Št. 4300-9/2024/74 Ob-3323/24, Stran 2601
za oblikovanje zagovorniške organizacije na področju socialne ekonomije JR ZagO
Pravna podlaga za ta javni razpis so:
– Uredba (EU) 2021/1057 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o vzpostavitvi Evropskega socialnega sklada plus (ESS+) in razveljavitvi Uredbe (EU) št. 1296/2013 (Uradni list RS, št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 21; v nadaljnjem besedilu: Uredba 2021/1057/EU);
– Uredba (EU) 2021/1060 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o določitvi skupnih določb o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu plus, Kohezijskem skladu, Skladu za pravični prehod in Evropskem skladu za pomorstvo, ribištvo in akvakulturo ter finančnih pravil zanje in za Sklad za azil, migracije in vključevanje, Sklad za notranjo varnost in Instrument za finančno podporo za upravljanje meja in vizumsko politiko (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 159), zadnjič spremenjene z Delegirano uredbo Komisije (EU) 2023/1676 z dne 7. julija 2023 o dopolnitvi Uredbe (EU) 2021/1060 Evropskega parlamenta in Sveta v zvezi z opredelitvijo stroškov na enoto, pavšalnih zneskov in pavšalnih stopenj ter financiranja, ki ni povezano s stroški, za povračilo izdatkov državam članicam s strani Komisije (UL L št. 216 z dne 1. 9. 2023), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 2021/1060/EU);
– Uredba (EU, Euratom) 2020/2092 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 16. decembra 2020 o splošnem režimu pogojenosti za zaščito proračuna Unije (Uradni list RS, št. 433I z dne 22. 12. 2020, str. 1), zadnjič popravljena s Popravkom (UL L št. 2023/90149 z dne 5. 12. 2023, str. 94);
– Uredba (EU, Euratom) 2018/1046 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. julija 2018 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije, spremembi uredb (EU) št. 1296/2013, (EU) št. 1301/2013, (EU) št. 1303/2013, (EU) št. 1304/2013, (EU) št. 1309/2013, (EU) št. 1316/2013, (EU) št. 223/2014, (EU) št. 283/2014 in Sklepa št. 541/2014/EU ter razveljavitvi Uredbe (EU, Euratom) št. 966/2012), zadnjič spremenjene z Uredbo (EU, Euratom) 2022/2434 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 6. decembra 2022 o spremembi Uredbe (EU, Euratom) 2018/1046, kar zadeva določitev diverzificirane strategije financiranja za splošno metodo najemanja posojil (UL L št. 319 z dne 13. 12. 2022, str. 1);
– Uredba Sveta (EU, Euratom) 2020/2093 z dne 17. decembra 2020 o določitvi večletnega finančnega okvira za obdobje 2021–2027 (UL L št. 433I z dne 22. 12. 2020, str. 11), zadnjič spremenjene z Uredbo Sveta (EU, Euratom) 2022/2496 z dne 15. decembra 2022 o spremembi Uredbe (EU, Euratom) 2020/2093 o določitvi večletnega finančnega okvira za obdobje 2021–2027 (UL L št. 325 z dne 20. 12. 2022, str. 11);
– Uredba (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. junija 2020 o vzpostavitvi okvira za spodbujanje trajnostnih naložb ter spremembi Uredbe (EU) 2019/2088 (UL L št. 198/13 z dne 22. 6. 2020, str. 13), zadnjič spremenjene z Delegirano uredbo Komisije (EU) 2023/2486 z dne 27. junija 2023 o dopolnitvi Uredbe (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z določitvijo tehničnih meril za pregled za določitev pogojev, pod katerimi se šteje, da gospodarska dejavnost bistveno prispeva k trajnostni rabi ter varstvu vodnih in morskih virov, prehodu na krožno gospodarstvo, preprečevanju in nadzorovanju onesnaževanja ali varstvu in obnovi biotske raznovrstnosti in ekosistemov, in za ugotavljanje, ali ta gospodarska dejavnost ne škoduje bistveno kateremu od drugih okoljskih ciljev, ter o spremembi Delegirane uredbe Komisije (EU) 2021/2178 glede posebnih javnih razkritij za te gospodarske dejavnosti (UL L št. 2023/2486 z dne 21. 11. 2023), (v nadaljnjem besedilu: Uredba (EU) 2020/852);
– Uredba o izvajanju uredb (EU) in (Euratom) na področju izvajanja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 21/23 z dne 17. 2. 2023);
– Zakon o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US in 18/23 – ZDU-1O in 76/23);
– Uredba o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11);
– Zakon o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti za leti 2024 in 2025 (Uradni list RS, št. 123/23 in 12/24);
– Pravilnik o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22 in 106/23);
– Proračun Republike Slovenije za leto 2024 (Uradni list RS, št. 150/22 in 123/23);
– Uredba (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov UL L, št. 119, z dne 4. 5. 2016, str. 1) zadnjič popravljene s Popravkom (UL L št. 127 z dne 23. 5. 2018) (v nadaljevanju: Splošna uredba GDPR);
– Zakon o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2) (Uradni list RS, št. 163/22);
– Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri, v nadaljevanju: ZIntPK);
– Partnerski sporazum med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje 2021–2027, št. CCI2021SI16FFPA001 z dne 12. 9. 2022;
– Program evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, december 2022 z vsemi spremembami;
– Listina Evropske unije o temeljnih pravicah (UL C št. 326 z dne 26. 10. 2012, str. 391);
– Konvencija Združenih narodov o pravicah invalidov (Zakon o ratifikaciji Konvencije o pravicah invalidov in Izbirnega protokola h Konvenciji o pravicah invalidov, Uradni list RS – Mednarodne pogodbe, št. 10/08), (https://www.uradni-list.si/glasilo-uradni-list-rs/vsebina/86045);
– Zakon o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (Uradni list RS, št. 48/22 in 145/22);
– Zakon o podpornem okolju za podjetništvo (Uradni list RS, št. 102/07, 57/12, 82/13, 17/15, 27/17, 13/18 – ZSInv in 40/23 – ZZrID-A, v nadaljevanju: ZPOP-1);
– Zakon o socialnem podjetništvu (Uradni list RS, št. 20/11, 90/14 – ZDU-1I in 13/18);
– Zakon o preprečevanju omejevanja konkurence (Uradni list RS, št. 130/22);
– Sporočilo komisije Evropskemu parlamentu, Svetu, Evropskemu ekonomsko-socialnemu odboru in odboru regij: Ustvarjanje gospodarstva po meri ljudi: akcijski načrt za socialno gospodarstvo (9. 12. 2021, COM(2021) 778 final);
– Priporočilo Sveta o razvoju okvirnih pogojev za socialno gospodarstvo (27. 11. 2023, C/2023/1344);
– Strategija razvoja Slovenije 2030 (sprejeta s strani Vlade Republike Slovenije 7. 12. 2017);
– Uredba Komisije (EU) 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L 2023/2831, z dne 15. 12. 2023);
– Shema de minimis pomoči »Program ukrepov MGTŠ za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti v obdobju 2024–2030 – de minimis (št. priglasitve: M001-2632616-2024, datum potrditve sheme: 14. 3. 2024; trajanje sheme: do 31. 12. 2030);
– Mnenje o prisotnosti elementov državne pomoči glede Javnega razpisa za oblikovanje zagovorniške organizacije na področju socialne ekonomije št. 440-34/2024/5, z dne 9. 7. 2024;
– Program ukrepov Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti v obdobju 2024–2030 z vsemi spremembami;
– Odločitev o podpori Ministrstva za kohezijo in regionalni razvoj v vlogi organa upravljanja za strukturna sklada in kohezijski sklad št. 3032-113/2024-1630-6 za »Javni razpis za oblikovanje zagovorniške organizacije na področju socialne ekonomije« z dne 7. 11. 2024.
1. Naziv in sedež posredniškega telesa oziroma izvajalca javnega razpisa, ki izvede vse postopke, potrebne za dodelitev sredstev: Republika Slovenija, Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo) nastopa na področju kohezijske politike pri javnem razpisu za oblikovanje zagovorniške organizacije na področju socialne ekonomije (v nadaljevanju: javni razpis) v vlogi posredniškega telesa.
2. Namen, cilji in predmet javnega razpisa ter regija izvajanja
Operacija v okviru javnega razpisa bo sofinancirana s strani Evropske unije, in sicer iz Evropskega socialnega sklada + (ESS+). Javni razpis za izbor operacij se izvaja v okviru »Programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027«, cilja politik »4. Bolj socialna in vključujoča Evropa za izvajanje evropskega stebra socialnih pravic«, prednostne naloge »Prednostna naloga 6: Znanja in spretnosti ter odzivni trg dela«, specifičnega cilja: »4.1 Izboljšanje dostopa do zaposlitve in aktivacijski ukrepi za vse iskalce zaposlitve, zlasti mlade, predvsem v okviru izvajanja jamstva za mlade, dolgotrajno brezposelne in prikrajšane skupine na trgu dela, in neaktivne osebe, kot tudi s spodbujanjem samozaposlovanja in socialnega gospodarstva«. Izbrana operacija se bo izvajala v okviru predvidenih ukrepov, ki so usmerjeni v vzpostavitev podpornega okolja, sistema mentorstev ter neposredne podpore za razvoj subjektov socialne ekonomije oziroma oseb, vključenih v ukrepe z namenom spodbujanja razvoja storitev in blaga z družbenimi učinki.
2.1. Namen in cilji javnega razpisa
Namen javnega razpisa je vzpostavitev in delovanje krovne zagovorniške organizacije za spodbujanje razvoja socialne ekonomije s poudarkom na razvoju socialnih podjetij, ki bo opravljala naloge strokovne zagovorniške organizacije s področja socialne ekonomije in nudila brezplačno podporo organizacijam socialne ekonomije, predvsem socialnim podjetjem. Tako bo lahko sodelovala kot partner pri oblikovanju politik in ukrepov, nudila strokovno pomoč pri implementaciji merjenja družbenih učinkov ter vodila izbor predstavnikov, ki zastopajo organizacije socialne ekonomije v delovnih telesih na nacionalni, regionalni in lokalni ravni ter skrbela za povečanje prepoznavnosti izbranega področja. S svojim delovanjem bo tako prispevala k:
– povečanju konkurenčnosti socialnih podjetij na trgu,
– promociji poslovnih modelov socialnega podjetništva in socialne ekonomije, ki bodo prispevali k učinkovitejšemu reševanju gospodarskih, okoljskih, družbenih in drugih problemov oziroma izzivov,
– oblikovanju usklajenih politik in ukrepov na področju socialnega podjetništva in socialne ekonomije,
– implementaciji in popularizaciji merjenja družbenih učinkov.
Na podlagi tega javnega razpisa se projekt, za sofinanciranje katerega se odobrijo sredstva kohezijske politike, imenuje operacija. Lokacija izvajanja operacije je celotna Slovenija.
Cilji javnega razpisa so:
– vzpostaviti dolgoročno delujočo organizacijo oziroma konzorcij organizacij, ki bo nudil zagovorniško podporo in predstavljal osrednjo točko za podporo in razvoj socialnih podjetji ter drugih organizacij socialne ekonomije,
– smiselno vsebinsko povezati aktivnosti vseh relevantnih organizacij, posameznikov in delujočih/nastajajočih stičišč, centrov, projektov ter njihovih rezultatov ipd., ki delujejo na področju socialne ekonomije oziroma socialnega podjetništva, družbenih učinkov in družbenih inovacij,
– zagotoviti, da so deležniki socialne ekonomije seznanjeni s potrebnimi informacijami, dogodki, pobudami, najnovejšimi trendi, praksami in pristopi ipd. na nacionalni in mednarodni ravni,
– upoštevati, uporabljati in nadgrajevati uporabo modela za merjenje družbenih učinkov ter zagotoviti podporo pri uporabi modela socialnim podjetjem in organizacijam socialne ekonomije,
– upoštevati usmeritve, politike in priporočila, ki so/bodo nastala med izvajanjem ključnih relevantnih dokumentov in projektov Evropske komisije (npr. Priporočilo Sveta o razvoju okvirnih pogojev za socialno gospodarstvo, Akcijski načrt za socialno gospodarstvo) ali ministrstev na področju socialne ekonomije, socialnega podjetništva, družbenih učinkov in družbenih inovacij ter relevantnih projektov drugih deležnikov,
– zagotoviti, da so relevantni primeri in prakse iz Slovenije ustrezno predstavljeni v domačem in mednarodnem prostoru in da se vrši prenos znanja tudi v tiste regije, kjer socialna ekonomija oziroma socialno podjetništvo še ni ustrezno razvito ter, kjer je relevantno, prenos tujih praks v slovenski prostor na področju socialne ekonomije, predvsem pa socialnega podjetništva.
2.2. Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje enega konzorcijskega partnerstva največ štirih (prijavitelj in največ trije konzorcijski partnerji) organizacij socialne ekonomije, ki bodo zagotovile vzpostavitev in delovanje krovne zagovorniške organizacije za promocijo in podporo sektorju socialne ekonomije s poudarkom na socialnem podjetništvu.
Prijavljena operacija mora v vlogi vsebovati vsaj naslednje vsebinske sklope upravičenih aktivnosti: promocija socialnega podjetništva, razvoj sistema informiranja in izobraževanja za socialno podjetništvo, razvoj podpornih storitev socialnim podjetjem, vključno s storitvami za ustanavljanje socialnih podjetij in storitvami svetovanja prestrukturiranja socialnega podjetja, ki začasno ne izpolnjuje kriterijev iz ZSocP ter iskanje novih poslovnih priložnosti za socialna podjetja, vključno z izvajanjem raziskav trga za socialno podjetništvo in ugotavljanjem možnosti izvajanja javnih storitev v socialnih podjetjih ter sodelovanju.
Poleg tega mora v vsak vsebinski sklop vključiti še specifične aktivnosti, ki so podrobneje opredeljene v poglavju 7 razpisne dokumentacije, in sicer:
VSEBINSKI SKLOP AKTIVNOSTI | AKTIVNOST |
1. Promocija socialnega podjetništva | 1.1. Vzpostavitev spletne strani z dostopnimi informacijami, vezanimi na socialno ekonomijo: postopek registracije socialnega podjetja, prenehanje/odvzem statusa socialnega podjetja, informacije o aktualnih dogodkih, povezave do ključnih pravnih dokumentov oziroma zakonodaje, objava relevantnih lokalnih, nacionalnih in mednarodnih razpisov, druge vsebinsko ustrezne objave, kot so npr. povezave oziroma knjižnica gradiv, ki so nastale v sklopu projektov financiranih iz javnih virov in so relevantne na področju socialne ekonomije in socialnega podjetništva. |
| 1.2. Vzpostavitev profilov na najmanj treh družbenih omrežjih, kjer bodo dostopne aktualne in druge informacije iz področja socialnega podjetništva in socialne ekonomije. |
| 1.3. Udeležba na ali organizacija lokalnih, regionalnih, nacionalnih ali mednarodnih dogodkov: sejmov, festivalov, panelov, razprav, okroglih miz, intervjujev (»podcastov«) in drugih informativnih dogodkov, vezanih na socialno ekonomijo; zaželeno je, da dogodki naslavljajo izzive znotraj posameznih lokalnih okolij. |
| 1.4. Izvedba sejma/festivala socialnega podjetništva. |
| 1.5. Sodelovanje pri zagotavljanju ažurnih in relevantnih informacij enotni vstopni točki za socialno ekonomijo (Social economy gateway) ter zagotavljanje prispevkov o stanju socialne ekonomije v Sloveniji s poudarkom na predstavitvi dobrih praks (po potrebi). |
| 1.6. Vključitev v najmanj eno mednarodno mrežo organizacij na področju socialnega podjetništva/socialne ekonomije (npr. Social Economy Europe, Diesis network ipd.). |
2. Razvoj sistema informiranja in izobraževanja za socialno podjetništvo | 2.1. Priprava informativnih (video, slikovnih, infografike) vsebin najmanj štirikrat letno, vezanih na socialno ekonomijo s poudarkom na socialnem podjetništvu, ki morajo biti dostopne na spletni strani vsem zainteresiranim javnostim. |
| 2.2. Izvedba spletnih ali fizičnih individualnih ali skupinskih izobraževanj oziroma usposabljanj, prilagojenih na podlagi anketnega vprašalnika, ki je namenjen izraženju potreb socialnih podjetij in organizacij socialne ekonomije: vsako izvedeno skupinsko usposabljanje mora biti izvedeno v minimalnem trajanju 2 ur; vsaj eno usposabljanje oziroma izobraževanje letno mora zajemati področje merjenja družbenih učinkov, finančne pismenosti, družbenih inovacij ali javnega naročanja. |
| 2.3. Informiranje o aktualnih vsebinah na področju socialne ekonomije: aktualni dogodki, aktualne vsebine, lokalni, nacionalni in mednarodni razpisi, zakonske pobude in spremembe na vseh vzpostavljenih komunikacijskih kanalih konzorcijskega partnerstva. |
| 2.4. Priprava elektronskega novičnika z aktualnimi vsebinami, ki bo brezplačno na voljo naročnikom oziroma zainteresiranim javnostim. |
| 2.5 Kontinuirano izobraževanje oseb zaposlenih na operaciji za nudenje strokovne vsebinske in zagovorniške podpore socialnim podjetjem in po potrebi drugim organizacijam socialne ekonomije in drugi zainteresirani javnosti. |
3. Razvoj podpornih storitev socialnim podjetjem | 3.1. Vzpostavitev sistema članstva v organizaciji, ki bo dolgoročno omogočalo razvoj ponudbe na področju svetovanja, informiranja in promocije socialnega podjetništva: vzpostavljen sistem pridobivanja članov (npr. pravilnik ali postopkovnik, ustrezni obrazci, vodenje evidence članstva, oblikovanje javno dostopne evidence članstva ipd.). |
| 3.2. Vzpostavitev brezplačne fizične ali spletne svetovalnice za socialna podjetja, organizacije socialne ekonomije in druge zainteresirane javnosti, kjer bo na voljo strokovna pomoč posameznikom (v obliki javne objave vprašanj in odgovorov, srečanj preko spletnih platform za avdio in video komunikacijo): svetovalnica mora do konca trajanja projekta zagotoviti neposredno podporo vsaj v obliki mesečnih srečanj zainteresiranih organizacij ali posameznikov preko spletnih platform za avdio in video komunikacijo, ki omogočajo interakcijo s svetovalcem. |
| 3.3. Vzpostavitev spletnega foruma za medsebojno podporo, povezovanje in informiranje s področja socialnega podjetništva z vključenim moderiranjem vsebin in komentarjev. |
| 3.4. Nadgradnja »Digitalnega kataloga izdelkov in storitev, ki jih ponujajo socialna podjetja v Zahodni Sloveniji« na način da bo katalog zajemal ponudbo socialnih podjetij iz območja celotne Slovenije. |
| 3.5. Razvoj nagrade/priznanja za socialno podjetje z največjim družbenim učinkom/najbolj družbeno inovativno socialno podjetje/najbolj prepoznavno socialno podjetje (ki se bo lahko letno podeljevala na sejmu/festivalu socialnega podjetništva, navedenem v Specifičnem cilju 1.4., pri tem si konzorcijsko partnerstvo samo izbere konkretno področje nagrade glede na svoje cilje aktivnosti). |
| 3.6. Vzpostavljeno aktivno sodelovanje s SPOT točkami: sodelovanje pri vsebinskih, promocijskih in informativnih aktivnostih ter drugimi morebitnimi relevantnimi organizacijami podpornega okolja za socialno ekonomijo. |
| 3.7. Vzpostavljeno aktivno sodelovanje s formalnimi in/ali neformalnimi izobraževalnimi ustanovami na področju socialne ekonomije z namenom oblikovanja minimalnih standardov, smernic in nabora ter opisa ustreznih kompetenc za organizacije, ki delujejo na področju socialne ekonomije. |
| 3.8. Vzpostavitev informacijskih točk za socialno podjetništvo oziroma socialno ekonomijo pri prijavitelju in konzorcijskih partnerjih: informacijska točka pri prijavitelju mora biti na voljo vsaj 1 dan v tednu v celotnem obsegu uradnega delovnega časa prijavitelja, pri vsaj enem konzorcijskemu partnerju pa vsaj en dan v mesecu polovico uradnega delovnega časa; prijavitelj lahko v vlogi predvidi tudi vzpostavitev mobilne informacijske točke. |
4. Iskanje novih poslovnih priložnosti za socialna podjetja | 4.1. Izvedba raziskav/analiz trga za socialno podjetništvo in ugotavljanje možnosti izvajanja javnih storitev s strani socialnih podjetjih v okviru lokalnih skupnosti oziroma občin ter širše; ta točka vključuje obvezno predstavitev dobrih praks v okviru petih različnih lokalnih skupnostih (občin) v vsakem letu delovanja. |
| 4.2. Nudenje strokovne pomoči pri implementaciji merjenja družbenih učinkov, neposredna pomoč pri uporabi modela. |
| 4.3. Sodelovanje pri oblikovanju politik in ukrepov: oblikovanje delovnih/strokovnih teles za sodelovanje pri pripravi predlogov ukrepov/odzivov na ukrepe, podpora pri pripravi strategij, občinskih ukrepov ter drugih strateških dokumentov na področju socialnega podjetništva in socialne ekonomije na vseh nivojih odločanja. |
| 4.4. Vodenje postopka izbora predstavnikov, ki zastopajo socialna podjetja in/ali organizacije socialne ekonomije v delovnih telesih na nacionalni, regionalni in lokalni ravni, pri tem je nujno oblikovanje postopkovnika za izbor predstavnikov ter vodenje evidence predstavnikov po načelih transparentnosti in dostopnosti. |
| 4.5. Informiranje o postopkih javnega naročanja za socialna podjetja: izvedba informativnih dni ali nudenje strokovne podpore v obliki svetovanj, informiranj, usposabljanj za sodelovanje v postopkih javnih naročil (priporoča se povezovanje s pristojnim ministrstvom za javna naročila, tj. Ministrstvo za javno upravo, ki že izvaja izobraževanja na tem področju). |
| 4.6 Nadgradnja in uporaba certifikatov prilagojenih socialnim podjetjem oziroma organizacijam socialne ekonomije. |
2.3. Kazalniki učinka
Na nivoju javnega razpisa se bo spremljal kazalnik učinka: EECO19 – Podprta mikro, mala in srednja podjetja (vključno z zadrugami in socialnimi podjetji), tj. organizacij socialnega gospodarstva oziroma ekonomije.
Do zaključka operacije se pričakuje, da bo podprtih 157 mikro, malih in srednjih podjetij (vključno z zadrugami in socialnimi podjetji), tj. organizacij socialnega gospodarstva oziroma ekonomije, od tega vsaj 141 v kohezijski regiji Vzhodna Slovenija in 16 v kohezijski regiji Zahodna Slovenija.
2.4. Območje izvajanja
Sedež delovanja konzorcijskega partnerstva prijavitelj opredeli v vlogi na javni razpis. Sedež delovanja konzorcijskega partnerstva je lokacija, kjer je sedež vodilnega konzorcijskega partnerja oziroma prijavitelja na javni razpis. Tako sedež vodilnega konzorcijskega partnerja kot tudi sedež delovanja konzorcijskega partnerstva mora biti v celotnem času izvajanja operacije na območju Republike Slovenije.
Vsi ostali konzorcijski partnerji morajo imeti na dan oddaje vloge in v celotnem obdobju izvajanjaoperacije registriran sedež oziroma poslovni naslov, podružnico ali poslovno enoto na območju Republike Slovenije. Sedež/poslovna enota/podružnica morajo biti vpisani v Poslovni register Slovenije ali sodni register. Če se v času izvajanja operacije ugotovi, da katerikoli od konzorcijskih partnerjev nima registriranega sedeža oziroma poslovnega naslova, podružnice ali poslovne enote na območju Republike Slovenije, lahko ministrstvo odstopi od pogodbe o financiranju, pri čemer bo upravičenec dolžan vrniti že prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi, ki tečejo od dneva nakazila na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila v državni proračun Republike Slovenije, skladno s pozivom ministrstva.
Konzorcijsko partnerstvo mora v celotnem času izvajanja operacije izvajati aktivnosti, ki pokrivajo območje celotne Republike Slovenije, tako Kohezijske regije Vzhodna Slovenija kot Kohezijske regije Zahodna Slovenija.
Sredstva, dodeljena za operacijo, se bodo štela pro rata v breme Kohezijske regije Vzhodna Slovenija in Kohezijske regije Zahodna Slovenija v razmerju 81 %:19 %, to je glede na razmerje razdelitev sredstev med kohezijskima regijama, kot to izhaja iz Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji.
3. Upravičenec in ciljne skupine
Operacijo izvajajo upravičenci, in sicer konzorcij sestavljen iz najmanj dveh in največ štirih konzorcijskih partnerjev. Priporočamo, da ima vsaj en partner v konzorciju sedež v Kohezijski regiji Vzhodna Slovenija in vsaj en partner v konzorciju sedež v Kohezijski regiji Zahodna Slovenija. Posamezen pravni subjekt lahko nastopa bodisi kot prijavitelj ali konzorcijski partner samo v eni vlogi na javni razpis. Kot upravičenec se štejejo vsi konzorcijski partnerji, ki sklenejo konzorcijsko pogodbo.
Konzorcijski partnerji morajo biti pravne osebe zasebnega prava, vpisane v Poslovni register Slovenije ali sodni register, in sicer lahko konzorcijsko partnerstvo tvorijo:
– socialna podjetja, registrirana skladno z Zakonom o socialnem podjetništvu – ZSocP (Uradni list RS, št. 20/11, 90/14 – ZDU-1I in 13/18) in/ali
– nevladne organizacije, ki imajo podeljen status nevladne organizacije v javnem interesu, skladno z določili Zakona o nevladnih organizacijah (Uradni list RS, št. 21/18) in/ali
– zadruge, registrirane skladno z Zakonom o zadrugah (Uradni list RS, št. 97/09 – uradno prečiščeno besedilo in 121/21)
ter delujejo skladno z načeli socialne ekonomije:
– dajanje prednosti ljudem in socialnemu in/ali okoljskemu namenu pred dobičkom,
– ponovno vlaganje dobička in presežkov v izvajanje dejavnosti v interesu članov/uporabnikov (»skupni interes«) ali širše družbe (»splošni interes«) ter
– demokratično in/ali participativno upravljanje
in imajo v ustanovitvenem aktu opredeljen nepridobiten značaj ter so neodvisne in organizacijsko samostojne v odnosu do pridobitnih gospodarskih družb, pravnih oseb javnega prava ali lokalnih skupnosti. Na javni razpis se ne morejo prijaviti prijavitelji in konzorcijski partnerji, če imajo v njihovi organizaciji pri odločanju prevladujoč vpliv ena ali več pridobitnih gospodarskih družb, pravnih oseb javnega prava ali lokalnih skupnosti.
Ciljne skupine javnega razpisa, tj. uporabniki storitev konzorcijskega partnerstva, so obstoječa ter potencialno nova socialna podjetja, ki so registrirana ali v procesu registracije, skladno z ZSocP oziroma organizacije socialne ekonomije, ki jih opredeljuje ZSocP ter sledijo načelom socialne ekonomije, navedenim v predhodnem besedilu.
4. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
Za kandidiranje na javnem razpisu je potrebno oddati vlogo z vso potrebno dokumentacijo v pisni obliki. Vloga prijavitelja mora izpolnjevati vse pogoje javnega razpisa. Ministrstvo bo pogoje preverjalo na podlagi navedb v vlogi in prilogah, v javno dostopnih evidencah ali pa po potrebi zahtevalo dodatne obrazložitve in/ali dokazila s strani prijavitelja. V kolikor dokazila niso predložena v roku, ki ga določi ministrstvo, se šteje, da pogoj ni izpolnjen. Izpolnjevanje pogojev mora izhajati iz vsebine celotne vloge. Če vloga ne bo izpolnjevala vseh pogojev javnega razpisa, se bo s sklepom zavrnila.
Glede izpolnjevanja razpisnih pogojev prijavitelj podpiše izjavo (Obrazec št. 3, ki je del razpisne dokumentacije), s katero pod kazensko in materialno pravno odgovornostjo potrdi izpolnjevanje in sprejemanje razpisnih pogojev za kandidiranje na tem javnem razpisu.
V primeru dvoma glede izpolnjevanja pogojev lahko ministrstvo zahteva dodatna pojasnila ali dokazila.
V primeru, da ministrstvo ugotovi, da je prijavitelj v vlogi navajal napačne podatke ali da je podpisal lažno izjavo v obrazcu, vlogo zavrne.
Če se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po izdaji sklepa o izboru vloge, se pogodba o sofinanciranju ne podpiše, sklep o izboru vloge pa se odpravi.
V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po podpisu pogodbe o sofinanciranju operacije, lahko ministrstvo odstopi od pogodbe, pri čemer bo izbrani prijavitelj dolžan vrniti že prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na njegov transakcijski račun do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije, skladno s pozivom ministrstva.
Za izvedbo postopka obravnave vlog (preverjanje pogojev, ocenjevanje, priprava sklepov itd.) je imenovana strokovna komisija za izvedbo javnega razpisa (v nadaljevanju: strokovna komisija). Za vse pravočasne, pravilno označene in formalno popolne vloge (v nadaljevanju: formalna popolnost vloge) strokovna komisija najprej preveri, ali vloga izpolnjuje vse pogoje razpisa. Če ugotovi, da vloga ne izpolnjuje vseh pogojev javnega razpisa, nadaljnjega ocenjevanja po merilih strokovna komisija ne izvede, vloga prijavitelja pa se zaradi neizpolnjevanja pogojev zavrne.
4.1. Splošni pogoji javnega razpisa
Vse spodaj navedene pogoje morata izpolnjevati tako prijavitelj kot konzorcijski partner/partnerji na dan oddaje vloge na javni razpis.
Zaporedna številka | SPLOŠNI POGOJI ZA PRIJAVITELJE IN KONZORCIJSKE PARTNERJE |
1 | Prijavitelj/konzorcijski partner je: – pravna oseba zasebnega prava, registrirana skladno z Zakonom o socialnem podjetništvu – ZSocP (Uradni list RS, št. 20/11, 90/14 – ZDU-1I in 13/18) in/ali – nevladna organizacija, ki ima podeljen status nevladne organizacije v javnem interesu, skladno z določili Zakona o nevladnih organizacijah (Uradni list RS, št. 21/18) in/ali – zadruga, registrirana skladno z Zakonom o zadrugah (Uradni list RS, št. 97/09 – uradno prečiščeno besedilo in 121/21). |
2 | Prijavitelj/konzorcijski partner je nepridobitna pravna oseba in ima v ustanovitvenem aktu določen neprofitni značaj, tj. ni ustanovljen izključno z namenom pridobivanja dobička ali premoženja in presežke prihodkov nad odhodki vlaga v izvajanje (lastne) dejavnosti. |
3 | V organizaciji prijavitelja/konzorcijskega partnerja, pri odločanju nima prevladujočega vpliva ena ali več pridobitnih gospodarskih družb, pravnih oseb javnega prava ali lokalnih skupnosti. |
4 | Prijavitelj/konzorcijski partner ima v ustanovitvenem aktu določeno demokratično in/ali participativno upravljanje, tj. – v primeru članskih organizacij, ne glede na določbe posebnih zakonov, ki urejajo pravni položaj posamezne vrste nepridobitne pravne osebe, člani odločajo po načelu enakopravnosti, torej ima vsak član le po en glas, tudi če je pravna oblika, ki jo je prevzelo podjetje gospodarska družba, pooblastilo članov za odločanje ne temelji samo ali predvsem na njihovem morebitnem kapitalskem deležu in/ali – v primeru ne-članskih organizacij zaposlene, stranke in deležnike, na katere vpliva njihova dejavnost, vključujejo v odločanje (npr. predstavnik zaposlenih v svetu zavoda ali organu upravljanja). |
5 | Prijavitelj/konzorcijski partner na dan oddaje vloge nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti v višini 50 evrov ali več do ministrstva oziroma njegovih izvajalskih institucij (Slovenskega podjetniškega sklada, Javne agencije Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije in Javne agencije za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko delavnost Republike Slovenije), pri čemer neporavnane obveznosti izhajajo iz naslova pogodb o sofinanciranju oziroma o dodelitvi javnih sredstev in so bile kot neporavnane in zapadle spoznane v pravnomočni odločbi pristojnega organa. |
6 | Prijavitelj/konzorcijski partner nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti iz naslova obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, ki jih pobira davčni organ (v višini 50 evrov ali več na dan oddaje vloge); šteje se, da prijavitelj, ki je gospodarski subjekt, ne izpolnjuje obveznosti tudi, če na dan oddaje vloge ni imel predloženih vseh obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjega leta do dneva oddaje vloge. |
7 | Prijavitelj/konzorcijski partner ni v postopku prisilne poravnave, stečajnem postopku, postopku likvidacije ali prisilnega prenehanja, z njegovimi posli iz drugih razlogov ne upravlja sodišče, ni opustil poslovne dejavnosti in na dan oddaje vloge ni bil v stanju insolventnosti, v skladu z določbami Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 176/21 – uradno prečiščeno besedilo, 178/21 – popr. in 196/21 – odl. US, 196/21 – odl. US, 157/22 – odl. US, 35/23 – odl. US, 57/23 – odl. US in 102/23) in ni v postopku likvidacije po Zakonu o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 – uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13, 55/15, 15/17, 22/19 – ZPosS, 158/20 – ZIntPK-C, 18/21, 18/23 – ZDU-1O in 75/23). |
8 | Prijavitelj/konzorcijski partner ne prejema ali ni v postopku pridobivanja državnih pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah po Zakonu o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb in zadrug v težavah (Uradni list RS, št. 5/17). |
9 | Glede prijavitelja/konzorcijskega partnerja ni podana prepoved poslovanja v razmerju do ministrstva v obsegu, kot izhaja iz 35. člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri). |
10 | Prijavitelj/konzorcijski partner ni v postopku vračanja neupravičeno prejete državne pomoči na podlagi odločbe Evropske komisije, ki je prejeto državno pomoč razglasila za nezakonito in nezdružljivo s skupnim trgom Skupnosti. Šteje se, da prijavitelj naveden pogoj izpolnjuje, če odločba EK še ni dokončna, prijavitelj pa je domnevno nezakonito pridobljena sredstva v ustrezni višini položil na posebni skrbniški račun pri banki in z njimi ne razpolaga. |
11 | Prijavitelj/konzorcijski partner ne sme prejeti pomoči za naslednje izključene dejavnosti: – ribištva in akvakulture, kakor ju zajema Uredba (EU) št. 1379/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 11. decembra 2013 o skupni ureditvi trgov za ribiške proizvode in proizvode iz ribogojstva in o spremembi uredb Sveta (ES) št. 1184/2006 in (ES) 1224/2009 ter razveljavitvi Uredbe Sveta 104/2000; – primarne proizvodnje kmetijskih proizvodov; – predelave in trženja kmetijskih proizvodov, v primerih: – kadar je znesek pomoči, določen na podlagi cene oziroma količine takih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev, ali jih je na trg dalo zadevno podjetje; – kadar je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce. V primeru, da prijavitelj opravlja dejavnost tudi v zgoraj navedenih izključenih sektorjih, morajo podjetja skladno z računovodskimi standardi voditi ločene računovodske evidence in v pojasnilih k računovodskim izkazom razkriti ločene računovodske izkaze za opravljanje dejavnosti, kot bi se to od njih zahtevalo, če bi te dejavnosti opravljala ločena podjetja. |
12 | Prijavitelj/konzorcijski partner za iste že povrnjene upravičene stroške in aktivnosti, ki so predmet sofinanciranja po tem javnem razpisu, ni in ne bo pridobil sredstev iz drugih javnih virov (sredstev evropskega, državnega ali lokalnega proračuna – prepoved dvojnega sofinanciranja). |
13 | Prijavitelj/konzorcijski partner nima neporavnanega vračila preveč izplačane pomoči po pravilu de minimis ali državne pomoči na podlagi predhodnega poziva ministrstva, pristojnega za finance. |
14 | Skupni znesek pomoči, dodeljen enotnemu podjetju, ne sme preseči 300.000,00 EUR de minimis pomoči v katerem koli obdobju zadnjih treh poslovnih let, ne glede na obliko ali namen pomoči ter ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine ali Unije (pri skupnem znesku pomoči de minimis se upošteva tudi predvideno sofinanciranje po tem razpisu). |
15 | Podjetja, ki so, skladno z določili 3. člena Priloge I Uredbe Komisije 651/2014/EU1, povezana podjetja, se v primeru tega javnega razpisa štejejo kot eno samo podjetje. Glede na to lahko v konzorciju nastopa le eno od njih. |
1 Uredba Komisije 651/2014/EU: Uredba Komisije (EU) št. 651/2014 - z dne 17. junija 2014
Ministrstvo bo za namen preverjanja izpolnjevanja pogojev od prijavitelja lahko poleg dokazil navedenih v razpisni dokumentaciji za dokazovanje izpolnjevanja pogojev zahtevalo tudi dodatna pojasnila in/ali dokazila ter bo pogoje za kandidiranje preverjalo še na druge načine, v kolikor ti ne bodo nedvoumno preverljivi v javnih evidencah ali vlogi.
Za hitrejšo obravnavo vloge vsak prijavitelj označi relevantne dele akta o ustanovitvi (npr. določbo o participativnemu/demokratičnemu odločanju in nepridobitnosti).
4.2. Pogoji za operacijo
Operacija mora v formalnem in vsebinskem smislu izpolnjevati sledeče pogoje:
ZAP. ŠT. | POGOJI ZA OPERACIJO |
1 | Operacija mora biti skladna z namenom, ciljem in s predmetom javnega razpisa ter s cilji Programa EKP 2021-2027, prednostne naloge 6: Znanja in spretnosti ter odzivni trg dela«, specifičnega cilja: »4.1 Izboljšanje dostopa do zaposlitve in aktivacijski ukrepi za vse iskalce zaposlitve, zlasti mlade, predvsem v okviru izvajanja jamstva za mlade, dolgotrajno brezposelne in prikrajšane skupine na trgu dela, in neaktivne osebe, kot tudi s spodbujanjem samozaposlovanja in socialnega gospodarstva«. |
2 | Iz predložene finančne konstrukcije v okviru prijavljene operacije so v celoti zagotovljena sredstva za zaprtje finančne konstrukcije. Pri tem se poleg lastnih sredstev (lastna in krediti) upoštevajo tudi pričakovana sredstva iz naslova tega javnega razpisa. |
3 | Operacija mora biti izvedena v skladu z načelom, da se ne škoduje bistveno okoljskim ciljem Evropske unije (načelo DNSH), določenim v 17. členu Uredbe (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. junija 2020 o vzpostavitvi okvira za spodbujanje trajnostnih naložb ter spremembi Uredbe (EU) 2019/2088 (UL L št. 198 z dne 22. junija 2020, str. 13) (preverja se z izjavo prijavitelja). |
4 | Začetek in zaključek izvajanja operacije morata biti opredeljena skladno z določili 8. točke javnega razpisa. |
5 | Operacija se ne sme pričeti izvajati pred izdajo sklepa o izboru s strani ministrstva. |
6 | Načrtovana višina financiranja upravičenih stroškov operacije je najmanj 500.000,00 EUR in največ 900.000,00 EUR. |
7 | Vsi konzorcijski partnerji morajo podati izjavo, da bodo vodili posebno, ločeno knjigovodsko evidenco za upravičene stroške operacije oziroma za vsa prejeta sredstva, ki se nanašajo na operacijo. |
8 | Konzorcijsko partnerstvo mora za izvajanje operacije zagotoviti, da bodo strokovne naloge v sklopu operacije izvajale ustrezno usposobljene osebe, tj. v sklopu operacije mora biti zaposlena vsaj ena oseba, tj. vodja projekta/operacije (za polni ali polovični delovni čas), ki ima: – zaključeno vsaj 6/2. stopnjo izobrazbe (1. bolonjska stopnja po novih programih oziroma specializacija po višješolskih programih ali visokošolski strokovni programi po starih programih) skladno z Uredbo o uvedbi in uporabi klasifikacijskega sistema izobraževanja in usposabljanja (Uradni list RS, št. 46/06 in 8/17), – dodatna znanja na področju socialne ekonomije in/ali socialnega podjetništva. |
4.3. Posebni pogoji za prijavitelje
Vse spodaj navedene posebne pogoje mora izpolnjevati prijavitelj dan oddaje vloge na javni razpis, razen posebnega pogoja št. 3, ki ga mora izpolnjevati na dan 1. 9. 2024.
Zaporedna številka | POSEBNI POGOJI ZA PRIJAVITELJE |
1 | Prijavitelj zagotavlja tehnično in prostorsko sposobnost za izvajanje operacije, in sicer prostor za sprejem strank in svetovanje ter primerno IKT opremo za izvajanje storitev na daljavo. |
2 | Prijavitelj je na dan oddaje vloge vpisan v Poslovni register Slovenije vsaj 24 mesecev. |
3 | Prijavitelj je imel na dan 1. 9. 2024 zaposleno vsaj eno osebo za polni delovni čas. |
4.4. Posebni pogoji za konzorcijskega partnerja/partnerje
Vse spodaj navedene posebne pogoje mora izpolnjevati konzorcijski partner dan oddaje vloge na javni razpis.
Zaporedna številka | POSEBNI POGOJI ZA KONZORCIJSKEGA PARTERJA/PARTNERJE |
1 | Konzorcijski partner je na dan oddaje vloge vpisan v Poslovni register Slovenije vsaj 12 mesecev. |
2 | Na dan oddaje vloge mora imeti konzorcijski partner v Sodnem registru vpisan sedež, poslovno enoto ali podružnico, kjer se bo izvajala aktivnost operacije. |
5. Odpiranje vlog ter postopek in način preverjanja
Postopek izbora se deli na postopek odpiranja in preverjanja formalne popolnosti vlog, postopek preverjanja pogojev za kandidiranje ter na postopek ocenjevanja skladno z merili javnega razpisa.
5.1. Odpiranje vlog
Odpiranje vlog bo izvedeno v roku osmih dni od izteka roka za oddajo vlog v prostorih Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport, Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana in praviloma ne bo javno.
Odpirale se bodo samo v roku oddane, izpolnjene in pravilno označene ovojnice, ki vsebujejo vloge, in sicer po vrstnem redu oddaje skladno z načini opredeljevanja pravočasnosti oddaje vlog, opredeljenimi v točki 15.1 razpisne dokumentacije. Prepozno oddane, nepravilno izpolnjene ter označene ovojnice bodo zavržene s sklepom predstojnika ministrstva ter zaprte vrnjene pošiljatelju.
5.2. Preverjanje formalne popolnosti vlog in dopolnjevanje vlog
Za kandidiranje na javnem razpisu je potrebno oddati vlogo z vso potrebno dokumentacijo v pisni obliki. Vloga prijavitelja mora izpolnjevati vse pogoje javnega razpisa. Ministrstvo bo pogoje preverjalo na podlagi navedb v vlogi in prilogah, v javno dostopnih evidencah ali pa po potrebi zahtevalo dodatne obrazložitve in/ali dokazila s strani prijavitelja. V kolikor dokazila niso predložena v roku, ki ga določi ministrstvo, se šteje, da pogoj ni izpolnjen. Izpolnjevanje pogojev mora izhajati iz vsebine celotne vloge. Če vloga ne bo izpolnjevala vseh pogojev javnega razpisa, se bo s sklepom zavrnila.
Glede izpolnjevanja razpisnih pogojev prijavitelj podpiše izjavo (Obrazec št. 3, ki je del razpisne dokumentacije), s katero pod kazensko in materialno pravno odgovornostjo potrdi izpolnjevanje in sprejemanje razpisnih pogojev za kandidiranje na tem javnem razpisu.
V primeru dvoma glede izpolnjevanja pogojev lahko ministrstvo zahteva dodatna pojasnila ali dokazila.
V primeru, da ministrstvo ugotovi, da je prijavitelj v vlogi navajal napačne podatke ali da je podpisal lažno izjavo v obrazcu, vlogo zavrne.
Če se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po izdaji sklepa o izboru vloge, se pogodba o sofinanciranju ne podpiše, sklep o izboru vloge pa se odpravi.
V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po podpisu pogodbe o sofinanciranju operacije, lahko ministrstvo odstopi od pogodbe, pri čemer bo izbrani prijavitelj dolžan vrniti že prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na njegov transakcijski račun do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije, skladno s pozivom ministrstva.
Za izvedbo postopka obravnave vlog (preverjanje pogojev, ocenjevanje, priprava sklepov itd.) je imenovana strokovna komisija za izvedbo javnega razpisa (v nadaljevanju: strokovna komisija). Za vse pravočasne, pravilno označene in formalno popolne vloge (v nadaljevanju: formalna popolnost vloge) strokovna komisija najprej preveri, ali vloga izpolnjuje vse pogoje razpisa. Če ugotovi, da vloga ne izpolnjuje vseh pogojev javnega razpisa, nadaljnjega ocenjevanja po merilih strokovna komisija ne izvede, vloga prijavitelja pa se zaradi neizpolnjevanja pogojev zavrne.
6. Merila za ocenjevanje vlog in postopek izbora
6.1. Merila za ocenjevanje vlog
Strokovna komisija bo formalno popolne ter pravočasno oddane vloge ocenila na podlagi spodaj navedenih meril po naslednji ocenjevalni lestvici:
MERILA | Največje št. točk pri posameznem sklopu in podsklopu |
1. KAKOVOST IN IZVEDLJIVOST OPERACIJE | 60 |
1.1. Ustreznost predlagane operacije in načrtovanih aktivnosti za izvedbo | 10 |
1.2. Ustreznost in dosegljivost ključnih kazalnikov za dosego cilja operacije | 20 |
1.3. Ustreznost konzorcijskega partnerstva za izvajanje predlagane operacije | 10 |
1.4. Ustreznost terminskega in finančnega načrta za izvedbo operacije | 10 |
1.5. Ustreznost kadrovskega načrta operacije | 10 |
2. USPOSOBLJENOST ZA IZVEDBO OPERACIJE | 20 |
2.1 Upravljavska/koordinacijska sposobnost prijavitelja | 10 |
2.2. Reference in izkušnje prijavitelja in konzorcijskih partnerjev (pri tem merilu se reference upoštevajo kumulativno) | 10 |
3. PRISPEVEK K IZBOLJŠANJU POSLOVNEGA OKOLJA | 20 |
3.1. Dodana vrednost izvedenih aktivnosti za socialna podjetja | 10 |
3.2. Trajnost operacije in uspešno obvladovanje tveganj | 10 |
SKUPAJ | 100 |
6.2. Izbor operacije za financiranje
Strokovna komisija bo opravila pregled popolnosti vlog. Preverila bo izpolnjevanje pogojev za kandidiranje na javni razpis ter v postopek ocenjevanja uvrstila le tiste vloge, ki bodo izpolnjevale vse pogoje javnega razpisa.
Če prijavitelj ne bo izpolnjeval vseh pogojev javnega razpisa, bo vloga zavrnjena in ne bo predmet ocenjevanja na podlagi meril za ocenjevanje.
Vse popolne vloge bosta ločeno ocenila dva člana strokovne komisije na podlagi meril, določenih v poglavju 18 razpisne dokumentacije. Končno oceno vloge bo predstavljalo povprečje posameznih podeljenih ocen obeh ocenjevalcev. Končno oceno vloge oziroma utemeljitve ocen po merilih pripravita ocenjevalca skupaj. Povprečje se bo oblikovalo na podlagi posameznih ocen ocenjevalcev.
V primeru, da se bo ocena celotne vloge enega ocenjevalca bistveno razlikovala od ocene drugega ocenjevalca, tj. za več kot 15 točk, bo vlogo ocenil tretji ocenjevalec. V primeru tretjega ocenjevalca se ocena posameznega merila določi kot povprečje najbližjih dveh ocen treh ocenjevalcev istega merila.
Strokovna komisija lahko od prijaviteljev zahteva tudi dodatna pojasnila oziroma obrazložitve o vsebini vloge. Če pojasnila ne bodo posredovana v roku in na način, ki bo določen v pozivu, bo strokovna komisija vlogo ocenila na podlagi obstoječih podatkov.
Strokovna komisija lahko na podlagi pregleda vloge oceni, da posamezne predlagane aktivnosti v operaciji niso upravičene do sofinanciranja in od prijavitelja zahteva prilagoditev izvedbenega načrta ter finančnega načrta operacije.
Strokovna komisija ima pravico do znižanja posameznih postavk v finančnem načrtu, za katere meni, da so ocenjene nerealno in zahteva prilagoditev finančnega načrta prijavitelja. V takem primeru bo poziv za prilagoditev finančnega načrta prijavitelju posredovan po elektronski pošti na elektronski naslov prijavitelja navedenem v Obrazcu št. 1 (Prijavni obrazec). Če prilagoditev finančnega načrta ne bo posredovana v roku in na način, določen v pozivu, ali če se prijavitelj ne bo strinjal s predlogi strokovne komisije, se šteje, da prijavitelj odstopa od vloge. Tudi druge morebitne spremembe finančnega načrta zaradi tehničnih ali očitnih računskih napak prijavitelj lahko posreduje elektronsko.
Če bo prijavitelj v prijavi kot upravičene navedel tudi neupravičene stroške, bo strokovna komisija ustrezno znižala višino sofinanciranja ter prijavitelju predlagala nižjo višino sofinanciranja od prvotno zaprošene. Če se prijavitelj ne bo strinjal s predlogi strokovne komisije, se šteje, da prijavitelj odstopa od vloge.
Ocenjevanje formalno popolnih vlog bo potekalo po vrstnem redu prispetja vlog.
Na osnovi rezultatov ocenjevanja bo strokovna komisija oblikovala predlog prejemnikov sredstev oziroma konzorcijskega partnerstva, ki ga bo predlagala za sofinanciranje.
Prag števila točk, nad katerim bo odobreno sofinanciranje, je 70 točk ali več. V nobenem primeru vloga prijavitelja, ki je pridobila manj kot 70 točk, ne more pridobiti sofinanciranja.
V primeru enakega števila točk imajo prednost prijavitelji, ki so pridobili več točk pri merilu »1.2. Ustreznost in dosegljivost ključnih kazalnikov za dosego cilja operacije«, nato »2.1 Upravljavska/koordinacijska sposobnost prijavitelja« in nazadnje »3.1. Dodana vrednost izvedenih aktivnosti za socialna podjetja«. V primeru, da tudi na ta način ne bo mogoče izbrati najboljšega prijavitelja, bo izbrana tista vloga, ki je bila oddana prej skladno z načini opredeljevanja pravočasnosti oddaje vlog, ki so opredeljeni v točki 15.1 razpisne dokumentacije.
V primeru, da prijavitelj zaradi katerih koli razlogov odstopi od podpisa pogodbe o sofinanciranju oziroma pogodbe z njim ni mogoče skleniti v predpisanem roku, se lahko izbere vloga, ki je naslednja prejela najvišje število točk.
7. Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa
Prijavitelji bodo na podlagi sklepa o izboru in skladno s pozivom ministrstva pozvani k podpisu pogodbe o dodelitvi sredstev. Prijavitelj lahko umakne vlogo za pridobitev sredstev do pravnomočnosti sklepa o izboru.
Zoper sklep o (ne)izboru, lahko prijavitelj v tridesetih dneh od prejema sklepa sproži upravni spor z vložitvijo tožbe na Upravno sodišče Republike Slovenije. Predmet tožbe ne morejo biti postavljena merila za ocenjevanje vlog. Vložena tožba ne zadrži podpisa pogodb o dodelitvi sredstev z ostalimi (izbranimi) upravičenci.
Rezultati predmetnega javnega razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletni strani ministrstva.
O dodelitvi sredstev po tem javnem razpisu bo na predlog strokovne komisije s sklepom odločil predstojnik ministrstva.
Ministrstvo bo prijavitelje o izidu javnega razpisa obvestilo predvidoma v 90 dneh po zaključku odpiranja vlog. Rezultati razpisa predstavljajo informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletni strani ministrstva: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-gospodarstvo-turizem-in-sport/javne-objave.
O odobritvi ali zavrnitvi vlog s sklepom odloči predstojnik ministrstva. Z izbranimi prijavitelji bodo na podlagi sklepa predstojnika ministrstva o izboru sklenjene pogodbe o sofinanciranju (Priloga št. 1: Vzorec pogodbe o sofinanciranju). V primeru, da se prijavitelj v roku 8 dni od prejema poziva za podpis pogodbe o sofinanciranju nanj ne odzove, se šteje, da je umaknil vlogo za pridobitev sredstev.
Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo.
8. Obdobje trajanja projekta ter obdobje upravičenosti stroškov in izdatkov
Obdobje upravičenosti stroškov in izdatkov se prične z izdajo sklepa o sofinanciranju operacije izbrane na predmetnem javnem razpisu. Z istim dnem se prične tudi rok za izvajanje operacije. Zadnji rok za začetek izvajanja operacije je 3 mesece po podpisu pogodbe.
Operacija se lahko začne izvajati z dnem, ko ministrstvo izda sklep o izboru. Vse aktivnosti operacije morajo biti izvedene najpozneje do 31. 10. 2029, ko je tudi skrajni datum za zaključek operacije.
Obdobje upravičenih stroškov se začne z dnem, ko ministrstvo izda sklep o izboru in traja največ do 31. 10. 2029.
Obdobje upravičenosti izdatkov prijavitelja je od datuma izdaje sklepa o izboru s strani ministrstva, do izstavitve zadnjega zahtevka za izplačilo, to je najkasneje do 31. 10. 2029.
Obdobje upravičenosti javnih izdatkov je do 31. 12. 2029.
9. Okvirna višina sredstev, ki so na razpolago
Skupna predvidena višina sredstev, ki je na razpolago za izvedbo razpisa, je 900.000,00 EUR.
Vsa sredstva so namenska sredstva Evropskega socialnega sklada +.
Sredstva za izvedbo javnega razpisa so predvidena na naslednjih proračunskih postavkah:
– 230476 - ESO 4.1 Socialno gospodarstvo MGTŠ ESS 21-27-V-EU
– 230477 - ESO 4.1 Socialno gospodarstvo MGTŠ ESS 21-27-V-SLO
– 230478 - ESO 4.1 Socialno gospodarstvo MGTŠ ESS 21-27-Z-EU
– 230479 - ESO 4.1 Socialno gospodarstvo MGTŠ ESS 21-27-Z-SLO
Obdobje razpoložljivosti sredstev za javni razpis obsega proračunska leta v obdobju 2024–2029 oziroma traja do porabe razpisanih sredstev.
V primeru, da se spremeni skupna višina razpisanih sredstev tega javnega razpisa, se to objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Dinamika sofinanciranja podprte operacije bo določena s pogodbo o dodelitvi sredstev v odvisnosti od finančnega načrta izvajanja operacije in od razpoložljivih pravic porabe oziroma proračunskih sredstev.
Izplačila ministrstva so odvisna od razpoložljivosti pravic porabe in proračunskih sredstev za ta namen. Če bi bile ukinjene ali zmanjšane pravice porabe, lahko ministrstvo razveljavi razpis in izdane sklepe o izboru, ali spremeni pogodbeno vrednost ali dinamiko izplačil. Če se upravičenec ne strinja s predlogom spremembe, se šteje, da odstopa od vloge oziroma od pogodbe o sofinanciranju.
Ministrstvo si pridržuje pravico, da lahko javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru prekliče ali spremeni, kar stori z objavo v Uradnem listu RS.
10. Upravičeni stroški in njihovo dokazovanje, shema in skladnost s pravili državnih pomoči ter intenzivnost pomoči
10.1. Shema in skladnost s pravili državnih pomoči
Izvedba aktivnosti lahko za podjetja pomeni tudi dodelitev pomoči po pravilu de minimis. Ta je dodeljena na osnovi priglašene sheme de minimis pomoči »Program ukrepov MGTŠ za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti v obdobju 2024–2030 – de minimis« (št. sheme: M001-2632616-2024, datum potrditve sheme: 14. 3. 2024; trajanje sheme: 31. 12. 2030) (v nadaljevanju: shema de minimis) oziroma skladno z vsakokrat veljavno shemo de minimis pomoči.
Za podjetja, ki bodo prejemniki storitev v okviru naslednjih sklopov aktivnosti:
– za upravičence po javnem razpisu (tj. člane izbranega konzorcijskega partnerstva) za aktivnosti iz točke 7, Vsebinskega sklopa 1, Aktivnosti 1.6 (vključitev v najmanj eno mednarodno mrežo organizacij na področju socialnega podjetništva/socialne ekonomije),
– za končne prejemnike (tj. za organizacije socialne ekonomije, ki prejmejo brezplačne storitve) za aktivnosti iz točke 7, Vsebinskega sklopa 2, Aktivnosti 2.2 (izvedba spletnih ali fizičnih individualnih ali skupinskih izobraževanj oziroma usposabljanj, prilagojenih na podlagi anketnega vprašalnika, ki je namenjen izraženju potreb socialnih podjetij in organizacij socialne ekonomije), vsebinskega sklopa 3, Aktivnosti 3.2 (vzpostavitev brezplačne fizične ali spletne svetovalnice za socialno podjetništvo, organizacije socialne ekonomije in druge zainteresirane javnosti) in vsebinskega sklopa 4, Aktivnosti 4.2 (nudenje strokovne pomoči pri implementaciji merjenja družbenih učinkov);
se vrednost teh aktivnosti obravnava kot dodelitev de minimis pomoči. Skupni znesek pomoči dodeljen istemu podjetju – končnemu prejemniku na podlagi pravila de minimis ne sme presegati 300.000,00 EUR obdobju zadnjih 3 proračunskih let, ne glede na obliko in namen pomoči. Za prvo leto se upošteva leto odobritve pomoči.
10.2. Splošno o upravičenih stroških
V okviru tega javnega razpisa so upravičeni naslednji stroški:
– stroški plač in povračil stroškov v zvezi z delom (SE),
– stroški storitev zunanjih izvajalcev,
– stroški informiranja in komuniciranja,
– stroški nakupa opreme in drugih opredmetenih sredstev,
– investicije v neopredmetena sredstva,
– stroški za službena potovanja,
– posredni stroški v pavšalnem znesku do 15 % stroškov plač (SE) in povračil stroškov v zvezi z delom.
Prijavitelji lahko zaprosijo za sofinanciranje do 100 % upravičenih stroškov operacije. Davek na dodano vrednost ni upravičen strošek. Znesek upravičenih stroškov brez DDV je osnova za izračun zneska sofinanciranja.
Potrditev sofinanciranja operacije in vloge na javni razpis s sklepom o izboru ne pomeni tudi predhodne odobritve sofinanciranja posameznih upravičenih stroškov, opredeljenih v vlogi. Upravičenost sofinanciranja bo ministrstvo preverjalo v okviru vsakokratne presoje zahtevka za izplačilo, na način in z dinamiko, kot bo opredeljeno v pogodbi o sofinanciranju operacije, in sicer predvsem ob upoštevanju pravnih podlag, navodil, smernic in drugih relevantnih dokumentov (račun, potrdilo o plačilu, slikovno gradivo, druga dokazila o nakupu opreme/izvedbi aktivnosti …).
Stroški so upravičeni, če:
– so z operacijo neposredno povezani, so potrebni za njeno izvajanje in so v skladu s cilji operacije;
– so dejansko nastali: za dela, ki so bila opravljena; za blago, ki je bilo dobavljeno; oziroma za storitve, ki so bile izvedene;
– so priznani v skladu s skrbnostjo dobrega gospodarja;
– nastanejo in so plačani v obdobju upravičenosti;
– temeljijo na verodostojnih knjigovodskih in drugih listinah in
– so v skladu z veljavnimi pravili Unije in nacionalnimi predpisi.
Vsebinska in finančna poročila o izvedenih aktivnostih in doseženih rezultatih ter zahtevki za izplačila se bodo oddajali v skladu z navodili organa upravljanja in ministrstva preko informacijskega sistema organa upravljanja eMA. Upravičenec bo moral izpolnjevati tudi vse zahteve, določene z Navodilom organa upravljanja za finančno upravljanje evropske kohezijske politike cilja Naložbe za rast in delovna mesta v programskem obdobju 2021–2027, objavljenim na spletni strani: https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/ in s Priročnikom za uporabo informacijskega sistema e-MA, Ljubljana, objavljen na spletni strani: http://www.eu-skladi.si/portal/sl/ekp/izvajanje/e-ma.
To pomeni, da bo upravičenec moral pridobiti dostop do IS eMA2 ter zahtevke za izplačila skupaj z zahtevanimi dokazili za dokazovanje doseganja kazalnikov in ostalo zahtevano dokumentacijo vnesti v sistem eMA2.
Organizacije, povezane v konzorcijskem partnerstvu, si med seboj ne smejo izdajati računov in jih uveljavljati kot upravičen strošek.
Dokazovanje upravičenosti stroškov je na strani izbranega prijavitelja. Vse neupravičene stroške operacije krije prijavitelj sam.
10.3. Intenzivnost pomoči
Intenzivnost pomoči za sklope aktivnosti iz točke 7 javnega razpisa, ki ne predstavlja državne pomoči za končnega prejemnika, znaša do 100 % upravičenih stroškov.
Intenzivnost pomoči po veljavni shemi de minimis za aktivnosti javnega razpisa znaša do 100 % upravičenih stroškov za aktivnosti, opredeljene v drugem odstavku 10.1 točke javnega razpisa.
11. Rok in način prijave na javni razpis
Vloga mora biti pripravljena v slovenskem jeziku, skladno z določili javnega razpisa in razpisne dokumentacije. Stroški priprave vloge in oddaje vloge na predmetni javni razpis niso upravičen strošek. Oddaja vloge pomeni, da se je prijavitelj seznanil z vsebino javnega razpisa in razpisne dokumentacije ter da se z njo strinja. Vlogo lahko podpiše le zakoniti zastopnik ali od njega pooblaščena oseba. Vloga, ki ne bo podpisana s strani zakonitega zastopnika ali od njega pooblaščene osebe, ki priloži neustrezno pooblastilo s strani zakonitega zastopnika, bo kot formalno nepopolna zavržena.
Rok za oddajo vlog na predmetni javni je do vključno 6. 1. 2025.
Vloga mora biti oddana v papirnati/tiskani obliki na prijavnih obrazcih, ki so del razpisne dokumentacije, in mora vsebovati vse zahtevane obvezne priloge in podatke, ki so določeni v besedilu javnega razpisa in razpisni dokumentaciji. Poleg tega je treba, skupaj z vlogo, na e-nosilcu podatkov (npr. USB ključku) v Wordovi oziroma Excelovi oziroma PDF ali drugi ustrezni obliki, posredovati tudi izpolnjene spodaj navedene obrazce:
– Obrazec št. 1: Prijavni obrazec,
– Obrazec št. 2: Finančni načrt.
V primeru neskladnosti podatkov v tiskanih in elektronskih obrazcih oziroma prilogah, se upoštevajo tisti v tiskani obliki, navedeni v Obrazcu št. 1.
Vloge je potrebno vložiti na naslov: Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana. Kot pravočasne bodo upoštevane vloge, ki bodo oddane do roka za oddajo vlog skladno s spodnjimi določbami, tj. do vključno 6. 1. 2025.
Vloga se lahko odda po pošti ali osebno. Če se vloga pošlje priporočeno po pošti, se za dan oddaje vloge šteje datum oddaje na pošto (poštni žig). Če se vloga pošlje z navadno pošiljko, se za dan oddaje šteje dan, ko ministrstvo vlogo prejme. Osebno se vloga lahko odda v sprejemni pisarni ministrstva, na lokaciji Kotnikova ulica 5, Ljubljana, od 9. do 15.30 (v petek do 14.30), na zadnji dan za oddajo vlog pa do 12. ure.
Merilo za pravočasno prispelo vlogo je poštni žig, odtisnjen na ovojnici, ki za obravnavo ne sme biti kasnejši od datuma roka za predložitev vlog. V primeru, da iz ovojnice ne bo razviden datum na poštnem žigu in v primeru neposredne predložitve vloge na sedežu ministrstva, pa velja datum, vpisan na potrdilu ministrstva o prejemu pošiljke, ki prav tako ne sme biti kasnejši od datuma roka za predložitev vlog.
Kot pravočasne bodo upoštevane vloge, ki bodo, ne glede na način dostave, prispele v vložišče ministrstva najkasneje do roka za oddajo vlog, in sicer na način, da bo iz pošiljke jasno razviden točen datum in ura oddaje vloge. V nasprotnem primeru strokovna komisija prepozne vloge ne bo obravnavala in jo bo s sklepom predstojnika ministrstva zavrgla ter neodprto vrnila pošiljatelju.
12. Zahteve glede zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027, ki jim mora zadostiti upravičenec v skladu s 50. členom Uredbe 2021/1060/EU in navodili organa upravljanja: izbrani prijavitelj oziroma konzorcijsko partnerstvo mora zadostiti zahtevam glede informiranja in obveščanja javnosti skladno s 47. in 50. členom Uredbe 2021/1060/EU, veljavnimi Navodili organa upravljanja na področju zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–20272 in Priročnika celostne grafične podobe evropske kohezijske politike 2021-20273.
2 Navodila organa upravljanja na področju zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027: https://evropskasredstva.si/app/uploads/2023/03/Navodila_za_komuniciranje_EKP_2021-27_Podpisano.pdf
3 Evropska sredstva povezujejo – celostna grafična podoba 2021-2027: https://evropskasredstva.si/app/uploads/2023/03/ESP-CGP-2021-2027_300323_koncna.pdf
13. Zahteve glede hranjenja dokumentacije o operaciji in spremljanje ter evidentiranje
Upravičenec bo dolžan zagotavljati dostopnost in hrambo celotne originalne dokumentacije, vezane na operacijo, in zagotavljati ministrstvu ter drugim nadzornim organom vpogled v navedeno dokumentacijo za potrebe preverjanj skladno s pravili Evropske unije in zakonodaje Republike Slovenije še deset let po njenem zaključku. V primeru neskladja rokov veljajo določila Uredbe (EU) 2021/1060/EU.
Upravičenec mora zagotoviti dostopnost do vseh dokumentov o izdatkih operacije za obdobje petih let od 31. decembra leta, v katerem je organ upravljanja opravil zadnje plačilo upravičencu, če ni drugače določeno z 82. členom Uredbe 2021/1060/EU oziroma predpisom, ki bi jo nadomestil.
V skladu s 74. členom Uredbe (EU) 2021/1060/EU mora upravičenec voditi in spremljati porabo sredstev za operacijo računovodsko ločeno na posebnem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi za vse transakcije v zvezi z operacijo, tako da je v vsakem trenutku zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev, ne glede na računovodska pravila Republike Slovenije. Navedeno ne velja za poenostavljene oblike nepovratnih sredstev, za kar pa bo upravičenec dolžan na istem stroškovnem mestu voditi in spremljati prejeta sredstva za operacijo.
14. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije nadzornim organom
Upravičenec mora omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem operacije. Nadzor se izvaja s strani ministrstva kot posredniškega organa, organa upravljanja, organa za potrjevanje, revizijskega organa ter drugih slovenskih in evropskih nadzornih in revizijskih organov, vključenih v izvajanje, upravljanje, nadzor ali revizijo operacije Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, predstavnikov Evropske komisije, Evropskega računskega sodišča in Računskega sodišča RS ter njihovih pooblaščencev (v nadaljevanju: nadzorni organi) ob smiselnem upoštevanju določbe 82. člena Uredbe 2021/1060/EU.
Upravičenec bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov sofinancirane operacije. V primeru preverjanja na kraju samem bo upravičenec moral omogočil vpogled v računalniške in računovodske programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem operacije ter v rezultate operacije (iz dokumentarnih in informacijskih sistemov). Upravičenec bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen, razen v primeru ko bo ministrstvo ali drug nadzorni organ opravil pregled na terenu brez predhodne najave. Upravičenec bo dolžan ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in redno obveščati ministrstvo o izvedenih ukrepih.
15. Varovanje osebnih podatkov, poslovnih skrivnosti in podatki o dejanskih lastnikih
Obdelujejo se le tisti osebni podatki, ki jih je potrebno obdelovati za izpolnjevanje zadevnih obveznosti, navedenih v Uredbi 2021/1060/EU, zlasti za spremljanje, poročanje, komuniciranje, objavljanje, vrednotenje, finančno poslovanje, preverjanje in revizije ter po potrebi za določanje upravičenosti udeležencev. Osebni podatki se obdelujejo v skladu z Uredbo (EU) 2016/679 oziroma Uredbo (EU) 2018/1725 Evropskega parlamenta in Sveta ter v skladu s Splošno uredbo o varstvu podatkov in Zakonom o varstvu osebnih podatkov. Več na spletni strani: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-gospodarstvo-turizem-in-sport/o-ministrstvu/ »Obvestilo posameznikom po 13. členu Splošne uredbe o varstvu osebnih podatkov glede obdelave osebnih podatkov«.
K varovanju osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti v skladu z vsakokratno veljavnim predpisom, ki ureja varstvo osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti, predvsem z Zakonom o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22) in Zakonom o poslovni skrivnosti (Uradni list RS, št. 22/19 – ZPosS), bo zavezan tudi prijavitelj, če bo vloga na javnem razpisu izbrana in podpisana pogodba. Dolžan bo zagotoviti podpisano izjavo o Varovanju osebnih podatkov za vsako osebo, ki bo pri njem zbirala, obdelovala ali kako drugače dostopala do osebnih podatkov (vključno pri delu z informacijskim sistemom organa upravljanja).
Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja razen tistih podatkov, ki jih prijavitelj posebej označi, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZDavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US, 7/18 in 141/22, v nadaljevanju: ZDIJZ), ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Prijavitelj mora pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo ministrstvo lahko domnevalo, da vloga po stališču prijavitelja ne vsebuje poslovnih skrivnosti in drugih izjem iz 6. člena ZDIJZ.
Namen obdelave osebnih podatkov, ki jih ministrstvu posredujejo prijavitelji oziroma prejemniki sredstev, je izvedba javnega razpisa ali javnega poziva, vodenje podatkov, evidenc, analiz in drugih zbirk za ministrstvo in nadzorne organe, in sicer o izidu javnega razpisa ali javnega poziva in o izvajanju pogodbe o (so)financiranju. Nadalje je namen obdelave osebnih podatkov tudi izdelava študij in vrednotenj, sodelovanje in priprava oziroma izdelava vlog v postopkih pred pristojnimi organi (postopki pred sodnimi, preiskovalnimi ali drugimi pristojnimi organi). Osebni podatki se bodo obdelovali tudi za namene učinkovitega delovanja informacijskih sistemov ali pripomočkov, ki jih uporablja ali jih je dolžno uporabljati ministrstvo.
Podatki o sofinanciranih operacijah, za katere je tako določeno s predpisi ali, ki so javnega značaja, se bodo objavili. Objavljen bo seznam upravičencev, ki bo obsegal navedbo upravičenca, naziv operacije, programsko območje upravičenca in znesek javnih virov financiranja operacije. Objave podatkov o operaciji in upravičencih do sredstev bodo izvedene v skladu z ZDIJZ.
Skladno z drugim odstavkom 69. člena Uredbe 2021/1060/EU je potrebno zagotavljati podatke o dejanskih lastnikih upravičenca in konzorcijskih partnerjev, pa tudi podatke o dejanskih lastnikih izvajalca/cev in podizvajalca/cev, kadar je upravičenec ali konzorcijski partner javni naročnik v skladu z Zakonom o javnem naročanju (ZJN 3). Dejanski lastniki so opredeljeni v Zakonu o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma. Kadar je upravičenec ali konzorcijski partner zavezan k vpisu podatkov v Register dejanskih lastnikov, ki ga vzdržuje in upravlja Agencija Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve (AJPES), se šteje, da so podatki o njihovih dejanskih lastnikih razvidni iz omenjenega registra. Za ostale primere pa bo upravičenec s podpisom pogodbe o financiranju zavezan, da na poziv ministrstva in v roku, postavljenem v pozivu, ministrstvu posreduje te podatke. Potrebno je zagotavljati naslednje podatke dejanskih lastnikov: ime, priimek, datum rojstva in ID za DDV oziroma davčno številko.
S prijavo na javni razpis se prijavitelj strinja, da javni uslužbenci z namenom preverjanja vloge in odločitve o sofinanciranju vpogledajo v vlogo ter vključno v tiste njene dele, ki so označeni kot poslovna skrivnost, saj je vpogled v te dele potreben za izdelavo ocene vloge in izpolnjenosti pogojev s strani ministrstva.
16. Zahteve glede spremljanja in vrednotenja doseganja ciljev in kazalnikov operacije
Izbrani prejemnik bo za namen spremljanja in vrednotenja operacije dolžan spremljati in ministrstvu zagotavljati podatke o doseganju kazalnikov, ciljev in rezultatov operacije.
Cilj operacije je vzpostavitev in uspešno delovanje krovne organizacije na področju socialne ekonomije, s poudarkom na socialnih podjetjih, kar se dokazuje ob zaključku operacije.
Prijavitelj mora v vlogi opredeliti specifične kazalnike aktivnosti, ki so navedeni v 7. točki razpisne dokumentacije javnega razpisa in v točki 2.5 Obrazca št. 1 vloge na javni razpis, pri čemer mora upoštevati zahtevane minimalne ciljne vrednosti kazalnikov aktivnosti. Poleg teh lahko prijavitelj v vlogi opredeli še dodatne kazalnike aktivnosti. Kazalniki aktivnosti se opredelijo v vlogi na javni razpis, kjer se navedejo tudi predvidena dokazila o izpolnjevanju kazalnikov. Doseganje kazalnikov se bo dokazovalo ob zaključku operacije.
V primeru, da upravičenec tekom izvajanja operacije in ob zaključku operacije ne bo dokazal uresničitev načrtovanega cilja in/ali vrednosti kazalnikov (tako obveznih kot dodatnih) v celoti, lahko ministrstvo zahteva vračilo že izplačanih sredstev oziroma sorazmernega dela sredstev za nerealizirani del cilja in/ali kazalnikov, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije.
V primeru, da med izvajanjem operacije pride do sprememb, ki bi vplivale na oceno vloge tako, da bi se ocena znižala pod prag za sofinanciranje operacije, ministrstvo lahko odstopi od pogodbe o dodelitvi sredstev ter zahteva vrnitev izplačanih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun končnega prejemnika do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije.
17. Načelo »ne škoduj bistveno« (DNSH) v smislu člena 17 Uredbe (EU) 2020/852 in spodbujanje trajnostnega razvoja
Prijavitelj mora pri pripravi operacije upoštevati »načelo, da se ne škoduje bistveno«, kar pomeni, da se ne podpirajo ali izvajajo gospodarske dejavnosti, ki bistveno škodujejo kateremu koli od okoljskih ciljev v smislu člena 17 Uredbe (EU) 2020/852:
– operacija ne bo povzročila znatnih emisij toplogrednih plinov,
– operacija ne bo imela negativnih vplivov na podnebje (na trenutno in pričakovano stanje),
– operacija nima negativnih vplivov na trajnostno rabo in varstvo vodnih in morskih virov,
– operacija je skladna s konceptom krožnega gospodarstva (zmanjševanje odpadkov, kaskadna raba, daljše kroženje snovnih zank, uporaba najboljših tehnologij …),
– operacija ne bo znatno povečala emisij, onesnaževala v zrak, vodo ali tla (izvedba investicij v skladu s prostorskimi načrti, poslovanje v skladu z normativi in standardi …),
– operacija ne bo bistveno škodljiva za varstvo in ohranjanje biotske raznovrstnosti in ekosistemov.
Pri tem se upoštevata tako okoljski vpliv same dejavnosti kot okoljski vpliv proizvodov in storitev, ki jih ta dejavnost zagotavlja, v njihovem celotnem življenjskem ciklu, pri čemer se zlasti upošteva proizvodnja, uporaba in konec življenjske dobe teh proizvodov in storitev.
18. Zagotavljanje enakih možnosti in trajnostnega razvoja v skladu z Uredbe 2021/1060/EU
Upravičenec bo moral zagotoviti spodbujanje enakih možnosti moških in žensk ter preprečiti vsakršno diskriminacijo, zlasti v zvezi z dostopnostjo za invalide, med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru predmetnega javnega razpisa, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti, in Uredbo 2021/1060/EU. Aktivnosti potekajo v skladu s Postopkovnikom za izvajanje Listine Evropske unije o temeljnih pravicah in Konvencije Združenih narodov o pravicah invalidov, ki je objavljen na spletni strani organa upravljanja. Prijavitelj v prijavnem obrazcu pojasni, kako bo zagotovil dostopnost storitev osebam z različnimi oviranostmi. To vključuje ureditev prostorske dostopnosti, tehnične in komunikacijske prilagoditve ter druge storitve. Z navedenimi ukrepi želimo omogočiti enakopravno dostopnost storitev vsem uporabnikom.
Upravičenec bo moral cilje operacije uresničevati v skladu z načelom trajnostnega razvoja in ob spodbujanju cilja Evropske Unije o ohranjanju, varovanju in izboljšanju kakovosti okolja, ob upoštevanju načela onesnaževalec plača, v skladu z Uredbo (EU) 2021/1060/EU in ob upoštevanju ciljev ZN glede trajnostnega razvoja in Pariškega sporazuma.
19. Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja operacije ali izvajanja operacije prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti: če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja operacije ali izvajanja operacije prišlo do resnih napak, nepravilnosti, suma goljufij,nasprotja interesov, pojava korupcije ali kršitve drugih obveznosti, ali pa upravičenec ministrstva ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani oziroma, da je posredoval neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev ministrstva o dodelitvi sredstev ali da je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo ministrstvo odstopilo od pogodbe, upravičenec pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije. Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
20. Posledice, če se ugotovi, da aktivnosti na operaciji niso bile skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije: če se ugotovi, da aktivnosti na operaciji niso bile skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije, bo ministrstvo odstopilo od pogodbe, upravičenec pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije.
21. Posledice, če se ugotovi dvojno financiranje operacije ali da je višina financiranja operacije presegla maksimalno dovoljeno stopnjo oziroma znesek pomoči: če se ugotovi, da aktivnosti na operaciji niso bile skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije, bo ministrstvo odstopilo od pogodbe, upravičenec pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na njegov transakcijski račun do dneva vračila sredstev v državni proračun Republike Slovenije.
22. Razpoložljivost razpisne dokumentacije: vsi potrebni podatki in navodila, ki bodo omogočila izdelavo popolne in pravilne vloge za dodelitev sredstev, so navedeni v razpisni dokumentaciji, ki bo od dneva objave javnega razpisa dalje objavljena na spletni strani MGTŠ: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-gospodarstvo-turizem-in-sport/javne-objave/.
23. Dodatne informacije
Dodatne informacije v zvezi s pripravo prijav in pojasnila k razpisni dokumentaciji so prijavitelju dosegljive na podlagi pisnega zaprosila, posredovanega na elektronski naslov: gp.mgts@gov.si.
Vprašanja morajo prispeti na zgornji naslov najkasneje tri delovne dni pred iztekom roka za oddajo vloge. Ministrstvo bo objavilo odgovore na vprašanja najkasneje en delovni dan pred iztekom roka za oddajo vloge, pod pogojem, da je bilo vprašanje posredovano pravočasno. Vprašanja, ki ne bodo pravočasna, ne bodo obravnavana. Objavljeni odgovori na vprašanja postanejo sestavni del razpisne dokumentacije. Vprašanja in odgovori bodo javno objavljeni na spletnem naslovu: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-gospodarstvo-turizem-in-sport/javne-objave/.
Vprašanja in odgovori bodo objavljeni na spletni strani, zato bodite pri postavljanju vprašanj pazljivi, da v njih ne razkrivate morebitnih osebnih podatkov, poslovnih skrivnosti in drugih podatkov, ki ne smejo biti javno objavljeni.
Potencialni prijavitelji bodo o vseh novostih sproti obveščeni preko spletne strani: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-gospodarstvo-turizem-in-sport/javne-objave/.
Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport