Uradni list

Številka 102
Uradni list RS, št. 102/2024 z dne 3. 12. 2024
Uradni list

Uradni list RS, št. 102/2024 z dne 3. 12. 2024

Kazalo

3200. Zakon o izvajanju Uredbe (EU) o splošni varnosti proizvodov (ZIUSVP), stran 10671.

  
Na podlagi druge alinee prvega odstavka 107. člena in prvega odstavka 91. člena Ustave Republike Slovenije izdajam
U K A Z 
o razglasitvi Zakona o izvajanju Uredbe (EU) o splošni varnosti proizvodov (ZIUSVP) 
Razglašam Zakon o izvajanju Uredbe (EU) o splošni varnosti proizvodov (ZIUSVP), ki ga je sprejel Državni zbor Republike Slovenije na seji dne 22. novembra 2024.
Št. 003-02-1/2024-262
Ljubljana, dne 30. novembra 2024
Nataša Pirc Musar 
predsednica 
Republike Slovenije 
Z A K O N 
O IZVAJANJU UREDBE (EU) O SPLOŠNI VARNOSTI PROIZVODOV (ZIUSVP) 
I. SPLOŠNE DOLOČBE 
1. člen 
(vsebina) 
Ta zakon določa pristojne organe za izvajanje in nadzor nad izvajanjem Uredbe (EU) 2023/988 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 10. maja 2023 o splošni varnosti proizvodov, spremembi Uredbe (EU) št. 1025/2012 Evropskega parlamenta in Sveta in Direktive (EU) 2020/1828 Evropskega parlamenta in Sveta ter razveljavitvi Direktive 2001/95/ES Evropskega parlamenta in Sveta in Direktive Sveta 87/357/EGS (UL L št. 135 z dne 23. maja 2023, str. 1; v nadaljnjem besedilu: Uredba 2023/988/EU) in tega zakona, njihova pooblastila in ukrepe ter prekrške in globe v zvezi z izvajanjem Uredbe 2023/988/EU in tega zakona.
2. člen 
(opredelitev izrazov) 
(1) Izraz, uporabljen v tem zakonu, pomeni:
1. »organ za nadzor trga« je organ, določen z uredbo, sprejeto za izvajanje Uredbe (EU) št. 2019/1020 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 20. junija 2019 o nadzoru trga in skladnosti proizvodov ter spremembi Direktive 2004/42/ES in uredb (ES) št. 765/2008 in (EU) št. 305/2011 (UL L št. 169 z dne 25. 6. 2019, str. 1; v nadaljnjem besedilu: Uredba 2019/1020/EU).
(2) Ostali izrazi, uporabljeni v tem zakonu, pomenijo enako kot izrazi, opredeljeni v 3. členu Uredbe 2023/988/EU.
3. člen 
(zagotavljanje uporabe slovenščine) 
Potrošnikom in potrošnicam (v nadaljnjem besedilu: potrošnik) so v zvezi z izvajanjem Uredbe 2023/988/EU v slovenščini zagotovljena:
1. k proizvodu priložena navodila in varnostne informacije iz sedmega odstavka 9. člena in četrtega odstavka 11. člena Uredbe 2023/988/EU,
2. opozorila in varnostne informacije, ki se pri omogočanju dostopnosti proizvodov na trgu prek spleta ali drugih sredstev za prodajo na daljavo iz točke (d) 19. člena Uredbe 2023/988/EU namestijo na proizvod ali embalažo ali vključijo v priloženi dokument,
3. dodatne informacije v digitalni obliki iz 21. člena Uredbe 2023/988/EU,
4. obvestilo o odpoklicu proizvoda iz varnostnih razlogov iz prvega odstavka 36. člena Uredbe 2023/988/EU in
5. informacije na brezplačni telefonski številki in interaktivni spletni storitvi iz točke (f) drugega odstavka 36. člena Uredbe 2023/988/EU.
4. člen 
(zagotavljanje informacij gospodarskim subjektom) 
Gospodarskim subjektom zagotovi informacije iz drugega odstavka 17. člena Uredbe 2023/988/EU na njihovo zahtevo in brezplačno Slovenski inštitut za standardizacijo.
5. člen 
(možnost vložitve prijave) 
Potrošnik in druga zainteresirana stran, zlasti potrošniška in poslovna organizacija, lahko v skladu s četrtim odstavkom 33. člena Uredbe 2023/988/EU pri pristojnih organih za nadzor trga vloži prijavo glede varnosti proizvodov, nadzora in kontrole v povezavi s posebnimi proizvodi ter glede primerov, kadar ob odpoklicu proizvodov gospodarski subjekt potrošniku ne ponudi učinkovitega, brezplačnega in pravočasnega uveljavljanja zahtevka v skladu s prvim do petim odstavkom 37. člena Uredbe 2023/988/EU.
II. SISTEM HITREGA OBVEŠČANJA 
6. člen 
(enotna kontaktna točka sistema hitrega obveščanja) 
Enotna kontaktna točka sistema hitrega obveščanja za izmenjavo informacij o korektivnih ukrepih v zvezi z nevarnimi proizvodi iz drugega odstavka 25. člena Uredbe 2023/988/EU (Safety Gate) je Tržni inšpektorat Republike Slovenije.
7. člen 
(sistem hitrega obveščanja) 
Vlada Republike Slovenije predpiše za izvajanje določb VI. poglavja Uredbe 2023/988/EU način dela in sodelovanja pristojnih organov in enotne kontaktne točke iz prejšnjega člena v postopkih mednarodne izmenjave informacij o ukrepih in dejanjih, ki omejujejo trgovanje s proizvodi.
III. UKREPI ZOPER PROIZVODE, KI POMENIJO RESNO TVEGANJE 
8. člen 
(ukrepi zoper proizvode, ki pomenijo resno tveganje) 
Ministrstvo, pristojno za gospodarstvo, v skladu s tretjim pododstavkom prvega odstavka 28. člena Uredbe 2023/988/EU Evropsko komisijo obvesti o sprejetih izvršilnih ukrepih, potrebnih za zagotovitev učinkovitega izvajanja izvedbenih aktov iz prvega odstavka 28. člena Uredbe 2023/988/EU.
IV. NADZOR IN IZVAJANJE 
9. člen 
(inšpekcijski nadzor) 
(1) Nadzor nad izvajanjem Uredbe 2023/988/EU in tega zakona izvajajo inšpekcijski organi, pristojni za nadzor trga (v nadaljnjem besedilu: organi za nadzor trga), v skladu s pristojnostmi za posamezne vrste proizvodov, kot so določene v predpisih, ki urejajo organizacijo državne uprave, oziroma predpisih, ki urejajo pristojnost in naloge teh organov.
(2) Za nadzor nad izvajanjem Uredbe 2023/988/EU in predpisov, sprejetih za izvajanje Uredbe 2023/988/EU, se uporabljajo pooblastila in ukrepi, določeni v zakonu, ki ureja tehnične zahteve za proizvode in ugotavljanje skladnosti.
10. člen 
(poročanje Evropski komisiji) 
(1) Ministrstvo, pristojno za gospodarstvo, na podlagi informacij pristojnih nadzornih organov vsako leto sporoči Evropski komisiji podatke o uporabi Uredbe 2023/988/EU za preteklo leto.
(2) Ministrstvo, pristojno za gospodarstvo, predloži Evropski komisiji v skladu s šestim odstavkom 47. člena Uredbe 2023/988/EU na njeno zahtevo informacije, potrebne za oceno Uredbe 2023/988/EU.
V. KAZENSKE DOLOČBE 
11. člen 
(prekrški proizvajalca) 
(1) Z globo od 3.000 do 40.000 eurov se za prekršek kaznuje pravna oseba, ki v zvezi z opravljanjem dejavnosti kot proizvajalec:
1. potrošnikom ne zagotovi v slovenščini navodil in varnostnih informacij iz 1. točke 3. člena tega zakona;
2. pri dajanju proizvodov na trg ne zagotovi, da je proizvod oblikovan in proizveden v skladu s splošno varnostno zahtevo iz 5. člena Uredbe 2023/988/EU (prvi odstavek 9. člena Uredbe 2023/988/EU);
3. pred dajanjem proizvodov na trg ne izvede notranje analize tveganja ali ne pripravi tehnične dokumentacije, ki vsebuje vsaj splošni opis proizvoda in njegove bistvene značilnosti, pomembne za oceno njegove varnosti, oziroma je, kadar je ustrezno glede na mogoča tveganja, pripravljena v skladu z zahtevami iz drugega in tretjega pododstavka drugega odstavka 9. člena Uredbe 2023/988/EU (drugi odstavek 9. člena Uredbe 2023/988/EU);
4. ne poskrbi, da je tehnična dokumentacija iz drugega odstavka 9. člena Uredbe 2023/988/EU posodobljena, ali navedene dokumentacije ne hrani deset let po tem, ko je bil proizvod dan na trg, ali je na zahtevo ne da na voljo organom za nadzor trga (tretji odstavek 9. člena Uredbe 2023/988/EU);
5. ne zagotovi, da se izvajajo postopki za ohranjanje skladnosti serijsko proizvedenih proizvodov s splošno varnostno zahtevo iz 5. člena Uredbe 2023/988/EU (četrti odstavek 9. člena Uredbe 2023/988/EU);
6. ne zagotovi, da so na proizvodih označeni tip, serijska številka ali drug element za identifikacijo proizvoda, ki so brez težav vidni in čitljivi za potrošnike, oziroma kadar velikost ali narava proizvoda tega ne dopušča, ne zagotovi, da so zahtevane informacije navedene na embalaži ali v dokumentu, ki je priložen k proizvodu (peti odstavek 9. člena Uredbe 2023/988/EU);
7. ne navede svojega imena, svojega registriranega trgovskega imena ali registrirane blagovne znamke, svojega poštnega in elektronskega naslova ter, kadar je drugačen, poštnega ali elektronskega naslova enotne kontaktne točke, na kateri je dosegljiva, ali ne zagotovi, da so te informacije na voljo na proizvodu, oziroma kadar to ni mogoče, na embalaži ali v dokumentu, ki je priložen k proizvodu (šesti odstavek 9. člena Uredbe 2023/988/EU);
8. ne zagotovi, da so, kadar je v skladu z zahtevo iz sedmega odstavka 9. člena Uredbe 2023/988/EU to potrebno, k proizvodu, ki je dostopen na trgu v Republiki Sloveniji, priložena jasna navodila in varnostne informacije (sedmi odstavek 9. člena Uredbe 2023/988/EU);
9. v primeru, ko na podlagi informacij, ki so ji na voljo, meni ali utemeljeno domneva, da je proizvod, ki ga je dala na trg, nevaren, nemudoma ne sprejme potrebnih korektivnih ukrepov za zagotovitev skladnosti proizvoda na učinkovit način, vključno z njegovim umikom s trga ali odpoklicem, kot je ustrezno, ali o tem v skladu s 35. oziroma 36. členom Uredbe 2023/988/EU ne obvesti potrošnikov ali o tem prek Safety Business Gateway ne obvesti organov za nadzor trga (prvi pododstavek osmega odstavka 9. člena Uredbe 2023/988/EU);
10. v obvestilu iz točk (b) in (c) prvega pododstavka osmega odstavka 9. člena Uredbe 2023/988/EU ne navede podrobnosti o tveganju za zdravje in varnost potrošnikov ter o vseh že sprejetih korektivnih ukrepih in, če so na voljo, o količini proizvodov, ki so še v prometu na trgu, po državah članicah (drugi pododstavek osmega odstavka 9. člena Uredbe 2023/988/EU);
11. ne zagotovi, da so drugi gospodarski subjekti, odgovorne osebe in ponudnik spletne tržnice v zadevni dobavni verigi pravočasno obveščeni o vseh ugotovljenih varnostnih težavah (deseti odstavek 9. člena Uredbe 2023/988/EU);
12. ne zagotovi javno dostopnih komunikacijskih kanalov, kot so telefonska številka, elektronski naslov ali poseben razdelek na svojem spletnem mestu, ali pri tem ne upošteva potreb invalidov glede dostopnosti, da lahko potrošniki vlagajo pritožbe pri proizvajalcu in proizvajalca obveščajo o morebitnih nesrečah ali varnostnih težavah, ki so jih imeli s proizvodom (enajsti odstavek 9. člena Uredbe 2023/988/EU);
13. pritožbe, ki jo potrošnik vloži pri proizvajalcu, ne obravnava in v zvezi z njo ne sprejme potrebne odločitve, ali ne obravnava prejete informacije o nesrečah, ki zadevajo varnost proizvodov, katerih dostopnost na trgu je omogočila in za katere pritožnik trdi, da so nevarni, ali ne vodi internega registra teh pritožb in odpoklicev proizvodov ter vseh korektivnih ukrepov, sprejetih za zagotovitev skladnosti proizvoda (dvanajsti odstavek 9. člena Uredbe 2023/988/EU);
14. v internem registru pritožb poleg osebnih podatkov, ki jih potrebuje za preučitev pritožbe o domnevno nevarnem proizvodu, hrani tudi druge podatke, ki jih za preučitev pritožbe ne potrebuje, ali podatke hrani dlje, kot je potrebno za namene preučitve pritožbe, ali jih hrani dlje kot pet let po tem, ko so bili vneseni (trinajsti odstavek 9. člena Uredbe 2023/988/EU);
15. v primeru nesreče, povezane z varnostjo proizvoda:
a) brez nepotrebnega odlašanja od dne, ko izve za nesrečo, ki jo je povzročil njen proizvod, ki je bil dan na trg ali je na njem postal dostopen, nesreče prek Safety Business Gateway ne priglasi pristojnim organom v skladu z zahtevami iz prvega odstavka 20. člena Uredbe 2023/988/EU,
b) na zahtevo pristojnih organov prek Safety Business Gateway ne priglasi vseh drugih ustreznih informacij (prvi odstavek 20. člena Uredbe 2023/988/EU),
c) pristojnim organom prek Safety Business Gateway ne priglasi dogodkov, povezanih z uporabo proizvoda, ki so povzročili smrt posameznika ali resne škodljive učinke na njegovo zdravje in varnost, trajne ali začasne, vključno s poškodbami, drugo škodo, povzročeno telesu, boleznimi in kroničnimi učinki na zdravje (drugi odstavek 20. člena Uredbe 2023/988/EU), ali
č) prek Safety Business Gateway ne predloži obvestila uvoznika ali distributerja iz tretjega odstavka 20. člena Uredbe 2023/988/EU v skladu s prvim odstavkom 20. člena Uredbe 2023/988/EU ali uvoznika ali enega od distributerjev ne pozove, naj predloži obvestilo (tretji odstavek 20. člena Uredbe 2023/988/EU);
16. na zahtevo organa za nadzor trga, ki identificira nevaren proizvod, ne predloži informacij o drugih proizvodih, ki so proizvedeni po enakem postopku ali vsebujejo enake sestavne dele ali so del iste proizvodne serije, za katere velja enako tveganje (tretji odstavek 23. člena Uredbe 2023/988/EU).
(2) Z globo od 2.000 do 15.000 eurov se za prekršek iz prejšnjega odstavka kaznuje samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost.
(3) Z globo od 1.200 do 4.000 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje odgovorna oseba pravne osebe ali odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika oziroma posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost.
12. člen 
(prekrški pooblaščenega zastopnika proizvajalca) 
(1) Z globo od 3.000 do 40.000 eurov se za prekršek kaznuje pravna oseba, ki v zvezi z opravljanjem dejavnosti kot pooblaščeni zastopnik proizvajalca:
1. organom za nadzor trga na zahtevo ne predloži kopije pooblastila (drugi odstavek 10. člena Uredbe 2023/988/EU);
2. organu za nadzor trga na njegovo utemeljeno zahtevo v uradnem jeziku, ki ga ta organ razume, ne predloži vseh informacij in dokumentacije, ki je potrebna, da se dokaže varnost proizvoda (točka (a) drugega odstavka 10. člena Uredbe 2023/988/EU);
3. kadar meni ali utemeljeno domneva, da je zadevni proizvod nevaren, o tem ne obvesti proizvajalca (točka (b) drugega odstavka 10. člena Uredbe 2023/988/EU);
4. ne obvešča pristojnih organov za nadzor trga o vseh ukrepih, sprejetih za odpravo tveganj, ki jih pomenijo proizvodi, za katere velja njeno pooblastilo, z obvestilom prek Safety Business Gateway, kadar proizvajalec informacij še ni zagotovil, ali na podlagi navodil proizvajalca (točka (c) drugega odstavka 10. člena Uredbe 2023/988/EU);
5. s pristojnimi organi za nadzor trga na njihovo zahtevo ne sodeluje pri katerem koli ukrepu, katerega cilj je na učinkovit način odpraviti tveganje, ki ga povzročajo proizvodi, za katere je pooblaščena (točka (d) drugega odstavka 10. člena Uredbe 2023/988/EU).
(2) Z globo od 2.000 do 15.000 eurov se za prekršek iz prejšnjega odstavka kaznuje samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost.
(3) Z globo od 1.200 do 4.000 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje odgovorna oseba pravne osebe ali odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika oziroma posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost.
13. člen 
(prekrški uvoznika) 
(1) Z globo od 3.000 do 40.000 eurov se za prekršek kaznuje pravna oseba, ki v zvezi z opravljanjem dejavnosti kot uvoznik:
1. potrošnikom ne zagotovi v slovenščini navodil in varnostnih informacij iz 1. točke 3. člena tega zakona;
2. pred dajanjem proizvoda na trg ne zagotovi, da je proizvod v skladu s splošno varnostno zahtevo iz 5. člena Uredbe 2023/988/EU in da je proizvajalec izpolnil zahteve iz drugega, petega in šestega odstavka 9. člena Uredbe 2023/988/EU (prvi odstavek 11. člena Uredbe 2023/988/EU);
3. proizvod kljub temu, da o njem na podlagi informacij, ki jih ima, meni ali utemeljeno domneva, da ni v skladu z drugim, petim in šestim odstavkom 9. člena Uredbe 2023/988/EU, da na trg, čeprav še ni zagotovljena skladnost proizvoda z zahtevami (drugi odstavek 11. člena Uredbe 2023/988/EU);
4. kadar je proizvod nevaren, o tem nemudoma ne obvesti proizvajalca ali ne zagotovi, da so o tem obveščeni tudi organi za nadzor trga, in sicer prek Safety Business Gatewayu (drugi odstavek 11. člena Uredbe 2023/988/EU);
5. ne navede svojega imena, svojega registriranega trgovskega imena ali registrirane blagovne znamke, svojega poštnega in elektronskega naslova ter, kadar je drugačen, poštnega ali elektronskega naslova enotne kontaktne točke, na katerem je dosegljiva, v skladu s tretjim odstavkom 11. člena Uredbe 2023/988/EU ali ne zagotovi, da dodatne oznake ne prekrivajo nobene informacije, ki jo zahteva pravo Evropske unije, na oznaki proizvajalca (tretji odstavek 11. člena Uredbe 2023/988/EU);
6. ne zagotovi, da so k uvoženemu proizvodu, ki je dostopen na trgu v Republiki Sloveniji, priložena jasna navodila in varnostne informacije, razen kadar se proizvod lahko uporablja varno in tako, kot je predvidel proizvajalec, brez takih navodil in varnostnih informacij (četrti odstavek 11. člena Uredbe 2023/988/EU);
7. ne zagotovi, da pogoji skladiščenja ali prevoza v času njene odgovornosti za proizvod ne ogrožajo njegove skladnosti s splošno varnostno zahtevo iz 5. člena Uredbe 2023/988/EU in njegove skladnosti s petim in šestim odstavkom 9. člena Uredbe 2023/988/EU (peti odstavek 11. člena Uredbe 2023/988/EU);
8. ne hrani kopije tehnične dokumentacije iz drugega odstavka 9. člena Uredbe 2023/988/EU, da je na voljo organom za nadzor trga za obdobje desetih let po tem, ko je dala proizvod na trg, ali ne zagotovi, da so dokumenti iz drugega odstavka 9. člena Uredbe 2023/988/EU, kot je ustrezno, na zahtevo dostopni navedenim organom (šesti odstavek 11. člena Uredbe 2023/988/EU);
9. ne sodeluje z organi za nadzor trga in s proizvajalcem, da zagotovijo varnost proizvoda (sedmi odstavek 11. člena Uredbe 2023/988/EU);
10. v primeru, ko na podlagi informacij, ki so ji na voljo, meni ali utemeljeno domneva, da je proizvod, ki ga je dala na trg, nevaren:
a) o tem nemudoma ne obvesti proizvajalca (točka (a) prvega pododstavka osmega odstavka 11. člena Uredbe 2023/988/EU),
b) ne zagotovi, da so sprejeti korektivni ukrepi za zagotovitev skladnosti proizvoda na učinkovit način, vključno z njegovim umikom s trga ali odpoklicem, kot je ustrezno, oziroma takih ukrepov, kadar niso bili sprejeti, nemudoma ne sprejme (točka (b) prvega pododstavka osmega odstavka 11. člena Uredbe 2023/988/EU),
c) ne zagotovi, da so potrošniki o tem nemudoma obveščeni v skladu s 35. ali 36. členom ali obema členoma Uredbe 2023/988/EU (točka (c) prvega pododstavka osmega odstavka 11. člena Uredbe 2023/988/EU) ali
č) o tem prek Safety Business Gateway ne obvesti organov za nadzor trga (točka (d) prvega pododstavka osmega odstavka 11. člena Uredbe 2023/988/EU);
11. v obvestilu iz točk (c) in (d) prvega pododstavka osmega odstavka 11. člena Uredbe 2023/988/EU ne navede podrobnosti o tveganju za zdravje in varnost potrošnikov ter o vseh že sprejetih korektivnih ukrepih in, če so na voljo, o količini proizvodov, ki so še v prometu na trgu, po državah članicah (osmi odstavek 11. člena Uredbe 2023/988/EU);
12. ne preveri, ali so potrošnikom javno dostopni komunikacijski kanali iz enajstega odstavka 9. člena Uredbe 2023/988/EU, ki jim omogočajo, da predložijo pritožbe pri proizvajalcu in sporočijo vsako nesrečo ali varnostno težavo, ki so jo imeli s proizvodom, ali takih kanalov, če niso na voljo, ne zagotovi ali pri njihovi zagotovitvi ne upošteva potreb invalidov glede dostopnosti (deveti odstavek 11. člena Uredbe 2023/988/EU);
13. pritožbe, ki jo potrošnik vloži pri uvozniku, ne obravnava in v zvezi z njo ne sprejme potrebne odločitve ali ne obravnava prejetih informacij o nesrečah, ki zadevajo varnost proizvodov, katerih dostopnost na trgu je omogočila in za katere pritožnik trdi, da so nevarni, ali teh pritožb ter odpoklicev proizvodov in vseh korektivnih ukrepov, sprejetih za zagotovitev skladnosti proizvoda, ne vpiše v register iz dvanajstega odstavka 9. člena Uredbe 2023/988/EU ali v svoj interni register ali pravočasno ne obvešča proizvajalca, distributerjev ter, kadar je ustrezno, ponudnika storitev odpremnih skladišč in ponudnika spletne tržnice o opravljeni preučitvi pritožbe in njenih ugotovitvah (deseti odstavek 11. člena Uredbe 2023/988/EU);
14. v registru pritožb poleg podatkov, ki jih potrebuje za preučitev pritožbe o domnevno nevarnem proizvodu, shrani tudi tiste osebne podatke, ki jih za preučitev pritožbe ne potrebuje, ali te podatke hrani dlje, kot je potrebno za namene preučitve pritožbe, ali jih hrani dlje kot pet let po tem, ko so bili vneseni (enajsti odstavek 11. člena Uredbe 2023/988/EU);
15. če je seznanjena z nesrečo, ki jo je povzročil proizvod, ki ga je dala na trg ali katerega dostopnost na trgu je omogočila, o tem brez nepotrebnega odlašanja ne obvesti proizvajalca (tretji odstavek 20. člena Uredbe 2023/988/EU).
(2) Z globo od 2.000 do 15.000 eurov se za prekršek iz prejšnjega odstavka kaznuje samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost.
(3) Z globo od 1.200 do 4.000 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje odgovorna oseba pravne osebe ali odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika oziroma posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost.
14. člen
(prekrški distributerja) 
(1) Z globo od 3.000 do 40.000 eurov se za prekršek kaznuje pravna oseba, ki v zvezi z opravljanjem dejavnosti kot distributer:
1. pred omogočanjem dostopnosti proizvoda na trgu ne preveri, ali proizvajalec in, kadar je ustrezno, uvoznik izpolnjujeta zahteve iz petega, šestega in sedmega odstavka 9. člena Uredbe 2023/988/EU ter tretjega in četrtega odstavka 11. člena Uredbe 2023/988/EU, kot je ustrezno (prvi odstavek 12. člena Uredbe 2023/988/EU);
2. ne zagotovi, da pogoji skladiščenja ali prevoza v času njene odgovornosti za proizvod ne ogrožajo njegove skladnosti s splošno varnostno zahtevo iz 5. člena Uredbe 2023/988/EU in njegove skladnosti s petim, šestim in sedmim odstavkom 9. člena Uredbe 2023/988/EU ter tretjim in četrtim odstavkom 11. člena Uredbe 2023/988/EU, kot je ustrezno (drugi odstavek 12. člena Uredbe 2023/988/EU);
3. v primeru, ko o proizvodu na podlagi informacij, ki so ji na voljo, meni ali utemeljeno domneva, da ni v skladu s 5. členom Uredbe 2023/988/EU, petim, šestim in sedmim odstavkom 9. člena Uredbe 2023/988/EU ter tretjim in četrtim odstavkom 11. člena Uredbe 2023/988/EU, kot je ustrezno, omogoči dostopnost proizvoda na trgu, čeprav ni zagotovljena njegova skladnost (tretji odstavek 12. člena Uredbe 2023/988/EU);
4. v primeru, ko na podlagi informacij, ki so ji na voljo, meni ali utemeljeno domneva, da je proizvod, katerega dostopnost na trgu je omogočila, nevaren ali ni v skladu s 5. členom Uredbe 2023/988/EU, petim, šestim in sedmim odstavkom 9. člena Uredbe 2023/988/EU ter tretjim in četrtim odstavkom 11. člena Uredbe 2023/988/EU, kot je ustrezno:
a) o tem nemudoma ne obvesti proizvajalca ali uvoznika, kot je ustrezno (točka (a) prvega pododstavka četrtega odstavka 12. člena Uredbe 2023/988/EU),
b) ne zagotovi, da so sprejeti korektivni ukrepi za zagotovitev skladnosti proizvoda na učinkovit način, vključno z njegovim umikom s trga ali odpoklicem, kot je ustrezno (točka (b) prvega pododstavka četrtega odstavka 12. člena Uredbe 2023/988/EU),
c) ne poskrbi, da so organi za nadzor trga o tem nemudoma obveščeni prek Safety Business Gateway (točka (c) prvega pododstavka četrtega odstavka 12. člena Uredbe 2023/988/EU), ali
č) za namene iz točk (b) in (c) prvega pododstavka četrtega odstavka 12. člena Uredbe 2023/988/EU organom za nadzor trga ne poda ustreznih podrobnosti, ki so ji na voljo, o tveganju za zdravje in varnost potrošnikov, o številu zadevnih proizvodov in o že sprejetih korektivnih ukrepih (drugi pododstavek četrtega odstavka 12. člena Uredbe 2023/988/EU);
5. če je seznanjena z nesrečo, ki jo je povzročil proizvod, ki ga je dala na trg ali katerega dostopnost na trgu je omogočila, o tem brez nepotrebnega odlašanja ne obvesti proizvajalca (tretji odstavek 20. člena Uredbe 2023/988/EU).
(2) Z globo od 2.000 do 15.000 eurov se za prekršek iz prejšnjega odstavka kaznuje samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost.
(3) Z globo od 1.200 do 4.000 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje odgovorna oseba pravne osebe ali odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika oziroma posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost.
15. člen 
(prekrški gospodarskega subjekta) 
(1) Z globo od 3.000 do 40.000 eurov se za prekršek kaznuje pravna oseba, ki v zvezi z opravljanjem dejavnosti kot gospodarski subjekt:
1. potrošnikom ne zagotovi v slovenščini opozoril, informacij in obvestil iz 2. do 5. točke 3. člena tega zakona;
2. ne zagotovi, da ima vzpostavljene notranje postopke za varnost proizvodov, ki ji omogočajo spoštovanje ustreznih zahtev iz Uredbe 2023/988/EU (14. člen Uredbe 2023/988/EU);
3. ne sodeluje z organi za nadzor trga pri ukrepih, s katerimi bi lahko odpravila ali zmanjšala tveganja, ki jih pomenijo proizvodi, katerih dostopnost na trgu je omogočila (prvi odstavek 15. člena Uredbe 2023/988/EU);
4. na zahtevo organa za nadzor trga v obdobju desetih let po tem, ko ji je bil proizvod dobavljen ali ko je proizvod dobavila, kot je ustrezno, ne zagotovi vseh potrebnih informacij, zlasti popolnega opisa tveganja, ki ga proizvod pomeni, s tem povezanih pritožb in znanih nesreč ter opisa vseh korektivnih ukrepov, sprejetih za odpravo tveganja (drugi in četrti odstavek 15. člena Uredbe 2023/988/EU);
5. na zahtevo organa za nadzor trga v obdobju šestih let po tem, ko ji je bil dobavljen proizvod ali njegov del, sestavni del ali katera koli programska oprema, ki je vgrajena vanj, ali po tem, ko je proizvod dobavila, kot je ustrezno, ne opredeli ali ne sporoči naslednjih ustreznih informacij o sledljivosti:
a) vseh gospodarskih subjektov, ki so ji dobavili proizvod ali njegov del, sestavni del ali vanj vgrajeno programsko opremo (točka (a) tretjega odstavka in peti odstavek 15. člena Uredbe 2023/988/EU), ali
b) vseh gospodarskih subjektov, ki jim je dobavila proizvod (točka (b) tretjega odstavka in peti odstavek 15. člena Uredbe 2023/988/EU);
6. na zahtevo organa za nadzor trga ne predloži rednih poročil o napredku ali ne upošteva odločitve organa za nadzor trga, ali in kdaj se lahko korektivni ukrep šteje za dokončan (šesti odstavek 15. člena Uredbe 2023/988/EU);
7. v zvezi z opravljanjem nalog odgovorne osebe za proizvode, dane na trg Evropske unije, iz prvega odstavka 16. člena Uredbe 2023/988/EU:
a) ne preverja redno, ali so proizvodi v skladu s tehnično dokumentacijo iz drugega odstavka 9. člena Uredbe 2023/988/EU oziroma ali izpolnjujejo zahteve iz petega, šestega in sedmega odstavka 9. člena Uredbe 2023/988/EU (prvi pododstavek drugega odstavka 16. člena Uredbe 2023/988/EU),
b) na zahtevo organov za nadzor trga ne zagotovi dokumentiranih dokazov o opravljenih pregledih (drugi pododstavek drugega odstavka 16. člena Uredbe 2023/988/EU),
c) imena, registriranega trgovskega imena ali registrirane blagovne znamke ter kontaktnih podatkov, vključno s poštnim in elektronskim naslovom, ne navede na proizvodu ali na njegovi embalaži, paketu ali priloženem dokumentu (tretji odstavek 16. člena Uredbe 2023/988/EU) ali
č) če je seznanjena z nesrečo, ki jo je povzročil proizvod, ki ga je dala na trg ali katerega dostopnost na trgu je omogočila, ne zagotovi, da se obvestilo predloži v skladu s prvim odstavkom 20. člena Uredbe 2023/988/EU (četrti odstavek 20. člena Uredbe 2023/988/EU);
8. v primeru omogočanja dostopnosti proizvodov na trgu prek spleta ali drugih sredstev za prodajo na daljavo pri ponujanju teh proizvodov ne navede jasno in vidno vsaj naslednjih informacij:
a) imena, registriranega trgovskega imena ali registrirane blagovne znamke proizvajalca ter poštnega in elektronskega naslova, na katerem je dosegljiva (točka (a) 19. člena Uredbe 2023/988/EU),
b) kadar proizvajalec nima sedeža v Evropski uniji, imena, poštnega in elektronskega naslova odgovorne osebe v smislu prvega odstavka 16. člena Uredbe 2023/988/EU ali prvega odstavka 4. člena Uredbe 2019/1020/EU (točka (b) 19. člena Uredbe 2023/988/EU),
c) informacij, ki omogočajo identifikacijo proizvoda, vključno z njegovo sliko, vrsto in katerim koli drugim identifikatorjem proizvoda (točka (c) 19. člena Uredbe 2023/988/EU), ali
č) vseh opozoril ali varnostnih informacij, ki se namestijo na proizvod ali embalažo ali vključijo v priloženi dokument v skladu z Uredbo 2023/988/EU ali veljavno harmonizacijsko zakonodajo Evropske unije v slovenščini (točka (d) 19. člena Uredbe 2023/988/EU);
9. ne zagotovi, da v primeru odpoklica proizvoda iz varnostnih razlogov ali kadar je treba potrošnike seznaniti z nekaterimi informacijami, da se zagotovi varna uporaba proizvoda, vse prizadete potrošnike, ki jih lahko identificira, o tem brez nepotrebnega odlašanja neposredno obvesti (prvi odstavek 35. člena Uredbe 2023/988/EU), ali obvestilo ni v skladu z zahtevami iz prvega in drugega odstavka 36. člena Uredbe 2023/988/EU;
10. kadar ima vzpostavljene sisteme za registracijo proizvodov ali programe zvestobe strank, s katerimi je mogoče proizvode, ki so jih potrošniki kupili, identificirati za druge namene kot za obveščanje strank o varnostnih informacijah, svojim strankam ne omogoči, da ločeno zagotovijo kontaktne podatke le za namene, povezane z varnostjo, v skladu z zahtevami iz drugega odstavka 35. člena Uredbe 2023/988/EU;
11. ne izpolni zahtev, določenih z izvedbenimi akti Evropske komisije iz tretjega odstavka 35. člena Uredbe 2023/988/EU;
12. kadar z vsemi prizadetimi potrošniki ni mogoče neposredno vzpostaviti stika v okviru prvega odstavka 35. člena Uredbe 2023/988/EU, v skladu s svojimi odgovornostmi ne razpošlje jasnega in dobro vidnega obvestila o odpoklicu ali varnostnega opozorila prek drugih ustreznih kanalov v skladu z zahtevami iz četrtega odstavka 35. člena ter prvega in drugega odstavka 36. člena Uredbe 2023/988/EU;
13. kadar je odgovorna za odpoklic proizvoda iz varnostnih razlogov, v primeru odpoklica iz varnostnih razlogov potrošniku ne ponudi učinkovitega, brezplačnega in pravočasnega uveljavljanja zahtevka v skladu s prvim do petim odstavkom 37. člena Uredbe 2023/988/EU in predpisom, ki ureja varstvo potrošnikov, ali v zvezi s popravilom iz tretjega odstavka 37. člena Uredbe 2023/988/EU, ki ga opravi potrošnik, potrošniku ne zagotovi potrebnih navodil, brezplačnih nadomestnih delov ali posodobitve programske opreme (37. člen Uredbe 2023/988/EU).
(2) Z globo od 2.000 do 15.000 eurov se za prekršek iz prejšnjega odstavka kaznuje samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost.
(3) Z globo od 1.200 do 4.000 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje odgovorna oseba pravne osebe ali odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika oziroma posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost.
16. člen 
(prekrški ponudnika spletne tržnice) 
(1) Z globo od 3.000 do 40.000 eurov se za prekršek kaznuje pravna oseba, ki v zvezi z opravljanjem dejavnosti kot ponudnik spletne tržnice:
1. potrošnikom ne zagotovi v slovenščini obvestila iz 4. točke in informacij iz 5. točke 3. člena tega zakona;
2. ne določi enotne kontaktne točke za komunikacijo z organi za nadzor trga v skladu s prvim odstavkom 22. člena Uredbe 2023/988/EU ali se ne registrira na portalu Safety Gate oziroma na njem ne navede informacij o svoji enotni kontaktni točki (prvi odstavek 22. člena Uredbe 2023/988/EU);
3. ne določi enotne kontaktne točke za komunikacijo s potrošniki v skladu z drugim odstavkom 22. člena Uredbe 2023/988/EU;
4. ne zagotovi, da ima vzpostavljene notranje postopke za varnost proizvodov, ki ji omogočajo spoštovanje ustreznih zahtev iz Uredbe 2023/988/EU brez nepotrebnega odlašanja (tretji odstavek 22. člena Uredbe 2023/988/EU), ali ti notranji postopki ne vključujejo mehanizmov, ki omogočajo trgovcem zagotavljanje informacij iz točk (a) in (b) desetega odstavka 22. člena Uredbe 2023/988/EU;
5. v zvezi s sklepom, izdanim na podlagi predpisa, sprejetega za izvajanje Uredbe (EU) 2022/2065 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 19. oktobra 2022 o enotnem trgu digitalnih storitev in spremembi Direktive 2000/31/ES (UL L 277 z dne 27. oktobra 2022, str. 1), zadnjič spremenjene z Delegirano uredbo Komisije (EU) 2024/436 z dne 20. oktobra 2023 o dopolnitvi Uredbe (EU) 2022/2065 Evropskega parlamenta in Sveta z določitvijo pravil o izvajanju revizij za zelo velike spletne platforme in zelo velike spletne iskalnike (UL L 436 z dne 2. februar 2024), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 2022/2065/EU), da s svojega spletnega vmesnika odstrani vsebino, ki se nanaša na ponudbo nevarnega proizvoda, onemogoči dostop do nje ali prikaže izrecno opozorilo:
a) ne sprejme potrebnih ukrepov za prejetje in izvrševanje sklepa (prvi pododstavek četrtega odstavka 22. člena Uredbe 2023/988/EU),
b) ne ukrepa brez nepotrebnega odlašanja oziroma ne ukrepa v največ dveh delovnih dneh od vročitve sklepa (drugi pododstavek četrtega odstavka 22. člena Uredbe 2023/988/EU),
c) o ukrepih, sprejetih na podlagi sklepa, elektronsko ne obvesti organa za nadzor trga v skladu z drugim pododstavkom četrtega odstavka 22. člena Uredbe 2023/988/EU (drugi pododstavek četrtega odstavka 22. člena Uredbe 2023/988/EU) ali
č) v določenem roku s svojega spletnega vmesnika:
– ne odstrani vse enake vsebine, ki se nanaša na ponudbo zadevnega nevarnega proizvoda,
– ne onemogoči dostopa do nje ali
– ne prikaže izrecnega opozorila, če je iskanje zadevne vsebine omejeno na informacije, opredeljene v sklepu, in od ponudnika spletne tržnice ne zahteva, naj opravi neodvisno oceno navedene vsebine, in se iskanje in odstranitev lahko izvede na sorazmeren način z zanesljivimi avtomatiziranimi orodji (peti odstavek 22. člena Uredbe 2023/988/EU);
6. ne upošteva informacij o nevarnem proizvodu, ki jih v skladu s 26. členom Uredbe 2023/988/EU priglasi organ za nadzor trga in ki jih prejme prek portala Safety Gate, in sicer za namen uporabe prostovoljnih ukrepov za odkrivanje, prepoznavanje ali odstranjevanje vsebine, ki se nanaša na ponudbo nevarnega proizvoda na njeni spletni tržnici, ali onemogočanje dostopa do njega, kadar je ustrezno, tudi tako, da uporabi interoperabilni vmesnik do portala Safety Gate v skladu s 34. členom Uredbe 2023/988/EU, ali o vseh sprejetih ukrepih ne obvesti organa, ki je poslal uradno obvestilo v sistem hitrega obveščanja Safety Gate, ali pri tem ne uporabi kontaktnih podatkov organa za nadzor trga, objavljenih na portalu Safety Gate (šesti odstavek 22. člena Uredbe 2023/988/EU);
7. za namene skladnosti s tretjim odstavkom 31. člena Uredbe 2022/2065/EU v zvezi z varnostjo proizvodov ne uporablja portala Safety Gate (sedmi odstavek 22. člena Uredbe 2023/988/EU);
8. ne obravnava brez nepotrebnega odlašanja prijave o vprašanjih varnosti proizvodov v zvezi s proizvodom, ki se ponuja za spletno prodajo prek njene storitve, prejete v skladu s 16. členom Uredbe 2022/2065/EU, oziroma je ne obdela v največ treh delovnih dneh po njenem prejemu (osmi odstavek 22. člena Uredbe 2023/988/EU);
9. za namene izpolnjevanja zahtev iz prvega in drugega odstavka 31. člena Uredbe 2022/2065/EU v zvezi z informacijami o varnosti proizvodov svojega spletnega vmesnika ne zasnuje in organizira na način, ki trgovcem, ki ponujajo proizvod, omogoča, da za vsak ponujen proizvod navedejo vsaj informacije točk (a) do (d) devetega odstavka 22. člena Uredbe 2023/988/EU, ali sočasno ne zagotavlja, da so te informacije prikazane ali drugače zlahka dostopne potrošnikom, ko si ogledujejo proizvode v ponudbi (deveti odstavek 22. člena Uredbe 2023/988/EU);
10. za namene skladnosti s 23. členom Uredbe 2022/2065/EU v zvezi z varnostjo proizvodov ne prekine začasno zagotavljanja svojih storitev trgovcu, ki pogosto ponuja proizvode, ki niso v skladu z Uredbo 2023/988/EU, ali tega ne izvede za razumno obdobje, oziroma ne izda predhodnega opozorila (enajsti odstavek 22. člena Uredbe 2023/988/EU);
11. ne sodeluje z organi za nadzor trga, trgovci in zadevnimi gospodarskimi subjekti, da bi spodbujala ukrepe, ki se sprejmejo za odpravo ali, če to ni mogoče, zmanjšanje tveganj, ki jih pomeni proizvod, ki se prek njene storitve na spletu ponuja ali se je ponujal, kot je določeno v točkah (a) do (i) drugega pododstavka dvanajstega odstavka 22. člena Uredbe 2023/988/EU (dvanajsti odstavek 22. člena Uredbe 2023/988/EU);
12. ne zagotovi, da v primeru odpoklica proizvoda iz varnostnih razlogov ali kadar je treba potrošnike seznaniti z nekaterimi informacijami, da se zagotovi varna uporaba proizvoda, vse prizadete potrošnike, ki jih lahko identificira, o tem brez nepotrebnega odlašanja neposredno obvesti (prvi odstavek 35. člena Uredbe 2023/988/EU), ali obvestilo ni pripravljeno v skladu z zahtevami iz prvega in drugega odstavka 36. člena Uredbe 2023/988/EU;
13. kadar ima vzpostavljene sisteme za registracijo proizvodov ali programe zvestobe strank, s katerimi je mogoče proizvode, ki so jih potrošniki kupili, identificirati za druge namene kot za obveščanje strank o varnostnih informacijah, svojim strankam ne omogoči, da ločeno zagotovijo kontaktne podatke le za namene, povezane z varnostjo, v skladu z zahtevami iz drugega odstavka 35. člena Uredbe 2023/988/EU;
14. ne izpolni zahtev, določenih z izvedbenimi akti Evropske komisije iz tretjega odstavka 35. člena Uredbe 2023/988/EU;
15. kadar z vsemi prizadetimi potrošniki ni mogoče neposredno vzpostaviti stika v okviru prvega odstavka 35. člena Uredbe 2023/988/EU, v skladu s svojimi odgovornostmi ne razpošlje jasnega in dobro vidnega obvestila o odpoklicu ali varnostnega opozorila prek drugih ustreznih kanalov v skladu z zahtevami iz četrtega odstavka 35. člena ter prvega in drugega odstavka 36. člena Uredbe 2023/988/EU.
(2) Z globo od 2.000 do 15.000 eurov se za prekršek iz prejšnjega odstavka kaznuje samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost.
(3) Z globo od 1.200 do 4.000 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje odgovorna oseba pravne osebe ali odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika oziroma posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost.
17. člen 
(višina globe v hitrem prekrškovnem postopku) 
Za prekrške iz tega zakona se sme v hitrem postopku izreči globa tudi v znesku, ki je višji od najnižje predpisane globe, določene s tem zakonom.
VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 
18. člen 
(dokončanje inšpekcijskih postopkov) 
Inšpekcijski postopki, ki so se začeli pred 13. decembrom 2024, se končajo v skladu z dosedanjimi predpisi.
19. člen 
(prvo poročanje Evropski komisiji) 
Ministrstvo, pristojno za gospodarstvo, pošlje Evropski komisiji prve podatke iz prvega odstavka 10. člena tega zakona najpozneje dve leti po sprejetju izvedbenega akta iz drugega odstavka 24. člena Uredbe 2023/988/EU.
20. člen 
(nadaljnja dostopnost proizvodov na trgu) 
Proizvodi, ki so v skladu z Zakonom o splošni varnosti proizvodov (Uradni list RS, št. 101/03) in so dani na trg pred 13. decembrom 2024, so lahko dostopni na trgu tudi po tem datumu.
21. člen 
(prenehanje veljavnosti in podaljšanje uporabe) 
(1) Z dnem uveljavitve tega zakona preneha veljati Zakon o splošni varnosti proizvodov (Uradni list RS, št. 101/03).
(2) Z dnem uveljavitve tega zakona prenehajo veljati naslednji podzakonski predpisi:
1. Pravilnik o obliki in vsebini obvestila o nevarnem proizvodu (Uradni list RS, št. 33/05),
2. Odredba o seznamu standardov, ob uporabi katerih se domneva, da je proizvod varen v skladu z Zakonom o splošni varnosti proizvodov (Uradni list RS, št. 22/16),
3. Uredba o izvajanju Odločbe Komisije o zahtevi glede opozorila na magnetnih igračah, ki se dajejo na trg ali se dajo na voljo na trgu (Uradni list RS, št. 73/08 in 119/08),
4. Uredba o izvajanju Odločbe Komisije (ES) o prepovedi dajanja na trg proizvodov, ki vsebujejo biocid dimetil fumarat, ali njihove dostopnosti na trgu (Uradni list RS, št. 35/09, 37/10, 28/11 in 23/12),
5. Uredba o izvajanju Odločbe Komisije o zahtevi, da države članice sprejmejo ukrepe za zagotovitev, da se dajo na trg samo vžigalniki, ki so varni za otroke, in za prepoved dajanja neobičajnih vžigalnikov na trg (Uradni list RS, št. 98/06, 56/07, 57/08, 36/09, 37/10, 34/11, 35/12, 40/13, 33/14, 35/15 in 35/16).
(3) Predpisi iz prvega in drugega odstavka tega člena se uporabljajo do začetka uporabe tega zakona.
22. člen 
(prenehanje veljavnosti in podaljšanje uporabe) 
(1) Z dnem uveljavitve tega zakona preneha veljati Uredba o načinu mednarodne izmenjave informacij o ukrepih in dejanjih, ki omejujejo trgovanje s proizvodi (Uradni list RS, št. 163/21), uporablja pa se do začetka veljavnosti uredbe, ki ureja način mednarodne izmenjave informacij o ukrepih in dejanjih, ki omejujejo trgovanje s proizvodi, izdane na podlagi 7. člena tega zakona.
(2) Z dnem uveljavitve tega zakona preneha veljati Uredba o prepovedi dajanja rezalnih priključkov s cepci za prenosne ročne obrezovalnike grmičevja na trg (Uradni list RS, št. 42/12), uporablja pa se do začetka veljavnosti uredbe, ki ureja prepoved dajanja rezalnih priključkov s cepci za prenosne ročne obrezovalnike grmičevja na trg, sprejete na podlagi sedmega odstavka 21. člena Zakona o Vladi Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 24/05 – uradno prečiščeno besedilo, 109/08, 38/10 – ZUKN, 8/12, 21/13, 47/13 – ZDU-1G, 65/14, 55/17 in 163/22).
23. člen 
(rok za izdajo izvršilnih predpisov) 
(1) Vlada Republike Slovenije izda podzakonski predpis iz 7. člena tega zakona najkasneje v šestih mesecih po uveljavitvi tega zakona.
(2) Vlada Republike Slovenije izda uredbo, ki ureja prepoved dajanja rezalnih priključkov s cepci za prenosne ročne obrezovalnike grmičevja na trg, iz drugega odstavka prejšnjega člena najkasneje v šestih mesecih po uveljavitvi tega zakona.
24. člen 
(začetek veljavnosti in uporabe) 
Ta zakon začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporabljati pa se začne 13. decembra 2024.
Št. 311-01/24-1/10
Ljubljana, dne 22. novembra 2024
EPA 1700-IX
Državni zbor 
Republike Slovenije 
mag. Urška Klakočar Zupančič 
predsednica 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti