Ob-2642/24, Stran 1871
Na podlagi četrtega odstavka 211. člena in drugega odstavka 217. člena Zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 44/22 in nasl., v nadaljnjem besedilu: ZVO-2), Zakona o nevladnih organizacijah (Uradni list RS, št. 21/18, v nadaljnjem besedilu: ZNOrg), 19. člena Akta o ustanovitvi Eko sklada, Slovenskega okoljskega javnega sklada (Uradni list RS, št. 112/09 in nasl.), v skladu s Splošnimi pogoji poslovanja Eko sklada, Slovenskega okoljskega javnega sklada, št. 0141-8/2023-11, objavljenimi dne 13. 9. 2023 (www.ekosklad.si/informacije/predpisi/predpisi/splosni-pogoji-poslovanja-eko-sklada, v nadaljnjem besedilu: Splošni pogoji poslovanja Eko sklada), na podlagi programa Eko sklada, Slovenskega okoljskega javnega sklada, sprejetega v okviru Poslovnega in finančnega načrta Eko sklada, Slovenskega okoljskega javnega sklada, za leto 2024, potrjenega s strani Vlade Republike Slovenije s sklepom številka 47602-2/2024/3 z dne 13. 2. 2024, Eko sklad, Slovenski okoljski javni sklad (v nadaljnjem besedilu: Eko sklad), objavlja
OP-NVO24 za sofinanciranje okoljskih projektov nevladnih organizacij
1. Predmet in namen javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje ozaveščevalnih, izobraževalnih in promocijskih okoljskih projektov nevladnih organizacij (v nadaljnjem besedilu: NVO) na naslednjih vsebinskih področjih:
1. ponovna uporaba, popravila ter prenova odsluženih izdelkov/opreme;
2. ohranjanje kakovosti zunanjega zraka s čim nižjo ravnjo delcev predvsem na področju ogrevanja stavb in prometa.
Sofinancirani bodo projekti NVO, s katerimi se bodo na enem ali več od zgoraj navedenih vsebinskih področij izvajale naslednje aktivnosti:
– ozaveščanje in izobraževanje ciljnih skupin z namenom boljšega poznavanja in razumevanja problematike ter večje pripravljenosti za spremembo vedenja in odločanja;
– promocija in izvajanje ukrepov in sprememb vedenja ciljnih skupin in/ali
– predstavitev, testiranje in/ali prenos dobrih praks iz tujine ali drugih sektorjev, spodbujanje izvajanja sektorskih javnih politik ter oblikovanje in uveljavljanje novih rešitev in predlogov.
Sofinancirani bodo projekti s trajanjem 12 mesecev in sofinanciranjem od 20.000 do 30.000 EUR.
Namen javnega razpisa je prispevati k zmanjšanju obremenitev okolja ter trajnostnemu razvoju družbe s ciljem zmanjševanja emisij toplogrednih plinov in/ali izboljšanja kakovosti zraka, in sicer s:
– podporo razvoja, krepitve zmogljivosti in mreženja NVO v Republiki Sloveniji, ki so med ključnimi akterji na področju krepitve ozaveščenosti javnosti in varstva javnega interesa;
– povečanjem ozaveščenosti in sprememb vedenja javnosti preko kakovostnih ozaveščevalnih in promocijskih projektov ter projektov najboljše prakse okoljskega nevladnega sektorja na vsebinskih področjih.
2. Upravičene osebe
Do spodbude po tem javnem razpisu so upravičeni vlagatelji in njihovi projektni partnerji, kateri vsi morajo izpolnjevati vse naslednje pogoje:
– so pravne osebe zasebnega prava s sedežem v Republiki Sloveniji in registrirane v skladu z veljavnim zakonom, ki ureja društva, zakonom, ki ureja ustanove in z zakonom, ki ureja zavode;
– so nevladne organizacije skladno z veljavnim zakonom, ki ureja nevladne organizacije;
– so bili kot taki registrirani najkasneje dve leti pred dnem objave tega javnega razpisa.
Na javnem razpisu lahko kandidira vlagatelj sam ali v projektnem partnerstvu. Pri tem mora biti v vlogi jasno razvidna vloga in doprinos vsakega izmed partnerjev k izvedbi projekta.
Vlagatelj in projektni partnerji:
– za stroške projektov, ki so financirani po tem javnem razpisu, ne smejo uveljavljati povračila iz drugih javnih virov, npr., a ne omejeno na: proračun Republike Slovenije, lokalni proračuni, sredstva EU, donacije Norveškega EGP Finančnega mehanizma ali Švicarskega prispevka ipd. Prav tako za projekte, ki so predmet spodbude po tem javnem razpisu, ne sme biti dodeljena nepovratna finančna spodbuda Eko sklada po tem ali katerem koli drugem javnem pozivu ali razpisu (prepoved dvojnega financiranja);
– so neposredno odgovorni za pripravo in vodenje predlaganega projekta (velja za vlagatelje);
– ne smejo delovati kot posredniki;
– morajo imeti zadostne vire financiranja, da zagotovijo obstoj organizacije v obdobju trajanja projekta.
Vlagatelj mora imeti tudi izkušnje vodenja oziroma izvajanja projektov, ki so podobni v smislu obsega in vsebine.
Neupravičeni vlagatelj in neupravičeni projektni partnerji so:
– pravne osebe, ustanovljene po zakonu, ki ureja ustanove, katerih ustanoviteljica ali soustanoviteljica je Republika Slovenija.
3. Višina sredstev: višina sredstev za razpisano vsebino po predmetnem javnem razpisu je skupaj 230.000 EUR, ki se zagotavljajo iz integralnega proračuna Republike Slovenije.
4. Osnovni pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
Projekt mora biti izvedljiv v obdobju upravičenosti. Obdobje upravičenosti je od dne začetka veljavnosti pogodbe o sofinanciranju (v nadaljnjem besedilu: Pogodba) do datuma zaključka financiranja izvajanja projektov, to je 12 mesecev od začetka veljavnosti Pogodbe. Pogodba začne veljati z dnem, ko jo podpišeta obe pogodbeni stranki.
Vlagatelj in partnerji morajo predpisane pogoje dokazati s predložitvijo ustreznih dokazil (prilog) v skladu z razpisno dokumentacijo.
Vlagatelj lahko po tem javnem razpisu za posamezni projekt zaprosi za sofinanciranje od najmanj 20.000 EUR do največ 30.000 EUR in do 100 % upravičenih stroškov projekta.
Upravičeni stroški so podrobneje razčlenjeni v razpisni dokumentaciji.
Vlagatelj mora v vlogi na predpisanem obrazcu, ki je del razpisne dokumentacije, natančno opredeliti finančno konstrukcijo projekta in jasno razmejiti vire financiranja.
Z eno vlogo lahko vlagatelj kandidira za sofinanciranje največ enega projekta. Za posamezen projekt se lahko dodeli največ eno sofinanciranje po tem javnem razpisu. Vlagatelj in projektni partner lahko kandidirata za največ dva projekta, v katerih nastopata ali kot vlagatelja ali kot projektna partnerja.
5. Dodatne zahteve in pogoji
a) pravočasna in popolna vloga
Pogoj za dodelitev spodbude je pravočasna in popolna vloga. Vloga je pravočasna in formalno popolna, če vlagatelj do predpisanega roka za oddajo vlog predloži v celoti izpolnjen obrazec vloga in vse obvezne priloge, in sicer:
– izjavo vlagatelja o izpolnjevanju in sprejemanju pogojev javnega razpisa (priloga 1),
– izjavo projektnih partnerjev o izpolnjevanju in sprejemanju pogojev javnega razpisa (priloga 2) ter
– finančni načrt – obrazci 1–4 (priloga 3).
6. Merila za izbor projektov
Ocenjevale se bodo le pravočasno prispele, pravilno označene in popolne vloge na predpisanih obrazcih, ki izpolnjujejo pogoje iz 5. točke javnega razpisa in ki predlagajo rešitve na najmanj enem od vsebinskih področij, opredeljenih v javnem razpisu.
Pri ocenjevanju se bodo upoštevala naslednja merila:
Merilo | maksimalno št. točk |
1. Ustreznost projekta (opredelitev problema, vsebina oziroma rešitve problema, zasnova projekta, dodana vrednost projekta) | 45 |
2. Kakovost projekta (načrt aktivnosti, spremljanje in vrednotenje, okoljski odtis projekta, komunikacijski načrt in razširjanje rezultatov projekta, trajnost projekta, ustreznost in preglednost finančnega načrta, kakovost in učinkovitost finančnega načrta) | 45 |
3. Status v javnem interesu (če vlagatelj deluje na vsebinskem področju, za katerega podaja vlogo na javni razpis, ter ima na dan objave tega javnega razpisa za področje projekta, ki ga prijavlja, priznan status v javnem interesu na področju varstva okolja, se dodeli 5 točk, v nasprotnem primeru pa 0 točk) | 5 |
4. Vključevanje mladih (za projekt, kjer so ciljne javnosti dokazljivo tudi mladi do 29. leta starosti – npr. predšolski otroci, osnovnošolci, dijaki in študenti, in/ali za projekt, ki ga dokazljivo izvajajo mladi do 29. leta starosti – kot prostovoljci ali zaposleni na projektu, se dodeli 5 točk, v nasprotnem primeru pa 0 točk) | 5 |
SKUPAJ | 100 |
Skupaj lahko vloga doseže največ 100 točk.
Prejete vloge bodo razvrščene glede na število prejetih točk, pri čemer bodo v okviru razpoložljivih sredstev do sofinanciranja upravičeni projekti z najvišjim številom točk. Sofinancirani so lahko le projekti, ki bodo dosegli vsaj 65 točk.
Podrobnejši opis postopka izbora projektov in razčlenitev meril za ocenjevanje sta v razpisni dokumentaciji.
7. Upravičeni stroški
Upravičeni stroški so vsi dejansko nastali stroški, ki sodijo v eno od spodaj navedenih kategorij upravičenih stroškov in izpolnjujejo naslednje pogoje:
– povezani so s predmetom tega javnega razpisa, potrebni za uspešno izvedbo projekta in doseganje njegove trajnosti, razumni in v skladu z načeli dobrega finančnega poslovanja in upravljanja,
– nastanejo v času trajanja projekta in so predvideni v vlogi in finančnem načrtu (prilogi razpisa),
– so določljivi in preverljivi z dokazili za izkazovanje stroška, ki so predvideni v razpisni dokumentaciji,
– ustvariti jih mora upravičenec, ki je vlagatelj ali projektni partner, jih zabeležiti v svojih računskih izkazih v skladu z običajno računovodsko prakso ter jih prijaviti v skladu z zahtevami veljavnih računovodskih standardov in pravili davčne in socialne zakonodaje.
Obdobje upravičenosti izdatkov upravičenca je od datuma sklenitve točke do zaključka projekta.
Sofinanciranje upravičenih stroškov ne predstavlja državne pomoči.
Kategorije upravičenih stroškov in potrebna dokazila so po tem javnem razpisu:
– 50 % stroški osebja na projektu,
– 40 % stroški za izvajanje projekta,
– 10 % posredni stroški (pavšal).
Zgoraj navedeni delež upravičenih stroškov lahko odstopa od določenega deleža za največ 15 % (tako od tiste kategorije, kjer se stroški zmanjšajo, kot od tiste kjer se stroški povečajo) za posamezno kategorijo stroškov, razen za kategorijo posredni stroški pavšalnega financiranja, ki v skupnem znesku ne sme preseči 10 % upravičenih stroškov. Npr. 15 % od 40 % stroškov za izvajanje projekta se zniža, kar pomeni, da se kategorija stroški osebja na projektu lahko poveča za ta znesek, vendar ne sme presegati 15 % od te druge kategorije.
O upravičenosti stroškov bo na podlagi njihove utemeljitve v vsebini projektne vloge odločil Eko sklad.
Če bodo pri izvajanju projekta ustvarjeni prihodki, bo Eko sklad za višino ustvarjenih prihodkov znižal višino upravičenih stroškov tj. višino zahtevka za izplačilo. Vlagatelji nimajo pravice do odbitka DDV od blaga in storitev, nabavljenih za opravljanje neobdavčljivih transakcij, ki se bodo izvajale v projektih na podlagi tega javnega razpisa. Projekti se morajo izvajati v okviru neobdavčljive dejavnosti, od katere vlagatelji nimajo pravice do odbitka DDV, zato je DDV upravičen strošek.
Če se projekt izvaja v skladu z načrtom aktivnosti, predvidenem v vlogi, lahko upravičenci med izvajanjem projekta brez predhodnega soglasja Eko sklada prilagodijo zneske stroškov, ki so bili predvideni v finančnem načrtu, s prerazporeditvijo. Pri tem razlika med v finančnem načrtu predvideno in realizirano skupno vrednostjo upravičenih stroškov ob zaključku projekta pri nobeni kategoriji stroškov ne sme presegati 15 %, skupni upravičeni stroški pa kljub prerazporeditvam ne smejo preseči končne vrednosti spodbude določene z odločbo. V primeru, da gre za večje prerazporeditve, mora upravičenec pridobiti predhodno soglasje Eko sklada, in sicer s pisnim zaprosilom za spremembo projekta in utemeljitvijo. Pri kategoriji posredni stroški pa stroški ne smejo preseči 10 % celotnega zneska upravičenih stroškov projekta.
Neupravičene stroške krije vlagatelj ali projektni partner sam in so po tem javnem razpisu vsi stroški, ki ne izpolnjujejo pogojev iz točke 7. javnega razpisa, zlasti:
– donos na kapital, dolg in stroški servisiranja dolga, dolgovane obresti ali tečajne izgube, rezervacije za izgube, dolgove ali druge obveznosti,
– stroški obresti,
– stroški priprave vloge na ta javni razpis,
– odpravnine, solidarnostne pomoči, različne bonitete, letne stimulacije in druge nagrade zaposlenim ter jubilejne nagrade,
– prispevki za druge zavarovalne premije, ki niso zakonsko določene kot npr. življenjska, nezgodna in druga zavarovanja, drugo dodatno zdravstveno zavarovanje in pokojninsko zavarovanje, prostovoljno zavarovanje,
– članarine v mednarodnih zvezah, mrežah, asociacijah ipd., če niso dokazljivo in neposredno povezane z izvajanjem vsebine projekta,
– stroški nakupa nezazidanega zemljišča ter nakupa in gradnje nepremičnin,
– amortizacija nepremičnin in opreme,
– stroški, ki so že bili sofinancirani iz drugih virov (proračuna Republike Slovenije, lokalni proračunov, drugih virov EU – dvojno financiranje),
– stroški nakupa vinjet Republike Slovenije,
– posredni stroški, če presegajo pavšal 10,00 % od celotnega zneska upravičenih stroškov,
– drugi stroški, ki niso predvideni v vlogi in pogodbi o sofinanciranju oziroma ki jih sofinancer ni odobril.
Upravičeni stroški in dokazila so podrobneje razčlenjeni v razpisni dokumentaciji.
8. Trajanje projekta in izplačilo sredstev
Trajanje projekta je omejeno na 12 mesecev od začetka veljavnosti Pogodbe. V tem času mora biti izveden projekt in ostale obveznosti na podlagi Pogodbe, zlasti morajo biti plačani vsi računi (vključno z izplačilom plač). Izdatki projekta, ki bodo nastali pred datumom sklenitve Pogodbe, niso upravičeni do financiranja po tem javnem razpisu.
Eko sklad bo skladno s 33. členom Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2024 in 2025 (Uradni list RS, št. 123/23 in nasl., ZIPRS2425) upravičencem na podlagi sklenjene Pogodbe in zahtevka za izplačilo predplačila, skladno z dokončno Odločbo o izboru, s katero je bil projekt izbran za sofinanciranje, in glede na razpoložljiva sredstva, izplačal predplačilo v višini do 30 % odobrenega zneska. Upravičenci bodo morali posredovati poročilo s prilogami o upravičeni porabi predplačila.
Upravičencem se do predložitve dokazil, ki izkazujejo upravičenost porabe sredstev, zadržijo nadaljnja izplačila.
Zaključno izplačilo oziroma preostala odobrena sredstva, ki so predmet sofinanciranja, bodo glede na razpoložljiva sredstva na račun upravičencev nakazana po potrditvi zaključnega poročila s prilogami.
Roki za izstavitev zahtevkov za predplačilo in končno izplačilo, oddajo poročil ter izplačila so opredeljeni v točki 14. tega javnega razpisa in razpisni dokumentaciji. Vzorci poročil in zahtevkov za izplačila so del razpisne dokumentacije.
9. Razpisna dokumentacija
Javni razpis je objavljen v Uradnem listu RS in na spletni strani Eko sklada. Eko sklad bo vse ključne informacije objavil na svoji spletni strani pri objavi javnega razpisa. Brezplačna razpisna dokumentacija je na voljo na spletnem naslovu www.ekosklad.si.
Dodatne informacije v zvezi z javnim razpisom lahko potencialni vlagatelji dobijo na naslovu ekosklad@ekosklad.si, s pripisom »za razpis OP-NVO24«. Vprašanja morajo biti na omenjeni naslov poslana do najkasneje tri dni pred rokom za oddajo vloge.
10. Rok za prejem in način oddaje vloge
Rok za oddajo vlog je 30. 8. 2024.
Vloga na javni razpis mora v skladu z razpisno dokumentacijo vsebovati izpolnjen obrazec Vloga ter vse obvezne priloge. Obvezne priloge morajo biti podpisane in žigosane, kjer je to zahtevano, predložene v slovenskem jeziku in ovrednotene v evrih.
Vloga na javni razpis se lahko odda v fizični ali v elektronski obliki.
V primeru oddaje vloge v fizični obliki mora biti vloga z zahtevano vsebino v fizični obliki oddana na naslov: Eko sklad, j.s., Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana, oziroma osebno v glavno pisarno (na naslovu Eko sklada vsak delovni dan med 9. in 14. uro) do dneva in ure, določenega kot skrajni rok za oddajo vlog v zapečatenem ovitku, ovitek pa mora biti označen z »Ne odpiraj – vloga – razpis OP-NVO24« in imenom ter naslovom vlagatelja. Če se vloga pošlje priporočeno po pošti, se za dan, ko je Eko sklad prejel vlogo, šteje dan oddaje na pošto do 24. ure. Vloga se šteje za pravočasno, če bo osebno dostavljena v glavno pisarno ali poslana priporočeno po pošti do roka.
V primeru oddaje vloge v elektronski obliki mora biti vloga z zahtevano vsebino v elektronski obliki poslana na naslov vloge@ekosklad.si. Vloga je pravočasna, če jo Eko sklad na navedeni elektronski naslov prejme pred oziroma na dan 30. 8. 2024. Za dan in uro prejema šteje dan in ura, ko Eko sklad vlogo dejansko prejme.
Če pride do spora, ali je bila vloga oddana in kdaj je bila oddana, je dokazno breme dokazovanja zatrjevanega dejstva na vlagatelju.
Nepravočasne in nepopolne vloge (kar vključuje tudi vloge, oddane v fizični obliki, ki ne bodo označene s pripisom »Ne odpiraj – vloga – razpis OP-NVO24« ali bodo brez zapisanega imena in naslova vlagatelja na ovojnici) bodo s sklepom zavržene.
11. Odpiranje vlog: odpirajo se samo v roku vložene, pravilno označene vloge. Odpiranje vlog, ki ne bo javno, bo 10. 9. 2024 ob 10. uri, na naslovu: Eko sklad, Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana. Vloge se bodo odpirale po vrstnem redu vložitve.
12. Postopek izbora in ocenjevanje
Pregled popolnosti in vrednotenje vlog bo na podlagi pogojev in meril, objavljenih v javnem razpisu, opravila strokovna komisija, ki jo s pisnim sklepom imenuje direktor Eko sklada.
Odpirajo se samo v roku dostavljene, pravilno označene vloge, in sicer v vrstnem redu, v katerem so bile predložene.
Na odpiranju ugotavlja komisija popolnost vlog glede na to, če so bili predloženi vsi zahtevani dokumenti (formalna popolnost). Zapisnik podpišejo predsednik in člani komisije.
V primeru formalno nepopolne vloge, bo Eko sklad vlagatelja najkasneje v roku osem dni od odprtja vloge pisno pozval, da v določenem roku osem dni vlogo dopolni. Če vlagatelj nepopolne vloge v navedenem roku ne bo dopolnil, ali če bo ostala nepopolna tudi po zahtevani dopolnitvi, jo bo Eko sklad s sklepom zavrgel. Sprememba vsebine vloge (zahtevka) po izteku roka za oddajo vlog ni dopustna.
Iz vloge mora biti razvidno izpolnjevanje pogojev javnega razpisa. Po prejemu popolne vloge strokovna komisija na podlagi predloženih dokazil (prilog) v skladu z navodili iz razpisne dokumentacije in z vpogledom v uradne evidence pregleda, ali vlagatelj in partnerji izpolnjujejo pogoje za kandidiranje na javnem razpisu. V primeru, da vlagatelj ali kateri izmed projektnih partnerjev ne izpolnjuje osnovnih pogojev za kandidiranje ali da projekt ne predlaga rešitve na vsaj enem od vsebinskih področij javnega razpisa, bo vloga z odločbo zavrnjena in ne bo uvrščena v vrednotenje vlog. V primeru dvoma v izpolnjevanje pogojev katerega koli vlagatelja ali projektnega partnerja lahko Eko sklad zahteva dodatna pojasnila in dokazila.
Komisija opravi strokovni pregled popolnih vlog ter jih oceni na podlagi pogojev in meril, navedenih v javnem razpisu. O strokovnem pregledu vlog in njihovem ocenjevanju se vodi zapisnik. Na podlagi ocene vlog se vloge razvrsti glede na povprečno število doseženih točk, ki se izračuna kot povprečje ocen posameznih članov komisije, zaokroženo na najbližje celo število, komisija pripravi predlog prejemnikov spodbud, ki ga podpišejo predsednik in člani komisije. Predlog prejemnikov spodbud se nato predloži direktorju Eko sklada v potrditev.
Na osnovi izbrane vloge bo upravičencu posredovana Odločba o izboru, hkrati pa bo tudi pozvan k podpisu Pogodbe. Neizbrani vlagatelji bodo o izidu javnega razpisa obveščeni s posredovanjem odločbe o zavrnitvi.
Sofinancirani so lahko le projekti, ki bodo povprečno dosegli vsaj 65 točk. Sredstva se dodelijo v višini zaprošenega zneska najbolje ocenjenim projektom, in sicer najprej tistim z najvišjim številom točk, do porabe razpoložljivih sredstev. V primeru, da za sofinanciranje vloge, ki pride kot zadnja v poštev za sofinanciranje, ne bo dovolj sredstev za financiranje v celotnem zaprošenem znesku, si Eko sklad pridržuje pravico, da vlogo financira v nižjem znesku.
V primeru, da več vlagateljev doseže enako število točk in bi bila z njihovo uvrstitvijo na predlog liste projektov za sofinanciranje presežena skupna razpoložljiva sredstva, se kot najugodnejšega izbere projekt, ki je dosegel višje število točk iz merila Ustreznost projekta.
Strokovna komisija si pridržuje pravico, da od vlagateljev zahteva dodatna pojasnila in dokazila o predvidenih aktivnostih in načrtovanih stroških ter morebitne prilagoditve. Poziv za posredovanje dodatnih pojasnil, obrazložitev ali dokazil bo vlagateljem posredovan po elektronski pošti na naslov vodje projekta (kontaktne osebe), ki je naveden v vlogi. V primeru, da pojasnila ne bodo posredovana v roku in na način, določen v pozivu, lahko strokovna komisija aktivnosti oziroma načrtovane stroške, za katere se zahteva dodatno pojasnilo, izloči kot neupravičene ter projekt ustrezno oceni glede na postavljena merila.
V primeru, da bo vlagatelj v vlogi kot upravičene navedel tudi neupravičene stroške, bo strokovna komisija ustrezno znižala znesek sofinanciranja ter vlagatelju predlagala nižjo višino sofinanciranja od prvotno zaprošene.
Splošni pogoji poslovanja Eko sklada so sestavni del tega javnega razpisa.
13. Rok za obvestilo o izbiri: Eko sklad bo vlagateljem posredoval odločbo o izboru vloge za sofinanciranje oziroma zavrnitvi predvidoma v 60 dneh od dneva odpiranja vlog.
14. Roki za izstavitev zahtevkov za izplačilo in poročil
Financiranje projektov traja 12 mesecev od začetka veljavnosti Pogodbe. Do zaključnega datuma financiranja projekta morajo biti plačani vsi računi. Rok za oddajo zaključnega poročila s prilogami je 15 dni po zaključku financiranja projekta. V primeru objektivnih razlogov se rok za zaključek sofinanciranja projekta lahko podaljša, vendar za največ 30 dni. Za podaljšanje pogodbenega roka je mogoče zaprositi le pred potekom roka, podaljšanje roka pa se šteje za spremembo sofinanciranja projekta, o kateri odloči Eko sklad.
Rok za izstavitev zahtevka za izplačilo predplačila je 15 dni od začetka veljavnosti Pogodbe. Poročilo o porabi predplačila s prilogami morajo upravičenci posredovati v roku 90 dni od prejema predplačila. Upravičencem se do predložitve dokazil, ki izkazujejo upravičenost porabe sredstev, zadržijo nadaljnja izplačila. Izplačilo predplačila bo glede na razpoložljiva sredstva predvidoma izvedeno v roku 30 dni po prejemu zahtevka za izplačilo predplačila.
Zaključno izplačilo oziroma izplačilo preostanka odobrenih sredstev sofinanciranja bo glede na razpoložljiva sredstva izvedeno v predvidoma 60 dneh po prejemu zahtevka za izplačilo zaključnega izplačila ter prejemu in potrditvi zaključnega poročila s prilogami, pod pogojem, da Eko sklad potrdi zadnje poročilo in zaključno poročilo celotnega projekta. Znesek izplačila se uskladi s predloženimi računi ob upoštevanju določil javnega razpisa in pripadajoče razpisne dokumentacije.
15. Ostalo
Pri odločanju o dodelitvi pravice do spodbude se smiselno uporablja postopek, določen z Zakonom o splošnem upravnem postopku (Uradni list RS, št. 80/99 in nasl.), če ZVO-2 ne določa drugače.
Vlagatelji lahko pridobijo pravico do sofinanciranja ob upoštevanju višine razpisanih sredstev, omejitev in višine sofinanciranja ter meril za izbor projektov, če izpolnijo pogoje javnega razpisa.
Za vlogo in odločbo o izboru vloge za dodelitev spodbude oziroma zavrnitvi se taksa skladno z drugim odstavkom 2. člena in 1. točko 28. člena Zakona o upravnih taksah (Uradni list RS, št. 80/00 in nasl., ZUT) ne plačuje.
Odločba o izboru oziroma zavrnitvi je v upravnem postopku dokončna, zoper njo pritožba ni dovoljena. Vlagatelj ima pravico odločbo izpodbijati v upravnem sporu z vložitvijo tožbe pri krajevno pristojnem oddelku Upravnega sodišču Republike Slovenije, v roku 30 dni po prejemu odločbe. Tožba se vloži neposredno pisno pri navedenem sodišču ali se mu pošlje po pošti. Tožbi je treba poleg te odločbe v izvirniku ali prepisu priložiti tudi po en prepis ali kopijo tožbe in prilog za toženca, če je kdo prizadet z odločbo, pa tudi zanj. Predmet tožbe ne morejo biti postavljena merila za ocenjevanje vlog.
Eko sklad lahko za potrebe tega javnega razpisa pridobi potrdila oziroma izpise glede izpolnjevanja nekaterih pogojev iz uradnih evidenc. V primeru dvoma v izpolnjevanje pogojev vlagatelja lahko Eko sklad zahteva dodatna pojasnila in dokazila, ki jih mora vlagatelj predložiti v roku, ki ga določi Eko sklad s pozivom na dopolnitev. V primeru, da le-ta ne bodo posredovana v roku in na način, določen v pozivu, bo Eko sklad vloge takih vlagateljev z odločbo zavrnil.
Vloga vlagatelja, ki ne bo izpolnjeval vseh pogojev za kandidiranje na tem javnem razpisu, se z odločbo zavrne. V primeru, da se neizpolnjevanje navedenih pogojev ugotovi po izdaji odločbe o izboru vloge za sofinanciranje, se pogodba ne bo podpisala, pravica, ki izhaja iz odločbe, pa ugasne.
V primeru, da se neizpolnjevanje navedenih pogojev ugotovi po podpisu Pogodbe, Eko sklad odstopi od Pogodbe, pri čemer je vlagatelj dolžan vrniti vsa že prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na izbrani transakcijski račun do dneva vračila sredstev Eko skladu.
V primeru, da projekt ne bo izveden skladno z zahtevami iz odločbe, in so bila sredstva na njeni podlagi že izplačana, Eko sklad na podlagi prvega odstavka 227. člena ZVO-2 pravico do spodbude, ki izhaja iz odločbe, z odločbo odvzame, upravičenec pa mora na podlagi drugega odstavka 227. člena ZVO-2 že izplačana sredstva vrniti v 15 dneh po pravnomočnosti odločbe o odvzemu pravice, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva plačila, do vračila.
16. Nadzor
Eko sklad ima pravico kadarkoli v obdobju od izdaje odločbe o izboru vloge za dodelitev spodbude do 4 let po izplačilu spodbude z ogledi, preverjanjem dokumentacije ali na drug način preveriti namensko porabo sredstev, skladnost dokumentacije in izvedbe projekta z določili javnega razpisa, odločbe, Splošnih pogojev poslovanja Eko sklada in veljavnimi predpisi.
Če se ugotovi nenamenska poraba sredstev, kršitev predpisov ali določil javnega razpisa, odločbe, pogodbe ali drugih Splošnih pogojev poslovanja Eko sklada glede na namen dodeljenih sredstev ali pa če vlagatelj onemogoči ali ovira nadzor Eko sklada, kakor tudi v primeru, da so bile s strani prejemnika sofinanciranja dane neresnične oziroma zavajajoče izjave ali so bili dostavljeni neresnični ali zavajajoči dokumenti, je prejemnik sofinanciranja v primeru, da so bila sredstva že izplačana, dolžan Eko skladu vrniti prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi za obdobje od prejema do vračila neupravičeno pridobljenega sofinanciranja. V primeru, da sredstva še niso bila izplačana, pa pravica iz izdane odločbe ugasne na podlagi zakona.
V primeru ugotovljenega dajanja neresničnih oziroma zavajajočih izjav ali dostave neresničnih ali zavajajočih dokumentov prejemnik sofinanciranja v obdobju 1 leta od dokončnosti odločbe, s katero je bila vloga zavrnjena oziroma je bila odvzeta pravica oziroma je bila odpravljena odločba o dodelitvi pravice do spodbude, oziroma od vročitve obvestila, da je pravica upravičenih oseb ugasnila na podlagi zakona, če ni bila izdana ugotovitvena odločba, oziroma od vročitve ugotovitvene odločbe o ugasnitvi pravice, če je bila odločba izdana, ne more sodelovati na javnih pozivih in razpisih, ki jih objavlja Eko sklad. Eko sklad ugotovljeno kršitev skladno z veljavno zakonodajo naznani pristojnim organom.
Upravičenec mora hraniti vso izvirno dokumentacijo, zlasti računovodske in davčne evidence, na primernem mediju, vključno z digitaliziranimi izvirniki, kadar so ti dovoljeni v skladu z nacionalno zakonodajo ter pod pogoji, ki jih ta predpisuje, in sicer še 4 leta od datuma zadnjega nakazila sredstev.
Eko sklad, Slovenski okoljski javni sklad