Št. 4300-67/2024-1630-24 Ob-3358/24, Stran 2659
Republika Slovenija, Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj, Kotnikova 5, Ljubljana
Revitalizacija objektov javne infrastrukture na obmejnih problemskih območjih za leto 2025
1. Pravne podlage
Pogodbeni stranki soglašata, da so del pogodbenega prava tudi naslednji predpisi in dokumenti:
– Zakon o spodbujanju skladnega razvoja (ZSRR-2; Uradni list RS, št. 20/11, 57/12, 46/16 in 18/23 – ZDU-1O),
– Zakon o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23),
– Proračun Republike Slovenije za leto 2025 (DP2025) (Uradni list RS, št. 123/23),
– Zakon o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2024 in 2025 (ZIPRS2425) (Uradni list RS, št. 123/23 in 12/24),
– Uredba o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11),
– Pravilnik o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22 in 106/23),
– Zakon o javnem naročanju (ZJN-3) (Uradni list RS, št. 91/15, 14/18, 121/21, 10/22, 74/22 – odl. US, 100/22 – ZNUZSZS, 28/23 in 88/23 – ZOPNN-F),
– Zakon o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2) (Uradni list RS, št. 163/22),
– Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije (ZIntPK) (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri),
– Uredba o izvajanju ukrepov endogene regionalne politike (Uradni list RS, št. 16/13, 78/15, 46/19 in 63/23),
– Uredba o določitvi obmejnih problemskih območij (Uradni list RS, št. 22/11, 97/12, 24/15, 35/17, 101/20, 112/22 in 92/24),
– Program razvojnih spodbud za obmejna problemska območja v obdobju 2022–2025 (št. 30301-1/2022/3, z dne 10. 2. 2022 ter št. 30301-2/2024/4 z dne 5. 9. 2024).
2. Naziv in sedež organa, ki dodeljuje sredstva: neposredni proračunski uporabnik je Republika Slovenija, Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj, Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo). Ministrstvo nastopa pri izvedbi tega javnega razpisa v vlogi nosilnega organa in izvajalca javnega razpisa.
3. Namen, predmet, cilji in kazalniki javnega razpisa
Namen javnega razpisa
Namen javnega razpisa je revitalizacija zapuščenih, delno zapuščenih in nevzdrževanih objektov javne infrastrukture na obmejnih problemskih območjih (OPO) z namenom ohranjanja in obnavljanja naselbinske dediščine, funkcijskega dopolnjevanja z novimi centralnimi dejavnostmi, oskrbnimi in drugimi storitvami ter podjetniškimi iniciativami, v katere se vključuje čim več lokalnega prebivalstva in prebivalstva izven lokalnega območja.
Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa zajema sofinanciranje revitalizacije zapuščenih, delno zapuščenih in nevzdrževanih objektov javne infrastrukture, pri čemer revitalizacija pomeni obnovo objekta1, nakup notranje opreme za delovanje različnih dejavnosti v objektu, pripravo vizije razvoja revitaliziranega objekta, informiranje in obveščanje javnosti o projektu, ki je predmet vloge na javni razpis oziroma promocija občine prijaviteljice ter izvedbo delavnic, dogodkov, prireditev v povezavi z novimi storitvami, funkcijami oziroma dejavnostmi v obnovljenih, revitaliziranih ali zgrajenih objektih javne infrastrukture.
1 V okviru obnove objekta je do sofinanciranja upravičena tudi morebitna širitev ali nadgradnja objekta. Predmet javnega razpisa ni obnova objektov, v katerih se dejavnosti že izvajajo, razen v primeru, da bi se z obnovo objekta vzpostavili novi, dodatni prostori za dejavnosti, ki se v obstoječih prostorih objekta še ne izvajajo.
Predmet javnega razpisa je lahko tudi sofinanciranje gradnje nadomestnega objekta javne infrastrukture, v kolikor obnova obstoječega objekta zaradi tehničnih, ekonomskih in drugih razlogov ni izvedljiva2.
2 V tem primeru je do sofinanciranja upravičena rušitev obstoječega objekta ter gradnja nadomestnega objekta na lokaciji porušenega objekta. Gradnja novega objekta brez rušitve obstoječega objekta ni upravičena do sofinanciranja.
V okviru revitaliziranih objektov se bodo vzpostavili infrastrukturni pogoji za dejavnosti, kot na primer:
– večnamenske dvorane,
– dnevne in oskrbne centre,
– mladinske centre,
– centre za krepitev kompetenc mladih in starejših,
– podjetniške inkubatorje,
– prostore sodela oziroma co-working prostore,
– centre za delo na daljavo z videokonferenčnimi prostori,
– krepitev varstva kulturne dediščine,
– muzeje,
– turistično informacijske centre idr.
Kot upravičena investicija se za namen javnega razpisa upošteva:
– celovita obnova (gradnja) objekta (energetska ter protipotresna gradnja oziroma obnova, elektro-inštalacije, vodovodne inštalacije, vgradnja stavbnega pohištva in strehe ter vsa ostala gradbeno-obrtniška dela, ki so potrebna za vzpostavitev funkcionalnosti objekta),
– izvedba ukrepov trajnostne naravnanosti projekta oziroma zelene/modre infrastrukture,
– notranja oprema objekta,
– prometna infrastruktura3 (izgradnja oziroma ureditev objektu pripadajočih parkirišč, izgradnja oziroma ureditev navezave prometne infrastrukture objekta na dostopno/e cesto/e4),
3 Objekt, ki nima urejene ustrezne cestne povezave oziroma dostopi do objekta niso ustrezno urejeni (in se ne bodo uredili tekom izvedbe projekta, ki je predmet vloge na javni razpis), ni upravičen do sofinanciranja.
4 Do sofinanciranja je upravičena le tista infrastruktura, ki je potrebna za vzpostavitev funkcionalnosti objekta. Gradnja dostopne ceste do objekta ni upravičena do sofinanciranja. Do sofinanciranja je upravičena navezava od objekta do dostopne ceste (na primer priključek, ki vodi od objekta do najbližje dostopne ceste).
– energetska infrastruktura5 (omrežja in objekti za prenos in distribucijo električne energije, omrežja in objekti za prenos in distribucijo zemeljskega plina, cevovodi za toplo vodo, paro in stisnjen zrak),
5 Do sofinanciranja je upravičena le tista infrastruktura, ki je potrebna za vzpostavitev funkcionalnosti objekta (zgolj na primer priključek od objekta do najbližjega omrežja za prenos in distribucijo električne energije).
– komunalna infrastruktura6 (vodovodna in kanalizacijska infrastruktura in objekti za ravnanje z odpadki),
6 Do sofinanciranja je upravičena le tista infrastruktura, ki je potrebna za vzpostavitev funkcionalnosti objekta (zgolj na primer priključek od objekta do najbližjega vodovodnega oziroma komunalnega omrežja). Morebitna nadgradnja obstoječe čistilne naprave, ki bi bila potrebna zaradi priključitve revitaliziranega objekta v kanalizacijsko omrežje, ni upravičena do sofinanciranja. Morebitna gradnja ali nadgradnja (male) čistilne naprave, ki je (bo) namenjena za čiščenje komunalnih odpadkov zgolj objekta, ki je predmet vloge na javni razpis, je upravičena do sofinanciranja.
– infrastruktura za telekomunikacije7 (prenosni in distribucijski telekomunikacijski vodi, telekomunikacijski objekt),
7 Do sofinanciranja je upravičena le tista infrastruktura, ki je potrebna za vzpostavitev funkcionalnosti objekta (zgolj na primer priključek od objekta do najbližjega telekomunikacijskega voda).
– vizija razvoja z načrtom upravljanja revitaliziranega objekta,
– informiranje in obveščanje javnosti o projektu, ki je predmet vloge na javni razpis ter promocija občine prijaviteljice (v obliki izvedenih javnih prireditev, sejmov ipd.) ter
– izvedba delavnic, dogodkov, prireditev v povezavi z novimi storitvami, funkcijami oziroma dejavnostmi v obnovljenih, revitaliziranih ali zgrajenih objektih javne infrastrukture.
Do sofinanciranja so upravičeni tudi drugi ukrepi, ki se nanašajo na ureditev površin objekta, ki je predmet vloge na javni razpis, ob pogoju, da je lastnica teh površin občina. Ti ukrepi so na primer: gradnja opornih zidov (če je gradnja potrebna za zaščito površin objekta), čiščenje in odvoz odpadkov, niveliranje površin, rušenje morebitnih obstoječih objektov in drugo.
Upravičena je tista investicija, ki je po zaključku celovita, kar pomeni, da ima objekt po zaključku projekta zagotovljeno vso potrebno infrastrukturo za nemoteno delovanje (npr. urejena cestna povezava, kanalizacijsko omrežje priključeno na čistilno napravo ipd.). Infrastruktura, ki je predmet sofinanciranja, mora biti v lasti končnega prejemnika še najmanj osem let od datuma zaključka projekta.
Cilji javnega razpisa
Cilj javnega razpisa je, da se v revitaliziranih objektih vzpostavijo raznovrstne dejavnosti, ki krepijo podjetniški, turistični, kulturni, socialni, zdravstveni, izobraževalni ipd. potencial, s čimer se naslavlja problematika odliva delovno aktivnega prebivalstva, slabšanja demografskega potenciala ter slabšanja opremljenosti z oskrbnimi (in storitvenimi) dejavnostmi na OPO.
Vzpostavljeni infrastrukturni pogoji v revitaliziranih objektih bodo osnova za ohranjanje, oživljanje in krepitev, na primer:
– medgeneracijskega druženja, družabnih aktivnosti in dogodkov,
– kulturno-umetniških, športnih in drugih prostočasnih dejavnost lokalnega prebivalstva,
– javnih storitev splošnega pomena in tržnih oskrbnih storitev z manjšim ali brez tržnega interesa (trgovina, pošta, bankomat, lekarna ipd.),
– podjetniških iniciativ lokalnega prebivalstva, razvoja podjetniških idej in zagonskih podjetij (start-upov),
– krepitev kompetenc mladih in starejših prebivalcev,
– socialnega podjetništva in razvoja družbenih inovacij,
– ohranjanja in oživljanja rokodelskih dejavnosti,
– prodaje lokalnih proizvodov in storitev ter živil za prebivalce in turiste,
– izboljšanja funkcionalne, digitalne, finančne, zdravstvene, energetske in drugih pismenosti odraslih,
– izobraževalnih vsebin na področju naravne in kulturne dediščine s sodobnimi interaktivnimi načini predstavitve, kot je virtualna resničnost,
– varstva kulturne dediščine,
– turistične ponudbe in turističnih dejavnosti,
– dejavnosti in aktivnosti za otroke in mladino itd.
Kazalniki javnega razpisa
Kazalniki učinka po tem javnem razpisu so:
– število podprtih investicijskih projektov,
– število izvedenih ukrepov v smeri trajnostne naravnanosti projekta oziroma t. i. modre/zelene infrastrukture,
– število izdelanih vizij razvoja z načrtom upravljanja revitaliziranega objekta ter
– neto površina obnovljenih, revitaliziranih ali zgrajenih objektov javne infrastrukture8.
8 Neto površina je seštevek površin vseh prostorov v objektu oziroma vseh prostorov dela objekta. Vanjo je vključena površina bivalnih in nebivalnih prostorov, recimo balkoni, kleti, lože, garaže ipd.. Neto površina se meri v kvadratnih metrih (m2).
Kazalniki rezultata po tem javnem razpisu so:
– število novih storitev, funkcij ali dejavnosti9 v obnovljenih, revitaliziranih ali zgrajenih objektih javne infrastrukture;
9 Storitve, funkcije oziroma dejavnosti morajo biti namenjene širši javnosti.
– število izvedenih delavnic, dogodkov, prireditev v povezavi z novimi storitvami, funkcijami oziroma dejavnostmi v obnovljenih, revitaliziranih ali zgrajenih objektih javne infrastrukture.
Kazalnik učinka »število podprtih investicijskih projektov« predstavlja število zaključenih projektov in je v primeru uspešno zaključenega projekta enak 1. Enako velja za kazalnik učinka »število izdelanih vizij razvoja z načrtom upravljanja revitaliziranega objekta«.
Kazalnik rezultata »število novih storitev, funkcij ali dejavnosti v obnovljenih, revitaliziranih ali zgrajenih objektih javne infrastrukture« predstavlja število storitev, funkcij ali dejavnosti v revitaliziranih objektih – dejavnosti so na primerih opredeljene v 4. poglavju Namen, predmet, cilji in kazalniki javnega razpisa, podpoglavju Predmet javnega razpisa.
Kazalnik rezultata »število izvedenih delavnic, dogodkov, prireditev v povezavi z novimi storitvami, funkcijami oziroma dejavnostmi v obnovljenih, revitaliziranih ali zgrajenih objektih javne infrastrukture« predstavlja število delavnic, dogodkov, prireditev, ki bodo izvedene v okviru revitaliziranega objekta in bodo v povezavi z dejavnostmi, ki se bodo izvajale v revitaliziranem objektu.
Kazalniki učinka se bodo dokazovali ob zaključku projekta, kazalniki rezultata pa najkasneje tri leta po zaključku projekta.
Nedoseganje kazalnikov učinka je razlog za vračilo sredstev v celoti. Nedoseganje kazalnikov rezultata je lahko razlog za vračilo sredstev, pri čemer bo končni prejemnik sredstva lahko vračal sorazmerno glede na odstotek nedoseženega kazalnika rezultata10.
10 Vsakemu izmed v razpisu navedenih kazalnikov rezultata se določi 50 % delež v doseganju kazalnikov. To pomeni, da nedoseganje enega izmed kazalnikov rezultata lahko privede do vračila 50 % izplačanih nepovratnih sredstev. O morebitnem vračilu se bo presojalo od primer do primera, upoštevajoč razloge in dejstva, ki so privedla do nedoseganja kazalnika.
Podatki iz vloge bodo osnova za spremljanje pričakovanih rezultatov in bodo kot takšni tudi priloga pogodbe o sofinanciranju.
4. Območje izvajanja in ciljne skupine/končni prejemniki
Upravičeno območje izvajanja so glede na Uredbo o določitvi obmejnih problemskih območij (Uradni list RS, št. 22/11, 97/12, 24/15, 35/17, 101/20, 112/22 in 92/24) naslednje občine na območju Republike Slovenije: Ajdovščina, Apače, Bistrica ob Sotli, Bohinj, Bovec, Brda, Brežice, Cankova, Cerkno, Cirkulane, Črenšovci, Črna na Koroškem, Črnomelj, Divača, Dobrovnik, Dolenjske Toplice, Dravograd, Gorje, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Hrpelje - Kozina, Ilirska Bistrica, Jezersko, Kanal, Kobarid, Kobilje, Kočevje, Komen, Kostanjevica na Krki, Kostel, Kozje, Kranjska Gora, Kungota, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Loška dolina, Loški Potok, Lovrenc na Pohorju, Luče, Majšperk, Metlika, Mežica, Miren - Kostanjevica, Moravske Toplice, Muta, Ormož, Osilnica, Pesnica, Pivka, Podčetrtek, Podlehnik, Podvelka, Poljčane, Postojna, Preddvor, Prevalje, Puconci, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Razkrižje, Renče - Vogrsko, Ribnica na Pohorju, Rogašovci, Rogatec, Ruše, Selnica ob Dravi, Semič, Sežana, Slovenj Gradec, Solčava, Središče ob Dravi, Sveta Ana, Sveti Jurij ob Ščavnici, Sveti Tomaž, Šalovci, Šentjernej, Šmarje pri Jelšah, Tišina, Tolmin, Tržič, Velika Polana, Videm, Vipava, Vuzenica, Zavrč in Žetale.
Ciljna skupina javnega razpisa so podjetja, posamezniki (prebivalci, turisti), osebe javnega prava in vsi drugi uporabniki prostorov in storitev revitaliziranega objekta.
Končni prejemniki so samoupravne lokalne skupnosti (občine), ki so tudi prijavitelji/nosilci/investitorji projekta.11
11 V dokumentu se uporablja bodisi beseda »prijavitelj«, bodisi besedna zveza »končni prejemnik«. Beseda »prijavitelj« se uporablja v postopku prijave in obravnave vloge, besedna zveza »končni prejemnik« pa po podpisu pogodbe o sofinanciranju v fazi izvajanja projekta.
En prijavitelj lahko na javni razpis odda le eno vlogo za pridobitev nepovratnih sredstev.
5. Pogoji za ugotavljanje upravičenosti
| POGOJ | DOKAZILO IN NAČIN PREVERJANJA |
Splošni pogoji, ki jih mora izpolnjevati prijavitelj |
1 | Prijavitelj na dan oddaje vloge nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti v višini 50 eurov ali več do ministrstva, pri čemer neporavnane obveznosti izhajajo iz naslova pogodb o sofinanciranju oziroma o dodelitvi javnih sredstev in so bile kot neporavnane in zapadle spoznane z izvršilnim naslovom. | Posebna dokazila s strani prijavitelja niso potrebna.Izpolnjevanje pogoja preveri ministrstvo v lastnih evidencah. |
2 | V obdobju zadnjega leta, šteto za nazaj od dne objave javnega razpisa, prijavitelj nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti iz naslova obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, ki jih pobira davčni organ (v višini 50 eurov ali več na dan oddaje vloge). | Posebna dokazila s strani prijavitelja niso potrebna. Izpolnjevanje pogoja preveri ministrstvo pri Finančni upravi Republike Slovenije. Prijavitelj ministrstvu poda pooblastilo za pridobitev podatkov od Finančne uprave Republike Slovenije (Obrazec 5). |
3 | Med prijaviteljem in ministrstvom oziroma izvajalskimi institucijami ministrstva pri že sklenjenih pogodbah o sofinanciranju iz naslova nepovratnih javnih sredstev niso bile ugotovljene hujše nepravilnosti pri porabi javnih sredstev in izpolnjevanju ključnih pogodbenih obveznosti, zaradi česar je ministrstvo oziroma izvajalska institucija odstopila od pogodbe o sofinanciranju, od odstopa od pogodbe pa še ni preteklo 5 let. Pri povratnih sredstvih pa med prijaviteljem in ministrstvom oziroma izvajalskimi institucijami ministrstva pri že sklenjenih pogodbah ne sme priti do hujših kršitev pogodbenih obveznosti iz naslova pogodbe o poravnavi dolga. | Posebna dokazila s strani prijavitelja niso potrebna. Izpolnjevanje pogoja preveri ministrstvo v lastnih evidencah. |
4 | Za iste že povrnjene upravičene stroške in aktivnosti, ki so predmet sofinanciranja v tem razpisu, prijavitelj ni in ne bo pridobil sredstev iz drugih javnih virov (sredstev evropskega, državnega ali lokalnega proračuna) (prepoved dvojnega financiranja). | Preverjanje izpolnjevanja tega pogoja predstavlja priložena, podpisana in žigosana Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev (Obrazec 1). Prijavitelj s tem poda izjavo, da je s tem pogojem seznanjen in se z njim strinja. |
5 | Prijavitelj je občina. | Posebna dokazila s strani prijavitelja niso potrebna. Izpolnjevanje pogoja preveri ministrstvo ob pregledu vloge na javni razpis. |
6 | Prijavitelj je identificiran za namene DDV. | Prijavitelj poda izjavo, da je identificiran za namene DDV. Iz izjave mora biti razvidno, ali ima v okviru projekta pravico do odbitka DDV in v kolikšnem odstotku. (Obrazec 6). |
Posebni pogoji, ki jih mora izpolnjevati prijavitelj oziroma projekt |
1 | Načrtovana vrednost projekta mora znašati najmanj 200.000,00 EUR v tekočih cenah brez davka na dodano vrednost (oziroma v stalnih cenah brez davka na dodano vrednost, če je predvidena dinamika izvedbe projekta krajša od enega leta). | Razvidno iz vloge in investicijske dokumentacije. |
2 | S sredstvi tega javnega razpisa se lahko sofinancira 100 % upravičenih stroškov projekta (nepovratna sredstva) oziroma največ 1.000.000,00 EUR. | Razvidno iz vloge in investicijske dokumentacije. |
3 | Prijavitelj mora imeti pravico graditi oziroma posegati v prostor v skladu z veljavno gradbeno zakonodajo. Pravnomočno gradbeno dovoljenje za celoten projekt, ki je predmet vloge na javni razpis, mora biti pridobljeno najkasneje do dne 31. 3. 2025. | Ta pogoj se nanaša tako na gradnjo, kot tudi obnovo objekta. Izpolnjevanje pogoja se preverja na podlagi vlogi priložene kopije ustreznega pravnomočnega dovoljenja za poseg v prostor za celotno investicijo, pri čemer se mora dovoljenje glasiti na prijavitelja oziroma izjave prijavitelja, da bo pravnomočno gradbeno dovoljenje pridobil najkasneje do dne 31. 3. 2025. Pravnomočnost gradbenega dovoljenja za poseg v prostor mora biti razvidna iz potrdila upravne enote (žig o pravnomočnosti ne zadošča). V primeru, da za izvedbo projekta ni potrebno pridobiti gradbenega dovoljenja, mora prijavitelj priložiti potrdilo upravne enote, da gradbeno dovoljenje ni potrebno12. |
4 | Objekt, del objekta, zemljišče oziroma zemljišče z delom objekta, ki je predmet projekta na javni razpis, mora biti ob oddaji vloge načeloma v lasti prijavitelja. Dopuščena je tudi možnost, da objekt, del objekta, zemljišče oziroma zemljišče z delom objekta, ki je predmet projekta na javni razpis, ni v lasti prijavitelja. V tem primeru mora prijavitelj vlogi na javni razpis priložiti ali pogodbo o najemu ali pogodbo o ustanovitvi stavbne pravice ali koncesijsko pogodbo sklenjeno med prijaviteljem in lastnikom zemljišča ali služnostno pravico za gradnjo ali dokazilo, da je prijavitelj določen za upravljavca v skladu z 11. členom Zakona o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti (Uradni list RS, št. 11/18, 79/18 in 78/23 – ZORR), s trajanjem še najmanj osem let od datuma zaključka projekta. | Lastništva zemljišč se v primeru priloženega pravnomočnega gradbenega dovoljenja ne dokazuje posebej. Lastništvo zemljišč se v primeru, da gradbeno dovoljenje ni potrebno oziroma bo skladno z zgoraj navedenim predloženo najkasneje do dne 31. 3. 2025, dokazuje z izpisom iz zemljiške knjige, iz katerega je razvidno, da je predlog za vpis vložen oziroma potrjen in da ni nobenega drugega predloga za vpis v zemljiško knjigo, ki bi imel prednostni vrstni red in bi predlagatelju onemogočil vknjižbo lastninske pravice brez bremen. V primeru, da so objekt, del objekta, zemljišče oziroma zemljišče z delom objekta v postopku nakupa s strani prijavitelja oziroma postopku najema, pridobivanja stavbne pravice, služnosti, mora prijavitelj vlogi priložiti npr. izjavo, podpisano s strani prijavitelja in lastnika zemljišča, da je zemljišče v postopku nakupa oziroma prodaje (pridobivanja služnosti ipd.) ter izpis iz zemljiške knjige za zemljišče, ki je predmet nakupa oziroma prodaje. Nakup (najem, služnost ipd.) mora biti urejen v takem roku, da bo končni prejemnik lahko pravnomočno gradbeno dovoljenje pridobil najkasneje v roku, opredeljenem v javnem razpisu. |
5 | Prijavitelj mora v investicijski dokumentaciji in prijavnem obrazcu izkazovati ustrezno kadrovsko sposobnost za izvajanje projekta. | Izpolnjevanje pogoja se preverja na podlagi navedb v vlogi. Preverja se navedba imena in priimka, delovnega mesta, referenc z enakimi oziroma podobnimi investicijami, kot je projekt, ki je predmet vloge na javni razpis (katere investicije, njihova vrednost) ter opis delovnih izkušenj posameznega člana projektne skupine. |
6 | Projekt mora biti skladen z namenom, ciljem in predmetom javnega razpisa. | Skladnost se ugotavlja iz podatkov v vlogi in prijavnem obrazcu. |
7 | Projekti, katerih aktivnosti bodo/bi bile na dan oddaje vloge na javni razpis že zaključene, niso upravičeni do sofinanciranja. | Izpolnjevanje tega pogoja se ugotavlja na podlagi dokumentov iz vloge ter z morebitno izvedbo kontrole na kraju samem. |
8 | Prijavitelj mora imeti za projekt zaključeno finančno konstrukcijo oziroma ob upoštevanju virov po tem javnem razpisu zagotovljene vire za izvedbo celotnega projekta. | Če je dinamika investiranja projekta daljša od enega leta mora biti finančna konstrukcija izražena v tekočih cenah. V primeru, ko je dinamika investiranja projekta krajša od enega leta, je lahko finančna konstrukcija izražena v stalnih cenah (Uredba o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ (Uradni list RS, št. 60/06, 54/10 in 27/16)). Izpolnjevanje tega pogoja se ugotavlja iz investicijske dokumentacije in vloge. |
9 | Projekt mora imeti vnaprej določeno trajanje ter določen začetek in konec izvajanja. | Izpolnjevanje tega pogoja se ugotavlja iz dokumentacije vloge. |
10 | Projekt mora biti ustrezno opredeljen v veljavnem aktu o proračunu prijavitelja, in sicer v načrtu razvojnih programov (v nadaljnjem besedilu: NRP) – tretji del proračuna. Naziv projekta, zneski in viri financiranja morajo biti v investicijskem dokumentu, v obrazcih vloge in v NRP skladni. V nasprotnem primeru mora prijavitelj priložiti podpisno izjavo, da bo najkasneje do vložitve prvega zahtevka za izplačilo uskladil NRP oziroma posebni del proračuna. Dokazilo o usklajenosti je prijavitelj dolžan posredovati najkasneje ob prvem zahtevku za izplačilo. | Izpolnjevanje tega pogoja se ugotavlja na podlagi Obrazca 2 in dokumentov iz vloge. |
11 | Za projekt mora biti izdelana in s strani pristojnega organa prijavitelja potrjena investicijska dokumentacija v skladu z določili Uredbe o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ (Uradni list RS, št. 60/06, 54/10 in 27/16). Prijavitelj mora k vlogi predložiti podpisan(e) in žigosan(e) sklep(e) o potrditvi investicijske dokumentacije. | Izpolnjevanje tega pogoja se ugotavlja na podlagi dokumentov iz vloge. Podpisani in žigosani sklep o potrditvi posamezne investicijske dokumentacije mora vsebovati: – datum, – številko sklepa, – naziv projekta, – vrednost projekta v tekočih cenah (oziroma stalnih cenah v primeru, da se projekt izvaja manj kot eno leto) ter – vire financiranja projekta. V vrednost projekta v tekočih cenah (oziroma stalnih cenah v primeru, da se projekt izvaja manj kot eno leto) se ne upošteva vrednost tistega DDV, ki si ga končni prejemnik lahko povrne. |
12 | V okviru projekta morajo biti izvedeni najmanj trije ukrepi trajnostne naravnanosti projekta, kot na primer: – raba obnovljivih virov energije za npr. javno razsvetljavo, – vzpostavitev ekološkega otoka, – energetska samooskrba (sončna elektrarna, hranilnik električne energije), – energetsko učinkoviti viri ogrevanja, – zmanjševanje uporabe pitne vode, prečiščevanje in ponovna uporaba pitne vode, – ponovna uporaba gradbenega materiala, – vzpostavitev zbiralnika za ponovno uporabo odpadkov, – zbiranje in uporaba deževnice, – uporaba modularnega načina gradnje/obnove objekta, ki bo omogočal prilagodljivost samega objekta na prihodnje potrebe, – postavitev polnilnice za električna vozila, kolesa ipd. ali t. i. modre oziroma zelene infrastrukture kot na primer: – zasaditev dreves, – zasaditev medonosnih rastlin, – vzpostavitev skupnostnih vrtov in parkovnih površin, – zelena streha in/ali stena, – vzpostavitev vodnih površin (vodni kanali, ribniki, mokrišča, poplavne ravnice ipd.), – management padavinskih voda. | Projekt mora poleg celovite obnove oziroma gradnje objekta, izgradnje prometne, kanalizacijske, vodovodne ipd. infrastrukture vključevati izvedbo ukrepov trajnostne naravnanosti projekta oziroma zelene/modre infrastrukture. Izvesti je potrebno najmanj tri ukrepe na področju trajnostne naravnanosti projekta in/ali modre oziroma zelene infrastrukture (torej tri ukrepe na enem ali obeh področjih), pri čemer je potrebno upoštevati, da se kot ukrep šteje le tisto, kar v skladu z zakonodajo o graditvi/obnovi objektov ni obvezno. V kolikor zakonodaja nalaga postavitev npr. sončne elektrarne, potem to ne moremo šteti kot ukrep trajnostne naravnanosti projekta – govorimo torej o nadgradnji ukrepov izven tega, kar že v osnovi v okviru gradnje/obnove objekta določa zakonodaja. Izgradnja meteorne kanalizacije se ne šteje kot eden izmed ukrepov na področju trajnostne naravnanosti projekta in/ali modre oziroma zelene infrastrukture, razen, če gre za management padavinskih voda: vrsta ukrepov, ki uporabljajo rastlinske ali talne sisteme, prepustne pločnike ali druge prepustne površine ali substrate, zbiranje in ponovna uporaba meteorne vode ali urejanje okolice za shranjevanje, infiltracijo padavinske vode in zmanjšanje pretokov v kanalizacijske sisteme ali v površinske vode ipd.. Ukrepi se morajo izvesti v/na objektu, ki je predmet vloge na javni razpis oziroma na objektu pripadajočih površinah. V primeru npr. sončne elektrarne dopuščamo možnost, da se jo postavi izven površin objekta (npr. na kakšnem drugem objektu), vendar samo ob pogoju, da je elektrarna namenjena le za potrebe delovanja objekta, ki je predmet vloge na javni razpis. Upoštevati je potrebno tudi, da se izvedba ukrepa, kot je npr. saditev dreves na npr. enem koncu objekta in saditev dreves na drugem koncu objekta šteje kot en ukrep. Enako velja npr. za vzpostavitev parka, v katerem bodo zasajene medovite rastline in drevesa – gre za en ukrep, to je vzpostavitev parkovne površine. Če pa se bo poleg parka vzpostavil na nekem drugem koncu objekta drevored, pa to lahko štejemo kot dva ukrepa. |
2 | Velikost objekta (neto površina) mora biti v okviru projekta, ki je predmet vloge na javni razpis, najmanj 100 m2. | Izpolnjevanje tega pogoja se ugotavlja na podlagi dokumentov iz vloge. |
3 | V objekt, ki je predmet vloge na javni razpis, morajo biti najkasneje tri leta po zaključku projekta umeščene najmanj tri dejavnosti. | Izpolnjevanje tega pogoja se ugotavlja na podlagi dokumentov iz vloge. Najmanj tri dejavnosti pomeni npr. mladinski center, podjetniški inkubator ter večnamenska dvorana. Zgolj npr. večnamenska dvorana tega pogoja ne izpolnjuje, pa čeprav bo namenjena izvajanju raznovrstnih dejavnosti, dogodkov in prireditev. Ureditev prostorov za občinsko upravo, oziroma inšpektorat ni upravičena do sofinanciranja in pogoja glede umestitve dejavnosti ne izpolnjuje. |
12 Kot potrdilo se šteje tudi sklep o zavrženju vloge za pridobitev gradbenega dovoljenja s strani upravne enote.
6. Odpiranje in pregled vlog ter način dopolnitve oziroma pojasnitve vlog
Vloge bo z vidika pravočasnosti, formalne ter vsebinske popolnosti in ustreznosti preverila in ocenila strokovna komisija za izvedbo javnega razpisa, imenovana s sklepom ministra (v nadaljnjem besedilu: strokovna komisija).
Odpiranje pravočasno prispelih vlog bo izvedeno najkasneje v osmih delovnih dneh po datumu za oddajo vlog. Odpiranje ne bo javno. Odpiranje se izvede z vpogledom vloge. O odpiranju strokovna komisija vodi zapisnik.
Vloge, ki na Ministrstvo ne bodo prispele pravočasno (to je do 16. ure dne 10. 1. 2025), bodo s sklepom zavržene.
Postopek odpiranja in pregleda vlog ter načina dopolnitve oziroma pojasnitve vlog je natančneje opredeljen v poglavju 12 razpisne dokumentacije.
7. Merila za ocenjevanje vlog ter postopek in način izbora projektov
Strokovna komisija bo formalno popolne in vsebinsko ustrezne vloge ocenila na podlagi naslednjih meril:
Merilo | Št. točk |
1 | Trajnostna raba lokacije, na kateri se izvaja projekt, ki je predmet vloge na javni razpis | 1 |
2 | Trajnostna naravnanost projekta, ki je predmet vloge na javni razpis | 2 |
3 | Celovitost obnove objekta | 3 |
4 | Koeficient razvitosti občin | 4 |
5 | Število vključenih dejavnosti | 5 |
6 | Obstoj dejavnosti revitaliziranega objekta v občini | 6 |
7 | Število izvedenih delavnic, dogodkov, prireditev v povezavi s storitvami, funkcijami oziroma dejavnostmi v obnovljenih, revitaliziranih ali zgrajenih objektih javne infrastrukture | 7 |
Maksimalno število točk je 100 točk.
Način uporabe in pomen posameznih meril za ocenjevanje vlog sta natančneje opredeljena v poglavju 14 razpisne dokumentacije.
8. Postopek ocenjevanja vlog
Vloge, ki bodo formalno in vsebinsko popolne, bo ocenila strokovna komisija. Ocenjevalni postopek bo temeljil na metodologiji in merilih za ocenjevanje/točkovanje vlog iz te razpisne dokumentacije (poglavje 14).
Vsako vlogo, ki bo formalno in vsebinsko popolna, bosta ocenila dva neodvisna ocenjevalca. V primeru razhajanja med ocenama se bo izvedlo usklajevanje ocene med obema ocenjevalcema. V kolikor se bosta oceni še vedno razlikovali, bo vlogo ocenil tretji ocenjevalec. Končna ocena se bo oblikovala na osnovi dveh enakih ocen in jo bo potrdila strokovna komisija.
Projekt lahko doseže največ 100 točk. Prijavitelj za projekt, ki je pridobil manj kot 30 točk, v nobenem primeru ne more pridobiti nepovratnih sredstev. Sredstva se vlogam, ki so dosegle prag, dodeljujejo po vrsti od najvišje do najnižje ocenjene. Vloge, ki ne dosežejo navedenega praga točk, se s sklepom zavrnejo.
V primeru enakega števila točk bodo imeli prednost tisti projekti, ki bodo pridobili več točk pri merilu 4, nato pri merilu 5, nato pri merilu 6, nato pri merilu 7. V kolikor ima več projektov še vedno enako število točk, se upošteva vrstni red oddaje vlog (dan, ura, minuta).
9. Razpoložljiva sredstva javnega razpisa
Višina nepovratnih sredstev, ki so na razpolago za sofinanciranje projektov po tem javnem razpisu, znaša 4.700.000,00 EUR.
Koriščenje nepovratnih sredstev bo možno v proračunskem letu 2025. Sredstva se morajo porabiti v navedenem proračunskem letu13.
13 V finančnem načrtu sofinanciranja projekta se mora predvidena višina sofinanciranja MKRR prikazati le v letu 2025.
Z nepovratnimi sredstvi tega javnega razpisa se lahko sofinancira do 100 % upravičenih stroškov v okviru projekta.
Najvišja možna vrednost sofinanciranja ne sme presegati 1.000.000,00 EUR. Neupravičene stroške krije upravičenec sam.
Nepovratna sredstva po tem javnem razpisu so zagotovljena v proračunu Republike Slovenije, na proračunski postavki »231881 Dodatni ukrepi za problemska območja« ministrstva.
Višina razpisanih sredstev se lahko spremeni z objavo spremembe javnega razpisa v Uradnem listu RS do izdaje sklepov o izboru projektov.
Del razpisanih sredstev lahko ostane nedodeljen v primeru premajhnega števila ustreznih vlog.
Izplačila ministrstva so odvisna od razpoložljivosti proračunskih sredstev in programa ministrstva za ta namen. V kolikor bi bile ukinjene ali zmanjšane pravice porabe na proračunskih postavkah, lahko ministrstvo razveljavi javni razpis in izdane sklepe o izboru ali skladno s pogodbo o sofinanciranju določi novo pogodbeno vrednost ali dinamiko izplačil. Kolikor se izbrani prijavitelj ne strinja s predlogom ministrstva, se šteje da odstopa od vloge oziroma od pogodbe o sofinanciranju.
Ministrstvo lahko javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru projektov prekliče ali spremeni, z objavo v Uradnem listu Republike Slovenije.
V kolikor bo zaprošena višina sofinanciranja pozitivno ocenjenih vlog višja, kot je razpoložljivih sredstev, bodo vloge izbrane do porabe sredstev.
Vloge se za sofinanciranje potrjujejo po vrstnem redu višine prejetih točk v postopku ocenjevanja vlog, skladno z merili. V primeru, ko v okviru javnega razpisa ni na voljo dovolj razpoložljivih sredstev za podporo zadnje izmed vlog, ki je po izvedenem postopku ocenjevanja v vrsti za sofinanciranje, do celotnega, to je v višini zaprošenega sofinanciranja kot izhaja iz vloge, lahko ministrstvo prijavitelja pozove k izjavi oziroma opredelitvi do možnosti izvedbe projekta z zmanjšanim obsegom sofinanciranja. V kolikor prijavitelj potrdi, da sprejema zmanjšan obseg sofinanciranja za izvedbo projekta in da lahko zagotovi dodatna lastna sredstva ter ministrstvu posreduje izjavo o zaprtju finančne konstrukcije in o izvedbi projekta kljub zmanjšanemu obsegu sofinanciranja, ministrstvo izda sklep o izboru vloge z zmanjšanim obsegom sofinanciranja.
V kolikor se prijavitelj zadnje izmed vlog, ki je po izvedenem postopku ocenjevanja v vrsti za sofinanciranje, ne strinja z izvedbo projekta z manjšim obsegom financiranja, sredstva ostanejo nerazporejena.
10. Obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva
Za začetek projekta se šteje datum sklepa o potrditvi DIIP s strani pristojnega organa prijavitelja14.
14 Če gre za večfazni projekt, se začetek projekta prične z datumom sklepa o potrditvi novelacije investicijskega dokumenta, ki se novelira zaradi faze, ki je predmet projekta, ki se prijavlja na javni razpis.
Za zaključek izvajanja projekta se šteje zaključek vseh predvidenih aktivnosti iz vloge. Skrajni rok za zaključek izvajanja projekta v okviru javnega razpisa je 30. 10. 2026.
Obdobje upravičenosti stroškov se začne s 1. 1. 2023, vendar ne pred datumom sklepa o potrditvi DIIP s strani pristojnega organa ter zaključi z dnem 31. 10. 2025.
Skrajni rok za predložitev zadnjega ZZI v okviru javnega razpisa je 17. 11. 2025(s pogodbo o sofinanciranju se lahko določi kasnejši rok, če le-ta omogoča izplačilo ZZI v letu 2025). Upravičenost javnih izdatkov se zaključi z dnem 31. 12. 2026.
Dinamika izvajanja posameznega projekta oziroma upravičenosti stroškov se določi v pogodbi o sofinanciranju na podlagi podatkov iz vloge prijavitelja.
11. Shema in skladnost s pravili državnih pomoči: projekt na ravni prejemnika ne predstavlja elementov državne pomoči.
12. Upravičeni stroški
Upravičeni stroški se presojajo, določajo in dokazujejo v skladu z določili javnega razpisa in razpisne dokumentacije.
Stroški, ki niso opredeljeni kot upravičeni, so neupravičeni stroški projekta.
Upravičeni stroški tega javnega razpisa so:
1. obnova oziroma gradnja,
2. oprema in druga opredmetena in neopredmetena osnovna sredstva,
3. nakup nezazidanih zemljišč,
4. nakup zemljišča z objektom ali delom objekta15,
15 Nakup dela objekta oziroma zgolj nekaterih prostorov v objektu je prav tako lahko upravičen strošek.
5. nepovračljiv znesek davka na dodano vrednost (DDV),
6. storitve zunanjih izvajalcev za:
a. izdelavo projektne ter investicijske dokumentacije (razen dokumenta identifikacije investicijskega projekta (DIIP)),
b. izdelavo vizije razvoja revitaliziranega objekta,
c. arheološka izkopavanja,
d. varnostni načrt ter varstvo pri delu,
e. strokovni gradbeni nadzor ter
f. informiranje in obveščanje.
Podrobnejša opredelitev upravičenih stroškov ter način financiranja le-teh je del razpisne dokumentacije, poglavje 6.
13. Rok in način prijave na javni razpis
Rok za predložitev vloge v okviru tega javnega razpisa je najkasneje do 16. ure dne 10. 1. 2025.
Vlogo je potrebno poslati preko Spletnega odložišča velikih datotek (SOVD) na elektronski naslov Ministrstva za kohezijo in regionalni razvoj (gp.mkrr@gov.si) s pripisom »Ne odpiraj – vloga – Javni razpis Revitalizacija objektov javne infrastrukture na obmejnih problemskih območjih za leto 2025«.
Vsi stroški prijave na javni razpis bremenijo prijavitelja.
14. Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa
Prijavitelji bodo o rezultatih javnega razpisa obveščeni s sklepom najkasneje v roku devetdeset dni od datuma odpiranja vlog prispelih na javni razpis.
O dodelitvi sredstev s sklepom odloči predstojnik ministrstva.
Ministrstvo bo lahko za vse projekte, za katere bo izdan sklep o izboru projekta, izvedlo ogled projekta na terenu, da preveri resničnost podatkov, ki jih je prijavitelj navedel v vlogi. Prijavitelj bo o morebitnem ogledu projekta na terenu predhodno obveščen. V kolikor se dejansko stanje na terenu ne bo ujemalo s prikazom stanja v vlogi na javni razpis, ministrstvo ne bo pristopilo k podpisu pogodbe.
Prijavitelji bodo na podlagi sklepa o izboru projekta pozvani k podpisu pogodbe. Če se prijavitelj v roku osmih dni od prejema poziva na podpis pogodbe na poziv ne bo odzval, se bo štelo, da je umaknil vlogo za pridobitev sredstev. Pogodba o sofinanciranju bo pričela veljati z dnem, ko jo bosta podpisali obe pogodbeni stranki.
Rezultati predmetnega javnega razpisa so informacije javnega značaja in bodo po izdaji sklepov o izboru projektov objavljeni na spletni strani ministrstva.
V kolikor bo ugotovljeno neizpolnjevanje pogojev kadarkoli v času postopka javnega razpisa ali kadarkoli kasneje, se vloga zavrne, oziroma se pogodba s prijaviteljem ne podpiše, sklep o izboru pa odpravi, oziroma se že podpisana pogodba o izboru projekta razveže, ter od končnega prejemnika zahteva vračilo sredstev, skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva izplačila do dneva nakazila v proračun RS.
15. Zahteve glede hranjenja dokumentacije in spremljanja ter evidentiranja
Izbrani prijavitelj bo dolžan zagotavljati dostopnost in hrambo celotne originalne dokumentacije, vezane na projekt in zagotavljati ministrstvu in drugim nadzornim organom vpogled v navedeno dokumentacijo za potrebe bodočih preverjanj še 10 let po zaključku projekta.
Izbrani prijavitelj mora voditi in spremljati porabo sredstev za projekt računovodsko ločeno na posebnem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi za vse transakcije v zvezi s projektom, tako da je v vsakem trenutku zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev, ne glede na računovodska pravila Republike Slovenije.
16. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije nadzornim organom
Izbrani prijavitelj mora omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem projekta. Nadzor se izvaja s strani ministrstva, nacionalnega koordinatorja za revizijo (Urad za nadzor nad proračunom – UNP), nacionalnega koordinatorja za stroške (Ministrstvo za finance) in/ali drugih domačih nadzornih institucij (v nadaljnjem besedilu: nadzorni organi).
Izbrani prijavitelj bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov sofinanciranega projekta. V primeru preverjanja na kraju samem bo izbrani prijavitelj moral omogočil vpogled v računalniške in računovodske programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem projekta ter v rezultate projekta (iz dokumentarnih in informacijskih sistemov). Izbrani prijavitelj bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen, ministrstvo ali drug nadzorni organ pa lahko opravi pregled na terenu brez predhodne najave. Izbrani prijavitelj bo dolžan ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in redno obveščati ministrstvo o izvedenih ukrepih.
17. Zahteve glede zagotavljanja enakih možnosti in trajnostnega razvoja
Izbrani prijavitelj bo moral zagotoviti spodbujanje enakih možnosti moških in žensk ter preprečiti vsakršno diskriminacijo, zlasti v zvezi z dostopnostjo za invalide, med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru predmetnega javnega razpisa, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti.
Izbrani prijavitelj bo moral rezultate projekta uresničevati v skladu z načelom trajnostnega razvoja in ob spodbujanju cilja Evropske unije o ohranjanju, varovanju in izboljšanju kakovosti okolja.
18. Zahteve glede varovanja osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti
Varovanje osebnih podatkov, ki jih ministrstvu posredujejo prijavitelji bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja varovanje osebnih podatkov, vključno s Splošno uredbo GDPR in ZVOP-1.
Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja razen tistih podatkov, ki jih prijavitelj posebej označi, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja, ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Prijavitelj mora pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo ministrstvo razumelo, da vloga po stališču prijavitelja ne vsebuje poslovnih skrivnosti in drugih izjem iz 6. člena ZDIJZ.
Namen obdelave osebnih podatkov, ki jih ministrstvu posredujejo prijavitelji, je izvedba javnega razpisa, vodenje podatkov, evidenc, analiz in drugih zbirk za ministrstvo in nadzorne organe in sicer o izidu javnega razpisa in o izvajanju pogodbe o sofinanciranju. Nadalje je namen obdelave osebnih podatkov tudi izdelava študij in vrednotenj, sodelovanje in priprava oziroma izdelava vlog v postopkih pred pristojnimi organi (postopki pred sodnimi, preiskovalnimi ali drugimi pristojnimi organi). Osebni podatki se bodo obdelovali tudi za namene učinkovitega delovanja informacijskih sistemov ali pripomočkov, ki jih uporablja ali jih je dolžno uporabljati ministrstvo.
Podatki o sofinanciranih projektih, za katere je tako določeno s predpisi ali, ki so javnega značaja, se bodo objavili. Objavljen bo seznam izbranih prijaviteljev, ki bo obsegal navedbo izbranega prijavitelja, naziv projekta, programsko območje izbranega prijavitelja in znesek javnih virov financiranja projekta. Objave podatkov o projektih in izbranih prijaviteljev do sredstev bodo izvedene v skladu z ZDIJZ.
19. Zahteve glede spremljanja in vrednotenja doseganja ciljev in kazalnikov projekta
Prijavitelj mora v vlogi realno prikazati načrtovane cilje in kazalnike projekta. Podatki iz vloge za prijavo (prejete dokumentacije) bodo osnova za spremljanje pričakovanih rezultatov in bodo kot takšni tudi priloga pogodbe o dodelitvi sredstev.
V primeru, da med izvajanjem projekta pride do sprememb, ki bi vplivale na oceno vloge tako, da bi se ocena znižala pod prag sofinanciranih projektov, ministrstvo lahko odstopi od pogodbe o dodelitvi sredstev ter zahteva vrnitev izplačanih sredstev skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva izplačila do dneva nakazila v proračun RS.
V primeru, da izbrani prijavitelj v treh letih po zaključku projekta ne bo dokazal uresničitev načrtovanih kazalnikov rezultata v celoti, lahko ministrstvo zahteva vračilo že izplačanih sredstev oziroma sorazmernega dela sredstev za nerealizirane kazalnike rezultata projekta, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva izplačila do dneva nakazila v proračun RS.
20. Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja ali izvrševanja projektov prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti: v kolikor se ugotovi, da je v postopku potrjevanja projektov ali izvajanja projektov prišlo do resnih napak, nepravilnosti ali kršitve obveznosti ali pa izbrani prijavitelj ministrstva ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani oziroma, da je posredoval neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev ministrstva o dodelitvi sredstev ali da je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo ministrstvo odstopilo od pogodbe, izbrani prijavitelj pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva izplačila do dneva nakazila v proračun RS. Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
21. Posledice, če se ugotovi, da aktivnosti na projektu niso bile skladne s pravom Republike Slovenije: v kolikor se ugotovi, da aktivnosti na projektu niso bile skladne s pravom Republike Slovenije, bo ministrstvo odstopilo od pogodbe, izbrani prijavitelj pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva izplačila do dneva nakazila v proračun RS.
22. Posledice, če se ugotovi dvojno financiranje posameznega projekta ali, da je višina financiranja projekta presegla maksimalno dovoljeno stopnjo oziroma znesek pomoči
Dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ki so že bili povrnjeni iz katerega koli drugega vira, ni dovoljeno. V kolikor se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ministrstvo pogodbo odpove in zahteva vračilo že izplačanih sredstev skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva izplačila do dneva nakazila v proračun RS. Če je dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov namerno, se bo obravnavalo kot goljufija. Izbranemu prijavitelju se bo vrednost sofinanciranja po pogodbi znižala za vrednost vrnjenih zneskov iz naslova dvojnega uveljavljanja stroškov in izdatkov.
V kolikor se ugotovi, da je višina sofinanciranja projekta presegla maksimalno dovoljeno stopnjo, ministrstvo zahteva vrnitev preveč izplačanih sredstev skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva izplačila do dneva nakazila v proračun RS.
23. Pritožba: zoper sklep ministrstva pritožba ni dovoljena. Prijavitelj lahko v tridesetih dneh od vročitve sklepa ministrstva sproži upravni spor z vložitvijo tožbe na Upravno sodišče Republike Slovenije.
24. Dodatne informacije in obveščanje
Dodatne informacije v zvezi s pripravo prijav in pojasnila k razpisni dokumentaciji so prijavitelju dosegljive na podlagi pisnega zaprosila, posredovanega na elektronski naslov gp.mkrr@gov.si, s pripisom »za Javni razpis Revitalizacija objektov javne infrastrukture na obmejnih problemskih območjih za leto 2025«.
Vprašanja morajo prispeti na zgornji naslov najkasneje pet delovnih dni pred iztekom roka za oddajo vloge. Ministrstvo bo odgovore na vprašanja objavilo najkasneje tri delovne dni pred iztekom roka za oddajo vloge, pod pogojem, da je bilo vprašanje posredovano pravočasno. Vprašanja, ki ne bodo pravočasna, ne bodo obravnavana. Objavljeni odgovori na vprašanja postanejo sestavni del razpisne dokumentacije. Vprašanja in odgovori bodo javno objavljeni na spletnem naslovu https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-kohezijo-in-regionalni-razvoj/javne-objave-ministrstva-za-kohezijo-in-regionalni-razvoj/.
Vprašanja in odgovori bodo objavljeni na spletni strani, zato bodite pri postavljanju vprašanj pazljivi, da v njih ne razkrivate morebitnih osebnih podatkov, poslovnih skrivnosti in drugih podatkov, ki ne smejo biti javno objavljeni.
Potencialni prijavitelji bodo o vseh novostih sproti obveščeni preko spletne strani https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-kohezijo-in-regionalni-razvoj/javne-objave-ministrstva-za-kohezijo-in-regionalni-razvoj/.
Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj