Na podlagi 7. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – UPB, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US in 18/23 – ZDU-1O in 76/23), 21. in 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 27/08 – odl. US, 76/08, 79/09, 51/10, 84/10 – odl. US, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 76/16 – odl. US, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A, 80/20 – ZIUOOPE in 62/24 – odl. US) in 17. člena Statuta Občine Kamnik (Uradni list RS, št. 20/17, 61/19 in 92/22) je Občinski svet Občine Kamnik na 12. redni seji dne 16. 10. 2024 sprejel
o dodeljevanju proračunskih sredstev za pospeševanje razvoja malega gospodarstva v Občini Kamnik
(1) Ta pravilnik podrobneje določa namene, upravičence, ukrepe in pogoje za dodeljevanje sredstev, upravičene stroške, postopek dodeljevanja in nadzor nad porabo sredstev za spodbujanje razvoja podjetništva in malega gospodarstva v Občini Kamnik.
(2) Sredstva po tem pravilniku se dodeljujejo s ciljem in namenom vzpostavitve učinkovitega podpornega okolja za potencialne podjetnike ter že delujoča podjetja v vseh fazah njihovega razvoja, povečanja možnosti za ustanavljanje novih podjetij, spodbujanje njihovega razvoja ter ustvarjanje novih delovnih mest.
(način zagotavljanja sredstev)
Sredstva za ukrepe iz tega pravilnika se zagotovijo v proračunu občine in se dodelijo v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L, št. 2023/2831, z dne 15. 12. 2023; v nadaljevanju: Uredba Komisije (EU) št. 2023/2831).
Pomoči po tem pravilniku se dodeljujejo kot nepovratna sredstva v obliki dotacij ali subvencij.
Izrazi, uporabljeni v tem pravilniku, imajo naslednji pomen:
1. »pomoč« pomeni vsak ukrep, ki izpolnjuje merila iz prvega odstavka 107. člena Pogodbe o delovanju Evropske unije.
2. »podjetje« je vsak subjekt, ki opravlja gospodarsko dejavnost (tj. vsaka dejavnost ponujanja dobrin in storitev na trgu proti plačilu, ki pokriva vsaj stroške).
3. »enotno podjetje« pomeni vsa podjetja, ki so med seboj najmanj v enem od naslednjih razmerij:
(a) podjetje ima večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov drugega podjetja;
(b) podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati večino članov upravnega, poslovodnega ali nadzornega organa drugega podjetja;
(c) podjetje ima pravico izvrševati prevladujoč vpliv na drugo podjetje na podlagi pogodbe, sklenjene z navedenim podjetjem, ali določbe v njegovi družbeni pogodbi ali statutu;
(d) podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na podlagi dogovora z drugimi delničarji ali družbeniki navedenega podjetja sámo nadzoruje večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov navedenega podjetja.
Podjetja od (a) do (d) iz točke 3., ki so v katerem koli razmerju preko enega ali več drugih podjetij, prav tako veljajo za enotno podjetje.
4. »primarna proizvodnja ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture« pomeni vse dejavnosti iz točke f) prvega odstavka 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831.
5. »upravičeni stroški« so stroški, za katere se lahko dodeljuje pomoč.
(1) Upravičenci do pomoči po tem pravilniku so:
– samostojni podjetniki posamezniki, mikro, mala in srednja podjetja, ki so registrirana po zakonu, ki ureja gospodarske družbe,
– zadruge, ki so registrirane po zakonu, ki ureja zadruge,
– zasebni zavodi, ki opravljajo gospodarsko dejavnost in so registrirani po zakonu, ki ureja zavode,
– nepridobitne pravne osebe, ki so registrirane po zakonu, ki ureja socialno podjetništvo, in zakonu, ki ureja društva.
(2) Upravičenci iz prejšnjega odstavka so pravne ali fizične osebe, ki opravljajo pridobitno dejavnost; to je dejavnost, ki se opravlja na trgu zaradi pridobivanja dobička, dohodka, ali če z opravljanjem te dejavnosti subjekt konkurira na trgu z drugimi subjekti. Upravičenci so tudi nepridobitne pravne osebe, ki so registrirane po zakonu, ki ureja socialno podjetništvo in po zakonu, ki ureja društva. Za te upravičence se v tem pravilniku uporablja izraz »podjetje«.
(3) Za upravičence iz prejšnjega odstavka se štejejo vsi subjekti, ki izvajajo ukrepe iz tega pravilnika tako, da imajo ti neposredne učinke v občini, kar se podrobneje določi v javnem razpisu.
(4) Z javnim razpisom se lahko za posamezne razpisane ukrepe natančneje določijo ali omejijo upravičenci do pomoči de minimis.
(5) Za opredelitev velikosti podjetja se upoštevajo določila iz Priloge 1 k Uredbi Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L, št. 187, z dne 26. 6. 2014, str. 1), zadnjič spremenjeni z Uredbo Komisije (EU) 2021/1237 z dne 23. julija 2021 o spremembi Uredbe (EU) št. 651/2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L, št. 270, z dne 29. 7. 2021, str. 39).
(kumulacija de minimis pomoči (Uredba Komisije (EU) št. 2023/2831))
(1) Pomoč de minimis se ne sme kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep za financiranje tveganja, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči.
(2) Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013 z dne 18. decembra 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis v kmetijskem sektorju (UL L, št. 352, z dne 24. 12. 2003) in Uredbo Komisije (EU) št. 717/2014 z dne 27. junija 2014 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis v sektorju ribištva in akvakulture (UL L, št. 190, z dne 28. 6. 2014) do ustrezne zgornje meje iz drugega odstavka 3. člena Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831.
(3) Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) 2023/2832 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis za podjetja, ki opravljajo storitve splošnega gospodarskega pomena (UL L, št. 2023/2832, z dne 15. 12. 2023).
(ostale določbe de minimis pomoči (Uredba Komisije (EU) št. 2023/2831))
(1) Do de minimis pomoči niso upravičena podjetja iz sektorjev:
– primarne proizvodnje ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, opredeljene v točkah a) in b) 5. člena Uredbe (EU) št. 1379/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 11. decembra 2013 o skupni ureditvi trgov za ribiške proizvode in proizvode iz ribogojstva in o spremembi uredb Sveta (ES) št. 1184/2006 in (ES) št. 1224/2009 ter razveljavitvi Uredbe Sveta (ES) št. 104/2000 (UL L, št. 354, z dne 28. 12. 2013),
– predelave in trženje ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine proizvodov, nabavljenih ali danih na trg,
– primarne proizvodnje kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o ustanovitvi Evropske skupnosti,
in predelave in trženja kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi v naslednjih primerih:
– če je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine zadevnih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih zadevna podjetja dajo na trg,
– če je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce.
(2) Pomoč ne sme biti namenjena izvozuoziroma z izvozom povezane dejavnosti v tretje države ali države članice, kot je pomoč, neposredno povezana z izvoženimi količinami, z ustanovitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo.
Pomoč ne sme biti pogojena s prednostno rabo domačih proizvodovpred uvoženimi.
(3) Skupni znesek pomoči, dodeljen enotnemu podjetju ne sme preseči 300.000,00 eurovv obdobju zadnjih treh let, ne glede na obliko ali namen pomoči, ki se dodeli enotnemu podjetju s strani države članice.
(4) Občina kot dajalec pomoči bo od prejemnika pomoči pred dodelitvijo sredstev pridobila pisno izjavoo:
– vseh drugih pomočeh de minimis, ki jih je podjetje prejelo na podlagi te ali drugih uredb de minimis v zadnjem triletnem obodbju,
– drugih že prejetih (ali zaprošenih) pomočeh za iste upravičene stroške in zagotovilo, da z dodeljenim zneskom pomoči de minimis, ne bo presežena zgornja meja de minimis,
– pomoči ter intenzivnosti pomoči po drugih predpisih.
(5) Občina bo pisno obvestila prejemnika:
– da je pomoč dodeljena po pravilu de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831,
– o znesku de minimis pomoči,
– da bo kot dajalec pomoči hranila evidenceo individualni pomoči de minimis 10 let od datuma dodelitve pomoči.
(1) Pomoč po tem pravilniku se lahko dodeli upravičencem s sedežem, podružnico ali poslovno enoto na območju občine, v kolikor svojo dejavnost na tem območju tudi opravljajo.
(2) Pomoč iz občinskega proračuna se za isti namen dodeljuje le enkrat.
Do pomoči po tem pravilniku niso upravičeni poslovni subjekti, ki:
a) so v prisilni poravnavi, stečaju ali likvidaciji,
b) so v težavah in prejemajo državno pomoč za reševanje in prestrukturiranje,
c) so že prejeli pomoč po tem pravilniku in sredstev niso koristili namensko ali niso izpolnili obveznosti iz pogodbe o dodelitvi sredstev,
d) so že koristili državno pomoč za posamezne namene do višine, ki jo omogočajo posamezna pravila državnih pomoči,
e) do dneva oddaje vloge nimajo poravnanih davkov in prispevkov,
f) so neplačniki davkov in prispevkov.
Po tem pravilniku se lahko dodeljuje pomoč za naslednje ukrepe:
1. pomoč za materialne in nematerialne investicije,
2. pomoč za samozaposlovanje in odpiranje novih delovnih mest,
3. pomoč pri financiranju najemnin poslovnih prostorov,
4. pomoč pri financiranju promocije,
5. pomoč za razvoj turističnih podjetniških idej.
(pomoč za materialne in nematerialne investicije)
(1) Namen ukrepa je spodbujanje naložb za namen ustanavljanja novih podjetij ter razširjanja in razvoja podjetij in s tem vzpostavitev boljših možnosti za gospodarski razvoj in povečanje konkurenčnih prednosti podjetij.
(2) Predmet pomoči je sofinanciranje investicij v razširjanje dejavnosti in razvoj.
(3) Pomoč se dodeljuje kot nepovratna sredstva v obliki dotacij.
(4) Upravičenci po tem ukrepu so pravne osebe iz 5. člena tega pravilnika, ki investirajo v začetne investicije ali v razvoj in razširitev dejavnosti.
(5) Upravičeni stroški po tem ukrepu so:
– stroški nakupa nove opreme,
– stroški nakupa in zaščite patentov, licenc, know-how ali nepatentiranega tehničnega znanja in programske opreme.
(6) Neupravičeni stroški po tem ukrepu so:
– stroški davka na dodano vrednost, razen za upravičence, ki niso identificirani za namene DDV in nimajo pravice odbijati vstopnega davka, kar se dokaže s potrdilom pristojnega finančnega urada,
– stroški drugih davčnih dajatev,
– stroški zamudnih obresti,
– stroški dela zaposlenih pri upravičencu,
– stroški nakupa drobnega inventarja,
– drugi stroški, opredeljeni v javnem razpisu.
(7) Višina dodeljene pomoči ne sme presegati 50 % upravičenih stroškov.
(8) Višina razpisanih sredstev, omejitev najvišjega zneska pomoči in ostali pogoji se opredelijo v javnem razpisu.
(pomoč za samozaposlovanje in odpiranje novih delovnih mest)
(1) Namen ukrepa je spodbujanje ustanavljanja novih samostojnih podjetij in ustvarjanja novih delovnih mest z zaposlovanjem brezposelnih oseb iz lokalnega okolja.
(2) Predmeta pomoči sta:
– sofinanciranje samozaposlovanja,
– sofinanciranje odpiranja novih delovnih mest.
(3) Pomoč se dodeljuje kot nepovratna sredstva v obliki dotacij.
(4) Upravičenci do pomoči v primeru samozaposlovanja so fizične osebe, ki:
– imajo stalno prebivališče na območju občine,
– registrirano dejavnost s sedežem na območju občine,
– jim ta dejavnost pomeni edini in glavni poklic.
(5) Upravičenci do pomoči v primeru novih delovnih mest so pravne osebe iz 5. člena tega pravilnika, ki:
– za nedoločen čas zaposlijo v evidenci brezposelnih registrirano osebo s stalnim bivališčem na območju občine, pri čemer brezposelna oseba ni imela zadnje zaposlitve pri upravičencu ali njegovih povezanih družbah ali
– zaposlijo iskalca prve zaposlitve s stalnim bivališčem na območju občine.
(6) Pomoč za samozaposlitev znaša 20 točk.
Pomoč delodajalcu za zaposlitev osebe na novo delovno mesto za nedoločen čas, ki je bila na Zavodu RS za zaposlovanje prijavljena kot brezposelna oseba, znaša 15 točk.
Pomoč delodajalcu za zaposlitev osebe na novo delovno mesto za nedoločen čas, ki ji je to prva zaposlitev, znaša 15 točk.
(7) O višini pomoči za zaposlovanje za posamezno leto na predlog župana odloča občinski svet. Vrednost točke se določi v javnem razpisu.
(8) Novo odprta delovna mesta in samozaposlitve morajo obstajati vsaj eno leto po prejeti pomoči za ta namen.
(pomoč pri financiranju najemnin poslovnih prostorov)
(1) Namen ukrepa je spodbujanje lokalnega gospodarskega razvoja in ustvarjenje novih delovnih mest ter zapolnitev praznih poslovnih prostorov.
(2) Predmet pomoči je sofinanciranje stroškov najemnin poslovnih prostorov.
(3) Pomoč se dodeljuje kot nepovratna sredstva v obliki dotacij.
(4) Upravičenci po tem ukrepu so pravne osebe iz 5. člena tega pravilnika, ki najemajo poslovne prostore na območju starega mestnega jedra Kamnika v skladu z odlokom, ki določa razglasitev starega mestnega jedra Kamnika za kulturni in zgodovinski spomenik.
(5) Upravičeni stroški po tem ukrepu so stroški mesečnega najema poslovnega prostora in letnega vrta ali terase (velja za gostinske obrate) v zasebni ali javni lasti.
(6) Neupravičeni stroški po tem ukrepu so:
– stroški davka na dodano vrednost,
– obratovalni stroški,
– stroški zamudnih obresti,
– vplačane varščine in are.
(7) Višina dodeljene pomoči ne sme presegati 50 % upravičenih stroškov.
(8) Višina razpisanih sredstev, omejitev najvišjega zneska pomoči in ostali pogoji ter merila se opredelijo v javnem razpisu.
(pomoč pri financiranju promocije)
(1) Namen ukrepa je spodbujanje promocije podjetij z namenom pospeševanja razvoja malega gospodarstva v občini.
(2) Predmet pomoči je sofinanciranje stroškov promocije z namenom povečanja konkurenčnosti in prepoznavnosti.
(3) Pomoč se dodeljuje kot nepovratna sredstva v obliki dotacij.
(4) Upravičenci po tem ukrepu so podjetja iz 5. člena tega pravilnika.
(5) Upravičeni stroški po tem ukrepu so:
– stroški razstavljanja na sejmih,
– stroški promocije izdelkov, storitev ali podjetja, tudi preko digitalnih medijev.
(6) Neupravičeni stroški po tem ukrepu so:
– stroški davka na dodano vrednost, razen za upravičence, ki niso identificirani za namene DDV in nimajo pravice odbijati vstopnega davka, kar se dokaže s potrdilom pristojnega finančnega urada,
– stroški dela zaposlenih pri upravičencu,
– potni stroški,
– stroški dnevnic, prehrane in prenočevanja,
– tekoči stroški vzdrževanja spletnih strani,
– drugi stroški, opredeljeni v javnem razpisu.
(7) Višina dodeljene pomoči ne sme presegati 50 % upravičenih stroškov.
(8) Višina razpisanih sredstev, omejitev najvišjega zneska pomoči in ostali pogoji se opredelijo v javnem razpisu.
(pomoč za razvoj turističnih podjetniških idej)
(1) Podlago pomoči za sofinanciranje razvoja turističnih podjetniških idej predstavlja Strategija trajnostnega razvoja in trženja turizma v Občini Kamnik 2023–2030.
(2) Predmet sofinanciranja so aktivnosti, povezane z razvojem turistično podjetniških idej v skladu s strategijo iz prejšnjega odstavka.
IV. NAČIN DODELJEVANJA POMOČI
(postopek dodeljevanja pomoči)
(1) Sredstva po tem pravilniku se bodo upravičencem dodeljevala na podlagi predhodno izvedenega javnega razpisa, skladno s pogoji in po postopku, določenem v tem pravilniku in v javnem razpisu, na podlagi rezultatov ocenjevanja vlog ter višine razpoložljivih sredstev.
(2) Javni razpis se lahko objavi za vse ali za posamezne ukrepe ali predmete pomoči ter za vse ali posamezne vrste upravičencev iz 5. člena tega pravilnika.
(3) V primeru morebitnega ostanka razpisanih sredstev, namenjenih posameznemu ukrepu, se le-ta lahko prerazporedijo na druge razpisane ukrepe iz tega pravilnika, vendar le v okviru sredstev, zagotovljenih v proračunu.
(4) O prerazporeditvah ostankov sredstev med ukrepi, na predlog strokovne komisije, odloči župan s sklepom.
(5) Skupna višina z javnim razpisom razpisanih sredstev ne sme presegati v proračunu zagotovljenega skupnega letnega zneska.
Javni razpis mora vsebovati:
– predmet javnega razpisa,
– skupni znesek razpisanih sredstev,
– ukrepe, ki so predmet javnega razpisa in razdelitev sredstev po ukrepih,
– upravičence, ki lahko zaprosijo za pomoč,
– pogoje, ki jih morajo upravičenci izpolnjevati,
– podrobnejše pogoje in merila za dodeljevanje pomoči,
– upravičene stroške,
– obdobje, v okviru katerega se uveljavljajo stroški,
– rok za vložitev vlog,
– naslov, na katerega se pošiljajo vloge in način oddaje vlog,
– prijavne obrazce,
– kontaktno osebo za dajanje pojasnil.
(1) Postopek za dodelitev pomoči de minimis vodi strokovna komisija, ki jo s sklepom imenuje župan.
(2) Strokovne in administrativno tehnične naloge za komisijo opravlja občinska uprava.
(3) Naloga strokovne komisije je, da sodeluje pri pripravi javnega razpisa, pregleda in ocenjuje prejete vloge ter predlaga razporeditev sredstev med ukrepi, ki jo s sklepom potrdi župan.
(4) Strokovna komisija vodi zapisnik o odpiranju in ocenjevanju prejetih vlog in sestavi končni seznam prejemnikov sredstev.
(pravni akti za dodelitev pomoči upravičencem)
(1) O dodelitvi sredstev upravičencem po tem pravilniku na predlog strokovne komisije odloči občinska uprava s sklepom. Prav tako se sklepom obvesti prijavitelje, ki sredstev ne prejmejo.
(2) Medsebojne obveznosti in pravice med upravičencem pomoči za razvoj turistične podjetniške ideje ter način in pogoje koriščenja dodeljenih sredstev za ta namen se uredijo s pogodbo.
(ukrepi v primeru kršitev)
(1) V primeru, da se ugotovi:
– da prejemnik pomoči projekta ni izvedel (za projekt se štejejo investicije ali druge oblike upravičenih stroškov pri posameznih ukrepih),
– da sredstva niso bila porabljena za namen, za katerega so bila dodeljena, ali so bila dodeljena na podlagi neresničnih podatkov ali da je prejemnik prekršil druga določila pogodbe,
– da prejemnik nima poravnanih vseh obveznosti zaradi sklepa Komisije o razglasitvi pomoči za nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom,
– da prejemnik pomoči ob sklenitvi pogodbe ni dal pravih podatkov oziroma je dal zavajajoče izjave ter ob drugih ugotovljenih kršitvah in nepravilnostih,
– da novo odprta delovna mesta in samozaposlitve, za katere so bila prejeta sredstva, niso obstajala vsaj eno leto po prejeti pomoči za ta namen,
– da je davčni dolžnik,
je občina upravičena zahtevati vračilo dodeljenih sredstev s pripadajočimi zakonitimi zamudnimi obrestmi za obdobje od dneva nakazila dalje.
(2) V primeru ugotovljenih kršitev iz prejšnjega odstavka prejemnik sredstev še dve leti po vračilu neupravičeno prejetih sredstev ni upravičen do pomoči iz katerega koli ukrepa iz tega pravilnika.
Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o dodeljevanju proračunskih sredstev za pospeševanje razvoja malega gospodarstva v Občini Kamnik (Uradni list RS, št. 86/02, 16/04, 26/10, 22/11, 99/12, 48/14, 13/16, 83/16, 26/17, 33/18, 25/19, 93/20, 3/21 in 48/23).
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se za razpis ukrepov v tem pravilniku od leta 2025 dalje.
Št. 007-0004/2024
Kamnik, dne 16. oktobra 2024
Matej Slapar