Uradni list

Številka 57
Uradni list RS, št. 57/2024 z dne 12. 7. 2024
Uradni list

Uradni list RS, št. 57/2024 z dne 12. 7. 2024

Kazalo

Ob-2602/24, Stran 1793
Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije, Verovškova ulica 60, 1000 Ljubljana objavlja
javni razpis 
URE in razogljičenje v industriji (kratica javnega razpisa: JR URE-RvI) (Investicija D »Energetska učinkovitost in razogljičenje gospodarstva«, Komponenta 17 »REPowerEU« (C5 K17) NOO) 
Na podlagi določb:
– Uredbe Sveta (EU) št. 2020/2094 z dne 14. decembra 2020 o vzpostavitvi Instrumenta Evropske unije za okrevanje v podporo okrevanju po krizi zaradi COVID-19 (UL L št. 433I z dne 22. 12. 2020, str. 23),
– Uredbe (EU) št. 2021/241 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 12. februarja 2021 o vzpostavitvi Mehanizma za okrevanje in odpornost (UL L št. 57 z dne 18. 2. 2021, str. 17–75), nazadnje spremenjena z Uredbo (EU) 2024/795 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 29. februarja 2024 o vzpostavitvi platforme za strateške tehnologije za Evropo (platforma STEP) in spremembi Direktive 2003/87/ES ter uredb (EU) 2021/1058, (EU) 2021/1056, (EU) 2021/1057, (EU) št. 1303/2013, (EU) št. 223/2014, (EU) 2021/1060, (EU) 2021/523, (EU) 2021/695, (EU) 2021/697 in (EU) 2021/241 (UL L, 2024/795),
– Delegirane uredbe Komisije (EU) 2021/2106 z dne 28. septembra 2021 o dopolnitvi Uredbe (EU) 2021/241 Evropskega parlamenta in Sveta o vzpostavitvi Mehanizma za okrevanje in odpornost z določitvijo skupnih kazalnikov in podrobnih elementov preglednice kazalnikov okrevanja in odpornosti (UL L št. 429 z dne 1. 12. 2021, str. 83),
– Uredbe (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. junija 2020 o vzpostavitvi okvira za spodbujanje trajnostnih naložb ter spremembi Uredbe (EU) 2019/2088 (UL L št. 198 z dne 22. 6. 2020, str. 13), nazadnje dopolnjena z Delegirano uredbo Komisije (EU) 2023/2486 z dne 27. junija 2023 o dopolnitvi Uredbe (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z določitvijo tehničnih meril za pregled za določitev pogojev, pod katerimi se šteje, da gospodarska dejavnost bistveno prispeva k trajnostni rabi ter varstvu vodnih in morskih virov, prehodu na krožno gospodarstvo, preprečevanju in nadzorovanju onesnaževanja ali varstvu in obnovi biotske raznovrstnosti in ekosistemov, in za ugotavljanje, ali ta gospodarska dejavnost ne škoduje bistveno kateremu od drugih okoljskih ciljev, ter o spremembi Delegirane uredbe Komisije (EU) 2021/2178 glede posebnih javnih razkritij za te gospodarske dejavnosti (UL L, 2023/2486),
– Uredbe (EU, Euratom) 2018/1046 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. julija 2018 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije, spremembi uredb (EU) št. 1296/2013, (EU) št. 1301/2013, (EU) št. 1303/2013, (EU) št. 1304/2013, (EU) št. 1309/2013, (EU) št. 1316/2013, (EU) št. 223/2014, (EU) št. 283/2014 in Sklepa št. 541/2014/EU ter razveljavitvi Uredbe (EU, Euratom) št. 966/2012 (UL L št. 193 z dne 30. 7. 2018, str. 1), nazadnje spremenjena z Uredbo (EU, Euratom) 2022/2434 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 6. decembra 2022 o spremembi Uredbe (EU, Euratom) 2018/1046, kar zadeva določitev diverzificirane strategije financiranja za splošno metodo najemanja posojil (UL L 319, 13. 12. 2022, str. 1), Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20 in 3/22 – ZDeb,v nadaljevanju: ZIntPK),
– Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov), (UL L št. 119 z dne 4. 5. 2016, str. 1), nazadnje popravljena s Popravkom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (UL L št. 127 z dne 23. 5. 2018, str. 2) (v nadaljevanju: Splošna uredba GDPR),
– Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23),
– Proračuna Republike Slovenije za leto 2024 (DP 2024) (Uradni list RS, št. 150/22, 123/23),
– Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2024 in 2025 (Uradni list RS, št. 123/23 in 12/24),
– Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22 in 106/23),
– Uredbe o izvajanju Uredbe (EU) o Mehanizmu za okrevanje in odpornost z dne 22. oktobra 2021 (Uradni list RS, št. 167/21),
– Načrta za okrevanje in odpornost Republike Slovenije, potrjenega na Vladi RS dne 28. 4. 2021 in potrjenega z izvedbenim sklepom Sveta EU o odobritvi ocene načrta za okrevanje in odpornost za Slovenijo z dne 28. 7. 2021 (v nadaljevanju: NOO),
– Dodatka k Načrtu za okrevanje in odpornost z dne 28. septembra 2023, potrjenega z Izvedbenim sklepom Sveta EU o spremembi Izvedbenega sklepa z dne 28. julija 2021 o odobritvi ocene načrta za okrevanje in odpornost za Slovenijo z dne 10. oktobra 2023 (v nadaljevanju: Dodatek k NOO),
– Prilagoditve Operativnih ureditev za izvajanje Mehanizma za okrevanje in odpornost med Evropsko komisijo in Slovenijo z dne 27. 10. 2023,
– Smernic za določitev načina financiranja iz sredstev Mehanizma z okrevanje in odpornost, št. 546-2/2021/14, ki jih je Ministrstvo za finance izdalo dne 17. 1. 2022,
– Priročnika o načinu financiranja iz sredstev Mehanizma za okrevanje in odpornost, marec 2022, z vsemi spremembami,
– Smernic za določitev načina izvajanja Mehanizma za okrevanje in odpornost, št. 546-36/2022-1621/21, ki jih je Ministrstvo za finance izdalo dne 14. 4. 2022,
– Priročnika o načinu izvajanja Mehanizma za okrevanje in odpornost, april 2022, z vsemi spremembami,
– Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22),
– Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 187 z dne 26. 6. 2014, str. 1), nazadnje spremenjena z Uredbo Komisije (EU) 2023/1315 z dne 23. junija 2023 o spremembi Uredbe (EU) št. 651/2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe ter Uredbe (EU) 2022/2473 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za podjetja, ki se ukvarjajo s proizvodnjo, predelavo in trženjem ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, za združljive z notranjim trgom z uporabo členov 107 in 108 Pogodbe (UL L 167, 30. 6. 2023, str. 1–90), (v nadaljevanju: Uredba GBER),
– Programa ukrepov Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti v obdobju 2024–2030 z dne 8. 3. 2024, z vsemi spremembami,
– Uredbe o karti regionalne pomoči za obdobje 2022–2027 (Uradni list RS, št. 15/22 in 44/23; v nadaljevanju: Uredba o karti regionalne pomoči),
– sheme državne pomoči »Spodbude za energetsko učinkovitost in razogljičenje« (št. priglasitve: BE08-2632616-2024, datum potrditve sheme: 19. 6. 2024, trajanje sheme: do 31. 12. 2026),
– Zakona o podpornem okolju za podjetništvo (Uradni list RS, št. 102/07, 57/12, 82/13, 17/15, 27/17, 13/18 – ZSInv in 40/23 – ZZrID-A, v nadaljevanju: ZPOP-1),
– Uredbe o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11),
– Sklepa o ustanovitvi Javne agencije Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije (Uradni list RS, št. 93/15, 36/19 in 58/23),
– Programa dela in Finančnega načrta Javne agencije Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije za leti 2023 in 2024 – prečiščeno besedilo št. 1, ki ga je sprejel Svet agencije na 46. redni seji, dne 16. 6. 2023 in h kateremu je Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport podalo soglasje dne 29. 6. 2023, št. 302-31/2022/20,
– spremembe Programa dela in finančnega načrta Javne agencije Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije za leto 2024 – prečiščeno besedilo št. 1 ter Program dela in finančni načrt Javne agencije Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije za leto 2025, ki ju je sprejel Svet agencije na 50. redni seji, dne 13. 2. 2024 in h katerima je Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport podalo soglasje dne 22. 2. 2024, št. 302-60/2023/10,
– Krovnega sporazuma o prenosu dela nalog in o izvajanju ukrepov iz Načrta za okrevanje in odpornost, sklenjenega med Ministrstvom za gospodarstvo, turizem in šport ter Javno agencijo Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije št. 303-14-0/2022/1, z dne 16. 2. 2022,
– Pogodbe o izvajanju javnega razpisa URE in razogljičenje v industriji, sklenjene med Ministrstvom za gospodarstvo, turizem in šport ter Javno agencijo Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije, št. C2180-24-096001 z dne 10. 5. 2024.
1. Ime oziroma naziv in sedež organa, ki dodeljuje sredstva
Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: ministrstvo) nastopa na področju izvajanja Načrta za okrevanje in odpornost pri javnem razpisu URE in razogljičenje v industriji (v nadaljevanju: javni razpis) v vlogi nosilnega organa, ki iz spodaj navedenega vira zagotovi finančna sredstva za izvedbo javnega razpisa.
Izvajalec javnega razpisa je Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije, Verovškova ulica 60, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: agencija).
Finančna sredstva za izvedbo javnega razpisa zagotavlja Evropska unija iz naslova Sklada za okrevanje in odpornost oziroma se pravice porabe zagotavljajo iz podračuna, s katerim upravlja organ v sestavi Ministrstva za finance, Urad Republike Slovenije za okrevanje in odpornost (v nadaljevanju: URSOO), in na katerem se zbirajo sredstva Mehanizma za okrevanje in odpornost za financiranje ukrepov iz NOO.
2. Namen, cilj in predmet javnega razpisa ter območje izvajanja
Javni razpis se izvaja v skladu z NOO, ki je podlaga za koriščenje razpoložljivih sredstev iz Sklada za okrevanje in odpornost. Javni razpis se v Dodatku k NOO umešča v poglavje REPowerEU, v okvir investicije D »Energetska učinkovitost in razogljičenje gospodarstva«, Komponente 17 »REPowerEU« (C5 K17).
2.1 Namen javnega razpisa
Namen javnega razpisa je spodbujanje naložb v ukrepe učinkovite rabe energije in razogljičenje v industriji, s čimer se doseže prihranke pri porabi energije in zmanjšanje izpustov toplogrednih plinov (v nadaljevanju: TGP).
Spodbude za izvedbo projektov bodo prispevale k ciljem pobude REPowerEU, in sicer k zmanjšanju odvisnosti od fosilnih goriv ter k pospeševanju zelenega prehoda, z izboljšanjem energetske učinkovitosti, razogljičenjem in povečanjem rabe obnovljivih virov energije (v nadaljevanju: OVE). Prav tako bodo spodbude prispevale k uresničevanju ciljev Nacionalnega energetskega in podnebnega načrta Republike Slovenije 2030 (v nadaljevanju: NEPN 2030).
2.2 Cilj javnega razpisa
Cilj javnega razpisa je podpreti najmanj 22 projektov podjetij, ki se osredotočajo na:
– investicije za učinkovito rabo energije v industriji, vključno z investicijami v energetsko učinkovitost industrijskih stavb, katerih učinki bodo merljivi v smislu prihrankov končne energije (npr. vgradnja učinkovitih elektromotornih pogonov, krmilno-regulacijske opreme, uvajanja sistemov upravljanja z energijo, menjava proizvodnih naprav in opreme za energetsko učinkovitejše delovanje, izboljšanje sistemov ogrevanja in hlajenja, razsvetljava, izolacija idr.) in/ali
– investicije za razogljičenje oziroma zmanjšanje izpustov toplogrednih plinov iz industrijskih dejavnosti preko diverzifikacije energentov, ki pomenijo elektrifikacijo proizvodnih procesov, uvajanje in rabo OVE in/ali uporabo novih tehnoloških rešitev, uporabnih v proizvodnih procesih podprtega podjetja (npr. obnovljivi vodik), katerih učinki bodo merljivi po učinkih znižanja emisij TGP in znižanja porabe fosilnih virov energije v primarni energiji in/ali
– investicije v hranilnike električne in/ali toplotne energije, katerih učinki bodo merljivi v smislu količine inštaliranih moči (MW) in kapacitet shranjevanja (MWh) hranilnikov.
2.3 Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje stroškov izvedbe investicijskih projektov podjetij z namenom učinkovite rabe energije in razogljičenja v industriji za pospešitev zelenega prehoda in povečanja odpornosti.
Projekti prijaviteljev se lahko nanašajo na enega ali več sklopov aktivnosti, navedenih v nadaljevanju te točke, pri čemer mora projekt obvezno vsebovati 1. in/ali 2. sklop aktivnosti.
Sklop aktivnosti predstavlja tematsko ali funkcionalno ločen del projekta, ki je lahko izveden samostojno ali v povezavi z drugimi sklopi, in prispeva k ciljem projekta. Sklop aktivnosti lahko zajema več različnih investicij, kar prijavitelj opredeli v vlogi na javni razpis.
Vsi sklopi aktivnosti v okviru posamezne vloge štejejo kot en projekt, število sklopov pa ne vpliva na najvišjo in najnižjo dovoljeno načrtovano višino sofinanciranja upravičenih stroškov posameznega projekta, kot ju določa 7. točka poglavja 4.2. tega javnega razpisa.
1. sklop aktivnosti: naložbe v razogljičenje industrije
V okvir tega sklopa spadajo investicije za varstvo okolja, in sicer naložbe za zmanjševanje ali odstranjevanje izpustov TGP v industriji. V tem sklopu so lahko upravičene le naložbe v elektrifikacijo proizvodnih procesov in naložbe za zamenjavo fosilnih virov energije z obnovljivimi viri energije v proizvodnih procesih preko uporabe novih tehnoloških rešitev (npr. obnovljivi vodik) ter naložbe v zvezi z zajemanjem in transportom ogljikovega dioksida (v nadaljevanju: CO2). Projektne aktivnosti se lahko uvrstijo v ta sklop le v primeru, da se ne morejo uvrstiti v sklope 2–4.
2. sklop aktivnosti: naložbe v ukrepe za energetsko učinkovitost industrijskih procesov, ki niso vezani na delovanje stavb
V okvir tega sklopa spadajo investicije podjetij v energetsko učinkovitost industrijskih procesov, ki se ne nanašajo na delovanje stavb.
3. sklop aktivnosti: naložbe v ukrepe za energetsko učinkovitost v stavbah
V okvir tega sklopa spadajo investicije, ki podjetjem omogočajo, da dosežejo višjo energetsko učinkovitost v stavbah. Pomoč se lahko dodeli tudi za izboljšanje energetske učinkovitosti tehničnih stavbnih sistemov v stavbi. Pomoč se lahko dodeli samo lastniku(-om) stavbe, ki to stavbo uporablja za svojo dejavnost.
4. sklop aktivnosti: naložbe v spodbujanje proizvodnje energije iz obnovljivih virov, obnovljivega vodika, biogoriv in soproizvodnje z visokim izkoristkom
V okvir tega sklopa spadajo investicije v spodbujanje proizvodnje energije iz obnovljivih virov, obnovljivega vodika, biogoriv in soproizvodnje z visokim izkoristkom iz obnovljivih virov energije. V kolikor gre za investicijo v proizvodnjo energije iz obnovljivih virov, mora projekt vključevati tudi investicijo v hranilnike električne in/ali toplotne energije in ob tem vsebovati opredeljeno količino inštalirane moči in kapacitet shranjevanja hranilnika. Investicija v hranilnike električne in/ali toplotne energije je lahko povezana tudi z že obstoječim obratom za proizvodnjo energije iz obnovljivih virov. V kolikor gre za investicijo v proizvodnjo obnovljivega vodika, lahko investicija zajema tudi namensko infrastrukturo za prenos ali distribucijo obnovljivega vodika (na ravni podjetja in ne za tržne namene) ter skladišča za obnovljivi vodik (na ravni podjetja). V kolikor gre za investicijo v proizvodnjo biogoriv, bioplina in biomasnih goriv lahko investicija zajema tudi element za shranjevanje goriva (na ravni podjetja). V primeru podpore za tehnologije uporabe biogoriv se sme investicija nanašati izključno na trajnostna biogoriva v skladu s Smernicami o načrtih za okrevanje in odpornost v okviru REPower EU (2023/C 80/01)1.
V okviru tega sklopa so upravičene le naložbe, ki se izvedejo za potrebe izvajanja lastne industrijske dejavnosti.
Prijavitelj v vlogi na javni razpis opredeli, v kateri sklop oziroma sklope se umešča njegov projekt. Če agencija ob pregledu izpolnjevanja pogojev ugotovi, da je projekt umeščen v napačen sklop oziroma sklope, agencija sama umesti vlogo v drug, ustrezen sklop. Ob tem agencija prijavitelja pozove, naj zagotovi ustrezne popravke v obrazcih vloge, na podlagi katerih lahko agencija presodi izpolnjevanje razpisnih pogojev in zahtev za projekt.
2.4 Območje izvajanja
Projekti se morajo izvajati na območju Republike Slovenije.
Prijavitelj mora imeti v vlogi na javni razpis nedvoumno opredeljen kraj izvajanja aktivnosti projekta.
V kolikor bi se ugotovilo, da projekt ni bil izveden na območju Republike Slovenije, agencija odstopi od pogodbe o dodelitvi sredstev in zahteva vrnitev že izplačanih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun končnega prejemnika do dneva vračila sredstev s strani končnega prejemnika v Sklad NOO oziroma v proračun Republike Slovenije.
3. Ciljna skupina
Ciljna skupina so podjetja:
– ki so gospodarske družbe, kot jih opredeljuje prvi odstavek 3. člena Zakona o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 – uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13, 55/15, 15/17, 22/19 – ZPosS, 158/20 – ZIntPK-C, 18/21, 18/23 – ZDU-1O in 75/23; v nadaljevanju ZGD-1) in so organizirane v eni od oblik, opredeljenih v tretjem odstavku 3. člena ZGD-1 ter
– ki imajo glavno dejavnost najkasneje od 31. 12. 2023 uvrščeno v področje C – predelovalne dejavnosti po Standardni klasifikaciji dejavnosti – SKD 20082.
2 Dosegljivo na: https://www.stat.si/doc/pub/skd.pdf.
V ciljno skupino spadajo podjetja s sedežem v Republiki Sloveniji. V ciljno skupino spadajo tudi podjetja s sedežem v katerikoli drugi državi članici Evropske unije, ki se bodo s podpisom izjave zavezala, da bodo najkasneje ob podpisu pogodbe o dodelitvi sredstev imela poslovni naslov podružnice v Republiki Sloveniji, kar bodo dokazovala z vpisom v Sodni register skladno z Zakonom o sodnem registru (Uradni list RS, št. 54/07 – uradno prečiščeno besedilo, 65/08, 49/09, 82/13 – ZGD-1H, 17/15, 54/17 in 16/19 – ZNP-1). V primeru, da končni prejemnik do podpisa pogodbe o dodelitvi sredstev vpisa ne izvede, bo agencija odstopila od podpisa pogodbe o dodelitvi sredstev, sklep o izboru pa bo se odpravil.
4. Pogoji za kandidiranje
Vloga prijavitelja mora izpolnjevati vse pogoje javnega razpisa. Če bo kadarkoli v postopku obravnave vloge ugotovljeno, da kateri koli od pogojev ni izpolnjen, se vloga zavrne.
V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po izdaji sklepa o izboru, bo agencija odstopila od podpisa pogodbe o dodelitvi sredstev, sklep o izboru pa se bo odpravil.
V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po podpisu pogodbe o dodelitvi sredstev, bo agencija odstopila od le-te, pri čemer bo končni prejemnik dolžan vrniti vsa že prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi, ki tečejo od dneva nakazila na transakcijski račun končnega prejemnika do dneva vračila sredstev v Sklad NOO oziroma v proračun Republike Slovenije, skladno s pozivom agencije.
Za dokazovanje izpolnjevanja pogojev za kandidiranje prijavitelj podpiše izjavo – Obrazec 43, s katero pod kazensko in materialno pravno odgovornostjo potrdi izpolnjevanje in sprejemanje pogojev za kandidiranje na tem javnem razpisu. Agencija lahko ne glede na to preveri izpolnjevanje posameznih razpisnih pogojev tudi iz uradnih in drugih ustreznih evidenc.
3 Izjava je del razpisne dokumentacije
Navodila in posamezne listine/evidence za dokazovanje in preverjanje izpolnjevanja pogojev za kandidiranje so natančneje opredeljena v poglavju 3 Pojasnil tega javnega razpisa, ki so del razpisne dokumentacije.
V primeru dvoma glede izpolnjevanja pogojev prijavitelja se lahko od njega zahteva dodatna pojasnila ali dokazila.
4.1 Splošni pogoji za prijavitelje
1. Prijavitelj je gospodarska družba, kot jo opredeljuje prvi odstavek 3. člena ZGD-1, in je organizirana v eni od oblik, opredeljenih v tretjem odstavku 3. člena ZGD-1. Prijavitelji so tudi tuja podjetja pod pogoji iz 3. poglavja tega javnega razpisa.
2. Glavna dejavnost prijavitelja se najkasneje od dne 31. 12. 2023 uvršča v področje C Standardne klasifikacije dejavnosti – SKD 2008.
3. Prijavitelj mora imeti na dan oddaje vloge v opredeljenem kraju izvajanja aktivnosti projekta registriran sedež oziroma poslovni naslov, podružnico ali poslovno enoto. Sedež/poslovna enota/podružnica morajo biti vpisani v Poslovni register Slovenije/sodni register. Za podjetje s sedežem v katerikoli drugi državi članici Evropske unije pa z odstopanjem od prejšnjih dveh stavkov velja, da se mora podjetje ob oddaji vloge z izjavo obvezati, da bo do podpisa pogodbe o dodelitvi sredstev izvedlo vpis podružnice, kjer se bodo izvajale aktivnosti projekta, v sodni register skladno z Zakonom o sodnem registru4.
4 V primeru, da prijavitelj do podpisa pogodbe o dodelitvi sredstev vpisa ne izvede, bo agencija odstopila od podpisa pogodbe, sklep o izboru pa se odpravi
4. Prijavitelj se s podpisom izjave zaveže, da se bo projekt v celoti izvedel na območju Republike Slovenije, na lokaciji sedeža, poslovne enote ali podružnice podjetja.
5. Prijavitelj na dan oddaje vloge nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti v višini 50 eurov ali več do ministrstva oziroma njegovih izvajalskih institucij: Slovenskega podjetniškega sklada in Javne agencije Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije, pri čemer neporavnane obveznosti izhajajo iz naslova pogodb o dodelitvi sredstev iz javnih sredstev in so bile kot neporavnane in zapadle pred tem spoznane s pravnomočno odločbo pristojnega organa.
6. Prijavitelj nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti iz naslova obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, ki jih pobira davčni organ (v višini 50 evrov ali več na dan oddaje vloge); šteje se, da prijavitelj, ki je gospodarski subjekt, ne izpolnjuje obveznosti tudi, če na dan oddaje vloge ni imel predloženih vseh obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjega leta do dne oddaje vloge.
7. Prijavitelj ni v postopku prisilne poravnave, stečajnem postopku, postopku likvidacije ali prisilnega prenehanja, z njegovimi posli iz drugih razlogov ne upravlja sodišče, ni opustil poslovne dejavnosti in na dan oddaje vloge ni bil v stanju insolventnosti, v skladu z določbami Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 176/21 – uradno prečiščeno besedilo, 178/21 – popr., 196/21 – odl. US, 157/22 – odl. US, 35/23 – odl. US, 57/23 – odl. US in 102/23).
8. Prijavitelj ne prejema in ni v postopku pridobivanja državnih pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah po Zakonu o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb in zadrug v težavah (Uradni list RS, št. 5/17).
9. Prijavitelj ni podjetje v težavah skladno z 18. točko 2. člena Uredbe GBER 651/2014/EU.
10. Glede prijavitelja ni podana prepoved poslovanja v razmerju do ministrstva v obsegu, kot izhaja iz 35. in 36. člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije.
11. Prijavitelj je podpisal izjavo, da njegov(i) dejanski lastnik(i) v skladu s 24. členom Zakona o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (Uradni list RS, št. 48/22 in 145/22) ni(so) vpleten(i) v postopke pranja denarja in financiranja terorizma.
12. Prijavitelj ni v postopku vračanja neupravičeno prejete državne pomoči na podlagi odločbe Evropske komisije (EK), ki je prejeto državno pomoč razglasila za nezakonito in nezdružljivo s skupnim trgom Skupnosti. Šteje se, da prijavitelj naveden pogoj izpolnjuje, če odločba EK še ni dokončna, prijavitelj pa je domnevno nezakonito pridobljena sredstva v ustrezni višini položil na posebni skrbniški račun pri banki in z njimi ne razpolaga.
13. Prijavitelj za iste upravičene stroške in aktivnosti, ki so predmet sofinanciranja v tem javnem razpisu, ni in ne bo pridobil sredstev iz drugih javnih virov (sredstev evropskega, državnega ali lokalnega proračuna), vključno z de minimis pomočjo (prepoved dvojnega sofinanciranja).
14. Prijavitelj mora v zadnjih javno objavljenih letnih poročilih5 izkazovati čiste prihodke od prodaje v višini vsaj dvakratnika vrednosti upravičenih stroškov, ki jih za sofinanciranje uveljavlja na prijavljenem projektu.
5 Za slovenska podjetja se upoštevajo podatki v letnih poročilih, objavljenih na spletnih straneh Agencije Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve.
15. Podjetje mora biti ustanovljeno vsaj dve leti pred datumom oddaje vloge (upošteva se datum vpisa v sodni oziroma drug ustrezen register). Če podjetje izvaja projekt v poslovni enoti, mora biti ta ustanovljena vsaj dve leti pred datumom oddaje vloge na javni razpis (upošteva se datum vpisa v sodni oziroma drug ustrezni register). Pogoj velja tako za sedež domačega kot tudi tujega podjetja, ne velja pa v primeru podružnice tujega podjetja. Podružnica tujega podjetja mora biti do podpisa pogodbe s končnim prejemnikom vpisana v Sodni register skladno z Zakonom o sodnem registru (Uradni list RS, št. 54/07 – uradno prečiščeno besedilo, 65/08, 49/09, 82/13 – ZGD-1H, 17/15, 54/17 in 16/19 – ZNP-1).
4.2 Pogoji za projekt
Prijavljeni projekt mora izpolnjevati naslednje pogoje:
1. Projekt je skladen z namenom, ciljem in s predmetom javnega razpisa, kot so opredeljeni v poglavju 2 tega javnega razpisa.
2. Projekt se ne sme pričeti izvajati pred oddajo vloge na razpis, njegov zaključek pa je predviden najkasneje na dan 31. 5. 2026.
3. Projekt mora biti predviden za izvedbo v 1. in/ali 2. sklopu aktivnosti, kot sta opredeljena v poglavju 2.3 javnega razpisa, lahko pa je predviden za izvedbo tudi v 3. in/ali 4. sklopu aktivnosti, kot sta opredeljena v poglavju 2.3 javnega razpisa.
4. V vlogi predvideni cilji projekta morajo zagotavljati6:
6 Doseganje ciljev projekta se bo dokazovalo na način, določen v 18. poglavju tega javnega razpisa.
– Vsaj 10 % prihranka porabe končne energije pri projektih, ki vsebujejo investicijo/investicije, umeščene v sklop 2, kot je določen v poglavju 2.3 tega javnega razpisa;
– Vsaj 20 % prihranka porabe končne energije pri projektih, ki vsebujejo investicijo/investicije, umeščene v sklop 3, kot je določen v poglavju 2.3 tega javnega razpisa;
– Vsaj 10 % znižanja porabe fosilnih virov energije v primarni energiji pri projektih, ki vsebujejo investicijo/investicije, umeščene v sklop 1 ali 4, kot sta določena v poglavju 2.3 tega javnega razpisa.
5. Iz predložene finančne konstrukcije v okviru prijavljenega projekta mora biti razvidno, da so v celoti zagotovljena sredstva za zaprtje finančne konstrukcije projekta. Pri tem se poleg lastnih sredstev upoštevajo tudi pričakovana sredstva iz naslova tega javnega razpisa.
6. Prijavitelj je podpisal izjavo, da bo najkasneje pred oddajo zadnjega zahtevka za izplačilo pridobil vsa dovoljenja, pravice in soglasja, skladno z relevantnimi pravnimi podlagami.7
7 Pri zadnjem zahtevku za izplačila mora prejemnik priložiti vsa pridobljena dovoljenja, pravice in soglasja, razen dovoljenj, pravic in soglasij, za katere poglavje 8.1 pojasnil javnega razpisa zahteva, da se priložijo že ob vlogi na javni razpis.
7. Načrtovana višina sofinanciranja upravičenih stroškov posameznega projekta mora znašati najmanj 200.000,00 EUR ter hkrati ne sme presegati 1.900.000,00 EUR.
8. Načrtovana višina sofinanciranja upravičenih stroškov za sklop 3 lahko obsega največ 30 % od načrtovane višine sofinanciranja upravičenih stroškov celotnega projekta.
9. Prijavitelj se na javni razpis lahko prijavi samo z eno vlogo, v kateri lahko navede le en projekt, pri čemer vsi sklopi aktivnosti v okviru posamezne vloge štejejo za en projekt skladno z določili četrtega odstavka poglavja 2.3 javnega razpisa.
10. Projekt mora izkazovati spodbujevalni učinek8 in nujnost pomoči v skladu s 6. členom Uredbe GBER.
8 Spodbujevalni učinek pomeni, da projekt ne sme biti začet pred oddajo vloge na javni razpis.
11. Prijavitelj se zavezuje, da bo za projekt vodil ločeno knjigovodsko evidenco oziroma stroškovno mesto.
12. Projekt mora biti izveden v skladu z načelom, »da se ne škoduje bistveno okoljskim ciljem Evropske unije« (načelo DNSH)9, določenim v 17. členu Uredbe (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. junija 2020 o vzpostavitvi okvira za spodbujanje trajnostnih naložb ter spremembi Uredbe (EU) 2019/2088 (UL L št. 198 z dne 22. junija 2020, str. 13) in s »Tehničnimi smernicami za uporabo »načela, da se ne škoduje bistveno« v skladu z Uredbo o vzpostavitvi mehanizma za okrevanje in odpornost«.
9 Načelo DNSH je podrobneje opisano v 15. poglavju javnega razpisa.
13. Projekt se ne nanaša na:
i. dejavnosti v zvezi s fosilnimi gorivi, vključno z nadaljnjo uporabo, razen za dejavnosti in sredstva iz točke (ii) tega pogoja, pri katerih je uporaba fosilnih goriv začasna in tehnično neizogibna za pravočasen prehod na delovanje brez fosilnih goriv. Prijavitelj mora v tem primeru podati utemeljitev in časovni okvir za popolno postopno opuščanje fosilnih goriv, ki mora temeljiti na natančnih mejnikih.
ii. dejavnosti, ki so vključene v sistem EU za trgovanje z emisijami, če predvidena intenzivnost emisij ni znatno nižja od ustrezne referenčne vrednosti.10
10 Kadar podprta dejavnost doseže predvidene emisije toplogrednih plinov, ki niso bistveno nižje od ustreznih referenčnih vrednosti, se zagotovi razlaga razlogov, zakaj to ni mogoče. Referenčne vrednosti, določene za brezplačno dodelitev za dejavnosti, ki spadajo v področje uporabe sistema za trgovanje z emisijami, so določene v Izvedbeni uredbi Komisije (EU) 2021/447: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SL/TXT/?uri=CELEX %3A32021R0447
iii. dejavnosti, povezane z odlagališči odpadkov, sežigalnicami in napravami za mehansko biološko obdelavo.11
11 Ta izključitev se ne uporablja za projekte v okviru tega ukrepa za obstoječe obrate za mehansko biološko obdelavo, kadar so projekti v okviru tega ukrepa namenjeni povečanju energetske učinkovitosti ali naknadnemu opremljanju za postopke recikliranja ločenih odpadkov za kompostiranje bioloških odpadkov in anaerobno razgradnjo bioloških odpadkov, če taki projekti v okviru tega ukrepa ne omogočijo povečanja zmogljivosti obratov za predelavo odpadkov ali podaljšanja življenjske dobe obratov, za kar se predložijo dokazi na ravni obrata.
14. Prijavitelj, ki načrtuje investicijo v okviru projekta na napravi EU ETS, mora v vlogi podati identifikator naprave v identifikatorju dnevnika transakcij Evropske unije (EUTL), veljavne referenčne vrednosti12, namenjene izboljšavam, podprte tehnologije in ciljno zmanjšanje intenzivnosti emisij.
12 Referenčne vrednosti so določene v Izvedbeni uredbi Komisije (EU) 2021/447 z dne 12. marca 2021 o določitvi revidiranih referenčnih vrednosti za brezplačno dodelitev pravic do emisije za obdobje 2021–2025 v skladu s členom 10a(2) Direktive 2003/87/ES Evropskega parlamenta in Sveta: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SL/TXT/?uri=CELEX %3A32021R0447)
Prijavitelj utemelji in se z izjavo zaveže, da bo projekt izpolnil cilj, da bodo naložbe v naprave ETS omogočile bistveno zmanjšanje emisij pod referenčno vrednost iz direktive ETS. V primeru, da bo podprta dejavnost dosegla predvidene emisije, ki niso bistveno nižje, vendar še vedno nižje od ustrezne referenčne vrednosti, mora pojasniti razloge, zakaj to ni mogoče.
15. Prijavitelj mora imeti na dan oddaje vloge opravljen energetski pregled, ki ne sme biti starejši od štirih let in se mora nanašati na predmet projekta, ter se zaveže, da bo opravil najmanj usmerjen energetski pregled za zadevno investicijo/investicije, s katerim bo dokazal doseganje ciljev projekta, najkasneje v dveh letih po zaključku projekta. Prijavitelj se zaveže, da bo neposredno po zaključku projekta, za potrditev doseganja ciljev, pridobil neodvisno strokovno oceno, izdano s strani izvajalca, kot je opredeljen v Pravilniku o metodologiji za izdelavo in vsebini energetskega pregleda (Uradni list RS, št. 41/16 in 158/20)13.
16. V kolikor se projekt prijavitelja nanaša na sklop 3 v skladu s poglavjem 2.3 javnega razpisa, mora imeti prijavitelj najkasneje ob oddaji vloge izdelano energetsko izkaznico za stavbo, na kateri bodo izvedene investicije v okviru projekta, in se zaveže, da jo bo ponovno izdelal najkasneje v dveh letih po zaključku projekta. Prijavitelj se zaveže, da bo neposredno po zaključku projekta, za potrditev doseganja ciljev, pridobil računsko energetsko izkaznico, izdano s strani neodvisnega strokovnjaka (z licenco), v skladu s Pravilnikom o metodologiji izdelave in izdaji energetskih izkaznic stavb (Uradni list RS, št. 4/23)14.
17. Projekt, ki se nanaša na uvajanje vodikovih tehnologij (upravičen je samo obnovljivi vodik) mora vsebovati povzetek, kako rešitev izpolnjuje zahteve za obnovljivi vodik v skladu smernicami Evropske komisije o načrtih za okrevanje in odpornost v okviru REPowerEU (2023/C 80/01)15 in zahteve Direktive (EU) 2018/200116 ter njenih izvedbenih ali delegiranih aktov, vključno z Delegirano uredbo Komisije (EU) 2023/118417 in Delegirano uredbo Komisije (EU) 2023/118518. Vsi industrijski obrati, ki uporabljajo vodik, morajo doseči predvideno intenzivnost emisij toplogrednih plinov znatno pod referenčno vrednostjo ETS19.
19 https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SL/TXT/?uri=CELEX %3A32021R0447
18. Projekt, ki se nanaša na tehnologije, povezane s proizvodnjo pogonskih biogoriv, drugih tekočih biogoriv, bioplina (vključno z biometanom) in biomasnih goriv, mora vsebovati povzetek, kako rešitev izpolnjuje zahteve glede skladnosti s trajnostnimi merili in merili za prihranek emisij toplogrednih plinov iz Direktive (EU) 2018/200120 in njenih izvedbenih ali delegiranih aktov ter ali gre za proizvodnjo iz surovin iz Priloge IX k navedeni direktivi. V primeru proizvodnje biometana (upravičen je samo trajnostni biometan), mora projekt vsebovati povzetek, kako rešitev izpolnjuje zahteve za trajnostni biometan v skladu smernicami Evropske komisije o načrtih za okrevanje in odpornost v okviru REPowerEU (2023/C 80/01)21.
19. Projekt, ki se nanaša na soproizvodnjo z visokim izkoristkom z obnovljivimi viri energije, mora v primeru uporabe biomase, biti biomasa v skladu z Direktivo (EU) 2018/200122.
20. V projektih morajo biti upoštevana vsa dodatna pravila državne pomoči, navedena v poglavju 8 javnega razpisa in poglavju 5.2 Pojasnil javnega razpisa.
5. Odpiranje vlog, postopek in način preverjanja in izbora ter ocenjevalna merila
Postopek izbora se deli na postopek odpiranja in preverjanja formalne popolnosti vlog, postopek preverjanja pogojev ter na postopek ocenjevanja skladno z merili javnega razpisa.
Postopek javnega razpisa bo vodila komisija za izvedbo postopka javnega razpisa (v nadaljevanju: komisija), ki jo s sklepom imenuje direktor agencije ali od njega pooblaščena oseba. Za ocenjevanje vlog bodo lahko angažirani tudi zunanji strokovnjaki (ocenjevalci). Predlog izbora ocenjevalcev prejetih vlog pripravi komisija, potrdi pa ga direktor agencije.
5.1 Preverjanje formalne popolnosti vlog in izpolnjevanja pogojev za kandidiranje
Zaradi pričakovanega velikega števila vlog odpiranje vlog ne bo javno in bo izvedeno v prostorih agencije najkasneje v osmih dneh po datumu za oddajo vlog.
Na odpiranju bo komisija preverila pravočasnost, pravilno označenost in formalno popolnost prispelih vlog.
Neustrezno označene ter nepravočasno prispele vloge se ne bodo obravnavale in bodo s sklepom zavržene in po končanem postopku obravnave vlog ter po pravnomočnosti sklepa o zavrženju vrnjene prijavitelju.
V primeru, da se ugotovi formalna nepopolnost vloge, se prijavitelja pozove k dopolnitvi. Dopolnitev vlog je namenjena zagotovitvi morebitnih manjkajočih dokumentov, obrazcev oziroma podatkov. Prijavitelje se v ta namen pozove k dopolnitvi s pisnim pozivom za dopolnitev vloge, v katerem komisija določi tudi rok za dopolnitev, ki ne sme biti daljši od 15 dni. V primeru ugotovitve računskih napak jih sme agencija s soglasjem prijavitelja odpraviti tudi sama.
Prijavitelj v dopolnitvi ne sme poviševati višine zaprošenih sredstev23, ne sme spreminjati tistega dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta vloge ali tistih elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev njegove vloge glede na preostale vloge, ki jih je agencija prejela v postopku dodelitve sredstev, razen za dopolnitve, ki se nanašajo na popravek velikosti podjetja ali popravek uvrstitve v napačen sklop aktivnosti.
23 To določilo velja za formalno dopolnjevanje vloge. V kasnejšem postopku pregleda vloge pa se lahko višina zaprošenih sredstev zniža skladno s pozivom agencije v nekaterih drugih primerih, kot so navedeni v razpisni dokumentaciji.
Vloge prijaviteljev, ki so bili pozvani k dopolnitvi in se na poziv niso pravočasno in/ali ustrezno odzvali, se zavržejo.
Za vse pravočasne, pravilno označene in popolne vloge komisija za izvedbo postopka javnega razpisa najprej ugotovi, ali vloga izpolnjuje vse pogoje javnega razpisa. Če ugotovi, da vloga ne izpolnjuje katerega koli od pogojev javnega razpisa, se ocenjevanje po merilih ne izvede, vloga pa se s sklepom zavrne.
Če komisija za izvedbo postopka javnega razpisa pri pregledu izpolnjevanja pogojev ali v postopku ocenjevanja vlog odkrije nejasnosti ali neskladnosti v vlogi, lahko pozove prijavitelja k predložitvi dodatnih pojasnil ali dokazil.
5.2 Merila za ocenjevanje vlog
Vloge, za katere bo ugotovljeno, da izpolnjujejo pogoje javnega razpisa, bodo ocenjene po merilih za ocenjevanje vlog, navedenih v spodnji preglednici. Postopek ocenjevanja bo vodila komisija, s katero lahko kot ocenjevalci sodelujejo tudi zunanji strokovnjaki (v nadaljevanju: ocenjevalci). Predlog izbora ocenjevalcev prejetih vlog pripravi komisija, potrdi pa ga direktor agencije.
Merilo
Opis
Št. možnih točk
Merilo 1
Prispevek k razogljičenju in znižanju porabe fosilnih goriv 
– Stroškovna učinkovitost glede na povprečno letno znižanje izpustov toplogrednih plinov 
35
Merilo 2
Prispevek k učinkoviti rabi energije 
– Stroškovna učinkovitost glede na povprečne letne prihranke končne energije glede na najbolje rangiran projekt
35
Merilo 3
Kakovost projekta in ustreznost načrtovanja projekta 
– Vsebinska kakovost 
– Stopnja tehnološke odličnosti 
– Stopnja inovativnosti 
– Terminski in finančni načrt izvedbe projekta
20
Merilo 4
Prispevek h krožnemu gospodarstvu in digitalizaciji 
– Prispevek h krožnemu gospodarstvu 
– Prispevek k digitalizaciji gospodarstva
10
Skupaj
100
Način ocenjevanja vlog, način uporabe meril in pomen posameznih meril za ocenjevanje vlog so natančneje opredeljeni v 4. poglavju Pojasnil javnega razpisa.
5.3 Izbor projektov za sofinanciranje
Minimalno število točk, nad katerim je v primeru razpoložljivosti sredstev odobreno sofinanciranje, je 50 točk. Vloga, ki bo v postopku ocenjevanja prejela manj kot 50 točk, se zavrne.
Komisija med vlogami, ki so prejele vsaj 50 točk, predlaga za sofinanciranje vloge po vrstnem redu števila dobljenih točk od najbolje do najslabše ocenjene vloge do višine preostanka razpoložljivih sredstev.
V primeru, da ima več vlog enako število točk, se prednostni vrstni red določi po številu prejetih točk po merilih v naslednjem vrstnem redu:
– merilo 1 »Prispevek k razogljičenju in znižanju porabe fosilnih goriv«,
– merilo 2 »Prispevek k učinkoviti rabi energije«,
– merilo 3 »Kakovost projekta in ustreznost načrtovanja projekta«,
– merilo 4 »Prispevek h krožnemu gospodarstvu in digitalizaciji«.
V primeru, da bi bili tudi v tem primeru vlogi dveh ali več prijaviteljev še vedno enaki po številu prejetih točk, ima prednost projekt, ki ima višjo dodano vrednost na zaposlenega po podatkih v zadnjih javno objavljenih letnih poročilih24.
24 Za slovenska podjetja se upoštevajo podatki v letnih poročilih, objavljenih na spletnih straneh Agencije Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve.
Dodana vrednost na zaposlenega se izračuna po naslednji formuli: (([054]-[051])-[055]-[058])/[090]
[054] Kosmati donos od poslovanja
[051] Sprememba vrednosti zalog proizvodov in nedokončane proizvodnje
[055] Stroški blaga, materiala in storitev
[058] Drugi poslovni odhodki
[090] Povprečno število zaposlencev na podlagi delovnih ur v obračunskem obdobju
V kolikor tudi po tej prednostni opredelitvi ne bi bilo mogoče določiti prednostnega vrstnega reda, se za sofinanciranje izberejo vloge po vrstnem redu prispetja na agencijo.
Del razpisanih sredstev lahko ostane nerazdeljen v primeru premajhnega števila vlog, ki bi dosegle minimalno število točk, potrebnih za sofinanciranje. Del razpisanih sredstev lahko ostane nerazporejen tudi v primeru, ko ni na voljo dovolj razpoložljivih sredstev za podporo zadnje izmed vlog, ki je po izvedenem postopku ocenjevanja v vrsti za sofinanciranje, do celotnega, to je v vlogi zaprošenega sofinanciranja.
V slednjem primeru lahko agencija prijavitelja pozove k izjavi oziroma opredelitvi do možnosti izvedbe projekta z zmanjšanim obsegom sofinanciranja. V kolikor prijavitelj potrdi, da sprejema zmanjšan obseg sofinanciranja za izvedbo projekta in da prijavitelj lahko zagotovi dodatna lastna sredstva ter agenciji posreduje izjavo o zaprtju finančne konstrukcije in o izvedbi projekta kljub zmanjšanemu obsegu sofinanciranja, agencija izda sklep o izboru vloge z zmanjšanim obsegom sofinanciranja. V kolikor se prijavitelj ne strinja z izvedbo projekta z manjšim obsegom financiranja, lahko sredstva v skrajnem primeru ostanejo nerazporejena.
V primeru zvišanja razpisanih sredstev v skladu z osmim odstavkom 6. poglavja javnega razpisa ima postopek, naveden v osmem odstavku 6. poglavja javnega razpisa, prednost pred postopkom zmanjševanja obsega sofinanciranja za vlogo, ki je glede na višino prejetih točk v postopku ocenjevanja zadnja v vrsti za sofinanciranje, opisanim v prejšnjih dveh odstavkih te točke javnega razpisa.
V primeru, da posamezni prijavitelj odstopi od podpisa pogodbe o dodelitvi sredstev, se sproščena sredstva lahko dodelijo pozitivno ocenjenemu projektu, ki je naslednji v vrsti za sofinanciranje glede na višino prejetih točk, skladno z zgoraj opredeljenim postopkom, če sklep o zavrnitvi naslednjega v vrsti še ni pravnomočen.
6. Okvirna višina sredstev, ki so na razpolago
Okvirna skupna višina sredstev, ki so na razpolago za izvedbo predmetnega javnega razpisa, je do 42.170.000,00 EUR.
Pravice porabe so na razpolago na evidenčnem projektu 1611-21-0015 – Izvajanje načrta za okrevanje in odpornost in na proračunski postavki 230367 – C5K17ID Energetska učinkovitost in razogljičenje gospodarstva-NOO-MGTŠ:
v EUR 
Proračunska postavka
Leto 2025
Leto 2026
SKUPAJ
230367 – C5K17ID Energetska učinkovitost in razogljičenje gospodarstva-NOO-MGTŠ
21.000.000,00
21.170.000,00
42.170.000,00
Obdobje razpoložljivosti sredstev za javni razpis obsega proračunski leti 2025 in 2026, oziroma traja do porabe sredstev. V okviru javnega razpisa je predviden en rok za oddajo vlog.
V primeru, da se spremeni skupna višina razpisanih sredstev tega javnega razpisa, se to objavi v Uradnem listu Republike Slovenije do izdaje sklepov o izboru.
Dinamika sofinanciranja projekta bo določena s pogodbo o dodelitvi sredstev med agencijo in izbranim prijaviteljem kot končnim prejemnikom, v odvisnosti od finančnega načrta izvajanja projekta in od razpoložljivosti proračunskih sredstev.
Izplačila agencije so odvisna od razpoložljivosti proračunskih sredstev in programa agencije za ta namen. V kolikor bi bile ukinjene ali zmanjšane pravice porabe na proračunskih postavkah, lahko agencija razveljavi javni razpis in izdane sklepe o izboru ali skladno s pogodbo o dodelitvi sredstev določi novo pogodbeno vrednost ali dinamiko izplačil. Če se izbrani prijavitelj ne strinja s predlogom agencije, se šteje, da odstopa od vloge oziroma od pogodbe o dodelitvi sredstev. V primeru, da se zniža višina razpisanih sredstev, se to objavi na spletni strani agencije http://www.spiritslovenia.si.
Agencija si pridružuje pravico, da lahko javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru razveljavi, kar bo objavljeno v Uradnem listu Republike Slovenije.
Agencija lahko v primeru presežnega interesa s strani potencialnih prijaviteljev, kakovosti prejetih vlog ali iz drugih razlogov, vendar zgolj v primeru, ko bodo zagotovljena dodatna razpoložljiva sredstva za predmetni javni razpis iz naslova Mehanizma za okrevanje in odpornost, integralna sredstva ali sredstva iz drugih virov financiranja, po potrebi pred izdajo sklepov o izboru s spremembo javnega razpisa, ki bo objavljena v Uradnem listu RS in na spletni strani agencije, objavi zvišanje razpisanih sredstev. Zvišanje razpisanih sredstev bo pri tem prvenstveno najmanj tolikšno, kolikor znaša razlika med obstoječo razpisano vrednostjo in sredstvi, ki so potrebna za podporo ene oziroma zadnje izmed vlog, ki je po višini prejetih točk zadnja v vrsti za izdajo sklepa o izboru, in sicer do višine zaprošenega sofinanciranja, kot le-ta izhaja iz vloge. V primeru zagotovitve več dodatnih razpoložljivih sredstev (s katerimi je možno podpreti več kot zgolj eno oziroma zadnjo izmed vlog, ki so v vrsti za sofinanciranje), se projekti izbirajo na enak način kot navedeno v poglavju 5.3 javnega razpisa, torej glede na število prejetih točk v postopku ocenjevanja po merilih (od projektov, ki so v vrsti z več, do tistih projektov, ki so v vrsti z manjšim številom prejetih točk).
Navedena možnost zvišanja razpisane vrednosti je zgolj možnost in ne zaveza, saj v trenutku objave javnega razpisa agencija nima zagotovljenih dodatnih razpoložljivih sredstev nad višino trenutno razpisane vrednosti. Ob objavi spremembe javnega razpisa iz navedenega razloga bo agencija navedla novo, višjo razpisano vrednost ter tudi vir za to povišanje sredstev.
V kolikor sredstva v posameznem proračunskem letu ne bodo porabljena, se neporabljena sredstva lahko prenese v naslednje proračunsko leto v skladu z razpoložljivostjo proračunskih sredstev.
7. Obdobje izvajanja projekta in obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva
Obdobje izvajanja projekta se lahko prične najprej z oddajo vloge na javni razpis in traja največ do 31. 5. 2026.
Obdobje upravičenosti stroškov na javnem razpisu se prične najprej z oddajo vloge na javni razpis in traja največ do 31. 5. 2026.
Obdobje upravičenosti izdatkov je od datuma oddaje vloge na javni razpis do izstavitve zadnjega zahtevka za izplačilo, ko je tudi skrajni datum za zaključek projekta, kar ne sme biti kasneje kot 30. 6. 2026.
Obdobje za upravičenost javnih izdatkov je od datuma oddaje prve vloge na ta javni razpis do 31. 12. 2026.
V primeru tujih podjetij velja, da se obdobje upravičenosti stroškov in izdatkov prične z oddajo vloge na javni razpis, vendar po vpisu podružnice v Sodni register.
Za sofinanciranje se upoštevajo upravičeni stroški in izdatki na posameznem projektu, če so nastali in so plačani znotraj obdobja upravičenosti.
Datumi izstavitve zahtevkov za izplačilo in letna dinamika bodo določeni v pogodbi o dodelitvi sredstev.
Projekti, ki so se pričeli izvajati pred oddajo vloge na javni razpis, niso upravičeni do sofinanciranja. Za začetek izvajanja projekta se šteje trenutek, ko je sklenjena prva pravno zavezujoča zaveza, ki se nanaša na projekt in zaradi katere naložbe ni več mogoče preklicati.
Prijavitelj mora pri pripravi vloge in pri izvajanju projekta upoštevati, da morajo biti vsa plačila, da bi bila upravičena, izvršena do datuma izstavitve zadnjega zahtevka za izplačilo, ki predstavlja tudi zaključek projekta.
8. Shema in skladnost s pravili državnih pomoči
Sofinanciranje v okviru javnega razpisa bo potekalo na osnovi priglašene sheme državne pomoči »Spodbude za energetsko učinkovitost in razogljičenje« (št. priglasitve: BE08-2632616-2024, datum potrditve sheme: 19. 6. 2024, trajanje sheme: do 31. 12. 2026).
Prijavitelj mora upoštevati pravilo kumulacije državnih pomoči – skupna višina državne pomoči za projekt v zvezi z istimi upravičenimi stroški ne bo presegla največje intenzivnosti pomoči ali zneska državne pomoči, kot določa shema državnih pomoči, po kateri se izvaja predmetni javni razpis: »Spodbude za energetsko učinkovitost in razogljičenje« (št. priglasitve: BE08-2632616-2024, datum potrditve sheme: 19. 6. 2024, trajanje sheme: do 31. 12. 2026).
Pomoč se lahko kumulira z vsako drugo državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški, ki se deloma ali v celoti prekrivajo, samo če se s tako kumulacijo ne preseže največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, ki se po Uredbi GBER uporablja za to pomoč.
Pomoč se ne sme združevati s pomočjo dodeljeno po pravilu de minimis glede na iste upravičene stroške, če bi bile s tem presežene dovoljene meje intenzivnosti državnih pomoči.
Pomoč ni dovoljena v primerih, kadar je dodelitev pomoči pogojena z obveznostjo, da upravičenec uporabi doma proizvedeno blago ali storitve ali kadar je odvisna od uporabe domačih proizvodov v breme uvoženih proizvodov.
Prav tako pomoč ni dovoljena v primerih, ko bi se upravičencem omejevala možnost izkoriščanja rezultatov raziskav, razvoja in inovacij v drugih državah članicah.
Pomoč ni dovoljena za aktivnosti, povezane z izvozom, ko je pomoč neposredno vezana na izvožene količine, vzpostavitev in delovanje distribucijskega omrežja ali na druge tekoče izdatke, povezane z izvozno aktivnostjo.
Pomoč ni dovoljena za sektor ribištva in akvakulture v okviru področja uporabe Uredbe (EU) št. 1379/2013 Evropskega parlamenta in sveta25.
25 Uredba (EU) št. 1379/2013 Evropskega parlamenta in Sveta o skupni ureditvi trgov za ribiške proizvode in proizvode iz ribogojstva in o spremembi uredb Sveta (ES) št. 1184/2006 in (ES) št. 1224/2009 ter razveljavitvi Uredbe Sveta (ES) št. 104/2000 (UL L 354, 28. 12. 2013, str. 1).
Pomoč ni dovoljena za sektor predelave in trženja kmetijskih proizvodov, kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene oziroma količine takih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih je na trg dalo zadevno podjetje, ali kadar je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenesena primarne proizvajalce.
Pomoč ni dovoljena za sektor premogovništva za lažje zaprtje nekonkurenčnih premogovnikov, kakor jo zajema Sklep Sveta 2010/787/EU z dne 10. decembra 2010 (UL L št. 336 z dne 21. 12. 2010, str. 24).
Pomoč ni dovoljena za projekte s področja proizvajanja jedrske energije.
Dodatna pravila in omejitve, ki veljajo v povezavi s shemo državnih pomoči, so navedena v poglavju 5.2 Pojasnil javnega razpisa.
9. Upravičeni stroški
Upravičeni stroški, ki bodo priznani v okviru posameznega projekta, so stroški za izvajanje aktivnosti, ki se izvajajo v obliki projekta, s katerim se končni prejemnik prijavlja na predmetni javni razpis.
Upravičeni stroški bodo stroški investicij v opredmetena in neopredmetena sredstva, če bodo neposredno povezani z izvedbo projekta in bodo nastali od dneva oddaje vloge na javni razpis do zaključka trajanja obdobja upravičenih stroškov.
Za stroške investicij v opredmetena in neopredmetena sredstva, uporabljenih izključno za projekt, se za uveljavljanje upravičenih stroškov uporabljajo dokazila o dejansko nastalih in plačanih upravičenih stroških, ki so nastali in bili plačani v obdobju upravičenosti stroškov in izdatkov.
Podrobnejša določila glede zahtev državnih pomoči, upravičenih stroškov in načina dokazovanja so v poglavju 5.2 Pojasnil javnega razpisa. Intenzivnost pomoči po posameznih sklopih in vrstah naložb je razvidna iz Pojasnil javnega razpisa.
10. Rok in način prijave na javni razpis
Rok za oddajo vloge je 15. 10. 2024.
V primeru povečanja sredstev bodo v okviru spremembe javnega razpisa v Uradnem listu RS lahko določeni tudi dodatni roki za oddajo vlog.
Vloga mora biti pripravljena v slovenskem jeziku in skladno z določili tega javnega razpisa, Pojasnili k javnemu razpisu ter navodil na obrazcih. Stroški priprave vloge in oddaje vloge na predmetni javni razpis niso upravičen strošek in bremenijo prijavitelja. Navodila za oddajo popolne vloge so navedena v Pojasnilih javnega razpisa.
Oddaja vloge pomeni, da se je prijavitelj seznanil z vsebino javnega razpisa in razpisne dokumentacije in da se z njo strinja.
Vlogo je potrebno poslati/dostaviti na naslov: Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije, Verovškova ulica 60, 1000 Ljubljana.
Kot pravočasna bo upoštevana vloga, ki bo dostavljena agenciji do končnega roka za oddajo vlog, ki je naveden v prvem odstavku tega poglavja javnega razpisa. Samoiniciativna dopolnitev vloge je dopustna in mora biti dostavljena agenciji do roka za oddajo vlog.
Vloga se lahko dostavi po pošti ali osebno. Pri tem velja:
– če se vloga pošlje priporočeno po pošti, se kot datum dostave vloge na agencijo šteje datum oddaje pošiljke na pošto oziroma pogodbenemu izvajalcu priporočenih poštnih storitev. Datum oddaje pošiljke je razviden iz poštnega žiga, ovojnice, oziroma potrdila o oddaji priporočene pošiljke,
– če se vloga pošlje po pošti z navadno pošiljko, se kot datum in ura dostave vloge na agencijo šteje datum, ko agencija vlogo prejme. Datum prejema vloge na agencijo je razviden iz evidenčnega žiga agencije,
– če se vloga odda v hišni predalčnik agencije, na lokaciji Verovškova ulica 60, 1000 Ljubljana, se kot datum dostave vloge na agencijo šteje datum, ko agencija vlogo vzame iz hišnega predalčnika. Datum prejema vloge na agencijo je razviden iz evidenčnega žiga agencije,
– osebno se vloga odda v glavni pisarni agencije, na lokaciji Verovškova ulica 60, 1000 Ljubljana, v času uradnih ur med 9. in 13. uro. V tem primeru se kot datum dostave vloge na agencijo šteje datum, ko agencija vlogo prejme. Datum prejema vloge na agencijo je razviden iz evidenčnega žiga agencije. Izven uradnih ur agencije je možno dostaviti vlogo le na način iz prve, druge ali tretje alineje tega odstavka.
Vloga na javni razpis mora biti pripravljena v skladu s tem javnim razpisom in z navodili, ki so navedena v Pojasnilih k javnemu razpisu, in dostavljena v zaprti ovojnici z navedbo na sprednji strani, dobesedno in brez okrajšav: »Ne odpiraj – Vloga – Javni razpis RePower« ter z nazivom in naslovom prijavitelja.
V primeru samoiniciativne dopolnitve vloge veljajo določila sedmega odstavka tega poglavja javnega razpisa, pri čemer pa se na zaprto ovojnico napiše »Ne odpiraj – Dopolnitev vloge – Javni razpis RePower«.
11. Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa
Prijavitelji bodo o izidu javnega razpisa predvidoma obveščeni v roku devetdesetih dni od datuma odpiranja vlog. O dodelitvi sredstev bo s sklepom na predlog komisije odločil direktor agencije.
Prijavitelji bodo na podlagi sklepa o izboru pozvani k podpisu pogodbe o dodelitvi sredstev.
Prijavitelj lahko umakne vlogo za pridobitev sredstev do pravnomočnosti sklepa o izboru.
Prijavitelji, ki menijo, da jim razpisana sredstva neupravičeno niso bila dodeljena, lahko v tridesetih dneh od prejema sklepa agencije o ne-izboru sprožijo upravni spor z vložitvijo tožbe na Upravno sodišče Republike Slovenije. Predmet tožbe ne morejo biti postavljena merila za ocenjevanje vlog. Vložena tožba ne zadrži podpisa pogodb z izbranimi končnimi prejemniki.
Rezultati predmetnega javnega razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletni strani agencije.
12. Zahteve glede informiranja in obveščanja javnosti
Končni prejemniki morajo skladno s 34. členom Uredbe (EU) 2021/241 Evropskega parlamenta in Sveta o vzpostavitvi mehanizma za okrevanje in odpornost zagotavljati skladne, učinkovite in sorazmerne informacije različnim ciljnim skupinam, tudi medijem in javnosti, tako da navedejo izvor in zagotovijo prepoznavnost sredstev Evropske unije, tudi tako, da po potrebi na vidnem mestu prikažejo emblem Evropske unije in ustrezno izjavo o financiranju z napisom »Financira Evropska unija – NextGeneration EU«.
Natančnejše pravice in obveznosti iz naslova komuniciranja v zvezi s posameznim projektom so razvidne iz 6. poglavja Pojasnil javnega razpisa, ki so del razpisne dokumentacije, podrobneje pa se bodo določile tudi v pogodbi o dodelitvi sredstev.
13. Zahteve glede hranjenja dokumentacije in spremljanja ter evidentiranja
Končni prejemnik bo dolžan zagotavljati dostopnost in hrambo celotne originalne dokumentacije, vezane na projekt, in zagotavljati agenciji ter drugim nadzornim organom vpogled v navedeno dokumentacijo za potrebe bodočih preverjanj skladno s pravili Evropske unije in zakonodaje Republike Slovenije še deset let po njenem zaključku.
Končni prejemnik mora voditi in spremljati porabo sredstev za projekt in prejeta sredstva sofinanciranja projekta računovodsko ločeno na posebnem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi za vse transakcije v zvezi s projektom, tako da je v vsakem trenutku zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev, ne glede na računovodska pravila Republike Slovenije. Končni prejemnik, ki ne vodi knjig za projekt po ustrezni računovodski kodi, in iz svojih knjig ne more ločeno izpisati evidenc samo za posamezen projekt, mora za zagotavljanje ločenega vodenja knjig za projekt voditi druge pomožne knjige.
14. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije nadzornim organom
Končni prejemnik mora omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem projekta. Nadzor se izvaja s strani agencije, ministrstva, koordinacijskega organa (Urad MF za okrevanje in odpornost – URSOO), nacionalnega koordinatorja za revizijo (Urad za nadzor nad proračunom – UNP), nacionalnega koordinatorja za stroške (Ministrstvo za finance) in/ali drugih domačih ali evropskih nadzornih institucij (v nadaljevanju: nadzorni organi).
Končni prejemnik bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov sofinanciranega projekta. V primeru preverjanja na kraju samem bo končni prejemnik moral omogočiti vpogled v računalniške programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem projekta ter rezultate projekta. Končni prejemnik bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen, nadzorni organ pa lahko opravi pregled na terenu tudi brez predhodne najave. Končni prejemnik bo dolžan ukrepati skladno s priporočili iz poročil nadzornih organov in redno obveščati agencijo o izvedenih ukrepih.
15. Načelo »ne škoduj bistveno« (DNSH) v smislu člena 17 Uredbe (EU) 2020/852
Prijavitelj mora pri pripravi in izvajanju projekta upoštevati »načelo, da se ne škoduje bistveno«, kar pomeni, da se ne podpirajo ali izvajajo gospodarske dejavnosti, ki bistveno škodujejo kateremu koli od okoljskih ciljev v smislu člena 17 Uredbe (EU) 2020/852. Projekt mora biti skladen s »Tehničnimi smernicami za uporabo »načela, da se ne škoduje bistveno« v skladu z uredbo o vzpostavitvi mehanizma za okrevanje in odpornost«. Pri tem se upoštevata tako okoljski vpliv same dejavnosti kot okoljski vpliv proizvodov in storitev, ki jih ta dejavnost zagotavlja v njihovem celotnem življenjskem ciklu, pri čemer se zlasti upošteva proizvodnja, uporaba in konec življenjske dobe teh proizvodov in storitev.
Pri pripravi projekta naj bodo prijavitelji pozorni na vprašanje vplivov njihovega projekta na okolje.
Šteje se, da dejavnost bistveno škoduje:
(a) blažitvi podnebnih sprememb, kadar dejavnost privede do znatnih emisij toplogrednih plinov;
(b) prilagajanju podnebnim spremembam, kadar dejavnost privede do povečanega škodljivega vpliva na sedanje podnebje in pričakovano prihodnje podnebje, na dejavnost samo ali na ljudi, naravo ali sredstva;
(c) trajnostni uporabi in varstvu vodnih in morskih virov, kadar dejavnost škoduje:
(i) dobremu stanju ali dobremu ekološkem potencialu vodnih teles, vključno s površinskimi in podzemnimi vodami, ali 
(ii) dobremu okoljskemu stanju morskih voda; 
(d) krožnemu gospodarstvu, vključno s preprečevanjem odpadkov in recikliranjem, kadar:
(i) dejavnost privede do znatne neučinkovitosti pri uporabi materialov ali neposredne ali posredne rabe naravnih virov, kot so neobnovljivi viri energije, surovine, voda in zemlja, v eni ali več fazah življenjskega cikla proizvodov, vključno z vidika trajanja, popravljivosti, nadgradljivosti, možnosti ponovne uporabe ali recikliranja proizvodov; 
(ii) dejavnost privede do znatnega povečanja nastajanja, sežiganja ali odlaganja odpadkov, razen sežiganja nevarnih odpadkov, ki jih ni mogoče reciklirati, ali 
(iii) lahko dolgoročno odlaganje odpadkov bistveno in dolgoročno škoduje okolju; 
(e) preprečevanju in nadzorovanju onesnaževanja, kadar dejavnost privede do znatnega povečanja emisij onesnaževal v zrak, vodo ali zemljo v primerjavi s stanjem pred začetkom izvajanja te dejavnosti;
(f) varstvu in obnovi biotske raznovrstnosti in ekosistemov, kadar je dejavnost:
(i) znatno škodljiva za dobro stanje in odpornost ekosistemov ali 
(ii) škodljiva za stanje ohranjenosti habitatov in vrst, vključno s tistimi, ki so v interesu Evropske unije. 
Prijavitelj bo moral utemeljiti upoštevanje načela »ne škoduj bistveno« v vlogi na javni razpis in o tem poročati tekom izvajanja projekta.
16. Zagotavljanje enakih možnosti: končni prejemnik bo moral zagotoviti spodbujanje enakih možnosti moških in žensk ter preprečiti vsakršno diskriminacijo med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru predmetnega javnega razpisa, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti.
17. Varovanje osebnih podatkov in poslovna skrivnost
Varovanje osebnih podatkov, ki jih agenciji posredujejo prijavitelji oziroma končni prejemniki, bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja varovanje osebnih podatkov, vključno s Splošno uredbo GDPR in Zakonom o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22; ZVOP-2).
Več o varstvu osebnih podatkov in zavezah agencije je navedeno v Pojasnilih k javnemu razpisu.
Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja, razen tistih podatkov, ki jih prijavitelj posebej označi, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZDavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US, 7/18 in 141/22, v nadaljevanju: ZDIJZ), ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Prijavitelj mora pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo agencija lahko domnevala, da vloga po stališču prijavitelja ne vsebuje poslovnih skrivnosti in drugih izjem iz 6. člena ZDIJZ.
Podatki o sofinanciranih projektih, za katere je tako določeno s predpisi ali ki so javnega značaja, se bodo objavili. Objavljen bo seznam končnih prejemnikov, ki bo obsegal navedbo končnega prejemnika, naziv projekta in znesek javnih virov financiranja projekta. Objave podatkov o projektu in končnih prejemnikih sredstev bodo izvedene v skladu z ZDIJZ.
Skladno s tč. d) drugega odstavka 22. člena Uredbe 2021/241/EU je potrebno za namene revizije in nadzora in za zagotovitev primerljivih informacij o porabi sredstev v zvezi z ukrepi za izvajanje reform in naložbenih projektov v okviru NOO med drugim zbirati tudi podatke o imenih, priimkih in datumih rojstva dejanskih lastnikov prejemnika sredstev ali izvajalca, kot so opredeljeni v točki 6 člena 3 Direktive (EU) 2015/849 Evropskega parlamenta in Sveta.
Dejanski lastniki so opredeljeni v Zakonu o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma. V kolikor je končni prejemnik zavezan k vpisu podatkov v Register dejanskih lastnikov, ki ga vzdržuje in upravlja Agencija Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve (AJPES) skladno z 48. členom Zakona o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma, se šteje, da so podatki o njegovih dejanskih lastnikih razvidni iz omenjenega registra. Za ostale primere pa bo končni prejemnik s podpisom pogodbe o dodelitvi sredstev zavezan, da na poziv agencije in v roku, postavljenem v pozivu, agenciji posreduje te podatke.
18. Zahteve glede spremljanja in vrednotenja doseganja ciljev in kazalnikov projekta
Končni prejemnik bo za namen spremljanja in vrednotenja projekta dolžan spremljati in agenciji zagotavljati podatke o doseganju ciljev in kazalnikov projekta.
Končni prejemnik mora v vlogi realno prikazati načrtovani/e projektni/e cilj/e projekta. Preveč optimistična pričakovanja lahko privedejo do nedoseganja zastavljenega/ih projektnega/ih cilja/ev in so lahko podlaga za zahtevo za vračilo prejetih sredstev. Podatki iz vloge za prijavo (prejete dokumentacije) bodo osnova za spremljanje pričakovanega/ih projektnega/ih cilja/ev in bodo kot takšni tudi vključeni v pogodbo o dodelitvi sredstev.
V primeru, da končni prejemnik ob zaključku projekta ter v roku 24 mesecev po zaključku projekta ne bo dokazal uresničitev načrtovanega projektnega/ih cilja/ev v celoti, bo agencija zahtevala vračilo že izplačanih sredstev oziroma sorazmernega dela sredstev za nerealizirane aktivnosti in nedoseženi/e projektni/e cilj/e, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi, ki tečejo od dneva nakazila na transakcijski račun končnega prejemnika do dneva vračila sredstev v Sklad NOO oziroma v proračun Republike Slovenije, skladno s pozivom agencije.
Projektni cilj je cilj projekta, ki je vnesen v pogodbo o dodelitvi sredstev in na katerega se vežejo projektne aktivnosti.
Prijavitelj glede na vsebino projekta v obrazcu 2 vloge na razpis opredeli (najmanj) enega od navedenih projektnih ciljev, in sicer na način:
– Če projekt zajema investicije v 1. sklopu aktivnosti (kot je opredeljen v poglavju 2.3 javnega razpisa), se obvezno določi za projektni cilj ustrezen odstotek znižanja porabe fosilnih virov energije v primarni energiji (najmanj 10 %).
– Če projekt zajema investicije v 2. sklopu aktivnosti (kot je opredeljen v poglavju 2.3 javnega razpisa), se obvezno določi za projektni cilj ustrezen odstotek prihranka porabe končne energije (najmanj 10 %).
– Če projekt zajema investicije v 3. sklopu aktivnosti (kot je opredeljen v poglavju 2.3 javnega razpisa), se obvezno določi za projektni cilj ustrezen odstotek prihranka porabe končne energije (najmanj 20 %).
– Če projekt zajema investicije v 4. sklopu aktivnosti (kot je opredeljen v poglavju 2.3 javnega razpisa), se obvezno določi za projektni cilj ustrezen odstotek znižanja porabe fosilnih virov energije v primarni energiji (najmanj 10 %).
Končni prejemnik mora ob zaključku projekta podati zaključno poročilo, iz katerega je razvidno, da so vse aktivnosti v skladu z vlogo narejene, in priložiti ustrezna dokazila o izpolnjevanju ciljev projekta. Za potrditev doseganja ciljev, mora končni prejemnik pridobiti neodvisno strokovno oceno, izdano s strani izvajalca, kot je opredeljen v Pravilniku o metodologiji za izdelavo in vsebini energetskega pregleda (Uradni list RS, št. 41/16 in 158/20)26. V primeru izvajanja investicije v 3. sklopu aktivnosti pa mora pridobiti računsko energetsko izkaznico, izdano s strani neodvisnega strokovnjaka (z licenco), v skladu s Pravilnikom o metodologiji izdelave in izdaji energetskih izkaznic stavb (Uradni list RS, št. 4/23)27.
Končni prejemnik mora najkasneje v dveh letih po zaključku projekta opraviti usmerjen energetski pregled za zadevno investicijo/investicije (to so tiste investicije, ki so bile sofinancirane v okviru projekta), s katerim bo dokazal doseganje ciljev projekta28. Prihranki pri končni energiji in pri znižanju porabe fosilnih goriv se računajo za projekt.
28 V kolikor in ko bo s strani Agencije za energijo vzpostavljen sistem e-izkaznice za podporo poročanju o energetski učinkovitosti in njenem spremljanju, bodo rezultati energetskega pregleda predloženi v obliki e-izkaznice.
Končni prejemnik, ki izvaja investicije v 3. sklopu aktivnosti, mora najkasneje v dveh letih po zaključku projekta pridobiti energetsko izkaznico za objekt, ki je bil predmet investicije, iz katere bodo razvidni prihranki porabe končne energije. Prihranki pri končni energiji se računajo za projekt.
Iz razlike med vrednostmi v poročilu o energetskem pregledu in energetski izkaznici, ki ju je končni prejemnik predložil ob oddaji vloge, in poročilu o energetskem pregledu (oziroma usmerjenem energetskem pregledu za zadevno investicijo/investicije) in energetski izkaznici, ki ju končni prejemnik pridobi v dveh letih po zaključku projekta, mora biti razvidno izpolnjevanje projektnih ciljev.
Končni prejemnik, ki je v okviru projekta v 1. sklopu aktivnosti izvedel investicijo/investicije s področja elektrifikacije, mora po zaključku projekta dokazati, da je električna energija, ki se uporablja za ta namen, brezogljična. To dokazuje v letnih poročilih po zaključku projekta (5 let po zaključku projekta, s Potrdili o izvoru za nakup brezogljične električne energije). V primeru, da končni prejemnik teh dokazil ne bo predložil, bo agencija zahtevala vračilo že izplačanih sredstev oziroma sorazmernega dela sredstev, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi, ki tečejo od dneva nakazila na transakcijski račun končnega prejemnika do dneva vračila sredstev v Sklad NOO oziroma v proračun Republike Slovenije, skladno s pozivom agencije.
19. Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja projektov ali izvrševanja projektov prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti: v kolikor se ugotovi, da je v postopku potrjevanja projektov ali izvrševanja projektov prišlo do resnih napak, nepravilnosti ali kršitve obveznosti, ali pa končni prejemnik agencije ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani, oziroma da je posredoval neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev agencije o odobritvi sredstev, ali da je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu na nepošten način, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo končni prejemnik dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi, ki tečejo od dneva nakazila na transakcijski račun končnega prejemnika do dneva vračila sredstev v Sklad NOO oziroma v proračun Republike Slovenije, skladno s pozivom agencije. Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot sum goljufije.
20. Posledice, če se ugotovi, da aktivnosti na projektu niso bile skladne s pravom Evropske unije in pravom Republike Slovenije: v kolikor se ugotovi, da aktivnosti na projektu niso bile skladne s pravom Evropske unije in pravom Republike Slovenije, bo agencija odstopila od pogodbe, končni prejemnik pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi, ki tečejo od dneva nakazila na transakcijski račun končnega prejemnika do dneva vračila sredstev v Sklad NOO oziroma v proračun Republike Slovenije, skladno s pozivom agencije.
21. Posledice, če se ugotovi dvojno financiranje posameznega projekta, ali da je višina financiranja projekta presegla maksimalno dovoljeno stopnjo oziroma znesek pomoči
Dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ki so že bili povrnjeni iz katerega koli drugega vira, ni dovoljeno. V kolikor se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ali da je višina sofinanciranja projekta presegla maksimalne dovoljene stopnje oziroma najvišje dovoljene intenzivnosti ali znesek pomoči, lahko agencija odstopi od pogodbe in zahteva vračilo že izplačanih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi, ki tečejo od dneva nakazila na transakcijski račun končnega prejemnika do dneva vračila sredstev v Sklad NOO oziroma v proračun Republike Slovenije, skladno s pozivom agencije. Če je dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov namerno, se bo obravnavalo kot sum goljufije.
Nepovratna finančna spodbuda ne more biti dodeljena za ukrepe, za katere je vlagatelju že bila dodeljena spodbuda s strani dobaviteljev električne energije, toplote, plina ter tekočih in trdnih goriv končnim odjemalcem po Uredbi o zagotavljanju prihrankov energije (Uradni list RS, št. 96/14 in nasl.) ali druga povezana finančna spodbuda.
22. Razpoložljivost razpisne dokumentacije: vsi potrebni podatki in navodila, ki bodo omogočili izdelavo popolne in pravilne vloge za dodelitev sredstev, so navedeni v razpisni dokumentaciji, ki bo od dne objave javnega razpisa dalje objavljena na spletni strani agencije: http://www.spiritslovenia.si.
23. Dodatne informacije
Dodatne informacije v zvezi s pripravo prijav in pojasnila k razpisni dokumentaciji so prijavitelju dosegljivi na podlagi pisnega zaprosila, posredovanega na elektronski naslov: repower@spiritslovenia.si.
Vprašanja na zgornji naslov morajo prispeti najkasneje deset delovnih dni pred iztekom roka za oddajo vlog. Agencija bo objavila odgovore na vprašanja najkasneje tri delovne dni pred iztekom roka za oddajo vlog, pod pogojem, da je bilo vprašanje posredovano pravočasno. Vprašanja, ki ne bodo pravočasna, ne bodo obravnavana. Objavljeni odgovori na vprašanja bodo postali sestavni del razpisne dokumentacije. Vprašanja in odgovori bodo javno objavljeni na spletnem naslovu: http://www.spiritslovenia.si.29
29 Agencija v odgovorih na vprašanja ne tolmači velikosti potencialnih končnih prejemnikov, intenzitete pomoči in ostalih podatkov, ki se nanašajo na konkretnega potencialnega prijavitelja ali konkreten projekt.
Vprašanja in odgovori bodo objavljeni na spletni strani, zato bodite pri postavljanju vprašanj previdni, da v njih ne razkrivate morebitnih osebnih podatkov, poslovnih skrivnosti in drugih podatkov, ki ne smejo biti javno objavljeni.
Agencija bo predvidoma organizirala informativne dneve. Datumi in druge informacije o informativnih dnevih bodo objavljeni na spletnem naslovu: http://www.spiritslovenia.si.
Potencialni prijavitelji bodo o vseh novostih sproti obveščeni preko spletne strani: http://www.spiritslovenia.si.
SPIRIT Slovenija, javna agencija za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti