Uradni list

Številka 63
Uradni list RS, št. 63/2024 z dne 26. 7. 2024
Uradni list

Uradni list RS, št. 63/2024 z dne 26. 7. 2024

Kazalo

Št. 330-0003/2024 Ob-2665/24, Stran 1964
Občina Brežice, Cesta prvih borcev 18, 8250 Brežice, na podlagi 24. člena Zakona o kmetijstvu (Uradni list RS, št. 45/08, 57/12, 90/12 – ZdZPVHVVR, 26/14, 32/15, 27/17, 22/18, 86/21 – odl. US, 123/21, 44/22, 130/22 – ZPOmK-2, 18/23 in 78/23), Pravilnika o ohranjanju in spodbujanju razvoja kmetijstva in podeželja v Občini Brežice (Uradni list RS, št. 60/24), Odloka o proračunu Občine Brežice za leto 2024 (Uradni list RS, št. 13/24), Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna RS (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22 in 106/23), objavlja
javni razpis 
za sofinanciranje ukrepov ohranjanja in spodbujanja razvoja kmetijstva in podeželja v Občini Brežice za leto 2024 
I. Naročnik: Občina Brežice, Cesta prvih borcev 18, 8290 Brežice.
II. Predmet javnega razpisa
Občina Brežice (v nadaljevanju občina) razpisuje nepovratna finančna sredstva za uresničevanje ciljev ohranjanja in razvoja kmetijstva in podeželja za leto 2024, ki se dodeljujejo po pravilih o dodeljevanju za:
– državno pomoč v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2022/2472 z dne 14. december 2022 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči v kmetijskem in gozdarskem sektorju ter na podeželju za združljive z notranjim trgom z uporabo členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije (UL L št. 327, z dne 21. 12. 2022, str. 1), zadnjič spremenjeno z Uredbo Komisije (EU) 2023/2607 z dne 22. novembra 2023 o popravku Uredbe (EU) 2022/2472 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči v kmetijskem in gozdarskem sektorju ter na podeželju za združljive z notranjim trgom z uporabo členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije (UL L št. 2023/2607 z dne 23. 11. 2023), (v nadaljnjem besedilu: Uredba Komisije (EU) št. 2022/2472),
– pomoč de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 z dne 13. december 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L št. 2023/2831, z dne 15. 12. 2023; v nadaljnjem besedilu: Uredba Komisije (EU) št. 2023/2831) ter,
– druge ukrepe občine.
III. Višina razpisanih sredstev
Sredstva v višini 188.000 EUR so zagotovljena v proračunu Občine Brežice za leto 2024.
Vrsta ukrepa (po pravilniku):
Ukrepi:
Višina sredstev
SKUPINSKE IZJEME ZA KMETIJSTVO 
1. Pomoč za naložbe v opredmetena ali neopredmetena sredstva na kmetijskih gospodarstvih v zvezi s primarno kmetijsko proizvodnjo 
 
155.000 EUR
POMOČI DE MINIMIS ZA DEJAVNOSTI V PREDELAVI IN TRŽENJU 
2. Pomoč za naložbe v predelavo in trženje kmetijskih in živilskih proizvodov 
3. Pomoč za izobraževanje in usposabljanje na področju nekmetijskih dejavnosti na kmetiji ter predelave in trženja
 
5.000 EUR 
28.000 EUR
 
Sredstva se bodo dodeljevala na podlagi pogojev in meril, ki so sestavni del tega javnega razpisa ter skladno s Pravilnikom o ohranjanju in spodbujanju razvoja kmetijstva in podeželja v Občini Brežice (v nadaljevanju pravilnik).
V kolikor bodo pri posameznih ukrepih sredstva ostala nerazporejena, se lahko prosta sredstva v skladu z Odlokom o proračunu Občine Brežice za leto 2024 prenesejo na ukrepe, kjer bo prispelo večje število vlog od razpoložljivih sredstev. V kolikor bo glede na število vlog in odobreno višino upravičenih stroškov predvidenih sredstev za javni razpis premalo, se bodo vsem upravičencem dodeljena sredstva sorazmerno znižala.
IV. Splošna določila – pogoji za upravičence
1. Splošna določila, ki veljajo za vse ukrepe:
(1) Pomoč se lahko dodeli samo upravičencem, ki so opredeljeni v okviru posameznega ukrepa.
(2) Mikro, malo ali srednje podjetje oziroma kmetijsko gospodarstvo ne sme uporabljati naložbe v nasprotju z namenom dodelitve sredstev.
(3) Če je upravičenec mikro, majhno ali srednje veliko podjetje (samostojni podjetnik posameznik ali pravna oseba), mora predložiti dokazilo, da je registriran za opravljanje kmetijske dejavnosti, ki je predmet podpore.
(4) Upravičencu se ne dodeli pomoč za plačilo davkov za: 1. in 2. ukrep (DDV ni upravičen strošek, tudi če upravičenec ni davčni zavezanec), raznih taks, prispevkov, pristojbin, stroškov poslovanja, bančnih stroškov in garancij, stroškov zavarovanj, investicij v prostore za zasebno rabo kmetijskih gospodarstev in naložbe izven območja občine.
(5) Upravičenec mora predložiti izjavo o prejetih sredstvih za isti namen oziroma izjavo, da ni prejel sredstev za isti namen iz drugih javnih (državnih ali evropskih) sredstev.
(6) Prejemnik podpore mora imeti za nakazilo dodeljenih sredstev odprt transakcijski račun v Republiki Sloveniji.
(7) Vloge bodo obravnavane tudi na podlagi dodatnih pogojev in meril, ki so navedeni pri posameznih ukrepih razpisa.
2. Splošna določila, ki se nanašajo na državne pomoči po skupinski izjemi v kmetijstvu v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2022/2472:
(1) Do pomoči po tem pravilniku v okviru ukrepov v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2022/2472 niso upravičeni subjekti, ki so:
– naslovniki neporavnanega naloga za izterjavo, na podlagi predhodnega sklepa Evropske komisije, s katerim je pomoč, ki jo je dodelil organ iz Republike Slovenije, razglasila za nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom;
– podjetja v težavah.
(2) Pomoč po tem pravilniku se ne dodeli:
– za dejavnosti, povezane z izvozom v tretje države ali države članice, in sicer če je pomoč neposredno povezana z izvoznimi količinami, vzpostavitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi stroški, povezanimi z izvozno dejavnostjo;
– če je odvisna od prednostne uporabe domačega blaga pred uporabo uvoženega blaga.
(3) Pomoči po tem pravilniku v okviru ukrepov v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2022/2472 se ne dodeli za davek na dodano vrednost, razen kadar po predpisih, ki urejajo davek na dodano vrednost, le-ta ni izterljiv.
(4) Za ukrepe v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2022/2472 se pomoč lahko dodeli, če ima spodbujevalni učinek. Pomoč ima spodbujevalni učinek, če je vloga za pomoč predložena pred začetkom izvajanja projekta ali dejavnosti. Ne glede na prejšnji stavek spodbujevalni učinek ni zahtevan za ukrep pomoči za komasacijo kmetijskih zemljišč iz 15. člena pravilnika.
(5) Največja intenzivnost pomoči in najvišji znesek pomoči po posameznih ukrepih iz 12. do 16. člena pravilnika ne smejo preseči najvišje intenzivnosti pomoči in najvišjih zneskov pomoči, določenih v 4., 14., 15. in 21. členu Uredbe Komisije (EU) št. 2022/2472, ne glede na to, ali se podpora za projekt ali dejavnost v celoti financira iz nacionalnih sredstev ali pa se delno financira iz sredstev Evropske unije (v nadaljnjem besedilu: Unija).
(6) Pomoč po tem pravilniku v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2022/2472 se lahko združuje z vsako drugo državno pomočjo zvezi z istimi upravičenimi stroški, ki se v celoti ali deloma pokrivajo samo, če se s takim združevanjem ne preseže najvišje intenzivnosti pomoči ali zneska pomoči, ki se uporablja za zadevno pomoč v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2022/2472.
(7) Pomoč po tem pravilniku v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2022/2472 se ne združuje s plačili iz drugega odstavka 145. člena in 146. člena Uredbe (EU) št. 2021/2115 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 2. decembra 2021 o določitvi pravil o podpori za strateške načrte, ki jih pripravijo države članice v okviru skupne kmetijske politike (strateški načrt SKP) in se financirajo iz Evropskega kmetijskega jamstvenega sklada (EKJS) in Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP), ter o razveljavitvi uredb (EU) št. 1305/2013 in (EU) št. 1307/2013 (UL L št. 435 z dne 6. 12. 2021, str. 1), zadnjič spremenjene z Izvedbeno uredbo Komisije (EU) 2024/587 z dne 12. februarja 2024 o določitvi odstopanja od Uredbe (EU) 2021/2115 Evropskega parlamenta in Sveta v zvezi z uporabo standarda za dobre kmetijske in okoljske pogoje zemljišč (standard DKOP) 8, datumov upravičenosti odhodkov za prispevke iz EKJS ter pravil v zvezi s spremembami strateških načrtov SKP zaradi spremembe nekaterih shem za podnebje in okolje za leto zahtevka 2024 (UL L št. 2024/587 z dne 13. 2. 2024), v zvezi z istimi upravičenimi stroški, če bi bila s takim združevanjem presežena intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, ki sta določena v Uredbi Komisije (EU) št. 2022/2472.
(8) Pomoč po tem pravilniku v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2022/2472 se ne združuje s pomočjo de minimis v zvezi z istimi upravičenimi stroški, če bi bila s takim združevanjem presežena intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, ki sta določena v Uredbi Komisije (EU) št. 2022/2472.
3. Splošne določbe, ki se nanašajo za ukrepe pomoči »de minimis« za dejavnosti v predelavi in trženju v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831:
(1) Do pomoči de minimis so upravičena podjetja iz vseh sektorjev, razen za:
– podjetja, dejavna v primarni proizvodnji ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, opredeljene v členu 5, točke (a) in (b) Uredbe (EU) št. 1379/2013;
– podjetja, dejavna v predelavi in trženju ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine proizvodov, nabavljenih ali danih na trg;
– podjetja, dejavna v primarni proizvodnji kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o ustanovitvi Evropske skupnosti;
– podjetja, dejavna v predelavi in trženju kmetijskih proizvodov, v enem od naslednjih primerov:
a) kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene oziroma količine takih proizvodov, ki so nabavljeni od primarnih proizvajalcev ali jih je na trg dalo zadevno podjetje;
b) kadar je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce.
(2) Pomoč ne sme biti namenjena za dejavnosti, povezane z izvozom v tretje države ali države članice, in sicer pomoč, neposredno povezano z izvoženimi količinami, vzpostavitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo. Pomoč ne sme biti pogojena s prednostno rabo domačih proizvodov in storitev pred uvoženimi.
(3) Do finančnih vzpodbud niso upravičeni tisti subjekti, ki nimajo:
– poravnanih zapadlih obveznosti do občine ali do države,
– plačanih zapadlih prispevkov in plače do zaposlenih.
(4) Skupna vrednost pomoči, dodeljena enotnemu podjetju na podlagi pravila »de minimis« v skladu z Uredbo Komisije (EU) 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L št. 2023/2831 z dne 15. 12. 2023 ne sme preseči 300.000,00 EUR v obdobju zadnjih treh let, ne glede na obliko in namen pomoči ter ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine ali Unije.
(5) Če je podjetje dejavno v enem od sektorjev iz prvega odstavka tega člena, poleg tega pa je dejavno v enem ali več drugih sektorjev, ki spadajo na področje uporabe Uredbe Komisije (EU), št. 2023/2831, ali opravlja še druge dejavnosti, ki spadajo na področje uporabe te uredbe, se ta uredba uporablja za pomoč, dodeljeno v zvezi s slednjimi sektorji ali dejavnostmi, pod pogojem, da zadevna država članica na ustrezen način, kot je ločevanje dejavnosti ali ločevanje računovodskih izkazov, zagotovi, da dejavnosti v sektorjih, ki so izključeni iz področja uporabe te uredbe, niso deležne pomoči de minimis, dodeljene v skladu s to uredbo.
(6) Do pomoči po tem pravilniku, v okviru ukrepov v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831, niso upravičeni subjekti, ki so:
– naslovniki neporavnanega naloga za izterjavo, na podlagi predhodnega sklepa Evropske unije, s katerim je pomoč, ki jo je dodelil organ iz Republike Slovenije, razglasila za nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom;
– podjetja v težavah.
(7) Pomoč de minimis se ne sme kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep za financiranje tveganja, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči.
(8) Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013 in (EU) št. 717/2014 do ustrezne zgornje meje iz člena 3(2) Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831.
(9) Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2832.
(10) Vlagatelj mora k vlogi predložiti:
– pisno izjavo o vseh drugih pomočeh de minimis, ki jih je upravičenec oziroma enotno podjetje prejelo na podlagi te ali drugih uredb de minimis v zadnjem triletnem obdobju;
– pisno izjavo o drugih že prejetih (ali zaprošenih) pomočeh za iste upravičene stroške in zagotovilo, da z dodeljenim zneskom pomoči de minimis ne bo presežena zgornja meja de minimis pomoči ter intenzivnosti pomoči po drugih predpisih;
– seznam podjetij, s katerimi je povezan, tako da se preveri skupen znesek že prejetih de minimis pomoči za vsa, z njim povezana podjetja;
– izjavo o ločitvi dejavnosti oziroma stroškov, vezano na določilo šestega odstavka 17. člena ter tretjega in četrtega odstavka 22. člena pravilnika.
(11) Občina bo s sklepom pisno obvestila upravičenca:
– da je pomoč dodeljena po pravilu de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 in
– o odobrenem znesku de minimis pomoči.
(12) Občina bo pred odobritvijo pomoči de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 preverila višino že dodeljene pomoči de minimis za posameznega upravičenca v evidenci pomoči de minimis za kmetijstvo in ribištvo, ki jo vodi ministrstvo, pristojno za kmetijstvo in ribištvo, za pomoč de minimis v drugih gospodarskih sektorjih pa v evidenci pomoči de minimis, ki jo vodi ministrstvo, pristojno za finance.
(13) Za upravičence, ki so enotno podjetje, občina pred odobritvijo pomoči de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 preveri, ali že dodeljena pomoč de minimis za vsa podjetja v okviru enotnega podjetja ne presega zgornjih omejitev iz navedenih uredb.
(14) Občina v 15 dneh po izplačilu pomoči de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 posameznemu upravičencu poroča pristojnemu ministrstvu o dodeljenih pomočeh de minimis na način, ki ga pristojno ministrstvo objavi na osrednjem spletnem mestu državne uprave gov.si.
V. Ukrepi, višina sredstev, predmet podpore, upravičenci, upravičeni stroški
Skupinske izjeme za kmetijstvo
Ukrep 1: Pomoč za naložbe v opredmetena ali neopredmetena sredstva na kmetijskih gospodarstvih v zvezi s primarno kmetijsko proizvodnjo (14. člen Uredbe Komisije (EU) št. 2022/2472)
(1) Višina razpisanih sredstev je 155.000 EUR. V okviru proračunske postavke 00146 Razvojni programi kmetij, konto 410217 (NRP: OB009-10-0084), se izvede podukrep:
1.1. Posodabljanje kmetijskih gospodarstev v višini 155.000 EUR
(2) Z naložbo se skuša doseči vsaj enega od naslednjih ciljev:
– izboljšanje splošne učinkovitosti in trajnosti kmetijskega gospodarstva, zlasti z zmanjšanjem stroškov proizvodnje ali izboljšanjem in preusmeritvijo proizvodnje;
– izboljšanje naravnega okolja, higienskih pogojev ali standardov dobrobiti živali;
– vzpostavljanje in izboljšanje infrastrukture, povezane z razvojem, prilagajanjem in modernizacijo kmetijstva, vključno z dostopom do kmetijskih zemljišč, izboljšanjem zemljišč, oskrbo in varčevanjem s trajnostno energijo, energijsko učinkovitostjo, oskrbo in varčevanjem z vodo.
(3) Pomoč se ne dodeli za:
– nakup plačilnih pravic,
– nakup in zasaditev letnih rastlin,
– nakup živali,
– nakup zemljišč,
– naložbe za skladnost s standardi Unije,
– opremo za namakanje,
– dela v zvezi z odvodnjavanjem,
– že izvedena dela, razen za izdelavo projektne dokumentacije,
– investicije, ki se izvajajo izven območja občine,
– stroške, povezane z zakupnimi pogodbami,
– rabljeno opremo,
– obratna sredstva,
– naložbe v namakanje,
– naložbe v proizvodnjo biogoriv in energije iz obnovljivih virov.
(4) Pogoji za dodelitev sredstev:
– pomoč se ne sme dodeliti za že izvedene aktivnosti,
– vsi računi in dokazila o plačilih morajo glasiti na ime nosilca mikro, malega ali srednjega podjetja oziroma kmetijskega gospodarstva ali člana kmetijskega gospodarstva s pooblastilom nosilca kmetijskega gospodarstva,
– mikro, malo ali srednje podjetje oziroma kmetijsko gospodarstvo mora z investicijo prispevati k izpolnjevanju vsaj enega od navedenih ciljev ukrepa,
– na mikro, malem ali srednjem podjetju oziroma kmetijskem gospodarstvu morajo biti ob oddaji vloge, glede na vrsto proizvodnje oziroma sektor kmetijske pridelave, upoštevane vse predpisane zahteve glede okoljevarstvenih in veterinarskih pogojev ter zahtev za dobrobit živali; če je investicija namenjena izpolnjevanju teh zahtev, jih mora kmetijsko gospodarstvo izpolniti najkasneje do zaključka investicije,
– investicija mora biti zaključena pred izplačilom sredstev,
– upravičenec v javnem razpisu ne more sočasno nastopati v vlogi dobavitelja opreme oziroma izvajalca storitve, ki jo dobavi oziroma izvede na svojem kmetijskem gospodarstvu,
– po zaključku investicije bo le-ta v uporabi za namen, za katerega je upravičenec pridobil sredstva, vsaj še 5 let po izplačilu sredstev,
– za kmetijska zemljišča se šteje raba po GERK-ih.
(5) Dodatni pogoji:
– vrednost posamezne investicije na upravičenca za podukrep: Posodabljanje kmetij – nakup kmetijske mehanizacije, gradnja ali rekonstrukcija kmetijskih gospodarstev, nakup hlevske opreme, mora znašati najmanj 4.000 EUR brez DDV in največ 20.000 EUR brez DDV, kar je razvidno iz priloženih predračunov. Skupna vrednost investicije je lahko tudi višja od 20.000 EUR brez DDV, vendar se pri izračunu subvencije upošteva zgornji limit;
– pri nakupu protitočnih mrež mora biti investicija najmanj 1.500 € brez DDV.
– računi in potrdila o plačilu, v okviru upravičenih stroškov, se nanašajo na datum opravljene storitve od naslednjega dne oddaje vloge na razpis (osebno na občini ali na pošti) do 30. 11. 2024. Računi, izdani pred dnevom oddaje vloge na razpis ter računi, izdani po 30. 11. 2024, ne bodo upoštevani. Zahtevek za izplačilo občinskih sredstev skupaj z računi in dokazili o plačilu mora biti na občino dostavljen do 30. 11. 2024.
– strošek nakupa traktorja 4x4 z varnostno kabino je upravičen le v primeru, če mikro, majhno ali srednje podjetje ni prejelo sredstev s strani Občine Brežice v zadnjih 10 letih,
– prijava na razpis za posodabljanje kmetijskih gospodarstev, je možna največ dve leti zaporedoma.
(6) K vlogi mora upravičenec priložiti še naslednjo dokumentacijo:
– zbirno vlogo (subvencijska vloga) v tekočem oziroma preteklem letu, če rok za oddajo zbirne vloge v tekočem letu še ni potekel ali izpis iz registra kmetijskih gospodarstev, ki ne sme biti starejši od 1 leta,
– pri nakupu protitočnih mrež mora biti k vlogi priložena skica iz katere je razvidna lokacija in izrisana površina z navedbo GERK-a.
(7) Dodatna merila za ocenjevanje:
– ali vsebina vloge ustreza namenu ukrepa,
– ali je investicija finančno upravičena,
– ali je kmetijsko gospodarstvo ustrezne velikosti,
– ali je kmetijsko gospodarstvo že prejelo javna sredstva za namen investicije.
Podukrep 1.1: Posodabljanje kmetijskih gospodarstev
(1) Pomoč se lahko dodeli za naložbe v živinorejsko in rastlinsko proizvodnjo na kmetijskih gospodarstvih.
(2) Upravičeni stroški so:
– stroški nakupa kmetijske mehanizacije do njene tržne vrednosti;
– stroški opreme hlevov in rekonstrukcije ali gradnje gospodarskih poslopij na kmetijskem gospodarstvu.
(3) Upravičenci do pomoči so:
– so mikro, mala in srednja podjetja, dejavna v primarni kmetijski proizvodnji, vpisana v register kmetijskih gospodarstev, izvajajo dejavnost in naložbo na območju občine ter imajo v lasti oziroma v zakupu 1 ha kmetijskih zemljišč, ki ležijo na območju občine;
– člani kmetijskega gospodarstva, ki imajo pooblastilo nosilca in stalno prebivališče na naslovu nosilca osnovne kmetijske dejavnosti na kmetiji, kar dokazujejo z izpisom iz registra kmetijskih gospodarstev (izdanega s strani Upravne enote).
(4) Pogoji za pridobitev so predložitev:
– ustreznega dovoljenja za izvedbo investicije, če je s predpisi s področja gradnje objektov to potrebno;
– ponudbe oziroma predračuna za načrtovano naložbo, ki mora glasiti na ime mikro, malega in srednjega podjetja (oziroma kmetijskega gospodarstva), dejavnega v primarni kmetijski proizvodnji ali člana kmetijskega gospodarstva;
– oddane zbirne vloge (subvencijska vloga) v tekočem oziroma preteklem letu, če rok za oddajo zbirne vloge v tekočem letu še ni potekel;
– dokazila, s katerim se dokazuje status mladega kmeta (razvidno iz subvencijske vloge ali odločbe Agencije RS za kmetijske trge in razvoj podeželja za zagon dejavnosti za mlade kmete).
Pred datumom oddaje vloge mora biti izdana ponudba oziroma predračun dobavitelja/prodajalca kmetijske mehanizacije ter opreme hlevov in gospodarskih poslopij.
(5) Intenzivnost pomoči znaša do 65 % upravičenih stroškov naložb na kmetijskih gospodarstvih.
Stopnja pomoči se lahko poveča do največ 80 % upravičenih stroškov naložb mladih kmetov.
(6) Pri izračunu intenzivnosti pomoči upravičenih stroškov se upošteva neto vrednost brez DDV.
(7) Vlogo za pomoč v okviru tega ukrepa predloži nosilec kmetijskega gospodarstva ali član kmetijskega gospodarstva s pooblastilom nosilca kmetijskega gospodarstva.
Pomoči de minimis
Ukrep 3: Pomoč za naložbe v predelavo in trženje kmetijskih in živilskih proizvodov ter naložbe v nekmetijsko dejavnost na kmetiji
(1) Višina razpisanih sredstev je 5.000 EUR, ukrep se izvede v okviru proračunske postavke 00148 Razvojni programi kmetij, konto 410217 (NRP OB009-10-0084).
(2) Cilj pomoči je diverzifikacija dejavnosti na kmetijskih gospodarstvih v predelavo in trženje kmetijskih in živilskih proizvodov ter širjenje nekmetijskih dejavnosti na kmetijskih gospodarstvih.
(3) Upravičeni stroški so:
– stroški izdelave projektne dokumentacije za naložbo v predelavo in trženje kmetijskih in živilskih proizvodov, ter naložbe v nekmetijske dejavnosti na kmetiji;
– stroški gradnje ali obnove objekta za dejavnosti predelave in trženja kmetijskih proizvodov ter nekmetijske dejavnosti na kmetiji;
– stroški nakupa nove opreme in naprav za dejavnosti predelave in trženja na kmetijah ter nekmetijske dejavnosti;
– stroški nakupa nove opreme za predelavo vina.
Pomoč se ne dodeli za nakup:
– telefonov, faksov in ostale telekomunikacijske opreme,
– nakup rabljene opreme in naprav,
– stroške, povezane z dostavo, montažo, vgradnjo, vzdrževanjem itd.
(4) Upravičenci do pomoči so:
– pravne in fizične osebe, ki ustrezajo kriterijem za mikro, malo in srednje podjetje, so registrirana za dejavnosti predelave, trženja in/ali nekmetijske dejavnosti, so vpisana v register kmetijskih gospodarstev, izvajajo dejavnost in naložbo na območju občine ter imajo v lasti oziroma v zakupu 1 ha kmetijskih zemljišč na območju občine;
– mikro, malo ali srednje podjetje oziroma kmetijska gospodarstva, ki se ukvarjajo s pridelavo vina in imajo v lasti ali zakupu najmanj 0,5 ha površin za pridelavo vina (GERK 1211);
– stopnja pomoči se lahko poveča do 15 % za kmetijska gospodarstva, ki so s svojimi izdelki vključena v Kolektivno blagovno znamko Brežice.
(5) Pogoji za pridobitev sredstev so:
– dovoljenje za opravljanje dopolnilne dejavnosti na kmetijskem gospodarstvu, razen za vinarje, ki predložijo potrdilo o vpisu v register obratov nosilca živilske dejavnosti, izdanega pri Upravi za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin;
– dokazilo o vključitvi proizvodov v Kolektivno blagovno znamko;
– dejavnost se mora izvajati na kmetiji še vsaj 2 leti po zaključeni naložbi;
– predložitev ustreznega dovoljenja za izvedbo investicije, če je s predpisi s področja gradnje objektov to potrebno;
– projektno dokumentacijo za izvedbo naložbe ter dokazila o teh stroških, kadar so upravičeni do sofinanciranja;
– predračun stroškov oziroma račun stroškov za nakup nove opreme;
– kopijo oddane zbirne vloge (subvencijska vloga) za tekoče oziroma preteklo leto, če rok za oddajo zbirne vloge v tekočem letu še ni potekel.
(6) Splošni pogoji upravičenosti:
– računi in potrdila o plačilu, v okviru upravičenih stroškov, se nanašajo na datum opravljene storitve od 1. 1. 2024 do 30. 11. 2024.
(7) Intenzivnost pomoči znaša do 50 % upravičenih stroškov. Skupna vrednost prijavljene investicije na upravičenca mora znašati najmanj 3.000 EUR brez DDV in največ 10.000 EUR brez DDV, kar je razvidno iz priloženih računov oziroma predračunov. Stopnja pomoči se lahko poveča do 65 % za kmetijska gospodarstva, ki so s svojimi izdelki vključena v Kolektivno blagovno znamko Brežice.
(8) Ne glede na določilo iz prejšnjega odstavka se pomoč ustrezno zniža, če bi z odobreno pomočjo presegli skupni znesek de minimis pomoči.
(9) K vlogi mora upravičenec priložiti še naslednjo dokumentacijo:
– kopijo oddane zbirne vloge (subvencijska vloga) za tekoče oziroma preteklo leto, če rok za oddajo zbirne vloge v tekočem letu še ni potekel;
– dovoljenje za opravljanje dopolnilne dejavnosti na kmetijskem gospodarstvu, razen za vinarje, ki predložijo potrdilo o vpisu v register obratov nosilca živilske dejavnosti pri Upravi za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin;
– predračune in/ali račune ter dokazila o plačilu računov, ki se glasijo na ime nosilca kmetijskega gospodarstva ali člana kmetijskega gospodarstva in se nanašajo na datum opravljene storitve od 1. 1. 2024 do 30. 11. 2024.
Zahtevek za izplačilo občinskih sredstev skupaj z računi in dokazili o plačilu mora biti na občino dostavljen do 30. 11. 2024.
(10) Dodatna merila za ocenjevanje:
– ali vsebina vloge ustreza namenu ukrepa,
– ali je investicija finančno upravičena,
– ali je kmetijsko gospodarstvo že prejelo javna sredstva za namen investicije.
Ukrep 4: Pomoč za izobraževanje in usposabljanje na področju nekmetijskih dejavnosti na kmetiji ter predelave in trženja – društva
(1) Višina razpisanih sredstev je 28.000 EUR. Ukrep se izvede v okviru proračunske postavke 00146 Delovanje društev-tehnična pomoč v višini 17.000 €, postavka 00145 Ekološko kmetijstvo-društva in postavka 00144-promocija kmetijstva in pridelovalcev v višini 8.000 €.
(2) Cilj pomoči je doseganje višje ravni strokovne izobraženosti in usposobljenosti kmetov in njihovih družinskih članov s področja nekmetijskih dejavnosti na kmetiji ter predelave in trženja kmetijskih proizvodov, ki niso proizvodi primarne kmetijske proizvodnje.
(3) Za zagotavljanje tehnične podpore za društva se štejejo:
– izobraževanja, usposabljanja in informiranja kmetov in članov njihovih družin v okviru društvene dejavnosti,
– izmenjava izkušenj in znanj – primeri dobrih praks pri predelavi in trženju kmetijskih pridelkov in nekmetijskih dejavnosti, organizirano v okviru društvene dejavnosti. Med te se šteje izvedba ocenjevanje vin in salam, izvedba strokovnih srečanj.
(4) Za ekološko kmetijstvo-društva se šteje:
– izvedba izobraževanj in strokovnih ekskurzij.
(5) Za promocijo kmetijstva in pridelovalcev se šteje izvedba razstav živali in pekovskih izdelkov.
Upravičeni stroški so:
– stroški kotizacije in šolnin za tečaje, seminarje, predavanja in strokovne ekskurzije, povezane z nekmetijskimi dejavnostmi ter predelavo in trženjem kmetijskih proizvodov, izvedba ocenjevanj vin in salam, stroški izvedbe razstav;
– stroški prevoza in stroški vstopnin za strokovne oglede, povezane z nekmetijskimi dejavnostmi ter predelavo in trženjem kmetijskih proizvodov (dvo- ali več dnevna strokovna ekskurzija se šteje kot 1 ekskurzija, ne glede na število izdanih računov za prevozne stroške, oglede);
– stroški udeležbe na sejmih, povezanih z nekmetijskimi dejavnostmi ter predelavo in trženjem kmetijskih proizvodov.
(6) Upravičenci do pomoči so:
– registrirana stanovska in interesna združenja, ki delujejo na področju kmetijstva, gozdarstva in prehrane na območju občine ali regije in območja Slovenije, ki izvajajo izobraževanje in usposabljanje na področju nekmetijskih dejavnosti na kmetiji ter predelave in trženja.
(7) Pogoji za pridobitev sredstev so:
– predračun oziroma račun in dokazila o plačilu stroškov, za katere se uveljavlja pomoč;
– program izobraževanja oziroma usposabljanja, povezanega z nekmetijskimi dejavnostmi na kmetiji, predelavo ali trženjem kmetijskih proizvodov.
(8) Dodatni pogoji za pridobitev sredstev:
– računi in potrdila o plačilu, v okviru upravičenih stroškov, se nanašajo na datum opravljene storitve od 1. 1. 2024 do 30. 11. 2024. Zahtevek za izplačilo občinskih sredstev skupaj z računi in dokazili o plačilu mora biti na občino dostavljen do 30. 11. 2024,
– izvedba tečajev, seminarjev in predavanj znotraj območja občine,
– za izvedbo strokovnih ekskurzij je sofinanciranje do največ 1.000 € na posamezno društvo,
– udeležba minimalno 20 članov iz Občine Brežice, v kolikor društvo nima sedeža na območju občine. Pri nižji udeležbi se upravičeni stroški izračunajo na število udeleženih članov iz Občine Brežice.
(9) Intenzivnost pomoči je do 100 % upravičenih stroškov. Pri izračunu intenzivnosti pomoči se upošteva bruto vrednost upravičenih stroškov z DDV, v kolikor upravičenec ni davčni zavezanec. Skupni znesek sofinanciranja navedenega ukrepa na upravičenca znaša največ do 3.000 EUR ter največ do 1.000 EUR za predavanja, tečaje, seminajer ali strokovne ekskurzije ali izvedbo ocenjevanj vin, salam ali izvedbo razstav, razen za društva, ki delujejo na področju ekološkega kmetovanja, kjer je zgornja meja 2.000 € za posamezno dejavnost (za vsa predavanja ali strokovne ekskurzije) in ne več kot 3.000 € za vse aktivnosti.
(10) Ne glede na določilo iz prejšnje alineje se pomoč ustrezno zniža, če bi z odobreno pomočjo presegli skupni znesek de minimis pomoči.
(11) Dodatna merila za ocenjevanje:
– ali vsebina vloge ustreza namenu ukrepa.
VI. Rok za predložitev prijav in način predložitve
Prijavitelji morajo prijavo oddati najpozneje do 29. 8. 2024 osebno ali po pošti na naslov Občina Brežice, Cesta prvih borcev 18, 8250 Brežice. Pošiljke, oddane po pošti, morajo biti obvezno oddane s priporočeno pošto do 29. 8. 2024 (datum poštnega žiga na dan 29. 8. 2024) ali oddane do konca delavnika v sprejemni pisarni Občine Brežice.
Prijave morajo biti oddane v zaprti kuverti in
– opremljene z obrazcem za opremo kuverte, ki je del razpisne dokumentacije ali pa
– z naslovom pošiljatelja in označene z oznako:
»Ne odpiraj javni razpis – Naložbe-posodabljanje kmetijskih gospodarstev«
»Ne odpiraj javni razpis – Dopolnilna dejavnost«
»Ne odpiraj javni razpis – Tehnična podpora-društva«
»Ne odpiraj javni razpis – Ekološko kmetijstvo-društva«
»Ne odpiraj javni razpis – Promocija kmetijstva-razstave«.
S sklepom bodo zavržene vse prijave, ki ne bodo:
– oddane na veljavnem obrazcu za leto 2024,
– imele pravilno opremljene kuverte ali
– oddane pravočasno na pošto oziroma osebno dostavljene v sprejemno pisarno občine.
VII. Obravnavanje vlog
(1) Strokovna komisija, imenovana s sklepom župana Občine Brežice, bo z odpiranjem vlog začela predvidoma do 28. 8. 2024 v prostorih Občine Brežice. Odpiranje ne bo javno.
(2) V primeru nepopolno izpolnjenih prijav bo komisija prijavitelje pozvala, da v roku 8 dni dopolnijo vlogo. V primeru, da vloga v zahtevanem roku ne bo dopolnjena, bo s sklepom zavržena kot nepopolna.
(3) Komisija bo opravila strokovni pregled popolnih vlog ter jih ocenila na podlagi pogojev in meril navedenih v javnem razpisu.
(4) Prijavitelji bodo o izidu javnega razpisa obveščeni s sklepom (o zavržbi, zavrnitvi ali odobritvi sredstev) Občine Brežice najpozneje v roku 30 dni od dneva popolnosti zadnje prijave.
(5) O dodelitvi sredstev upravičencem po tem pravilniku na predlog strokovne komisije, ki je imenovana s strani župana, odloča pooblaščena oseba.
(6) Zoper odločitev iz četrtega odstavka lahko upravičenec vloži pritožbo županu v roku 8 dni od prejema sklepa. Odločitev župana je dokončna.
(7) Medsebojne obveznosti med občino in prejemnikom pomoči se uredijo s pogodbo. Pogodba mora biti podpisana v roku 8 dni od prejema poziva k podpisu, v nasprotnem se šteje, da vlagatelj odstopa od vloge za pridobitev sredstev.
(8) Datum dodelitve pomoči je datum pravnomočnosti sklepa.
(9) Upravičencem se sredstva iz proračuna občine izplačajo na podlagi popolnega zahtevka posameznega upravičenca na transakcijski račun, naveden v vlogi oziroma zahtevku, praviloma v letu 2024, v skladu s predpisi, ki določajo izvrševanje proračuna.
Zahtevek mora vsebovati naslednjo dokumentacijo: dokazila o plačilu obveznosti (račun/situacija in potrdilo/dokazilo o plačanem računu), druga dokazila, določena z javnim razpisom oziroma naročilom (poročilo ali dokazilo o opravljenem delu oziroma storitvi, dokazilo o izvedbi nadzornih ukrepov …) glede na posamezen ukrep. Zahtevki morajo biti dostavljeni na Občino Brežice najkasneje do 30. 11. 2024.
VIII. Nadzor in sankcije
(1) Namensko porabo proračunskih sredstev za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v občini, pridobljenih po tem pravilniku oziroma javnem razpisu,spremlja in preverja pri prejemnikih občinska strokovna služba, pristojna za področje kmetijstva, lahko pa tudi druga oseba, ki jo pooblasti župan.
(2) V primeru ugotovljene nenamenske porabe sredstev, mora prejemnik vrniti odobrena sredstva v celoti s pripadajočimi zakonitimi zamudnimi obrestmi, če se ugotovi, da:
– so bila dodeljena sredstva delno ali v celoti nenamensko porabljena;
– je upravičenec za katerikoli namen pridobitve sredstev navajal neresnične podatke;
– je upravičenec za isti namen in iz istega naslova že pridobil finančna sredstva.
(3) V navedenih primerih ugotovljene nenamenske porabe sredstev, upravičenec izgubi pravico do pridobitve sredstev po tem pravilniku za naslednji dve leti.
(4) Upravičenec mora hraniti vso dokumentacijo, ki je bila podlaga za odobritev pomoči po tem pravilniku, deset let od datuma prejema pomoči iz tega pravilnika.
(5) Občina mora voditi natančne evidence z informacijami o dodeljenih pomočeh in dokazili o izpolnjevanju pogojev deset let od dneva zadnje dodelitve pomoči po tem pravilniku.
IX. Kraj in čas, kjer lahko predlagatelji dvignejo razpisno dokumentacijo: brezplačna razpisna dokumentacija je od dneva objave razpisa do izteka prijavnega roka dosegljiva na spletni strani Občine Brežice (www.brezice.si). V tem roku jo zainteresirani lahko dvignejo osebno na Oddelku za družbene dejavnosti, gospodarstvo, kmetijstvo in razvoj, CPB 18, 8250 Brežice. Kontaktna oseba: Roman Matjašič, tel. 07/620-55-32, elektronska posta: roman.matjasic@brezice.si, vsak delovni dan v času uradnih ur.
Občina Brežice 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti