Direktor Javne agencije za civilno letalstvo Republike Slovenije, Kotnikova 19a, 1000 Ljubljana, na podlagi petega odstavka 179.i člena Zakona o letalstvu (Uradni list RS, št. 81/10 – UPB4 in 46/16, 47/19 in 18/23 – ZDU-1O) in točke e) ARA.GEN.120 Dela ARA Uredbe Komisije (EU) št. 1178/2011 z dne 3. novembra 2011 o tehničnih zahtevah in upravnih postopkih za letalsko osebje v civilnem letalstvu v skladu z Uredbo (ES) št. 216/2008 Evropskega parlamenta in Sveta (UL L 311, 25. 11. 2011, p. 1–193), ki je bila nazadnje spremenjena z Izvedbeno uredbo Komisije (EU) 2024/2076 z dne 24. julija 2024 o spremembi uredb (EU) št. 1178/2011 in (EU) št. 965/2012 v zvezi z razjasnitvijo zahtev za nadomestne kopilote med križarjenjem, posodobitvijo zahtev za izdajo licenc in zdravniških spričeval za letalske posadke ter izboljšavami v splošnem letalstvu (UL L št. 2024/2076 z dne 25. 7. 2024, v nadaljnjem besedilu: Uredba 2011/1178/EU) izdaja naslednje
D R U G E N A Č I N E U S K L A J E V A N J A
Za kandidate za zdravniško spričevalo LAPL, ki imajo vstavljen vgradni kardioverter – defibrilator (ICD), se namesto 3. točke odstavka (e) AMC2 MED.B.095 Odločitve izvršnega direktorja EASA 2019/002/R k delu MED Uredbe 2011/1178/EU uporablja drug način usklajevanja, ki se glasi:
»1. Kandidate za zdravniško spričevalo LAPL, ki imajo vstavljen vgradni kardioverter – defibrilator (ICD), lahko zdravstveni ocenjevalec licenčnega organa oceni kot sposobne z omejitvami OSL in SSL ne prej kot dvanajst mesecev po vstavitvi, če:
– je splošno stanje srca kandidata zadovoljivo,
– je bil vgradni kardioverter – defibrilator (ICD) vstavljen iz preventivnih razlogov,
– vgradni kardioverter – defibrilator (ICD) od vstavitve ni sprožil električnega šoka in
– kandidat vsaj vsakih šest mesecev opravi kontrolo pri kardiologu, vključno z oceno delovanja vgradnega kardioverterja – defibrilatorja (ICD).
Če po pridobitvi zdravniškega spričevala z omejitvijo OSL in SSL kandidat doživi terapevtski šok ali dogodek antitahikardne stimulacije, se ga oceni kot nesposobnega.
2. Opis in razlago omejitve SSL izda zdravnik letalske medicine oziroma center za letalsko medicino skupaj z zdravniškim spričevalom na posebnem obrazcu z naslednjim besedilom: SSL – Special restriction(s) as specified.
Ob izvajanju privilegijev SPL in LAPL(A) pilot, ki ima vstavljen vgradni kardioverter – defibrilator (ICD), ne upravlja zrakoplova oziroma ne deluje kot vodja zrakoplova in drži roke in noge stran od komand v naslednjih fazah leta: vzlet (klasičen vzlet, vzlet z aerovleko, z uporabo vitla, z uporabo vzletnega motorja), letenje pod višino 500 ft QFE, pristajanje ter letenje v primeru nenormalnih postopkov in postopkov v sili.
Ob izvajanju privilegijev LAPL(H) pilot, ki ima vstavljen vgradni kardioverter – defibrilator (ICD), ne upravlja zrakoplova oziroma ne deluje kot vodja zrakoplova in drži roke in noge stran od komand v naslednjih fazah leta: vzlet, lebdenje, pristanek, letenje pod višino 500 ft ter letenje v primeru nenormalnih postopkov in postopkov v sili.
Ta obrazec mora imeti pilot z vstavljenim vgradnim kardioverterjem – defibrilatorjem (ICD) pri sebi skupaj z zdravniškim spričevalom.
3. Z opisom in razlago omejitve SSL in OSL mora pilot, ki ima vstavljen vgradni kardioverter – defibrilator (ICD), seznaniti varnostnega pilota v fazi priprave na letenje.«
Št. 1600-42/2025/9
Ljubljana, dne 11. aprila 2025
direktor