Na podlagi 7. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23), 29. in 65. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 11/14 – popr., 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE), 18. člena v povezavi s 100. členom Statuta Občine Kočevje (Uradni list RS, št. 32/15, 39/23) in 67. člena v povezavi s četrtim odstavkom 79. člena Poslovnika Občinskega sveta Občine Kočevje (Uradni list RS, št. 191/20, 63/23) je Občinski svet Občine Kočevje na 18. redni seji dne 20. 11. 2024 sprejel
o dodeljevanju pomoči za razvoj podjetništva in gospodarstva v Občini Kočevje
(1) S tem pravilnikom se določijo nameni, upravičenci, ukrepi, upravičeni stroški, pogoji, postopek dodeljevanja in nadzor nad porabo nepovratnih sredstev pomoči za spodbujanje razvoja podjetništva in malega gospodarstva v Občini Kočevje (v nadaljevanju besedila: občina).
(2) Sredstva po tem pravilniku se dodeljujejo s ciljem in namenom vzpostavitve učinkovitega podpornega okolja za nova ter že delujoča podjetja oziroma enote malega gospodarstva v vseh fazah njihovega razvoja, povečanja možnosti za ustanavljanje novih podjetij ali enot malega gospodarstva, spodbujanje njihovega razvoja ter ustvarjanje novih delovnih mest.
(način zagotavljanja sredstev)
(1) Finančna sredstva za izvajanje ukrepov po tem pravilniku se zagotavljajo v proračunu občine v višini, ki je določena z odlokom o proračunu občine za posamezno leto.
(2) Pomoč po tem pravilniku se dodeljuje v skladu z Uredbo Komisije (ES) št. 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L, 2023/2831, z dne 15. 12. 2023) in Zakonom o spremljanju državnih pomoči (Uradni list RS, št. 37/04).
Pomoči po tem pravilniku se dodeljujejo kot nepovratna sredstva v obliki dotacij.
Izrazi, uporabljeni v tem pravilniku, imajo naslednji pomen:
1. Za podjetje se šteje kateri koli subjekt, ki se ukvarja z gospodarsko dejavnostjo, ne glede na njegov pravni status ali pravnoorganizacijsko obliko.
2. Enotno podjetje pomeni vsa podjetja, ki so med seboj najmanj v enem od naslednjih razmerij:
a) podjetje ima večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov drugega podjetja,
b) podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati večino članov upravnega, poslovnega ali nadzornega organa drugega podjetja,
c) podjetje ima pravico izvrševati prevladujoč vpliv na drugo podjetje na podlagi pogodbe, sklenjene z navedenim podjetjem, ali določbe v njegovi družbeni pogodbi ali statutu,
d) podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na podlagi dogovora z drugimi delničarji ali družbeniki navedenega podjetja sámo nadzoruje večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov navedenega podjetja.
Podjetja, ki so v katerem koli razmerju iz točk a) do d) tega odstavka preko enega ali več drugih podjetij, prav tako veljajo za enotno podjetje.
3. Upravičeni stroški so stroški, za katere lahko dodelimo pomoč. To je tisti del celotnih stroškov projekta ali investicije, ki jih pravilnik opredeljuje kot upravičene do sofinanciranja.
(1) Upravičenci do pomoči po tem pravilniku so:
– samostojni podjetniki, mikro, mala in srednja podjetja, ki so registrirana po zakonu, ki ureja gospodarske družbe,
– zadruge, ki so registrirane po zakonu, ki ureja zadruge,
– zasebni zavodi, ki opravljajo gospodarsko dejavnost in so registrirani po zakonu, ki ureja zavode in
– nepridobitne pravne osebe, ki so registrirane po zakonu, ki ureja socialno podjetništvo.
(2) Pomoč se posameznemu upravičencu iz prvega odstavka tega člena lahko dodeli le pod pogojem, da ima na dan oddaje vloge registriran poslovni sedež, podružnico ali poslovno enoto na območju Občine Kočevje in investira v dejavnost na območju občine, pri čemer ima ukrep neposredne učinke v občini.
(3) Z javnim razpisom se lahko za posamezne ukrepe natančneje določijo ali omejijo upravičenci do pomoči.
(4) Za mikro, malo in srednje podjetje (MSP) se po tem pravilniku štejejo tista podjetja, ki so opredeljena enako, kot s splošno opredelitvijo MSP, ki jo uporablja Komisija v skladu s svojim posebnim Priporočilom z dne 6. maja 2003 o opredelitvi 2003/361/EC (UL L 124/2023 z dne 20. 5. 2003).
(1) Do de minimis pomoči skladno z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L, 2023/2831, 15. 12. 2023) niso upravičena podjetja iz sektorjev:
– primarne proizvodnje ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, opredeljene v členu 5, točki (a) in (b), Uredbe (EU) št. 1379/2013,
– predelave in trženja ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine proizvodov, nabavljenih ali danih na trg,
– primarne proizvodnje kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o delovanju Evropske unije,
– predelave in trženja kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o delovanju Evropske unije v naslednjih primerih:
– če je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine zadevnih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih zadevna podjetja dajo na trg,
– če je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce.
(2) Do pomoči ni upravičeno podjetje, če se ugotovi, da:
– je v postopku vračanja neupravičeno prejete državne pomoči na podlagi odločbe Evropske komisije, ki je prejeto državno pomoč razglasila za nezakonito in nezdružljivo s skupnim trgom Skupnosti,
– na dan oddaje vloge nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti iz naslova obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, ki jih pobira davčni organ (v višini 50,00 EUR ali več),
– na dan oddaje vloge nima poravnanih zapadlih obveznosti do občine (v višini 50,00 EUR ali več),
– je v postopku prisilne poravnave, stečajnem postopku, postopku likvidacije ali prisilnega prenehanja, z njegovimi posli iz drugih razlogov upravlja sodišče, je opustil poslovno dejavnost in je bil na dan oddaje vloge v stanju insolventnosti, po določbah zakona, ki ureja finančno poslovanje, postopke zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju,
– je gospodarska družba prijavitelja ali skupina, ki ji gospodarska družba pripada, v težavah skladno z 18. točko 2. člena Uredbe 651/2014/EU,
– je že prejelo pomoč po tem pravilniku in sredstev ni koristilo namensko ali ni izpolnilo obveznosti iz pogodbe o dodelitvi sredstev. Omejitev prepovedi sofinanciranja velja za zadnja tri leta od kršenja pogodbe o dodelitvi sredstev.
(ostale določbe de minimis pomoči)
(1) Pomoči de minimis se po tem pravilniku lahko dodeljujejo le pod pogojem, da ne bodo namenjene izvozu oziroma z izvozom povezani dejavnosti v tretje države ali države članice, kot je pomoč, neposredno povezana z izvoženimi količinami, z ustanovitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo.
(2) Pomoč, dodeljena po tem pravilniku, ne bo pogojena s prednostno rabo domačih proizvodov pred uvoženimi.
(3) Skupni znesek pomoči, dodeljen enotnemu podjetju ne bo presegel 300.000,00 EUR v obdobju zadnjih treh let, ne glede na obliko ali namen pomoči, ki se dodeli enotnemu podjetju s strani države članice.
(4) Pomoč de minimis se šteje za dodeljeno z dnem sklenitve pogodbe o dodelitvi sredstev. Na podlagi tega datuma se preverja kumulacija de minimis pomoči. Ko je pomoč dodeljena, velja s stališča državnih pomoči za dodeljeno, ne glede na to, da še ni dejansko izplačana.
(5) Občina bo od prejemnika pomoči pred dodelitvijo sredstev pridobila pisno izjavo o:
– vseh drugih pomočeh de minimis, ki jih je podjetje prejelo na podlagi uredb de minimis v predhodnih treh letih,
– drugih že prejetih (ali zaprošenih) pomočeh za iste upravičene stroške.
(6) Občina bo zagotovila, da z dodeljenim zneskom pomoči »de minimis«, ne bo presežena zgornja meja de minimis pomoči ter intenzivnosti pomoči po drugih predpisih.
(7) Občina bo prejemnika pomoči pisno obvestila:
– da je pomoč dodeljena po pravilu »de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L, 2023/2831, 15. 12. 2023),
– o znesku de minimis pomoči.
(8) Občina bo hranila evidence o individualni pomoči de minimis 10 let od datuma dodelitve pomoči.
(kumulacija de minimis pomoči)
(1) Pomoč de minimis se ne sme kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep za financiranje tveganja, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči. Če pomoč de minimis ni dodeljena za določene upravičene stroške ali je tem stroškom ni mogoče pripisati, se lahko kumulira z drugo državno pomočjo, dodeljeno na podlagi uredbe o skupinskih izjemah ali sklepa Komisije.
(2) Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2832.
(3) Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013 in št. 717/2014 do zgornje meje, določene v uredbi št. 2023/2831.
(4) V primeru združitev ali pripojitev podjetij se vsa prejšnja pomoč de minimis, dodeljena kateremu koli od udeleženih podjetij, upošteva pri ugotavljanju, ali nova pomoč de minimis za novo ali prevzemno podjetje presega zgornjo mejo pomoči de minimis.
(5) Če se podjetje razdeli na dve ali več ločenih podjetij, se pomoč de minimis, dodeljena pred razdelitvijo, dodeli podjetju, ki jo je koristilo, in to je načeloma podjetje, ki prevzame dejavnosti, za katere se je pomoč de minimis uporabila. Če taka dodelitev ni mogoča, se pomoč de minimis dodeli sorazmerno na podlagi knjigovodske vrednosti lastniškega kapitala novih podjetij na dejanski dan razdelitve.
(prepoved dvojnega financiranja)
(1) Pomoč iz občinskega proračuna se za isti namen dodeljuje le enkrat.
(2) Isti upravičeni stroški se iz katerega koli proračuna v nobenih okoliščinah ne financirajo dvakrat. Če občina ugotovi, da je upravičenec prejel sredstva za upravičene stroške projekta tudi iz drugih virov financiranja ali pa so mu bila odobrena, ne da bi o tem pisno obvestil občino, se lahko pogodba o dodelitvi sredstev razdre, prijavitelj pa je dolžan občini povrniti vsa neupravičeno prejeta sredstva s pripadajočimi obrestmi od dneva nakazila do dneva vračila sredstev.
Po tem pravilniku se lahko dodeljujejo pomoči za naslednje ukrepe:
1. sofinanciranje materialnih in nematerialnih investicij,
2. sofinanciranje samozaposlovanja in zaposlovanja,
3. sofinanciranje najemnin poslovnih prostorov,
4. sofinanciranje izobraževanja, usposabljanja in promocije,
5. sofinanciranje razvoja socialnega podjetništva.
(sofinanciranje materialnih in nematerialnih investicij)
(1) Namen ukrepa je spodbujanje investicijskih vlaganj za namen ustanavljanja novih podjetij, razširjanja in razvoja dejavnosti ter uvajanja novih proizvodnih oziroma storitvenih programov z namenom bolj produktivne, racionalnejše, energetsko varčnejše in ekološko varnejše tehnologije, izboljševanja kakovosti proizvodov in storitev, ipd. Cilj ukrepa je vzpostavitev boljših možnosti za gospodarski razvoj in povečanje konkurenčnih prednosti podjetij.
(2) Predmeta pomoči sta:
– sofinanciranje začetnih naložb;
– sofinanciranje naložb v razširjanje in razvoj dejavnosti.
(3) Pomoč se dodeljuje kot nepovratna sredstva v obliki dotacij.
(4) Po tem ukrepu so do sredstev upravičeni upravičenci iz 5. člena tega pravilnika, ki investirajo v začetne naložbe ali v razvoj in razširitev dejavnosti.
(5) Upravičeni stroški po tem ukrepu so:
– stroški nakupa opredmetenih osnovnih sredstev (stavbna zemljišča, poslovne in proizvodne zgradbe, novi stroji in oprema …),
– stroški gradnje, preureditve ali obnove poslovnih in proizvodnih objektov (pripravljalna in zemeljska dela, komunalno opremljanje, gradbena dela, strojne in elektro instalacije, zunanja ureditev …),
– stroški nakupa neopredmetenih osnovnih sredstev, ki nimajo fizične ali finančne oblike, ki pomenijo prenos tehnologije z nakupom patentnih pravic, licenc, blagovnih znamk, strokovnega znanja ali druge intelektualne lastnine,
– stroški obrestne mere in odobritve kredita za najete kredite za izvedbo materialne in nematerialne investicije.
(6) Neupravičeni stroški po tem ukrepu so:
– stroški davka na dodano vrednost, razen za upravičence, ki niso identificirani za namene DDV in nimajo pravice odbijati vstopnega davka, kar se dokaže s potrdilom pristojnega finančnega urada,
– stroški drugih davčnih dajatev,
– stroški zamudnih obresti,
– stroški dela zaposlenih pri upravičencu,
– stroški nakupa drobnega inventarja,
– stroški nakupa rabljenih osnovnih sredstev,
– stroški naložbe v nepremičnino, na kateri se opravlja izvršba v skladu s predpisi, ki urejajo izvršbo in zavarovanje,
– drugi stroški, opredeljeni v javnem razpisu.
(7) Višina dodeljene pomoči ne sme presegati 50 % upravičenih stroškov.
(8) Višina razpisanih sredstev za ukrep, odstotek sofinanciranja, omejitev najvišjega zneska pomoči na upravičenca in ostali pogoji se opredelijo v javnem razpisu.
(sofinanciranje samozaposlovanja in zaposlovanja)
(1) Namen ukrepa je spodbujanje ustanavljanja novih samostojnih podjetij in ustvarjanja novih delovnih mest z zaposlovanjem brezposelnih oseb iz lokalnega okolja ter posledično zmanjševanje števila brezposelnih oseb v občini.
(2) Predmeta pomoči sta:
– sofinanciranje samozaposlovanja;
– sofinanciranje zaposlovanja.
(3) Pomoč se dodeljuje kot nepovratna sredstva v obliki dotacij.
(4) Upravičenci do pomoči v primeru samozaposlovanja so fizične osebe, ki:
– imajo na dan oddaje vloge stalno prebivališče na območju občine,
– registrirajo dejavnost na podlagi Zakona o gospodarskih družbah in
– jim ta dejavnost pomeni edini in glavni poklic (zavarovalna podlaga 005).
(5) Po tem ukrepu so do sredstev upravičeni upravičenci iz 5. člena tega pravilnika, ki:
– zaposlijo registrirano brezposelno osebo s stalnim bivališčem na območju občine (zavarovalna podlaga 001 in 013), pri čemer brezposelna oseba ni imela zadnje zaposlitve pri upravičencu ali njegovih povezanih družbah ali
– zaposlijo iskalca prve zaposlitve s stalnim bivališčem na območju občine.
(6) Upravičeni stroški po tem ukrepu so:
– stroški prispevkov delodajalca na izplačane plače (za novo zaposlitev),
– stroški plačanih prispevkov za samozaposlitev (za samozaposlitev).
(7) Višina dodeljene pomoči ne sme presegati 100 % upravičenih stroškov.
(8) Višina razpisanih sredstev za ukrep, odstotek sofinanciranja, omejitev najvišjega zneska pomoči na upravičenca in ostali pogoji se opredelijo v javnem razpisu.
(sofinanciranje najemnin poslovnih prostorov)
(1) Namen ukrepa je spodbujanje lokalnega gospodarskega razvoja in ustvarjenje novih delovnih mest ter zapolnitev praznih poslovnih prostorov.
(2) Predmet pomoči je sofinanciranje stroškov najemnin poslovnih prostorov.
(3) Pomoč se dodeljuje kot nepovratna sredstva v obliki dotacij.
(4) Po tem ukrepu so do sredstev upravičeni upravičenci iz 5. člena tega pravilnika, ki najemajo poslovne prostore na območju občine.
(5) Upravičeni stroški po tem ukrepu so:
– stroški mesečnega najema poslovnega prostora in letnega vrta ali terase (velja za gostinske obrate) v zasebni ali javni lasti.
(6) Neupravičeni stroški po tem ukrepu so:
– stroški davka na dodano vrednost,
– stroški drugih davčnih dajatev,
– obratovalni stroški,
– stroški zamudnih obresti,
– vplačane varščine in are,
– stroški, ki jih upravičenec ne more dokazati (plačilo najemnine v gotovini).
(7) Višina dodeljene pomoči ne sme presegati 50 % upravičenih stroškov.
(8) Višina razpisanih sredstev za ukrep, odstotek sofinanciranja, omejitev najvišjega zneska pomoči na upravičenca in ostali pogoji se opredelijo v javnem razpisu.
(sofinanciranje izobraževanja, usposabljanja in promocije)
(1) Namen ukrepa je spodbujanje izobraževanja, usposabljanja podjetnikov in njihovih zaposlenih ter promocije podjetij, njihovih proizvodov in storitev, ki omogoča lažje razvijanje in ohranjanje konkurenčnih prednosti upravičencev.
(2) Predmeta pomoči sta:
– sofinanciranje stroškov izobraževanja in usposabljanja,
– sofinanciranje promocije.
(3) Pomoč se dodeljuje kot nepovratna sredstva v obliki dotacij.
(4) Po tem ukrepu so do sredstev upravičeni upravičenci iz 5. člena tega pravilnika.
(5) Upravičeni stroški po tem ukrepu so:
– stroški izobraževanja in usposabljanja za pridobitev specializiranih znanj zaposlenih in poslovodstva, ki so potrebna pri opravljanju dejavnosti,
– stroški razstavljanja na sejmih,
– stroški promocije izdelkov, storitev ali podjetja.
(6) Neupravičeni stroški po tem ukrepu so:
– stroški davka na dodano vrednost, razen za upravičence, ki niso identificirani za namene DDV in nimajo pravice odbijati vstopnega davka, kar se dokaže s potrdilom pristojnega finančnega urada,
– stroški izobraževanja, ki pripomore k višji stopnji javno veljavne izobrazbe, oziroma sodi v javno veljavni izobraževalni program,
– stroški dela zaposlenih pri upravičencu,
– potni stroški,
– stroški dnevnic, prehrane in prenočevanja,
– tekoči stroški vzdrževanja in delovanja spletnih strani,
– stroški nakupa osnovnih sredstev,
– drugi stroški, opredeljeni v javnem razpisu.
(7) Višina dodeljene pomoči ne sme presegati 50 % upravičenih stroškov.
(8) Višina razpisanih sredstev za ukrep, odstotek sofinanciranja, omejitev najvišjega zneska pomoči na upravičenca in ostali pogoji se opredelijo v javnem razpisu.
(sofinanciranje razvoja socialnega podjetništva)
(1) Namen ukrepa je spodbujanje ustanavljanja novih kot tudi razvoja obstoječih socialnih podjetij ali poslovnih enot/podružnic na območju občine in pomoč pri vključevanju ranljivih skupin v trg dela.
(2) Predmet pomoči je:
– sofinanciranje zagona novih in razvoja obstoječih socialnih podjetij.
(3) Pomoč se dodeljuje kot nepovratna sredstva v obliki dotacij.
(4) Po tem ukrepu so do sredstev upravičeni upravičenci iz 5. člena tega pravilnika, ki imajo pridobljen status socialnega podjetja skladno z zakonom, ki ureja socialno podjetništvo.
(5) Upravičeni stroški po tem ukrepu so:
– stroški nakupa opredmetenih osnovnih sredstev (stavbna zemljišča, poslovne in proizvodne zgradbe, novi stroji in oprema …),
– stroški gradnje, preureditve ali obnove poslovnih in proizvodnih objektov (pripravljalna in zemeljska dela, komunalno opremljanje, gradbena dela, strojne in elektro instalacije, zunanja ureditev …),
– stroški nakupa neopredmetenih osnovnih sredstev, ki nimajo fizične ali finančne oblike, ki pomenijo prenos tehnologije z nakupom patentnih pravic, licenc, blagovnih znamk, strokovnega znanja ali druge intelektualne lastnine,
– stroški obrestne mere in odobritve kredita za najete kredite za izvedbo materialne in nematerialne investicije,
– stroški izobraževanja za pridobitev specializiranih znanj, potrebnih za zagon oziroma izvajanje dejavnosti socialnega podjetja.
(6) Neupravičeni stroški po tem ukrepu so:
– stroški davka na dodano vrednost, razen za upravičence, ki niso identificirani za namene DDV in nimajo pravice odbijati vstopnega davka, kar se dokaže s potrdilom pristojnega finančnega urada,
– stroški drugih davčnih dajatev,
– stroški zamudnih obresti,
– stroški dela zaposlenih pri upravičencu,
– stroški nakupa rabljenih osnovnih sredstev,
– stroški nakupa drobnega inventarja,
– stroški naložbe v nepremičnino, na kateri se opravlja izvršba v skladu s predpisi, ki urejajo izvršbo in zavarovanje,
– stroški izobraževanja, ki pripomore k višji stopnji javno veljavne izobrazbe, oziroma sodi v javno veljavni izobraževalni program,
– drugi stroški, opredeljeni v javnem razpisu.
(7) Višina dodeljene pomoči ne sme presegati 100 % upravičenih stroškov.
(8) Pomoč po tem ukrepu se ne sme kumulirati s pomočjo po ukrepu 1 (sofinanciranje materialnih in nematerialnih investicij).
(9) Višina razpisanih sredstev za ukrep, odstotek sofinanciranja, omejitev najvišjega zneska pomoči na upravičenca in ostali pogoji se opredelijo v javnem razpisu.
IV. NAČIN DODELJEVANJA POMOČI
(postopek dodeljevanja pomoči)
(1) Sredstva po tem pravilniku se bodo upravičencem do sredstev pomoči dodeljevala na podlagi objavljenega javnega razpisa, skladno s pogoji in po postopku, določenim v tem pravilniku in v javnem razpisu, na podlagi rezultatov ocenjevanja vlog skladno z objavljenimi merili ter glede na višino razpoložljivih sredstev.
(2) Javni razpis se lahko objavi za vse ali za posamezne ukrepe ali predmete pomoči ter za vse ali posamezne vrste upravičencev iz 5. člena tega pravilnika.
(3) V primeru morebitnega ostanka razpisanih sredstev, namenjenih posameznemu ukrepu, se le-ta lahko prerazporedijo na druge razpisane ukrepe iz tega pravilnika, vendar le v okviru sredstev zagotovljenih v proračunu.
(4) O prerazporeditvah ostankov sredstev med ukrepi, na predlog strokovne komisije, odloči župan s sklepom.
(5) Skupna višina z javnim razpisom razpisanih sredstev ne sme presegati v proračunu zagotovljenega skupnega letnega zneska.
Javni razpis vsebuje najmanj naslednje elemente:
– predmet javnega razpisa,
– skupni znesek razpisanih sredstev,
– ukrepe, ki so predmet javnega razpisa in razdelitev sredstev po ukrepih,
– upravičence, ki lahko zaprosijo za pomoč,
– pogoje, ki jih morajo upravičenci izpolnjevati,
– merila in kriterije za dodeljevanje pomoči,
– upravičene stroške,
– obdobje upravičenosti,
– rok za vložitev vlog,
– naslov, na katerega se pošiljajo vloge in način oddaje vlog,
– prijavne obrazce,
– kontaktno osebo za dajanje pojasnil.
(1) Postopek za dodelitev pomoči vodi strokovna komisija, ki jo s sklepom imenuje župan.
(2) Strokovne in administrativno tehnične naloge za komisijo opravlja pristojni občinski upravni organ.
(3) Naloga strokovne komisije je, da sodeluje pri pripravi javnega razpisa, pregleda in ocenjuje prejete vloge ter predlaga razporeditev sredstev med ukrepi, ki jo s sklepom potrdi župan.
(4) Strokovna komisija vodi zapisnik o odpiranju in ocenjevanju prejetih vlog in sestavi končni seznam prejemnikov sredstev.
(pravni akti za dodelitev pomoči upravičencem)
(1) O dodelitvi sredstev upravičencem po tem pravilniku na predlog strokovne komisije odloči župan s sklepom. Prav tako se sklepom obvesti prijavitelje, ki sredstev ne prejmejo.
(2) Zoper sklep iz prvega odstavka tega člena ni možno vložiti pritožbe.
(3) Medsebojne obveznosti in pravice med upravičencem pomoči in občino ter način in pogoje koriščenja dodeljenih sredstev se uredijo s pogodbo.
(4) Kontrolo nad izvajanjem pogodb in namenskim koriščenjem pomoči opravlja pristojni občinski upravni organ preko obrazcev za poročanje, ki so jih dolžni upravičenci na poziv občine redno oddajati in z opravljanjem napovedanih kontrol pri upravičencih.
(ukrepi v primeru kršitev)
(1) V primeru, da se ugotovi:
– da prejemnik pomoči projekta ni izvedel (za projekt se štejejo naložbe ali druge oblike upravičenih stroškov pri posameznih ukrepih) ali
– da sredstva niso bila porabljena za namen, za katerega so bila dodeljena, ali so bila dodeljena na podlagi neresničnih podatkov ali je prejemnik prekršil druga določila pogodbe ali
– da so bili isti upravičeni stroški financirani iz drugih javnih virov ali
– da prejemnik nima poravnanih vseh obveznosti zaradi sklepa Komisije o razglasitvi pomoči za nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom ali
– da prejemnik pomoči ob sklenitvi pogodbe ni dal pravih podatkov oziroma je dal zavajajoče izjave ter ob drugih ugotovljenih kršitvah in nepravilnostih ali
– da je davčni dolžnik,
je občina na predlog pristojnega občinskega upravnega organa upravičena zahtevati vračilo dodeljenih sredstev s pripadajočimi zakonitimi zamudnimi obrestmi za obdobje od dneva nakazila dalje.
(2) V primeru ugotovljenih kršitev iz prvega odstavka tega člena prejemnik sredstev še tri leta po vračilu neupravičeno prejetih sredstev ni upravičen do pomoči iz katerega koli ukrepa iz tega pravilnika.
(prenehanje veljavnosti prejšnjega pravilnika)
Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o dodeljevanju pomoči za razvoj podjetništva in gospodarstva v Občini Kočevje (Uradni list RS, št. 200/20).
(pričetek veljavnosti pravilnika)
Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-0005/2024-5
Kočevje, dne 2. decembra 2024