Uradni list

Številka 18
Uradni list RS, št. 18/2025 z dne 21. 3. 2025
Uradni list

Uradni list RS, št. 18/2025 z dne 21. 3. 2025

Kazalo

614. Pravilnik o dodeljevanju pomoči za razvoj podjetništva in gospodarstva v Občini Idrija, stran 1888.

  
Na podlagi 7. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23), 21. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 27/08 – odl. US, 76/08, 79/09, 51/10, 84/10 – odl. US, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 76/16 – odl. US, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A, 80/20 – ZIUOOPE in 62/24 – odl. US) in 23. člena Statuta Občine Idrija (Uradni list RS, št. 75/10 – uradno prečiščeno besedilo, 107/13, 13/19 in 202/20) je Občinski svet Občine Idrija na 20. redni seji dne 13. 3. 2025 sprejel
P R A V I L N I K 
o dodeljevanju pomoči za razvoj podjetništva in gospodarstva v Občini Idrija 
I. SPLOŠNE DOLOČBE 
1. člen 
(vsebina pravilnika) 
S tem pravilnikom se določajo namen, upravičenci, pogoji in postopek dodeljevanja finančnih spodbud, nazor nad porabo dodeljenih sredstev ter ukrepi za razvoj gospodarstva v Občini Idrija (v nadaljevanju: občina).
2. člen 
(namen) 
Namen tega pravilnika je vzpostavitev učinkovitega podpornega okolja za potencialne podjetnike in delujoča podjetja v vseh fazah njihovega razvoja, povečanje možnosti za ustanavljanje novih podjetij, spodbujanje njihove rasti ter ustvarjanje novih delovnih mest.
3. člen 
(oblike in način dodelitve sredstev) 
Pomoči po tem pravilniku so nepovratna sredstva, ki se dodeljujejo v obliki dotacije
Sredstva po tem pravilniku se dodelijo za pomoč de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L št. 2023/2831 z dne 15. 12. 2023).
Pomoči se dodeljujejo po pravilu de minimis, kar pomeni, da skupni znesek pomoči, dodeljene enotnemu podjetju, ne sme presegati 300.000 EUR v obdobju zadnjih treh let, ne glede na obliko ali namen pomoči ter ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine ali EU.
Sredstva za ukrepe iz tega pravilnika se zagotovijo v proračunu Občine Idrija, ki ga sprejme občinski svet z odlokom o proračunu za tekoče leto.
4. člen 
(opredelitev pojmov) 
Izrazi, uporabljeni po tem pravilniku, imajo naslednji pomen:
1. »pomoč« pomeni vsak ukrep, ki izpolnjuje merila iz prvega odstavka 107. člena Pogodbe o delovanju Evropske unije (prečiščeno besedilo 2016, UL C št. 202 z dne 7. 6. 2016);
2. »mikro, malo in srednje podjetje« pomeni podjetje, ki izpolnjuje merila iz Priloge I Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014, zadnjič spremenjene z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/1315 z dne 23. junija 2023 (UL L 167 z dne 30. 6. 2023);
3. »opredmetena sredstva« pomenijo sredstva, ki jih sestavljajo zemljišča, stavbe in obrati, stroji in oprema;
4. »intenzivnost pomoči« pomeni delež sofinanciranja projekta z javnimi sredstvi in je izražena kot odstotek sofinanciranja upravičenih stroškov;
5. »enotno podjetje« pomeni vsa podjetja, ki so med seboj najmanj v enem od naslednjih razmerij:
a) podjetje ima večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov drugega podjetja;
b) podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati večino članov upravnega, poslovodnega ali nadzornega organa drugega podjetja;
c) podjetje ima pravico izvrševati prevladujoč vpliv na drugo podjetje na podlagi pogodbe, sklenjene z navedenim podjetjem, ali določbe v njegovi družbeni pogodbi ali statutu;
d) podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na podlagi dogovora z drugimi delničarji ali družbeniki navedenega podjetja samo nadzoruje večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov navedenega podjetja.
Podjetja, ki so v katerem koli razmerju iz točk (a) do (d) tega odstavka, preko enega ali več drugih podjetij, prav tako velja za enotno podjetje.
6. »upravičeni stroški« so stroški za katere se lahko dodeljuje pomoč;
7. »projekt« je ekonomsko nedeljiva celota neopredmetenih ali/in opredmetenih aktivnosti, ki izpolnjuje določene cilje, ima vnaprej določeno trajanje in finančno konstrukcijo.
5. člen 
(vrste pomoči in ukrepi) 
Za spodbujanje razvoja podjetništva in gospodarstva Občine Idrija se dodeljuje pomoč de minimis za naslednje ukrepe:
– Spodbujanje zagona in delovanja mladih podjetij
– Sofinanciranje materialnih in nematerialnih investicij
– Pomoč za svetovanje v korist MSP
– Sofinanciranje izobraževanja, usposabljanja in promocije
– Subvencioniranje najemnin poslovnih prostorov na območju Občine Idrija
– Sofinanciranje izdelave projektne dokumentacije za gradnjo turističnih nastanitev
– Spodbujanje sobodajalstva
– Sofinanciranje stroškov projektov, pomembnih za razvojmestnega in vaških jeder v občini
II. UPRAVIČENCI 
6. člen 
(upravičenci) 
Upravičenci do pomoči po tem pravilniku so mikro in mala podjetja ter podjetniki, ki so registrirani po Zakonu o gospodarskih družbah.
Za posamezne ukrepe so lahko upravičeni prejemniki tudi drugi (pravne osebe registrirane skladno z zakonom, ki ureja socialno podjetništvo, fizične osebe, društva, zadruge, zavodi …), če so posebej navedeni v okviru posameznega ukrepa.
Upravičenci iz prvega odstavka tega člena so pravne ali fizične osebe, ki opravljajo pridobitno dejavnost; to je dejavnost, ki se opravlja na trgu zaradi pridobivanja dobička, dohodka, ali če z opravljanjem te dejavnosti subjekt konkurira na trgu z drugimi subjekti. Upravičenci so tudi nepridobitne pravne osebe, ki so registrirane po zakonu, ki ureja socialno podjetništvo. Za te upravičence se v tem pravilniku uporablja izraz »podjetje«.
Do finančnih spodbud niso upravičena podjetja iz sektorjev:
– primarne proizvodnje ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, opredeljene v členu 5, točki (a) in (b), Uredbe (EU) št. 1379/2013,
– predelave in trženja ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine proizvodov, nabavljenih ali danih na trg,
– primarne proizvodnje kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o delovanju Evropske unije,
– predelave in trženja kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi v naslednjih primerih:
– če je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine zadevnih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih zadevna podjetja dajo na trg, 
– če je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce. 
Pomoč ne bo pogojena s prednostno rabo domačih proizvodov in storitev pred uvoženimi.
Pomoč ne bo namenjena dejavnostim, povezanimi z izvozom v tretje države ali države članice, kot je pomoč, neposredno povezana z izvoženimi količinami, vzpostavitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo.
Prav tako do pomoči po tem pravilniku niso upravičeni:
– subjekti, ki so že prejeli sredstva po tem pravilniku, vendar sredstev niso porabili namensko,
– subjekti, ki so že koristili pomoč za posamezne namene do višine, ki jo omogočajo posamezna pravila državnih pomoči,
– subjekti, ki nimajo poravnanih obveznosti do Občine Idrija,
– subjekti, za katere veljajo omejitve poslovanja po ZIntPK (Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije).
7. člen 
(kumulacija de minimis pomoči)
Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831, se ne sme kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep za financiranje tveganja, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, določen za posebne okoliščine vsakega primera v uredbi o skupinskih izjemah ali sklepu Komisije.
Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2832.
Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbama Komisije (EU) št. 1408/2013 in (EU) št. 717/2014 do ustrezne zgornje meje iz člena 3(2) Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831 (300.000 EUR).
8. člen 
(obveznosti prejemnika do pomoči in občine) 
Prejemnik pomoči mora imeti za nakazilo dodeljenih sredstev odprt transakcijski račun.
Prejemnik mora k vlogi predložiti:
– pisno izjavo o vseh drugih pomočeh de minimis, ki jih je upravičenec oziroma enotno podjetje prejelo na podlagi te ali drugih odredb de minimis v zadnjem triletnem obdobju;
– pisno izjavo o drugih že prejetih (ali zaprošenih) pomočeh za iste upravičene stroške in zagotovilo, da z dodeljenim zneskom pomoči de minimis, ne bo presežena zgornja meja de minimis pomoči ter intenzivnost pomoči po drugih predpisih;
– seznam podjetij, s katerimi je lastniško povezan, tako da se preveri skupen znesek že prejetih de minimis pomoči za vsa, z njim povezana podjetja.
Občina bo z odločbo pisno obvestila prejemnika o odobrenem znesku de minimis pomoči, in da je pomoč dodeljena po pravilu de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831.
Občina mora hraniti evidence o individualni pomoči de minimis 10 let od datuma dodelitve pomoči.
9. člen 
(osnovni pogoji) 
Upravičenec mora imeti sedež ali poslovno enoto v občini Idrija, v primeru fizičnih oseb pa stalno bivališče v Občini Idrija.
Upravičenec mora imeti najmanj enega zaposlenega oziroma v primeru samostojnega podjetnika izkazovati samozaposlitev, v okviru posameznega ukrepa ni določeno drugače.
Pomoč se lahko dodeli samo upravičencem, ki so opredeljeni v okviru posameznega ukrepa.
Občina lahko v javnem razpisu pri posameznih ukrepih določi podrobnejše ali dodatne pogoje za dodelitev sredstev.
Pomoč se dodeli za konkreten projekt, ki ga v upravičenem obdobju upravičenec lahko izvede v celoti in v skladu z veljavnimi predpisi.
Projekti morajo biti locirani in se izvajati v Občini Idrija, v kolikor v okviru posameznega ukrepa ni določeno drugače.
Rezultati projekta, za katerega se dodeli pomoč, se ne smejo uporabljati v nasprotju z namenom dodelitve sredstev.
V primeru dodelitve pomoči, v kolikor v okviru posameznega ukrepa ni določeno drugače, mora upravičenec oziroma njegovo podjetje:
– poslovati neprekinjeno in izvajati dejavnost za katero je prejel pomoč še vsaj 2 leti od prejema pomoči;
– ohraniti v lasti osnovna sredstva, za katera je pridobil pomoč, še vsaj 2 leti od prejema pomoči;
– ohraniti delovno mesto, za katero je pridobljena pomoč, še vsaj 2 leti od prejema pomoči.
Vsi računi oziroma poslovne listine, ki se uveljavljajo pri posameznih ukrepih morajo biti zavedeni v poslovnih knjigah upravičenca, biti izdani na ime upravičenca in plačani s strani upravičenca.
DDV ni upravičen strošek.
Pomoč se ne dodeljuje:
– podjetjem, ki so izvedbo del, storitev ali material naročili pri lastniško povezanem podjetju ali lastniško povezani fizični osebi;
– podjetjem, ki so izvedbo del, storitev ali material naročili pravni ali fizični osebi, katerih lastniki ali odgovorne osebe, so si med seboj v razmerju zakonec ali izven zakonski partner ali sorodnik do vštetega 2. dednega reda;
– podjetjem in projektom v igralniški dejavnosti;
– podjetjem proti katerim so uvedeni inšpekcijski postopki;
– podjetjem, ki so v zadnjih petih letih za isti predmet projekta že prejeli sredstva Občine Idrija, v kolikor v okviru posameznega ukrepa ni določeno drugače;
– projektom, ki niso skladni z določili veljavnih prostorskih aktov, strategij in programov Občine Idrija.
Pomoč iz občinskega proračuna se za isti namen dodeljuje le enkrat.
Isti upravičeni stroški se iz katerega koli proračuna v nobenih okoliščinah ne financirajo dvakrat. Če občina ugotovi, da je izbrani prijavitelj (upravičenec) prejel sredstva za upravičene stroške projekta tudi iz drugih virov financiranja ali pa so mu bila odobrena, ne da bi o tem pisno obvestil občino, se lahko pogodba o dodelitvi sredstev razdre, prijavitelj pa je dolžan občini povrniti vsa neupravičeno prejeta sredstva s pripadajočimi obrestmi od dneva nakazila do dneva vračila sredstev.
10. člen 
(omejitve pomoči) 
Do pomoči po tem pravilniku niso upravičeni poslovni subjekti, ki:
– so v prisilni poravnavi, stečaju ali likvidaciji;
– so v težavah in prejemajo državno pomoč za reševanje in prestrukturiranje;
– so že prejeli pomoč po tem pravilniku in sredstev niso koristili namensko ali niso izpolnili obveznosti iz pogodbe o dodelitvi sredstev;
– so že koristili državno pomoč za posamezne namene do višine, ki jo omogočajo posamezna pravila državnih pomoči;
– nimajo poravnanih vseh zapadlih obveznosti do Občine Idrija.
III. UKREPI POMOČI 
11. člen 
(ukrepi pomoči) 
Po tem pravilniku se lahko dodeljuje pomoč za naslednje ukrepe:
1. UKREP 1: Spodbujanje zagona in delovanja mladih podjetij
2. UKREP 2: Sofinanciranje materialnih in nematerialnih investicij
3. UKREP 3: Pomoč za svetovanje v korist MSP
4. UKREP 4: Sofinanciranje izobraževanja, usposabljanja in promocije
5. UKREP 5: Subvencioniranje najemnin poslovnih prostorov na območju občine Idrija
6. UKREP 6: Sofinanciranje izdelave projektne dokumentacije za gradnjo turističnih nastanitev
7. UKREP 7: Spodbujanje sobodajalstva
8. UKREP 8: Sofinanciranje stroškov projektov, pomembnih za razvoj mestnega in vaških jeder v občini
12. člen 
(UKREP 1: Spodbujanje zagona in delovanja mladih podjetij) 
Namen ukrepa je spodbujanje ustanovitve in zagona nastajajočih podjetij ter delovanja mladih podjetij.
Predmet pomoči:
– sofinanciranje zagona novih in začetnega delovanja mladih podjetij.
Upravičenci:
– samostojni podjetniki ter gospodarske družbe registrirane po ZGD-1, pri katerih na dan objave javnega razpisa še ni minilo tri leta od njihove ustanovitve,
– fizična oseba s poslovno idejo, ki bo do roka za oddajo zahtevka registrirala svojo dejavnost po ZGD-1.
Upravičeni stroški:
– pavšal za kritje zagonskih stroškov podjetja brez dokazil o upravičenosti stroškov ali
– stroški računovodskih storitev ali (do 40 % upravičenih stroškov),
– stroški nakupa programske opreme (do 40 % upravičenih stroškov).
Intenzivnost pomoči:
– pavšal do višine 2.000 EUR na upravičenca.
Višina sredstev na ukrep in/ali projekt se lahko določi ali omeji z javnim razpisom.
Vrsta finančne spodbude/vrsta pomoči:
– dotacija.
Posebni pogoji:
– Novoustanovljena hčerinska podjetja obstoječih družb niso upravičena do podpore.
– Upravičenec mora do 31.12. v letu, ki sledi letu v katerem je prejel pomoč, izkazovati najmanj 1 zaposleno osebo oziroma samozaposlitev.
– Drugi pogoji določeni z javnim razpisom.
13. člen 
(UKREP 2: Sofinanciranje materialnih in nematerialnih investicij) 
Namen ukrepa je pospešitev nastajanja in ohranjanja obstoječih podjetij ter zagotavljanje pogojev za njihovo hitrejšo rast s sofinanciranjem materialnih in nematerialnih investicij in s tem vzpostavitev boljših možnosti za gospodarski razvoj in povečanje konkurenčnih prednosti podjetij.
Predmet pomoči:
– Sofinanciranje investicij v razširjanje dejavnosti in razvoj.
Upravičenci:
– podjetja iz 6. člena tega pravilnika, ki investirajo v razvoj in širitev dejavnosti.
Upravičeni stroški za materialne investicije:
– strošek nakupa zemljišč,
– strošek komunalnega in infrastrukturnega opremljanja zemljišč,
– strošek gradnje, obnove ali nakupa objekta,
– strošek nakupa strojev ali opreme,
– strošek izdelave projektne in investicijske dokumentacije.
Upravičeni stroški za nematerialne investicije:
– strošek nakupa licenc,
– strošek nakupa programske opreme,
– strošek nakupa patenta,
– strošek nakupa nepatentiranega tehničnega znanja.
Neupravičeni stroški po tem ukrepu so:
– stroški davka na dodano vrednost, razen za upravičence, ki niso identificirani za namene DDV in nimajo pravice odbijati vstopnega davka, kar se dokaže s potrdilom pristojnega finančnega urada,
– stroški drugih davčnih dajatev,
– stroški zamudnih obresti,
– stroški dela zaposlenih pri upravičencu,
– stroški nakupa drobnega inventarja,
– drugi stroški, opredeljeni v javnem razpisu.
Intenzivnost pomoči:
– do 50 % upravičenih stroškov.
Višina razpisanih sredstev, omejitev najvišjega zneska pomoči in ostali pogoji se opredelijo v javnem razpisu.
Vrsta finančne spodbude/vrsta pomoči:
– dotacija.
Pogoji:
– naložba mora predstavljati začetno investicijo ali investicijo za razširitev oziroma razvoj obstoječega obrata v smislu bistvenih sprememb proizvoda ali proizvodnega procesa v predelovalni, storitveni ali raziskovalno-razvojni dejavnosti. Povečanje obsega proizvodnje ali storitev, ki jih vlagatelj že opravlja, se po tem ukrepu ne šteje za upravičeno;
– naložba mora biti izvedena na sedežu podjetja ali njegovi poslovni enoti, pri čemer se mora naložba nahajati na območju Občine Idrija;
– materialna in/ali nematerialna investicija mora ostati v lasti upravičenca najmanj 5 let.
14. člen 
(UKREP 3: Pomoč za svetovanje v korist MSP) 
Namen ukrepa je sofinanciranje svetovanja, ki omogoča lažje prijave na razpise, svetovanje glede razvojnih projektov in projektov inovacij ter spodbujanje inovativnosti v podjetjih.
Predmet pomoči:
– sofinanciranje stroškov svetovalnih storitev.
Upravičenci:
– podjetja iz 6. člena tega pravilnika.
Upravičeni stroški po tem ukrepu so:
– stroški svetovalnih storitev, ki jih zagotovijo zunanji svetovalci,
– stroški prijave na nacionalne in evropske razpise (prijava na razpis mora ustrezati razpisnim pogojem in biti administrativno ustrezen, kar se dokazuje s potrdilom razpisovalca).
Neupravičeni stroški po tem ukrepu so:
– stroški davka na dodano vrednost, razen za upravičence, ki niso identificirani za namene DDV in nimajo pravice odbijati vstopnega davka, kar se dokaže s potrdilom pristojnega finančnega urada;
– zadevne storitve niso trajne ali občasne dejavnosti, niti se ne nanašajo na običajne stroške poslovanja podjetja, kot so rutinske storitve davčnega svetovanja, redne pravne storitve ali oglaševanje;
– drugi stroški, opredeljeni v javnem razpisu.
Intenzivnost pomoči:
– do 50 % upravičenih stroškov.
Višina razpisanih sredstev, omejitev najvišjega zneska pomoči in ostali pogoji se opredelijo v javnem razpisu.
Vrsta finančne spodbude/vrsta pomoči:
– dotacija.
15. člen 
(UKREP 4: Sofinanciranje izobraževanja, usposabljanja in promocije) 
Namen ukrepa je spodbujanje izobraževanja, usposabljanja podjetnikov in njihovih zaposlenih ter promocije podjetij, ki omogoča lažje razvijanje in ohranjanje konkurenčnih prednosti upravičencev.
Predmet pomoči:
– sofinanciranje stroškov izobraževanja, usposabljanja in promocije.
Upravičenci:
– podjetja iz 6. člena tega pravilnika.
Upravičeni stroški po tem ukrepu so:
– stroški izobraževanja in usposabljanja za pridobitev specializiranih posebnih znanj zaposlenih in poslovodstva, ki so potrebna pri opravljanju dejavnosti,
– stroški razstavljanja na sejmih,
– stroški promocije izdelkov, storitev ali podjetja.
Neupravičeni stroški po tem ukrepu so:
– stroški davka na dodano vrednost, razen za upravičence, ki niso identificirani za namene DDV in nimajo pravice odbijati vstopnega davka, kar se dokaže s potrdilom pristojnega finančnega urada,
– stroški za izobraževanje, ki pripomore k višji stopnji javno veljavne izobrazbe, oziroma sodi v javno veljavni izobraževalni program,
– stroški dela zaposlenih pri upravičencu,
– potni stroški,
– stroški dnevnic, prehrane in prenočevanja,
– tekoči stroški vzdrževanja spletnih strani,
– drugi stroški, opredeljeni v javnem razpisu.
Intenzivnost pomoči:
– do 50 % upravičenih stroškov.
Višina razpisanih sredstev, omejitev najvišjega zneska pomoči in ostali pogoji se opredelijo v javnem razpisu.
Vrsta finančne spodbude/vrsta pomoči:
– dotacija.
16. člen 
(UKREP 5: Sofinanciranje najemnin poslovnih prostorov na območju Občine Idrija) 
Namen ukrepa je povečati gospodarsko moč in s tem zaposlitvene možnosti v občini, s ciljem zaustavitve demografskega praznjenja tako mestnega središča, kot tudi celotnega mesta Idrija. Namen ukrepa je tudi večanje konkurenčnosti gospodarstva ter večanje števila delovnih mest z višjo dodano vrednostjo in delovnih mest za visoko izobražen kader.
Predmet pomoči:
– sofinanciranje najemnin poslovnih prostorov.
Upravičenci:
– podjetja iz 6. člena tega pravilnika.
Upravičeni stroški:
– del stroškov najemnine.
Višina pomoči:
– do 50 % vrednosti osnove za dodelitev pomoči, ki izhaja iz višine ekonomske cene izračunane na velikost uporabnih površin poslovnega prostora.
– Višina osnove za dodelitev pomoči se lahko izračuna bodisi z vsakoletno določitvijo cene poslovnega prostora na m2, ali na podlagi izračunane višine najemnine za vsak poslovni prostor posebej po veljavnem Odloku o oddajanju poslovnih stavb in poslovnih prostorov Občine Idrija v najem.
Vrsta finančne spodbude/vrsta pomoči:
– dotacija.
Obvezna dodatna dokazila:
– najemna pogodba za poslovni prostor,
– poslovni načrt, ki mora vsebovati točne podatke o upravičencu, podjetju, dosedanjem in bodočem poslovanju ipd.,
– druga dokazila, ki so zahtevana v okviru razpisne dokumentacije.
Pogoji:
– pomoč se dodeli za najem poslovnih prostorov v mestu Idrija, in sicer za tiste dejavnosti, kot so za posamezno območje opredeljene kot dovoljene v prostorskih aktih Občine Idrija.
– Pomoč se ne dodeli za najem poslovnih prostorov na območju poslovnih con, ki se nahajajo v mestu Idrija.
– Stroški najemnine se ne subvencionirajo v primeru, da sta si najemnik in najemodajalec kot fizični osebi v razmerju zakonec ali izven zakonski partner ali sorodnik do vštetega 2. dednega reda, oziroma da je lastnik pravne osebe fizična oseba, ki je z najemodajalcem ali najemnikom v razmerju zakonec ali izven zakonski partner ali sorodnik do vštetega 2. dednega reda.
– Stroški najemnine se ne subvencionirajo v primeru, da sta najemnik in najemodajalec povezani osebi.
– Strošek najemnine se ne subvencionira tudi v primeru, da sta najemnik in najemodajalec pravni osebi, katerih lastniki so si med seboj v razmerju zakonec ali izven zakonski partner ali sorodnik do vštetega 2. dednega reda.
– Upravičenec, ki je pridobil pomoč po tem ukrepu, mora opravljati dejavnost ter ohraniti število in strukturo zaposlenih, predvidenih v poslovnem načrtu, vsaj še tri leta po zadnji pridobitvi subvencije. V primeru kršenja tega določila, je upravičenec dolžan vrniti dodeljeno pomoč, skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva pridobitve do dneva plačila.
17. člen 
(UKREP 6: Sofinanciranje izdelave projektne dokumentacije za gradnjo turističnih nastanitev) 
Namen ukrepa je sofinanciranje izdelave projektne dokumentacije za gradnjo turističnih nastanitev za vzpostavitev, razširitev ali prenovo turističnih nastanitev z namenim razvoja turizma na območju Občine Idrija.
Predmet pomoči:
– sofinanciranje stroškov izdelave projektne dokumentacije v postopku pridobitve gradbenega dovoljenja, za gradnjo turističnih nastanitev.
Upravičenci:
– samostojni podjetniki, mikro in majhna podjetja, registrirana po zakonu, ki ureja gospodarske družbe, ki imajo priglašeno ustrezno dejavnost,
– fizične osebe, ki imajo oziroma bodo registrirale dejavnost sobodajalstva.
Upravičeni stroški:
– stroški izdelave projektne dokumentacije.
Višina pomoči:
– do 75 % upravičenih stroškov.
Vrsta finančne spodbude/vrsta pomoči:
– dotacija.
Pogoji:
– upravičenec ima sedež na območju občine Idrija ali pa se bo na območju občine Idrija izvajala investicija, za katero pridobiva gradbeno dovoljenje,
– občina bo sofinancirala stroške na podlagi dokazil o opravljenih storitvah,
– upravičenec mora v roku dveh let od prejema sredstev pridobiti enega od trajnostnih ali okoljskih znakov za nastanitve, ki jih priznava aktualna Zelena shema slovenskega turizma,
– drugi pogoji, določeni v razpisu.
18. člen 
(UKREP 7: Spodbujanje sobodajalstva) 
Namen ukrepa je spodbujanje sobodajalstva in s tem razvoja turizma na območju Občine Idrija.
Predmet pomoči:
– sofinanciranje nakupa notranje opreme za ureditev sob in apartmajev namenjenih oddaji.
Upravičenci:
– samostojni podjetniki, mikro in majhna podjetja, registrirana po zakonu, ki ureja gospodarske družbe, ki imajo priglašeno ustrezno dejavnost,
– fizične osebe, ki imajo oziroma bodo registrirale dejavnost sobodajalstva.
Upravičeni stroški:
– stroški nakupa notranje opreme, ki je potrebna in neposredno povezana z opravljanjem dejavnosti oddajanja sob/apartmajev (samo osnovna sredstva, drobni inventar se ne upošteva).
Višina pomoči:
– sofinanciranje upravičenih stroškov do 50 %, pri čemer se maksimalna višina določi z javnim razpisom. Pri dodelitvi sredstev se upoštevajo neto stroški (brez vključenega DDV-ja).
Vrsta finančne spodbude/vrsta pomoči:
– dotacija.
Pogoji:
– dejavnost, za katero prijavitelj pridobi sredstva po tem pravilniku, se mora opravljati vsaj še 2 leti po zaključeni investiciji,
– naložba se mora izvesti na območju občine Idrija in se ohraniti vsaj 2 leti po njenem zaključku,
– upravičenec mora v roku dveh let od prejema sredstev pridobiti enega od trajnostnih ali okoljskih znakov za nastanitve, ki jih priznava aktualna Zelena shema slovenskega turizma,
– osnovna sredstva morajo biti zavedena v poslovnih knjigah upravičenca.
19. člen 
(UKREP 8: Sofinanciranje stroškov projektov, pomembnih za razvoj mestnega in vaških jeder v občini) 
Namen ukrepa je pomoč pri nastajanju in ohranjanju delovanja poslovnih subjektov v mestnem in vaških jedrih in spodbujanje njihovih projektov, da bodo mestno in vaška jedra bolj atraktivna za prebivalce in obiskovalce.
Predmet pomoči:
– sofinanciranje projektov za povečanje atraktivnosti mestnega in vaških jeder v občini.
Upravičenci:
– poslovni subjekti iz 5. člena tega pravilnika, ki investirajo v razvoj in razširitev dejavnosti na območju mestnega in vaških jeder v občini.
Upravičeni stroški:
– stroški zunanjih izvajalcev pri pripravi projektov,
– stroški izvedbe projektov,
– stroški nakupa opreme,
– stroški ureditve zunanjega izgleda objektov (ureditev letnih vrtov, ureditev vitrin in izložb, označbe, table ipd.).
Višina pomoči:
– do 50 %.
Vrsta finančne spodbude/vrsta pomoči:
– dotacija.
Pogoji:
– dejavnost, za katero prijavitelj pridobi sredstva po tem pravilniku, se mora opravljati vsaj še 2 leti po zaključeni investiciji,
– naložba se mora izvesti na območju občine Idrija in se ohraniti vsaj 2 leti po njenem zaključku.
VI. NAČIN DODELJEVANJA POMOČI 
20. člen 
(postopek dodeljevanja pomoči) 
Sredstva po tem pravilniku se bodo upravičencem do sredstev pomoči dodeljevala na podlagi predhodno izvedenega javnega razpisa, skladno s pogoji in po postopku, določenim v tem pravilniku in v javnem razpisu, na podlagi rezultatov ocenjevanja vlog ter višine razpoložljivih sredstev.
Javni razpis se lahko objavi za vse ali za posamezne ukrepe ali predmete pomoči ter za vse ali posamezne vrste upravičencev iz 5. člena tega pravilnika.
V primeru morebitnega ostanka razpisanih sredstev, namenjenih posameznemu ukrepu, se le-ta lahko prerazporedijo na druge razpisane ukrepe iz tega pravilnika, vendar le v okviru sredstev zagotovljenih v proračunu.
O prerazporeditvah ostankov sredstev med ukrepi, na predlog strokovne komisije, odloči župan s sklepom.
Skupna višina z javnim razpisom razpisanih sredstev ne sme presegati v proračunu zagotovljenega skupnega letnega zneska.
21. člen
(načela za oblikovanje meril za izbor projektov) 
Pri pripravi meril za izbor projektov se smiselno upošteva načela, da se višje vrednoti projekte, ki:
– zapolnjujejo vrzeli v lokalnem gospodarstvu oziroma se nanašajo na prednostne panoge:
– obrtno-servisne dejavnosti, 
– dejavnosti za osnovno oskrbo občanov kot so npr. trgovine z živili, oblačili, obutvijo ..., 
– gostinstvo – različni segmetni priprave in strežbe hrane, 
– s turizmom povezane dejavnosti, 
– prevozi – trajnostna mobilnost in 
– druge kritične panoge, ki jih glede na aktualnost opredeli javni razpis; 
– krepijo lokalne verige vrednosti in oskrbe merjeno skozi poslovno sodelovanje z drugimi podjetji s sedežem v občini Idrija ali vključenostjo v kolektivno blagovno znamko Idrija izbrano;
– prispevajo k večji raznolikosti delovnih mest in pestrosti gospodarske strukture občine;
– jih izvajajo mlada podjetja.
22. člen 
(javni razpis) 
Javni razpis mora vsebovati:
– ime in sedež občine, ki dodeljuje finančne spodbude,
– pravno podlago za izvedbo javnega razpisa,
– predmet javnega razpisa,
– skupni znesek razpisanih sredstev,
– ukrepe, ki so predmet javnega razpisa in okvirno višino sredstev, ki so na voljo za predmet javnega razpisa,
– opredelitev upravičencev, ki lahko zaprosijo za pomoč,
– pogoje, ki jih morajo upravičenci izpolnjevati,
– merila in kriterije za dodeljevanje pomoči,
– upravičene stroške,
– obdobje upravičenosti,
– rok, do katerega morajo biti predložene vloge pravočasno oddane,
– naslov, na katerega se pošiljajo vloge in način oddaje vlog,
– datum odpiranja vlog za dodelitev sredstev,
– rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa,
– prijavne obrazce,
– kraj, čas in osebo, pri kateri lahko vlagatelji dvignejo razpisno dokumentacijo oziroma elektronski naslov, na katerem lahko zaprosijo zanjo.
23. člen 
(razpisna dokumentacija) 
Prijavitelj lahko poda vlogo le na predpisanih obrazcih razpisne dokumentacije
Razpisna dokumentacija mora vsebovati:
– pogoje, ki jih mora prijavitelj izpolnjevati za uvrstitev v izbor za dodelitev sredstev,
– okvirno višino sredstev, ki so na razpolago v okviru predmeta razpisa,
– način določanja deleža sredstev, ki jih prejme posamezni upravičenec,
– vzorec pogodbe,
– navedbo potrebnih dokumentov, ki jih je potrebno predložiti kot dokazilo,
– navedbo meril za ocenjevanje vlog,
– navedbo o tem, kdo s sklepom odloči o dodelitvi sredstev in kdo odloči o pritožbi zoper ta sklep,
– drugo.
24. člen 
(strokovna komisija) 
Postopek za dodelitev pomoči de minimis vodi pet članska strokovna komisija, ki jo s sklepom imenuje župan. Strokovno komisijo sestavljajo:
– 2 predstavnika občinske uprave,
– 1 predstavnik Odbora za gospodarske dejavnosti Občinskega sveta Občine Idrija,
– 1 predstavnik Območne Obrtno-Podjetniške zbornice Idrija,
– 1 predstavnik Idrijsko-Cerkljanske razvojne agencije d.o.o. Idrija.
Naloge imenovane strokovne komisije:
– priprava meril za ocenjevanje vlog,
– priprava vsebine javnega razpisa in razpisne dokumentacije,
– odpiranje vlog,
– ugotovitev popolnosti in pravočasnosti vlog,
– pregled in ocenitev prejetih vlog,
– priprava predloga prejemnikov sredstev in njihove razdelitve,
– vodenje zapisnikov o delu komisije.
25. člen 
(pravni akti za dodelitev pomoči upravičencem) 
O dodelitvi sredstev upravičencem po tem pravilniku na predlog strokovne komisije odloči župan s sklepom. Prav tako se sklepom obvesti prijavitelje, ki sredstev ne prejmejo.
Zoper sklep iz prvega odstavka tega člena ni možno vložiti pritožbe.
Medsebojne obveznosti in pravice med upravičencem pomoči in občino ter način in pogoje koriščenja dodeljenih sredstev se uredijo s pogodbo.
VII. NADZOR NAD NAMENSKO PORABO SREDSTEV 
26. člen 
(nadzor) 
Nadzor nad izvajanjem pogodb in namenskim koriščenjem pomoči opravlja pristojni občinski upravni organ preko obrazcev za poročanje, ki so jih dolžni upravičenci redno oddajati in z opravljanjem napovedanih kontrol pri upravičencih.
V primeru ugotovljene nenamenske porabe sredstev, mora prejemnik vrniti odobrena sredstva v celoti in s pripadajočimi zakonitimi zamudnimi obrestmi, obračunana od dneva nakazila prejemniku, če se ugotovi:
– da sredstva niso bila delno ali v celoti porabljena za namen, za katerega so bila dodeljena;
– da je prejemnik za katerikoli namen navajal neresnične podatke;
– da prejemnik pomoči iz istega naslova za isti namen že pridobil finančna sredstva;
– da prejemnik pomoči projekta ne izvede;
– da prejemnik pomoči ne izplačuje redno plač in socialnih prispevkov;
– da je prejemnik davčni dolžnik;
– da prejemnik ne izpolnjuje pogodbenih zavez v zvezi z dolžino ohranjanjem delovnih mest, namembnosti in lastništva osnovnih sredstev oziroma opravljanja dejavnosti za katere je prejel pomoč;
– da prejemnik nima poravnanih vseh obveznosti zaradi sklepa Komisije o razglasitvi pomoči za nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom.
Prejemnik, ki ustreza kateremkoli kriteriju iz prejšnjega odstavka:
– mora dodeljena sredstva vrniti v roku 90 dni od dneva prejema poziva in
– izgubi pravico do pridobitve sredstev po tem pravilniku za naslednji dve leti.
V primeru, da upravičenec odobrenih sredstev v pogodbeno določenem roku ne izkoristi, bodisi, da je le tega iz neupravičenih razlogov zamudil, bodisi, da se ugotovi kršenje pravil razpisa in izpolnjevanja pogodbenih obveznosti, izgubi pravico do pridobitve sredstev po tem pravilniku za naslednji dve leti.
V primeru ugotovljene nenamenske porabe upravičenec izgubi pravico do pridobitve sredstev po tem pravilniku za naslednjih pet let.
VIII. HRAMBA DOKUMENTACIJE 
27. člen 
(hramba dokumentacije) 
Upravičenec mora hraniti vso dokumentacijo, ki je bila podlaga za odobritev pomoči po tem pravilniku, deset let od datuma prejema pomoči iz tega pravilnika.
Občina mora voditi natančne evidence z informacijami o dodeljenih pomočeh in dokazili o izpolnjevanju pogojev deset let od dneva zadnje dodelitve pomoči po tem pravilniku.
IX. KONČNE DOLOČBE 
28. člen 
(pričetek veljavnosti pravilnika) 
Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o dodeljevanju sredstev za pospeševanje malega gospodarstva v Občini Idrija (Uradni list RS, št. 71/03 in 103/11 – spr.).
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-0006/2024
Idrija, dne 13. marca 2025
Župan 
Občine Idrija 
Tomaž Vencelj 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti