Ob-2065/24, Stran 946
P1 plus 2024 – Garancije Sklada za bančne kredite s subvencijo obrestne mere
1. Izvajalec
Izvajalec javnega razpisa P1 plus 2024:
Firma: Javni sklad Republike Slovenije za podjetništvo.
Skrajšana firma: Slovenski podjetniški sklad.
Sedež: 2000 Maribor, Ulica Kneza Koclja 22.
2. Pravna podlaga za izvedbo produkta
Slovenski podjetniški sklad (v nadaljevanju: Sklad) objavlja javni razpis na podlagi:
– Zakona o podpornem okolju za podjetništvo – ZPOP-1 (Uradni list RS, št. 102/07, 57/12, 82/13, 17/15, 27/17, 13/18 – ZSInv in 40/23 – ZZrID-A);
– Zakona o javnih skladih (Uradni list RS, št. 77/08, 8/10 – ZSKZ-B, 61/20 – ZDLGPEin 206/21 – ZDUPŠOP);
– Akta o ustanovitvi Javnega sklada Republike Slovenije za podjetništvo (Uradni list RS, št. 4/19);
– Dolgoročnega načrta ponovne uporabe sredstev Programa instrumentov finančnega inženiringa (PIFI) od leta 2017 naprej;
– Poslovnega in finančnega načrta Javnega sklada Republike Slovenije za podjetništvo za leto 2024 (sklep Vlade RS 47602-1/2024/3 z dne 18. 1. 2024);
– Splošnih pogojev poslovanja Slovenskega podjetniškega sklada z dne 19. 4. 2018;
– Posebnih pogojev za garancije sklada za bančne kredite s subvencijo obrestne mere – P1 plus;
– Zakona o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb in zadrug v težavah (Uradni list RS, št. 5/17);
– Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 187 z dne 26. 6. 2014, str. 1), zadnjič spremenjena z Uredbo Komisije (EU) 2023/1315 z dne 23. junija 2023 o spremembi Uredbe (EU) št. 651/2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe ter Uredbe (EU) 2022/2473 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za podjetja, ki se ukvarjajo s proizvodnjo, predelavo in trženjem ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, za združljive z notranjim trgom z uporabo členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 167 z dne 30. 6. 2023, str. 1);
– Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L št. 2023/2831, z dne 15. 12. 2023);
– Priglašene sheme de minimis pomoči »Program ukrepov MGTŠ za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti v obdobju 2024–2030 – de minimis« (št. priglasitve: M001-2632616-2024 z dne 6. 3. 2024; trajanje sheme: do 31. 12. 2030), oziroma na podlagi vsakokrat veljavne sheme de minimis pomoči;
– Programa izvajanja finančnih spodbud Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo 2015-2020 (št. 3030-4/2015/8 z dne 22. 4. 2015) s spremembami in dopolnitvami;
– Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter orazveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov) (UL L št. 119 z dne 4. 5. 2016; v nadaljevanju: Splošna uredba GDPR), zadnjič popravljene s popravkom (UL L št. 127 z dne 23. 5. 2018, str. 2);
– Zakona o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2) (Uradni list RS, št. 163/22);
– Uredbe Komisije (ES, EURATOM) št. 1302/2008 z dne 17. december 2008 o centralni podatkovni zbirki o izključitvah (Uradni list Evropske unije L 344/12 z dne 20. 12. 2008);
– Sporazuma št. SPS-2009-9453/9454-AMN o financiranju in izvajanju instrumentov finančnega inženiringa v okviru Operativnega programa krepitve regionalnih razvojnih potencialov v letih 2007–2013, sklenjenega z MGRT dne 23. 11. 2009 in pripadajočih aneksov;
– Produkt P1 plus 2024 v obliki Javnega razpisa, se izvaja na podlagi soglasja Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport, št. 302-59/2023/23 z dne 17. 4. 2024.
3. Predmet produkta – Garancije Sklada za bančne kredite s subvencijo obrestne mere
Predmet produkta so garancije Sklada za bančne kredite s subvencijo obrestne mere, ki jih razpisuje Sklad v sodelovanju z naslednjimi bankami: Gorenjska Banka d.d., BKS Bank AG, Addiko Bank d.d., Deželna Banka Slovenije d.d., Banka Intesa Sanpaolo d.d., Nova kreditna banka Maribor d.d., Nova Ljubljanska banka d.d., SKB banka d.d., Banka Sparkasse d.d., Hranilnica Lon d.d. Kranj, Primorska hranilnica Vipava d.d., Delavska hranilnica d.d..
Namen in cilji produkta
Namen produkta je hitrejše, lažje, predvsem pa ugodnejše pridobivanje bančnih kreditov MSP-jev za izvedbo tehnološko zahtevnejših projektov, ter tudi tehnološko manj zahtevnejših projektov, s poudarkom na podpori projektom na področju digitalizacije/zelenega/krožnega gospodarstva.
Produkt je namenjen podjetjem, ki:
– načrtujejo investicije, ki zagotavljajo rast podjetja,
– povečujejo dodano vrednost na zaposlenega,
– ohranjajo in/ali ustvarjajo nova delovna mesta,
– nimajo zadostnih jamstev za zavarovanje kredita.
Cilji finančnega ukrepa:
– zagotavljanje ugodnih finančnih virov za MSP,
– krepitev ključnih konkurenčnih sposobnosti podjetij z ugodnimi finančnimi sredstvi za realizacijo projektov, ki omogočajo konkurenčno uveljavljanje na trgu, izboljšan tržni položaj ter širitev dejavnosti in izboljšanje financiranja obratnih sredstev,
– spodbujanje zasebnih vlaganj,
– razvoj ali uporaba zelenih tehnologij in digitalnih rešitev, orodij, opreme in aplikacij, ki omogočajo zmanjšanje porabe energije/emisij ali prispevajo k ciljem blaženja podnebnih sprememb,
– prehod na krožno gospodarstvo – zmanjšanje uporabe primarnih surovin in/ali večjo uporabo sekundarnih materialov v primerjavi z obstoječo prakso,
– integracija ali uporaba digitalnih tehnologij.
4. Višina garancijskega in subvencijskega potenciala
Skupna višina razpisanih sredstev za izdajanje garancij je največ do 60.000.000 EUR.
Ocenjena skupna višina razpisanih sredstev za subvencioniranje obrestne mere je 6.000.000 EUR.
5. Pogoji za kandidiranje
5.1. Splošni pogoji kandidiranja
Na razpis se lahko prijavijo mikro, mala in srednje velika podjetja s sedežem v Republiki Sloveniji (v nadaljevanju MSP), ki se kot pravne ali fizične osebe, ukvarjajo z gospodarsko dejavnostjo in so organizirane kot gospodarske družbe, samostojni podjetniki posamezniki1, zadruge in zavodi, ter socialna podjetja (so.p.) s statusom gospodarske družbe ter zadruge in zavodi, ki so se preoblikovali po Zakonu o socialnem podjetništvu.
1 Samostojni podjetnik posameznik, ki vodi poslovne knjige po sistemu dvostavnega knjigovodstva in predloži letno poročilo na AJPES.
V okvir MSP po tem razpisu sodijo podjetja, ki imajo vsaj 1 zaposlenega in manj kot 250 zaposlenih, prav tako imajo letni promet, ki ne presega 50 milijonov EUR in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega 43 milijonov EUR.
Kreditiranje ne bo pogojeno s prednostno rabo domačih proizvodov pred uvoženimi.
Podlaga za pridobitev letnega prometa in bilančne vsote je:
– izkaz poslovnega izida za leto 2023 in bilanca stanja na dan 31. 12. 2023.
– za podjetja, ustanovljena v letu 2024, velja, da se zanje upoštevajo podatki na podlagi bilance stanja in izkaza poslovnega izida, ki jo vlagatelj sestavi za obdobje od dneva ustanovitve do zadnjega dne preteklega meseca, glede na mesec oddaje vloge na ePortal Sklada.
Podjetje mora imeti vsaj enega zaposlenegaza polni delovni čas2. Za izpolnjevanje osnovnega pogoja vsaj 1 zaposlenega v podjetju se število zaposlenih preverja z izjavo o zaposlenih na zadnji dan preteklega meseca, glede na mesec oddaje vloge na Sklad.Za potrebe tega razpisa se upošteva kot zaposlena oseba tudi nosilec dejavnosti pri s.p. (če je to njegova edina podlaga za zavarovanje). V število zaposlenih se ne upoštevajo zaposleni iz programa javnih del.
2 143. člen Zakona o delovnih razmerjih (ZDR-1, Uradni list RS, št. 21/13, 13. 3. 2013 s spremembami) določa, če polni delovni čas ni določen z zakonom ali kolektivno pogodbo, se šteje za polni delovni čas 40 ur na teden. V skladu s 67. členom Zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o delovnih razmerjih (ZDR-1D, Uradni list RS, št. 114, 15. 11. 2023) ima delavec, ki dela krajši delovni čas, v skladu s predpisi o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, zdravstvenem zavarovanju, starševskem varstvu ali drugimi predpisi, ki tako določajo, ima pravice iz socialnega zavarovanja, kot če bi delal polni delovni čas. Člen 67.a določa »Delavec, ki dela krajši delovni čas in je žrtev nasilja v družini, ima pravico do plačila za delo po dejanski delovni obveznosti ter druge pravice in obveznosti iz delovnega razmerja kot delavec, ki dela polni delovni čas, če s tem zakonom ni drugače določeno, ter pravice iz socialnega zavarovanja, kot če bi delal polni delovni čas, če zakon tako določa«. V primeru samostojnih podjetnikov se kot zaposlena oseba po tem javnem razpisu šteje tudi oseba, ki je nosilka dejavnosti in je zavarovana za polni delovni čas.
Za opredelitev MSP se upoštevajo določila iz Priloge 1 Uredbe Komisije (ES) št. 651/2014 z dne 17. 6. 2014 in spremembe.
Opozarjamo na drugi odstavek 6. člena Priloge 1 Uredbe Komisije (ES) št. 651/2014, ki govori o tem, da se za podjetje, ki ima partnerska podjetja ali povezana podjetja podatki, tudi glede števila zaposlenih, določijo na podlagi računovodskih izkazov in drugih podatkov podjetja ali na podlagi konsolidiranih računovodskih izkazov podjetja, v katerega je podjetje vključeno za namene konsolidacije, če ti obstajajo. Podatkom se prištejejo podatki za vsako partnersko podjetje.
Omejitve, zaradi katerih se podjetja ne morejo prijaviti na javni razpis:
Produkt ne podpira podjetij, ki opravljajo in imajo registrirano glavno dejavnost, razvrščeno v naslednja področja, oddelke, skupine in razrede, skladno z Uredbo o standardni klasifikaciji dejavnosti (Uradni list RS, št. 69/07 in Uradni list RS, št. 17/08):
– A – Kmetijstvo in lov, gozdarstvo, ribištvo;
– B 05 Pridobivanje premoga;
– C 11.01 Proizvodnja žganih pijač, C 12 – Proizvodnja tobačnih izdelkov, C 20.51 Proizvodnja razstreliv, C 25.4 Proizvodnja orožja in streliva, C 30.1. Gradnja ladij in čolnov, C 33.15 Popravilo in vzdrževanje ladij in čolnov, C 30.4 – Proizvodnja bojnih vozil;
– D – oskrba z električno energijo, plinom in paro;
– K – Finančne in zavarovalniške dejavnosti;
– G 46.35 – Trgovina na debelo s tobačnimi izdelki, G 47.26 – Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah s tobačnimi izdelki, G 47.81 Trgovina na drobno na stojnicah in tržnicah z živili, pijačami in tobačnimi izdelki, G 46.39 Nespecializirana trgovina na debelo z živili, pijačami, tobačnimi izdelki;
– L – Poslovanje z nepremičninami;
– R 92 – Prirejanje iger na srečo.
Prav tako se upravičeni stroški projekta ne smejo nanašati na izvedbo projektov, s katerimi bi si vlagatelj krepil dejavnosti, ki so izločene, skladno s predhodno navedbo.
Produkt ne podpira projektov na področju:
(a) informacijske tehnologije, ki podpirajo izključene dejavnosti in bi omogočale nezakonit prenos podatkov oziroma vstop v elektronske baze podatkov, internetne igre na srečo in igralnice ter pornografijo;
(b) bioznanosti, ki obsega raziskave, razvoj ali tehnične aplikacije, ki se nanaša na kloniranje ljudi in gensko spremenjene organizme in druge dejavnosti z živimi živalmi za poskusne in znanstvene namene, če ni zagotovljena skladnost s Konvencijo Evropskega Sveta za zaščito vretenčarjev, ki se uporabljajo v poskusne in ostale znanstvene namene;
(c) dejavnosti s škodljivimi vplivi na okolje, druge dejavnosti, ki veljajo za etično ali moralno sporne oziroma so prepovedane z nacionalno zakonodajo RS;
(d) letališke infrastrukture, razen če so povezane z varstvom okolja ali jih spremljajo naložbe, potrebne za blažitev ali zmanjšanje njenega negativnega vpliva na okolje;
(e) naložbe za zmanjšanje emisij toplogrednih plinov, ki izhajajo iz dejavnosti navedenih v prilogi 1 k Direktivi 2003/87/ES.
Produkt ne podpira podjetij v težavah,ki so v prisilni poravnavi, stečaju ali likvidaciji oziroma so podjetja v težavah v skladu z Zakonom o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb in zadrug v težavah (ZPRPGDZT) (Uradni list RS, št. 5/17) in v skladu z 18. točko 2. člena Uredbe 651/2014/EU.
Družba je v težavah, kadar gre za eno od naslednjih okoliščin (8. člen ZPRPGDZT):
– tekoča izguba kapitalske družbe skupaj s prenesenimi izgubami preteklih let preseže polovico vpoklicanega kapitala in izgube ni mogoče pokriti v breme prenesenega dobička, rezerv ali presežkov iz prevrednotenja;
– tekoča izguba osebne družbe skupaj s prenesenimi izgubami preteklih let preseže polovico kapitala iz računovodskih izkazov in izgube ni mogoče pokriti v breme prenesenega dobička, rezerv ali presežkov iz prevrednotenja;
– če je družba že postala trajneje nelikvidna ali dolgoročno plačilno nesposobna in izpolnjuje pogoje za uvedbo postopkov v zvezi z insolventnostjo na podlagi zakona, ki ureja finančno poslovanje, postopke zaradi insolventnosti in prisilno prenehanje.
Zadruga je v težavah, kadar gre za eno od naslednjih okoliščin:
– tekoča izguba zadruge skupaj s prenesenimi izgubami preteklih let preseže polovico vseh vpisanih članskih deležev in izgube ni mogoče pokriti v breme prenesenega dobička, rezerv ali presežkov iz prevrednotenja;
– če je zadruga že postala trajneje nelikvidna ali dolgoročno plačilno nesposobna in izpolnjuje pogoje za uvedbo postopkov v zvezi z insolventnostjo na podlagi zakona, ki ureja finančno poslovanje, postopke zaradi insolventnosti in prisilno prenehanje.
MSP, ki delujejo manj kot 3 leta od registracije do vključno datuma oddaje vloge, se ne štejejo kot podjetja v težavah, razen če izpolnjujejo merila za stečajni postopek po predpisih, ki urejajo finančno poslovanje podjetij.
Druge omejitve kandidiranja na javni razpis:
Produkt ne podpira podjetij:
– ki bi skladno z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 z dne 13. decembra 2023, pridobljena sredstva namenila za dejavnosti, povezane z izvozom v tretje države ali države članice, in sicer pomoč, neposredno povezano z izvoženimi količinami, vzpostavitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo;
– ki imajo na dan oddaje vloge neporavnane zapadle finančne obveznosti iz naslova obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, ki jih pobira davčni organ (v višini 50 evrov ali več na dan oddaje vloge); šteje se, da podjetje ne izpolnjuje obveznosti tudi, če na dan oddaje vloge ni imel predloženih vseh obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjega leta do dne oddaje vloge;
– ki pridobivajo pomoč po posebnem programu za reševanje in prestrukturiranje;
– ki imajo neporavnane obveznosti do Sklada oziroma neporavnane obveznosti do poslovnih bank po razpisu Sklada z oznako P1, P1 TIP in P1 plus (garancije Sklada za bančne kredite s subvencijo obrestne mere).
5.2 Osnovni pogoji kandidiranja
Podjetje mora izpolnjevati vse naslednje pogoje:
– dosegati bonitetno oceno objavljeno na spletnem portalu GVIN3 vsaj D2. Omejitev ne velja:
3 GVIN je spletni portal, ki omogoča pridobitev bonitetne ocene in celovit vpogled v položaj podjetij na slovenskem trgu in pomaga odkriti poslovne povezave, kot so: lastništvo, vodstvo in nadzorni sveti v podjetjih.
– za vlagatelje, ustanovljene po 1. 1. 2023 in zavode, in sicer za vse prijavne roke;
– da v bilanci stanja za leto 2023 izkazuje celotni kapital v obveznostih do virov sredstev v pozitivni vrednosti vsaj v višini 7,0 % (omejitev ne velja za vlagatelje, ustanovljene po 1. 1. 2024 in zavode);
– dosegati finančni kazalnik »finančne obveznosti/denarni tok iz poslovanja (EBITDA)« v pozitivni vrednosti do vključno 7,0, dosežen v letu 2023 (omejitev ne velja za vlagatelje, ustanovljene po 1. 1. 2024 in zavode);
– ohranjanje števila zaposlenih (izhodišče je število zaposlenih delavcev na zadnji dan preteklega meseca glede na mesec oddaje vloge) do zaključka projekta, najkasneje do 31. 12. 2025;
– izboljšati tehnološko opremljenost in delovne pogoje podjetja z vidika povečanja prihodka in dobička podjetja ali dodane vrednosti na zaposlenega;
– imeti zaprto finančno konstrukcijo in zagotovljeno likvidnost (razvidno iz finančne priloge v vlogi);
– projekt mora biti realiziran v Republiki Sloveniji;
– zagotoviti porabo obratnih sredstev za krepitev podjetniške aktivnosti v okviru obstoječih ali novih dejavnosti;
– Prijavni list podjetja/vlagatelja mora biti podpisan s stani osebe pooblaščene za zastopanje podjetja (npr. direktor, prokurist; razvidno iz Poslovnega registra Slovenije).
5.3 Kreditni in garancijski pogoji
Kreditno-garancijske linije, glede na višino garancije Sklada na glavnico kredita in subvencionirano obrestno mero:
produkt/linija | % garancije | obrestna mera 6-mesečni EURIBOR + pribitek v % |
A.1. Splošne garancije | 60 % | 0,60 % |
A.2. Garancije za projekte zelenega/digitalnega/krožnega gospodarstva | 80 % | 0,35 % |
A.3. Mikrogarancije | 60 % | 0,85 % |
Višina upravičenih stroškov projekta je opredeljena v 6. točki tega razpisa.
Podjetje lahko kandidira za mikrogarancije – financiranje samo obratnih sredstev le v primeru, kadar je iz poslovnega načrta podjetja razvidno, da podjetje ta sredstva potrebuje za razvoj oziroma širitev dejavnosti in s tem za krepitev podjetniške aktivnosti.
Kredit lahko krije do največ 80 % vrednosti upravičenih stroškov projekta. Za razliko mora podjetje zagotoviti lastna sredstva, med katera se ne vključujejo ostali krediti. Prav tako med lastna sredstva ne spadajo viri, ki vključujejo državno pomoč.
Strošek odobritve kredita in garancije:
Strošek odobritve kredita se določi v skladu s tarifo banke.
Sklad ne zaračunava stroška odobritve garancije.
Zavarovanje kredita: izvede banka v skladu z njenimi pogoji poslovanja in Pogodbo o medsebojnem sodelovanju med banko in Skladom.
Zavarovanje garancije: Sklad ima v Pogodbi o medsebojnem sodelovanju z banko dogovorjeno zavarovanje svojega dela terjatve iz naslova unovčenja garancije. Banka je pooblaščena za celotni postopek zavarovanja in postopek izterjave neodplačanega dela glavnice in obresti kredita.
A.1. Splošne garancije
(za projekte, ki v celoti predstavljajo investicijska vlaganja)
Namen: spodbujanje podjetij za izvedbo projektov, ki omogočajo konkurenčno uveljavljanje na trgu, izboljšanje tržnega položaja, širitev dejavnosti, tehnološki razvoj ter uvedba novih poslovnih rešitev.
Upravičeni stroški:
– stroški materialnih in nematerialnih investicij, v skladu z navedbo v točki 6.1.
Pregled kreditno-garancijskih pogojev:
– 60 % garancija Sklada
– maksimalni znesek kredita je 1.250.000 EUR
– obrestna mera kredita: 6-mesečni EURIBOR +0,60 %
– ročnost kredita: 1,5 do 10 let
– moratorij na odplačilo glavnice kredita: do 24 mesecev (moratorij se šteje v odplačilno dobo kredita).
A.2. Garancije za projekte zelenega/digitalnega/krožnega gospodarstva
(za projekte, ki v celoti predstavljajo investicijska vlaganja ali kombinacijo investicijskih vlaganj z obratnimi sredstvi)
Namen: spodbujanje projektov, ki izpolnjujejo kriterije zelenega/digitalnega/krožnega gospodarstvain omogočajo konkurenčno uveljavljanje na trgu, izboljšanje tržnega položaja, širitev dejavnosti in izboljšanje financiranja obratnih sredstev.
Podjetje lahko kandidirana na kreditno-garancijsko linijo A.2., v kolikor v vlogi ustrezno predstavi, da projekt izpolnjuje vsaj enega od kriterijev trajnostnega financiranja, z vidika zelenega, krožnega ali digitalnega gospodarstva, npr.:
– prenova ali gradnja zelenih in energetsko učinkovitih poslovnih stavb,
– nakup tehnologij, opreme in strojev, ki zmanjšujejo porabo energije/emisije toplogrednih plinov,
– povečanje deleža recikliranih ali obnovljivih surovin in/ali embalažnih materialov glede na vse porabljene surovine in/ali embalažne materiale,
– povečanje deleža ponovno uporabljenih, kompostabilnih ali reciklabilnih surovin in/ali embalažnih materialov glede na vse porabljene surovine,
– zmanjšanje količine nastalih odpadkov in/ali povečanje količine preusmerjenih odpadkov glede na obseg proizvodnega/storitvenega obrata,
– zmanjšanje skupne porabe energije glede na obseg proizvodnega/storitvenega obrata,
– povečanje deleža proizvodnih/storitvenih procesov, ki so avtomatizirani zaradi uporabe naprednih digitalnih tehnologij (umetna inteligenca, masovni podatki, tehnologija veriženja blokov, robotika, internet stvari itd.),
– povečanje deleža podatkov, ki se digitalizirano zbirajo, analizirajo in uporabljajo za sprejemanje poslovnih odločitev, optimizacijo proizvodnih/storitvenih procesov, izboljšanje proizvodov/storitev itd.,
– povečanje učinkovitosti proizvodnih/storitvenih procesov glede na čas ali stroške, potrebne za izvedbo posameznega koraka v proizvodnem/storitvenem obratu zaradi uporabe naprednih digitalnih tehnologij (umetna inteligenca, masovni podatki, tehnologija veriženja blokov, robotika, internet stvari itd.).
Upravičeni stroški
– stroški materialnih in nematerialnih investicij, v skladu z navedbo v točki 6.1.;
– obratna sredstva, le v kombinaciji z materialnimi in/ali nematerialnimi investicijami in lahko znašajo največ 30,0 % od skupne vrednosti materialno/nematerialnih investicij oziroma maksimalno 200.000 EUR, v skladu z navedbo v točki 6.2.
Pregled kreditno-garancijskih pogojev:
– 80 % garancija Sklada
– maksimalni znesek kredita je 937.500 EUR
– obrestna mera kredita: 6 mesečni EURIBOR +0,35 %
– ročnost kredita: 1,5 do 10 let
– moratorij na odplačilo glavnice kredita: do 24 mesecev (moratorij se šteje v odplačilno dobo kredita).
A.3. Mikrogarancije
(za projekte, ki v celoti predstavljajo financiranje obratnih sredstev)
Namen: spodbujanje podjetij za izvedbo projektov, ki omogočajo konkurenčno uveljavljanje na trgu, izboljšanje tržnega položaja ter izboljšanja financiranja obratnih sredstev.
Upravičeni stroški:
– obratna sredstva, v skladu z navedbo v točki 6.2.
Pregled kreditno-garancijskih pogojev:
Mikrogarancije
– 60 % garancija Sklada
– maksimalni znesek kredita je 100.000 EUR za mikro in mala podjetja in 200.000 EUR za srednje velika
– obrestna mera kredita: 6 mesečni EURIBOR +0,85 %
– ročnost kredita: 1,5 do 5 let
– moratorij na odplačilo glavnice kredita: do 6 mesecev (moratorij se šteje v odplačilno dobo kredita).
5.4 Pogoji za koriščenje kredita
Podjetje lahko koristi kredit le namensko, za dovoljene upravičene stroške znotraj obdobja upravičenih stroškov. Kredit se koristi namensko za poravnavo obveznosti za materialne, nematerialne investicije ter obratna sredstva.
Refundacija oziroma povračilo že plačanih stroškov za obratna sredstva ni dovoljena; izjemoma je s soglasjem Sklada dovoljena delna refundacija oziroma povračilo že plačanih upravičenih stroškov za materialne investicije.
Garancije ni mogoče odobriti za tiste bančne kredite, ki nadomeščajo obstoječe kredite ali lizing pogodbe vlagatelja.
6. Upravičeni stroški projekta
Garancija in subvencija obrestne mere se odobri za dolgoročni namenski kredit. Kredit se lahko porabi za:
6.1 Investicijska vlaganja, kamor sodijo:
– materialne investicije, ki pomenijo stroške nakupa novih strojev in opreme, nakupa zemljišč4, stroške komunalnega in infrastrukturnega opremljanja zemljišč, stroške gradnje, obnove in/ali nakupa (poslovnega5) objekta6;
4 Nakup zemljišča mora biti v neposredni povezavi z namenom celotne razvojne investicije. Upravičen strošek naložbe v zemljišče lahko predstavlja max. 10 % višine upravičenih stroškov investicije (materialne + nematerialne investicije).
5 V primeru, da se predmet projekta nanaša na nakup ali izgradnjo dela ali celote stanovanjskega objekta, se vloga kot neustrezna zavrne.
6 V primeru nakupa poslovnih objektov je potrebno predložiti cenitev objekta, izdelano s strani pooblaščenega izvajalca, vsaj v letu 2023.
– nematerialne investicije, ki pomenijo prenos tehnologije v obliki nakupa patentiranih pravic, licenc.
6.2 Obratna sredstva, kamor sodijo:
– stroški materiala in trgovskega blaga,
– stroški storitev,
– stroški dela (neto plača, dohodnina, prispevki iz in na plačo oziroma za s.p-je prispevke za socialno varnost, povračilo stroškov prevoza na delo in z dela, stroški prehrane med delom, regres za letni dopust).
Višina skupnih upravičenih stroškov projekta ni omejena. Za materialne in nematerialne investicije se upoštevajo neto vrednosti (brez DDV), za obratna sredstva se upoštevajo bruto vrednosti (z DDV). Izjema velja za podjetja, ki niso zavezanci za DDV. Pri njih se vsi upravičeni stroški priznajo v bruto vrednosti (torej vrednost računa z DDV).
Med upravičene stroške ne spada nakup cestno prevoznih sredstev7.
7 Cestno prevozna sredstva so vsa cestna prevozna sredstva, ki se morajo registrirati in pridobijo prometno dovoljenje.
Upravičeni stroški se ne smejo nanašati na izvedbo projektov, s katerimi bi si vlagatelj krepil dejavnosti in področja, ki so izločene skladno s točko 5.1. Splošni pogoji kandidiranja.
Pregled upravičenih stroškov glede na kreditno - garancijsko linijo
| INVESTICIJSKA VLAGANJA | OBRATNA SREDSTVA |
kreditno - garancijska linija | materialne/nematerialne investicije (nova sredstva) | nakup stare opreme |
A.1. | da | ne | ne |
A.2. | da | ne | da (max. 30,0 % oziroma 200.000 EUR) |
A.3. | ne | ne | da |
Projekt vlagatelja mora biti vsebinsko usklajen s pogoji iz posamezne kreditno garancijske linije.
Upravičeni stroški morajo nastati za potrebe poslovnih procesov, ki jih vlagatelj opravlja na območju RS.
Nakup je dovoljeno izvesti le od tretjih oseb po tržnih pogojih, pri tem pa tretja oseba ne sme biti 25 % ali več lastniško povezana z vlagateljem.
Za povezano osebo z vlagateljem se šteje lastniški delež pravne ali fizične osebe ali povezanost preko funkcije osebe pooblaščene za zastopanje (direktor/predsednik/prokurist).
Kadar družinski član8 prvotnega lastnika prevzame malo podjetje, se opusti pogoj, da se morajo sredstva kupiti od tretjih oseb, ki niso povezane s kupcem.
Podjetje mora ohraniti predmet investicije v območju RS in v podjetju vsaj dve leti po odobritvi investicije za isti namen. Upravičenci predmeta investicije torej ne smejo prodati, oddati v najem ali lizing najmanj v obdobju dveh let po odobritvi financiranja investicijskega projekta.
8 Družinski člani; oče, mati ali njihov partner, otrok, posvojenec ali njihov partner, brat, sestra ali njihov partner, vnuki ali njihovi partnerji.
Državna pomoč, po pravilu de minimis, se odobri za upravičene stroške projekta, nastale od 1. 1. 2024 do 31. 12. 2025. Za datum nastanka stroška se šteje nastanek dolžniško upniškega razmerja9.
9 Dolžniško upniškega razmerja pomeni razmerje med upnikom (dobaviteljem) in kreditojemalcem (kupcem), v katerem se obojestransko strinjata o prevzemu obveznosti iz naslova nakupa opredmetenih osnovnih sredstev, neopredmetenih sredstev, surovin, materiala, blaga, storitev.
7. Vsebina vloge
1. Prijavni list za produkt P1 plus 2024: spletni obrazec, ki ga najdete na naslovu https://eportal.podjetniskisklad.si/, s:
– pooblastilom za potrebe preverjanja podatkov pri FURS;
2. Poslovni načrt s finančno prilogo
3. Bilanca stanja in izkaz poslovnega izida:
– za leto 2023, oddane na AJPES.
Predložiti je treba računovodske izkaze v obliki, ki je bila s strani podjetja oddana na AJPES, (ne velja izpis računovodskih izkazov iz spletne strani AJPES).
Podjetja, ustanovljena v letu 2024, morajo priložiti računovodske izkaze od dneva ustanovitve podjetja do zadnjega dne preteklega meseca, glede na mesec oddaje vloge na Sklad.
4. Bančni sklep o odobritvi kredita, zavarovanega z garancijo Sklada;
5. Bonitetno dokazilo, ki mora biti skladno z zadnjimi objavljenimi računovodskimi izkazi – AJPES:
– S.BON-1 za gospodarske družbe, samostojne podjetnike, zadruge in zavode.
Vlagatelji lahko za dokazilo bonitetne ocene predložijo eS.BON obrazec (spletna bonitetna informacija). Upošteva se bonitetna ocena na podlagi letnega poročila za leto 2023.
Za podjetja, ustanovljena v letu 2024 se predloži BON-2;
6. V primeru nakupa nepremičnin je treba predložiti cenitev objekta s strani pooblaščenega izvajalca, izdelano vsaj v letu 2023.
Vloga z vsemi prilogami mora biti oddana na spletnem portalu https://eportal.podjetniskisklad.si/.
Prijavni list, poslovni načrt s finančno prilogo in pozitivni bančni sklep o odobritvi kredita niso predmet dopolnitve vloge, zato se takšna vloga kot nepopolna zavrže.
Priložene listine so osnova za ocenjevanje in končno izvedbo projekta.
Če vloga ne bo popolna, bo vlagatelj pozvan k dopolnitvi vloge, pri tem pa velja, da lahko dopolni le točke 3., 5. in 6.
Če vloga v predvidenem roku (največ 5 delovnih dni) ne bo dopolnjena z oddajo dokumentacije na ePortal Sklada https://eportal.podjetniskisklad.si/, se kot nepopolna zavrže.
Izpolnjevanje pogojev mora biti razvidno iz vsebine celotne vloge. Vloga, ki ne izpolnjuje pogojev iz razpisa, se kot neustrezna zavrne.
Vsi podatki iz vloge so javni, razen tisti, ki jih vlagatelj posebej označi kot poslovno skrivnost. Kot poslovno skrivnost lahko vlagatelj označi posamezen podatek oziroma del vloge. Poslovna skrivnost se ne more nanašati na celotno vlogo in na podatke potrebne za oceno vloge po merilih javnega razpisa.
8. Oddaja vlog
Vlagatelj vlogo s prilogami odda na ePortal Sklada: https://eportal.podjetniskisklad.si/.
S podpisom in oddajo vloge na ePortal Sklada, vlagatelj pridobi evidenčno številko vloge ter elektronsko obvestilo o oddani vlogi.
9. Roki za predložitev vlog
Javni razpis ima naslednje prijavne roke za oddajo vlog s prilogami na ePortal Sklada:
V letu 2024:
15. 5. | 25. 5. | 15. 6. | 5. 7. | 1. 9. | 15. 9. |
1. 10. | 15. 10. | | | | |
Merilo za pravočasno oddano vloge je sistemski datum, zabeležen ob elektronski oddaji vloge. Za pravočasno oddane vloge štejejo tiste, ki bodo oddane na ePortal Sklada najkasneje do 14. ure na posamezen prijavni rok.
Javni razpis bo odprt do 15. 10. 2024 oziroma do porabe sredstev. V primeru, da bodo vsa razpisana sredstva porabljena pred 15. 10. 2024, bo Sklad objavil zaprtje razpisa na internetni strani Slovenskega podjetniškega sklada, zaprtje oznanil na ePortalu Slovenskega podjetniške sklada in objavil zaprtje v prvem možnem Uradnem listu Republike Slovenije.
Vloge, ki bodo na ePortalu oddane po 14. uri na zadnji dan prijavnega roka 15. 10. 2024 ali po objavi zaprtja javnega razpisa, se kot prepozne zavržejo.
Sredstva na razpisu lahko ostanejo nerazporejena, v kolikor ne zadoščajo za pokrivanje celotnega planiranega sofinanciranja, opredeljenega v finančni konstrukciji vloge, ki bi bila naslednja upravičena do sofinanciranja.
10. Odpiranje vlog
Odpiranje vlog se bo izvedlo v roku treh delovnih dni od navedenega roka za oddajo vlog.
Odpiranje vlog ni javno.
11. Rok izdaje garancije: garancije Sklada se bodo izdajale do vključno 1. 12. 2025.
12. Merila za izbor končnih upravičencev
Vse formalno popolne vloge, ki bodo izpolnjevale pogoje za kandidiranje in bodo skladne z namenom javnega razpisa, bo ocenila komisija za dodelitev sredstev na osnovi naslednjih meril:
Zaposleni podjetja, lastna sredstva za izvedbo projekta, dinamika rasti čistih prihodkov od prodaje, povečanje dodane vrednosti na zaposlenega, višina kreditnih sredstev, namenjenih financiranju obratnih sredstev, neposredna prodaja izven trga RS, namen projekta, tržna naravnanost, vpliv projekta na okolje.
Podrobno razdelana merila s točkovnikom so sestavni del razpisne dokumentacije (Poglavje III. Merila za izbor končnih prejemnikov).
Pri obravnavi in točkovanju vloge po merilih, lahko Sklad od vlagatelja zahteva tudi dodatno dokumentacijo vsebinsko vezano na vlagatelja in vlogo.
Komisija za dodelitev sredstev, za vse popolne in ustrezne vloge, ki izpolnjujejo kreditne pogoje in po oceni meril dosegajo vsaj 50 točk od možnih 100 točk, poda predlog direktorici Sklada za odobritev oziroma neodobritev vloge.
Komisija Sklada lahko predlaga neodobritev vloge v primeru nerealiziranih že odobrenih projektov ali nedoseganja ciljev prijaviteljev v okviru že podprtih projektov v preteklih petih letih oziroma, če oceni, da je izpostavljenost do projektov iz preteklih podprtih instrumentov previsoka ali na podlagi bonitetnega poročila S.BON-1 nesorazmerna.
V primeru, da je za odobrene vloge potrebnih več finančnih sredstev kot jih predvideva javni razpis, imajo pri odobritvi prednost tisti vlagatelji, ki dosežejo večje število točk. V primeru istega števila točk imajo prednost vloge, ki so pridobile več točk pri merilih z vrstnim redom: dinamiki rasti čistih prihodkov od prodaje, neposredna prodaja izven trga RS/čisti prihodki od prodaje in povečanje dodane vrednosti na zaposlenega.
Direktorica Sklada sprejme končno odločitev s sklepom o odobritvi oziroma sklepom o neodobritvi vloge.
Sklad pri ocenjevanju oziroma odobravanju vlog kreditojemalcev ne ravna diskriminatorno in posameznega kreditojemalca ocenjuje izključno v skladu z merili za izbor in ne glede na njegovo narodnost, spol, politično pripadnost, invalidnost oziroma posebne potrebe, izbrano religijo ali spolno usmerjenost.
13. Obveščanje o izboru in podpis pogodbe
Komisija za dodelitev sredstev bo obravnavala popolne in ustrezne vloge.
Sektor finančnih spodbud Sklada bo, najkasneje v roku 45 koledarskih dni od roka za odpiranje vlog, posredoval vlagateljem sklep o odobritvi ali neodobritvi vloge.
Vročanje dokumentov (sklepov in garancijskih pogodb) ter podpisovanje navedenih dokumentov, bo potekalo v digitalni obliki, in sicer na podlagi kvalificiranega digitalnega potrdila. S kvalificiranim digitalnim potrdilom v elektronskem poslovanju izkazujete svojo identiteto, jamčite za vsebino elektronsko posredovanih informacij in se elektronsko podpisujete.
Rezultati razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletni strani Sklada.
Zoper sklep o odobritvi oziroma neodobritvi garancije za bančne kredite s subvencijo obrestne mere Sklada je možno sprožiti upravni spor na Upravnnem sodišču Republike Slovenije.
Na podlagi pozitivnega sklepa o izdaji garancije Sklada za bančne kredite s subvencijo obrestne mere bo Sklad s podjetjem podpisal pogodbo o izdaji garancije, podjetje pa bo z banko podpisalo kreditno pogodbo in uredilo zavarovanje kredita.
14. Razpoložljivost razpisne dokumentacije in kontakti za dodatne informacije
Razpisna dokumentacija vsebuje: navodila, besedilo javnega razpisa, merila za izbor upravičencev, vzorec prijavnega lista, vzorec pogodbe o odobritvi garancije za bančni kredit s subvencijo obrestne mere.
Razpisna dokumentacija je dosegljiva na spletni strani Sklada www.podjetniskisklad.si.
Vse ostale informacije dobite na tel. 02/234-12-88, 02/234-12-74, 02/234-12-42 in 02/234-12-64 ali na e-pošti razpisi@podjetniskisklad.si.
15. Viri financiranja: vir sredstev je dopolnjen Program instrumentov finančnega inženiringa za MSP v RS za obdobje 2009–2013 (v nadaljevanju: PIFI), Sporazuma o financiranju PIFI in Letnega načrta upravljanja holdinškega sklada za leto 2024, ki ga je potrdilo Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport (v nadaljevanju: MGTŠ), Dolgoročnega načrta ponovne uporabe sredstev Programa instrumentov finančnega inženiringa (PIFI) od leta 2017 naprej, ki ga je potrdilo MGRT s soglasjem št. 303-15/2014/135 z dne 8. 5. 2017.
16. »De minimis« in ostale zahteve
Skladno z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 z dne 13. december 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L, 2023/2831, 15. 12. 2023), skupni znesek pomoči, dodeljen enotnemu podjetju – končnemu prejemniku, ne sme presegati 300.000 EUR v obdobju zadnjih treh let, ne glede na obliko ali namen pomoči, ki se dodeli enotnemu podjetju s strani države članice. Za prvo leto se upošteva leto odobritve pomoči.
Enotno podjetje pomeni vsa podjetja, ki so med seboj najmanj v enem od naslednjih razmerij:
(a) podjetje ima večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov drugega podjetja;
(b) podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati večino članov upravnega, poslovodnega ali nadzornega organa drugega podjetja;
(c) podjetje ima pravico izvrševati prevladujoč vpliv na drugo podjetje na podlagi pogodbe, sklenjene z navedenim podjetjem, ali določbe v njegovi družbeni pogodbi ali statutu;
(d) podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na podlagi dogovora z drugimi delničarji ali družbeniki navedenega podjetja sámo nadzoruje večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov navedenega podjetja.
Podjetja, ki so v katerem koli razmerju iz točk (a) do (d) prek enega ali več drugih podjetij, prav tako veljajo za enotno podjetje.
V skladu s 5. členom Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831, se pomoč de minimis lahko kumulira s pomočjo de minimis do zgornje dovoljene meje (300.000 EUR), ne sme pa se kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep za tvegano financiranje, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, določen za posebne okoliščine vsakega primera v uredbi o skupinskih izjemah ali sklepu Komisije. Pomoč de minimis, ki ni dodeljena za določene upravičene stroške ali je tem stroškom ni mogoče pripisati, se lahko kumulira z drugo državno pomočjo, dodeljeno na podlagi uredbe o skupinskih izjemah ali sklepa Komisije.
Bruto ekvivalent nepovratnih sredstev je izračunan na podlagi referenčne obrestne mere, ki velja ob dodelitvi pomoči.
Vlagatelji, katerih vloge bodo v postopku ocenjevanja ocenjene pozitivno, bodo morali:
– hraniti vso dokumentacijo v zvezi s projektom v skladu z veljavnimi predpisi, vendar najmanj 10 let od datuma prenehanja garancije, za potrebe prihodnjih preverjanj. Pred iztekom tega datuma je lahko ta rok podaljšan zakonsko ali pa ga lahko podaljša Sklad;
– zagotoviti dostop do celotne dokumentacije v zvezi s projektom vsem organom, ki so vključeni v spremljanje izvajanja, upravljanja, nadzora in revizije javnega razpisa.
17. Pravila glede obdelave osebnih podatkov
Skladno z določili Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. 4. 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (GDPR), podajamo informacije o obdelavi osebnih podatkov.
Kontaktni podatki upravljavca osebnih podatkov:
Javni sklad Republike Slovenije za podjetništvo, Ulica kneza Koclja 22, 2000 Maribor
tel. 02/234-12-60,
spletna stran: www.podjetniskisklad.si,
e-naslov: info@podjetniskisklad.si.
Kontaktni podatki osebe, pooblaščene za varstvo osebnih podatkov:
tel. 02/234-12-51,
elektronska pošta: gdpr@podjetniskisklad.si.
Vrsta in namen obdelave osebnih podatkov:
Za namen izvajanja tega javnega razpisa se obdelujejo osebni podatki kot so ime in priimek, telefonska številka, elektronska pošta, osebni podatki, potrebni za preprečevanje pranja denarja in financiranja terorizma ter ostali osebni podatki v zvezi s finančno transakcijo končnega upravičenca.
Pravna podlaga za obdelovanje osebnih podatkov:
Javni razpis in namen sklenitve pogodbenega razmerja.
Uporabniki osebnih podatkov:
Uporabniki osebnih podatkov so Sklad, ministrstva, nadzorni organi, inšpekcije, revizijske družbe in računsko sodišče.
Pravice posameznika
S pisno zahtevo, poslano na Javni sklad Republike Slovenije za podjetništvo, Ulica kneza Koclja 22, 2000 Maribor ali na elektronski naslov gdpr@podjetniskisklad.si, lahko vlagatelj/kreditojemalec zahteva dostop, dopolnitev, popravek, blokiranje oziroma omejitev obdelave ali izbris osebnih podatkov, ugovarja obdelavi podatkov, ki se obdelujejo v zvezi z njim ter zahteva prenos podatkov.
Če vlagatelj/kreditojemalec meni, da se njegovi osebni podatki shranjujejo ali kako drugače obdelujejo v nasprotju z veljavnimi predpisi, ki urejajo varstvo osebnih podatkov, ima pravico do vložitve pritožbe pri Informacijskemu pooblaščencu.
Hramba osebnih podatkov:
Vse osebne podatke bo Sklad hranil 2 leti od zaključenega javnega razpisa oziroma v primeru sklenitve pogodbe 10 let po prenehanju pogodbenega razmerja.
Informacije o prenosu osebnih podatkov v tretjo državo in mednarodno organizacijo:
Osebni podatki se bodo prenašali v institucije EU–EK.
Osebni podatki se ne bodo prenašali v tretje države.
Javni sklad Republike Slovenije za podjetništvo