Na podlagi drugega odstavka 3. člena in 7. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93 in 30/98), Zakona o varstvu okolja (ZVO-1) (Uradni list RS, št. 41/04) ter 11. in 65. člena Statuta Občine Medvode (Uradni list RS, št. 34/95) je Občinski svet občine Medvode na 18. seji dne 30. 11. 2004 sprejel
O D L O K
o javni službi zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov
I. UVODNE DOLOČBE
1. člen
(javna služba)
Ta odlok ureja način opravljanja obvezne občinske gospodarske javne službe zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov (v nadaljnjem besedilu: javna služba) na območju Občine Medvode tako, da določa:
– organizacijsko in prostorsko zasnovo opravljanja javne službe,
– vrsto in obseg storitev javne službe ter njihovo prostorsko razporeditev,
– pogoje za zagotavljanje in uporabo storitev javne službe,
– pravice in obveznosti uporabnikov storitev javne službe,
– vire financiranja javne službe in način njihovega oblikovanja,
– vrsto in obseg zemljišč, objektov, naprav in opreme, potrebnih za izvajanje javne službe, ki so lastnina Občine Medvode ter javno dobro (v nadaljevanju: javne površine), in varstvo, ki ga ta infrastruktura lokalnega pomena uživa (v nadaljevanju: infrastruktura),
– nadzor,
– kazenske določbe,
– prehodne in končne določbe.
2. člen
(komunalni odpadki, ki so predmet storitve javne službe)
Komunalni odpadki po tem odloku so odpadki iz gospodinjstva ali njim po naravi ali sestavi podobni odpadki iz proizvodnje, trgovine, storitvene ali druge dejavnosti oziroma ločeno zbrane frakcije komunalnih odpadkov s klasifikacijsko številko 20 01, odpadki iz vrtov in parkov iz podskupine s klasifikacijsko številko 20 02 in drugi komunalni odpadki iz podskupine s klasifikacijsko številko 20 03 ter embalaža, ki je komunalni odpadek iz podskupine s klasifikacijsko številko 15 01.
Ločeno zbrane frakcije komunalnih odpadkov s klasifikacijsko številko 20 01 (v nadaljnjem besedilu: frakcije) so ločene frakcije in nevarne frakcije iz predpisa, ki ureja oskrbo ločeno zbranih frakcij pri opravljanju javne službe.
Klasifikacijske številke odpadkov so številke s seznama odpadkov po predpisu, ki ureja ravnanje z odpadki in so sestavni del tega odloka.
3. člen
(opredelitev pojmov)
V tem odloku uporabljeni izrazi imajo naslednji pomen:
1. Povzročitelj je vsaka fizična ali pravna oseba, katere stalno, začasno, sezonsko ali občasno delovanje oziroma izvajanje dejavnosti povzroča nastajanje komunalnih odpadkov v zasebnih in javnih prostorih ter na površinah na območju Občine Medvode.
2. Uporabnik je vsak imetnik (povzročitelj ali posestnik) komunalnih odpadkov, ki je na podlagi uradnih podatkov:
– lastnik objektov ali delov objekta (tudi etažni lastnik), zemljišč ali javnih površin na območju Občine Medvode, razen nezazidanih zemljišč, na katerih se ne pričakuje rednega nastajanja odpadkov,
– upravljavec javnih površin (cesta, ulica, prehod in druga javna prometna površina lokalnega pomena, igrišče, parkirišče, pokopališče, park, spomeniki naravne in kulturne dediščine, zelenica, športna oziroma rekreacijska površina in podobno),
– organizator kulturne, športne in druge javne prireditve in dejavnosti ali sicer uporablja ali izkorišča javne ali zasebne površine in druge nepremičnine v namen, ki odstopa od njene običajne javne ali zasebne rabe.
3. Zbirno mesto je prostor, kjer povzročitelji stalno, redno in nemoteno ločeno zbirajo odpadke v posodah, predpisanih s tem odlokom, ves čas do dneva prevzema na prevzemnem mestu. Zbirno mesto ni na javni površini in ga zagotavljajo uporabniki. Zbirno mesto mora biti urejeno tako, da je zagotovljena higiena in da ni vplivov na javno površino ali površino sosedov.
4. Prevzemno mesto je prostor, kjer uporabniki prepuščajo izvajalcu določene vrste komunalnih odpadkov redno na način in po urniku, predpisanem s tem odlokom. Prevzemno mesto je praviloma na javni površini. Izjemoma je lahko prevzemno mesto na zemljišču v zasebni lasti, če lastnik zemljišča poda izrecno pisno soglasje k določitvi prevzemnega mesta na njegovem zemljišču in pisno soglasje lastnikov zemljišč, potrebnih za dostop s smetarskim vozilom.
5. Zbirno-prevzemno mesto je prostor, kjer se določene vrste komunalnih odpadkov zbirajo in kjer jih uporabniki prepuščajo izvajalcu na način, predpisan s tem odlokom. Zbirno-prevzemno mesto se zagotavlja na način, določen za zbirno in prevzemno mesto.
6. Zbirna stiskalnica je elektronsko vodena in nadzorovana stiskalnica mešanih komunalnih odpadkov z vgrajenim sistemom tehtanja. Dostop in evidentiranje prepuščene mase se zagotavlja z elektromagnetnimi karticami. Zbiralnice so prostorsko razporejene praviloma za gravitacijsko območje 300 prebivalcev. Ureditev zbirne stiskalnice se zagotavlja na način, določen za zbirno-prevzemno mesto.
7. Hišni kompostnik je zabojnik za kompostiranje odpadkov rastlinskega izvora iz vrtov in kuhinjskih odpadkov na vrtu, ki pripada posameznemu gospodinjstvu ali več gospodinjstvom, če gre za večstanovanjski objekt z vrtom, z namenom, da se kompost tudi uporabi na tem vrtu. Povzročitelj lahko kompostira v hišnem kompostniku kuhinjske odpadke, če ima za tako kompostiranje na voljo vrt, katerega velikost zagotavlja postavitev kompostnika v razdalji najmanj 5 m od sosednjih stanovanjskih stavb ali javnih površin, kompostnik pa je zastrt ali izdelan tako, da se odpadkov, ki se v njem kompostirajo, ne vidi neposredno iz stanovanjskih stavb ali javnih površin.
8. Mala komunalna kompostarna je kompostarna z letno zmogljivostjo predelave, ki ne presega 100 ton neobdelanih biološko razgradljivih odpadkov in je namenjena kompostiranju odpadkov rastlinskega izvora iz vrtov in javnih zelenih površin, biološko razgradljivih kuhinjskih odpadkov iz gospodinjstev ter zeleni vrtni odpad z namenom, da uporabniki proizvedeni kompost sami porabijo na svojih vrtovih ali javnih zelenih površinah naselja, v katerem je ta kompostarna.
9. Zbiralnica je pokrit ali nepokrit posebej urejen in opremljen prostor za ločeno zbiranje in začasno hranjenje posameznih frakcij, ki jih povzročitelji prepuščajo izvajalcu. Zbiralnica je na javni površini, kadar ni ogrožena njena funkcija. Lokacije, zemljišče, objekte in potreben dostop s smetarskim vozilom zagotavlja občinska uprava na predlog izvajalca, namestitev posod pa izvajalec sam.
10. Premična zbiralnica nevarnih frakcij je tovorno vozilo, opremljeno (lahko tudi s samostojnim zabojnikom) za ločeno zbiranje nevarnih frakcij, ki s postanki na naseljenih območjih omogoča, da povzročitelji iz gospodinjstev izvajalcu te frakcije oddajajo.
11. Zbirni center je posebej urejen in opremljen pokrit prostor za ločeno zbiranje vseh vrst ločenih frakcij, ki jih povzročitelji iz gospodinjstev lahko prepuščajo izvajalcu, ločenih frakcij, ki jih izvajalec sam prevzame v zbiralnicah, in za začasno hranjenje posameznih ločenih frakcij do rednega prevzema frakcij odpadne embalaže ali njihove prepustitve v ponovno uporabo, predelavo ali odstranjevanje. Zbirni center je hkrati urejen kot zbiralnica nevarnih frakcij, kjer se te frakcije tudi začasno skladiščijo. Lokacijo, zemljišče, objekte in dostop z vozili zagotovi občinska uprava.
II. ORGANIZACIJSKA IN PROSTORSKA ZASNOVA OPRAVLJANJA JAVNE SLUŽBE
4. člen
(oblika izvajanja javne službe)
Javno službo zagotavlja Občina Medvode v obliki javnega podjetja.
Javno službo opravlja na celotnem območju Občine Medvode Javno podjetje Snaga d.o.o. (v nadaljevanju: izvajalec) v obsegu in pod pogoji, določenimi s tem odlokom.
III. VRSTE IN OBSEG STORITEV JAVNE SLUŽBE TER NJIHOVA PROSTORSKA RAZPOREDITEV
5. člen
(zbirni centri)
V zbirnih centrih se v okviru veljavnega obratovalnega časa zagotavlja ločeno zbiranje v zabojnikih in posodah za naslednje frakcije:
– papir in karton (20 01 01),
– embalaža iz papirja in kartona, ki je komunalni odpadek (15 01 01),
– steklo (20 01 02),
– embalaža iz stekla, ki je komunalni odpadek (15 01 07),
– organski kuhinjski odpadki (20 01 08),
– oblačila (20 01 10) in tekstilije (20 01 11),
– jedilna olja in maščobe (20 01 25),
– premaze, črnila, lepila in smole, ki niso zajeti v 20 01 27 (20 01 28),
– čistila, ki niso zajeta v 20 01 29 (20 01 30),
– zdravila, ki niso zajeta v 20 01 31 (20 01 32),
– baterije in akumulatorje, ki niso zajeti v 20 01 33 (20 01 34),
– zavrženo opremo, ki ni zajeta v 20 01 21, 20 01 23 in 20 01 35 (20 01 36),
– les, ki ni zajet v 20 01 37 (20 01 38),
– embalaža iz lesa, ki je komunalni odpadek (15 01 03),
– plastika (20 01 39),
– embalaža iz plastike, ki je komunalni odpadek (15 01 02),
– kovine (20 01 40),
– embalaža iz kovin, ki je komunalni odpadek (15 01 04),
– druge tovrstne odpadke (20 01 99),
– embalaža iz sestavljenih materialov, ki je komunalni odpadek (15 01 05),
– odpadke, primerne za kompostiranje (20 02 01),
– nerazvrščene in preostale kosovne odpadke (20 03 07),
– druge odpadke, ki jih določi izvajalec.
Kosovne odpadke, prevzete na prevzemnih mestih, in ločene frakcije, prevzete v zbiralnicah, ki jih izvajalec dostavi v zbirni center, se razvrstijo ločeno v za to namenjene zabojnike in posode iz prejšnjega odstavka, razen, če je zagotovljen reden prevzem nerazvrščenih frakcij in plačilo za uporabne surovine v njihovi sestavi.
Poleg frakcij iz prvega odstavka tega člena se v zbirnih centrih v skladu s predpisanimi pogoji zagotavlja tudi ločeno zbiranje in začasno skladiščenje v zbiralnici nevarnih frakcij za naslednje nevarne frakcije:
– topila (20 01 13),
– kisline (20 01 14),
– alkalije (20 01 15),
– fotokemikalije (20 01 17),
– pesticide (20 01 19),
– fluorescentne cevi in druge odpadke, ki vsebujejo živo srebro (20 01 21),
– zavrženo opremo, ki vsebuje klorofluoroogljike (20 01 23),
– olje in maščobe, ki niso zajeti v 20 01 25 (20 01 26),
– premaze črnila, lepila in smole, ki vsebujejo nevarne snovi (20 01 27),
– čistila (detergenti), ki vsebujejo nevarne snovi (20 01 29),
– citotoksična in citostatična zdravila (20 01 31),
– baterije in akumulatorje, ki so zajeti v 16 06 01, 16 06 02, in 16 06 03, ter nesortirane baterije in akumulatorje, ki vsebujejo te baterije in akumulatorje (20 01 33),
– zavrženo električno in elektronsko opremo, ki vsebuje nevarne snovi in ni zajeta v 20 01 21 in 20 01 23 (20 01 35) in
– les, ki vsebuje nevarne snovi (20 01 37).
Storitve tehtanja frakcij, ki jih izvajalec prepušča predelovalcu ali odstranjevalcu, se izvajajo v zbirnih centrih. Iz zbirnega centra se oddaja vse gorljive in negorljive frakcije sposobne ponovne uporabe in frakcije, za katere je treba zagotoviti predelavo ali odstranjevanje skladno s predpisi, ki urejajo ravnanje z njimi, s pogojem, da je zagotovljen reden prevzem frakcij, plačilo za uporabne surovine v njihovi sestavi in plačilo prevoznih stroškov. Določene frakcije se lahko prepustijo predelovalcu ali odstranjevalcu z neposrednim prevozom izvajalca (mimo zbirnega centra), če je zagotovljeno tehtanje, ki ga prizna izvajalec.
Zbirna centra sta prostorsko razporejena tako, da je eden na območju Občine Medvode, drugi pa na območju odlagališča na Barju.
6. člen
(zbiralnice)
V zbiralnicah se stalno, redno in nemoteno zagotavlja ločeno zbiranje v posodah za naslednje frakcije:
– papir in karton (20 01 01), vključno z embalažo iz papirja in kartona, ki je komunalni odpadek (15 01 01), v posodah s pokrovom modre barve,
– embalažo iz stekla, ki je komunalni odpadek (15 01 07), v posodah s pokrovom zelene barve,
– plastiko (20 01 39), vključno z embalažo iz plastike, ki je komunalni odpadek (15 01 02), kovine (20 01 40), vključno z embalažo iz kovin, ki je komunalni odpadek (15 01 04), in embalažo iz sestavljenih materialov (15 01 05) v posodah s pokrovom rumene barve.
Zbiralnice so prostorsko razporejene:
– v urbanih ali večjih strnjenih stanovanjskih območjih na javnih ali drugih primernih površinah, praviloma za gravitacijsko območje 300 prebivalcev,
– v naseljih na območjih razpršene poselitve za gravitacijsko območje 500 prebivalcev.
Iz zbiralnic se stalno, redno in nemoteno zagotavlja ločen prevoz frakcij iz prvega odstavka tega člena v zbirne centre.
7. člen
(premične zbiralnice nevarnih frakcij)
V premičnih zbiralnicah se zagotavlja ločeno zbiranje nevarnih frakcij iz tretjega odstavka 5. člena tega odloka vsaj dvakrat letno na najmanj štirih mestih v občini po vnaprej določenem urniku.
8. člen
(kosovni odpadki)
Prevzemanje kosovnih odpadkov (20 03 07) in opreme, ki se uporablja v gospodinjstvu in vsebuje nevarne snovi (20 01 23, 20 01 35) se zagotavlja vsaj dvakrat letno na vsakem prevzemnem mestu po vnaprej določenem urniku. Prevzemanje kosovnih odpadkov na poziv uporabnika ni redna storitev javne službe in se opravlja proti plačilu po ceniku izvajalca.
9. člen
(odpadki za kompostiranje)
Prevzemanje drugih odpadkov, primernih za kompostiranje (20 02 01), se iz gospodinjstev in vrtičkov zagotavlja vsaj enkrat letno v terminih, ki jih določi in javno objavi izvajalec na prevzemnih mestih za mešane komunalne odpadke. Na območjih, kjer izvajalec zagotovi kompostiranje v malih kompostarnah, je prevzemanje teh odpadkov zagotovljeno v času obratovanja male kompostarne.
Storitve javne službe niso obvezne za odpadke iz prejšnjega odstavka, če jih povzročitelj kompostira sam v hišnem kompostniku.
10. člen
(prevzemna mesta)
Na prevzemnih mestih se redno, nemoteno in po vnaprej določenem urniku zagotavlja prevzem ločeno zbranih odpadkov v posodah za naslednji frakciji:
– organske kuhinjske odpadke iz gospodinjstev (20 01 08) v posodah rjave barve s prostornino 40 l, 80 l, 120 l, 240 l ali 550 l (v nadaljevanju: kuhinjski odpadki),
– mešane komunalne odpadke (20 03 01) v posodah črne barve s prostornino 80 l, 120 l, 240 l, 500 l, 770 l ali 1100 l.
Tipizirane vrečke za mešane komunalne odpadke prostornin 50 in 100 litrov so praviloma namenjene za zbiranje in prevzemanje mešanih komunalnih odpadkov, ki se pri povzročiteljih občasno pojavijo v večjih količinah.
Prepuščanje kuhinjskih odpadkov v prevzem izvajalcu na prevzemnih mestih ni obvezno, če jih povzročitelji kompostirajo sami v hišnem kompostniku ali prepuščajo v male kompostarne.
Izvajanje storitev se po posameznih prostorsko in funkcionalno oziroma geografsko zaokroženih območjih opravlja za vse uporabnike na enakem nivoju storitve.
Izvajalec mora zagotoviti pogostnost prevzemov mešanih komunalnih odpadkov iz druge alinee prvega odstavka tega člena na območju Občine Medvode:
– v predelih pretežno blokovne gradnje najmanj dvakrat (2x) tedensko (1. kategorija uporabnikov),
– v predelih pretežno individualne gradnje najmanj enkrat tedensko (2. kategorija uporabnikov).
Na območjih iz prejšnjega odstavka se zaradi prostorske stiske pogostnost prevzemov lahko poveča, če je to območje dovolj veliko in homogeno za gospodaren prevzem.
Izvajalec mora zagotoviti prevzem kuhinjskih odpadkov iz prve alinee prvega odstavka tega člena na območju Občine Medvode:
– v predelih pretežno blokovne gradnje enkrat tedensko (1. kategorija uporabnikov),
– v predelih pretežno individualne gradnje na vsakih štirinajst (14) dni (2. kategorija uporabnikov).
Prevzem kuhinjskih odpadkov se v zimskih mesecih lahko podaljša na enkrat na vsakih štirinajst dni. Izvajalec mora zagotoviti pranje posod najmanj enkrat na vsake tri mesece.
Izvajalec mora zagotoviti pogostnost prevzemov mešanih komunalnih odpadkov iz druge alinee prvega odstavka tega člena na območju naselij:
– z več kot 500 prebivalci, kjer zagotavlja kompostiranje v malih komunalnih kompostarnah, najmanj na vsakih štirinajst dni (3. kategorija uporabnikov),
– z manj kot 500 prebivalci, kjer morajo povzročitelji sami zagotoviti kompostiranje svojih kuhinjskih odpadkov v hišnem kompostniku, najmanj na vsakih štirinajst dni (4. kategorija uporabnikov).
Izvajalec mora zagotoviti pranje posod za mešane komunalne odpadke najmanj enkrat letno.
Prevzemno mesto je lahko oddaljeno največ 15 metrov od roba prometne površine, dane v javno uporabo. Prevzemno mesto določi izvajalec tako, da uporabniki s postavitvijo posod ali vrečk na prevzemno mesto ne ovirajo ali ogrožajo tretjih oseb. Prevzemno mesto je lahko oddaljeno od roba zemljišča ali stavbe uporabnika praviloma največ 150 metrov.
Dostop po javnih površinah, na katerih se določa prevzemna mesta, mora biti najmanj 3 metre svetle širine in 3,60 metra svetle višine. Dostopi do prevzemnih mest se morajo vedno nahajati v prometno varnem stanju in biti prosti ovir. Če je dostop slepa cesta in hkrati daljša od 50 metrov, mora imeti na koncu urejeno obračališče za smetarska vozila izvajalca. V nasprotnem primeru se določi prevzemno mesto, ki je oddaljeno največ 15 metrov od začetka slepe ulice.
11. člen
(zbirno-prevzemna mesta)
Na zbirno-prevzemnih mestih se stalno, redno in nemoteno zagotavlja zbiranje in redni prevzem ločeno zbranih odpadkov na način iz prejšnjega člena.
Kadar na prostorsko zaokroženem območju z najmanj 300 prebivalci ni prostorskih in tehničnih pogojev za zagotovitev prevzemnih ali zbirno-prevzemnih mest oziroma za namestitev zadostnega števila posod ali se tako odločijo vsi uporabniki takega območja, se zbiranje mešanih komunalnih odpadkov (20 03 01) stalno, redno in nemoteno zagotavlja z zbirnimi stiskalnicami (5. kategorija uporabnikov). Zbirna stiskalnica se šteje za zbirno-prevzemno mesto in je praviloma na lokaciji zbiralnice.
V primeru iz prejšnjega odstavka se na lokaciji zbiralnice namestijo tudi posode za zbiranje kuhinjskih odpadkov (20 01 08).
12. člen
(prireditve in dejavnosti na javnih površinah)
Za čas trajanja javne kulturne, športne in druge prireditve ali dejavnosti na prostem, na kateri se pričakuje več kot 1000 udeležencev, je treba na kraju prireditve zagotoviti ustrezno začasno zbiralnico ločenih frakcij, posode za zbiranje mešanih komunalnih odpadkov in v primeru prireditve z gostinsko ponudbo tudi posode za zbiranje kuhinjskih odpadkov. O vrsti in obsegu storitve se dogovorita izvajalec in uporabnik s pogodbo. Uporabniki (organizatorji) so dolžni akcije priglasiti izvajalcu najmanj 14 dni pred datumom izvedbe.
13. člen
(ravnanje s komunalnimi odpadki drugih javnih služb
in velikih uporabnikov)
Izvajalec trajno, začasno in občasno prevzema odpadke od drugih izvajalcev javnih služb in drugih velikih uporabnikov ter jih prevaža na podlagi sklenjene pogodbe na za to določenih in označenih prevzemnih mestih.
14. člen
(ukrepanje v primeru nepravilno odloženih odpadkov)
Kadar komunalni odpadki niso oskrbljeni po določilih od 5. do 13. člena tega odloka in so začasno ali trajno odloženi na zasebnih ali javnih površinah, jih mora na podlagi odločbe občinskega inšpektorata prevzeti izvajalec.
IV. POGOJI ZA ZAGOTAVLJANJE IN UPORABO STORITEV JAVNE SLUŽBE
15. člen
(pogoji obratovanja)
Izvajalec mora pri izvajanju storitev zagotoviti:
– opremo za izvajanje vseh vrst storitev javne službe po določilih od 5. do 13. člena tega odloka, vključno s tipiziranimi vrečkami, njenim vzdrževanjem in zamenjavo,
– redni prevzem frakcij komunalnih odpadkov brez povzročanja emisije prahu, čezmernega hrupa in raztresanja odpadkov,
– redno higiensko vzdrževanje naprav in opreme, vključno z rednim in predpisanim pranjem,
– vodenje obratovalnih evidenc, določenih s predpisi, ki urejajo ravnanje z odpadki (vključno z odpadno embalažo),
– vodenje obratovalnih evidenc za storitve, predpisane s tem odlokom, ter drugih evidenc, potrebnih za spremljanje ravnanja s komunalnimi odpadki, ki jih določi pristojni organ,
– evidentiranje števila prevzemov posod za vsako posamezno prevzemno ali zbirno-prevzemno mesto po posameznem uporabniku,
– evidentiranje mase prepuščenih mešanih komunalnih odpadkov po posameznem uporabniku, kadar se le-ti prepuščajo v zbirnih stiskalnicah,
– čiščenje raztresenih odpadkov pri odvozu,
– prevzem kosovnih odpadkov na prevzemnih mestih v roku 48 ur od prevzema odpadkov.
16. člen
(register prevzemnih mest)
Izvajalec mora voditi register prevzemnih mest s podatki:
– o lokaciji prevzemnega oziroma zbirno-prevzemnega mesta za mešane komunalne odpadke in kuhinjske odpadke,
– o identifikacijski oznaki iz katastra stavb za vsako posamezno stavbo, v kateri nastajajo mešani komunalni odpadki in kuhinjski odpadki,
– o ulici in hišni številki stavbe.
V registru prevzemnih mest se vodijo tudi za določitev cene in obračun storitev potrebni podatki:
– o imenu oziroma družbi ter bivališču oziroma sedežu uporabnika storitev,
– o številu prebivalcev v stavbi,
– o načinu prepuščanja komunalnih odpadkov (v posodah ali zbirnih stiskalnicah),
– o velikosti, številu ali deležu posod za prepuščanje komunalnih odpadkov oziroma izdanih elekromagnetnih kartic po posameznem uporabniku,
– o količini prevzetih mešanih komunalnih in kuhinjskih odpadkov po posameznem uporabniku na način prostornine ali mase.
17. člen
(ažuriranje registra prevzemnih mest)
Podatki iz prejšnjega člena tega odloka se redno ažurirajo najmanj enkrat letno na podlagi:
– sprememb podatkov iz centralnega registra prebivalstva o številu prebivalcev s stalnim prebivališčem v stavbi, podatkov iz registra stanovanj in registra najemnih pogodb,
– sprememb evidenc o številu zaposlenih v posamezni dejavnosti,
– ugotovitev izvajalca o trajnejših spremembah dejanskih količin nastajanja mešanih komunalnih odpadkov pri uporabniku,
– pisne vloge uporabnika za spremembo prostornine posod na prevzemnih mestih,
– prijave novega ali odjave dotedanjega uporabnika.
Če uporabnik ne posreduje potrebnih podatkov za vpis v register ali v prijavi iz 21. člena tega odloka navede napačne podatke, izvajalec za vpis lahko uporabi uradne podatke iz prejšnjega odstavka.
Izvajalec potrdi uporabniku vpis sprememb in uskladitev s podatki registra prevzemnih mest v roku 30 dni od dokončne odločitve.
18. člen
(program za obvladovanje kakovosti poslovanja)
Izvajalec mora opravljati javno službo skladno s programom za obvladovanje kakovosti poslovanja, katerega sestavni del je tudi program ravnanja z ločeno zbranimi frakcijami in program oskrbe s kuhinjskimi odpadki (v nadaljevanju: program ravnanja).
Program ravnanja, v katerem se določita obseg in vsebina storitev oziroma oskrbe ter način zagotavljanja storitev, mora biti pripravljen skladno s predpisano vsebino po predpisih o ravnanju z ločeno zbranimi frakcijami pri opravljanju javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki in o ravnanju z kuhinjskimi odpadki.
Predlog programa ravnanja izdela izvajalec, sprejme pa ga ustanovitelj.
19. člen
(javna obvestila in naznanila)
Izvajalec mora najmanj enkrat letno obveščati povzročitelje z obvestilom v sredstvih javnega obveščanja in na drug krajevno običajen način o:
– lokacijah zbirnih centrov, zbiralnic, zbiralnic nevarnih frakcij, malih kompostarn in drugih objektov in naprav, potrebnih za izvajanje javne službe,
– času obratovanja zbirnih centrov, zbiralnic nevarnih frakcij in malih kompostarn ter drugih objektov in naprav,
– posameznih frakcijah, ki se prepuščajo ali oddajajo,
– časovnem razporedu in načinu ter pogojih prepuščanja kosovnih odpadkov, drugih odpadkov primernih za kompostiranje in nevarnih frakcij,
– načinu predvidene obdelave, predelave in odstranjevanja prevzetih frakcij,
– pogojih, ki jih je treba izpolnjevati pri lastni oskrbi kuhinjskih odpadkov in drugih odpadkov, primernih za kompostiranje s predelavo v hišnem kompostniku,
– drugih pogojih za prepuščanje posameznih frakcij, njihovo oddajo oziroma lastno oskrbo, določenih s predpisi, ki urejajo ravnanje z odpadki oziroma posameznimi frakcijami.
V. PRAVICE IN OBVEZNOSTI UPORABNIKOV STORITEV JAVNE SLUŽBE
20. člen
(pravice uporabnikov)
Uporabniki imajo pravico:
– do trajnega, nemotenega in kvalitetnega zagotavljanja storitev izvajalca, ki so enako dostopne vsem uporabnikom na območju Občine Medvode po posameznih kategorijah uporabnikov,
– do uporabe skupne posode za mešane komunalne odpadke in/ali kuhinjske odpadke ob predložitvi predpisanega obrazca, izpolnjenega s strani izvajalca,
– do uskladitve prostornine ali števila posod skladno z evidentiranim številom opravljenih prevzemov, vendar ne več kot enkrat letno,
– do dodatne storitve na poziv proti posebnemu plačilu po ceniku izvajalca,
– kadar oddajajo v najem stanovanjske, poslovne ali druge stalne oziroma začasne objekte, njihove dele ali funkcionalna zemljišča za zavezanca za plačilo storitev javne službe določiti najemnika s prijavo na posebnem obrazcu, ki ga zagotovi izvajalec.
21. člen
(obveznosti uporabnikov)
Uporabniki imajo obveznost:
– prijaviti in odjaviti se in sporočiti vse druge spremembe, ki vplivajo na obračun storitev javne službe, izvajalcu na posebnem obrazcu najpozneje 14 dni po nastali spremembi,
– plačevati storitve javne službe skladno z določili tega odloka ne glede na to, ali jih dejansko koristijo ali ne,
– redno pripravljati komunalne odpadke za prepuščanje in jih razvrščati skladno z izbrano storitvijo javne službe,
– zagotoviti, da v posodah ali vrečkah niso odložene tekočine, kužni materiali, tleče, lahko vnetljive in eksplozivne snovi, gume, kamenje, gradbeni ter drugi odpadki, ki po določilih tega odloka niso komunalni odpadek,
– zagotoviti, da so posode ali vrečke na dan prevzema dostavljene na prevzemno mesto, in jih po prevzemu vrniti na zbirno mesto,
– zagotoviti, da so pokrovi posod zaprti, ne glede na to, ali so na prevzemnem, zbirno-prevzemnem ali zbirnem mestu,
– zagotoviti, da so vrečke na prevzemnem ali zbirno-prevzemnem mestu zaprte in zložene ob posodah,
– vzdrževati čistočo na prevzemnih in zbirnih mestih in zagotoviti izvajalcu dostop do prevzemnih mest,
– zadostiti drugim zahtevam izvajalca v zadevah, za katere ima izvajalec pravice oziroma pooblastila po zakonu in tem odloku,
– kosovne odpadke dostaviti na prevzemno mesto do 6. ure na dan prevzema, vendar ne prej kot 24. ur pred dnevom prevzema,
– rednega plačila opravljenih storitev.
Uporabniki storitev iz prve alinee prejšnjega odstavka tega člena, ki so lastniki več samostojnih objektov, samostojnih bivalnih enot, drugih prostorov ali funkcionalnih zemljišč na območju Občine Medvode, so za vsako posamezno enoto dolžni na podlagi tega odloka uporabljati storitve javne službe in vsako enoto posebej registrirati.
Storitve javne službe so obvezne tudi za lastnike ali upravljavce stavbe, ki je na območju Občine Medvode in v kateri imajo prebivalci stalno ali začasno prebivališče ali je počitniška hiša ali se v njej izvaja dejavnost, pri kateri nastajajo komunalni odpadki.
22. člen
(prepovedi)
Prepovedano je:
– prepuščanje odpadkov v posode za ločeno zbiranje frakcij in v posode za kuhinjske odpadke, ki niso namenjene tem odpadkom,
– brskanje po posodah in vrečkah ter razmetavanje odpadkov oziroma drugo onesnaževanje na prevzemnih mestih, zbiralnicah in drugih nenadzorovanih označenih mestih za prevzem;
– poškodovanje naprav in opreme izvajalca, pisanje ter lepljenje plakatov nanje,
– opustiti uporabo storitev javne službe.
VI. VIRI FINANCIRANJA JAVNE SLUŽBE IN OBLIKOVANJE CEN STORITEV
23. člen
(viri financiranja storitev)
Izvajalec pridobiva sredstva za izvajanje storitev javne službe:
– iz plačil uporabnikov storitev javne službe,
– od prodaje frakcij, sposobnih ponovne snovne ali energetske uporabe,
– iz proračuna Občine Medvode,
– iz dotacij, donacij in subvencij in
– drugih virov.
24. člen
(viri financiranja infrastrukture)
Sredstva za razvoj infrastrukture se pridobivajo:
– iz plačil uporabnikov storitev javne službe,
– iz proračuna Občine Medvode,
– iz sredstev razvojnih skladov,
– iz dotacij, donacij in subvencij,
– iz dolgoročnega kreditiranja,
– iz taks in drugih virov, določenih z zakonom ali odlokom Občine Medvode.
25. člen
(oblikovanje cen)
Cena storitve, ki jo plača uporabnik storitve prevzema frakcije mešanih komunalnih odpadkov iz 10. in 11. člena (v nadaljevanju: cena), vsebuje vse stroške storitev javne službe po določilih od 5. do vključno 13. člena tega odloka, razporejene po uporabnikih storitve prevzema frakcije mešanih komunalnih odpadkov, in zagotavlja izvajanje določil tega odloka in programa ravnanja za doseganje predpisane kakovosti, predpisanega načina oskrbe in predpisanega načina ravnanja pri izvajanju javne službe za vse frakcije po tem odloku.
30 odstotkov cene je nespremenljive (fiksni del cene). Ustanovitelj lahko ob sprejemanju cen določi tudi drugačen odstotni delež fiksnega dela cene.
Način in oblikovanje cen za obračun storitev zbiranja in prevažanja komunalnih odpadkov se določi s pravilnikom.
26. člen
(obračun storitev)
Obračun plačila uporabnika iz prvega odstavka prejšnjega člena tega odloka izvaja izvajalec mesečno. Plačilo zapade 15. v mesecu.
Plačilo uporabnika je plačilo po ceniku iz zadnjega odstavka prejšnjega člena, zmanjšano ob upoštevanju števila dejanskih prevzemov mešanih komunalnih odpadkov iz 10. in 11. člena tega odloka. Uporabniki plačujejo ob plačilu tudi predpisane takse ali druge pristojbine, sorazmerno z višino plačila. Obračun zmanjšanega števila dejanskih prevzemov mešanih komunalnih odpadkov se opravi v naslednjem mesecu.
Sprememba v registru se upošteva pri obračunu za storitve javne službe v naslednjem mesecu od dneva vpisa sprememb v registru prevzemnih mest. Izvajalec lahko za pravilno ugotovitev dejanskega stanja iz prejšnjega odstavka določi tudi izvedenca. Stroški v zvezi s pridobivanjem podatkov in stroški izvedenskega mnenja bremenijo uporabnika.
Če izvajalec v času potrditve spremembe prostornine posod ali števila posod zaradi pomanjkanja posameznih posod ne more zagotoviti ustrezne zamenjave, se do takrat, ko so posode na voljo, obračunava storitev javne službe na podlagi spremenjene prostornine posod oziroma spremenjenega števila posod za prevzem mešanih komunalnih odpadkov.
Za stanovanje, ki ni vseljeno ali je izpraznjeno, in za stavbe ali poslovne prostore v stavbah, v katerih se ne izvaja poslovna dejavnost, je lastnik stanovanja oziroma poslovnih prostorov ali njihov uporabnik oproščen variabilnega dela plačila storitev javne službe, ko mu izvajalec potrdi vpis spremembe v register uporabnikov storitev javne službe. Oprostitev plačila velja samo za stanovanja oziroma poslovne prostore, ki so prazna 90 ali več dni. Izvajalec mora o oprostitvi plačila odločiti v roku 30 dni od njegovega prejema.
VII. VRSTE OBJEKTOV, NAPRAV IN OPREME ZA IZVAJANJE JAVNE SLUŽBE
27. člen
(infrastruktura lokalnega pomena)
Infrastrukturni objekti in naprave lokalnega pomena, ki so lastnina Občine Medvode, so:
– zemljišča, objekti in vgrajene ali nevgrajene naprave zbirnih centrov za prevzemanje, zbiranje, razvrščanje in skladiščenje,
– zemljišča in objekti za razvrščanje,
– zemljišča in objekti zbiralnic,
– zemljišča, objekti in naprave malih kompostarn,
– zemljišča in objekti prevzemnih mest,
– zemljišča in objekti zbirno-prevzemnih mest,
– zemljišča in objekti prevzemnih mest odpadkov za kompostiranje,
– zemljišča, objekti in naprave prevzemnih mest odpadkov drugih javnih služb,
– drugi infrastrukturni objekti in naprave.
Varstvo javnega dobra oziroma javnih površin zagotavlja Občine Medvode pri določanju uporabe zemljišč za infrastrukturne objekte in naprave iz prejšnjega odstavka.
Izvajalec mora voditi register objektov in naprav, ki so občinska lastnina, in za prevzemna mesta tudi v kombinaciji z registrom prevzemnih mest.
28. člen
(oprema)
Oprema, potrebna za izvajanje javne službe, v lasti izvajalca je naslednja:
– vozila za prevoz vseh vrst odpadkov,
– delovni stroji,
– premične zbiralnice nevarnih frakcij,
– zbirne stiskalnice,
– posode in zabojniki za prepuščanje ločenih frakcij v zbiralnicah in začasnih zbiralnicah ob javnih prireditvah,
– posode in zabojniki za prepuščanje mešanih komunalnih in kuhinjskih odpadkov na prevzemnih in zbirno-prevzemnih mestih,
– oprema za občasno prevzemanje kosovnih odpadkov,
– oprema in vozila za pranje in vzdrževanje posod za prepuščanje komunalnih odpadkov,
– druga oprema.
VIII. NADZOR
29. člen
(nadzor)
Nadzor nad izvajanjem tistih določb tega odloka, za katere so v primeru kršitve po tem odloku predpisane kazenske sankcije, opravlja občinski inšpektorat v skladu z odlokom o nadzorstvu.
IX. KAZENSKE DOLOČBE
30. člen
Z globo 350.000 tolarjev se kaznuje za prekršek pravna oseba izvajalec, če:
– ne zagotovi izvajanja javne službe po vrstah in v obsegu, določenem v členih od 5 do 13 tega odloka,
– ne zagotovi pogojev, navedenih iz 15. člena tega odloka,
– ne vodi registra prevzemnih mest, kot je to določeno v 16. členu tega odloka,
– ne zagotavlja posodabljanja registra prevzemnih mest iz 17. člena tega odloka,
– ne pripravi programa za obvladovanje kakovosti poslovanja iz 18. člena tega odloka,
– ne obvešča povzročiteljev komunalnih odpadkov na način, predpisan v 19. členu tega odloka.
Z globo 100.000 tolarjev se kaznuje odgovorna oseba pravne osebe izvajalca za prekršek iz prvega odstavka tega člena.
31. člen
Z globo 350.000 tolarjev se kaznuje za prekršek pravna oseba uporabnik, če ravna v nasprotju z drugim odstavkom 21. člena tega odloka.
Z globo 350.000 tolarjev se kaznuje za prekršek iz prvega odstavka tega člena samostojni podjetnik posameznik.
Z globo 100.000 tolarjev se kaznuje za prekršek iz prvega odstavka tega člena odgovorna oseba pravne osebe upravnik.
Z globo 100.000 tolarjev se kaznuje za prekršek iz prvega odstavka tega člena posamezni povzročitelj.
32. člen
Z globo 350.000 tolarjev se kaznuje pravna oseba za prekrške iz 22. člena tega odloka.
Z globo 100.000 tolarjev se kaznuje za prekrške iz prejšnjega odstavka tega člena odgovorna oseba pravne osebe.
Z globo 350.000 tolarjev se kaznuje za prekrške iz prvega odstavka tega člena samostojni podjetnik posamezni povzročitelj.
33. člen
Z globo 100.000 tolarjev se kaznuje za prekršek iz 22. člena tega odloka posamezni povzročitelj.
34. člen
Z globo 350.000 tolarjev se kaznuje pravna oseba upravnik, ki ravna v nasprotju z 21. in 22. členom tega odloka.
Z globo 350.000 tolarjev se kaznuje za prekršek iz prvega odstavka tega člena samostojni podjetnik posamezni upravnik.
Z globo 100.000 tolarjev se kaznuje odgovorna oseba pravne osebe upravnika, ki ravna v nasprotju s prvim odstavkom tega člena.
Z globo 100.000 tolarjev se kaznuje posamezni lastnik stavbe, ki ravna v nasprotju s prvim odstavkom tega člena.
35. člen
Z globo 350.000 tolarjev se kaznuje pravna oseba organizator, ki ravna v nasprotju z 22. členom tega odloka.
Z globo 100.000 tolarjev se kaznuje za prekršek iz prvega odstavka tega člena odgovorna oseba pravne osebe organizator.
Z globo 350.000 tolarjev se kaznuje samostojni podjetnik posamezni organizator, ki ravna v nasprotju z 12. členom tega odloka.
X. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
36. člen
Zbirni center na območju Barja se uredi za izvajanje storitev iz 5. člena tega odloka do 1. januarja 2005, drugi zbirni center iz petega odstavka 5. člena tega odloka pa mora biti zgrajen do 31. decembra 2007.
Do uveljavitve zbirnega centra na območju Občine Medvode se prevzemanje kosovnih odpadkov zagotavlja z zabojniki za kosovne odpadke. Zabojniki se postavijo v enega ali več ograjenih prostorov, kjer povzročitelji kosovne odpadke prepuščajo nadzorovano in izključno v prisotnosti osebe, določene s strani občinske uprave.
Prostorska razporeditev zbiralnic iz 6. člena tega odloka se zagotovi najpozneje do 31. decembra 2005.
Izvajanje storitev iz 6. do 13. člena tega odloka se po posameznem prostorsko in funkcionalno oziroma ekonomsko zaokroženem območju zagotavlja postopoma. Izvajanje storitev iz tega odstavka mora biti zagotovljeno na celotnem območju Občine Medvode najpozneje do 31. decembra 2005.
Za uporabnike, ki so deležni storitev javne službe na dan uveljavitve tega odloka, se uporabljajo posode velikosti 360, 550, 660, 700, 900 in 1.000 litrov najpozneje do 31. 12. 2007.
Posode, ki jih ima na dan uveljavitve tega odloka v lasti Občina Medvode se proti plačilu odškodnine prenesejo v last izvajalca.
37. člen
Lastniki stavb oziroma lastniki stanovanjskih, poslovnih in drugih prostorov morajo v roku 6 mesecev po uveljavitvi tega odloka prijaviti izvajalcu vpis stavb oziroma etažnih enot in njihove uporabnike ter druge podatke iz tega odloka v register prevzemnih mest.
Za obstoječe uporabnike storitev javne službe se do vpisa sprememb v register prevzemnih mest uporabljajo podatki iz registra prevzemnih mest, ki ga je za izvajanje storitev javne službe do uveljavitve tega odloka vodil izvajalec.
38. člen
Oblikovanje cen in obračun storitev iz 25. in 26. člena tega odloka začnejo veljati za uporabnike na posameznem prostorsko in funkcionalno oziroma ekonomsko zaokroženem območju, katerim je že zagotovljeno izvajanje storitev iz 6. do 13. člena tega odloka. Določbe tega odloka, ki se nanašajo na način in postopke za oblikovanje cen, postanejo veljavne za vse uporabnike na celotnem območju Občine Medvode najpozneje 1. januarja 2008.
Do roka iz prejšnjega odstavka je za oblikovanje cen in obračun storitev v veljavi veljavni Sklep o določitvi povprečne cene za obračun storitev gospodarske javne službe ravnanja z odpadki in odlaganja ostankov komunalnih odpadkov v delu, ki se nanaša na način oblikovanja cen in obračun storitev obvezne gospodarske javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki.
Pravilnik iz 25. člena tega odloka se sprejme v roku devetdeset (90) dni po uveljavitvi predpisov o oblikovanju cen za opravljanje občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja.
39. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka prenehajo veljati:
– Odlok o ravnanju z odpadki (Uradni list SRS, št. 42/85, 7/86, 39/87 in 23/88) za območje Mestne občine Ljubljana, razen tistih določb ki se nanašajo na odlaganje odpadkov,
– Pravilnik o minimalnih pogojih za ureditev in določitev zbirnega in odjemnega mesta ter načinu za določanje velikosti in števila posod za zbiranje komunalnih odpadkov (Uradni list SRS, št. 40/86).
40. člen
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 352-24/04-2
Medvode, dne 30. novembra 2004.
Župan
Občine Medvode
Stanislav Žagar l. r.