Na podlagi druge alinee prvega odstavka 107. člena in prvega odstavka 91. člena Ustave Republike Slovenije izdajam
o razglasitvi Zakona o fiskalnem pravilu (ZFisP-1)
Razglašam Zakon o fiskalnem pravilu (ZFisP-1), ki ga je sprejel Državni zbor Republike Slovenije na seji dne 28. marca 2025.
Št. 003-02-1/2025-66
Ljubljana, dne 5. aprila 2025
O FISKALNEM PRAVILU (ZFisP-1)
(1) Ta zakon določa način izvajanja načela srednjeročne uravnoteženosti prihodkov in izdatkov proračunov države brez zadolževanja (v nadaljnjem besedilu: srednjeročna uravnoteženost), izjemne okoliščine, v katerih se lahko odstopi od srednjeročne uravnoteženosti in način ravnanja ob njihovem nastopu.
(2) S tem zakonom se ureja tudi delovanje Fiskalnega sveta kot neodvisnega in samostojnega državnega organa.
(3) S tem zakonom se izvajata Uredba (EU) 2024/1263 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 29. aprila 2024 o učinkovitem usklajevanju ekonomskih politik in večstranskem proračunskem nadzoru ter razveljavitvi Uredbe Sveta (ES) št. 1466/97 (UL L št. 2024/1263 z dne 30. 4. 2024), (v nadaljnjem besedilu: Uredba (EU) 2024/1263) in Uredba Sveta (ES) št. 1467/97 z dne 7. julija 1997 o pospešitvi in razjasnitvi izvajanja postopka v zvezi s čezmernim primanjkljajem (UL L št. 209 z dne 2. 8. 1997, str. 6), zadnjič spremenjena z Uredbo Sveta (EU) 2024/1264 z dne 29. aprila 2024 o spremembi Uredbe (ES) št. 1467/97 o pospešitvi in razjasnitvi izvajanja postopka v zvezi s čezmernim primanjkljajem (UL L št. 2024/1264 z dne 30. 4. 2024), (v nadaljnjem besedilu: Uredba Sveta (ES) 1467/97).
(4) S tem zakonom se v pravni red Republike Slovenije delno prenaša Direktiva Sveta 2011/85/EU z dne 8. novembra 2011 o zahtevah v zvezi s proračunskimi okviri držav članic (UL L št. 306 z dne 23. 11. 2011, str. 41), zadnjič spremenjena z Direktivo Sveta (EU) 2024/1265 z dne 29. aprila 2024 o spremembi Direktive 2011/85/EU o zahtevah v zvezi s proračunskimi okviri držav članic (UL L št. 2024/1265 z dne 30. 4. 2024).
Izrazi, uporabljeni v tem zakonu, imajo enak pomen kot v Uredbi (EU) 2024/1263 in Uredbi (EU) št. 549/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 21. maja 2013 o Evropskem sistemu nacionalnih in regionalnih računov v Evropski uniji (UL L št. 174 z dne 26. 6. 2013, str. 1), zadnjič spremenjeni z Uredbo (EU) 2023/734 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 15. marca 2023 o spremembi Uredbe (EU) št. 549/2013 o Evropskem sistemu nacionalnih in regionalnih računov v Evropski uniji in razveljavitvi 11 pravnih aktov na področju nacionalnih računov (UL L št. 97 z dne 5. 4. 2023, str. 1), (v nadaljnjem besedilu: Uredba Sveta (ES) 549/13), pri čemer je vsebina pojmov odhodki iz Uredbe (EU) 2024/1263 smiselno enaka vsebini pojmov izdatki po tem zakonu in po Uredbi Sveta (ES) 549/13.
II. POGLAVJE IZVAJANJE SREDNJEROČNE URAVNOTEŽENOSTI
(izvajanje srednjeročne uravnoteženosti)
(1) Prihodki in izdatki proračunov države so srednjeročno uravnoteženi, če dolg sektorja država ostaja na preudarni ravni pod 60 odstotki bruto domačega proizvoda (v nadaljnjem besedilu: BDP) ter je primanjkljaj sektorja država pod 3 odstotki BDP in se tudi srednjeročno ohranjata pod to mejo.
(2) V prilagoditvenem obdobju, ko srednjeročna uravnoteženost ni dosežena, mora pot gibanja očiščenih izdatkov slediti nacionalnemu Srednjeročnemu fiskalno-strukturnemu načrtu (v nadaljnjem besedilu: srednjeročni načrt) iz 5. člena tega zakona, in ki je potrdil Svet Evropske unije (v nadaljnjem besedilu: Svet EU) v skladu s 17. členom Uredbe (EU) 2024/1263, pri čemer so dovoljena odstopanja, ki ne presegajo mej, določenih v drugem odstavku 2. člena Uredbe Sveta (ES) 1467/97.
(načelo previdnosti pri načrtovanju in ocenjevanju obsega izdatkov)
Za zagotavljanje izvajanja srednjeročne uravnoteženosti se mora pri načrtovanju in ocenjevanju poti gibanja očiščenih izdatkov upoštevati tveganja, ki bi lahko vplivala na makroekonomsko stabilnost, dolgoročno vzdržnost javnih financ in obseg dolga sektorja država.
(1) Srednjeročni načrt je akt, pripravljen v skladu z Uredbo (EU) 2024/1263, ki ga sprejme Državni zbor Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: državni zbor) na predlog Vlade Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: vlada). V srednjeročnem načrtu se izkazuje izvajanje srednjeročne uravnoteženosti.
(2) Srednjeročni načrt državni zbor sprejme najkasneje do roka za posredovanje Evropski komisiji in Svetu EU.
(3) Srednjeročni načrt je pripravljen za obdobje štirih let, ne glede na to, če srednjeročna uravnoteženost ni dosežena in vlada v skladu z merili iz 14. člena Uredbe (EU) 2024/1263 predlaga podaljšano prilagoditveno obdobje.
(4) Vlada najmanj 15 dni pred rokom za posredovanje srednjeročnega načrta Evropski komisiji posreduje predlog srednjeročnega načrta državnemu zboru v sprejem in Fiskalnemu svetu v oceno.
(5) Če Svet EU srednjeročnega načrta ne potrdi, vlada pripravi revidiran srednjeročni načrt in ga predloži državnemu zboru in Fiskalnemu svetu 15 dni pred rokom, ki ga določa 19. člen Uredbe (EU) 2024/1263.
(letno poročilo o napredku)
(1) Vlada vsako leto do 10. aprila pošlje državnemu zboru in Fiskalnemu svetu v oceno osnutek letnega poročila o napredku izvajanja srednjeročnega oziroma revidiranega srednjeročnega načrta v skladu z 21. členom Uredbe (EU) 2024/1263.
(2) Vlada obravnava osnutek letnega poročila do 30. aprila in sprejeto letno poročilo posreduje Evropski komisiji. Letno poročilo se objavi na spletni strani ministrstva, pristojnega za finance.
III. POGLAVJE FISKALNI SVET
(položaj in naloge Fiskalnega sveta)
(1) Fiskalni svet je samostojen in neodvisen državni organ, ki pripravlja in na svoji spletni strani javno objavlja ocene, ki lahko vključujejo tudi priporočila vladi, v zvezi z zagotavljanjem skladnosti javnofinančne politike s fiskalnimi pravili, določenimi v tem zakonu, predpisih, ki urejajo javne finance, ali predpisih Evropske unije, ki urejajo ekonomsko upravljanje v državah članicah.
(2) Fiskalni svet opravlja naslednje naloge:
1. v sedmih dneh po prejemu predloga srednjeročnega načrta ali predloga revidiranega srednjeročnega načrta pripravi oceno ustreznosti gibanja očiščenih izdatkov iz teh predlogov;
2. vsaka štiri leta pripravi oceno doslednosti, usklajenosti in učinkovitosti sistema proračunskega načrtovanja;
3. v desetih dneh po prejemu projekcij prihodkov in izdatkov sektorja država, pripravljenih na podlagi predloga državnega proračuna oziroma predloga sprememb državnega proračuna, ki jih prejme od ministrstva, pristojnega za finance, pripravi oceno spoštovanja poti gibanja očiščenih izdatkov iz srednjeročnega oziroma revidiranega srednjeročnega načrta. Fiskalni svet pripravi oceno spoštovanja poti gibanja očiščenih izdatkov iz srednjeročnega oziroma revidiranega srednjeročnega načrta v primeru, če od ministrstva, pristojnega za finance, prejme projekcije prihodkov in izdatkov sektorja država, pripravljenih na podlagi predloga rebalansa državnega proračuna, ker ima predlog rebalansa proračuna vpliv na projekcije prihodkov in izdatkov sektorja država, najkasneje tri dni pred obravnavo predloga rebalansa v državnem zboru;
4. v sedmih dneh od prejema letnega poročila o napredku pripravi oceno skladnosti podatkov o realizaciji proračunov sektorja država iz letnega poročila o napredku, s potjo gibanja očiščenih izdatkov iz srednjeročnega oziroma revidiranega srednjeročnega načrta;
5. vsaka štiri leta opravi analizo napovedi makroekonomskih in fiskalnih agregatov, kot jih določa zakon, ki ureja javne finance, za pretekla štiri leta in jo predstavi v poročilu. V primeru ugotovljenih pristranskosti Fiskalni svet posreduje vladi ustrezne ugotovitve, pripravljavec napovedi pa mora na tej podlagi pripraviti popravljalne ukrepe;
6. v osmih dneh pripravi oceno iz drugega odstavka 12. člena tega zakona o nastopu izjemnih okoliščin;
7. sodeluje na rednih predstavitvah in razpravah v državnem zboru o načrtovanju in izvajanju fiskalne politike;
8. opravlja druge naloge, potrebne za izvajanje svojih pristojnosti, vključno s tistimi, ki jih določata Uredba (EU) 2024/1263 in Uredba Sveta (ES) 1467/97.
(3) Vlada na podlagi ocen Fiskalnega sveta iz 1. do 4. točke prejšnjega odstavka in ocen, ki jih Fiskalni svet pripravlja na podlagi Uredbe (EU) 2024/1263 in Uredbe Sveta (ES) 1467/97, do obravnave vsebine, ki je predmet ocene Fiskalnega sveta, v državnem zboru oziroma najkasneje v dveh mesecih od objave ocen Fiskalnega sveta, pripravi pisno obrazloženo stališče do ocen Fiskalnega sveta in ga posreduje državnemu zboru. Državni zbor lahko naloži vladi, da na podlagi posamezne ocene Fiskalnega sveta pripravi ukrepe, ki sledijo priporočilom Fiskalnega sveta.
(sestava Fiskalnega sveta)
(1) Fiskalni svet ima tri člane, ki jih na predlog vlade imenuje državni zbor.
(2) Funkcija člana Fiskalnega sveta ni združljiva z opravljanjem druge javne funkcije in dejavnostjo upravljanja, nadzora ali zastopanja neposrednega ali posrednega uporabnika proračunov sektorja država. Člani Fiskalnega sveta pri svojem delu ne smejo sprejemati kakršnih koli navodil.
(3) Za člane Fiskalnega sveta se imenujejo strokovnjaki s področja makroekonomije, javnih financ ali upravljanja proračunov, pri čemer mora biti vsaj eden strokovnjak s področja makroekonomije, vsaj eden pa s področja javnih financ. Kot strokovnjak s področja makroekonomije, javnih financ ali upravljanja proračuna se šteje oseba z najmanj univerzitetno izobrazbo ali izobrazbo, pridobljeno po študijskem programu druge stopnje v skladu z zakonom, ki ureja visoko šolstvo, in najmanj deset let delovnih izkušenj na svojem strokovnem področju, pri čemer se ocenjujejo tudi poslovna uspešnost, uspešnost na dosedanjih delovnih mestih in ugled.
(4) Za člana Fiskalnega sveta ne more biti imenovana oseba, ki je bila pravnomočno obsojena zaradi naklepnega kaznivega dejanja, ki se preganja po uradni dolžnosti, in sicer na zaporno kazen v trajanju več kot šest mesecev.
(5) Član Fiskalnega sveta je imenovan za dobo pet let, vendar največ dvakrat zaporedoma.
(6) Člana Fiskalnega sveta je mogoče predčasno razrešiti:
1. če državnemu zboru predloži izjavo, da odstopa;
2. če je obsojen za kaznivo dejanje s kaznijo odvzema prostosti;
3. če trajno izgubi delovno zmožnost za opravljanje svoje funkcije;
4. če ne izpolnjuje več pogojev za člana Fiskalnega sveta, določenih s tem zakonom;
5. če nastopijo razlogi za nezdružljivost opravljanja funkcije;
6. če pri izvrševanju svojih funkcij ne ravna v skladu z ustavo ali zakonom.
(7) Član Fiskalnega sveta je predčasno razrešen in mu funkcija preneha z dnem, ko državni zbor ugotovi nastop razloga iz 1., 2., 3., 4. ali 5. točke prejšnjega odstavka oziroma ko ga državni zbor razreši na podlagi razlogov iz 6. točke prejšnjega odstavka. Pobudo za razrešitev člana Fiskalnega sveta na podlagi 6. točke prejšnjega odstavka lahko vloži najmanj 15 poslancev državnega zbora. Pobuda mora vsebovati opis očitane kršitve ustave oziroma zakona in predlog dokazov o kršitvi ustave oziroma zakona. Predsednik državnega zbora o predčasni razrešitvi takoj obvesti vlado.
(izbirni postopek članov Fiskalnega sveta)
(1) Predsednik Fiskalnega sveta pol leta pred iztekom funkcije članov Fiskalnega sveta obvesti vlado.
(2) Po prejemu obvestila o izteku funkcije ali po prejemu obvestila, da predlagani kandidat za člana Fiskalnega sveta ni dobil potrebne večine ali je bil predčasno razrešen, vlada brez odlašanja objavi v Uradnem listu Republike Slovenije poziv za prijavo kandidatov.
(3) Prijavo kandidata se pošlje vladi v roku, ki ne sme biti krajši od 30 dni po objavi poziva, v primeru predčasne razrešitve člana Fiskalnega sveta in v primeru iz sedmega odstavka tega člena pa ne krajši od 15 dni po objavi poziva. Prijava mora biti obrazložena. Priložena ji mora biti pisna izjava prijavljenega kandidata, da je pripravljen sprejeti kandidaturo.
(4) Izmed prijavljenih kandidatov vlada predlaga državnemu zboru kandidate za predsednika in člana Fiskalnega sveta.
(5) Vlada predlaga kandidate v 30 dneh po izteku roka iz tretjega odstavka tega člena. Predlog kandidature mora obrazložiti ter predložiti pisni izjavi kandidata o sprejemu kandidature in o dnevu nastopa funkcije.
(6) Državni zbor glasuje o predlaganih kandidatih za člane Fiskalnega sveta v 30 dneh po predložitvi predloga vlade. Predlagani kandidat je imenovan, če zanj glasuje dvotretjinska večina vseh poslancev. Osebno ime izbranega kandidata se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
(7) Če predlagani kandidat za člana Fiskalnega sveta ne dobi potrebne večine poslanskih glasov, predsednik državnega zbora o tem takoj obvesti vlado.
(8) Če do dneva, ko se članu ali predsedniku Fiskalnega sveta izteče funkcija, še ni imenovan nov član ali predsednik Fiskalnega sveta ali če novoimenovani član ali predsednik Fiskalnega sveta ne more nastopiti funkcije dan po dnevu, ko se dosedanjemu članu ali predsedniku Fiskalnega sveta funkcija izteče, dosedanji član ali predsednik Fiskalnega sveta opravlja funkcijo, dokler novoimenovani član ali predsednik Fiskalnega sveta ne nastopi funkcije.
(9) Če vlada predlaga državnemu zboru hkrati kandidata za obe prosti mesti članov Fiskalnega sveta, ki se jima funkcija izteče na isti dan, pa državni zbor ne imenuje kandidatov za obe prosti mesti temveč samo enega, se v primeru, ko imenovanje novega člana Fiskalnega sveta pred iztekom funkcije prejšnjega člana ni več mogoče, z žrebom določi, kateri od članov Fiskalnega sveta, ki se jima funkcija izteka, bo po izteku funkcije opravljal funkcijo člana do imenovanja novega člana. Z žrebom se določi, kateri od članov Fiskalnega sveta, ki se jima funkcija izteka, bo po izteku funkcije opravljal funkcijo člana tudi v primeru, ko eden od novoimenovanih članov Fiskalnega sveta ne more nastopiti funkcije pravočasno, če je to razvidno iz predloga kandidature iz petega odstavka tega člena.
(10) Žreb iz prejšnjega odstavka se izvede na seji Fiskalnega sveta na način, določen s poslovnikom Fiskalnega sveta, ob navzočnosti predsednika državnega zbora.
(11) Žreb se opravi najpozneje deset dni pred iztekom funkcije članov Fiskalnega sveta, če to ni mogoče, pa najpozneje dan po dnevu, ko je znan izid imenovanja v državnem zboru.
(12) Po opravljenem postopku žreba iz devetega in desetega odstavka tega člena Fiskalni svet v Uradnem listu Republike Slovenije objavi osebno ime člana Fiskalnega sveta, ki še naprej opravlja funkcijo.
(delovanje Fiskalnega sveta)
(1) Fiskalni svet zastopa predsednik, ki tudi vodi in organizira njegovo delo.
(2) Fiskalni svet sprejme poslovnik, v katerem uredi svoje poslovanje. Poslovnik se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
(3) Fiskalni svet odločitve sprejema z večino vseh članov.
(4) Sredstva za delo Fiskalnega sveta se zagotavljajo v proračunu Republike Slovenije na predlog Fiskalnega sveta. Fiskalni svet samostojno odloča o porabi proračunskih sredstev.
(5) Člani Fiskalnega sveta so v Fiskalnem svetu zaposleni najmanj za 20 odstotkov polnega delovnega časa, predsednik pa za najmanj 50 odstotkov polnega delovnega časa.
(6) Strokovno pomoč članom sveta nudijo javni uslužbenci, zaposleni pri Fiskalnemu svetu, kar Fiskalnemu svetu zagotavlja strokovno neodvisnost. Administrativno-tehnične naloge za Fiskalni svet opravljajo službe Računskega sodišča Republike Slovenije.
(7) Vse institucionalne enote sektorja država morajo Fiskalnemu svetu zagotavljati vse informacije, podatke in analize, s katerimi razpolagajo in ki jih Fiskalni svet potrebuje za izvrševanje nalog iz drugega odstavka 7. člena tega zakona. Fiskalni svet lahko z institucionalnimi enotami sektorja država sklepa dogovore o sodelovanju za brezplačno zagotavljanje tistih podatkov, analiz in drugih informacij, ki jih v skladu s svojimi pristojnostmi lahko posamezna institucionalna enota sektorja država zagotavlja Fiskalnemu svetu za opravljanje njegovih nalog.
(8) Oceno kakovosti izvajanja nalog Fiskalnega sveta iz drugega odstavka 7. člena in neodvisnosti Fiskalnega sveta pri opravljanju njegovih nalog vsakih sedem let izvede neodvisni izvajalec. Zunanjega neodvisnega izvajalca izbere Fiskalni svet izmed uveljavljenih institucij oziroma posameznikov z ustreznimi znanji.
(9) Fiskalni svet predloži enkrat letno do konca maja tekočega leta državnemu zboru v obravnavo poročilo o svojem delu za preteklo leto.
IV. POGLAVJE ODPRAVLJANJE ODSTOPANJ IN IZJEMNE OKOLIŠČINE
(odpravljanje odstopanj od srednjeročne uravnoteženosti)
(1) Če vlada na podlagi ocene Fiskalnega sveta iz 3. oziroma 4. točke drugega odstavka 7. člena tega zakona ugotovi, da se srednjeročna uravnoteženost ne izvaja v skladu s 3. členom tega zakona, ali če Republika Slovenija prejme priporočilo iz tretjega odstavka 3. člena Uredbe Sveta (ES) 1467/97 oziroma poziv Sveta iz prvega odstavka 5. člena Uredbe (ES) 1467/97, minister oziroma ministrica, pristojna za finance (v nadaljnjem besedilu: minister), uporabi ukrepe iz drugega odstavka tega člena za namen srednjeročnega uravnoteženja javnih financ.
(2) Minister s prvim dnem naslednjega meseca za največ 60 dni sprejme ukrepe za zagotovitev fiskalne discipline, s katerimi poizkuša doseči ponovno srednjeročno uravnoteženost javnih financ, in sicer:
1. dovoli prevzemanje obveznosti samo na podlagi predhodnega soglasja ministra;
2. dovoli prerazporejanje pravic porabe na podlagi predhodnega soglasja ministra.
(3) Če se z ukrepi iz prejšnjega odstavka ne doseže srednjeročne uravnoteženosti v skladu s 3. členom tega zakona ali spoštovanja priporočila oziroma poziva Sveta EU iz prvega odstavka tega člena, vlada na predlog ministra 15 dni pred iztekom 60 dnevnega roka iz prejšnjega odstavka pozove predlagatelje finančnih načrtov državnega proračuna, da pripravijo predloge zakonov ali ukrepov, ki so potrebni za zagotovitev srednjeročne uravnoteženosti.
(4) Če se z ukrepi iz drugega odstavka in predlogi zakonov in ukrepov iz tretjega odstavka tega člena zaradi obstoja objektivnih okoliščin ne doseže srednjeročne uravnoteženosti, vlada na predlog ministra najpozneje v treh mesecih od svoje ugotovitve ali od prejema priporočila ali poziva Sveta EU iz prvega odstavka tega člena, v skladu s prvim odstavkom 15. člena Uredbe (EU) 2024/1263, državnemu zboru predloži v sprejem revidiran srednjeročni načrt.
(5) Vlada na predlog ministra državnemu zboru predloži v sprejem revidiran srednjeročni načrt tudi, če je uveden postopek v zvezi s čezmernim neravnotežjem v skladu z drugim odstavkom 7. člena Uredbe (EU) št. 1176/2011 z dne 16. novembra 2011 o preprečevanju in odpravljanju makroekonomskih neravnotežij (UL L št. 306 z dne 23. 11. 2011, str. 25).
(6) V primeru novo imenovane vlade, lahko ta, na predlog ministra v skladu z drugim odstavkom 15. člena Uredbe (EU) 2024/1263 državnemu zboru predloži v sprejem revidiran srednjeročni načrt.
(7) Glede postopka sprejemanja revidiranega srednjeročnega načrta se smiselno uporablja 5. člen tega zakona.
(nastop izjemnih okoliščin)
(1) Od srednjeročne uravnoteženosti se lahko odstopi samo, če so izpolnjeni pogoji za uporabo splošne ali nacionalne odstopne klavzule iz 25. in 26. člena Uredbe (EU) 2024/1263.
(2) Nastop izjemnih okoliščin, ki dovoljujejo uporabo nacionalne odstopne klavzule iz 26. člena Uredbe (EU) 2024/1263, ugotovi vlada po pridobitvi ocene Fiskalnega sveta o nastopu izjemnih okoliščin iz 6. točke drugega odstavka 7. člena tega zakona. Na podlagi te ugotovitve vlada zahtevo za uporabo nacionalne odstopne klavzule pošlje Komisiji in Svetu EU.
(3) V skladu s priporočilom Sveta EU iz 25. ali 26. člena Uredbe (EU) 2024/1263 o dopustnem obsegu in trajanju odstopanj od srednjeročne uravnoteženosti, lahko vlada, če srednjeročnega načrta ni več mogoče izvajati, v treh mesecih po prenehanju uporabe splošne ali nacionalne odstopne klavzule, s smiselno uporabo 5. člena tega zakona, državnemu zboru predlaga v sprejem revidiran srednjeročni načrt.
V. POGLAVJE PREHODNE IN KONČNI DOLOČBI
(nadaljevanje opravljanja funkcije članov Fiskalnega sveta)
(1) Dosedanji člani Fiskalnega sveta nadaljujejo z opravljanjem funkcije do izteka njihovega mandata.
(2) Dosedanja člana Fiskalnega sveta se na način, določen s petim odstavkom 10. člena tega zakona, lahko zaposlita s prvim dnem meseca, ki sledi mesecu uveljavitve tega zakona.
(roka za pripravo prve ocene sistema proračunskega načrtovanja in analize napovedi makroekonomskih in fiskalnih agregatov)
(1) Fiskalni svet prvo oceno sistema proračunskega načrtovanja iz 2. točke drugega odstavka 7. člena tega zakona pripravi v letu 2029.
(2) Fiskalni svet prvo analizo napovedi makroekonomskih in fiskalnih agregatov iz 5. točke drugega odstavka 7. člena tega zakona pripravi v letu 2028.
(rok za uskladitev poslovnika Fiskalnega sveta in izvedba ocene kakovosti izvajanja nalog Fiskalnega sveta)
(1) Fiskalni svet uskladi poslovnik Fiskalnega sveta z določbami tega zakona v treh mesecih po uveljavitvi tega zakona.
(2) Zunanji neodvisni ocenjevalec prvič izvede oceno kakovosti izvajanja nalog Fiskalnega sveta in neodvisnosti Fiskalnega sveta pri opravljanju svojih nalog iz drugega odstavka 7. člena tega zakona v letu 2028.
Z dnem uveljavitve tega zakona prenehajo veljati:
1. Zakon o fiskalnem pravilu (Uradni list RS, št. 55/15, 177/20 – popr. in 129/22);
2. 37.b člen Uredbe o dokumentih razvojnega načrtovanja in postopkih za pripravo predloga državnega proračuna (Uradni list RS, št. 54/10 in 35/18);
3. 9.a, drugi odstavek 9.b, prvi in drugi odstavek 9.č, prvi odstavek 9.d, 9.e do 9.o člen Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23);
4. Odlok o okviru za pripravo proračunov sektorja država za obdobje 2025–2027 (Uradni list RS, št. 35/24 in 98/24).
Ta zakon začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 411-01/25-7/19
Ljubljana, dne 28. marca 2025
EPA 1948-IX
mag. Urška Klakočar Zupančič