično zavarovati in o njej takoj obvestiti izvajalca geološkega ali speleološkega nadzora;
– za gradnjo levega tira se izdela načrt monitoringa, ki bo vključeval ugotovitve monitoringa, izvajanega med gradnjo desnega tira.«.
Dosedanji tretji odstavek postane peti odstavek.
Za petim odstavkom se doda nov šesti odstavek, ki se glasi:
»(6) Pripravljavec plana zagotovi, da investitor posega spremlja učinkovitost omilitvenih ukrepov iz okoljskega poročila in izvaja monitoring voda, narave, hrupa in krajine. Pri pripravi programa monitoringa se upošteva obseg in natančnost obstoječega okoljskega monitoringa prvega tira. Letna poročila o učinkovitosti omilitvenih ukrepov in letna poročila o okoljskem monitoringu se letno do 31. marca za preteklo leto pošljejo ministrstvu, pristojnemu za okolje, in pripravljavcu plana.«.
V 41.b členu se drugi odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(2) Zaradi majhne višine nadkritja miniranje in razstreljevanje na desnem tiru ni dovoljeno na odsekih proge med km 17+250 in km 18+150 ter med km 25+400 in južnim portalom predora T8. Na levem tiru je na teh odsekih miniranje oziroma razstreljevanje dovoljeno pod pogojem, da se na površju izvaja bolj obsežen monitoring.«.
V 42. členu se za sedmim odstavkom doda nov osmi odstavek, ki se glasi:
»(8) Gradnja objektov na odprtih delih trase naj poteka predvsem v dnevnem času. Zaradi varnosti na gradbišču je v nočnem času dovoljena namestitev svetil, ki imajo vgrajen senzor za prižiganje in samodejni izklop. Železniške proge in dostopnih cest izven območij naselij se ne sme osvetljevati.«.
V 43. členu se na koncu pika nadomesti s podpičjem in doda nova petnajsta alineja, ki se glasi:
»– pred pričetkom gradnje se z lokalnimi skupnostmi uskladi popis stanja lokalne gospodarske javne infrastrukture in grajenega javnega dobra.«.
V 46. členu se za drugim odstavkom doda nov tretji odstavek, ki se glasi:
»(3) Na območju državnega lokacijskega načrta je dovoljena izvedba cevovoda in spremljajočih ureditev, potrebnih za njegovo izvedbo in delovanje.«.
50. in 51. člen se črtata.
Ta uredba začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 00704-298/2024
Ljubljana, dne 24. oktobra 2024
EVA 2024-2560-0028
Vlada Republike Slovenije