Na podlagi prvega, drugega in tretjega odstavka 42. člena Zakona o Banki Slovenije (Uradni list RS, št. 72/06 – uradno prečiščeno besedilo in 59/11 in 55/17; v nadaljevanju: ZBS) in 10. člena Zakona o delovnih razmerjih (Uradni list RS, št. 21/13, 78/13 – popr., 47/15 – ZZSDT, 33/16 – PZ-F, 52/16, 15/17 – odl. US in 22/19 – ZPosS, 81/19, 203/20 – ZIUPOPDVE in 119/21 – ZČmIS-A, – odl. US, 15/22, 54/22 – ZUPŠ-1, 114/23 in 136/23 – ZIUZDS) ter z upoštevanjem Kolektivne pogodbe Banke Slovenije (Uradni list RS, št. 74/16 in 14/18, 64/18 in 51/19) je Svet Banke Slovenije na 731. seji sprejel
o dopolnitvi Kadrovskega pravilnika
V Kadrovskem pravilniku se za 31. členom doda 31.a člen, ki se glasi:
Banka bo za uresničevanje pravice delavcev do odklopa izvajala naslednje ukrepe:
– periodično ozaveščanje delavcev o pravici do odklopa,
– usposabljanje vodilnih delavcev za zagotavljanje pravice delavcev do odklopa,
– določitev pravil uporabe službenih sredstev tako, da se bo omejevala službena komunikacija v času uresničevanja pravice do odklopa (npr. uporaba obveznih obvestil v elektronski pošti, ki bo poslana izven okvirnega delovnega časa, časovne omejitve pri sklicevanju sestankov …).
Ko je v primeru izrednih okoliščin (npr. okvare delovnih sredstev, izvedbe nujnih postopkov) ali višje sile nujno, da delavec nemudoma opravi določeno delo, da se odvrne škoda za banko, ali da se zagotovi varnost ljudi in premoženja, ter tega dela ne more opraviti nihče drug, lahko banka delavca izjemoma kontaktira po telefonu, preko elektronske pošte, ali z uporabo drugih ustreznih sredstev, z namenom, da delavcu odredi izredni prihod na delo (vključno z opravljanjem dela na daljavo, kadar je to možno). Po prenehanju dela ima delavec pravico do dnevnega počitka v skladu s 155. členom ZDR-1.
Delavec lahko zavrne poziv banke iz prejšnjega odstavka zaradi objektivnih razlogov, pri čemer zaradi zavrnitve delavca ne smejo doleteti nobene negativne posledice.
Delavec ne odgovarja banki, če v času počitka ali upravičene odsotnosti ni bil dosegljiv preko sredstev za komunikacijo in ne sme zaradi tega utrpeti nobenih negativnih posledic.
Banka lahko podrobneje uredi način izvajanja ukrepov iz prvega odstavka tega člena.
Ta pravilnik stopi v veljavo 16. 11. 2024.