Uradni list

Številka 18
Uradni list RS, št. 18/2025 z dne 21. 3. 2025
Uradni list

Uradni list RS, št. 18/2025 z dne 21. 3. 2025

Kazalo

637. Pravilnik o oddajanju prostorov v najem, brezplačno uporabo in občasno uporabo, stran 1913.

  
Na podlagi Obligacijskega zakonika (Uradni list RS, št. 97/07 – UPB, 64/16 – odl. US in 20/18 – OROZ631), Zakona o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti (ZSPDSLS-1; Uradni list RS, št. 11/18, 79/18 in 78/23 – ZORR), Uredbe o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti (Uradni list RS, št. 31/18) in 7. člena Statuta Občine Velike Lašče (Uradno glasilo Občine Velike Lašče, št. 2/06-UPB, 6/13, 2/19) je Občinski svet Občine Velike Lašče na 16. redni seji dne 13. marca 2025 sprejel
P R A V I L N I K 
o oddajanju prostorov v najem, brezplačno uporabo in občasno uporabo 
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen 
(vsebina pravilnika) 
Ta pravilnik določa postopek in pogoje:
– za oddajo poslovnih prostorov v lasti Občine Velike Lašče (v nadaljevanjem besedilu: občina) v najem,
– za oddajo prostorov v lasti občine v občasno uporabo,
– za oddajo prostorov v lasti občine v brezplačno uporabo.
2. člen 
(oddaja v najem) 
Poslovni prostor se odda v najem za opravljanje dejavnosti v skladu s prostorskimi načrti in podrobnimi prostorskimi načrti.
3. člen 
(pomen poslovnega prostora) 
Za poslovni prostor se šteje eden ali več prostorov, ki so praviloma gradbena celota in imajo poseben ali skupen glavni vhod ter so namenjeni za poslovno in drugo dejavnost.
Če nastane dvom, ali se šteje posamezen prostor za poslovni prostor, odloči o tem občinska uprava.
II. REGISTER PROSTOROV 
4. člen 
(register prostorov) 
Register prostorov občine in register sklenjenih najemnih pogodb za te prostore vodi občinska uprava.
V register prostorov občine se uvrščajo vsi prostori, ki so v lasti občine in z njimi razpolaga občinska uprava.
III. POSTOPKI ODDAJE POSLOVNIH PROSTOROV V NAJEM 
5. člen 
(metode oddaje v najem) 
Metode oddaje poslovnih prostorov v najem so:
1. javna dražba;
2. javno zbiranje ponudb in
3. neposredna pogodba.
Postopek oddaje poslovnih prostorov v najem se praviloma izvede z javno dražbo, razen če se z javnim zbiranjem ponudb pričakuje višja najemnina. Poslovni prostor se lahko odda v najem na podlagi metode neposredne pogodbe v primerih določenih z zakonom.
6. člen 
(določitev komisije) 
Postopek oddaje poslovnih prostorov v najem po metodi javne dražbe in javnega zbiranja ponudb vodi komisija, ki jo sestavljajo najmanj trije člani in jo imenuje župan.
Komisija je za svoje delo odgovorna županu in mu mora o svojem delu tudi poročati.
7. člen 
(najemno razmerje) 
Najemno razmerje nastane s sklenitvijo najemne pogodbe v pisni obliki.
Najemna pogodba mora vsebovati najmanj naslednja določila:
– navedbo poslovnega prostora in stavbe, v kateri se nahaja,
– navedbo poslovne dejavnosti, ki se bo opravljala v poslovnem prostoru,
– določila o uporabi skupnih naprav in prostorov v zgradbi,
– določila o trajanju najemnega razmerja,
– določila o višini najemnine in stroških vzdrževanja skupnih delov in naprav zgradbe, o obratovalnih stroških in drugih stroških, ki bremenijo najemnika,
– določbe o obveznostih in vzdrževanju poslovnega prostora,
– način prevzema poslovnega prostora ob najemu in način predaje ob prenehanju najemnega razmerja,
– določila o odpovedi in odpovednih rokih,
– kraj in datum sklenitve pogodbe in podpise pogodbenih strank,
– druga določila, ki so pomembna za vsakokratno sklepanje najemnega razmerja.
8. člen 
(podnajem) 
Najemnik ne sme oddati poslovnega prostora v podnajem.
9. člen 
(najemnina) 
Izhodiščna mesečna najemnina je izražena v EUR/m2 in je določena glede na namembnost poslovnega prostora oziroma dejavnost, katera se bo v njem odvijala. Vrednost najemnin je določena v sklepu, ki ga izda župan.
10. člen 
(usklajevanje najemnin) 
Najemnine se letno usklajujejo z indeksom cen življenjskih potrebščin v Republiki Sloveniji. Kolikor indeks cen življenjskih potrebščin preseže 2 % mesečno, se najemnine usklajujejo mesečno.
11. člen 
(obračun davka) 
Tako določena višina najemnine ne vsebuje davka, ki ga plačuje najemnik v skladu z veljavno zakonodajo.
12. člen 
(način plačila najemnine) 
Najemnik poslovnega prostora plačuje najemnino za tekoči mesec, mesečno, in sicer do zadnjega dne v mesecu, razen v primerih drugačne opredelitve v najemni pogodbi. V primeru zamude plačila se zaračunavajo zakonite zamudne obresti.
Poleg najemnine je najemnik dolžan plačevati vse stroške, ki nastanejo pri obratovanju objekta, v katerem je poslovni prostor in ostala stroške določene v najemni pogodbi.
13. člen 
(znižanje najemnine) 
Najemnina se lahko za določen čas, čas adaptacije poslovnega prostora oziroma čas investicijskih vlaganj v poslovni prostor, zniža, ob predhodnem pisnim soglasjem najemodajalca o vlaganju on višini stroškov vlaganja, v okviru terminskega plana izvajanja del.
Najemodajalec in najemnik skleneta posebno pogodbo oziroma aneks k najemni pogodbi, s katerim opredelita priznana vlaganja v ureditev poslovnega prostora in način vračanja teh vlaganj.
IV. POSTOPKI ODDAJE PROSTOROV V BREZPLAČNO UPORABO 
14. člen 
(prostori v brezplačni uporabi) 
Prostori v lasti občine se lahko oddajo v brezplačno uporabo:
– osebam javnega prava za opravljanje javnih nalog,
– nevladnim organizacijam, ki jim je podeljen status delovanja v javnem interesu, za opravljanje tistih dejavnosti, za katere jim je podeljen status,
– socialnemu podjetju ali nepridobitni pravni osebi, kot je opredeljena v zakonu, ki ureja socialno podjetništvo, ki namerava poslovati kot socialno podjetje in bo začela postopek registracije v skladu z zakonom, ki ureja socialno podjetništvo (v nadaljnjem besedilu: nepridobitna pravna oseba), v obsegu, ki je potreben za opravljanje dejavnosti, za katero je ustanovljena, ali
– mednarodnim organizacijam, katerih članica je Republika Slovenija in imajo na njenem ozemlju svoj sedež, agencijo, oddelek, predstavništvo ali pisarno, za izvajanje njihovih nalog.
Brezplačna uporaba prostorov se lahko odobri za obdobje do največ petih let, z možnostjo podaljšanja, če se ugotovi, da subjekt še vedno izpolnjuje pogoje za brezplačno uporabo.
15. člen 
(postopek za dodelitev brezplačne uporabe) 
Prostor občine se lahko da v brezplačno uporabo po metodi javnega zbiranja ponudb ali z neposredno pogodbo.
Vloga, ki jo subjekt predloži v postopku oddaje prostora v brezplačno uporabo mora vsebovati:
– ime in priimek oziroma naziv uporabnika,
– davčno številko uporabnika,
– naslov uporabnika
– opis dejavnosti in program dela,
– dokazila o registraciji,
– razloge za brezplačno uporabo,
– kopija odločbe o podelitvi statusa javnega interesa.
Občinska uprava preveri izpolnjevanje pogojev in pripravi predlog za dodelitev brezplačne uporabe prostora.
16. člen 
(pogoji za brezplačno uporabo) 
Subjekti, ki jim je odobrena brezplačna uporaba prostorov, morajo:
– prostore uporabljati izključno za namene, navedene v vlogi in izvajanje dejavnosti za katero jim je podeljen status javnega interesa,
– skrbeti za redno vzdrževanje in čistočo prostorov,
– občinski upravi redno poročati o svoji dejavnosti in uporabi prostorov.
17. člen 
(podnajem) 
Prostor, ki je dan v brezplačno uporabo, je prepovedano oddati v najem ali v brezplačno uporabo.
18. člen 
(obvezne sestavine pogodbe) 
V pogodbi o oddaji prostora v brezplačno uporabo se določi obveznost uporabnika, da krije obratovalne stroške, stroške manjših vzdrževalnih del, stroške zavarovanj in druge stroške, za katere se stranki dogovorita s pogodbo.
19. člen 
(brezplačna uporaba za subjekte, ki delujejo na področju kulture) 
Pri postopkih oddaje prostorov v brezplačno uporabo subjektom, ki delujejo na področju kulture je, poleg splošnih določb o oddajanju nepremičnega premoženja v brezplačno uporabo potrebno upoštevati tudi Zakon o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Uradni list RS, št. 77/07 – uradno prečiščeno besedilo, 56/08, 4/10, 20/11, 111/13, 68/16, 61/17, 21/18 – ZNOrg, 3/22 – ZDeb, 105/22 – ZZNŠPP in 8/25).
V. ODDAJANJE PROSTOROV V OBČASNO UPORABO 
20. člen 
(namen in obseg občasne uporabe) 
Prostori v lasti občine se lahko oddajo v občasno uporabo za izvajanje kulturnih, izobraževalnih, športnih in drugih dejavnosti.
Občasna uporaba prostorov se lahko oddaja v uporabo po posameznih urah ali dnevih, pri čemer oddaja po urah ne sme preseči povezanih 23 ur, oddaja po dnevih pa ne povezanih 31 dni.
21. člen 
(postopek za dodelitev občasne uporabe) 
Subjekti, ki želijo pridobiti prostore v občasno uporabo, morajo vložiti pisno vlogo na občinsko upravo. Vloga mora vsebovati:
– ime in priimek oziroma naziv uporabnika,
– davčno številko uporabnika,
– naslov uporabnika,
– opis dejavnosti ali dogodka,
– datum in trajanje uporabe,
– razloge za občasno uporabo.
Občinska uprava pripravi predlog za dodelitev občasne uporabe.
22. člen 
(pogoji za občasno uporabo) 
Subjekti, ki jim je odobrena občasna uporaba prostorov, morajo:
– prostore uporabljati izključno za namene, navedene v vlogi,
– poskrbeti, da po uporabi prostor pospravijo,
– občinski upravi redno poročati o poškodbah, ki jih opazijo ali jih povzročijo ob uporabi prostora.
23. člen 
(plačilo za občasno uporabo) 
Uporabnina za oddajo prostora občine se določi s cenikom, ki ga sprejme župan.
Višina plačila se določi glede na trajanje uporabe ter se zapiše v pogodbo o občasni uporabi.
VI. KONČNE DOLOČBE 
24. člen 
Vsi že začeti postopki oddaje prostorov v najem, občasno uporabo in brezplačno uporabo se izvedejo po določbah tega pravilnika.
25. člen 
Že sklenjene pogodbe o najemu poslovnih prostorov za določen čas ostanejo v veljavi do izteka najemnega razmerja.
Že sklenjene pogodbe o najemu poslovnih prostorov za nedoločen čas se v roku 2 let od uveljavitve tega pravilnika nadomestijo z novimi pogodbami skladno z določili tega pravilnika.
26. člen 
Za vsebine, ki jih ta pravilnik ne obravnava, se uporabljajo določbe Zakona o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti (ZSPDSLS-1; Uradni list RS, št. 11/18 in 79/18 in 78/23 – ZORR) in določbe njemu podrejenih področnih predpisov.
27. člen 
S sprejetjem tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o oddajanju prostorov v najem in uporabo (Uradno glasilo Občine Velike Lašče št. 2/10 in 2/16).
28. člen 
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 0301-0013/2025-1
Velike Lašče, dne 13. marca 2025
Župan 
Občine Velike Lašče 
Matjaž Hočevar

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti