Št. 303-57/2024/8 Ob-2755/24, Stran 2083
Na podlagi določb Uredbe Sveta (EU) 2020/2094 z dne 14. decembra 2020 o vzpostavitvi Instrumenta Evropske unije za okrevanje v podporo okrevanju po krizi zaradi COVID-19 (UL L št. 433 I, z dne 22. 12. 2020, str. 23), Uredbe (EU) 2021/241 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 12. februarja 2021 o vzpostavitvi Mehanizma za okrevanje in odpornost (UL L št. 57, z dne 18. 2. 2021, str. 17; s spremembami, v nadaljnjem besedilu: Uredba (EU) 2021/241), Delegirane uredbe Komisije (EU) 2021/2106 z dne 28. septembra 2021 o dopolnitvi Uredbe (EU) 2021/241 Evropskega parlamenta in Sveta o vzpostavitvi Mehanizma za okrevanje in odpornost z določitvijo skupnih kazalnikov in podrobnih elementov preglednice kazalnikov okrevanja in odpornosti (UL L št. 429, z dne 1. 12. 2021. str. 83; v nadaljnjem besedilu: Delegirana uredba Komisije (EU) 2021/2106), Delegirane uredbe Komisije (EU) 2021/2105 z dne 28. septembra 2021 o dopolnitvi Uredbe (EU) 2021/241 Evropskega parlamenta in Sveta o vzpostavitvi Mehanizma za okrevanje in odpornost z opredelitvijo metodologije za poročanje o socialnih odhodkih (UL L št. 429, z dne 1. 12. 2021. str. 79), Uredbe (EU) 2020/2092 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 16. decembra 2020 o splošnem režimu pogojenosti za zaščito proračuna Unije (UL L št. 433 I, z dne 22. 12. 2020, str. 6), Uredbe Sveta (ES, Euratom) št. 2988/95 z dne 18. decembra 1995 o zaščiti finančnih interesov Evropskih skupnosti (UL L 312, z dne 23. 12. 1995, str. 1), drugih delegiranih in izvedbenih aktov, ki jih sprejme Evropska komisija v zvezi z izvajanjem Mehanizma za okrevanje in odpornost, Uredbe (EU, Euratom) 2018/1046 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. julija 2018 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije, spremembi uredb (EU) št. 1296/2013, (EU) št. 1301/2013, (EU) št. 1303/2013, (EU) št. 1304/2013, (EU) št. 1309/2013, (EU) št. 1316/2013, (EU) št. 223/2014, (EU) št. 283/2014 in Sklepa št. 541/2014/EU ter razveljavitvi Uredbe (EU, Euratom) št. 966/2012 (UL L št. 193 z dne 30. 7. 2018, str. 1), Uredbe (EU) 2020/852 Evropskega Parlamenta in Sveta z dne 18. junija 2020 o vzpostavitvi okvira za spodbujanje trajnostnih naložb ter spremembi Uredbe (EU) 2019/2088 (UL L št. 198, z dne 22. 6. 2020, str. 13; v nadaljnjem besedilu: Uredba (EU) 2020/852), Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov) (UL L št. 119, z dne 4. 5. 2016, str. 1, s spremembami; v nadaljnjem besedilu: Uredba (EU) 2016/679), Uredbe (EU) 2018/1725 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 23. oktobra 2018 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov v institucijah, organih, uradih in agencijah Unije in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Uredbe (ES) št. 45/2001 in Sklepa št. 1247/2002/ES (UL L št. 295, z dne 21. 11. 2018, str. 39, s spremembami), Obvestila Komisije, Tehničnih smernic Evropske komisije za uporabo »načela, da se ne škoduje bistveno« v skladu z uredbo o vzpostavitvi Mehanizma za okrevanje in odpornost (UL C št. 58, z dne 18. 2. 2021, str. 1), Načrta za okrevanje in odpornost (objavljenega na: https://www.gov.si/drzavni-organi/organi-v-sestavi/urad-za-okrevanje-in-odpornost/zakonodaja; v nadaljnjem besedilu: načrt), ki je potrjen z Izvedbenim sklepom Sveta o odobritvi ocene načrta za okrevanje in odpornost za Slovenijo (objavljen na: https://www.gov.si/zbirke/projekti-inprogrami/nacrt-za-okrevanje-in-odpornost/dokumenti/) potrjen dne 28. 7. 2021 (CM 4171/21); s spremembo 17. 10. 2023; v nadaljnjem besedilu: izvedbeni sklep), Operativne ureditve za izvajanje Mehanizma za okrevanje in odpornost med Evropsko komisijo in Slovenijo, podpisane dne 31. 3. 2022 (Operational arrangements between the European Commission and Slovenia), dostopne na https://www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/nacrt-za-okrevanje-in-odpornost/dokumenti/, Zakona o državni upravi (Uradni list RS, št. 113/05 – uradno prečiščeno besedilo, 89/07 – odl. US, 126/07 – ZUP-E, 48/09, 8/10 – ZUP-G, 8/12 – ZVRS-F, 21/12, 47/13, 12/14, 90/14, 51/16, 36/21, 82/21, 189/21 153/22 in 18/23), Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb, in 16/23 – ZZPri), Zakona o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (Uradni list RS, št. 48/22 in 145/22), Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23), Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2024 in 2025 (Uradni list RS, št. 123/23 in 12/24), Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22 in 106/23), Uredbe o izvajanju Uredbe (EU) o Mehanizmu za okrevanje in odpornost (Uradni list RS, št. 167/21; v nadaljnjem besedilu: uredba o izvajanju mehanizma), Uredbe o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11), Resolucije Sveta o prenovljenem evropskem programu za izobraževanje odraslih (UL 2011/C 372/01), Zakona o izobraževanju odraslih (Uradni list RS, št. 6/18, 189/20 – ZFRO in 16/24 – ZOsn-K), Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, Masarykova cesta 16, Ljubljana, objavlja
»Izvedba izobraževalnih programov za odrasle in razvoj digitalne knjižnice na področju finančne pismenosti« (krajši naziv: Javni razpis Programi finančne pismenosti in digitalna knjižnica)
1. Naziv in sedež nosilnega organa, ki dodeljuje sredstva: Republika Slovenija, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, Masarykova cesta 16, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo).
2. Namen, cilj in predmet javnega razpisa
Javni razpis financira Evropska unija – NextGenerationEU in se izvaja skladno z načrtom v okviru razvojnega področja Pametna, trajnostna in vključujoča rast; Komponente: Krepitev kompetenc, zlasti digitalnih in tistih, ki jih zahtevajo novi poklici in zeleni prehod (C3 K5; v skladu z Izvedbenim sklepom Sveta EU: K12); za ukrep investicije E: Celovita transformacija (trajnost in odpornost) zelenega in digitalnega izobraževanja: Javni razpis Programi finančne pismenosti in digitalna knjižnica.
Izbranim prijaviteljem v okviru tega javnega razpisa bodo sofinancirani stroški iz sredstev Mehanizma za okrevanje in odpornost.
2.1 Namen javnega razpisa
Namen javnega razpisa Programi finančne pismenosti in digitalna knjižnica je krepiti finančno odpornost in pismenost prebivalcev Slovenije ter jim omogočiti doseganje in ohranjanje finančnega blagostanja v času nepredvidljivih ekonomskih in družbenih sprememb. Z javnim razpisom Programi finančne pismenosti in digitalna knjižnica si prizadevamo doprinesti k strateškemu razvoju finančne pismenosti predvsem na področju obvladovanja osebnih in družinskih financ in zadolževanja, osebnem in družinskem finančnem načrtovanju ter varčevanju za prihodnost ter poznavanju nevarnosti in preventivnega ravnanja pred zlorabami oziroma prevarami. To bo spodbudilo družbeno odgovorno ravnanje, zmanjšalo tveganja finančnih dejavnosti posameznikov ter pomembno prispevalo k stabilnosti in razvoju gospodarstva ter financ.
2.2 Cilj javnega razpisa
Cilj javnega razpisa Programi finančne pismenosti in digitalna knjižnica je povečati finančno pismenost in odpornost odraslih.
2.3 Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa Programi finančne pismenosti in digitalna knjižnica je sofinanciranje izvajanja izobraževalnih programov za odrasle na področju finančne pismenosti ter izdelava celovite, raznolike in kakovostne digitalne knjižnice, ki bo služila kot podpora izvajanju izobraževalnih programov za odrasle na področju finančne pismenosti.
Javni razpis Programi finančne pismenosti in digitalna knjižnica je vsebinsko razdeljen na dva sklopa:
2.3.1 Sklop A: Izvajanje izobraževalnih programov za odrasle na področju finančne pismenosti
Sofinanciranje izvajanja izobraževalnih programov za odrasle na področju finančne pismenosti. Sofinancirali se bodo naslednji programi:
I. Javnoveljavni programi za odrasle:
– Obvladujem svoje finance (OSFI),
– Seniorji v akciji: Povečajmo svojo finančno pismenost, Program za generacije 55+ (Seniorji v akciji) in
– Pot do finančne svobode (PFS).
Javnoveljavni programi za odrasle so dostopni na spletnem naslovu: https://www.gov.si/teme/vpis-in-financiranje-izobrazevanja-odraslih/
II. Neformalni izobraževalni programi za odrasle (v nadaljnjem besedilu NIPO)
Smernice za pripravo NIPO (točka II. točke 2.3.1) so dostopne na spletnem naslovu: https://financno.pismen.si/gradiva/
NIPO se lahko oblikujejo za pridobivanje kompetenc s področja finančne pismenosti in trajajo najmanj štirideset ur.
Vse programe, ki niso javnoveljavni, in jih prijavitelj načrtuje v okviru konzorcija, mora oblikovati oziroma pred izvedbo obravnavati strokovni aktiv pri poslovodečem partnerju v konzorciju v sodelovanju z vodjo projekta ali koordinatorjem projekta. Te programe hrani poslovodeči partner v konzorciju.
Prilagoditve programov predznanju ter potrebam udeležencev oblikuje in hrani posamezni konzorcijski partner, ki izvede program.
Udeleženci, ki uspešno zaključijo izobraževanje po javnoveljavnem programu, prejmejo potrdilo o usposabljanju, skladno s Pravilnikom o obrazcih javnih listin v srednješolskem izobraževanju (Uradni list RS, št. 44/08, 37/09, 71/09, 34/10, 44/12, 28/16, 6/18 – ZIO-1, 27/18, 9/20 in 58/22) in prilogo, ki vsebuje popis znanj in veščin, pridobljenih v programu.
Udeleženci, ki uspešno zaključijo izobraževanje po programih NIPO, prejmejo potrdilo o usposabljanju in prilogo, ki vsebuje popis znanj in veščin, pridobljenih v programu.
Udeleženec se lahko vključi v več izobraževalnih programov. Program je uspešno zaključen, če je udeleženec prisoten najmanj 80 % ur trajanja programa.
V posamezni izvedbi programa, se kot upravičen strošek uveljavlja vključitev največ dvanajst udeležencev.
2.3.2 Sklop B: Digitalna knjižnica
Sofinanciranje priprave celovite, raznolike in kakovostne digitalne knjižnice, v podporo izvajanju programov finančne pismenosti za odrasle.
Izbrani prijavitelj je v okviru sklopa B dolžan pripraviti celovito, raznoliko in kakovostno digitalno knjižnico, ki vključuje:
– vodnik za izvajalce izobraževalnih programov za odrasle na področju finančne pismenosti (v nadaljnjem besedilu: vodnik za izvajalce), ki zajema vse module javnoveljavnih programov (točka I. točke 2.3.1) ter
– e-gradiva (npr. interaktivna gradiva, aplikacije, kvizi, učni listi, video gradiva, e-orodja ipd.), namenjena udeležencem izobraževalnih programov za odrasle na področju finančne pismenosti (v nadaljnjem besedilu: e-gradiva).
Vodnik za izvajalce in e-gradiva, morajo biti pripravljeni tako, da bodo lahko uporabni tudi za vse NIPO, ki bodo temeljili na modulih in vsebinah javnoveljavnih programov za odrasle s področja finančne pismenosti (točka I. točke 2.3.1).
Namen priprave celovite, raznolike in kakovostne digitalne knjižnice je olajšati delo izvajalcem izobraževalnih programov za odrasle na področju finančne pismenosti ter udeležencem teh programov.
Izbrani prijavitelj mora v okviru sklopa B:
– razviti en vodnik za izvajalce, ki celovito zajema vse vsebine, opredeljene v javnoveljavnih programih (točka I. točke 2.3.1),
– razviti zbirko vsaj devetnajstih e-gradiv, ki zajemajo vse vsebine, opredeljene v javnoveljavnih programih za odrasle (točka I. točke 2.3.1),
– vzpostaviti novo spletno stran ali nadgraditi obstoječo spletno stran https://financno.pismen.si/, jo za čas trajanja projekta posodabljati in skrbeti, da bo vključevala prosto dostopna pripravljena e-gradiva in vodnik za izvajalce ter omogočala virtualno komunikacijo udeležencev in virtualno komunikacijo izvajalcev programov finančne pismenosti.
Vodnik za izvajalce mora obsegati vsaj 19 obveznih poglavij, ki podrobneje razčlenjujejo vsebino, potek in metodično didaktične vidike izvedbe ter navodila za uporabo posameznih e-gradiv, s poudarki za prilagajanje posameznim ciljnim skupinam (mladim, starejšim in splošni populaciji).
Obvezna poglavja v vodniku za izvajalce:
1. Uvodno srečanje
2. Denar
3. Osebni proračun
4. Varčevanje
5. Naložbe in investiranje
6. Zavarovanje
7. Krediti in dolgovi
8. Davki in prispevki
9. Dedovanje
10. Finančna svoboda in varčevanje za starost
11. Varstvo potrošnikov
12. Nepremičnine
13. Nakupovanje
14. Trajnost
15. Podjetništvo
16. Prvi finančni koraki za otroke in mladostnike
17. Uporaba e-storitev v finančnem svetu
18. Matematična pismenost
19. Zaključevanje programa
Poglavja morajo ustrezati modulom v javnoveljavnih programih za odrasle (točka I. točke 2.3.1), pri čemer se vsebina posameznih modulov v vodniku za izvajalce lahko ponovi le enkrat. Vodnik za izvajalce mora biti pripravljen v e-obliki.
Za vsako obvezno poglavje v vodniku za izvajalce mora biti pripravljeno vsaj eno učno e-gradivo, namenjeno vajam udeležencev izobraževalnih programov za odrasle na področju finančne pismenosti (skupaj vsaj 19 e-gradiv).
Pripravljena e-gradiva morajo omogočati tako neposredno uporabo v vodenem izobraževalnem procesu kot tudi samostojno delo udeležencev doma, med in tudi po končanem programu in morajo biti pripravljena v taki e-obliki, da jih izvajalci lahko prilagajajo potrebam posamezne skupine.
Izbrani prijavitelj je v okviru sklopa B dolžan zagotoviti tehnično in računalniško podporo za razvoj in pripravo celovite, raznolike in kakovostne digitalne knjižnice, zagotoviti andragoško, specialistično, razvojno didaktično in metodološko delo ter zagotoviti oblikovanje in prelom e-gradiv za e-objavo.
2.4 Ciljna skupina
Ciljna skupina, opredeljena za javni razpis Programi finančne pismenosti in digitalna knjižnica, so odrasli1.
1 Skladno z 2. in 8. členom Zakona o izobraževanju odraslih (Uradni list RS, št. 6/18 in 189/20 – ZFRO, v nadaljnjem besedilu ZIO-1).
3. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
Za prijavo na javni razpis Programi finančne pismenosti in digitalna knjižnica je treba izpolnjevati tako splošne kot specifične pogoje ter predložiti dokazila, s katerimi se izkazuje njihovo izpolnjevanje.
3.1 Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu za sklop A
3.1.1 Splošni pogoji za prijavitelja
Prijavitelj se na javni razpis Programi finančne pismenosti in digitalna knjižnica za izvedbo sklopa A prijavi v obliki konzorcija kot poslovodeči konzorcijski partner in odda skupno vlogo v imenu vseh članov konzorcija.
Na javni razpis Programi finančne pismenosti in digitalna knjižnica lahko za izvedbo sklopa A kot prijavitelj kandidira javna organizacija za izobraževanje odraslih2, ki izpolnjuje naslednje pogoje:
2 Javna organizacija se lahko ustanovi kot javni zavod za izobraževanje odraslih ali organizira kot organizacijska enota drugega javnega zavoda, ki ga je ustanovila samoupravna lokalna skupnost (27. člen ZIO-1).
Pogoj | Opis | Dokazila |
Ustreznost in sposobnost prijavitelja | Prijavitelj je na dan oddaje vloge registriran za opravljanje izobraževalne dejavnosti pod šifro 85.590 pri pristojnem sodišču in izvaja svojo dejavnost na območju Republike Slovenije. | – Izpis iz AJPES-a, iz katerega je razvidno, da ima prijavitelj opredeljeno izobraževalno dejavnost pod šifro 85.590.* |
| Prijavitelj za stroške, ki so predmet tega javnega razpisa, ni sofinanciran, ni pridobil in ni v postopku pridobivanja sofinanciranja istih stroškov iz drugih javnih virov, tj. javnih finančnih sredstev evropskega, državnega ali občinskega proračuna. | – Točka 11.1 Prijavnice na javni razpis. |
Prijavitelj ima v okviru zadnjih 30 dni pred datumom oddaje vloge, oziroma, če potrdilo pridobi ministrstvo, na dan oddaje vloge, poravnane vse davke, prispevke in druge dajatve, določene z zakonom, ki ureja davčni postopek, oziroma vrednost neplačanih zapadlih obveznosti ne znaša 50,00 eurov ali več. | – Potrdilo Finančne uprave RS o plačanih obveznostih.** – Točka 11.1 Prijavnice na javni razpis. |
Prijavitelju, vključno njegovi odgovorni osebi oziroma zakonitemu(im) zastopniku(om), ni bila izrečena pravnomočna sodba, ki ima elemente kaznivih dejanj, taksativno naštetih v prvem odstavku 75. člena Zakona o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/15, 14/18, 121/21, 10/22, 74/22 – odl. US, 100/22 – ZNUZSZS, 28/23 in 88/23 – ZOPNN-F), ali kaznivih dejanj zoper delovno razmerje in socialno varnost, naštetih v 196.–203. členu Kazenskega zakonika (Uradni list RS, št. 50/12 – uradno prečiščeno besedilo, 6/16 – popr., 54/15, 38/16, 27/17, 23/20, 91/20, 95/21, 186/21, 105/22 – ZZNŠPP in 16/23). | – Potrdilo Ministrstva za pravosodje o nekaznovanosti.*** – Točka 11.1 Prijavnice na javni razpis. |
* Če prijavitelj ne bo predložil izpisa iz Ajpesa, ga bo pridobilo ministrstvo po uradni dolžnosti iz uradnih evidenc.
** Če prijavitelj ne bo predložil dokazila FURS o plačanih obveznostih ali bo potrdilo starejše od 30 dni pred oddajo vloge, ga bo pridobilo ministrstvo po uradni dolžnosti iz uradnih evidenc, v tem primeru se bo izpolnjevanje tega pogoja preverjalo na dan oddaje vloge. Za ta namen prijavitelj podpiše pooblastilo, ki je opredeljeno v Prijavnici na javni razpis, v točki 11.1.
*** Če prijavitelj ne bo predložil dokazila Ministrstva za pravosodje o nekaznovanosti ali bo dokazilo starejše od 30 dni pred oddajo vloge, ga bo pridobilo ministrstvo po uradni dolžnosti iz uradnih evidenc. Za ta namen prijavitelj podpiše pooblastilo, ki je opredeljeno v Prijavnici na javni razpis, v točki 11.1.
3.1.2 Splošni pogoji za konzorcijske partnerje brez prijavitelja
Pogoj | Opis | Dokazila |
Ustreznost in sposobnost konzorcijskega partnerja brez prijavitelja | Konzorcijski partner brez prijavitelja je na dan podpisa izjave o izpolnjevanju splošnih pogojev za konzorcijske partnerje brez prijavitelja registriran za opravljanje izobraževalne dejavnosti pod šifro 85.590 pri pristojnem sodišču ali drugem organu oziroma ima izobraževalno dejavnost opredeljeno v svojem ustanovitvenem aktu in izvaja svojo dejavnost na območju Republike Slovenije. | – Izpis iz AJPES-a* ali fotokopija ustanovitvenega akta, iz katerega je razvidno, da ima konzorcijski partner opredeljeno izobraževalno dejavnost pod šifro 85.590. |
Konzorcijski partner brez prijavitelja za stroške, ki so predmet tega javnega razpisa, ni sofinanciran, ni pridobil in ni v postopku pridobivanja sofinanciranja istih stroškov, iz drugih javnih virov, tj. javnih finančnih sredstev evropskega, državnega ali občinskega proračuna. | – Točka 11.1 Prijavnice na javni razpis. |
Konzorcijski partner brez prijavitelja ima v okviru zadnjih 30 dni pred datumom oddaje vloge, oziroma, če potrdilo pridobi ministrstvo, na dan oddaje vloge, poravnane vse davke, prispevke in druge dajatve, določene z zakonom, ki ureja davčni postopek, oziroma vrednost neplačanih zapadlih obveznosti ne znaša 50,00 eurov ali več. | – Potrdilo Finančne uprave RS o plačanih obveznostih.** – Točka 11.1 Prijavnice na javni razpis. |
Konzorcijskemu partnerju brez prijavitelja, vključno njegovi odgovorni osebi oziroma zakonitemu(im) zastopniku(om), ni bila izrečena pravnomočna sodba, ki ima elemente kaznivih dejanj, taksativno naštetih v prvem odstavku 75. člena Zakona o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/15, 14/18, 121/21, 10/22, 74/22 – odl. US, 100/22 – ZNUZSZS, 28/23 in 88/23 – ZOPNN-F), ali kaznivih dejanj zoper delovno razmerje in socialno varnost, naštetih v 196.–203. členu Kazenskega zakonika (Uradni list RS, št. 50/12 – uradno prečiščeno besedilo, 6/16 – popr., 54/15, 38/16, 27/17, 23/20, 91/20, 95/21, 186/21, 105/22 – ZZNŠPP in 16/23). | – Potrdilo Ministrstva za pravosodje o nekaznovanosti.*** – Točka 11.1 Prijavnice na javni razpis. |
* Če konzorcijski partner brez prijavitelja ne bo predložil izpisa iz Ajpesa, ga bo pridobilo ministrstvo po uradni dolžnosti iz uradnih evidenc.
** Če konzorcijski partner brez prijavitelja ne bo predložil dokazila FURS o plačanih obveznostih ali bo potrdilo starejše od 30 dni pred oddajo vloge, ga bo pridobilo ministrstvo po uradni dolžnosti iz uradnih evidenc, v tem primeru se bo izpolnjevanje tega pogoja preverjalo na dan oddaje vloge. Za ta namen konzorcijski partner podpiše pooblastilo, ki je opredeljeno v Prijavnici na javni razpis, v točki 11.1.
*** Če konzorcijski partner brez prijavitelja ne bo predložil dokazila Ministrstva za pravosodje o nekaznovanosti ali bo dokazilo starejše od 30 dni pred oddajo vloge, ga bo pridobilo ministrstvo po uradni dolžnosti iz uradnih evidenc. Za ta namen konzorcijski partner podpiše pooblastilo, ki je opredeljeno v Prijavnici na javni razpis, v točki 11.1.
3.1.3 Specifični pogoji
Poleg splošnih pogojev se morajo zagotoviti tudi naslednji specifični pogoj:
Pogoj | Opis | Dokazilo |
Prijavitelj in konzorcijski partnerji so za izvajanje sklopa A javnega razpisa Programi finančne pismenosti in digitalna knjižnica vključeni samo v en konzorcij, katerega sestavljajo najmanj štirje konzorcijski partnerji, od katerih je prijavitelj na javni razpis Programi finančne pismenosti in digitalna knjižnica poslovodeči partner v konzorciju. | Iz predlaganega projekta je razvidno, da: – so prijavitelj in konzorcijski partnerji vključeni samo v en konzorcij, – konzorcij sestavljajo najmanj štirje partnerji, od katerih je prijavitelj na predmetni javni razpis poslovodeči partner v konzorciju. | – Pogoj se preveri v evidencah ministrstva. – Točka 1 in 2 Prijavnice na javni razpis. – Točka 11.2 Prijavnice na javni razpis. – Pogoj se preveri v konzorcijski pogodbi. |
3.1.4 Pogoji, vezani na vlogo
Posamezna vloga mora za prehod v fazo ocenjevanja izpolnjevati naslednje pogoje:
Pogoji | Opis | Dokazilo |
Izkazovanje realne izvedljivosti v obdobju, za katerega velja podpora ter zagotavljanje stroškovne učinkovitosti. | Iz predlagane vsebine projekta je razvidna realna izvedljivost v obdobju, za katerega velja podpora (projekt upošteva aktivnosti ter časovni in finančni okvir, določen s tem javnim razpisom in razpisno dokumentacijo) ter je razvidna zagotovljenost stroškovne učinkovitosti. | – Pogoja se preverita glede na celotno prijavo. – Točka 4.2 in 4.3 Prijavnice na javni razpis. |
Izkazovanje skladnosti s cilji in rezultati na ravni ukrepa načrta. | Iz predlaganih aktivnosti projekta je razviden prispevek k doseganju ciljev in rezultatov na ravni ukrepa načrta. | – Točka 4.1 Prijavnice na javni razpis. |
Izkazovanje ustreznosti ciljnih skupin. | Iz predlagane vsebine projekta je razvidna ustreznost ciljnih skupin. | – Točka 4.4 Prijavnice na javni razpis. |
V primeru, da prijavitelj, konzorcijski partner ali vloga ne bodo izpolnjevali kateregakoli od pogojev iz točke 3.1 Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu za sklop A, bo komisija vlogo izločila in je ne bo ocenjevala po merilih za ocenjevanje, vloga prijavitelja pa se bo s sklepom zavrnila.
3.2 Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu za sklop B
3.2.1 Splošni pogoji za prijavitelja
Prijavitelj se na javni razpis Programi finančne pismenosti in digitalna knjižnica za izvedbo sklopa B prijavi v obliki konzorcija kot poslovodeči konzorcijski partner in odda skupno vlogo v imenu vseh članov konzorcija.
Na javni razpis Programi finančne pismenosti in digitalna knjižnica lahko za izvedbo sklopa B kot prijavitelj kandidira javna organizacija za izobraževanje odraslih3, ki izpolnjuje naslednje pogoje:
3 Javna organizacija se lahko ustanovi kot javni zavod za izobraževanje odraslih ali organizira kot organizacijska enota drugega javnega zavoda, ki ga je ustanovila samoupravna lokalna skupnost (27. člen ZIO-1).
Pogoj | Opis | Dokazila |
Ustreznost in sposobnost prijavitelja | Prijavitelj je na dan oddaje vloge registriran za opravljanje izobraževalne dejavnosti pod šifro 85.590 pri pristojnem sodišču in izvaja svojo dejavnost na območju Republike Slovenije. | – Izpis iz AJPES-a, iz katerega je razvidno, da ima prijavitelj opredeljeno izobraževalno dejavnost pod šifro 85.590.* |
Prijavitelj za stroške, ki so predmet tega javnega razpisa, ni sofinanciran, ni pridobil in ni v postopku pridobivanja sofinanciranja istih stroškov iz drugih javnih virov, tj. javnih finančnih sredstev evropskega, državnega ali občinskega proračuna. | – Točka 8.1 Prijavnice na javni razpis. |
Prijavitelj ima v okviru zadnjih 30 dni pred datumom oddaje vloge, oziroma, če potrdilo pridobi ministrstvo, na dan oddaje vloge, poravnane vse davke, prispevke in druge dajatve, določene z zakonom, ki ureja davčni postopek, oziroma vrednost neplačanih zapadlih obveznosti ne znaša 50,00 eurov ali več. | – Potrdilo Finančne uprave RS o plačanih obveznostih.** – Točka 8.1 Prijavnice na javni razpis. |
| Prijavitelju, vključno njegovi odgovorni osebi oziroma zakonitemu(im) zastopniku(om), ni bila izrečena pravnomočna sodba, ki ima elemente kaznivih dejanj, taksativno naštetih v prvem odstavku 75. člena Zakona o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/15, 14/18, 121/21, 10/22, 74/22 – odl. US, 100/22 – ZNUZSZS, 28/23 in 88/23 – ZOPNN-F), ali kaznivih dejanj zoper delovno razmerje in socialno varnost, naštetih v 196.–203. členu Kazenskega zakonika (Uradni list RS, št. 50/12 – uradno prečiščeno besedilo, 6/16 – popr., 54/15, 38/16, 27/17, 23/20, 91/20, 95/21, 186/21, 105/22 – ZZNŠPP in 16/23). | – Potrdilo Ministrstva za pravosodje o nekaznovanosti.*** – Točka 8.1 Prijavnice na javni razpis. |
* Če prijavitelj ne bo predložil izpisa iz Ajpesa, ga bo pridobilo ministrstvo po uradni dolžnosti iz uradnih evidenc.
** Če prijavitelj ne bo predložil dokazila FURS o plačanih obveznostih ali bo potrdilo starejše od 30 dni pred oddajo vloge, ga bo pridobilo ministrstvo po uradni dolžnosti iz uradnih evidenc, v tem primeru se bo izpolnjevanje tega pogoja preverjalo na dan oddaje vloge. Za ta namen prijavitelj podpiše pooblastilo, ki je opredeljeno v Prijavnici na javni razpis, v točki 8.1.
*** Če prijavitelj ne bo predložil dokazila Ministrstva za pravosodje o nekaznovanosti ali bo dokazilo starejše od 30 dni pred oddajo vloge, ga bo pridobilo ministrstvo po uradni dolžnosti iz uradnih evidenc. Za ta namen prijavitelj podpiše pooblastilo, ki je opredeljeno v Prijavnici na javni razpis, v točki 8.1.
3.2.2 Splošni pogoji za konzorcijske partnerje brez prijavitelja
Konzorcijska partnerja brez prijavitelja sta obvezno javna organizacija za izobraževanje odraslih4, ki je registrirana za opravljanje izobraževalne dejavnosti pod šifro 85.590 pri pristojnem sodišču ali drugem organu oziroma ima izobraževalno dejavnost opredeljeno v svojem ustanovitvenem aktu in izvaja svojo dejavnost na območju Republike Slovenije ter javni zavod po 28. členu Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja5.
4 Javna organizacija se lahko ustanovi kot javni zavod za izobraževanje odraslih ali organizira kot organizacijska enota drugega javnega zavoda, ki ga je ustanovila samoupravna lokalna skupnost (27. člen ZIO-1).
5 Uradni list RS, št. 16/07 – uradno prečiščeno besedilo, 36/08, 58/09, 64/09 – popr., 65/09 – popr., 20/11, 40/12 – ZUJF, 57/12 – ZPCP-2D, 47/15, 46/16, 49/16 – popr., 25/17 – ZVaj, 123/21, 172/21, 207/21, 105/22 – ZZNŠPP, 141/22, 158/22 – ZDoh-2AA in 71/23.
Pogoj | Opis | Dokazila |
Ustreznost in sposobnost konzorcijskega partnerja brez prijavitelja | Javna organizacija za izobraževanje odraslih, registrirana za opravljanje izobraževalne dejavnosti pod šifro 85.590 pri pristojnem sodišču ali drugem organu oziroma ima izobraževalno dejavnost opredeljeno v svojem ustanovitvenem aktu in izvaja svojo dejavnost na območju Republike Slovenije. | – Izpis iz AJPES-a, iz katerega je razvidno, da ima konzorcijski partner opredeljeno izobraževalno dejavnost pod šifro 85.590. * |
Javni zavod po 28. členu Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja. | – Akt o ustanovitvi javnega zavoda. |
Konzorcijski partner brez prijavitelja za stroške, ki so predmet tega javnega razpisa, ni sofinanciran, ni pridobil in ni v postopku pridobivanja sofinanciranja istih stroškov iz drugih javnih virov, tj. javnih finančnih sredstev evropskega, državnega ali občinskega proračuna. | – Točka 8.1 Prijavnice na javni razpis. |
Konzorcijski partner brez prijavitelja ima skladno z veljavno zakonodajo poravnane vse davke, prispevke in druge dajatve oziroma vrednost neplačanih zapadlih obveznosti ne znaša 50,00 EUR ali več. Potrdilo o tem mora biti izdano na datum v okviru zadnjih 30 dni pred dnevom oddaje vloge ali na dan oddaje vloge na javni razpis. | – Potrdilo Finančne uprave RS o plačanih obveznostih.** – Točka 8.1 Prijavnice na javni razpis. |
Konzorcijskemu partnerju brez prijavitelja, vključno njegovi odgovorni osebi oziroma zakonitemu(im) zastopniku(om), ni bila izrečena pravnomočna sodba, ki ima elemente kaznivih dejanj, taksativno naštetih v prvem odstavku 75. člena Zakona o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/15, 14/18, 121/21, 10/22, 74/22 – odl. US, 100/22 – ZNUZSZS, 28/23 in 88/23 – ZOPNN-F), ali kaznivih dejanj zoper delovno razmerje in socialno varnost, naštetih v 196.–203. členu Kazenskega zakonika (Uradni list RS, št. 50/12 – uradno prečiščeno besedilo, 6/16 – popr., 54/15, 38/16, 27/17, 23/20, 91/20, 95/21, 186/21, 105/22 – ZZNŠPP in 16/23). | – Potrdilo Ministrstva za pravosodje o nekaznovanosti.*** – Točka 8.1 Prijavnice na javni razpis. |
* Če prijavitelj ne bo predložil izpisa iz Ajpesa, ga bo pridobilo ministrstvo po uradni dolžnosti iz uradnih evidenc.
** Če prijavitelj ne bo predložil dokazila FURS o plačanih obveznostih ali bo potrdilo starejše od 30 dni pred oddajo vloge, ga bo pridobilo ministrstvo po uradni dolžnosti iz uradnih evidenc, v tem primeru se bo izpolnjevanje tega pogoja preverjalo na dan oddaje vloge. Za ta namen prijavitelj podpiše pooblastilo, ki je opredeljeno v Prijavnici na javni razpis, v točki 8.1.
*** Če prijavitelj ne bo predložil dokazila Ministrstva za pravosodje o nekaznovanosti ali bo dokazilo starejše od 30 dni pred oddajo vloge, ga bo pridobilo ministrstvo po uradni dolžnosti iz uradnih evidenc. Za ta namen prijavitelj podpiše pooblastilo, ki je opredeljeno v Prijavnici na javni razpis, v točki 8.1.
3.2.3 Specifični pogoji
Poleg splošnih pogojev se morajo zagotoviti tudi naslednji specifični pogoij:
Pogoj | Opis | Dokazilo |
Prijavitelj in konzorcijski partnerji so za izvajanje sklopa B javnega razpisa Programi finančne pismenosti in digitalna knjižnica vključeni samo v en konzorcij, katerega sestavljajo najmanj trije konzorcijski partnerji, od katerih je prijavitelj na javni razpis Programi finančne pismenosti in digitalna knjižnica poslovodeči partner v konzorciju. | Iz predlaganega projekta je razvidno, da: – so prijavitelj in konzorcijski partnerji vključeni samo v en konzorcij, – konzorcij sestavljajo najmanj trije partnerji, od katerih je prijavitelj na predmetni javni razpis poslovodeči partner v konzorciju. | – Pogoj se preveri v evidencah ministrstva. – Točka 1 in 2 Prijavnice na javni razpis. – Točka 8.2 Prijavnice na javni razpis. – Pogoj se preveri v konzorcijski pogodbi. |
3.2.4 Pogoji, vezani na vlogo
Posamezna vloga mora za prehod v fazo ocenjevanja izpolnjevati naslednje pogoje:
Pogoji | Opis | Dokazilo |
Izkazovanje realne izvedljivosti v obdobju, za katerega velja podpora ter zagotavljanje stroškovne učinkovitosti. | Iz predlagane vsebine projekta je razvidna realna izvedljivost v obdobju, za katerega velja podpora (projekt upošteva aktivnosti ter časovni in finančni okvir, določen s tem javnim razpisom in razpisno dokumentacijo) ter je razvidna zagotovljenost stroškovne učinkovitosti. | – Pogoja se preverita glede na celotno prijavo. – Točka 4.2 in 4.3 Prijavnice na javni razpis. |
Izkazovanje skladnosti s cilji in rezultati na ravni ukrepa načrta. | Iz predlaganih aktivnosti projekta je razviden prispevek k doseganju ciljev in rezultatov na ravni projekta. | – Točka 4.1 Prijavnice na javni razpis. |
V primeru, da prijavitelj, konzorcijski partner ali vloga ne bodo izpolnjevali kateregakoli od pogojev iz točke 3.2 Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu za sklop B, bo komisija vlogo izločila in je ne bo ocenjevala po merilih za ocenjevanje, vloga prijavitelja pa se bo s sklepom zavrnila.
4. Merila za izbor vlog prijaviteljev, ki izpolnjujejo pogoje (navedba, opis, ovrednotenje meril po vrstnem redu od bolj k manj pomembnemu)
Sklop A
Zap. št. | Merilo | Št. točk |
1. | Kakovost predlaganega projekta (točka 5 prijavnice) | Skupaj 30 |
1.1 | Ustreznost projekta (točka 5.1. prijavnice) – v analizi potreb so vsi elementi vsebinsko obrazloženi; – v analizi potreb je en element vsebinsko pomanjkljivo obrazložen; – v analizi potreb sta dva elementa vsebinsko pomanjkljivo obrazložena; – v analizi potreb so vsi elementi vsebinsko pomanjkljivo obrazloženi. | 20 10 5 0 |
1.2 | Kakovost načrtovanega programa NIPO (točka 5.2 prijavnice) – načrtovan program ima podrobno in razumljivo razdelane vse zahtevane elemente programa; – načrtovan program ima podrobno in razumljivo razdelanih vsaj šest elementov programa; – načrtovan program nima podrobno in razumljivo razdelanih šest ali več elementov programa. | 10 5 0 |
2. | Vključevanje ključnih deležnikov (točka 6 prijavnice) | Skupaj 10 |
| Vključevanje ključnih deležnikov pri pridobivanju udeležencev – sodelovanje z vsaj štirimi različnimi deležniki, za katere je iz opisa jasno razvidna njihova vključenost in vloga pri pridobivanju udeležencev; – sodelovanje s tremi različnimi deležniki, za katere je iz opisa jasno razvidna njihova vključenost in vloga pri pridobivanju udeležencev; – sodelovanje z dvema ali manj različnimi deležniki, za katere je iz opisa jasno razvidno njihova vključenost in vloga pri pridobivanju udeležencev. | 10 5 0 |
3. | Prispevanje k doseganju ciljev področnih strategij, resolucij, nacionalnih programov (točka 7 prijavnice) | Skupaj 5 |
| Prispevanje k doseganju ciljev področnih strategij, resolucij, nacionalnih programov – projekt prispeva k doseganju ciljev področnih strategij, resolucij, nacionalnih programov; – projekt ne prispeva k doseganju ciljev področnih strategij, resolucij, nacionalnih programov. | 5 0 |
4. | Izmenjava izkušenj, rezultatov in dobrih praks (točka 8 prijavnice) | Skupaj 5 |
| Izmenjava izkušenj, rezultatov in dobrih praks – projekt vključuje en dogodek, na katerem bodo predstavljena spoznanja in rezultati predstavnikom ciljnih skupin in širši javnosti; – projekt ne vključuje dogodka, na katerem bi bila predstavljena spoznanja in rezultati predstavnikom ciljnih skupin in širši javnosti. | 5 0 |
SKUPAJ MOŽNIH TOČK | 50 |
Sklop B
Zap. št. | Merilo | Št. točk |
1. | Kakovost predlaganega projekta (točka 5 prijavnice) | Skupaj 35 |
1.1 | Kakovost načrtovanega vodnika za izvajalce (točka 5.1 prijavnice) – podrobno so opisani vsi zahtevani elementi; – podrobno so opisani trije elementi; – podrobno sta opisana dva elementa; – podrobno je opisan en ali manj elementov. | 15 10 5 0 |
1.2 | Kakovost načrtovanih e-gradiv (točka 5.2 prijavnice) – podrobno so opisani vsi zahtevani elementi; – podrobno sta opisana dva elementa; – podrobno je opisan en ali manj elementov. | 10 5 0 |
1.3 | Različnost e-gradiv, vključenih v nabor učnih e-gradiv (točka 5.3 prijavnice) Prijavitelj je opredelil: – vsaj pet različnih vrst e-gradiv, ki jih bo vključil v nabor učnih e-gradiv; – štiri različne vrste e-gradiv, ki jih bo vključil v nabor učnih e-gradiv; – tri ali manj različne vrste e-gradiv, ki jih bo vključil v nabor učnih e-gradiv. | 10 5 0 |
2. | Neposredne izkušnje prijavitelja pri razvoju e-gradiv ali e-vsebin (točka 4.4 prijavnice) | Skupaj 10 |
| – sodelovanje pri razvoju vsaj petih e-gradiv ali e-vsebin; – sodelovanje pri razvoju štirih e-gradiv ali e-vsebin; – sodelovanje pri razvoju treh ali manj e-gradiv ali e-vsebin. | 10 5 0 |
3. | Izmenjava izkušenj, rezultatov in dobrih praks (točka 6 prijavnice) | Skupaj 5 |
| – projekt vključuje en dogodek, na katerem bodo predstavljena spoznanja in rezultati predstavnikom ciljnih skupin in širši javnosti; – projekt ne vključuje nobenega dogodka, na katerem bi bila predstavljena spoznanja in rezultati predstavnikom ciljnih skupin in širši javnosti. | 5 0 |
SKUPAJ MOŽNIH TOČK | 50 |
Po merilih iz točke 4 javnega razpisa bodo ocenjeni prijavitelji, ki bodo izpolnjevali vse razpisne pogoje. Najvišje možno skupno število točk, s katerimi se lahko oceni posamezno vlogo v okviru meril, je za sklop A petdeset točk in za sklop B petdeset točk.
5. Dodatne zahteve v primeru, da bo posamezni prijavitelj na javnem razpisu izbran
Sklop A
– vodja projekta pri poslovodečem partnerju v konzorciju mora biti zaposlen ves čas trajanja projekta;
– vsak konzorcijski partner mora v obdobju izvajanja sklopa A javnega razpisa Programi finančne pismenosti in digitalna knjižnica izvesti najmanj tri javnoveljavne programe (točka I. točke 2.3.1), pri čemer mora biti znotraj konzorcija vsaj enkrat izveden vsak od treh javno veljavnih programov;
– strokovni aktiv pri prijavitelju mora pred izvedbo obravnavati vse programe, ki niso javnoveljavni in so načrtovani v okviru konzorcija, ter izdati izjave strokovnega aktiva o ustreznosti posameznega izobraževalnega programa;
– v posamezni izvedbi programa, se kot upravičen strošek uveljavlja vključitev največ dvanajst udeležencev;
– pogoj, da je udeleženec uspešno opravil program, je najmanj 80 % prisotnost ur trajanja programa.
Sklop B
– vodja projekta pri poslovodečem partnerju v konzorciju mora biti zaposlen ves čas trajanja projekta;
– prijavitelj mora najkasneje do 31. maja 2025 na spletni strani objaviti vodnik za izvajalce ter najkasneje do 30. novembra 2025 na spletni strani objaviti zbirko e-gradiv.
6. Okvirna višina sredstev, ki so na razpolago za javni razpis
Skupna višina sredstev iz Mehanizma za okrevanje in odpornost, ki je na razpolago za javni razpis Programi finančne pismenosti in digitalna knjižnica do vključno leta 2026, je 3.498.200,00 EUR. Sredstva bodo izplačana iz PP 221170 (C3K12IE – Celovita transformacija zelenega in digitalnega izobraževanja-NOO-MIZŠ-MVI).
Skupna predvidena finančna dinamika po posameznih proračunskih letih je:
Leto/PP | št. PP221170 |
2024 | 750.000,00 EUR |
2025 | 1.998.200,00 EUR |
2026 | 750.000,00 EUR |
Skupaj: | 3.498.200,00 EUR |
Predvidena finančna dinamika na ravni prijavitelja/posameznega konzorcija v okviru sklopov po proračunskih letih:
Leto | Sklop A | Sklop B |
2024 | 622.850,00 EUR | 127.150,00 EUR |
2025 | 1.891.050,00 EUR | 107.150,00 EUR |
2026 | 730.000,00 EUR | 20.000,00 EUR |
Skupaj: | 3.243.900,00 EUR | 254.300,00 EUR |
Skupna načrtovana vrednost sredstev na ravni posameznega konzorcija ne sme presegati zneska, ki je naveden za posamezni sklop.
Ministrstvo si pridržuje pravico, da glede na razpoložljivost pravic porabe in proračunskih sredstev izbranemu prijavitelju predlaga prilagoditev dinamike sofinanciranja po posameznih letih. Če se izbrani prijavitelj ne strinja s predlogom ministrstva, se šteje, da odstopa od vloge.
7. Shema in stopnja intenzivnosti ali najvišja dovoljena višina sofinanciranja v skladu s shemo državnih pomoči ali pomoči de minimis: ni relevantno.
8. Obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva (predvideni datum začetka in konca črpanja sredstev)
Sklop A
Aktivnosti projekta se začnejo izvajati z dnem izdaje sklepa o izboru, rok za zaključek aktivnosti projekta pa je 30. 6. 2026.
Ministrstvo bo sofinanciralo le upravičene stroške nastale od dneva izdaje sklepa o izboru do dne 30. 6. 2026.
Obdobje upravičenosti izdatkov (datum plačila računov oziroma verodostojnih knjigovodskih listin) je od dne izdaje sklepa o izboru do 15. 7. 2026.
Sklop B
Aktivnosti projekta se začnejo izvajati z dnem izdaje sklepa o izboru, rok za zaključek aktivnosti projekta pa je 31. 12. 2025.
Ministrstvo bo sofinanciralo le upravičene stroške nastale od dneva izdaje sklepa o izboru do dne 31. 12. 2025.
Obdobje upravičenosti izdatkov (datum plačila računov oziroma verodostojnih knjigovodskih listin) je od dne izdaje sklepa o izboru do dne 31. 1. 2026.
Obdobje upravičenosti lahko ministrstvo podaljša zaradi posebej utemeljenih, objektivnih razlogov, povezanih z doseganjem mejnikov, ciljev in kazalnikov ali drugih posebej utemeljenih, objektivnih razlogov.
9. Vsebina in priprava vloge na javni razpis
Razpisna dokumentacija obsega naslednje dokumente:
– Besedilo javnega razpisa »Izvedba izobraževalnih programov za odrasle in razvoj digitalne knjižnice na področju finančne pismenosti«
– Navodila za prijavo na javni razpis
– Prijavnica na javni razpis (Sklop A)
– Prijavnica na javni razpis (Sklop B)
– Priloga 1: Finančni načrt
– Priloga 2: Načrtovani programi
– Priloga 3: Vzorec pogodbe o sofinanciranju
– Priloga 4: Vzorec konzorcijske pogodbe
– Priloga 5: Izjava strokovnega aktiva (NIPO)
– Priloga 6: Obrazec Vloga za izplačilo (VZI)
– Priloga 6a: Obrazec Vloga za predplačilo (VZIP)
– Priloga 7: Obrazec obračun SE programi
– Priloga 8: Lista prisotnosti udeležencev
– Priloga 9: Varovanje osebnih podatkov
– Priloga 10a: Ocenjevalni list – postopek izbora
– Priloga 10b: Ocenjevalni list – postopek izbora
– Priloga 11a: Ocenjevalni list – ocenjevanje projekta po merilih javnega razpisa
– Priloga 11b: Ocenjevalni list – ocenjevanje projekta po merilih javnega razpisa
– Priloga 12: Obrazec za oddajo vloge
Vloga se šteje kot formalno popolna, če vsebuje naslednje popolno izpolnjene, podpisane in žigosane (če prijavitelj pri svojem poslovanju uporablja žig) obrazce ter dokazila:
Sklop A:
– Prijavnica na javni razpis (Sklop A)
– Priloga 1: Finančni načrt
– Priloga 2: Načrtovani programi
– Priloga 4: Konzorcijska pogodba, podpisana in žigosana s strani vseh konzorcijskih partnerjev
– Priloga 5: Izjava strokovnega aktiva o ustreznosti neformalnega izobraževalnega programa za odrasle (NIPO)
Sklop B:
– Prijavnica na javni razpis (Sklop B)
– Priloga 1: Finančni načrt
– Priloga 4: Konzorcijska pogodba, podpisana in žigosana s strani vseh konzorcijskih partnerjev
Podrobnejša navodila za prijavo na javni razpis Programi finančne pismenosti in digitalna knjižnica so v Navodilih za prijavo na javni razpis, ki so del razpisne dokumentacije. Prijavitelji morajo uporabiti izključno priloge, ki so del razpisne dokumentacije in jih ne smejo spreminjati.
10. Delež sofinanciranja: delež sofinanciranja projekta v skladu z določbami tega javnega razpisa je 100 %.
11. Upravičeni stroški, način financiranja in predplačila
Izplačila se izvajajo na način in v rokih v skladu s pravilnikom, ki ureja postopke izvrševanja proračuna in z vsakokrat veljavnim zakonom, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije. V skladu s predpisi s področja javnih financ se financiranje projektov izvaja po principu povračil za nastale in plačane stroške. Izjeme glede investicijskih in tekočih transferov ter predplačil so določene v veljavnem zakonu, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije, pri čemer so pogoji in pravila glede izplačil navedenih izjem podrobneje navedena v vzorcu pogodbe o sofinanciranju, ki je sestavni del tega javnega razpisa.
Upravičeni stroški predmetnega javnega razpisa so:
1. Sklop A
Upravičeni stroški le za poslovodečega partnerja v konzorciju:
– stroški plač,
– stroški plač – prispevki,
– stroški za službena potovanja,
– stroški informiranja in komuniciranja (stroški za izvedbo zaključne konference, stroški najema prostorov in opreme, stroški brezalkoholnih pijač in prigrizkov na seminarjih oziroma usposabljanjih, stroški izdelave ali nadgradnje spletne strani, stroški oglaševalskih storitev in stroški objav ter drugi stroški informiranja in komuniciranja za namen promocije projekta Programi finančne pismenosti in digitalna knjižnica),
– posredni stroški v pavšalnem znesku v višini 15 % od neposredno upravičenih stroškov za osebje.
Upravičeni stroški za vse partnerje v konzorciju, vključno s poslovodečim partnerjem v konzorciju:
– lestvica stroška na enoto za izvedbo programa na udeleženca na uro (v nadaljnjem besedilu: SE programi), ki vključujejo neposredne stroške osebja za izvajanje in organizacijo programov, stroške promocije za namene pridobivanja udeležencev v programe ter materialne stroške, ki so potrebni za izvedbo programov.
Ministrstvo je sprejelo Metodologijo za določitev višine stroška na enoto v okviru javnega razpisa Programi finančne pismenosti in digitalna knjižnica, št. 303-75/2024/4 z dne 12. 6. 2024, ki določa vrednost:
– SE programi v višini 9,25 EUR na uro na udeleženca programa.
Za uveljavljanje SE programi so potrebna naslednja dokazila, ki bodo dokazovala upravičenost stroška:
– izjava strokovnega aktiva o ustreznosti izobraževalnega programa, v kolikor le-ta ni javnoveljaven;
– v primeru, da se programi izvajajo s fizično prisotnostjo, podpisane liste prisotnosti udeležencev v programih (Priloga 8);
– v primeru, da se programi izvajajo na daljavo oziroma v kombinirani obliki (fizična prisotnost in na daljavo), dokazilo o opravljenem izobraževanju oziroma usposabljanju udeležencev (npr. dokazilo o registraciji prek spletne strani/portala, elektronski izpis udeležencev, seznam prijavljenih itd.);
– obračun izvedenih ur na udeleženca (obračun SE programi; Priloga 7).
Ura neposrednega organiziranega izobraževalnega dela v programu traja 45 minut. Izvedba programov lahko poteka s fizično prisotnostjo, na daljavo ali v kombinirani obliki (fizična prisotnost in na daljavo), vendar morajo biti vedno izvedeni tako, da so predavatelj in udeleženci prisotni hkrati.
Mejnik za revidiranje SE programi:
– vrednost SE programi se uskladi s ceno programov na uro, ki jo s sklepom določi minister, pristojen za vzgojo in izobraževanje, na podlagi petega odstavka 3. člena Pravilnika o standardih in normativih za financiranje in izvajanje programov in dejavnosti za odrasle (Uradni list RS, št. 10/23) do konca leta za naslednje proračunsko leto. Za izvedene aktivnosti prične nova vrednost SE programi veljati z novim proračunskim letom, tj. s 1. januarjem.
Davek na dodano vrednost (DDV) ni upravičen strošek.
2. Sklop B
Upravičeni stroški le za poslovodečega partnerja v konzorciju:
– stroški plač,
– stroški plač – prispevki,
– stroški za službena potovanja,
– stroški zunanjih izvajalcev(delo po pogodbi o opravljanju storitev, delo po podjemni pogodbi, delo po avtorski pogodbi),
– stroški informiranja in komuniciranja (stroški za izvedbo zaključne konference, stroški najema prostorov in opreme, stroški brezalkoholnih pijač in prigrizkov na seminarjih oziroma usposabljanjih, stroški izdelave ali nadgradnje spletne strani, stroški oglaševalskih storitev in stroški objav),
– posredni stroški v pavšalnem znesku v višini 15 % od neposredno upravičenih stroškov za osebje.
Upravičeni stroški za vse partnerje v konzorciju, vključno s poslovodečim partnerjem v konzorciju:
– stroški plač,
– stroški plač – prispevki,
– stroški za službena potovanja,
– posredni stroški v pavšalnem znesku v višini 15 % od neposredno upravičenih stroškov za osebje.
Davek na dodano vrednost (DDV) ni upravičen strošek.
Za opravljene aktivnosti bo končni prejemnik (velja za sklop A in sklop B) posredoval ministrstvu vlogo za izplačilo. Vlogi za izplačilo bodo morale biti priložene kopije računov oziroma druge ustrezne knjigovodske listine s specifikacijo stroškov in poročilom o izvedenih delih ter druga dokazila, iz katerih je razvidno, da so aktivnosti opravljene ter namen/cilji in stroški projekta doseženi v skladu z načrtom oziroma je razviden napredek pri doseganju ciljev projekta iz načrta. Način uveljavljanja upravičenih stroškov in dokazila za dokazovanje upravičenih stroškov so navedena v razpisni dokumentaciji (točka 5 Navodil za prijavo na javni razpis, Priročniku o načinu izvajanja Mehanizma za okrevanje in odpornost ter Priročniku o načinu financiranja iz sredstev Mehanizma za okrevanje in odpornost, ki sta dostopna na spletni strani https://www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/nacrt-za-okrevanje-in-odpornost/dokumenti/).
Ministrstvo in izbrani prijavitelj bosta s pogodbo o sofinanciranju podrobneje dogovorila obseg in dinamiko sofinanciranja projekta na osnovi načrtovanih aktivnosti, podanih v vlogi na javni razpis Programi finančne pismenosti in digitalna knjižnica.
V skladu z določili 3. točke prvega odstavka 33. člena Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2024 in 2025 lahko ministrstvo končnemu prejemniku za namen izvajanja projekta izplača predplačilo v višini do 30 % od vrednosti predvidenih izplačil sredstev, na osnovi predložene vloge za izplačilo predplačila s strani končnega prejemnika. Upravičene prejemnike in pogoje za izplačilo predplačila določa veljavni zakon, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije. Predplačila se izvajajo po sistemu izplačila večkratnih predplačil pri izvajanju projekta, s sprotnim poračunavanjem vsakega posameznega predplačila v celoti. Končni prejemnik bo v primeru prejetega predplačila dolžan ministrstvu predložiti vlogo/e za izplačilo z obveznimi dokazili v višini izplačanega predplačila skladno s pogodbo o sofinanciranju v povezavi z vsakokrat veljavnim zakonom, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije. To pomeni, da se bodo predplačila iz proračuna Republike Slovenije izplačevala največ v višini kot je v prihodnjem, s pogodbo o sofinanciranju, določenem obdobju dejansko potrebno za izvajanje projekta, pri čemer višina posameznega predplačila ne sme presegati odstotka, določenega v veljavnem zakonu, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije. Po celotnem poračunu predhodnega predplačila končni prejemnik lahko pridobi novo predplačilo za pokrivanje izdatkov za prihodnje obdobje, določeno s pogodbo o sofinanciranju. Za vsako predplačilo v višini nad 100.000,00 EUR je treba pred podpisom pogodbe o sofinanciranju oziroma pred podpisom aneksa k pogodbi o sofinanciranju v primeru uveljavljanja več predplačil nad 100.000,00 EUR, pridobiti soglasje ministra, pristojnega za finance. Soglasje se izda pod pogoji, navedenimi v veljavnem zakonu, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije (pogoji, ki jih mora izpolnjevati prejemnik predplačila so: pozitivno poslovanje v preteklem letu, poravnane davčne obveznosti in solventnost v preteklih treh mesecih). Izbrani prijavitelj, ki želi uveljavljati predplačilo v višini nad 100.000,00 EUR, bo hkrati s sklepom o izboru pozvan k predložitvi ustreznih dokazil. Izplačilo predplačila končnemu prejemniku bo izvedeno pod pogoji, določenimi zgoraj v tem odstavku in pod pogojem, da izplačilo predplačila, ne glede na znesek, ne zavrne ministrstvo, pristojno za finance.
V primeru konzorcija mora biti morebitno izplačilo predplačila končnega prejemnika preostalim konzorcijskim partnerjem urejeno s konzorcijsko pogodbo.
12. Kazalniki javnega razpisa in dodatne zahteve spremljanja ali poročanja
V okviru javnega razpisa Programi finančne pismenosti in digitalna knjižnica so načrtovani naslednji kazalniki:
Sklop A
A. Kazalniki na ravni projekta:
I. Drugi projektno specifični kazalniki učinka in rezultata
Ime kazalnika | Merska enota | Izhodiščna vrednost | Ciljna vrednost | Opis kazalnika | Časovni okvir za dokončanje | Dokazilo |
Četrtletje | Leto |
Udeleženci, ki so vključeni v izobraževalne programe | število | 0 | 3.320 | Kazalnik meri število udeležencev, ki bodo uspešno opravili izobraževalne programe za odrasle na področju finančne pismenosti. | Q2 | 2026 | Poročilo, ki ustrezno utemeljuje, kako je bil cilj (vključno z vsemi sestavnimi elementi) zadovoljivo izpolnjen, z ustreznimi povezavami do osnovnih dokazov. Ta dokument bo kot prilogo vključeval: a) seznam posameznih potrdil, ki dokazujejo, da so bili programi usposabljanja opravljeni. |
V skladu z Mehanizmom za okrevanje in odpornost je treba vključiti 3.320 odraslih, ki bodo uspešno opravili izobraževalne programe za odrasle na področju finančne pismenosti. Za upoštevanje kazalnika se šteje ali enkratna vključitev v javnoveljavne programe (100 ur) ali enkratna vključitev v neformalne programe (40 ur). V okviru poročanja bodo prijavitelji pripravili končno poročilo do 15. 7. 2026, ki bo obsegalo tudi poročanje o realizaciji doseganja kazalnikov in povzetek rezultatov po zaključku projekta.
Končni prejemnik mora voditi elektronsko evidenco izdanih potrdil z namenom spremljanja udeležbe v programih in ugotavljanja točnosti izdanih listin ter dokazovanja upravičenih stroškov.
II. Skupni kazalniki
V skladu z Delegirano uredbo Komisije (EU) 2021/2106 se bo na projektu spremljal skupni kazalnik:
Koda | Naziv | Enota | Definicija in koncepti | Obdobje spremljanja | Metodologija štetja |
RRFCI10 | Udeleženci, ki so vključeni v izobraževanje ali usposabljanje. | Udeleženci | Kazalnik upošteva število udeležencev v dejavnostih izobraževanja (ISCED 0–6, izobraževanje odraslih) in usposabljanja (usposabljanje zunaj delovnega mesta/usposabljanje na delovnem mestu, nadaljnje poklicno izobraževanje in usposabljanje itd.), ki jih podpirajo ukrepi v okviru mehanizma, ter tudi udeležence, vključene v usposabljanje za digitalna znanja in spretnosti. Te podatke morajo zato zbirati in sporočati (i) udeleženci, vključeni v izobraževanje ali usposabljanje, in od slednjih (ii) udeleženci, vključeni v usposabljanje za digitalna znanja in spretnosti. Kazalnik se razčleni po spolu (moški, ženska, nebinarna oseba – osebe, ki ne spadajo v nobeno od teh dveh kategorij ali ne želijo biti povezane z eno od njiju) in po starosti (0–17, 18–29, 30–54, 55 in starejši). | Udeleženci se štejejo ob vključitvi v izobraževanje ali usposabljanje. | Udeleženca se šteje enkrat, ne glede na število vključitev v programe izobraževanja ali usposabljanja. |
Poročanje o skupnih kazalnikih: poročanje je polletno, pri čemer se poroča prirast in ne kumulativna vrednost. Končni prejemniki poročajo o doseženih vrednostih skupnih kazalnikov na presečna datuma 31. december in 30. junij vsako leto, in sicer do 10. februarja in 10. avgusta oziroma prvi delovni dan za tem datumom, če je ta datum dela prost dan, tako da posredujejo informacije o doseženih vrednostih in podlage za dokazovanje doseženih vrednosti skrbniku pogodbe.
13. Zahteve glede upoštevanja zakona, ki ureja javno naročanje: končni prejemnik bo moral pri porabi sredstev predmetnega javnega razpisa upoštevati zakon, ki ureja javno naročanje, če so izpolnjeni pogoji, določeni v tem zakonu ali pogoji iz Priročnika o načinu izvajanja Mehanizma za okrevanje in odpornost (dostopen na: https://www.gov.si/drzavni-organi/organi-v-sestavi/urad-za-okrevanje-in-odpornost/zakonodaja).
14. Zahteve glede informiranja, komuniciranja in obveščanja javnosti
Končni prejemnik bo moral pri informiranju, komuniciranju in obveščanju javnosti upoštevati 34. člen Uredbe (EU) 2021/241 in veljaven Priročnik o načinu izvajanja Mehanizma za okrevanje in odpornost (dostopen na: https://www.gov.si/drzavni-organi/organi-v-sestavi/urad-za-okrevanje-in-odpornost/zakonodaja).
Ob odobritvi in zaključku projekta je obvezna objava na spletni strani in družbenih omrežjih ter informacija za medije, poleg tega pa se pričakuje še informiranje preko e-informatorja, intervjuji s končnimi uporabniki (možnost skupne spletne komunikacijske aktivnosti z Evropsko komisijo) ter druge aktivnosti.
Sprejetje financiranja s strani končnega prejemnika pomeni tudi privolitev v vključitev na seznam projektov, ki bo javno objavljen.
15. Zahteve glede naslavljanja načel enakosti spolov in enakih možnosti za vse
Končni prejemnik bo pri izvajanju projekta po tem javnem razpisu zagotavljal spoštovanje načel enakosti spolov in enakih možnostih za vse v skladu z nacionalno zakonodajo (Zakon o enakih možnostih žensk in moških (Uradni list RS, št. 59/02, 61/07 – ZUNEO-A, 33/16 – ZVarD in 59/19), Zakon o varstvu pred diskriminacijo (Uradni list RS, št. 33/16 in 21/18 – ZNOrg), Zakon o izenačevanju možnosti invalidov (Uradni list RS, št. 94/10, 50/14 in 32/17)), pravnim redom EU, zlasti s Pogodbo o delovanju EU, Listino EU o temeljnih pravicah, načeli Evropskega stebra socialnih pravic in relevantnimi mednarodnimi dokumenti za varstvo človekovih pravic, zlasti s Konvencijo ZN o pravicah invalidov in Konvencijo ZN o otrokovih pravicah.
V skladu z Uredbo o vzpostavitvi mehanizma za okrevanje in odpornost in slovensko zakonodajo Načrt za okrevanje in odpornost vključuje načela enakosti spolov in enakih možnosti za vse v vseh fazah priprave, kar bo zagotovljeno tudi pri izvajanju predvidenih reform in naložb. Skladno z Zakonom o enakih možnostih žensk in moških morajo vsa ministrstva zagotoviti, da se vsi ukrepi in politike sistematično presojajo z vidika enakosti spolov oziroma da se v vseh fazah njihovega izvajanja upoštevajo možne posledice na položaj žensk in moških.
Vsi ukrepi komponente krepitev kompetenc, zlasti digitalnih in tistih, ki jih zahtevajo novi poklici in zeleni prehod, prispevajo k enakosti spolov in enakim možnostim za vse ter vključujejo te cilje v skladu z 2. in 3. načelom Evropskega stebra socialnih pravic.
16. Zahteve glede hranjenja dokumentacije o projektu in spremljanja ter evidentiranja projekta
Končni prejemnik bo dolžan zagotavljati hrambo celotne originalne dokumentacije, vezane na projekt ter zagotavljati vpogled v navedeno dokumentacijo za potrebe bodočih preverjanj skladno s pravili Evropske unije in nacionalnimi predpisi.
V skladu z 22. členom Uredbe (EU) 2021/241 ter 21. in 28. členom uredbe o izvajanju mehanizma bo moral končni prejemnik zagotavljati revizijsko sled in hraniti vso originalno dokumentacijo v zvezi s projektom kot dokazila za potrebe nadzora in spremljanja na nivoju projekta ter bo zagotavljal dostop do navedene dokumentacije, in sicer najmanj za 5 let po zadnjem plačilu, prejetem od Evropske komisije v zvezi z izvajanjem načrta. O natančnem datumu za hrambo dokumentacije bo končni prejemnik po končanem projektu pisno obveščen s strani ministrstva.
Končni prejemnik bo dolžan voditi in spremljati porabo sredstev za projekt računovodsko ločeno na posebnem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi za vse transakcije v zvezi s projektom in za vsak projekt posebej, tako da je v vsakem trenutku zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev. Končni prejemnik, ki ne vodi knjig za projekt na ločenem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi, iz svojih poslovnih knjig ne more ločeno izpisati evidenc samo za posamezni projekt. Zato mora zaradi zagotavljanja ločenega vodenja knjig za projekt voditi druge pomožne knjige.
Na ločenem stroškovnem mestu/računovodski kodi se morajo evidentirati vsi poslovni dogodki, ki se nanašajo na projekt, razen v primeru poenostavljenih oblik nepovratnih sredstev, kot so npr. posredni stroški v pavšalu in strošek na enoto, kjer se na ločenem stroškovnem mestu projekta (računovodski kodi) knjižijo le prihodki oziroma prilivi, medtem ko stroškov (izdatkov), ki se nanašajo in poplačujejo iz prejetih sredstev, ni treba evidentirati na stroškovnem mestu projekta (računovodski kodi).
17. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije o projektu nadzornim organom
Končni prejemnik bo moral omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem projekta, katerega sofinanciranje temelji ali se izvaja na podlagi predmetnega javnega razpisa. Nadzor se izvaja s strani ministrstva kot nosilnega organa, koordinacijskega organa, stroškovnega organa, revizijskega organa, Evropske komisije ter drugih nacionalnih in evropskih nadzornih in revizijskih organov (v nadaljnjem besedilu: nadzorni organi).
Končni prejemnik bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov sofinanciranega projekta. V primeru preverjanja na kraju samem bo končni prejemnik omogočil vpogled v računalniške programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem projekta ter rezultate projekta. Končni prejemnik bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen, ministrstvo pa lahko opravi tudi nenajavljeno preverjanje na kraju samem. Končni prejemnik bo dolžan ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in redno obveščati ministrstvo o izvedenih ukrepih.
Če se bo v okviru kateregakoli preverjanja s strani nadzornih organov ugotovila kršitev pogodbenih obveznosti ali nepravilnost pri izvajanju projekta, bodo nadzorni organi skladno z veljavnim Priročnikom o načinu izvajanja Mehanizma za okrevanje in odpornost (dostopno na: https://www.gov.si/drzavni-organi/organi-v-sestavi/urad-za-okrevanje-in-odpornost/zakonodaja) in Smernicami za določanje finančnih popravkov, ki jih je treba uporabiti za odhodke, ki jih financira Unija, zaradi neupoštevanja veljavnih pravil o javnem naročanju, z dne 14. 5. 2019 (C(2019) 3452 final), dostopnimi na https://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docgener/informat/2014/GL_corrections_pp_irregularities_SL.pdf ter https://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docgener/informat/2014/GL_corrections_pp_irregularities_annex_SL.pdf, oziroma drugimi akti, ki so podlaga za določanje finančnega popravka, določili ustrezne finančne popravke – znižanje sofinanciranja upravičenih stroškov in izdatkov, končni prejemnik pa bo dolžan neupravičeno izplačana sredstva vrniti.
18. Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti
Oddaja vloge pomeni, da se je prijavitelj seznanil z vsebino javnega razpisa Programi finančne pismenosti in digitalna knjižnica in da se z njo strinja.
Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja, razen tistih, ki jih prijavitelji posebej označijo, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZDavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US, 102/15, 7/18 in 141/22), ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Prijavitelj mora pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj poslovnih skrivnosti oziroma drugih izjem ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo ministrstvo lahko domnevalo, da vloga po stališču prijavitelja ne vsebuje takšnih podatkov, ki ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti.
Ministrstvo in prijavitelji so dolžni zagotoviti varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2) (Uradni list RS, št. 163/22), Uredbo (EU) 2016/679, Zakonom o poslovni skrivnosti (Uradni list RS, št. 22/19), Uredbo (EU) 2021/241 in uredbo o izvajanju mehanizma.
Več o varovanju osebnih podatkov je opredeljeno v Prilogi 9.
19. Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja projekta ali izvrševanja projekta prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti: če se ugotovi, da končni prejemnik ministrstva ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani oziroma da je posredoval neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev ministrstva o dodelitvi sredstev ali da je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu na nepošten način, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo končni prejemnik dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila na transakcijski račun končnega prejemnika do dneva vračila v proračun Republike Slovenije. Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
20. Posledice, če se ugotovi dvojno financiranje projekta ali da je višina sofinanciranja projekta presegla maksimalno dovoljeno stopnjo: dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ki so že bili oziroma bi lahko bili povrnjeni iz katerega koli drugega vira oziroma so bili odobreni, ni dovoljeno. Če se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, bo zahtevano vračilo že izplačanega zneska sofinanciranja z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev iz proračuna Republike Slovenije na transakcijski račun končnega prejemnika do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije. Če je dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
21. Način in rok za predložitev vlog za dodelitev sredstev
Rok za oddajo vlog za dodelitev sredstev je 13. 9. 2024 do 12. ure.
Vloge z zahtevano vsebino v enem pisnem izvodu in v enem elektronskem izvodu (na USB ključku) morajo v zaprti ovojnici opremljene z vidno oznako »Ne odpiraj – prijava na javni razpis »Izvedba izobraževalnih programov za odrasle in razvoj digitalne knjižnice na področju finančne pismenosti«, z navedbo polnega naziva in naslova pošiljatelja, prispeti na naslov: Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, Masarykova cesta 16, 1000 Ljubljana.
Za pravilno opremo ovojnice se lahko uporabi ali »obrazec za oddajo vloge«, ki je del razpisne dokumentacije (Priloga 12 javnega razpisa), ali lastnoročno napisani obvezni podatki iz prejšnjega odstavka.
Kot pravočasne bodo upoštevane vloge, ki bodo v določenem roku, ne glede na način dostave, prispele v vložišče ministrstva.
Neustrezno označene in nepravočasno prispele vloge se ne bodo obravnavale, s sklepom bodo zavržene in vrnjene prijavitelju.
V primeru neskladnosti podatkov v tiskani in elektronski obliki vloge se šteje, da je za presojo pomembna tiskana oblika.
22. Datum odpiranja vlog za dodelitev sredstev ter postopek in način izbora
Vloge bo odprla in ocenila komisija za izvedbo postopka javnega razpisa Programi finančne pismenosti in digitalna knjižnica, ki jo imenuje minister za vzgojo in izobraževanje oziroma od njega pooblaščena oseba (v nadaljnjem besedilu: komisija).
Odpiranje prispelih vlog bo dne 17. 9. 2024 ob 10. uri v prostorih Ministrstva za vzgojo in izobraževanje, Masarykova cesta 16, Ljubljana in ne bo javno.
Komisija bo v roku osmih dni od odpiranja vlog pisno pozvala k dopolnitvi tiste prijavitelje, katerih vloge ne bodo popolne. Prijavitelj v dopolnitvi ne sme spreminjati višine zaprošenih sredstev, tistega dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta vloge ali tistih elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev njegove vloge glede na preostale vloge, ki jih je ministrstvo prejelo v postopku dodelitve sredstev. Nepopolne vloge, ki jih prijavitelji ne bodo dopolnili v skladu s pozivom za dopolnitev, bodo s sklepom zavržene.
Postopek in način izbora je podrobneje opredeljen v razpisni dokumentaciji v Navodilih za pripravo vloge na javni razpis.
Ministrstvo ima pravico, da s sklepom o izboru prijavitelju odobri nižji obseg sredstev, kot je podan v vlogi na javni razpis Programi finančne pismenosti in digitalna knjižnica, če je zaprošena višina sredstev v vlogi neskladna z določili javnega razpisa Programi finančne pismenosti in digitalna knjižnica ali razpisne dokumentacije.
Z izbranimi prijavitelji bodo sklenjene pogodbe o sofinanciranju. Vzorec pogodbe je sestavni del razpisne dokumentacije.
Če se je projekt začel izvajati pred oddajo vloge na ministrstvo, bo po podpisu pogodbe o sofinanciranju in pred odobritvijo prve redne vloge za izplačilo, ministrstvo izvedlo preverjanje, da se prepriča, ali je bila upoštevana veljavna zakonodaja, pomembna za projekt, tudi za obdobje pred opravljenim izborom oziroma pred sklenitvijo pogodbe o sofinanciranju.
Ministrstvo si pridržuje pravico, da lahko javni razpis Programi finančne pismenosti in digitalna knjižnica kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru prekliče z objavo v Uradnem listu RS.
Končni prejemnik ali konzorcijski partner, ki brez objektivnih razlogov odstopi od pogodbe o sofinanciranju oziroma konzorcijske pogodbe, ne more nadaljnja tri leta od dneva odstopa kandidirati za pridobitev sredstev ministrstva iz naslova mehanizma za okrevanje in odpornost.
23. Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa
Prijavitelji bodo s sklepom ministra oziroma pooblaščene osebe o izidu javnega razpisa Programi finančne pismenosti in digitalna knjižnica obveščeni najkasneje v roku šestdesetih dni od datuma odpiranja vlog.
Prijavitelji, ki menijo, da izpolnjujejo pogoje in merila iz javnega razpisa Programi finančne pismenosti in digitalna knjižnica in jim razpisana sredstva neupravičeno niso bila dodeljena, lahko v tridesetih dneh od prejema sklepa ministrstva o (ne)izboru sprožijo upravni spor z vložitvijo tožbe na Upravno sodišče Republike Slovenije.
24. Kraj, čas in oseba, pri kateri lahko zainteresirane osebe dvignejo razpisno dokumentacijo
Razpisna dokumentacija je dosegljiva na spletnem naslovu ministrstva: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-izobrazevanje-znanost-in-sport/javne-objave/.
Razpisno dokumentacijo lahko dvignete tudi osebno po predhodni najavi v glavni pisarni Ministrstva za vzgojo in izobraževanje, Masarykova cesta 16, 1000 Ljubljana. Za dodatne informacije lahko pokličete Ano Šalika na tel. 01/400-53-01 vsak delovnik med 9. in 10. uro ali pišete na elektronski naslov ana.salika@gov.si, zadeva »Vprašanje za javni razpis Programi finančne pismenosti in digitalna knjižnica«.
Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje