Uradni list

Številka 11
Uradni list RS, št. 11/2025 z dne 21. 2. 2025
Uradni list

Uradni list RS, št. 11/2025 z dne 21. 2. 2025

Kazalo

Ob-1395/25, Stran 426
Na podlagi določb:
– Uredbe Sveta (EU, Euratom) 2020/2093 z dne 17. decembra 2020 o določitvi večletnega finančnega okvira za obdobje 2021–2027 (UL L št. 433 I z dne 22. 12. 2020, str. 11), zadnjič spremenjene z Uredbo Sveta (EU, Euratom) 2024/765 z dne 29. februarja 2024 o spremembi Uredbe (EU, Euratom) 2020/2093 o določitvi večletnega finančnega okvira za obdobje 2021–2027 (UL L št. 2024/765 z dne 29. 2. 2024);
– Uredbe (EU, Euratom) 2020/2092 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 16. decembra 2020 o splošnem režimu pogojenosti za zaščito proračuna Unije (UL L št. 433 I z dne 22. 12. 2020, str. 1), vključno s Popravkom (UL L št. 2023/90149 z dne 5. 12. 2023);
– Uredbe (EU, Euratom) 2024/2509 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 23. septembra 2024 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije (UL L št. 2024/2509 z dne 26. 9. 2024);
– Sklepa Sveta (EU, Euratom) 2020/2053 z dne 14. decembra 2020 o sistemu virov lastnih sredstev Evropske unije in razveljavitvi Sklepa 2014/335/EU, Euratom (UL L št. 424 z dne 15. 12. 2020, str. 1);
– Uredbe o ratifikaciji Sklepa Sveta (EU, Euratom) 2020/2053 z dne 14. decembra 2020 o sistemu virov lastnih sredstev Evropske unije in razveljavitvi Sklepa 2014/335/EU, Euratom (Uradni list RS, št. 15/21 – Mednarodne pogodbe, št. 2/21);
– Uredbe (EU) 2021/1060 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o določitvi skupnih določb o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu plus, Kohezijskem skladu, Skladu za pravični prehod in Evropskem skladu za pomorstvo, ribištvo in akvakulturo ter finančnih pravil zanje in za Sklad za azil, migracije in vključevanje, Sklad za notranjo varnost in Instrument za finančno podporo za upravljanje meja in vizumsko politiko (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 159), vključno s Popravkom (UL L št. 241 z dne 19. 9. 2022, str. 16), zadnjič spremenjene z Uredbo (EU) 2024/795 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 29. februarja 2024 o vzpostavitvi platforme za strateške tehnologije za Evropo (platforma STEP) in spremembi Direktive 2003/87/ES ter uredb (EU) 2021/1058, (EU) 2021/1056, (EU) 2021/1057, (EU) št. 1303/2013, (EU) št. 223/2014, (EU) 2021/1060, (EU) 2021/523, (EU) 2021/695, (EU) 2021/697 in (EU) 2021/241 (UL L št. 795 z dne 29. 2. 2024), (v nadaljevanju: Uredba 2021/1060/EU);
– Uredbe (EU) 2021/1057 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o vzpostavitvi Evropskega socialnega sklada plus (ESS+) in razveljavitvi Uredbe (EU) št. 1296/2013 (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 21), vključno s Popravkom (UL L št. 421 z dne 26. 11. 2021, str. 75), zadnjič spremenjene z Uredbo (EU) 2024/3236 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 19. decembra 2024 o spremembi uredb (EU) 2021/1057 in (EU) 2021/1058 v zvezi z regionalno nujno pomočjo za obnovo (RESTORE) (UL L št. 3236 z dne 23. 12. 2024; v nadaljevanju: Uredba 2021/1057/EU);
– drugih delegiranih in izvedbenih aktov, ki jih Komisija sprejme v skladu s 113. in 114. členom Uredbe 2021/1060/EU;
– Uredbe o izvajanju uredb (EU) in (Euratom) na področju izvajanja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 21/23);
– Proračuna Republike Slovenije za leto 2025 (Uradni list RS, št. 123/23 in 104/24);
– Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2025 in 2026 (Uradni list RS, št. 104/24);
– Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22, 106/23 in 88/24);
– Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23);
– Uredbe o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11);
– Zakona o socialnem varstvu (Uradni list RS, št. 3/07 – uradno prečiščeno besedilo, 23/07 – popr., 41/07 – popr., 61/10 – ZSVarPre, 62/10 – ZUPJS, 57/12, 39/16, 52/16 – ZPPreb-1, 15/17 – DZ, 29/17, 54/17, 21/18 – ZNOrg, 31/18 – ZOA-A, 28/19, 189/20 – ZFRO, 196/21 – ZDOsk, 82/23 in 84/23 – ZDOsk-1; v nadaljevanju: ZSV);
– Resolucije o nacionalnem programu socialnega varstva za obdobje 2022-2030 (Uradni list RS, št. 49/22);
– Zakona o romski skupnosti v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 33/07);
– Nacionalnega programa ukrepov Vlade Republike Slovenije za Rome za obdobje 2021–2030 z dne 23. 12. 2021;
– Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri);
– Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22);
– Zakona o varstvu pred diskriminacijo (Uradni list RS, št. 33/16 in 21/18 – ZNOrg);
– Sporazuma o partnerstvu med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje 2021–2027, št. CCI 2021SI16FFPA001 z dne 12. 9. 2022;
– Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, št. CCI 2021SI16FFPR001, različica 2.0 z dne 22. 11. 2024 (v nadaljevanju: PEKP 2021–2027);
– Odločitve o podpori št. V00157/MDDSZ/0 za operacijo »Javni razpis za sofinanciranje mreže večnamenskih romskih centrov+« (št. dokumenta: 3032-145/2024-1630-13), ki jo je Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj v vlogi organa upravljanja (v nadaljevanju: OU) izdalo dne 7. 2. 2025,
Republika Slovenija, Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Štukljeva cesta 44, Ljubljana, objavlja
javni razpis 
za sofinanciranje mreže večnamenskih romskih centrov+ 
Javni razpis delno financira Evropska unija (v nadaljevanju: EU), in sicer iz Evropskega socialnega sklada plus (v nadaljevanju: ESS+). Javni razpis se izvaja v okviru PEKP 2021–2027, cilja politike 4 »Bolj socialna in vključujoča Evropa za izvajanje evropskega stebra socialnih pravic«, prednostne naloge 7 »Dolgotrajna oskrba in zdravje ter socialna vključenost«, specifičnega cilja ESO4.12: »Spodbujanje socialnega vključevanja oseb, izpostavljenih tveganju revščine ali socialni izključenosti, vključno z najbolj ogroženimi osebami in otroki (ESS+)«.
Na javnem razpisu bodo izbrane operacije. Operacijo v okviru tega javnega razpisa predstavlja projekt izbranega prijavitelja.
Izrazi, zapisani v moški spolni slovnični obliki, so uporabljeni kot nevtralni za moške in ženske.
Posredniško telo in izvajalec razpisa: Republika Slovenija, Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Štukljeva cesta 44, Ljubljana (v nadaljevanju: ministrstvo).
Predmet javnega razpisa: predmet javnega razpisa je sofinanciranje projektov vzpostavitve in delovanja večnamenskih romskih centrov+ (v nadaljevanju: VNRC+), v katerih se bodo izvajale aktivnosti, namenjene krepitvi in izboljševanju socialno-ekonomskega položaja pripadnikov romske skupnosti v Republiki Sloveniji, dvigu kakovosti njihovega življenja, spodbujanju in krepitvi njihovega vključevanja v širšo skupnost ter vzpostavljanju zaupanja in sodelovanja z večinskim prebivalstvom.
Namen javnega razpisa
Namen javnega razpisa je sofinanciranje predvidoma 5 (petih) večletnih projektov, in sicer predvidoma 1 (enega) v kohezijski regiji Zahodna Slovenija (v nadaljevanju: KRZS) in predvidoma 4 (štirih) v kohezijski regiji Vzhodna Slovenija (v nadaljevanju: KRVS), v okviru katerih bo na izbranih lokacijah vzpostavljenih in bo delovalo predvidoma 10 (deset) VNRC+, in sicer predvidoma 1 (eden) v KRZS in predvidoma 9 (devet) v KRVS.
Posamezni VNRC+ bo vzpostavljen in bo deloval na območju vsaj ene od občin, kjer strnjeno živi romsko prebivalstvo in ki spada pod teritorialno pristojnost naslednjih centrov za socialno delo (v nadaljevanju: CSD):
Preglednica št. 1: Načrtovani VNRC+ v KRZS
PRISTOJNI CSD
OBČINE, KJER STRNJENO ŽIVI ROMSKO PREBIVALSTVO
ŠTEVILO NAČRTOVANIH VNRC+
CSD LJUBLJANA
Ljubljana, Grosuplje, Ivančna Gorica
1
Preglednica št. 2: Načrtovani VNRC+ v KRVS
PRISTOJNI CSD
OBČINE, KJER STRNJENO ŽIVI ROMSKO PREBIVALSTVO
ŠTEVILO NAČRTOVANIH VNRC+
CSD POSAVJE
Krško, Brežice 
1
CSD DOLENJSKA IN BELA KRAJINA
Novo mesto, Škocjan, Šentjernej, Trebnje, Metlika, Črnomelj, Semič
4
CSD POMURJE
Murska Sobota, Beltinci, Puconci, Kuzma, Rogašovci, Šalovci, Tišina, Cankova, Lendava, Dobrovnik, Črenšovci, Turnišče 
2
CSD OSREDNJA SLOVENIJA – ZAHOD
Kočevje, Ribnica
2
Pri projektih, ki predvidevajo vzpostavitev in delovanje dveh oziroma štirih VNRC+, morajo biti lokacije vzpostavitve posameznih VNRC+ v različnih občinah.
Cilji javnega razpisa
4.1 Cilji
Javni razpis zasleduje cilje in rezultate cilja politike 4 »Bolj socialna in vključujoča Evropa za izvajanje evropskega stebra socialnih pravic«, prednostne naloge 7 »Dolgotrajna oskrba in zdravje ter socialna vključenost«, specifičnega cilja ESO4.12 »Spodbujanje socialnega vključevanja oseb, izpostavljenih tveganju revščine ali socialni izključenosti, vključno z najbolj ogroženimi osebami in otroki (ESS+)« PEKP 2021–2027, dostopnega na https://evropskasredstva.si/app/uploads/2022/12/Program-evropske-kohezijske-politike-sprejeta-verzija-12.-12.-2022.pdf.
Ključni cilj javnega razpisa je sofinanciranje projektov, ki bodo vzpostavili mrežo VNRC+ in v njih nudili aktivnosti za izboljšanje in krepitev socialno-ekonomskega položaja pripadnikov romske skupnosti, dvig kakovosti njihovega življenja, spodbujanje in krepitev njihovega vključevanja v širšo skupnost ter vzpostavljanje zaupanja in sodelovanja z večinskim prebivalstvom.
4.2 Specifični cilji
Javni razpis zasleduje doseganje naslednjih specifičnih ciljev:
– Zagotavljanje dostopnih, raznolikih in kakovostnih vsebin, ki pripadnikom romske skupnosti omogočajo:
– svetovanje in nudenje pomoči in podpore; 
– pridobivanje motivacije, da je z osebnim angažmajem, sodelovanjem in širitvijo socialnih mrež mogoče brez izgube oziroma spremembe kulturne identitete osebno rasti in napredovati; 
– pridobivanje in krepitev socialnih, jezikovnih, komunikacijskih in drugih funkcionalnih kompetenc; 
– podporo v njihovih prizadevanjih za izstop iz kroga revščine preko vključevanja na trg dela, v izobraževalne procese in usposabljanja oziroma vključevanja v druge programe aktivacije; 
– spodbudo pri prizadevanjih za zdrav in aktiven načina življenja. 
– Okrepitev sodelovanja različnih deležnikov v lokalnem/regionalnem okolju, kot so organi lokalne skupnosti, večinsko prebivalstvo, pristojni CSD, uradi za delo Zavoda Republike Slovenije za zaposlovanje (v nadaljevanju: UD), izobraževalne in zdravstvene ustanove, nevladne organizacije in drugi deležniki, z namenom:
– krepitve povezanosti in vključenost pripadnikov romske skupnosti v ožje in širše družbeno okolje, v katerem živijo; 
– odpravljanja predsodkov, ki vodijo v nesodelovanje in odtujenost med pripadniki romske skupnosti ter večinskim prebivalstvom lokalne skupnosti. 
4.3 Kazalniki
Za doseganje opredeljenih ciljev morajo biti v obdobju izvajanja projektov, izbranih v okviru predmetnega javnega razpisa, doseženi naslednji kvantificirani specifični kazalniki učinka in rezultata:
– Specifični kazalnik učinka: na ravni celotnega javnega razpisa se predvideva vzpostavitev in delovanje 10 VNRC+, in sicer predvidoma 1 v KRZS in predvidoma 9 v KRVS;
– Specifični kazalnik rezultata: na ravni celotnega javnega razpisa se za pripadnike romske skupnosti predvideva izvedba 3600 skupinskih oblik aktivnosti, in sicer predvidoma 3240 v KRVS in predvidoma 360 v KRZS.
Ciljna skupina: ciljna skupina javnega razpisa so pripadniki romske skupnosti v Republiki Sloveniji.
Aktivnosti in vsebine v VNRC+
VNRC+ predstavlja prostor, namenjen izvajanju različnih aktivnosti za pripadnike romske skupnosti. Aktivnosti sledijo ciljem javnega razpisa in so namenjene izboljšanju in krepitvi socialno-ekonomskega položaja pripadnikov romske skupnosti ter dvigu kakovosti njihovega življenja, prav tako spodbujajo in krepijo njihovo vključevanje v širšo skupnost ter prispevajo k vzpostavljanju zaupanja in sodelovanja z večinskim prebivalstvom. V tem smislu VNRC+ predstavlja tudi povezovalno središče in prostor sodelovanja med lokalno romsko skupnostjo in lokalnim večinskim prebivalstvom.
VNRC+ mora v skladu s cilji javnega razpisa skozi celotno obdobje izvajanja projekta zagotavljati naslednje obvezne vsebine:
– Vsebine, namenjene socialnemu vključevanju, med katere spadajo vsebine za krepitev socialnih in komunikacijskih kompetenc, vsebine, namenjene spodbujanju vključevanja romskih otrok, mladostnikov in odraslih v izobraževalne procese, vsebine, namenjene spodbujanju vključevanja na trg dela, ter vsebine, namenjene izboljšanju finančne in IKT pismenosti.
– Vsebine, namenjene celoviti podpori družini, med katere spadajo vsebine za preprečevanje nasilja v družini, nasilja nad ženskami in otroki ter drugimi ranljivimi skupinami, vsebine, namenjene preprečevanju bega mladoletnih oseb v škodljiva okolja ter prisilnih, dogovorjenih in zgodnjih porok ter vsebine, namenjene krepitvi starševskih in vzgojnih veščin ter primernega družinskega okolja.
– Vsebine, namenjene promociji zdravja in zdravega življenjskega sloga. Te vsebine so namenjene skrbi za reproduktivno in drugo zdravje ter zdrav način življenja, skrbi za dobro fizično, čustveno in duševno počutje ter preprečevanju oziroma zmanjševanju poseganja po psihoaktivnih substancah in drugih oblik odvisnosti.
– Vsebine, namenjene kakovostnemu preživljanju prostega časa, spodbujanju finomotoričnih sposobnosti in praktičnih veščin, odkrivanju talentov ter razvijanju ustvarjalnosti in spretnosti na različnih področjih osebnega razvoja.
– Vsebine, namenjene razvoju kulturnih kompetenc in promociji romske kulture, skrbi za kulturno zavest in izražanje, skrbi za medkulturno spoznavanje in povezovanje ter spoštovanje kulturnih razlik.
Poleg zgoraj navedenih obveznih vsebin se v VNRC+ lahko izvajajo tudi druge vsebine, namenjene socialnemu vključevanju, podpori in krepitvi družin, promociji zdravja in zdravega načina življenja, kakovostnemu preživljanju prostega časa, razvoju kulturnih kompetenc in promociji romske kulture, prav tako se lahko izvajajo vsebine, ki so prilagojene specifičnim potrebam pripadnikov romske skupnosti oziroma lokalnega okolja in sledijo ciljem javnega razpisa.
Obvezne in druge vsebine se v okviru projekta izvajajo v naslednjih oblikah:
– Individualno delo z romskimi družinami in posamezniki, ki vsebuje svetovanje in izvajanje psihosocialne oziroma druge podpore in pomoči romskim družinam in posameznikom. Poleg motiviranja pri vključevanju v še druge aktivnosti VNRC+ je ključni del aktivnosti celostna obravnava socialnih problematik, s katerimi se srečujejo romske družine in drugi pripadniki romske skupnosti. Celostna obravnava pomeni individualno in terensko delo s posamezniki in romskimi družinami v njihovem okolju in obsega prepoznavanje njihovih stisk in težav ter načrtovanje in nudenje različnih oblik pomoči in podpore, ki bi prispevale k njihovemu odpravljanju. V okvir svetovanja ter podpore in pomoči tako sodijo seznanjanje in povezovanje z viri pomoči v lokalnem okolju, preprečevanje družinskega in drugega nasilja, preprečevanje različnih oblik odvisnosti in nesocialnega vedenja, blažitev duševnih in drugih stisk, krepitev medosebnih odnosov, pomoč pri krepitvi socialnih, komunikacijskih in drugih veščin, pomoč pri vzgoji otrok ter pri njihovem vključevanju v vzgojne in izobraževalne procese, spodbujanje vstopanja na trg dela, razbijanje utečenih vzorcev neaktivnosti ter druge vsebine, ki pripomorejo k preseganju socialne izključenosti in uspešnejši integraciji v širšo skupnost.
Z namenom učinkovite obravnave socialnih problematik, s katerimi se srečujejo romske družine in drugi pripadniki romske skupnosti je v okviru aktivnosti pričakovano redno in aktivno sodelovanje z območnimi CSD oziroma zaposlenimi strokovnimi delavci na CSD, ki delajo s pripadniki romske skupnosti, ter drugimi relevantnimi deležniki.
– Informiranje uporabnikov. VNRC+ mora delovati tudi kot informacijsko središče in mora uporabnikom iz ciljne skupine biti na voljo za posredovanje informacij o razpoložljivih storitvah s področja socialnega varstva, socialnega vključevanja in preprečevanja, obvladovanja in odpravljanja socialnih stisk in težav, zaposlovanja, usposabljanja in izobraževanja, zdravja in drugih vsebin, ki prispevajo k doseganju ciljev javnega razpisa.
– Skupinske oblike izvajanja aktivnosti, kot so izobraževalne in praktične delavnice, vodeni ogledi, pogovorne skupine itd. Na ravni javnega razpisa je v okviru načrtovanih 10 VNRC+ do konca obdobja sofinanciranja predvidena izvedba vsaj 3600 delavnic in drugih oblik skupinskih aktivnosti oziroma 360 na posamezni VNRC+. Uporabnikom morajo biti na voljo redno in enakomerno preko celega koledarskega leta in skozi celotno obdobje izvajanja projekta. Za potrebe tega javnega razpisa uspešno izvedena delavnica ali druga skupinska oblika izvajanja aktivnosti pomeni tisto aktivnost, ki je bila izvedena v enem dnevu in je trajala najmanj 60 minut ter je zajemala udeležbo vsaj 6 pripadnikov romske skupnosti.
– Promocijske akcije ter organizacija prireditev, dogodkov in ostalih aktivnosti, ki vključujejo (so)udeležbo neromskih pripadnikov lokalne skupnosti z namenom odpravljanja predsodkov, ki vodijo v nesodelovanje in odtujenost med pripadniki romske skupnosti ter večinskim prebivalstvom.
– Druge ustrezne oblike izvajanja aktivnosti, ki so prilagojene specifičnim potrebam pripadnikov romske skupnosti in lokalnega okolja ter sledijo ciljem javnega razpisa.
Prijavitelj ali projektno partnerstvo mora pri izvajanju projekta zagotoviti, da se bodo v VNRC+ enakomerno skozi vse leto in skozi celotno obdobje izvajanja projekta izvajale vse obvezne aktivnosti in vsebine ter ob tem omogočiti, da se bodo v okviru VNRC+ izvajale tudi vsebine in aktivnosti, ki jih za pripadnike romske skupnosti organizirajo ostala resorna ministrstva in drugi relevantni deležniki.
Aktivnosti se izvajajo tako v osrednjem prostoru VNRC+ kot na drugih lokacijah izvajanja projekta. Pri individualnem svetovanju in podpori ter delu z romskimi družinam ter drugih aktivnostih projekta, še posebej, če je VNRC+ vzpostavljen izven romskega naselja, se zahteva ustrezno število ur terenskega in skupnostnega dela v romskih naseljih, prav tako je pričakovano, da v namen vključevanja v širšo skupnost ter vzpostavljanja zaupanja in sodelovanja z večinskim prebivalstvom, aktivnosti projekta potekajo v sodelovanju s širšo lokalno skupnostjo.
Za usmerjanje delovanja posameznega VNRC+ in za organizacijo, koordinacijo in izvajanje njegovih aktivnosti je zadolžen strokovni kolektiv, ki ga sestavljajo romski svetovalec in vsaj dva pomočnika romskega svetovalca. Vsak posamezni VNRC+ mora imeti svoj strokovni kolektiv. Strokovni kolektiv v posameznem VNRC+ mora biti vzpostavljen najkasneje v roku 3 mesecev po podpisu pogodbe o sofinanciranju.
Romski svetovalec je oseba, ki je zaposlena na projektu kot vodja posameznega VNRC+ z namenom, da skrbi za organizacijo in koordinacijo delovanja VNRC+ ter izvajanje njegovih aktivnosti skladno z namenom in cilji javnega razpisa. Glavne naloge romskega svetovalca obsegajo vsaj:
– povezovanje z resornimi ministrstvi in drugimi relevantnimi deležniki (CSD, UD, nevladne organizacije, vrtci, šole, zdravstveni domovi, policija, lokalne skupnosti idr.) s ciljem spodbujanja vključevanja vsebin, ki jih bodo le-ti zagotavljali in bodo namenjene pripadnikom romske skupnosti;
– skozi celotno obdobje delovanja VNRC+ skrb za njegovo medijsko prepoznavnost VNRC+ v širšem lokalnem okolju;
– posredovanje informacij o razpoložljivih storitvah in programih s področja preprečevanja, obvladovanja in odpravljanja socialnih stisk in težav ter posredovanje informacij o razpoložljivih možnostih za izobraževanje, pridobivanje uporabnih znanj o možnostih dodatnega usposabljanja in zaposlovanja;
– aktivno povezovanje in sodelovanje s strokovnimi delavci na CSD pri reševanju težav posameznih pripadnikov in družin iz ciljne skupine;
– izvajanje vsebin in aktivnosti za prepoznavanje nasilja in drugega nezaželenega vedenja ter njunega odpravljanja;
– sodelovanje z lokalno skupnostjo in lokalnimi pripadniki ciljne skupine pri naslavljanju socialnih izzivov, s katerimi se srečujejo lokalni Romi in lokalna skupnosti v povezavi z Romi;
– v sodelovanju z lokalnimi skupnostmi spodbujanje krepitve medsebojnega razumevanja in sodelovanja z večinskim prebivalstvom;
– organizacija in sodelovanje pri aktivnostih, ki so namenjene destigmatizaciji romske manjšine;
– sodelovanje pri evalvaciji vsebin.
Pomočnik romskega svetovalca je oseba, ki je zaposlena na projektu, da vzdržuje stalne in neposredne stike s pripadniki ciljne skupine, jih spodbuja in motivira za vključevanje v aktivnosti, ki se izvajajo v VNRC+, ter pri delovanju VNRC+ pomaga in svetuje romskemu svetovalcu. Glavne naloge pomočnika romskega svetovalca obsegajo vsaj:
– individualno in skupinsko delo z vključenimi uporabniki;
– redno komunikacijo in motiviranje pripadnikov ciljne skupine za vključevanje v aktivnosti VNRC+;
– skrb za promocijo aktivnosti, ki bodo potekale v VNRC+, med pripadniki lokalne ciljne skupine;
– pomoč romskemu svetovalcu pri oblikovanju in načrtovanju programa aktivnosti VNRC+;
– pomoč romskemu svetovalcu pri komuniciranju z lokalnimi pripadniki ciljne skupine;
– pomoč romskemu svetovalcu in izvajalcem vsebin pri izvedbi vseh aktivnosti, ki se bodo izvajale v okviru VNRC+.
Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
Na javnem razpisu lahko kandidira prijavitelj samostojno ali v projektnem partnerstvu z drugimi organizacijami, za katere meni, da bi lahko s svojimi tehničnimi, kadrovskimi in prostorskimi kapacitetami oziroma izkušnjami pri delu s ciljno skupino pripomogle h kvalitetnejši izvedbi projekta.
Če se na razpis prijavi projektno partnerstvo, vlogo v imenu projektnega partnerstva odda prijavitelj, ki je tudi odgovorni nosilec projekta. Projektno partnerstvo lahko sestavlja največ 5 (pet) pravnih oseb (prijavitelj in največ štirje projektni partnerji).
V primeru izbora projektnega partnerstva na javnem razpisu pogodbo o sofinanciranju z ministrstvom podpiše zgolj prijavitelj. Prijavitelj je dolžan v roku 15 dni po sklenitvi pogodbe o sofinanciranju predložiti ministrstvu partnerski sporazum (sklenjen z vsemi projektnimi partnerji, osnutek partnerskega sporazuma je Priloga št. 3 razpisne dokumentacije). V partnerskem sporazumu, ki ga prijavitelj podpiše z vsemi projektnimi partnerji, so opredeljene pravice, obveznosti in odgovornosti projektnih partnerjev pri izvedbi projekta.
7.1 Upravičeni prijavitelji in projektni partnerji
Pogoji, ki jih mora prijavitelj izpolnjevati, da se vloga uvrsti v izbor za dodelitev sredstev, so naslednji:
1. Je pravna oseba zasebnega ali javnega prava s sedežem v Republiki Sloveniji, ki ima v ustanovitvenem aktu določeno neprofitno delovanje, premoženje, dobiček in presežke prihodkov nad odhodki uporablja za opravljanje osnovne dejavnosti oziroma ne deli dobička ali presežka prihodkov nad odhodki, temveč ga vlaga v razvoj dejavnosti.
Prijavitelj mora k prijavi priložiti kopijo ustanovitvenega akta ali drugega ustreznega temeljnega akta, iz katerega je razvidno neprofitno delovanje pravne osebe, v kolikor le-ta ni javno dostopen na spletni strani Agencije Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve (v nadaljevanju: AJPES).
2. Je pravna oseba, ki ima na dan prijave na javni razpis v ustanovitvenem aktu ali v drugem ustreznem temeljnem aktu registrirano vsaj eno izmed naslednjih dejavnosti: SKD 84.120 – Urejanje zdravstva, izobraževanja, kulturnih in drugih socialnih storitev, razen obvezne socialne varnosti; SKD 85.520 – Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju kulture in umetnosti; SKD 85.590 – Drugje nerazvrščeno izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje; SKD 85.600 – Pomožne dejavnosti za izobraževanje; SKD 88.999 – Drugo drugje nerazvrščeno socialno varstvo brez nastanitve; ali je njeno delovanje na področju prijavljenih vsebin določeno v okviru ustanovitvenega akta ali drugega temeljnega akta organizacije.
3. Ima odprt transakcijski račun, ki je vpisan v register transakcijskih računov pri AJPES.
4. Ima sposobnost vnaprejšnjega financiranja projekta ter sposobnost zagotavljanja tehničnih zmogljivosti za izvedbo projekta.
5. Ima poravnane vse davke in druge obvezne dajatve v Republiki Sloveniji, zapadle do vključno zadnjega dne v mesecu pred rokom, določenim za oddajo vloge na javni razpis, oziroma nima neporavnanih obveznosti v višini 50 evrov ali več in je predložil vse obračune davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za zadnjih pet let do dneva oddaje vloge.
6. Ni v stečajnem postopku, postopku prenehanja delovanja, postopku prisilne poravnave ali postopku likvidacije.
7. Nima neporavnanih obveznosti (iz naslova integralnih sredstev in namenskih sredstev kohezijske politike) do ministrstva ob prijavi na javni razpis, pri čemer za ugotavljanje obstoja obveznosti do ministrstva ni pogoj, da bi bila le-ta že ugotovljena s pravnomočnim izvršilnim naslovom.
8. Za iste upravičene stroške, ki bodo predmet sofinanciranja javnega razpisa, ni in ne bo pridobil drugih javnih sredstev.
9. Odgovorne osebe pravne osebe niso bile pravnomočno obsojene zaradi kaznivega dejanja v zvezi s svojim poklicnim ravnanjem.
Vse navedene pogoje, razen pogoja pod zaporedno št. 2, mora izpolnjevati tudi projektni partner.
Za dokazovanje izpolnjevanja razpisnih pogojev, v primeru, da se prijavi projektno partnerstvo, prijavitelj podpiše Obrazec št. 3: Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev, vsak projektni partner pa Obrazec št. 4: Izjava projektnega partnerja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev, s katerim pod kazensko in materialno odgovornostjo potrdi izpolnjevaje in sprejemanje razpisnih pogojev za kandidiranje na tem javnem razpisu.
Ministrstvo bo izpolnjevanje pogojev presojalo glede na stanje na dan podpisa Obrazca št. 3: Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev oziroma Obrazca št. 4: Izjava projektnega partnerja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev, razen pogoja pod zaporedno št. 5, ki se bo preverjal glede na stanje na dan poteka roka za oddajo vlog na javni razpis.
Ministrstvo bo za potrebe tega javnega razpisa pridobilo potrdila glede izpolnjevanja pogojev iz uradnih evidenc. Za hitrejšo obravnavo vloge lahko prijavitelj in vsak projektni partner, v primeru projektnega partnerstva, navedena potrdila iz uradnih evidenc priloži sam.
V primeru dvoma glede izpolnjevanja pogojev prijavitelja oziroma projektnega partnerja bo ministrstvo zahtevalo dodatna pojasnila ali dokazila.
7.2 Splošni pogoji za vse prijavljene projekte
Prijavljen projekt mora za uvrstitev v izbor za dodelitev sredstev izkazovati izpolnjevanje naslednjih pogojev:
1. Projekt prijavitelja je skladen s cilji na ravni PEKP 2021–2027 ter s cilji in rezultati na ravni prednostne naloge 7 in specifičnega cilja ESO4.12, kot je navedeno v poglavju 4 tega javnega razpisa.
2. Projekt prijavitelja prispeva k doseganju rezultatov in kazalnikov ESO4.12 specifičnega cilja prednostne naložbe, kot navedeno v poglavju 4 tega javnega razpisa.
3. Projekt je realno izvedljiv in upošteva aktivnosti ter časovni in finančni okvir, določen v poglavjih 10, 11 in 12 tega javnega razpisa.
4. Projekt prijavitelja vključuje ustrezno ciljno skupino, kot je določena v poglavju 5 tega javnega razpisa.
5. Projekt prijavitelja je skladen s horizontalnimi načeli iz 9. člena Uredbe 2021/1060/EU – skladnost z načeli spoštovanja temeljnih pravic, spodbujanja enakosti moških in žensk, preprečevanja diskriminacije in spodbujanja trajnostnega razvoja ob upoštevanju načela, da se ne škoduje bistveno.
7.3 Specifični pogoji za vse prijavljene projekte
Prijavljeni projekt mora za uvrstitev v izbor za dodelitev sredstev izkazovati izpolnjevanje naslednjih pogojev:
1. Prijavitelj oziroma projektno partnerstvo mora za vzpostavitev in delovanje VNRC+ zagotavljati ustrezne prostore, ki predstavljajo lokacijo VNRC+ na območjih, kot jih določata Preglednica št. 1 in št. 2 v poglavju 3 tega javnega razpisa. Prostori posameznega VNRC+ se štejejo kot ustrezni, če je njihova uporabna kvadratura najmanj 20 m2, če omogočajo (so)uporabo toaletnih prostorov ter imajo na voljo vsaj 1 (en) računalnik z internetno povezavo. Prostori morajo biti urejeni in čisti ter imeti zagotovljeno dnevno svetlobo, zračenje in temperaturo v skladu s predpisi, ki urejajo varstvo pri delu, prav tako morajo biti dostopni gibalno oviranim osebam.
2. Prostori, v katerih se bo izvajal prijavljeni projekt, morajo biti uporabnikom na voljo celotno obdobje sofinanciranja, najmanj 5x na teden, v skupnem seštevku vsaj 40 ur tedensko v času med 8. in 21. uro. Izjemoma se lahko to zmanjša oziroma prilagodi, in sicer v primeru praznikov, višje sile ali drugih nepredvidljivih situacij.
3. Prijavitelj oziroma projektno partnerstvo mora zagotavljati kadrovsko zmogljivost za izvedbo projekta, zato mora na projektu za vsak posamezni VNRC+ kot vodjo določiti romskega svetovalca, ki ima zaključeno najmanj 6/1. stopnjo izobrazbe (višja strokovna izobrazba, višješolska izobrazba (prejšnja), skladno z Uredbo o uvedbi in uporabi klasifikacijskega sistema izobraževanja in usposabljanja (Uradni list RS, št. 46/06 in 8/17) in vsaj 2 (dve) leti izkušenj z delom z ranljivimi skupinami.
4. Prijavljeni projekt predvideva vzpostavitev in delovanje VNRC+ na način, kot je to določeno v poglavju 3 tega javnega razpisa. Pri tem upošteva vzpostavitev in delovanje ustreznega števila VNRC+ glede na območje teritorialne pristojnosti CSD, za katerega prijavlja projekt, in sicer enega VNRC+ na območju pod teritorialno pristojnostjo CSD Ljubljana oziroma CSD Posavje, dveh VNRC+ na območju pod teritorialno pristojnostjo CSD Pomurje oziroma CSD Osrednja Slovenija – Zahod ter štirih VNRC+ na območju pod teritorialno pristojnostjo CSD Dolenjska in Bela krajina. Prav tako prijavljeni projekt, ki predvideva vzpostavitev in delovanje dveh ali štirih VNRC+, upošteva, da ima vsak posamezni VNRC+ v okviru tega projekta lokacijo v drugi občini.
5. Prijavljeni projekt mora vsebovati vsaj obvezne vsebine in aktivnosti s področij socialnega vključevanja, vključevanja v izobraževalne procese in na trg dela, celovite podpore družini, promocije zdravja in zdravega življenjskega sloga, kakovostnega preživljanja prostega časa in pridobivanja praktičnih veščin, razvoja kulturnih kompetenc in promocije romske kulture, družbene integracije in sodelovanja z lokalno skupnostjo, kot je to predvideno v poglavju 6 tega javnega razpisa.
6. Prijavitelj oziroma projektno partnerstvo mora zagotoviti brezplačno izvajanje vseh vsebin in aktivnosti za pripadnike romske skupnosti, ki se bodo izvajale v okviru prijavljenega projekta.
7. Prijavitelj oziroma projektno partnerstvo mora voditi evidenco in dokumentacijo o delu s pripadniki ciljne skupine. Vso to dokumentacijo morajo hraniti skladno s predpisi o hrambi in varovanju osebnih podatkov.
8. Prijavitelj oziroma projektno partnerstvo bo zagotovilo delovanje posameznega vzpostavljenega VNRC+ ves čas trajanja projekta.
9. Prijavitelj oziroma projektno partnerstvo se zavezuje, da bo tekom trajanja projekta sodeloval pri morebitnih evalvacijah vsebin in aktivnosti projekta ter njihovih učinkov pri doseganju ciljev javnega razpisa.
10. Prijavitelj in, v primeru projektnega partnerstva, vsak projektni partner, imajo za prijavljeni projekt urejen pritožbeni postopek znotraj organizacije. Ob prijavi na javni razpis mora biti slednji opisan v Obrazcu št. 1: Prijavnica, v primeru izbora prijavitelja na javnem razpisu pa morajo prijavitelj in, v primeru projektnega partnerstva, vsak projektni partner, pritožbeni postopek urediti tudi z internim aktom in kopijo slednjega v roku 15 dni od podpisa pogodbe o sofinanciranju posredovati ministrstvu.
V kolikor bo strokovna komisija ugotovila, da vloga ni skladna z vsemi naštetimi pogoji v poglavjih 7.1, 7.2 in 7.3, bo vloga zavrnjena.
Sodelovanje z lokalno skupnostjo in drugimi deležniki
Z namenom učinkovitega odzivanja na potrebe ciljne skupine je v okviru projekta pričakovano redno in aktivno sodelovanje z območnimi CSD oziroma zaposlenimi strokovnimi delavci na CSD, ki delajo z romsko manjšino. Sodelovanje s CSD prijavitelj vsebinsko opredeli v Obrazcu št. 1 – Prijavnica. V primeru, da v imenu prijavitelja oziroma projektnega partnerja nastopa CSD, se kot način sodelovanja lahko navede tudi sodelovanje med posameznimi strokovnimi delavci na CSD.
Prav tako je pričakovano sodelovanje z občinami, kar prijavitelj vsebinsko opredeli v Obrazcu št. 1 – Prijavnica in Prilogi št. 6: Dogovor o sodelovanju.
Pričakovano je tudi, da se v okviru VNRC+ omogoči izvajanje vsebine, ki jih za pripadnike romske skupnosti načrtujejo resorna ministrstva, in sicer poleg Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti – MDDSZ tudi Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje – MVI, Ministrstvo za kulturo – MK, Ministrstvo za notranje zadeve – MNZ ter Ministrstvo za zdravje – MZ. To prijavitelj vsebinsko opredeli v Obrazcu št. 1 – Prijavnica.
Pričakovano je tudi sodelovanje z drugimi lokalnimi/regionalnimi deležniki, kot so romske organizacije, izvajalci socialnovarstvenih programov, vzgojno-izobraževalni zavodi, pravni subjekti s področja kulture, podjetja, društva, združenja in drugi deležniki, ki niso upravičeni do izplačil iz sredstev projekta, lahko pa s svojo dejavnostjo, v lokalnem ali širšem okolju pripomorejo k uspešnejši izvedbi projekta. Tovrstno sodelovanje prijavitelj opredeli v Obrazcu št. 1 – Prijavnica in Prilogi št. 6: Dogovor o sodelovanju.
Prijavitelj lahko sodeluje z več organizacijami. Sodelovanje prijavitelja z občinami, resornimi ministrstvi in drugimi lokalnimi/regionalnimi deležniki, ki niso del projektnega partnerstva, bo upoštevano pri ocenjevanju projektov na podlagi meril.
Merila za izbor projektov
Strokovna komisija bo pravočasno prispele in formalno popolne vloge, ki bodo izpolnjevale vse pogoje za kandidiranje na javnem razpisu, ocenila po merilih za ocenjevanje vlog, kot so navedena v nadaljevanju.
Člani strokovne komisije bodo pri podeljevanju točk upoštevali naslednjo ocenjevalno lestvico:
Št. točk
Ocena
2
povsem ustrezno 
1
delno ustrezno 
0
neustrezno/nesprejemljivo 
Največje skupno možno število doseženih točk je 28. V izbor za sofinanciranje se bodo uvrstili projekti, ki bodo dosegli minimalni kakovostni kriterij, tj. bodo na osnovi ocenjevanja zbrali najmanj 15 točk.
Točke so porazdeljene za posamezno merilo na naslednji način:
MERILO
Maksimalno št. točk
1. USTREZNOST PROJEKTA
Možnih največ 10 točk
1.1 Utemeljitev projekta
2 točki
1.2 Usklajenost projekta z namenom in cilji javnega razpisa
2 točki
1.3 Opredelitev prepoznanih potreb oseb iz ciljne skupine in njihovo vključevanje v aktivnosti VNRC+
2 točki
1.4 Ustreznost in usklajenost projektnih aktivnosti
2 točki
1.5 Ustreznost metod dela
2 točki
2. IZVEDLJIVOST PROJEKTA 
Možnih največ 6 točk
2.1 Realna izvedljivost in smiselno načrtovanje aktivnosti VNRC+ 
2 točki
2.2 Opredelitev tveganj za izvedbo projekta in ukrepov za njihovo odpravo
2 točki
2.3 Načrt vodenja in upravljanja projekta
2 točki
3. USPOSOBLJENOST ZA IZVEDBO PROJEKTA
Možni največ 2 točki
3.1 Reference in izkušnje prijavitelja/projektnega partnerstva s projektnim delom, vezanim na ciljno skupino 
2 točki
4. ZAGOTAVLJANJE TRAJNOSTI
Možne največ 4 točke
4.1 Vizija in načrt dolgoročnega razvoja VNRC+
2 točki
4.2 Pričakovani dolgoročni vplivi izvedbe projekta
2 točki
5. SODELOVANJE Z LOKALNO SKUPNOSTJO IN DRUGIMI DELEŽNIKI
Možnih največ 6 točk
5.1 Sodelovanje z občinami 
2 točki
5.2 Sodelovanje z drugimi lokalnimi/regionalnimi deležniki 
2 točki
5.3 Povezovanje izvedbe projekta s programi oziroma projekti, ki jih za opolnomočenje Romov načrtujejo ali izvajajo resorna ministrstva
2 točki
SKUPNO ŠTEVILO TOČK 
28
Projekt, ki bo pri katerem koli podmerilu pri merilu ustreznost projekta (merilo 1) in/ali podmerilu realna izvedljivost in smiselno načrtovanje aktivnosti VNRC+ (podmerilo 2.1) dosegel 0 točk, bo zavrnjen.
Podrobnejša razčlenitev meril in načina ocenjevanja je v razpisni dokumentaciji, poglavje 4: Merila za ocenjevanje projektov.
10 Trajanje oziroma časovna omejitev projektov: aktivnosti projekta, ki bodo sofinancirane iz sredstev ESS+ in proračuna RS, se morajo začeti izvajati po izdaji sklepa o izboru, in sicer od datuma, ki ga bo določilo ministrstvo kot začetek izvajanja projektov enotno za vse izbrane prijavitelje, zaključiti pa se morajo najkasneje 30. 9. 2029.
11 Obdobje upravičenosti stroškov in javnih izdatkov
Obdobje, za katerega so namenjena razpisana sredstva, so proračunska leta 2025, 2026, 2027, 2028 in 2029. Obdobje upravičenosti javnih izplačil iz proračuna Republike Slovenije je od datuma podpisa pogodbe o sofinanciranju do najkasneje 31. 12. 2029.
Po tem javnem razpisu so do sofinanciranja upravičeni stroški, ki bodo pri prijavitelju oziroma projektnem partnerju nastali od datuma, ki ga bo ministrstvo določilo enotno za vse izbrane prijavitelje, do konca izvajanja sofinanciranih aktivnosti projekta, to je najkasneje do 30. 9. 2029, in jih bo prijavitelj oziroma projektni partner plačal najkasneje do 31. 10. 2029.
Ministrstvo lahko dopusti možnost podaljšanja navedenih obdobij v primeru spremenjenih okoliščin, ki vplivajo na izvajanje projektov. Spremenjene okoliščine in višjo silo, zaradi katerih se projekt lahko spremeni, podrobneje urejajo Navodila organa upravljanja za načrtovanje, odločanje o podpori, spremljanje in poročanje o izvajanju evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021–2027 (v nadaljevanju: Navodila OU), dostopna na spletni strani https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/.
Izbrani prijavitelj, ki zahteva spremembo projekta/pogodbe o sofinanciranju, se ne more sklicevati na spremenjene okoliščine ali višjo silo, ki so nastale po izteku roka, določenega za izpolnitev njegove obveznosti.
Določila glede upravičenosti dodatnih stroškov projekta zaradi spremenjenih okoliščin ali višje sile in glede podaljšanja terminskega načrta izvajanja projekta so določena v prej navedenih Navodilih OU.
12 Financiranje
12.1 Način financiranja
Projekti bodo sofinancirani iz javnih sredstev v višini 100 % realiziranih skupnih upravičenih stroškov projekta. Sredstva ESS+ predstavljajo največ 85 % skupnih upravičenih stroškov projektov v KRVS in največ 40 % skupnih upravičenih stroškov projektov v KRZS. Namenska sredstva slovenske udeležbe predstavljajo največ 15 % skupnih upravičenih stroškov projektov v KRVS in največ 60 % skupnih upravičenih stroškov projektov v KRZS.
V skladu s pravili evropske kohezijske politike in nacionalne zakonodaje s področja javnih financ se financiranje projektov izvaja po principu povračil za nastale in plačane stroške (izdatke). Podlaga za izplačilo sredstev iz proračuna RS je zahtevek za izplačilo, ki ga izbrani prijavitelj pripravi v skladu z Navodili posredniškega telesa MDDSZ upravičencem o izvajanju operacij in upravičenih stroških v okviru Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji (v nadaljevanju: Navodila ministrstva), ki so dostopna na naslednji spletni strani: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-delo-druzino-socialne-zadeve-in-enake-moznosti/o-ministrstvu/urad-za-izvajanje-kohezijske-politike/.
Skladno s 33. členom Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2025 in 2026 (Uradni list RS, št. 104/24) lahko izbrani prijavitelj, če izpolnjuje zakonsko določene pogoje, ministrstvo zaprosi za predplačilo. Do predplačila so, ob izpolnitvi zakonskih pogojev, lahko upravičeni tudi projektni partnerji. Pogoji za upravičenost do izplačila predplačila so natančneje opredeljeni v veljavnem zakonu, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije in Navodilih ministrstva.
12.2 Skupna višina razpoložljivih sredstev javnega razpisa
Skupna razpoložljiva višina nepovratnih namenskih sredstev javnega razpisa za leta 2025, 2026, 2027, 2028 in 2029 znaša 5.500.000,00 EUR. Od navedenih sredstev je 4.950.000,00 EUR namenjenih za sofinanciranje projektov v KRVS in 550.000,00 EUR za sofinanciranje projekta v KRZS. Sredstva med kohezijskima regijama niso prenosljiva. Razpisana sredstva se zagotavlja v okviru proračuna Republike Slovenije – namenskih sredstev kohezijske politike.
12.3 Omejitev višine zaprošenih sredstev za projekt
Ministrstvo bo posamezni projekt financiralo glede na število vzpostavljenih VNRC+, kot so le-ti določeni v Preglednici št. 1 in 2 v poglavju 3 tega javnega razpisa, in sicer:
– v višini do največ 550.000,00 EUR za celotno obdobje sofinanciranja za projekt, pri katerem je predvidena vzpostavitev in delovanje enega VNRC+ (za projekta na območju pod teritorialno pristojnostjo CSD Ljubljana in CSD Posavje),
– v višini do največ 1.100.000,00 EUR za celotno obdobje sofinanciranja za projekt, pri katerem je predvidena vzpostavitev in delovanje dveh VNRC+ (za projekta na območju pod teritorialno pristojnostjo CSD Pomurje in CSD Osrednja Slovenija – Zahod),
– v višini do največ 2.200.000,00 EUR za celotno obdobje sofinanciranja za projekt, pri katerem je predvidena vzpostavitev in delovanje štirih VNRC+ (za projekt na območju pod teritorialno pristojnostjo CSD Dolenjska in Bela krajina).
Prijavitelj lahko zaprosi za 100 % sofinanciranje skupnih upravičenih stroškov projekta. Druge morebitne upravičene in neupravičene stroške, povezane z izvajanjem projekta, krije izbrani prijavitelj sam.
12.4 Državna pomoč ali pomoč po pravilu »de minimis«
Na podlagi mnenja Ministrstva za finance št.: 440-1/2017/2 z dne 17. 1. 2017, sredstva za sofinanciranje projektov ne predstavljajo državne pomoči oziroma pomoči po pravilu »de minimis«.
13 Upravičenost stroškov
13.1 Upravičeni stroški
Stroški in izdatki projektov v okviru tega javnega razpisa so upravičeni do povračila v skladu s pravnimi podlagami, če:
– so neposredno povezani z izvajanjem prijavljenega projekta, potrebni za njegovo izvajanje in v skladu s cilji prijavljenega projekta,
– so dejansko nastali za dela, ki so bila opravljena, za blago, ki je bilo dobavljeno, oziroma za storitve, ki so bile izvedene v okviru prijavljenega projekta,
– so pripoznani v skladu s skrbnostjo dobrega gospodarja,
– so nastali in plačani v obdobju upravičenosti posameznega prijavljenega projekta,
– temeljijo na verodostojnih knjigovodskih in drugih listinah,
– so v skladu z veljavnimi pravili EU in nacionalnimi predpisi.
13.2 Upravičene vrste stroškov
Ministrstvo bo izbranim prijaviteljem dodelilo sredstva za neposredne stroške osebja in sredstva za stroške pavšalnega financiranja v višini 40 %.
13.2.1 Stroški osebja na projektu
Neposredni stroški osebja so v okviru tega javnega razpisa stroški plač zaposlenih na projektu, ki izhajajo iz pogodbe o zaposlitvi, ter stroški dela po podjemni in avtorski pogodbi.
V primeru, da so dejanski neposredni upravičeni stroški nižji od odobrenih, je prijavitelj upravičen do izplačila sredstev v višini dejansko porabljenih neposrednih stroškov.
13.2.1.1 Stroški plač
Med stroške plač sodijo stroški dela in druga povračila stroškov v zvezi z delom romskega svetovalca in pomočnika romskega svetovalca ter morebitnega podpornega osebja, ki na projektu opravlja spremljevalne naloge, kot so administrativno vodenje projekta, računovodstvo, priprava zahtevkov za izplačilo itd.
Zaposlitev romskega svetovalca (za posamezno lokacijo vzpostavljenega VNRC+) bo sofinancirana za celotno obdobje izvajanja projekta in za polni delovni čas. Dokazilo o zaposlitvi se posreduje ob prvem zahtevku za izplačilo, na katerem se uveljavlja strošek novo zaposlene osebe.
Na posamezni lokaciji VNRC+ bosta poleg romskega svetovalca v okviru projekta sofinancirani zaposlitvi za polni delovni čas vsaj še dveh pomočnikov romskega svetovalca ali temu ustrezno več v primeru zaposlitve za skrajšani delovni čas. Pomočnik romskega svetovalca mora imeti najmanj 6 (šest) mesecev izkušenj z delom s pripadniki romske skupnosti ali z drugimi ranljivimi skupinami. Dokazilo o zaposlitvi in izpolnjevanju te zahteve izbrani prijavitelj predloži ob posredovanju prvega zahtevka za izplačilo, na katerem uveljavlja strošek novo zaposlene osebe.
13.2.1.2 Stroški storitev zunanjih izvajalcev – stroški osebja
Stroški storitev zunanjih izvajalcev so v okviru tega javnega razpisa namenjeni kritju stroškov osebja na projektu.
V okviru tega javnega razpisa bodo kot neposredni stroški sofinancirani tudi stroški zunanjih storitev za morebitno podporno osebje, ki bo delo na projektu opravljalo na podlagi podjemne ali avtorske pogodbe, če izvaja naloge, ki ne zahtevajo sklenitve pogodbe o zaposlitvi (njihovo delo ne vsebuje elementov delovnega razmerja).
Neposredni stroški dela romskega svetovalca in pomočnika romskega svetovalca bodo sofinancirani v okviru stroškov plač na podlagi pogodbe o zaposlitvi le izjemoma in ob predhodnem soglasju ministrstva tudi na podlagi avtorske oziroma podjemne pogodbe. Ministrstvo bo k delu romskega svetovalca oziroma pomočnika romskega svetovalca na podlagi avtorske oziroma podjemne pogodbe podalo soglasje le za časovno omejeno obdobje in ob utemeljenih razlogih, zaradi katerih ni mogoča takojšnja sklenitev pogodbe o zaposlitvi (npr. ob odpovedi delovnega razmerja predhodno zaposlenega, pri tem pa postopek zaposlitve novega še ni končan).
Sklepanje podjemnih in avtorskih pogodb s svojimi zaposlenimi ter z osebami, ki pri izbranem prijavitelju delujejo kot zakoniti zastopniki ali člani organov upravljanja ali nadzora, je neupravičen strošek. To pravilo velja tudi v primeru projektnega partnerstva, ko projektni partnerji sklepajo podjemne ali avtorske pogodbe z zaposlenimi, zakonitimi zastopniki, člani organov upravljanja ali nadzora pri svojih projektnih partnerjih.
13.2.2. Preostali upravičeni stroški operacije po pavšalni stopnji 40 %
Stroški financiranja po pavšalni stopnji so stroški, ki nastanejo oziroma so povezani z neposrednimi aktivnostmi sofinanciranega projekta, in sicer v višini 40 % skupnih upravičenih neposrednih stroškov dela osebja na projektu. Način določitve pavšalnega financiranja je skladen s 56. členom Uredbe 2021/1060/EU.
Stroški pavšalnega financiranja v okviru tega javnega razpisa med drugim zajemajo naslednje kategorije stroškov:
– stroški storitev zunanjih izvajalcev, pri čemer se v okviru predmetnega javnega razpisa v okviru pavšala ne uveljavljajo stroški dela romskega svetovalca, pomočnikov romskega svetovalca in podpornega osebja, ki delo na projektu opravljajo na podlagi podjemne ali avtorske pogodbe (le-ti se, kot pojasnjeno v poglavju 13.2.1.2, uveljavljajo v okviru stroškov storitev zunanjih izvajalcev), pač pa zgolj npr. stroški zunanjih strokovnjakov, ki izvajajo različne delavnice za udeležence itd.;
– stroški informiranja in komuniciranja;
– stroški za službena potovanja (za zaposlene osebe na projektu, ki nastanejo v povezavi s projektom);
– stroški investicij v neopredmetena sredstva;
– stroški opreme in drugih opredmetenih osnovnih sredstev (npr. računalnikov, prenosnikov, tiskalnikov, tablic, mobilni telefoni ipd.);
– stroški uporabe osnovnih sredstev;
– posredni stroški;
– davek na dodano vrednost (DDV);
– stroški prostovoljskega dela;
– stroški usposabljanja zaposlenih na projektu;
– stroški supervizije;
– drugi nujno potrebni stroški za izvedbo projekta.
13.3 Dokazila za izkazovanje stroškov in izdatkov
Podrobneje so vrste stroškov in dokazila za izkazovanje stroškov in izdatkov določena v Navodilih organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021–2027 (v nadaljevanju: Navodila OU o upravičenih stroških), dostopna na: https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/ in v Navodilih ministrstva.
14 Postopek izbora prijaviteljev
14.1 Rok in način oddaje vloge
Rok za oddajo vloge je najkasneje do 4. 4. 2025.
Posamezni prijavitelj ali posamezno projektno partnerstvo lahko v okviru posameznega območja, ki spada pod teritorialno pristojnost posameznega CSD (kot ga opredeljujeta Preglednici št. 1 in 2 v poglavju 3 tega javnega razpisa) predloži največ eno (1) vlogo za sofinanciranje vzpostavitve VNRC+.
Vloga mora biti oddana v papirnati/tiskani obliki na prijavnih obrazcih, ki so del razpisne dokumentacije, in mora vsebovati vse zahtevane obvezne priloge in podatke, določene v javnem razpisu in razpisni dokumentaciji. Poleg tega je potrebno Obrazec št. 1: Prijavnica in Obrazec št. 2: Finančni načrt priložiti tudi na elektronskem nosilcu podatkov, in sicer 1-krat v formatu, ki ne omogoča spreminjanja (v PDF obliki) in 1-krat v formatu, ki omogoča spreminjanje (v Wordovi oziroma Excelovi obliki). Tiskana verzija se mora ujemati z elektronsko. V primeru razlik velja tiskana verzija.
Kot pravočasne se bodo upoštevale vloge, poslane po pošti s priporočeno poštno pošiljko, ki bodo označene s poštnim žigom do vključno 4. 4. 2025, in vloge, poslane po pošti z navadno poštno pošiljko, ki bodo v vložišče ministrstva prispele do 4. 4. 2025. V primeru oddaje vloge pri drugem izvajalcu poštnih storitev obvezno prilogo predstavlja »kopija enaka originalu« računa izvajalca te poštne storitve, na katerem je natisnjen in jasno razviden čas (datum, ura in minuta) oddaje vloge (priporočene pošiljke). Osebno oddane vloge se bodo kot pravočasne upoštevale le, če bodo oddane v vložišču Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Štukljeva cesta 44, 1000 Ljubljana, do 4. 4. 2025 do 14.30.
Vloge na javni razpis morajo, ne glede na način oddaje, prispeti na naslov Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Štukljeva cesta 44, 1000 Ljubljana.
Za prepozno oddano vlogo se šteje vloga, ki ministrstvu ni bila predložena do zgoraj navedenih rokov. Prepozne oziroma na napačen naslov prispele vloge se ne bodo obravnavale in bodo s sklepom predstojnika ministrstva zavržene ter vrnjene pošiljatelju.
Vlogo je potrebno poslati ali oddati v zaprti ovojnici, ki mora biti označena s polnim nazivom in naslovom prijavitelja ter vidno oznako: »Ne odpiraj – Vloga na JR za sofinanciranje mreže večnamenskih romskih centrov+«. Za označevanje vloge na ovojnici se lahko uporabi obrazec za označbo vloge (Priloga št. 2: Označba vloge). Če ne bo uporabljen obrazec za označbo vloge, mora ovojnica vključevati vse elemente, ki so navedeni na obrazcu za označbo vloge. Vloge, ki bodo nepravilno in nepopolno izpolnjene ter označene, ne bodo obravnavane in bodo vrnjene pošiljatelju.
Oddaja vloge pomeni, da se prijavitelj in vsak projektni partner strinja s pogoji razpisa in z merili za ocenjevanje, ki so navedeni v poglavjih 7 in 9 tega javnega razpisa.
14.2 Odpiranje vlog
Skladno z določbo devetega odstavka 79.č člena ZSV bo ministrstvo predloge projektov izbralo po postopku, kot ga določa veljavni Zakon o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP in 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23) oziroma Uredba o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11). Postopek javnega razpisa za dodelitev sredstev bo vodila strokovna komisija, imenovana s strani predstojnika ministrstva.
Odpiranje vlog bo potekalo dne 10. 4. 2025 ob 10. uri v prostorih Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Štukljeva cesta 44, 1000 Ljubljana, in bo javno. V primeru prevelikega števila prejetih vlog ali če se bodo obravnavali podatki, ki so po Zakonu o poslovni skrivnosti (Uradni list RS, št. 22/19) označeni kot zaupni, lahko strokovna komisija odloči, da odpiranje vlog ne bo javno. O tej odločitvi se prijavitelje obvesti en delovni dan pred predvidenim datumom javnega odpiranja z obvestilom na spletni strani ministrstva https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-delo-druzino-socialne-zadeve-in-enake-moznosti/.
Odpirale se bodo samo v roku dostavljene, pravilno izpolnjene in označene zaprte ovojnice, in sicer po vrstnem redu njihovega prispetja.
O odpiranju vlog bo strokovna komisija sproti vodila zapisnik.
14.3 Preverjanje formalne popolnosti vlog
Strokovna komisija bo v roku 8 (osmih) dni od odpiranja vlog preverila formalno popolnost predloženih vlog.
Za formalno nepopolno se šteje vloga, ki ne vsebuje vseh prijavnih obrazcev, obveznih prilog in podatkov, zahtevanih v besedilu javnega razpisa in razpisni dokumentaciji ali vsebuje tehnično spremenjene prijavne obrazce in obvezne priloge in ki na elektronskem nosilcu ne vsebuje Obrazca št. 1: Prijavnica in Obrazca št. 2: Finančni načrt.
V primeru formalno nepopolnih vlog bo strokovna komisija v roku 8 (osmih) dni od zaključka odpiranja prijavitelje pozvala, da vloge dopolnijo. Če bo strokovna komisija po pregledu formalno nepopolne vloge presodila, da bi bila vsakršna dopolnitev vloge v nasprotju z dopustno dopolnitvijo vloge (spodaj je navedeno, česa prijavitelj v dopolnitvi vloge ne sme spreminjati), bo takšna vloga zavržena. Strokovna komisija lahko od prijavitelja zahteva dopolnitev njegove vloge le v primeru, če določenega dejstva ne more sama preveriti. Poziv za dopolnitev bo posredovan po navadni pošti na naslov prijavitelja in hkrati po elektronski pošti na elektronski naslov prijavitelja, naveden v prijavnem obrazcu. Prijavitelji morajo biti v tem času dostopni za dvig pošte.
Prijavitelj v dopolnitvi vloge ne sme spreminjati:
– višine zaprošenih sredstev,
– dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta vloge,
– elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev prijaviteljeve vloge glede na preostale vloge, ki jih je ministrstvo prejelo v okviru tega javnega razpisa.
Prijavitelj sme le ob pisnem soglasju ministrstva popraviti očitne računske napake, pri čemer se višina zaprošenih sredstev ne sme spreminjati.
Dopolnitve mora prijavitelj posredovati ministrstvu po elektronski pošti in hkrati s priporočeno poštno pošiljko, ki bo vsebovala poštni žig do vključno osmega (8) dne od datuma, navedenega na dopisu/pozivu za dopolnitev, in sicer na naslov: Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Štukljeva cesta 44, 1000 Ljubljana, s pripisom: »Dopolnitev vloge na Javni razpis za sofinanciranje mreže večnamenskih romskih centrov+«.
Vloge, ki jih prijavitelji ne bodo dopolnili v roku in v skladu s pozivom za dopolnitev vlog, bodo zavržene s sklepom predstojnika ministrstva.
V nadaljnji postopek ocenjevanja se bodo uvrstile le vloge, ki bodo formalno popolne.
14.4 Strokovno ocenjevanje popolnih vlog
Strokovna komisija bo opravila pregled formalno popolnih vlog. Preverila bo izpolnjevanje pogojev za kandidiranje na javni razpis, določenih v poglavju 7, in ocenila vlogo na podlagi meril, opredeljenih v poglavju 9 tega javnega razpisa.
V postopku ocenjevanja bodo formalno popolne vloge najprej preverjene glede na pogoje za kandidiranje na javnem razpisu, določene v poglavju 7 tega javnega razpisa. V kolikor bo strokovna komisija ugotovila, da projekt in/ali prijavitelj/projektni partner ne izpolnjuje vseh pogojev, določenih v javnem razpisu, bo vloga zavrnjena in ne bo predmet ocenjevanja na podlagi meril za ocenjevanje.
Vse pravočasne in popolne vloge, ki izpolnjujejo vse pogoje za kandidiranje na javnem razpisu, bosta ločeno ocenila dva člana strokovne komisije. Končna ocena strokovne komisije bo oblikovana kot povprečje podeljenih ocen posameznih ocenjevalcev. Na osnovi rezultatov ocenjevanja bo strokovna komisija oblikovala predlog prejemnikov sredstev. Za sofinanciranje bo v okviru posameznega območja, ki spada pod teritorialno pristojnost posameznega CSD (kot ga opredeljujeta Preglednici št. 1 in 2 v poglavju 3 tega javnega razpisa), predlagan projekt, ki bo na osnovi ocenjevanja dosegel najvišje število točk, izračunano kot najvišje povprečje podeljenih ocen, in hkrati dosegel minimalni kakovostni kriterij 15 točk.
V primeru, da bo več prijaviteljev, ki bo prijavilo projekt za isto območje, ki spada pod teritorialno pristojnost posameznega CSD (kot ga opredeljujeta Preglednici št. 1 in 2 v poglavju 3 tega javnega razpisa), doseglo minimalni kakovostni kriterij in enako število točk, bo izbran tisti prijavitelj, ki bo zbral višje število točk pri merilu »Ustreznost projekta«. Če bo več prijaviteljev, ki bo prijavilo projekt za isto območje, ki spada pod teritorialno pristojnost posameznega CSD (kot ga opredeljujeta Preglednici št. 1 in 2 v poglavju 3 tega javnega razpisa) pri merilu »Ustreznost projekta« zbralo enako število točk, se bo upoštevalo število točk pri merilu »Izvedljivost projekta«. Če bo več prijaviteljev, ki bo prijavilo projekt za isto območje, ki spada pod teritorialno pristojnost posameznega CSD (kot ga opredeljujeta Preglednici št. 1 in 2 v poglavju 3 tega javnega razpisa) tudi pri tem merilu zbralo enako število točk, bo izmed njih izbran tisti prijavitelj, ki bo zbral višje število točk pri merilu »Usposobljenost za izvedbo projekta«. V primeru, da bo število točk še vedno enako, bodo vloge obravnavane po vrstnem redu prejema na ministrstvo.
Strokovna komisija lahko na podlagi pregleda prijav oceni, da posamezne predlagane aktivnosti projekta niso upravičene do sofinanciranja ter od prijavitelja zahteva prilagoditev načrta aktivnosti projekta ter finančnega načrta projekta. Strokovna komisija lahko prav tako zniža posamezne postavke v finančnem načrtu, za katere meni, da so ocenjene previsoko in zahteva prilagoditev finančnega načrta prijavitelja. V primeru, da se prijavitelj ne bo strinjal s predlagano spremembo aktivnosti projekta ter finančnega načrta projekta ali se ne bo odzval v roku in na način, ki bo določen v pozivu, se šteje, da odstopa od prijave.
Strokovna komisija lahko od prijaviteljev zahteva tudi dodatna pojasnila oziroma obrazložitve o projektu, aktivnostih in načrtovanih stroških ter njihovo prilagoditev. V primeru, da pojasnila ne bodo posredovana v roku in na način, ki bo določen v pozivu, bo strokovna komisija vlogo ocenila na podlagi obstoječih podatkov.
Poziv za posredovanje sprememb aktivnosti projekta in finančnega načrta projekta ter dodatnih pojasnil se bo prijaviteljem posredoval po elektronski pošti na elektronski naslov prijavitelja, naveden na prijavnem obrazcu.
14.5 Obveščanje o izbiri
O dodelitvi sredstev po tem javnem razpisu bo na predlog strokovne komisije s sklepom odločil predstojnik ministrstva oziroma oseba, ki je od njega pooblaščena za sprejetje odločitve o dodelitvi sredstev.
Ministrstvo bo prijavitelje o izidu razpisa obvestilo najkasneje v 60 dneh po zaključku odpiranja vlog. Rezultati razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletnih straneh ministrstva https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-delo-druzino-socialne-zadeve-in-enake-moznosti/.
Z izbranimi prijavitelji bodo na podlagi sklepa predstojnika ministrstva o izboru sklenjene pogodbe o sofinanciranju projektov. Ministrstvo bo z izbranimi prijavitelji sklenilo pogodbo o sofinanciranju za celotno obdobje trajanja projekta. V primeru, da se prijavitelj v roku 8 (osmih) dni od prejema poziva za podpis pogodbe o sofinanciranju projekta nanj ne odzove, se šteje, da je umaknil vlogo za pridobitev sredstev.
14.6 Pravno varstvo
Zoper odločitev ministrstva o vlogi za dodelitev sofinanciranja je dopusten upravni spor. Tožba se vloži pri Upravnem sodišču Republike Slovenije, Fajfarjeva 33, 1000 Ljubljana, v roku 30 dni od dneva vročitve sklepa, in sicer neposredno pisno na sodišču ali pa se mu pošlje po pošti. Šteje se, da je bila tožba vložena pri sodišču tisti dan, ko je bila priporočeno oddana na pošto. Tožba se vloži v toliko izvodih, kolikor je strank v postopku. Tožbi je potrebno priložiti sklep, ki se izpodbija, v izvirniku, prepisu ali kopiji.
Tožba ne ovira izvršitve sklepa o (ne)izboru, zoper katerega je vložena, oziroma ne zadrži podpisa pogodbe o sofinanciranju z izbranimi prijavitelji.
14.7 Pogoji za spremembo javnega razpisa
Pred potekom roka za oddajo prijav lahko ministrstvo spremeni razpisno dokumentacijo z izdajo sprememb oziroma dopolnitev. Vsaka taka sprememba oziroma dopolnitev bo sestavni del razpisne dokumentacije in bo objavljena tudi na spletnem naslovu: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-delo-druzino-socialne-zadeve-in-enake-moznosti/javne-objave/.
15 Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti
Varovanje osebnih podatkov bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja varovanje osebnih podatkov.
Prijavitelj se s predložitvijo vloge na javni razpis strinja, da se v primeru izbora vloge javno objavijo osnovni podatki o projektu, prejemniku sredstev ter odobrenih in izplačanih denarnih sredstvih, skladno z zakonom, ki ureja dostop do informacij javnega značaja, in zakonom, ki ureja varstvo osebnih podatkov.
Vsi podatki iz vlog, ki jih strokovna komisija odpre, so informacije javnega značaja, razen tistih, ki jih prijavitelji posebej označijo kot poslovno skrivnost. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Člani strokovne komisije, ki bodo sodelovali pri odpiranju in ocenjevanju vlog, bodo morali predhodno podpisati izjavo o zaupnosti.
Podatke, navedene v vlogi, ki niso poslovna skrivnost, lahko ministrstvo in drugi organi, ki so vključeni v spremljanje izvajanja, upravljanja, nadzora in revizije javnega razpisa, uporabijo za evidenco oziroma sezname in analize.
Izbrani prijavitelji, projektni partnerji in ostali udeleženci se zavezujejo k varovanju osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti, pridobljenih tekom izvajanja projekta, v skladu z veljavnim zakonom o varstvu osebnih podatkov ter določili druge veljavne področne zakonodaje.
15.1 Podatki o dejanskih lastnikih
Izbrani prijavitelj in projektni partner bo dolžan pred podpisom pogodbe o sofinanciranju zagotoviti podatke o dejanskih lastnikih, kot so opredeljeni v točki 6 člena 3 Direktive 2015/849/EU, in sicer imena in priimke, datume rojstva in identifikacijske številke za DDV ali davčne identifikacijske številke (v nadaljevanju: podatki o dejanskih lastnikih).
Izbrani prijavitelj in projektni partner, ki je skladno z zakonom, ki ureja preprečevanje pranja denarja in financiranje terorizma, zavezan k vpisu podatkov v Register dejanskih lastnikov (v nadaljevanju: Register), ki ga vodi AJPES, s podpisom izjave (Priloga št. 5: Podatki o dejanskih lastnikih) zagotavlja, da so v Registru vpisani podatki o njegovih dejanskih lastnikih.
Izbrani prijavitelj in projektni partner, ki skladno z zakonom, ki ureja preprečevanje pranja denarja in financiranje terorizma, ni zavezan k vpisu podatkov v Register, zahtevane podatke pred podpisom pogodbe posreduje z obrazcem (Priloga št. 5: Podatki o dejanskih lastnikih).
V kolikor izbrani prijavitelj in projektni partner pred podpisom pogodbe ne bo predložil izjave oziroma v celoti izpolnjene in podpisane Priloge št. 5, ministrstvo z izbranim prijaviteljem pogodbe o sofinanciranju ne bo sklenilo in izbrani prijavitelj ne bo upravičen do sredstev sofinanciranja.
Ministrstvo na podlagi 69. člena in Priloge XVII Uredbe 2021/1060/EU obdeluje osebne podatke o dejanskih lastnikih izbranega prijavitelja, projektnih partnerjev in izvajalcev, kadar gre za postopke javnega naročanja nad mejnimi vrednostmi za objavo v Uradnem listu EU, izključno za namen revizij in nadzora ter za zagotovitev primerljivih informacij o porabi sredstev v zvezi s projektom izbranega prijavitelja.
Izbrani prijavitelj mora projektne partnerje in izvajalce, kadar gre za postopke javnega naročanja nad mejnimi vrednostmi za objavo v Uradnem listu EU, seznaniti z obveznostjo zagotavljanja podatkov o njihovih dejanskih lastnikih, prav tako mora vse z njim povezane fizične osebe, ki bodo sodelovale pri izvajanju projekta in katerih osebni podatki se bodo obdelovali, obvestiti, da bo obdeloval njihove osebne podatke ter jih seznaniti s pravno podlago za obdelavo.
Izbrani prijavitelj bo prav tako moral tekom izvajanja projekta na poziv ministrstva posredovati točne, popolne in posodobljene podatke o dejanskih lastnikih.
16 Pristojnosti, odgovornosti in naloge izbranih prijaviteljev
Bistvene pristojnosti, odgovornosti in naloge prijaviteljev, izbranih na tem javnem razpisu, bodo naslednje:
– vodenje ločenih knjigovodskih evidenc za projekt oziroma ustrezne knjigovodske evidence ter zagotavljanje revizijske sledi in hrambe dokumentacije v skladu z določbo 82. člena Uredbe 2021/1060/EU in predpisi, ki urejajo hranjenje dokumentarnega gradiva. Prijavitelj, izbran na tem javnem razpisu, bo moral zagotavljati dostopnost do vseh dokumentov o izdatkih projekta še pet let od 31. decembra leta, v katerem je bilo opravljeno zadnje plačilo upravičencu. Prav tako je prijavitelj, izbran na tem javnem razpisu dolžan hraniti dokumentacijo za potrebe nadzora in spremljanja projekta v skladu z navodili ministrstva in navodili OU;
– izpolnjevanje zahteve glede preglednosti izvajanja in komuniciranja o projektu in uporabe emblema EU v skladu s 47. in 50. členom ter Prilogo IX Uredbe 2021/1060/EU, Navodili OU in Navodili ministrstva. Izbrani prijavitelj bo na zahtevo ministrstva oziroma OU poročal o njihovem izvajanju ter dopuščal javno objavo podatkov o projektu, kot sledi iz Priloge IX Uredbe 2021/1060/EU;
– omogočanje vsebinskega, tehničnega, administrativnega in finančnega nadzora nad izvajanjem projekta, tako, da je vsak čas možna izvedba nadzora projekta ter vpogled v dokumentacijo v vsaki točki projekta ob smiselnem upoštevanju 82. člena Uredbe 2021/1060/EU. Nadzor se izvaja s strani ministrstva, OU, organa za računovodenje, revizijskega organa, drugih nadzornih organov Republike Slovenije, vključenih v izvajanje, upravljanje, nadzor in revizijo projekta evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027, predstavnikov Evropske komisije, Evropskega računskega sodišča in Računskega sodišča RS ter s strani njihovih pooblaščencev (v nadaljevanju: nadzorni organi). Nadzor se izvaja z revizijskimi pregledi na podlagi 77. člena Uredbe 2021/1060/EU in internih pravil revizijskih organov, s katerimi je upravičenec seznanjen. Izbrani prijavitelj se zavezuje, da bo za potrebe nadzora, revizij projekta in spremljanja porabe sredstev ter doseganja zastavljenih ciljev nadzornim organom predložil vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov projekta, predložil vsa dokazila, ki bodo dokazovala izvajanje projekta in izpolnjevanje pogodbenih obveznosti, navajal vsa dejstva in dokaze, ki bi lahko vplivali na pravilnost ugotovitev v navedenih postopkih ter ministrstvu dostavljal zahtevana pojasnila v zvezi z projektom in med delovnim časom omogočal vpogled v dokumentacijo, ki dokazuje izvedbo aktivnosti v okviru projekta, oziroma dostop v objekte z namenom izvajanja pregledov, povezanih s projektom;
– omogočanje nadzora Socialni inšpekciji, ki skladno z 79.č členom ZSV opravlja nadzor nad izvajanjem projektov VNRC+ v skladu s strokovnimi načeli;
– zagotavljanje spodbujanja enakosti moških in žensk ter preprečevanje vsakršne diskriminacije na podlagi spola, rase, ali narodnosti, vere ali prepričanja, invalidnosti, starosti ali spolne usmerjenosti med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti projekta, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakosti in nediskriminacije. Izbrani prijavitelj bo moral cilje projekta uresničevati v skladu z načelom trajnostnega razvoja in ob spodbujanju cilja EK o ohranjanju, varovanju in izboljšanju kakovosti okolja, ob upoštevanju načela, da se ne škoduje bistveno, kot je opredeljeno z Uredbo (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. junija 2020 o vzpostavitvi okvira za spodbujanje trajnostnih naložb ter spremembi Uredbe (EU) 2019/2088 (UL L št. 198 z dne 22. 6. 2020, str. 13), vključno s Popravkom (UL L št. 2024/90104 z dne 15. 2. 2024);
– prepoved dvojnega uveljavljanja stroškov in izdatkov, ki so že bili povrnjeni iz katerega koli drugega javnega vira;
– izpolnjevanje zahteve glede spremljanja doseganja ciljev in kazalnikov projekta. Izbrani prijavitelj je za namen spremljanja in vrednotenja projekta skladno z 42. členom Uredbe 2021/1060/EU dolžan spremljati in ministrstvu zagotavljati podatke o doseganju ciljev in kazalnikov projekta;
– vodenje evidence in dokumentacije o delu z udeleženci. Vsa dokumentacija se mora hraniti skladno s predpisi o hrambi in varovanju osebnih podatkov;
– vzpostaviti in omogočiti polno delovanje posameznega VNRC+ v roku 3 mesecev po podpisu pogodbe o sofinanciranju;
– zagotavljati delovanje posameznega vzpostavljenega VNRC+ skozi celotno obdobje izvajanja projekta;
– predložiti dokazila o zaposlitvi romskega svetovalca in pomočnika romskega svetovalca, vključno z dokazili o izpolnjevanju zahtev iz javnega razpisa, za posamezne vzpostavljene lokacije VNRC+ ob prvem zahtevku za izplačilo;
– začetek izvajanja projekta na dan, ki ga po izdaji sklepa o izboru določi ministrstvo enotno za vse izbrane prijavitelje;
– zagotavljanje brezplačnega izvajanja vseh vsebin in aktivnosti za pripadnike romske skupnosti, ki se bodo izvajale v okviru prijavljenega projekta;
– najkasneje v roku 15 dni od podpisa pogodbe o sofinanciranju z ministrstvom posredoval kopijo internega akta, v katerem je urejen pritožbeni postopek, ki je na voljo udeležencem programa; v primeru projektnega partnerstva mora upravičenec ministrstvu poslati kopijo internega akta tudi za vse projektne partnerje;
– upoštevanje kodeksa etičnih načel v socialnem varstvu pri izvedbi projektnih aktivnosti.
Podrobneje so pristojnosti, odgovornosti in naloge prijaviteljev določene v pogodbi o sofinanciranju, ki je del razpisne dokumentacije tega javnega razpisa (Priloga št. 1: Vzorec pogodbe o sofinanciranju).
Prijavitelj mora s projektnimi partnerji skleniti partnerski sporazum, v okviru katerega morajo biti opredeljene pravice, obveznosti in odgovornosti projektnih partnerjev pri izvedbi prijavljenega projekta.
Prijavitelj mora partnerski sporazum, podpisan s strani vseh projektnih partnerjev, ministrstvu posredovati v roku 15 dni od podpisa pogodbe o sofinanciranju.
Vzorec partnerskega sporazuma predstavlja del razpisne dokumentacije tega javnega razpisa (Priloga št. 3: Vzorec partnerskega sporazuma).
V primeru predčasnega odstopa projektnega partnerja od partnerskega sporazuma lahko izbrani prijavitelj poda vlogo za vstop novega projektnega partnerja v projekt, ki mora izpolnjevati vse pogoje, ki so določeni v poglavju 7 tega javnega razpisa. Za dokazovanje izpolnjevanja razpisnih pogojev mora projektni partner podpisati Obrazec št. 4: Izjava projektnega partnerja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev, s katerim pod kazensko in materialno odgovornostjo potrdi izpolnjevanje in sprejemanje razpisnih pogojev za vstop v projektno partnerstvo. Ministrstvo bo izpolnjevanje pogojev presojalo glede na stanje na dan podpisa Obrazca št. 4. Ministrstvo bo za potrebe vstopa novega projektnega partnerja pridobilo potrdila glede izpolnjevanja pogojev iz uradnih evidenc. Nov projektni partner je dolžan izvesti vse predvidene aktivnosti projekta, za katere je bil zadolžen odstopljeni projektni partner.
17 Informiranje in komuniciranje z javnostjo
Izbrani prijavitelji morajo pri izvajanju projektov spoštovati zahteve EU glede zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti izvajanja in komuniciranja o projektu. Obveznosti izhajajo iz 47. in 50. člena ter Priloge IX Uredbe 2021/1060/EU, podrobneje pa so razložene v Navodilih OU na področju zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 (dostopna na: https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/).
Pri izvajanju projektov, sofinanciranih s sredstvi ESS+, je potrebno uporabljati obvezne elemente označevanja, tj. emblem EU z izjavo o (so)financiranju EU in logotip »I feel Slovenija« za prikaz prispevka Republike Slovenije. Hkrati je potrebno navesti, da se projekti sofinancirajo iz PEKP 2021-2027, cilja politike 4 »Bolj socialna in vključujoča Evropa za izvajanje evropskega stebra socialnih pravic«, prednostne naloge 7 »Dolgotrajna oskrba in zdravje ter socialna vključenost« in specifičnega cilja ESO4.12: »Spodbujanje socialnega vključevanja oseb, izpostavljenih tveganju revščine ali socialni izključenosti, vključno z najbolj ogroženimi osebami in otroki (ESS+)«.
Izbrani prijavitelji in, v primeru projektnega partnerstva, vsi projektni partnerji, morajo zagotoviti, da bodo vsi subjekti, vključeni v projekt, obveščeni o sofinanciranju iz ESS+.
18 Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja ali izvrševanja projektov prišlo do resnih napak, nepravilnosti ali kršitve obveznosti
Če se ugotovi, da prijavitelj ministrstva ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani oziroma, da je posredoval neažurne, neresnične, neveljavne, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev ministrstva o dodelitvi sredstev, bo ministrstvo odstopilo od pogodbe, izbrani prijavitelj (prejemnik sredstev) pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva, v roku 30 dni od prejema pisnega poziva ministrstva, skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi, obračunanimi od dneva nakazila na transakcijski račun prejemnika sredstev, do dneva nakazila v dobro proračuna Republike Slovenije.
V primeru odkritja nepravilnosti pri izvajanju projekta oziroma pogodbe ali v primeru nenamenske porabe sredstev po pogodbi bo ministrstvo:
– začasno zadržalo izplačila sredstev po pogodbi, dokler se nepravilnosti ali sum goljufije ne ovrže in/ali
– zahtevalo vračilo neupravičeno izplačanih sredstev, izbrani prijavitelj pa bo moral vrniti vsa prejeta sredstva ali sorazmerni del prejetih sredstev, v roku 30 dni od prejema pisnega poziva ministrstva, skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi, ki so obračunane od dneva nakazila na transakcijski račun izbranega prijavitelja do dneva nakazila v dobro proračuna Republike Slovenije in/ali
– izreklo finančne popravke oziroma znižalo višino sredstev glede na resnost kršitve in/ali
– odstopilo od pogodbe.
19 Razpisna dokumentacija
Razpisno dokumentacijo in informacije v zvezi z namenom javnega razpisa lahko zainteresirani prijavitelji v razpisnem roku pridobijo na spletni strani Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-delo-druzino-socialne-zadeve-in-enake-moznosti/.
Na navedeni spletni strani bodo objavljeni tudi:
– odgovori na zastavljena vprašanja v zvezi z razpisom;
– informacije v zvezi z izvedbo informativnega srečanja, ki ga bo za potencialne prijavitelje organiziralo ministrstvo in na katerem bo podrobneje predstavljen javni razpis;
– informacije o izvedbi delavnice za izbrane prijavitelje po izdaji sklepov o dodelitvi sredstev oziroma po podpisu pogodb o sofinanciranju (v okviru katere bodo izbrani prijavitelji seznanjeni z navodili in zahtevami za izvajanje in poročanje o sofinanciranih projektih).
Vprašanja za dodatne informacije v zvezi z javnim razpisom zainteresirani prijavitelji posredujejo na elektronski naslov gp.mddsz@gov.si s pripisom »Javni razpis za sofinanciranje mreže večnamenskih romskih centrov+ (informacije)«. Vprašanja je mogoče posredovati najkasneje do 28. 3. 2025, zadnji odgovori bodo objavljeni najkasneje do 1. 4. 2025.
V razpisni dokumentaciji se nahajajo prijavni obrazci in priloge, ki jih je potrebno v skladu z navodili na posameznem dokumentu izpolniti, kjer je zahtevano, pa tudi podpisati. Obrazci in priloge so sestavni del vloge prijavitelja in jih je potrebno priložiti k prijavi (razen tistih prilog, pri katerih je navedeno, da jih k vlogi ni potrebno priložiti) v skladu s seznamom v razpisni dokumentaciji.
Priloge, ki niso priložene razpisni dokumentaciji, pridobi oziroma pripravi prijavitelj sam in so prav tako obvezni sestavni del vloge na javni razpis.
Vsa zahtevana razpisna dokumentacija mora biti speta ali vložena v mapo z vidno označenimi prilogami, ki si sledijo po vrstnem redu v skladu s seznamom v razpisni dokumentaciji.
Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti