Št. 4300-6/2024/9 Ob-2587/24, Stran 1779
Republika Slovenija, Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, Kotnikova ulica 5, Ljubljana objavlja
za predstavitveno prodajni center pohištva v sklopu celovitega interjerja (JR INTERJER 2024 - 2026)
1. Pravne podlage
– Proračun Republike Slovenije za leto 2024 (Uradni list RS, št. 150/22 in 123/23),
– Proračun Republike Slovenije za leto 2025 (Uradni list RS, št. 123/23),
– Zakon o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2024 in 2025 (Uradni list RS, št. 123/23 in 12/24),
– Pravilnik o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22 in 106/23),
– Zakon o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23),
– Zakon o podpornem okolju za podjetništvo (Uradni list RS, št. 102/07, 57/12, 82/13, 17/15, 27/17, 13/18 – ZSInv in 40/23 – ZZrID-A),
– Uredba o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11),
– Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri; v nadaljnjem besedilu: ZIntPK),
– Uredba Komisije (EU) 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L št. 2023/2831 z dne 15. 12. 2023; v nadaljevanju besedila: Uredba 2023/2831/EU),
– Shema državnih pomoči »Program ukrepov MGTŠ za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti v obdobju 2024–2030 – de minimis« (št. priglasitve: M001-2632616-2024, datum potrditve sheme: 14. 3. 2024; trajanje sheme: do 31. 12. 2030),
– Program ukrepov Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti v obdobju 2024–2030, št. 3030-35/2023/13 z dne 5. 4. 2024,
– Izvedbeni dokument ukrepov razvoja lesnopredelovalne industrije do 2030 (Sklep Vlade RS št. 31000-1/2022/9 z dne 30. 5. 2022).
2. Ime oziroma naziv in sedež proračunskega uporabnika, ki dodeljuje sredstva: uporabnik državnega proračuna: Republika Slovenija, Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, Kotnikova ulica 5, Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo).
3. Namen, cilj in predmet javnega razpisa
3.1. Namen in cilj javnega razpisa
Namen javnega razpisa je predstaviti potencial domače pohištvene industrije na enem mestu (ang.: showroom) in tako spodbuditi njen nadaljnji razvoj.
Cilj javnega razpisa je vzpostavitev in delovanje predstavitveno prodajnega centra slovenske pohištvene industrije, ki bo omogočal celovito individualno obravnavo potrošnikov, kot tudi obravnava strokovnih tem s področja pohištva (izvedba vsaj 1 strokovnega dogodka mesečno).
3.2. Ciljne skupine/upravičenci
Ciljna skupina so podjetja s sedežem ali poslovno enoto ali podružnico v Republiki Sloveniji, ki se povezujejo v partnerstva, ki delujejo na področju lesarstva, torej podjetja, ki delujejo na ciljnih vsebinskih področij projekta ter imajo ustrezna znanja in izkušnje in so hkrati podjetja, ki so organizirana kot gospodarske družbe ali samostojni podjetniki posamezniki po Zakonu o gospodarskih družbah (ZGD-1).
3.3. Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje stroškov vzpostavitve in delovanja predstavitveno prodajnega centra slovenske pohištvene industrije, ki bo omogočal celovito individualno obravnavo potrošnikov, s tem se bo zviševala konkurenčnost panoge in podjetij.
4. Pogoji za kandidiranje
Vloga prijavitelja mora izpolnjevati vse pogoje razpisa.
Glede izpolnjevanja razpisnih pogojev vlagatelj in člani partnerstva/konzorcija podpišejo izjavo, s katero pod kazensko in materialno pravno odgovornostjo potrdijo izpolnjevanje in sprejemanje razpisnih pogojev za kandidiranje na tem javnem razpisu (izjava je del razpisne dokumentacije).
V primeru dvoma glede izpolnjevanja pogojev za kandidiranje lahko ministrstvo zahteva dodatna pojasnila in dokazila.
Izpolnjevanje pogojev mora biti razvidno iz vsebine celotne vloge. Če vloga ne bo izpolnjevala vseh pogojev, se zavrne.
V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po izdaji sklepa o dodelitvi sredstev do podpisa pogodbe o sofinanciranju, se pogodba ne bo podpisala, sklep o dodelitvi sredstev pa se odpravi oziroma razveljavi.
V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po podpisu pogodbe o sofinanciranju, lahko ministrstvo odstopi od pogodbe o sofinanciranju, pri čemer je upravičenec dolžan vrniti vsa že prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema sredstev na njegov transakcijski račun do dneva vračila sredstev v državni proračun Republike Slovenije.
Za izvedbo postopka obravnave vlog (preverjanje pogojev, ocenjevanje, priprava sklepov itd.) je imenovana komisija za izvedbo razpisa. Za vse pravočasne, pravilno označene in formalno popolne vloge (v nadaljevanju: formalna popolnost vloge) komisija najprej preveri, ali vloga izpolnjuje vse pogoje razpisa. Če ugotovi, da vloga ne izpolnjuje vseh pogojev razpisa, nadaljnjega ocenjevanja po merilih komisija ne izvede, vloga prijavitelja pa se zaradi neizpolnjevanja pogojev zavrne.
4.1. Splošni pogoji za prijavitelje in za posamezne člane partnerstva
Splošni pogoji za kandidiranje so:
1. Vloga mora biti skladna z namenom, ciljem in predmetom razpisa.
2. Prijavitelji so partnerstva oziroma konzorciji (v nadaljevanju: partnerstva), ki vključujejo najmanj 5 panožnih podjetij (natančnejša opredelitev je v poglavju Posebni pogoji za prijavitelje in člane partnerstva).
3. Partnerstvo oziroma konzorcij mora imenovati vodilnega partnerja, ki bo koordiniral in vodil projekt ter bo kontaktna točka z ministrstvom.
4. Prijavitelji morajo izpolnjevati pogoje, ki so v 3.2. poglavju »Ciljne skupine/upravičenci« navedeni za ciljne skupine/končne prejemnike (dodatni pogoji za upravičence so še navedeni v poglavju 4.2.).
5. Člani partnerstva oziroma prijavitelj nimajo neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti v višini 50 evrov ali več do ministrstva oziroma njegovih izvajalskih institucij (Slovenski podjetniški sklad, Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije), pri čemer neporavnane obveznosti izhajajo iz naslova pogodb o sofinanciranju oziroma o dodelitvi javnih sredstev in so bile kot neporavnane in zapadle spoznane v pravnomočni odločbi pristojnega organa.
6. Člani partnerstva oziroma prijavitelj nimajo neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti iz naslova obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, ki jih pobira davčni organ (v višini 50 eurov ali več na dan oddaje vloge); šteje se, da partner oziroma prijavitelj, ki je gospodarski subjekt, ne izpolnjuje obveznosti tudi, če nima predloženih vseh obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjega leta do dneva oddaje vloge.
7. Člani partnerstva oziroma prijavitelj niso v postopku prisilne poravnave, stečajnem postopku, postopku likvidacije ali prisilnega prenehanja, z njihovimi posli iz drugih razlogov ne upravlja sodišče, niso opustili poslovne dejavnosti in na dan oddaje vloge niso bili v stanju insolventnosti po določbah Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (ZFPPIPP) (Uradni list RS, št. 176/21 – uradno prečiščeno besedilo, 178/21 – popr., 196/21 – odl. US, 157/22 – odl. US in 102/23) in niso v postopku likvidacije po ZGD-1.
8. Člani partnerstva oziroma prijavitelj ne prejemajo oziroma niso v postopku pridobivanja državnih pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah po Zakonu o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb in zadrug v težavah (ZPRPGDZT) (Uradni list RS, št. 5/17) in niso podjetje v težavah skladno z 18. točko 2. člena Uredbe Komisije 651/2014/EU.
9. Glede člana partnerstva oziroma prijavitelja ni podana prepoved poslovanja v razmerju do ministrstva v obsegu, kot izhaja iz 35. člena ZlntPK.
10. Člani partnerstva oziroma prijavitelj skladno z Uredbo 2023/2831/EU ne smejo imeti registrirane glavne dejavnosti in tudi vsebina sofinanciranega projekta se ne sme nanašati na sledeče izključene sektorje:
– v primarni proizvodnji ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture;
– v predelavi in trženju ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine proizvodov, nabavljenih ali danih na trg;
– v primarni proizvodnji kmetijskih proizvodov;
– v predelavi in trženju kmetijskih proizvodov, v enem od naslednjih primerov:
– kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene oziroma količine takih proizvodov, ki so nabavljeni od primarnih proizvajalcev ali jih je na trg dalo zadevno podjetje;
– kadar je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce;
– za dejavnosti, povezane z izvozom v tretje države ali države članice, in sicer pomoč, neposredno povezano z izvoženimi količinami, vzpostavitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo;
– pod pogojem, da se domačim proizvodom in storitvam pri uporabi daje prednost pred uvoženimi.
11. Dejanski lastniki(i) sodelujočih družb v skladu z Zakonom o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (ZPPDFT-2) (Uradni list RS, št. 48/22 in 145/22) ni(so) vpleten(i) v postopke pranja denarja in financiranja terorizma.
12. Člani partnerstva oziroma prijavitelj niso v postopku vračanja neupravičeno prejete državne pomoči na podlagi odločbe Evropske komisije, ki je prejeto državno pomoč razglasila za nezakonito in nezdružljivo s skupnim trgom Skupnosti.
13. Člani partnerstva oziroma prijavitelj za iste že povrnjene upravičene stroške in aktivnosti, ki so predmet sofinanciranja v tem razpisu, niso pridobili sredstev iz drugih javnih virov (sredstev evropskega, državnega ali lokalnega proračuna) (prepoved dvojnega sofinanciranja).
4.2. Posebni pogoji za prijavitelje in člane partnerstva
Vlogo lahko odda podjetje, ki nastopa v vlogi vodilnega partnerja in bo v primeru izbora kot upravičenec vodil konzorcij partnerjev in odgovarjal za izvedbo projekta v skladu s cilji in pravili javnega razpisa.
Na javnem razpisu lahko kandidira partnerstvo:
– ki vključuje najmanj 5 in največ 10 panožnih podjetij;
– ki je v skladu z računovodskimi izkazi v evidenci AJPES v letu 2023 skupaj zaposlovalo vsaj 300 oseb;
– pri katerem morajo imeti vsaj trije partnerji več kot 20 zaposlenih na dan 31. 12. 2023;
– ki je v skladu z računovodskimi izkazi v evidenci AJPES v letu 2023 imelo skupno vsaj 20.000.000 EUR prihodkov;
– pri katerem mora vsak partner prejeti vsaj 10 %, vendar ne več kot 30 % za ta projekt odobrene subvencije;
– ki vključuje izključno partnerje, ki so vključeni samo v eni vlogi oziroma enem partnerstvu, ki kandidira na tem javnem razpisu.
Člani partnerstva (po odobritvi sofinanciranja: upravičenci) po tem javnem razpisu so lahko:
– panožna podjetja ali samostojni podjetniki, ki na trg uvajajo proizvode in storitve na področju rabe lesa in:
– imajo skladno s Prilogo I Uredbe o standardni klasifikaciji dejavnosti (Uradni list RS, št. 69/07, 17/08 in 27/24) registrirano dejavnost C 31 Proizvodnja pohištva,
– imajo izkazan skupen interes za razvoj v okviru panoge oziroma za oblikovanje verige vrednosti,
– so registrirana vsaj eno leto pred oddajo vloge na ta javni razpis za opravljanje dejavnosti v Republiki Sloveniji, kar je razvidno iz uradne evidence AJPES na dan 31. 12. 2023, in
– so zaposlovala vsaj 5 oseb na dan 31. 12. 2023.
V primeru, da je v partnerstvo vključen neupravičen partner, se le-ta izloči, partnerstvo pa pozove k opredelitvi, kako izločitev vpliva na projekt oziroma kdo bo prevzel naloge izločenega partnerja. Izpolnjevanje pogojev mora izhajati iz celotne vloge.
4.3. Posebni pogoji za projekt
1. Prijavitelj predloži finančno konstrukcijo projekta, ki vsebuje dinamiko po letih in vire financiranja. Financiranje oziroma zapiranje finančne konstrukcije subvencioniranih stroškov z lizingom ni dovoljeno.
2. Prijavitelj mora voditi posebno, ločeno knjigovodsko evidenco upravičenih in neupravičenih stroškov, skladno s tem razpisom, ki se nanašajo na projekt pod številko, ki jo bo navedel v Izjavi prijavitelja o izpolnjevanju razpisnih pogojev.
3. Projekt mora biti tržno naravnan (iz prijavne dokumentacije mora biti razvidno, da obstaja trg in možnost prodaje predvidenih izdelkov oziroma storitev).
4. Vlogi mora biti priložen poslovni načrt (pri izdelavi katerega se smiselno upoštevajo določila Uredbe o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ, Uradni list RS, št. 60/06, 54/10 in 27/16).
5. Projekt se ne sme začeti pred oddajo vloge na razpis, vendar se mora začeti izvajati v letu 2024 in trajati vsaj do leta 2026.
6. Prodajni center mora biti lociran v večjem slovenskem mestu, ki ima vsaj 50.000 prebivalcev.
Za dokazovanje izpolnjevanja dodatnih razpisnih pogojev prijavitelj podpiše izjavo (Izjava prijavitelja) o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev, s katerim pod kazensko in materialno pravno odgovornostjo potrdi izpolnjevanje in sprejemanje razpisnih pogojev za kandidiranje na razpisu). Izjava prijavitelja je del razpisne dokumentacije.
V primeru dvoma glede izpolnjevanja pogojev prijavitelja, lahko ministrstvo zahteva dodatna pojasnila ali dokazila.
Za vse zgoraj naštete pogoje je dokazovanje podrobneje predstavljeno v razpisni dokumentaciji.
5. Merila za ocenjevanje vlog in postopek izbora
Postopek in način izbora je podrobno naveden v razpisni dokumentaciji.
Komisija bo v prvi fazi preverjala formalno popolnost vlog. Vse formalno popolne vloge, ki bodo izpolnjevale pogoje za kandidiranje in bodo skladne z namenom javnega razpisa, bo ocenila komisija za dodelitev sredstev na osnovi naslednjih meril:
Merilo | Največje št. točk |
1. Število članov partnerstva | 10 |
2. Velikost prodajnega centra v kvadratnih metrih (m2) | 10 |
3. Skupni letni prodajni rezultati za leti 2022 in 2023 vseh članov partnerstva | 10 |
4. Trajnost projekta | 10 |
5. Tržna in prodajna naravnanost | 10 |
6. Vodenje in organizacija izvedbe projekta | 10 |
7. Uravnotežena sestava partnerstva (na dan 31. 12. 2023) | 5 |
Skupaj | 65 |
5.1. Postopek izbora
Postopek izbora (odpiranje, pregled formalne popolnosti, izpolnjevanja pogojev in ocenjevanje vlog ter pregled finančnega načrta) bo vodila komisija, imenovana s strani predstojnika ministrstva.
Pri odpiranju se bodo upoštevale vse vloge, ki bodone glede na način dostave prispele v vložišče Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport do roka za oddajo vloge.
Komisija bo v roku 8 dni od odpiranja vlog pisno pozvala k dopolnitvi tiste prijavitelje, katerih vloge niso popolne. Prijavitelj v dopolnitvi ne sme spreminjati višine zaprošenih sredstev, tistega dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta vloge ali tistih elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev njegove vloge glede na preostale vloge, ki jih je ministrstvo prejelo v postopku dodelitve sredstev. Rok za dopolnitev vlog ne sme biti daljši od petnajst dni. Nepopolne vloge, ki jih prijavitelji ne bodo dopolnili v skladu s pozivom za dopolnitev, bodo s sklepom zavržene.
Vlagatelj sme le ob pisnem soglasju ministrstva popraviti očitne računske napake, pri čemer se višina zaprošenih sredstev ne sme spreminjati.
Komisija za dodelitev sredstev bo z merili za ocenjevanje obravnavala (ocenila) vse pravočasne, formalno popolne in ustrezne vloge. Vloga, ki ne izpolnjuje pogojev iz razpisne dokumentacije, se kot neustrezna zavrne.
5.2. Pregled formalne popolnosti
Komisija bo ocenjevala le vloge, ki bodo prispele pravočasno, v pravilno označeni ovojnici in
– bodo predložene na predpisanih obrazcih iz razpisne dokumentacije;
– bodo skladne s pogoji, določenimi v 8. točki razpisne dokumentacije in jih
– bodo predložili upravičeni vlagatelji.
Predložena vloga mora biti v zaprtem ovitku, ovitek pa mora biti označen z navedbo javnega razpisa. Neustrezno označena vloga se s sklepom zavrže.
Formalno popolno vlogo sestavljajo ustrezno izpolnjeni obrazci in priloge, podpisani s strani zakonitih zastopnikov in žigosani (razen, če pravni subjekt ne posluje z žigom, kar je potrebno navesti na mestu, kjer je predviden žig):
– Obrazec št. 1: Vloga (del razpisne dokumentacije);
– Obrazec št. 2: Pooblastilo za potrebe preverjanja podatkov pri FURS;
– Obrazec št. 3: Izjava partnerjev o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev ter nameri k sodelovanju v partnerstvu (del razpisne dokumentacije);
– Namero o medsebojnem sodelovanju ali že sklenjen partnerski sporazum.
Vloga mora biti oddana v papirni obliki na obrazcih, ki so del razpisne dokumentacije in mora vsebovati vse zahtevane priloge in podatke.
Vlogo in poslovni načrt je potrebno posredovati tudi v elektronski obliki na podatkovnem nosilcu (CD ROM, DVD ali USB ključ). Obrazec št. 2: Pooblastilo za potrebe preverjanja podatkov pri FURS in Obrazec št. 3: Izjavo partnerjev o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev ter partnerstvu mora oddati vsak partner (vključno z vlagateljem), upošteva se tudi skenirana verzija.
Vloga na razpis mora biti oddana v skladu z navodili v razpisni dokumentaciji, in sicer v zaprti ovojnici z navedbo na sprednji strani, dobesedno in brez okrajšav: »Ne odpiraj – javni razpis interjer 2024–2026«, in s polnim nazivom in naslovom prijavitelja.
Neustrezno označene ter nepravočasno prispele vloge se ne bodo obravnavale, s sklepom bodo zavržene in vrnjene prijaviteljem.
5.3. Pregled izpolnjevanja pogojev
Pregled izpolnjevanja pogojev se bo izvajal za vsakega od vključenih partnerjev posebej. Izjavo o izpolnjevanju pogojev mora podpisano in pravilno izpolnjeno oddati vsak partner, vključen v partnerstvo.
Ministrstvo bo za potrebe tega javnega razpisa pridobivalo dokazila glede izpolnjevanja pogojev iz uradnih evidenc. Komisija bo preverjala izpolnjevanje pogojev s podatki iz evidenc Ajpes in FURS. Vlagatelj lahko iz razloga hitrejše izvedbe postopka ustrezno dokazilo o plačilu davkov in prispevkov za vse partnerje priloži tudi sam. Priporočljivo je, da vlagatelj na ta način preveri tudi izpolnjevanje pogojev vseh partnerjev.
V primeru dvoma glede upravičenosti katerega koli vlagatelja oziroma partnerja lahko ministrstvo zahteva dodatna pojasnila ali dokazila. V primeru, da posamezni partner ne izpolnjuje pogojev, se partner izključi iz obravnave vloge.
Če se oceni, da vloga ni skladna s predmetom, namenom in cilji javnega razpisa, ali da ne izpolnjuje vseh pogojev javnega razpisa, se ocenjevanje po merilih ne izvede, vloga pa se zavrne.
5.4. Ocenjevanje vlog
Komisija bo ocenila vloge glede na merila, določena v javnem razpisu in natančneje opisana v 12. točki razpisne dokumentacije.
Prag števila točk, nad katerim je lahko odobreno sofinanciranje, je 35 točk ali več. Vloga, ki doseže manj kot 35 točk, se zavrne.
Skupno število možnih točk je 65.
Komisija bo na osnovi rezultatov ocenjevanja po merilih na ravni javnega razpisa oblikovala predlog prejemnika sredstev. Izbrana bo največ ena vloga, ki bo po merilih za točkovanje vlog ocenjena z največ točkami.
V primeru, da več vlagateljev doseže enako število točk, se o izboru projekta odloči glede na število točk, doseženih v posameznih kriterijih po naslednjem vrstnem redu:
– Skupni letni prodajni rezultati za leti 2022 in 2023 vseh članov partnerstva;
– Trajnost projekta in
– Tržna in prodajna naravnanost.
Če število točk ostane enako, se izvede primerjava absolutnih vrednosti (npr. Trajnost projekta) v posameznih kriterijih, navedenih v prejšnjem odstavku, v istem vrstnem redu. Izbran je vlagatelj, ki ima višjo absolutno vrednost v navedenem vrstnem redu.
5.5. Dodelitev sredstev
O dodelitvi sredstev po tem razpisu bo na predlog komisije s sklepom o izbiri odločil predstojnik ministrstva. Prejemnik sredstev bo pozvan k podpisu pogodbe. V kolikor se v roku 8 dni od prejema poziva k podpisu pogodbe, nanj ne odzove, se šteje, da je umaknil vlogo za pridobitev sredstev.
6. Višina razpoložljivih sredstev
Okvirna skupna višina sredstev, ki so na razpolago za izvedbo predmetnega razpisa, je 900.000,00 EUR.
Proračunska postavka | Leto 2024 | Leto 2025 | Leto 2026 | SKUPAJ |
PP 231413 Spodbujanje lesne industrije | 200.000,00 | 500.000,00 | 200.000,00 | 900.000,00 |
Pravice porabe so na razpolago na proračunski postavki 231413 Spodbujanje lesne industrije, na evidenčnem projektu 2130-16-0005 Spodbujanje lesne industrije.
Višina razpisanih sredstev se lahko spremeni z objavo spremembe razpisa o povečanju sredstev v Uradnem listu RS vse do izdaje sklepov o izboru za sofinanciranje.
Del razpisanih sredstev lahko ostane nerazporejen v primeru premajhnega števila ustreznih vlog.
Dinamika sofinanciranja operacije bo določena s pogodbo o sofinanciranju med ministrstvom in izbranim prijaviteljem kot upravičencem, v odvisnosti od finančnega načrta izvajanja projekta in od razpoložljivosti proračunskih sredstev.
Izplačila ministrstva so odvisna od razpoložljivosti proračunskih sredstev in programa ministrstva za ta namen. V kolikor bi bile ukinjene ali zmanjšane pravice porabe na proračunskih postavkah, lahko ministrstvo razveljavi razpis in izdane sklepe o sofinanciranju, ali skladno s pogodbo o sofinanciranju določi novo pogodbeno vrednost ali dinamiko izplačil. V kolikor se izbrani prijavitelj ne strinja s predlogom ministrstva, se šteje, da odstopa od vloge oziroma od pogodbe o sofinanciranju.
Ministrstvo si pridružuje pravico, da lahko razpis kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)dodelitvi sredstev, prekliče, ali spremeni z objavo v Uradnem listu Republike Slovenije.
7. Obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva: obdobje upravičenosti stroškov in izdatkov se prične z datumom 12. 7. 2024 in konča 31. 10. 2026.
8. Shema in skladnost s pravili državnih pomoči
Ministrstvo bo sofinanciralo upravičene stroške v višini največ 50 %, preostanek zagotavljajo upravičenci.
Za partnerstva podjetij, ki bodo izbrana na osnovi tega javnega razpisa, bodo sredstva za upravičene stroške predstavljala pomoč po pravilu »de minimis«. Javni razpis se izvaja na osnovi priglašene sheme državne pomoči »Program ukrepov MGTŠ za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti v obdobju 2024–2030 – de minimis« (št. priglasitve: M001-2632616-2024, datum potrditve sheme: 14. 3. 2024; trajanje sheme: do 31. 12. 2030) v nadaljevanju: shema državnih pomoči de minimis).
Skupni znesek pomoči, dodeljen enotnemu podjetju na podlagi pravila de minimis ne sme presegati največje intenzivnosti pomoči ali zneska državne pomoči, kot določa shema državnih pomoči de minimis. Skupni znesek pomoči, dodeljen istemu podjetju – končnemu prejemniku na podlagi pravila de minimis ne sme presegati 300.000 EUR v kateremkoli obdobju treh poslovnih let. Za prvo leto se upošteva leto odobritve pomoči.
Razdelitev državne pomoči de minimis po posameznih partnerjih je del vloge in ga je potrebno izpolniti.
9. Upravičeni stroški, intenzivnost pomoči in način financiranja
Po tem javnem razpisu so do sofinanciranja upravičeni stroški, ki bodo pri prijavitelju oziroma članu partnerstva nastali od datuma 12. 7. 2024 do konca izvajanja projektnih aktivnosti (najkasneje do 31. 10. 2026) in jih bo vlagatelj oziroma projektni partner plačal do 31. 10. 2026 in jih z ustreznimi dokazili predložil do 3. 11. 2026.
Upravičeni so naslednji stroški:
– stroški plač v zvezi z delom za osebje, ki dela na prijavljenem projektu;
– posredni stroški v pavšalnem znesku v višini do 10 %. Posredni stroški vsebinsko obsegajo ostale stroške delovanja (npr. stroški pisarniškega materiala, elektrike, vode, telefona itd.);
– stroški najema poslovnih prostorov;
– stroški zunanjih izvajalcev (arhitekturne storitve, preureditev najemnih prostorov, komplementarna oprema, marketinške aktivnosti, svetovanje …).
Standardni strošek na enoto za eno vodstveno delovno mesto je 30,25 EUR na uro, za strokovno osebje, ki dela na prijavljenem projektu pa znaša standardni strošek na enoto 23,38 EUR na uro. Standardni strošek na enoto je izračunan na podlagi Metodologije, ki je del razpisne dokumentacije. Strošek zaposlenega na projektu je največ 160 efektivnih delovnih ur mesečno in do največ 1720 ur letno.
Vsi ostali stroški so neupravičeni.
Stroški in izdatki so upravičeni, če:
– so neposredno povezani s projektom, so potrebni za njegovo izvajanje in so v skladu s cilji projekta;
– so dejansko nastali za dela, ki so bila opravljena, za blago, ki je bilo dobavljeno, oziroma za storitve, ki so bile izvedene in je upravičenec dostavil dokazilo o njihovem plačilu;
– so pripoznani v skladu s skrbnostjo dobrega gospodarja;
– so nastali in so plačani v obdobju upravičenosti;
– temeljijo na verodostojnih knjigovodskih in drugih listinah.
Za stroške, ki so predmet sofinanciranja, partnerstvo ne sme prejeti sredstev iz drugih javnih virov financiranja. V primeru ugotovitve dvojnega financiranja stroškov podjetja iz različnih javnih virov, ministrstvo prekine izplačevanje sredstev in odstopi od pogodbe ter zahteva vračilo vseh že izplačanih sredstev v realni vrednosti, vključno z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila do dneva vračila. Dokazila se predložijo v predpisani obliki ob poročanju in zahtevku za sofinanciranje.
V primeru, da bo vlagatelj v vlogi navedel tudi stroške, ki niso upravičeni do sofinanciranja po tem javnem razpisu, bo komisija ustrezno znižala višino sofinanciranja ter vlagatelju predlagala nižji znesek sofinanciranja od zaprošenega. Če se vlagatelj s predlaganim znižanjem ne bo strinjal, se šteje, da odstopa od vloge. Komisija lahko pozove vlagatelje k ponovnem pregledu upravičenih stroškov, oziroma k redukciji stroškov, ki so po mnenju ocenjevalcev previsoko ali nerealno ocenjeni.
10. Način financiranja upravičenih stroškov
Sredstva za sofinanciranje bodo nakazana na osnovi izstavljenih zahtevkov za izplačilo, in sicer v enkratnem znesku po predložitvi in potrditvi zahtevka za izplačilo.
Sredstva, dodeljena v okviru razpisa, predstavljajo pomoč po pravilu »de minimis«.
Pri projektu se za uveljavljanje stroškov uporablja dokazila dejansko nastalih in plačanih upravičenih stroškov in SSE ter pavšal.
Upravičenci morajo izvesti projekt v skladu s temeljnimi načeli zakona o javnem naročanju, in sicer: (i) načelom gospodarnosti, učinkovitosti in uspešnosti, (ii) načelom zagotavljanja konkurence med ponudniki, (iii) načelom transparentnosti oddaje naročil, (iv) načelom enakopravne obravnave ponudnikov in (v) načelom sorazmernosti ter skladno z določili pogodbe o sofinanciranju. Upoštevanje naštetih načel se lahko izkazuje le na način, da se celoten postopek ustrezno dokumentira in obrazloži.
V okviru obravnave vlog prijaviteljev bo komisija izpolnjevanje pogoja za dodelitev pomoči po pravilu »de minimis« preverila na podlagi podatkov prijavitelja, ki so sestavni del vloge za izvedbo projekta, in dodatno s poizvedbo pri Sektorju za spremljanje državnih pomoči na Ministrstvu za finance.
V primeru, da komisija ugotovi, da bi skupna vrednost pomoči, dodeljene prijavitelju, presegala 300.000,00 EUR v obdobju treh poslovnih let, ne glede na obliko ali namen pomoči, pomoči takšni vlogi po pravilu »de minimis« ne bo dodelila.
V primeru prekoračitve dovoljenega zneska pomoči po pravilu »de minimis« v predpisanem obdobju, in sicer z dodelitvijo sredstev na podlagi tega razpisa, je upravičenec dolžan prejeta sredstva, s katerimi je zgornjo mejo dovoljene de minimis pomoči presegel, v celoti vrniti skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi.
Dovoljena je kumulacija pomoči po pravilu »de minimis« z drugimi vrstami pomoči za iste upravičene stroške, vendar le, če se s takšno kumulacijo ne preseže največja intenzivnost pomoči in znesek pomoči, dopustnih po drugih predpisih (shemah).
11. Roki in način prijave na razpis
Rok za oddajo vloge je 20. 8. 2024.
Vloge je potrebno vložiti na naslov: Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana. Kot pravočasne bodo upoštevane vloge, ki bodo do navedenega roka osebno oddane v času uradnih ur v vložišče ministrstva (pri recepciji) oziroma do navedenega roka priporočeno oddane na pošti. Upošteval se bo datum razviden iz poštnega žiga, odtisnjenega na ovojnici, ki za obravnavo ne sme biti kasnejši od roka za predložitev vlog. V primeru, da iz ovojnice ne bo razviden datum na poštnem žigu in v primeru neposredne predložitve vloge na sedežu ministrstva pa velja datum, vpisan na potrdilu ministrstva o prejemu pošiljke, ki prav tako ne sme biti kasnejši od roka za predložitev vlog.
Vlagatelj odda vlogo v imenu celotnega partnerstva.
Partnerji s podpisom izjave potrdijo zavezujočo namero sodelovanja, v primeru, da bo projekt izbran za sofinanciranje.
Oddaja vloge pomeni, da se partnerstvo strinja s celotno vsebino javnega razpisa.
12. Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu razpisa
Prijavitelji bodo o izidu njihove vloge obveščeni najkasneje v roku šestdeset dni od datuma odpiranja vlog.
Prijavitelji bodo na podlagi sklepa o izboru pozvani k podpisu pogodbe. Prijavitelj lahko umakne vlogo za pridobitev sredstev do pravnomočnosti sklepa o izboru.
Izbrani prijavitelj mora najkasneje do podpisa pogodbe o sofinanciranju skleniti pogodbo o najemu poslovnih prostorov in jo posredovati na ministrstvo.
Zoper sklep o (ne)izboru, se lahko v tridesetih dneh od prejema sklepa sproži upravni spor z vložitvijo tožbe na Upravno sodišče Republike Slovenije. Predmet tožbe ne morejo biti postavljena merila za ocenjevanje vlog. Vložena tožba ne zadrži podpisa pogodb o sofinanciranju.
Rezultati predmetnega razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletni strani ministrstva.
13. Varovanje osebnih podatkov in poslovna skrivnost
Varovanje osebnih podatkov, ki jih ministrstvu posredujejo prijavitelji oziroma upravičenci, bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja varovanje osebnih podatkov, vključno s Splošno uredbo GDPR1, Zakonom o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22) ter 115. in 140. členom Uredbe 1303/2013/EU.
1 Uredba (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov) (UL L št. 119 z dne 4. 5. 2016, str. 1), zadnjič popravljena s Popravkom (UL L št. 127 z dne 23. 5. 2018, str. 2).
Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja razen tistih podatkov, ki jih prijavitelj posebej označi, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZDavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US, 7/18 in 141/22; v nadaljnjem besedilu: ZDIJZ), ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Prijavitelj mora pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo ministrstvo lahko domnevalo, da vloga po stališču prijavitelja ne vsebuje poslovnih skrivnosti in drugih izjem iz 6. člena ZDIJZ.
Namen obdelave osebnih podatkov, ki jih ministrstvu posredujejo prijavitelji oziroma upravičenci, je izvedba razpisa, vodenje podatkov, evidenc, analiz in drugih zbirk za ministrstvo in nadzorne organe, in sicer o izidu razpisa in o izvajanju pogodbe o (so)financiranju. Nadalje je namen obdelave osebnih podatkov tudi izdelava študij in vrednotenj, sodelovanje in priprava oziroma izdelava vlog v postopkih pred pristojnimi organi (postopki pred sodnimi, preiskovalnimi ali drugimi pristojnimi organi). Osebni podatki se bodo obdelovali tudi za namene učinkovitega delovanja informacijskih sistemov ali pripomočkov, ki jih uporablja ali jih je dolžno uporabljati ministrstvo.
Podatki o sofinanciranih projektih, za katere je tako določeno s predpisi ali, ki so javnega značaja, se bodo objavili. Objavljen bo seznam upravičencev, ki bo obsegal navedbo upravičenca, naziv projekta, občino upravičenca in znesek javnih virov financiranja operacije. Objave podatkov o projektih in upravičencih do sredstev bodo izvedene v skladu z ZDIJZ.
14. Zahteve glede hranjenja dokumentacije in spremljanja ter evidentiranja
Prejemnik bo dolžan zagotavljati dostopnost in hrambo celotne originalne dokumentacije, vezane na projekt in zagotavljati ministrstvu in drugim nadzornim organom vpogled v navedeno dokumentacijo za potrebe bodočih preverjanj še 5 let po zaključku projekta.
Prejemnik mora voditi in spremljati porabo sredstev za projekt računovodsko ločeno na posebnem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi za vse transakcije v zvezi s projektom, tako da je v vsakem trenutku zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev, ne glede na računovodska pravila Republike Slovenije. Navedeno ne velja za poenostavljene oblike nepovratnih sredstev, za katere pa bo končni prejemnik dolžan voditi in spremljati prejeta sredstva za projekt.
15. Razpoložljivost razpisne dokumentacije: vsi potrebni podatki in navodila, ki bodo omogočila izdelavo popolne in pravilne vloge za dodelitev sredstev so navedeni v Razpisni dokumentaciji, ki bo od dne objave razpisa dalje objavljena na spletni strani https://www.gov.si/zbirke/javne-objave/
16. Dodatne informacije
Dodatne informacije v zvezi s pripravo prijav in pojasnila k razpisni dokumentaciji so prijavitelju dosegljivi izključno na podlagi pisnega zaprosila, posredovanega na elektronski naslov mitja.spes@gov.si.
Vprašanja morajo prispeti na zgornji naslov najkasneje tri delovne dni pred iztekom roka za oddajo vloge. Ministrstvo bo objavilo odgovore na vprašanja najkasneje en delovni dan pred iztekom posameznega roka za oddajo vloge, pod pogojem, da je bilo vprašanje posredovano pravočasno. Vprašanja, ki ne bodo pravočasna, ne bodo obravnavana. Objavljeni odgovori na vprašanja postanejo sestavni del razpisne dokumentacije. Vprašanja in odgovori bodo javno objavljeni na spletnem naslovu https://www.gov.si/zbirke/javne-objave/
Vprašanja in odgovori bodo objavljeni na spletni strani, zato bodite pri postavljanju vprašanj pozorni, da v njih ne razkrivate morebitnih osebnih podatkov, poslovnih skrivnosti in drugih podatkov, ki ne smejo biti javno objavljeni.
Prijavitelji bodo o vseh novostih sproti obveščeni preko spletne strani https://www.gov.si/zbirke/javne-objave/
Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport