Uradni list

Številka 20
Uradni list RS, št. 20/2025 z dne 28. 3. 2025
Uradni list

Uradni list RS, št. 20/2025 z dne 28. 3. 2025

Kazalo

Št. 3310-25/2025 Ob-1632/25, Stran 853
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Republike Slovenije, Dunajska 22, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo), na podlagi prvega odstavka 5. člena Uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij razvoja podeželja, ki niso vezane na površino ali živali, iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027 (Uradni list RS, št. 77/23, 19/24, 52/24 in 9/25; v nadaljnjem besedilu: uredba o skupnih določbah za izvajanje intervencij) in prvega odstavka 24. člena Uredbe o izvajanju intervencije naložbe v dvig produktivnosti in tehnološki razvoj, vključno z digitalizacijo kmetijskih gospodarstev, ter intervencije naložbe v prilagoditev na podnebne spremembe pri trajnih nasadih, iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027 (Uradni list RS, št. 14/25; v nadaljnjem besedilu: uredba), objavlja
javni razpis 
za podintervencijo naložbe kmetij v okviru intervencije naložbe v dvig produktivnosti in tehnološki razvoj, vključno z digitalizacijo kmetijskih gospodarstev za leto 2025, namenjene naložbam na gorskih območjih 
1. Osnovni podatki o javnem razpisu
Predmet javnega razpisa:
Predmet javnega razpisa so naložbe iz 1. točke prvega odstavka 5. člena uredbe.
Razpisana sredstva po sklopih:
Višina razpisanih nepovratnih sredstev znaša do vključno 7.000.000 EUR, ki se razdelijo po naslednjih sklopih glede na višino standardnega prihodka kmetije v letu 2024: 
– 2.700.000 EUR za naložbe kmetij, ki imajo najmanj 12.000 in manj kot 50.000 EUR standardnega prihodka iz kmetijske dejavnosti (sklop 1), 
– 1.500.000 EUR za naložbe kmetij, ki imajo najmanj 50.000 in manj kot 100.000 EUR standardnega prihodka iz kmetijske dejavnosti (sklop 2), 
– 1.300.000 EUR za naložbe kmetij, ki imajo najmanj 100.000 in manj kot 200.000 EUR standardnega prihodka iz kmetijske dejavnosti (sklop 3), ter 
– 1.500.000 EUR za naložbe kmetij, ki imajo najmanj 200.000 EUR standardnega prihodka iz kmetijske dejavnosti (sklop 4).
Sredstva se zagotavljajo iz proračunskih postavk MKGP, in sicer: 
– 2.373.000 EUR iz proračunske postavke 221064 Skupni strateški načrt 2023-2027 – EKSRP – EU, 
– 4.627.000 EUR iz proračunske postavke 221065 Skupni strateški načrt 2023-2027 – EKSRP – slovenska udeležba. 
Delež sredstev iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja znaša 33,9 %, delež sredstev iz proračuna Republike Slovenije pa znaša 66,1 %.
Vrsta javnega razpisa:
Zaprti.
Obdobje vlaganja vlog na javni razpis: 
Vložitev vloge na javni razpis poteka od 22. aprila 2025 do vključno 11. junija 2025, do 14. ure.
Obdobje upravičenosti stroškov:
V skladu s prvim odstavkom 26. člena uredbe so do podpore upravičeni stroški naložb, ki so nastali po vložitvi vloge na javni razpis do vložitve zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev, ki se v skladu s petim odstavkom 25. člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij vloži najpozneje v treh letih od datuma vložitve vloge na javni razpis. 
V skladu z drugim odstavkom 26. člena uredbe so do podpore upravičeni tudi splošni stroški iz 17. točke prvega odstavka 25. člena uredbe, ki so nastali od 1. januarja 2023 do vložitve zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev.
Informacije o javnem razpisu:
Informacije o javnem razpisu so dostopne na naslednji povezavi: https://skp.si/aktualno/info-tocke.
2. Namen in cilji intervencije
1. Namen podintervencije naložbe kmetij, ki se izvaja v okviru intervencije naložbe v dvig produktivnosti in tehnološki razvoj, vključno z digitalizacijo kmetijskih gospodarstev, (v nadaljnjem besedilu: podintervencija) je določen v prvem odstavku 4. člena uredbe.
2. Cilji podintervencije so določeni v tretjem odstavku 4. člena uredbe.
3. V skladu s 14. točko 2. člena uredbe primarna pridelava kmetijskih proizvodov pomeni proizvodnjo rastlinskih in živinorejskih proizvodov, brez nadaljnjih postopkov obdelave, ki bi spremenili naravo teh proizvodov, še zlasti pridelava, pobiranje in skladiščenje primarnih kmetijskih proizvodov ter njihova priprava s strani primarnih proizvajalcev za prvo prodajo prodajnim posrednikom ali predelovalcem. Kot priprava primarnih kmetijskih proizvodov za prvo prodajo se štejejo tudi njihovo čiščenje, luščenje, sortiranje, kratkotrajna zaščita pred gnitjem in pakiranje.
3. Predmet podpore in vrste naložb
1. Predmet podpore so naložbe v primarno pridelavo kmetijskih proizvodov iz 1. točke prvega odstavka 5. člena uredbe, pri čemer:
– se upoštevajo pogoji glede združevanja naložb iz 1. in 2. točke četrtega odstavka 5. člena uredbe;
– je kmetijska mehanizacija za kmetovanje na gorskem območju v skladu s pod a) 1. točke prvega odstavka 5. člena uredbe kmetijska mehanizacija s posebnim namenom na gorskem območju iz Pravilnika o katalogu stroškov in njihovih vrednostih na enoto (Uradni list RS, št. 34/24 in 95/24; v nadaljnjem besedilu: pravilnik).
2. Vrsti naložb glede na velikost sta določeni v 8. in 9. točki 2. člena uredbe, pri čemer je skupna načrtovana vrednost naložbe določena v 7. točki 2. člena uredbe.
4. Vlagatelj in upravičenec
1. Vlagatelj je določen v drugem odstavku 6. člena uredbe.
2. Upravičenec je določen v četrtem odstavku 6. člena uredbe.
3. V skladu z 10. točko 2. člena uredbe je vlagatelj mladi kmet, če ob vložitvi vloge na javni razpis izpolnjuje pogoje iz drugega do šestega odstavka 5. člena Uredbe o izvajanju intervencij podpora za vzpostavitev gospodarstev mladih kmetov in medgeneracijski prenos znanja iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027 (Uradni list RS, št. 88/23, 12/24, 43/24 in 13/25; v nadaljnjem besedilu: uredba o izvajanju intervencije podpora za vzpostavitev kmetijskih gospodarstev mladih kmetov in intervencije medgeneracijski prenos znanja), pri čemer se izpolnjevanje pogojev iz 3. ali 4. točke šestega odstavka 5. člena uredbe o izvajanju intervencije podpora za vzpostavitev kmetijskih gospodarstev mladih kmetov in intervencije medgeneracijski prenos znanja izkazuje z izjavo nosilca kmetijskega gospodarstva, na katerem je vlagatelj opravljal kmetijsko dejavnost, ki je Priloga 1 razpisne dokumentacije.
5. Pogoji ob vložitvi vloge na javni razpis
5.1 Splošni pogoji za dodelitev podpore
1. Vlagatelj mora ob vložitvi vloge na javni razpis izpolnjevati pogoje iz 9. člena, prvega in drugega odstavka 10. člena, prvega in tretjega odstavka 11. člena ter 14. člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
2. Poleg pogojev iz prejšnje točke mora vlagatelj izpolnjevati tudi pogoje iz 27. in 29. člena uredbe:
a) v skladu z 2. točko 27. člena uredbe je zbirna vloga vložena v skladu z Uredbo o izvedbi intervencij kmetijske politike za leto 2024 (Uradni list RS, št. 132/23, 24/24 in 63/24);
b) izpolnjevanje pogoja iz 6. točke 27. člena uredbe se izkazuje:
– s pogodbo o zaposlitvi za osebo, ki je za polni delovni čas ali za krajši delovni čas zaposlena na kmetiji,
– s potrdilom o vpisu za člana kmetije, ki je študent ali dijak;
c) poslovni načrt mora biti v skladu s prvim odstavkom 29. člena uredbe izdelan najmanj do 31. 12. 2033;
č) v skladu s tretjim odstavkom 29. člena uredbe se upošteva obračun akontacije dohodnine za leto 2024 ter standardni rezultati po metodologiji Farm Accountancy Data Network – mreža računovodskih podatkov v skladu s pravilnikom, ki ureja delovanje mreže za zbiranje računovodskih podatkov o dohodkih in poslovanju kmetijskih gospodarstev, ki vodijo kmetijsko knjigovodstvo po metodologiji FADN (v nadaljnjem besedilu: metodologija FADN), za leto 2023.
5.2 Posebni pogoji za dodelitev podpore
Posebni pogoji za dodelitev podpore so določeni v 7. členu, 1. do 3. točki prvega odstavka 8. člena in 12. členu uredbe.
6. Upravičeni in neupravičeni stroški
1. Upravičeni stroški so določeni v 1., 2., 3., 10. in 17. točki prvega odstavka 25. člena uredbe, ter v 19. in 20. členu uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij, pri čemer:
– se v skladu s 5. točko prvega odstavka 19. člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij vlogi na javni razpis priložijo tržno primerljive pisne ponudbe najmanj treh ponudnikov, če se uveljavlja vrsta stroška, za katerega v pravilniku ni določena najvišja priznana vrednost, in ne gre za naložbo iz druge alineje 1. točke 3. poglavja tega javnega razpisa;
– se pogoj iz osmega odstavka 19. člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij izkazuje z izjavo v vlogi na javni razpis, ki je Priloga 2 razpisne dokumentacije, in z izjavo v zahtevku za izplačilo sredstev, ki je Priloga 3 razpisne dokumentacije.
2. Upravičeni stroški so določeni v pravilniku in navedeni v Seznamu upravičenih stroškov in najvišjih priznanih vrednosti iz Priloge 4 razpisne dokumentacije (v nadaljnjem besedilu: Seznam upravičenih stroškov).
3. Neupravičeni stroški so določeni v drugem odstavku 25. člena uredbe.
7. Merila in točkovnik za ocenjevanje vlog
1. Merila za ocenjevanje vlog na javni razpis so določena v drugem odstavku 13. člena uredbe ter v dokumentu »Merila za izbor operacij v okviru SN 2023-2027«, ki je dostopen na spletni strani: https://skp.si/wp-content/uploads/2025/01/Merila_za_izbor_operacij_SN_2023-2027_EKSRP_6.sprememba_P.pdf, in so podrobneje opredeljena v tem poglavju.
2. Med vlogami na javni razpis, ki dosežejo vstopni prag 30 % možnega števila točk, ki znaša 57 točk, se v skladu s petim odstavkom 13. člena uredbe izberejo tiste, ki dosežejo večje število točk, do porabe razpisanih sredstev.
3. Ocenjevanje vlog se izvede na podlagi podatkov v vlogi na javni razpis, priloženih prilog ter podatkov iz uradnih evidenc.
4. Podrobnejša merila in točkovnik:
Št.
MERILO 
Maksimalno število točk za enostavne naložbe
Maksimalno število točk za zahtevne naložbe
1
EKONOMSKI VIDIK NALOŽBE
75
75
1.1
INTERNA STOPNJA DONOSNOSTI – velja za zahtevne naložbe 
Upošteva se interna stopnja donosnosti (v nadaljnjem besedilu: ISD), ki se določi na podlagi dejanskih knjigovodskih podatkov v skladu s Prilogo 3 uredbe. Pri izračunu ISD se ne upoštevajo morebitno dodeljena sredstva na podlagi tega javnega razpisa.
0
30
ISD znaša od vključno 2,1 do vključno 5 %.
15
ISD znaša več kot 5 %.
30
1.2
NAČRTOVANO POVEČANJE PRIHODKA IZ KMETIJSKE DEJAVNOSTI – velja za enostavne naložbe 
Ocenjuje se načrtovano povečanje prihodka iz kmetijske dejavnosti najpozneje v tretjem koledarskem letu po vložitvi zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev glede na višino prihodka iz kmetijske dejavnosti, ki se določi na naslednje načine: 
– na podlagi pokritja v skladu s Prilogo 2 uredbe, pri čemer se upoštevajo podatki iz zbirne vloge, vložene v letu 2024; 
– na podlagi podatkov za knjigovodstvo FADN za leto 2023; 
– na podlagi obračuna akontacije dohodnine za leto 2024.
30
0
Kmetija bo z naložbo povečala prihodek iz kmetijske dejavnosti od vključno 10 do vključno 20 %. 
10
Kmetija bo z naložbo povečala prihodek iz kmetijske dejavnosti za več kot 20 do vključno 30 %. 
20
Kmetija bo z naložbo povečala prihodek iz kmetijske dejavnosti za več kot 30 %.
30
1.3
ODOBRENA SREDSTVA – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Ocenjuje se višina odobrenih sredstev vlagatelju iz podukrepa podpora za naložbe v kmetijska gospodarstva v okviru programa, ki ureja razvoj podeželja za obdobje 2014–2020 (v nadaljnjem besedilu: podukrep v okviru PRP 2014-2020) oziroma iz intervencije naložbe v dvig produktivnosti in tehnološki razvoj, vključno z digitalizacijo kmetijskih gospodarstev, iz uredbe (v nadaljnjem besedilu: intervencija naložbe v dvig produktivnosti).
10
10
Vlagatelju so bila odobrena finančna sredstva iz podukrepa v okviru PRP 2014–2020 oziroma iz intervencije naložbe v dvig produktivnosti v višini več kot 100.000 do vključno 400.000 eurov. 
2
2
Vlagatelju so bila odobrena finančna sredstva iz podukrepa v okviru PRP 2014–2020 oziroma iz intervencije naložbe v dvig produktivnosti v višini do vključno 100.000 eurov.
4
4
Vlagatelju niso bila odobrena finančna sredstva iz podukrepa v okviru PRP 2014–2020 oziroma iz intervencije naložbe v dvig produktivnosti.
10
10
1.4
RAZMERJE MED LETNIM PRIHODKOM IZ POSLOVANJA KMETIJE IN SKUPNO NAČRTOVANO VREDNOSTJO NALOŽBE – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Ocenjuje se razmerje med skupnim prihodkom kmetije v letu 2024 in skupno načrtovano vrednostjo naložbe, pri čemer se skupni prihodek kmetije določi v skladu s Prilogo 3 uredbe. Višje kot je to razmerje, večja je dolgoročna sposobnost vlagatelja izvesti naložbo.
30
30
Količnik je večji ali enak 0,5 in manjši ali enak 2.
10
10
Količnik je večji od 2 in manjši ali enak 4.
20
20
Količnik je večji od 4.
30
30
1.5
VKLJUČENOST VLAGATELJA OZIROMA ČLANA KMETIJE V SHEME KAKOVOSTI – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Točke se dodelijo, če je vlagatelj ali član kmetije, katere nosilec je vlagatelj, ob vložitvi vloge na javni razpis vključen v shemo kakovosti, ki je povezana z naložbo, kar izkazuje z naslednjimi dokazili: 
– certifikat za shemo kakovosti: ekološka pridelava, izbrana kakovost, višja kakovost, integrirana pridelava, zaščitena geografska označba, zajamčena tradicionalna posebnost, zaščitena označba porekla, 
– odločba o oceni vina z zaščiteno geografsko označbo ali zaščiteno označbo porekla oziroma 
– obvestilo o izpolnjevanju pogojev za neobvezno navedbo kakovosti »gorski proizvod«.
5
5
Vlagatelj ali član kmetije, katere nosilec je vlagatelj je ob vložitvi vloge na javni razpis vključen v eno od naslednjih shem kakovosti: izbrana kakovost, višja kakovost ali integrirana pridelava.
1
1
Vlagatelj ali član kmetije, katere nosilec je vlagatelj, je ob vložitvi vloge na javni razpis vključen v eno od naslednjih shem kakovosti: izbrana kakovost, višja kakovost, integrirana pridelava, zaščitena geografska označba, zajamčena tradicionalna posebnost, zaščitena označba porekla oziroma neobvezna navedba kakovosti »gorski proizvod«.
3
3
Vlagatelj ali član kmetije, katere nosilec je vlagatelj, je ob vložitvi vloge na javni razpis vključen v shemo kakovosti ekološka pridelava. 
5
5
2
SOCIALNI IN GEOGRAFSKI VIDIK VLAGATELJA
35
35
2.1
KMETIJA JE NA OBMOČJU OMD – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Kmetija, katere nosilec je vlagatelj, je razvrščena v območje z omejenimi možnostmi za kmetijsko dejavnost (v nadaljnjem besedilu: območje OMD) v skladu s Pravilnikom o razvrstitvi kmetijskih gospodarstev v območja z omejenimi možnostmi za kmetijsko dejavnost (Uradni list RS, št. 34/23). Ocenjuje se povprečno število točk na hektar, ki jih prejme kmetija, ki je razvrščeno v območje OMD, pri čemer se upoštevajo podatki na dan vložitve vloge na javni razpis.
10
10
Kmetija prejme do vključno 199 točk.
1
1
Kmetija prejme od 200 do vključno 299 točk.
2
2
Kmetija prejme od 300 do vključno 399 točk.
3
3
Kmetija prejme od 400 do vključno 499 točk.
4
4
Kmetija prejme od 500 do vključno 599 točk.
5
5
Kmetija prejme od 600 do vključno 699 točk.
6
6
Kmetija prejme od 700 do vključno 799 točk.
8
8
Kmetija prejme 800 točk ali več.
10
10
2.2
IZOBRAZBA VLAGATELJA – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Pri določitvi ravni izobrazbe se upošteva zakon, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij. Vlagatelj ima ob vložitvi vloge na javni razpis kmetijsko ali kmetijski sorodno izobrazbo. Kot kmetijski sorodna izobrazba se upoštevajo agro-živilska (vključno s čebelarstvom), veterinarska, gozdarska in lesarska dejavnost. Če vlagatelj nima pridobljene kmetijske izobrazbe v skladu z zakonom, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, se upošteva tudi pridobljen certifikat nacionalne poklicne kvalifikacije.
4
4
Vlagatelj ima najmanj izobrazbo, pridobljeno po izobraževalnih programih za pridobitev srednje poklicne izobrazbe, ki je po zakonu, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, uvrščena v 3. ali 4. raven slovenskega ogrodja kvalifikacij s področja kmetijstva ali s kmetijstvom povezane dejavnosti.
1
1
Vlagatelj ima izobrazbo, pridobljeno po izobraževalnih programih za pridobitev srednje poklicne izobrazbe, ki je po zakonu, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, uvrščena v 3. ali 4. raven slovenskega ogrodja kvalifikacij in pridobljen certifikat nacionalne poklicne kvalifikacije IV. ravni zahtevnosti s področja kmetijstva ali s kmetijstvom povezane dejavnosti iz priloge 2 uredbe o izvajanju intervencij podpora za vzpostavitev gospodarstev mladih kmetov in medgeneracijski prenos znanja.
1
1
Vlagatelj ima najmanj izobrazbo, pridobljeno po izobraževalnih programih za pridobitev srednje izobrazbe oziroma srednje strokovne izobrazbe, ki je po zakonu, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, uvrščena v 5. raven slovenskega ogrodja kvalifikacij s področja kmetijstva ali s kmetijstvom povezane dejavnosti.
2
2
Vlagatelj ima najmanj izobrazbo, pridobljeno po študijskem programu za pridobitev višje strokovne izobrazbe, ki je po zakonu, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, uvrščena v 6. raven slovenskega ogrodja kvalifikacij s področja kmetijstva ali s kmetijstvom povezane dejavnosti.
3
3
Vlagatelj ima najmanj izobrazbo, pridobljeno po študijskem programu za pridobitev izobrazbe, ki je po zakonu, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, uvrščena v 7. raven slovenskega ogrodja kvalifikacij s področja kmetijstva ali s kmetijstvom povezane dejavnosti.
4
4
2.3
ZAPOSLENA OSEBA NA KMETIJI OZIROMA VLAGATELJ ALI ČLAN KMETIJE JE VKLJUČEN V POKOJNINSKO IN INVALIDSKO ZAVAROVANJE IZ NASLOVA OPRAVLJANJA KMETIJSKE DEJAVNOSTI – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Ob vložitvi zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev in še neprekinjeno najmanj tri zaporedna leta od vložitve zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev: 
– bo najmanj en član kmetije, katere nosilec je vlagatelj, vključen v pokojninsko in invalidsko zavarovanje iz naslova opravljanja kmetijske dejavnosti za polni obseg v skladu z zakonom, ki ureja pokojninsko in invalidsko zavarovanje; 
– bo imel vlagatelj na kmetiji zavarovano najmanj eno osebo iz delovnega razmerja kot kmetijskega delavca za polni delovni čas.
5
5
Najmanj en član kmetije, katere nosilec je vlagatelj, bo ob vložitvi zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev vključen v pokojninsko in invalidsko zavarovanje iz naslova opravljanja kmetijske dejavnosti oziroma vlagatelj bo imel ob vložitvi zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev na kmetiji zavarovano najmanj eno osebo iz delovnega razmerja kot kmetijskega delavca. 
5
5
2.4
NALOŽBENA PODPORA VLAGATELJICI – velja za enostavne in zahtevne naložbe
Točke na podlagi tega merila se dodelijo, če vlogo na javni razpis vloži nosilka kmetije, ki je bila nosilka te kmetije že v koledarskem letu pred vložitvijo vloge na javni razpis. 
Vlagateljica mora biti nosilka te kmetije ob vložitvi zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev in še neprekinjeno najmanj tri zaporedna leta od vložitve zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev.
5
5
Vlogo na javni razpis vloži vlagateljica, ki je bila nosilka te kmetije že v koledarskem letu pred vložitvijo vloge na javni razpis.
5
5
2.5
VLAGATELJ JE MLADI KMET – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Točke na podlagi tega merila se dodelijo vlagatelju, ki ob vložitvi vloge na javni razpis izpolnjuje pogoje za mladega kmeta.
6
6
Vlagatelj je mladi kmet. 
6
6
2.6
OBMEJNA PROBLEMSKA OBMOČJA – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Točke na podlagi tega merila se dodelijo vlagatelju, ki je nosilec kmetije, katere naslov je v občini, ki je opredeljena kot obmejno problemsko območje v skladu s 4. členom Uredbe o določitvi obmejnih problemskih območij (Uradni list RS, št. 22/11, 97/12, 24/15, 35/17, 101/20, 112/22 in 92/24; v nadaljnjem besedilu: obmejno problemsko območje).
5
5
Vlagatelj je nosilec kmetije, katere naslov je v občini, ki je opredeljena kot obmejno problemsko območje.
5
5
3
POVEZOVANJE
40
40
3.1
ČLANSTVO VLAGATELJA ALI ČLANA KMETIJE V ORGANIZACIJI PROIZVAJALCEV ALI SKUPINI PROIZVAJALCEV, PRIZNANI ZA SEKTOR, KI JE POVEZAN S PREDMETOM NALOŽBE ALI ČLANSTVO V ZADRUGI TER TRŽENJE LASTNIH KMETIJSKIH PROIZVODOV PREK TER ORGANIZACIJ – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Vlagatelj mora biti član skupine proizvajalcev za skupno trženje ali organizacije proizvajalcev, priznane za sektor, ki je povezan s predmetom naložbe, oziroma vlagatelj ali član kmetije mora biti član zadruge še najmanj tri zaporedna koledarska leta po vložitvi zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev. Skupina proizvajalcev za skupno trženje ali organizacija proizvajalcev mora biti priznana v skladu s predpisi, ki urejajo priznanje skupine ali organizacije proizvajalcev. 
Ocenjuje se delež lastnih pridelanih kmetijskih proizvodov iz kmetije vlagatelja, ki jih trži preko organizacije proizvajalcev ali skupine proizvajalcev za skupno trženje oziroma zadruge. Načrtovani delež lastnih pridelanih kmetijskih proizvodov, ki jih trži preko organizacije proizvajalcev ali skupine proizvajalcev za skupno trženje oziroma zadruge, vlagatelj izkazuje z eno ali več pogodbami, ki se priložijo zahtevku za izplačilo sredstev. 
10
10
Vlagatelj načrtuje, da bo tržil od vključno 30 do vključno 50 % lastnih pridelanih kmetijskih proizvodov preko organizacije proizvajalcev ali skupine proizvajalcev za skupno trženje oziroma zadruge.
5
5
Vlagatelj načrtuje, da bo tržil več kot 50 % lastnih pridelanih kmetijskih proizvodov preko organizacije proizvajalcev ali skupine proizvajalcev za skupno trženje oziroma zadruge.
10
10
3.2
VREDNOST POGODBENE PRODAJE LASTNIH PRIDELANIH KMETIJSKIH PROIZVODOV GLEDE NA STANDARDNI PRIHODEK KMETIJE – velja za enostavne naložbe 
Ocenjuje se načrtovani delež vrednosti pogodbene prodaje količin lastnih pridelanih kmetijskih proizvodov glede na standardni prihodek kmetije v letu 2024, pri čemer se delež prodaje izkazuje z eno ali več pogodbami ob vložitvi zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev. Načrtovani delež pogodbene prodaje količin lastnih pridelanih kmetijskih proizvodov mora biti izpolnjen v vsakem letu v treh zaporednih koledarskih letih po vložitvi zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev. 
20
0
Načrtovani delež vrednosti pogodbeno prodanih količin lastnih pridelanih kmetijskih proizvodov znaša več kot 10 do vključno 25 % standardnega prihodka kmetije.
7
Načrtovani delež vrednosti pogodbeno prodanih količin lastnih pridelanih kmetijskih proizvodov znaša več kot 25 do vključno 35 % standardnega prihodka kmetije.
13
Načrtovani delež vrednosti pogodbeno prodanih količin lastnih pridelanih kmetijskih proizvodov znaša več kot 35 % standardnega prihodka kmetije.
20
3.3
VREDNOST POGODBENE PRODAJE LASTNIH PRIDELANIH KMETIJSKIH PROIZVODOV GLEDE NA STANDARDNI PRIHODEK KMETIJE – velja za zahtevne naložbe 
Ocenjuje se načrtovani delež vrednosti pogodbeno prodanih količin lastnih pridelanih kmetijskih proizvodov glede na standardni prihodek kmetije v letu 2024, pri čemer se delež prodaje izkazuje z eno ali več pogodbami ob vložitvi zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev. Načrtovani delež pogodbene prodaje količin lastnih pridelanih kmetijskih proizvodov mora biti izpolnjen v vsakem letu v treh zaporednih koledarskih letih po vložitvi zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev. 
0
20
Načrtovani delež vrednosti pogodbeno prodanih količin lastnih pridelanih kmetijskih proizvodov znaša več kot 25 do vključno 35 % standardnega prihodka kmetije.
7
Načrtovani delež vrednosti pogodbeno prodanih količin lastnih pridelanih kmetijskih proizvodov znaša več kot 35 do vključno 50 % standardnega prihodka kmetije.
13
Načrtovani delež vrednosti pogodbeno prodanih količin lastnih pridelanih kmetijskih proizvodov znaša več kot 50 % standardnega prihodka kmetije.
20
3.4
NEPOSREDNA PRODAJA KONČNEMU POTROŠNIKU – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Ocenjuje se načrtovani delež vrednosti neposredno prodanih lastnih pridelanih kmetijskih proizvodov končnemu potrošniku glede na standardni prihodek kmetije v letu 2024. Kot končni potrošnik se šteje tudi obrat javne prehrane iz 2. člena Pravilnika o evidencah s področja ekološke pridelave in predelave kmetijskih pridelkov in živil (Uradni list RS, št. 105/22). Vrednost neposredno prodanih kmetijskih proizvodov končnemu potrošniku se ugotavlja na podlagi izdanih računov končnemu potrošniku in ga mora doseči najpozneje v tretjem koledarskem letu po vložitvi zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev.
10
10
Načrtovani delež vrednosti neposredno prodanih kmetijskih proizvodov končnemu potrošniku bo znašal od vključno 5 do vključno 10 % standardnega prihodka kmetije.
3
3
Načrtovani delež vrednosti neposredno prodanih kmetijskih proizvodov končnemu potrošniku bo znašal več kot 10 do vključno 15 % standardnega prihodka kmetije.
6
6
Načrtovani delež vrednosti neposredno prodanih kmetijskih proizvodov končnemu potrošniku bo znašal več kot 15 % standardnega prihodka kmetije.
10
10
4
ZELENI IN DIGITALNI PREHOD
40
40
4.1
DIGITALIZACIJA PROIZVODNIH PROCESOV – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Upošteva se uporaba digitalnih tehnologij v proizvodnih procesih. Z vlogo na javni razpis se uveljavlja podpora za naložbo v nakup opreme objekta za skladiščenje in sušenje krme, ki omogoča uporabo naprednejše digitalne tehnologije: 
– oprema, ki temelji na umetni inteligenci (na primer tehnologija za prepoznavanje predmetov, kot je računalniški vid ali strojni vid, ki na podlagi slike prepozna izdelek); 
– roboti ali internet stvari (komunikacija med pametnimi napravami ali sistemi, kot na primer upravljanje uporabe energije ali upravljanje logistike). 
Pogoji iz prejšnjega odstavka morajo biti razvidni iz tehnične specifikacije opreme, ki je predmet naložbe, in se priloži vlogi na javni razpis. 
Predmet naložbe je nakup kmetijske mehanizacije s posebnim namenom digitalizacija pridelave iz pravilnika. 
5
5
Z vlogo na javni razpis se uveljavlja podpora za naložbo v nakup opreme objekta za skladiščenje in sušenje krme, ki omogoča uporabo digitalnih tehnologij.
5
5
Z vlogo na javni razpis se uveljavlja podpora za naložbo v nakup kmetijske mehanizacije s posebnim namenom digitalizacija pridelave iz pravilnika.
5
5
4.2
DELEŽ KMETIJSKIH ZEMLJIŠČ, VKLJUČENIH V EKOLOŠKO PRIDELAVO – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Upošteva se delež obsega kmetijskih zemljišč v uporabi (v nadaljnjem besedilu: KZU), vključenih v ekološko pridelavo, glede na površino vseh KZU, ki jih je imel vlagatelj v uporabi v letu 2024, pri čemer se upoštevajo podatki iz zbirne vloge za leto 2024.
10
10
Vlagatelj je imel v letu 2024 v ekološko pridelavo vključenih od vključno 50 do vključno 70 % vseh KZU na kmetiji.
4
4
Vlagatelj je imel v letu 2024 v ekološko pridelavo vključenih več kot 70 do vključno 80 % vseh KZU na kmetiji.
7
7
Vlagatelj je imel v letu 2024 v ekološko pridelavo vključenih več kot 80 % vseh KZU na kmetiji.
10
10
4.3
VKLJUČENOST VLAGATELJA V INTERVENCIJO KOPOP, INTERVENCIJO SOPO, INTERVENCIJO DŽ OZIROMA V INTERVENCIJO BIOTIČNO VARSTVO RASTLIN – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Vlagatelj je bil v letu 2024 vključen v izvajanje: 
– najmanj ene sheme v okviru intervencije shema za podnebje in okolje (v nadaljnjem besedilu: intervencija SOPO) iz Uredbe o neposrednih plačilih iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027 (Uradni list RS, št. 17/23, 63/23, 113/23, 2/24, 30/24, 83/24 in 2/25); 
– najmanj ene operacije v okviru intervencije kmetijsko-okoljska-podnebna plačila (v nadaljnjem besedilu: intervencije KOPOP) oziroma v izvajanje intervencije biotično varstvo rastlin (v nadaljnjem besedilu: intervencija BVR) iz Uredbe o plačilih za okoljske in podnebne obveznosti ter naravne ali druge omejitve iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027 (Uradni list RS, št. 30/24, 78/24 in 2/25), oziroma 
– intervencije dobrobit živali iz Uredbe o intervenciji dobrobit živali iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027 za leto 2024 (Uradni list RS, št. 132/23, 19/24 in 101/24; v nadaljnjem besedilu: intervencije DŽ). 
Vključenost v shemo, operacijo oziroma intervencijo iz prejšnjega odstavka se ugotavlja na podlagi zbirne vloge za leto 2024.
5
5
Vlagatelj je bil v letu 2024 vključen v izvajanje ene sheme iz intervencije SOPO oziroma ene operacije v okviru intervencij KOPOP oziroma je bil vključen v intervencijo BVR oziroma v intervencijo DŽ.
1
1
Vlagatelj je bil v letu 2024 vključen v izvajanje dveh shem, operacij oziroma intervencij, pri čemer se upoštevajo: 
– intervencije SOPO, 
– operacije v okviru intervencij KOPOP, in 
– intervencija DŽ ter intervencija BVR.
3
3
Vlagatelj je bil v letu 2024 vključen v izvajanje najmanj treh shem, operacij oziroma intervencij, pri čemer se upoštevajo: 
– intervencije SOPO, 
– operacije v okviru intervencij KOPOP, in 
– intervencija DŽ ter intervencija BVR.
5
5
4.4
NALOŽBA V NAKUP OPREME ZA PRIDOBIVANJE ENERGIJE IZ OVE – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Z vlogo na javni razpis se uveljavlja podpora za naložbo v nakup opreme za pridobivanje energije iz obnovljivih virov energije (v nadaljnjem besedilu: OVE), pri čemer se ocenjuje delež povečanja nazivne moči glede na stanje OVE ob vložitvi vloge na javni razpis.
5
5
Rezultat naložbe bo povečanje OVE za več kot 10 do vključno 20 %. 
1
1
Rezultat naložbe bo povečanje OVE za več kot 20 do vključno 30 %. 
3
3
Rezultat naložbe bo povečanje OVE za več kot 30 %. 
5
5
4.5
NALOŽBA V UREDITEV PAŠNIKA Z VEČJIM DELEŽEM LESA – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Z vlogo na javni razpis se uveljavlja podpora za naložbo v ureditev pašnika na površini najmanj 0,5 ha, pri čemer so koli obodne ograje tega pašnika v celoti iz lesa.
5
5
Koli obodne ograje pašnika na površini najmanj 0,5 ha, ki je predmet podpore, so v celoti iz lesa.
5
5
4.6
DAROVANJE PRESEŽKA KMETIJSKIH PROIZVODOV – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Točke se dodelijo vlagatelju, ki bo presežke kmetijskih proizvodov daroval posrednikom pri razdeljevanju donirane hrane v skladu z zakonom, ki ureja kmetijstvo. Ob zadnjem zahtevku za izplačilo sredstev bo imel vlagatelj sklenjeno pogodbo s humanitarno organizacijo v skladu z zakonom, ki ureja humanitarne organizacije, invalidsko organizacijo v skladu z zakonom, ki ureja invalidske organizacije, oziroma z javnim zavodom s področja socialnih in varstvenih storitev, ki razdeljujejo donirano hrano upravičencem za prejem donirane hrane.
5
5
Vlagatelj bo daroval presežek kmetijskih proizvodov na podlagi pogodbe s posrednikom pri razdeljevanju donirane hrane, ki jo priloži zadnjemu zahtevku za izplačilo sredstev.
5
5
4.7
OHRANJANJE KULTURNE DEDIŠČINE – velja za enostavne in zahtevne naložbe 
Z vlogo na javni razpis se uveljavlja podpora za naložbo v rekonstrukcijo objekta oziroma nakup pripadajoče opreme za objekt, ki je vpisan v register nepremične dediščine v skladu s Pravilnikom o registru kulturne dediščine (Uradni list RS, št. 66/09).
5
5
Naložba se nanaša na rekonstrukcijo objekta oziroma nakup pripadajoče opreme objekta, ki je vpisan v register nepremične dediščine.
5
5
8. Finančne določbe: finančne določbe so v petem, sedmem, osmem in devetem odstavku 16. člena uredbe in 1. točki prvega odstavka 20.a člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
9. Vloga in postopek za dodelitev sredstev
1. Vlaganje vloge na javni razpis in postopek za dodelitev sredstev sta določena v 6. in 7. členu uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij in 24. členu uredbe.
2. Če dve ali več vlog na javni razpis prejme enako število točk in razpisana sredstva ne zadoščajo za odobritev vseh teh vlog v celoti, se v skladu s tretjim odstavkom 24. člena uredbe vloge na javni razpis odobrijo na podlagi ponderiranja meril za izbor vlog, in sicer:
– ekonomski vidik naložbe: 40 %;
– povezovanje: 30 %;
– zeleni in digitalni prehod: 20 %;
– socialni in geografski vidik vlagatelja: 10 %.
3. Odrek pravici do sredstev je določen v 34. členu uredbe.
4. Vloga za spremembo obveznosti iz odločbe o pravici do sredstev se vloži v skladu s tretjim odstavkom 7. člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
10. Vlaganje zahtevka za izplačilo sredstev
1. Poleg izpolnjevanja splošnih pogojev ob vložitvi zahtevka za izplačilo sredstev iz 22. in 23. člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij, mora upravičenec ob vložitvi zahtevka za izplačilo sredstev izpolniti tudi:
– pogoje iz 4. do 6. točke prvega odstavka ter pogoje iz drugega in tretjega odstavka 14. člena uredbe in
– pogoje iz 4., 6., 7. in. 8. točke prvega odstavka ter pogoje iz drugega, tretjega, četrtega in petega odstavka 30. člena uredbe.
2. Vložitev zahtevka za izplačilo sredstev določa 21. člen uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
11. Predplačilo: predplačilo določata 24. člen uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij in 33. člen uredbe.
12. Obveznosti po zadnjem izplačilu sredstev
1. Poleg izpolnjevanja splošnih obveznosti upravičenca iz 25. člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij, mora upravičenec po vložitvi zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev izpolnjevati tudi:
– obveznost iz pod d) 1. točke 15. člena uredbe, pri čemer se izpolnjevanje obveznosti glede zaposlitve kmetijskega delavca izkazuje s pogodbo o zaposlitvi za osebo, ki je za polni delovni čas zaposlena na kmetiji in
– obveznosti iz 1., 3., 4., 5., 6., 7., 8. in 10. točke prvega odstavka 31. člena uredbe, razen obveznosti iz pod e) 6. točke prvega odstavka 31. člena uredbe, ter obveznosti iz drugega odstavka 31. člena uredbe.
2. Upravičenec mora o izpolnjenih obveznostih iz prejšnjega odstavka poročati na obrazcu iz Priloge 5 razpisne dokumentacije.
13. Objava podatkov o upravičencih in varstvo osebnih podatkov
1. Javna objava upravičencev je določena v 8. členu uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
2. V skladu s 13. in 14. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov, UL L št. 119 z dne 4. 5. 2016, str. 1), zadnjič popravljena s Popravkom, UL L št. 127 z dne 23. 5. 2018, str. 2, so informacije za posameznike, katerih osebne podatke bo obdelovala Agencija Republike Slovenije za kmetijske trge in razvoj podeželja (v nadaljnjem besedilu: agencija), objavljene na spletišču agencije.
14. Izvedba kontrol: sistem kontrol je določen v 26. do 32. členu uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij ter v 36. členu uredbe.
15. Upravne sankcije in višja sila
1. Upravne sankcije so določene v 33. členu uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij in v 35. členu uredbe.
2. Višja sila ali izjemne okoliščine so določene v 34. členu uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti