Uradni list

Številka 18
Uradni list RS, št. 18/2024 z dne 1. 3. 2024
Uradni list

Uradni list RS, št. 18/2024 z dne 1. 3. 2024

Kazalo

Ob-1556/24, Stran 381
Javni sklad Republike Slovenije za podjetništvo, Ulica kneza Koclja 22, 2000 Maribor objavlja
javni razpis 
Spodbude za zagon inovativnih podjetij v letu 2024 (P2 2024) 
na podlagi določb:
– Uredbe (EU) 2021/1058 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o Evropskem skladu za regionalni razvoj in Kohezijskem skladu (UL L, št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 60), zadnjič popravljene s Popravkom (UL L št. 13 z dne 20. 1. 2022, str. 74);
– Uredbe (EU) 2021/1060 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o določitvi skupnih določb o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu plus, Kohezijskem skladu, Skladu za pravični prehod in Evropskem skladu za pomorstvo, ribištvo in akvakulturo ter finančnih pravil zanje in za Sklad za azil, migracije in vključevanje, Sklad za notranjo varnost in Instrument za finančno podporo za upravljanje meja in vizumsko politiko (Uradni list RS, št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 159), zadnjič spremenjene z Uredbo (EU) 2023/435 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. februarja 2023 o spremembi Uredbe (EU) 2021/241 glede poglavij REPowerEU v načrtih za okrevanje in odpornost ter spremembi uredb (EU) št. 1303/2013, (EU) 2021/1060 in (EU) 2021/1755 ter Direktive 2003/87/ES (UL L št. 63 z dne 28. 2. 2023, str. 1), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 2021/1060/EU);
– Uredbe Sveta (EU, Euratom) 2020/2093 z dne 17. decembra 2020 o določitvi večletnega finančnega okvira za obdobje 2021–2027 (Uradni list RS, št. 433I z dne 22. 12. 2020, str. 11);
– Uredbe (EU, Euratom) 2020/2092 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 16. decembra 2020 o splošnem režimu pogojenosti za zaščito proračuna Unije (Uradni list RS, št. 433I z dne 22. 12. 2020, str. 1), zadnjič spremenjene z Uredbo Sveta (EU, Euratom) 2022/2496 z dne 15. decembra 2022 o spremembi Uredbe (EU, Euratom) 2020/2093 o določitvi večletnega finančnega okvira za obdobje 2021–2027 (UL L št. 325 z dne 20. 12. 2022, str. 11);
– Uredbe (EU, Euratom) 2018/1046 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. julija 2018 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije, spremembi uredb (EU) št. 1296/2013, (EU) št. 1301/2013, (EU) št. 1303/2013, (EU) št. 1304/2013, (EU) št. 1309/2013, (EU) št. 1316/2013, (EU) št. 223/2014, (EU) št. 283/2014 in Sklepa št. 541/2014/EU ter razveljavitvi Uredbe (EU, Euratom) št. 966/2012 (UL L št. 193 z dne 30. 7. 2018, str. 1), zadnjič spremenjene z Uredbo (EU, Euratom) 2022/2434 Evropskega parlmenta in Sveta z dne 6. decembra 2022 o spremembi Uredbe (EU, Euratom) 2018/1046, kar zadeva določitev diverzificirane strategije financiranja za splošno metodo najemanja posojil (UL L št. 319 z dne 13. 12. 2022, str. 1);
– Uredbe (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. junija 2020 o vzpostavitvi okvira za spodbujanje trajnostnih naložb ter spremembi Uredbe (EU) 2019/2088 (UL L št. 198/13 z dne 22. 6. 2020, str. 13);
– Uredbe o izvajanju uredb (EU) in (Euratom) na področju izvajanja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 21/23; v nadaljnjem besedilu: Uredba EKP);
– Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23);
– Uredbe o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11);
– Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2024 in 2025 (Uradni list RS, št. 123/23, v nadaljevanju: ZIPRS2425);
– Proračuna Republike Slovenije za leto 2024 (Uradni list RS, št. 150/22 in 123/23);
– Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22 in 106/23);
– Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov (UL L, št. 119, z dne 4. 5. 2016, str. 1), zadnjič popravljene s Popravkom (UL L št. 127 z dne 23. 5. 2018, str. 2);
– Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22; v nadaljevanju: ZVOP-2);
– Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri);
– Partnerski sporazum med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje 2021–2027, št. CCI2021SI16FFPA001 z dne 12. 9. 2022;
– Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, december 2022 z vsemi spremembami (v nadaljevanju: Program EKP 21-27);
– Listine Evropske unije o temeljnih pravicah (UL L št. 326 z dne 26. 10. 2012, str. 391);
– Konvencije Združenih narodov o pravicah invalidov (https://www.uradni-list.si/glasilo-uradni-list-rs/vsebina/86045);
– Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 187 z dne 26. 6. 2014, z vsemi spremembami);
– Smernic za uporabo »načela, da se ne škoduje bistveno« pri izvajanju Programa evropske kohezijske politike 2021-2027;
– Smernic za določanje finančnih popravkov, ki jih je treba uporabiti za odhodke, ki jih financira Unija, zaradi neupoštevanja veljavnih pravil o javnem naročanju, z dne 14. 5. 2019 (C(2019) 3452 final), objavljenih na spletni strani: https://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docgener/informat/2014/GL_corrections_pp_irregularities_SL.pdf ter https://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docgener/informat/2014/GL_corrections_pp_irregularities_annex_SL.pdf;
– Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 187 z dne 26. 6. 2014, str. 1), zadnjič spremenjene z Uredbo Komisije (EU) 2021/1237 z dne 23. julija 2021 o spremembi Uredbe (EU) št. 651/2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (Besedilo velja za EGP) (UL L št. 270 z dne 29. 7. 2021, str. 39), (v nadaljevanju: Uredba 651/2014/EU);
– Uredbe Komisije (EU) št. 1407/2013 z dne 18. decembra 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L št. 352 z dne 24. 12. 2013, str. 1), zadnjič spremenjena z Uredbo Komisije (EU) 2023/2391 z dne 4. oktobra 2023 o spremembi uredb (EU) št. 717/2014, (EU) št. 1407/2013, (EU) št. 1408/2013 in (EU) št. 360/2012 glede pomoči de minimis za predelavo in trženje ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture ter Uredbe (EU) št. 717/2014 glede skupnega zneska pomoči de minimis, dodeljene enemu podjetju, obdobja njene uporabe in drugih zadev (UL L št. 2023/2391 z dne 5. 10. 2023);
– Zakona o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb in zadrug v težavah (Uradni list RS, št. 5/17);
– Zakona o podpornem okolju za podjetništvo – ZPOP-1 (Uradni list RS, št. 102/07, 57/12, 82/13, 17/15, 27/17, 13/18 – ZSInv in 40/23 – ZZrID-A);
– Akta o ustanovitvi Javnega sklada Republike Slovenije za podjetništvo (Uradni list RS, št. 4/19);
– Poslovnega in finančnega načrta Javnega sklada Republike Slovenije za podjetništvo za leto 2024 (sklep Vlade RS št. 47602-1/2024/3, z dne 18. 1. 2024);
– Zakona o javnih skladih (Uradni list RS, št. 77/08, 8/10 – ZSKZ-B, 61/20 – ZDLGPEin 206/21 – ZDUPŠOP);
– Splošnih pogojev poslovanja Slovenskega podjetniškega sklada z dne 19. 4. 2018;
– Priglašene sheme državne pomoči Programa izvajanja finančnih spodbud MGRT – de minimis (št. priglasitve: M001-2399245-2015/IV – podaljšanje sheme, datum potrditve sheme: 27. 12. 2023; trajanje sheme: do 30. 6. 2024) oziroma skladno z vsakokrat veljavno shemo de minimis pomoč;
– Sporazuma o prenosu in načinu izvajanja nalog izvajalskega telesa v okviru evropske kohezijske politike 2021–2027 med Javnim skladom Republike Slovenije za podjetništvo in Ministrstvom za gospodarstvo, turizem in šport, z dne 23. 10. 2023;
– pogodbe št.: SPS-2024/P2-MO o izvajanju in financiranju javnega razpisa za spodbude za zagon inovativnih podjetij (sklenjene med Javnim skladom Republike Slovenije za podjetništvo in Ministrstvom za gospodarski razvoj in tehnologijo) in
– odločitve o podpori št. V00030-2/1 | MGTŠ za javni razpis »Spodbude za zagon inovativnih podjetij v letu 2024«,  z dne 28. 2. 2024.
1. Ime oziroma naziv in sedež posredniškega telesa ter izvajalskega telesa
Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: ministrstvo) nastopa na področju kohezijske politike pri Javnem razpisu za spodbude za zagon inovativnih podjetij v letu 2024 (P2 2024) (v nadaljevanju: javni razpis) v vlogi posredniškega telesa in zagotavlja finančna sredstva za izvedbo javnega razpisa.
Izvajalec javnega razpisa, v vlogi izvajalskega telesa ministrstva, je javni sklad Republike Slovenije za podjetništvo, Ulica kneza Koclja 22, 2000 Maribor (v nadaljevanju: Sklad).
2. Namen, cilj in predmet javnega razpisa ter regija izvajanja
Javni razpis za izbor operacij delno financira Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj (v nadaljevanju: ESRR). Javni razpis za izbor operacij se izvaja v okviru »Programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027«: cilja politike »CP 1: Konkurenčnejša in pametnejša Evropa s spodbujanjem inovativne in pametne gospodarske preobrazbe ter regionalne povezljivosti na področju IKT«; prednostne naloge: »PN 1: Inovacijska družba znanja«; specifičnega cilja: »RSO1.3: Krepitev trajnostne rasti in konkurenčnosti MSP ter ustvarjanje delovnih mest v MSP, med drugim s produktivnimi naložbami (ESRR)«.
2.1. Namen in cilj javnega razpisa
Namen razpisa je spodbuditi mlada inovativno naravnana podjetja (start-up podjetja) k realizaciji njihovih razvojnih potencialov in komercializaciji proizvodov, procesov in storitev, ki se prednostno osredotočajo na področja skladna z načeli podnebne nevtralnosti, krožnega gospodarstva in s strategijo pametne specializacije (S5).
Cilj javnega razpisa z vidika Programa EKP je prispevati k specifičnemu cilju prednostne naložbe »Inovacijska družba znanja«. V ta namen se spremljajo naslednji kazalniki rezultata:
– RCR17: podjetja, ki preživijo na trgu
– RCR19: podjetja z večjim prometom
– RCR25: podjetja s povečano dodano vrednostjo na zaposlenega.
Cilji javnega razpisa doseženi po preteku treh let od odobritve so:
– izboljšanje ustanavljanja, poslovanja podjetij in realizacije njihovih razvojnih potencialov ter konkurenčnosti na domačih oziroma tujih trgih, kar bo prispevalo k znižanju stopnje umrljivosti podjetij v začetnem obdobju poslovanja in spodbudilo njihovo rast,
– uspešno poslovanje novih podprtih podjetij, ki preživijo na trgu, povečujejo promet in dodano vrednost na zaposlenega.
2.2. Predmet javnega razpisa
Predmet razpisa je sofinanciranje (subvencije) zagona inovativno naravnanih podjetij, razvoja MVP (minimalno sprejemljiv produkt/minimum viable product) in lansiranja tržnih produktov na trg.
2.3 Regija izvajanja
Operacije (potrjeni projekti) se bodo izvajale na dveh programskih območjih:
– kohezijska regija Vzhodna Slovenija
– kohezijska regija Zahodna Slovenija.
Vlagatelji bodo upravičeni do sredstev tistega programskega območja, kjer bodo izvajali aktivnosti operacije in imeli na dan oddaje vloge na ta javni razpis sedež. Sedež mora biti vpisan v Poslovni register Slovenije/Sodni register.
Sprememba programskega območja izvajanja operacije po oddaji vloge ni dovoljena in predstavlja upravičen razlog za odpoved pogodbe o sofinanciranju.
Vsak vlagatelj mora v vlogi na javni razpis nedvoumno opredeliti, v katerem od programskih območij in občini se bo v celoti izvajala aktivnost.
Razdelitev slovenskih občin na kohezijski regiji Vzhodna oziroma Zahodna Slovenija je razvidna iz: https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=https%3A%2F%2Fwww.stat.si%2Fdokument%2F5424%2Fkohezijske_%2520statisticne_obcine.xls&wdOrigin=BROWSELINK.
3. Ciljne skupine/upravičenci
Na razpis se lahko prijavijo mikro in mala podjetja (v nadaljevanju MSP) s sedežem v Republiki Sloveniji, ki se kot pravna ali fizična oseba ukvarjajo z gospodarsko dejavnostjo in so organizirana kot gospodarske družbe. Za opredelitev MSP in določitev velikosti podjetja vlagatelji upoštevajo določila iz Priloge 1 Uredbe 651/2014/EU. Za povezane družbe se štejejo tudi podjetja, ki so povezana prek lastniških deležev fizičnih oseb z upoštevanjem določil Priloge I Uredbe Komisije 651/2014/EU.
Vlagatelji (po odobritvi sofinanciranja: upravičenci) po tem javnem razpisu so podjetja, ki so se registrirala oziroma priglasila pri pristojnem organu med 1. 1. 2023 in 15. 3. 2024 (upošteva se datum registracije podjetja na sodišču).
4. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
Vloga vlagatelja mora izpolnjevati vse zahteve in pogoje javnega razpisa. Izpolnjevanje pogojev mora biti razvidno iz vsebine celotne vloge. Če vloga ne bo izpolnjevala vseh pogojev, se zavrne.
Glede izpolnjevanja razpisnih pogojev vlagatelj podpiše izjavo, s katero pod kazensko pravno in materialno pravno odgovornostjo potrdi izpolnjevanje in sprejemanje razpisnih pogojev za kandidiranje na tem javnem razpisu (izjava je del razpisne dokumentacije).
Navodila za dokazovanje izpolnjevanja pogojev za kandidiranje so natančneje opredeljena v razpisni dokumentaciji v točki IV.
V primeru dvoma glede izpolnjevanja pogojev, lahko Sklad zahteva dodatna pojasnila ali dokazila.
V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po izdaji sklepa o izboru operacije, se pogodba o sofinanciranju operacije ne bo sklenila, sklep o izboru operacije pa se odpravi oziroma razveljavi.
V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po podpisu pogodbe o sofinanciranju, lahko Sklad odstopi od pogodbe o sofinanciranju operacije, pri čemer bo upravičenec dolžan vrniti že prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na njegov transakcijski račun do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije.
4.1 Splošni pogoji za vlagatelje
1. Vlagatelj mora izpolnjevati pogoje za upravičenca, ki so določeni v točki 3 javnega razpisa (glede velikosti in pravne oblike oziroma vrste podjetja).
2. Vlagatelj na dan oddaje vloge nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti v višini 50 eurov ali več do ministrstva, oziroma njegovih izvajalskih institucij: Slovenskega podjetniškega sklada, Javne agencije Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije in Slovenskega regionalno razvojnega sklada, pri čemer neporavnane obveznosti izhajajo iz naslova pogodb o sofinanciranju oziroma o dodelitvi javnih sredstev in so bile kot neporavnane in zapadle spoznane v pravnomočni odločbi pristojnega organa.
3. Vlagatelj nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti iz naslova obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, ki jih pobira davčni organ (v višini 50 eurov ali več na dan oddaje vloge); šteje se, da vlagatelj, ki je gospodarski subjekt, ne izpolnjuje obveznosti tudi, če nima predloženih vseh obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjega leta do dne oddaje vloge.
4. Med vlagateljem in ministrstvom oziroma izvajalskimi institucijami ministrstva niso bila pri že sklenjenih pogodbah o sofinanciranju pravnomočno ugotovljena s sodno odločbo kazniva dejanja iz 24. in 25. poglavja Kazenskega zakonika (Uradni list RS, št. 50/12 – uradno prečiščeno besedilo, 6/16 – popr., 54/15, 38/16, 27/17, 23/20, 91/20 in 95/21) v povezavi s porabo javnih sredstev, dokler trajajo pravne posledice obsodbe za pravno osebo ali odgovorno osebo pravne osebe.
5. Vlagatelj za isti namen ni in ne bo pridobil sofinanciranja iz drugih javnih virov (sredstev evropskega, državnega ali lokalnega proračuna) vključno z de minimis pomočjo (prepoved dvojnega sofinanciranja).
6. Skupni znesek pomoči, dodeljen enotnemu podjetju, na podlagi pravila de minimis ne sme presegati največje intenzivnosti pomoči ali zneska državne pomoči v zadnjih treh poslovnih letih (leto odobritve pomoči se upošteva v to obdobje), kot določa shema državnih pomoči de minimis.
7. Dejanski lastnik(i) družbe v skladu z Zakonom o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (Uradni list RS, št. 68/16, 81/19, 91/20 in 2/21 – popr.) ni(so) vpleten(i) v postopke pranja denarja in financiranja terorizma.
8. Za vlagatelja ni podana prepoved poslovanja v razmerju do Sklada v obsegu, kot izhaja iz 35. in 36. člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo in 158/20).
9. Vlagatelj nima neporavnanega vračila preveč izplačane pomoči po pravilu de minimis ali državne pomoči na podlagi predhodnega poziva ministrstva, pristojnega za finance.
10. Vlagatelj skladno z Uredbo Komisije 1407/2013/EU ne sme imeti registrirane glavne dejavnosti in tudi vsebina sofinancirane operacije se ne sme nanašati na sledeče izključene sektorje:
– ribištva in akvakulture, kakor ju zajema Uredba (EU) št. 1379/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 11. decembra 2013 o skupni ureditvi trgov za ribiške proizvode in proizvode iz ribogojstva in o spremembi uredb Sveta (ES) št. 1184/2006 in (ES) 1224/2009 ter razveljavitvi Uredbe Sveta 104/2000;
– primarne proizvodnje kmetijskih proizvodov;
– predelave in trženja kmetijskih proizvodov, v primerih:
– kadar je znesek pomoči, določen na podlagi cene oziroma količine takih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev, ali jih je na trg dalo zadevno podjetje; 
– kadar je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce. 
11. Vloga vlagatelja mora biti digitalno podpisana s stani osebe pooblaščene za zastopanje (npr. direktor, prokurist; izhajajoč iz Poslovnega registra Slovenije) oziroma s strani osebe, za katero je izkazano posebno pooblastilo zgolj za podpis in oddajo vloge (obrazec objavljen na spletni strani Sklada pod javnim razpisom).
4.2 Posebni pogoji za vlagatelje
1. Vlagatelj mora izpolnjevati posebne pogoje v zvezi s sedežem, lokacijo izvajanja operacije in časom registracije podjetja, navedene v točkah 2.3 in 3. tega javnega razpisa.
2. Vlagatelju bo odobrena največ ena vloga. Pri tem se upošteva ne samo podjetje vlagatelja, temveč tudi vsa njegova partnerska in povezana podjetja, kot jih določa Priloga 1 Uredbe 651/2014/EU. Za povezane družbe se štejejo tudi podjetja, ki so povezana prek lastniških deležev fizičnih oseb z upoštevanjem določil Priloge I Uredbe Komisije 651/2014/EU.
3. Vlagatelji, katerih ustanovitelji ali odgovorne osebe so nastopali kot ustanovitelji ali odgovorne osebe v okviru že podprtih projektov Sklada v preteklih petih letih in niso izpolnili zadanih ciljev, niso upravičeni do sofinanciranja.
Vlagatelj mora zagotoviti evidentiranje in spremljanje operacije na posebnem stroškovnem mestu ali ustrezni računovodski kodi, zaradi česar bo možen ločen izpis iz računovodskih evidenc.
4.3 Pogoji za operacijo
1. Operacija mora biti skladna z namenom, ciljem in s predmetom javnega razpisa ter s cilji Programa EKP.
2. Operacija mora biti skladna z vsaj enim prednostnim področjem iz Slovenske strategije trajnostne pametne specializacije (S5), ki jo najdete na povezavi: https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/slovenska-strategija-pametne-specializacije/?nowprocket=1, razvidnim iz preglednice Pametna specializacija S5 – Prednostna področja ter fokusna področja (FP) in produktne smeri (PS), ki jo najdete na povezavi: https://www.podjetniskisklad.si/p2-2024-spodbude-za-zagon-inovativnih-podjetij-v-letu-2024/.
3. Vlagatelj mora v vlogi izkazati zaprto finančno konstrukcijo. V okviru prijavljene operacije so v celoti zagotovljena sredstva za zaprtje finančne konstrukcije. Pri tem se poleg lastnih sredstev (lastna in krediti) upoštevajo tudi pričakovana sredstva iz naslova tega javnega razpisa.
4. Iz vloge mora izhajati, da bo imel vlagatelj na osnovi izvedene operacije predvideno poslovanje z dobičkom najkasneje v letu 2026 in naprej, da bo sodeloval z mentorjem in da bo imel vsaj enega zaposlenega najkasneje ob podpisu pogodbe o sofinanciranju.
5. Ponujeni proizvodi in storitve, ki so rezultat razvoja, morajo biti tržno naravnani.
6. Razvoj mora potekati v podjetju; izjemoma je mogoče, za področje, ki ga v podjetju ne zmorejo/znajo razvijati, dovoljeno uporabiti tudi znanje zunanjih strokovnjakov, institucij.
7. Projekt mora imeti pridobljena vsa ustrezna dovoljenja in soglasja ter se mora izvajati v skladu z veljavno slovensko in evropsko zakonodajo.
5. Merila za ocenjevanje vlog ter postopek in način izbora operacij
Postopek javnega razpisa bo vodila komisija za izvedbo postopka javnega razpisa (v nadaljevanju: komisija), ki jo imenuje direktorica Sklada s sklepom.
Za vse pravočasne in popolne vloge komisija ugotovi, ali vloga izpolnjuje vse pogoje javnega razpisa. Če ugotovi, da ne izpolnjuje vseh pogojev javnega razpisa, se nadaljnjega ocenjevanja po merilih ne izvede, vloga pa se zavrne. Vse ostale vloge pa komisija oceni na podlagi naslednjih meril:
Merilo
Najvišje št. točk
1.
Inovativnost
30
2.
Vpliv na okolje in trajnostna naravnanost operacije
16
3.
Reference in zaposlenost lastnikov v podjetju
14
4.
Pretežni prodajni trg
13
5.
Višina osnovnega kapitala na dan 15. 3. 2024
12
6.
Ocena skladnosti izvedbe aktivnosti s cilji in predmetom javnega razpisa
8
7.
Sodelovanje s subjektom inovativnega okolja (SIO)
7
Skupaj
100
Največje število točk je 100 točk. Način uporabe in pomen posameznih meril za ocenjevanje vlog sta natančneje opredeljena v razpisni dokumentaciji v poglavju III. Merila za ocenjevanje vlog.
Prag števila točk, nad katerim bo odobreno sofinanciranje, je 60 ali več točk. V nobenem primeru vloga vlagatelja, ki je pridobila manj kot 60 točk, ne more pridobiti sofinanciranja.
Komisija za dodelitev sredstev poda predlog direktorici Sklada v odločanje za vse formalno popolne in vsebinsko ustrezne vloge. V primeru, da pridobi več vlagateljev znotraj posamezne kohezijske regije 60 ali več točk in je zahtevan znesek za sofinanciranje operacij večji kot je na razpolago razpisanih sredstev, imajo prednost tisti vlagatelji, ki so pridobili več točk. V primeru enakega števila točk imajo znotraj posamezne kohezijske regije izvajanja operacije prednost vlagatelji, ki so pridobili več točk pri merilu št. 1, nato pri merilu št. 2, nato pri merilu št. 3, nato pri merilu št. 4, nato pri merilu št. 5, nato pri merilu št. 6 in nato pri merilu št 7.
6. Okvirna višina sredstev, ki so na razpolago
Okvirna skupna višina sredstev, ki so na razpolago za izvedbo predmetnega javnega razpisa, je 2.160.000 EUR, pri čemer je največ do 1.152.000 EUR na voljo za kohezijsko regijo Vzhodna Slovenija in največ do 1.008.000 EUR za kohezijsko regijo Zahodna Slovenija.
Proračunska postavka
Programsko območje
Leto 2024
Leto 2025
Leto 2026
Skupaj
230139 – RSO1.3 Spodbujanje podjetništva in internacionalizacije ESRR 21-27-V-EU
kohezijska regija Vzhodna Slovenija
163.200,00
285.600,00
530.400,00
979.200,00
230140 – RSO1.3 Spodbujanje podjetništva in internacionalizacije ESRR 21-27-V-slov. udeležba
kohezijska regija 
Vzhodna Slovenija
28.800,00
50.400,00
93.600,00
172.800,00
SKUPAJ: 
192.000,00
336.000,00
624.000,00
1.152.000,00
Proračunska postavka
Programsko območje
Leto 2024
Leto 2025
Leto 2026
Skupaj
230141 – RSO1.3 Spodbujanje podjetništva in internacionalizacije ESRR 21-27-Z-EU
kohezijska regija Zahodna Slovenija
67.200,00
117.600,00
218.400,00
403.200,00
230142 RSO1.3 Spodbujanje podjetništva in internacionalizacije ESRR 21-27-Z-slov. udeležba
kohezijska regija Zahodna Slovenija
100.800,00
176.400,00
327.600,00
604.800,00 
SKUPAJ: 
168.000,00
294.000,00
546.000,00
1.008.000,00
Sredstva niso prenosljiva med programskimi območji. Vsa namenska sredstva EU so namenska sredstva Evropskega sklada za regionalni razvoj.
Obdobje razpoložljivosti sredstev za javni razpis obsega proračunska leta 2024, 2025 in 2026, oziroma traja do porabe sredstev.
Obdobje upravičenih javnih izdatkov je od 1. 3. 2024 do 31. 12. 2026.
Sklad si pridružuje pravico, da lahko javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru spremeni ali prekliče, kar objavi v Uradnem listu RS.
Del razpisanih sredstev lahko ostane nerazdeljen v primeru premajhnega števila ustreznih vlog ali v primeru, da preostanek sredstev ne zadošča za pokritje celotnega planiranega sofinanciranja, opredeljenega v finančni konstrukciji vloge, ki bi bila naslednja upravičena do sofinanciranja.
Dinamika sofinanciranja operacije bo določena s pogodbo o sofinanciranju, sklenjena med Skladom in izbranim vlagateljem kot upravičencem, v odvisnosti od razpoložljivosti proračunskih sredstev.
Izplačila Sklada so odvisna od razpoložljivosti proračunskih sredstev in programa Sklada za ta namen. Če bi bile ukinjene ali zmanjšane pravice porabe na proračunskih postavkah, lahko Sklad razveljavi javni razpis in izdane sklepe ali skladno s pogodbo o sofinanciranju določi novo pogodbeno vrednost ali dinamiko izplačil. Če se izbrani vlagatelj ne strinja s predlogom Sklada, se šteje, da odstopa od vloge oziroma od pogodbe o sofinanciranju.
7. Razmerje med sredstvi na postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko in na postavkah slovenske udeležbe za sofinanciranje kohezijske politike: razmerje med sredstvi na postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko in na postavkah slovenske udeležbe za sofinanciranje operacij je za programsko območje kohezijska regija Zahodna Slovenija 40 %:60 % in za programsko območje kohezijska regija Vzhodna Slovenija 85 %:15 %.
8. Shema in skladnost s pravili državnih pomoči
Sofinanciranje v okviru javnega razpisa bo potekalo na osnovi priglašene sheme državne pomoči »Program izvajanja finančnih spodbud MGRT – de minimis« (št. priglasitve: M001-2399245-2015/IV – podaljšanje sheme, datum potrditve sheme: 27. 12. 2023; trajanje sheme: do 30. 6. 2024), oziroma na podlagi vsakokrat veljavne sheme de minimis pomoči.
Upošteva se pravilo kumulacije državnih pomoči, kar pomeni, da skupna višina državne pomoči za operacijo za isti namen ne bo presegla največje intenzivnosti pomoči ali zneska državne pomoči, kot to določa shema državne pomoči de minimis.
Pomoč ni dovoljena za aktivnosti, povezane z izvozom, ko je pomoč, neposredno vezana na izvožene količine, vzpostavitev in delovanje distribucijskega omrežja ali na druge tekoče izdatke, povezane z izvozno aktivnostjo. Pomoč za kritje stroškov študij ali svetovalnih storitev, potrebnih za uvajanje novega ali obstoječega proizvoda na novem trgu v drugi državi članici ali tretji državi, se ne šteje za pomoč dejavnostim, povezanim z izvozom.
Pomoč ni dovoljena v primerih, kadar je dodelitev pomoči pogojena z obveznostjo, da upravičenec uporabi doma proizvedeno blago ali storitve ali kadar je odvisna od uporabe domačih proizvodov v breme uvoženih proizvodov. Prav tako pomoč ni dovoljena v primerih, ko bi se upravičencem omejevala možnost izkoriščanja rezultatov raziskav, razvoja in inovacij v drugih državah članicah.
9. Upravičeni stroški, intenzivnosti pomoči in način financiranja
Financiranje po tem javnem razpisu bo potekalo skladno s pravili evropske kohezijske politike, shemo državnih pomoči de minimis, veljavnimi Navodili organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021–2027 (dostopnimi na spletni strani https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/) in Smernicami o poenostavljenih možnostih obračunavanja stroškov (dostopnimi na spletni strani http://www.eu-skladi.si/sl/dokumenti/navodila/smernice-o-poenostavljenih-moznostih-obracunavanja-stroskov.pdf).
V skladu s pravili evropske kohezijske politike in zakonodaje javnih financ se financiranje po tem javnem razpisu izvaja po principu povračila pavšalnega zneska.
V primeru pavšalnih zneskov, so vsi upravičeni stroški ali del upravičenih stroškov operacije povrnjeni na podlagi vnaprej določenega pavšalnega zneska, v skladu z vnaprej določenimi določbami dogovora o aktivnostih in/ali rezultatih, ki je določen v pogodbi o sofinanciranju. Nepovratna sredstva so plačana, če so izpolnjene vse vnaprej določene določbe iz pogodbe o sofinanciranju glede aktivnosti in/ali rezultatov.
Pavšalni znesek pokriva vse stroške operacije povezane s poslovanjem podjetja za 24 mesecev in pokriva faze zagona podjetja, razvoja MVP (minimalno sprejemljiv produkt/minimum viable product) in komercializacije končnega produkta. Gre tako za stroške polno zaposlenega na operaciji ter preostale upravičene stroške, ki niso neposredni stroški osebja (najem prostorov, nakup in najem opreme, programske opreme, storitve pridobivanja tehničnega znanja (programiranje, testiranje, usposabljanje in mentoriranje), promocija, stroški drobnega inventarja in nakup manjšega potrošnega materiala za prototipiranje …).
Obdobje izvajanja aktivnosti operacije, katerih stroške pokriva pavšalni znesek, je od oddaje vloge do 31. 3. 2026.
V kolikor se operacija začne izvajati pred predložitvijo vloge za sofinanciranje, se pred odobritvijo prvega zahtevka za izplačilo iz proračuna preveri skladnost izvajanja operacije z relevantno zakonodajo tudi za obdobje pred opravljenim izborom oziroma pred sklenitvijo pogodbe o sofinanciranju.
9.1. Pavšalni znesek
Pavšalni znesek se opredeli skladno s 53. členom Uredbe (EU) 2021/1060/EU. Določen je na podlagi Metodologije za določitev višine pavšalnega zneska pri financiranju spodbud za zagon inovativnih podjetij za produkt P2 (Ministrstvo, december 2023). Poenostavljena oblika financiranja sledi načelom zmanjševanja administrativnih bremen in posledično k učinkovitejšemu izvajanju ukrepov kohezijske politike za manjše operacije.
Sofinanciranje posamezne operacije znaša največ 72.000 EUR v obliki pavšalnega zneska, ki ga upravičenec prejme v treh delih za vsako uspešno zaključeno razvojno fazo, in sicer:
– prva faza 12.000 EUR za dosežene mejnike do 31. 7. 2024,
– druga faza 21.000 EUR za dosežene mejnike do 28. 2. 2025 in
– tretja faza 39.000 EUR za dosežene mejnike do 31. 3. 2026.
Skladno s točko 4.3 Navodil organa upravljanja o upravičenih stroških bodo upravičenci upravičeni do izplačila pavšalnega zneska, če bodo prejeli pozitivno poslovno oceno s strani Sklada za uspešno zaključeno razvojno fazo.
Datumi in način izstavljanja zahtevkov za izplačilo, posamezne razvojne faze in mejniki (cilji) ter način dokazovanja doseganja mejnikov so določeni v točki IV razpisne dokumentacije.
9.2. Intenzivnost pomoči
Intenzivnost pomoči znaša do 100 %.
10. Vsebina vloge
Vlagatelji morajo v vlogi predložiti naslednje dokumente:
1. Prijavni list z izjavami vlagatelja (Obrazec 1). Spletni obrazec, ki ga najdete na naslovu https://eportal.podjetniskisklad.si/, izpolnite in potrdite skladno z navodili spletnega portala.
2. Predstavitev startup projekta s finančnim načrtom, ki ga najdete na spletni strani Slovenskega podjetniškega sklada, kjer je objavljen razpis. Dokument vsebuje tudi podroben terminski načrt, ki opredeljuje faze zagona podjetja, razvoja MVP in komercializacijo končnih produktov v obdobju do 31. 3. 2026.
3. Notarska listina oziroma drug dokument, ki izkazuje oblikovanje osnovnega kapitala in dokazilo o vplačilu celotnega osnovnega kapitala. Priložite plačilni nalog oziroma drug dokument, ki izkazuje vplačilo v denarnih sredstvih.
4. M1 obrazec ZZZS v primeru, da ima vlagatelj zaposleno osebo ob oddaji vloge.
5. Potrdilo subjekta inovativnega okolja (SIO) o sodelovanju vlagatelja na start-up treningu (Obrazec 6).
Vsebina vloge mora biti posredovana v digitalni obliki na spletnem portalu https://eportal.podjetniskisklad.si/, skladno z navodili spletnega portala.
Kot sestavni del vloge na spletnem portalu priložite tudi ostala neobvezna dokazila povezana z oceno vloge v formatu pdf (dokazila o referencah zaposlenih, načrti/prototipi rešitve, tehnična in/ali tehnološka dokumentacija, link do 90 sekundne video predstavitve projekta (90s pitch, v MP4 formatu ipd.)).
Sklad lahko od vlagatelja zahteva tudi dodatna pojasnila.
11. Roki in način prijave na javni razpis
Prijavni rok za oddajo vlog je 29. 3. 2024 do 14. ure.
Oddaja vloge na predmetni javni razpis pomeni, da se je vlagatelj seznanil z vsebino javnega razpisa in razpisne dokumentacije ter da se z njo strinja.
Vlagatelj vlogo s prilogami odda na ePortal Sklada https://eportal.podjetniskisklad.si/. Digitalno podpisana, s strani osebe pooblaščene za zastopanje (izhajajoč iz Poslovnega registra RS), je vloga uradno poslana v obravnavo, vlagatelj pa pridobi evidenčno številko vloge ter elektronsko obvestilo o oddani vlogi.
Merilo za pravočasno oddano vloge je sistemski datum zabeležen ob elektronski oddaji vloge. Za pravočasno prispele vloge se štejejo tiste, ki bodo oddane na ePortal Sklada najkasneje do 14. ure. Po poteku prijavnega roka vloge ni možno več oddati.
12. Odpiranje vlog za dodelitev sredstev ter postopek in način izbora
Zaradi pričakovanega velikega števila vlog, odpiranje vlog ne bo javno in bo izvedeno v prostorih Sklada v roku treh delovnih dni od navedenega roka za predložitev vlog. Datumi in druge informacije v zvezi z odpiranjem vlog bodo objavljene na spletnih straneh Sklada: www.podjetniskisklad.si
Na odpiranju bo Komisija preverila pravočasnost in popolnost prispelih vlog.
Nepravočasno prispele vloge, ki bodo oddane po prijavnem roku, se ne bodo obravnavale in bodo s sklepom zavržene.
Komisija bo v roku 8 dni od odpiranja vlog pisno pozvala k dopolnitvi tiste vlagatelje, katerih vloge niso popolne. Vlagatelj v dopolnitvi ne sme spreminjati višine zaprošenih sredstev, tistega dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta vloge ali tistih elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev njegove vloge glede na preostale vloge, ki jih je Sklad prejel v postopku dodelitve sredstev. Rok za dopolnitev vlog ne sme biti daljši od petih dni. Nepopolne vloge, ki jih vlagatelji ne bodo dopolnili v skladu s pozivom za dopolnitev, bodo s sklepom zavržene.
Komisija bo skladno z merili za ocenjevanje obravnavala (ocenila) vse pravočasne, formalno popolne in ustrezne vloge. Vloga, ki ne bo izpolnjevala pogojev iz javnega razpisa, se bo kot neustrezna zavrnila.
13. Rok, v katerem bodo vlagatelji obveščeni o izidu javnega razpisa
Vlagatelji bodo o izidu javnega razpisa obveščeni najkasneje v roku 60 dni od prijavnega roka.
Vlagatelji bodo na podlagi sklepa o izboru pozvani k podpisu pogodbe. Če se upravičenec v roku 8 delovnih dni od prejema in poziva k podpisu pogodbe ne odzove, se šteje, da je umaknil vlogo za pridobitev sredstev.
Zoper sklep o (ne)izboru ali zavrženju vloge, se lahko v tridesetih dneh od prejema sklepa sproži upravni spor z vložitvijo tožbe na Upravno sodišče Republike Slovenije. Predmet tožbe ne morejo biti postavljena merila za ocenjevanje vlog. Vložena tožba ne zadrži podpisa pogodb o sofinanciranju.
Rezultati razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletnih straneh Sklada in na spletni strani www.eu-skladi.si.
14. Zahteve glede zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja: upravičenci morajo zadostiti zahtevam glede informiranja in obveščanja javnosti skladno s 50. členom Uredbe 2021/1060/EU, veljavnimi Navodili organa upravljanja na področju zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027, objavljenih na spletni strani https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/ in v skladu z dokumentom Celostna grafična podoba 2021–2027 (https://evropskasredstva.si/app/uploads/2023/03/ESP-CGP-2021-2027_300323_koncna.pdf).
15. Zahteve glede hranjenja dokumentacije in spremljanja ter evidentiranja
Upravičenec bo dolžan zagotavljati dostopnost in hrambo celotne dokumentacije, vezane na operacijo, ter zagotavljati Skladu in drugim nadzornim organom vpogled v navedeno dokumentacijo za potrebe bodočih preverjanj skladno s pravili Evropske unije in zakonodajo Republike Slovenije, še 10 let po njenem zaključku.
Upravičenec je dolžan voditi in spremljati operacijo na računovodsko ločenem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi. Upravičenec, ki ne vodi knjig za operacijo na ločenem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi, iz svojih knjig ne more ločeno izpisati evidenc samo za posamezno operacijo. Zato mora zaradi zagotavljanja ločenega vodenja knjig za operacijo voditi druge pomožne knjige.
V primeru pavšalnega zneska, kot je v primeru tega javnega razpisa, se na ločenem stroškovnem mestu operacije (računovodski kodi) knjižijo le prihodki oziroma prilivi, medtem ko stroškov (izdatkov), ki se nanašajo in poplačujejo iz prejetih sredstev, ni potrebno evidentirati na stroškovnem mestu operacije (računovodski kodi).
16. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije organom, ki izvajajo nadzor
Upravičenec bo moral omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem operacije, katere sofinanciranje temelji ali se izvaja na podlagi predmetnega javnega razpisa. Nadzor se izvaja s strani Sklada kot izvajalskega telesa, ministrstva kot posredniškega telesa, organa upravljanja, organa za računovodenje, revizijskega organa ter drugih slovenskih in evropskih nadzornih in revizijskih organov (v nadaljnjem besedilu: nadzorni organi).
Upravičenec bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov sofinancirane operacije. V primeru preverjanja na kraju samem bo upravičenec moral omogočil vpogled v računalniške programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem operacije ter rezultate operacije. Upravičenec bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen, Sklad in ostali nadzorni organi pa lahko opravijo pregled na terenu brez predhodne najave. Upravičenec bo dolžan ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in redno obveščati Sklad o izvedenih ukrepih.
17. Načelo »ne škoduj bistveno« (DNSH) v smislu člena 17 Uredbe (EU) 2020/852 in spodbujanje trajnostnega razvoja
Ukrep zaradi svoje narave nima bistvenega škodljivega vpliva na katerega koli od šestih okoljskih ciljev oziroma je ta vpliv nepomemben.
Ukrep, ki podpira zagon inovativno naravnanih podjetij, ne posega v prostor in nima kakršnega koli negativnega vpliva na naravo in bivalno okolje, ravno obratno, spodbuda podjetjem pri izboljšanju okoljskih, družbenih in upravljavskih dejavnikov poslovanja bo pozitivno vplivala na naravno in bivalno okolje.
Izvajanje javnega razpisa ne spada pod Zakon o varstvu okolja ali drugim okolijskim predpisom, prav tako ni potrebno izvesti presoje vplivov na okolje ali vsebinske ocene skladnosti ukrepa z načelom »ne škoduj bistveno« (do no significant harm – DNSH). Javni razpis in z njim povezane operacije zagona podjetij skladno z načelom DNSH v smislu 17. člena Uredbe (EU) 2020/852:
– ne bo povzročil znatnih emisij toplogrednih plinov;
– ne bo imel negativnih vplivov na podnebje (na trenutno in pričakovano stanje);
– nima negativnih vplivov na trajnostno rabo in varstvo vodnih in morskih virov;
– je skladen s konceptom krožnega gospodarstva (zmanjševanje odpadkov, kaskadna raba, daljše kroženje snovnih zank, uporaba najboljših tehnologij itd.);
– ne bo znatno povečal emisij, onesnaževal zraka, vode ali tal (izvedba programa je v skladu s prostorskimi načrti, normativi in standard itd.); in
– ne bo bistveno škodljiv za varstvo in ohranjanje biotske raznovrstnosti in ekosistemov.
Javni razpis namreč vključuje različne 'mehke' ukrepe, ki po svoji naravi nimajo predvidljivega negativnega vpliva na nobenega izmed šestih okoljskih ciljev, ki bi bil povezan z neposrednimi in primarnimi posrednimi učinki ukrepov v življenjskem ciklu oziroma je ta vpliv nepomemben oziroma kvečjemu pozitiven. Gre za sofinanciranje zagona podjetja, razvoj produkta oziroma storitve, prav tako pa javni razpis posredno vključuje tudi posebne pospeševalniške in mentorske programe. Spodbujanje mladih podjetij in novih podjetniških podjemov (start-up podjetij) za začetno delovanje se bo prednostno osredotočalo na področja skladna z načeli podnebne nevtralnosti in krožnega gospodarstva. Javni razpis bo imel tako pozitiven vpliv na naravo in okolje.
V Obrazcu 7 se v skladu s Tehničnimi smernicami za uporabo »načela, da se ne škoduje bistveno« nahaja kontrolni seznam za izvedbo presoje načela DNHS po poenostavljenem pristopu.
18. Zagotavljanje enakih možnosti in trajnostnega razvoja
Upravičenec bo moral zagotoviti spodbujanje enakih možnosti moških in žensk ter preprečiti vsakršno diskriminacijo, zlasti v zvezi z dostopnostjo za invalide, med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru predmetnega javnega razpisa, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti in 9. členom Uredbe 2021/1060/EU.
Upravičenec bo moral rezultate operacije uresničevati v skladu z načelom trajnostnega razvoja in ob upoštevanju ciljev ZN glede trajnostnega razvoja in Pariškega sporazuma.
19. Varovanje osebnih podatkov, poslovna skrivnost in podatki o dejanskih lastnikih
Varovanje osebnih podatkov, ki jih Skladu posredujejo vlagatelji oziroma upravičenci bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja varovanje osebnih podatkov, vključno s Splošno uredbo GDPR in ZVOP-2. V zvezi s tem Sklad napotuje na splošne informacije oziroma na obvestilo o varstvu osebnih podatkov, objavljeno na spletni strani Sklada na povezavi https://podjetniskisklad.si/sl/o-nas/zakonodaja-in-predpisi/varstvo-osebnih-podatkov.
Več o varstvu osebnih podatkov in zavezah Sklada je navedeno v Obrazcu 3 kot delu razpisne dokumentacije.
Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja razen tistih podatkov, ki jih vlagatelj posebej označi, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZDavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US, 7/18 in 141/22; v nadaljevanju: ZDIJZ), ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost mora biti določena v skladu z Zakonom o poslovni skrivnosti (Uradni list RS, št. 22/19) in se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Vlagatelj mora pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če vlagatelj ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo Sklad lahko domneval, da vloga po stališču vlagatelja ne vsebuje poslovnih skrivnosti in drugih izjem iz 6. člena ZDIJZ.
Namen obdelave osebnih podatkov, ki jih Skladu posredujejo vlagatelji oziroma upravičenci, je izvedba javnega razpisa, vodenje podatkov, evidenc, analiz in drugih zbirk za Sklad in nadzorne organe in sicer o izidu javnega razpisa in o izvajanju pogodbe o sofinanciranju. Nadalje je namen obdelave osebnih podatkov tudi izdelava študij in vrednotenj, sodelovanje in priprava oziroma izdelava vlog v postopkih pred pristojnimi organi (postopki pred sodnimi, preiskovalnimi ali drugimi pristojnimi organi). Osebni podatki se bodo obdelovali tudi za namene učinkovitega delovanja informacijskih sistemov ali pripomočkov, ki jih uporablja ali jih je dolžan uporabljati Sklad.
Podatki o sofinanciranih projektih, za katere je tako določeno s predpisi ali, ki so javnega značaja, se bodo objavili. Objavljen bo seznam upravičencev, ki bo obsegal navedbo upravičenca, naziv projekta, programsko območje upravičenca in znesek javnih virov financiranja projekta. Objave podatkov o projektu in upravičencih do sredstev bodo izvedene v skladu z ZDIJZ.
Upravičenec, ki je skladno z zakonom, ki ureja preprečevanje pranja denarja in financiranja terorizma, zavezan k vpisu podatkov v Register dejanskih lastnikov, ki ga vodi Agencija Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve (AJPES), bo s podpisom pogodbe o dodelitvi sredstev zavezan, da na poziv Sklada in v roku, postavljenem v pozivu, Skladu posreduje podatke o svojih dejanskih lastnikih, ki jih je Sklad kot izvajalec ukrepa dolžan zagotavljati po predpisih, ki urejajo izvajanje Evropske kohezijske politike.
20. Zahteve glede spremljanja in vrednotenja doseganja ciljev in kazalnikov operacije
Upravičenec bo za namen spremljanja in vrednotenja operacije dolžan spremljati in Skladu zagotavljati podatke o doseganju ciljev in kazalnikov operacije.
Dokazila o doseganju ciljev, ki jih bo potrebno zbirati za namene spremljanja in vrednotenja, so natančneje opredeljena v poglavju IV razpisne dokumentacije (točka 2. Zahteve glede doseganja napovedanih ciljev).
Vlagatelj mora v vlogi realno prikazati načrtovane cilje operacije. Podatki iz vloge za prijavo (prejete dokumentacije) bodo osnova za spremljanje pričakovanih rezultatov in bodo kot takšni tudi del pogodbe o sofinanciranju.
21. Omejitve glede sprememb operacije
Upravičenci bodo morali upoštevati omejitve glede sprememb operacije v skladu s 65. členom Uredbe 2021/1060/EU. Če v treh letih od datuma končnega izplačila upravičencu nastopi, karkoli od naslednjega:
– prenehanje ali premestitev proizvodne dejavnosti iz programskega območja;
– sprememba lastništva postavke infrastrukture, ki daje podjetju ali javnemu organu neupravičeno prednost; ali
– bistvena sprememba, ki vpliva na značaj, cilje ali pogoje izvajanja, zaradi česar bi se razvrednotili njeni prvotni cilji,
so upravičenci dolžni vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema sredstev na TRR do dneva vračila v proračun Republike Slovenije sorazmerno z obdobjem, v zvezi s katerim ustrezne zahteve niso bile izpolnjene.
22. Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja operacij ali izvajanja operacij prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti: v kolikor se ugotovi, da je v postopku potrjevanja operacij ali izvajanja operacij prišlo do resnih napak, nepravilnosti ali kršitve obveznosti, ali pa upravičenec Sklada ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani oziroma, da je posredoval neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev Sklada o dodelitvi sredstev ali da je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo Sklad odstopil od pogodbe, upravičenec pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema sredstev na TRR do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije. Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
23. Posledice, če se ugotovi, da aktivnosti na operaciji niso bile skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije: v kolikor se ugotovi, da aktivnosti na operaciji niso bile skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije, bo Sklad odstopil od pogodbe, upravičenec pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema sredstev na TRR do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije.
24. Posledice, če se ugotovi dvojno financiranje posamezne operacije ali, da je višina sofinanciranja operacije presegla maksimalno dovoljeno stopnjo: v kolikor se ugotovi dvojno financiranje operacije za isti namen, ki je že bila predmet sofinanciranja iz katerega koli drugega vira, ali da je višina sofinanciranja projekta presegla maksimalne dovoljene stopnje oziroma najvišje dovoljene intenzivnosti ali znesek pomoči, Sklad odstopi od pogodbe in zahteva vračilo neustrezno izplačanega zneska sofinanciranja v skladu s pravili državnih pomoči oziroma pomoči »de minimis« na področju vračanja državnih pomoči skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije. Če je dvojno uveljavljanje ali dvojno financiranje za isti namen namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
25. Razpoložljivost razpisne dokumentacije: vsi potrebni podatki in navodila ki bodo omogočila izdelavo popolne in pravilne vloge za dodelitev sredstev so navedeni v Razpisni dokumentaciji, ki bo od dne objave javnega razpisa dalje objavljena na spletni strani Slovenskega podjetniškega sklada http://www.podjetniskisklad.si/sl/razpisi.
26. Dodatne informacije
Vse ostale informacije dobite na telefonskih številkah: 02/234-12-72 in 02/234-12-64 ali na e-pošti razpisi@podjetniskisklad.si.
Pisna vprašanja po e-pošti morajo prispeti na zgornji naslov najkasneje dva delovna dni pred iztekom roka za oddajo vloge. Sklad bo objavil vprašanja in odgovore na vprašanja najkasneje en delovni dan pred iztekom roka za oddajo vloge, pod pogojem, da je bilo vprašanje posredovano pravočasno. Pisna vprašanja, ki ne bodo pravočasna, ne bodo obravnavana, bo pa mogoče pridobiti informacije na zgornjih telefonskih številkah v delovnem času še na dan roka za oddajo vloge. Objavljeni odgovori na vprašanja postanejo sestavni del razpisne dokumentacije. Vprašanja in odgovori bodo javno objavljeni na spletnem naslovu http://www.podjetniskisklad.si/sl/.
Vprašanja in odgovori bodo objavljeni na spletni strani, zato bodite pri postavljanju vprašanj pazljivi, da v njih ne razkrivate morebitnih osebnih podatkov, poslovnih skrivnosti in drugih podatkov, ki ne smejo biti javno objavljeni.
Potencialni vlagatelji bodo o vseh novostih sproti obveščeni preko spletne strani http://www.podjetniskisklad.si/sl/.
Javni sklad Republike Slovenije za podjetništvo 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti