Uradni list

Številka 4
Uradni list RS, št. 4/2025 z dne 24. 1. 2025
Uradni list

Uradni list RS, št. 4/2025 z dne 24. 1. 2025

Kazalo

Ob-1120/25, Stran 111
Javni razpis 
P7R 2025 – Krediti za podjetja iz obmejnih problemskih območij v Republiki Sloveniji 
1. Izvajalec
Izvajalec javnega razpisa P7R 2025:
Firma: Javni sklad Republike Slovenije za podjetništvo
Skrajšana firma: Slovenski podjetniški sklad
Sedež: Ulica kneza Koclja 22, 2000 Maribor.
2. Predmet, namen in cilji produkta Mikrokrediti
Predmet produkta so krediti za mikro, mala in srednje velika podjetja (v nadaljevanju MSP).
Namen produkta je reševanje problema likvidnosti in dostopnosti do virov financiranja ter zmanjšuje regionalne razlike v razvoju mikro, malih in srednje velikih podjetij. Poleg izboljšanja gospodarskih kazalnikov produkt predvideva tudi prednostno financiranje projektov, ki so v skladu s prednostnimi nalogami Evropske Unije, torej so trajnostno naravnani (energetska in snovna učinkovitost, krepitev dobavnih verig) ter usmerjeni v avtomatizacijo in digitalizacijo.
Cilji javnega razpisa so:
– ohranjanje in ustvarjanje novih delovnih mest,
– zmanjšanje razvojnega zaostanka obmejnih problemskih območij in spodbujanje konkurenčnosti gospodarstva,
– uvedba novih tehnologij, produktov in storitev,
– izboljšanje produktivnosti in konkurenčnega položaja podjetij,
– prvenstveno razvoj že nekaj časa delujočih podjetij, vključno z zadrugami in socialnimi podjetji na obmejnih problemskih območij,
– prvenstveno spodbujanje avtomatizacije in digitalizacije procesov v podjetjih,
– dvig trajnostno naravnanih dejavnosti podjetij s povečanjem energetske in snovne učinkovitosti ter trajnostne mobilnosti podjetja,
– krepitev konkurenčnega položaja podjetij s povezovanjem z drugimi členi v dobavni verigi, kar bo krepilo sodelovanje in sinergije med njimi,
– izboljšanje dostopa podjetij do ugodnih virov dolžniškega financiranja,
– podpora investicijam, ki kombinirajo povratne in nepovratne vire za izvedbo projektov.
3. Viri financiranja
Sredstva za obmejna problemska območja v višini 10.000.000 EUR zagotavlja proračun Republike Slovenije, Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj (v nadaljevanju: MKRR).
Vsa predvidena sredstva so namenjena financiranju podjetjem za izvajanje aktivnosti projekta na obmejnih problemskih območij.
4. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
4.1 Splošni pogoji kandidiranja
Vlagatelj mora izpolnjevati vse naslednje pogoje:
a) na razpis se lahko prijavijo podjetja, ki se kot pravne ali fizične osebe, ukvarjajo z gospodarsko dejavnostjo in so organizirane kot gospodarske družbe, samostojni podjetniki posamezniki1, zadruge in zavodi, ter socialna podjetja (so.p.) s statusom gospodarske družbe, zadruge ali zavoda, ki so se preoblikovala po Zakonu o socialnem podjetništvu;
1 Samostojni podjetnik posameznik, ki vodi poslovne knjige po sistemu dvostavnega knjigovodstva in predloži letno poročilo na AJPES.
b) ima status mikro, malega ali srednje velikega podjetja s sedežem v Republiki Sloveniji;
c) je ustanovljen in deluje pred 1. 1. 2023 kot gospodarska družba ali podjetnik po Zakonu o gospodarskih družbah – ZGD-12 oziroma zadruga, ki je ustanovljena in deluje po Zakonu o zadrugah – ZZad3 oziroma zavod kot pravna oseba zasebnega prava, ki je ustanovljena in deluje po Zakonu o zavodih – ZZ4;
2 Uradni list RS, št. 65/09, ZGD-1-UPB z nadaljnjimi spremembami.
3 Uradni list RS, št. 97/09 – UPB z nadaljnjimi spremembami.
4 Uradni list RS, št. 12/91 – UPB z nadaljnjimi spremembami.
d) vsaj 6 mesecev pred dnevom oddaje vloge na Sklad mora prijavitelj imeti v sodnem registru vpisan poslovni naslov (sedež), poslovno enoto, podružnico ali drug del poslovnega subjekta, kjer se bodo izvajale aktivnosti projekta, na obmejnem problemskem območju določenem z Uredbo o določitvi obmejnih problemskih območij (Uradni list RS, št. 22/11 in spremembe);
e) se ukvarja z gospodarsko dejavnostjo5 na obmejnem problemskem območju;
5 Gospodarska dejavnost kot pridobitna dejavnost pomeni vsako dejavnost, ki se opravlja na trgu, zlasti pa: nakup in prodaja blaga, proizvodnja, prevozne, turistične, gradbene, blagovno prometne in kakršne koli druge storitve. Gre za dejavnosti, ko se izdelki oziroma storitve prodajajo proti plačilu in se strmi k ustvarjanju dobička.
f) ob oddaji vloge posluje z isto davčno številko najmanj šest (6) mesecev;
g) imeti vsaj enega zaposlenegaza polni delovni čas6. Za izpolnjevanje osnovnega pogoja vsaj 1 zaposlenega v podjetju se število zaposlenih preverja z izjavo o zaposlenih na zadnji dan preteklega meseca, glede na mesec oddaje vloge na Sklad. Za potrebe tega razpisa se upošteva kot zaposlena oseba tudi nosilec dejavnosti pri s.p. (če je to njegova edina podlaga za zavarovanje). V število zaposlenih se ne upoštevajo zaposleni iz programa javnih del.;
6 143. člen ZDR določa, če polni delovni čas ni določen z zakonom ali kolektivno pogodbo, se šteje za polni delovni čas 40 ur na teden. V skladu s 67. členom Zakona o delovnih razmerjih ima delavec, ki dela krajši delovni čas, v skladu s predpisi o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, predpisi o zdravstvenem zavarovanju ali predpisi o starševskem dopustu, pravice iz socialnega zavarovanja, kot če bi delal polni delovni čas. V primeru samostojnih podjetnikov se kot zaposlena oseba po tem javnem razpisu šteje tudi oseba, ki je nosilka dejavnosti in je zavarovana za polni delovni čas.
h) višina kredita ne sme presegati 30 % od vrednosti čistih prihodkov od prodaje, doseženih v letu 2023;
i) Prijavni list P7R 2025 s prilogami mora biti podpisan s strani odgovorne osebe pooblaščene za zastopanje podjetja (npr. direktor, prokurist; razvidno iz Poslovnega registra Slovenije);
j) imeti S.BON-1 (Ajpes) na podlagi letnega poročila za leto 2023 z oceno vsaj SB87;
7 Dokazilo o bonitetni oceni podjetje pridobi na Agenciji RS za javnopravne evidence in storitve (AJPES). Ocena SB1 pomeni najboljšo in SB8 najslabšo bonitetno oceno.
k) nima neporavnanih obveznosti do Sklada ali do poslovnih bank po razpisu Sklada P1, P1 TIP, P1 plus;
l) v vlogi mora izkazati zaprto finančno konstrukcijo za načrtovane upravičene stroške;
m) je financiranje z zaprošenim kreditom ekonomsko upravičeno8;
8 Ekonomsko upravičeno financiranje pomeni nastanek upravičenih stroškov za neposredne potrebe poslovnih procesov kreditojemalca in spodbujanje podjetniške aktivnosti.
n) se ne šteje za podjetje v težavah opredeljeno v nadaljevanju javnega razpisa;
o) na dan oddaje vloge ne sme imeti neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti iz naslova obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, ki jih pobira davčni organ (v višini 50 evrov ali več); šteje se, da vlagatelj, ki je gospodarski subjekt, ne izpolnjuje obveznosti tudi, če nima predloženih vseh obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjega leta do dne oddaje vloge;
p) med prijaviteljem in Ministrstvom za kohezijo in regionalni razvoj (v nadaljevanju: MKRR) oziroma Skladom ali izvajalskimi institucijami MKRR niso bile pri že sklenjenih pogodbah o sofinanciranju ugotovljene hujše nepravilnosti pri porabi javnih sredstev in izpolnjevanju ključnih pogodbenih obveznosti, zaradi česar je MKRR oziroma Sklad ali izvajalska institucija odstopila od pogodbe o sofinanciranju, od odstopa od pogodbe pa še niso pretekla 3 leta;
q) ne prejema ali ni v postopku pridobivanja državnih pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah po Zakonu o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb in zadrug v težavah (Uradni list RS, št. 5/17);
r) nima neporavnanega naloga za izterjavo zaradi predhodne odločbe Evropske Komisije, ki je pomoč razglasila za nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom;
s) mu ni bila v zadnjih 5 letih pravnomočno izrečena globa za prekršek zaradi nezakonite zaposlitve državljana tretje države (Zakon o preprečevanju dela in zaposlovanja na črno, Uradni list RS, št. 32/14 in spremembe, Zakon o zaposlovanju, samozaposlovanju in delu tujcev, Uradni list RS, št. 91/21 in spremembe ter Zakon o spremembah Zakona o preprečevanju dela in zaposlovanja na črno Uradni list RS, št. 43/19);
t) za prijavitelja ni podana prepoved poslovanja v razmerju do MKRR ali Sklada v obsegu, kot izhaja iz 35. in 36. člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo in spremembe);
u) dejanski lastnik/i prijavitelja v skladu z 24. členom Zakona o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (Uradni list RS, št. 48/22) ni/niso vpleten/i v postopke pranja denarja in financiranja terorizma;
v) prijavitelj za iste že povrnjene upravičene stroške in aktivnosti, ki so predmet sofinanciranja v razpisu, ni in ne bo pridobil sredstev iz drugih javnih virov (sredstev evropskega, državnega ali lokalnega proračuna) (prepoved dvojnega sofinanciranja);
w) kreditiranje ne bo pogojeno s prednostno rabo domačih proizvodov pred uvoženimi;
x) izpolnjuje druge kriterije, kot izhajajo iz politike Sklada, s področja upravljanja tveganj.
Skladno z določbami prvega odstavka 24. člena Zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja (Uradni list RS, št. 20/11, 57/12, 46/16 in 18/23) in 4. člena Uredbe o spremembi in dopolnitvi o določitvi obmejnih problemskih območij (Uradni list RS, št. 22/11, 97/12, 24/15, 35/17, 101/20, 112/22 in 92/24) so v obmejna problemska območja uvrščene naslednje občine: Ajdovščina, Apače, Bistrica ob Sotli, Bohinj, Bovec, Brda, Brežice, Cankova, Cerkno, Cirkulane, Črenšovci, Črna na Koroškem, Črnomelj, Divača, Dobrovnik, Dolenjske Toplice, Dravograd, Gorje, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Hrpelje - Kozina, Ilirska Bistrica, Jezersko, Kanal, Kobarid, Kobilje, Kočevje, Komen, Kostanjevica na Krki, Kostel, Kozje, Kranjska Gora, Kungota, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Loška dolina, Loški Potok, Lovrenc na Pohorju, Luče, Majšperk, Metlika, Mežica, Miren - Kostanjevica, Moravske Toplice, Muta, Ormož, Osilnica, Pesnica, Pivka, Podčetrtek, Podlehnik, Podvelka, Poljčane, Postojna, Preddvor, Prevalje, Puconci, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Razkrižje, Renče - Vogrsko, Ribnica na Pohorju, Rogašovci, Rogatec, Ruše, Selnica ob Dravi, Semič, Sežana, Slovenj Gradec, Solčava, Središče ob Dravi, Sveta Ana, Sveti Jurij ob Ščavnici, Sveti Tomaž, Šalovci, Šentjernej, Šmarje pri Jelšah, Tišina, Tolmin, Tržič, Velika Polana, Videm, Vipava, Vuzenica, Zavrč in Žetale.
Za opredelitev mikro, malih in srednje velikih podjetij se upoštevajo določila iz Priloge 1 Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. 6. 2014.
Podjetje mora imeti vsaj 1 zaposlenega in manj kot 250 zaposlenih in ima letni promet, ki ne presega 50 milijonov EUR in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega 43 milijonov EUR.
Opozarjamo na drugi odstavek 6. člena Priloge 1 Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014, ki govori o tem, da se za podjetje, ki ima partnerska podjetja ali povezana podjetja podatki, tudi glede števila zaposlenih, določijo na podlagi računovodskih izkazov in drugih podatkov podjetja ali na podlagi konsolidiranih računovodskih izkazov podjetja, v katerega je podjetje vključeno za namene konsolidacije, če ti obstajajo. Podatkom se prištejejo podatki za vsako partnersko podjetje.
Produkt ne podpira podjetij v težavah, ki so v prisilni poravnavi, stečaju ali likvidaciji oziroma so podjetja v težavah v skladu z Zakonom o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb in zadrug v težavah (ZPRPGDZT) (Uradni list RS, št. 5/17) in v skladu z 18. točko 2. člena Uredbe Komisije 651/2014/EU.
Družba je v težavah, kadar gre za eno od naslednjih okoliščin (8. člen ZPRPGDZT):
– tekoča izguba kapitalske družbe skupaj s prenesenimi izgubami preteklih let preseže polovico vpoklicanega kapitala in izgube ni mogoče pokriti v breme prenesenega dobička, rezerv ali presežkov iz prevrednotenja;
– tekoča izguba osebne družbe skupaj s prenesenimi izgubami preteklih let preseže polovico kapitala iz računovodskih izkazov in izgube ni mogoče pokriti v breme prenesenega dobička, rezerv ali presežkov iz prevrednotenja;
– če je družba že postala trajneje nelikvidna ali dolgoročno plačilno nesposobna in izpolnjuje pogoje za uvedbo postopkov v zvezi z insolventnostjo na podlagi zakona, ki ureja finančno poslovanje, postopke zaradi insolventnosti in prisilno prenehanje.
Zadruga je v težavah, kadar gre za eno od naslednjih okoliščin:
– tekoča izguba zadruge skupaj s prenesenimi izgubami preteklih let preseže polovico vseh vpisanih članskih deležev in izgube ni mogoče pokriti v breme prenesenega dobička, rezerv ali presežkov iz prevrednotenja;
– če je zadruga že postala trajneje nelikvidna ali dolgoročno plačilno nesposobna in izpolnjuje pogoje za uvedbo postopkov v zvezi z insolventnostjo na podlagi zakona, ki ureja finančno poslovanje, postopke zaradi insolventnosti in prisilno prenehanje.
MSP, ki delujejo manj kot 3 leta od registracije do vključno datuma oddaje vloge, se ne štejejo kot podjetja v težavah, razen če izpolnjujejo merila za stečajni postopek po predpisih, ki urejajo finančno poslovanje podjetij.
Na razpis se ne morejo prijaviti podjetja, ki imajo registrirano glavno dejavnost, razvrščeno v naslednja področja, oddelke, skupine in razrede, skladno z Uredbo o standardni klasifikaciji dejavnosti – SKD2025 (Uradni list RS, št. 27/24) oziroma NACE Rev. 2.1 (Delegirana Uredba Komisije (EU) 2023/137 (L 19/5, 20. 1. 2023):
– A: kmetijstvo in lov, gozdarstvo, ribištvo,
– B 05: Pridobivanje premoga,
– C 10.2: Predelava in konzerviranje rib, rakov in mehkužcev,
– C 11.01: Proizvodnja žganih pijač,
– C 12: Proizvodnja tobačnih izdelkov,
– C 20.59: Proizvodnja drugih kemičnih izdelkov, d.n.,
– C 24.46: Proizvodnja jedrskega goriva,
– C 25.3: Proizvodnja orožja in streliva,
– C 30.400: Proizvodnja bojnih vozil,
– C 33.180: Popravila in vzdrževanje vojaških bojnih vozil, ladij, čolnov ter zračnih in vesoljskih plovil,
– E 38.12: Zbiranje in odvoz nevarnih odpadkov,
– E 38.22: Energijska predelava
– E 38.3: Odstranjevanje odpadkov brez predelave,
– G 46.35: Trgovina na debelo s tobačnimi izdelki,
– G 46.39: Nespecializirana trgovina na debelo z živili, pijačami, tobačnimi izdelki,
– G 47.23: Trgovina na drobno z ribami, raki, mehkužci,
– G 47.26: Trgovina na drobno s tobačnimi izdelki,
– G 47.11: Nespecializirana trgovina na drobno, predvsem z živili, pijačami ali tobačnimi izdelki,
– L: Finančne in zavarovalniške dejavnosti,
– M: Poslovanje z nepremičninami,
– N 69: Pravne in računovodske dejavnosti,
– N 70: Dejavnost uprav podjetij, podjetniško in poslovno svetovanje,
– S 92: Prirejanje iger na srečo.
Prav tako se upravičeni stroški projekta ne smejo nanašati na izvedbo projektov, s katerimi bi si vlagatelj krepil dejavnosti, ki so izločene, skladno s predhodno navedbo.
Produkt ne podpira projektov na področju:
a) informacijske tehnologije, ki podpirajo izključene dejavnosti in bi omogočale nezakonit prenos podatkov oziroma vstop v elektronske baze podatkov, internetne igre na srečo in igralnice ter pornografijo;
b) bioznanosti, ki obsega raziskave, razvoj ali tehnične aplikacije, ki se nanaša na kloniranje ljudi in gensko spremenjene organizme in druge dejavnosti z živimi živalmi za poskusne in znanstvene namene, če ni zagotovljena skladnost s »Konvencijo Evropskega Sveta za zaščito vretenčarjev, ki se uporabljajo v poskusne in ostale znanstvene namene«;
c) dejavnosti s škodljivimi vplivi na okolje, druge dejavnosti, ki veljajo za etično ali moralno sporne oziroma so prepovedane z nacionalno zakonodajo RS;
d) letališke infrastrukture, razen če so povezane z varstvom okolja ali jih spremljajo naložbe, potrebne za blažitev ali zmanjšanje njenega negativnega vpliva na okolje;
e) naložb za zmanjšanje emisij toplogrednih plinov, ki izhajajo iz dejavnosti, navedenih v prilogi I k Direktivi 2003/87/ES9.
9 UL L 275, 25. 10. 2003, str. 32–46
4.2. Kreditni pogoji
Najnižji znesek kredita znaša 5.000,00 EUR, najvišji 100.000,00 EUR.
Kredit lahko krije do 100 % vrednosti upravičenih stroškov projekta.
Ročnost kredita:
– za kredite od 5.000 EUR do 25.000 EUR je možna odplačilna doba od 2 do 5 let,
– za kredite od 25.001 EUR do 100.000 EUR je možna odplačilna doba od 2 do 7 let.
Odplačilo kredita je v enakih mesečnih obrokih.
Moratorij na odplačilo glavnice kredita lahko traja od 1 do 6 mesecev, z možnostjo podaljšanja do največ 24 mesecev. Začetek moratorija se začne z zapadlostjo roka za črpanje kredita.
Obrestna mera: pogodbena fiksna letna obrestna mera 1,4 % je enaka efektivni obrestni meri10.
10 Efektivna obrestna mera (EOM) je letna obrestna mera, katere izračun je lahko odvisen od: zneska kredita, roka črpanja, roka vračila, števila mesečnih obveznosti, realne obrestne mere, stroškov odobritve kredita in drugih stroškov, povezanih s kreditom, ki jih plača kreditojemalec.
Obrestno obdobje, za katerega se obračunava pogodbena obrestna mera, je mesečno.
Zavarovanje kredita:
1) Krediti od 5.000 EUR do 25.000 EUR
– 8 menic podjetja
2) Krediti od 25.001 EUR do 100.000 EUR
– 8 menic podjetja in
– Osebno poroštvo: 8 menic osebnega poroka, ki je lastnik podjetja in ima nepremično premoženje za zavarovanje kredita v razmerju 1:1 (razmerje med zneskom kredita in neobremenjenim delom vrednosti nepremičnega premoženja).
V primeru, da je nepremičnina osebnega poroka že obremenjena s hipoteko/hipotekami, je potrebno za dokazovanje stanja neodplačanega dolga iz naslova teh hipotek, priložiti verodostojna dokazila o stanju na tekoči datum (to je datum, ki ne sme biti starejši od 30 dni glede na datum oddaje vloge). V nasprotnem primeru se upošteva hipoteka v celotni višini, kot je izkazana z vpisom na zemljiški knjigi.
V primeru, ko podjetje že ima obveznosti iz naslova prejetih mikro/kreditov Sklada v preteklosti in je bilo zavarovanje le-teh z isto nepremičnino, mora podjetje, pri ugotavljanju proste vrednosti nepremičnine, upoštevati obstoječe stanje neodplačanega dela kreditov v mesecu pred mesecem oddaje vloge.
Če lastnik podjetja nima dovolj lastnega premoženja, lahko k zavarovanju kredita z osebnim poroštvom pristopi še druga fizična oseba, ki razpolaga z nepremičnino, ki ima prosto vrednost glede na zgornje opise.
Upošteva se zgolj nepremično premoženje osebnega poroka. To so nepremičnine v RS, ki so vpisane v zemljiško knjigo. Za oceno vrednosti nepremičnin se upoštevajo vrednosti po GURS oceni, delež lastništva in predhodne obremenitve. Če ima porok manj kot 33,33 % oziroma 1/3 delež lastništva na nepremičnini, se takšna nepremičnina pri ugotavljanju vrednosti premoženja poroka, ne upošteva. Nepremičnine, na katerih je zaznamba prepovedi odtujitve in obremenitve; doživljenjskega preužitka ipd., so prav tako neustrezne in so izločene iz obravnave.
Predvideno je prednostno financiranje projektov, ki so trajnostno naravnani (energetska in snovna učinkovitost, krepitev dobavnih verig) ter usmerjeni v avtomatizacijo in digitalizacijo.
Sklad ima pravico zaprositi za dodatno dokumentacijo za preveritev ustreznosti zavarovanja, bodisi predlaganega ob vlogi ali ob njeni obdelavi.
Stroški za končnega prejemnika: brez stroškov odobritve, brez stroškov vodenja kredita.
4.3. Pogoji za črpanje kredita
Kreditojemalec črpa kredit po sklenitvi kreditne pogodbe, ureditvi zavarovanja kredita in izpolnjenim obrazcem »Zahtevek za črpanje kredita«.
Kredit se porabi namensko za nastale upravičene stroške, v skladu s točko »5. Upravičeni stroški«. Upravičeni stroški navedeni v prijavnem listu se lahko razlikujejo od dejanskih upravičenih stroškov.
Črpanje kredita je v enkratnem znesku ob izpolnitvi vseh pogojev, določenih z javnim razpisom in sklenjeno kreditno pogodbo. Izvede se v roku 45 dni od odobritve kredita (datum izdaje pozitivnega sklepa).
Državna pomoč, po pravilu de minimis, se odobri za upravičene stroške projekta, nastale od 1. 12. 2024 do 31. 5. 2026. Za datum nastanka stroška se šteje nastanek dolžniško upniškega razmerja11.
11 Dolžniško upniškega razmerja pomeni razmerje med upnikom (dobaviteljem) in kreditojemalcem (kupcem), v katerem se obojestransko strinjata o prevzemu obveznosti iz naslova nakupa opredmetenih osnovnih sredstev, poslovnih nepremičnin, neopredmetenih sredstev, surovin, materiala, blaga, storitev.
Kreditojemalec ima obveznost, da v roku 10 dni po zaključku porabe kreditnih sredstev, Skladu poroča o namenski porabi kredita v skladu z vsakokrat veljavnim Navodilom o poročanju porabe kredita, ki je objavljeno na spletni strani Sklada. V ta namen odda ustrezno podporno dokumentacijo v skenirani obliki na ePortal https://eportal.podjetniskisklad.si/
Dokazila, ki jih kreditojemalec predloži za potrebe poročanja o namenski porabi sredstev kredita, so:
– računi, pogodbe dobaviteljev, iz katerih je razvidna vrsta in datum storitve/proizvoda – kot upravičen strošek se upošteva vrednost brez DDV (opredmetena osnovna sredstva, neopredmetena dolgoročna sredstva, stroški materiala, trgovskega blaga in storitev),
– REK obrazec (neto plača, dohodnina, prispevki iz in na plačo oziroma za s.p-je prispevke za socialno varnost, regres za letni dopust),
– mesečni obračun plač za posameznega zaposlenega (povračilo stroškov prevoza na delo in z dela, stroški prehrane med delom)
– in pripadajoča potrdila o izvedenih plačilih za vse upravičene stroške.
5. Upravičeni stroški
Višina upravičenih stroškov projekta vlagatelja ni omejena, omejen je maksimalni znesek kredita z višino 100.000,00 EUR.
Med upravičene stroške se upoštevajo:
a) naložbe v opredmetena osnovna sredstva (nakup novih delovnih strojev in opreme);
b) investicije v poslovne12 nepremičnine13 (npr. nakup poslovnih zgradb/drugih poslovnih prostorov s pripadajočimi zemljišči, gradnja/adaptacija poslovnih zgradb/drugih poslovnih prostorov, urejanje poslovnih zemljišč);
12 V primeru, da se predmet projekta nanaša na nakup, izgradnjo ali obnovo dela ali celote stanovanjske nepremičnine, se vloga kot neustrezna zavrne.
13 V primeru nakupa poslovne nepremičnine je potrebno predložiti cenitev nepremičnine, izdelano s strani pooblaščenega izvajalca, vsaj v letu 2024.
c) naložbe v neopredmetena dolgoročna sredstva (npr. programska oprema, patenti, licence, blagovne znamke),
d) stroški materiala in trgovskega blaga,
e) stroški storitev,
f) stroški dela (neto plača, dohodnina, prispevki iz in na plačo oziroma za s.p-je prispevke za socialno varnost, povračilo stroškov prevoza na delo in z dela, stroški prehrane med delom, regres za letni dopust).
Upravičeni stroški morajo nastati za potrebe poslovnih procesov, ki jih vlagatelj opravlja na obmejnem problemskem območju RS.
Med upravičene stroške ne spadajo:
– stroški nakupa ali obnove cestno prevoznih sredstev14;
14 Cestno prevozna sredstva so vsa prevozna sredstva, ki se morajo registrirati in pridobijo prometno dovoljenje.
– stroški nakupa sončnih elektrarn in/ali hranilnikov,
– davek na dodano vrednost.
Nakup je dovoljeno izvesti le od tretjih oseb po tržnih pogojih, pri tem pa tretja oseba ne sme biti lastniško povezana s kreditojemalcem s 25 % in več.
Za povezano osebo z vlagateljem se šteje lastniški delež pravne ali fizične osebe ali povezanost preko odgovorne osebe pooblaščene za zastopanje (npr. direktor, prokurist; razvidno iz Poslovnega registra Slovenije).
S kreditom ni dovoljeno povračilo sredstev podjetju na osnovi že plačanih obveznosti.
Kredit ni namenjen poplačilu že obstoječih kreditov in leasing pogodb kreditojemalca.
Investicija, ki se financira s kreditom po tem javnem razpisu ne sme biti prodana, oddana v najem ali leasing tretjim osebam najmanj v obdobju dveh let po zaključku projekta.
Pomoč ni dovoljena za aktivnosti, povezane z izvozom, ko je pomoč neposredno vezana na izvožene količine, vzpostavitev in delovanje distribucijske mreže ali na druge tekoče izdatke, povezane z izvozno aktivnostjo.
Pomoč ni dovoljena v primerih, ko bi se uporabi domačega blaga dajalo prednost pred uporabo uvoženega blaga.
Upravičeni stroški se ne smejo nanašati na izvedbo projektov, s katerimi bi si vlagatelj krepil dejavnosti, ki niso upravičene do prijave na razpis oziroma so izločene skladno s točko »4.1. Splošni pogoji kandidiranja«.
6. Vsebina vloge
(1) Obrazec Sklada »Prijavni list P7R 2025 – Krediti za podjetja iz obmejnih problemskih območij v Republiki Sloveniji« (dostopen na ePortalu Sklada) z:
– vprašalnikom za ugotavljanje politične izpostavljenosti osebe;
– vprašalnikom za ugotavljanje povezanosti z visoko tvegano državo,
– pooblastilo za potrebe preverjanja podatkov pri FURS;
(2) Dokazilo AJPES o bonitetni oceni S.BON-1 ali eS.BON (spletno bonitetno oceno) za gospodarske družbe, samostojne podjetnike, zadruge in zavode na podlagi letnega poročila za leto 2023;
(3) Računovodski izkazi za leto 2023, ki so bili oddani na AJPES;
(4) Za zavarovanje kredita (velja za zaprošene kredite od 25.001 EUR do 100.000 EUR) je potrebno priložiti ustrezno dokumentacijo, in sicer:
a) Izpolnjen obrazec: Zavarovanje kredita P7R 2025, ki ga najdete na spletni strani Slovenskega podjetniškega sklada https://www.podjetniskisklad.si/, kjer je objavljen razpis.
b) Izjava o lastnem premoženju osebnega poroka s prilogami. Obrazec (Izjava o lastnem premoženju) najdete na spletni strani Slovenskega podjetniškega sklada https://www.podjetniskisklad.si/, kjer je objavljen razpis.
Priloge so sledeče:
– GURS cenitev nepremičnin/e (https://eprostor.gov.si/EV_JAVNI/) ali cenitev nepremičnin/e s strani pooblaščenega izvajalca, izdelana vsaj v letu 2024;
– ZK izpisek/i za nepremičnino/e.
Izjava s prilogami mora biti izpolnjena za vsakega poroka posebej, vključno z lastnikom podjetja (tudi če slednji nima nobenega nepremičnega premoženja).
Če vloga ne bo popolna, bo prijavitelj obveščen s pozivom na dopolnitev preko ePortala Slovenskega podjetniškega sklada. Pri tem pa velja, da lahko dopolni le točke 3 in 4.
Če vloga v predvidenem roku (največ 2 delovna dneva) ne bo dopolnjena z oddajo dokumentacije na ePortal Sklada https://eportal.podjetniskisklad.si/, se kot nepopolna zavrže.
Vloge, ki ne izpolnjujejo pogojev razpisa, se kot neustrezne zavrnejo.
Vsi podatki iz vloge so javni, razen tisti, ki jih vlagatelj posebej označi kot poslovno skrivnost. Kot poslovno skrivnost lahko vlagatelj označi posamezen podatek oziroma del vloge. Poslovna skrivnost se ne more nanašati na celotno dokumentacijo vloge in na podatke potrebne za oceno vloge po merilih javnega razpisa.
7. Oddaja vlog
Vlagatelj vlogo s prilogami odda na ePortal Sklada https://eportal.podjetniskisklad.si/.
Z oddajo je vloga uradno poslana v obravnavo.
8. Roki za predložitev vlog
Javni razpis ima naslednja prijavna roka za oddajo vloge s prilogami na ePortal Sklada:
17. 2. 2025 do 14. ure,
17. 3. 2025 do 14. ure,
17. 4. 2025 do 14. ure,
5. 5. 2025 do 14. ure,
oziroma do porabe vseh sredstev.
Merilo za pravočasno oddano vloge je sistemski datum zabeležen ob elektronski oddaji vloge. Za pravočasno prispele vloge štejejo tiste, ki bodo oddane na ePortal Sklada najkasneje do 14. ure na dan prijavnega roka.
Javni razpis bo odprt do 5. 5. 2025 oziroma do porabe sredstev. V primeru, da bodo vsa razpisana sredstva porabljena pred 5. 5. 2025, bo Sklad objavil zaprtje razpisa na internetni strani Slovenskega podjetniškega sklada, zaprtje oznanil na e-portalu Slovenskega podjetniške sklada in objavil zaprtje v prvem možnem Uradnem listu Republike Slovenije.
Vloge, ki bodo na ePortalu oddane po 14. uri na zadnji dan prijavnega roka 5. 5. 2025 ali po objavi zaprtja javnega razpisa, se kot prepozne zavržejo.
Sredstva na razpisu lahko ostanejo nerazporejena, v kolikor ne zadoščajo za pokrivanje celotnega planiranega sofinanciranja opredeljenega v finančni konstrukciji vloge, ki bi bila naslednja upravičena do sofinanciranja.
9. Odpiranje vlog
Odpiranje vlog se bo izvedlo v roku treh delovnih dni od navedenega roka za oddajo vlog ob upoštevanju, da je na prijavni rok oddanih maksimalno 250 vlog. V primeru večjega števila vlog se rok za obravnavo vlog sorazmerno podaljša.
Odpiranje vlog ni javno.
10. Merila za izbor končnih upravičencev
Komisija za dodelitev sredstev bo po merilih za izbor ocenjevala le pravočasno oddane, popolne in ustrezne vloge.
Popolne in ustrezne vloge, ki izpolnjujejo pogoje kandidiranja, se oceni po merilih za izbor končnih upravičencev:
(1) Število zaposlenih,
(2) Bonitetna ocena vlagatelja po modelu S.BON (AJPES),
(3) Finančni kazalniki:
a) Kapital/obveznosti do virov sredstev,
b) Kredit/čisti prihodki od prodaje,
c) Prosti kreditni limit (PKL)/kredit,
d) Finančne obveznosti/denarni tok iz poslovanja – EBITDA.
Podrobno razdelana merila s točkovnikom so sestavni del razpisne dokumentacije pod poglavjem »III. Merila za izbor«.
Pri obravnavi in točkovanju vloge po merilih, lahko Sklad od vlagatelja zahteva tudi dodatno dokumentacijo vsebinsko vezano na vlagatelja in vlogo.
Komisija za dodelitev sredstev, za vse popolne in ustrezne vloge, ki izpolnjujejo kreditne pogoje in po oceni meril dosegajo vsaj 50 točk od možnih 100 točk, poda predlog direktorici Sklada za odobritev vloge.
Komisija Sklada lahko predlaga neodobritev vloge v primeru nerealiziranih že odobrenih projektov ali nedoseganja ciljev prijaviteljev v okviru že podprtih projektov v preteklih petih letih oziroma, če oceni, da je izpostavljenost do projektov iz preteklih podprtih instrumentov previsoka ali na podlagi bonitetnega poročila S.BON-1 nesorazmerna.
V primeru, da je za odobrene vloge potrebnih več finančnih sredstev, kot jih predvideva javni razpis, imajo pri odobritvi prednost vloge, ki dosežejo večje število točk. V primeru istega števila točk imajo prednost vloge, ki so pridobile več točk pri finančnih kazalnikih z vrstnim redom:
kredit/čisti prihodek od prodaje,
prosti kreditni limit (PKL)/kredit in
finančne obveznosti/EBITDA.
V kolikor tudi po tem dodatnem merilu več vlagateljev pridobi enako število točk bodo imele prednost vloge vlagateljev, ki so bile oddane prej. Upošteva se sistemski datum zabeležen ob elektronski oddaji vloge.
Direktorica Sklada sprejme končno odločitev s sklepom o odobritvi oziroma s sklepom o neodobritvi vloge.
Sklad pri ocenjevanju oziroma odobravanju vlog kreditojemalcev ne ravna diskriminatorno in posameznega kreditojemalca ocenjuje izključno v skladu z merili za izbor in ne glede na njegovo narodnost, spol, politično pripadnost, invalidnost oziroma posebne potrebe, izbrano religijo ali spolno usmerjenost.
11. Obveščanje o izboru in podpis pogodbe
Sklad bo, najkasneje v roku 45 koledarskih dni od roka za predložitev vlog, posredoval vlagateljem sklep o odobritvi ali neodobritvi kredita. V primeru, da je na posamezni prijavni rok oddanih več kot 250 vlog, se rok obravnave sorazmerno podaljša. Čas obravnave prvega odpiranja vpliva tudi na vsa nadaljnja odpiranja. Vročanje sklepov bo potekalo v digitalni obliki.
Zoper sklep o (ne)izboru ali zavrženju vloge je možno v tridesetih (30) dneh od prejema sklepa sprožiti upravni spor z vložitvijo tožbe na Upravno sodišče Republike Slovenije.
Na podlagi pozitivnega sklepa o odobritvi kredita bo Sklad s kreditojemalcem podpisal kreditno pogodbo in uredil zavarovanje kredita.
Rezultati razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletni strani Sklada.
12. Razpoložljivost razpisne dokumentacije in dodatne informacije
Razpisna dokumentacija vsebuje: navodila, besedilo javnega razpisa, merila za izbor upravičencev, vzorec prijavnega lista s prilogami in vzorec kreditne pogodbe s prilogami.
Razpisna dokumentacija je dosegljiva na spletni strani www.podjetniskisklad.si in v pisni obliki na sedežu Slovenskega podjetniškega sklada.
Vse ostale informacije dobite na telefonskih številkah: 02/234-12-88, 02/234-12-42 in 02/234-12-64 ali na e-naslovu razpisi@podjetniskisklad.si.
13. Pravna podlaga za izvedbo produkta, de minimis pomoč
13.1 Pravna podlaga za izvedbo produkta
Slovenski podjetniški sklad objavlja produkt na podlagi:
– Zakona o podpornem okolju za podjetništvo – ZPOP-1 (Uradni list RS, št. 102/07, 57/12, 82/13, 17/15, 27/17, 13/18 – ZSInv in 40/23 – ZZrID-A);
– Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo in spremembe);
– Zakona o javnih skladih (Uradni list RS, št. 77/08, 8/10 – ZSKZ-B, 61/20 – ZDLGPE in 206/21 – ZDUP–OP);
– Splošnih pogojev poslovanja Javnega sklada Republike Slovenije za podjetništvo z decembra 2017, na katera je dano soglasje Vlade RS z dne 19. 4. 2018;
– Akta o ustanovitvi Javnega sklada Republike Slovenije za podjetništvo (Uradni list RS, št. 4/19);
– Poslovnega in finančnega načrta Javnega sklada Republike Slovenije za podjetništvo za leto 2024 (sklep Vlade št. 47602-1/2024/3 z dne 18. 1. 2024), spremembe in dopolnitve Poslovnega in finančnega načrta Javnega sklada Republike Slovenije za podjetništvo za leto 2024 (sklep Vlade št. 47602-1/2024/8 z dne 9. 5. 2024) in spremembe in dopolnitve Poslovnega in finančnega načrta Javnega sklada Republike Slovenije za podjetništvo za leto 2024 (sklep Vlade št. 47602-1/2024/11 z dne 21. 11. 2024);
– Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2025 in 2026 (ZIPRS2526) (Uradni list RS, št. 104/24);
– Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07 in spremembe);
– Zakona o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2) (Uradni list RS, št. 163/22);
– Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (ZIntPK) (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri);
– Zakona o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb in zadrug v težavah (Uradni list RS, št. 5/17);
– Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL EU L št. 187 z dne 26. 6. 2014, str. 1) (v nadaljevanju: Uredba 651/2014/EU);
– Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L št. 2023/2831, z dne 15. 12. 2023);
– Zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja (Uradni list RS, št. 20/11, 57/12, 46/16 in 18/23 –ZDU-1O) in Uredba o dodeljevanju regionalnih državnih pomoči ter načinu uveljavljanja regionalne spodbude za zaposlovanje ter davčnih olajšav za zaposlovanje in investiranje (Uradni list RS, št. 93/14, 7/16, 14/18, 168/20, 121/21, 27/22, 47/22 in 63/24);
– Uredbe o izvajanju ukrepov endogene regionalne politike (Uradni list RS, št. 16/13 in spremembe);
– Uredbe o določitvi obmejnih problemskih območij (Uradni list RS, št. 22/11 in spremembe);
– Uredbe o postopkih, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11);
– Programa razvojnih spodbud za obmejna problemska območja v obdobju 2022-2025 z dne 5. 9. 2024 (sklep Vlade RS št. 30301-2/2024/4);
– Pogodbe št. C1630-25-900010 o financiranju in izvajanju ukrepa krediti za projekte podjetij na obmejnih problemskih območjih v letu 2025, sklenjene med Javnim skladom Republike Slovenije za podjetništvo in Ministrstvom za kohezijo in regionalni razvoj z dne 16. 1. 2025;
– Produkt P7R 2025 v obliki Javnega razpisa, se izvaja na podlagi soglasja Ministrstva za kohezijo in regionalni razvoj, št. 3030-50/2016-MGRT-MKRR-324 z dne 17. 1. 2025.
13.2 Državna pomoč
Kredit, ki je predmet tega javnega razpisa, ima status državne pomoči de minimis, skladno z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 z dne 13. december 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L, 2023/2831, 15. 12. 2023) ter na podlagi mnenja o skladnosti sheme de minimis pomoči »Shema »de minimis« Ministrstva za kohezijo in regionalni razvoj«, podane s strani Ministrstva za finance, Sektor za spremljanje državnih pomoči (št. sheme: M001-2632551-2024 z dne 21. 8. 2024; trajanje sheme: do 31. 12. 2030) oziroma s shemo državne pomoči, ki bi le-to nadomestila.
Skupni znesek pomoči, dodeljen enotnemu podjetju na podlagi pravila »de minimis« ne sme presegati 300.000 EUR v obdobju zadnjih treh let oziroma natančneje v zadnjih 36 mesecih, ne glede na obliko ali namen pomoči. Dodelitve se tako preverjajo datumsko. Šteje se, da je pomoč po pravilu »de minimis« dejansko dodeljena z izdajo sklepa oziroma odločbe o dodelitvi.
Skladno z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 se upošteva definicija enotnega podjetja. Enotno podjetje pomeni vsa podjetja, ki so med seboj najmanj v enem od naslednjih razmerij:
(1) podjetje ima večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov drugega podjetja;
(2) podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati večino članov upravnega, poslovodnega ali nadzornega organa drugega podjetja;
(3) podjetje ima pravico izvrševati prevladujoč vpliv na drugo podjetje na podlagi pogodbe, sklenjene z navedenim podjetjem, ali določbe v njegovi družbeni pogodbi ali statutu;
(4) podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na podlagi dogovora z drugimi delničarji ali družbeniki navedenega podjetja samo nadzoruje večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov navedenega podjetja;
(5) podjetje, ki je v katerem koli razmerju iz predhodnih točk prek enega ali več drugih podjetij, prav tako velja za enotno podjetje.
Pomoč po tej shemi se lahko združuje s pomočjo, dodeljeno po Uredbi Komisije (EU) 2023/28321, 1408/2013/EU in Uredbo 717/2014/EU, vendar največ do dovoljene meje intenzivnosti državnih pomoči po posameznem namenu oziroma uredbi.
Pomoč za iste upravičene stroške se lahko kumulira, če se s tako kumulacijo ne preseže največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, ki se uporablja za to pomoč.
Bruto ekvivalent nepovratnih sredstev je izračunan na podlagi referenčne obrestne mere, ki velja ob dodelitvi pomoči.
Vlagatelji, katerih vloge bodo odobrene, morajo:
– hraniti vso dokumentacijo v zvezi s projektom v skladu z veljavnimi predpisi, vendar najmanj 10 let od datuma prenehanja kredita, za potrebe bodočih preverjanj. Pred iztekom tega datuma je lahko ta rok podaljšan zakonsko ali pa ga lahko podaljša Sklad;
– zagotoviti dostop do celotne dokumentacije v zvezi s projektom vsem organom, ki so vključeni v spremljanje izvajanja, upravljanja, nadzora in revizije javnega razpisa.
14. Pravila glede obdelave osebnih podatkov
Skladno z določili Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. 4. 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (GDPR), podajamo informacije o obdelavi osebnih podatkov.
Kontaktni podatki upravljavca osebnih podatkov:
Javni sklad Republike Slovenije za podjetništvo, Ulica kneza Koclja 22, 2000 Maribor
tel. 02/234-12-60
spletna stran: www.podjetniskisklad.si
e-naslov: info@podjetniskisklad.si.
Kontaktni podatki osebe, pooblaščene za varstvo osebnih podatkov:
tel. 02/234-12-51
elektronska pošta: gdpr@podjetniskisklad.si.
Vrsta in namen obdelave osebnih podatkov:
Za namen izvajanja tega javnega razpisa se obdelujejo osebni podatki kot so ime in priimek, telefonska številka, elektronska pošta, osebni podatki, potrebni za preprečevanje pranja denarja in financiranja terorizma ter ostali osebni podatki v zvezi s finančno transakcijo končnega upravičenca.
Pravna podlaga za obdelovanje osebnih podatkov:
Javni razpis in namen sklenitve pogodbenega razmerja.
Uporabniki osebnih podatkov:
Uporabniki osebnih podatkov so Sklad, ministrstva, nadzorni organi, inšpekcije, revizijske družbe in računsko sodišče.
Pravice posameznika
S pisno zahtevo, poslano na Javni sklad Republike Slovenije za podjetništvo, Ulica kneza Koclja 22, 2000 Maribor ali na elektronski naslov gdpr@podjetniskisklad.si, lahko vlagatelj/kreditojemalec zahtevate dostop, dopolnitev, popravek, blokiranje oziroma omejitev obdelave ali izbris osebnih podatkov, ugovarja obdelavi podatkov, ki se obdelujejo v zvezi z njim ter zahteva prenos podatkov.
Če vlagatelj/kreditojemalec meni, da se njegovi osebni podatki shranjujejo ali kako drugače obdelujejo v nasprotju z veljavnimi predpisi, ki urejajo varstvo osebnih podatkov, ima pravico do vložitve pritožbe pri Informacijskemu pooblaščencu.
Hramba osebnih podatkov:
Vse osebne podatke bo Sklad hranil 2 leti od zaključenega javnega razpisa oziroma, v primeru sklenitve pogodbe 10 let po prenehanju pogodbenega razmerja.
Informacije o prenosu osebnih podatkov v tretjo državo in mednarodno organizacijo:
Osebni podatki se bodo prenašali v institucije EU in ali EK.
Osebni podatki se ne bodo prenašali v tretje države.
Javni sklad Republike Slovenije za podjetništvo 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti