Na podlagi 1. in 8. člena Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Uradni list RS, št. 77/07 – uradno prečiščeno besedilo, 56/08, 4/10, 20/11, 111/13, 68/16, 61/17, 21/18 – ZNOrg, 3/22 – ZDeb, 105/22 – ZZNŠPP in 8/25) in 16. člena Statuta Občine Hrpelje - Kozina (Uradni list RS, št. 51/15) je Občinski svet Občine Hrpelje - Kozina na 16. redni seji dne 20. 3. 2025 sprejel
o sofinanciranju programov javne kulturne dejavnosti v Občini Hrpelje - Kozina
Ta pravilnik določa upravičence, pogoje, namen, postopek, merila sofinanciranja programov, obveznosti poročanja in nadzor nad porabo sredstev ter obveznosti vračila sredstev sofinanciranja na področju javne kulturne dejavnosti v Občini Hrpelje - Kozina.
(1) Upravičenci za prijavo na razpis po tem pravilniku so:
– nevladne organizacije s statusom pravne osebe s sedežem v Občini Hrpelje - Kozina, ki so ustanovljene kot društvo, zveza društev, ustanova, zavod ali druga nevladna organizacija,
– samozaposleni na področju kulture, ki so vpisani v razvid samozaposlenih na področju kulture pri Ministrstvu za kulturo Republike Slovenije in imajo sedež ali stalno bivališče na območju Občine Hrpelje - Kozina,
– nevladne organizacije s statusom pravne osebe, ki so ustanovljene kot društvo, zveza društev, ustanova, zavod ali druga nevladna organizacija, ki nimajo sedeža v Občini Hrpelje - Kozina, ki pa bodo del ali celoten kulturni program izvedle na območju Občine Hrpelje - Kozina.
(2) Na razpis po tem pravilniku se ne morejo prijaviti:
– subjekti, ustanovljeni po Zakonu o gospodarskih družbah, javni zavodi in fizične osebe, ki niso vpisane v razvid samozaposlenih v kulturi.
(Pogoji za kandidiranje in druge zahteve)
Pravico do sofinanciranja letnih programov kulture imajo tisti izvajalci, ki izpolnjujejo naslednje pogoje:
– so registrirani po veljavni zakonodaji oziroma podajo izjavo, da so v postopku registracije in se v tekočem letu prijave tudi dokončno registrirajo,
– imajo sedež ali podružnico v Občini Hrpelje - Kozina, oziroma kadar le-tega nimajo, opravljajo celoten ali del kulturnega programa, ki je predmet prijave na razpis po tem pravilniku, na območju Občine Hrpelje - Kozina,
– imajo zagotovljene materialne, kadrovske in organizacijske pogoje za realizacijo aktivnosti,
– za isti program/projekt niso sofinancirani iz drugih virov proračuna Občine Hrpelje - Kozina,
– imajo do Občine Hrpelje - Kozina poravnane vse obveznosti,
– so njihovi programi v javnem interesu,
– da prijavljajo neprofitne programe oziroma projekte.
Zahteve do subjektov, ki bodo prejeli sredstva po tem razpisu:
– izvajalci programov, ki se sofinancirajo na podlagi tega pravilnika, so pri izvedbi programov dolžni smiselno uporabiti logotip Občine Hrpelje - Kozina v skladu z Odlokom o grbu in zastavi Občine Hrpelje - Kozina ter navedbo, da je program sofinancirala Občina Hrpelje - Kozina,
– izvajalci programov, ki se sofinancirajo na podlagi tega pravilnika, so dolžni izročiti občini po tri izvode izdanih publikacij v zvezi s prireditvami (plakati, vabila, brošure, knjige ter ostale tiskovine) za potrebe občine in domoznanskega oddelka Knjižnice Srečka Kosovela, Enota Kozina.
(Namen in predmet sofinanciranja)
Predmet sofinanciranja po tem pravilniku so neprofitni letni programi in projekti z javnimi vsebinami kulturne narave:
– redna javna kulturna dejavnost, ki je tista, ki po obsegu in vsebini predstavlja zaključeno celoto in traja vsaj devet mesecev v posameznem koledarskem letu (na področju glasbene, uprizoritvene, vizualne, inter-medijske umetnosti, kulturne dediščine ipd.), in jo občina sofinancira za spodbujanje kulturne ustvarjalnosti in uresničevanje trajnega kulturnega razvoja,
– organizacija ali sodelovanje na javnih kulturnih prireditvah, ki so praviloma zaključeni enkratni dogodki, namenjeni širši javnosti in predstavitvi domačih kulturnih izvajalcev, na katerih sodelujejo različni kulturni ustvarjalci in na njih javno predstavijo svojo dejavnost oziroma programski repertoar,
– izobraževanje in
– udeležbe na tekmovanjih.
Namen programov na področju kulture, ki so predmet sofinanciranja po tem pravilniku je:
– spodbujanje delovanja organizacij na področju kulture in njihovih programov oziroma projektov za kulturno izražanje, kreativno ustvarjanje ter učinkovito izrabo prostega časa ter sodelovanje med njimi,
– vključevanje v kulturne prireditve, ki se izvajajo v Občini Hrpelje - Kozina,
– prirejanje nekomercialnih kulturnih prireditev.
II. POSTOPEK DODELITVE SREDSTEV
Proračunska sredstva za sofinanciranje letnih programov se zagotovijo v proračunu Občine Hrpelje - Kozina v višini, ki je določena z odlokom o proračunu za posamezno leto.
(Javni razpis kot postopek sofinanciranja)
(1) Sredstva za sofinanciranje letnih programov se upravičencem dodelijo na podlagi vsakoletnega javnega razpisa, ki se časovno prilagodi sprejemu občinskega proračuna za tekoče koledarsko leto in sprejemu programov kulture.
(2) Rok za prijavo ne sme biti krajši od 30 dni.
(3) Obvestilo o pričetku javnega razpisa se objavi v Občinskem glasilu Občine Hrpelje - Kozina, besedilo javnega razpisa pa na internetni strani Občine Hrpelje - Kozina.
Postopek oblikovanja in dodeljevanja finančnih sredstev upravičencem poteka po naslednjem zaporedju:
– sklep župana o začetku postopka javnega razpisa,
– sklep o imenovanju komisije za izvedbo javnega razpisa,
– priprava in objava javnega razpisa za zbiranje predlogov izvajalcev,
– zbiranje predlogov,
– ocenjevanje prispelih predlogov,
– obveščanje izvajalcev o odločitvi,
– sklepanje pogodb,
– spremljanje izvajanja pogodb in namenskega koriščenja proračunskih sredstev.
Javni razpis mora vsebovati:
– navedbo naročnika javnega razpisa,
– pravno podlago za izvedbo javnega razpisa,
– jasno navedbo, da gre za javni razpis za izbiro kulturnih programov ali projektov, pri katerem bodo financirani v okviru sredstev, ki so na razpolago za posamezen javni razpis,
– jasno navedbo področja kulturnih programov ali projektov, ki so predmet javnega razpisa,
– pogoje za prijavo na razpis, ki jih morajo izpolnjevati vlagatelji,
– okvirno vrednost razpoložljivih finančnih sredstev, namenjenih za predmet javnega razpisa,
– obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva,
– merila za vrednotenje prijavljenih programov,
– rok za prijavo,
– informacijo o razpisni dokumentaciji in dosegljivosti te dokumentacije,
– način pošiljanja in vsebino vlog,
– datum odpiranja ponudb,
– rok, v katerem bodo predlagatelji obveščeni o izidu javnega razpisa,
– ime uradne osebe, ki je pristojna za dajanje informacij v zvezi z javnim razpisom.
(1) Izvajalci sofinanciranih programov se prijavijo na razpis na obrazcih predpisane razpisne dokumentacije, ki jo pripravi občinska uprava.
(2) Razpisna dokumentacija mora biti dostopna na dan objave javnega razpisa na spletnih straneh občine v elektronski obliki, dostopna pa mora biti tudi v tiskani obliki.
(3) Razpisna dokumentacija mora vključevati podatke in navedbe, ki omogočajo izdelavo popolne in pravočasne prijave na javni razpis in pa obrazce, ki zagotavljajo navedbo primerljivih podatkov, ki se ocenjujejo.
(4) Razpisna dokumentacija (vloga)na javni razpis mora vsebovati:
– v celoti izpolnjeno razpisno dokumentacijo (podpisano, ustrezno potrjeno oziroma žigosano),
– navedbo programov oziroma projektov, za katere prijavitelj kandidira,
– opis načrtovanih programov oziroma projektov,
– druge zahtevane podatke iz razpisne dokumentacije.
(5) Če isti prijavitelj prijavlja več programov oziroma projektov, mora:
– v skupni vlogi vsak program oziroma projekt prijaviti na svojem prijavnem obrazcu v delu razpisne dokumentacije, kjer se navede program,
– dokazila o izpolnjevanju pogojev vložiti v enem izvodu (na enem obrazcu).
(6) Prijavitelj lahko vlogo dopolnjuje oziroma spreminja do preteka razpisnega roka.
(7) Prijavitelj do preteka iz prejšnjega odstavka nima pravice vpogleda v vloge drugih prijaviteljev na istem razpisu.
(8) Do preteka roka iz tretjega odstavka tega člena lahko prijavitelj sodeluje v postopku le s tem, da na način, določen v razpisu in razpisni dokumentaciji, poda vlogo za financiranje programa oziroma projekta.
(9) Vloga je lahko tudi elektronska, če je tako določeno v razpisu. Način elektronske predložitve vloge mora biti določen.
(1) Župan s sklepom imenuje razpisno komisijo za ocenjevanje in vrednotenje na javni razpis prispelih prijav.
(2) Komisijo sestavljajo trije člani: javni uslužbenec Občine Hrpelje - Kozina, ki je pristojen za področje kulture, ter dva člana, pri čemer je potrebno upoštevati, da poznata predmetno problematiko izvajanja programov, ki jih po vsebini lahko uvrstimo v ta pravilnik.
(3) Predsednik in člani komisije ne smejo biti prijavitelji, ki kandidirajo za dodelitev sredstev, interesno povezani v smislu poslovne povezanosti, sorodstvenega razmerja (v ravni vrsti ali v stranski vrsti do vštetega četrtega kolena), v zakonski zvezi ali zunajzakonski skupnosti, v svaštvu do vštetega drugega kolena tudi, če so te zveze, razmerja oziroma skupnosti že prenehale. Prav tako ne smejo sodelovati pri delu komisije, če obstajajo druge okoliščine, ki bi vplivale na njihovo neobjektivnost in nepristranskost (npr. osebne povezave).
(4) Predsednik in člani komisije podpišejo izjavo o prepovedi interesne povezanosti.
(5) Če je predsednik ali član komisije s prijaviteljem poslovno, sorodstveno ali osebno povezan se izloči iz komisije in se to evidentira v zapisniku.
(6) Seje sklicuje in vodi predsednik komisije, ki ga v sklepu o imenovanju komisije določi župan.
(7) Naloge komisije so:
– odpiranje in pregled prispelih prijav na razpis,
– ugotavljanje izpolnjevanja formalnih pogojev prijav,
– izdaja zahteve za dopolnitev formalno nepopolnih vlog,
– ocenjevanje in vrednotenje programov in projektov v skladu z merili tega pravilnika,
– priprava predloga o višini sofinanciranja za posameznega vlagatelja,
– priprava predlogov, mnenj in pobud za spremembe oziroma dopolnitev pravilnika.
(8) Komisija vse opravljene naloge iz predhodnih alinej dokumentira v zapisniku.
(Odpiranje prejetih vlog)
(1) Odpiranje prejetih vlog ni javno.
(2) Po poteku razpisnega roka strokovna komisija hkrati odpre vse vloge, ki so do tedaj prispele.
(3) Odpiranje se izvede v roku, ki je predviden v javnem razpisu.
(4) Odpirajo se samo v roku dostavljene, pravilno izpolnjene in označene ovojnice, ki vsebujejo vloge. Nepravilno izpolnjene in označene ovojnice se vrnejo pošiljatelju.
(5) Na odpiranju komisija ugotavlja:
– pravočasnost vloge,
– ali je bila vloga podana s strani upravičene osebe in
– ali je vloga popolna glede na besedilo javnega razpisa.
(6) Vloga, prispela na javni razpis, je pravočasna, če je prispela v roku, določenem v besedilu javnega razpisa.
(7) Upravičena oseba je tista oseba, ki izpolnjuje pogoje, določene v besedilu javnega razpisa. Izpolnjevanje v javnem razpisu določenih pogojev se za upravičeno osebo ugotavlja na podlagi obveznih dokazil in vloge stranke.
(8) Vloga je popolna, če vsebuje vse obvezne sestavine, kot jih določa besedilo javnega razpisa.
(1) O odpiranju vlog mora komisija sproti voditi zapisnik, ki vsebuje:
– datum in čas začetka in konca odpiranja vlog (v primeru elektronske predložitve vloge, se upošteva datum prejema vloge),
– kraj odpiranja,
– predmet javnega razpisa,
– imena navzočih ter odsotnih članov komisije,
– imena oziroma naziv prijaviteljev, ki kandidirajo na razpisu oziroma njihovih predstavnikov,
– ugotovitev, ali je vloga pravočasna, ali jo je podala upravičena oseba in ali je popolna glede na besedilo javnega razpisa,
– imena tistih prijaviteljev, ki niso dostavili popolne vloge,
– sklepe komisije.
(2) Pri odpiranju vlog ugotavlja komisija popolnost vlog glede na to, če so bili predloženi vsi zahtevani dokumenti (formalna popolnost).
(3) Zapisnik podpišejo predsednik in člani komisije.
(Dopolnitev nepopolnih vlog)
(1) Na podlagi ugotovitev zapisnika iz drugega odstavka prejšnjega člena, komisija, najkasneje v roku osmih (8) dni od odpiranja vlog, pisno pozove k dopolnitvi tiste prijavitelje, katerih vloge formalno niso bile popolne. Prijavitelj mora vlogo dopolniti v petih dneh od prejema pisne zahteve občine.
(2) Vlogo je dovoljeno dopolnjevati le v tistem delu, ki se ne nanaša na vsebino prijavljenih aktivnosti.
(3) Po preteku roka za dopolnitev, dodatne dopolnitve vlog niso možne. Formalno nepopolne vloge, ki jih prijavitelj v roku ne dopolni, se zavržejo s sklepom. Nepopolne vloge, ki so bile pravilno in v roku dopolnjenje, se obravnava kot popolne vloge.
(4) Zoper sklep o zavrženju je dopusten ugovor, o katerem odloča župan.
(Ocenjevanje in vrednotenje vlog)
(1) Strokovna komisija opravi strokovni pregled pravočasnih in popolnih vlog tako, da:
– preveri izpolnjevanje razpisnih pogojev v skladu s 3. členom tega pravilnika in v kolikor vlagatelj izpolnjuje vse pogoje, pristopi k vrednotenju,
– vloge oceni na podlagi meril in kriterijev, navedenih v tem pravilniku in dodeli točke, v skladu s Točkovnikom za vrednotenje vlog, ki je priloga tega pravilnika.
(2) Na podlagi dodeljenih ocen strokovna komisija pripravi predlog upravičencev do finančnih sredstev, ki vsebuje višino sredstev z navedbo doseženih točk za vsakega posameznega upravičenca.
(3) Strokovna komisija o opravljenem pregledu in ocenjevanju iz prvega odstavka tega člena vodi zapisnik, v katerem natančno navede razloge za razvrstitev in predlog, kateri programi se sofinancirajo in obseg sofinanciranja, kateri pa se glede na višino sredstev in razvrstitev ne financirajo.
(4) Ocenjevanje in vrednotenje vlog ter zapisnik strokovne komisije niso javni.
(1) Izbrani programi se ocenjujejo na podlagi sprejetih meril in kriterijev tega pravilnika in se ovrednotijo s točkami. Vrednost točke se izračuna tako, da se sredstva, zagotovljena v proračunu v tekočem letu, deli s skupnim številom točk, pridobljenih po vrednotenju vseh prijavljenih vlog.
(2) Točkovnik za vrednotenje kulturnih programov se nahaja v prilogi 1 in je del tega pravilnika.
(Izdaja odločbe o izboru)
(1) Župan na podlagi prejetega predloga strokovne komisije z odločbo odloči o odobritvi ter deležu sofinanciranja oziroma o zavrnitvi sofinanciranja posameznega kulturnega programa ali projekta. Župan lahko za izdajo odločbe pooblasti drugo osebo iz občinske uprave.
(2) Odločba iz prvega odstavka tega člena je podlaga za sklenitev pogodb o sofinanciranju izvajanja programa.
(Pravno varstvo zoper odločbo)
(1) Prijavitelj, ki meni, da izpolnjuje pogoje iz javnega razpisa in da mu razpisana sredstva neopravičeno niso bila dodeljena, lahko vloži tožbo v upravnem sporu. Vložena tožba ne zadrži podpisa pogodb z drugimi prijavitelji.
(2) Tožba je dovoljena zaradi bistvenih kršitev postopka, izbire izvajalca, ki ne izpolnjuje pogojev oziroma očitne kršitve kriterijev vrednotenja in ocenjevanja.
(Poziv k podpisu pogodbe)
(1) Po pravnomočnosti odločbe o izbiri občina prijavitelja pozove k podpisu pogodbe o sofinanciranju izvajanja programa, ki je predmet sofinanciranja.
(2) Če se prijavitelj v roku osmih (8) dni od vročitve odločbe ne odzove se šteje, da je umaknil prijavo na javni razpis.
(1) Občina Hrpelje - Kozina na podlagi dokončnih sklepov z izbranimi izvajalci programov oziroma projektov na področju kulture sklene pogodbo.
(2) S pogodbo se uredijo medsebojna razmerja v zvezi z zagotavljanjem proračunskih sredstev za financiranje predmeta pogodbe, zlasti pa:
– naziv in naslov izvajalca,
– namen, za katerega so sredstva dodeljena,
– višino dodeljenih sredstev,
– terminski plan porabe sredstev,
– cilji, ki bodo realizirani v obdobju sklenitve pogodbe zaradi uresničitve namena pogodbe,
– kriteriji, po katerih se bo spremljalo njihovo uresničevanje,
– roki, v katerih morajo biti cilji doseženi,
– obseg, dinamika izplačil in način zagotavljanja sredstev,
– določilo, da je izvajalec upravičen do nakazila dodeljenih proračunskih sredstev pod pogojem, da ima poravnane vse zapadle obveznosti do Občine Hrpelje - Kozina,
– pravico in način nadzora občine nad namensko porabo proračunskih sredstev,
– navedbo dokazil in elementov zahtevka za izplačilo dodeljenih sredstev,
– skrbnike pogodb vseh pogodbenih strank,
– določbo o obveznosti poročanja o izvedbi programa ali projekta, obveznosti poročila o poteku in rezultatih porabe dodeljenih sredstev oziroma najmanj zaključnega poročila,
– določilo, da mora izvajalec sproti obveščati občino o spremembah, ki lahko vplivajo na izpolnitev pogodbenih obveznosti,
– določilo o sankcijah zaradi neizpolnjevanja pogodbenih obveznosti,
– določilo, da mora izvajalec ob nenamenski porabi proračunskih sredstev ali ob neizpolnitvi predmeta pogodbe sredstva vrniti v proračun, skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi in sankcioniranje izvajalca,
– določilo o obveznosti informiranja in obveščanja javnosti, da se program sofinancira s sredstvi občinskega proračuna Občine Hrpelje - Kozina,
– druge medsebojne pravice in obveznosti, ki izhajajo iz zakona, tega pravilnika in javnega razpisa oziroma razpisne dokumentacije.
(3) V pogodbi mora biti določeno, kateri namen in cilji sestavljajo javni interes, kot je splošno opredeljen v predpisu oziroma lokalnem programu za kulturo.
(Informacije javnega značaja)
Občina na svojih spletnih straneh objavi izvajalce, naziv programa oziroma projektov in višino sredstev, ki jih je posamezen sofinancirani program prejel.
III. OBVEZNOST POROČANJA IN NADZOR NAD IZVAJANJEM SOFINANCIRANIH PROGRAMOV
(Črpanje sredstev in poročanje izvajalcev)
(1) Izvajalci programov, ki z Občino Hrpelje - Kozina podpišejo pogodbo o sofinanciranju programov, med proračunskim letom črpajo dodeljena sredstva tako, da občinski upravi predložijo zahtevke za izplačilo, skupaj z dokazili o namenski porabi sredstev pridobljenih na javnem razpisu.
(2) Prejemniki sredstev iz prejšnjega odstavka morajo najkasneje do 31. 1. naslednjega leta Občini Hrpelje - Kozina predložiti končno poročilo o izvedbi programa.
(3) Poročilo mora vključevati:
– vsebinsko poročilo o izvedbi sofinanciranih programov, vključno z obrazložitvijo doseganja ciljev,
– slikovno in ostalo gradivo s katerim dokazuje uspešno izvedbo programa,
– oziroma vse navedbe, ki so kot sestavni del končnega poročila navedene v pogodbi o sofinanciranju.
(4) Poročila in dokazila iz tega člena se v roku določenem v pogodbi o sofinanciranju predložijo občinski upravi Občine Hrpelje - Kozina.
(Nadzor nad izvajanjem sofinanciranih programov)
(1) Nadzor nad izvajanjem pogodb, ki jih Občina Hrpelje - Kozina sklene z izvajalci programov izvaja pristojna služba občinske uprave Občine Hrpelje - Kozina.
(2) Občinska uprava Občine Hrpelje - Kozina ali po njej pooblaščen organ, lahko kadarkoli preveri namensko porabo proračunskih sredstev, ki so bila namenjena sofinanciranju programov in od izvajalca zahteva predložitev poročil o poteku zastavljenih projektov in poročil ter dokazil o namenski porabi sredstev.
(3) Prejemnik sredstev je dolžan obvestiti skrbnika pogodbe o spremembah, ki utegnejo vplivati na izpolnitev njegovih obveznosti, določenih v pogodbi v osmih dneh, ko je zanje izvedel. Na podlagi obvestila lahko občina, ob upoštevanju vseh okoliščin posameznega primera, sklene s prejemnikom sredstev aneks k pogodbi ali odstopi od pogodbe in zahteva vrnitev že izplačanih sredstev s pripadajočimi zakonitimi zamudnimi obrestmi.
(4) Občina lahko odstopi od pogodbe, če ugotovi kršitev vlagatelja pri izvajanju pogodbe. V tem primeru mora ta vlagatelj vrniti že izplačana sredstva, skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila do dneva vračila.
IV. OBVEZNOST VRAČILA SREDSTEV SOFINANCIRANJA
(Obveznost vračila sredstev)
(1) Izvajalec sofinanciranega programa je dolžan izvesti program in druge naloge v skladu s tem pravilnikom in določili pogodbe.
(2) Če se ugotovi nenamenska poraba sredstev s strani izbranih izvajalcev programov oziroma projektov ljubiteljske kulture, se sofinanciranje takoj ustavi ter se odstopi od pogodbe, že prejeta sredstva pa je dolžan izvajalec vrniti v občinski proračun skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi.
(3) Izvajalec je dolžan vrniti prejeta proračunska sredstva v občinski proračun, skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi, obračunanimi od datuma prejema sredstev, tudi, če:
– v roku določenem s tem pravilnikom in pogodbo o sofinanciranju ne predloži končnega poročila,
– namerno onemogoča nadzor nad izvajanjem pogodbe,
– se ugotovi, da je izvajalec v prijavi na razpis, med nadzorom ali v končnem poročilu navajal neresnične podatke, ponarejene dokumente ali slikovno gradivo ter fiktivna finančna dokazila.
(4) Izvajalec, ki krši pogodbena določila opredeljena v drugem odstavku tega člena in prvih dveh točkah prejšnjega odstavka, ne more kandidirati za proračunska sredstva na naslednjem javnem razpisu. Pri kršitvi iz tretje točke tretjega odstavka tega člena, pa dve (2) leti.
(5) Če prejemnik proračunskih sredstev ne vrne v določenem roku, se izvede postopek izterjave.
(Prenehanje veljavnosti prejšnjega pravilnika)
Z dnem uveljavitve tega pravilnika prenehata veljati Pravilnik o sofinanciranju programov kulturne dejavnosti v Občini Hrpelje - Kozina (Uradni list RS, št. 14/10, 17/18, 29/20 in 47/21).
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 610-2/2025
Hrpelje, dne 20. marca 2025