Uradni list

Številka 92
Uradni list RS, št. 92/2024 z dne 25. 10. 2024
Uradni list

Uradni list RS, št. 92/2024 z dne 25. 10. 2024

Kazalo

Ob-3204/24, Stran 2468
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Republike Slovenije, Dunajska 22, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo), na podlagi 5. člena Uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij razvoja podeželja, ki niso vezane na površino ali živali, iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027 (Uradni list RS, št. 77/23, 19/24 in 52/24; v nadaljnjem besedilu: uredba o skupnih določbah za izvajanje intervencij) in 16. člena Uredbe o izvajanju intervencije konzorciji institucij znanja v podporo prehodu kmetijstva v zeleno, digitalno in podnebno nevtralno iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027 (Uradni list RS, št. 60/24 in št. 89/24; v nadaljnjem besedilu: uredba), objavlja
1. javni razpis 
za intervencijo konzorciji institucij znanja v podporo prehodu kmetijstva v zeleno, digitalno in podnebno nevtralno iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027 
1. Osnovni podatki o javnem razpisu
Predmet javnega razpisa:
Predmet javnega razpisa je dodelitev podpore pogodbenemu partnerstvu, ki se vzpostavi na podlagi konzorcijske pogodbe, za izvedbo programov konzorcijev, ki bodo podprli prehod v zeleno, odporno, digitalno in podnebno nevtralno kmetijstvo. 
Razpisana sredstva:
Višina razpisanih nepovratnih sredstev znaša do vključno 12.000.000 eurov. 
Javni razpis je v skladu s tretjim odstavkom 16. člena uredbe strukturiran v šest sklopov glede na naslednja vsebinska področja, ki so določena v tretjem odstavku 3. člena uredbe, in sicer: 
– Sklop 1: Poljedelstvo oziroma vrtnarstvo, vključno s semenarstvom, v višini 2.000.000 eurov; 
– Sklop 2: Trajni nasadi, predvsem v sektorju sadjarstva, v višini 2.000.000 eurov; 
– Sklop 3: Prehod v trajnostno živinorejo predvsem na področju dobrobiti živali, zmanjševanja izpustov toplogrednih plinov iz živinoreje ter prilagajanja na podnebne spremembe, v višini 2.000.000 eurov; 
– Sklop 4: Ekološko kmetijstvo, predvsem v ekološki rastlinski proizvodnji, v višini 2.000.000 eurov; 
– Sklop 5: Digitalizacija in robotizacija v rastlinski proizvodnji, v višini 2.000.000 eurov; 
– Sklop 6: Prilagajanje na podnebne spremembe v rastlinski proizvodnji, v višini 2.000.000 eurov.
Sredstva se zagotavljajo iz proračunskih postavk ministrstva, in sicer: 
– 4.068.000,00 eurov iz proračunske postavke 221064 – Skupni strateški načrt 2023–2027 – EKSRP – EU udeležba; 
– 7.932.000,00 eurov iz proračunske postavke 221065 – Skupni strateški načrt 2023–2027 – EKSRP – slovenska udeležba. 
Delež sredstev iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja znaša 33,90 %, delež sredstev iz proračuna Republike Slovenije pa znaša 66,10 %.
Vrsta javnega razpisa:
Zaprti. 
Obdobje vlaganja vlog na javni razpis: 
Vložitev vloge na javni razpis poteka od 18. 11. 2024 od 8. ure do vključno 23. 1. 2025 do 14. ure.
Cilji intervencije:
Cilji intervencije so: 
– povezati institucije znanja v okviru sistema znanja in inovacij v kmetijstvu (v nadaljnjem besedilu: AKIS), 
– z naložbami vzpostaviti oziroma nadgraditi poskusno-demonstracijsko infrastrukturo za razvoj, prenos, izmenjavo in uporabo znanja, ki je v skupni uporabi vseh članov konzorcija, 
– razviti znanje s poudarkom na potrebah kmetov in 
– pospešiti izmenjavo in prenos tega znanja do kmetov in drugih deležnikov v sistemu AKIS.
Informacije o javnem razpisu:
Informacije o javnem razpisu so dostopne na naslednji povezavi: 
2. Namen in cilji intervencije: namen in cilji intervencije so določeni v 3. členu uredbe.
3. Vlagatelj in upravičenec do podpore: vlagatelj in upravičenec do podpore je določen v 6. členu uredbe.
4. Vodilni partner in njegove obveznosti: vodilni partner in njegove obveznosti so določene v 5. členu uredbe.
5. Konzorcij za izvedbo programa konzorcija
1. Konzorcij za izvedbo programa konzorcija je določen v 4. členu uredbe.
2. Konzorcijska pogodba iz drugega odstavka 4. člena uredbe je v skladu z 18. členom uredbe obvezna priloga k vlogi na javni razpis.
6. Program konzorcija
1. Program konzorcija je določen v 7. členu uredbe in je v skladu z 18. členom uredbe obvezna priloga k vlogi na javni razpis.
2. V skladu s 4. točko prvega odstavka 7. člena uredbe se program konzorcija predloži v elektronski obliki na obrazcu »Program konzorcija« iz Priloge 1, ki je sestavni del tega javnega razpisa, pri čemer se:
– osnovni podatki o programu konzorcija iz 1. točke Priloge 1 tega javnega razpisa predložijo v Excel obliki na obrazcu »Osnovni podatki o programu konzorcija ob vlogi«, ki je v elektronski obliki dostopen kot Priloga 1 razpisne dokumentacije in
– podatki iz 2. do 7. točke Priloge 1 tega javnega razpisa predložijo v Word obliki na obrazcu »Vsebina programa konzorcija«, ki je v elektronski obliki dostopen kot Priloga 2 razpisne dokumentacije.
3. Vsebinska področja, na katerih se izvedejo programi konzorcijev, so določena v tretjem odstavku 3. člena uredbe in so podrobneje opredeljena v nadaljevanju:
1. poljedelstvo oziroma vrtnarstvo, vključno s semenarstvom: 
– celostni pristopi k razvoju, testiranju in uvajanju kakovostnih odpornih vrst in sort, s poudarkom na lokalnih sortah, 
– celostni pristopi za okrepitev semenarstva z vzpostavitvijo sodelovanja in povezovanja vzdolž verige od žlahtniteljev do vzdrževalcev sort, semenarskih hiš in kmetov, 
– celostni pristopi in razvoj ter testiranje in uvajanje sodobnih tehnologij, s katerimi se sočasno zasleduje ekonomske, okoljske in podnebne cilje, predvsem povečanje odpornosti pridelave na zaznane in pričakovane vplive podnebnih sprememb, zmanjšanje uporabe fitofarmacevtskih sredstev (v nadaljnjem besedilu: FFS) in mineralnih gnojil, izboljšanje zdravja tal in uvajanje agroekologije, 
– vključiti je treba merljive učinke, in sicer zlasti glede ekonomike, okoljskih parametrov, izpustov TGP in rabe FFS in mineralnih gnojil; 
2. trajni nasadi, predvsem v sektorju sadjarstva: 
– celostni pristopi k razvoju, testiranju in uvajanju kakovostnih odpornih vrst, sort in podlag (predvsem sadnih), 
– celostni pristopi za okrepitev pridelave razmnoževalnega materiala (trsničarstvo, drevesničarstvo) z vzpostavitvijo sodelovanja in povezovanja vzdolž verige od selekcije in vzdrževanja sort do končnih uporabnikov, 
– celostni pristopi in razvoj ter testiranje in uvajanje sodobnih tehnologij (predvsem v pridelavi jabolk), s katerimi se sočasno zasleduje ekonomske, okoljske in podnebne cilje, predvsem povečanje odpornosti pridelave na zaznane in pričakovane vplive podnebnih sprememb, zmanjšanje uporabe FFS in mineralnih gnojil, izboljšanje zdravja tal in uvajanje agroekologije, 
– vključiti je treba merljive učinke, in sicer zlasti glede ekonomike, okoljskih parametrov, izpustov TGP in rabe FFS in mineralnih gnojil; 
3. prehod v trajnostno živinorejo predvsem na področju dobrobiti živali, zmanjševanja izpustov toplogrednih plinov iz živinoreje ter prilagajanja na podnebne spremembe: 
– celostni pristopi in razvoj, testiranje in uvajanje sodobnih tehnologij reje, s katerimi se sočasno zasleduje ekonomske, okoljske in podnebne cilje. Poudarek je na sodobnih tehnologijah, ki sočasno izboljšujejo zdravje in dobrobit živali ter s tem prispevajo k zmanjšanju uporabe protimikrobnih zdravil, omogočajo prilagoditev na zaznane in pričakovane vplive podnebnih sprememb ter hkrati naslavljajo zmanjšanje izpustov TGP in negativne vplive na okolje. Rešitve vključujejo izboljšave na področju pridelave krme, prehrane živali oziroma tehnologije reje, pri čemer: 
– celostni pristopi k tehnologijam reje vključujejo rešitve za opustitev reje v kletkah, ukleščenosti živali oziroma vezane reje, 
– je treba vključiti merljive učinke, in sicer zlasti glede ekonomike, okoljskih parametrov, izpustov TGP in porabe protimikrobnih zdravil, 
– razvoj tehnoloških rešitev z negativnim vplivom na dobrobit živali ali zdravje živali ni predmet podpore v okviru vsebine programa konzorcija; 
4. ekološko kmetijstvo, predvsem v ekološki rastlinski proizvodnji: 
– celostni pristopi za okrepitev ekološkega razmnoževalnega materiala (semenarstvo, trsničarstvo, drevesničarstvo) z vzpostavitvijo sodelovanja in povezovanja vzdolž verige od žlahtniteljev do vzdrževalcev sort, semenarskih hiš in kmetov, 
– celostni pristopi in sodobne tehnološke rešitve na področju ekološke rastlinske proizvodnje, zlasti razvoj, testiranje in uvajanje kakovostnih odpornih vrst in ekoloških sort (s poudarkom na lokalnih ekoloških sortah), razvoj, testiranje in uvajanje različnih tehnologij ekološke pridelave, s katerimi se sočasno zasleduje ekonomske, okoljske in podnebne cilje, 
– vključiti je treba merljive učinke, in sicer zlasti glede ekonomike, okoljskih parametrov, izpustov TGP; 
5. digitalizacija in robotizacija v rastlinski proizvodnji: 
– celostni pristopi in sodobne digitalne ter robotske rešitve za rastlinsko pridelavo na kmetijskih gospodarstvih, s katerimi se sočasno zasleduje ekonomske, okoljske in podnebne cilje, ter prispeva k izboljšanju in racionalizaciji tehnologij (s poudarkom na manjši uporabi FFS, mineralnih gnojil, vode ter uvajanju agroekologije), 
– celostni pristopi in sodobne digitalne rešitve pri načrtovanju kmetijske proizvodnje in delovnih opravil ter zagotavljanju sledljivosti in nadzora v rastlinski pridelavi; 
6. prilagajanje na podnebne spremembe v rastlinski proizvodnji: 
– celostni pristopi in sodobne tehnološke rešitve v rastlinski pridelavi, s katerimi se sočasno zasleduje ekonomske, okoljske in podnebne cilje ter prispeva k zmanjševanju ranljivosti in povečevanju odpornosti rastlinske pridelave na zaznane ter pričakovane vplive podnebnih sprememb, kot so na primer suša, vročinski stres, neurja s točo, pozebe, pojav novih škodljivcev in bolezni, invazivne rastlinske vrste, hkratni pojav več neugodnih vremenskih razmer v eni rastni dobi, kot tudi k prepoznavanju prednosti ter priložnosti, ki jih prinašajo podnebne spremembe, 
– celostni pristopi in sodobne tehnološke rešitve v rastlinski pridelavi, ki vključujejo določitev primernejših kmetijskih rastlin za posamezna pridelovalna območja glede na zaznane in pričakovane vplive podnebnih sprememb, uvajanje odpornih sort in podlag, talno pridelavo v zavarovanih prostorih, razvoj, testiranje in uvajanje prilagojenih agro-tehničnih ukrepov na področju obdelave tal in oskrbe rastlin, prilagoditev kolobarja in vključevanje agroekologije, 
– vključiti je treba merljive učinke, in sicer zlasti glede ekonomike, okoljskih parametrov, izpustov TGP, rabe FFS in mineralnih gnojil. 
7. Letni delovni načrt
1. Letni delovni načrt je določen v 22. členu uredbe.
2. V skladu s četrtim odstavkom 22. člena uredbe se letni delovni načrt predloži elektronsko v Word obliki na obrazcu »Letni delovni načrt« iz Priloge 2, ki je sestavni del tega javnega razpisa in je v elektronski obliki dostopen kot Priloga 3 razpisne dokumentacije.
8. Upravičene aktivnosti: upravičene aktivnosti so določene v 8. členu uredbe.
9. Upravičene naložbe: upravičene naložbe so določene v 9. členu uredbe.
10. Upravičeni in neupravičeni stroški ter obdobje upravičenosti stroškov
1. Upravičeni stroški so določeni v 10. členu uredbe.
2. Neupravičeni stroški so določeni v 12. členu uredbe.
3. Uveljavljanje davka na dodano vrednost (v nadaljnjem besedilu: DDV) kot upravičenega stroška je določeno v sedmem odstavku 19. člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij in v 11. členu uredbe, pri čemer se izjava iz tretjega odstavka 11. člena uredbe za vsakega člana konzorcija, ki uveljavlja DDV kot upravičen strošek, priloži vlogi na javni razpis in zahtevku za izplačilo sredstev na Prilogi 4 »Izjava člana konzorcija o upravičenosti do DDV« iz razpisne dokumentacije.
4. Obdobje upravičenosti stroškov je določeno v 13. členu uredbe.
5. Način določitve višine podpore je določen v četrtem do šestem odstavku 19. člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
11. Merila za izbor vlog
1. Merila za izbor vlog so določena v 14. členu uredbe ter v dokumentu »Merila za izbor operacij v okviru SN 2023-2027«, ki je dostopen na spletni strani skupne kmetijske politike: https://skp.si/wp-content/uploads/2024/09/Merila_za_izbor_operacij_SN_2023-2027_EKSRP_5.sprememba_P.pdf in so podrobneje opredeljena v tem poglavju.
2. Ocenjevanje vlog se izvede na podlagi podatkov v vlogi na javni razpis, priloženih prilog ter podatkov iz uradnih evidenc.
3. Med vlogami na javni razpis, ki dosežejo vstopni prag 60 % možnega števila točk, se znotraj posameznega sklopa javnega razpisa izbere ena vloga, ki doseže najvišje število točk pri merilih za izbor vlog.
4. Podrobnejša merila za izbor vlog in točkovnik:
Merila
Število točk
I.
KAKOVOST SESTAVE KONZORCIJA
30
1.
Število in heterogenost kmetijskih gospodarstev
6
a) V konzorcij se vključuje več nosilcev kmetijskih gospodarstev, kot je minimalno predpisano število v uredbi. 
Konzorcij vključuje: 
– od vključno deset do vključno 15 nosilcev kmetijskih gospodarstev. 
– 16 ali več nosilcev kmetijskih gospodarstev. 
Izpolnjevanje merila je razvidno iz Priloge 2 razpisne dokumentacije »Vsebina programa konzorcija«.
 
 
b) Med vključenimi nosilci kmetijskih gospodarstev so mladi kmetje, ki so jim bila odobrena ali izplačana sredstva do vložitve vloge na javni razpis: 
– v okviru ukrepa M06.1 – Pomoč za zagon dejavnosti za mlade kmete v okviru Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2014–2020 (v nadaljnjem besedilu: PRP 2014–2020) ali 
– iz naslova intervencije IRP24 – Podpora za vzpostavitev gospodarstev mladih kmetov v okviru Strateškega načrta Skupne kmetijske politike za obdobje 2023–2027 (v nadaljnjem besedilu: SN SKP). 
Točke na podlagi tega merila se lahko seštevajo do največ 2 točk. Za vsakega mladega kmeta, ki je vključen v konzorcij, se dodeli pol točke.
2
2.
Raznovrstnost in komplementarnost članov konzorcija 
20
a) Interdisciplinarnost: Član konzorcija je pravna oseba javnega prava, ki izvaja znanstvenoraziskovalno dejavnost v skladu z zakonom, ki ureja znanstvenoraziskovalno dejavnost na področju raziskovalne vede »2 – Tehnika« v skladu s klasifikacijo raziskovalno–razvojne dejavnosti Javne agencije Republike Slovenije za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost (v nadaljnjem besedilu: ARIS), ki je dostopna na spletni strani ARIS https://www.aris-rs.si/sl/gradivo/sifranti/sif-vpp.asp.
7
b) Povezovanje visokošolskih institucij: Član konzorcija je pravna oseba javnega prava, ki izvaja visokošolsko dejavnost v skladu z zakonom, ki ureja visoko šolstvo, na področju tehnike, naravoslovja ali informacijske in komunikacijske tehnologije v skladu s klasifikacijo KLASIUS-P-16, ki je dostopna na spletni strani Nacionalne agencije Republike Slovenije za kakovost v visokem šolstvu https://nakvis.si/akreditacije-in-evalvacije-v-visokem-solstvu/javne-evidence/.
6
c) Vključevanje višjih in srednjih šol: V konzorcij sta vključeni: 
– pravna oseba javnega prava, ki izvaja dejavnost višjega strokovnega izobraževanja v skladu z zakonom, ki ureja višje strokovno izobraževanje, na področju kmetijstva in 
– pravna oseba, ki izvaja dejavnost nižjega in srednjega poklicnega izobraževanja, srednjega strokovnega in tehniškega izobraževanja, srednjega splošnega izobraževanja v skladu z zakonom, ki ureja organizacijo in financiranje vzgoje in izobraževanja, na področju kmetijstva. 
Pravni osebi iz prejšnjega odstavka morata biti različni pravni osebi. Za pridobitev 2 točk morata biti v konzorciji vključeni obe pravni osebi. Če je v konzorcij vključena le ena pravna oseba iz prejšnjega odstavka, se merilo točkuje z 0 točkami.
2
č) Vključevanje nevladnih organizacij: 
Član konzorcija je nevladna organizacija, ki deluje v javnem interesu na področju: 
– okolja ali narave oziroma 
– kmetijstva. 
Točke na podlagi tega merila se lahko seštevajo do največ 2 točk Če pri izvedbi programa konzorcija kot član sodeluje nevladna organizacija iz posamezne alineje prejšnjega odstavka, konzorcij prejme po 1 točko. Če ista nevladna organizacija kot član deluje na obeh področjih iz prejšnjega odstavka, konzorcij pridobi 1 točko. Za pridobitev 2 točk morata biti v konzorciji vključeni dve različni nevladni organizaciji, pri čemer vsaka deluje v javnem interesu na enem od področij iz prve in druge alineje prejšnjega odstavka. 
Nevladne organizacije, ki delujejo v javnem interesu, so razvidne iz evidence nevladnih organizacij v javnem interesu, ki je dostopna na: https://www.ajpes.si/Registri/Drugi_registri/Evidenca_nevladnih_organizacij/Splosno.
 
1
d) Pri izvedbi programa konzorcija sodelujejo naslednje osebe: 
– najmanj en raziskovalec s statusom mladega raziskovalca, kar se izkazuje s skenogramom veljavne pogodbe o zaposlitvi kot mladega raziskovalca pri članu konzorcija ali 
– najmanj trije kmetijski svetovalci, ki se s svetovanjem v okviru javne službe kmetijskega svetovanja ukvarjajo največ tri leta pred letom objave javnega razpisa, kar se izkazuje s skenogramom veljavne pogodbe o zaposlitvi kmetijskega svetovalca, ki se priloži vlogi na javni razpis in iz katere je razviden namen zaposlitve in datum sklenitve delovnega razmerja ter s Prilogo 5 »Podatki o preteklih zaposlitvah kmetijskega svetovalca«, ki je sestavni del razpisne dokumentacije ali 
– najmanj en mladi doktorant, ki je doktorski študij zaključil največ tri leta pred letom objave javnega razpisa, kar se izkazuje s skenogramom uradnega potrdila o doktoriranju, ki se priloži vlogi na javni razpis in iz katerega je razviden datum doktoriranja. 
Točke na podlagi tega merila se lahko seštevajo. Če pri izvedbi programa sodeluje ena kategorija oseb iz posamezne alineje prejšnjega odstavka, konzorcij prejme 1 točko.
 
 
 
 
 
 
 
1
3
Reference članov konzorcija
4
 
a) Reference z EIP projekti: Člani konzorcija, ki v konzorcij ne vstopajo v vlogi nosilca kmetijskega gospodarstva, skupaj izkažejo sodelovanje pri različnih EIP projektih (zaključenih ali v izvajanju na dan objave javnega razpisa), financiranih iz PRP 2014–2020 ali SN 2023–2027, ki so povezani z vsebinskim področjem, za katerega se vzpostavi konzorcij. 
Vključenost članov konzorcija v: 
– 15 ali več različnih projektov EIP. 
– najmanj deset in manj kot 15 različnih projektov EIP.
 
 
 
 
 
1
b) Reference s raziskovalno-razvojnimi projekti EU: Člani konzorcija, ki v konzorcij ne vstopajo v vlogi nosilca kmetijskega gospodarstva, skupaj izkažejo sodelovanje pri različnih raziskovalnih projektih EU (zaključenih ali v izvajanju na dan objave javnega razpisa), financiranih iz programa Obzorje Evropa, Obzorje 2020, ERANET ali LIFE (v nadaljnjem besedilu: projekt EU), ki so povezani z vsebinskim področjem, za katerega se vzpostavi konzorcij, v obdobju največ pet let pred datumom objave javnega razpisa. 
Vključenost članov konzorcija v:
– 15 ali več različnih projektov EU. 
– najmanj deset in manj kot 15 različnih projektov EU. 
Vlogi na javni razpis se priloži Priloga 6 »Reference članov konzorcija z raziskovalno-razvojnimi projekti EU« iz razpisne dokumentacije.
 
 
 
 
 
 
II.
KAKOVOST PROGRAMA KONZORCIJA
20
1.
Skladnost s cilji EU: 
5
Vsebina programa konzorcija je skladna s cilji EU, in sicer s: 
– cilji podnebne nevtralnosti v skladu s pobudo Pripravljeni na 55, 
– cilji RePower EU za razogljičenje, manjšo rabo energije in uvajanje OVE, 
– cilji Strategije EU za prilagajanje podnebnim spremembam, 
– cilji Strategije EU za biotsko raznovrstnost do leta 2030, 
– cilji Strategije EU »od vil do vilic« z vidika ciljev na področju: 
– ekološkega kmetijstva, 
– zmanjšanja rabe kemičnih in nevarnih FFS, 
– zmanjšanju presežka hranil, 
– zmanjšanja rabe antimikrobnih zdravil in antibiotikov ali 
– cilji Strategije EU za biogospodarstvo, 
– cilji Akcijskega načrta EU za krožno gospodarstvo, 
– cilji Strategije EU za metan, 
– cilji Strategije EU za tla. 
Točke na podlagi tega merila se lahko seštevajo do največ 5 točk. Prispevek programa konzorcija k posameznemu cilju iz prejšnjega odstavka se točkuje z 1 točko. 
Izpolnjevanje merila je razvidno iz Priloge 2 razpisne dokumentacije »Vsebina programa konzorcija«.
 
2.
Skladnost upravičenih aktivnosti programa konzorcija s potrebami po znanju na področju zelenega, digitalnega in podnebno nevtralnega kmetijstva
10
Upravičene aktivnosti programa konzorcija so usmerjene v zapolnitev vrzeli v znanju, ki so bile ugotovljene v okviru analize vrzeli v znanju iz programa konzorcija, in obravnavajo eno ali več področij v okviru opredeljenih potreb SN 2023–2027. 
Potrebe SN 2023–2027 v okviru specifičnih ciljev SKP so: 
Specifični cilj 2; 
P06 – Povečanje produktivnosti, konkurenčnosti in dodane vrednosti v kmetijstvu 
Specifični cilj 4 
P13 – Zmanjševanje izpustov TGP in amonijaka v kmetijstvu 
P15 – Prilagajanje podnebnim spremembam v kmetijstvu in gozdarstvu 
Specifični cilj 5 
P14 – Ohranjanje in zagotavljanje kakovosti kmetijskih tal in preprečevanje erozije 
P17 – Zmanjšanje negativnih vplivov kmetijstva na stanje tal ter površinskih in podzemnih voda 
Specifični cilj 6 
P18 – Ohranjanje in izboljšanje stanja biotske raznovrstnosti habitatov in vrst 
Specifični cilj 8 
P26 – Spodbujanje trajnostne rabe energije ter razvoja krožnega in biogospodarstva 
Specifični cilj 9 
P31 – Zmanjšanje rabe FFS in razvoj ter raba nekemičnih metod varstva rastlin 
P32 – Zagotavljanje živalim prilagojenih načinov reje 
Točke na podlagi tega merila se lahko seštevajo. Prispevek programa konzorcija k zapolnitvi vrzeli v znanju, ki je bila opredeljena s področja posamezne potrebe iz prejšnjega odstavka, se točkuje z 1 točko. Točke se seštevajo do najvišjega možnega števila 9 točk. Če izbrane potrebe izhajajo iz 4 različnih specifičnih ciljev, konzorcij dodatno prejme 1 točko. Skupno število možnih točk pri tem merilu znaša 10 točk. 
Izpolnjevanje merila je razvidno iz Priloge 2 razpisne dokumentacije »Vsebina programa konzorcija«.
3.
Merljivost rezultatov programa konzorcija
5
Program konzorcija vključuje enega ali več kvantitativnih kazalnikov rezultata, za katere bo konzorcij določil začetno stanje in želeno končno stanje ter vzpostavil sistem spremljanja na kmetijskih gospodarstvih, ki so vključena v konzorcij. 
Seznam kazalnikov rezultata: 
– zmanjšanje rabe FFS, 
– zmanjšanje rabe vode, 
– zmanjšanje rabe mineralnih gnojil, 
– zmanjšanje presežka hranil, 
– zmanjševanje izpustov TGP, od tega zlasti metana, 
– dobrobit in zdravje živali: zmanjšana poraba antibiotikov oziroma protimikrobnih zdravil, 
– zmanjšanje rabe energije, 
– povečanje rabe obnovljivih virov energije, 
– ekonomika vključenih kmetijskih gospodarstev, 
– produktivnost kmetijskih zemljišč oziroma rejnih živali, 
– povečanje organske snovi v tleh, 
– zmanjšanje odpadkov v kmetijstvu (na primer: plastičnih odpadkov, kot je folija), 
– zmanjšanje izpustov amonijaka iz kmetijstva. 
Vključitev posameznega kazalnika rezultata se točkuje z 0,5 točkami. Točke na podlagi tega merila se seštevajo do najvišjega možnega števila 5 točk. 
Izbor kazalnikov rezultata iz zgornjega Seznama je razviden iz Priloge 2 razpisne dokumentacije »Vsebina programa konzorcija«.
III. 
DODANA VREDNOST PROGRAMA KONZORCIJA
10
Konzorcij bo v času izvajanja programa konzorcija preko izvedbe izobraževalnega modula vzpostavil celovito ponudbo znanja v podporo prehodu kmetijstva v zeleno, digitalno in podnebno nevtralno za vsebinsko področje, za katerega se vzpostavi konzorcij. 
Šteje se, da je celovita ponudba znanja vzpostavljena, če konzorcij v času trajanja programa konzorcija izvede izobraževalni modul (niz strokovnih seminarjev, ki morajo vključevati tudi praktični prikaz), ki obravnava najmanj pet tem, opredeljenih v spodnjem Seznamu tem za izobraževalni modul. Izobraževalni modul traja 36 mesecev. V tem času mora konzorcij izvesti najmanj deset seminarjev v trajanju najmanj treh ur. Izobraževalni modul je v celoti brezplačen za končnega uporabnika znanja. Seminarji se lahko izvedejo na daljavo oziroma v fizični obliki. Video posnetke seminarjev ter gradiva s seminarja ministrstvo objavi na spletni strani SKP. 
Seznam tem za izobraževalni modul: 
– priprava in obdelava tal, ki ohranja zdravje tal, 
– oskrba kmetijskih rastlin (precizno gnojenje in škropljenje, zmanjšanje rabe FFS in mineralnih gnojil, biotično varstvo), 
– ohranjanje biotske raznovrstnosti, 
– zmanjševanje negativnih vplivov rastlinske pridelave na tla, vode in zrak, 
– ohranjanje genskih virov v rastlinski pridelavi, 
– diverzifikacija kolobarja, 
– trajnostno namakanje, 
– racionalna raba vode, 
– promocija oziroma izbor sort, bolj odpornih na vplive podnebnih sprememb, 
– prednosti digitalnih tehnologij v rastlinski pridelavi, 
– prilagajanje rastlinske pridelave na vplive podnebnih sprememb, 
– zdravje in dobrobit živali, 
– prehrana živali, 
– zmanjšanje negativnih vplivov živinoreje na tla, vode in zrak, 
– izboljšanje produktivnosti ob upoštevanju trajnosti, 
– ohranjanje genskih virov v živinoreji, 
– zmanjševanje emisij metana in drugih toplogrednih plinov ter amonijaka iz živinoreje, 
– prilagajanje živinoreje na vplive podnebnih sprememb, 
– prednosti digitalnih tehnologij v živinoreji, 
– gradnja hlevov, ki upošteva zahteve dobrobiti živali in zmanjševanja izpustov toplogrednih plinov, 
– učinkovita raba energije in uvajanje obnovljivih virov energije, 
– krožno in biogospodarstvo.
IV.
INOVATIVNOST PREDLAGANIH PRISTOPOV PRI RAZVOJU, IZMENJAVI IN PRENOSU ZNANJA TER OBSEG PRENOSA ZNANJA V PRAKSO
20
1.
Inovativnost pristopa k razvoju znanja
10
Program konzorcija bo izveden na dveh ali več različnih lokacijah članov konzorcija, ki v konzorciju niso v vlogi nosilca kmetijskega gospodarstva. 
Program konzorcija bo izveden na: 
– dveh lokacijah, ki se nahajata v različnih statističnih regijah. 
– treh ali več lokacijah, ki se vse nahajajo v različnih statističnih regijah. 
Za lokacijo se štejejo kmetijska zemljišča v uporabi, razvidna iz registra RKG-GERK, pri članu konzorcija, ki v konzorciju ni v vlogi nosilca kmetijskega gospodarstva, ali kmetijski objekti v lasti člana konzorcija, ki v konzorciju ni v vlogi nosilca kmetijskega gospodarstva. 
Vlogi na javni razpis se za vsakega člana konzorcija, pri katerem se bo izvajal program konzorcija, priloži Priloga 7 »Izjava o izvedbi programa na različnih lokacijah«, ki je sestavni del razpisne dokumentacije.
 
 
 
10
2.
Inovativnost in obseg razširjanja znanja v prakso z uporabo različnih načinov prenosa znanja
10
V času izvajanja programa konzorcija se z uporabo najmanj petih različnih oblik prenosa znanja izvede prenos znanja v prakso v naslednjem obsegu: 
a) najmanj 50 kmetijskim svetovalcem, ki niso zaposleni na programu konzorcija, 
b) najmanj 100 dijakom, ki so vključeni v srednješolske izobraževalne programe s področja kmetijstva, podeželja, varstva okolja, ohranjanja narave ali varstva voda, 
c) najmanj 150 študentom, ki so vključeni v študijske programe s področja kmetijstva, naravoslovja, tehnike ali informacijske in komunikacijske tehnologije, 
č) najmanj 1.500 nosilcem ali članom kmetijskih gospodarstev, ki niso člani konzorcija ali 
d) najmanj 2.000 nosilcem ali članom kmetijskih gospodarstev, ki niso člani konzorcija. 
Vsak izbrani obseg prenosa znanja iz prejšnjega odstavka se točkuje z 2 točkama, razen prenos znanja pod točko d), ki je ovrednoten s 4 točkami. Točke na podlagi tega merila se lahko seštevajo, razen točk pod č) in d), ki se ne seštevajo. 
Seznam možnih oblik prenosa znanja: 
– seminar ali predavanje v obsegu najmanj treh ur, 
– delavnica v obsegu najmanj treh ur,
 
 
 
 
4
– konferenca, simpozij ali strokovni posvet v obsegu najmanj treh ur, 
– dan odprtih vrat na eni lokaciji ali več lokacijah, kjer se izvaja program konzorcija, v obsegu najmanj šest ur, 
– strokovna ekskurzija za končne uporabnike znanja, kot so nosilci ali člani kmetijskih gospodarstev, učitelji, dijaki in študenti, učenci, na lokaciji kmetijskega gospodarstva, ki je član konzorcija oziroma na drugih lokacijah, kjer se izvaja program konzorcija, 
– strokovni krožek, ki obsega najmanj tri srečanja nosilcev kmetijskih gospodarstev, ki niso člani konzorcija, pod vodstvom člana konzorcija, ki v konzorciji ni v funkciji nosilca kmetijskega gospodarstva, v skupnem obsegu najmanj devet ur, 
– izmenjava znanja »kmet kmetu«, ki obsega srečanje nosilcev kmetijskih gospodarstev, ki niso člani konzorcija, pod vodstvom nosilca kmetijskega gospodarstva, ki je član konzorcija, 
– izmenjava znanja, vključno s praktičnim prikazom razvitih inovativnih rešitev in znanj, pod vodstvom nosilca kmetijskega gospodarstva, ki je član konzorcija, študentom, dijakom, kmetijskim svetovalcem, ki ne sodelujejo pri izvajanju programa konzorcija, 
– svetovanje nosilcem kmetijskih gospodarstev, ki niso člani konzorcija, pod vodstvom člana konzorcija, v obsegu najmanj treh ur. 
Za prenos znanja, izvedenega v okviru programa konzorcija, se šteje javno predstavljanje podatkov, znanj ali informacij, pridobljenih v okviru izvedbe programa konzorcija, vključno z izvedbo praktičnih prikazov. 
Prenos znanja, naveden pod posamezno alinejo v okviru tega merila, se šteje za eno obliko prenosa znanja.
V.
TRAJNOST PROGRAMA KONZORCIJA
10
Naložba, ki se bo izvedla v okviru programa konzorcija, nadgrajuje oziroma dopolnjuje obstoječo poskusno-demonstracijsko infrastrukturo, ki jo imajo na dan oddaje vloge na javni razpis v lasti ali v uporabi (če gre za KZU) vodilni parter in drugi člani konzorcija, ki v konzorciju niso v vlogi nosilca kmetijskega gospodarstva. 
(upošteva se: kmetijska zemljišča v uporabi – KZU, razvidna iz registra RKG-GERK, namakalni sistem, za katerega je bila izdana odločba o uvedbi namakanja, druga osnovna sredstva, kot so: kmetijski objekti, oprema, stroji in kmetijska mehanizacija) 
Vlogi na javni razpis se za vsakega člana konzorcija, ki uveljavlja strošek naložbe, priloži Priloga 8 »Izjava o nadgradnji poskusno-demonstracijske infrastrukture z naložbo« iz razpisne dokumentacije. Če gre za kmetijske objekte, opremo, stroje, kmetijsko mehanizacijo ali neopredmetena sredstva, vlagatelj k Prilogi 8 priloži tudi popis osnovnih sredstev.
VI.
FINANČNA USTREZNOST PROGRAMA KONZORCIJA
10
Konzorcij izkaže, da bo najkasneje v 24 mesecih od datuma začetka izvajanja programa konzorcija z zahtevki za izplačilo sredstev uveljavljal najmanj 50 % celotne višine odobrenih sredstev za izvedbo programa konzorcija.
 
SKUPAJ
100
12. Finančne določbe: finančne določbe so določene v 15. členu uredbe.
13. Vloga, postopek za dodelitev sredstev in odločba o pravici do sredstev
1. Vlaganje vloge na javni razpis, postopek za dodelitev sredstev in odločba o pravici sredstev so določeni v 5., 6. in 7. členu uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij ter v 16. in 19. členu uredbe.
2. Javni razpis je v skladu s tretjim odstavkom 16. člena uredbe strukturiran v šest sklopov glede na vsebinska področja, ki so določena v tretjem odstavku 3. člena uredbe, in sicer:
– sklop 1: poljedelstvo oziroma vrtnarstvo, vključno s semenarstvom,
– sklop 2: trajni nasadi, predvsem v sektorju sadjarstva,
– sklop 3: prehod v trajnostno živinorejo predvsem na področju dobrobiti živali, zmanjševanja izpustov toplogrednih plinov iz živinoreje ter prilagajanja na podnebne spremembe,
– sklop 4: ekološko kmetijstvo, predvsem v ekološki rastlinski proizvodnji,
– sklop 5: digitalizacija in robotizacija v rastlinski proizvodnji in
– sklop 6: prilagajanje na podnebne spremembe v rastlinski proizvodnji.
3. Za vsak sklop iz prejšnje točke je razpisanih do vključno 2.000.000,00 eurov.
4. Obvezni prilogi k vlogi na javni razpis sta določeni v 18. členu uredbe.
5. Če imata dve ali več vlog na posamezen sklop javnega razpisa enako število točk, se v skladu s petim odstavkom 16. člena uredbe vloga na javni razpis izbere na podlagi ponderiranja meril za izbor vlog, in sicer:
– kakovost sestave konzorcija 30 %,
– kakovost programa konzorcija 5 %,
– dodana vrednost programa konzorcija 10 %,
– inovativnost predlaganih pristopov pri razvoju, izmenjavi in prenosu znanja ter obseg prenosa znanja v prakso 30 %,
– trajnost programa konzorcija 5 % in
– finančna ustreznost programa konzorcija 20 %.
6. Odrek pravici do sredstev je določen v 20. členu uredbe.
7. Sprememba obveznosti po izdaji odločbe o pravici do sredstev je določena v 30. členu uredbe.
8. Vloga za spremembo obveznosti iz odločbe o pravici do sredstev se vloži v skladu s tretjim odstavkom 7. člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
14. Pogoji ob vložitvi vloge na javni razpis
1. Vlagatelj mora ob vložitvi vloge na javni razpis izpolnjevati pogoje iz 9. člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij, razen pogoja iz 3. točke drugega odstavka 9. člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij, ter pogoje iz 11. člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
2. Za izkazovanje pogojev iz 1. do 3. točke in pogoja iz 6. točke prvega odstavka 9. člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij ter pogoja iz 2. točke drugega odstavka 9. člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij vlagatelj za vsakega člana konzorcija priloži Prilogo 9 »Izjava člana konzorcija glede izpolnjevanja splošnih pogojev ob vlogi« iz razpisne dokumentacije.
3. Za izpolnjevanje pogoja iz 7. točke prvega odstavka 9. člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij in šestega odstavka 23. člena uredbe vlagatelj v vlogi na javni razpis napove okvirno časovno dinamiko in ocenjeno vrednost posameznega zahtevka za izplačilo sredstev.
4. Poleg pogojev iz prejšnjih točk mora vlagatelj ob vložitvi vloge na javni razpis izpolnjevati tudi pogoje iz 17. člena uredbe, pri čemer se:
a) izjavi iz 6. in 8. točke prvega odstavka 17. člena uredbe za vsakega člana konzorcija priložita vlogi na javni razpis na Prilogi 9 »Izjava člana konzorcija glede izpolnjevanja splošnih pogojev ob vlogi« iz razpisne dokumentacije;
b) izjava iz 7. točke prvega odstavka 17. člena uredbe za vsakega člana konzorcija, ki uveljavlja strošek DDV kot upravičen strošek, priloži vlogi na javni razpis na Prilogi 4 »Izjava člana konzorcija o upravičenosti do DDV« iz razpisne dokumentacije;
c) izjava iz 9. točke prvega odstavka 17. člena uredbe za vsakega člana konzorcija priloži vlogi na javni razpis na Prilogi 10 »Izjava člana konzorcija o že prejetih javnih sredstvih za iste upravičene stroške ob vlogi« iz razpisne dokumentacije.
5. Če je s programom konzorcija predviden strošek naložbe iz 6. točke prvega odstavka 10. člena uredbe, mora član konzorcija ob vložitvi vloge na javni razpis poleg pogojev iz prejšnjih točk, izpolnjevati tudi pogoje iz tretjega odstavka 10. člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij in drugega odstavka 17. člena uredbe.
15. Vlaganje zahtevka za izplačilo sredstev
1. Vložitev zahtevka za izplačilo sredstev je določena v 21. členu uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij in v prvem do četrtem odstavku 23. člena uredbe.
2. Upravičenec mora izpolniti pogoje iz 22. člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij razen pogoja iz tretjega odstavka 22. člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij. Za izkazovanje pogojev iz napovednega stavka prvega odstavka 22. člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij, za katere je predpisana predložitev izjave upravičenca, upravičenec zahtevku za izplačilo sredstev za vsakega člana konzorcija priloži Prilogo 11 »Izjava člana konzorcija glede izpolnjevanja splošnih pogojev ob vložitvi zahtevka« iz razpisne dokumentacije.
3. Poleg splošnih pogojev iz prejšnjih točk mora upravičenec izpolniti tudi pogoje iz 24. člena uredbe, pri čemer se:
a) izjava iz 1. točke prvega odstavka 24. člena uredbe za vsakega člana konzorcija priloži zahtevku za izplačilo sredstev na Prilogi 11 »Izjava člana konzorcija glede izpolnjevanja splošnih pogojev ob vložitvi zahtevka« iz razpisne dokumentacije,
b) mesečna časovnica iz druge alineje 4. točke prvega odstavka 24. člena uredbe za vsakega člana konzorcija, ki uveljavlja stroške dela, priloži zahtevku za izplačilo sredstev na Prilogi 12 »Mesečna časovnica zaposlene osebe na programu konzorcija« iz razpisne dokumentacije,
c) mesečna časovnica iz 5. točke prvega odstavka 24. člena uredbe za vsakega člana konzorcija, ki uveljavlja stroške dela, priloži zahtevku za izplačilo sredstev na Prilogi 13 »Mesečna časovnica za nosilca ali člana kmetije, samostojnega podjetnika posameznika ali fizično osebo na programu« iz razpisne dokumentacije,
č) poročilo o opravljeni poti iz 6. točke prvega odstavka 24. člena uredbe za vsakega člana konzorcija, ki uveljavlja stroške kilometrine, priloži zahtevku za izplačilo sredstev na Prilogi 14 »Poročilo o opravljeni poti« iz razpisne dokumentacije,
d) izjava iz 9. točke prvega odstavka 24. člena uredbe za vsakega člana konzorcija priloži zahtevku za izplačilo sredstev na Prilogi 15 »Izjava člana konzorcija o že prejetih javnih sredstvih za iste upravičene stroške ob zahtevku« iz razpisne dokumentacije,
e) izjava iz 10. točke prvega odstavka 24. člena uredbe za vsakega člana konzorcija, ki uveljavlja strošek DDV, priloži zahtevku za izplačilo sredstev na Prilogi 4 »Izjava člana konzorcija o upravičenosti do DDV« iz razpisne dokumentacije,
f) poročilo o napredku pri izvajanju programa konzorcija iz drugega odstavka 24. člena uredbe zahtevku za izplačilo sredstev priloži na obrazcu iz Priloge 3, ki je sestavni del tega razpisa ter je v elektronski obliki dostopen kot Priloga 16 »Poročilo o napredku« iz razpisne dokumentacije.
4. Če je s programom konzorcija predviden strošek naložbe iz 6. točke prvega odstavka 10. člena uredbe, mora član konzorcija, ki uveljavlja strošek naložbe, ob vložitvi zahtevka za izplačilo sredstev poleg pogojev iz prejšnjih točk izpolnjevati tudi pogoje iz 23. člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij, 25. člena uredbe in tretjega odstavka 26. člena uredbe, pri čemer se izjavi člana konzorcija o vključitvi naložbe v uporabo iz 5. točke prvega odstavka 25. člena uredbe predložita na Prilogi 17 »Izjava o vključitvi naložbe v uporabo« iz razpisne dokumentacije.
5. Ob vložitvi zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev mora upravičenec poleg pogojev iz prejšnjih točk izpolnjevati tudi pogoje iz 26. člena uredbe, pri čemer se podatki iz 1. točke Priloge 4 uredbe predložijo v Excel obliki na obrazcu »Podatki o izvedbi programa konzorcija ob zadnjem zahtevku«, ki je v elektronski obliki dostopen kot Priloga 18 razpisne dokumentacije.
16. Predplačilo: predplačilo določata 24. člen uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij in četrti odstavek 15. člena uredbe.
17. Obveznosti upravičenca
1. Upravičenec mora izpolnjevati obveznosti iz prvega, drugega in tretjega odstavka 25. člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij in obveznosti iz 27. do 29. člena uredbe.
2. Če je upravičenec pridobil točke na podlagi merila iz pod c) 2. točke prvega odstavka 14. člena uredbe, mora v skladu s prvo alinejo prvega odstavka 28. člena uredbe glede vzpostavljenega sistema spremljanja kazalnikov rezultata, za katerega je pridobil točke pri ocenjevanju, predložiti dokazila, kot na primer: lokacijsko in datumsko označene fotografije meritev z merilnih naprav (npr. števcev za vodo, naprav za merjenje izpustov), rezultate simulacij, analiz in meritev ter izračunov, račune za stroške energije, FFS, nakup mineralnih gnojil ipd., izpise stroškovnega mesta iz knjigovodskih evidenc ipd., ki se predložijo skupaj z zadnjim poročilom o napredku pri izvajanju programa konzorcija.
3. V skladu s 4. točko prvega odstavka 29. člena uredbe mora upravičenec voditi elektronski seznam prisotnosti udeležencev na različnih oblikah prenosa znanja (kot so praktični preizkusi, praktični prikazi, usposabljanja in druge oblike prenosa znanja), ki mora vsebovati najmanj:
a) datum in kraj prenosa znanja,
b) obliko prenosa znanja (npr. praktični preizkus, praktični prikaz, usposabljanje, seminar ali predavanje, konferenca, dan odprtih vrat, izmenjava znanja »kmet kmetu«, svetovanje itd.),
c) ime in priimek udeleženca prenosa znanja,
č) zadnje tri številke enotne matične številke občana – EMŠO,
d) KMG MID številko kmetijskega gospodarstva,
e) ime in priimek osebe, ki izvaja prenos znanja ter
f) naziv organizacije, pri kateri je oseba, ki izvaja prenos znanja, zaposlena.
4. Če gre za obveznost iz četrte alineje prvega odstavka 28. člena uredbe, mora elektronski seznam iz prejšnje točke vsebovati tudi podatek o organizaciji, v kateri je zaposlen ali se izobražuje udeleženec prenosa znanja (za dijake, študente).
5. Upravičenec mora poročilu o namenski rabi naložbe iz 1. točke drugega odstavka 29. člena uredbe priložiti najmanj tri datumsko in lokacijsko označene fotografije podprte naložbe, iz katerih je razvidno izpolnjevanje obveznosti iz 1. točke prvega odstavka 29. člena uredbe.
18. Objava podatkov o upravičencih in varstvo osebnih podatkov
1. Javna objava upravičencev je določena v 8. členu uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
2. V skladu s 13. in 14. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov, UL L št. 119 z dne 4. 5. 2016, str. 1), so informacije za posameznike, katerih osebne podatke bo obdelovala Agencija za kmetijske trge in razvoj podeželja (v nadaljnjem besedilu: ARSKTRP), objavljene na spletišču ARSKTRP.
19. Izvedba kontrol
1. Sistem kontrol je določen od 26. do 32. člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij ter v 31.a členu uredbe.
2. Majhna naložba in majhno tveganje za namen izvajanja upravnega pregleda sta določena v 31. členu uredbe.
20. Upravne sankcije in višja sila ali izjemne okoliščine
1. Upravne sankcije so določene v 33. členu uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij ter v 32. členu uredbe.
2. Višja sila ali izjemne okoliščine so določene v 34. členu uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano 
 
 
Priloga 1: Program konzorcija
Priloga 2: Letni delovni načrt 
Priloga 3: Poročilo o napredku pri izvajanju programa konzorcija 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti