Na podlagi 19. in 45. člena zakona o sistemu državne uprave in o Izvršnem svetu Skupščine SR Slovenije ter o republiških upravnih organih (Uradni list SRS, št. 24/79, 12/83, 39/85, 37/87 in 18/88) ter 6. člena odloka o organizaciji in delu občinske skupščine (Uradni vestnik Gorenjske, št. 14/89) sta družbenopolitični zbor in zbor krajevnih skupnosti na sejah 17. 2. 1992 sprejela
ODLOK
o organizaciji in delovnem področju upravnih organov občine Škofja Loka
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Ta odlok podrobneje določa organizacijo in delovno področje upravnih organov občine Škofja Loka (v nadaljevanju: občinski upravni organi) ter ureja vprašanja v zvezi z njihovim delovanjem.
2. člen
Občinski upravni organi opravljajo upravne, strokovne in druge naloge v okviru pravic in dolžnosti občine, na delovnem področju, za katerega so ustanovljeni.
3. člen
Občinski upravni organi so pri opravljanju svojih nalog samostojni v okviru pooblastil, ki jih imajo po ustavi, zakonih in predpisih občinske skupščine. Za svoje delo so odgovorni skupščini občine in občinskemu izvršnemu svetu.
4. člen
Občinski upravni organi izvajajo določeno politiko in smernice ter izvršujejo zakone, odloke in druge predpise ter splošne akte občinske skupščine in izvršnega sveta; odgovarjajo za stanje in razvoj na področjih, za katera so ustanovljeni in dajejo pobude za reševanje vprašanj s teh področij; opravljajo upravno nadzorstvo in druge naloge s področja upravnih zadev; pripravljajo odloke, predpise in druge akte; izdajajo izvršilne predpise; opravljajo naloge s področja obrambe; opravljajo druge naloge, ki jih določajo ustava, zakon ter statut občine.
5. člen
Za uspešno opravljanje svojih nalog se občinski upravni organi organizirajo tako, da je zagotovljena učinkovitost in strokovnost, spoštovanje človekove osebnosti in varovanje ugleda organa.
Dolžnost občinskih upravnih organov je stalno izpopolnjevati metode dela in pri tem upoštevati dosežke znanosti.
6. člen
Delo občinskih upravnih organov je javno. Podatke in informacije o delu občinskega upravnega organa daje funkcionar ali drug delavec, ki ga funkcionar pooblasti.
Občinski upravni organi odrečejo podatke in informacije, če so z zakonom ali drugim predpisom določeni kot državna, vojaška, uradna ali poslovna tajnost, oziroma so tajni po zakonu o varstvu osebnih podatkov.
II. OBČINSKI UPRAVNI ORGANI IN NJIHOVA DELOVNA PODROČJA
7. člen
Občinski upravni organi se ustanovijo kot individualno vodeni upravni organi.
Občinski upravni organi so: sekretariati, oddelki in uprave.
8. člen
Občina Škofja Loka ima 6 upravnih organov, in sicer:
1. Sekretariat za družbeni razvoj
2. Sekretariat za občo upravo in proračun
3. Oddelek za obrambo
4. Oddelek za notranje zadeve
5. Upravo za družbene prihodke
6. Geodetsko upravo.
Sekretariat vodi sekretar, oddelek načelnik in upravo direktor.
9. člen
Inšpekcijski nadzor iz pristojnosti občine zagotavlja medobčinski upravni organ za opravljanje inšpekcijskega nadzorstva.
Uprava inšpekcijskih služb za Gorenjsko opravlja za občino Škofja Loka zadeve iz pristojnosti inšpekcijskega dela, gradbene, urbanistične, komunalne, vodnogospodarske, cestne, prometne, elektroenergetske, sanitarne, tržne, veterinarske, kmetijske, gozdarske, ribiške, lovske, požarne in drugih inšpekcij za katere predpisi tako določajo.
10. člen
Sekretariat za družbeni razvoj opravlja:
– strokovne in upravne naloge s področja družbenih dejavnosti, cestno- komunalnega in stanovanjskega gospodarstva, varstva kmetijskih zemljišč in pospeševanje proizvodnje hrane;
– upravne in druge naloge s področja varstva okolja, urejanja prostora, gradbeništva, komunale, vodnega gospodarstva ter stanovanjskih in premoženjskopravnih zadev;
– upravne in druge naloge s področja družbenega planiranja, gospodarstva, statistike, kmetijstva, gozdarstva, lovstva, ribištva, rudarstva, preskrbe, trženja in cen, drobnega gospodarstva in turističnega gospodarstva.
Sekretariat za družbeni razvoj pripravlja predloge razvojne politike za navedena področja in v okviru svojih pooblastil odgovarja za njeno uresničevanje.
11. člen
Sekretariat za občo upravo in proračun opravlja:
– nadzorstvo nad uporabo predpisov o upravnem postopku in predpisov o pisarniškem poslovanju;
– normativno pravno dejavnost in skrbi, da so predpisi in drugi splošni akti, ki jih skupščini in izvršnemu svetu predlagajo občinski upravni organi ter drugi predlagatelji, v skladu s predpisi;
– dela v zvezi poslovanja s spisi ter vodi evidenco vseh obravnavanih zadev pri občinskih upravnih organih;
– naloge s področja splošnih upravnih zadev ter naloge, ki ne spadajo v delovno področje drugih občinskih upravnih organov;
– finančna, knjigovodska in druga strokovna opravila za proračun, ter v zvezi s sredstvi za delo občinskih upravnih organov in obračunom dohodkov delavcev občinskih upravnih organov;
– naloge, ki se nanašajo na načrtovanje, razvijanje in izvajanje informacijskega sistema ter strojne in programske opreme za potrebe skupščine, izvršnega sveta in občinskih upravnih organov;
– naloge v zvezi z organizacijo dela občinskih upravnih organov, izpopolnjevanjem delovnih metod ter modernizacijo dela;
– naloge v zvezi z izvajanjem kadrovske politike občinske skupščine, izvršnega sveta in njenih delovnih teles ter v zavodih, podjetjih in drugih organizacijah v skladu z zakonom;
– naloge za uresničevanje kadrovske politike občinskih upravnih organov, urejanjem delovnih razmerij ter skrbi za izobraževanje;
– naloge v zvezi z upravljanjem upravnih zgradb, investicijskim in rednim vzdrževanjem opreme in drugih sredstev za delo ter nemoteno poslovanje občinskih upravnih organov, izvršnega sveta in občinske skupščine;
– zadeve v zvezi z varstvom pravic vojnih veteranov, vojnih in vojaških invalidov, civilnih invalidov vojne in žrtev vojnega nasilja;
– naloge pri vzdrževanju, urejanju in varstvu spomenikov, spominskih obeležij, znamenj in grobišč;
– strokovne, organizacijsko-tehnične ter administrativne naloge za izvršni svet in občinsko skupščino ter njena delovna telesa;
– naloge v zvezi s podeljevanjem občinskih nagrad in priznanj;
– protokolarne zadeve za potrebe občine, občinske skupščine in izvršnega sveta.
Sekretariat vodi:
– register političnih organizacij v občini ter v zvezi s tem izdaja odločbe in potrdila,
– evidenco strokovnih in vodilnih kadrov ter poslovodnih organov v podjetjih.
Sekretariat zagotavlja:
– splošne informacije kot pomoč pri uresničevanju pravic, dolžnosti in obveznosti strank pri občinskih upravnih organih,
– druge pogoje za nemoteno funkcioniranje občinske skupščine, izvršnega sveta in občinskih upravnih organov (telefonska centrala, kuhinja, oskrba s pisarniškim materialom, čiščenje prostorov itd.).
V okviru sekretariata so krajevni uradi Žiri, Železniki in Gorenja vas.
Krajevni uradi sprejemajo vloge za občinske upravne organe in opravljajo še naslednje naloge: sprejemajo odjave in prijave bivališča, sprejemajo ponudbe za prodajo kmetijskih zemljišč, opravljajo določene naloge s področja obrambe ter dajejo pomoč, nasvete in informacije.
12. člen
Oddelek za obrambo:
– opravlja upravne in strokovne zadeve iz pristojnosti občine na področju obrambe in zaščite;
– spremlja in strokovno povezuje delo občinskih upravnih organov, ki so pristojni za pripravo in tekoče dopolnjevanje dokumentov občinskega obrambnega načrta;
– skrbi, da so obrambni načrti podjetij, krajevnih skupnosti in drugih nosilcev načrtovanja obrambe usklajeni z obrambnim načrtom občine;
– opravlja naloge upravitelja obrambnega načrta občine;
– pripravlja občinski razvojni načrt obrambe in zaščite skupaj z občinskim štabom CZ ter z drugimi občinskimi upravnimi organi in je odgovoren za porabo in vzdrževanje materialnih in drugih sredstev namenjenih za obrambo;
– organizira in skrbi za prenos ukazov za izvajanje predpisanih ukrepov za pripravljenost ter ukazov o mobilizaciji;
– opravlja upravne in strokovne zadeve, ki se nanašajo na pripravo upravnih zvez ter kriptografsko zavarovanje in prenašanje zaupnih podatkov;
– skrbi za opremljanje in usposabljanje občinskih enot CZ in za druge priprave za zaščito in reševanje;
– opravlja upravne in strokovne zadeve varstva pred požarom kot dela sistema za zaščito in reševanje;
– organizira in skrbi za delovanje službe za opazovanje in obveščanje;
– opravlja upravne zadeve za izvrševanje vojaške in materialne dolžnosti, dolžnosti za delovanje v narodni zaščiti in civilni zaščiti, službi za opazovanje in obveščanje ter upravne zadeve v zvezi z vzdrževanjem in graditvijo zaklonišč;
– opravlja še druge naloge v skladu z zakonom o obrambi in zaščiti.
13. člen
Oddelek za notranje zadeve:
opravlja upravne in strokovne naloge za uresničevanje zakonov in drugih predpisov
– o združevanju občanov, javnih shodih in prireditvah,
– o posesti in nošenju orožja in streliva ter o eksplozivnih snoveh,
– o prebivanju tujcev in potnih listinah za prestop državne meje,
– o osebnih izkaznicah ter prijavi in odjavi prebivališča,
– o državljanstvu,
– o matičnih knjigah in osebnih imenih,
– p varnosti cestnega prometa v občini,
– o vozniških in prometnih dovoljenjih.
Oddelek opravlja tudi naloge komunalnega nadzorstva v občini. V zadevah vzdrževanja javnega reda in miru ter varnosti lokalnega prometa sodeluje oddelek s policijsko postajo v občini.
14. člen
Uprava za družbene prihodke ima naslednje delovno področje:
– v skladu z zakonom spremlja pridobivanje prihodkov občanov;
– proučuje in analizira davčno politiko;
– ugotavlja zavezance za družbene obveznosti, odmerja, obračunava, pobira in prisilno izterjuje davke, prispevke, takse in druge družbene obveznosti v skladu s predpisi;
– vodi knjigovodstvo družbenih prihodkov, ki jih pobira in izterjuje;
– obračunava zamudne obresti;
– opravlja inšpekcijski nadzor nad tem kako zavezanci izpolnjujejo svoje davčne in druge obveznosti, ki jih odmerja, pobira in izterjuje;
– izdaja potrdila o premoženjskem stanju občanov;
– opravlja druge upravne in strokovne zadeve iz svojega delovnega področja.
15. člen
Geodetska uprava
– opravlja upravnopravne in strokovne zadeve v zvezi z geodetsko službo, zlasti zadeve urejanja, vzdrževanja in evidence katastra zemljišč, komunalnih naprav, zgradb, teritorialnih enot in naselij;
– skrbi za izdelavo in vzdrževanje načrtov, kart, katastrov in evidenc ter za vzdrževanje stalne mreže geodetskih točk;
– vodi in vzdržuje geodetsko prostorsko dokumentacijo;
– opravlja zadeve v zvezi z označevanjem in poimenovanjem naselij, ulic in zgradb;
– opravlja upravni nadzor nad strokovno-operativnimi deli pri izdelavi načrtov, katastrov in evidenc iz pristojnosti občine.
III. NOTRANJA ORGANIZACIJA IN SISTEMIZACIJA DELOVNIH MEST
16. člen
Za učinkovito, racionalno ter strokovno opravljanje dela se lahko v občinskem upravnem organu glede na naravo, obseg in zahtevnost nalog oblikujejo notranje organizacijske enote (referat, odsek, služba).
Notranjo organizacijo posameznega občinskega upravnega organa ter sistemizacijo delovnih mest določi funkcionar upravnega organa, s soglasjem občinskega izvršnega sveta.
IV. SODELOVANJE OBČINSKIH UPRAVNIH ORGANOV
17. člen
Občinski upravni organi sodelujejo z upravnimi organi drugih občin, s podjetji, zavodi, krajevnimi skupnostmi in drugimi organizacijami pri reševanju vprašanj, za katera je zaradi narave nalog potrebno zagotoviti povezanost in usklajenost.
18. člen
Občinski upravni organi zlasti tesno sodelujejo med seboj v zadevah skupnega pomena za uresničitev funkcij občinske uprave, zlasti so občinski upravni organi dolžni sodelovati in usklajevati svoje potrebe pri uporabi sredstev opreme in storitev skupnega pomena, pri urejanju delovnega časa, pri kadrovanju, urejanju delovnih razmerij, pridobivanju in razporejanju sredstev za delo občinskih upravnih organov, pri oblikovanju politike nagrajevanja, pri urejanju obrambnih in varnostnih vprašanj ter pri interdisciplinarnem reševanju strokovnih vprašanj.
19. člen
Za usklajevanje in medsebojno sodelovanje občinskih upravnih organov skrbi posvetovalno telo – kolegij funkcionarjev, ki vodijo občinske upravne organe.
Kolegij se sestaja po potrebi, sklicuje pa ga sekretar sekretariata za občo upravo in proračun.
V. ORGAN, KI ODLOČA O IZLOČITVI V UPRAVNEM POSTOPKU
20. člen
O izločitvi uradne osebe občinskega upravnega organa odloča funkcionar, ki vodi občinski upravni organ. O izločitvi funkcionarja, ki vodi občinski upravni organ, in njegovega namestnika odloča izvršni svet.
VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
21. člen
Uprava za družbene prihodke je občinski upravni organ do vključitve v Republiško upravo za javne prihodke v okviru Ministrstva za finance.
22. člen
Z dnem ko začne veljati ta odlok, preneha veljati odlok o organizaciji in delovnem področju upravnih organov občine Škofja Loka (Uradni vestnik Gorenjske, št. 13/88 in Uradni list Republike Slovenije, št. 34/90).
23. člen
Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 021-1/89
Škofja Loka, dne 18. februarja 1992.
Predsednik
Skupščine občine Škofja Loka
Peter Hawlina l. r.