Št. 4300-14/2024-31 Ob-1262/25, Stran 335
za spodbujanje projektov zadružništva in socialne ekonomije ter za zagon socialnega podjetništva
Pravna podlaga za ta javni razpis so:
– Uredba (EU) 2021/1058 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o Evropskem skladu za regionalni razvoj in Kohezijskem skladu (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 60); zadnjič spremenjena z Uredbo (EU) 2024/795 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 29. februarja 2024 o vzpostavitvi platforme za strateške tehnologije za Evropo (platforma STEP) in spremembi Direktive 2003/87/ES ter uredb (EU) 2021/1058, (EU) 2021/1056, (EU) 2021/1057, (EU) št. 1303/2013, (EU) št. 223/2014, (EU) 2021/1060, (EU) 2021/523, (EU) 2021/695, (EU) 2021/697 in (EU) 2021/241 (UL L št. 2024/795 z dne 29. 2. 2024);
– Uredba (EU) 2021/1060 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o določitvi skupnih določb o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu plus, Kohezijskem skladu, Skladu za pravični prehod in Evropskem skladu za pomorstvo, ribištvo in akvakulturo ter finančnih pravil zanje in za Sklad za azil, migracije in vključevanje, Sklad za notranjo varnost in Instrument za finančno podporo za upravljanje meja in vizumsko politiko (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 159), zadnjič spremenjena z Uredbo (EU) 2024/1351 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 14. maja 2024 o upravljanju azila in migracij, spremembi uredb (EU) 2021/1147 in (EU) 2021/1060 ter razveljavitvi Uredbe (EU) št. 604/2013 (UL L št. 2024/1351 z dne 22. 5. 2024), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 2021/1060/EU);
– Uredba (EU, Euratom) 2020/2092 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 16. decembra 2020 o splošnem režimu pogojenosti za zaščito proračuna Unije (Uradni list RS, št. 433I z dne 22. 12. 2020, str. 1), zadnjič popravljena s Popravkom (UL L št. 2023/90149 z dne 5. 12. 2023, str. 94);
– Uredba (EU, Euratom) 2024/2509 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 23. septembra 2024 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije (prenovitev) (UL L št. 2024/2509 z dne 26. 9. 2024; Uredba Sveta (EU, Euratom) 2020/2093 z dne 17. decembra 2020 o določitvi večletnega finančnega okvira za obdobje 2021–2027 (UL L št. 433I z dne 22. 12. 2020, str. 11), zadnjič spremenjena z Uredbo Sveta (EU, Euratom) 2024/765 z dne 29. februarja 2024 o spremembi Uredbe (EU, Euratom) 2020/2093 o določitvi večletnega finančnega okvira za obdobje 2021–2027 (UL L št. 2024/765 z dne 29. 2. 2024);
– Uredba (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. junija 2020 o vzpostavitvi okvira za spodbujanje trajnostnih naložb ter spremembi Uredbe (EU) 2019/2088 (UL L št. 198/13 z dne 22. 6. 2020, str. 13), zadnjič spremenjena z Delegirano uredbo Komisije (EU) 2023/2486 z dne 27. junija 2023 o dopolnitvi Uredbe (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z določitvijo tehničnih meril za pregled za določitev pogojev, pod katerimi se šteje, da gospodarska dejavnost bistveno prispeva k trajnostni rabi ter varstvu vodnih in morskih virov, prehodu na krožno gospodarstvo, preprečevanju in nadzorovanju onesnaževanja ali varstvu in obnovi biotske raznovrstnosti in ekosistemov, in za ugotavljanje, ali ta gospodarska dejavnost ne škoduje bistveno kateremu od drugih okoljskih ciljev, ter o spremembi Delegirane uredbe Komisije (EU) 2021/2178 glede posebnih javnih razkritij za te gospodarske dejavnosti (UL L št. 2023/2486 z dne 21. 11. 2023), (v nadaljnjem besedilu: Uredba (EU) 2020/852);
– Uredba o izvajanju uredb (EU) in (Euratom) na področju izvajanja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 21/23);
– Uredba Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe Besedilo velja za EGP;
– Zakon o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US in 18/23 – ZDU-1O in 76/23);
– Uredba o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11);
– Zakon o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti za leti 2024 in 2025 (Uradni list RS, št. 123/23 in 12/24);
– Pravilnik o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22 in 106/23);
– Proračun Republike Slovenije za leto 2024 (Uradni list RS, št. 150/22 in 123/23);
– Proračun Republike Slovenije za leto 2025 (Uradni list RS, št. 123/23);
– Uredba (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov) (UL L št. 119 z dne 4. 5. 2016, str. 1) zadnjič popravljena s Popravkom (UL L št. 127 z dne 23. 5. 2018), (v nadaljevanju: Splošna uredba o varstvu osebnih podatkov);
– Zakon o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2) (Uradni list RS, št. 163/22);
– Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri, v nadaljevanju: ZIntPK);
– Partnerski sporazum med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje 2021–2027, št. CCI2021SI16FFPA001 z dne 12. 9. 2022;
– Program evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, december 2022, z vsemi spremembami;
– Listina Evropske unije o temeljnih pravicah (UL C št. 326 z dne 26. 10. 2012, str. 391);
– Konvencija Združenih narodov o pravicah invalidov (Zakon o ratifikaciji Konvencije o pravicah invalidov in Izbirnega protokola h Konvenciji o pravicah invalidov, Uradni list RS – Mednarodne pogodbe, št. 10/08);
– Zakon o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (Uradni list RS, št. 48/22 in 145/22);
– Zakon o podpornem okolju za podjetništvo (Uradni list RS, št. 102/07, 57/12, 82/13, 17/15, 27/17, 13/18 – ZSInv in 40/23 – ZZrID-A);
– Zakon o socialnem podjetništvu (Uradni list RS, št. 20/11, 90/14 – ZDU-1I in 13/18, v nadaljevanju: ZSocP);
– Zakon o preprečevanju omejevanja konkurence (Uradni list RS, št. 130/22);
– Sporočilo komisije Evropskemu parlamentu, Svetu, Evropskemu ekonomsko-socialnemu odboru in odboru regij: Ustvarjanje gospodarstva po meri ljudi: akcijski načrt za socialno gospodarstvo (9. 12. 2021, COM(2021) 373 final);
– Priporočilo Sveta o razvoju okvirnih pogojev za socialno gospodarstvo (27. 11. 2023, C/2023/1344);
– Strategija razvoja Slovenije 2030 (sprejeta s strani Vlade Republike Slovenije 7. 12. 2017);
– Uredba Komisije (EU) 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L št. 2023/2831 z dne 15. 12. 2023, v nadaljevanju: Uredba Komisije (EU) 2023/2831);
– Shema de minimis pomoči »Program ukrepov MGTŠ za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti v obdobju 2024–2030 – de minimis (št. priglasitve: M001-2632616-2024, datum potrditve sheme: 13. 3. 2024; trajanje sheme: do 31. 12. 2030);
– Program ukrepov Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti v obdobju 2024–2030 z vsemi spremembami;
– Odločitev o podpori Ministrstva za kohezijo in regionalni razvoj v vlogi organa upravljanja za strukturna sklada in kohezijski sklad št. V00162-1/1 | MGTŠ za »Javni razpis za spodbujanje projektov zadružništva in socialne ekonomije ter za zagon socialnega podjetništva« z dne 29. 1. 2025.
1 Naziv in sedež organa, ki razpisuje sredstva: Republika Slovenija, Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo). Ministrstvo nastopa pri izvedbi tega javnega razpisa v vlogi posredniškega telesa.
2 Uvrstitev javnega razpisa v program evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji: javni razpis za izbor operacij oziroma projektov financira Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj (ESRR). Javni razpis se izvaja v skladu s Programom evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027, s Prednostno nalogo 1: Inovacijska družba znanja, in sicer s specifičnim ciljem 1.3 »Krepitev trajnostne rasti in konkurenčnosti MSP ter ustvarjanje delovnih mest v MSP, med drugim s produktivnimi naložbami« in povezanimi ukrepi »rasti in razvoja podjetij (različne spodbude, npr. spodbude za inovacije, vključno z družbenimi idr.)«, ki so usmerjeni v spodbujanje družbenih inovacij in socialnih podjetij za reševanje družbenih potreb z razvojem izdelkov storitev in modelov socialne ekonomije.
3 Namen javnega razpisa
Javni razpis je namenjen spodbujanju organizacij socialne ekonomije k zagotavljanju ponudbe z družbenimi učinki za trg v skladu z načeli in poslovnimi modeli socialne ekonomije oziroma socialnega podjetništva. Javni razpis je tako usmerjen v spodbujanje razvoja projektov socialne ekonomije in zagona socialnih podjetij. Predvidena so štiri odpiranja, in sicer eno odpiranje v posameznem koledarskem letu od leta 2025 naprej.
Projekt je na javnem razpisu potrjena operacija. Operacija prispeva k ciljem prednostne naloge, na katere se nanaša.
Javni razpis je razdeljen na dva sklopa:
– Sklop A:
Namen sklopa A je spodbujanje razvoja projektov zadružništva in socialne ekonomije, ki bodo zagotovili izboljšano oziroma novo ponudbo blaga ali storitev z družbenimi učinki na trgu.
Podprti bodo projekti, ki bodo razvijali gospodarske1 dejavnosti v skladu z načeli socialne ekonomije ter bodo kot rezultat projekta na trgu ponudili nove, izboljšane storitve oziroma blago. Projekte izvajajo prijavitelji samostojno.
1 Gospodarska dejavnost je vsaka dejavnost, ki se opravlja proti plačilu na trgu (2. točka prvega odstavka 3. člena Zakona o preprečevanju omejevanja konkurence).
– Sklop B:
Namen sklopa B je spodbujanje zagona socialnih podjetji za trajno opravljanje dejavnosti na trgu skladno s socialno podjetniškimi poslovnimi modeli.
Podprta bodo socialna podjetja, ki bodo razvijala gospodarske dejavnosti v skladu z načeli socialnega podjetništva2. Projekte izvajajo prijavitelji samostojno.
2 Načela socialnega podjetništva so opredeljena v drugem odstavku 3. člena Zakona o socialnem podjetništvu.
4 Cilj javnega razpisa
4.1 Splošni cilji javnega razpisa
V skladu z ZSocP so cilji na ravni javnega razpisa za oba sklopa naslednji:
– krepitev sposobnosti subjektov socialne ekonomije za reševanje družbenih, okoljskih, gospodarskih in drugih problemov,
– spodbujanje razvoja družbenih inovacij,
– zagotavljanje dodatne ponudbe blaga in storitev v javnem interesu,
– razvoj novih možnosti zaposlovanja oziroma socialne vključenosti in reintegracije ranljivih ciljnih skupin.
4.2 Cilji posameznega sklopa javnega razpisa
Cilj sklopa A je na trgu zagotoviti nove, izboljšane storitve oziroma blago obstoječih organizacij socialne ekonomije na področjih, ki prispevajo k doseganju ciljev Strategije razvoja Slovenije 20303 ter ustvarjajo pozitivne družbene učinke, vključujejo družbene inovacije in/ali prispevajo k razvoju srebrne ekonomije. Na posameznem odpiranju v tem sklopu bo predvidoma izbranih 10 projektov.
3 Strategija razvoja Slovenije 2030: https://www.gov.si/assets/ministrstva/MKRR/Strategija-razvoja-Slovenije-2030/Strategija_razvoja_Slovenije_2030.pdf
Za doseganje ciljev iz točke 4.1 mora prijavitelj iz sklopa A, ki ni registrirano socialno podjetje, do konca izvajanja projekta pridobiti status socialnega podjetja skladno z ZSocP.
Cilj sklopa B je podpreti zagonske dejavnosti socialnih podjetij s pozitivnimi družbenimi učinki, ki bodo prispevali k doseganju ciljev Strategije razvoja Slovenije 2030.
Pri izboru bodo imela prednost socialna podjetja, ki v svojo dejavnost vpeljujejo družbene inovacije in/ali prispevajo k razvoju srebrne ekonomije. Na posameznem odpiranju v tem sklopu bo predvidoma izbranih 10 socialnih podjetij v zagonski fazi, ki bodo prejela sredstva.
Cilji razpisa so usklajeni s Slovensko strategijo trajnostne pametne specializacije S5, saj so usmerjeni v razvoj inovacijskih aktivnosti organizacij socialne ekonomije oziroma socialnih podjetij s spodbujanjem razvoja družbenih inovacij ter razvojem t. i. srebrne ekonomije in usmerjenostjo v 10 prednostnih področji S54.
4 Slovenska strategija trajnostne pametne specializacije: https://evropskasredstva.si/app/uploads/2024/02/Strategija-S5_verzija_1_1.pdf
5 Predmet javnega razpisa
Predmet sklopa A je sofinanciranje projektov zadružništva in socialne ekonomije, ki bodo usmerjeni v razvoj novih storitev in blaga na trgu oziroma njihovo bistveno nadgradnjo, ter bodo reševali izzive na enem od prednostnih področij S5 ali na horizontalni ravni S5, tj. na področju razvoja družbenih inovacij in/ali srebrne ekonomije ter na tak način prispevali k doseganju ciljev Strategije razvoja Slovenije 2030.
Predmet sklopa B je sofinanciranje zagona dejavnost socialnih podjetij, s katerimi bodo reševali izzive na enem od prednostnih področij S5 ali na horizontalni ravni S5, tj. na področju razvoja družbenih inovacij in/ali srebrne ekonomije ter na tak način prispevali k doseganju ciljev Strategije razvoja Slovenije 2030.
6 Kazalniki javnega razpisa
Na nivoju javnega razpisa se bosta spremljala kazalnika učinka RCO01 – Podjetja, ko so prejela podporo (od tega: mikro, mala, srednja, velika) in RCO02 – Podjetja, ko so prejela podporo v obliki nepovratnih sredstev.
Na nivoju posameznega projekta je v sklopu A obvezen specifičen kazalnik ena nova ali izboljšana storitev ali blago.
Na nivoju posameznega projekta je v sklopu B obvezen specifičen kazalnik nov ali izboljšan poslovni model.
Poleg obveznega kazalnika projekta je zaželeno, da prijavitelj v sklopu A ali B izbere dodatne kazalnike, ki jih opredeli sam. Pri tem mora prijavitelj izbrati kazalnike, ki neposredno prispevajo k doseganju cilja projekta, so smiselno opredeljeni in realno dosegljivi v predvidenem času. Jasno mora določiti tudi načine za preverjanje doseganja kazalnikov. Izbor dodatnih kazalnikov bo predmet ocenjevanja v obeh sklopih.
7 Prijavitelji oziroma upravičenci in ciljna skupina javnega razpisa
Na javni razpis se, skladno s pogoji le-tega, lahko na sklop A prijavijo subjekti socialne ekonomije, opredeljeni v ZSocP, tj. registrirana socialna podjetja, zadruge, invalidska podjetja, zaposlitveni centri in nevladne organizacije (društva, zavodi, ustanove), ki niso ustanovljeni izključno z namenom pridobivanja dobička, s sedežem ali poslovno enoto ali podružnico v Republiki Sloveniji, ki so kot pravna oseba registrirani tudi za opravljanje gospodarske dejavnosti. Pri tem javni razpis kot pogoj za prijavitelje v sklopu A s pravnoorganizacijskimi oblikami društva, zavodi, ustanove določa, da imajo status nevladne organizacije v javnem interesu, pridobljen skladno z določili Zakona o nevladnih organizacijah (Uradni list RS, št. 21/18).
Na javni razpis se, skladno s pogoji le-tega, lahko na sklop B prijavijo registrirana socialna podjetja.
Ne glede na to, v katerem sklopu kandidirajo prijavitelji, morajo biti registrirani za opravljanje gospodarske dejavnosti najkasneje na dan oddaje vloge (upošteva se datum registracije na sodišču oziroma pri pristojnem organu) ter slediti načelom socialne ekonomije oziroma podjetništva.
8 Preverjanje in dokazovanje splošnih in posebnih pogojev za kandidiranje
Za kandidiranje na javnem razpisu je potrebno oddati vlogo z vso potrebno dokumentacijo v pisni obliki. Vloga prijavitelja mora izpolnjevati vse pogoje javnega razpisa. Ministrstvo bo pogoje preverjalo na podlagi navedb v vlogi in prilogah, v javno dostopnih evidencah ali pa po potrebi zahtevalo dodatne obrazložitve in/ali dokazila s strani prijavitelja. V kolikor dokazila niso predložena v roku, ki ga določi ministrstvo, se šteje, da pogoj ni izpolnjen. Izpolnjevanje pogojev mora izhajati iz vsebine celotne vloge. Če vloga ne bo izpolnjevala vseh pogojev javnega razpisa, se bo s sklepom zavrnila.
Glede izpolnjevanja razpisnih pogojev prijavitelj podpiše izjavo (Obrazec št. 3A/Obrazec št. 3B – glede na sklop, na katerega se prijavitelj prijavlja, ki je del razpisne dokumentacije), s katero pod kazensko in materialno pravno odgovornostjo potrdi izpolnjevanje in sprejemanje razpisnih pogojev za kandidiranje na tem javnem razpisu.
V primeru, da ministrstvo ugotovi, da je prijavitelj v vlogi navajal napačne podatke ali da je podpisal lažno izjavo v obrazcu, vlogo zavrne.
Če se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po izdaji sklepa o izboru vloge, se pogodba o sofinanciranju ne bo podpisala, sklep o izboru vloge pa se odpravi.
V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po podpisu pogodbe o dodelitvi sredstev, lahko ministrstvo odstopi od pogodbe o dodelitvi sredstev, pri čemer bo izbrani prijavitelj dolžan vrniti že prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na njegov transakcijski račun do dneva vračila sredstev, skladno s pozivom ministrstva.
Za izvedbo postopka obravnave vlog (preverjanje pogojev, ocenjevanje, priprava sklepov itd.) je imenovana strokovna komisija za izvedbo javnega razpisa (v nadaljevanju: strokovna komisija). Za vse pravočasne, pravilno označene in formalno popolne vloge (v nadaljevanju: formalna popolnost vloge) strokovna komisija najprej preveri, ali vloga izpolnjuje vse pogoje razpisa. Če ugotovi, da vloga ne izpolnjuje vseh pogojev javnega razpisa, nadaljnjega ocenjevanja po merilih strokovna komisija ne izvede, vloga prijavitelja pa se zaradi neizpolnjevanja pogojev zavrne.
8.1 Pogoji javnega razpisa
Pogoji javnega razpisa za sklop A
Prijavitelj na sklop A mora izpolnjevati vse pogoje na dan oddaje vloge na javni razpis.
Zaporedna številka | SPLOŠNI POGOJI ZA PRIJAVITELJE V SKLOPU A |
1. | Prijavitelj je: – socialno podjetje, registrirano skladno z določili Zakona o socialnem podjetništvu ali – nevladna organizacija, ki ima podeljen status nevladne organizacije v javnem interesu, skladno z določili Zakona o nevladnih organizacijah (Uradni list RS, št. 21/18) ali – invalidsko podjetje ali zaposlitveni center registriran skladno z Zakonom o zaposlitveni rehabilitaciji in zaposlovanju invalidov (Uradni list RS, št. 16/07 – uradno prečiščeno besedilo, 87/11, 96/12 – ZPIZ-2, 98/14 in 18/21) ali – zadruga, registrirana skladno z Zakonom o zadrugah (Uradni list RS, št. 97/09 – uradno prečiščeno besedilo in 121/21). |
2. | Prijavitelj sodi v kategorijo mikro, malih in srednjih podjetij v skladu s Prilogo 1 Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014: v to kategorijo sodijo podjetja, ki imajo manj kot 250 zaposlenih ter letni promet, ki ne presega 50 milijonov EUR in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega 43 milijonov EUR. |
3. | Prijavitelj je nepridobitna pravna oseba in ima v ustanovitvenem aktu določen neprofitni značaj, tj. ni ustanovljen izključno z namenom pridobivanja dobička ali premoženja in presežke prihodkov nad odhodki vlaga v izvajanje (lastne) dejavnost. |
4. | V organizaciji prijavitelja, pri odločanju nima prevladujočega vpliva ena ali več pridobitnih gospodarskih družb, pravnih oseb javnega prava ali lokalnih skupnosti. |
5. | Prijavitelj ima v ustanovitvenem aktu določeno demokratično in/ali participativno upravljanje, tj. – v primeru članskih organizacij, ne glede na določbe posebnih zakonov, ki urejajo pravni položaj posamezne vrste nepridobitne pravne osebe, člani odločajo po načelu enakopravnosti, torej ima vsak član le po en glas, – v primeru ne-članskih organizacij zaposlene, stranke in deležnike, na katere vpliva njihova dejavnost, vključujejo v odločanje (npr. predstavnik zaposlenih v svetu zavoda ali organu upravljanja), tudi če je pravna oblika, ki jo je prevzelo podjetje gospodarska družba, pooblastilo članov za odločanje ne temelj samo ali predvsem na njihovem morebitnem kapitalskem deležu. |
6. | Prijavitelj je imel na dan oddaje vloge zaposleno vsaj eno (1) osebo za polni delovni čas. |
7. | Prijavitelj zagotavlja prostorsko sposobnost za izvajanje projekta, in sicer prostor za izvajanje dejavnosti. |
8. | Prijavitelj na dan oddaje vloge nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti v višini 50 evrov ali več do ministrstva oziroma njegovih izvajalskih institucij (Slovenskega podjetniškega sklada, Javne agencije Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije in Javne agencije za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije), pri čemer neporavnane obveznosti izhajajo iz naslova pogodb o sofinanciranju oziroma o dodelitvi javnih sredstev in so bile kot neporavnane in zapadle spoznane v pravnomočni odločbi pristojnega organa. |
9. | Prijavitelj nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti iz naslova obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, ki jih pobira davčni organ (v višini 50 evrov ali več na dan oddaje vloge); šteje se, da prijavitelj, ki je gospodarski subjekt, ne izpolnjuje obveznosti tudi, če na dan oddaje vloge ni imel predloženih vseh obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjega leta do dne oddaje vloge. |
10. | Prijavitelj ni v postopku prisilne poravnave, stečajnem postopku, postopku likvidacije ali prisilnega prenehanja, z njegovimi posli iz drugih razlogov ne upravlja sodišče, ni opustil poslovne dejavnosti in na dan oddaje vloge ni bil v stanju insolventnosti, v skladu z določbami Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 176/21 – uradno prečiščeno besedilo, 178/21 – popr. in 196/21 – odl. US, 196/21 – odl. US, 157/22 – odl. US, 35/23 – odl. US, 57/23 – odl. US in 102/23) in ni v postopku likvidacije po Zakonu o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 – uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13, 55/15, 15/17, 22/19 – ZPosS, 158/20 – ZIntPK-C, 18/21, 18/23 – ZDU-1O in 75/23). |
11. | Prijavitelj ne prejema ali ni v postopku pridobivanja državnih pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah po Zakonu o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb in zadrug v težavah (Uradni list RS, št. 5/17). |
12. | Prijavitelj ni podjetje v težavah skladno z 18. točko 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 187 z dne 26. 6. 2014), zadnjič spremenjene z Uredbo Komisije (EU) 2023/1315 z dne 23. junija 2023 o spremembi Uredbe (EU) št. 651/2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe ter Uredbe (EU) 2022/2473 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za podjetja, ki se ukvarjajo s proizvodnjo, predelavo in trženjem ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, za združljive z notranjim trgom z uporabo členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 167 z dne 30. 6. 2023, str. 1), (v nadaljevanju: Uredba Komisije 651/2014/EU). |
13. | Glede prijavitelja ni podana prepoved poslovanja v razmerju do ministrstva v obsegu, kot izhaja iz 35. člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri). |
14. | Prijavitelj ni v postopku vračanja neupravičeno prejete državne pomoči na podlagi odločbe Evropske komisije, ki je prejeto državno pomoč razglasila za nezakonito in nezdružljivo s skupnim trgom Skupnosti. Šteje se, da prijavitelj navedeni pogoj izpolnjuje, če odločba EK še ni dokončna, prijavitelj pa je domnevno nezakonito pridobljena sredstva v ustrezni višini položil na posebni skrbniški račun pri banki in z njimi ne razpolaga. |
15. | Prijavitelj za iste že povrnjene upravičene stroške in aktivnosti, ki so predmet sofinanciranja v tem javnem razpisu, ni in ne bo pridobil sredstev iz drugih javnih virov (sredstev evropskega, državnega ali lokalnega proračuna – prepoved dvojnega sofinanciranja). |
16. | Podjetja, ki so, skladno z določili 2. člena Uredbe Komisije (EU) 2023/2831 »enotna podjetja«, se v primeru tega javnega razpisa štejejo kot eno samo podjetje. Glede na to lahko prijavo odda le eno od njih. |
17. | Prijavitelj nima neporavnanega vračila preveč izplačane pomoči po pravilu de minimis ali državne pomoči na podlagi predhodnega poziva ministrstva, pristojnega za finance. |
18. | Skupni znesek pomoči, dodeljen enotnemu podjetju, ne sme preseči 300.000,00 EUR de minimis pomoči v katerem koli obdobju zadnjih treh poslovnih let, ne glede na obliko ali namen pomoči ter ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine ali Unije (pri skupnem znesku pomoči de minimis se upošteva tudi predvideno sofinanciranje po tem razpisu). |
19. | Pomoč, prejeta po pravilu de minimis, se ne sme kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, določen za posebne okoliščine vsakega primera v Uredbi Komisije 651/2014/EU Pomoč de minimis, ki ni dodeljena za določene upravičene stroške ali je navedenim stroškom ni mogoče pripisati, se lahko kumulira z drugo državno pomočjo, dodeljeno na podlagi Uredbe Komisije 651/2014/EU. |
20. | Prijavitelj ne bo prejel pomoči za naslednje izključene dejavnosti: – ribištva in akvakulture, kakor ju zajema Uredba (EU) št. 1379/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 11. decembra 2013 o skupni ureditvi trgov za ribiške proizvode in proizvode iz ribogojstva in o spremembi uredb Sveta (ES) št. 1184/2006 in (ES) 1224/2009 ter razveljavitvi Uredbe Sveta 104/2000; – primarne proizvodnje kmetijskih proizvodov; – predelave in trženja kmetijskih proizvodov, v primerih: – kadar je znesek pomoči, določen na podlagi cene oziroma količine takih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev, ali jih je na trg dalo zadevno podjetje; – kadar je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce. V primeru, da prijavitelj opravlja dejavnost tudi v zgoraj navedenih izključenih sektorjih, morajo podjetja skladno z računovodskimi standardi voditi ločene računovodske evidence in v pojasnilih k računovodskim izkazom razkriti ločene računovodske izkaze za opravljanje dejavnosti, kot bi se to od njih zahtevalo, če bi te dejavnosti opravljala ločena podjetja. |
21. | Prijavitelj je na dan oddaje vloge vpisan v Poslovni register Slovenije vsaj 24 mesecev. |
22. | Prijavitelj ni prejemnik sredstev (v vlogi izbranega prijavitelja ali projektnega partnerja) na javnem razpisu za spodbujanje zadružništva in socialne ekonomije objavljenem pri ministrstvu v letu 2023 ali na predhodnih odpiranjih tega javnega razpisa v sklopu A. |
Pogoji za projekt za sklop A
Zaporedna številka | POGOJI ZA PROJEKT V SKLOPU A |
1. | Projekt mora biti skladen z namenom, ciljem in s predmetom javnega razpisa ter s cilji Programa EKP 2021–2027, s Prednostno nalogo 1: Inovacijska družba znanja, in sicer s specifičnim ciljem 1.3 »Krepitev trajnostne rasti in konkurenčnosti MSP ter ustvarjanje delovnih mest v MSP, med drugim s produktivnimi naložbami«. |
2. | Iz predložene finančne konstrukcije v okviru prijavljenega projekta so v celoti zagotovljena sredstva za zaprtje finančne konstrukcije. Pri tem se poleg lastnih sredstev (lastna in krediti) upoštevajo tudi pričakovana sredstva iz naslova tega javnega razpisa. |
3. | Projekt mora biti izveden v skladu z načelom, da se ne škoduje bistveno okoljskim ciljem Evropske unije (načelo DNSH), določenim v 17. členu Uredbe (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. junija 2020 o vzpostavitvi okvira za spodbujanje trajnostnih naložb ter spremembi Uredbe (EU) 2019/2088 (UL L št. 198 z dne 22. junija 2020, str. 13). |
4. | Začetek in zaključek izvajanja projekta morata biti opredeljena skladno z določili 15. točke javnega razpisa. |
5. | Projekt se ne sme pričeti izvajati pred izdajo sklepa o izboru s strani ministrstva. |
6. | V skladu s 66. členom Uredbe (EU) 2021/1060 projekt ne vključuje dejavnosti, ki podpira premestitve v skladu s členom 14(16) Uredbe (EU) št. 651/2014 ali v skladu s točko (a) člena 65 prenehanje ali preselitev proizvodne dejavnosti iz regije na ravni NUTS 2, v kateri je prejela podporo. |
7. | Načrtovana višina financiranja upravičenih stroškov sklopu A znaša do največ 80.427,20 EUR (brez DDV), najnižja skupna vrednost projekta, ki ga bo ministrstvo sofinanciralo pa je 38.528,00 EUR (brez DDV). |
Pogoji javnega razpisa za sklop B
Prijavitelj na sklop B mora izpolnjevati vse pogoje na dan oddaje vloge na javni razpis.
Zaporedna številka | SPLOŠNI POGOJI ZA PRIJAVITELJE V SKLOPU B |
1. | Prijavitelj je socialno podjetje, ki je status socialnega podjetja pridobilo po 1. 1. 2018 skladno z določili Zakona o socialnem podjetništvu. |
2. | Prijavitelj sodi v kategorijo mikro, malih in srednjih podjetij v skladu s Prilogo 1 Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014: v to kategorijo sodijo podjetja, ki imajo manj kot 250 zaposlenih ter letni promet, ki ne presega 50 milijonov EUR in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega 43 milijonov EUR. |
3. | Prijavitelj je nepridobitna pravna oseba in ima v ustanovitvenem aktu določen neprofitni značaj, tj. ni ustanovljen izključno z namenom pridobivanja dobička ali premoženja in presežke prihodkov nad odhodki vlaga v izvajanje (lastne) dejavnosti. |
4. | V organizaciji prijavitelja, pri odločanju nima prevladujočega vpliva ena ali več pridobitnih gospodarskih družb, pravnih oseb javnega prava ali lokalnih skupnosti. |
5. | Prijavitelj ima v ustanovitvenem aktu določeno demokratično in/ali participativno upravljanje, tj. – v primeru članskih organizacij, ne glede na določbe posebnih zakonov, ki urejajo pravni položaj posamezne vrste nepridobitne pravne osebe, člani odločajo po načelu enakopravnosti, torej ima vsak član le po en glas, – v primeru ne-članskih organizacij zaposlene, stranke in deležnike, na katere vpliva njihova dejavnost, vključujejo v odločanje (npr. predstavnik zaposlenih v svetu zavoda ali organu upravljanja), tudi če je pravna oblika, ki jo je prevzelo podjetje gospodarska družba; pooblastilo članov za odločanje ne temelji samo ali predvsem na njihovem morebitnem kapitalskem deležu. |
6. | Prijavitelj zagotavlja prostorsko sposobnost za izvajanje projekta, in sicer prostor za izvajanje dejavnosti. |
7. | Prijavitelj na dan oddaje vloge nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti v višini 50 evrov ali več do ministrstva oziroma njegovih izvajalskih institucij (Slovenskega podjetniškega sklada, Javne agencije Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije in Javne agencije za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije), pri čemer neporavnane obveznosti izhajajo iz naslova pogodb o sofinanciranju oziroma o dodelitvi javnih sredstev in so bile kot neporavnane in zapadle spoznane v pravnomočni odločbi pristojnega organa. |
8. | Prijavitelj nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti iz naslova obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, ki jih pobira davčni organ (v višini 50 evrov ali več na dan oddaje vloge); šteje se, da prijavitelj, ki je gospodarski subjekt, ne izpolnjuje obveznosti tudi, če na dan oddaje vloge ni imel predloženih vseh obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjega leta do dne oddaje vloge. |
9. | Prijavitelj ni v postopku prisilne poravnave, stečajnem postopku, postopku likvidacije ali prisilnega prenehanja, z njegovimi posli iz drugih razlogov ne upravlja sodišče, ni opustil poslovne dejavnosti in na dan oddaje vloge ni bil v stanju insolventnosti, v skladu z določbami Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju in ni v postopku likvidacije po Zakonu o gospodarskih družbah. |
10. | Prijavitelj ne prejema ali ni v postopku pridobivanja državnih pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah po Zakonu o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb in zadrug v težavah. |
11. | Prijavitelj ni podjetje v težavah skladno z 18. točko 2. člena Uredbe Komisije 651/2014/EU. |
12. | Glede prijavitelja ni podana prepoved poslovanja v razmerju do ministrstva v obsegu, kot izhaja iz 35. člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije. |
13. | Prijavitelj ni v postopku vračanja neupravičeno prejete državne pomoči na podlagi odločbe Evropske komisije, ki je prejeto državno pomoč razglasila za nezakonito in nezdružljivo s skupnim trgom Skupnosti. Šteje se, da prijavitelj naveden pogoj izpolnjuje, če odločba EK še ni dokončna, prijavitelj pa je domnevno nezakonito pridobljena sredstva v ustrezni višini položil na posebni skrbniški račun pri banki in z njimi ne razpolaga. |
14. | Prijavitelj za iste že povrnjene upravičene stroške in aktivnosti, ki so predmet sofinanciranja v tem javnem razpisu, ni in ne bo pridobil sredstev iz drugih javnih virov (sredstev evropskega, državnega ali lokalnega proračuna – prepoved dvojnega sofinanciranja). |
15. | Podjetja, ki so, skladno z določili 2. člena Uredbe Komisije (EU) 2023/2831 »enotna podjetja«, se v primeru tega javnega razpisa štejejo kot eno samo podjetje. Glede na to lahko v prijavo odda le eno od njih. |
16. | Prijavitelj nima neporavnanega vračila preveč izplačane pomoči po pravilu de minimis ali državne pomoči na podlagi predhodnega poziva ministrstva, pristojnega za finance. |
17. | Skupni znesek pomoči, dodeljen enotnemu podjetju, ne sme preseči 300.000,00 EUR de minimis pomoči v katerem koli obdobju zadnjih treh poslovnih let, ne glede na obliko ali namen pomoči ter ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine ali Unije (pri skupnem znesku pomoči de minimis se upošteva tudi predvideno sofinanciranje po tem razpisu). |
18. | Pomoč, prejeta po pravilu de minimis, se ne sme kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, določen za posebne okoliščine vsakega primera v Uredbi Komisije 651/2014/EU. Pomoč de minimis, ki ni dodeljena za določene upravičene stroške ali je navedenim stroškom ni mogoče pripisati, se lahko kumulira z drugo državno pomočjo, dodeljeno na podlagi Uredbe Komisije 651/2014/EU. |
19. | Prijavitelj ne bo prejel pomoči za naslednje izključene dejavnosti: – ribištva in akvakulture, kakor ju zajema Uredba (EU) št. 1379/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 11. decembra 2013 o skupni ureditvi trgov za ribiške proizvode in proizvode iz ribogojstva in o spremembi uredb Sveta (ES) št. 1184/2006 in (ES) 1224/2009 ter razveljavitvi Uredbe Sveta 104/2000; – primarne proizvodnje kmetijskih proizvodov; – predelave in trženja kmetijskih proizvodov, v primerih: – kadar je znesek pomoči, določen na podlagi cene oziroma količine takih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev, ali jih je na trg dalo zadevno podjetje; – kadar je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce. V primeru, da prijavitelj opravlja dejavnost tudi v zgoraj navedenih izključenih sektorjih, morajo podjetja skladno z računovodskimi standardi voditi ločene računovodske evidence in v pojasnilih k računovodskim izkazom razkriti ločene računovodske izkaze za opravljanje dejavnosti, kot bi se to od njih zahtevalo, če bi te dejavnosti opravljala ločena podjetja. |
20. | Prijavitelj ni prejemnik sredstev (v vlogi izbranega prijavitelja ali projektnega partnerja) na javnem razpisu za spodbujanje zadružništva in socialne ekonomije objavljenem pri ministrstvu v letu 2023, na javnem razpisu za spodbujanje zagona in razvoja dejavnosti socialnih podjetij in zadrug na obmejnih problemskih območjih objavljenem pri ministrstvu v letu 2024 ali na predhodnih odpiranjih tega javnega razpisa v sklopu A in B. |
Pogoji za projekt za sklop B
Zaporedna številka | POGOJI ZA PROJEKT V SKLOPU B |
1. | Projekt mora biti skladen z namenom, ciljem in s predmetom javnega razpisa ter s cilji Programa EKP 2021–2027, s Prednostno nalogo 1: Inovacijska družba znanja, in sicer s specifičnim ciljem 1.3 »Krepitev trajnostne rasti in konkurenčnosti MSP ter ustvarjanje delovnih mest v MSP, med drugim s produktivnimi naložbami«. |
2. | Iz predložene finančne konstrukcije v okviru prijavljenega projekta so v celoti zagotovljena sredstva za zaprtje finančne konstrukcije. Pri tem se poleg lastnih sredstev (lastna in krediti) upoštevajo tudi pričakovana sredstva iz naslova tega javnega razpisa. |
3. | Projekt mora biti izveden v skladu z načelom, da se ne škoduje bistveno okoljskim ciljem Evropske unije (načelo DNSH), določenim v 17. členu Uredbe (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. junija 2020 o vzpostavitvi okvira za spodbujanje trajnostnih naložb ter spremembi Uredbe (EU) 2019/2088. |
4. | Začetek in zaključek izvajanja projekta morata biti opredeljena skladno z določili 15. točke javnega razpisa. |
5. | Projekt se ne sme pričeti izvajati pred izdajo sklepa o izboru s strani ministrstva. |
6. | V skladu s 66. členom Uredbe (EU) 2021/1060 projekt ne vključuje dejavnosti, ki podpira premestitve v skladu s členom 14(16) Uredbe (EU) št. 651/2014 ali v skladu s točko (a) člena 65 prenehanje ali preselitev proizvodne dejavnosti iz regije na ravni NUTS 2, v kateri je prejela podporo. |
7. | Načrtovana višina financiranja upravičenih stroškov projekta v sklopu B znaša do največ 20.106,80 EUR (brez DDV). |
Ministrstvo bo za namen preverjanja izpolnjevanja pogojev od prijavitelja lahko poleg dokazil navedenih v razpisni dokumentaciji za dokazovanje izpolnjevanja pogojev zahtevalo tudi dodatna pojasnila in/ali dokazila ter bo pogoje za kandidiranje preverjalo še na druge načine, v kolikor ti ne bodo nedvoumno preverljivi v javnih evidencah ali vlogi.
9 Specifični pogoji, ki se nanašajo na izvedbo posameznega sofinanciranega projekta
Sklop A
Ponudba oziroma blago ali storitev, ki bo razvita v okviru potrjenega projekta, mora biti nova ali bistveno nadgrajena. Pri tem mora biti storitev ali blago dostopno na trgu do oddaje zadnjega zahtevka za izplačilo ter na voljo uporabnikom oziroma kupcem. Projekti ne smejo vključevati ponudbe, ki bi neupravičeno podvajala že obstoječe rešitve prijavitelja ali drugih subjektov na trgu, kar mora biti razvidno iz vloge na javni razpis. Inovativnost ponudbe bo upoštevana v sklopu ocenjevanja vlog prijaviteljev.
Sklop B
Nov ali bistveno nadgrajen poslovni načrt, ki ga bo prijavitelj razvil v sklopu projekta, mora prijavitelj ministrstvu posredovati do oddaje zadnjega zahtevka za izplačilo. Priporoča se, da se prijavitelji z namenom priprave novega ali nadgrajenega poslovnega načrta, ki jim bo omogočal izboljšane pogoje za zagon gospodarske dejavnosti, vključijo v mentorski ali svetovalni program podpornega okolja za pripravo le-tega, npr. poslužijo se lahko (brezplačnih) storitev SPOT svetovanje, storitev lokalnih inkubatorjev, tehnoloških parkov, podpornega okolja socialnega podjetništva ipd.
10 Sodelovanje z drugimi deležniki
V sklopu A in B je pri izvajanju projekta zaželeno sodelovanje z različnimi deležniki na lokalni, regionalni ali nacionalni ravni. To pomeni sodelovanje prijavitelja z drugimi pravnimi osebami, ne glede na njihov status in pravno obliko (npr. fakultete oziroma raziskovalne institucije, občine, podjetja, javni zavodi, regionalne razvojne agencije, nevladne oziroma humanitarne organizacije ipd.) z namenom, da ti deležniki bistveno pripomorejo k uspešnemu izvajanju projekta. Za te deležnike oziroma t. i. pridružene partnerje prijavitelj ne more uveljavljati povračila upravičenih stroškov v okviru prijavljenega projekta.
V okviru posameznega projekta lahko sodeluje več deležnikov oziroma pridruženih partnerjev. Za dokazovanje resnosti namere sodelovanja prijavitelj vlogi priloži pismo podpore izbranega deležnika (Priloga št. 3: Pismo podpore operaciji).
11 Regija izvajanja
Potrjeni projekti se bodo izvajali na dveh programskih območjih:
– kohezijska regija Vzhodna Slovenija in
– kohezijska regija Zahodna Slovenija.
Prijavitelji bodo upravičeni do sredstev tistega programskega območja, kjer bodo izvajali aktivnosti projekta in imeli na dan oddaje vloge na ta javni razpis sedež. Sedež mora biti vpisan v Poslovni register Slovenije/Sodni register.
Sprememba programskega območja izvajanja projekta po oddaji vloge ni dovoljena in predstavlja upravičen razlog za odpoved pogodbe o sofinanciranju. Vsak vlagatelj mora v vlogi na javni razpis nedvoumno opredeliti, v katerem od programskih območij in občini se bo v celoti izvajala aktivnost.
12 Financiranje
12.1 Okvirna višina sredstev javnega razpisa
Predvidena skupna višina sredstev, ki so na razpolago za izvedbo tega javnega razpisa, je 4.800.000 EUR.
Javni razpis ima več odpiranj, za posamezno odpiranje je v sklopu A namenjenih največ 804.272,00 EUR, v sklopu B pa največ 201.068,00 EUR.
Okvirna dinamika predvidenih sredstev po letih:
Proračunska postavka | Programsko območje | Leto 2025 | Leto 2026 | Leto 2027 | Leto 2028 | Leto 2029 | SKUPAJ |
PP 230139- RSO1.3 Spodbujanje podjetništva in internacionalizacije ESRR 21-27-V-EU | Vzhod (EU) | 243.259,20 EUR | 486.518,40 EUR | 486.518,40 EUR | 486.518,40 EUR | 243.259,20 EUR | 1.946.073,60 EUR |
PP 230140 RSO1.3 Spodbujanje podjetništva in internacionalizacije ESRR 21-27-V-SLO | Vzhod (SI) | 42.928,20 EUR | 85.856,40 EUR | 85.856,40 EUR | 85.856,40 EUR | 42.928,20 EUR | 343.425,60 EUR |
Skupaj | | 286.187,40 EUR | 572.374,80 EUR | 572.374,80 EUR | 572.374,80 EUR | 286.187,40 EUR | 2.289.499,20 EUR |
Proračunska postavka | Programsko območje | Leto 2025 | Leto 2026 | Leto 2027 | Leto 2028 | Leto 2029 | SKUPAJ |
PP 230141- RSO1.3 Spodbujanje podjetništva in internacionalizacije ESRR 21-27-Z-EU | Zahod (EU) | 125.525,40 EUR | 251.050,80 EUR | 251.050,80 EUR | 251.050,80 EUR | 125.525,40 EUR | 1.004.203,20 EUR |
PP 230142- RSO1.3 Spodbujanje podjetništva in internacionalizacije ESRR 21-27-Z-SLO | Zahod (SI) | 188.287,20 EUR | 376.574,40 EUR | 376.574,40 EUR | 376.574,40 EUR | 188.287,20 EUR | 1.506.297,60 EUR |
Skupaj | | 313.812,60 EUR | 627.625,20 EUR | 627.625,20 EUR | 627.625,20 EUR | 313.812,60 EUR | 2.510.500,80 EUR |
Del razpisanih sredstev lahko ostane nerazdeljen v primeru premajhnega števila ustreznih vlog. Del razpisanih sredstev lahko ostane nerazdeljen tudi v primeru, da preostanek sredstev ne zadošča za pokritje celotnega planiranega sofinanciranja, opredeljenega v finančni konstrukciji vloge, ki bi bila naslednja upravičena do sofinanciranja, ali pa ne omogoča realne izvedbe novega odpiranja, kar se objavi na spletnih straneh ministrstva. Nerazdeljena sredstva izvedenega odpiranja se lahko prenesejo v naslednje odpiranje ali med sklopi, če v posameznem sklopu ni zadostnega števila vlog oziroma te ne dosegajo predvidene višine razpisanih sredstev. Višino nerazdeljenih sredstev, ki se prenese v naslednje odpiranje, bo ministrstvo objavilo na spletni strani, kjer je objavljena tudi razpisna dokumentacija. V primeru, da ne pride do porabe vseh sredstev za sofinanciranje po zadnjem odpiranju, ostane ta del sredstev nerazdeljen.
Vsa sredstva so namenska sredstva Evropskega sklada za regionalni razvoj.
Obdobje razpoložljivosti sredstev za javni razpis obsega proračunska leta v obdobju 2025–2029 oziroma traja do porabe razpisanih sredstev.
V primeru, da se spremeni skupna višina razpisanih sredstev tega javnega razpisa, se to objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Dinamika sofinanciranja podprtega projekta bo določena s pogodbo o dodelitvi sredstev v odvisnosti od finančnega načrta izvajanja projekta in od razpoložljivih pravic porabe oziroma proračunskih sredstev.
Izplačila ministrstva so odvisna od razpoložljivosti pravic porabe in proračunskih sredstev za ta namen. Če bi bile ukinjene ali zmanjšane pravice porabe, lahko ministrstvo razveljavi razpis in izdane sklepe o izboru, ali spremeni pogodbeno vrednost ali dinamiko izplačil. Če se prijavitelj ne strinja s predlogom spremembe, se šteje, da odstopa od vloge oziroma od pogodbe o sofinanciranju.
Ministrstvo si pridržuje pravico, da lahko javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru prekliče ali spremeni, kar stori z objavo v Uradnem listu RS.
12.2 Razmerje med sredstvi na postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko in na postavkah slovenske udeležbe za sofinanciranje kohezijske politike
Razmerje med sredstvi na postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko in na postavkah slovenske udeležbe za sofinanciranje projektov je za programsko območje kohezijska regija Zahodna Slovenija 40 %:60 % in za programsko območje kohezijska regija Vzhodna Slovenija 85 %:15 %.
12.3 Višina zaprošenih sredstev
Ministrstvo bo v okviru javnega razpisa posamezno vlogo oziroma projekt v sklopu A sofinanciralo v najvišji skupni vrednosti projekta do največ 80.427,20 EUR (brez DDV), najnižja skupna vrednost projekta, ki ga bo ministrstvo sofinanciralo, pa je 38.528,00 EUR (brez DDV).
Ministrstvo bo v okviru javnega razpisa posamezno vlogo oziroma projekt v sklopu B sofinanciralo v najvišji skupni vrednosti projekta do največ 20.106,80 EUR (brez DDV).
12.4 Način dodeljevanja sredstev
V okviru predmetnega javnega razpisa bodo izbrani projekti sofinancirani za obdobje največ 12 mesecev.
V skladu s pravili evropske kohezijske politike in zakonodaje javnih financ se financiranje po tem javnem razpisu izvaja v obliki povračila stroška na enoto za uro opravljenega dela (SE) s pripadajočo pavšalno stopnjo za preostale stroške v višini 40 %, skladno s 56. členom Uredbe 2021/1060.
13 Določila o upravičenih stroških in zahtevah shem državne pomoči
Izvedba aktivnosti za podjetja pomeni tudi dodelitev pomoči po pravilu de minimis. Ta je dodeljena na osnovi priglašene sheme de minimis pomoči »Program ukrepov MGTŠ za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti v obdobju 2024–2030 – de minimis« (št. sheme: M001-2632616-2024, datum potrditve sheme: 13. 3. 2024; trajanje sheme: do 31. 12. 2030) (v nadaljevanju: shema de minimis) oziroma skladno z vsakokrat veljavno shemo de minimis pomoči.
Za podjetja, ki bodo prejemniki sredstev po tem javnem razpisu se vrednost teh aktivnosti obravnava kot dodelitev de minimis pomoči. Skupni znesek pomoči dodeljen istemu podjetju – končnemu prejemniku na podlagi pravila de minimis ne sme presegati 300.000,00 EUR obdobju zadnjih 3 (treh) proračunskih let, ne glede na obliko in namen pomoči. Za prvo leto se upošteva leto odobritve pomoči.
14 Upravičeni stroški javnega razpisa
V okviru tega javnega razpisa so za oba sklopa (A in B) upravičeni naslednji stroški:
– stroški plač in povračil stroškov v zvezi z delom (SE),
– preostali upravičeni stroški operacije v obliki pavšalne stopnje v višini 40 % stroškov plač in povračil stroškov v zvezi z delom (SE).
Prijavitelji lahko zaprosijo za sofinanciranje do 100 % upravičenih stroškov projekta.
Strošek na enoto za stroške dela na podlagi Priloge št. 8 (tj. Metodologija za izračun stroška na enoto za stroške plač in povračil stroškov v zvezi z delom (SE)) znaša za vloge oddane v letih 2025 in 2026 16,00 EUR/uro, za vloge oddane v letu 2027, 2028 in 2029 pa znaša 16,70 EUR/uro.
Potrditev sofinanciranja projekta in vloge na javni razpis s sklepom o izboru ne pomeni tudi predhodne odobritve sofinanciranja posameznih upravičenih stroškov, opredeljenih v vlogi.
Stroški so upravičeni, če:
– so s projektom neposredno povezani, so potrebni za njegovo izvajanje in so v skladu s cilji operacije;
– so dejansko nastali: za dela, ki so bila opravljena; za blago, ki je bilo dobavljeno; oziroma za storitve, ki so bile izvedene;
– so pripoznani v skladu s skrbnostjo dobrega gospodarja;
– nastanejo in so plačani v obdobju upravičenosti;
– temeljijo na verodostojnih knjigovodskih in drugih listinah in
– so v skladu z veljavnimi pravili Unije in nacionalnimi predpisi.
Vsebinska in finančna poročila o izvedenih aktivnostih in doseženih rezultatih ter zahtevki za izplačila se bodo oddajali v skladu z navodili organa upravljanja in ministrstva preko informacijskega sistema organa upravljanja eMA2 (v nadaljevanju: IS OU e-MA). Izbrani prijavitelj bo moral izpolnjevati tudi vse zahteve, določene z Navodilom organa upravljanja za finančno upravljanje evropske kohezijske politike cilja Naložbe za rast in delovna mesta v programskem obdobju 2021–2027, objavljenim na spletni strani: https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/ in s Priročnikom za uporabo informacijskega sistema e-MA, Ljubljana, objavljen na spletni strani: http://www.eu-skladi.si/portal/sl/ekp/izvajanje/e-ma.
To pomeni, da bo prijavitelj moral pridobiti dostop do IS OU e-MA ter zahtevke za izplačila skupaj z zahtevanimi dokazili za dokazovanje doseganja kazalnikov in ostalo zahtevano dokumentacijo vnesti v IS OU e-MA.
Poleg dokazil v posameznih podtočkah točke 15 razpisne dokumentacije (15.1 in 15.2) mora izbrani prijavitelj ministrstvu posredovati izpolnjen model o merjenju družbenih učinkov in poročilo o doseženih družbenih učinkih, ki ga generira predmetni model ali drugo primerljivo dokazilo ob oddaji prvega zahtevka za izplačilo v novem koledarskem letu oziroma do najkasneje 15. marca koledarskega leta, ki sledi letu izplačila predhodnega zahtevka za izplačilo do konca spremljanja projekta.
15 Obdobje porabe dodeljenih sredstev
Obdobje upravičenosti stroškov in izdatkov se prične z izdajo sklepa o sofinanciranju projekta izbranega na predmetnem javnem razpisu. Z istim dnem se lahko prične tudi rok za izvajanje projekta. Zadnji rok za začetek izvajanja projekta je 3 mesece po podpisu pogodbe.
Projekt se lahko začne izvajati z dnem, ko ministrstvo izda sklep o sofinanciranju projekta. Vse aktivnosti projekta morajo biti izvedene najpozneje v 12 mesecih od začetka izvajanja projekta oziroma do najkasneje 31. 10. 2029, ko je tudi skrajni datum za zaključek projekta.
Obdobje upravičenih stroškov se začne z dnem, ko ministrstvo izda sklep o sofinanciranju projekta in traja največ 12 mesecev od začetka izvajanja projekta do 31. 10. 2029.
Obdobje upravičenosti izdatkov prijavitelja je od datuma izdaje sklepa o sofinanciranju projekta s strani ministrstva, do izstavitve zadnjega zahtevka za izplačilo oziroma najkasneje do 31. 10. 2029.
Obdobje upravičenosti javnih izdatkov je do 31. 12. 2029.
Ker ima javni razpis več odpiranj, bodo obdobja upravičenosti stroškov in izdatkov za posamezno odpiranje opredeljeni v pogodbi o sofinanciranju skladno z razpisnimi določili, na osnovi podatkov iz oddane vloge na javni razpis.
Izplačila odobrenih sredstev bo ministrstvo vršilo na osnovi zahtevkov za izplačilo v skladu z dinamiko, določeno v pogodbi o sofinanciranju. V posameznem proračunskem letu lahko prijavitelj izstavi do največ štiri zahtevke za sofinanciranje, praviloma po enega na vsak kvartal. Rok za zadnji zahtevek v posameznem proračunskem letu se določi v pogodbi o sofinanciranju, pri čemer pa mora biti zadnji zahtevek za izplačilo v sklopu celotnega javnega razpisa predložen najkasneje do 31. 10. 2029.
Ministrstvo lahko dopusti možnost podaljšanja navedenih obdobji v primeru višje sile ali izrednih okoliščin, ki vplivajo na izvajanje projekta, po proučitvi oddaje vloge za podaljšanje projekta s strani prijavitelja. Pogoji in postopki podaljševanja navedenih obdobij bodo podrobneje določeni v navodilih ministrstva izbranim prijaviteljem v vlogi upravičencev za izvajanje projektov.
16 Postopek izbora prijaviteljev
Postopek javnega razpisa za dodelitev sredstev bo vodila strokovna komisija, imenovana s strani predstojnika ministrstva.
Na javnem razpisu lahko kandidira prijavitelj sam.
16.1 Rok in način oddaje vloge na javni razpis
Vloga mora biti pripravljena v slovenskem jeziku, skladno z določili javnega razpisa in razpisne dokumentacije. Stroški priprave vloge in oddaje vloge na predmetni javni razpis niso upravičen strošek. Oddaja vloge pomeni, da se je prijavitelj seznanil z vsebino javnega razpisa in razpisne dokumentacije ter da se z njo strinja. Vlogo lahko podpiše le zakoniti zastopnik ali od njega pooblaščena oseba. Vloga, ki ne bo podpisana s strani zakonitega zastopnika ali od njega pooblaščene osebe, ki priloži neustrezno pooblastilo s strani zakonitega zastopnika, bo kot formalno nepopolna zavržena.
Rok za oddajo vlog na predmetni javni razpis za prvo odpiranje javnega razpisa je do vključno 14. 3. 2025.
Roki za oddajo vlog na odpiranja v letih 2026, 2027 in 2028 bodo objavljeni naknadno na spletni strani MGTŠ: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-gospodarstvo-turizem-in-sport/javne-objave/.
Vloga mora biti oddana v papirnati/tiskani obliki na prijavnih obrazcih, ki so del razpisne dokumentacije, in mora vsebovati vse zahtevane obvezne priloge in podatke, ki so določeni v besedilu javnega razpisa in razpisni dokumentaciji. Poleg tega je treba, skupaj z vlogo, na e-nosilcu podatkov (npr. USB ključku) v Wordovi oziroma Excelovi oziroma PDF ali drugi ustrezni obliki, posredovati tudi izpolnjene spodaj navedene obrazce:
– Obrazec št. 1 (A/B): Prijavni obrazec,
– Obrazec št. 2: Finančni načrt.
V primeru neskladnosti podatkov v tiskanih in elektronskih obrazcih oziroma prilogah, se upoštevajo tisti v tiskani obliki, navedeni v Obrazcu št. 1 (A/B).
Vloge je potrebno vložiti na naslov: Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana. Kot pravočasne bodo upoštevane vloge, ki bodo oddane do roka za oddajo vlog skladno s spodnjimi določbami za prvo odpiranje, tj. do vključno 14. 3. 2025.
Roki za pravočasno oddajo vlog na odpiranjih v letih 2026, 2027 in 2028 bodo objavljeni naknadno.
Vloga se lahko odda po pošti ali osebno. Če se vloga pošlje priporočeno po pošti, se za dan oddaje vloge šteje datum oddaje na pošto (poštni žig). Če se vloga pošlje z navadno pošiljko, se za dan oddaje šteje dan, ko ministrstvo vlogo prejme. Osebno se vloga lahko odda v sprejemni pisarni ministrstva, na lokaciji Kotnikova ulica 5, Ljubljana, od 9. do 15.30 (v petek do 14.30), na zadnji dan za oddajo vlog pa najkasneje do 12. ure.
Merilo za pravočasno prispelo vlogo je poštni žig, odtisnjen na ovojnici, ki za obravnavo ne sme biti kasnejši od datuma roka za predložitev vlog. V primeru, da iz ovojnice datum na poštnem žigu ne bo razviden in v primeru neposredne predložitve vloge na sedežu ministrstva, velja datum vpisan na potrdilu ministrstva o prejemu pošiljke, ki prav tako ne sme biti kasnejši od datuma roka za predložitev vlog in v primeru vložitve vloge na ministrstvu na skrajni rok tudi ura oddaje.
Kot pravočasne bodo upoštevane vloge, ki bodo, ne glede na način dostave, prispele v vložišče ministrstva najkasneje do roka za oddajo vlog, in sicer na način, da bo iz pošiljke jasno razviden točen datum in ura oddaje vloge. V nasprotnem primeru strokovna komisija prepozne vloge ne bo obravnavala in jo bo s sklepom predstojnika ministrstva zavrgla ter neodprto vrnila pošiljatelju.
Vlogo je treba oddati v zaprti ovojnici, ki mora biti označena s polnim nazivom in naslovom prijavitelja ter vidno oznako: »Ne odpiraj – Vloga na Javni razpis za spodbujanje projektov zadružništva in socialne ekonomije ter za zagon socialnega podjetništva« in navedbo sklopa, v katerem prijavitelj kandidira (sklop A/B). Za označevanje vloge na ovojnici se uporabi obrazec za označbo vloge (Priloga št. 2: Označba vloge), ki je del razpisne dokumentacije. Če prijavitelj ne bo uporabil obrazca za označbo vloge, mora ovojnica vključevati vse elemente, ki so navedeni na obrazcu za označbo vloge. Vloge, ki bodo nepopolno in nepravilno označene, se ne bodo obravnavale in bodo s sklepom predstojnika ministrstva zavržene ter neodprte vrnjene pošiljatelju.
Oddaja vloge na javni razpis pomeni, da se prijavitelj strinja z vsemi pogoji in določili javnega razpisa, merili za ocenjevanje ter osnutkom pogodbe o sofinanciranju, ki je sestavni del razpisne dokumentacije, zato parafiranega osnutka pogodbe o sofinanciranju ni treba priložiti pri oddaji vloge na javni razpis.
16.2 Število predloženih vlog
V okviru tega javnega razpisa lahko prijavitelj na posamezno odpiranje odda le eno (1) vlogo.
Če bo v okviru istega odpiranja javnega razpisa predložil več vlog za sofinanciranje bo upoštevana tista vloga, ki bo oddana prej (datum in ura oddaje), vse nadaljnje vloge pa se ne bodo obravnavale in bodo s sklepom predstojnika ministrstva zavržene ter vrnjene prijavitelju.
16.3 Odpiranje vlog
Odpiranje vlog bo izvedeno v roku osmih (8) dni od izteka roka oddajo vlog za posamezno odpiranje v prostorih Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport, Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana in praviloma ne bo javno.
Odpirale se bodo samo v roku oddane, izpolnjene in pravilno označene ovojnice, ki vsebujejo vloge, in sicer po vrstnem redu oddaje vloge na pošto. Prepozno oddane vloge in vloge, pri katerih so nepravilno izpolnjene ter označene ovojnice, bodo zavržene s sklepom predstojnika ministrstva ter zaprte vrnjene pošiljatelju.
17 Popolnost vlog in dopolnjevanje
Na odpiranju bo strokovna komisija ugotavljala popolnost vlog glede na to, če so bili predloženi vsi zahtevani obrazci in priloge.
Za formalno nepopolno se šteje vloga, ki ne vsebuje vseh prijavnih obrazcev, obveznih prilog ter podatkov, zahtevanih v besedilu javnega razpisa in razpisni dokumentaciji, in ki na e-nosilcu (USB ključku ipd.) ne vsebuje vseh predpisanih obrazcev.
Prijavitelj mora vlogi priložiti v celoti izpolnjene obrazce in obvezne priloge, ki so podrobneje navedene v točki 35. razpisne dokumentacije.
Če prijavitelj posluje z žigom, mora originalno žigosati obrazce in priloge. Če z njim ne posluje, na mesta, določena za žig, navede: »Ne poslujemo z žigom«. Prav tako je obvezen originalni podpis odgovorne osebe povsod, kjer je to predvideno. Če obrazci in priloge ne bodo originalno podpisani in žigosani, se bo vloga štela za formalno nepopolno.
V primeru formalno nepopolnih vlog bo strokovna komisija v roku osmih (8) dni od zaključka odpiranja vlog prijavitelje pozvala, da vloge dopolnijo. Poziv za dopolnitev prijave bo posredovan s priporočeno pošto na naslov prijavitelja in hkrati po elektronski pošti na elektronski naslov prijavitelja, naveden v prijavnem obrazcu. Od prijavitelja se pričakuje, da bo v tem času dostopen za dvig pošte.
Prijavitelj v dopolnitvi vloge ne sme spreminjati:
– višine zaprošenih sredstev,
– dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta vloge,
– elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev prijaviteljeve vloge glede na preostale vloge, ki jih je ministrstvo prejelo v okviru tega javnega razpisa.
Prijavitelj sme le ob pisnem soglasju ministrstva popraviti očitne računske napake, pri čemer se višina zaprošenih sredstev ne sme spreminjati oziroma povečati, lahko pa se zaradi očitne računske napake zniža.
Vloge, ki jih prijavitelji ne bodo dopolnili v roku in v skladu s pozivom za dopolnitev vlog, bodo zavržene s sklepom predstojnika ministrstva.
18 Strokovno ocenjevanje popolnih vlog
Strokovna komisija bo opravila pregled popolnosti vlog. Preverila bo izpolnjevanje pogojev za kandidiranje na javni razpis ter v postopek ocenjevanja uvrstila le tiste vloge, ki bodo izpolnjevale vse pogoje javnega razpisa.
Če prijavitelj ne bo izpolnjeval vseh pogojev javnega razpisa, bo vloga zavrnjena in ne bo predmet ocenjevanja na podlagi meril za ocenjevanje.
Vse popolne vloge bosta ločeno ocenila dva člana strokovne komisije na podlagi meril, določenih v točki 20 razpisne dokumentacije. Končno oceno vloge bo predstavljalo povprečje posameznih podeljenih ocen obeh ocenjevalcev. Končno oceno vloge oziroma utemeljitve ocen po merilih pripravita ocenjevalca skupaj. Povprečje se bo oblikovalo na podlagi posameznih ocen ocenjevalcev.
V primeru, da se bo ocena celotne vloge enega ocenjevalca bistveno razlikovala od ocene drugega ocenjevalca, tj. za več kot 15 točk, bo vlogo ocenil tretji ocenjevalec. V primeru tretjega ocenjevalca se ocena posameznega merila določi kot povprečje najbližjih dveh ocen treh ocenjevalcev istega merila.
Strokovna komisija lahko od prijaviteljev zahteva tudi dodatna pojasnila oziroma obrazložitve o vsebini vloge. Če pojasnila ne bodo posredovana v roku in na način, ki bo določen v pozivu, bo strokovna komisija vlogo ocenila na podlagi obstoječih podatkov.
Če bo prijavitelj v prijavi kot upravičene navedel tudi neupravičene stroške, bo strokovna komisija ustrezno znižala višino sofinanciranja ter prijavitelju predlagala nižjo višino sofinanciranja od prvotno zaprošene. Če se prijavitelj ne bo strinjal s predlogi strokovne komisije, se šteje, da prijavitelj odstopa od vloge. V takem primeru bo poziv za prilagoditev finančnega načrta prijavitelju posredovan po elektronski pošti na elektronski naslov prijavitelja, navedenem v Obrazcu št. 1 (A/B). Če prilagoditev finančnega načrta ne bo posredovana v roku in na način, določen v pozivu, ali če se prijavitelj ne bo strinjal s predlogi strokovne komisije, se šteje, da prijavitelj odstopa od vloge. Tudi druge morebitne spremembe finančnega načrta zaradi tehničnih ali očitnih računskih napak prijavitelj lahko posreduje elektronsko.
Ocenjevanje formalno popolnih vlog bo potekalo po vrstnem redu prispetja vlog.
Na osnovi rezultatov ocenjevanja za posamezno odpiranje javnega razpisa bo strokovna komisija oblikovala predlog prejemnikov sredstev, ki jih bo predlagala za sofinanciranje glede na razpoložljiva sredstva javnega razpisa za posamezno odpiranje.
Prag števila točk, nad katerim bo odobreno sofinanciranje, je 60 odstotkov doseženih točk (brez upoštevanja točkovanja dodatnih meril) ali več, kar znaša zaokroženo za sklop A 60 točk, za sklop B pa 50 točk. V nobenem primeru vloga prijavitelja, ki je pridobila manj točk, ne more pridobiti sofinanciranja.
V primeru enakega števila točk imajo v sklopu A na posameznem odpiranju javnega razpisa prednost prijavitelji, ki so pridobili več točk pri merilu »1.4 Ustreznost projekta – Razvoj družbene inovacije«, nato »2.3 Zasnova projekta – Ustreznost izbranih kazalnikov projekta« in nazadnje »1.5 Ustreznost projekta – Ustreznost kadrovskega načrta«. V primeru, da tudi na ta način ne bo mogoče izbrati najboljšega prijavitelja, bo izbrana tista vloga, ki je bila oddana prej, skladno z načini opredeljevanja pravočasnosti oddaje vlog, ki so opredeljeni v točki 17.1 razpisne dokumentacije.
V primeru enakega števila točk imajo v sklopu B na posameznem odpiranju prednost prijavitelji, ki so pridobili več točk pri merilu »1.4 Ustreznost projekta – Razvoj družbene inovacije«, nato »2.2 Zasnova projekta – Ustreznost izbranih kazalnikov projekta« in nazadnje »1.2 Ustreznost projekta – Ustreznost projekta glede na potrebe ciljne skupine uporabnikov, deležnikov ali kupcev«. V primeru, da tudi na ta način ne bo mogoče izbrati najboljšega prijavitelja, bo izbrana tista vloga, ki je bila oddana prej skladno z načini opredeljevanja pravočasnosti oddaje vlog, ki so opredeljeni v točki 17.1 razpisne dokumentacije.
V primeru, da prijavitelj zaradi katerih koli razlogov odstopi od podpisa pogodbe o sofinanciranju oziroma pogodbe z njim ni mogoče skleniti v predpisanem roku, se lahko izbere vloga, ki je naslednja prejela najvišje število točk na posameznem odpiranju.
19 Merila, s pomočjo katerih se med tistimi, ki izpolnjujejo navedene pogoje, izberejo prejemniki sredstev
Strokovna komisija bo formalno popolne ter pravočasno oddane vloge ocenila na podlagi spodaj navedenih meril po naslednji ocenjevalni lestvici.
Ocenjevalna lestvica
Strokovna komisija bo pri podeljevanju točk upoštevala naslednja merila:
Sklop A
MERILA ZA SKLOP A | Najvišje št. točk |
1. USTREZNOST PROJEKTA | Možnih največ 60 točk |
1.1 USTREZNOST PROJEKTA – Ustreznost cilja projekta | Možnih največ 10 točk |
1.2 USTREZNOST PROJEKTA – Ustreznost projekta glede na potrebe ciljne skupine uporabnikov, deležnikov ali kupcev | Možnih največ 10 točk |
1.3 USTREZNOST PROJEKTA – Ustreznost idejne zasnove ponudbe tj. v projektu razvite storitve ali blaga | Možnih največ 10 točk |
1.4 USTREZNOST PROJEKTA – Razvoj družbene inovacije | Možnih največ 20 točk |
1.5 USTREZNOST PROJEKTA – Ustreznost kadrovskega načrta | Možnih največ 10 točk |
2. ZASNOVA PROJEKTA | Možnih največ 40 točk |
2.1 ZASNOVA PROJEKTA – Ustreznost zasnove projekta | Možnih največ 10 točk |
2.2 ZASNOVA PROJEKTA – Izvedljivost projekta | Možnih največ 10 točk |
2.3 ZASNOVA PROJEKTA – Ustreznost izbranih kazalnikov projekta | Možnih največ 10 točk |
2.4 ZASNOVA PROJEKTA – Družbeni učinki | Možnih največ 10 točk |
3. DODATNI MERILI | Možnih največ 20 točk |
3.1 VIŠINA ČISTIH PRIHODKOV | Možnih največ 10 točk |
3.2 PRISPEVEK PROJEKTA K SREBRNI EKONOMIJI | Možnih največ 10 točk |
Točke po dodatnih merilih (3) se dodelijo prijavitelju le v primeru, da doseže minimalni prag (60 točk) po merilih (merila 1 in merila 2).
SKUPAJ MERILA | |
SKUPAJ MERILA 1 in 2 | 100 točk |
SKUPAJ MERILA 1, 2 in 3 | 120 točk |
Največje skupno možno število doseženih točk za prijavitelje v sklopu A je 120 točk.
Sklop B
MERILA ZA SKLOP B | Najvišje št. točk |
1. USTREZNOST PROJEKTA | 50 točk |
1.1 USTREZNOST PROJEKTA – Ustreznost cilja projekta | 10 točk |
1.2 USTREZNOST PROJEKTA – Ustreznost projekta glede na potrebe ciljne skupine uporabnikov, deležnikov ali kupcev | 10 točk |
1.3 USTREZNOST PROJEKTA – Ustreznost idejne zasnove ponudbe tj. v projektu razvite dejavnosti | 10 točk |
1.4 USTREZNOST PROJEKTA – Razvoj družbene inovacije | 20 točk |
2. ZASNOVA PROJEKTA | 30 točk |
2.1 ZASNOVA PROJEKTA – Ustreznost zasnove in izvedljivost projekta | 10 točk |
2.2 ZASNOVA PROJEKTA – Ustreznost izbranih kazalnikov projekta | 10 točk |
2.3 ZASNOVA PROJEKTA – Družbeni učinki | 10 točk |
3. DODATNI MERILI | 20 točk |
3.1 PRISPEVEK PROJEKTA K SREBRNI EKONOMIJI | 10 točk |
3.2 PODROČJE IZVAJANJA PROJEKTA | 10 točk |
Točke po dodatnem merilu se dodelijo prijavitelju le v primeru, da doseže minimalni prag (50 točk) po merilih (od merila 1 do merila 2).
SKUPAJ MERILA | |
SKUPAJ MERILA 1 in 2 | 80 točk |
SKUPAJ MERILA 1, 2 in 3 | 100 točk |
Največje skupno možno število doseženih točk za prijavitelje v sklopu B je 100 točk.
Vloga (v sklopu A ali B), ki pri kateremkoli od podmeril pri merilu 1 ali podmeril pri merilu 2 doseže 0 točk ne more biti izbrana za financiranje.
20 Obveščanje prijaviteljev o rezultatih javnega razpisa in varovanje osebnih podatkov ter poslovnih skrivnosti
Prijavitelji bodo na podlagi sklepa o izboru in skladno s pozivom ministrstva pozvani k podpisu pogodbe o dodelitvi sredstev (Priloga št. 1: Vzorec pogodbe o sofinanciranju). Prijavitelj lahko umakne vlogo za pridobitev sredstev do pravnomočnosti sklepa o izboru.
Rezultati predmetnega javnega razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletni strani ministrstva.
O dodelitvi sredstev po tem javnem razpisu bo na predlog strokovne komisije s sklepom odločil predstojnik ministrstva.
Ministrstvo bo prijavitelje o izidu javnega razpisa obvestilo predvidoma v 90 dneh po zaključku odpiranja vlog. Rezultati razpisa predstavljajo informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletni strani ministrstva: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-gospodarstvo-turizem-in-sport/javne-objave.
O odobritvi ali zavrnitvi vlog s sklepom odloči predstojnik ministrstva. V primeru, da se prijavitelj v roku 8 (osmih) dni od prejema poziva za podpis pogodbe o sofinanciranju nanj ne odzove, se šteje, da je umaknil vlogo za pridobitev sredstev.
Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo.
21 Zahteve glede prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja: izbrani prijavitelj mora zadostiti zahtevam glede informiranja in obveščanja javnosti skladno s 47. in 50. členom Uredbe 2021/1060/EU, veljavnimi Navodili organa upravljanja na področju zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–20275 in Priročnika celostne grafične podobe evropske kohezijske politike 2021-20276.
5 Navodila organa upravljanja na področju zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027: https://evropskasredstva.si/app/uploads/2023/03/Navodila_za_komuniciranje_EKP_2021-27_Podpisano.pdf
6 Evropska sredstva povezujejo- celostna grafična podoba 2021-2027: https://evropskasredstva.si/app/uploads/2023/03/ESP-CGP-2021-2027_300323_koncna.pdf
22 Zahteve glede spremljanja kazalnikov, ciljev in rezultatov projekta
Izbrani prijavitelj bo za namen spremljanja in vrednotenja projekta dolžan spremljati in ministrstvu zagotavljati podatke o doseganju kazalnikov, ciljev in rezultatov projekta.
Prijavitelj mora v vlogi realno prikazati načrtovane cilje, rezultate in kazalnike projekta. Preveč optimistična načrtovanja lahko privedejo do nedoseganja zastavljenih vrednosti ciljev, rezultatov in kazalnikov ter so lahko podlaga za zahtevo za vračilo prejetih sredstev. Podatki iz vloge na javni razpis (prejete dokumentacije) bodo osnova za spremljanje pričakovanega cilja in vrednosti kazalnikov ter bodo kot takšni tudi vključeni v pogodbo o financiranju.
Za spremljanje kazalnikov, ciljev in rezultatov projekta se uporablja informacijski sistem eMA2. Spremljanje traja še 3 leta po zaključku projekta v primeru MSP.
Prijavitelji bodo po zaključku izvajanja projekta zavezani izvesti predstavitev doseženih kazalnikov, ciljev in rezultatov projekta v živo. Lokacija in čas predstavitve bo opredeljena po izstavitvi zadnjega zahtevka za izplačilo.
23 Pravno varstvo
Zoper odločitev ministrstva o vlogi za dodelitev sofinanciranja je dopusten upravni spor. Tožba se vloži pri Upravnem sodišču Republike Slovenije, Fajfarjeva 33, 1000 Ljubljana oziroma na zunanjih oddelkih sodišča, glede na sedež tožnika, v roku 30 dni od dneva vročitve sklepa.
Tožba ne zadrži izvršitve sklepa o (ne)izboru, zoper katerega je vložena, oziroma ne zadrži podpisa pogodbe o sofinanciranju z izbranimi prijavitelji.
24 Zahteve glede hranjena dokumentacije o projektu in spremljanje ter evidentiranje
Prijavitelj bo dolžan zagotavljati dostopnost in hrambo celotne originalne dokumentacije, vezane na projekt, in zagotavljati ministrstvu ter drugim nadzornim organom vpogled v navedeno dokumentacijo za potrebe bodočih preverjanj skladno s pravili Evropske unije in zakonodaje Republike Slovenije še deset (10) let po njenem zaključku. V primeru neskladja rokov veljajo določila Uredbe 2021/1060/EU.
Prijavitelj mora zagotoviti dostopnost do vseh dokumentov o izdatkih projekta za obdobje petih let od 31. decembra leta, v katerem je organ upravljanja opravil zadnje plačilo izbranemu prijavitelju, če ni drugače določeno z 82. členom Uredbe 2021/1060/EU oziroma predpisom, ki bi jo nadomestil.
V skladu s 74. členom Uredbe 2021/1060/EU mora prijavitelj voditi in spremljati porabo sredstev za operacijo računovodsko ločeno na posebnem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi za vse transakcije v zvezi s projektom, tako da je v vsakem trenutku zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev, ne glede na računovodska pravila Republike Slovenije. Navedeno ne velja za poenostavljene oblike nepovratnih sredstev, za kar pa bo prijavitelj dolžan na istem stroškovnem mestu voditi in spremljati prejeta sredstva za projekt.
25 Zahteve glede dostopnosti dokumentacije nadzornim organom
Prijavitelj mora omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem projekta. Nadzor se izvaja s strani ministrstva kot posredniškega organa, organa upravljanja, organa za potrjevanje, revizijskega organa ter drugih slovenskih in evropskih nadzornih in revizijskih organov, vključenih v izvajanje, upravljanje, nadzor ali revizijo projekta Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, predstavnikov Evropske komisije, Evropskega računskega sodišča in Računskega sodišča RS ter njihovih pooblaščencev (v nadaljevanju: nadzorni organi).
Prijavitelj bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov sofinanciranega projekta. V primeru preverjanja na kraju samem bo izbrani prijavitelj moral omogočil vpogled v računalniške in računovodske programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem projekta ter v rezultate projekta (iz dokumentarnih in informacijskih sistemov). Prijavitelj bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen, ministrstvo ali drug nadzorni organ pa lahko opravi pregled na terenu brez predhodne najave. Prijavitelj bo dolžan ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in redno obveščati ministrstvo o izvedenih ukrepih.
26 Načelo »Ne škoduj bistveno« (DNSH) v smislu člena 17 uredbe (EU) 2020/852
Prijavitelj mora pri pripravi projekta upoštevati »načelo, da se ne škoduje bistveno«, kar pomeni, da se ne podpirajo ali izvajajo gospodarske dejavnosti, ki bistveno škodujejo kateremu koli od okoljskih ciljev v smislu člena 17 Uredbe (EU) 2020/852:
– projekt ne bo povzročil znatnih emisij toplogrednih plinov,
– projekt ne bo imel negativnih vplivov na podnebje (na trenutno in pričakovano stanje),
– projekt nima negativnih vplivov na trajnostno rabo in varstvo vodnih in morskih virov,
– projekt je skladen s konceptom krožnega gospodarstva (zmanjševanje odpadkov, kaskadna raba, daljše kroženje snovnih zank, uporaba najboljših tehnologij …),
– projekt ne bo znatno povečal emisij onesnaževal v zrak, vodo ali tla (izvedba investicij v skladu s prostorskimi načrti, poslovanje v skladu z normativi in standardi …),
– projekt ne bo bistveno škodljiv za varstvo in ohranjanje biotske raznovrstnosti in ekosistemov.
Pri tem se upoštevata tako okoljski vpliv same dejavnosti kot okoljski vpliv proizvodov in storitev, ki jih ta dejavnost zagotavlja, v njihovem celotnem življenjskem ciklu, pri čemer se zlasti upošteva proizvodnja, uporaba in konec življenjske dobe teh proizvodov in storitev.
27 Zagotavljanje skladnosti z načeli spoštovanja temeljnih pravic, spodbujanja enakih možnosti moških in žensk, preprečevanja vsakršne diskriminacije in trajnostnega razvoja
Prijavitelj bo moral zagotoviti spodbujanje enakih možnosti moških in žensk ter preprečiti vsakršno diskriminacijo, zlasti v zvezi z dostopnostjo za invalide, med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru predmetnega javnega razpisa, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti, in Uredbo 2021/1060/EU.
Prijavitelj bo moral cilje projekta uresničevati v skladu z načelom trajnostnega razvoja in ob spodbujanju cilja Evropske unije o ohranjanju, varovanju in izboljšanju kakovosti okolja, ob upoštevanju načela onesnaževalec plača, v skladu z Uredbo 2021/1060/EU in ob upoštevanju ciljev ZN glede trajnostnega razvoja in Pariškega sporazuma.
28 Varovanje osebnih podatkov in poslovna skrivnost in podatki o dejanskih lastnikih
Obdelujejo se le tisti osebni podatki, ki jih je potrebno obdelovati za izpolnjevanje zadevnih obveznosti, navedenih v Uredbi 2021/1060/EU, zlasti za spremljanje, poročanje, komuniciranje, objavljanje, vrednotenje, finančno poslovanje, preverjanje in revizije ter po potrebi za določanje upravičenosti udeležencev. Osebni podatki se obdelujejo v skladu s Splošno uredbo o varstvu podatkov oziroma Uredbo (EU) 2018/1725 Evropskega parlamenta in Sveta in Zakonom o varstvu osebnih podatkov. Več na spletni strani: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-gospodarstvo-turizem-in-sport/o-ministrstvu/ »Obvestilo posameznikom po 13. členu Splošne uredbe o varstvu osebnih podatkov glede obdelave osebnih podatkov«.
K varovanju osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti v skladu z vsakokratno veljavnim predpisom, ki ureja varstvo osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti, predvsem z Zakonom o varstvu osebnih podatkov in Zakonom o poslovni skrivnosti (Uradni list RS, št. 22/19 – ZPosS) bo zavezan tudi prijavitelj, če bo vloga na javnem razpisu izbrana in podpisana pogodba. Dolžan bo zagotoviti podpisano Izjavo o varovanju osebnih podatkov za vsako osebo, ki bo pri njem zbirala, obdelovala ali kako drugače dostopala do osebnih podatkov (vključno pri delu z informacijskim sistemom organa upravljanja).
Skladno z drugim odstavkom 69. člena Uredbe 2021/1060/EU je potrebno zagotavljati podatke o dejanskih lastnikih prijavitelja, pa tudi podatke o dejanskih lastnikih izvajalca/cev in podizvajalca/cev, kadar je prijavitelj javni naročnik v skladu z Zakonom o javnem naročanju (ZJN 3). Dejanski lastniki so opredeljeni v Zakonu o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma. Kadar je prijavitelj zavezan k vpisu podatkov v Register dejanskih lastnikov, ki ga vzdržuje in upravlja Agencija Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve (AJPES), se šteje, da so podatki o njihovih dejanskih lastnikih razvidni iz omenjenega registra. Za ostale primere pa bo prijavitelj s podpisom pogodbe o financiranju zavezan, da na poziv ministrstva in v roku, postavljenem v pozivu, ministrstvu posreduje te podatke. Potrebno je zagotavljati naslednje podatke dejanskih lastnikov: ime, priimek, datum rojstva in ID za DDV oziroma davčno številko.
29 Pogoji za spremembo javnega razpisa: pred potekom roka za oddajo vlog lahko ministrstvo spremeni razpisno dokumentacijo z izdajo sprememb oziroma dopolnitev. Vsaka taka sprememba oziroma dopolnitev bo sestavni del razpisne dokumentacije in bo objavljena tudi na spletni strani ministrstva: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-gospodarstvo-turizem-in-sport/.
30 Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja projektov ali izvajanja projektov prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti: če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja projektov ali izvajanja projektov prišlo do resnih napak, nepravilnosti, suma goljufij, nasprotja interesov, pojava korupcije ali kršitve drugih obveznosti, ali pa prijavitelj ministrstva ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani oziroma, da je posredoval neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev ministrstva o dodelitvi sredstev ali da je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo ministrstvo odstopilo od pogodbe, prijavitelj pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije. Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
31 Posledice, če se ugotovi, da aktivnosti na projektu niso bile skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije: če se ugotovi, da aktivnosti na projektu niso bile skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije, bo ministrstvo odstopilo od pogodbe, prijavitelj pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun prijavitelja do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije.
32 Posledice, če se ugotovi dvojno financiranje posameznega projekta ali, da je višina financiranja projekta presegla maksimalno dovoljeno stopnjo oziroma znesek pomoči: če se ugotovi, da aktivnosti na projektu niso bile skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije, bo ministrstvo odstopilo od pogodbe, prijavitelj pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na njegov transakcijski račun do dneva vračila sredstev v državni proračun Republike Slovenije.
33 Razpisna dokumentacija in dodatne informacije
Vsi potrebni podatki in navodila, ki bodo omogočila izdelavo popolne in pravilne vloge za dodelitev sredstev, so navedeni v razpisni dokumentaciji, ki bo od dne objave javnega razpisa dalje objavljena na spletni strani MGTŠ: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-gospodarstvo-turizem-in-sport/javne-objave/.
Dodatne informacije v zvezi s pripravo prijav in pojasnila k razpisni dokumentaciji so prijavitelju dosegljive na podlagi pisnega zaprosila, posredovanega na elektronski naslov: gp.mgts@gov.si.
Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport