Na podlagi druge alinee prvega odstavka 107. člena in prvega odstavka 91. člena Ustave Republike Slovenije izdajam
o razglasitvi Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača–Koper (ZIUGDT-A)
Razglašam Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača–Koper (ZIUGDT-A), ki ga je sprejel Državni zbor Republike Slovenije na seji dne 23. oktobra 2024.
Št. 003-02-1/2024-202
Ljubljana, dne 31. oktobra 2024
O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O IZGRADNJI, UPRAVLJANJU IN GOSPODARJENJU Z DRUGIM TIROM ŽELEZNIŠKE PROGE DIVAČA–KOPER (ZIUGDT-A)
1. člen
V Zakonu o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača–Koper (Uradni list RS, št. 51/18) se v 2. členu prva alineja spremeni tako, da se glasi:
»– »drugi tir« je vsa javna železniška infrastruktura dveh enotirnih prog, zgrajenih na podlagi gradbenega dovoljenja št. 35105/118/2011/162 1093-5 z dne 31. 3. 2016 in gradbenega dovoljenja za vzporedni levi tir. Za drugi tir se štejejo tudi vse obnovitve, posodobitve ali dograditve objektov, zgrajenih na podlagi gradbenih dovoljenj iz prejšnjega stavka, opravljene na isti trasi, ki jih je dopustno izvesti brez ali s spremembo gradbenega dovoljenja;«.
Za tretjo alinejo se doda nova četrta alineja, ki se glasi:
»– »koncesijska pogodba« je ena ali več koncesijskih pogodb, s katero se podeli koncesija za drugi tir;«.
V dosedanji četrti alineji, ki postane peta alineja, se besedilo »iz tretjega odstavka 15.d člena Zakona o železniškem prometu (Uradni list RS, št. 99/15 – uradno prečiščeno besedilo; v nadaljnjem besedilu: ZZelP)« nadomesti z besedilom »v skladu z zakonom, ki ureja železniški promet«.
Dosedanja peta alineja postane šesta alineja.
V dosedanji šesti alineji, ki postane sedma alineja, se besedilo »11.c členom ZZelP« nadomesti z besedilom »zakonom, ki ureja železniški promet,«, pika na koncu stavka pa se nadomesti s podpičjem in doda nova osma alineja, ki se glasi:
»– »vzporedni levi tir« je javna železniška infrastruktura, zgrajena na podlagi gradbenega dovoljenja, izdanega na podlagi državnega prostorskega akta, sprejetega na podlagi pobude Ministrstva za infrastrukturo, št. 3751-4/2019/3-0213181 z dne 21. 5. 2019, ki jo je izdelal Urbis d.o.o., Maribor, št. 2019/POB-022, junij 2019.«.
V 4. členu se v prvem odstavku besedilo »koncesijske pogodbe« nadomesti z besedilom »koncesijskih pogodb«.
V 5. členu se drugi odstavek črta.
V 7. členu se drugi odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(2) Za organe družbe se uporablja zakon, ki ureja gospodarske družbe, kolikor ta zakon ne določa drugače.«.
Šesti odstavek se črta.
Dosedanji sedmi odstavek postane šesti odstavek.
V 8. členu se v prvem odstavku besedilo »kateri od družbenikov, ali oseba, ki jo ta družbenik obvladuje« nadomesti z besedilom »edini družbenik, ali oseba, ki jo edini družbenik obvladuje«.
V tretjem odstavku se besedilo »Družba ali družbeniki ne smejo« nadomesti z besedilom »Družba oziroma edini družbenik ne smeta«.
Četrti odstavek se spremeni tako, da se glasi:
»(4) V aktu o ustanovitvi mora biti zagotovljeno, da edini družbenik odločilno vpliva na strateške cilje in pomembne odločitve družbe.«.
V 10. členu se v prvem odstavku za prvo alinejo doda nova druga alineja, ki se glasi:
»– pridobitev gradbenega dovoljenja za vzporedni levi tir, pripravo projektne dokumentacije za pridobitev gradbenega dovoljenja in investicijske dokumentacije ter pridobitev drugih upravnih aktov, potrebnih za začetek izvajanja gradbenih del;«.
Dosedanje druga do osma alineja postanejo tretja do deveta alineja.
V drugem odstavku se za besedo »pogodbe« doda besedilo »in sprejetjem investicijskega programa«.
V 12. členu se v drugem odstavku v sedmi alineji za besedo »začetek« doda besedilo »gradnje in«.
Tretji odstavek se spremeni tako, da se glasi:
»(3) Posamezne storitve za izvajanje nalog iz prejšnjega odstavka, ki se nanašajo na investicijo v drugi tir, lahko družba s pogodbo prenese na gospodarsko družbo, ki v skladu z zakonom, ki ureja železniški promet, kot notranji izvajalec za državo, njene organe in pravne osebe javnega prava opravlja storitve investicijskega inženiringa, če so za to izpolnjeni pogoji po predpisih o javnem naročanju.«.
V 13. členu se v drugem odstavku v prvi alineji besedilo »(druga alineja tretjega odstavka 11. člena ZZelP)« nadomesti z besedilom »v skladu z zakonom, ki ureja železniški promet«.
V drugi alineji se besedilo »(četrta alineja drugega odstavka 11.a člena ZZelP)« nadomesti z besedilom »v skladu z zakonom, ki ureja železniški promet«.
V 14. členu se v prvem odstavku besedilo »z ZZelP in drugimi« nadomesti z besedo »s«.
V drugem odstavku se besedilo »z ZZelP in drugimi« nadomesti z besedo »s«.
V 16. členu se prvi odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(1) Uporabnino za drugi tir določi upravljavec drugega tira v skladu s predpisi, ki urejajo železniški promet, skladno z metodologijo, ki jo določi in objavi v programu omrežja.«.
V drugem odstavku se besedilo »v skladu s četrto alinejo petega odstavka 15.d člena ZZelP« nadomesti z besedilom »v skladu z zakonom, ki ureja železniški promet,«.
11. člen
V 17. členu se za tretjim odstavkom doda nov četrti odstavek, ki se glasi:
»(4) Plačilo za dosegljivost se družbi plačuje ločeno za obratovanje posamezne enotirne proge drugega tira, zgrajene na podlagi koncesije v skladu s tem zakonom.«.
V 19. členu se v prvem odstavku besedilo »drugega odstavka 9. člena ZZelP« nadomesti z besedilom »zakona, ki ureja železniški promet,«.
Tretji odstavek se spremeni tako, da se glasi:
»(3) Zahtevo vladi za izdajo sklepa o pridobitvi statusa grajenega javnega dobra v skladu s predpisi, ki urejajo prostor, vloži ministrstvo.«.
V 20. členu se v petem odstavku besedilo »Zakon o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti (Uradni list RS, št. 86/10, 75/12, 47/13 – ZDU-1G, 50/14, 90/14 – ZDU-1I, 14/15 – ZUUJFO in 76/15)« nadomesti z besedilom »zakon, ki ureja stvarno premoženje države,«.
V 21. členu se v drugem odstavku besedilo »iz četrtega odstavka 9. člena ZZelP« nadomesti z besedilom »ki jih je dovoljeno ustanavljati na javni železniški infrastrukturi«.
V 22. členu se prvi odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(1) Družba izvaja naloge iz 10. do 13. člena tega zakona v okviru koncesijskega razmerja, sklenjenega med Republiko Slovenijo kot koncedentom in družbo kot koncesionarjem. Za izgradnjo in gospodarjenje z vzporednim levim tirom se sklene ločeno koncesijsko razmerje na podlagi samostojnega koncesijskega akta, ki ureja vsebino iz 23. člena tega zakona.«.
Za četrtim odstavkom se doda nov peti odstavek, ki se glasi:
»(5) Ne glede na prejšnji odstavek se čas trajanja koncesije za izgradnjo in gospodarjenje z javno železniško infrastrukturo, zgrajeno na podlagi gradbenega dovoljenja za vzporedni levi tir določi tako, da se koncesija zaključi na isti dan kot že podeljena koncesija za gradnjo in gospodarjenje s tirom, zgrajenim na podlagi gradbenega dovoljenja št. 35105/118/2011/162 1093-5 z dne 31. 3. 2016, če je ta bila podeljena prej.«.
V dosedanjem petem odstavku, ki postane šesti odstavek, se besedilo »2. člena Zakona o javno-zasebnem partnerstvu (Uradni list RS, št. 127/06)« nadomesti z besedilom »zakona, ki ureja javno-zasebno partnerstvo«.
V 29. členu se v prvem odstavku besedilo »iz 27. člena tega zakona« črta.
V 30. členu se v prvem odstavku v prvi in drugi alineji beseda »družbenikov« nadomesti z besedilom »edinega družbenika«.
V 33. členu se v prvem odstavku besedilo »v programu omrežja iz šestega odstavka 15.d člena ZZelP« nadomesti z besedilom »v predpisih, ki urejajo železniški promet«.
V 34. členu se prvi odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(1) Plačilo za dosegljivost se obračuna na podlagi mesečnega poročila družbe o obratovanju posamezne enotirne proge, o času obratovanja posamezne proge, za katero se plačilo obračunava, času, ko katera od prog ni obratovala, in razlogih, zaradi katerih ni obratovala. Za čas obratovanja se štejejo ure v posameznem dnevu, ko je v trajanju cele ure proga v celoti bila na razpolago za izvedbo prevozov v okviru najmanj minimalnega paketa storitev dostopa, določenega z zakonom, ki ureja železniški promet.«.
V 35. členu se v prvem odstavku besedilo »Zakonu o cestninjenju (Uradni list RS, št. 24/15; v nadaljnjem besedilu: ZCestn)« nadomesti z besedilom »zakonu, ki ureja cestninjenje,«.
V drugem odstavku se besedilo »18. členom ZCestn« nadomesti z besedilom »zakonom, ki ureja cestninjenje«.
V tretjem odstavku se besedilo »18. člena ZCestn« nadomesti z besedilom »zakona, ki ureja cestninjenje«.
V 37. členu se v prvem odstavku okrajšava »ZCestn« nadomesti z besedilom »zakonu, ki ureja cestninjenje«.
V 43. členu se v tretjem odstavku besedilo »Inšpektorat Republike Slovenije za infrastrukturo« nadomesti z besedilom »inšpekcijski organ, določen v zakonu, ki ureja železniški promet.«.
PREHODNE IN KONČNA DOLOČBA
(investitorstvo za vzporedni levi tir)
(1) Z dnem uveljavitve uredbe o državnem prostorskem načrtu za vzporedni levi tir na odseku Divača–Koper prevzame družba pristojnosti investitorja vzporednega levega tira po tem zakonu ter zakonu in drugih predpisih, ki urejajo graditev.
(2) Z dnem prevzema investitorstva iz prejšnjega odstavka družba kot investitor vzporednega levega tira izvaja pripravljalna dela v skladu s spremenjenim 10. členom zakona.
(3) Od prevzema investitorstva do izdaje gradbenega dovoljenja za vzporedni levi tir se šteje, da je vzporedni levi tir opredeljen z državnim prostorskim načrtom iz prvega odstavka tega člena.
(prenos investitorstva vzporednega levega tira)
(1) Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo opravlja naloge investitorja državnega prostorskega načrta za vzporedni levi tir do uveljavitve uredbe o državnem prostorskem načrtu.
(2) Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo neodplačno prenese, družba pa prevzame v 30 dneh od uveljavitve uredbe o državnem prostorskem načrtu dokumentacijo v zvezi z vzporednim levim tirom.
(podelitev koncesije za vzporedni levi tir)
(1) Vlada sprejme koncesijski akt za izgradnjo in gospodarjenje z vzporednim levim tirom ob upoštevanju vsebine iz 23. člena zakona v 90 dneh od uveljavitve tega zakona.
(2) Vlada in družba podpišeta koncesijsko pogodbo za izgradnjo in gospodarjenje z vzporednim levim tirom na podlagi 24. člena zakona v treh mesecih od uveljavitve koncesijskega akta iz prejšnjega odstavka.
(uskladitev akta o ustanovitvi)
Vlada uskladi akt o ustanovitvi družbe s spremenjenimi določbami zakona v roku 30 dni od uveljavitve tega zakona.
(opustitev obstoječega tira)
(1) Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo v enem letu po začetku rednega obratovanja vzporednega levega tira odstrani tirno infrastrukturo z vsemi pripadajočimi ureditvami in napravami na delu železniške proge od cepišča Prešnica do ENP Dekani.
(2) Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo v enem letu po odstranitvi infrastrukture iz prejšnjega odstavka v okviru trase opuščenega dela železniške proge med cepiščem Prešnica in ENP Dekani vzpostavi državno kolesarsko povezavo z izvedbo potrebne infrastrukture.
(3) V šestih mesecih po zagotovitvi pravnih podlag za vzpostavitev državne kolesarske povezave se v skladu z zakonom, ki ureja stvarno premoženje države in samoupravnih lokalnih skupnosti, lastninska pravica na objektih opuščenih železniških postaj Rižana, Dol pri Hrastovljah in Črnotiče s pripadajočimi funkcionalnimi površinami prenese na Mestno občino Koper za namene izvajanja spremljajočih dejavnosti rekreacijske in turistične infrastrukture.
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 326-03/24-10/14
Ljubljana, dne 23. oktobra 2024
EPA 1617-IX