Na podlagi 19. člena odloka o ravnanju s komunalnimi odpadki na območju Občine Idrija (Uradni list RS, št. 36/93) je Občinski svet občine Cerkno sprejel na seji dne 7. 11. 1995
P R A V I L N I K
o ravnanju z odpadki in načinu oblikovanja cen odvoza odpadkov na območju Občine Cerkno
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem pravilnikom se določijo:
– pogoji opravljanja dejavnosti ravnanja z odpadki z navedbo posameznih izrazov za opredelitev dejavnosti, uporabljenih v tem pravilniku,
– obveznosti izvajalca in uporabnikov,
– normativi za izvajanje dejavnosti in način oblikovanja cene storitev.
2. člen
V tem pravilniku imajo uporabljeni izrazi naslednji pomen:
– uporabnik – lastnik ali uporabnik stanovanjske, poslovne ali druge površine, pri katerih nastajajo odpadki,
– izvajalec – pravna oseba, ki opravlja dejavnost zbiranja, odvoza in deponiranja odpadkov,
– posoda za odpadke – specialna tipska posoda, zabojnik velikosti od 80 l do 900 l za potrebe enega ali več uporabnikov,
– kontejner – zaprta ali odprta posoda za odpadke velikosti od 4 do 7 m3 za zbiranje odpadkov na zbirnih mestih, v podjetjih oziroma ustanovah,
– odjemno mesto – mesto oziroma lokacija, kjer se v posode za odpadke oziroma kontejnerje zbirajo odpadki za enega ali več uporabnikov,
– koši za odpadke – so posebni koši za zbiranje manjših odpadkov pri kioskih, trgovinah, gostinskih obratih, lokalih ter pri vseh ostalih javnih površinah in prostorih,
– smetarsko vozilo – specialno vozilo za zbiranje in odvoz odpadkov na deponijo odpadkov,
– vozilo za kontejnerski odvoz, samonakladalec – specialno vozilo za odvoz in praznjenje 4–7 m3 kontejnerjev,
– deponija odpadkov – lokacija, prostor za deponiranje oziroma odlaganje odpadkov,
– reciklažno dvorišče – lokacija, prostor za začasno skladiščenje sekundarnih surovin in za kompostiranje bioloških odpadkov.
II. POGOJI ZBIRANJA ODPADKOV
3. člen
Komunalne odpadke, ki jih je dovoljeno zbirati in deponirati na deponiji v skladu z odlokom o ravnanju s komunalnimi odpadki na območju Občine Idrija (Uradni list RS, št. 36/93) je uporabnik dolžan zbirati v za to določenih posodah za odpadke po navodilih, ki jih prejme od izvajalca in upravnega organa.
4. člen
Vsak uporabnik je v postopku za pridobitev lokacijskega dovoljenja dolžan pridobiti od izvajalca soglasje za odvoz odpadkov, ki vsebuje zlasti naslednje:
– natančno lokacijo odjemnega mesta (pri določitvi le-tega je izvajalec dolžan upoštevati pogoje dostopa s specialnimi vozili ter prometne in lastninske razmere lokacije),
– velikost, število in tip potrebnih posod za odpadke in pogoje glede dostopa pooblaščenih delavcev izvajalca,
– pogoje glede vzdrževanja posod za odpadke,
– pogoje glede ločevanja odpadkov na izvoru,
– terminski plan pobiranja posameznih vrst odpadkov.
5. člen
Uporabnik pa je dolžan pričeti z oddajanjem odpadkov takoj po pridobljenem uporabnem dovoljenju oziroma po pričetku uporabe objekta.
Uporabnik je dolžan obvestiti izvajalca o pridobljenem uporabnem dovoljenju oziroma o pričetku uporabe objekta.
6. člen
Posebni pogoji za zbiranje odpadkov, ki sta jih uporabnik in izvajalec dolžna upoštevati so:
– odjemno mesto za zbiranje odpadkov mora biti na mestu določenem s soglasjem iz 4. člena tega pravilnika in je lociran ob ustrezni dovozni cesti,
– uporabnik je dolžan ob času zbiranja odpadkov smetarskim vozilom dostaviti posodo za odpadke na zanj določeno odjemno mesto,
– uporabnik ima lahko posodo na svojem zemljišču, v hiši ali drugem objektu, vendar jo mora v času odvoza postaviti na zanj določeno odjemno mesto.
Za uporabnike do katerih dostop s smetarskim vozilom ni mogoč, se za enega ali več uporabnikov določi lokacijo odjemnega mesta. Lokacijo določi pristojni občinski organ za komunalne zadeve po pridobitvi mnenja izvajalca.
7. člen
Pri določevanju števila in vrste posod za posamezne vrste odpadkov je izvajalec dolžan upoštevati naslednje normative:
1. Ostali odpadki
a) za stanovanjske hiše – odlagajo se v tipske zabojnike velikosti 80–240 l oziroma v posebne PVC vrečke za odpadke,
b) za večje stanovanjske objekte – odlagajo se v zabojnike velikosti 500–900 l,
c) za poslovne prostore (podjetja, obrt, ustanove) – odlagajo se v zabojnike, katerih velikost pogojuje soglasje iz 4. člena tega pravilnika (predvidena količina in vrsta odpadkov ter pogostost odvoza),
2. Papir in steklo
a) vsi uporabniki odlagajo papir in steklo v posebne zabojnike velikosti 900 l,
3. Biološki odpadki
a) vsi uporabniki odlagajo biološke odpadke v plastične zabojnike velikosti 240–900 l.
8. člen
Izvajalec je dolžan zbirati odpadke na način kot je določeno z odlokom o ravnanju s komunalnimi odpadki na območju Občine Idrija in s tem pravilnikom. Pri urniku zbiranja in odvoza odpadkov je izvajalec dolžan upoštevati naslednje minimalno število odvozov:
– ostali odpadki – od 1x tedensko do 1x mesečno,
– steklo – 1x mesečno,
– papir – 1x mesečno,
– biološki odpadki – od 1x tedensko do 1x na štirinajst dni,
– kosovni odpadki – do 2x letno.
Pri uporabnikih, od katerih izvajalec odvaža odpadke po pogodbi, se čas, pogostnost in način odvoza določi z medsebojno pogodbo.
9. člen
Če izvajalec ugotovi, da pri uporabnikih iz sektorja podjetij, obrti in ustanov obstoječe posode za odpadke ne zadoščajo dejanski količini odpadkov, mora uporabnik nabaviti nove, dodatne posode za odpadke, ki bodo zadoščale potrebam.
III. OBRAČUN ODVOZA
10. člen
Izvajalec obračuna stroške zbiranja, odvoza in deponiranja odpadkov na podlagi izračunane cene, ki je oblikovana na naslednjih osnovah:
– elaborata ločeno zbiranje odpadkov v Občini Idrija,
– odloka o ravnanju s komunalnimi odpadki v Občini Idrija.
11. člen
Cena ločenega zbiranja odpadkov je sestavljena iz sledečih elementov:
– vzpostavitev sistema,
– izvajanje sistema,
– renta.
Ceno enostavne reprodukcije sestavljata cena za vzpostavitev sistema in cena za izvajanje sistema ločenega zbiranja odpadkov in je prihodek izvajalca dejavnosti.
Renta je del cene, ki se zbira zaradi negativnih vplivov na okolje na območjih, kjer je lokacija deponije odpadkov in jo izvajalec dejavnosti nakazuje občinam Idrija in Cerkno do 25. v mesecu za pretekli mesec.
Uporabnike se stimulira za vestno ločevanje odpadkov tako, da se določena cena enostavne reprodukcije zniža do 30%.
V primeru nevestnega ločevanja odpadkov se uporabniki kaznujejo v skladu z 25. členom odloka o ravnanju s komunalnimi odpadki na območju Občine Idrija (Uradni list RS, št. 36/93).
12. člen
Uporabnikom se zaračunava ceno odvoza odpadkov z upoštevanjem naslednjih elementov:
a) za stanovanjske površine se obračun odvoza odpadkov določa po številu prijavljenih oseb v gospodinjstvu – osnova je podatek Oddelka za notranje zadeve, upravne enote v Idriji. Obračun se izvaja mesečno za mesto Cerkno ter trimesečno v drugih območjih Občine Cerkno.
b) za poslovne objekte in druge površine (ustanove) se obračun določa na osnovi uporabne tlorisne površine, ki je prijavljena za obračun nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča ali po številu odpeljanih kontejnerjev. Obračun se izvaja mesečno.
c) pri obračunavanju odvoza odpadkov iz počitniških hišic, v katerih ni stalno prijavljenih oseb, se obračunava mesečno storitev po pavšalni osnovi, ki je enaka ceni za eno osebo. Obračun se izvaja trimesečno.
13. člen
Uporabnik je dolžan plačevati stroške zbiranja in odvoza odpadkov od dneva, ko izvajalec organizira in prične izvajati zbiranje ter odvoz odpadkov na območju, kjer ima uporabnik svoj objekt, stanovanjske, poslovne in druge površine.
14. člen
Ta pravilnik začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Predsednik
Občinskega sveta
občine Cerkno
Jurij Kavčič l. r.