Št. 5443-3/2024-2611-9 Ob-1192/25, Stran 161
Na podlagi določb:
– Uredbe Sveta (EU, Euratom) 2020/2093 z dne 17. decembra 2020 o določitvi večletnega finančnega okvira za obdobje 2021–2027 (UL L št. 433I z dne 22. 12. 2020, str. 11), zadnjič spremenjene z Uredbo Sveta (EU, Euratom) 2024/765 z dne 29. februarja 2024 o spremembi Uredbe (EU, Euratom) 2020/2093 o določitvi večletnega finančnega okvira za obdobje 2021–2027 (UL L št. 765 z dne 29. 2. 2024);
– Uredbe (EU, Euratom) 2020/2092 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 16. decembra 2020 o splošnem režimu pogojenosti za zaščito proračuna Unije (UL L št. 433I z dne 22. 12. 2020, str. 1), zadnjič popravljena s popravkom (UL L št. 2023/90149 z dne 5. 12. 2023);
– Uredbe (EU, Euratom) 2024/2509 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 23. septembra 2024 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije (UL L št. 2024/2509 z dne 26. 9. 2024);
– Sklepa Sveta (EU, Euratom) 2020/2053 z dne 14. decembra 2020 o sistemu virov lastnih sredstev Evropske unije in razveljavitvi Sklepa 2014/335/EU, Euratom (UL L št. 424 z dne 15. 12. 2020, str. 1);
– Uredbe o ratifikaciji Sklepa Sveta (EU, Euratom) 2020/2053 z dne 14. decembra 2020 o sistemu virov lastnih sredstev Evropske unije in razveljavitvi Sklepa 2014/335/EU, Euratom (Uradni list RS, št. 15/21 – Mednarodne pogodbe, št. 2/21);
– Uredbe (EU) 2021/1060 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o določitvi skupnih določb o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu plus, Kohezijskem skladu, Skladu za pravični prehod in Evropskem skladu za pomorstvo, ribištvo in akvakulturo ter finančnih pravil zanje in za Sklad za azil, migracije in vključevanje, Sklad za notranjo varnost in Instrument za finančno podporo za upravljanje meja in vizumsko politiko (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 159), vključno s Popravkom (UL L št. 289 z dne 10. 11. 2022, str. 34), zadnjič spremenjene z Uredbo (EU) 2024/795 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 29. februarja 2024 o vzpostavitvi platforme za strateške tehnologije za Evropo (platforma STEP) in spremembi Direktive 2003/87/ES ter uredb (EU) 2021/1058, (EU) 2021/1056, (EU) 2021/1057, (EU) št. 1303/2013, (EU) št. 223/2014, (EU) 2021/1060, (EU) 2021/523, (EU) 2021/695, (EU) 2021/697 in (EU) 2021/241 (UL L št. 795, z dne 29. 2. 2024; v nadaljevanju: Uredba 2021/1060/EU);
– Uredbe (EU) 2021/1057 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o vzpostavitvi Evropskega socialnega sklada plus (ESS+) in razveljavitvi Uredbe (EU) št. 1296/2013 (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 21), vključno s Popravkom (UL L št. 421 z dne 26. 11. 2021, str. 75), zadnjič spremenjene z Uredbo (EU) 2024/795 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 29. februarja 2024 o vzpostavitvi platforme za strateške tehnologije za Evropo (platforma STEP) in spremembi Direktive 2003/87/ES ter uredb (EU) 2021/1058, (EU) 2021/1056, (EU) 2021/1057, (EU) št. 1303/2013, (EU) št. 223/2014, (EU) 2021/1060, (EU) 2021/523, (EU) 2021/695, (EU) 2021/697 in (EU) 2021/241 (UL L št. 795 z dne 29. 2. 2024; v nadaljevanju: Uredba 2021/1057/EU);
– drugih delegiranih in izvedbenih aktov, ki jih EK sprejme v skladu s 113. in 114. členom Uredbe 2021/1060/EU;
– Uredbe o izvajanju uredb (EU) in (Euratom) na področju izvajanja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 21/23);
– Listine Evropske unije o temeljnih pravicah (UL L št. 202 z dne 7. 6. 2016, str. 389);
– Zakona o ratifikaciji Konvencije o pravicah invalidov in Izbirnega protokola h Konvenciji o pravicah invalidov (MKPI), (Uradni list RS, št. 37/08 – Mednarodne pogodbe, št. 10/08);
– Proračuna Republike Slovenije za leto 2025 (Uradni list RS, št. 123/23 in 104/24);
– Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti za leti 2025 in 2026 (Uradni list RS, št. 104/24);
– Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22, 106/23 in 88/24);
– Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23);
– Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri);
– Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22);
– Uredbe o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11);
– Zakona o zaposlitveni rehabilitaciji in zaposlovanju invalidov (Uradni list RS, št. 16/07 – uradno prečiščeno besedilo, 87/11, 96/12 – ZPIZ-2, 98/14 in 18/21; v nadaljevanju: ZZRZI);
– Zakona o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami (Uradni list RS, št. 58/11, 40/12 – ZUJF, 90/12, 41/17 – ZOPOPP in 200/20 – ZOOMTVI);
– Zakona o socialnem vključevanju invalidov (Uradni list RS, št. 30/18, 196/21 – ZDOsk, 206/21 – ZDUPŠOP in 84/23 – ZDOsk-1);
– Zakona o izenačevanju možnosti invalidov (Uradni list RS, št. 94/10, 50/14, 32/17 in 95/24; v nadaljevanju ZIMI);
– Akcijskega programa za invalide 2022–2030, ki ga je Vlada RS sprejela na svoji 97. redni seji dne 14. 10. 2021 s sklepom št. 14100-5/2021/3;
– Sporazuma o partnerstvu med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje 2021–2027, št. CCI 2021SI16FFPA001 z dne 12. 9. 2022;
– Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, št. CCI 2021SI16FFPR001, različica 4.2.2 z dne 12. 12. 2022 (v nadaljevanju: PEKP 2021-2027);
– Odločitve o podpori št. V00159/MDDSZ/0 za operacijo »Javni razpis za sofinanciranje projektov Prehod mladih+« (št. dokumenta: 3032-146/2024-1630-8), ki jo je Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj v vlogi organa upravljanja (v nadaljevanju: OU) izdalo dne 17. 1. 2025.
Republika Slovenija, Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Štukljeva cesta 44, Ljubljana objavlja
za sofinanciranje projektov Prehod mladih +
Javni razpis delno financira Evropska unija (v nadaljevanju: EU), in sicer iz Evropskega socialnega sklada plus (v nadaljevanju: ESS+). Javni razpis za sofinanciranje projektov Prehod mladih + (v nadaljevanju: javni razpis) se izvaja v okviru PEKP 2021-2027, cilja politike 4 »Bolj socialna in vključujoča Evropa za izvajanje evropskega stebra socialnih pravic«, prednostne naloge 7 »Dolgotrajna oskrba in zdravje ter socialna vključenost«, specifičnega cilja ESO4.8 »Pospeševanje dejavnega vključevanja za spodbujanje enakih možnosti, nediskriminacije in aktivne udeležbe ter povečevanje zaposljivosti, zlasti za prikrajšane skupine (ESS+)«.
Na javnem razpisu bodo izbrane operacije. Operacije v okviru tega javnega razpisa predstavljajo projekte, ki so del nacionalnega projektnega partnerstva.
1 Posredniško telo in izvajalec javnega razpisa: Republika Slovenija, Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Štukljeva cesta 44, 1000 Ljubljana v vlogi posredniškega telesa (v nadaljevanju: ministrstvo).
2 Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje projektov, ki so del nacionalnega projektnega partnerstva, kot določeno v poglavju 6 in 7 javnega razpisa (v nadaljevanju: projekti) in bodo s projektnimi vsebinami pripomogli k lažjemu prehodu mladih s posebnimi potrebami na trg dela ter preizkušali možnosti dopolnitve in prilagoditve storitev zaposlitvene rehabilitacije za mlade.
V okviru javnega razpisa bodo sofinancirani projekti, ki se bodo izvajali v obeh kohezijskih regijah Republike Slovenije.
3 Namen javnega razpisa: namen javnega razpisa je (1) priprava predloga dopolnjenih standardov in normativov zaposlitvene rehabilitacije za mlade s posebnimi potrebami, ki bo temeljil na izvedenih projektnih vsebinah. (2) Z izvedbo projektnih vsebin, ki so namenjene za preventivno ukrepanje in celostno sistematično strokovno delo za opolnomočeni vstop mladih s posebnimi potrebami na trg dela, ter (3) z izvedbo kampanje za ozaveščanje delodajalcev, povečati njihovo zaposlovanje s pomočjo različnih oblik pomoči in tako vplivati na njihovo večjo socialno vključenost ter omogočanje izenačevanja možnosti zaposlovanja.
4 Cilji javnega razpisa
Javni razpis zasleduje cilje in rezultate cilja politike 4 »Bolj socialna in vključujoča Evropa za izvajanje evropskega stebra socialnih pravic«, prednostne naloge 7 »Dolgotrajna oskrba in zdravje ter socialna vključenost«, specifičnega cilja ESO4.8 »Pospeševanje dejavnega vključevanja za spodbujanje enakih možnosti, nediskriminacije in aktivne udeležbe ter povečevanje zaposljivosti, zlasti za prikrajšane skupine (ESS+)« PEKP 2021-2027, dostopnega na: https://evropskasredstva.si/app/uploads/2022/12/Program-evropske-kohezijske-politike-sprejeta-verzija-12.-12.-2022.pdf.
Javni razpis sledi reševanju problematike zniževanja deleža neaktivnih mladih s posebnimi potrebami iz ciljne skupine v obeh kohezijskih regijah Republike Slovenije, in sicer s sistematičnim strokovnim delom z mladimi s posebnimi potrebami ter z aktivnim ozaveščanjem delodajalcev o zaposlovanju mladih s posebnimi potrebami s ciljem omogočiti mladim usposabljanje ali izobraževanje s praktičnim delom pri delodajalcih, kar bo pripomoglo k opolnomočeni izbiri poklicne poti. Poseben poudarek v okviru projektov je na funkcionalni pismenosti ter pripravi predloga dopolnitve standardov in normativov zaposlitvene rehabilitacije za mlade s posebnimi potrebami. Prav tako je namen tega javnega razpisa preprečevanje brezposelnosti po zaključku formalnega izobraževanja, zato je treba poseben poudarek nameniti osebam iz ciljne skupine, ki so v zaključnih letnikih poklicnih šol in drugih srednješolskih programov. Obenem predstavlja osnovo za izpolnitev specifičnega cilja, in sicer priprave predloga dopolnitve standardov in normativov zaposlitvene rehabilitacije za mlade s posebnimi potrebami.
4.1 Ključni cilji
Ključni cilji javnega razpisa za ciljno skupino mladih s posebnimi potrebami so:
– krepitev zaposljivosti, integracija in opolnomočenje,
– spodbujanje socialnega vključevanja,
– spodbujanje enakih možnosti za vse,
– zmanjševanje ovir,
– zmanjševanje revščine.
4.2 Specifični cilji in rezultati
Skladno s specifičnim ciljem je pričakovani rezultat javnega razpisa povečanje deleža oseb iz ciljne skupine, ki bodo po zaključku sodelovanja vključene v izobraževanje s praktičnim delom ali usposabljanje pri delodajalcu, od tega vsaj 50 % oseb iz ciljne skupine v usposabljanje pri delodajalcu in do 50 % oseb iz ciljne skupine v izobraževanje s praktičnim delom pri delodajalcu. Določena delitev vključenosti v usposabljanje pri delodajalcu ali v izobraževanje s praktičnim delom omogoča enakopravno obravnavo oseb iz ciljne skupine na prehodu iz osnovnošolskega izobraževanja v nadaljnje izobraževanje in na prehodu iz zaključevanja poklicnega ali drugega srednješolskega izobraževanja na trg dela.
Za doseganje tega rezultata mora biti v času izvajanja projektov dosežen naslednji specifični cilj:
– zagotavljanje prehoda osebam iz ciljne skupine z namenom:
a) dviga motivacije in opolnomočenja za približevanje trgu dela,
b) preprečevanja revščine in socialne izključenosti s pripravo in izvedbo kampanje, namenjene ozaveščanju delodajalcev o pomenu zaposlovanja mladih s posebnimi potrebami ter s pripravo in izvedbo delavnic za šolske svetovalne delavce,
c) izboljšanja funkcionalne in bralne pismenosti,
d) dviga oziroma pridobitve znanj, spretnosti in sposobnosti, pridobljenih z vključitvijo v izobraževanje s praktičnim delom ali usposabljanje pri delodajalcih za izboljšanje možnosti vstopa na trg dela,
e) priprave predloga dopolnitve standardov in normativov zaposlitvene rehabilitacije za mlade s posebnimi potrebami.
4.3 Kazalniki
Kazalniki posameznega projekta prehoda prispevajo k doseganju kazalnikov PEKP 2021-2027. Za doseganje opredeljenih specifičnih ciljev morajo biti v obdobju izvajanja projektov, izbranih v okviru predmetnega javnega razpisa, doseženi naslednji kazalniki učinka in rezultata:
– kazalnik učinka (EECO04 – Neaktivni): na ravni celotnega javnega razpisa se predvideva vključitev 2.500 oseb iz ciljne skupine v projekte prehoda mladih, in sicer 1.500 oseb v kohezijski regiji Vzhodna Slovenija (v nadaljevanju: KRVS) in 1.000 oseb v kohezijski regiji Zahodna Slovenija (v nadaljevanju: KRZS).
– kazalnik rezultata (EECR02 – Udeleženci, ki so po zaključku sodelovanja vključeni v izobraževanje ali usposabljanje): in sicer vsaj 56 % (840) vključenih oseb v KRVS ter 48 % (480) vključenih oseb v KRZS iz ciljne skupine, ki bodo po zaključku sodelovanja vključeni v izobraževanje s praktičnim delom ali usposabljanje pri delodajalcu.
Podrobnejša opredelitev kazalnikov je v razpisni dokumentaciji, poglavje 1. Doseganje kazalnikov.
5 Ciljna skupina javnega razpisa
Ciljna skupina javnega razpisa so mladi z izdano odločbo o usmeritvi s strani Zavoda Republike Slovenije za šolstvo, ki potrebujejo prilagojeno izvajanje programov vzgoje in izobraževanja z dodatno strokovno pomočjo ali prilagojene programe vzgoje in izobraževanja oziroma posebne programe vzgoje in izobraževanja, in sicer, mladi:
– z motnjami v duševnem razvoju,
– slepi in slabovidni,
– z okvaro vidne funkcije,
– gluhi in naglušni,
– z govorno-jezikovnimi motnjami,
– gibalno ovirani,
– dolgotrajno bolni,
– z avtističnimi motnjami ter
– s čustvenimi in vedenjskimi motnjami.
Za mlade se štejejo osebe, ki so v trenutku vključitve v projekt stare do vključno 26 let in obiskujejo osmi ali deveti razred osnovne šole ali osnovne šole s prilagojenim programom, srednjo šolo ali višjo, visoko šolo ali fakulteto (v nadaljevanju: uporabniki) in za katere se ugotavlja, da bodo imeli večje težave in ovire pri prehodu na trg dela in zaposlovanja. Dokazilo o izpolnjevanju pogoja ciljne skupine pridobi in hrani izvajalec projekta prehoda (odločba o usmeritvi Zavoda Republike Slovenije za šolstvo).
Vključitev v projekte je za osebe iz ciljne skupine prostovoljna in brezplačna.
6 Način izvedbe ter upravičene aktivnosti projektov
6.1 Način izvedbe
Projekti, ki jih izvaja nacionalno projektno partnerstvo za obe kohezijski regiji, se ločijo na:
– projekt koordinacije, ki ga lahko izvaja največ 1 (en) projektni partner ter
– projekte prehoda, ki jih lahko izvaja več (najmanj 6) projektnih partnerjev.
Projekti bodo sofinancirani v okviru dovoljene višine finančnih sredstev, opredeljene v 10.3 poglavju tega javnega razpisa.
Nacionalno projektno partnerstvo mora v okviru projektov, ki jih prijavlja, izvesti vsaj vsebine, določene v točki 6.2 tega javnega razpisa.
6.2 Predvidene vsebine
6.2.1 Projekt koordinacije
V okviru prijavljenega projekta koordinacije mora projektni partner, ki bo izvajal projekt koordinacije, zagotavljati in izvajati vsaj naslednje vsebine:
1. Vodenje projekta koordinacije, vključno s promocijskimi aktivnostmi in pripravo promocijskega gradiva za celotno nacionalno projektno partnerstvo, vodenje aktivnosti nabora uporabnikov in spremljanje števila uporabnikov v projektih prehoda ter vodenje nabora vseh vključenih uporabnikov v projekte prehoda z namenom preprečevanja dvojnega vključevanja posameznega uporabnika, ostala dela, povezana s predstavitvijo rezultatov nacionalnega projektnega partnerstva.
2. Priprava skupne mreže delodajalcev, ki bodo pripravljeni vključevati uporabnike v izobraževanja s praktičnim delom in usposabljanja ter zaposlovanje.
3. Priprava in izvedba kampanje ozaveščanja delodajalcev o pomenu zaposlovanja mladih s posebnimi potrebami.
4. Priprava delavnic za ozaveščanje in opolnomočenje šolskih svetovalnih delavcev za delo z mladimi s posebnimi potrebami glede možnosti vstopa na trg dela, s poudarkom na podpornih in zaščitnih zaposlitvah.
5. Priprava aktivnosti za spodbujanje oziroma izboljšanje funkcionalne pismenosti, med drugim priprava delavnic in gradiv v lahkem branju (v lahkem branju vsaj osnutek pogodbe o zaposlitvi, vzorec prijave na delovno mesto, posodobitev Vodnika po pravicah invalidov idr.).
6. Sodelovanje s predstavniki strokovnih institucij (področje zdravstva, sociale, izobraževanja, gospodarstva, zaposlovanja idr.) in državnih organov, ki so pomembni za razvoj in nadgradnjo projektov prehoda.
7. Aktivnosti v smeri vzpostavitve enotnega podpornega okolja za projekte prehoda s pripravo predloga dopolnitve standardov in normativov zaposlitvene rehabilitacije, prilagojene za mlade s posebnimi potrebami.
8. Komunikacijo s projektnimi partnerji, ki izvajajo projekte prehoda (npr. delovne skupine, koordinacija, strokovno svetovanje …) ter izmenjavo dobrih praks med projektnimi partnerji.
9. Aktivnosti informiranja in komuniciranja za prepoznavnost projekta in ozaveščanje delodajalcev, vključno s postavitvijo stalnih tabel in panojev in ob upoštevanju Navodila OU na področju zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021-2027, dostopnega na Navodila in smernice – Evropska sredstva.
10. Administrativna dela, ki so povezana z nacionalnim projektnim partnerstvom in poročanjem ministrstvu (npr. priprava evalvacije projekta, priprava zahtevkov za izplačila idr.).
6.2.2 Projekti prehoda
V okviru prijavljenih projektov prehoda morajo vsi projektni partnerji, ki bodo izvajali projekte prehoda, zagotavljati in izvajati vsaj naslednje vsebine:
1. Sodelovanje s projektnim partnerjem, ki bo izvajal projekt koordinacije, pri naboru in izboru uporabnikov.
2. Izdelava individualnega načrta za vključitev uporabnika.
3. Motiviranje, opolnomočenje in spremljanje uporabnikov pri aktivnem prehodu iz šole v izobraževanje s praktičnim delom ali usposabljanje pri delodajalcu na podlagi individualnega načrta.
4. Preizkušanje načina izvajanja storitev zaposlitvene rehabilitacije s ciljem sodelovanja pri pripravi predloga standardov in normativov zaposlitvene rehabilitacije, prilagojene za mlade s posebnimi potrebami.
5. Sodelovanje s strokovnimi delavci strokovnih timov za zaposlitveno rehabilitacijo.
6. Sodelovanje s svetovalnimi in strokovnimi delavci ter sodelavci na šolah ali drugih organizacijah, ki jih obiskujejo mladi s posebnimi potrebami ter izvedba delavnic za ozaveščanje in opolnomočenje šolskih svetovalnih delavcev za delo z mladimi s posebnimi potrebami glede možnosti vstopa na trg dela, s poudarkom na podpornih in zaščitnih zaposlitvah.
7. Motiviranje in ozaveščanje staršev oziroma skrbnikov uporabnikov za njihovo sodelovanje v prehodu.
8. Sodelovanje z delodajalci z namenom vključitve uporabnikov v izobraževanje s praktičnim delom ali usposabljanje pri delodajalcu, skladno z individualnim načrtom ter z namenom izoblikovanja mreže delodajalcev in sodelovanje pri pripravi skupne mreže delodajalcev.
9. Sodelovanje projektnih partnerjev pri strokovnih izhodiščih in strokovnih vprašanjih pri prehodu mladih s posebnimi potrebami na trg dela.
10. Medsebojna komunikacija vseh projektnih partnerjev.
11. Administrativna dela, ki so povezana s projekti prehoda in poročanjem ministrstvu (npr. priprava mesečnih, polletnih, letnih in drugih obdobnih poročil na ravni projektnega partnerstva, priprava zahtevkov za izplačilo ipd.).
12. Spremljanje uporabnika po izhodu iz projekta.
13. Funkcionalno opismenjevanje uporabnikov (npr. priprava življenjepisa za prijavo na delovno mesto, priprava prijave na delovno mesto, priprava na razgovor za delovno mesto – vozni redi, časovni okvir ipd.).
7 Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
Na javni razpis se lahko prijavi nacionalno projektno partnerstvo, ki vključuje največ 1 (enega) projektnega partnerja, ki bo izvajal projekt koordinacije in izpolnjuje pogoje, določene v točki 7.1 ter najmanj 6 (šest) projektnih partnerjev, ki bodo izvajali projekte prehoda in izpolnjujejo pogoje, določene v točki 7.2.
Pristojnosti, odgovornosti in naloge projektnih partnerjev, ki bodo sestavljali nacionalno projektno partnerstvo, morajo biti ob oddaji vloge na javni razpis natančno določene v skupnem partnerskem sporazumu, ki predstavlja del razpisne dokumentacije tega javnega razpisa (Priloga 4a: Vzorec partnerskega sporazuma). Partnerski sporazum mora biti ob prijavi na javni razpis izpolnjen in podpisan s strani vseh projektnih partnerjev, ki bodo sestavljali nacionalno projektno partnerstvo.
Vlogo na javni razpis pošlje projektni partner, ki bo izvajal projekt koordinacije, in sicer v imenu celotnega nacionalnega projektnega partnerstva. Za oddajo vloge na javni razpis mora k vlogi priložiti pooblastilo (Priloga št. 4b: Pooblastilo), ki ga podpišejo vsi projektni partnerji.
Pogodbo o sofinanciranju projektov z ministrstvom podpiše vsak projektni partner posebej. Projektni partnerji tako vsak zase postanejo samostojni nosilci pravic in obveznosti do ministrstva (t. i. upravičenci).
7.1 Upravičen projektni partner, ki bo izvajal projekt koordinacije
Projektni partner, ki bo izvajal projekt koordinacije, mora na dan oddaje vloge na javni razpis izpolnjevati vse spodaj navedene razpisne pogoje:
1. mora biti subjekt javnega ali zasebnega prava, ki je vsaj 12 mesecev vpisan v Poslovni register Slovenije, področje njegovega delovanja pa je izvajanje različnih oblik storitev, programov ali projektov za invalide;
2. je oddal vlogo na javni razpis v okviru registrirane ali s predpisom ali aktom o ustanovitvi določene dejavnosti;
3. ima odprt transakcijski račun, ki je vpisan v register transakcijskih računov pri Agenciji Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve (AJPES);
4. ima sposobnost vnaprejšnjega financiranja projekta ter sposobnost zagotavljanja tehničnih zmogljivosti za izvedbo projekta;
5. ni v postopku insolventnosti oziroma prisilnega prenehanja po zakonu, ki ureja finančno poslovanje podjetij, postopke zaradi insolventnosti in prisilno prenehanje;
6. nima neporavnanih obveznosti do ministrstva, pri čemer za ugotavljanje obstoja obveznosti do ministrstva ni pogoj, da bi bilo le-to že ugotovljeno s pravnomočnim izvršilnim naslovom;
7. pravna oseba in odgovorna oseba pravne osebe nista v predkazenskih ali kazenskih postopkih v zvezi s porabo javnih sredstev;
8. ima izpolnjene vse obvezne dajatve in druge denarne nedavčne obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, oziroma vrednost teh neplačanih zapadlih obveznosti na dan oddaje vloge znaša manj kot 50 eurov. Šteje se, da prijavitelj ne izpolnjuje obveznosti iz prejšnjega stavka, če na dan oddaje vloge ni imel predloženih vseh obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjih pet let do dne oddaje vloge in
9. za iste upravičene stroške, ki so predmet financiranja javnega razpisa, ni in ne bo dobil drugih javnih sredstev.
Za dokazovanje izpolnjevanja razpisnih pogojev (od točke 1 do točke 9) projektni partner, ki bo izvajal projekt koordinacije, podpiše Obrazec št. 4: Izjava projektnega partnerja, ki bo izvajal projekt koordinacije o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev (v nadaljevanju: Obrazec št. 4), s katerim pod kazensko in materialno odgovornostjo potrdi izpolnjevanje in sprejemanje razpisnih pogojev za kandidiranje na tem javnem razpisu. Ministrstvo bo izpolnjevanje vseh pogojev presojalo glede na stanje na dan oddaje vloge na javni razpis, na podlagi vloge prijavitelja in z vpogledom v uradne evidence.
Ministrstvo lahko za potrebe tega javnega razpisa pridobi tudi potrdila glede izpolnjevanja razpisnih pogojev iz uradnih evidenc.
7.2 Upravičeni projektni partnerji, ki bodo izvajali projekte prehoda
Projektni partnerji, ki bodo izvajali projekte prehoda, morajo na dan oddaje vloge na javni razpis izpolnjevati vse spodaj navedene razpisne pogoje:
1. mora biti subjekt javnega ali zasebnega prava, ki je vsaj 12 mesecev vpisan v Poslovni register Slovenije, področje njegovega delovanja pa je izvajanje različnih oblik storitev, programov ali projektov za invalide;
2. je oddal vlogo na javni razpis v okviru registrirane ali s predpisom ali aktom o ustanovitvi določene dejavnosti;
3. ima odprt transakcijski račun, ki je vpisan v register transakcijskih računov pri Agenciji Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve;
4. ima sposobnost vnaprejšnjega financiranja projekta ter sposobnost zagotavljanja tehničnih zmogljivosti za izvedbo projekta;
5. ni v postopku insolventnosti oziroma prisilnega prenehanja po zakonu, ki ureja finančno poslovanje podjetij, postopke zaradi insolventnosti in prisilno prenehanje;
6. nima neporavnanih obveznosti do ministrstva, pri čemer za ugotavljanje obstoja obveznosti do ministrstva ni pogoj, da bi bilo le-to že ugotovljeno s pravnomočnim izvršilnim naslovom;
7. pravna oseba in odgovorna oseba pravne osebe nista v predkazenskih ali kazenskih postopkih v zvezi s porabo javnih sredstev;
8. ima izpolnjene vse obvezne dajatve in druge denarne nedavčne obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, oziroma vrednost teh neplačanih zapadlih obveznosti na dan oddaje vloge znaša manj kot 50 eurov. Šteje se, da prijavitelj ne izpolnjuje obveznosti iz prejšnjega stavka, če na dan oddaje vloge ni imel predloženih vseh obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjih pet let do dne oddaje vloge;
9. za iste upravičene stroške, ki so predmet financiranja javnega razpisa, ni in ne bo dobil drugih javnih sredstev in
10. je izvajalec zaposlitvene rehabilitacije, vpisan v razvid izvajalcev zaposlitvene rehabilitacije, ki ga vodi ministrstvo.
Za dokazovanje izpolnjevanja razpisnih pogojev (od točke 1 do točke 10) vsak projektni partner, ki bo izvajal projekt prehoda, podpiše Obrazec št. 5: Izjava projektnega partnerja, ki bo izvajal projekt prehoda o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev (v nadaljevanju: Obrazec št. 5), s katerim pod kazensko in materialno odgovornostjo potrdi izpolnjevanje in sprejemanje razpisnih pogojev za kandidiranje na tem javnem razpisu. Ministrstvo bo izpolnjevanje vseh pogojev presojalo glede na stanje na dan oddaje vloge na javni razpis, na podlagi vloge prijavitelja in z vpogledom v uradne evidence.
Ministrstvo lahko za potrebe tega javnega razpisa pridobi tudi potrdila glede izpolnjevanja razpisnih pogojev iz uradnih evidenc.
7.3 Splošni pogoji za vse prijavljene projekte
Prijavljeni projekti morajo za uvrstitev v izbor za dodelitev sredstev izkazovati izpolnjevanje naslednjih pogojev:
1. Projekti so skladni s cilji na ravni PEKP 2021–2027 ter s cilji in rezultati na ravni 7. prednostne naloge oziroma ESO4.8 specifičnega cilja kot navedeno v poglavju 4 tega javnega razpisa (dokazilo: Obrazec št. 2).
2. Projekti prispevajo k doseganju rezultata ESO4.8 specifičnega cilja prednostne naloge kot navedeno v poglavju 4 javnega razpisa (dokazilo: Obrazec št. 2).
3. Projekti upoštevajo vsebine ter časovni in finančni okvir, določen s tem javnim razpisom (dokazilo: Obrazec št. 2).
4. Projekti upoštevajo ustreznost in sposobnost projektnih partnerjev za izvedbo projektov (dokazilo: Obrazec št. 2).
5. Projekti predvidevajo ustrezno ciljno skupino, kot sledi iz poglavja 5 javnega razpisa (dokazilo: Obrazec št. 2).
6. Projekti so skladni s horizontalnimi načeli trajnostnega razvoja, s horizontalnimi načeli iz 9. člena Uredbe 2021/1060/EU – skladnost z načeli spoštovanja temeljnih pravic, spodbujanja enakosti moških in žensk, preprečevanja diskriminacije in spodbujanja trajnostnega razvoja ob upoštevanju načela, da se ne škoduje bistveno (dokazilo: Obrazec št. 2 in Priloga št. 5: Kontrolni seznam za ukrep – DNSH).
7.4 Specifični pogoji za vse prijavljene projekte
Prijavljeni projekti morajo za uvrstitev v izbor za dodelitev sredstev izkazovati izpolnjevanje naslednjih pogojev:
1. Projektni partnerji morajo imeti zagotovljen ustrezen prostor skladno z 9. členom ZIMI (poleg tega vsaj s stoli in mizo opremljena pisarna z računalnikom z dostopom do interneta, s telefonom, tiskalnikom, prostorom za shranjevanje dokumentacije in sanitarijami), v katerem se bodo izvajale vsaj vsebine projekta koordinacije in projektov prehoda, pri čemer bo ta v času izvajanja teh vsebin ustrezno ločen od drugih dejavnosti projektnega partnerja (dokazila: Obrazec št. 2, Obrazec št. 4, Obrazec št. 5).
2. Lokacija prostora, v katerem se bodo izvajale vsaj vsebine koordinacije in prehoda, mora biti uporabnikom dostopna z javnim prevozom (dokazila: Obrazec št. 2, Obrazec št. 4, Obrazec št. 5).
3. Projekti morajo vsebovati vsaj vsebine, ki so določene v poglavju 6.2 javnega razpisa in se ne smejo izvajati kot del javne službe (dokazila: Obrazec št. 2, Obrazec št. 4, Obrazec št. 5).
4. Projektni partnerji so ministrstvo zaprosili za sredstva na način, kot je določeno v poglavjih 9, 10, 11 in 12 javnega razpisa (dokazila: Obrazec št. 2, Obrazec št. 4, Obrazec št. 5).
7.5 Specifična pogoja za projekt koordinacije
1. V času izvajanja projekta mora imeti projektni partner, ki bo izvajal projekt koordinacije, zaposleni vsaj 2 (dve) osebi (dopušča se tudi delna zaposlitev več oseb za kvoto dveh zaposlitev za poln delovni čas, vendar največ 4 osebe), ki bosta opravljali delo koordinatorja/koordinatorke (v nadaljevanju: koordinator) projekta koordinacije in bosta izpolnjevali naslednje:
– imata univerzitetno, visoko oziroma višjo strokovno izobrazbo medicinske, pedagoške, psihološke, sociološke, socialne ali druge ustrezne usmeritve in znanja s področja rehabilitacije, zaposlovanja ali invalidskega varstva, pridobljena s specializacijo, dodatnim izobraževanjem ali usposabljanjem,
– imata najmanj 3 leta delovnih izkušenj na področju rehabilitacije, zaposlovanja ali invalidskega varstva.
(dokazila: Obrazec št. 4, Priloga št. 7: Življenjepis koordinatorja/koordinatorke s fotokopijo diplome),
2. v primeru zamenjave koordinatorja mora projektni partner, ki bo izvajal projekt koordinacije, zagotoviti njegovo nadomestitev s kadrom, ki izpolnjuje razpisne pogoje glede izobrazbe in delovnih izkušenj, ter s tem seznaniti ministrstvo (dokazilo: Obrazec št. 4).
7.6 Specifična pogoja za projekte prehoda
1. V okviru projektov morajo ostale sodelujoče osebe (vsaj ena oseba mora izvajati projektne aktivnosti), ki bodo v okviru projektov prehoda sodelovale kot strokovni delavci ali strokovne delavke (v nadaljevanju: strokovni delavci), izpolnjevati naslednje:
– univerzitetna, visoka oziroma višja strokovna izobrazba medicinske, pedagoške, psihološke, sociološke, socialne ali druge ustrezne usmeritve in znanja s področja rehabilitacije, zaposlovanja ali invalidskega varstva, pridobljena s specializacijo, dodatnim izobraževanjem ali usposabljanjem,
– najmanj 1 leto delovnih izkušenj na področju rehabilitacije, zaposlovanja ali invalidskega varstva.
(dokazilo: Obrazec št. 5, Priloga št. 8: Življenjepisi strokovnih sodelavcev/strokovnih sodelavk s fotokopijami diplom),
2. v primeru zamenjave strokovnega delavca mora projektni partner, ki bo izvajal projekt prehoda, zagotoviti njegovo nadomestitev s kadrom, ki izpolnjuje razpisne pogoje glede izobrazbe in delovnih izkušenj, ter s tem seznaniti ministrstvo (dokazilo: Obrazec št. 5).
V primeru dvoma glede izpolnjevanja splošnih in specifičnih pogojev, navedenih v tem poglavju, lahko ministrstvo zahteva dodatna pojasnila ali dokazila, navedene podatke pa bo preverilo tudi v uradnih evidencah oziroma na terenu.
Podrobnejša opredelitev pogojev in dokazil je v razpisni dokumentaciji, poglavje 2. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu in preverjanje izpolnjevanja pogojev.
8 Merila za izbor projektov
Strokovna komisija za izvedbo javnega razpisa bo pravočasno prispele vloge in formalno popolne vloge, ki bodo izpolnjevale vse pogoje za kandidiranje na javnem razpisu, ocenila na podlagi meril za ocenjevanje podrobno določenih v točki 3 razpisne dokumentacije.
Največje skupno možno število doseženih točk je 52.
Na podlagi meril bo izmed vlog nacionalnih projektnih partnerstev, katerih posamični projektni partnerji oziroma posamični projekti bodo izpolnjevali vse razpisne pogoje, sofinancirana vloga nacionalnega projektnega partnerstva, ki bo dosegla najvišje število točk ob pogoju, da bo dosežen minimalni kakovostni kriterij 31 točk.
Za kriterije: ustreznost nacionalnega projektnega partnerstva (merilo 1.1, 1.2 in 1.3), izvedljivost nacionalnega projektnega partnerstva (merilo 2.1, 2.2 in 2.3) ter usposobljenost nacionalnega projektnega partnerstva za izvedbo projektov (merilo 3.2) bo vsak posamični projektni partner ocenjen posebej znotraj kriterija. Dobljeno število točk se bo delilo s številom vseh ocenjevanih subjektov znotraj kriterija, tako dobljene točke pa se bodo prištele seštevku točk, dobljenih pri ostalih kriterijih (ocena nacionalnega projektnega partnerstva kot celote).
Točke so porazdeljene za posamezno merilo na način:
MERILO | Maksimalno št. točk |
1. USTREZNOST NACIONALNEGA PROJEKTNEGA PARTNERSTVA | Možnih največ 12 točk |
1.1 Utemeljitev nacionalnega projektnega partnerstva | 4 |
1.2 Usklajenost nacionalnega projektnega partnerstva z namenom, cilji in pričakovanimi rezultati javnega razpisa | 4 |
1.3 Finančna ustreznost in skladnost | 4 |
2. IZVEDLJIVOST NACIONALNEGA PROJEKTNEGA PARTNERSTVA | Možnih največ 12 točk |
2.1 Ustreznost in usklajenost projektnih vsebin s cilji nacionalnega projektnega partnerstva | 4 |
2.2 Izvedljivost načrtovanih aktivnosti nacionalnega projektnega partnerstva | 4 |
2.3 Opredelitev tveganj in ukrepov za odpravo tveganj | 4 |
3. USPOSOBLJENOST NACIONALNEGA PROJEKTNEGA PARTNERSTVA ZA IZVEDBO PROJEKTOV | Možnih največ 8 točk |
3.1 Reference projektnega partnerja, ki bo izvajal projekt koordinacije | 4 |
3.2 Reference projektnih partnerjev, ki bodo izvajali projekte prehoda | 4 |
4. ZAGOTAVLJANJE TRAJNOSTI | Možnih največ 8 točk |
4.1 Zagotavljanje trajnosti projektnih rezultatov | 4 |
4.2 Načrt spremljanja oseb iz ciljnih skupin po izhodu | 4 |
5. SPECIFIČNA MERILA | Možnih največ 12 točk |
5.1 Načrt sodelovanja z deležniki | 4 |
5.2 Sodelovanje z deležniki na trgu dela na lokalni/regionalni/nacionalni ravni | 4 |
5.3 Sodelovanje z deležniki na področju izobraževanja | 4 |
Skupno število točk | 52 |
V okviru javnega razpisa bo za obe kohezijski regiji sofinancirano eno nacionalno projektno partnerstvo, v okviru katerega bo največ en projektni partner izvajal projekt koordinacije, preostali projektni partnerji pa posamične projekte prehoda.
9 Obdobje in regija izvajanja
9.1 Regija izvajanja projektov
Nacionalno projektno partnerstvo bo izvajalo projekte na celotnem območju Republike Slovenije, in sicer tako na območju KRVS kot na območju KRZS.
Projektni partner, ki bo izvajal projekt koordinacije, zagotavlja in izvaja vsebine projekta, namenjene ciljni skupini tako na območju KRVS kot KRZS. Skladno z navedenim in na podlagi prvega stavka tretjega odstavka 63. člena Uredbe 2021/1060/EU se finančna sredstva za projekt koordinacije delijo sorazmerno na obe regiji v deležu, kot je bil določen v PEKP 2021-2027, in sicer 60 % za KRVS in 40 % za KRZS (pro rata).
Projektni partnerji, ki bodo izvajali projekte prehoda, pokrivajo potrebe ciljne skupine tiste kohezijske regije, za katero se bodo prijavili in v kateri bodo zagotavljali in izvajali projekte prehoda. Regija izvajanja navedenih projektov je torej vezana na kraj šolanja, kjer bodo vključeni uporabniki. Posamezni projektni partner v vlogi na javni razpis določi kraj šolanja, kjer bodo vključeni uporabniki (oziroma več krajev šolanja, kjer bodo vključeni uporabniki), pri čemer mora celotno nacionalno partnerstvo upoštevati delitev razpoložljivih sredstev javnega razpisa v okviru posamezne kohezijske regije in temu primerno načrtovati tudi kazalnike, ki morajo biti doseženi.
9.2 Trajanje oziroma časovna omejitev projektov
Projektne vsebine, ki bodo sofinancirane iz sredstev ESS+ in Proračuna RS se morajo začeti izvajati najkasneje tri mesece od podpisa pogodbe o sofinanciranju in končati najkasneje do 30. 9. 2029.
10 Sofinanciranje
10.1 Način sofinanciranja
Projekti bodo sofinancirani iz javnih sredstev v višini do 100 % realiziranih skupnih upravičenih stroškov projektov. Namenska sredstva ESS+ EU predstavljajo največ 85 % skupnih upravičenih stroškov projektov v KRVS in največ 40 % skupnih upravičenih stroškov v KRZS. Namenska sredstva slovenske udeležbe predstavljajo največ 15 % skupnih upravičenih stroškov projektov v KRVS in največ 60 % skupnih upravičenih stroškov v KRZS. Finančna sredstva med kohezijskima regijama niso prenosljiva.
Neupravičene stroške krijejo projektni partnerji sami.
V skladu s pravili evropske kohezijske politike in nacionalne zakonodaje s področja javnih financ se financiranje projektov izvaja po principu povračil za nastale in plačane stroške (izdatke). Podlaga za izplačilo sredstev iz proračuna RS je zahtevek za izplačilo, ki ga projektni partnerji pripravijo v skladu z Navodili posredniškega telesa MDDSZ upravičencem o izvajanju operacij in upravičenih stroških v okviru Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji (v nadaljevanju: Navodila ministrstva), ki so dostopna na spletni strani: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-delo-druzino-socialne-zadeve-in-enake-moznosti/o-ministrstvu/urad-za-izvajanje-kohezijske-politike/.
Skladno s 33. členom Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2024 in 2025 (Uradni list RS, št. 123/23 in 12/24) lahko izbrani projektni partnerji, v kolikor izpolnjujejo zakonsko določene pogoje, ministrstvo zaprosijo za predplačilo. Pogoji za upravičenost do izplačila predplačila so natančneje opredeljeni v veljavnem zakonu, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije in Navodilih ministrstva.
10.2 Skupna razpoložljiva višina sredstev
Skupna razpoložljiva višina nepovratnih namenskih sredstev javnega razpisa za obdobje od 2025 do 2029 znaša največ 5.000.000,00 EUR.
Razpisana sredstva se zagotavlja v okviru letnih proračunov Republike Slovenije – iz namenskih sredstev kohezijske politike, po spodaj predvideni finančni konstrukciji (zneski v tabeli so v EUR):
| KRVS | | KRZS |
ESO4.8.-Dejavno vključevanje prikrajšanih skupin za spodbujanje enakih možnosti ESS 21-27-V-EU | 2.550.000,00 | ESO4.8.-Dejavno vključevanje prikrajšanih skupin za spodbujanje enakih možnosti ESS 21-27-Z-EU | 800.000,00 |
ESO4.8.-Dejavno vključevanje prikrajšanih skupin za spodbujanje enakih možnosti ESS 21-27-V-SI | 450.000,00 | ESO4.8.-Dejavno vključevanje prikrajšanih skupin za spodbujanje enakih možnosti ESS 21-27-Z-SI | 1.200.000,00 |
SKUPAJ KRVS | 3.000.000,00 | SKUPAJ KRZS | 2.000.000,00 |
SKUPAJ STROŠKI (KRVS + KRZS) | 5.000.000,00 |
Predvidena dinamika izplačil sredstev za sofinanciranje skupnih upravičenih stroškov posameznih projektov iz Proračuna RS po letih se bo z izbranimi projektnimi partnerji dogovorila ob uskladitvi finančnih načrtov iz vloge pred podpisom pogodb o sofinanciranju.
10.3 Omejitev višine zaprošenih sredstev
Ministrstvo bo nacionalno projektno partnerstvo sofinanciralo do največ 5.000.000 EUR, od tega bo za projekt koordinacije namenjenih največ 530.000,00 EUR ter za projekte prehoda skupaj največ 4.470.000,00 EUR, pri čemer je višina posameznega projekta prehoda odvisna od števila vključenih uporabnikov v posameznem projektu.
10.4 Državna pomoč ali pomoč po pravilu »de minimis«
Na podlagi mnenja Ministrstva za finance št. 440-28/2017/2 z dne 24. 7. 2017, sredstva za sofinanciranje projektov ne predstavljajo državne pomoči.
11 Obdobje upravičenosti stroškov
Po tem javnem razpisu so do sofinanciranja upravičeni stroški, ki bodo pri projektnih partnerjih nastali v obdobju od datuma podpisa pogodb o sofinanciranju do konca izvajanja sofinanciranih aktivnosti projektov, torej najkasneje do 30. 9. 2029 ter jih bo projektni partner plačal najkasneje do 31. 10. 2029. Obdobje upravičenosti izdatkov upravičenca je torej od datuma podpisa navedene pogodbe do 31. 10. 2029.
Obdobje, za katerega so namenjena razpisana sredstva, so proračunska leta 2025, 2026, 2027, 2028 in 2029. Obdobje upravičenosti javnih izplačil iz proračuna je od datuma podpisa pogodb o sofinanciranju do 31. 12. 2029.
Ministrstvo dopušča možnost podaljšanja navedenih obdobij v primeru spremenjenih okoliščin, ki vplivajo na izvajanje projektov.
Spremenjene okoliščine in višja sila, zaradi katerih se projekti lahko spremenijo, podrobneje urejajo Navodila organa upravljanja za načrtovanje, odločanje o podpori, spremljanje in poročanje o izvajanju evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021–2027 (v nadaljevanju: Navodila OU), dostopna na spletni strani: https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/.
Projektni partner v vlogi upravičenca, ki zahteva spremembo pogodbe o sofinanciranju, se ne more sklicevati na spremenjene okoliščine ali višjo silo, ki so nastale po izteku roka, določenega za izpolnitev njegove obveznosti.
Določila glede upravičenosti dodatnih stroškov projektov in glede podaljšanja terminskega načrta izvajanja projektov zaradi spremenjenih okoliščin ali višje sile so določena v prej navedenih Navodilih OU.
12 Upravičene vsebine in upravičenost stroškov
12.1 Upravičene vsebine
Do sofinanciranja na podlagi tega javnega razpisa so upravičene vsebine, ki:
– so neposredno vezane na projekte;
– so v skladu s predmetom in cilji javnega razpisa.
12.2 Dokazila za izkazovanje stroškov in izdatkov
Podrobneje so vrste stroškov in dokazila za izkazovanje stroškov in izdatkov določeni v tem JR, Navodilih ministrstva in Navodilih organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021-2027 (v nadaljevanju: Navodila OU o upravičenih stroških; dostopna na: https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/) in so jih projektni partnerji dolžni dosledno upoštevati.
12.3 Upravičeni stroški
Stroški in izdatki za projekte v okviru tega javnega razpisa so upravičeni do povračila v skladu s pravnimi podlagami, če:
– so s projekti neposredno povezani, so potrebni za njihovo izvajanje in so v skladu s cilji projektov;
– so dejansko nastali za dela, ki so bila opravljena, za blago, ki je bilo dobavljeno, oziroma za storitve, ki so bile izvedene;
– so pripoznani v skladu s skrbnostjo dobrega gospodarja;
– nastanejo in so plačani v obdobju upravičenosti;
– temeljijo na verodostojnih knjigovodskih in drugih listinah;
– so v skladu z veljavnimi pravili EU in nacionalnimi predpisi.
V okviru tega javnega razpisa so upravičeni spodaj navedeni stroški.
V primeru, da se neposredni upravičeni stroški realizirajo nižje od odobrenih, je projektni partner v vlogi upravičenca upravičen do izplačila sredstev v višini realiziranih stroškov.
12.3.1 Upravičeni stroški projekta koordinacije
Med neposredne upravičene stroške projekta koordinacije štejemo stroške, ki so neposredno povezani z izvajanjem projekta, in sicer:
A. stroški plač in povračil stroškov v zvezi z delom za zaposlene na projektu;
B. stroški za službena potovanja za zaposlene na projektu;
C. stroški storitev zunanjih izvajalcev;
D. stroški informiranja in komuniciranja;
E. davek na dodano vrednost skladno z Navodili OU o upravičenih stroških.
Upravičenec projekta koordinacije lahko uveljavlja tudi posredne stroške. To so operativni stroški, ki nastanejo oziroma so povezani z neposrednimi vsebinami projektov. Za posredne stroške se v okviru tega javnega razpisa uporablja pavšalna stopnja, določena z uporabo odstotka za eno ali več določenih kategorij stroška, in sicer vrednost stroškov pavšalnega sofinanciranja ne sme presegati 15 % vseh upravičenih neposrednih stroškov plač in povračil stroškov v zvezi z delom. Dokazila o nastalih stroških in izdatkih, za katere se uporablja pavšalno sofinanciranje, niso potrebna.
12.3.1.1 Stroški plač in povračil stroškov v zvezi z delom
Stroški plač in povračil stroškov v zvezi z delom so namenjeni kritju stroškov plač zaposlenih koordinatorjev v okviru projekta koordinacije.
V okviru projekta koordinacije morata biti ves čas trajanja projekta (po izvedenem postopku zaposlitve) obvezno zaposleni vsaj 2 (dve) osebi za polni delovni čas (dopušča se tudi delna zaposlitev več oseb za kvoto dveh zaposlitev za poln delovni čas, vendar največ 4 osebe), in sicer za:
– koordinacijo projekta, ki bosta opravljali naslednje delovne naloge: strokovno vodenje projekta, koordinacija vsebin projekta, informiranje in komuniciranje, nadzor nad izvajanjem projekta, beleženje dobre prakse, poročanje in priprava poročil (letnih poročil za nacionalno projektno partnerstvo ter mesečnih in ostalih obdobnih poročil za projekt koordinacije),
– komunikacijo s projektnimi partnerji, ki izvajajo projekte prehoda in ministrstvom, ter ostale vsebine navedene v točki 6.2.1 tega javnega razpisa.
12.3.1.2 Stroški za službena potovanja
Stroški za službena potovanja so namenjeni kritju stroškov službenih potovanj zaposlenih koordinatorjev v okviru projekta koordinacije, na območju Republike Slovenije. Pravilo je, da je treba izbrati najbolj ekonomičen način prevoza.
12.3.1.3 Stroški storitev zunanjih izvajalcev
Stroški storitev zunanjih izvajalcev so namenjeni kritju stroškov dela zunanjih izvajalcev.
Sklepanje podjemnih in avtorskih pogodb s svojimi zaposlenimi ter z osebami, ki pri upravičencu delujejo kot zakoniti zastopniki, člani organov upravljanja ali nadzora, je neupravičen strošek. To velja tudi v primeru projektnega partnerstva, ko projektni partnerji sklepajo podjemne ali avtorske pogodbe z zaposlenimi, zakonitimi zastopniki, člani organov upravljanja ali nadzora pri svojih projektnih partnerjih. Prav tako je strošek neupravičen, če je zunanji izvajalec povezana družba po pravilih zakona, ki ureja gospodarske družbe ali zakoniti zastopnik upravičenca, član organa upravljanja ali nadzora ali njegov družinski član, udeležen kot zakoniti zastopnik, član organa upravljanja ali nadzora zunanjega izvajalca ali neposredno ali preko drugih pravnih oseb v več kot petindvajset odstotnem deležu udeležen pri ustanoviteljskih pravicah, upravljanju ali kapitalu zunanjega izvajalca, kar velja za vse projektne partnerje.
Upravičeni so stroški storitev zunanjih izvajalcev za:
– svetovalne in nadzorne storitve (pravno, finančno, trženjsko ipd. svetovanje);
– stroški zunanjih izvajalcev vsebin, ki nastanejo po sklenjeni pogodbi (delo strokovnih delavcev, izobraževanja, delavnice, kampanja ozaveščanja ipd.);
– stroški za administrativno tehnične storitve (npr. uporaba zunanjih računovodskih storitev).
Projektni partner projekta koordinacije bo pri porabi sredstev javnega razpisa zavezan spoštovati tudi pravila javnega naročanja, in sicer:
– obvezna uporaba pravil javnega naročanja v primeru, ko so prejemniki sredstev k temu zavezani skladno z 9. členom veljavnega zakona o javnem naročanju (ZJN-3);
– omejena uporaba pravil javnega naročanja v primerih, ki jih določa 23. člen ZJN-3.
Podrobneje so zahteve glede upoštevanja ZJN-3 določene v Navodilih OU o upravičenih stroških in Navodilih ministrstva upravičencem.
12.3.1.4 Stroški informiranja in komuniciranja
Stroški informiranja in komuniciranja primeroma vključujejo: stroške javnih objav v medijih in kanalih obveščanja, pripravo in tisk zloženk, stroške tiskovnih konferenc in javnih predstavitev primerov dobre prakse, zaključkov projektov, predlogov za sistemsko ureditev področja, priprava gradiva v lahkem branju, postavitev stalnih tabel ali panojev idr.
Podrobneje so navodila glede informiranja in komuniciranja določena v Navodilu organa upravljanja na področju zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021-2027 (v nadaljevanju: Navodilo OU na področju prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja), dostopna na: https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/).
12.3.1.5 Davek na dodano vrednost
Davek na dodano vrednost (v nadaljevanju: DDV) je upravičen strošek, le za tisti del, do katerega upravičenec nima pravice do odbitka DDV.
Obračunani DDV ni upravičen strošek, če projektni partner, ki bo izvajal projekt koordinacije, ne uveljavi pravice do odbitka DDV.
12.3.1.6 Posredni stroški oziroma pavšalno financiranje, določeno z uporabo odstotka za eno ali več določenih kategorij stroškov
Posredni stroški so stroški, ki nastanejo oziroma so povezani z neposrednimi aktivnostmi sofinanciranega projekta, in sicer v višini 15 % skupnih upravičenih stroškov plač in drugih povračil v zvezi z delom. Dokazil o nastalih stroških in izdatkih, za katere se uporablja pavšalno sofinanciranje, ni potrebno priložiti.
Način določitve pavšalnega financiranja je skladen s 54. členom Uredbe 2021/1060/EU.
Podrobneje so posredni stroški opredeljeni v Navodilih OU o upravičenih stroških.
12.3.2 Upravičeni stroški projekta prehoda
Med neposredne upravičene stroške projekta prehoda štejemo stroške, ki so neposredno povezani z izvajanjem projektov, in sicer:
A. strošek na enoto A, B in C (SE A, B in C).
12.3.2.1 Strošek na enoto (SE)
Ministrstvo je dne 20. 12. 2024 sprejelo Metodologijo za izračun stroška vključitve osebe iz ciljne skupine v projekte Prehod mladih + v obsegu stroška na enoto (SE). V vrednost SE so vključene sledeče vsebine: sodelovanje s projektnim partnerjem, ki bo izvajal projekt koordinacije, pri naboru in izboru uporabnikov; izdelava individualnega načrta za vključitev uporabnika; motiviranje, opolnomočenje in spremljanje uporabnikov pri aktivnem prehodu iz šole v izobraževanje s praktičnim delom ali usposabljanje pri delodajalcu na podlagi individualnega načrta; preizkušanje načina izvajanja storitev zaposlitvene rehabilitacije s ciljem sodelovanja pri pripravi predloga standardov in normativov zaposlitvene rehabilitacije, prilagojene za mlade s posebnimi potrebami; sodelovanje s strokovnimi delavci strokovnih timov za zaposlitveno rehabilitacijo; sodelovanje s svetovalnimi in strokovnimi delavci ter sodelavci na šolah ali drugih organizacijah, ki jih obiskujejo mladi s posebnimi potrebami ter izvedba delavnic za ozaveščanje in opolnomočenje šolskih svetovalnih delavcev za delo z mladimi s posebnimi potrebami glede možnosti vstopa na trg dela, s poudarkom na podpornih in zaščitnih zaposlitvah; motiviranje in ozaveščanje staršev oziroma skrbnikov uporabnikov za njihovo sodelovanje v prehodu; sodelovanje z delodajalci z namenom izobraževanja s praktičnim delom ali usposabljanja uporabnika pri delodajalcu skladno z individualnim načrtom ter z namenom izoblikovanja mreže delodajalcev in sodelovanje pri pripravi skupne mreže delodajalcev; sodelovanje projektnih partnerjev pri strokovnih izhodiščih in strokovnih vprašanjih pri prehodu mladih s posebnimi potrebami na trg dela; medsebojna komunikacija vseh projektnih partnerjev; administrativna dela; spremljanje uporabnika po izhodu iz projekta; funkcionalno opismenjevanje uporabnikov in stroški prispevka za zavarovanje za primer poškodbe pri delu in poklicne bolezni ter strošek prispevka za zavarovanje za primer invalidnosti in smrti, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni za uporabnike, vključene v izobraževanje s praktičnim delom ali usposabljanje pri delodajalcu. Strošek prispevkov zavarovanj uporabnika je krit za eno usposabljanje pri delodajalcu ali eno izobraževanje s praktičnim delom. Skupna vrednost stroška projekta za vključitev, obravnavo in izhod ene osebe iz ciljne skupine znaša 1.905,00 EUR, in sicer 1.890,00 EUR za izvedbo vsebin, navedenih v podpoglavju 6.2.2 ter 15,00 EUR za obvezna zavarovanja v okviru izobraževanja s praktičnim delom ali usposabljanja pri delodajalcu. Izvajalec projekta prehoda v primerih izobraževanja s praktičnim delom ali usposabljanja pri delodajalcu stroške obveznih zavarovanj refundira delodajalcu. Dokazilo za refundacijo je Obrazec M12 in potrdilo o plačilu prispevka za zavarovanja, ki ga delodajalec predloži izvajalcu projekta prehoda.
Podrobnejša pojasnila glede izračuna SE so v razpisni dokumentaciji, poglavje 4. Dodatna pojasnila glede izračuna SE.
12.4 Neupravičeni stroški in izdatki
Primeri stroškov in izdatkov, ki niso predmet sofinanciranja in jih krije projektni partner v vlogi upravičenca sam (t. i. neupravičeni stroški), so navedeni v Navodilih OU o upravičenih stroških.
12.5 Načini določanja višine sofinanciranja
Ministrstvo bo za izbrano nacionalno projektno partnerstvo oziroma izbrane projekte, ki bodo izpolnjevali vse pogoje tega javnega razpisa in bodo v postopku ocenjevanja po merilih za izbor dosegli minimalni kakovostni kriterij, hkrati pa najvišje število točk, dodelilo sredstva za upravičene stroške, kot bodo potrjeni za izbrano vlogo nacionalnega projektnega partnerstva. Pri tem bo ministrstvo upoštevalo točko 10.3 tega javnega razpisa glede omejitev višine zaprošenih sredstev.
13 Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti
Varovanje osebnih podatkov bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja varovanje osebnih podatkov.
Projektni partnerji se s predložitvijo vloge na javni razpis strinjajo, da se v primeru izbora vloge javno objavijo osnovni podatki o projektu, prejemniku sredstev ter o odobrenih in izplačanih denarnih sredstvih skladno z zakonom, ki ureja dostop do informacij javnega značaja in zakonom, ki ureja varstvo osebnih podatkov.
Vsi podatki iz vlog, ki jih strokovna komisija odpre, so informacije javnega značaja, razen tistih, ki jih projektni partnerji posebej označijo kot poslovno skrivnost. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Člani strokovne komisije, ki bodo sodelovali pri odpiranju in ocenjevanju vlog, bodo predhodno podpisali izjavo o zaupnosti.
Podatke, navedene v vlogi, ki niso poslovna skrivnost, lahko ministrstvo in drugi organi, ki so vključeni v spremljanje izvajanja, upravljanja, nadzora in revizije javnega razpisa, uporabijo za evidenco oziroma sezname in analize.
Projektni partnerji se zavezujejo k varovanju osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti, pridobljenih tekom izvajanja, v skladu z veljavnim Zakonom o varstvu osebnih podatkov ter določili druge veljavne področne zakonodaje.
13.1 Podatki o dejanskih lastnikih
Projektni partnerji bodo dolžni pred podpisom pogodbe o sofinanciranju zagotoviti podatke o njihovih dejanskih lastnikih, kot so opredeljeni v točki 6 člena 3 Direktive 2015/849/EU, in sicer imena in priimke, datume rojstva in identifikacijske številke za DDV ali davčne identifikacijske številke (v nadaljevanju: podatki o dejanskih lastnikih).
Posamezni projektni partner, ki je skladno z zakonom, ki ureja preprečevanje pranja denarja in financiranje terorizma, zavezan k vpisu podatkov v Register dejanskih lastnikov (v nadaljevanju: Register), ki ga vodi Agencija Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve (v nadaljevanju: AJPES), s podpisom izjave (Priloga št. 6: Podatki o dejanskih lastnikih) zagotavlja, da so v Registru vpisani podatki o njegovih dejanskih lastnikih.
Izbrani projektni partner, ki skladno z zakonom, ki ureja preprečevanje pranja denarja in financiranje terorizma, ni zavezan k vpisu podatkov v Register, zahtevane podatke pred podpisom pogodbe posreduje z obrazcem (Priloga št. 6: Podatki o dejanskih lastnikih).
V kolikor posamezni izbrani projektni partner pred podpisom pogodbe ne bo predložil izjave oziroma v celoti izpolnjene in podpisane Priloge št. 6: Podatki o dejanskih lastnikih, ministrstvo s projektnim partnerjem pogodbe o sofinanciranju ne bo sklenilo in celotno nacionalno projektno partnerstvo ne bo upravičeno do sredstev sofinanciranja.
Ministrstvo na podlagi 69. člena in Priloge XVII Uredbe 2021/1060/EU obdeluje osebne podatke o dejanskih lastnikih posameznih projektnih partnerjev izbranega nacionalnega projektnega partnerstva in zunanjih izvajalcev (kadar gre za javna naročila nad mejno vrednostjo za objavo v Uradnem listu Evropske unije) izključno za namen revizij in nadzora ter za zagotovitev primerljivih informacij o porabi sredstev v zvezi s projektom izbranega nacionalnega projektnega partnerstva.
Izbrani projektni partnerji v okviru nacionalnega projektnega partnerstva morajo zunanje izvajalce (kadar gre za javna naročila nad mejno vrednostjo za objavo v Uradnem listu Evropske unije) seznaniti z obveznostjo zagotavljanja podatkov o njihovih dejanskih lastnikih, prav tako morajo vse z njimi povezane fizične osebe, ki bodo sodelovale pri izvajanju projekta in katerih osebni podatki se bodo obdelovali, obvestiti, da bodo obdelovali njihove osebne podatke ter jih seznaniti s pravno podlago za obdelavo.
Izbrani projektni partnerji v okviru nacionalnega projektnega partnerstva bodo prav tako morali tekom izvajanja projekta na poziv ministrstva posredovati točne, popolne in posodobljene podatke o dejanskih lastnikih.
14 Pristojnosti, odgovornosti in naloge projektnih partnerjev, izbranih na javnem razpisu
Bistvene pristojnosti, odgovornosti in naloge projektnih partnerjev, izbranih na tem javnem razpisu, bodo naslednje:
14.1 Obveznosti in odgovornosti do uporabnikov
– zagotavljanje brezplačnega izvajanja vseh vsebin, ki se bodo izvajale v okviru prijavljenega projekta;
– priprava individualnega načrta uporabnika ob vključitvi v projekt;
– zagotovitev zavarovanja uporabnikov v času izobraževanja s praktičnim delom ali usposabljanju pri delodajalcu za invalidnost in smrt in zavarovanje za primer poškodbe pri delu in poklicne bolezni skladno z veljavno zakonodajo;
– zagotovitev varnosti in zdravja pri delu v skladu z veljavnimi predpisi o varnosti in zdravju pri delu pri delodajalcu;
– zagotovitev seznanitve udeležencev z ukrepi, predpisanimi za varno delo, pred vključitvijo v izobraževanje s praktičnim delom ali usposabljanjem pri delodajalcu;
14.2 Druge obveznosti, odgovornosti in naloge
– vodenje ločenih računovodskih evidenc za projekt oziroma ustrezne knjigovodske evidence ter zagotavljanje revizijske sledi in hrambe dokumentacije v skladu z določbo 82. člena Uredbe 2021/1060/EU in predpisi, ki urejajo hranjenje dokumentarnega gradiva. Izbrani projektni partner bo moral zagotavljati dostopnost do vseh dokumentov o izdatkih projekta še 5 let od 31. decembra leta, v katerem je bilo opravljeno zadnje plačilo upravičencu. Izbrani projektni partner je prav tako dolžan hraniti dokumentacijo za potrebe nadzora in spremljanja projekta v skladu z Navodili ministrstva in Navodili OU;
– izpolnjevanje zahtev glede preglednosti izvajanja in komuniciranja o projektu in uporabe emblema EU v skladu s 47. in 50. členom ter Prilogo IX Uredbe 2021/1060/EU, Navodili ministrstva in Navodili OU ter na zahtevo ministrstva oziroma OU poročanje o njihovem izvajanju ter dopuščanje javne objave podatkov o projektu, kot sledi iz Priloge IX Uredbe 2021/1060/EU;
– omogočanje vsebinskega, tehničnega, administrativnega in finančnega nadzora nad izvajanjem projekta, tako, da je vsak čas možna izvedba nadzora projekta ter vpogled v dokumentacijo v vsaki točki projekta ob smiselnem upoštevanju določbe 82. člena Uredbe 2021/1060/EU. Nadzor se izvaja s strani ministrstva, OU, organa za računovodenje, revizijskega organa, drugih nadzornih organov RS, vključenih v izvajanje, upravljanje, nadzor in revizijo projekta evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027, predstavnikov Evropske komisije, Evropskega računskega sodišča in Računskega sodišča RS ter s strani njihovih pooblaščencev (v nadaljevanju: nadzorni organi). Nadzor se izvaja z revizijskimi pregledi na podlagi 77. člena Uredbe 2021/1060/EU in internih pravil revizijskih organov, s katerimi je upravičenec seznanjen. Izbrani projektni partnerji se zavezujejo, da bodo za potrebe nadzora, revizij projekta in spremljanja porabe sredstev ter doseganja zastavljenih ciljev nadzornim organom predložili vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov projekta, predložili vsa dokazila, ki bodo dokazovala izvajanje projekta in izpolnjevanje pogodbenih obveznosti, navajali vsa dejstva in dokaze, ki bi lahko vplivali na pravilnost ugotovitev v navedenih postopkih ter ministrstvu dostavljali zahtevana pojasnila v zvezi s projektom in med delovnim časom omogočali vpogled v dokumentacijo oziroma dostop v objekte z namenom izvajanja pregledov, povezanih s projektom;
– zagotavljanje spodbujanja enakosti moških in žensk ter preprečevanja vsakršne diskriminacije na podlagi spola, rase, ali narodnosti, vere ali prepričanja, invalidnosti, starosti ali spolne usmerjenosti med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti projekta, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakosti in nediskriminacije. Projektni partnerji bodo morali cilje projekta uresničevati v skladu z načelom trajnostnega razvoja in ob spodbujanju cilja EK o ohranjanju, varovanju in izboljšanju kakovosti okolja, ob upoštevanju načela, da se ne škoduje bistveno, kot je opredeljeno z Uredbo (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. junija 2020 o vzpostavitvi okvira za spodbujanje trajnostnih naložb ter spremembi Uredbe (EU) 2019/2088 (UL L št. 198 z dne 22. 6. 2020, str. 13), vključno s Popravkom (UL L št. 2020/8522024/90104 z dne 15. 2. 2024;
– prepoved dvojnega uveljavljanja stroškov in izdatkov, ki so že bili povrnjeni iz katerega koli drugega javnega vira;
– izpolnjevanje zahteve glede spremljanja doseganja ciljev in kazalnikov operacije. Izbrani projektni partnerji so za namen spremljanja in vrednotenja operacije skladno z 42. členom Uredbe 2021/1060/EU in skupnih kazalnikov iz Priloge I Uredbe 2021/1057/EU dolžni spremljati in ministrstvu zagotavljati podatke o doseganju ciljev in kazalnikov operacije;
– vodenje evidence in dokumentacije o delu z uporabniki. Vsa dokumentacija se mora hraniti skladno s predpisi o hrambi in varovanju osebnih podatkov;
– upoštevanje etičnega kodeksa strokovnih delavcev na področju zaposlitvene in poklicne rehabilitacije ter zaposlovanja in socialne vključenosti invalidov;
– izvajanje projektov, ki se začnejo najkasneje 3 (tri) mesece po podpisu pogodbe o sofinanciranju.
Podrobneje so pristojnosti, odgovornosti in naloge projektnih partnerjev določene v pogodbah o sofinanciranju, ki sta del razpisne dokumentacije tega javnega razpisa (Prilogi št. 1 in 2).
Projektni partnerji pred oddajo skupne vloge na ministrstvo sklenejo partnerski sporazum, s katerim so opredeljene pravice, obveznosti in odgovornosti vsakega izbranega projektnega partnerja pri izvedbi projektov celotnega nacionalnega projektnega partnerstva. Izbrani projektni partnerji so dolžni uporabiti osnutek partnerskega sporazuma (Priloga št. 4a: Vzorec partnerskega sporazuma; v nadaljevanju: Priloga št. 4a), ki predstavlja prilogo javnega razpisa. K vlogi na javni razpis se priloži že podpisan partnerski sporazum (ki vsebuje določilo, da je partnerski sporazum veljaven le v primeru, če je nacionalno projektno partnerstvo izbrano na javnem razpisu).
V primeru, da posamični projektni partner, ki bo izvajal projekt prehoda, odstopi od pogodbe po začetem izvrševanju pogodbe, se projektni partnerji s partnerskim sporazumom (Priloga št. 4a) dogovorijo, kako bodo zadostili potrebam uporabnikov, ki so jih dolžni vključiti v projekte prehoda po posameznih pogodbah o sofinanciranju, sklenjenih z ministrstvom. Na podlagi novega dogovora v partnerskem sporazumu, se sklenejo aneksi k navedenim pogodbam, s katerimi se popravijo določbe posamičnih pogodb o sofinanciranju.
Na mesto projektnega partnerja, ki je izvajal projekt prehoda in je odstopil od pogodbe, lahko v nacionalno projektno partnerstvo vstopi nov projektni partner, ki bo izvajal projekt prehoda in izpolnjuje vse z javnim razpisom zahtevane pogoje, kot so navedeni v poglavju 7.2 javnega razpisa. Za dokazovanje izpolnjevanja razpisnih pogojev mora projektni partner podpisati Obrazec št. 5, s katerim pod kazensko in materialno odgovornostjo potrdi izpolnjevanje in sprejemanje razpisnih pogojev za vstop v projektno partnerstvo. Ministrstvo bo izpolnjevanje pogojev presojalo glede na stanje na dan podpisa Obrazca št. 5. Ministrstvo bo za potrebe vstopa novega projektnega partnerja pridobilo potrdila glede izpolnjevanja pogojev iz uradnih evidenc. Nov projektni partner je dolžan izvesti vse predvidene aktivnosti projekta, za katere je bil zadolžen odstopljeni projektni partner.
V primeru, da projektni partner, ki bo izvajal projekt koordinacije, odstopi od pogodbe po začetem izvrševanju pogodbe, se šteje, da so vsi projektni partnerji odstopili od pogodb. Skladno z navedenim prenehajo veljati vse pogodbe o sofinanciranju, sklenjene z ministrstvom.
15 Informiranje in obveščanje javnosti
Izbrani projektni partnerji morajo pri izvajanju projektov spoštovati zahteve EU glede zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti izvajanja in komuniciranja o projektu. Obveznosti izhajajo iz 47. in 50. člena ter Priloge IX Uredbe 2021/1060/EU, podrobneje pa so razložene v Navodilu OU na področju prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja. Pri tem je treba nujno upoštevati v navedenih navodilih določene zahteve za projekte ESS+ nad 100.000 EUR.
Pri izvajanju projektov, ki jih sofinancira ministrstvo s sredstvi ESS+, je treba dosledno uporabljati emblem Evropske unije (v nadaljevanju: EU) ter logotip »I feel Slovenia« in navesti, da projekte delno sofinancirata ministrstvo ter EU, in sicer iz ESS+. Hkrati je treba navesti, da se projekti sofinancirajo iz PEKP 2021–2027, cilja politike 4 »Bolj socialna in vključujoča Evropa za izvajanje evropskega stebra socialnih pravic«, prednostne naloge 7 »Dolgotrajna oskrba in zdravje ter socialna vključenost«, specifičnega cilja ESO4.8 »Pospeševanje dejavnega vključevanja za spodbujanje enakih možnosti, nediskriminacije in aktivne udeležbe ter povečevanje zaposljivosti, zlasti za prikrajšane skupine (ESS+)«.
Izbrani projektni partnerji morajo zagotoviti, da bodo vsi subjekti, vključeni v projekte, obveščeni o sofinanciranju iz ESS+. Na zahtevo ministrstva morajo izbrani projektni partnerji sodelovati pri informiranju in obveščanju javnosti, ki ga organizira ministrstvo ali organ upravljanja.
Sprejetje sofinanciranja pomeni tudi privolitev v vključitev na seznam operacij, ki bo javno objavljen.
16 Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja ali izvrševanja nacionalnega projektnega partnerstva prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti
V kolikor se ugotovi, da projektni partner ministrstva ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani oziroma, da je posredoval neažurne, neresnične, neveljavne, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev ministrstva o dodelitvi sredstev ali da je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu na nepošten način, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo ministrstvo odstopilo od pogodbe, izbrani projektni partner (prejemnik sredstev) pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva v roku 30 dni od prejema pisnega poziva ministrstva, skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi, obračunanimi od dneva nakazila na podračun/TRR izbranega projektnega partnerja do dneva nakazila v dobro proračuna RS.
V primeru odkritja nepravilnosti pri izvajanju projekta oziroma pogodbe ali v primeru nenamenske porabe sredstev po pogodbi bo lahko ministrstvo:
– začasno zadržalo izplačila sredstev po pogodbi, dokler se nepravilnost ali sum goljufije ne ovrže in/ali
– zahtevalo vračilo neupravičeno izplačanih sredstev, izbrani projektni partner pa bo moral vrniti vsa prejeta sredstva ali sorazmerni del prejetih sredstev, v roku 30 dni od prejema pisnega poziva ministrstva, skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi, ki so obračunane od dneva nakazila na podračun/TRR izbranega projektnega partnerja do dneva nakazila v dobro proračuna RS in/ali
– izreklo finančne popravke oziroma znižalo višino sredstev glede na resnost kršitve in/ali
– odstopilo od pogodbe.
17 Postopek izbora
17.1 Rok in način oddaje vloge na javni razpis
Rok za oddajo vloge na javni razpis je najkasneje do 6. 3. 2025.
Vloga mora biti oddana v papirnati/tiskani obliki (1 izvod) na prijavnih obrazcih, ki so del razpisne dokumentacije in mora vsebovati vse zahtevane obvezne priloge in podatke, določene v javnem razpisu in razpisni dokumentaciji. Poleg tega je treba, skupaj z vlogo, na e-nosilcu podatkov (USB ključku ipd.) v Wordovi oziroma Excelovi obliki posredovati tudi naslednjo dokumentacijo: Obrazec št. 1, Obrazec št. 2 in Obrazec št. 3. Tiskana verzija se mora ujemati z elektronsko. V primeru razlik velja tiskana verzija.
Vlogo na javni razpis v imenu celotnega nacionalnega projektnega partnerstva pošlje projektni partner, ki bo izvajal projekt koordinacije. Za oddajo vloge na javni razpis mora k vlogi priložiti pooblastilo (Priloga št. 4b: Pooblastilo), ki ga podpišejo vsi projektni partnerji.
Vloga na javni razpis mora biti predložena po pošti na naslov: Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Štukljeva cesta 44, 1000 Ljubljana, ali osebno v glavni pisarni na naslovu: Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Štukljeva cesta 44, 1000 Ljubljana, v času poslovnega časa ministrstva.
Kot pravočasne se bodo upoštevale vloge, poslane po pošti s priporočeno poštno pošiljko, ki bodo označene s poštnim žigom do vključno 6. 3. 2025, in vloge, poslane po pošti z navadno poštno pošiljko, ki bodo v vložišče ministrstva prispele do 6. 3. 2025 do 15. ure. V primeru oddaje vloge pri drugem izvajalcu poštnih storitev obvezno prilogo predstavlja »kopija enaka originalu« računa izvajalca te poštne storitve, na katerem je natisnjen in jasno razviden čas (datum, ura in minuta) oddaje vloge (priporočene pošiljke). Osebno oddane vloge se bodo kot pravočasne upoštevale le, če bodo oddane v vložišču Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Štukljeva cesta 44, 1000 Ljubljana do 6. 3. 2025 do 15. ure.
Prepozne oziroma na napačen naslov prispele vloge ne bodo obravnavane in bodo s sklepom predstojnika ministrstva zavržene ter vrnjene pošiljatelju.
Vlogo je potrebno poslati ali oddati v zaprti ovojnici, ki mora biti označena s polnim nazivom in naslovom projektnega partnerja, ki bo izvajal projekt koordinacije, ter vidno oznako: »Ne odpiraj – Vloga na javni razpis: prehod mladih+«. Za označevanje vloge na ovojnici se uporabi obrazec za označbo vloge (Priloga št. 3: Označba vloge), ki je del razpisne dokumentacije. Če ne bo uporabljen obrazec za označbo vloge, mora ovojnica vključevati vse elemente, ki so navedeni na obrazcu za označbo vloge.
Vloge, ki bodo nepravilno in nepopolno izpolnjene ter označene, ne bodo obravnavane in bodo s sklepom predstojnika ministrstva zavržene ter vrnjene pošiljatelju.
Oddaja vloge pomeni, da se vsak projektni partner strinja s pogoji javnega razpisa in merili za ocenjevanje, navedenimi v poglavju 7 in 8 tega javnega razpisa.
17.2 Odpiranje, preverjanje formalne popolnosti vlog in ocenjevanje
17.2.1 Odpiranje vlog
Ministrstvo bo izbralo predloge projektov po postopku, kot ga določa Zakon o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23) oziroma Uredba o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11).
Postopek javnega razpisa za dodelitev sredstev bo vodila strokovna komisija, imenovana s strani predstojnika ministrstva.
Odpiranje vlog bo potekalo dne 14. 3. 2025 ob 9. uri v prostorih Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Štukljeva cesta 44, 1000 Ljubljana in bo javno. V primeru prevelikega števila prejetih vlog ali če se bodo obravnavali podatki, ki so po zakonu, ki ureja gospodarske družbe, označeni kot zaupni, lahko strokovna komisija odloči, da odpiranje vlog ne bo javno. O tej odločitvi se prijavitelje obvesti en delovni dan pred predvidenim datumom javnega odpiranja z obvestilom na spletni strani ministrstva https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-delo-druzino-socialne-zadeve-in-enake-moznosti/.
Odpirale se bodo samo v roku dostavljene, pravilno izpolnjene in označene zaprte ovojnice, in sicer po vrstnem redu njihovega prispetja.
O odpiranju vlog bo strokovna komisija sproti vodila zapisnik.
17.2.2 Preverjanje formalne popolnosti vlog
Strokovna komisija bo v roku 8 (osmih) dni od odpiranja vlog preverila formalno popolnost predloženih vlog.
Za formalno nepopolno se šteje vloga, ki ne vsebuje vseh ustrezno izpolnjenih prijavnih obrazcev, obveznih prilog ter podatkov, zahtevanih v besedilu javnega razpisa in razpisni dokumentaciji in ki ne vsebuje na e-nosilcu (USB ključku ipd.) podatkov v Wordovi oziroma Excelovi obliki tudi: Obrazec št. 1, Obrazec št. 2 in Obrazec št. 3.
V primeru formalno nepopolnih vlog bo strokovna komisija v roku 8 (osmih) dni od zaključka odpiranja pozvala projektnega partnerja, ki bo izvajal projekt koordinacije in je v imenu nacionalnega projektnega partnerstva vložil vlogo na javni razpis, da vlogo dopolni. Če bo strokovna komisija po pregledu formalno nepopolne vloge presodila, da bi bila vsakršna dopolnitev vloge v nasprotju z dopustno dopolnitvijo vloge (spodaj je navedeno, česa prijavitelj v dopolnitvi vloge ne sme spreminjati), bo takšna vloga zavržena. Strokovna komisija lahko od prijavitelja zahteva dopolnitev njegove vloge le v primeru, če določenega dejstva ne more sama preveriti. Poziv za dopolnitev vlog bo posredovan po navadni pošti na naslov projektnega partnerja, ki bo izvajal projekt koordinacije in hkrati po elektronski pošti na njegov elektronski naslov, naveden v prijavnem obrazcu. Projektni partner, ki bo izvajal projekt koordinacije, mora biti v tem času dostopen za dvig pošte.
Projektni partner, ki bo izvajal projekt koordinacije in je v imenu nacionalnega projektnega partnerstva vložil vlogo na javni razpis, je zadolžen za koordinacijo poziva za dopolnitev med posameznimi projektnimi partnerji in posredovanje skupnega odziva na ministrstvo.
Projektni partnerji v dopolnitvi vloge ne smejo spreminjati:
– višine zaprošenih sredstev,
– dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta vloge,
– elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev vloge glede na preostale vloge, ki jih je ministrstvo prejelo v okviru tega javnega razpisa.
Projektni partnerji smejo le ob pisnem soglasju ministrstva popraviti očitne računske napake, pri čemer se višina zaprošenih sredstev ne sme spreminjati.
Projektni partner, ki bo izvajal projekt koordinacije in je v imenu nacionalnega projektnega partnerstva vložil vlogo na javni razpis, mora dopolnitve posredovati ministrstvu po elektronski pošti in hkrati s priporočeno poštno pošiljko, ki bo vsebovala poštni žig do vključno osmega (8) dne od datuma, navedenega na dopisu/pozivu za dopolnitev, in sicer na naslov: Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Štukljeva cesta 44, 1000 Ljubljana, s pripisom: »Dopolnitev vloge na javni razpis: Prehod mladih+«.
Vloge, ki ne bodo dopolnjene v roku in v skladu s pozivom za dopolnitev vlog, bodo zavržene s sklepom predstojnika ministrstva.
V nadaljnji postopek ocenjevanja se bodo uvrstile le vloge, ki bodo formalno popolne.
17.2.3 Strokovno ocenjevanje popolnih vlog
Strokovna komisija bo opravila pregled formalno popolnih vlog. Preverila bo izpolnjevanje pogojev za kandidiranje na javnem razpisu, določenih v poglavju 7 in ocenila vloge na podlagi meril, določenih v poglavju 8 tega javnega razpisa.
V postopku ocenjevanja bodo formalno popolne vloge najprej preverjene glede na pogoje za kandidiranje na javnem razpisu, določene v poglavju 7 tega javnega razpisa. V primeru, da posamezen projektni partner, ne bo izpolnjeval vseh pogojev, določenih v javnem razpisu, bo celotna vloga nacionalnega projektnega partnerstva zavrnjena in ne bo predmet ocenjevanja na podlagi meril za ocenjevanje.
Vse formalno popolne vloge bodo ločeno ocenili trije (3) člani strokovne komisije. Končna ocena strokovne komisije se bo oblikovala na podlagi povprečja podeljenih končnih ocen posameznih ocenjevalcev. Na osnovi rezultatov ocenjevanja bo strokovna komisija oblikovala predlog prejemnikov sredstev. Izmed prijaviteljev, ki bodo izpolnjevali vse razpisne pogoje, bo za sofinanciranje predlagan en projekt (vloga nacionalnega projektnega partnerstva oziroma znotraj njega posamične projekte, katerih nosilci (projektni partnerji v vlogi upravičencev) bodo prejemniki sredstev), ki bo dosegel minimalni kakovostni kriterij na podlagi meril (na osnovi ocenjevanja doseženih skupaj najmanj 31 točk) ter hkrati zbral najvišje število točk.
V primeru, da več vlog nacionalnih projektnih partnerstev doseže enako število točk, bo imela prednost vloga, ki bo dosegla višje število točk pri merilih 1., 3. in 5. tega javnega razpisa, in sicer po tem vrstnem redu. V primeru, da bo število točk še vedno enako, bo imela prednost vloga, ki je na ministrstvo prispela prej (pri vlogah, oddanih priporočeno na pošto, se kot dan prejema štejeta dan in ura oddaje vloge na pošto). V primeru, da tudi na ta način ne bo mogoče izbrati najboljšega prijavitelja, bo odločil žreb, ki bo javen.
Strokovna komisija lahko na podlagi pregleda vlog oceni, da posamezne predlagane aktivnosti projekta niso upravičene do sofinanciranja ter od projektnega partnerja, ki bo izvajal projekt koordinacije in je v imenu nacionalnega projektnega partnerstva vložil vlogo na javni razpis, zahteva prilagoditev načrta aktivnosti ter finančnega načrta posameznega projekta. Strokovna komisija lahko prav tako zniža posamezne postavke v finančnem načrtu, za katere meni, da so ocenjene previsoko in zahteva prilagoditev finančnega načrta projektnega partnerja.
V primeru, da bo posamezni projektni partner v prijavi kot upravičene stroške navedel tudi stroške, ki niso upravičeni do sofinanciranja iz ESS+, bo strokovna komisija ustrezno znižala višino sofinanciranja ter nacionalnemu projektnemu partnerstvu predlagala nižjo višino sofinanciranja od zaprošene. V primeru, da se nacionalno projektno partnerstvo ne bo strinjalo s predlagano spremembo aktivnosti projektov ter finančnega načrta projektov ali se projektni partner, ki bo izvajal projekt koordinacije in je v imenu nacionalnega projektnega partnerstva vložil vlogo na javni razpis, ne bo odzval v roku in na način, ki bo določen v pozivu, se šteje, da celotno nacionalno projektno partnerstvo odstopa od vloge.
Strokovna komisija lahko od nacionalnega projektnega partnerstva zahteva tudi dodatna pojasnila oziroma obrazložitve o projektih, projektnih aktivnostih in načrtovanih stroških. V primeru, da pojasnila ne bodo posredovana v roku in na način, ki bo določen v pozivu, bo strokovna komisija vlogo ocenila na podlagi obstoječih podatkov.
V primeru potrebe po dodatnih pojasnilih ali minimalnih spremembah vloge, ki nimajo bistvenih vplivov na vsebino projekta oziroma vloge, se bo projektnemu partnerju, ki bo izvajal projekt koordinacije in je v imenu nacionalnega projektnega partnerstva vložil vlogo na javni razpis, po elektronski pošti poslal poziv za posredovanje sprememb, in sicer na njegov elektronski naslov, naveden na prijavnem obrazcu.
17.3 Obveščanje o izbiri
O izbiri nacionalnega projektnega partnerstva in dodelitvi sredstev posamičnim projektnim partnerjem po tem javnem razpisu bo na predlog strokovne komisije s sklepom odločil predstojnik ministrstva oziroma oseba, ki je od njega pooblaščena za sprejetje odločitve o dodelitvi sredstev.
Ministrstvo bo projektnega partnerja, ki bo izvajal projekt koordinacije in je v imenu nacionalnega projektnega partnerstva vložil vlogo na javni razpis, o izidu javnega razpisa obvestilo najkasneje v 60 dneh po zaključku odpiranja vlog. Rezultati javnega razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletnih straneh ministrstva https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-delo-druzino-socialne-zadeve-in-enake-moznosti/ in na spletni strani https://evropskasredstva.si/.
Z izbranimi projektnimi partnerji bodo na podlagi sklepa predstojnika ministrstva o izboru nacionalnega projektnega partnerstva sklenjene posamične pogodbe o sofinanciranju projektov. Ministrstvo bo z izbranimi projektnimi partnerji sklenilo ločene pogodbe o sofinanciranju projektov (Priloga št. 1 oziroma 2) za celotno obdobje trajanja projektov.
V primeru, da posamični projektni partner v okviru nacionalnega projektnega partnerstva odstopi od podpisa pogodbe oziroma se v roku 8 (osmih) dni od prejema poziva za elektronski podpis pogodbe o sofinanciranju projekta nanj ne odzove, se šteje, da je celotno nacionalno projektno partnerstvo odstopilo od vloge.
V tem primeru se lahko izbere naslednja vloga glede na doseženo število točk, skladno z določili tega javnega razpisa, ki pa mora vseeno doseči minimalni kakovostni kriterij najmanj 31 točk.
17.4 Pravno varstvo
Zoper odločitev ministrstva o vlogi za dodelitev sofinanciranja nacionalnemu projektnemu partnerstvu je dopusten upravni spor. Tožba se vloži pri Upravnem sodišču Republike Slovenije, Fajfarjeva ulica 33, 1000 Ljubljana, v roku 30 dni od dneva vročitve sklepa, in sicer neposredno pisno na sodišču ali pa se mu pošlje po pošti. Šteje se, da je bila tožba vložena pri sodišču tisti dan, ko je bila priporočeno oddana na pošto. Tožba se vloži v tolikih izvodih, kolikor je strank v postopku. Tožbi je treba priložiti sklep, ki se izpodbija, v izvirniku, prepisu ali kopiji.
Tožba ne ovira izvršitve sklepa o (ne)izboru, zoper katerega je vložena, oziroma ne zadrži podpisa pogodb o sofinanciranju projektov.
17.5 Pogoji za spremembo javnega razpisa
Pred potekom roka za oddajo vlog lahko ministrstvo spremeni razpisno dokumentacijo z izdajo sprememb oziroma dopolnitev. Vsaka taka sprememba oziroma dopolnitev bo sestavni del razpisne dokumentacije in bo objavljena tudi na spletnem naslovu: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-delo-druzino-socialne-zadeve-in-enake-moznosti/javne-objave/.
18 Razpisna dokumentacija
Razpisno dokumentacijo in informacije v zvezi z namenom javnega razpisa lahko zainteresirani prijavitelji v razpisnem roku pridobijo na spletni strani ministrstva: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-delo-druzino-socialne-zadeve-in-enake-moznosti/.
Na navedeni spletni strani bodo objavljeni tudi:
– odgovori na pogosto zastavljena vprašanja v zvezi z javnim razpisom;
– podatki v zvezi z izvedbo informativne delavnice za potencialne prijavitelje, kjer bo podrobneje predstavljen javni razpis, in sicer predvidoma 5 dni pred izvedbo delavnice.
Vprašanja je možno posredovati do 24. 2. 2025, zadnji odgovori bodo objavljeni do 28. 2. 2025.
Razpisno dokumentacijo in druge informacije o javnem razpisu lahko zainteresirani prijavitelji v razpisnem roku pridobijo tudi preko elektronskega naslova: gp.mddsz@gov.si s pripisom: »Javni razpis za sofinanciranje projektov Prehod mladih+«.
18.1 Navodila za pripravo vloge
V razpisni dokumentaciji se nahajajo prijavni obrazci in priloge, ki jih je potrebno v skladu z navodili na posameznem dokumentu izpolniti in podpisati.
Obrazci in priloge so sestavni del vloge in jih je potrebno priložiti k prijavi po vrstnem redu v skladu s seznamom prijavnih obrazcev in prilog, kot izhaja iz poglavja 5 razpisne dokumentacije.
Priloge, ki niso priložene razpisni dokumentaciji, pridobi oziroma pripravi projektni partner, ki bo izvajal projekt koordinacije sam in so prav tako obvezni sestavni del vloge.
Vsa zahtevana razpisna dokumentacija mora biti speta ali vložena v mapo z vidno označenimi prilogami, ki si sledijo po vrstnem redu v skladu z zgoraj omenjenim seznamom.
Ministrstvo za delo, družino,
socialne zadeve in enake možnosti