Uradni list

Številka 11
Uradni list RS, št. 11/2025 z dne 21. 2. 2025
Uradni list

Uradni list RS, št. 11/2025 z dne 21. 2. 2025

Kazalo

Št. 4110-269/2024/6 Ob-1387/25, Stran 421
Republika Slovenija, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, na podlagi Zakona o državni upravi (Uradni list RS, št. 113/05 – uradno prečiščeno besedilo, 89/07 – odl. US, 126/07 – ZUP-E, 48/09, 8/10 – ZUP-G, 8/12 – ZVRS-F, 21/12, 47/13, 12/14, 90/14, 51/16, 36/21, 82/21, 189/21, 153/22 in 18/23), Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23), Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22, 106/23 in 88/24) ter Zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 123/06, 57/08, 36/11, 14/15 – ZUUJFO, 71/17, 21/18 – popr., 80/20 – ZIUOOPE, 189/20 – ZFRO, 207/21 in 44/22 – ZVO-2; v nadaljevanju ZFO-1), objavlja
javni razpis 
za sofinanciranje objektov osnovnih šol, ki so posledica naravnih nesreč v obdobju od 12. 3. 2020 do 3. 8. 2023 
1. Naziv in sedež neposrednega proračunskega uporabnika, ki dodeljuje sredstva: Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, Masarykova cesta 16, 1000 Ljubljana, (v nadaljevanju: ministrstvo), kot neposredni uporabnik državnega proračuna, bo izvedlo predmetni javni razpis za sofinanciranje objektov osnovnih šol, ki so posledica naravnih nesreč v obdobju od 12. 3. 2020 do 3. 8. 2023.
2. Predmet javnega razpisa
Predmet razpisa so investicije v objekte osnovnega šolstva zaradi odprave posledic naravnih nesreč iz obdobja od 12. 3. 2020 do 3. 8. 2023 z namenom vzpostavitve ustreznih pogojev za izvajanje osnovnošolskega izobraževanja.
Investicija v navedene objekte zaradi odprave posledic naravnih nesreč je predmet tega razpisa, če se izvaja kot novogradnja in/ali rekonstrukcija obstoječega objekta. V kolikor se investicija izvaja kot manjša rekonstrukcija ali z vzdrževalnimi deli, ni predmet sofinanciranja po tem razpisu.
Rekonstrukcija pomeni spreminjanje tehničnih značilnosti obstoječega objekta, pri čemer se delno ali v celoti spreminjajo njegovi konstrukcijski elementi, zmogljivost ali izvedejo druge njegove izboljšave, pri čemer se morajo ohraniti najmanj temelji ali kletni zidovi obstoječega objekta, in se gabariti objekta praviloma ne povečajo, lahko pa se zmanjšajo; povečanje gabaritov je v okviru rekonstrukcije mogoče le zaradi usklajevanja z bistvenimi zahtevami, kot jih za objekte določajo predpisi, ki urejajo graditev objektov.
Novogradnja pomeni gradnjo, katere posledica je novo zgrajen objekt ali prizidava (dozidava, nadzidava).
Rekonstrukcije in novogradnje se izvajajo na podlagi pridobljenega gradbenega dovoljenja.
Manjša rekonstrukcija so dela, ki niso vzdrževanje objekta in niso rekonstrukcija, so pa izboljšava ali zamenjava več posameznih konstrukcijskih elementov, s katero se ne ogroža stabilnost konstrukcije, zamenjava elementov javnega vodovoda, javne kanalizacije, večji preboji konstrukcije, vgradnja dvigal v notranjosti objekta in manjše povečanje prostornine, ki ne poveča bruto tlorisne površine objekta, ter prizidava zunanjega stopnišča ali dvigala, ki ne povezuje več kot treh etaž.
Vzdrževanje objekta so dela, namenjena ohranjanju uporabnosti in vrednosti objekta, izboljšave, ki upoštevajo napredek tehnike, in manjši inštalacijski preboj.
Za izvajanje manjše rekonstrukcije in vzdrževalnih del gradbeno dovoljenje ni potrebno.
Občina lahko prijavi največ en projekt. Namen omejitve na sofinanciranje samo enega projekta občine, je zagotoviti finančno pomoč čim večjemu številu občin.
Poleg enega projekta iz svoje občine, lahko posamezne občine prijavijo še en dodatni, skupen projekt v osnovno šolstvo, v kolikor sta ustanoviteljici zavoda najmanj dve ali več občin. Skupni projekt lahko prijavi tista občina soustanoviteljica, v kateri se nahaja objekt, ki je predmet investicije, in so jo vse ostale občine soustanoviteljice pisno pooblastile za vodenje investicije, na podlagi podpisanega dogovora o delitvi stroškov izvedbe skupne investicije.
Vsak posamezni projekt praviloma obsega en objekt kot zaključeno gradbeno celoto.
3. Namen in cilj javnega razpisa
Namen razpisa je sofinanciranje investicij v objekte osnovnih šol zaradi odprave posledic naravnih nesreč iz obdobja od 12. 3. 2020 do 3. 8. 2023 z namenom vzpostavitve ustreznih pogojev za izvajanje osnovnošolskega izobraževanja.
Pod osnovne šole sodijo matične osnovne šole (v nadaljevanju: OŠ), podružnične osnovne šole (v nadaljevanju: POŠ), športni prostori (v nadaljevanju: ŠP), osnovne šole za učence s posebnimi potrebami (v nadaljevanju: OŠPP) in glasbene šole (v nadaljevanju: GŠ). Predmet sofinanciranja so lahko tudi prostori vrtca, v kolikor se nahajajo v sklopu objektov osnovnih šol, vendar v manjšem delu.
Cilj razpisa je finančna pomoč občinam pri uresničitvi načrtovanih investicij v objekte osnovnih šol, ki so potrebne zaradi odprave posledic naravnih nesreč in sodijo v delovno področje ministrstva.
4. Prijavitelji
Prijavitelji na javni razpis so lahko občine, ki so ustanoviteljice vzgojno-izobraževalnega zavoda (v nadaljevanju: VIZ) in so investitor projekta, ki ga prijavljajo.
V primeru, da se načrtuje investicija na skupnem VIZ, katerega soustanoviteljica/e sta/so najmanj dve ali več občin, skupni projekt oziroma skupno investicijo lahko prijavi tista občina soustanoviteljica, v kateri se nahaja objekt, ki je predmet investicije prijavljenega VIZ, in so jo vse ostale občine soustanoviteljice pisno pooblastile za vodenje investicije, na podlagi podpisanega dogovora o delitvi stroškov izvedbe skupne investicije.
5. Upravičeni stroški za sofinanciranje, način določanja deleža sofinanciranja in višina največjega možnega obsega javnih sredstev
Sofinancirajo se naslednji upravičeni stroški projekta:
– investicijska dokumentacija,
– projektna dokumentacija,
– inženiring in nadzor,
– gradbeno-obrtniška in inštalacijska dela,
– pohištvena oprema.
Nakup zemljišča, stroški odvetniških storitev, komunalno opremljanje zemljišča, zunanja ureditev s priključki, izvedba zunanjih športnih igrišč, asfaltiranje parkirišča, drobni inventar, učila ter davek na dodano vrednost, niso predmet sofinanciranja po tem javnem razpisu.
Sofinancerski delež za prijavljene projekte se določi ob upoštevanju:
1) cen za upravičene stroške iz prejšnjega odstavka tega člena po Sklepu o normiranih okvirih za višino naložb v stavbe vrtcev in osnovnega šolstva v letih 2024, 2025 in 2026, št. 4110-5/2025/3350/1 z dne 10. 2. 2025 (v nadaljevanju Sklep o normiranih okvirih) po cenah za leto 2025,
2) koeficienta (k) glede na površino predvidene rekonstrukcije in/ali novogradnje po Sklepu o normiranih okvirih in
3) pripadajočega deleža ( %) sofinanciranja, do katerega je posamezna občina upravičena v letu 2025 po ZFO-11.
1 V primerih investicije več občin soustanoviteljic v skupni projekt, se delež sofinanciranja po 24.a členu ZFO-1 upošteva za vsako občino soustanoviteljico posebej na podlagi jasno definiranega medobčinskega dogovora o medsebojnih deležih sofinanciranja MVI.
Osnova za izračun sofinancerskega deleža so neto notranje površine načrtovanega objekta ali dela objekta. Neto notranje tlorisne površine se upoštevajo za prostore navedene v Navodilih za graditev osnovnih šol v Republiki Sloveniji – 1. del (delovno gradivo ministrstva iz leta 1999; v nadaljevanju Navodila OŠ) oziroma z Navodili za graditev glasbenih šol v Republiki Sloveniji (delovno gradivo ministrstva iz leta 2001; v nadaljevanju Navodila GŠ) ter v primeru površin vrtca s Pravilnikom o normativih in minimalnih tehničnih pogojih za prostor in opremo vrtca (Uradni list RS, št. 73/00, 75/05, 33/08, 126/08, 47/10, 47/13, 74/16, 20/17 in 63/23; v nadaljevanju Pravilnik)2. Neto notranje površine se upoštevajo za prostore, ki so predmet projekta za odpravo posledic naravne nesreče, kar bo ministrstvo preverjalo v primeru izbora projekta za sofinanciranje.
2 Zgoraj navedeni dokumenti so objavljeni na spletni strani razpisa.
V izogib dvojnemu financiranju mora občina predložiti informacijo o vseh drugih virih financiranja prijavljenega projekta, (zavarovalnine, odškodnine, že pridobljena sofinancerska sredstva MVI, EKO sklad ipd.).
Upravičeni stroški po cenah iz Sklepa o normiranih okvirih se upoštevajo za neto tlorisne površine novogradnje do največ 800 m2 in za neto tlorisne površine rekonstrukcije do največ 300 m2 notranjih površin.
6. Višina zagotovljenih javnih sredstev za sofinanciranje
Višina javnih sredstev, ki jih bo ministrstvo namenilo za sofinanciranje investicij v sanacijo stavb osnovnega šolstva znaša 2 mio EUR.
Sredstva so predvidena na evidenčnem projektu 3330-20-0007, na proračunski postavki 231738 – Sofinanciranje investicij v osnovnem šolstvu, na kontu 4320 – Investicijski transferi občinam, v višini 2 mio EUR v letu 2025.
Izvedba postopka javnega razpisa je vezana na proračunske zmogljivosti ministrstva.
7. Obdobje za porabo sredstev ministrstva
Sredstva za sofinanciranje investicij po tem razpisu morajo biti porabljena v letu 2025. Morebitnih neporabljenih sredstev v letu 2025, ne bo možno zagotoviti v naslednjih proračunskih letih ministrstva.
Za zagotovitev izplačila sofinancerskih sredstev ministrstva po predvideni dinamiki v letu 2025, morajo prijavitelji načrtovati izvajanje investicije v letu 2025, s predložitvijo podpisane pogodbe z izbranim izvajalcem GOI del do najkasneje 1. julija 2025. V nasprotnem občina izgubi pravico do sofinanciranja.
Sofinancerska sredstva bodo prejemnikom izplačevana sproti, na osnovi izstavljenih e-računov, s priloženimi računi in situacijami izvajalca za opravljena dela v letu 2025. Po opravljeni kontroli e-računa in prilog izvajalca s strani ministrstva, bodo sofinancerska sredstva dodeljena po tem razpisu izplačana v roku, kot ga določa zakon, ki ureja izvrševanje proračuna.
Zadnji rok za predložitev e-računa, ki je podlaga za izplačilo sredstev sofinanciranja je 10. december 2025.
8. Pogoji za kandidiranje na tem javnem razpisu
Občina mora izpolnjevati osnovne pogoje ob prijavi na razpis:
1
Investicija mora biti skladna s predmetom tega razpisa;
2
Prijaviteljica je občina, ki je ustanoviteljica VIZ, katerega objekt se prijavlja na ta razpis, in je v obdobju 2020–2025 investitor investicije, ki jo prijavlja. V primeru, da je soustanoviteljic VIZ več občin, prijavo odda občina, v kateri se nahaja objekt, ki je predmet investicije, in so jo vse ostale občine soustanoviteljice pisno pooblastile za vodenje investicije, na podlagi podpisanega dogovora o delitvi stroškov izvedbe skupne investicije. 
3
Občina prijaviteljica mora biti lastnica nepremičnine, na kateri se bo izvajala prijavljena investicija; 
4
Za prijavljeno investicijo mora biti izdelan veljaven, podpisan in ožigosan Dokument identifikacije investicijskega projekta (v nadaljevanju: DIIP), ki je izdelan skladno z Uredbo o enotni metodologiji za pripravo investicijske dokumentacije na področju javnih financ (Uradni list RS, št. 60/06, 54/10 in 27/16; v nadaljevanju: Uredba), ki je s Sklepom potrjen s strani ustreznega organa prijavitelja;
5
Investicija je v izvajanju v letu 2025.
V točki 11. razpisne dokumentacije so navedene ustrezne priloge za dokazovanje izpolnjevanja navedenih osnovnih pogojev, ki jih je ob prijavi potrebno priložiti vlogi.
V primeru, da prijavitelj ali vloga ne bosta izpolnjevala kateregakoli od pogojev iz te točke, komisija vlogo izloči in je ne ocenjuje po merilih za ocenjevanje, vloga prijavitelja pa se s sklepom zavrne.
9. Merila za izbor projektov in vrednotenje investicij
Vloge bodo ocenjene skladno z merili tega razpisa:
– Merilo I.: (20 točk) – Demografska slika
– Merilo II.: (50 točk) – Pripravljenost na investicijo
– Merilo III.: (20 točk) – Druga merila
Najvišje možno doseženo število točk je 90.
Poleg osnovnega točkovanja so do dodatnega točkovanja upravičene še:
– Občine, katerih deli so vključeni v območje Triglavskega narodnega parka (drugi odstavek 10. člena Zakona o Triglavskem narodnem parku (ZTNP-1)) in se jim skladno s šestim odstavkom 11. člena ZNTP-1 pripiše dodatnih 9 točk,
– Občine, ki sodijo med obmejna problemska območja in se jim skladno s 24. členom Zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja (Uradni list RS, št. 20/11, 57/12, 46/16 in 18/23 – ZDU-1O) pripiše dodatnih 9 točk.
Vrednotenje investicij v osnovno šolstvo:
MERILA
točkovanje
št. točk
I.
DEMOGRAFSKA SLIKA
SKUPAJ
20
I.1.
Razmerje med 10-letnim in 15-letnim povprečjem prijavljenih otrok v šolskem okolišu za šolo, ki je predmet investicije. Šolski okoliši so dostopni na spletni strani MIZŠ, v bazi SOKOL
do 0,9699
1
od 0,9700 do 0,9999
2
od 1,0000 do 1,0149
3
od 1,0150 do 1,0299
4
od 1,0300 do 1,0499
6
od 1,0500 do 1,0749
8
od 1,0750 naprej
10
I.2.
Povprečni skupni (rojenih in priseljenih) pozitivni prirast prebivalcev občine na 1000 prebivalcev v letih 2020-2024
od 0 do 2,5
2
od 2,5 do 5
4
od 5 do 7,5
7
nad 7,5
10
II.
PRIPRAVLJENOST NA INVESTICIJO
SKUPAJ
50
II.1.
Izdelana idejna zasnova za pridobitev projektnih pogojev (IZP)
točke dobi občina, ki predloži izdelan IZP
10
Izdelana projektna dokumentacija za pridobitev gradbenega dovoljenja (DGD)
točke dobi občina, ki predloži izdelan DGD
20
Pridobljeno veljavno gradbeno dovoljenje (GD)
točke dobi občina, ki ima veljavno pravnomočno gradbeno dovoljenje
30
Izdelana projektna dokumentacija za izvedbo (PZI)
točke dobi občina, ki ima izdelano PZI
40
Gradnja je v teku (sklenjena pogodba z izvajalcem)
točke dobi občina, ki ima veljavno sklenjeno pogodbo z izvajalcem GOI del
50
III.
DRUGA MERILA
SKUPAJ
20
III.1.a
Starost objekta, ki se rekonstruira ali ob (na) katerem je načrtovana dozidava (nadzidava)
rekonstrukcija in/ali dozidava objekta, ki je bil zgrajen v obdobju po letu 1989
10
rekonstrukcija in/ali dozidava objekta, ki je bil zgrajen v obdobju po letu 1965 do vključno 1989
15
rekonstrukcija in/ali dozidava objekta, ki je bil zgrajen v obdobju do vključno leta 1965
20
III.1.b
Izvedba celovite novogradnje ali celovite rekonstrukcije
objekt se gradi na novo ali se rekonstruira v celoti 
20
NAJVEČJE SKUPNO ŠTEVILO TOČK
90
IV.
DODATNO TOČKOVANJE
SKUPAJ
18
IV.1.
Občine v Triglavskem narodnem parku
občini pripada 10 % od največjega skupnega števila točk
9
IV.2.
Občine, ki so uvrščene v obmejna problemska območja
do 9 dodatnih točk so upravičene občine določene v 4. členu Uredbe o določitvi obmejnih problemskih območij
9
10. Vsebina vloge:
Vse prijave morajo vsebovati naslednje priloge:
1
Izpolnjen in s strani odgovorne osebe prijavitelja podpisan in žigosan prijavni obrazec (priloga 1);
2
Zadnjo potrjeno investicijsko dokumentacijo, izdelano skladno z Uredbo;
3
Sklep prijavitelja o potrditvi priloženega investicijskega dokumenta; 
4
V kolikor zadnji potrjen investicijski dokument ni Dokument identifikacije investicijskega projekta (DIIP), se posreduje še sklepe prijavitelja o potrditvi predhodnih investicijskih dokumentov; 
5
Dokazilo o poškodbi objekta v naravni nesreči v obdobju od 12. 3. 2020 do 3. 8. 2023;
6
Pooblastilo občini prijaviteljici s pogodbo ali pisnim dogovorom o delitvi stroškov financiranja med občinami soustanoviteljicami VIZ v primeru skupne investicije več občin.
Za potrebe vrednotenja projekta morajo prijave vsebovati tudi naslednje priloge:
Izdelano idejno zasnovo za pridobitev projektnih pogojev (IZP) (Samo obrazce Priloga 1A in 4*);
Izdelano projektno dokumentacijo za pridobitev gradbenega dovoljenja (DGD) (Samo obrazce Priloga 1A in 4*);
Veljavno gradbeno dovoljenje (GD);
Izdelano projektno dokumentacijo za izvedbo (PZI) (Samo obrazce Priloga 1A in 4*);
Sklenjeno pogodbo z izvajalcem GOI del;
Dokazilo o starosti objekta.
*Skladno s Pravilnikom o podrobnejši vsebini dokumentacije in obrazcih, povezanih z graditvijo objektov (Uradni list RS, št. 36/18 in 51/18 – popr.)
11. Način in rok za predložitev vlog za dodelitev sredstev
Rok za oddajo vlog za dodelitev sredstev je 24. 3. 2025 do 12. ure.
Vlogo z dokumentacijo se pošlje v papirnati obliki na naslov Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, Masarykova cesta 16, 1000 Ljubljana.
Vloga mora biti dostavljena v čvrsto zalepljenem omotu (enem ali več), označenem s šifro ter z oznako »Ne odpiraj – Vloga za javni razpis naravne nesreče 2025« ter polnim nazivom in naslovom prijavitelja v levem zgornjem kotu ovojnice. Vsi obrazci, dokumenti in dokazila v fizičnem izvodu, ki so oddani kot sestavni del vloge, morajo biti natisnjeni, podpisani (in žigosani – če se uporablja žig) ter originali (izvirniki). Vloga se lahko pošlje po pošti ali odda osebno (v vložišču ministrstva).
Oddaja vlog je omejena na eno samostojno vlogo in dodatno eno vlogo v skupno investicijo več občin.
Kot pravočasne bodo upoštevane vloge, ki bodo, v določenem roku, ne glede na način dostave, prispele v vložišče ministrstva.
Neustrezno označene in nepravočasno prispele vloge se ne bodo obravnavale, s sklepom bodo zavržene in vrnjene prijavitelju.
12. Datum odpiranja vlog za dodelitev sredstev ter postopek in način izbora
Vloge bo odprla in ocenila komisija za izvedbo postopka javnega razpisa, ki jo imenuje minister za vzgojo in izobraževanje ali od njega pooblaščena oseba (v nadaljnjem besedilu: komisija).
Odpiranje vlog bo dne 24. 3. 2025 ob 13. uri opravila komisija v prostorih ministrstva na Kotnikovi 38 v Ljubljani. Odpiranje vlog bo javno.
Komisija bo v roku 8 (osmih) dni od odpiranja vlog pisno pozvala k dopolnitvi tiste prijavitelje, katerih vloge niso popolne. Nepopolne vloge, ki jih prijavitelji ne bodo dopolnili v skladu s pozivom za dopolnitev, bodo s sklepom zavržene.
Za formalno popolno se šteje vloga, ki vsebuje vse zahtevane prijavne obrazce in obvezne priloge.
Komisija opravi strokovni pregled formalno popolnih vlog ter jih oceni na podlagi pogojev in meril, ki so bila navedena v javnem razpisu oziroma razpisni dokumentaciji. Komisija o opravljanju strokovnega pregleda popolnih vlog in o njihovem ocenjevanju vodi zapisnik.
Vloge bodo razvrščene glede na število dodeljenih točk po vrstnem redu od vloge z največjim številom točk do vloge z najmanjšim številom točk. V primeru, da se na isto mesto posameznega seznama uvrstita dva ali več projektov z istim številom točk, bo imela prednost vloga, ki je prejela več točk pri merilu I. Demografska slika.
Na podlagi ocene vlog komisija pripravi Predlog prejemnikov sredstev, ki ga podpišejo predsednik in člani komisije.
Predlog prejemnikov sredstev bo komisija predložila predstojniku ministrstva ali osebi, ki je od njega pooblaščena, za sprejem Odločitve o dodelitvi sredstev, v kateri bodo navedeni razlogi za odločitev, našteti projekti, ki se izberejo za sofinanciranje, in projekti, ki se ne izberejo za sofinanciranje.
Zoper Odločitev o dodelitvi sredstev pritožba ni mogoča.
Ministrstvo si pridržuje pravico, da lahko javni razpis kadarkoli do izdaje odločitve o dodelitvi sredstev prekliče, z objavo v Uradnem listu RS.
13. Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa: prijavitelji bodo o izidu javnega razpisa obveščeni najkasneje v roku 30 dni od datuma odpiranja vlog.
14. Kraj, čas in oseba, pri kateri lahko zainteresirane osebe dvignejo razpisno dokumentacijo
Razpisna dokumentacija za Javni razpis za sofinanciranje objektov osnovnih šol, ki so posledica naravnih nesreč v obdobju od 12. 3. 2020 do 3. 8. 2023 z vsemi nadaljnjimi spremembami, dopolnitvami in odgovori na vprašanja je na voljo na spletnem naslovu: Javne objave Ministrstva za vzgojo in izobraževanje | GOV.SI.
Vse informacije in vprašanja je potrebno posredovati na elektronski naslov: gp.mvi@gov.si, pri čemer se v zadevo obvezno vpiše »vprašanje JR Naravne nesreče 2025« najkasneje 10 dni pred rokom za oddajo vlog. Vprašanja in odgovori bodo objavljeni najkasneje 5 dni pred rokom za oddajo vlog in imajo status dopolnitve dokumentacije tega razpisa.
Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti