Uradni list

Številka 57
Uradni list RS, št. 57/2024 z dne 12. 7. 2024
Uradni list

Uradni list RS, št. 57/2024 z dne 12. 7. 2024

Kazalo

Ob-2609/24, Stran 1805
Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije, Verovškova ulica 60, 1000 Ljubljana objavlja
javni razpis 
za sofinanciranje individualnih nastopov podjetij na mednarodnih sejmih v letih 2024–2028 (kratica javnega razpisa: JR SEJMI 24-28) 
1. Pravne podlage
(1) Podlage za izvedbo Javnega razpisa za sofinanciranje individualnih nastopov podjetij na mednarodnih sejmih v letih 2024–2028 (v nadaljnjem besedilu: javni razpis) so predvsem:
– Uredba (EU) 2021/1058 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o Evropskem skladu za regionalni razvoj in Kohezijskem skladu (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 60), zadnjič popravljena s Popravkom (UL L št. 13 z dne 20. 1. 2022, str. 74; v nadaljnjem besedilu: Uredba 2021/1058/EU),
– Uredba (EU) 2021/1060 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o določitvi skupnih določb o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu plus, Kohezijskem skladu, Skladu za pravični prehod in Evropskem skladu za pomorstvo, ribištvo in akvakulturo ter finančnih pravil zanje in za Sklad za azil, migracije in vključevanje, Sklad za notranjo varnost in Instrument za finančno podporo za upravljanje meja in vizumsko politiko (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 159), zadnjič spremenjena z Uredbo (EU) 2023/435 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. februarja 2023 o spremembi uredb (EU) št. 2021/241 glede poglavij REPowerEU v načrtih za okrevanje in odpornost ter spremembi uredb (EU) št. 1303/2013, (EU) 2021/1060 in (EU) 2021/1755 ter Direktive 2003/87/ES (UL L št. 63 z dne 28. 2. 2023, str. 1; v nadaljnjem besedilu: Uredba 2021/1060/EU),
– Uredba Sveta (EU, Euratom) 2020/2093 z dne 17. decembra 2020 o določitvi večletnega finančnega okvira za obdobje 2021–2027 (UL L št. 433I z dne 22. 12. 2020, str. 11), zadnjič spremenjena z Uredbo Sveta (EU, Euratom) 2022/2496 z dne 15. decembra 2022 o spremembi Uredbe (EU, Euratom) 2020/2093 o določitvi večletnega finančnega okvira za obdobje 2021–2027 (UL L št. 325 z dne 20. 12. 2022, str. 11),
– Uredba (EU, Euratom) 2020/2092 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 16. decembra 2020 o splošnem režimu pogojenosti za zaščito proračuna Unije (UL L št. 433I z dne 22. 12. 2020, str. 1), zadnjič popravljena s Popravkom (UL L št. 2023/90149 z dne 5. 12. 2023, str. 94),
– Uredba (EU, Euratom) 2018/1046 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. julija 2018 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije, spremembi uredb (EU) št. 1296/2013, (EU) št. 1301/2013, (EU) št. 1303/2013, (EU) št. 1304/2013, (EU) št. 1309/2013, (EU) št. 1316/2013, (EU) št. 223/2014, (EU) št. 283/2014 in Sklepa št. 541/2014/EU ter razveljavitvi Uredbe (EU, Euratom) št. 966/2012 (UL L št. 193 z dne 30. 7. 2018, str. 1), zadnjič spremenjena z Uredbo (EU, Euratom) 2022/2434 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 6. decembra 2022 o spremembi Uredbe (EU, Euratom) 2018/1046, kar zadeva določitev diverzificirane strategije financiranja za splošno metodo najemanja posojil (UL L št. 319 z dne 13. 12. 2022, str. 1),
– Uredba (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. junija 2020 o vzpostavitvi okvira za spodbujanje trajnostnih naložb ter spremembi Uredbe (EU) 2019/2088 (UL L št. 198 z dne 22. 6. 2020, str. 13), zadnjič spremenjene z Delegirano uredbo Komisije (EU) 2023/2486 z dne 27. junija 2023 o dopolnitvi Uredbe (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z določitvijo tehničnih meril za pregled za določitev pogojev, pod katerimi se šteje, da gospodarska dejavnost bistveno prispeva k trajnostni rabi ter varstvu vodnih in morskih virov, prehodu na krožno gospodarstvo, preprečevanju in nadzorovanju onesnaževanja ali varstvu in obnovi biotske raznovrstnosti in ekosistemov, in za ugotavljanje, ali ta gospodarska dejavnost ne škoduje bistveno kateremu od drugih okoljskih ciljev, ter o spremembi Delegirane uredbe Komisije (EU) 2021/2178 glede posebnih javnih razkritij za te gospodarske dejavnosti (UL L št. 2023/2486 z dne 21. 11. 2023; v nadaljnjem besedilu: Uredba (EU) 2020/852),
– Uredba o izvajanju uredb (EU) in (Euratom) na področju izvajanja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 21/23 z dne 17. 2. 2023,
– drugi delegirani akti, ki jih Komisija sprejme v skladu s 113. in 114. členom Uredbe (EU) 2021/1060 z vsemi spremembami,
– Zakon o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23),
– Uredba o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11),
– Zakon o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2024 in 2025 (Uradni list RS, št. 123/23 in 12/24),
– Proračun Republike Slovenije za leto 2024 (Uradni list RS, št. 150/22 in 123/23), oziroma vsakokratni veljavni proračun Republike Slovenije,
– Uredba (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov) (UL L št. 119, z dne 4. 5. 2016, str. 1), zadnjič popravljena s Popravkom (UL L št. 127 z dne 23. 5. 2018, str. 2; v nadaljnjem besedilu: Splošna uredba GDPR),
– Zakon o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22), (v nadaljnjem besedilu: ZVOP-2),
– Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri; v nadaljnjem besedilu: ZIntPK),
– Partnerski sporazum med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje 2021–2027, št. CCI 2021SI16FFPA001, z dne 12. 9. 2022,
– Program evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, št. CCI 2021SI16FFPR001, z dne 12. 12. 2022, z vsemi spremembami,
– Listina Evropske unije o temeljnih pravicah (UL C št. 326 z dne 26. 10. 2012, str. 391),
– Konvencija Združenih narodov o pravicah invalidov (https://www.uradni-list.si/glasilo-uradni-list-rs/vsebina/86045),
– Uredba Komisije (EU) 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L št. 2023/2831 z dne 15. 12. 2023) z vsemi spremembami, (v nadaljnjem besedilu: Uredba 2023/2831/EU),
– Uredba Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 187 z dne 26. 6. 2014 str. 1) z vsemi spremembami,
– Sheme pomoči »Program ukrepov MGTŠ za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti v obdobju 2024–2030 – de minimis« (št. Sheme: M001-2632616-2024),
– Pravilnik o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22 in 106/23),
– Program ukrepov Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti v obdobju 2024–2030, različica 1.0, potrjena s sklepom št. 303-35/2023/4 z dne 8. 3. 2024,
– Zakon o podpornem okolju za podjetništvo (Uradni list RS, št. 102/07, 57/12, 82/13, 17/15, 27/17, 13/18 – ZSInv in 40/23 – ZZrID-A; v nadaljnjem besedilu: ZPOP-1),
– Zakon o spodbujanju investicij (Uradni list RS, št. 13/18, 204/21, 29/22 in 65/23),
– Program spodbujanja investicij in internacionalizacije slovenskega gospodarstva z dne 9. 12. 2021,
– Sklep o ustanovitvi Javne agencije Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije (Uradni list RS, št. 93/15, 36/19 in 58/23),
– Program dela in Finančni načrt Javne agencije Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije za leti 2023 in 2024 – prečiščeno besedilo št. 1, ki ga je sprejel Svet agencije na 46. redni seji dne 16. 6. 2023 in h kateremu je Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport podalo soglasje dne 29. 6. 2023, št. 302-31/2022/20,
– Sporazum o prenosu in načinu izvajanja nalog izvajalskega telesa v okviru evropske kohezijske politike 2021-2027, sklenjen med agencijo in ministrstvom dne 19. 9. 2023,
– Pogodba št. C2180-23-700010 – SPIRIT 23-28/SJM z dne 27. 12. 2023,
– Odločitev o podpori Ministrstva za kohezijo in regionalni razvoj v vlogi organa upravljanja za strukturne sklade in kohezijski sklad št. 3032-87/2024-1630-11 z dne 10. 7. 2024.
2. Naziv in sedež posredniškega telesa, ki dodeljuje sredstva
(1) Posredniško telo: Republika Slovenija, Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo).
(2) Izvajalsko telo: Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije, Verovškova ulica 60, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: agencija).
3. Uvrstitev javnega razpisa v Program evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji: javni razpis za izbor operacij delno financira Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj (ESRR). Javni razpis za izbor operacij se izvaja v okviru »Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji« (prednostna naloga 1 »Inovacijska družba znanja«, specifičen cilj RSO1.3. »Krepitev trajnostne rasti in konkurenčnosti MSP ter ustvarjanje delovnih mest v MSP, med drugim s produktivnimi naložbami (ESRR)«).
4. Namen, cilj in predmet javnega razpisa
4.1. Namen javnega razpisa
(1) Namen javnega razpisa je preko sofinanciranja upravičenih stroškov za individualne nastope podjetij na mednarodnih sejmih povečati možnost predstavitve izdelkov/storitev podjetij mednarodni poslovni javnosti, povečati možnosti poslovnega sodelovanja podjetij s tujimi partnerji ter mednarodno konkurenčnost in stopnjo internacionalizacije le-teh.
4.2. Cilj javnega razpisa
(1) Cilj javnega razpisa je podpreti individualne sejemske nastope mikro, malih in srednje velikih podjetjih (v nadaljnjem besedilu: MSP) na mednarodnih sejmih, da bi se s tem pripomoglo k doseganju specifičnega cilja RSO1.3. »Krepitev trajnostne rasti in konkurenčnosti MSP ter ustvarjanje delovnih mest v MSP, med drugim s produktivnimi naložbami (ESRR)«; področje internacionalizacije in sodelovanja na področju makroregij preko oblikovanja partnerstev s podjetji na tujih trgih, promocije in krepitve znamk proizvodov in storitev slovenskih podjetij v tujini ter skupnih vlaganj na tujih trgih.
4.3. Predmet javnega razpisa
(1) Predmet javnega razpisa je sofinanciranje predstavitve izdelkov in/ali storitev MSP na mednarodnih sejmih v letih 2024–2028 zaradi okrepitve mednarodne konkurenčnosti MSP in/ali možnosti uvajanja izdelkov/storitev na tujih trgih in/ali povečanja možnosti poslovnega sodelovanja MSP s tujimi partnerji.
4.4. Kazalniki
(1) Kazalniki Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, ki se bodo spremljali na ravni javnega razpisa, so:
– RCO01 – 322 podjetij, ki so prejela podpro (od tega: mikro, mala, srednja, velika; Kohezijska regija Vzhodna Slovenija)
– RCO02 – 322 podjetij, ki so prejela podpro v obliki nepovratnih sredstev (od tega: mikro, mala, srednja, velika; Kohezijska regija Vzhodna Slovenija)
– RCO01 – 403 podjetij, ki so prejela podpro (Kohezijska regija Zahodna Slovenija)
– RCO02 – 403 podjetij, ki so prejela podpro v obliki nepovratnih sredstev (Kohezijska regija Zahodna Slovenija).
5. Regija izvajanja
(1) Operacije se bodo izvajale na dveh programskih območjih:
– Kohezijska regija Vzhodna Slovenija in
– Kohezijska regija Zahodna Slovenija.
(2) Prijavitelji bodo upravičeni do sredstev tistega programskega območja, kjer bodo imeli na dan oddaje vloge na ta javni razpis sedež in bodo v tem programskem območju opravljali dejavnost. Sedež mora biti vpisan v Poslovni register Slovenije/Sodni register.
(3) Za vsakega od prijaviteljev mora biti v vlogi na javni razpis nedvoumno opredeljeno, v katerem od programskih območij in občini ima sedež.
(4) Prijavitelj ima lahko sedež podjetja v kateremkoli programskem območju oziroma občini. Razdelitev slovenskih občin na kohezijski regiji Vzhodna oziroma Zahodna Slovenija je razvidna iz razpisne dokumentacije.
(5) Sprememba programskega območja po oddaji vloge in do datuma izplačila zahtevka za izplačilo, v kolikor je vloga izbrana za sofinanciranje, ni dovoljena in predstavlja upravičen razlog za zavrnitev vloge s sklepom1 oziroma razveljavitev izdanega sklepa o izboru2 oziroma odpoved pogodbe o sofinanciranju3. V kolikor pride do spremembe programskega območja v treh letih od izplačila zahtevka za izplačilo, agencija zahteva vračilo sorazmernega dela izplačanih sredstev.
1 Če agencija spremembo ugotovi tekom obravnave vloge.
2 Če agencija spremembo ugotovi po izdaji sklepa, ki še ni pravnomočen, in še pred podpisom pogodbe o sofinanciranju. Z nadomestnim sklepom se vloga zavrne in hkrati razveljavi prvotni sklep.
3 Če agencija spremembo ugotovi po podpisu pogodbe o sofinanciranju, vendar še pred izplačilom zahtevka za izplačilo.
6. Ciljne skupine/upravičenci
(1) Ciljna skupina/končni prejemniki so MSP:
– ki želijo svoje poslovanje diverzificirati na tuje trge in/ali
– širiti obstoječe dejavnosti na tujih trgih in/ali
– predstaviti svoje izdelke/storitve tujim potencialnim partnerjem.
(2) Kot MSP šteje mikro, mala ali srednje velika pravna ali fizična oseba. Velikost MSP se določa v skladu z določili Priloge I Uredbe 651/2014/EU.
(3) MSP se mora ukvarjati z gospodarsko dejavnostjo v Republiki Sloveniji in je organiziran kot:
– gospodarska družba ali samostojni podjetnik v skladu z Zakonom o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 – uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13, 55/15, 15/17, 22/19 – ZPos S, 158/20 – ZintPK-C, 18/21, 18/23 – ZDU-1O in 75/23; v nadaljnjem besedilu: ZGD-1),
– zadruga z omejeno odgovornostjo ali zadruga brez odgovornosti v skladu z Zakonom o zadrugah (Uradni list RS, št. 97/09 – uradno prečiščeno besedilo in 121/21; v nadaljnjem besedilu ZZad).
(4) Upravičenci so prijavitelji, ki bodo dosegli prag točk za sofinanciranje, za katere se izda sklep o izboru in s katerimi se podpiše pogodba o sofinanciranju.
7. Pogoji za kandidiranje
(1) Vloga prijavitelja mora izpolnjevati vse zahteve in pogoje javnega razpisa. Izpolnjevanje pogojev mora izhajati iz vsebine celotne vloge.
(2) Glede izpolnjevanja razpisnih pogojev prijavitelj podpiše izjavo, s katero pod kazensko in materialno pravno odgovornostjo potrdi izpolnjevanje in sprejemanje razpisnih pogojev za kandidiranje na tem javnem razpisu (izjava je del razpisne dokumentacije). Agencija lahko ne glede na to preveri izpolnjevanje posameznih pogojev za kandidiranje tudi iz uradnih in drugih ustreznih evidenc ter na podlagi pridobljenih podatkov na spletu.
(3) Način ugotavljanja izpolnjevanja pogojev za kandidiranje je natančneje opredeljen v razpisni dokumentaciji.
(4) V primeru dvoma glede izpolnjevanja pogojev za kandidiranje lahko agencija od prijavitelja zahteva dodatna pojasnila in/ali dokazila.
(5) Če se v postopku obravnave vlog ugotovi, da katera od vlog ne izpolnjuje vseh pogojev javnega razpisa, se taka vloga s sklepom zavrne.
(6) V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev javnega razpisa za katero od prejetih vlog ugotovi po izdaji sklepa o izboru, ki še ni pravnomočen, se pogodba o sofinanciranju za tako vlogo ne bo podpisala. Z nadomestnim sklepom se bo taka vloga zavrnila in hkrati se bo razveljavil prvotni sklep.
(7) V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev javnega razpisa za katero od prejetih vlog ugotovi po podpisu pogodbe o sofinanciranju, bo agencija odstopila od pogodbe o sofinanciranju, pri čemer bo upravičenec moral vrniti vsa prejeta sredstva po pogodbi o sofinanciranju v roku 30 dni od pisnega poziva agencije in skladno s tem pozivom, povečana za zakonske zamudne obresti od dneva nakazila na TRR upravičenca do dneva nakazila v dobro proračuna Republike Slovenije.
7.1. Pogoji za operacijo
(1) Splošni pogoji za prijavitelje so:
1. Prijavitelj je subjekt, kot je opredeljen v drugem in tretjem odstavku 6. poglavja tega javnega razpisa.
2. Prijavitelj na dan oddaje vloge nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti do ministrstva in izvajalskih institucij ministrstva, agencije in Slovenskega podjetniškega sklada (v višini 50 evrov ali več) iz naslova pogodb o dodelitvi sredstev iz javnih sredstev in so bile kot neporavnane in zapadle spoznane v pravnomočni odločbi pristojnega organa.
3. Prijavitelj na dan oddaje vloge nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti iz naslova obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, ki jih pobira davčni organ (v višini 50 eurov ali več); šteje se, da prijavitelj, ki je gospodarski subjekt, ne izpolnjuje obveznosti tudi, če na dan oddaje vloge ni imel predloženih vseh obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjega leta do dne oddaje vloge.
4. Prijavitelj ni v postopku prisilne poravnave, stečajnem postopku, postopku likvidacije ali prisilnega prenehanja, z njegovimi posli iz drugih razlogov ne upravlja sodišče, ni opustil poslovne dejavnosti in na dan oddaje vloge ni bil v stanju insolventnosti, v skladu z določbami Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 176/21 – uradno prečiščeno besedilo, 178/21 – popr., 196/21 – odl. US, 157/22 – odl. US, 35/23 – odl. US, 57/23 – odl. US in 102/23) in ni v postopku likvidacije po ZGD-1.
5. Prijavitelj ne prejema in ni v postopku pridobivanja državnih pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah po Zakonu o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb in zadrug v težavah (Uradni list RS, št. 5/17).
6. Prijavitelj ni podjetje v težavah skladno z 18. točko 2. člena Uredbe 651/2014/EU.
7. Glede prijavitelja ni podana prepoved poslovanja v razmerju do ministrstva v obsegu, kot izhaja iz 35. in 36. člena ZIntPK.
8. Prijavitelj skladno z Uredbo 2023/2831/EU nima registrirane glavne dejavnosti in tudi vsebina sofinancirane operacije se ne sme nanašati na sledeče izključene sektorje:
– primarna proizvodnja ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture,
– predelava in trženje ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine proizvodov, nabavljenih ali danih na trg,
– primarna proizvodnja kmetijskih proizvodov,
– predelava in trženje kmetijskih proizvodov, v enem od naslednjih primerov:
– kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene oziroma količine takih proizvodov, ki so nabavljeni od primarnih proizvajalcev ali jih je na trg dalo zadevno podjetje, 
– kadar je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce. 
– V primeru, da prijavitelj opravlja dejavnost tudi v zgoraj navedenih izključenih sektorjih, morajo podjetja skladno z računovodskimi standardi voditi ločene računovodske evidence in v pojasnilih k računovodskim izkazom razkriti ločene računovodske izkaze za opravljanje dejavnosti, kot bi se to od njih zahtevalo, če bi te dejavnosti opravljala ločena podjetja.
9. Dejanski lastnik(i) prijavitelja v skladu z Zakonom o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (Uradni list RS, št. 48/22 in 145/22) ni(so) vpleten(i) v postopke pranja denarja in financiranja terorizma. Prijavitelj je skladno z navedenim zakonom zavezan k vpisu podatkov v Register dejanskih lastnikov, ki ga vodi Agencija Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve (v nadaljnjem besedilu: AJPES).
10. Prijavitelj ni v postopku vračanja neupravičeno prejete državne pomoči na podlagi odločbe Evropske komisije, ki je prejeto državno pomoč razglasila za nezakonito in nezdružljivo s skupnim trgom Skupnosti. Šteje se, da prijavitelj naveden pogoj izpolnjuje, če odločba Evropske komisije še ni dokončna, prijavitelj pa je domnevno nezakonito pridobljena sredstva v ustrezni višini položil na posebni skrbniški račun pri banki in z njimi ne razpolaga.
11. Prijavitelj za iste upravičene stroške, ki so predmet sofinanciranja po tem javnem razpisu, ni in ne bo pridobil sredstev iz drugih javnih virov (sredstev evropskega, državnega ali lokalnega proračuna), vključno z de minimis pomočjo (prepoved dvojnega sofinanciranja).
12. Prijavitelj nima neporavnanega vračila preveč izplačane pomoči po pravilu de minimis ali državne pomoči na podlagi predhodnega poziva ministrstva, pristojnega za finance.
7.2. Posebni pogoji za prijavitelje
(1) Posebni pogoji za prijavitelje so:
1. Prijavitelj je na zadnji dan meseca pred datumom oddaje vloge na ta javni razpis in na zadnji dan leta pred datumom oddaje vloge na ta javni razpis zaposloval vsaj eno osebo. V kolikor je bil prijavitelj ustanovljen v letu, v katerem je oddal vlogo na ta javni razpis, je moral prijavitelj na zadnji dan meseca pred datumom oddaje vloge na ta javni razpis in na zadnji dan dveh mesecev pred datumom oddaje vloge na ta javni razpis zaposlovati vsaj eno osebo. Upoštevajo se osebe, ki so zaposlene za polni delovni čas in osebe, ki so zaposlene za krajši delovni čas, pri čemer velja, da se za potrebe tega pogoja upošteva kot zaposlena oseba tudi nosilec dejavnosti pri s.p., če je to njegova edina podlaga za zavarovanje (šifra podlage za zavarovanje 005) in družbenik ali delničar gospodarske družbe ter ustanovitelj zadruge – poslovodja, ki nima druge podlage za zavarovanje (zavarovani družbeniki – poslovodje na podlagi 16. člen Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (Uradni list RS, št. 48/22 – uradno prečiščeno besedilo, 40/23 – ZČmIS-1, 78/23 – ZORR, 84/23 – ZDOsk-1, 125/23 – odl. US in 133/23; v nadaljnjem besedilu: ZPIZ-2).
2. Prijavitelj ne krši pravila omejitve višine pomoči, kar pomeni, da skupni znesek pomoči dodeljen enotnemu podjetju na podlagi pravila de minimis ne sme presegati 300.000,00 EUR v kateremkoli obdobju zadnjih treh let (leto odobritve pomoči se upošteva v to obdobje).
3. Prijavitelj lahko na isti rok javnega razpisa odda največ dve vlogi. Če bo prijavitelj oddal dve vlogi na isti rok javnega razpisa, se mora v takem primeru ena vloga nanašati na sejem v tujini in ena vloga na sejem v Republiki Sloveniji. V posamezni vlogi mora prijavitelj navesti le en sejem.
4. Prijavitelj po oddaji vloge ne sme spremeniti programskega območja4.
4 Glej tudi opombe 1, 2 in 3 pri 5. poglavju tega javnega razpisa.
5. Prijavitelj opravlja dejavnost v programskem območju, kjer ima na dan oddaje vloge sedež. V primeru, da prijavitelj ne opravlja nobene od dejavnosti na sedežu, ampak le na lokacijah poslovnih enot in/ali podružnic, mora biti vsaj ena od poslovnih enot ali podružnic, kjer prijavitelj opravlja del ali vso dejavnost, na dan oddaje vloge na ta javni razpis locirana v programskem območju, kamor se uvršča sedež prijavitelja. Poslovne enote in podružnice morajo biti vpisane v Poslovni register Slovenije/Sodni register. V kolikor prijavitelj po oddaji vloge prenese opravljanje dejavnosti v celoti v drugo programsko območje, se šteje, da je spremenil programsko območje.
7.3. Pogoji za operacijo
(1) Pogoji za operacijo so:
1. Operacija mora biti skladna z namenom, ciljem in s predmetom javnega razpisa, ki so navedeni v 4. poglavju tega javnega razpisa.
2. Pri operaciji mora biti upoštevano pravilo kumulacije državnih pomoči:
– pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo 2023/2831/EU, se ne sme kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep za tvegano financiranje, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, določen za posebne okoliščine vsakega primera v uredbi o skupinskih izjemah ali sklepu Komisije. Pomoč de minimis, ki ni dodeljena za določene upravičene stroške ali je tem stroškom ni mogoče pripisati, se lahko kumulira z drugo državno pomočjo, dodeljeno na podlagi uredbe o skupinskih izjemah ali sklepa Komisije,
– pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo 2023/2831/EU, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) 2023/2832,
– pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo 2023/2831/EU, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z uredbama Komisije (EU) št. 1408/2013 in (EU) št. 717/2014 do ustrezne zgornje meje iz drugega odstavka tretjega člena Uredbe 2023/2831/EU.
3. Operacija mora biti izvedena v skladu z načelom, »da se ne škoduje bistveno okoljskim ciljem Evropske unije« (načelo DNSH), določenim v 17. členu Uredbe (EU) 2020/852.
4. Prijavitelj ne sme zaključiti sejemskega nastopa pred datumom oddaje vloge na javni razpis. Kot datum zaključka sejemskega nastopa se upošteva uradni datum zaključka sejma, ki ga je določil organizator sejma.
5. Prijavitelj mora sejemski nastop zaključiti do vključno datuma, ki je naveden v prvem odstavku 14. poglavja tega javnega razpisa v koloni »Rok velja za sejemske nastope, ki bodo zaključeni do vključno« za rok, na katerega je prijavitelj oddal vlogo. V primeru, da organizator sejma sejem prestavi na drug termin, pri čemer do prestavitve termina sejma pride po oddaji vloge prijavitelja na ta javni razpis, mora prijavitelj sejemski nastop zaključiti do vključno datuma, ki ga določi agencija, pri čemer agencija ne sme določiti kasnejšega datuma od datuma, ki je naveden v prvem odstavku 14. poglavja tega javnega razpisa v koloni »Rok velja za sejemske nastope, ki bodo zaključeni do vključno« za zadnji rok za oddajo vlog. V obeh primerih se kot datum zaključka sejemskega nastopa upošteva uradni datum zaključka sejma, ki ga je določil organizator sejma.
6. Prijavitelj se mora sejma udeležiti kot samostojni razstavljavec.To pomeni, da mora biti podjetje, ki se prijavlja na javni razpis, tudi samostojni prijavitelj na sejem in edini plačnik nastalih upravičenih stroškov operacije, kot jih določa ta javni razpis v 13. poglavju.
7. Na razstavnem sejemskem prostoru prijavitelja mora prijavitelja zastopati vsaj ena oseba, ki je v času sejemskega nastopa prijavitelja zaposlena pri prijavitelju. Pri tem velja, da se za potrebe tega pogoja upošteva kot zaposlena oseba tudi nosilec dejavnosti pri s.p., če je to njegova edina podlaga za zavarovanje (005) in družbenik ali delničar gospodarske družbe ter ustanovitelj zadruge – poslovodja, ki nima druge podlage za zavarovanje (zavarovani družbeniki – poslovodje na podlagi 16. člena ZPIZ-2).
8. Prijavitelj ima izdelan načrt razstavnega sejemskega prostora, iz katerega je razvidna tlorisna razvrstitev elementov razstavne konstrukcije, specifikacija razstavnih izdelkov oziroma eksponatov ter spisek vseh ostalih sestavin razstavnega prostora (npr. stene, strop, stebri, talna obloga, svetila, pohištvo, vitrine, informacijski pult, stojala za prospekte, kuhinjska oprema, oprema skladišča, mize, stoli itd.).
9. V primeru odobritve vloge mora prijavitelj voditi posebno, ločeno knjigovodsko evidenco za operacijo.
10. V primeru odobritve vloge mora biti skrbnik pogodbe o sofinanciranju oseba, ki je zaposlena pri prijavitelju, ali pa mora to funkcijo opravljati zakoniti zastopnik prijavitelja.
11. Velikost razstavnega prostora na sejmu v tujini mora biti vsaj 5 m2. V kolikor bo razstavni prostor večji kot 120 m2, se za določitev pavšalnega zneska po formuli iz 13.4. poglavja javnega razpisa (subvencije) upošteva 120 m2. Operacije, pri katerih je razstavni prostor manjši od 5 m2, niso upravičene do sredstev iz naslova tega javnega razpisa. Ta pogoj velja le za operacijo, ki vključuje sejem v tujini.
12. Pavšalni znesek (subvencija) za sofinanciranje razstavnega prostora na sejmu v Republiki Sloveniji je med 3.000,00 EUR in 18.043,00 EUR. Operacije, pri katerih je pavšalni znesek (subvencija), ki je izračunan po formuli iz 13.5. poglavja javnega razpisa, nižji od 3.000,00 EUR, niso upravičene do sredstev iz naslova tega javnega razpisa. Ta pogoj velja le za operacijo, ki vključuje sejem v Republiki Sloveniji.
13. Prijavitelj v sklopu operacije ne proizvaja, predeluje ali trži tobaka in tobačnih izdelkov (c alineja prvega odstavka 7. člena Uredbe 2021/1058/EU).
7.4. Pogoji za sejem
(1) Pogoji za sejem so:
1. Sejem mora biti vpisan v bazi sejmov združenja AUMA (Association of the German Trade Fair Industry; www.auma.de) ali v bazi sejmov organizacije JETRO (Japan External Trade Organization; www.jetro.go.jp/en/).
2. Sejem mora biti mednaroden, kar pomeni, da mora biti iz razpoložljivih podatkov o registriranemu številu razstavljavcev na zadnjem že zaključenemu sejmu v preteklosti (presečni datum je datum oddaje vloge na ta javni razpis) razvidno, da je bilo na tistem sejmu vsaj 10 % (celi del decimalnega števila mora biti vsaj 10) tujih razstavljavcev med vsemi razstavljavci.
3. Iz razpoložljivih podatkov o številu obiskovalcev na zadnjem že zaključenem sejmu v preteklosti (presečni datum je datum oddaje vloge na ta javni razpis) je razvidno, da je bilo na tistem sejmu vsaj 2000 obiskovalcev.
4. Iz razpoložljivih podatkov o registriranem številu razstavljavcev na zadnjem že zaključenem sejmu v preteklosti (presečni datum je datum oddaje vloge na ta javni razpis) je razvidno, da število razstavljavcev iz Republike Slovenije na tistem sejmu ni preseglo 20 % (celi del decimalnega števila mora biti vsaj 20) vseh razstavljavcev. Ta pogoj velja le za mednarodne sejme v tujini.
5. Iz razpoložljivih podatkov o številu razstavljavcev na zadnjem že zaključenem sejmu v preteklosti (presečni datum je datum oddaje vloge na ta javni razpis) je razvidno, da je bilo na tistem sejmu vsaj 50 razstavljavcev. Ta pogoj velja le za mednarodne sejme v Republiki Sloveniji.
6. Sejem je moral biti predhodno izveden vsaj dvakrat (presečni datum je datum oddaje vloge na ta javni razpis). Ta pogoj velja le za mednarodne sejme v Republiki Sloveniji.
8. Merila za ocenjevanje vlog ter postopek in način izbora operacij
(1) Postopek javnega razpisa bo vodila komisija za izvedbo postopka javnega razpisa, ki jo s sklepom imenuje zakoniti zastopnik agencije ali od njega pooblaščena oseba.
(2) Vloge posameznega roka za oddajo vlog, ki so pravočasne, pravilno označene, popolne in ki izpolnjujejo vse pogoje javnega razpisa, komisija oceni na podlagi naslednjih meril:
Merilo
Maksimalno število točk
1
Predstavljeni izdelki/storitve na sejmu
7
2
Prisotnost na tujih trgih
4
3
Mednarodni potencial sejma 
3
4
Vključenost v evropske in globalne raziskovalno-razvojne projekte
2
5
Članstvo v SRIP
1
SKUPAJ
17
(3) Minimalno število točk (prag za sofinanciranje), nad katerim je, v primeru razpoložljivosti sredstev, odobreno sofinanciranje, so tri točke. Vloga, ki prejme manj kot tri točke, se s sklepom zavrne.
(4) Način ocenjevanja vlog, način uporabe in pomen posameznih meril za ocenjevanje vlog so natančneje opredeljeni v razpisni dokumentaciji.
(5) Komisija ocenjene vloge, ki so dosegle minimalno število točk iz tretjega odstavka tega poglavja javnega razpisa, razvrsti po tem zaporedju:
1. korak: komisija razvrsti vloge glede na lokacijo sejma na vloge, v katerih je navedena lokacija sejma v tujini, in na vloge, v katerih je navedena lokacija sejma v Republiki Sloveniji. Po tej razvrstitvi so vloge razvrščene na dve lokacijski skupini,
2. korak: komisija v posamezni lokacijski skupini vloge razvrsti na programsko območje Kohezijska regija Vzhodna Slovenija in programsko območje Kohezijska regija Zahodna Slovenija. Po tej razvrstitvi so vloge razvrščene v štiri skupine,
3. korak: komisija razvrsti vloge znotraj vsake od štirih skupin po vrstnem redu števila dobljenih točk od najvišje do najnižje ocenjene vloge.
(6) V posamezni skupini komisija predlaga za sofinanciranje vloge po vrstnem redu dobljenih točk od najvišje do najnižje ocenjene vloge, začenši z najvišje ocenjeno vlogo, in sicer v okviru razpoložljivih sredstev posamezne skupine.
(7) V kolikor se bo po končanem ocenjevanju izkazalo, da skupna vrednost pričakovanega sofinanciranja operacij iz razvrščenih vlog presega razpoložljiva sredstva posamezne skupine razvrščenih vlog na posameznem roku za oddajo vlog, bodo razpoložljiva sredstva posamezne skupine razvrščenih vlog na posameznem roku za oddajo vlog razdeljena glede na število doseženih točk, pri čemer bodo imele prednost vloge z višjim številom točk.
(8) V primeru, da bo več vlog z enakim številom točk, bodo imele prednost tiste vloge, ki so prejele višje število točk pri merilu št. 1. V kolikor bo imelo več vlog enako število točk pri merilu št. 1, bodo imele prednost vloge, ki so prejele višje število točk pri merilu št. 2. V kolikor bo imelo več vlog enako število točk pri merilu št. 2, bodo imele prednost vloge, ki so prejele višje število točk pri merilu št. 3. V kolikor bo imelo več vlog enako število točk pri merilu št. 3, bodo imele prednost vloge, ki so prejele višje število točk pri merilu št. 4. V kolikor bo imelo več vlog enako število točk pri merilu št. 4, bodo imele prednost vloge, ki so prejele višje število točk pri merilu št. 5. V kolikor bo imelo več vlog enako število točk pri merilu št. 5, bodo imele prednost vloge, ki so bile dostavljene prej. Datum dostave vloge se ugotavlja na način, kot je opredeljen v osmem odstavku 14. poglavja tega javnega razpisa.
(9) Znotraj posamezne skupine razvrščenih vlog na posameznem roku za oddajo vlog velja: v kolikor znesek zaprošene subvencije iz vloge prijavitelja, ki bi imela na osnovi meril naslednja možnost prejeti sredstva te skupine, presega razpoložljiva sredstva te skupine, se taka vloga s sklepom zavrne zaradi porabe sredstev, kakor se s sklepom zaradi porabe sredstev zavrnejo tudi vse ostale vloge, ki so razvrščene za to vlogo v tej skupini. Nerazporejena sredstva posameznega roka za oddajo vlog se lahko namenijo za povečanje razpisanih sredstev naslednjih rokov za oddajo vlog v skladu z določili 9. poglavja tega javnega razpisa.
(10) V primeru, da med izvajanjem pogodbe o sofinanciranju pride do ugotovitev, ki bi vplivale na oceno vloge tako, da bi se ocena znižala pod prag za sofinanciranje operacije, bo agencija odstopila od pogodbe o sofinanciranju, upravičenec pa bo moral vrniti vsa prejeta sredstva po pogodbi o sofinanciranju v roku 30 dni od pisnega poziva agencije in skladno s tem pozivom, povečana za zakonske zamudne obresti od dneva nakazila na TRR upravičenca do dneva nakazila v dobro proračuna Republike Slovenije.
9. Okvirna višina sredstev, ki so na razpolago
(1) Okvirna skupna višina sredstev, ki so na razpolago za izvedbo javnega razpisa, je do 9.562.500,00 EUR.
(2) Obdobje razpoložljivosti sredstev za javni razpis obsega proračunska leta 2024, 2025, 2026, 2027 in 2028. Predvidena dinamika sredstev v EUR po posameznih proračunskih letih je sledeča:Slika 1
(3) Razporeditev sredstev po proračunskih letih je okvirna.
(4) Sredstva niso prenosljiva med programskima območjema. Sredstva za mednarodne sejme v tujini niso prenosljiva na sredstva za mednarodne sejme v Republiki Sloveniji. Sredstva za mednarodne sejme v Republiki Sloveniji so prenosljiva na sredstva za mednarodne sejme v tujini znotraj istega programskega območja.
(5) Razmerje med namenskimi sredstvi EU za kohezijsko politiko in slovenske udeležbe za sofinanciranje operacij v programskem območju Kohezijska regija Vzhodna Slovenija je 40 %:60 %. Namenska sredstva EU so namenska sredstva Evropskega sklada za regionalni razvoj, sredstva slovenske udeležbe zagotavljajo upravičenci.
(6) Razmerje med namenskimi sredstvi EU za kohezijsko politiko in slovenske udeležbe za sofinanciranje operacij v programskem območju Kohezijska regija Zahodna Slovenija je 85 %:15 %. Namenska sredstva EU so namenska sredstva Evropskega sklada za regionalni razvoj, sredstva slovenske udeležbe zagotavljajo Republika Slovenija in upravičenci.
(7) V primeru, da se spremeni okvirna skupna višina razpisanih sredstev (9.562.500,00 EUR), se to objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
(8) Predvidena razpisana sredstva po posameznih rokih za oddajo vlog so:Slika 2
(9) V kolikor sredstva posameznega programskega območja za 2./4./5./7./8./10./11. rok za oddajo vlog ne bodo porabljena, se za neporabljena sredstva povečajo razpisana sredstva naslednjega roka za oddajo vlog. Neporabljena sredstva posameznega programskega območja za 1./3./6./9. rok za oddajo vlog se lahko namenijo za povečanje razpisanih sredstev naslednjega roka za oddajo vlog v skladu z razpoložljivostjo proračunskih sredstev. Neporabljena sredstva iz naslova odstopov od pogodb o sofinanciranju in iz naslova izplačila nižje vrednosti od pogodbene vrednosti na osnovi zahtevkov za izplačilo upravičencev se lahko namenijo za izbor novih vlog, v kolikor so še razpisani roki za oddajo vlog ali postopki izbora vlog še niso zaključeni. Neporabljena sredstva posameznega programskega območja za 12. rok lahko ostanejo nerazporejena v primeru premajhnega števila ustreznih vlog ali v primeru, da preostanek sredstev ne zadošča za pokritje celotne načrtovane vrednosti subvencije iz vloge, ki bi bila naslednja upravičena do sofinanciranja v posameznem programskem območju. Pri prenosih sredstev se upošteva tudi določilo četrtega odstavka tega poglavja javnega razpisa.
(10) V primeru, da se posamezni izbrani prijavitelj v roku ne odzove5 na poziv agencije k podpisu pogodbe o sofinanciranju, se šteje, da je umaknil vlogo za pridobitev sredstev, sproščena sredstva iz tega naslova pa se lahko razporedijo na način, kot je opredeljen v prejšnjem odstavku.
5 Odziv pomeni, da izbrani prijavitelj najkasneje na zadnji dan roka, ki je določen v pozivu agencije:
– dostavi podpisano pogodbo o sofinanciranju agenciji na enega od načinov, ki so navedeni v osmem odstavku 14. poglavja javnega razpisa, ali
– na agencijo naslovi pisno prošnjo za podaljšanje roka za podpis pogodbe o sofinanciranju. Pisno prošnjo mora izbrani prijavitelj nasloviti na agencijo na enega od načinov, ki so navedeni v osmem odstavku 14. poglavja javnega razpisa, ali na elektronski naslov sejmi24-28@spiritslovenia.si.
(11) V primeru, da po izdaji sklepa o izboru ali po podpisu pogodbe o sofinanciranju pride do prestavitve termina sejma na kasnejši termin s strani organizatorja sejma, se upravičenost do sofinanciranja operacije presoja v skladu s pogojem št. 5 iz 7.3. poglavja javnega razpisa in v skladu z razpoložljivostjo proračunskih sredstev.
(12) V primeru, da se zniža višina razpisanih sredstev za katerega od rokov za oddajo vlog, ki še ni potekel, se to objavi na spletni strani agencije http://www.spiritslovenia.si.
(13) Dinamika sofinanciranja operacije bo določena s pogodbo o sofinanciranju med agencijo in izbranim prijaviteljem kot upravičencem, v odvisnosti od finančnega načrta izvajanja operacije in od razpoložljivosti proračunskih sredstev.
(14) Agencija si pridržuje pravico, da lahko ta javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru za prvi rok za oddajo vlog prekliče, kar objavi v Uradnem listu Republike Slovenije. Vsakršno spremembo javnega razpisa bo agencija objavila v Uradnem listu Republike Slovenije, če ni drugače navedeno v tem javnem razpisu.
10. Razmerje med namenskimi sredstvi EU in sredstvi slovenske udeležbe za financiranje operacije
(1) Razmerje med namenskimi sredstvi EU in sredstvi slovenske udeležbe za financiranje operacije je:
Programsko območje
EU delež (ESRR)
SLO delež
Kohezijska regija Vzhodna Slovenija
85 %
15 %
Kohezijska regija Zahodna Slovenija
40 %
60 %
11. Obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva
(1) Stroški in izdatki operacije so upravičeni, če je upravičenec individualni nastop na mednarodnem sejmu zaključil v obdobju od datuma oddaje vloge do datuma zaključka sejemskega nastopa (kot datum zaključka sejemskega nastopa se upošteva uradni datum zaključka sejma, ki ga je določil organizator sejma). Skrajni datum za zaključek sejemskega nastopa za posamezni rok za oddajo vlog je opredeljen v prvem odstavku 14. poglavja javnega razpisa (kolona »Rok velja za sejemske nastope, ki bodo zaključeni do vključno«). Upošteva se tudi določilo enajstega odstavka 9. poglavja tega javnega razpisa.
(2) Rok za izstavitev zahtevka za izplačilo bo določen s pogodbo o sofinanciranju in ne more biti kasnejši kot 12. 10. 2028.
(3) Izplačila bo izvajalo Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport kot posredniško telo, in sicer neposredno s podračuna proračuna Republike Slovenije, prek katerega posluje posredniško telo. V kolikor bi bile ukinjene ali zmanjšane pravice porabe na proračunskih postavkah, lahko agencija bodisi razveljavi javni razpis in izdane sklepe o izboru ali skladno s pogodbo o sofinanciranju določi novo pogodbeno vrednost ali dinamiko izplačil. Če se izbrani prijavitelj ne strinja s predlogom agencije, se šteje, da odstopa od vloge oziroma od pogodbe o sofinanciranju.
(4) Obdobje upravičenosti javnih izdatkov je od datuma objave tega javnega razpisa do 31. 12. 20286.
6 To je obdobje, v katerem se lahko izplačajo sredstva upravičencem na podlagi potrjenih zahtevkov za izplačilo.
12. Shema in skladnost s pravili državnih pomoči
(1) Sofinanciranje v okviru javnega razpisa bo potekalo na osnovi priglašene sheme pomoči »Program ukrepov MGTŠ za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti v obdobju 2024–2030 – de minimis« (št. Sheme: M001-2632616-2024).
(2) V primeru, da se ugotovi, da je višina sofinanciranja operacije presegla maksimalno dovoljeno mejo pomoči de minimis, bo moral upravičenec vrniti vsa prejeta sredstva ali del prejetih sredstev, s katerimi presega maksimalno dovoljeno mejo pomoči de minimis, po pogodbi o sofinanciranju v roku 30 dni od pisnega poziva agencije in skladno s tem pozivom, povečana za zakonske zamudne obresti od dneva nakazila na TRR upravičenca do dneva vračila v dobro proračuna Republike Slovenije.
13. Upravičeni stroški, način financiranja in intenzivnost pomoči
13.1. Način financiranja
(1) Financiranje po tem javnem razpisu bo potekalo skladno s pravili evropske kohezijske politike, shemo de minimis in veljavnimi Navodili organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021–2027 (https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice//).
13.2. Upravičeni stroški
(1) Stroški so upravičeni, če:
– so z operacijo neposredno povezani, so potrebni za njeno izvajanje in so v skladu s cilji operacije,
– so dejansko nastali: za dela, ki so bila opravljena; za blago, ki je bilo dobavljeno; oziroma za storitve, ki so bile izvedene,
– so priznani v skladu s skrbnostjo dobrega gospodarja,
– temeljijo na verodostojnih knjigovodskih in drugih listinah in
– so v skladu z veljavnimi pravili Unije in nacionalnimi predpisi.
(2) Upravičeni stroški za mednarodne sejme v tujini so:
– stroški najema razstavnega prostora na mednarodnem sejmu v tujini,
– stroški postavitve in ureditve razstavnega prostora,
– stroški tehničnih priključkov,
– stroški upravljanja razstavnega prostora in
– stroški sejemske opreme.
(3) Upravičeni stroški za mednarodne sejme v Republiki Sloveniji so:
– stroški najema neopremljenega razstavnega prostora v dvorani na kvadratni meter,
– stroški najema zunanjega razstavnega prostora na kvadratni meter,
– stroški ureditve razstavnega prostora v dvorani na kvadratni meter in
– stroški prijavnine in vpisa v katalog razstavljavcev na sejmu, ki ga organizator sejma zaračuna razstavljavcu neglede na velikost razstavnega prostora (strošek na razstavljavca).
(4) Za uveljavljanje upravičenih stroškov operacije se uporablja poenostavljena oblika obračunavanja upravičenih stroškov, in sicer pavšalni znesek, pri čemer se pavšalni znesek po tem javnem razpisu določi za vsako operacijo posebej na podlagi Metodologije za izračun pavšalnega zneska za mednarodne sejme v tujini oziroma Metodologije za izračun pavšalnega zneska za mednarodne sejme v Republiki Sloveniji.
(5) Pomoč de minimis ni dovoljena za dejavnosti, povezane z izvozom v tretje države ali države članice EU, in sicer, ko je pomoč neposredno povezana z izvoženimi količinami, vzpostavitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo.
(6) Podrobnejša določila glede dokazovanja upravičenosti operacije do sofinanciranja so navedena v razpisni dokumentaciji.
(7) Upravičenost sofinanciranja bo agencija presojala v okviru zahtevkov za izplačilo, na način in z dinamiko, opredeljeno v pogodbi o sofinanciranju.
(8) V primeru, da se po podpisu pogodbe o sofinanciranju ugotovi, da upravičenec ni edini plačnik upravičenih stroškov, na podlagi katerih temelji pavšalni znesek, čeprav je bila dobava blaga/storitev opravljena, operacija ni upravičena do sofinanciranja po tem javnem razpisu. V takem primeru bo agencija odstopila od pogodbe o sofinanciranju, upravičenec pa bo moral vrniti vsa prejeta sredstva po pogodbi o sofinanciranju v roku 30 dni od pisnega poziva agencije in skladno s tem pozivom, povečana za zakonske zamudne obresti od dneva nakazila na TRR upravičenca do dneva vračila v dobro proračuna Republike Slovenije.
13.3. Intenzivnost pomoči
(1) Intenzivnost pomoči za mednarodne sejme je 50 % skupnih upravičenih stroškov.
(2) Zaradi omejitve iz tretjega odstavka tega poglavja javnega razpisa je maksimalno priznan znesek skupnih upravičenih stroškov 36.086,00 EUR.
(3) Maksimalno priznan pavšalni znesek po tem javnem razpisu je 18.043,00 EUR.
(4) Minimalno priznan pavšalni znesek za mednarodne sejme v Republiki Sloveniji je 3.000,00 EUR. Operacije, pri katerih je pavšalni znesek na podlagi formule iz prvega odstavka 13.5. poglavja javnega razpisa manjši od 3.000,00 EUR, niso upravičene do sofinanciranja.
(5) Minimalna priznana velikost razstavnega prostora za sofinanciranje na mednarodnem sejmu v tujini je 5 m2, maksimalna priznana velikost pa 120 m2. Operacije, pri katerih je velikost razstavnega prostora manjša od 5 m2, niso upravičene do sofinanciranja. V kolikor je velikost razstavnega prostora večja od 120 m2, se pri izračunu pavšalnega zneska upošteva 120 m2.
13.4. Pavšalni znesek za mednarodne sejme v tujini
(1) Formula za izračun pavšalnega zneska za posamezno operacijo je:
 
SKUPNI UPRAVIČENI STROŠKI V EUR = 11.246,00 + 207,00 * m2
 
PAVŠALNI ZNESEK V EUR (SUBVENCIJA) = 
SKUPNI UPRAVIČENI STROŠKI V EUR * 0,5 
Pri čemer velja:
– m2 – velikost najetega razstavnega prostora v kvadratnih metrih (število kvadratnih metrov); zaokroženo na štiri decimalna mesta
– skupni upravičeni stroški v EUR – se zaokrožijo na celo število navzdol
(2) Izračuna za vrednosti upravičenih stroškov in pavšalnega zneska (subvencija) temeljita na Metodologiji za izračun pavšalnega zneska za mednarodne sejme v tujini (maj 2024).
(3) Podatek o kvadraturi najetega razstavnega prostora na mednarodnem sejmu v tujini, ki bo razviden iz vloge prijavitelja, je osnova za izračun pavšalnega zneska. Izračunan pavšalni znesek bo naveden v pogodbi o sofinanciranju.
(4) V primeru pavšalnega zneska so vsi upravičeni stroški ali del upravičenih stroškov operacije povrnjeni na podlagi izračuna, ki upošteva velikost najetega razstavnega prostora v kvadratnih metrih ter so v skladu z vsemi v naprej določenimi določbami o dejavnostih in/ali rezultatih, določenih v pogodbi o sofinanciranju.
(5) Pavšalni znesek (subvencija) bo plačan na podlagi dokazil upravičenca o velikosti dejansko najetega razstavnega prostora in drugih dokazil, ki bodo določena s pogodbo o sofinanciranju, preverjenih s strani agencije.
(6) V kolikor bo dejanska velikost najetega razstavnega prostora manjša od maksimalne priznane velikosti razstavnega prostora, ki bo določena v pogodbi o sofinanciranju, za več kot 5 m2, se bo pavšalni znesek izračunal na novo na podlagi formule iz prvega odstavka tega poglavja javnega razpisa in dejanske velikosti najetega razstavnega prostora, k pogodbi o sofinanciranju pa se bo v ta namen sklenil dodatek.
(7) V kolikor bo dejanska velikost najetega razstavnega prostora manjša od 5 m2, upravičenec ni upravičen do sofinanciranja operacije.
13.5. Pavšalni znesek za mednarodne sejme v Republiki Sloveniji
(1) Formula za izračun pavšalnega zneska za posamezno operacijo je:
 
SKUPNI UPRAVIČENI STROŠKI V EUR 
256,00 EUR + 112,00 EUR * md2 + 48,00 EUR * mz2
 
PAVŠALNI ZNESEK V EUR (SUBVENCIJA) 
SKUPNI UPRAVIČENI STROŠKI V EUR * 0,5 
Pri čemer velja:
– md2 – velikost najetega razstavnega prostora v kvadratnih metrih v dvorani (število kvadratnih metrov); zaokroženo na štiri decimalna mesta
– mz2 – velikost najetega zunanjega razstavnega prostora v kvadratnih metrih (število kvadratnih metrov); zaokroženo na štiri decimalna mesta
– skupni upravičeni stroški v EUR – se zaokrožijo na celo število navzdol
(2) Izračuna za vrednosti upravičenih stroškov in pavšalnega zneska (subvencija) temeljita na Metodologiji za izračun pavšalnega zneska za mednarodne sejme v Republiki Sloveniji (maj 2024)
(3) Podatek o kvadraturi najetega razstavnega prostora na mednarodnem sejmu v Republiki Sloveniji, ki bo razviden iz vloge prijavitelja, je osnova za izračun pavšalnega zneska. Izračunan pavšalni znesek bo naveden v pogodbi o sofinanciranju.
(4) V primeru pavšalnega zneska so vsi upravičeni stroški ali del upravičenih stroškov operacije povrnjeni na podlagi izračuna, ki upošteva velikost najetega razstavnega prostora v kvadratnih metrih ter je v skladu z vsemi v naprej določenimi določbami o dejavnostih in/ali rezultatih, določenih v pogodbi o sofinanciranju.
(5) Pavšalni znesek (subvencija) bo plačan na podlagi dokazil upravičenca o velikosti dejansko najetega razstavnega prostora in drugih dokazil, ki bodo določena s pogodbo o sofinanciranju, preverjenih s strani agencije.
(6) V kolikor bo dejanska velikost najetega razstavnega prostora manjša od maksimalne priznane velikosti razstavnega prostora, ki bo določena v pogodbi o sofinanciranju, in se bi zaradi tega pavšalni znesek na podlagi formule iz prvega odstavka tega poglavja javnega razpisa zmanjšal za več kot 517,50 EUR, se bo pavšalni znesek izračunal na novo na podlagi formule iz prvega odstavka tega poglavja javnega razpisa in dejanske velikosti najetega razstavnega prostora, k pogodbi o sofinanciranju pa se bo v ta namen sklenil dodatek.
(7) V kolikor bo dejanska velikost najetega razstavnega prostora manjša od maksimalne priznane velikosti razstavnega prostora, ki bo določena v pogodbi o sofinanciranju, in bo zaradi manjše dejanske velikosti najetega razstavnega prostora vrednost zahtevka za izplačilo nižja od 3.000,00 EUR, upravičenec ni upravičen do sofinanciranja operacije.
14. Roki in način prijave na javni razpis
(1) Roki za oddajo vlog so:
Zap. št. roka
Obdobje, v katerem se lahko dostavi vlogo*
Rok velja za sejemske nastope, ki bodo zaključeni do vključno**
1. rok
od datuma objave javnega razpisa do 4. 9. 2024
30. 9. 2025
2. rok
od 5. 9. 2024 do 8. 1. 2025
30. 9. 2025
3. rok
od 9. 1. 2025 do 14. 5. 2025
30. 9. 2025
4. rok
od 15. 5. 2025 do 10. 9. 2025
30. 9. 2026
5. rok
od 11. 9. 2025 do 7. 1. 2026
30. 9. 2026
6. rok
od 8. 1. 2026 do 13. 5. 2026
30. 9. 2026
7. rok
od 14. 5. 2026 do 9. 9. 2026
30. 9. 2027
8. rok
od 10. 9. 2026 do 6. 1. 2027
30. 9. 2027
9. rok
od 7. 1. 2027 do 12. 5. 2027
30. 9. 2027
10. rok
od 13. 5. 2027 do 8. 9. 2027
1. 10. 2028
11. rok
od 9. 9. 2027 do 5. 1. 2028
1. 10. 2028
12. rok
od 6. 1. 2028 do 10. 5. 2028
1. 10. 2028
* Prijavitelj ne sme zaključiti sejemskega nastopa pred datumom oddaje vloge na ta javni razpis (glej tudi določila pogoja št. 4 iz 7.3. poglavja javnega razpisa).
** V primeru, da pride po oddaji vloge prijavitelja na ta javni razpis do prestavitev termina sejma na kasnejši termin, velja določilo pogoja št. 5 iz poglavja 7.3. javnega razpisa.
(2) Agencija lahko:
– določi dodatne roke za oddajo vlog,
– ukine nekatere roke za oddajo vlog,
– podaljša/skrajša zadnji rok za oddajo vlog,
– predčasno zapre javni razpis.
(3) V kolikor bo prišlo do primerov, ki so navedeni v drugem odstavku tega poglavja javnega razpisa, bo agencija to objavila v Uradnem listu RS.
(4) Oddaja vloge pomeni, da se je prijavitelj seznanil z vsebino javnega razpisa in razpisne dokumentacije ter da se z njima strinja.
(5) Navodila za izdelavo popolne vloge so navedena v razpisni dokumentaciji.
(6) Vlogo je potrebno poslati/dostaviti na naslov: Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije, Verovškova ulica 60, 1000 Ljubljana.
(7) Kot pravočasna bo upoštevana vloga, ki bo dostavljena agenciji znotraj obdobij za dostavo vlog, ki so navedeni v prvem odstavku tega poglavja javnega razpisa. Samoiniciativna dopolnitev vloge je dopustna in mora biti dostavljena agenciji znotraj obdobja za dostavo vloge, ki velja za rok, na katerega je prijavitelj oddal vlogo.
(8) Vloga se lahko dostavi po pošti ali osebno. Pri tem velja:
– če se vloga pošlje priporočeno po pošti, se kot datum in ura dostave vloge na agencijo štejeta datum in ura oddaje pošiljke na pošto oziroma pogodbenemu izvajalcu priporočenih poštnih storitev. Datum in ura oddaje pošiljke sta razvidna iz poštnega žiga oziroma potrdila o oddaji priporočene pošiljke,
– če se vloga pošlje po pošti z navadno pošiljko, se kot datum in ura dostave vloge na agencijo štejeta datum in ura, ko agencija vlogo prejme. Datum in ura prejema vloge na agencijo sta razvidna iz evidenčnega žiga agencije,
– če se vloga odda v hišni predalčnik agencije, na lokaciji Verovškova ulica 60, 1000 Ljubljana, se kot datum in ura dostave vloge na agencijo štejeta datum in ura, ko agencija vlogo vzame iz hišnega predalčnika. Datum in ura prejema vloge na agencijo sta razvidna iz evidenčnega žiga agencije,
– osebno se vloga odda v glavni pisarni agencije, na lokaciji Verovškova ulica 60, 1000 Ljubljana, ob delavnikih v času uradnih ur med 9. in 13. uro. V tem primeru se kot datum in ura dostave vloge na agencijo štejeta datum in ura, ko agencija vlogo prejme. Datum in ura prejema vloge na agencijo sta razvidna iz evidenčnega žiga agencije. Izven uradnih ur agencije je možno dostaviti vlogo le na način iz prve, druge ali tretje alineje tega odstavka.
(9) Vloga na javni razpis mora biti pripravljena v skladu s tem javnim razpisom in z navodili, ki so navedena v razpisni dokumentaciji, in dostavljena v zaprti ovojnici z navedbo na sprednji strani, dobesedno in brez okrajšav: »Ne odpiraj – vloga – Javni razpis za sofinanciranje individualnih nastopov podjetij na mednarodnih sejmih v letih 2024–2028« in z nazivom in naslovom prijavitelja.
(10) V primeru samoiniciativne dopolnitve vloge velja prejšnji odstavek, pri čemer pa se namesto »Ne odpiraj – vloga – Javni razpis za sofinanciranje individualnih nastopov podjetij na mednarodnih sejmih v letih 2024–2028« napiše »Ne odpiraj – Dopolnitev vloge – Javni razpis za sofinanciranje individualnih nastopov podjetij na mednarodnih sejmih v letih 2024–2028«.
(11) V primeru, da bo agencija po objavi javnega razpisa vzpostavila elektronski način priprave in/ali oddaje vlog, bo to objavila na svoji spletni strani. Podrobnejša navodila za elektronski način priprave in/ali oddaje vlog bodo takrat objavljena v spremenjeni razpisni dokumentaciji, ki jo bo agencija objavila na svoji spletni strani. Dostava vloge/dopolnitve vloge po pošti ali osebno na način, kot je opredeljen v osmem odstavku tega poglavja javnega razpisa, bo dopustna le v primeru nedelovanja informacijskega sistema za pripravo in/ali oddajo vlog, kar bo podrobneje opredeljeno v spremenjeni razpisni dokumentaciji.
15. Odpiranje vlog za dodelitev sredstev
(1) V skladu z ZPOP-1 odpiranje vlog ni javno. Odpiranje vlog bo izvedeno v prostorih agencije najkasneje v osmih dneh od posameznega roka za oddajo vlog.
(2) Na odpiranju bo komisija preverila pravočasnost, pravilno označenost in popolnost prispelih vlog.
(3) Vloge, pri katerih iz ovojnice ne bo razvidno, da gre za prijavo na ta javni razpis, se ne bodo obravnavale in bodo s sklepom zavržene7.
7 Ovojnice se bodo odprle v primeru, ko iz pisemske ovojnice ne bo razvidno, da gre za prijavo na javni razpis. V kolikor se bo po odprtju take ovojnice ugotovilo, da se znotraj ovojnice nahaja še ena ovojnica, ki pa je zaprta in ima navedeno, da gre za prijavo na ta javni razpis, se bo upoštevalo, da ovojnica ni pravilno označena skladno z zahtevami devetega odstavka 14. poglavja tega javnega razpisa.
(4) Vloge, ki bodo dostavljene izven rokov za oddajo vlog, bodo s sklepom zavržene kot nepravočasne.
(5) Prijavitelj lahko kadarkoli do izdaje sklepov pisno umakne vlogo. V takem primeru se bo za vlogo izdal sklep o ustavitvi postopka.
(6) Komisija bo predvidoma v roku, skladno z ZPOP-1, k dopolnitvi pozvala tiste prijavitelje, katerih vloge niso popolne. Rok za dopolnitev vlog določi komisija v pozivu k dopolnitvi in ne sme biti daljši od 15 koledarskih dni. Nepopolne vloge, ki jih prijavitelji ne bodo ustrezno in/ali pravočasno dopolnili v skladu s pozivom k dopolnitvi, bodo s sklepom zavržene. Dokazila, obrazce in podatke, ki jih bodo prijavitelji predložili v dopolnitvi in za katere niso bili pozvani, bo komisija obravnavala kot brezpredmetne.
16. Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa
(1) Prijavitelji bodo o izidu javnega razpisa obveščeni praviloma v roku 90 dni od datuma odpiranja vlog.
(2) Prijavitelji, ki menijo, da jim razpisana sredstva neupravičeno niso bila dodeljena, lahko v 30 dneh od prejema sklepa agencije o (ne)izboru sprožijo upravni spor z vložitvijo tožbe na Upravno sodišče Republike Slovenije. Predmet tožbe ne morejo biti postavljena merila za ocenjevanje in razvrščanje vlog. Vložena tožba ne zadrži podpisa pogodb o sofinanciranju.
(3) Rezultati javnega razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletni strani agencije in na spletni strani https://evropskasredstva.si/.
17. Zahteve glede prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja
(1) Upravičenci, ki za operacijo prejmejo podporo iz sklada ESRR, morajo izvajati dejavnosti prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja na način, kot ga določa 50. člen Uredbe 2021/1060/EU, veljavna Navodila organa upravljanja na področju zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 (https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/) in Celostna grafična podoba 2021–2027 (https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/).
(2) Podrobnejša navodila v zvezi z izvajanjem dejavnosti zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja so razvidna iz razpisne dokumentacije.
18. Zahteve glede hranjenja dokumentacije in spremljanja ter evidentiranja
(1) Upravičenec mora hraniti vso dokumentacijo v zvezi z operacijo v skladu z vsakokratno veljavnimi predpisi, ki urejajo varstvo dokumentarnega in arhivskega gradiva, še 5 let od 31. decembra leta, v katerem je organ upravljanja opravil zadnje plačilo upravičencu brez poseganja v pravila, ki urejajo pomoč de minimis, in sicer za potrebe revizije oziroma kot dokazila za potrebe prihodnjih preverjanj.
(2) Upravičenec mora zagotavljati dostopnost do celotne originalne dokumentacije, vezane na operacijo in zagotavljati agenciji in drugim nadzornim organom vpogled v navedeno dokumentacijo za potrebe bodočih preverjanj skladno s pravili Evropske unije in zakonodaje Republike Slovenije.
(3) Upravičenec mora voditi in spremljati porabo sredstev za operacijo računovodsko ločeno na posebnem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi, tako da je v vsakem trenutku zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev, ne glede na računovodska pravila Republike Slovenije. Na ločenem stroškovnem mestu/kodi operacije mora upravičenec knjižiti le prihodke oziroma prilive, medtem ko mu stroškov (izdatkov), ki se nanašajo in poplačujejo iz prejetih sredstev, ni treba evidentirati na stroškovnem mestu/kodi operacije.
19. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije nadzornim organom
(1) Upravičenec mora omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem operacije, katere sofinanciranje temelji ali se izvaja na podlagi tega javnega razpisa. Nadzor se izvaja s strani agencije (kot izvajalskega telesa), posredniškega telesa, organa upravljanja, revizijskega organa ter drugih slovenskih in evropskih nadzornih in revizijskih organov (v nadaljevanju: nadzorni organi).
(2) Upravičenec bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov sofinancirane operacije. V primeru preverjanja na kraju samem bo upravičenec moral omogočil vpogled v računalniške programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem operacije ter rezultate operacije. Upravičenec bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen, lahko pa se opravi pregled na kraju samem tudi brez predhodne najave. Upravičenec bo dolžan ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in redno obveščati agencijo o izvedenih ukrepih.
20. Omejitve glede spremembe operacije v skladu s 65. členom Uredbe 2021/1060/EU
(1) Upravičenec mora zgotoviti, da v treh letih od končnega plačila za operacijo ne bo nastopilo karkoli od naslednjega:
– upravičenec ne bo prenehal ali preselil proizvodne dejavnosti iz regije na ravni NUTS 2, v kateri je operacija prejela podporo,
– upravičenec ne bo spremenil lastništva nad infrastrukturo, ki daje upravičencu ali javnemu organu neupravičeno prednost,
– upravičenec ne bo izvedel ali dopustil bistvene spremembe, ki bi vplivala na njen značaj, cilje ali pogoje izvajanja, zaradi česar bi se razvrednotili prvotni cilji operacije.
(2) V primeru kršenja omejitev s strani upravičenca bo agencija lahko odstopila od pogodbe in zahtevala vračilo vseh izplačanih sredstev ali sorazmeren del izplačanih sredstev, če je z vračilom sorazmernega dela mogoče doseči cilj operacije, upravičenec pa bo moral vrniti vsa prejeta sredstva ali sorazmeren del prejetih sredstev v roku 30 dni od prejema pisnega poziva agencije in skladno z njim, povečana za zakonske zamudne obresti od dneva nakazila sredstev na TRR upravičenca do dneva vračila v dobro proračuna Republike Slovenije.
21. Zagotavljanje skladnosti s horizontalnimi načeli iz 9. člena Uredbe 2021/1060/EU
(1) Upravičenec zagotavlja:
– spoštovanje temeljih pravic in skladnost z Listino Evropske unije o temeljnih pravicah,
– spodbujanje enakosti moških in žensk,
– preprečevanje diskriminacije na podlagi spola, rase ali narodnosti, vere ali prepričanja, invalidnosti (zlasti se upošteva dostopnost za invalide), starosti ali spolne usmerjenosti,
– spodbujanje trajnostnega razvoja ob upoštevanju načela, da se ne škoduje bistveno.
22. Varovanje osebnih podatkov in poslovna skrivnost
(1) Varovanje osebnih podatkov, ki jih agenciji posredujejo prijavitelji oziroma upravičenci, bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja varovanje osebnih podatkov, vključno s Splošno uredbo GDPR in ZVOP-2 ter 69. členom Uredbe 2021/1060/EU.
(2) Več o varstvu osebnih podatkov in zavezah agencije je navedeno na povezavi: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-gospodarstvo-turizem-in-sport/o-ministrstvu/.
(3) Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja razen tistih podatkov, ki jih prijavitelj posebej označi, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZDavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US, 7/18 in 141/22, v nadaljnjem besedilu: ZDIJZ), ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Prijavitelj mora pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo agencija lahko domnevala, da vloga po stališču prijavitelja ne vsebuje poslovnih skrivnosti in drugih izjem iz 6. člena ZDIJZ.
(4) Nadalje je namen obdelave osebnih podatkov tudi izdelava študij in vrednotenj, sodelovanje in priprava oziroma izdelava vlog v postopkih pred pristojnimi organi (postopki pred sodnimi, preiskovalnimi ali drugimi pristojnimi organi). Osebni podatki se bodo obdelovali tudi za namene učinkovitega delovanja informacijskih sistemov ali pripomočkov, ki jih uporablja ali jih je dolžna uporabljati agencija.
(5) Podatki o sofinanciranih operacijah, za katere je tako določeno s predpisi ali so javnega značaja, se bodo objavili. Objavljen bo seznam upravičencev, ki bo obsegal navedbo upravičenca, naziv operacije, programsko območje upravičenca in znesek javnih virov financiranja operacije. Objave podatkov o operaciji in upravičencih do sredstev bodo izvedene v skladu ZDIJZ.
(6) 69. člen Uredbe 2021/1060/EU določa, da morajo države članice sprejeti vse potreben ukrepe za preprečevanje, odkrivanje in odpravo nepravilnosti, vključno z goljufijami, ter poročanje o njih. Ti ukrepi vključujejo zbiranje informacij o dejanskih lastnikih prejemnikov sredstev Unije v skladu s Prilogo XVII Uredbe 2021/1060/EU, ki med drugim določa tudi zbiranje podatkov o imenih, priimkih in datumih rojstva dejanskih lastnikov upravičenca, kot so opredeljeni v točki 6 člena 3 Direktive (EU) 2015/849 Evropskega parlamenta in Sveta.
(7) Upravičenec, ki je skladno z zakonom, ki ureja preprečevanje pranja denarja in financiranja terorizma, zavezan k vpisu podatkov v Register dejanskih lastnikov, ki ga vodi AJPES, bo s podpisom pogodbe o dodelitvi sredstev zavezan, da na poziv agencije ali ministrstva in v roku, postavljenem v pozivu, agenciji oziroma ministrstvu posreduje podatke o svojih dejanskih lastnikih, katere je agencija oziroma ministrstvo kot izvajalec ukrepa dolžno zagotavljati po 69. členu Uredbe 2021/1060/EU.
23. Zahteve glede spremljanja in vrednotenja doseganja ciljev in kazalnikov operacije
(1) Upravičenec bo za namen spremljanja in vrednotenja doseganja cilja (realiziran individualni nastop upravičenca na mednarodnem sejmu) dolžan spremljati in agenciji zagotavljati podatke o doseganju cilja. Upravičenec bo za namen spremljanja kazalnika (prihodki od prodaje na tujih trgih) operacije dolžan poročati agenciji vrednosti kazalnika operacije za leta, ki bodo določena v pogodbi o sofinanciranju.
(2) Dokazila o doseganju cilja, ki jih bo potrebno zbirati za namene spremljanja in vrednotenja, so opredeljena v razpisni dokumentaciji.
(3) Upravičenec mora v vlogi realno prikazati načrtovan cilj operacije. Podatki iz vloge upravičenca bodo osnova za spremljanje pričakovanih rezultatov in bodo kot takšni vključeni v pogodbo o sofinanciranju.
(4) V primeru, da upravičenec ob zaključku operacije ne bo dokazal uresničitev načrtovanega cilja v celoti, bo agencija odstopila od pogodbe o sofinanciranju, upravičenec pa bo moral vrniti vsa prejeta sredstva po pogodbi o sofinanciranju v roku 30 dni od pisnega poziva agencije in skladno s tem pozivom, povečana za zakonske zamudne obresti od dneva nakazila na TRR upravičenca do dneva vračila v dobro proračuna Republike Slovenije.
(5) Upravičenci so po zaključeni operaciji dolžni sodelovati v ekonomski evalvaciji doseganja cilja in kazalnikov, posredovati pa morajo tudi vse potrebne podatke, ki jih bo od njih zahteval kateri od nadzornih organov. V primeru, da upravičenec takšno sodelovanje odkloni ali na poziv ne odgovori, lahko agencija zahteva vračilo vseh po pogodbi o sofinanciranju prejetih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na TRR upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije. Upravičenec bo moral sredstva vrniti v roku 30 dni od pisnega poziva agencije in skladno s tem pozivom.
24. Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja operacij ali izvajanja operacij prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti: v kolikor se ugotovi, da je v postopku potrjevanja operacij ali izvajanja operacij prišlo do resnih napak, nepravilnosti ali kršitve obveznosti, ali pa upravičenec agencije ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani oziroma, da je posredoval neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev agencije o dodelitvi sredstev ali da je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo agencija odstopila od pogodbe, upravičenec pa bo moral vrniti vsa prejeta sredstva po pogodbi o sofinanciranju v roku 30 dni od pisnega poziva agencije in skladno s tem pozivom, povečana za zakonske zamudne obresti od dneva nakazila na TRR upravičenca do dneva vračila v dobro proračuna Republike Slovenije. Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
25. Posledice, če se ugotovi, da aktivnosti na operaciji niso bile skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije: v kolikor se ugotovi, da aktivnosti na operaciji niso bile skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije, bo agencija odstopila od pogodbe o sofinanciranju, upravičenec pa bo moral vrniti vsa prejeta sredstva po pogodbi o sofinanciranju v roku 30 dni od pisnega poziva agencije in skladno s tem pozivom, povečana za zakonske zamudne obresti od dneva nakazila na TRR upravičenca do dneva vračila v dobro proračuna Republike Slovenije.
26. Posledice, če se ugotovi dvojno financiranje posamezne operacije, ali da je višina financiranja operacije presegla maksimalno dovoljeno stopnjo oziroma znesek pomoči
(1) Dvojno uveljavljanje stroškov in dvojno financiranje izdatkov, ki so že bili povrnjeni iz katerega koli drugega javnega vira, ni dovoljeno. V kolikor se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov ali dvojno financiranje izdatkov, bo agencija odstopila od pogodbe, upravičenec pa bo moral vrniti vsa prejeta sredstva po pogodbi o sofinanciranju v roku 30 dni od pisnega poziva agencije in skladno s tem pozivom, povečana za zakonske zamudne obresti od dneva nakazila na TRR upravičenca do dneva vračila v dobro proračuna Republike Slovenije. Če je dvojno uveljavljanje stroškov ali dvojno financiranje izdatkov namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
(2) V primeru, da višina financiranja operacije z doseženim ciljem preseže maksimalno dovoljeno stopnjo oziroma znesek pomoči, bo moral upravičenec vrniti del prejetih sredstev po pogodbi o sofinanciranju, s katerim presega dovoljeno stopnjo oziroma znesek pomoči, in sicer v roku 30 dni od pisnega poziva agencije in skladno s tem pozivom, povečana za zakonske zamudne obresti od dneva nakazila na TRR upravičenca do dneva vračila v dobro proračuna Republike Slovenije.
27. Razpoložljivost razpisne dokumentacije: vsi potrebni podatki in navodila, ki bodo omogočila izdelavo popolne in pravilne vloge za dodelitev sredstev, so navedeni v razpisni dokumentaciji, ki bo od dne objave javnega razpisa dalje objavljena na spletni strani agencije https://www.spiritslovenia.si/.
28. Dodatne informacije
(1) Dodatne informacije v zvezi s pripravo prijave in pojasnila k javnemu razpisu in razpisni dokumentaciji so prijavitelju dosegljive na podlagi pisnega zaprosila, posredovanega na elektronski naslov sejmi24-28@spiritslovenia.si.
(2) Vprašanja morajo prispeti na v prejšnjem odstavku navedeni elektronski naslov najkasneje pet delovnih dni pred datumom izteka posameznega roka za oddajo vlog (datum izteka roka za oddajo vlog se ne všteva v to petdnevno obdobje). V obdobju od štirih delovnih dni pred datumom izteka posameznega roka za oddajo vlog do vključno datuma izteka posameznega roka za oddajo vlog agencija ne sprejema novih vprašanj. Agencija bo objavila odgovore na vprašanja najkasneje en delovni dan pred iztekom posameznega roka za oddajo vlog pod pogojem, da so bila vprašanja na ta rok za oddajo vlog posredovana pravočasno. Agencija si pridružuje pravico, da na istovrstna vprašanja odgovori enkrat. Nepravočasna vprašanja ne bodo obravnavana. Objavljeni odgovori na vprašanja postanejo sestavni del razpisne dokumentacije. Vprašanja in odgovori bodo javno objavljeni na spletnem naslovu https://www.spiritslovenia.si/.
(3) Vprašanja in odgovori bodo objavljeni na spletni strani, zato morajo biti prijavitelji pri postavljanju vprašanj pazljivi, da v njih ne razkrijejo morebitnih osebnih podatkov, poslovnih skrivnosti in drugih podatkov, ki ne smejo biti javno objavljeni.
(4) Zaradi velikega števila rokov za oddajo vlog agencija ne bo organizirala informativne dneve.
(5) Morebitni prijavitelji bodo o vseh spremembah obveščeni na spletni strani https://www.spiritslovenia.si/.
Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti