Uradni list

Številka 11
Uradni list RS, št. 11/2025 z dne 21. 2. 2025
Uradni list

Uradni list RS, št. 11/2025 z dne 21. 2. 2025

Kazalo

Št. 314-5/2024-8 Ob-1396/25, Stran 446
Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije, Bleiweisova 30, 1000 Ljubljana objavlja
javni razpis 
»Spodbujanje izvajanja raziskovalno-razvojnih programov (TRL 3-6)« (kratica javnega razpisa »JR RR PROGRAMI (TRL 3-6)«) 
na podlagi naslednjih dokumentov:
– Uredbe (EU, Euratom) 2024/2509 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 23. septembra 2024 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije (prenovitev) (UL L, 2024/2509, z dne 26. 9. 2024),
– Uredbe (EU) 2021/1058 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o Evropskem skladu za regionalni razvoj in Kohezijskem skladu (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 60, s spremembami),
– Uredbe (EU) 2021/1060 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o določitvi skupnih določb o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu plus, Kohezijskem skladu, Skladu za pravični prehod in Evropskem skladu za pomorstvo, ribištvo in akvakulturo ter finančnih pravil zanje in za Sklad za azil, migracije in vključevanje, Sklad za notranjo varnost in Instrument za finančno podporo za upravljanje meja in vizumsko politiko (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 159), zadnjič spremenjene z Uredbo (EU) 2024/795 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 29. februarja 2024 (UL L št. 795 z dne 29. 2. 2024) (v nadaljnjem besedilu: Uredba 2021/1060/EU),
– Uredbe (EU) 2022/2039 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 19. oktobra 2022 o spremembi Uredb (EU) 1303/2013 in (EU) 2021/1060 glede dodatne prožnosti za obravnavanje posledic vojaške agresije Ruske federacije FAST (prožna pomoč za ozemlja) – CARE (UL L št. 275 z dne 25. 10. 2022, str. 23),
– Uredbe Sveta (EU, Euratom) 2020/2093 z dne 17. decembra 2020 o določitvi večletnega finančnega okvira za obdobje 2021-2027 (UL L št. 433 I z dne 22. 12. 2020, str. 11, s spremembami),
– Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov) (UL L št. 119 z dne 4. 5. 2016, str. 1, s spremembami) (v nadaljnjem besedilu: Uredba (EU) 2016/679),
– Uredbe (EU, Euratom) 2020/2092 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 16. decembra 2020 o splošnem režimu pogojenosti za zaščito proračuna Unije (UL L št. 433 I z dne 22. 12. 2020, str. 1, s spremembami),
– Uredbe (EU) 2018/1725 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 23. oktobra 2018 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov v institucijah, organih, uradih in agencijah Unije in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Uredbe (ES) št. 45/2001 in Sklepa št. 1247/2002/ES (UL L št. 295 z dne 21. 11. 2018, str. 39, s spremembami) (v nadaljnjem besedilu: Uredba (EU) 2018/1725),
– Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L 187 z dne 26. 6. 2014, str. 1), zadnjič spremenjene z Uredbo Komisije (EU) 2023/1315 z dne 23. junija 2023 o spremembi Uredbe (EU) št. 651/2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe ter Uredbe (EU) 2022/2473 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za podjetja, ki se ukvarjajo s proizvodnjo, predelavo in trženjem ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, za združljive z notranjim trgom z uporabo členov 107 in 108 Pogodbe (UL L 167, z dne 30. 6. 2023, str. 1–90) (v nadaljnjem besedilu: Uredba GBER),
– Sporočila Komisije Okvir za državno pomoč za raziskave, razvoj in inovacije 2022/C 414/01 (UL C 414 z dne 28. 10. 2022, str. 1–38) (v nadaljnjem besedilu: Okvir RRI),
– Sklepa Sveta (EU, Euratom) 2020/2053 z dne 14. decembra 2020 o sistemu virov lastnih sredstev Evropske unije in razveljavitvi Sklepa 2014/335/EU, Euratom (UL L 424 z dne 15. 12. 2020),
– Uredbe o ratifikaciji Sklepa Sveta (EU, Euratom) 2020/2053 z dne 14. decembra 2020 o sistemu virov lastnih sredstev Evropske unije in razveljavitvi Sklepa 2014/335/EU, Euratom (Uradni list RS – Mednarodne pogodbe, št. 15/21),
– drugih delegiranih in izvedbenih aktov, ki jih Evropska komisija sprejme v skladu s členoma 113 in 114 Uredbe 2021/1060/EU, z vsemi spremembami,
– Partnerskega sporazuma med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje 2021–2027 (št. 2021SI6FFPA001, z dne 12. 9. 2022, s spremembami), dostopen na: https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/kljucni-dokumenti/programski-dokumenti-za-obdobje-2021-2027/,
– Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, št. CCI 2021SI16FFPR001, z dne 22. 11. 2024, različica 2.0 (v nadaljnjem besedilu: Program EKP), dostopen na: https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/kljucni-dokumenti/programski-dokumenti-za-obdobje-2021-2027/,
– Uredbe o izvajanju uredb (EU) in (Euratom) na področju izvajanja evropske kohezijske politike v obdobju 2021-2027 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 21/23) (v nadaljnjem besedilu: Uredba EKP),
– Listine Evropske unije o temeljnih pravicah (UL C št. 202 z dne 7. 6. 2016, str. 389),
– Zakona o ratifikaciji Konvencije o pravicah invalidov in Izbirnega protokola h Konvenciji o pravicah invalidov (MKPI) (Uradni list RS – Mednarodne pogodbe, št. 37/08),
– Zakona o državni upravi (Uradni list RS, št. 113/05 – uradno prečiščeno besedilo, 89/07 – odl. US, 126/07 – ZUP-E, 48/09, 8/10 – ZUP-G, 8/12 – ZVRS-F, 21/12, 47/13, 12/14, 90/14, 51/16, 36/21, 82/21, 189/21, 153/22 in 18/23),
– Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri) (v nadaljnjem besedilu: ZIntPK),
– Zakona o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (ZPPDFT-2) (Uradni list RS, št. 48/22 in 145/22),
– Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZDavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US, 7/18 in 141/22) (v nadaljnjem besedilu: ZDIJZ),
– Zakona o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2) (Uradni list RS, št. 163/22),
– Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23),
– Zakona o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 – uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13, 55/15, 15/17, 22/19 – ZPosS, 158/20 – ZIntPK-C, 18/21, 18/23 – ZDU-1O, 75/23 in 102/24) (v nadaljnjem besedilu: ZGD-1),
– Zakona o zadrugah (Uradni list RS, št. 97/09 – uradno prečiščeno besedilo in 121/21) (v nadaljnjem besedilu: ZZad),
– Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 8/96, 36/00 – ZPDZC in 127/06 – ZJZP),
– Zakona o visokem šolstvu (Uradni list RS, št. 32/12 – uradno prečiščeno besedilo, 40/12 – ZUJF, 57/12 – ZPCP-2D, 109/12, 85/14, 75/16, 61/17 – ZUPŠ, 65/17, 175/20 – ZIUOPDVE, 57/21 – odl. US, 54/22 – ZUPŠ-1, 100/22 – ZSZUN in 102/23),
– Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22, 106/23 in 88/24),
– Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2025 in 2026 (Uradni list RS, št. 104/24 – ZIPRS2526),
– Proračuna Republike Slovenije za leto 2025 (DP2025) (Uradni list RS, št. 123/23 in 104/24),
– Proračuna Republike Slovenije za leto 2026 (DP2026) (Uradni list RS, št. 104/24),
– Slovenske strategije trajnostne pametne specializacije, verzija 1.1, oktober 2023, dostopno na: https://evropskasredstva.si/app/uploads/2024/02/Strategija-S5_verzija_1_1.pdf (v nadaljnjem besedilu: S5),
– Resolucije o Znanstvenoraziskovalni in inovacijski strategiji Slovenije 2022–2030 (Uradni list RS, št. 49/22, v nadaljnjem besedilu: ReZrIS30 oziroma v primeru navedbe Znanstvenoraziskovalne in inovacijske strategije: ZRISS 2030),
– Uredbe o financiranju znanstvenoraziskovalne dejavnosti iz Proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 35/22, 144/22 in 79/23),
– Zakona o znanstvenoraziskovalni in inovacijski dejavnosti – ZZrID (Uradni list RS, št. 186/21, 40/23 in 102/24) (v nadaljnjem besedilu: ZZrID),
– Splošnega akta o postopkih sofinanciranja in ocenjevanja ter spremljanju izvajanja znanstvenoraziskovalne dejavnosti (Uradni list RS, št. 166/22 in 92/24) (v nadaljnjem besedilu: Splošni akt o postopkih sofinanciranja),
– Sklepa o ceni ekvivalenta polne zaposlitve za leto 2024 (št. 410-41/2024-2 z dne 10. 9. 2024),
– Meril za izbor operacij v okviru Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021-2027 v Sloveniji, Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj Republike Slovenije (februar 2024), dostopno na: https://evropskasredstva.si/app/uploads/2024/03/Merila-za-izbor-verzija-1.2-februar24-cistopis-19.2.24.pdf,
– Metodologije ocenjevanja prijav v postopkih za sofinanciranje znanstvenoraziskovalne dejavnosti (neuradno prečiščeno besedilo št. 9), z dne 16. 1. 2025, dostopno na: https://www.aris-rs.si/sl/akti/25/metod-skupna-jan25.asp,
– Programa sodelovalnih raziskovalno-razvojnih projektov in drugih projektov, ki so predmet državnih pomoči Ministrstva za visoko šolstvo, znanost in inovacije 2022-2030 (št. 440-4/2022/1 z dne 26. 9. 2022; verzija 2.0 z dne 20. 7. 2023) (v nadaljnjem besedilu: Program DP),
– Mnenja Ministrstva za finance o skladnosti sheme državne pomoči »Program sodelovalnih raziskovalno-razvojnih projektov in drugih projektov, ki so predmet državnih pomoči Ministrstva za visoko šolstvo, znanost in inovacije 2022-2030« (št. priglasitve: BE01-2399300-2023), št. 440-23/2022/34 z dne 11. 10. 2023,
– Odločitve o podpori Ministrstva za kohezijo in regionalni razvoj v vlogi organa upravljanja za evropsko kohezijsko politiko, št. V00216-1/MVZI/0 z dne 19. 2. 2025,
– Sporazuma o prenosu in načinu izvajanja nalog izvajalskega telesa v okviru evropske kohezijske politike 2021−2027, št. 303-167/2023-3360-77 in št. 314-8/2024-6 z dne 8. 11. 2024 in
– Pogodbe št. C3360-24-657000 o izvajanju javnega razpisa med posredniškim telesom in izvajalskim telesom Spodbujanje izvajanja raziskovalno-razvojnih programov (TRL 3-6), št. 303-52/2024-3360-6 in 314-5/2024-3 z dne 23. 12. 2024.
1. Ime oziroma naziv in sedež organa, ki zagotavlja sredstva
Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije, Masarykova cesta 16, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo) nastopa v vlogi posredniškega telesa in zagotavlja finančna sredstva za izvedbo javnega razpisa.
Javni razpis v vlogi izvajalskega telesa izvaja Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije, Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ARIS).
2. Namen, cilj in regije izvajanja javnega razpisa
Javni razpis »Spodbujanje izvajanja raziskovalno-razvojnih programov (TRL 3-6)« (v nadaljevanju: javni razpis) se sofinancira iz Evropskega sklada za regionalni razvoj (ESRR). Javni razpis se izvaja v okviru Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021-2027 (v nadaljnjem besedilu Program EKP 2021-2027), št. CCI 2021SI16FFPR001, z dne 22. 11. 2024, različica 2.0, cilja politike 1: Konkurenčnejša in pametnejša Evropa s spodbujanjem inovativne in pametne gospodarske preobrazbe ter regionalne povezljivosti na področju IKT; prednostne naloge 1: Inovacijska družba znanja; specifičnega cilja RSO1.1: Razvoj in izboljšanje raziskovalne in inovacijske zmogljivosti ter uvajanje naprednih tehnologij (ESRR).
2.1. Namen javnega razpisa
Namen javnega razpisa je:
– spodbujanje tehnoloških in uporabnih raziskav in razvoja (TRL 3-6) s poudarkom na krepitvi sodelovanja med akademsko sfero in podjetji (posebno pomembno je vključevanje mikro, malih in srednjih podjetij, v nadaljnjem besedilu: MSP) ter združitev znanja in kompetenc za razvoj novih produktov, storitev in procesov na trgu ter za uporabo novih tehnologij na prednostnih področjih S5;
– vzpostavitev pogojev skladno z ReZrIS30, ki bodo omogočali učinkovito povezovanje raziskovalnih zavodov, visokošolskih zavodov ter zasebnega sektorja za prenos in kroženje znanja;
– spodbujanje konzorcijskih partnerjev prek podprtih RR programov k vključevanju v globalne verige vrednosti in znanja ter s tem k internacionalizaciji slovenskega gospodarstva in raziskovalne sfere ter h krepitvi podpornega okolja za inovacijsko-razvoje procese.
V S5 so identificirana prednostna področja, kjer ima Slovenija dolgoročni potencial za uspešen prodor na globalne trge, za uspešnejšo in celovitejšo vključitev v globalne verige vrednosti. Na podlagi tega bo javni razpis podprl RR programe, ki se bodo umestili znotraj prednostnih področij S5 in bodo izkazovali koncentracijo znanja in kompetenc ter znanstveno in tehnološko odličnost na prednostnih področjih S5.
Seznam prednostnih (in fokusnih) področij se nahaja v prilogi 2 v Pojasnilih javnega razpisa.
S5 opredeljuje naslednja prednostna področja uporabe:
– Pametna mesta in skupnosti
– Horizontalna mreža informacijsko-komunikacijskih tehnologij
– Zdravje-medicina
– Pametne stavbe in dom z lesno verigo
– Trajnostna pridelava hrane
– Mreže za prehod v krožno gospodarstvo
– Trajnostni turizem
– Mobilnost
– Tovarne prihodnosti
– Materiali kot končni produkti.
2.2. Cilj javnega razpisa
Cilj je podpreti RR programe konzorcijev institucij znanja in gospodarskih subjektov, ki bodo zajemali sodelovalne raziskovalno-razvojne projekte (v nadaljevanju: RRp) in izkazovali:
– koncentracijo znanja in kompetenc,
– znanstveno in tehnološko odličnost,
– tržni potencial v globalnih mrežah in verigah vrednosti,
– zavezo in sposobnost vlaganja zasebnih virov in
– trajnost projektov (tudi po obdobju sofinanciranja).
RR programi, izbrani na tem javnem razpisu, bodo usmerjeni v krepitev dolgoročnega sodelovanja med akademsko sfero in gospodarstvom, z dolgoročno skupno vizijo in močno mednarodno vpetostjo, k novim proizvodom, procesom in storitvam z visoko dodano vrednostjo in z izkazanim tržnim potencialom na mednarodni ravni ter posledično z večjo konkurenčnostjo udeleženih partnerjev v verigah vrednosti na globalni ravni.
RR programi bodo poleg podrobno zastavljenih RRp (TRL 3-6), ki bodo predmet sofinanciranja v okviru javnega razpisa, zajemali tudi akcijski načrt inovacijske faze ter predviden razvoj in vpeljavo novih produktov, storitev in procesov na trg (TRL 7-9).
Poleg specifičnih ciljev, vezanih na prednostna področja S5, bodo izkazovali prispevek k horizontalnim načelom Programa EKP 2021-2027.
2.3. Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je financiranje izvajanja RR programov, ki vključujejo izvajanje RRp po sistemu učinkovitega sodelovanja med podjetji in organizacijami za raziskave in širjenje znanja (v nadaljevanju: RO) na nivoju industrijskih raziskav (TRL 3-4) in eksperimentalnega razvoja (TRL 5-6), usmerjenih v raziskave in razvoj novih tehnoloških rešitev ter novih proizvodov, storitev in procesov.
Javni razpis omogoča tri različne velikosti RR programov, pri čemer vsak od treh sklopov naslavlja specifična pričakovanja in potrebe glede na nacionalne strateške cilje:
– Sklop I – Veliki RR programi: Velik program izvaja konzorcij, ki izkazuje posebno izrazito zmožnost vlaganja zasebnega sektorja v RR na področjih S5. Predvidena sta do največ dva RR programa, vsak v višini sofinanciranja od 5.000.001,00 EUR do 9.000.000,00 EUR. Stopnja financiranja RO v okviru javnih sredstev ESRR je 100 %, saj RO v skladno z razpisom niso prejemnice državnih pomoči. Stopnja sofinanciranja podjetij v okviru javnih sredstev ESRR pa je 25 %. Izbor bo sledil principu izbora najboljše ocenjenih RR programov na posameznem področju S5 ob upoštevanju nepodvajanja pokritosti področij S5. Izbrana bosta tako dva (2) najboljša RR programa Sklopa 1 dveh (2) različnih področij S5.
– Sklop II – Srednji RR programi: Srednji RR program izvaja konzorcij, katerega RR program ima ambiciozno zastavljene cilje, je kompleksen ter vsebinsko interdisciplinaren. Izbrani bodo programi, kjer bodo podjetja sofinancirana skladno s stopnjami sofinanciranja glede na njihovo velikost in pravili državnih pomoči. Stopnja sofinanciranja RO v okviru javnih sredstev ESRR je 100 %, saj RO v skladno z javnim razpisom niso prejemnice državnih pomoči. Predvideni so programi v višini sofinanciranja od 3.000.001,00 EUR do 5.000.000,00 EUR.
Izbrani bodo najboljše ocenjeni RR programi skladno s postopkom, kot je opredeljen v točki 6.2 tega javnega razpisa.
– Sklop III – Majhni RR programi: Majhen RR program izvaja konzorcij, katerega program pokriva področje S5, ki ima večji poudarek na inovacijski dejavnosti oziroma področjem, kjer so raziskovalne problematike ožje. RR programi v Sklopu III so namenjeni manjšim, bolj osredotočenim programom in izvedbi v obliki manjšega konzorcijskega programa, v višini sofinanciranja od 1.000.000,00 EUR do 3.000.000,00 EUR. Stopnje sofinanciranja podjetij sledijo enakemu principu kot pri Sklopu II, pri čemer bodo zagotovljene najvišje stopnje financiranja za učinkovito sodelovanje RO in podjetij skladno s pravili državnih pomoči. Stopnja sofinanciranja RO v okviru javnih sredstev ESRR je 100 %, saj RO v skladno z javnim razpisom niso prejemnice državnih pomoči. Izbrani bodo najboljše ocenjeni RR programi, skladno s postopkom, kot je opredeljen v točki 6.2 tega javnega razpisa.
Posamezen RR program se lahko izvaja le v enem sklopu.
Sofinancirano bo izvajanje RR programov, ki jih bodo izvajali konzorcijski partnerji.
RR programi, izbrani na tem javnem razpisu, bodo sofinancirani iz ESRR in sredstev nacionalnega proračuna Republike Slovenije kot dovoljena državna pomoč v delu, ki se navezuje na podjetja, skladno s shemo državne pomoči »Program sodelovalnih raziskovalno-razvojnih projektov in drugih projektov, ki so predmet državnih pomoči Ministrstva za visoko šolstvo, znanost in inovacije 2022-2030« (št. priglasitve: BE01-2399300-2023), št. 440-23/2022/34 z dne 11. 10. 2023.
RR programi bodo sofinancirani po sistemu učinkovitega sodelovanja. Prejemniki državne pomoči v okviru javnega razpisa so podjetja, medtem ko RO po tem javnem razpisu ne štejejo kot prejemnice državnih pomoči.
2.4. Regija izvajanja
Operacije ali deli operacij v okviru javnega razpisa se morajo izvajati v kohezijski regiji Vzhodna Slovenija in kohezijski regiji Zahodna Slovenija. Vsaka operacija se mora izvajati v obeh kohezijskih regijah.
Sredstva se bodo delila na kohezijsko regijo Vzhodna Slovenija oziroma Zahodna Slovenija, in sicer v odvisnosti od tega, kje bo posamezen konzorcijski partner izvajal RR aktivnosti operacije oziroma dela operacije. Vsak konzorcijski partner se mora opredeliti za eno izmed dveh kohezijskih regij, v kateri bo izvajal aktivnosti. Aktivnosti se lahko izvajajo le v kohezijski regiji, kjer ima posamezni konzorcijski partner sedež ali poslovno enoto.
Sedež, poslovna enota ali podružnica mora biti na dan oddaje prijave vpisana v Poslovni register Slovenije oziroma v Sodni register.
Sredstva se bodo razporejala glede na umeščenost prijave (na ravni posameznega konzorcijskega partnerja) v posamezno kohezijsko regijo do zapolnitve višine sredstev, ki so na razpolago za posamezni kohezijski regiji.
Sprememba regije izvajanja po oddaji prijave ni dopustna.
Če bi se ugotovilo, da operacija ni bila izvedena v kohezijski regiji, ki so jo posamezni konzorcijski partnerji opredelili v prijavi, ARIS odstopi od pogodbe o sofinanciranju operacije in zahteva vračilo že izplačanih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun prijavitelja do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije. Za vračilo sredstev so vsi konzorcijski partnerji odgovorni solidarno.
3. Ciljne skupine/upravičenci
Upravičenci so raziskovalne organizacije, kot so opredeljene v točki 4.2.4. tega javnega razpisa, in podjetja, kot so opredeljena v točki 4.2.3. tega javnega razpisa, ter so vpisani v Zbirko podatkov o izvajalcih znanstvenoraziskovalne dejavnosti, ki jo vodi ARIS (v nadaljnjem besedilu: Evidenca RO) ter izpolnjujejo pogoje, predpisane z ZZrID, Splošnim aktom o postopkih sofinanciranja in ocenjevanja ter spremljanja izvajanja znanstvenoraziskovalne dejavnosti in tem javnim razpisom.
Za potrebe javnega razpisa se podjetja definirajo kot gospodarske družbe, ki so ustanovljene po ZGD-1 ali ZZad in imajo ustanovljeno raziskovalno skupino. Raziskovalna skupina mora biti najpozneje na dan oddaje prijave na ta javni razpis vpisana v javno evidenco raziskovalnih organizacij, ki izvajajo raziskovalno razvojno dejavnost.
Na javni razpis se lahko prijavijo le konzorciji.
4. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
Prijava mora izpolnjevati vse pogoje javnega razpisa. Izpolnjevanje pogojev mora izhajati iz vsebine celotne prijave. Če prijava ne izpolnjuje vseh pogojev, se ne izbere za sofinanciranje in se s sklepom zavrne.
V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po izdaji sklepa o izboru, pogodba o sofinanciranju operacije ne bo sklenjena.
V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po podpisu pogodbe o sofinanciranju operacije, bo ARIS odstopila od pogodbe o sofinanciranju operacije, pri čemer je vsak upravičenec dolžan vrniti vsa že prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema sredstev na transakcijski račun prijavitelja do dneva vračila sredstev v državni proračun Republike Slovenije, skladno s pozivom ARIS.
Za dokazovanje izpolnjevanja pogojev za kandidiranje na javnem razpisu in sprejemanje pogojev javnega razpisa konzorcijski partnerji podpišejo izjavo o sprejemanju pogojev, ki je del razpisne dokumentacije, s katero pod kazensko in materialno pravno odgovornostjo potrdijo izpolnjevanje in sprejemanje pogojev za kandidiranje na tem javnem razpisu.
V primeru dvoma glede izpolnjevanja posameznega pogoja lahko ARIS od kateregakoli konzorcijskega partnerja zahteva dodatna pojasnila ali dokazila. Če dokazila oziroma pojasnila niso predložena v roku, ki ga določi ARIS, se šteje, da pogoj za kandidiranje ni izpolnjen.
4.1. Splošni pogoji za kandidiranje
Vsak konzorcijski partner mora izpolnjevati naslednje splošne pogoje za kandidiranje:
1. je upravičenec skladno s 3. točko javnega razpisa;
2. na dan oddaje prijave nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti iz naslova obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, ki jih pobira davčni organ (v višini 50 evrov ali več na dan oddaje prijave); šteje se, da konzorcijski partner, ki je gospodarski subjekt, ne izpolnjuje obveznosti tudi, če na dan oddaje prijave ni imel predloženih vseh obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjega leta od oddaje prijave. Če konzorcijski partner na dan oddaje prijave izkazuje neporavnane zapadle finančne obveznosti, lahko naknadno in do roka, ki ga postavi ARIS pridobi ustrezno potrdilo davčnega organa, s katerim dokazuje izpolnjevanje pogoja;
3. na dan oddaje prijave nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti v višini 50 evrov ali več do ministrstva oziroma do izvajalskih institucij ministrstva, pri čemer neporavnane obveznosti izhajajo iz naslova pogodb o sofinanciranju oziroma o dodelitvi javnih sredstev in so bile kot neporavnane in zapadle spoznane v pravnomočni odločitvi pristojnega sodišča;
4. med njim in ministrstvom oziroma izvajalskimi institucijami ministrstva niso bila pri že sklenjenih pogodbah o sofinanciranju s pravnomočno sodno odločbo ugotovljena kazniva dejanja iz 24. in 25. poglavja Kazenskega zakonika (Uradni list RS, št. 50/12 – uradno prečiščeno besedilo, 6/16 – popr., 54/15, 38/16, 27/17, 23/20, 91/20, 95/21, 186/21, 105/22 – ZZNSPP in 16/23) v povezavi s porabo javnih sredstev, dokler trajajo pravne posledice obsodbe za pravno osebo ali odgovorno osebo pravne osebe;
5. ne prejema in ni v postopku pridobivanja državnih pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah po Zakonu o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb in zadrug v težavah (Uradni list RS, št. 5/17) in ni podjetje v težavah skladno z 18. točko 2. člena Uredbe GBER;
6. ni v postopku prisilne poravnave, stečajnem postopku, postopku likvidacije ali prisilnega prenehanja, z njegovimi posli iz drugih razlogov ne upravlja sodišče, ni opustil poslovne dejavnosti in na dan oddaje prijave ni bil v stanju insolventnosti, v skladu z določbami Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 176/21 – uradno prečiščeno besedilo, 178/21 – popr. 196/21 – odl. US, 157/22 – odl. US, 35/23 – odl. US, 57/23 – odl. US in 102/23) in ni v postopku likvidacije po Zakonu o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 – uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13, 55/15, 15/17, 22/19 – ZPosS, 158/20 – ZIntPK-C, 18/21, 18/23 – ZDU-1O in 75/23);
7. zanj ni podana prepoved poslovanja v razmerju do ministrstva v obsegu, kot izhaja iz 35. in 36. člena ZIntPK;
8. dejanski lastnik(i) družbe v skladu z 19. členom Zakona o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma niso vpleten(i) v postopke pranja denarja in financiranja terorizma;
9. za iste upravičene stroške in aktivnosti, ki so predmet sofinanciranja v tem javnem razpisu, ni pridobil sredstev iz drugih javnih virov (sredstev evropskega, državnega ali lokalnega proračuna), vključno s pomočjo de minimis (prepoved dvojnega sofinanciranja);
10. je podal izjavo, da ne bo nastopal kot zunanji izvajalec drugim konzorcijskim partnerjem v istem konzorciju;
11. je iz predložene finančne konstrukcije prijavljenega RR programa razvidno, da so v celoti zagotovljena sredstva za zaprtje finančne konstrukcije. Pri tem morajo biti v sklopu zasebnih virov izkazana tudi morebitna premostitvena sredstva za del pričakovanih sredstev iz naslova tega javnega razpisa;
12. ni v postopku vračanja neupravičeno prejete državne pomoči na podlagi odločbe Evropske komisije, ki je prejeto državno pomoč razglasila za nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom;
13. ni dejaven v naslednjih sektorjih dejavnosti:
a) predelava in trženje kmetijskih proizvodov, pri čemer je znesek pomoči določen na podlagi cene/količine proizvodov, kupljenih od primarnih proizvajalcev oziroma zadevnega podjetja,
b) predelava in trženje kmetijskih proizvodov, pri čemer je pomoč pogojena z delnim ali celotnim prenosom na primarne proizvajalce,
c) za aktivnosti za lažje zaprtje nekonkurenčnih premogovnikov.
4.2. Pogoji za partnerstvo
4.2.1. Splošni pogoji za konzorcij
Na javni razpis se lahko prijavi konzorcij izvajalcev raziskovalno razvojne dejavnosti (v nadaljnjem besedilu: konzorcij), ki so za ureditev medsebojnih obveznosti in razmerij sklenili konzorcijsko pogodbo. Konzorcijska pogodba mora določati pravice in obveznosti posameznih konzorcijskih partnerjev, nujno pa mora vsebovati tudi:
– določitev aktivnosti programa s terminskim in finančnim načrtom po posameznih konzorcijskih partnerjih,
– določitev prijavitelja konzorcija (v nadaljevanju: prijavitelj), ki bo v imenu in za račun vseh konzorcijskih partnerjev, v primeru izbora prijave, pogodbena stranka oziroma podpisnik pogodbe o sofinanciranju operacije,
– pooblastila prijavitelju s strani vseh ostalih konzorcijskih partnerjev (za pripravo, podpis in oddajo prijave, dopolnitev prijave ter vseh prilog v imenu in za račun vseh konzorcijskih partnerjev, za vročanje vseh pisanj in listin, npr. pozivov, dopisov, odločb, pogodbe v zvezi z javnim razpisom, za podpis pogodbe o sofinanciranju operacije v imenu in za račun vseh konzorcijskih partnerjev ter za izvajanje celotne komunikacije z ARIS ali nadzornimi organi),
– določilo, da prijavitelj za celoten konzorcij prejema vsa izplačila oziroma sredstva po javnem razpisu, ki jih nato nakaže posameznim konzorcijskim partnerjem, glede na delež opravljenih storitev oziroma aktivnosti,
– določilo o neomejeni solidarni odgovornosti vseh konzorcijskih partnerjev za pravilno izvedbo operacije skladno s pogodbo o sofinanciranju operacije,
– določilo glede ureditve pravic intelektualne lastnine skladno z določbami, ki veljajo za učinkovito sodelovanje,
– določilo o ravnanju v primeru sprememb operacije.
Konzorcij partnerjev v enaki sestavi se lahko prijavi na javni razpis samo z eno prijavo. V primeru, da se konzorcij v enaki sestavi na javni razpis prijavi z več kot eno prijavo, se v postopek izbora uvrsti prva oddana prijava. Poznejše prijave se ne uvrstijo v postopek izbora in se s spremnim dopisom vrnejo prijavitelju.
Posamezna RO (kot posamezna RO šteje RO, ki je v evidencah ARIS vodena kot neodvisna raziskovalna organizacija, npr. članica univerze) se lahko, ob upoštevanju vsebinskega področja, ki ga pokriva, prijavi na vsako področje S5 največ enkrat. Dodatno je dopustna še največ ena (1) prijava RO ne glede na izbrano področje S5, tako, da je največje potencialno dovoljeno število prijav za posamezno RO 11 prijav, od tega največ dve prijavi iz istega področja S5.
Vsi sodelujoči v konzorciju so konzorcijski partnerji. Prijavitelj je tisti, ki v imenu konzorcija odda prijavo na javni razpis. Ostali sodelujoči v konzorciju so člani konzorcija. Podjetja so konzorcijski partnerji – podjetja, RO so konzorcijski partnerji – RO.
Za vse konzorcijske partnerje – podjetja velja, da morajo biti med seboj neodvisni ter lastniško in upravljalsko nepovezani. Za vse konzorcijske partnerje – RO velja, da konzorcij ne smejo sestaviti z gospodarskimi družbami, ki jih ustanovijo skladno z zakonom, ki ureja gospodarske družbe (ZGD-1).
Pogoj neodvisnosti ter lastniške in upravljavske nepovezanosti ni izpolnjen, če konzorcij sestavljajo partnerji, v katerih se kot ustanovitelji ali lastniki pojavljajo člani poslovodnih organov ali člani organov upravljanja partnerjev ali vodje prijavljenih RR programov.
Razporeditev posameznega raziskovalca oziroma strokovnega in tehničnega sodelavca na delo na RR programu pri več konzorcijskih partnerjih istega konzorcija ni dopustna. Na delo na RR programu lahko posameznega raziskovalca oziroma strokovnega in tehničnega sodelavca razporedi in strošek plače in povračil v zvezi z delom uveljavlja zgolj 1 (en) konzorcijski partner.
Prijavitelja izbere konzorcij sam in je lahko podjetje ali RO, ki je za to prijavo v danem projektu najbolj primeren (z vsebinskega vidika, z vidika motivacije, strokovnosti in kapacitet).
V primeru izbora prijave za sofinanciranje bo prijavitelj v imenu konzorcija z ARIS podpisal pogodbo o sofinanciranju operacije.
4.2.2. Posebni pogoji za konzorcij
1. Sklop I
Konzorcij mora biti sestavljen iz najmanj desetih (10) in največ dvajsetih (20) konzorcijskih partnerjev, od tega najmanj:
– štirih (4) neodvisnih RO. Šteje se, da je pogoj štirih (4) RO v sestavi konzorcija izpolnjen tudi v primeru, da v konzorciju sodelujejo najmanj štiri (4) članice univerze, ki so v evidencah ARIS vodene kot neodvisne raziskovalne organizacije in
– šestih (6) lastniško in upravljavsko nepovezanih podjetij, od katerih morata biti najmanj dve (2) podjetji mikro, mali ali srednje veliki podjetji (v nadaljnjem besedilu: MSP) in najmanj eno (1) veliko podjetje,
ki izvajajo raziskovalno in razvojno dejavnost.
2. Sklop II
Konzorcij mora biti sestavljen iz najmanj sedmih (7) in največ dvanajstih (12) konzorcijskih partnerjev, od tega najmanj:
– treh (3) neodvisnih RO. Šteje se, da je pogoj treh (3) RO v sestavi konzorcija izpolnjen tudi v primeru, da v konzorciju sodelujejo najmanj tri (3) članice univerze, ki so v evidencah ARIS vodene kot neodvisne raziskovalne organizacije in
– štirih (4) lastniško in upravljavsko nepovezanih podjetij, od katerih morata biti najmanj dve (2) podjetji MSP,
ki izvajajo raziskovalno in razvojno dejavnost.
3. Sklop III
Konzorcij mora biti sestavljen iz najmanj petih (5) in največ osmih (8) konzorcijskih partnerjev, od tega najmanj:
– dveh (2) neodvisnih RO. Šteje se, da je pogoj dveh (2) RO v sestavi konzorcija izpolnjen tudi v primeru, da v konzorciju sodelujeta najmanj dve (2) članici univerze, ki sta v evidencah ARIS vodeni kot neodvisni raziskovalni organizaciji in
– treh (3) lastniško in upravljavsko nepovezanih podjetij, od katerih morata biti najmanj dve (2) podjetji MSP,
ki izvajajo raziskovalno in razvojno dejavnost.
4.2.3. Pogoji za konzorcijske partnerje – podjetja
Vsak konzorcijski partner – podjetje mora izpolnjevati naslednje pogoje:
1. podjetje je gospodarska družba, ustanovljena po ZGD-1 ali ZZad;
2. ima ustanovljeno raziskovalno skupino, ki je najkasneje na dan oddaje prijave na ta javni razpis, vpisana v javno evidenco raziskovalnih organizacij, ki izvajajo raziskovalno razvojno dejavnost (v nadaljnjem besedilu: Evidenca RO);
3. ima na dan oddaje prijave na ta javni razpis v Poslovnem registru Slovenije/Sodnem registru vpisan sedež, poslovno enoto ali podružnico;
4. je podjetje ustanovljeno vsaj dve (2) leti pred datumom oddaje prijave na ta javni razpis (upošteva se datum vpisa v sodni oziroma drug ustrezen register). Če podjetje izvaja projekt v poslovni enoti, mora biti ta ustanovljena vsaj dve (2) leti pred datumom oddaje prijave na ta javni razpis (upošteva se datum vpisa v sodni oziroma drug ustrezni register);
5. na zadnji dan predhodnega koledarskega leta (31. 12.) glede na datum oddaje prijave na ta javni razpis zaposluje vsaj tri (3) osebe;
6. izpolnjuje vsaj enega od v nadaljevanju navedenih pogojev:
– dodana vrednost na zaposlenega v letih 2021, 2022 in 2023 mora biti enaka ali višja od povprečja panoge dejavnosti v Sloveniji. Pogoj je izpolnjen, če podjetje dosega ali presega povprečno vrednost kriterija v vsaj enem (1) od treh (3) navedenih let;
– v letih od vključno 2021 do vključno 2023 mora izkazati vlaganja v raziskave in razvoj (RR) vsaj v višini v prijavi na javni razpis zaprošenega sofinanciranja. Višino vlaganj v raziskave in razvoj lahko podjetje izkaže na (vsaj) enega od naslednjih načinov:
– s prijavljenimi davčnimi olajšavami za vlaganja v raziskave in razvoj na Finančno upravo Republike Slovenije – FURS (potrdilo FURS oziroma izpis prijave na FURS v aplikaciji e-davki), o prijavljenih davčnih olajšavah za vlaganja v RR, 
– s pogodbami za izvajanje raziskovalno razvojnih projektov v obdobju od vključno 2021 do vključno 2023. 
Izjemoma lahko konzorcijski partnerji – podjetja ne izpolnjujejo zgornjih pogojev glede dodane vrednosti na zaposlenega in/ali vlaganja v raziskave in razvoj, in sicer največ:
– štiri (4) podjetja v Sklopu I,
– tri (3) podjetja v Sklopu II,
– eno (1) podjetje v Sklopu III,
ob pogoju, da prijavitelj v prijavi podrobno utemelji njihovo ključnost za verigo vrednosti, ki jo tvori konzorcij in uspešno izvedbo RR programa.
4.2.4. Pogoji za konzorcijske partnerje – RO
RO so organizacije za raziskave in širjenje znanja in so javni in zasebni zavodi ali visokošolski zavodi, vpisani v Evidenco RO, katerih glavni cilj je neodvisna izvedba temeljnih raziskav, industrijskih raziskav ali eksperimentalnega razvoja ali obsežno razširjanje rezultatov teh dejavnosti prek izobraževanja, objav ali prenosa znanja. Organizacije za raziskave in širjenje znanja iz Evidence RO morajo izpolniti Izjavo o opredelitvi organizacije za raziskave in širjenje znanja (Obrazec 8) po Metodologiji za identificiranje organizacije za raziskovanje in širjenje znanja, ki je Priloga 1 v Pojasnilih javnega razpisa.
4.3. Pogoj za vodjo RR programa
Konzorcij določi osebo, zaposleno pri prijavitelju, ki deluje kot vodja RR programa in izpolnjuje pogoje za vodjo programa po prvem odstavku 63. člena ZZrID. Skladno s 63. členom ZZrID je vodja raziskovalnega programa lahko raziskovalec, ki ima izobrazbo, pridobljeno po študijskem programu tretje stopnje oziroma izobrazbo, ki ustreza ravni izobrazbe, pridobljene po študijskih programih tretje stopnje, in je v skladu z zakonom, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, uvrščena na 10. raven (doktorat znanosti), ter izkazuje mednarodno primerljive raziskovalne rezultate.
4.4. Splošni pogoji za RR program
Prijavljeni RR program mora izpolnjevati naslednje splošne pogoje:
1. biti mora skladen z namenom, ciljem in s predmetom javnega razpisa;
2. izvajati se mora v obeh kohezijskih regijah;
3. uvrščen mora biti v eno od desetih prednostnih področij S5;
4. ne sme se pričeti izvajati pred oddajo prijave na javni razpis;
5. izkazovati mora spodbujevalni učinek in nujnost pomoči v skladu s 6. členom Uredbe GBER;
6. ni in do izdaje sklepa o izboru prijave za sofinanciranje ne bo prejel financiranja iz javnih sredstev za isti namen;
7. čas trajanja izvedbe RR programa ne sme biti krajši od 36 mesecev; izvedba RR programa lahko traja do največ 30. 6. 2029;
8. iz prijave mora biti razvidna ekonomska in finančna sposobnost za izvedbo RR programa ter da ima konzorcij in posamezni konzorcijski partner v celoti zagotovljena sredstva za zaprtje finančne konstrukcije, kar pomeni, da so zagotovljena vsa sredstva za izvedbo RR programa in posameznega RRp, upoštevaje pričakovana sredstva v okviru javnega razpisa;
9. finančni načrt in višina sofinanciranja morata biti skladna s pravili državnih pomoči, kot jih opredeljuje javni razpis;
10. upoštevano mora biti pravilo kumulacije državnih pomoči – skupna višina državne pomoči za RR program v zvezi z istimi upravičenimi stroški ne bo presegla največje intenzivnosti pomoči ali zneska državne pomoči, kot to določa shema državnih pomoči, veljavna za ta javni razpis;
11. RR program mora biti skladen z okoljskim načelom »da se ne škoduje bistveno« (t. i. DNSH oziroma Do No Significant Harm);
12. izkazovati mora skladnost s cilji področnih strategij, resolucij, nacionalnih programov.
4.5. Posebni pogoji za RR program
1. Sklop I:
– Načrtovana višina sofinanciranja upravičenih stroškov mora znašati najmanj 5.000.001,00 EUR ter največ 9.000.000,00 EUR.
– Najmanj 25 % vseh upravičenih stroškov RR programa nosijo podjetja.
– En RR program lahko sestavlja največ šestnajst (16) RRp1, ki sodijo ali v industrijske raziskave ali eksperimentalni razvoj.
1 Projekt je manjša vsebinska in izvedbena enota ali aktivnost znotraj RR programa.
2. Sklop II:
– Načrtovana višina sofinanciranja upravičenih stroškov mora znašati najmanj 3.000.001,00 EUR ter največ 5.000.000,00 EUR.
– En RR program lahko sestavlja največ deset (10) RRp, ki sodijo ali v industrijske raziskave ali eksperimentalni razvoj.
3. Sklop III:
– Načrtovana višina sofinanciranja upravičenih stroškov mora znašati najmanj 1.000.000,00 EUR ter največ 3.000.000,00 EUR.
– Posamezen konzorcijski partner ne sme nositi več kot 70 % upravičenih stroškov RR projekta in tudi ne več kot 70 % upravičenih stroškov RR programa.
– En RR program lahko sestavlja največ osem (8) RRp, ki sodijo ali v industrijske raziskave ali eksperimentalni razvoj.
5. Odpiranje in dopolnjevanje prijav za dodelitev sredstev ter postopek obravnave prijav
Postopek odpiranja, dopolnjevanja ter obravnave prijav poteka skladno s poglavjem 1.2. Splošnega akta o postopkih sofinanciranja.
Uradna oseba v osmih dneh od konca odpiranja prijav pisno pozove tiste prijavitelje, katerih prijave niso bile formalno popolne, da jih v roku osmih (8) delovnih dni dopolnijo. Prijave so formalno nepopolne, če gre za manjša odstopanja od zahtev razpisne dokumentacije, ki v skladu s postavljenimi merili za izbor prijave ne vplivajo na vsebino prijave, ocenjevanje in razvrstitev posamezne prijave.
Prijave, ki ne izpolnjujejo pogojev javnega razpisa vezanih na točko 4.1. (alineje 1, in 3–10), 4.2., 4.3., 4.4. (alineje 1–8 in 10–13) in 4.5. se štejejo kot nepopolne in jih ne bo dopustno dopolnjevati.
Nepopolne prijave in formalno nepopolne prijave, ki jih prijavitelj v roku, ki ga določi ARIS ne dopolni, se zavržejo s sklepom.
Popravki iz naslova usklajevanja s pravili državnih pomoči ne smejo vplivati na osnovno vrednost celotnega RR programa. Pri usklajevanju s pravili državnih pomoči, ki se odraža tudi v spremembi zneska sofinanciranja, pa se lahko višina sofinanciranja RR programa zgolj zniža, v nobenem primeru pa se ne sme povišati.
Na podlagi navedenega tako ni dovoljeno dopolnjevati tistega dela prijave, ki se veže na vsebino predmeta prijave ali tistih elementov prijave, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev njegove prijave glede na preostale prijave, ki jih je ARIS prejela v postopku javnega razpisa.
6. Kriteriji za izbor in postopek izbora
6.1. Elementi ocenjevanja prijav
Prijave, za katere bo ugotovljeno, da izpolnjujejo vse pogoje, bodo ocenjene na podlagi kriterijev, kazalnikov in meril2, navedenih v nadaljevanju:
2 Skladno s 45. členom ZZrID so kriteriji za izbor lahko znanstvena odličnost, družbeni in gospodarski vpliv ter kakovost in učinkovitost izvedbe. Termin »kriterij s pripadajočimi kazalniki« se v dokumentu Merila za izbor operacij v okviru programa EKP v obdobju 2021–2027 (str. 14) prevaja kot »merila za ocenjevanje«.
6.1.1. Kriterij: »Znanstvena odličnost (ang. ‚Excellence’)«
Ocenjena bo utemeljitev na mednarodno primerljivem znanju in kompetencah v celotnem procesu razvoja znanja.
Kazalniki za ocenjevanje po kriteriju »Znanstvena odličnost« so:
– cilji: jasnost in skladnost ciljev s pričakovanimi učinki RR programa;
– relevanca: skladnost s strateškimi dokumenti;
– koncept: primernost predlagane metodologije, jasnost in verodostojnost zastavljenega koncepta;
– transdisciplinarnost: omogočanje povezovanja znanja, kompetenc in tehnologije na prednostnih področjih S5;
– ambicioznost in utemeljitev odličnosti s poudarkom na stanju raziskav v globalnem prostoru »beyond state-of-the-art«:
– novost, inovativnost in ambicioznost predlaganega projekta z jasno opredeljenim položajem glede na konkurenco; 
– tehnološka pripravljenost – predstavitev sedanje ravni tehnološke pripravljenosti prijaviteljev z ustrezno razlago, kako bo projekt prispeval k napredovanju na višje ravni; 
– vključenost v čezregijske in globalne verige vrednosti in mednarodni inovacijski potencial. 
6.1.2. Kriterij: »Družbeni in gospodarski vpliv (ang. ‚Impact’)«
Ocenjevali se bodo predvideni učinki rezultatov RR programa (TRL 3-6) ter akcijski načrt zagotavljanja trajnosti ukrepov po zaključku projektnega obdobja za prenos rezultatov do storitev, produktov ali procesov na trg (TRL 7-9).
Kazalniki za ocenjevanje po kriteriju »Družbeni in gospodarski vpliv« so:
– ambicioznost in izvedljivost akcijskega načrta faze TRL 7-9, ki vključuje razširjanje in izkoriščanje rezultatov ter akcijski načrt inovacijske faze ter razvoja in vpeljave novih produktov, storitev in procesov na trg;
– prispevek RR programa k doseganju pričakovanih rezultatov in učinkov javnega razpisa;
– pričakovani učinki RR programa na izboljšanje inovacijske zmogljivosti, vključevanje novih znanj, vključenost v globalne verige vrednosti in s tem krepitev konkurenčnosti in rasti podjetij z razvojem inovacij, ki izpolnjujejo potrebe evropskega in globalnih trgov;
– izkazovanje širšega družbenega vpliva RR programa oziroma odgovarjanje na družbene izzive z jasno opredeljenimi ciljnimi skupinami;
– učinkovitost predlaganih ukrepov za izkoriščanje in razširjanje rezultatov RR programa (vključno z upravljanjem pravic intelektualne lastnine), javno predstavljanje (popularizacija) projekta in obvladovanje raziskovalnih podatkov ter ustreznost načrta upravljanja z inovacijami in intelektualno lastnino (strategija zaščite, izkoriščanja, razširjanja).
6.1.3. Kriterij: »Kakovost in učinkovitost izvedbe (ang. ‚Quality and efficiency of the implementation’)«
Ocenjeno bo izkazovanje realne izvedljivosti v predvidenem obdobju sofinanciranja in ustreznost, sposobnost ter pripravljenosti konzorcija za izvedbo, vključno z zaprto finančno konstrukcijo, kakovost predloga, ki bo zagotavljal stroškovno/ekonomsko učinkovitost in racionalnost, ter usposobljenost končnega prejemnika za izvedbo projekta (npr. strokovnost in reference predlaganih kadrov).
Kazalniki za ocenjevanje po kriteriju »Kakovost in učinkovitost izvedbe« so:
– kakovost, primernost, učinkovitost in izvedljivost predloga RR programa z vidika zagotavljanja stroškovne/ekonomske učinkovitosti in racionalnosti, vključno z ustreznostjo dodeljevanja nalog in razporeditvijo sredstev;
– ustreznost in usposobljenost konzorcijskih partnerjev RR programa za izvedbo operacije (izkazovanje komplementarnosti, interdisciplinarnosti, strokovnosti in referenc predlaganih ključnih kadrov, tudi z vidika vodenja primerljivih RR programov);
– ustreznost upravljanja vključno z upravljanjem inovacij, intelektualne lastnine in tveganj oziroma ovir pri preseganju obstoječih znanj.
Kriterij se ocenjuje s točkami v razponu od 0 do 5. Najmanjša enota ocenjevanja je 0,25 točke. Najvišja možna ocena pri vsakem kriteriju je 5 točk, pri vseh treh kriterijih skupno 15 točk. Ocena po kriterijih se poda po merilih in opisno, ob upoštevanju kazalnikov.
6.2. Postopek izbora prijav
V postopek izbora se uvrstijo vse pravočasne, formalno popolne prijave, ki izpolnjujejo vse pogoje navedene v točki 4 tega javnega razpisa. Postopek izbora prijav se vodi skladno s Splošnim aktom in je opisan v nadaljnjih odstavkih predmetne točke.
Za postopek ocenjevanja Znanstveni svet ARIS (v nadaljnjem besedilu: ZSA) s sklepom imenuje Zunanji ekspertni panel (v nadaljnjem besedilu: ZEP), ki ga sestavlja 14 članov, vsak za eno področje industrijskega ekosistema. ZEP imenuje 14 podpanelov za ocenjevanje posameznih prijav. Vsak podpanel sestavljajo štirje (4) tuji recenzenti, ki so eksperti zadevnega področja industrijskega ekosistema. Posamezno prijavo ocenjuje podpanel, ki oblikuje usklajeno oceno in poročilo za ZEP. ZEP na podlagi poročil podpanelov ob upoštevanju pravil, navedenih v nadaljevanju, pripravi predlog prednostnega seznama prijav. Predlog prednostnega seznama prijav obravnava ZSA in sprejme sklep o predlogu izbora prijav. Na podlagi sklepa ZSA direktor ARIS sprejme sklep o izboru prijav, s katerim odloči ali se prijava izbere ali ne izbere za sofinanciranje.
Med pozitivno ocenjenimi prijavami, ki so dosegle ali presegle prag desetih (10) točk, ZEP v prvem krogu izbere za sofinanciranje prijave po naslednjem zaporedju:
1. največ dve (2) prijavi v Sklopu I, in sicer prijavi, ki sta znotraj prijav v Sklopu I dosegli najvišje število točk ob upoštevanju nepodvajanja pokritosti področij znotraj Sklopa I in ob upoštevanju razpoložljivosti sredstev glede na delitev po kohezijskih regijah;
2. prijave v Sklopu II, in sicer prijave, ki so znotraj prijav v Sklopu II dosegle najvišje število točk ob upoštevanju, da se pokritost prednostnih področij S5 tako glede na izbor v Sklopu I, kot tudi znotraj Sklopa II, ne podvajajo in ob upoštevanju razpoložljivosti sredstev glede na delitev po kohezijskih regijah;
3. prijave v Sklopu III, in sicer prijave, ki so znotraj prijav v Sklopu III dosegle najvišje število točk ob upoštevanju, da se pokritost na prednostnih področij S5 tako glede na izbor v Sklopu I, izbor v Sklopu II in izbor znotraj Sklopa III ne podvajajo in ob upoštevanju razpoložljivosti sredstev glede na delitev po kohezijskih regijah.
Do višine preostanka razpoložljivih sredstev javnega razpisa se v drugem krogu izbor prijav v sofinanciranje ponovi na enak način, kot je določen za prvi krog izbora, pri čemer se upošteva po zaporedju zgolj prijave v Sklopu II ter III, ki so dosegle ali presegle prag desetih (10) in se v prvem krogu ocenjevanja niso uvrstile na prednosti seznam in se omejitev glede podvajanja pokritosti prednostnih področij S5 v drugem krogu ne upošteva.
Pri izboru se upošteva naslednje splošne omejitve, in sicer:
– Če posamezna prijava ne doseže mejnega praga, ki za posamezen kriterij predstavlja tri (3) točke, in skupnega mejnega praga vsote vseh treh ocen, to je deset (10) točk, se ne more uvrstiti v izbor za sofinanciranje.
– Če je več prijav ocenjenih z enakim številom točk, se izmed teh višje uvrsti tista, ki bo imela več točk pri kriteriju »Družbeni in gospodarski vpliv«. Če so tudi po tem kriteriju prijave enako ocenjene, se kot odločujoči kriterij vzame število točk pri naslednjih kriterijih – upoštevaje vrstni red: 1.) »Znanstvena odličnost«, 2.) »Kakovost in učinkovitost izvedbe«. Če so tudi po upoštevanju teh kriterijev prijave enako ocenjene, se uvrsti višje prijava, ki načrtuje višjo vrednost RR programa. Če so tudi po upoštevanju tega kriterija prijave enako uvrščene, se višje uvrsti tista prijava, ki je bila prva popolno oddana glede na čas oddaje.
– V prvem krogu izbora se upošteva načelo prepovedi podvajanja prednostnih področij S5.
– Vsakokrat se upošteva razpoložljivost sredstev glede na delitev po kohezijskih regijah.
Sklep o izboru se pošlje prijaviteljem, rezultati izbora prijav pa se objavijo na spletni strani ARIS.
Prijavitelji, katerih prijave so izbrane za sofinanciranje, so na podlagi sklepa o izboru prijav pozvani k podpisu pogodbe o sofinanciranju izvedbe operacije.
Če prijavitelj ne pristopi k podpisu pogodbe o sofinanciranju izvedbe operacije skladno s pozivom ARIS, se šteje, da je umaknil prijavo za pridobitev sredstev. V tem primeru lahko ARIS dodeli sredstva prijavitelju z najvišjim številom doseženih točk, ki je glede na opisan postopek izbora naslednji po vrstnem redu na seznamu pozitivno ocenjenih prijav.
7. Pravno sredstvo
Prijavitelj lahko v skladu s Splošnim aktom zoper sklep direktorja ARIS o izboru prijav, vloži ugovor v 15 dneh od prejema sklepa. O ugovoru s sklepom odloči Upravni odbor ARIS.
Vloženi ugovori ne zadržijo podpisa pogodb o sofinanciranju z izbranimi prijavitelji.
8. Okvirna višina sredstev javnega razpisa
Višina sredstev, ki je na razpolago za javni razpis, je največ do 58.753.000,00 EUR, od tega EU del v višini 31.264.150,00 EUR in slovenska udeležba v višini 27.488.850,00 EUR.
Sredstva se delijo po programskih območjih, in sicer na kohezijsko regijo Vzhodna Slovenija v višini 17.251.000,00 EUR in kohezijsko regijo Zahodna Slovenija v višini 41.502.000,00 EUR, kot je razvidno v tabeli:
Kohezijska regija 
EU del
Slovenska udeležba
Skupaj v EUR
 %
Kohezijska regija Vzhodna Slovenija 
14.663.350,00
2.587.650,00
17.251.000,00
29,36
Kohezijska regija Zahodna Slovenija 
16.600.800,00
24.901.200,00
41.502.000,00
70,64
Skupaj v EUR
31.264.150,00
27.488.850,00
58.753.000,00
100,00
Delež prispevka EU v kohezijski regiji Vzhodna Slovenija znaša 85 %. Delež prispevka EU v kohezijski regiji Zahodna Slovenija znaša 40 %. Sredstva niso prenosljiva med programskimi območji.
Predvidene vrednosti za sofinanciranje po tem javnem razpisu so skladne z zadnjim potrjenim Izvedbenim načrtom Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021-2027 v Sloveniji, št. 24.1.
Neupravičene stroške krije upravičenec sam.
V okviru javnega razpisa je predvideno le eno odpiranje.
V primeru, da se spremeni skupna višina razpisanih sredstev tega javnega razpisa, se to objavi v Uradnem listu Republike Slovenije do izdaje sklepov o izboru.
Javni razpis bo realiziran skladno s proračunskimi možnostmi.
Dinamika sofinanciranja operacije bo določena s pogodbo o sofinanciranju operacije med ARIS in izbranim prijaviteljem kot upravičencem, v odvisnosti od finančnega načrta izvajanja operacije in od razpoložljivosti proračunskih sredstev.
Izplačila so odvisna od razpoložljivosti pravic porabe in proračunskih sredstev za ta namen. Če bi bile ukinjene ali zmanjšane pravice porabe, lahko ARIS razveljavi javni razpis in izdane sklepe o izboru, ali spremeni pogodbeno vrednost ali dinamiko izplačil. Če se izbrani prijavitelj v imenu konzorcija ne strinja s predlogom spremembe, se šteje, da konzorcij odstopa od pogodbe o sofinanciranju operacije.
ARIS si pridružuje pravico, da lahko javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o izboru razveljavi, kar bo objavljeno v Uradnem listu Republike Slovenije.
9. Obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva
Obdobje upravičenosti stroškov in izdatkov na javnem razpisu se prične z izdajo sklepa o izboru prijave.
Aktivnosti RR programa se morajo izvajati najmanj 36 mesecev in se zaključiti najpozneje do 30. 6. 2029.
Obdobje upravičenosti izdatkov za nastale stroške (datum plačila računov oziroma verodostojnih knjigovodskih listin) je od datuma izdaje sklepa o izboru prijave do najkasneje 31. 7. 2029.
Javni izdatki za upravičene stroške lahko nastanejo od datuma izdaje sklepa o izboru prijave do 31. 12. 2029.
Aktivnosti RR programov bodo predmet končne evalvacije po zaključku aktivnosti.
10. Shema državne pomoči, stopnja intenzivnosti in najvišja dovoljena višina sofinanciranja skladno s shemo državnih pomoči
Javni razpis se izvaja na osnovi priglašene sheme državne pomoči »Program sodelovalnih raziskovalno razvojnih projektov in drugih projektov, ki so predmet državnih pomoči Ministrstva za visoko šolstvo, znanost in inovacije 2022-2030« (št. dokumenta: 440-4/2022/1; št. priglasitve: BE01-2399300-2023; datum potrditve sheme: 11. 10. 2023; trajanje sheme: 31. 12. 2026) (v nadaljevanju shema državnih pomoči).
V skladu s pravili državnih pomoči je »pomoč za raziskovalne in razvojne projekte« tista, pri kateri del raziskovalno-razvojnega projekta, ki prejema pomoč, spada v kategorije temeljnih raziskav, industrijskih raziskav ali eksperimentalnega razvoja.
V okviru posameznih RR programov bosta sofinancirani dve raziskovalni stopnji raziskav, in sicer:
1. industrijske raziskave (IR) od TRL 3-4 in
2. eksperimentalni razvoj (ER) od TRL 5-6.
Podrobna opredelitev lestvice TRL, industrijskih raziskav in eksperimentalnega razvoja je podana v Pojasnilih javnega razpisa.
RR programi bodo sofinancirani po principu učinkovitega sodelovanja med RO in podjetji, kot to opredeljuje shema državnih pomoči. Za RR program se šteje, da se izvaja v obliki učinkovitega sodelovanja, če imata vsaj dve neodvisni pogodbenici skupni cilj, ki temelji na delitvi dela ter skupaj opredelita njegov obseg, sodelujeta pri njegovi zasnovi, prispevata k izvajanju ter delita finančna, tehnološka, znanstvena in druga tveganja kot tudi rezultate.
Prejemniki državnih pomoči iz naslova izvajanja RR programa po javnem razpisu so v primeru izbora za sofinanciranje konzorcijski partnerji – podjetja, medtem ko konzorcijski partnerji – RO niso prejemniki državnih pomoči.
10.1. Podjetja – prejemniki državne pomoči
Kadar izvajalci raziskovalne in razvojne dejavnosti opravljajo gospodarsko dejavnost, ne glede na njihov pravni status ali način financiranja, so opredeljeni kot »podjetje« po konkurenčnem pravu EU in zanje v splošnem veljajo pravila državnih pomoči (so prejemniki državne pomoči).
V splošnem so prejemniki državne pomoči na področju znanstvenoraziskovalne in inovacijske dejavnosti v Sloveniji izvajalci raziskovalne in razvojne dejavnosti, ki so organizirani po Zakonu o gospodarskih družbah; zanje se v splošnem predpostavlja, da opravljajo gospodarsko dejavnost.
Državna pomoč ni dovoljena za:
– predelavo in trženje kmetijskih proizvodov, pri čemer je znesek pomoči določen na podlagi cene/količine proizvodov, kupljenih od primarnih proizvajalcev oziroma zadevnega podjetja;
– predelavo in trženje kmetijskih proizvodov, pri čemer je pomoč pogojena z delnim ali celotnim prenosom na primarne proizvajalce;
– aktivnosti za lažje zaprtje nekonkurenčnih premogovnikov.
Omejitveni dejavniki pri dodeljevanju državnih pomoči:
– Pomoč ni dovoljena za aktivnosti, povezane z izvozom, ko je pomoč neposredno vezana na izvožene količine, vzpostavitev in delovanje distribucijskega omrežja ali na druge tekoče izdatke, povezane z izvozno aktivnostjo.
– Pomoč ne sme biti pogojena z obveznostjo upravičenca, da ima svoj sedež v Republiki Sloveniji ali da ima v Republiki Sloveniji večino poslovnih enot. Lahko pa se dovoli zahteva, da mora imeti nerezidenčni izvajalec raziskovalne in razvojne dejavnosti v sodnem registru registrirano poslovno enoto ali podružnico, kar je zahteva tega javnega razpisa.
– Pomoč ni dovoljena v primerih, ko bi se uporabi domačega blaga dajalo prednost pred uporabo uvoženega blaga ali bi bila pogojena z obveznostjo uporabe doma proizvedenega blaga.
– Pomoč ni dovoljena za prejemnike pomoči, ki so v postopku vračanja neupravičeno prejete državne pomoči, na podlagi odločbe Evropske komisije, ki je prejeto državno pomoč razglasila za nezakonito in nezdružljivo s skupnim trgom Skupnosti.
– Pomoč ni dovoljena v primerih, ko se upravičencem omejuje možnost izkoriščanja rezultatov raziskav, razvoja in inovacij v drugih državah članicah.
10.2. Raziskovalne organizacije – prejemnice dotacije po tem javnem razpisu, ki ni državna pomoč
Če so izvajalci raziskovalne in razvojne dejavnosti organizacije za raziskovanje in širjenje znanja kot jih določa Uredba GBER in ko gre za financiranje učinkovitega sodelovanja kot negospodarske dejavnosti (Okvir RRI) na RO, ne gre za državno pomoč.
10.3. Stopnje intenzivnosti pomoči
V Sklopu I je določena intenzivnost pomoči za podjetja – prejemnike državne pomoči v višini 25 % upravičenih stroškov za vse raziskovalne in razvojne kategorije: industrijske raziskave in eksperimentalni razvoj.
V Sklopu II so intenzivnosti pomoči za podjetja – prejemnike državne pomoči za raziskovalne in razvojne projekte (v višini a) 50 % upravičenih stroškov za industrijske raziskave; b) 25 % upravičenih stroškov za eksperimentalni razvoj), povečane za 10 odstotnih točk za srednje veliko podjetje in 20 odstotnih točk za mala podjetja.
V Sklopu III so intenzivnosti pomoči za podjetja – prejemnike državne pomoči za raziskovalne in razvojne projekte (v višini a) 50 % upravičenih stroškov za industrijske raziskave; b) 25 % upravičenih stroškov za eksperimentalni razvoj). Intenzivnost pomoči za industrijske raziskave in eksperimentalni razvoj se poveča do največ 80 % upravičenih stroškov:
a) za 10 odstotnih točk za srednja podjetja in 20 odstotnih točk za mala podjetja,
b) za 15 odstotnih točk, če je izpolnjen eden od naslednjih pogojev:
i. projekt vključuje učinkovito sodelovanje 
– med podjetji, od katerih je vsaj en malo ali srednje podjetje (MSP); ali se projekt izvaja v vsaj dveh državah članicah ali pa v eni državi članici in eni pogodbenici Sporazuma EGP, nobeno posamezno podjetje pa ne nosi več kot 70 % upravičenih stroškov, ali 
– med podjetjem in eno ali več organizacij za raziskovanje in širjenje znanja, kadar slednje krijejo vsaj 10 % upravičenih stroškov in imajo pravico objaviti svoje rezultate raziskav; 
ii. rezultati projekta se splošno razširjajo prek konferenc, objav, prosto dostopnih zbirk podatkov ali brezplačne in odprte programske opreme; 
iii. upravičenec se zaveže, da bo za rezultate raziskav, izhajajoče iz raziskovalnih in razvojnih projektov, ki prejemajo pomoč, in zaščitene s pravicami intelektualne lastnine, pravočasno ter na neizključni in nediskriminatorni podlagi dal na voljo licence po tržni ceni, ki jih bodo lahko uporabljale zainteresirane strani v EGP; 
iv. raziskovalni in razvojni projekt se izvaja na območjih, ki prejemajo pomoč in izpolnjujejo pogoje iz člena 107(3), točka (a), Pogodbe. 
V okviru Sklopa III obvezno izpolnijo vsaj enega od navedenih pogojev v okviru točke b).
Za raziskovalne organizacije velja, da niso prejemnice državne pomoči. Intenzivnost pomoči zato znaša 100 % ne glede na to, v katerem Sklopu je oddana prijava.
Podjetje – prejemnik državne pomoči mora upoštevati pravilo kumulacije državnih pomoči. Skupna višina državne pomoči za RR program v zvezi z istimi upravičenimi stroški ne sme presegati največje intenzivnosti pomoči ali zneska državne pomoči, kot določa shema državnih pomoči.
Pomoč se ne sme združevati s pomočjo, ki se dodeljuje po pravilu »de minimis«, za iste upravičene stroške, v primerih, ko bi bile presežene dovoljene meje intenzivnosti državnih pomoči.
Sklop I
Sklop II
Sklop III
IR
ER
IR
ER
IR
ER
Podjetja
Veliko podjetje
25 %
25 %
50 %
25 %
65 %
40 %
Srednje podjetje
25 %
25 %
60 %
35 %
75 %
50 %
Malo podjetje
25 %
25 %
70 %
45 %
80 %
60 %
Velikost podjetij se določa v skladu z definicijo iz Priloge I Uredbe GBER.
11. Upravičeni stroški in način sofinanciranja
Sofinanciranje upravičenih stroškov po tem javnem razpisu bo potekalo skladno s pravili evropske kohezijske politike, veljavno shemo državne pomoči »Program sodelovalnih raziskovalno-razvojnih projektov in drugih projektov, ki so predmet državnih pomoči Ministrstva za visoko šolstvo, znanost in inovacije 2022-2030« (št. Priglasitve: BE01-2399300-2023)«, veljavnimi Navodili organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2021-2027 in Obvestilom Komisije Smernice za uporabo možnosti poenostavljenega obračunavanja stroškov v okviru skladov, ki jih zajema Uredba (EU) 2021/1060 (uredba o skupnih določbah), (UL C/2024/7467 z dne 20. 12. 2024).
Stroški so upravičeni, če:
– so z RR programom neposredno povezani, so potrebni za njegovo izvajanje in so v skladu s cilji RR programa;
– so dejansko nastali: za dela, ki so bila opravljena; za blago, ki je bilo dobavljeno; oziroma za storitve, ki so bile izvedene;
– so pripoznani v skladu s skrbnostjo dobrega gospodarja;
– nastanejo in so plačani v obdobju upravičenosti;
– temeljijo na verodostojnih knjigovodskih in drugih listinah;
– se v primeru poenostavljene oblike stroška, strošek uveljavlja v skladu s pravili za poenostavljene oblike stroška in
– so v skladu z veljavnimi pravili Evropske Unije in nacionalnimi predpisi.
Raziskovalno-razvojne (RR) aktivnosti so upravičene do sofinanciranja po tem javnem razpisu, če se izvajajo v obliki industrijskih raziskav (TRL 3-4) in eksperimentalnega razvoja (TRL 5-6), kot ju opredeljuje Uredba komisije (EU) 2023/1315 z dne 23. junija 2023.
Vsak konzorcijski partner je seznanjen in se strinja, da izbor RR programa za sofinanciranje še ne pomeni tudi odobritve sofinanciranja posameznih upravičenih stroškov, ki jih je navedel v svoji prijavi. Upravičenost sofinanciranja bo ARIS preverjala v okviru presoje zahtevkov za izplačilo, na način in z dinamiko, opredeljeno v sklenjeni pogodbi o sofinanciranju ter ob upoštevanju vseh pravnih podlag navedenih v uvodnem delu javnega razpisa.
Upravičeni bodo le stroški, ki bodo nastali od dneva izdaje sklepa o izboru prijave dalje.
Vrste upravičenih stroškov vseh konzorcijskih partnerjev, ki so neposredno povezani z izvajanjem RR programov:
Vrste upravičenih stroškov
Opis vsebine stroška
Način uveljavljanja stroška
1
Strošek na enoto za stroške dela
Stroški plač in povračil v zvezi z delom: stroški osebja (raziskovalci, strokovni in tehnični sodelavci) v obsegu zaposlitve na raziskovalno-razvojnih aktivnostih, ki se izvajajo neposredno v okviru projekta. Osebje mora biti razporejeno na delo na RR programu in opraviti delo v obsegu najmanj 8 ur na mesec/osebo in največ 1700 ur na leto/osebo, za katero se uveljavlja strošek plače in povračil z delom.
Poenostavljene oblike stroškov: Strošek na enoto (SE) 
2
Stroški storitev zunanjih izvajalcev
Stroški svetovanja in drugih storitev, povezanih z izvajanjem RR programa, vključno z raziskavami in tehničnim znanjem, ki so kupljeni od zunanjih virov po običajnih tržnih pogojih. Skupna vrednost upravičenih stroškov storitev zunanjih izvajalcev ne sme presegati 20 % vrednosti vseh upravičenih stroškov RR programa.
Povračilo dejansko nastalih in plačanih upravičenih stroškov
3
Pavšalno financiranje posrednih stroškov
Ostali stroški delovanja: stroški režije in drugi stroški poslovanja, vključno s stroški materiala, ki so nastali neposredno kot posledica izvajanja RR programa. 
Poenostavljene oblike stroškov: Pavšalno financiranje posrednih stroškov v višini 25 % stroška na enoto za stroške dela (SE)
Za upravičene stroške veljajo naslednje omejitve:
– razporeditev raziskovalca oziroma strokovnega in tehničnega sodelavca na delo na RR programu pri več konzorcijskih partnerjih istega konzorcija ni dopustna. Posameznega raziskovalca oziroma strokovnega in tehničnega sodelavca in njegov strošek plače ter povračil v zvezi z delom na RR programu lahko uveljavlja zgolj 1 (en) konzorcijski partner;
– skupna vrednost upravičenih stroškov storitev zunanjih izvajalcev ne sme presegati 20 % vrednosti vseh upravičenih stroškov RR programa;
– medsebojno opravljanje storitev ali podizvajalstvo med konzorcijskimi partnerji nista dovoljena;
– davek na dodano vrednost ni upravičen strošek na RR programu.
ARIS je dne 10. 2. 2025 sprejel Metodologijo za določitev višine poenostavljenih oblik stroškov v okviru izvajanja RR programa, št. 314-5/2024-6. Na podlagi te metodologije predstavljata strošek na enoto in pavšalno financiranje, določeno z uporabo odstotka na operaciji tako strošek dela raziskovalcev ter strokovnih in tehničnih delavcev kot financiranje posrednih stroškov. Strošek na enoto za stroške dela je določen na podlagi Uredbe o financiranju znanstvenoraziskovalne dejavnosti iz Proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 35/22, 144/22 in 79/23) in veljavnih cen ekvivalenta polne zaposlitve za leto 2024, izračunanih s strani ARIS, kar predstavlja nacionalno metodologijo. Za sofinanciranje posrednih stroškov se prizna pavšalno financiranje posrednih stroškov v višini 25 % vrednosti plačnega dela (četrti odstavek 37. člena Uredbe o financiranju znanstvenoraziskovalne dejavnosti iz Proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 35/22, 144/22 in 79/23), ki se lahko na podlagi točke 3 (c) in (d) 53. člena Uredbe 2021/1060/EU o skupnih določbah uporabi za vsebinsko podobne operacije in upravičence.
Ad 1) Strošek na enoto za stroške dela
Strošek na enoto se v okviru javnega razpisa določi ločeno za sofinanciranje stroškov dela raziskovalcev in za sofinanciranje stroškov dela strokovnih in tehničnih sodelavcev, ki izvajajo raziskovalno-razvojne projekte v okviru RR programa in je izražen na uro opravljenega raziskovalno-razvojnega (RR) dela.
Skladno z metodologijo izračuna stroška na enoto za stroške dela je vrednost enote:
Vrsta upravičenega stroška
Vrednost na uro RR dela, izražena v EUR
Stroški dela raziskovalcev
30,40
Stroški dela strokovnih in tehničnih sodelavcev
20,30
Navedeni vrednosti veljata za celotno obdobje trajanja RR programa.
Dokazila za uveljavljanje stroška na enoto za stroške dela:
Aktivnost
Dokazila
a) raziskovalno-razvojni projekti, ki ga izvajajo zaposleni raziskovalci
– pogodba o zaposlitvi in drugi pravni akt (kadar to ni opredeljeno v pogodbi o zaposlitvi), s katerim je zaposleni razporejeni na delo na operaciji in opravlja naloge raziskovalca (ob prvem zahtevku za izplačilo in ko pride do spremembe); 
– časovnica; 
– obračun, s katerim upravičenec prijavljene količine potrdi, upraviči in dokumentira. 
b) raziskovalno-razvojni projekti, ki jih izvajajo zaposleni strokovni in tehnični sodelavci
– pogodba o zaposlitvi in drugi pravni akt (kadar to ni opredeljeno v pogodbi o zaposlitvi), s katerim je zaposleni razporejeni na delo na operaciji in opravlja naloge strokovnega/tehničnega sodelavca (ob prvem zahtevku za izplačilo in ko pride do spremembe); 
– časovnica; 
– obračun, s katerim upravičenec prijavljene količine potrdi, upraviči in dokumentira. 
Strošek na enoto za stroške dela se uveljavlja za raziskovalce ter strokovne in tehnične sodelavce, ki delajo na raziskovalno-razvojnih projektih v okviru RR programa in so vpisani v evidenco izvajalcev raziskovalne in razvojne dejavnosti pri ARIS. Do povračila navedenega stroška v višini stopnje intenzivnosti državne pomoči so upravičeni vsi partnerji v konzorciju.
Ad 3) Pavšalno financiranje posrednih stroškov
Posredni upravičeni stroški RR programa vsebinsko obsegajo ostale stroške delovanja, to je stroške režije in drugi stroški poslovanja, vključno s stroški materiala, ki so nastali neposredno kot posledica izvajanja raziskovalno-razvojnih aktivnosti pri konzorcijskih partnerjih v okviru RR programa.
Poenostavljena oblika stroškov oziroma pavšalno financiranje posrednih stroškov se določi na način, kot sledi:
– osnova za izračun so stroški dela v obliki stroška na enoto (SE) in
– pavšalna stopnja znaša 25 %.
Izračun: 
Stroški na enoto za stroške dela (SE) x 0,25 = pavšalno financiranje posrednih stroškov.
Dokazilo o nastanku posrednih upravičenih stroškov na projektu je izstavljena in podpisana listina za obračun pavšalnega financiranja posrednih stroškov, ki se izrazi v deležu na upravičene stroške dela v obliki stroška na enoto (SE), ki je nastal pri izvajanju raziskovalno-razvojnih aktivnosti pri konzorcijskih partnerjih. Dodatne utemeljitve oziroma dokazila se ne zahtevajo.
Način uveljavljanja upravičenih stroškov
Način uveljavljanja upravičenih stroškov in dokazila za dokazovanje upravičenih stroškov so navedena v tej točki javnega razpisa ter veljavnih Navodil organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v obdobju 2021-2027, dostopna na spletni strani https://evropskasredstva.si, https://evropskasredstva.si/app/uploads/2024/08/NUS-2021-2027_verzija_1-2.pdf.
ARIS in izbrani prijavitelj bosta s pogodbo o sofinanciranju podrobneje dogovorila obseg in dinamiko sofinanciranja operacije na osnovi načrtovanih aktivnosti, podanih v prijavi na ta javni razpis.
Na operaciji se štejejo kot neupravičeni vsi stroški, ki niso opredeljeni kot upravičeni stroški po tem javnem razpisu.
12. Vsebina popolne prijave, način prijave in rok za prijavo na javni razpis
Prijava je popolna, če vsebuje pravilno in popolno izpolnjene vse zahtevane obrazce in dokazila. Prijavitelji morajo v prijavi predložiti vse popolno izpolnjene obrazce in dokazila. Pri tem morajo upoštevati navodila za izpolnjevanje, kot so zapisana v pojasnilih javnega razpisa in obrazcih ter se držati priporočil glede omejitev obsega strani.
Vrstni red dokumentov v prijavi:
0. Prijavni obrazec Digital Forms (Obrazec 0)
1. Prijavni obrazec (Obrazec 1)
2. Predstavitev RR programa (Obrazec 2) in predstavitev RR programa v angleškem jeziku (Obrazec 2 EN)
3. Finančni načrt RR programa (Obrazec 3)
4. Izjava o sprejemanju pogojev (Obrazec 4)
5. Soglasje za pridobitev podatkov FURS (Obrazec 5)
6. Izjava v zvezi z določanjem velikosti podjetja (Obrazec 6)
7. Izjava glede vlaganj v raziskave in razvoj in podatki o dodani vrednosti na zaposlenega (Obrazec 7)
8. Izjava o opredelitvi organizacije za raziskave in širjenje znanja (Obrazec 8)
9. Izjava in pooblastilo o podatkih o dejanskih lastnikih (Obrazec 9)
10. Izjava o skladnosti programa z določili učinkovitega sodelovanja (Obrazec 10)
11. Izjava o skladnosti DNSH_prijavitelj (Obrazec 11)
12. Podpisana konzorcijska pogodba (na osnovi Obrazca 12)
13. Parafiran vzorec Pogodbe o sofinanciranju operacije (Obrazec 13)
14. Obvezne priloge:
a) Potrdilo Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije o številu zaposlenih
b) Dokazila o vlaganjih v raziskave in razvoj.
Oddaja prijave se izvede v elektronski obliki v okviru elektronskega prijavnega sistema ARIS v katerem je zagotovljen enolični identifikator prijavitelja, ki ga določi ARIS.
Prijavo podpišejo oziroma potrdijo osebe, ki jih določa javni razpis. Rok za oddajo prijav je do vključno 18. 4. 2025, do 14. ure.
Oddaja prijave pomeni, da so se konzorcijski partnerji seznanili z vsebino javnega razpisa in razpisne dokumentacije, da se z njo strinjajo in da v celoti sprejemajo določila, navedena na vzorcu pogodbe o sofinanciranju operacije, ki je priloga razpisne dokumentacije. ARIS si pridržuje pravico do spremembe vzorca pogodbe o sofinanciranju operacije.
Prijavo na javni razpis mora oddati prijavitelj RR programa. Ta jo odda v imenu vseh konzorcijskih partnerjev.
13. Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa
Prijavitelji bodo o izidu javnega razpisa predvidoma obveščeni v roku šest (6) mesecev od datuma odpiranja prijav. Prijavitelji bodo na podlagi sklepa o izboru pozvani k podpisu pogodbe o sofinanciranju operacije.
Prijavitelj lahko umakne prijavo za pridobitev sredstev do pravnomočnosti sklepa o izboru.
Rezultati predmetnega javnega razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletni strani ARIS.
14. Zahteve glede zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027, ki jim morajo zadostiti konzorcijski partnerji v skladu s 50. členom Uredbe 2021/1060/EU in navodili organa upravljanja: konzorcijski partnerji morajo zadostiti zahtevam glede informiranja in obveščanja javnosti skladno s 50. členom Uredbe 2021/1060/EU, veljavnimi Navodili organa upravljanja na področju zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 in Priročnika celostne grafične podobe evropske kohezijske politike 2021–2027.
15. Zahteve glede hranjenja dokumentacije in spremljanja ter evidentiranja
Upravičenec bo dolžan zagotavljati dostopnost in hrambo celotne originalne dokumentacije, vezane na operacijo, in zagotavljati ministrstvu ter drugim nadzornim organom vpogled v navedeno dokumentacijo za potrebe bodočih preverjanj skladno s pravili Evropske unije in zakonodaje Republike Slovenije še deset (10) let po njenem zaključku. V primeru neskladja rokov veljajo določila Uredbe (EU) 2021/1060/EU.
Upravičenec mora zagotoviti dostopnost do vseh dokumentov o izdatkih operacije za obdobje 5 let od 31. decembra leta, v katerem je organ upravljanja opravil zadnje plačilo upravičencu, če ni drugače določeno s členom 82 Uredbe 2021/1060/EU oziroma predpisom, ki bi jo nadomestil.
V skladu s členom 74 Uredbe (EU) 2021/1060/EU mora upravičenec voditi in spremljati porabo sredstev za operacijo računovodsko ločeno na posebnem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi za vse transakcije v zvezi z operacijo, tako da je v vsakem trenutku zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev, ne glede na računovodska pravila Republike Slovenije. Navedeno ne velja za poenostavljene oblike nepovratnih sredstev, za kar pa bo upravičenec dolžan na istem stroškovnem mestu voditi in spremljati prejeta sredstva za operacijo. Upravičenec, ki ne vodi knjig za operacijo po ustrezni računovodski kodi, in iz svojih knjig ne more ločeno izpisati evidenc samo za posamezno operacijo, mora za zagotavljanje ločenega vodenja knjig za operacijo voditi druge pomožne knjige.
16. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije nadzornim organom
Konzorcijski partnerji morajo omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem operacije, katere sofinanciranje temelji ali se izvaja na podlagi predmetnega javnega razpisa. Nadzor se izvaja s strani ARIS, ministrstva kot posredniškega telesa, organa upravljanja, revizijskega organa ter drugih slovenskih in evropskih nadzornih in revizijskih organov (v nadaljnjem besedilu: nadzorni organi).
Konzorcijski partner bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov sofinancirane operacije. V primeru preverjanja na kraju samem bo konzorcijski partner moral omogočiti vpogled v računalniške in računovodske programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem operacije ter rezultate operacije. Konzorcijski partner bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen, ministrstvo pa lahko opravi pregled na kraju samem brez predhodne najave. Konzorcijski partner bo dolžan ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in redno obveščati ARIS o izvedenih ukrepih.
17. Načelo spoštovanja Listine EU o temeljnih pravicah in Konvencije Združenih narodov o pravicah invalidov: konzorcijski partnerji bodo morali zagotoviti skladnost z načeli spoštovanja temeljnih pravic, spodbujanja enakih možnosti moških in žensk, preprečevanje vsake diskriminacije, zlasti v povezavi z dostopnostjo za invalide med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru tega javnega razpisa.
18. Varovanje osebnih podatkov, poslovnih skrivnosti in podatki o dejanskih lastnikih
Varovanje osebnih podatkov, ki jih ARIS posredujejo konzorcijski partnerji, bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja varovanje osebnih podatkov, vključno s Splošno uredbo GDPR in ZVOP-2. V zvezi s tem ARIS napotuje na Prilogo 3 v Pojasnilih prijaviteljem.
Vsi podatki iz prijav, ki jih uradna oseba odpre, so informacije javnega značaja, razen tistih podatkov, ki jih prijavitelj posebej označi, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena ZDIJZ, ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del prijave, ne more pa se nanašati na celotno prijavo. Prijavitelj mora pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj ne označi in razloži takšnih podatkov v prijavi, bo ARIS lahko domnevala, da prijava po stališču prijavitelja ne vsebuje poslovnih skrivnosti in drugih izjem iz 6. člena ZDIJZ.
Namen obdelave osebnih podatkov, ki jih ARIS posredujejo konzorcijski partnerji, je izvedba javnega razpisa, vodenje podatkov, evidenc, analiz in drugih zbirk za ARIS, ministrstvo in nadzorne organe, in sicer o izidu javnega razpisa in o izvajanju pogodbe o sofinanciranju. Nadalje je namen obdelave osebnih podatkov tudi izdelava študij in vrednotenj, sodelovanje in priprava oziroma izdelava prijav v postopkih pred pristojnimi organi (postopki pred sodnimi, preiskovalnimi ali drugimi pristojnimi organi). Osebni podatki se bodo obdelovali tudi za namene učinkovitega delovanja informacijskih sistemov ali pripomočkov, ki jih uporablja ali jih je dolžna uporabljati ARIS.
Podatki o sofinanciranem RR programu, za katere je tako določeno s predpisi ali ki so javnega značaja, se bodo objavili. Objavljeni bodo podatki o upravičencu. Objava bo obsegala navedbo konzorcijskih partnerjev, naziv projekta in znesek javnih virov sofinanciranja projekta. Objave podatkov o projektu in upravičencu bodo izvedene v skladu z ZDIJZ.
Skladno z drugim odstavkom člena 69 Uredbe 2021/1060/EU je potrebno zagotavljati podatke o dejanskih lastnikih upravičenca in konzorcijskih partnerjev, pa tudi podatke o dejanskih lastnikih izvajalca/cev in podizvajalca/cev, kadar je upravičenec ali konzorcijski partner javni naročnik v skladu z Zakonom o javnem naročanju (ZJN 3). Dejanski lastniki so opredeljeni v Zakonu o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma. Kadar je upravičenec ali konzorcijski partner zavezan k vpisu podatkov v Register dejanskih lastnikov, ki ga vzdržuje in upravlja Agencija Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve (AJPES), se šteje, da so podatki o njihovih dejanskih lastnikih razvidni iz omenjenega registra. Za ostale primere pa bo upravičenec s podpisom pogodbe o sofinanciranju zavezan, da na poziv ARIS in v roku, postavljenem v pozivu, ARIS posreduje te podatke. Potrebno je zagotavljati naslednje podatke dejanskih lastnikov: ime, priimek, datum rojstva in ID za DDV oziroma davčno številko.
19. Zahteve glede spremljanja in vrednotenja doseganja ciljev in kazalnikov operacije
Konzorcijski partnerji morajo v prijavi realno prikazati načrtovani cilj operacije. Preveč optimistična pričakovanja lahko privedejo do nedoseganja zastavljenega cilja in so lahko podlaga za zahtevo za vračilo prejetih sredstev. Podatki iz prijave (prejete dokumentacije) bodo osnova za spremljanje pričakovanega cilja operacije.
19.1.Kazalniki učinka
Načrtovane vrednosti obveznih kazalnikov in učinkov se bodo preverjale na ravni celotnega javnega razpisa.
RCO 07 Raziskovalne ustanove, ki sodelujejo v podprtih projektih
Načrtovana vrednost kazalnika RCO 07 glede na absorpcijsko sposobnost razdeljena na obe regiji:
Regija
Število
Kohezijska regija Vzhodna Slovenija
8
Kohezijska regija Zahodna Slovenija
20
Skupaj 
28
RCO 10 Podjetja, ki sodelujejo z raziskovalnimi ustanovami
Načrtovana vrednost glede na absorpcijsko sposobnost razdeljena na obe regiji:
Regija
Število
Kohezijska regija Vzhodna Slovenija
27
Kohezijska regija Zahodna Slovenija
66
Skupaj 
93
Specifični kazalnik: Raziskovalci, ki delujejo v podprtih raziskovalnih aktivnostih
Načrtovana vrednost glede na absorpcijsko sposobnost razdeljena na obe regiji:
Regija
Število
Kohezijska regija Vzhodna Slovenija
75
Kohezijska regija Zahodna Slovenija
154
Skupaj 
229
19.2.Kazalniki rezultata
RCR 06 Predložene patentne prijave
Načrtovana vrednost glede na absorpcijsko sposobnost razdeljena na obe regiji:
Regija
Število
Kohezijska regija Vzhodna Slovenija
6
Kohezijska regija Zahodna Slovenija
14
Skupaj 
20
20. Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja operacij ali izvrševanja operacij prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti: v kolikor se ugotovi, da je v postopku potrjevanja operacij ali izvrševanja operacij prišlo do resnih napak, nepravilnosti ali kršitve obveznosti, ali pa konzorcijski partner ARIS ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani, oziroma je posredoval neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev ARIS o odobritvi sredstev, ali je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu na nepošten način, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo upravičenec dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na račun upravičenca do dneva vračila sredstev v državni proračun Republike Slovenije. Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot sum goljufije.
21. Posledice, če se ugotovi, da aktivnosti na operaciji niso bile skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije: če se ugotovi, da aktivnosti na operaciji niso bile skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije, bo ARIS odstopila od pogodbe, upravičenec pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije.
22. Posledice, če se ugotovi dvojno sofinanciranje posamezne operacije, ali da je višina sofinanciranja operacije presegla maksimalno dovoljeno stopnjo oziroma znesek pomoči: dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ki so že bili povrnjeni iz katerega koli drugega vira, ni dovoljeno. Če se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ARIS pogodbo lahko odpove in zahteva vračilo že izplačanih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v državni proračun Republike Slovenije. Če je dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
23. Razpoložljivost razpisne dokumentacije: vsi potrebni podatki in navodila, ki bodo omogočili izdelavo popolne in pravilne prijave za dodelitev sredstev, so navedeni v razpisni dokumentaciji, ki bo od dne objave javnega razpisa dalje objavljena na spletni strani ARIS: https://www.aris-rs.si/sl/razpisi/index.asp.
24. Dodatne informacije
Dodatne informacije v zvezi s pripravo prijav in pojasnila k razpisni dokumentaciji so dosegljivi na podlagi pisnega zaprosila, posredovanega na elektronski naslov jr.trl3-6@aris-rs.si.
Vprašanja na zgoraj navedeni e-naslov morajo prispeti najpozneje sedem (7) delovnih dni pred iztekom roka za oddajo prijave. ARIS bo objavila odgovore na vprašanja najpozneje en (1) delovni dan pred iztekom roka za oddajo prijave, pod pogojem, da je bilo vprašanje posredovano pravočasno. Vprašanja, ki ne bodo pravočasna, ne bodo obravnavana. Objavljeni odgovori na vprašanja postanejo sestavni del razpisne dokumentacije. Vprašanja in odgovori bodo javno objavljeni na spletnem naslovu https://www.aris-rs.si/sl/.
Vprašanja in odgovori bodo objavljeni na spletni strani, zato bodite pri postavljanju vprašanj previdni, da v njih ne razkrivate morebitnih osebnih podatkov, poslovnih skrivnosti in drugih podatkov, ki ne smejo biti javno objavljeni.
ARIS bo organizirala informativne dneve. Datumi in druge informacije o informativnih dnevih bodo objavljeni na spletnem naslovu https://www.aris-rs.si/sl/inovac/obvestila/.
Potencialni prijavitelji bodo o vseh novostih sproti obveščeni preko spletne strani https://www.aris-rs.si/sl/inovac/obvestila/.
Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti