Uradni list

Številka 60
Uradni list RS, št. 60/2024 z dne 19. 7. 2024
Uradni list

Uradni list RS, št. 60/2024 z dne 19. 7. 2024

Kazalo

Ob-2644/24, Stran 1919
Na podlagi zlasti:
– četrtega odstavka 211. člena in prvega odstavka 217. člena Zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 44/22 in nasl., v nadaljnjem besedilu: ZVO-2);
– 19. člena Akta o ustanovitvi Eko sklada, Slovenskega okoljskega javnega sklada (Uradni list RS, št. 112/09 in nasl.);
– Splošnih pogojev poslovanja Eko sklada, Slovenskega okoljskega javnega sklada, št. 0141-8/2023-11, objavljenih dne 13. 9. 2023 (objavljeni na spletni strani https://ekosklad.si/informacije/predpisi/predpisi/splosni-pogoji-poslovanja; v nadaljnjem besedilu: Splošni pogoji poslovanja Eko sklada);
– programa Eko sklada, Slovenskega okoljskega javnega sklada, sprejetega v okviru Poslovnega in finančnega načrta Eko sklada, Slovenskega okoljskega javnega sklada, za leto 2024, potrjenega s strani Vlade Republike Slovenije s sklepom številka 47602-2/2024/3 z dne 13. 2. 2024;
– Sklepa o potrditvi dokumenta identifikacije investicijskega projekta št. 3600-12/2024-3 z dne 29. 3. 2024;
– Uredbe Komisije (EU) št. 1303/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o skupnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu, Kohezijskem skladu, Evropskem kmetijskem skladu za razvoj podeželja in Evropskem skladu za pomorstvo in ribištvo, o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu, Kohezijskem skladu in Evropskem skladu za pomorstvo in ribištvo ter o razveljavitvi Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 (UL L št. 347 z dne 20. 12. 2013, str. 320), zadnjič spremenjene z Uredbo (EU) 2024/795 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 29. februarja 2024 o vzpostavitvi platforme za strateške tehnologije za Evropo (platforma STEP) in spremembi Direktive 2003/87/ES ter uredb (EU) 2021/1058, (EU) 2021/1056, (EU) 2021/1057, (EU) št. 1303/2013, (EU) št. 223/2014, (EU) 2021/1060, (EU) 2021/523, (EU) 2021/695, (EU) 2021/697 in (EU) 2021/241 (UL L, 2024/795 z dne 29. 2. 2024);
– Uredbe o izvajanju uredb (EU) in (Euratom) na področju izvajanja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 12/23);
– Uredbe (EU) 2021/1058 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o Evropskem skladu za regionalni razvoj in Kohezijskem skladu (UL L 231, str. 60–93 z dne 30. 6. 2021);
– Uredbe (EU, Euratom) 2018/1046 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. julija 2018 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije, spremembi uredb (EU) št. 1296/2013, (EU) št. 1301/2013, (EU) št. 1303/2013, (EU) št. 1304/2013, (EU) št. 1309/2013, (EU) št. 1316/2013, (EU) št. 223/2014, (EU) št. 283/2014 in Sklepa št. 541/2014/EU ter razveljavitvi Uredbe (EU, Euratom) št. 966/2012 (UL L 193, str. 1–222 z dne 30. 7. 2018);
– Uredbe (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. junija 2020 o vzpostavitvi okvira za spodbujanje trajnostnih naložb ter spremembi Uredbe (EU) 2019/2088 (UL L 198, str. 13–43 z dne 22. 6. 2020);
– Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, št. CCI 2021SI16FFPR001, različica 4.2.2 z dne 12. 12. 2022;
– Akcijskega načrta za zmanjševanje energetske revščine za obdobje treh let, št. 36000-11/2023/6 z dne 30. 11. 2023;
– Proračuna Republike Slovenije za leto 2024 (Uradni list RS, št. 150/22 in nasl.);
– Proračuna Republike Slovenije za leto 2025 (Uradni list RS, št. 123/23);
– Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 in nasl.)
Eko sklad, Slovenski okoljski javni sklad, Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: Eko sklad) objavlja
javni poziv 
ZER 2024 Nepovratne finančne spodbude za zmanjševanje energetske revščine 
1. Predmet in cilji javnega poziva
Predmet javnega poziva so nepovratne finančne spodbude energetsko revnim gospodinjstvom za investicije v ukrepe večje energetske učinkovitosti stavb ter rabe obnovljivih virov energije na območju Republike Slovenije na eno ali dvostanovanjskih stavbah oziroma na stanovanju v večstanovanjskih stavbah, skladno z določili tega javnega poziva.
Izvedba ukrepa ali kombinacije ukrepov, navedenih v 2. točki tega javnega poziva, predstavlja projekt (v nadaljnjem besedilu: projekt).
Za potrebe tega javnega poziva se za energetsko revno gospodinjstvo šteje skupnost vlagatelja, ki kandidira na tem javnem pozivu, ter oseb, ki se skladno z zakonom, ki ureja uveljavljanje pravic iz javnih sredstev (v nadaljnjem besedilu: ZUJPS), upoštevajo pri ugotavljanju materialnega položaja in so posledično navedene na posamezni odločbi o pravici do javnih sredstev (v nadaljnjem besedilu: družinski člani), s katero vlagatelj dokazuje materialno ogroženost1 (v nadaljnjem besedilu: Odločba CSD).
1 Skladno z 10. in 11. členom ZUJPS
Namen javnega poziva je zmanjšati energetsko revščino v energetsko revnih gospodinjstvih. Poleg navedenega namena pa javni poziv zasleduje tudi naslednje cilje:
– povečati energijsko učinkovitost stavb,
– povečati rabo obnovljivih virov energije,
– izboljšati življenjske pogoje, zdravstveno stanje ter socialni status vseh članov gospodinjstva,
– prispevati k zmanjševanju onesnaženosti zraka in s tem izboljšati kakovost zunanjega zraka in
– ozaveščati občane o pomembnosti ukrepov učinkovite rabe energije in rabe obnovljivih virov energije.
2. Upravičeni ukrepi
Nepovratna finančna spodbuda je lahko dodeljena za izvedbo investicije v ukrepe, ki se bodo začeli izvajati po datumu veljavnosti posamezne tripartitne pogodbe za izvedbo posameznega ukrepa (tj. ko jo podpiše zadnja stranka). Tripartitno pogodbo na podlagi ter skladno z izdano Odločbo o dodelitvi pravice do nepovratne finančne spodbude s strani Eko sklada (v nadaljnjem besedilu: Odločba) sklenejo vlagatelj, izvajalec posameznega ukrepa/kombinacije ukrepov ter Eko sklad (v nadaljnjem besedilu: Tripartitna pogodba).
Nepovratna finančna spodbuda je lahko dodeljena za izvedbo enega ali kombinacije naslednjih ukrepov:
A. toplotna izolacija strehe ali stropa proti neogrevanemu prostoru na eno ali dvostanovanjski stavbi,
B. toplotna izolacija zunanjih sten na eno ali dvostanovanjski stavbi,
C. toplotna izolacija tal na terenu ali tal nad neogrevanim prostorom/kletjo in/ali zunanjih sten ogrevanih prostorov proti terenu na eno ali dvostanovanjski stavbi,
D. vgradnja energijsko učinkovitih oken in/ali zunanjih vhodnih vrat v eno ali dvostanovanjski stavbi ali v posameznem stanovanju v večstanovanjski stavbi,
E. vgradnja sistema za pripravo tople – sanitarne vode v eno ali dvostanovanjski stavbi ali v posameznem stanovanju v večstanovanjski stavbi,
F. vgradnja lokalnega prezračevanja z vračanjem toplote odpadnega zraka v eno ali dvostanovanjski stavbi ali v posameznem stanovanju v večstanovanjski stavbi,
G. zamenjava stare kurilne naprave z novo na lesno biomaso v eno ali dvostanovanjski stavbi ali v posameznem stanovanju v večstanovanjski stavbi.
Ukrepi, ki se izvajajo na skupnih delih stavbe (npr. ukrep A. in/ali B.), se lahko izvedejo na dvostanovanjski stavbi (ne pa na večstanovanjski stavbi), samo v primeru, ko vlagatelj s preostalimi solastniki sklene sporazum o kritju vsak svojega dela stroškov, glede na delež lastništva stavbe. Eko sklad krije strošek izvedbe takega/takih ukrepa/ukrepov v deležu, ki pade na vlagatelja, tj. sorazmerno glede na njegov solastniški delež ter skladno z določili tega javnega poziva.
3. Vir in razpoložljiva sredstva, višina nepovratne finančne spodbude, upravičeni stroški
a) vir in razpoložljiva sredstva
Sredstva za dodeljevanje nepovratnih finančnih spodbud so načrtovana v okviru proračuna Republike Slovenije in zajemajo:
i. za projekte na programskem območju Zahodna Slovenija:
– namenska sredstva Evropskega sklada za regionalni razvoj (ESRR) – EU del (85 %),
– namenska sredstva Evropskega sklada za regionalni razvoj (ESRR) – slovenska udeležba (15 %);
ii. za projekte na programskem območju Vzhodna Slovenija:
– namenska sredstva Evropskega sklada za regionalni razvoj (ESRR) – EU del (40 %),
– namenska sredstva Evropskega sklada za regionalni razvoj (ESRR) – slovenska udeležba (60 %).
Pravice porabe so v sprejetem proračunu zagotovljene v okviru finančnega načrta Ministrstva za kohezijo in regionalni razvoj. Skladno z izdano odločitvijo o podpori organa upravljanja in zadnjim veljavnim Izvedbenim načrtom Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji bodo pravice porabe načrtovane v okviru finančnega načrta Ministrstva za okolje, podnebje in energijo (v nadaljnjem besedilu: pristojno ministrstvo).
Skupna okvirna višina razpoložljivih sredstev po tem javnem pozivu je 19,8 milijonov evrov, od tega je za programsko območje Kohezijska regija Zahodna Slovenija na voljo 8.640.000,00 EUR (43,64 % razpoložljivih sredstev) ter za programsko območje Kohezijska regija Vzhodna Slovenija 11.160.000,00 EUR (56,36 % razpoložljivih sredstev).
Vrednost razpoložljivih sredstev se lahko spremeni, zlasti v skladu s spremembami proračuna Republike Slovenije ter proračunskih zmogljivosti pristojnega ministrstva.
Javni poziv delno financira Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj (ESRR). Javni poziv se izvaja v okviru »Programa zmanjševanje energetske revščine 2024–2027«, v okviru Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, Prednostne naloge 3: Zelena preobrazba za podnebno nevtralnost, Specifičnega cilja RSO2.1. Spodbujanje energijske učinkovitosti in zmanjševanje emisij toplogrednih plinov.
b) višina nepovratne finančne spodbude in način razdelitve razpoložljivih sredstev
Višina nepovratne finančne spodbude znaša 100 % upravičenih stroškov projekta vlagatelja, vendar ne več kot 18.000,00 EUR z DDV, razen v primeru nepredvidenih in dodatnih del, ki jih skladno s tem javnim pozivom odobri Eko sklad. V slednjem primeru višina nepovratne finančne spodbude lahko znaša do 19.800,00 EUR z DDV.
Višina nepovratne finančne spodbude se določi s Tripartitno(imi) pogodbo(ami), in sicer na podlagi predračuna(ov) za ukrep ali kombinacijo ukrepov iz Odločbe, ki ga/jih vlagatelj skladno s tem javnim pozivom predloži Eko skladu.
V primeru, da bo do zaključka javnega poziva prispelo več vlog, na podlagi katerih bi vsota nepovratnih finančnih spodbud presegla razpoložljiva sredstva po tem javnem pozivu, bo meja za dodelitev nepovratne finančne spodbude določena glede na datum, uro in minuto prejema vloge, s katero se dodelijo vsa razpoložljiva sredstva.
V primeru, da preostanek razpoložljivih sredstev na javnem pozivu ne zadostuje za dodelitev nepovratne finančne spodbude v maksimalni višini 18.000,00 EUR z DDV (za izvedbo celotnega projekta) se vlagatelju ponudi višina sredstev, ki so preostala na javnem pozivu, in sicer za izvedbo ukrepa/ov po prednostnem vrstnem redu, določenem v odločbi, upoštevajoč višino razpoložljivih sredstev. V kolikor vlagatelj ponujenih razpoložljivih sredstev ne sprejme, sredstva ostanejo nerazdeljena.
c) upravičeni stroški
Financiranje upravičenih stroškov bo potekalo skladno s pravili evropske kohezijske politike in z veljavnimi Navodili organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021–2027 ter skladno s Smernicami za pripravo predračuna ter pogoji, določenimi v tem javnem pozivu.
Stroški spadajo med upravičene le, če se nanašajo na izvedbo projekta po tem javnem pozivu, o čemer presoja Eko sklad.
Obdobje upravičenosti stroškov za izvedbo projekta se šteje od datuma veljavnosti Tripartitne pogodbe do izteka roka veljavnosti Tripartitne pogodbe oziroma najkasneje do 30. 6. 2029. Stroški, ki so nastali pred ali po tem obdobju, niso upravičeni stroški po tem javnem pozivu.
Stroški so upravičeni samo, če:
– so neposredno povezani z izvajanjem gradbenih, obrtniških in inštalacijskih del ter instalacijo opreme (GOI dela), ki so potrebni za izvedbo posameznega ukrepa;
– so dejansko nastali za dela, ki so bila opravljena oziroma za blago, ki je bilo dobavljeno oziroma za storitve, ki so bile izvedene;
– so prepoznani v skladu s skrbnostjo dobrega gospodarja;
– nastanejo v obdobju upravičenosti;
– temeljijo na verodostojnih knjigovodskih in drugih listinah in
– so izkazani in dokumentirani v skladu z veljavnimi pravili EU in nacionalnimi predpisi.
Stroški, ki so neposredno povezani s posameznim ukrepom, so na primer naslednji stroški:
– nakup in vgradnja toplotne izolacije za izvedbo toplotne izolacije zunanjih sten, strehe ali stropa proti neogrevanemu prostoru, tal na terenu ali tal nad neogrevanim prostorom/kletjo,
– nakup in vgradnja oken in/ali zunanjih vhodnih vrat,
– nakup in vgradnja sistemov za pripravo tople (sanitarne) vode,
– nakup in vgradnja lokalnih stanovanjskih prezračevalnih naprav z vračanjem toplote odpadnega zraka,
– nakup in vgradnja ene nove kurilne naprave na lesno biomaso,
– stroški, ki so drugače smiselno povezani z izvedbo posameznega ukrepa
ter pripadajoči DDV.
Neupravičeni stroški so zlasti, če gre za stroške za nakup in vgradnjo prototipnih in rabljenih naprav ali opreme in gradbenih proizvodov ter ostale stroške, ki niso posebej navedeni v Smernicah za pripravo predračuna oziroma jih ni možno smiselno umestiti pod upravičene stroške.
Tehnični pogoji izvedbe posameznega ukrepa in upravičeni stroški so podrobneje določeni v 5. točki tega javnega poziva ter v Smernicah za pripravo predračuna (v nadaljnjem besedilu: Smernice), ki so objavljene na spletni strani www.ekosklad.si in so del tega javnega poziva (Priloga 1).
Nepredvidena in dodatna dela, ki niso zajeta v predloženem predračunu, so upravičen strošek izključno v izrednih primerih, ko gre za okoliščine ali dogodke, ki jih izvajalec v svoji ponudbi ni mogel ali moral predvideti kljub temu, da je ravnal z vso dolžno skrbnostjo.
Stroški iz prejšnjega odstavka se štejejo za upravičene, če je bil o nastalem izrednem primeru Eko sklad predhodno obveščen in je izvedbo nepredvidenega in/ali dodatnega dela pred izvedbo odobril.
Znesek upravičenih stroškov nepredvidenih in dodatnih del za posamezni ukrep ne sme presegati pogodbeno dogovorjene višine nepovratne finančne spodbude za posamezni ukrep za več kot 10 %.
4. Upravičene osebe in pogoji za kandidiranje
a) upravičene osebe
Do nepovratne finančne spodbude po tem javnem pozivu je upravičen vsak vlagatelj, ki je fizična oseba2 in izpolnjuje naslednje pogoje:
2 Kot fizična oseba po tem javnem pozivu ne šteje samostojni podjetnik posameznik ali fizična oseba, ki samostojno opravlja dejavnost kot poklic, oziroma je registrirana za opravljanje dejavnosti na podlagi posebnega zakona.
1. ima prijavljeno stalno prebivališče v Republiki Sloveniji, na njem dejansko živi in bo na tem naslovu izvedel projekt;
2. je sam ali skupaj z enim oziroma več družinskimi člani, lastnik ali solastnik vsaj do ½ stanovanjske stavbe ali posameznega stanovanja, kjer bo izveden projekt. Lastništvo mora biti zemljiškoknjižno urejeno pred vložitvijo vloge;
3. je materialno ogrožen;
Šteje se, da je vlagatelj materialno ogrožen, če je sam ali pa je eden od družinskih članov:
a) na dan vložitve vloge upravičen do denarne socialne pomoči,
b) na dan vložitve vloge upravičen do varstvenega dodatka,
c) v zadnjih 2 letih pred vložitvijo vloge bil vsaj dvakrat upravičen do izredne denarne socialne pomoči, kot jo opredeljuje zakon, ki ureja socialno varstvene prejemke,
d) na dan vložitve vloge upravičen do otroškega dodatka, kot ga opredeljuje zakon, ki ureja socialno varstvene prejemke, iz odločbe o dodelitvi le te pa izhaja, da družinska skupnost vlagatelja sodi do vključno 3. dohodkovnega razreda,
e) na dan vložitve vloge upravičen do državne štipendije, kot jo opredeljuje ZUJPS, iz odločbe o dodelitvi le te pa izhaja, da družinska skupnost vlagatelja sodi do vključno 2. dohodkovnega razreda.
Če je do pravic iz javnih sredstev, navedenih v prejšnjem odstavku, upravičen družinski član vlagatelja, mora biti vlagatelj upoštevan pri ugotavljanju njegovega materialnega položaja v postopku dodeljevanja pravice iz javnih sredstev, in zato naveden na Odločbi CSD.
V primerih iz točk 3. d) in 3. e) prvega odstavka te točke premoženje vlagatelja in premoženje družinskih članov skupaj ne sme presegati 48 osnovnih zneskov minimalnega dohodka, kamor se štejejo nepremičnine (razen nepremičnine, v kateri gospodinjstvo živi) in premično premoženje (osebna in druga vozila ter vodna plovila, lastniški delež v gospodarskih družbah, vrednostni papirji, prihranki in druge premičnine).
Materialno ogroženost se dokazuje z:
– odločbo o denarni socialni pomoči,
– odločbo o varstvenem dodatku,
– odločbo o izredni denarni socialni pomoči,
– odločbo o otroškem dodatku in izjavo o premoženjskem stanju, ki je priloga tega javnega poziva ali
– odločbo o državni štipendiji in izjavo o premoženjskem stanju, ki je priloga tega javnega poziva.
V primeru dokazovanja pogoja z odločbo o otroškem dodatku in/ali odločbo o državni štipendiji mora vlagatelj priložiti tudi podpisan Obrazec št. 2: Izjava o premoženjskem stanju;
4. živi sam oziroma skupaj z družinskimi člani v nizko energijsko učinkovitih prostorih ali v neustreznih bivanjskih razmerah;
Šteje se, da so prostori nizko energijsko učinkoviti, če znaša toplota, potrebna za ogrevanje, več kot 150 kWh/m2 na leto, kar se dokazuje z/s:
– energetsko izkaznico,
– izračunom energijskih lastnosti stavbe ali
– pisno izjavo energetskega svetovalca, ki jo poda na podlagi svojega strokovnega znanja in izkušenj, če vlagatelj ne razpolaga z energetsko izkaznico ali izračunom energijskih lastnosti stavbe.
Energetska izkaznica ali izračun energijskih lastnosti stavbe morata izkazovati dejansko stanje na dan vložitve vloge.
Šteje se, da gospodinjstvo živi v neustreznih bivanjskih razmerah, če izpolnjuje enega izmed naslednjih kriterijev:
– na zunanjih stenah stavbe, ali na strehi, ali na stropu proti neogrevanemu prostoru, ali na tleh na terenu, ali na tleh nad neogrevanim prostorom/kletjo, ali na zunanjih stenah ogrevanih prostorov proti terenu ni vgrajene toplotne izolacije oziroma je ta izvedena do 6 cm oziroma vgrajena toplotna izolacija ne služi več namenu uporabe in so posledično vidne težave s prekomerno vlažnostjo v bivalnih prostorih, vlažnimi stenami, pojavom plesni na stenah, če je zaznan vonj po vlagi in plesni, česar z običajnimi ukrepi, kot je na primer čiščenje in prezračevanje, ni mogoče odpraviti in ogroža zdravje;
– če so vgrajena zunanja okna z enojno zasteklitvijo, škatlasta, vezana okna ter okna z dvojno zasteklitvijo, ki nimajo nizko emisijskega nanosa in plinskega polnjenja in ta vplivajo na toplotno ugodje v prostoru zaradi prekomerne izmenjave zraka, prepiha, občutka hladu v bivalnem prostoru;
– če pušča streha, kar povzroča vlažne stene ali vlažen strop proti bivalnim prostorom in česar ni mogoče odpraviti z običajnim popravilom.
Neustrezne bivanjske pogoje se dokazuje s:
– fotografijami zunanjosti stavbe, zunanjih oken, ki izkazujejo, da so ta z enojno zasteklitvijo, škatlasta, vezana okna ter okna z dvojno zasteklitvijo, ki nimajo nizko emisijskega nanosa in plinskega polnjena, vlažnih sten bivalnih prostorov, vlažnega stropa in sten v bivalnih prostorih zaradi puščanja strehe, pojava plesni na stenah in stropu v bivalnih prostorih, ki jih predloži vlagatelj ter
– pisno izjavo energetskega svetovalca, s katero potrdi neustrezne bivanjske razmere in o dejstvu priloži še svoje fotografije.
V primeru, da energetski svetovalec potrdi, da gospodinjstvo živi v neustreznih bivanjskih razmerah, so ne glede na ostale določbe tega javnega poziva predmet nepovratne finančne spodbude lahko zgolj ukrepi, s katerim se ustrezno sanirajo neustrezne bivanjske razmere.
Vlagatelj mora za dodelitev nepovratne finančne spodbude po tem javnem pozivu izpolnjevati poleg pogojev, določenih v tem javnem pozivu, tudi pogoje za določitev upravičencev do spodbud Eko sklada, ki so navedeni v Splošnih pogojih poslovanja Eko sklada (npr. ne smejo imeti zapadlih neplačanih obveznih dajatev ali drugih denarnih nedavčnih obveznosti, ki jih pobira Finančna uprava Republike Slovenije in na dan vložitve vloge za pridobitev sredstev znašajo 50 eurov ali več), kar vse vlagatelj potrdi tudi z Obrazcem št. 1: Izjava o izpolnjevanju in sprejemanju pogojev, s katerim pod kazensko in materialno odgovornostjo potrdi izpolnjevanje in sprejemanje pogojev.
Splošni pogoji poslovanja Eko sklada so sestavni del tega javnega poziva.
b) Pogoji, ki jih mora izpolnjevati stavba in njeni deli, kjer bo izveden projekt
Projekt po tem javnem pozivu se lahko izvede na eno ali dvostanovanjski stavbi oziroma na stanovanju v večstanovanjski stavbi, ki izpolnjuje naslednje pogoje:
1. je primerna/primerno za izvedbo projekta ter je izvedba projekta skladna z namenom javnega poziva, kar vse s pisno izjavo potrdi energetski svetovalec po izvedenem predhodnem ogledu.
Predmetna nepremičnina ni primerna za izvedbo katerega koli od ukrepov po tem javnem pozivu, če npr. ni zagotovljena zadostna mehanska odpornost in stabilnost stavbe, kjer bi se izvedel projekt;
2. je v izključni lasti fizične/ih osebe/oseb;
3. je legalna/legalen.
Vsi postopki pridobivanja upravne odločbe, ki izkazuje legalnost predmetne nepremičnine, morajo biti ob vložitvi vloge zaključeni;
4. je po svojem namenu stanovanjska/stanovanjski.
Izpolnjevanje pogojev iz točke 3 in 4 prvega odstavka te točke se dokazuje:
– s kopijo gradbenega dovoljenja oziroma uporabnega dovoljenja za gradnjo ali spremembo namembnosti nepremičnine, na kateri bo izveden projekt, morebitne odločbe o legalizaciji oziroma dovoljenje za objekt daljšega obstoja oziroma odločbo o domnevi izdanega gradbenega in uporabnega dovoljenja, ter
– v primeru, da ima predmetna stavba izvedene prizidave oziroma nadzidave, z upravno odločbo, ki izkazuje legalnost prizidav ali nadzidav in je bila izdana pred oddajo vloge na ta javni poziv
ali
– s podpisanim Obrazcem št. 3: Izjava o legalnosti in namembnosti stavbe.
Če v dvo ali večstanovanjski stavbi etažna lastnina ni vzpostavljena in je iz dokazil (npr. prodajne pogodbe) razvidno, da je stavba dejansko sestavljena iz dveh/več samostojno ločenih stanovanjskih enot, se za potrebe tega javnega poziva šteje, da gre za dvo/večstanovanjsko stavbo. V nasprotnem primeru se šteje, da gre za enostanovanjsko stavbo.
Vlagatelj nosi dokazno breme, da je upravičen do nepovratne finančne spodbude Eko sklada ter da stavba in njeni deli, kjer bo izveden projekt, izpolnjujejo pogoje za izvedbo projekta, vse po tem javnem pozivu.
Eko sklad lahko od vlagatelja zahteva dodatna dokazila, če meni, da je to potrebno za razjasnitev upravičenosti do nepovratne finančne spodbude ali če pride do razhajanj med podatki iz vloge/izjave ter podatki, razvidnimi iz uradnih evidenc ali izjave/ugotovitev energetskega svetovalca. Dodatna dokazila mora vlagatelj predložiti v roku, ki ga določi Eko sklad s pozivom na dopolnitev. Če vlagatelj ne predloži zahtevanih dodatnih dokazil v določenem roku, se vloga s sklepom zavrže.
5. Tehnični pogoji ukrepov
a) Tehnični pogoji ukrepov, za katere se lahko dodeli nepovratna finančna spodbuda:
A. Toplotna izolacija strehe ali stropa proti neogrevanemu prostoru na eno ali dvostanovanjski stavbi
Pravica do nepovratne finančne spodbude se dodeli za izvedbo toplotne izolacije strehe ali stropa proti neogrevanemu prostoru na eno ali dvostanovanjski stavbi, če je izkazano razmerje med toplotno prevodnostjo (λ) in debelino (d) toplotne izolacije λ/d ≤ 0,15 W/(m2K).
V primeru, da se ukrep izvede iz dveh ali več slojev toplotnih izolacij različnih toplotnih prevodnosti, se ustreznost izvedbe ukrepa preveri po enačbi:Slika 1
V delu, kjer je na stavbi že vgrajena toplotna izolacija in ta ne bo odstranjena, je lahko toplotna izolacija izvedena z dodatno toplotno izolacijo ob izpolnjevanju enačbe, s katero se zagotovi zahtevano razmerje λ/d ≤ 0,15 W/(m2K):Slika 2
Pri izračunu potrebne dodatne nove toplotne izolacije se upošteva toplotna prevodnost obstoječe toplotne izolacije λ = 0,045 W/(mK) in debelina obstoječe toplotne izolacije (dobst), ki je razvidna z merilnega traku na fotografiji obstoječega stanja.
V primeru, da energetski svetovalec na predhodnem ogledu oziroma izvajalec pri pripravi predračuna na podlagi dejanskih izmer ugotovi, da so potrebna tudi manjša dela na konstrukcijskih elementih stavbe ter zamenjava strešne kritine, Eko sklad pa to potrdi, je slednje upravičen strošek, vendar le v okviru vzdrževalnih del, za izvedbo katerih ni potrebno pridobiti gradbenega dovoljenja skladno z veljavno zakonodajo.
Toplotna izolacija poševne strehe je upravičen strošek tudi v primeru, ko podstrešni prostor ni bivalen ali ogrevan, če iz gradbenega dovoljenja ali druge upravne odločbe, izdane pred vložitvijo vloge, izhaja, da je namenska raba tega prostora bivalna.
B. Toplotna izolacija zunanjih sten na eno ali dvostanovanjski stavbi
Pravica do nepovratne finančne spodbude se dodeli za izvedbo toplotne izolacije zunanjih sten (tudi sten proti neogrevanim prostorom) na eno ali dvostanovanjski stavbi, če je izkazano razmerje med toplotno prevodnostjo (λ) in debelino (d) nove toplotne izolacije λ/d ≤ 0,20 W/(m2K). Če je predmet ukrepa izvedba toplotne izolacije fasade, mora biti ta izvedena s preizkušenim fasadnim sistemom.
V delu, kjer je na stavbi že vgrajena toplotna izolacija in ta ne bo odstranjena, je lahko toplotna izolacija izvedena z dodatno toplotno izolacijo ob izpolnjevanju enačbe, s katero se zagotovi zahtevano razmerje λ/d ≤ 0,20 W/(m2K) in skladno s Smernicami:Slika 3
Pri izračunu potrebne dodatne nove toplotne izolacije se upošteva toplotna prevodnost obstoječe toplotne izolacije λ = 0,045 W/(mK) in debelina obstoječe toplotne izolacije (dobst), ki je razvidna z merilnega traku na fotografiji obstoječega stanja. Med obstoječo toplotno izolacijo ne štejejo zidaki, ometi, toplotno izolacijski ometi, toplotno izolacijske opeke, silikatne opeke, porobeton in podobni gradbeni materiali.
C. Toplotna izolacija tal na terenu ali tal nad neogrevanim prostorom/kletjo in/ali zunanjih sten ogrevanih prostorov proti terenu na eno ali dvostanovanjski stavbi
Pravica do nepovratne finančne spodbude se dodeli za izvedbo toplotne izolacije tal na terenu ali tal nad neogrevanim prostorom/kletjo in/ali zunanjih sten ogrevanih prostorov proti terenu v eno ali dvostanovanjski stavbi, če je izkazano razmerje med toplotno prevodnostjo (λ) in debelino (d) novo vgrajene toplotne izolacije λ/d ≤ 0,35 W/(m2K).
D. Vgradnja energijsko učinkovitih oken in/ali zunanjih vhodnih vrat v eno ali dvostanovanjski stavbi ali v posameznem stanovanju v večstanovanjski stavbi
Pravica do nepovratne finančne spodbude se dodeli za zamenjavo obstoječih vertikalnih in strešnih oken, balkonskih vrat in fiksnih zasteklitev (v nadaljnjem besedilu: okna) v eno ali dvostanovanjski stavbi ali v posameznem stanovanju v večstanovanjski stavbi z novimi energijsko učinkovitimi okni, balkonskimi vrati in fiksnimi zasteklitvami s toplotno prehodnostjo U ≤ 1,0 W/(m2K) ter strešnimi okni s toplotno prehodnostjo U ≤ 1,4 W/(m2K).
Pravica do nepovratne finančne spodbude dodeli tudi za zamenjavo obstoječih vhodnih vrat z novimi vhodnimi vrati s toplotno prehodnostjo U ≤ 1,6 W/(m2K).
Okna in zunanja vhodna vrata morajo biti vgrajena v ustrezno pripravljeno okensko odprtino, ustrezno mehansko pritrjena skladno z navodili proizvajalca in ustrezno tesnjena okenska rega po navodilih izbranega proizvajalca tesnilnega sistema, ki mora biti po izvedbi del zaključena (ustrezno zaščitena).
E. Vgradnja sistema za pripravo tople (sanitarne) vode v eno ali dvostanovanjski stavbi ali v posameznem stanovanju v večstanovanjski stavbi
Pravica do nepovratne finančne spodbude se dodeli za vgradnjo sistema za pripravo tople sanitarne vode v eno ali dvostanovanjski stavbi ali v posameznem stanovanju v večstanovanjski stavbi, in sicer:
– solarnega sistema priprave tople sanitarne vode s ploščatimi ali vakuumskimi sprejemniki sončne energije ali
– fotonapetostnega sistema, ki ne bo priključen na električno omrežje in ne bo priključen na notranjo nizkonapetostno inštalacijo stavbe in se bo uporabljal izključno za direktno ogrevanje vode preko uporovnih električnih grelnikov. Fotonapetostni sistem mora izpolnjevati varnostne zahteve skladno s predpisi o nizkonapetostnih električnih inštalacijah, kot tudi zahteve ostalih predpisov, ki urejajo to področje ali
– grelnika vode s toplotno črpalko (sanitarna toplotna črpalka) razred energijske učinkovitosti A ali več.
F. Vgradnja lokalnega prezračevanja z vračanjem toplote odpadnega zraka v eno ali dvostanovanjski stavbi ali v posameznem stanovanju v večstanovanjski stavbi
Pravica do nepovratne finančne spodbude se dodeli za vgradnjo prezračevanja z vračanjem toplote odpadnega zraka (rekuperacijo) v eno ali dvostanovanjski stavbi ali v posameznem stanovanju v večstanovanjski stavbi, in sicer za stanovanjske prezračevalne naprave za lokalno prezračevanje razreda energijske učinkovitosti A ali več.
V primeru, da se vgradijo prezračevalne naprave, ki izmenjujoče dovajajo zrak v prostor in odvajajo zrak iz prostora, morajo le-te biti vgrajene v paru in med seboj sinhronizirane.
G. Zamenjava stare kurilne naprave z novo na lesno biomaso v eno ali dvostanovanjski stavbi ali v posameznem stanovanju v večstanovanjski stavbi
Pravica do nepovratne finančne spodbude se dodeli za zamenjavo stare kurilne naprave z novo na lesno biomaso, in sicer za vgradnjo ene kurilne naprave v enostanovanjski stavbi oziroma za vgradnjo ene kurilne naprave v posameznem stanovanju v dvostanovanjski ali v večstanovanjski stavbi v primeru, da energetski svetovalec na predhodnem ogledu ugotovi, Eko sklad pa nato potrdi, da je stara kurilna naprava dotrajana in potrebna zamenjave.
Vlagatelj uničenje stare kurilne naprave izkazuje z izjavo, ki jo poda pod kazensko in materialno odgovornostjo.
Stara kurilna naprava je naprava s kuriščem, v katerem zgoreva gorivo in pri tem nastajajo emisije v zrak. Predmet zamenjave niso električni grelnik, toplotna črpalka, peč na petrolej, toplotna postaja daljinskega ogrevanja kot tudi ne odklop od skupne kurilne naprave in podobno.
Pravica do nepovratne finančne spodbude se dodeli za vgradnjo nove kurilne naprave na lesno biomaso, in sicer za:
– kotel na lesno biomaso, skladen z Uredbo Komisije (EU) 2015/11893, ki mora izpolnjevati tudi naslednje zahteve, in sicer da:
3 Uredba Komisije (EU) 2015/1189 z dne 28. aprila 2015 o izvajanju Direktive 2009/125/ES Evropskega parlamenta in Sveta glede zahtev za okoljsko primerno zasnovo kotlov na trdno gorivo (UL L št. 193 z dne 21. 7. 2015), spremenjeno z Uredbo Komisije (EU) 2016/2282 z dne 30. novembra 2016 o spremembi uredb (ES) št. 1275/2008, (ES) št. 107/2009, (ES) št. 278/2009, (ES) št. 640/2009, (ES) št. 641/2009, (ES) št. 642/2009, (ES) št. 643/2009, (EU) št. 1015/2010, (EU) št. 1016/2010, (EU) št. 327/2011, (EU) št. 206/2012, (EU) št. 547/2012, (EU) št. 932/2012, (EU) št. 617/2013, (EU) št. 666/2013, (EU) št. 813/2013, (EU) št. 814/2013, (EU) št. 66/2014, (EU) št. 548/2014, (EU) št. 1253/2014, (EU) 2015/1095, (EU) 2015/1185, (EU) 2015/1188, (EU) 2015/1189 in (EU) 2016/2281 v zvezi z uporabo dovoljenih odstopanj pri postopkih preverjanja (UL L št. 346 z dne 20. 12. 2016) (v nadaljnjem besedilu: Uredba Komisije (EU) 2015/1189).
– sezonska energijska učinkovitost pri ogrevanju prostorov ni manjša od 78 %, 
– sezonske emisije trdnih delcev pri ogrevanju prostorov ne presegajo 30 mg/m3 za kotle s samodejnim polnjenjem in 45 mg/m3 za kotle z ročnim polnjenjem;
– sezonske emisije ogljikovega monoksida pri ogrevanju prostorov ne presegajo 380 mg/m3 za kotle s samodejnim polnjenjem in 530 mg/m3 za kotle z ročnim polnjenjem;
– sezonske emisije organskih plinskih mešanic pri ogrevanju prostorov ne presegajo 20 mg/m3 za kotle s samodejnim polnjenjem in 30 mg/m3 za kotle z ročnim polnjenjem;
– sezonske emisije dušikovih oksidov pri ogrevanju prostorov, izražene v dušikovem dioksidu, ne presegajo 200 mg/m3 za vse kotle na lesno biomaso pri računski vsebnosti kisika 10 % v suhih dimnih plinih.
Zahteve veljajo za osnovno gorivo in vsako drugo primerno gorivo. Kotel na lesno biomaso z ročnim polnjenjem goriva mora imeti za optimalno zgorevanje prigrajen hranilnik vsaj s prostornino zahtevano z Uredbo Komisije (EU) 2015/1189.
Kotel je kurilna naprava, ki zagotavlja toploto centralnemu sistemu ogrevanja stavbe.
ali
– novo enosobno kurilno napravo na lesno biomaso, namenjeno zlasti ogrevanju prostora, v katerega je postavljena, vključno s štedilnikom s posredno ogrevano pečico ali brez nje, skladno z Uredbo Komisije (EU) 2015/11854, peletna peč z vodnim toplotnim prenosnikom (kamin) pa mora izpolnjevati tudi naslednje zahteve:
4 Uredba Komisije (EU) 2015/1185 z dne 24. aprila 2015 o izvajanju Direktive 2009/125/ES Evropskega parlamenta in Sveta glede zahtev za okoljsko primerno zasnovo lokalnih grelnikov prostorov na trdno gorivo (UL L št. 193 z dne 21. 7. 2015), spremenjeno z Uredbo Komisije (EU) 2016/2282 z dne 30. novembra 2016 o spremembi uredb (ES) št. 1275/2008, (ES) št. 107/2009, (ES) št. 278/2009, (ES) št. 640/2009, (ES) št. 641/2009, (ES) št. 642/2009, (ES) št. 643/2009, (EU) št. 1015/2010, (EU) št. 1016/2010, (EU) št. 327/2011, (EU) št. 206/2012, (EU) št. 547/2012, (EU) št. 932/2012, (EU) št. 617/2013, (EU) št. 666/2013, (EU) št. 813/2013, (EU) št. 814/2013, (EU) št. 66/2014, (EU) št. 548/2014, (EU) št. 1253/2014, (EU) 2015/1095, (EU) 2015/1185, (EU) 2015/1188, (EU) 2015/1189 in (EU) 2016/2281 v zvezi z uporabo dovoljenih odstopanj pri postopkih preverjanja (UL L št. 346 z dne 20. 12. 2016) in popravljena s Popravkom Uredbe Komisije (EU) 2015/1185 z dne 24. aprila 2015 o izvajanju Direktive 2009/125/ES Evropskega parlamenta in Sveta glede zahtev za okoljsko primerno zasnovo lokalnih grelnikov prostorov na trdno gorivo (UL L št. 161 z dne 16. 6. 2022; v nadaljnjem besedilu: Uredba Komisije (EU) 2015/1185).
– toplotni izkoristek ne sme biti manjši od 91,0 %, 
– vrednost emisije prahu ne sme presegati 18,0 mg/m3 ter
– vrednost emisij ogljikovega monoksida ne sme presegati 250,0 mg/m3.
6. Dodatni pogoji
a) pravočasna in popolna vloga
Osnovni pogoj za dodelitev nepovratne finančne spodbude je pravočasno vložena in popolna vloga.
Vloga je vložena pravočasno, če jo Eko sklad prejme pred zaključkom tega javnega poziva. Če se vloga pošlje priporočeno po pošti, se za dan, ko je Eko sklad prejel vlogo, šteje dan oddaje na pošto (poštni žig).
Vloga je popolna, ko vlagatelj predloži v celoti izpolnjen obrazec Vloga in naslednje obvezne priloge:
– Obrazec št. 1: Izjava o izpolnjevanju in sprejemanju pogojev, ki je sestavni del obrazca Vloga;
– priloge v zvezi z dokazovanjem materialne ogroženosti:
– kopijo zadnje odločbe Centra za socialno delo o priznanju pravice do denarne socialne pomoči in/ali varstvenega dodatka ali 
– kopije odločb Centra za socialno delo o priznanju pravice do izredne denarne socialne pomoči (predložiti je potrebno kopije vsaj dveh odločb, iz katerih mora biti razvidno, da je bil vlagatelj ali njegov družinski član v zadnjih 2 letih pred vložitvijo vloge vsaj dvakrat upravičen do izredne denarne socialne pomoči) ali 
– kopijo zadnje odločbe o otroškem dodatku ali 
– kopijo zadnje odločbe o državni štipendiji in 
– v primeru, če vlagatelj izkazuje materialno ogroženost z odločbo o otroškem dodatku ali odločbo o državni štipendiji, v celoti izpolnjen in podpisan Obrazec št. 2: Izjava o premoženjskem stanju; 
– priloge v zvezi z dokazovanjem izvedbe projekta, skladno z veljavno zakonodajo:
– soglasje solastnika stavbe ali stanovanja (Obrazec št. 4), iz katerega je razvidno podano soglasje solastnika/solastnikov predmetne nepremičnine k izvedbi projekta, skladno z veljavno zakonodajo (soglasje solastnikov/etažnih lastnikov, ki imajo skupaj več kot 50 % solastniškega deleža stavbe kot celote); 
– priloge v zvezi z dokazovanjem pogojev glede stavbe ali delov stavbe:
– kopijo gradbenega dovoljenja oziroma uporabnega dovoljenja za gradnjo ali spremembo namembnosti stavbe, na kateri bo izveden projekt, kopijo morebitne odločbe o legalizaciji stavbe ali dovoljenja za objekt daljšega obstoja ali odločbe o domnevi izdanega gradbenega in uporabnega dovoljenja, ter 
– v primeru, da ima predmetna stavba izvedene prizidave oziroma nadzidave, upravno odločbo, ki izkazuje legalnost prizidav ali nadzidav in ki je bila izdana pred vložitvijo vloge na ta javni poziv ali 
– podpisan Obrazec št. 3: Izjava o legalnosti in namembnosti stavbe; 
– pooblastilo v primeru, ko vlagatelja zastopa pooblaščenec (Obrazec št. 5);
– kopijo energetske izkaznice ali izračuna o energijskih lastnostih stavbe, če vlagatelj z njo razpolaga;
– fotografije predmetne nepremičnine, iz katerih izhaja nizka energijska učinkovitost prostorov ali neustrezne bivanjske razmere.
b) izvedba projekta skladno z veljavno zakonodajo, vključno z upoštevanjem obravnave kulturne dediščine
Projekt, za katerega bo dodeljena nepovratna finančna spodbuda, mora biti izveden skladno z vsemi veljavnimi predpisi.
Če je predmetna nepremičnina, kjer se bo posamezni ukrep izvajal, kulturnovarstveno zaščitena ali pa se nahaja na kulturnovarstveno zaščitenem območju, se morajo pri izvedbi ukrepa upoštevati pogoji zaščite, ki veljajo za ta kulturnovarstveni režim.
Zaradi posebne obravnave kulturne dediščine v zakonodaji lahko izvedba posameznega ukrepa, ki bo izveden pri obnovi kulturnovarstveno zaščitenih stavb, odstopa od tehničnih pogojev za energetsko učinkovitost, ki so navedeni v javnem pozivu. Nepovratna finančna spodbuda je v tem primeru lahko dodeljena le, če bodo pri načrtovanju in izvedbi ukrepa upoštevane Smernice za energetsko prenovo stavb kulturne dediščine (http://www.energetika-portal.si/fileadmin/dokumenti/podrocja/energetika/javne_stavbe/smernice_kd_23.2.2017.pdf) in uporabljeno zadnje stanje gradbene tehnike ob hkratnem upoštevanju razumnih stroškov.
Pred posegi v kulturno dediščino oziroma v zemljišče za gradnjo znotraj registriranega arheološkega najdišča je potrebno pri pristojni območni enoti Zavoda za varstvo kulturne dediščine Slovenije pridobiti kulturnovarstveno soglasje, pred tem pa še kulturnovarstvene pogoje. Kot posegi se štejejo vse gradnje, vzdrževalna dela ter druga dela, dejavnosti in ravnanja, ki spreminjajo videz, strukturo, notranja razmerja in uporabo kulturne dediščine.
c) omejitve pri kandidiranju na javnem pozivu
Na predmetni stavbi je lahko dodeljena le ena nepovratna finančna spodbuda, razen če gre za dvo ali večstanovanjsko stavbo, v kateri živijo v ločenih gospodinjstvih upravičene osebe po tem javnem pozivu. V takšnem primeru lahko posamezna upravičena oseba pridobi pravico do ene nepovratne finančne spodbude za izvedbo enega projekta v posameznem delu stavbe (posameznem stanovanju), v katerem upravičena oseba živi.
Pravica do nepovratne finančne spodbude za izvedbo projekta se lahko po tem javnem pozivu za posamezno stavbo ali posamezni del stavbe dodeli le enkrat. Če je za posamezno stavbo ali posamezen del stavbe vloženih več vlog različnih upravičencev, ki se nanašajo na isti projekt, je do nepovratne finančne spodbude po tem javnem pozivu upravičen vlagatelj, ki je prvi vložil popolno vlogo in izpolnjuje tudi vse ostale pogoje za dodelitev nepovratne finančne spodbude.
Vlagatelj ne more pridobiti nepovratne finančne spodbude, če je bila za stavbo ali del stavbe, ki je predmet vloge, (komurkoli) že izplačana nepovratna finančna spodbuda na podlagi:
– Javnega poziva ZERO500 – Nepovratne finančne spodbude socialno šibkim občanom za investicije v ukrepe večje energetske učinkovitosti eno ali dvostanovanjskih stavb;
– 2. Javnega poziva ZERO500 – Nepovratne finančne spodbude socialno šibkim občanom za investicije v ukrepe večje energetske učinkovitosti eno ali dvostanovanjskih stavb ali
– Javnega poziva ZER – Nepovratne finančne spodbude za zmanjševanje energetske revščine,
razen če je bila na podlagi Javnega poziva ZER – Nepovratne finančne spodbude za zmanjševanje energetske izplačana nepovratna finančna spodbuda samo za ukrep G5 oziroma le-tega v kombinaciji z ukrepom E6.
5 G – zamenjava stare kurilne naprave z novo na lesno biomaso v eno ali dvostanovanjski stavbi.
6 E – gradnja sistema za pripravo tople – sanitarne vode na eno ali dvostanovanjski stavbi ali v posameznem stanovanju v večstanovanjski stavbi.
d) zahteva, da ukrepe izvajajo izključno izvajalci z registrirano dejavnostjo
Kot pomoč vlagatelju pri izbiri izvajalcev bo na spletni strani www.ekosklad.si objavljen Informativni referenčni seznam izvajalcev za izvajanje ukrepov (Seznam izvajalcev), iz katerega lahko, ni pa obvezno, vlagatelj izbere izvajalca za pridobitev predračuna za izvedbo posameznega ukrepa. Na Seznam izvajalcev bodo uvrščeni izvajalci, ki bodo izpolnjevali pogoje Javnega povabila k vpisu v informativni referenčni seznam izvajalcev za izvajanje ukrepov zmanjševanja energetske revščine.
Odgovornost za izbiro izvajalca, ne glede na to, ali je vključen na seznam ali ne, je na strani vlagatelja. Eko sklad ne odgovarja za pravočasno in kakovostno delo izbranega izvajalca.
e) prepoved dvojnega financiranja
Če je za posamezen ukrep ali več ukrepov, ki so predmet nepovratne finančne spodbude po tem javnem pozivu, že bila dodeljena nepovratna finančna spodbuda Eko sklada po tem ali katerem koli drugem javnem pozivu ali razpisu, za izvedbo tega ukrepa ni več mogoče pridobiti pravice do nepovratne finančne spodbude po tem javnem pozivu. Za iste stroške vlagatelj ne sme prejeti sredstev iz drugih javnih virov financiranja (prepoved dvojnega financiranja). V kolikor se ugotovi dvojno financiranje, bo izdana zavrnilna odločba oziroma Eko sklad odstopi od pogodbe o izplačilu nepovratne finančne spodbude, če je bila le-ta že sklenjena, vlagatelj pa je dolžan vrniti neupravičeno izplačana sredstva, in sicer skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun do dneva vračila Eko skladu.
Vlagatelji, ki bodo po tem pozivu pridobili pravico do nepovratne finančne spodbude, lahko kandidirajo tudi na ostalih javnih pozivih Eko sklada, vendar le za tiste stroške, ki pri izvedbi projekta po tem javnem pozivu niso bili že povrnjeni.
f) prepoved odtujitve ali odstranitve predmeta nepovratne finančne spodbude
Predmetne nepremičnine ni dovoljeno odtujiti najmanj 5 let po izplačilu nepovratne finančne spodbude. Prav tako ni dovoljeno odstraniti vgrajenih gradbenih proizvodov, naprav in opreme, za katere je bila dodeljena nepovratna finančna spodbuda, najmanj 5 let po izplačilu nepovratne finančne spodbude.
7. Pridobitev obrazcev in informacije o javnem pozivu
Javni poziv in dokumentacija za prijavo z obrazci sta na voljo na spletni strani www.ekosklad.si. Elektronska oblika dokumentacije za prijavo, ki si jo vlagatelj natisne sam, je enakovredna tiskanim obrazcem.
Javni poziv in dokumentacijo za prijavo lahko vlagatelj brezplačno pridobi:
– osebno na naslovu Eko sklad, j.s., Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana (od ponedeljka do petka med 9. in 14. uro) ali
– na podlagi podanega zaprosila po tel. 01/241-48-14 ali poslanega zaprosila na e-naslov: zer@ekosklad.si (dokumentacijo vlagatelj prejme po pošti ali e-pošti).
Vprašanja v zvezi s pripravo vlog in pojasnila o javnem pozivu se lahko pošljejo na e-naslov: zer2024@ekosklad.si, ali jih pridobijo po tel. 01/241-48-14. Odgovori na pogosta vprašanja bodo objavljeni na spletni strani www.ekosklad.si.
8. Koordinatorji za zagotavljanje podpore pri prijavi na javni poziv in izvajanju projekta
Kot podporo vlagatelju pri prijavi na javni poziv ter v primeru izpolnjevanja vseh pogojev javnega poziva, pri izvedbi projekta, bo na spletni strani Eko sklada www.ekosklad.si objavljen Seznam koordinatorjev, iz katerega lahko vlagatelj (v kolikor potrebuje pomoč) izbere koordinatorja.
Eko sklad bo na Seznam koordinatorjev uvrstil tiste koordinatorje, ki bodo izpolnjevali pogoje Javnega povabila k vpisu na seznam koordinatorjev za zagotavljanje podpore pri prijavi na javni poziv in izvedbi projekta.
Namen vključitve koordinatorja je zagotavljanje podpore vlagateljem skozi celoten postopek koordinacije izvedbe projekta, kar predvsem obsega informiranje ter pomoč pri upravnih in administrativno-tehničnih nalogah.
Obseg aktivnosti koordinatorjev:
a) pomoč vlagateljem pri prijavi (v obsegu največ do 4 svetovalnih ur), kar vključuje:
– pomoč pri razumevanju pogojev in zahtev javnega poziva;
– izpolnitev obrazca »Vloga na javni poziv«, pomoč pri pridobivanju vseh zahtevanih prilog in, v primeru danega pooblastila, vložitev vloge;
– pomoč pri dopolnjevanju vloge v postopku obravnave oziroma, v primeru danega pooblastila, dopolnjevanje vloge;
– vzpostavitev sodelovanja z različnimi deležniki (npr. center za socialno delo), ki glede na naravo njihovega poslanstva pomagajo pri zmanjševanju revščine oziroma razreševanju specifike prikrajšanosti posameznega vlagatelja (iskanje ustreznih rešitev);
– ostale nepredvidene aktivnosti, namenjene vložitvi popolne vloge;
– po potrebi sodelovanje z Eko skladom.
b) administrativna pomoč vlagateljem pri izvajanju projekta (v obsegu največ do 18 svetovalnih ur), kar vključuje:
– pomoč pri razumevanju pogojev in zahtev javnega poziva v zvezi z izvedbo projekta ter predstavitev postopka izvedbe projekta;
– pomoč pri upravnih postopkih ter drugih postopkih obravnave vloge (npr. pridobitev kulturnovarstvenega soglasja; vložitev vloge za druge oblike pomoči itd.) oziroma, v primeru danega pooblastila, sodelovanje v upravnih postopkih ter drugih postopkih obravnave;
– pomoč pri pridobivanju predračunov izvajalcev za izvedbo posameznega ukrepa/ov oziroma v primeru danega pooblastila pridobivanje predračunov izvajalcev za izvedbo posameznega ukrepa/ov;
– tolmačenje in spremljanje izvajanja posamezne Tripartitne pogodbe (npr. skrb za pričetek del v predpisanem roku, zagotavljanje pravočasnosti informiranja energetskega svetovalca za izvedbo vmesnega ali končnega ogleda posameznega izvedenega ukrepa ipd.);
– sodelovanje z dodeljenim energetskim svetovalcem, izvajalcem/i ter Eko skladom (npr. v primeru potrebe po zagotavljanju strokovne podpore pri pridobivanju predračunov glede na tehnične pogoje in zahteve posameznega ukrepa, ki si določeni v javnem pozivu);
– pomoč pri pridobitvi zaključne dokumentacije izvedenega posameznega ukrepa oziroma, v primeru danega pooblastila, pridobitev zaključne dokumentacije izvedenega posameznega ukrepa;
– opravljanje drugih, s projektom povezanih aktivnosti.
Eko sklad ne jamči, da je vsakemu potencialnemu vlagatelju v vsakem trenutku dostopen koordinator.
Izbira koordinatorja je izključno na strani vlagatelja. Eko sklad ne odgovarja za škodo, ki bi jo s svojim nestrokovnim delom vlagatelju povzročil izbrani koordinator. Eko sklad se le zavezuje poravnati stroške koordinatorjev v primeru izpolnjevanja za to določenih pogojev.
9. Energetski svetovalci mreže ENSVET
V izvajanje tega javnega poziva bodo vključeni tudi neodvisni Energetski svetovalci, ki delujejo v okviru energetske svetovalne mreže ENSVET, ter strokovnjak z izkušnjami s področja energetske sanacije objektov, ki je zaposlen na Eko skladu in je s strani Eko sklada pooblaščen za opravljanje dejanj po tem javnem pozivu, tj. v okviru Programa zmanjševanje energetske revščine 2024–2027 (v predhodnem in nadaljnjem besedilu: energetski svetovalci).
Vključenost energetskih svetovalcev je predvidena zlasti preko naslednjih aktivnosti:
– osnovno informiranje, energetsko svetovanje in strokovna pomoč potencialnim vlagateljem v primeru prijave na javni poziv;
– izvedba predhodnega ogleda stavbe z namenom:
– ugotovitve, ali je stavba primerna za izvedbo projekta, 
– izvedbe ogleda energetskega stanja stavbe, 
– ugotovitve prednostnega vrstnega reda upravičenih ukrepov glede na stanje predmetne nepremičnine, 
– ugotovitve glede izpolnjevanja pogojev, 
– pomoč vlagatelju pri pridobivanju predračunov za izvedbo posameznega ukrepa, koordinacija z izvajalci ter koordinatorji ipd.;
– v času izvajanja posameznega ukrepa izvedba vmesnih (po potrebi), končnih in po potrebi kontrolnih ogledov, z namenom zagotovitve namenske rabe sredstev oziroma preveritve, da se ukrep izvaja skladno z zahtevami in pogoji, ki so določeni v javnem pozivu.
10. Rok in način prijave
Vlagatelj lahko vloži vlogo na ta javni poziv od dneva objave v Uradnem listu Republike Slovenije do objave zaključka javnega poziva v Uradnem listu Republike Slovenije.
Vlagatelj lahko vloži elektronsko vlogo z vsemi dokazili in prilogami preko portala eUprava oziroma pisno vlogo na predpisanih obrazcih z vsemi dokazili in prilogami osebno ali po pošti na naslov Eko sklad, j.s., Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana, ali na elektronski naslov vloge@ekosklad.si.
Vloga se po elektronski poti lahko vloži brez varnega elektronskega podpisa, če je identiteto vložnika mogoče ugotoviti na drug zanesljiv način.
Eko sklad bo obravnaval samo vloge, ki bodo pravočasno vložene. Vloge, ki ne bodo pravočasno vložene, oziroma ki kljub pozivu na dopolnitev ne bodo dopolnjene, bodo s sklepom zavržene.
11. Postopek obravnave vlog
Pri odločanju o dodelitvi pravice do nepovratne finančne spodbude se smiselno uporablja zakon, ki ureja splošni upravni postopek, v kolikor ZVO-2 ne določa drugače.
V primeru, da bo do zaključka javnega poziva prispelo več vlog, na podlagi katerih bi vsota nepovratnih finančnih spodbud presegla razpoložljiva sredstva, bo Eko sklad vloge, ki bodo vložene po porabi teh sredstev, zavrnil, ne glede na to, da bodo pravočasne in popolne.
1. Prva faza
V prvi fazi Eko sklad preveri pravočasnost in formalno popolnost prispelih vlog. Če je vloga nepopolna ali nerazumljiva, Eko sklad vlagatelja pozove na odpravo pomanjkljivosti ter mu določi rok za dopolnitev.
2. Druga faza
Eko sklad v drugi fazi vsebinsko obravnava le pravočasne in formalno popolne vloge.
Eko sklad najprej na podlagi prejete dokumentacije preveri zlasti:
– ali je vlagatelj fizična oseba;
– ali ima vlagatelj prijavljeno stalno prebivališče v Republiki Sloveniji in na njem dejansko živi in bo na tem naslovu izvedel projekt;
– ali je vlagatelj sam ali skupaj z družinskimi člani lastnik ali solastnik vsaj do ½ stanovanja ali stanovanjske stavbe, kjer bo izveden projekt;
– ali se bo projekt izvedel v legalno zgrajeni nepremičnini;
– ali je vlagatelj materialno ogrožen po pogojih iz tega javnega poziva.
Če vlagatelj izpolnjuje pogoje, določene v tem javnem pozivu, Eko sklad napoti energetskega svetovalca na predhodni ogled predmetne nepremičnine.
Če vlagatelj k vlogi ne predloži energetske izkaznice ali izračuna energijskih lastnosti stavbe, s katerim dokazuje, da njegovo gospodinjstvo živi v nizko energijsko učinkovitih prostorih, energetski svetovalec na predhodnem ogledu na podlagi svojega strokovnega znanja in izkušenj oceni, ali vlagatelj živi v nizko energijsko učinkovitih prostorih in o tem poda pisno izjavo v Zapisniku o predhodnem ogledu. Energetski svetovalec lahko na predhodnem ogledu kljub predloženi energetski izkaznici ali izračunu o energijskih lastnostih stavbe na podlagi svojega strokovnega znanja in izkušenj tudi sam oceni, ali gospodinjstvo vlagatelja živi v nizko energijsko učinkovitih prostorih, če podvomi v dejstva, ki izhajajo iz predložene energetske izkaznice ali izračuna o energijskih lastnostih stavbe, in o tem poda pisno izjavo.
Če vlagatelj ne izpolnjuje kriterija, da živi v nizko energijsko učinkovitih prostorih, energetski svetovalec na podlagi kriterijev, določenih v tem javnem pozivu oceni, ali vlagatelj živi v neustreznih bivanjskih razmerah, in o tem poda pisno izjavo v Zapisniku o predhodnem ogledu.
Če vlagatelj po oceni energetskega svetovalca izpolnjuje pogoj, da:
– živi v nizko energijsko učinkovitih prostorih ali
– živi v neustreznih bivanjskih razmerah,
nadaljuje s predhodnim ogledom, v katerem zlasti:
– preveri, ali je predmetna stavba ali del stavbe primerna za izvedbo ukrepov in ali je izvedba projekta skladna z namenom in cilji tega javnega poziva ter
– določi prednostni vrstni red upravičenih ukrepov glede na stanje stavbe ali dela stavbe, kjer bo izveden projekt.
Če energetski svetovalec z izjavo ne potrdi izpolnjevanja predhodno navedenih pogojev, ker meni, da ti niso izkazani, lahko vlagatelj zahteva mnenje drugega energetskega svetovalca, če pa tudi ta navedenih dejstev ne potrdi, pa lahko vlagatelj navedeno dejstvo dokazuje tudi z izvedencem ustrezne stroke. Vlagatelj mora Eko sklad v roku 15 dni po zadnjem ogledu energetskega svetovalca obvestiti, da bo navedeno dejstvo dokazoval z izvedencem, sicer se šteje, da tega pogoja ni izkazal. Izvedensko mnenje mora vlagatelj predložiti Eko skladu v roku 3 mesecev od zadnjega ogleda energetskega svetovalca, sicer se šteje, da tega pogoja ni izkazal. Navedenega roka ni mogoče podaljšati.
Če energetski svetovalec z izjavo potrdi izpolnjevanje pogojev iz tega javnega poziva in če je predmetna nepremičnina primerna za izvedbo katerega koli od ukrepov ter bi bila izvedba projekta skladna z namenom in cilji javnega poziva, Eko sklad izda Odločbo ter vlagatelja pozove, naj v roku 120 dni od prejema Odločbe predloži en predračun izbranega izvajalca za 1. ukrep po prednostnem vrstnem redu iz Odločbe ter predračune za vsak nadaljnji ukrep v 120 dneh od predložitve popolne zaključne dokumentacije predhodno izvedenega ukrepa. Predloženi računi morajo biti pripravljeni v skladu s Smernicami tega javnega poziva. Iz utemeljenih razlogov lahko Eko sklad rok za predložitev predračunov posameznega ukrepa podaljša s sklepom. Če za podaljšanje roka zaprosi vlagatelj, mora prošnjo za podaljšanje roka vložiti pred iztekom tega roka. Če vlagatelj predračunov ne predloži v postavljenem roku, pravica vlagatelja do nepovratne finančne spodbude za posamezni ukrep ugasne.
Če je ponudbena cena za posamezni ukrep v predračunu neobičajno nizka ali neobičajno visoka glede na cene na trgu ali v zvezi z njo obstaja dvom o možnosti izvedbe ukrepa, ali če predračun ne ustreza zahtevam tega poziva oziroma ni v skladu s Smernicami, si Eko sklad pridržuje pravico, da tak predračun zavrne in pozove vlagatelja k pridobitvi novega predračuna v roku 120 dni. Prav tako si Eko sklad pridržuje pravico, da v primerih, ko ponudbena cena vključuje prestižne materiale ali opremo, naprave posebne izdelave ali dodatke, s katerimi bi se izvedla nadstandardna izvedba ukrepa, ta nadstandard pa ne bi izboljšal energetske učinkovitosti ali dosegel namena javnega poziva (npr. ukrep bi bilo možno izvesti s podobno energetsko učinkovitimi, a cenejšimi materiali, opremo, napravami ali dodatki), tak predračun zavrne in pozove vlagatelja k pridobitvi novega predračuna v roku 120 dni. Če vlagatelj v navedenem roku novega predračuna ne predloži, Eko sklad vlogo zavrne oziroma pravico odvzame. Iz utemeljenih razlogov lahko Eko sklad na prošnjo vlagatelja, podano pred iztekom tega roka, navedeni rok podaljša.
Za vlogo in odločbo se taksa skladno z drugim odstavkom 2. člena in 1. točko 28. člena Zakona o upravnih taksah (Uradni list RS, št. 8/00 in nasl.) ne plačuje.
12. Pogoji za izplačilo nepovratne finančne spodbude
a) sklenitev Tripartitne pogodbe
Z izdano odločbo pridobi vlagatelj pravico do sklenitve Tripartitne pogodbe za vsak posamezni ukrep, s katero se podrobneje določijo pravice in obveznosti pogodbenih strank ter pogoji za izplačilo nepovratne finančne spodbude po tem javnem pozivu.
b) rok za zaključek posameznega ukrepa
Rok za zaključek posameznega ukrepa je dvanajst mesecev od datuma veljavnosti Tripartitne pogodbe. Kot datum zaključka izvedbe ukrepa se po tem javnem pozivu šteje datum opravljene storitve, ki je naveden na računu; če ta na računu ni naveden, se kot datum izvedbe ukrepa upošteva datum računa.
V primeru opravičljivih in utemeljenih razlogov, ki jih je potrebno verodostojno izkazati pred iztekom roka za zaključek izvedbe ukrepa, se rok za zaključek posameznega ukrepa lahko podaljša, vendar največ za šest mesecev. Ponovno podaljšanje tega roka ni mogoče, razen v izrednih okoliščinah in ko to potrdi Eko sklad. V primeru zamude roka za zaključek posameznega ukrepa, pogoji za izplačilo nepovratne finančne spodbude za predmetni ukrep niso izpolnjeni.
c) predložitev dokumentacije o zaključku izvedbe ukrepa
Dokumentacijo o zaključku izvedbe posameznega ukrepa z obveznimi prilogami, določenimi v Tripartitni pogodbi (v nadaljnjem besedilu: zaključna dokumentacija), mora vlagatelj ali koordinator ali izvajalec ukrepa predložiti Eko skladu v roku 15 dni od roka zaključka ukrepa.
Podlaga za predložitev zaključne dokumentacije je Končno poročilo o izvedbi ukrepa s strani energetskega svetovalca.
Dokumentacija o zaključku izvedbe posameznega ukrepa mora vsebovati zlasti:
– izjavo o zaključku izvedbe posameznega ukrepa, podpisano s strani vlagatelja in izvajalca ukrepa;
– dodatne obvezne priloge glede na posamezni ukrep:
A. toplotna izolacija strehe ali stropa proti neogrevanemu prostoru na eno ali dvostanovanjski stavbi: 
– kopija računa, izdanega na ime vlagatelja, za izvedbo toplotne izolacije strehe ali stropa proti neogrevanemu prostoru, ki mora vključevati popis del, skladen s Smernicami, vrsto, debelino, toplotno prevodnost (λ) in površino vgrajene toplotne izolacije; 
– izjava o garanciji, če ta ne izhaja iz drugega dokumenta; 
– izjava o lastnostih toplotne izolacije, skladna z Uredbo (EU) št. 305/2011 ali po vsakokrat veljavnem Zakonu o gradbenih proizvodih (v nadaljnjem besedilu: ZGPro-1), če podatek o toplotni prevodnosti (λ) toplotne izolacije ni naveden na računu; 
– fotografija, posneta v času izvajanja ukrepa, tako da je vidna vrsta in debelina novo vgrajene toplotne izolacije (posnetek merilnega traku ob vgrajeni toplotni izolaciji); 
– fotografije izvedenega ukrepa, in sicer fotografije izolirane površine ter zamenjave strešne kritine, če je ta predmet ukrepa; 
– dokazilo o pravilnem deponiranju azbestne kritine. 
B. toplotna izolacija zunanjih sten na eno ali dvostanovanjski stavbi: 
– kopija računa, izdanega na ime vlagatelja, za izvedbo toplotne izolacije zunanjih sten oziroma za fasadni sistem, ki mora vključevati popis del, skladen s Smernicami, vrsto, debelino, toplotno prevodnost (λ) in površino vgrajene toplotne izolacije oziroma fasadnega sistema ter ime fasadnega sistema, v primeru izvedbe fasade; 
– izjava o garanciji, če ta ne izhaja iz drugega dokumenta; 
– izjava o lastnostih toplotne izolacije skladno z Uredbo (EU) št. 305/2011 ali po ZGPro-1, če podatek o toplotni prevodnosti (λ) toplotne izolacije ni naveden na računu; 
– izjava o lastnostih za fasadni sistem, skladna z Uredbo (EU) št. 305/2011 ali po ZGPro-1, če podatek o fasadnem sistemu ni naveden na računu; 
– fotografija, posneta v času izvajanja ukrepa, tako da je vidna vrsta in debelina novo vgrajene toplotne izolacije (posnetek merilnega traku ob vgrajeni toplotni izolaciji); 
– fotografije izvedenega ukrepa, in sicer fotografije izolirane površine zunanjih sten oziroma v primeru izvedbe fasade, fotografije vseh strani stavbe po izvedbi toplotne izolacije. 
C. toplotna izolacija tal na terenu ali tal nad neogrevanim prostorom/kletjo in/ali zunanjih sten ogrevanih prostorov proti terenu na eno ali dvostanovanjski stavbi: 
– kopija računa, izdanega na ime vlagatelja, za izvedbo toplotne izolacije tal na terenu ali tal nad neogrevanim prostorom/kletjo in/ali zunanjih sten ogrevanih prostorov proti terenu, ki mora vključevati popis del, skladen Smernicami, vrsto, debelino, toplotno prevodnost (λ) in površino vgrajene toplotne izolacije; 
– izjava o garanciji, če ta ne izhaja iz drugega dokumenta; 
– izjava o lastnostih toplotne izolacije, skladna z Uredbo (EU) št. 305/2011 ali po ZGPro-1, če podatek o toplotni prevodnosti (λ) toplotne izolacije ni naveden na računu; 
– fotografija, posneta v času izvajanja ukrepa, tako da je vidna vrsta in debelina novo vgrajene toplotne izolacije (posnetek merilnega traku ob vgrajeni toplotni izolaciji); 
– fotografije izvedenega ukrepa, in sicer fotografije izolirane površine. 
D. vgradnja energijsko učinkovitih oken in/ali zunanjih vhodnih vrat na eno ali dvostanovanjski stavbi ali v posameznem stanovanju v večstanovanjski stavbi: 
– kopija računa, izdanega na ime vlagatelja, za nakup in vgradnjo energijsko učinkovitih oken in/ali vhodnih vrat, ki mora vključevati popis del, skladen s Smernicami, število oken, površino, tipa okna in profila, vrsto zasteklitve, tip distančnika, toplotno prehodnost zasteklitve (U)g in toplotno prehodnosto celotnega okna Uw in/ali vhodnih vrat Ud;
– izjava o garanciji, če ta ne izhaja iz drugega dokumenta; 
– izjava o lastnostih oken in/ali vhodnih vrat, skladna z Uredbo (EU) št. 305/2011 ali po ZGPro-1, ki mora med drugim vsebovati vrednost toplotne prehodnosti novega okna (Uw) in/ali toplotne prehodnosti vhodnih vrat (Ud), če podatek o toplotni prehodnosti novega okna (Uw) in/ali toplotni prehodnosti vhodnih vrat (Ud) ni naveden na računu;
– fotografije vseh zamenjanih oken in/ali vhodnih vrat, tako da so vsa v celoti vidna, s pripisom postavk, navedenih na računu. 
E. vgradnja sistema za pripravo tople – sanitarne vode na eno ali dvostanovanjski stavbi ali v posameznem stanovanju v večstanovanjski stavbi: 
– kopija računa, izdanega na ime vlagatelja, za izbrani sistem za pripravo tople sanitarne vode, ki mora vključevati popis del, skladen Smernicami, vrsto sistema in točno oznako (naziv) ter proizvajalca sprejemnikov sončne energije oziroma fotonapetostnih modulov oziroma grelnika vode s toplotno črpalko (sanitarna toplotna črpalka); 
– izjava o garanciji, če ta ne izhaja iz drugega dokumenta; 
– podatkovna dokumentacija za sprejemnike sončne energije oziroma energijska nalepka ali podatkovni list skladen z Delegirano uredbo Komisije (EU) št. 812/20137 za grelnik vode s toplotno črpalko (sanitarna toplotna črpalka), če podatek o razredu energijske učinkovitosti ni naveden na računu oziroma za fotonapetostni sistem dokumentacijo, ki vključuje podatek o moči fotonapetostnih modulov v sistemu in dokumentacijo o izvedbi sistema, iz katere je jasno razvidno, da fotonapetostni sistem ni priključen na električno omrežje in ni priključen na notranjo nizkonapetostno inštalacijo stavbe ter se uporablja izključno za direktno ogrevanje vode preko uporovnih električnih grelnikov (shema vezave fotonapetostnih modulov s hranilnikom/zalogovnikom vode ipd.), druga ustrezna dokazila;
7 Delegirana uredba Komisije (EU) št. 812/2013 z dne 18. februarja 2013 o dopolnitvi Direktive 2010/30/EU Evropskega parlamenta in Sveta o zahtevah glede energijskega označevanja grelnikov vode, hranilnikov tople vode ter kompletov grelnika vode in sončne naprave.
– fotografija izvedenega ukrepa, in sicer celotnega izbranega sistema nameščenih naprav v stavbi oziroma zunaj stavbe. 
F. vgradnja lokalnega prezračevanja z vračanjem toplote odpadnega zraka v eno ali dvostanovanjski stavbi ali v posameznem stanovanju v večstanovanjski stavbi: 
– kopija računa, izdanega na ime vlagatelja, za nakup in vgradnjo lokalnega prezračevanja z vračanjem toplote odpadnega zraka, ki mora vključevati popis del, skladen s Smernicami, število, vrsto in točno oznako (naziv) ter proizvajalca lokalne prezračevalne naprave; 
– izjava o garanciji, če ta ne izhaja iz drugega dokumenta; 
– energijska nalepka ali podatkovni list lokalne prezračevalne naprave, skladen z Delegirano uredbo Komisije (EU) št. 1254/20148 oziroma drugo ustrezno dokazilo, če podatek o razredu energijske učinkovitosti ni naveden na računu;
8 Delegirana uredba Komisije (EU) št. 1254/2014 z dne 11. julija 2014 o dopolnitvi Direktive 2010/30/EU Evropskega parlamenta in Sveta v zvezi z označevanjem stanovanjskih prezračevalnih enot z energijskimi nalepkami.
– fotografije vgrajenih lokalnih prezračevalnih naprav. 
G. zamenjava stare kurilne naprave z novo na lesno biomaso v eno ali dvostanovanjski stavbi ali v posameznem stanovanju v večstanovanjski stavbi: 
– kopija računa, izdanega na ime vlagatelja, za nakup in vgradnjo kotla oziroma enosobne kurilne naprave na lesno biomaso, ki vključuje popis del, skladen s Smernicami, vrsto in točen tip ter proizvajalca kurilne naprave na lesno biomaso, točen tip in proizvajalca hranilnika, z navedenim volumnom le-tega; 
– pozitivni zapisnik dimnikarske družbe o opravljenem prvem pregledu nove kurilne naprave; 
– izjava o garanciji, če ta ne izhaja iz drugega dokumenta; 
– fotografije vgrajenega novega kotla oziroma enosobne kurilne naprave na lesno biomaso in hranilnika; 
– fotografija napisne tablice z znakom CE v skladu z Direktivo 2009/125/ES Evropskega parlamenta in Sveta z dne 21. oktobra 2009 o vzpostavitvi okvira za določanje zahtev za okoljsko primerno zasnovo izdelkov, povezanih z energijo (UL L št. 285 z dne 31. 10. 2009, str. 10 in nasl., v nadaljnjem besedilu Direktiva 2009/125), pritrjene na kotlu skladnem z Uredbo Komisije (EU) 2015/1189 oziroma za vse ostale kurilne naprave fotografija napisne tablice proizvajalca, ki je pritrjena na kurilni napravi; 
– izjava o skladnosti in dokument z informacijami iz preglednice 1 Uredbe Komisije (EU) 2015/1189 ter na zahtevo Eko sklad tudi ustrezno merilno poročilo oziroma druga ustrezna dokazila, za novi kotel na lesno biomaso, če ta ni naveden na informativnem seznamu, objavljenem na spletni strani www.ekosklad.si, oziroma 
– izjava o skladnosti in dokument z informacijami iz tabele 1 Uredbe Komisije (EU) 2015/1185 ter na zahtevo Eko sklada tudi merilno poročilo oziroma druga ustrezna dokazila, za peletno peč z vodnim toplotnim prenosnikom (kamin), če ta ni navedena na informativnem seznamu, objavljenem na spletni strani www.ekosklad.si, oziroma; 
– izjava o skladnosti in dokument z informacijami iz tabele 1 Uredbe Komisije (EU) 2015/1185 ter na zahtevo Eko sklada tudi merilno poročilo oziroma druga ustrezna dokazila, za novo enosobno kurilno napravo; 
– fotografija fizično odstranjene stare kurilne naprave, posneta po njeni odstranitvi in/ali fotografija prostora, posneta po odstranitvi stare kurilne naprave in pred prenovo prostora, tako da bo nedvoumno razvidno, da je bila stara kurilna naprava fizično odstranjena; 
– podpisana izjava vlagatelja, podana pod kazensko in materialno odgovornostjo, da je stara kurilna naprava uničena (izjava je del Obrazca št. 1: Izjava o izpolnjevanju in sprejemanju pogojev, ki je sestavni del Vloge).
d) izplačilo nepovratne finančne spodbude za izvedene ukrepe
Nepovratna finančna spodbuda se izplača ob razpoložljivih sredstvih predvidoma v 60 dneh po prejemu popolne zaključne dokumentacije ter v roku 3 dni po prejemu sredstev s strani pristojnega ministrstva.
Znesek končnega izplačila se uskladi s predloženimi računi za posamezni izvedeni ukrep ob upoštevanju pogojev javnega poziva. V primeru, da ima izvajalec neplačane zapadle obveznosti do Eko sklada, se z nepovratnimi sredstvi poplačajo zapadle obveznosti, preostanek pa se nakaže na račun izvajalca.
13. Nadzor in spremljanje projekta po zaključku
a) nadzor in odvzem pravice do nepovratne finančne spodbude
Eko sklad, pristojno ministrstvo ali drugi nacionalni ali evropski nadzorni ali revizijski organi (v nadaljnjem besedilu: nadzorni organi) imajo pravico kadarkoli v obdobju od izdaje odločbe o dodelitvi pravice do nepovratne finančne spodbude do 5 let po izplačilu nepovratne finančne spodbude, z ogledi, preverjanjem dokumentacije ali na drug način preveriti namensko porabo prejetih sredstev, skladnost dokumentacije in izvedbo projekta z določili javnega poziva, odločbo, pogodbo, Splošnimi pogoji poslovanja Eko sklada in veljavnimi predpisi ter preveriti spoštovanje prepovedi odtujitve predmeta nepovratne finančne spodbude.
Če se ugotovi nenamenska poraba sredstev, kršitev predpisov ali določb tega javnega poziva, odločbe, pogodbe ali drugih Splošnih pogojev poslovanja Eko sklada glede na namen dodeljenih sredstev, ali pa lastnik onemogoči ali ovira nadzor nadzornih organov, kakor tudi v primeru, da so bile s strani vlagatelja dane neresnične oziroma zavajajoče izjave, ali so bili dostavljeni neresnični ali zavajajoči dokumenti, Eko sklad v primeru, da so bila vlagatelju sredstva že izplačana, pravico do nepovratne finančne spodbude z odločbo odvzame, vlagatelj pa jih je dolžan vrniti Eko skladu skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi za obdobje od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun izvajalcu do vračila neupravičeno pridobljene nepovratne finančne spodbude, v primeru, da sredstva še niso bila izplačana, pa pravica iz izdane odločbe ugasne na podlagi zakona.
V primeru ugotovljenega dajanja neresničnih oziroma zavajajočih izjav ali dostave neresničnih ali zavajajočih dokumentov vlagatelj v obdobju 3 let od dokončnosti odločbe, s katero je bila njegova vloga zavrnjena oziroma mu je bila odvzeta pravica oziroma je bila odpravljena odločba, oziroma od vročitve obvestila, da je njegova pravica ugasnila na podlagi zakona, če ni bila izdana ugotovitvena odločba, oziroma od vročitve ugotovitvene odločbe o ugasnitvi pravice, če je bila odločba izdana, ne more sodelovati na javnih pozivih in razpisih, ki jih objavlja Eko sklad. Eko sklad ugotovljeno kršitev skladno z veljavno zakonodajo naznani pristojnim organom.
Eko sklad, Slovenski okoljski javni sklad 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti