Na podlagi 3. in 7. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93, 30/98 – ZZLPPO, 127/06 – ZJZP, 38/10 – ZUKN in 57/11 – ORZGJS40), 149. člena Zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 39/06 – ZVO-1-UPB1, 49/06 – ZMetD, 66/06 – odl. US, 33/07 – ZPNačrt, 57/08 – ZFO-1A, 70/08, 108/09, 108/09 – ZPNačrt-A, 48/12, 57/12, 97/12 Odl. US: U-I-88/10-11, 92/13, 56/15, 102/15 in 30/16), 17. in 68. člena Statuta Občine Kamnik (Uradni list RS, št. 50/15), 2. in 5. člena Odloka o gospodarskih javnih službah v Občini Kamnik (Uradni list RS, št. 91/07, 52/11, 79/11 in 52/12) je Občinski svet Občine Kamnik na 17. seji dne 7. 12. 2016 sprejel
o zbiranju komunalnih odpadkov na območju Občine Kamnik
I. UVODNE IN SPLOŠNE DOLOČBE
Ta odlok ureja način opravljanja obvezne občinske gospodarske javne službe zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov na območju Občine Kamnik.
S tem odlokom se določajo:
– organizacijska in prostorska zasnova opravljanja javne službe,
– vrsta in obseg javnih dobrin javne službe in njihova prostorska razporeditev,
– pogoji za zagotavljanje in uporabo javnih dobrin,
– pravice in obveznosti uporabnikov,
– viri financiranja javne službe in način njihovega oblikovanja,
– vrsta in obseg objektov in naprav, potrebnih za izvajanje javne službe,
– nadzor nad izvajanjem javne službe,
– kazenske in prehodne določbe.
(uporaba republiških predpisov)
Za vprašanja v zvezi z izvajanjem javne službe iz prvega člena tega odloka, ki niso posebej urejena s tem odlokom, se uporabljajo republiški predpisi.
V kolikor republiški predpis, izdan po uveljavitvi tega odloka, vsebuje določila, ki so v nasprotju z določili tega odloka, veljajo določila republiškega predpisa.
Cilji ravnanja s komunalnimi odpadki po tem odloku so:
– povzročiteljem komunalnih odpadkov izboljšati dostop do storitev javne službe;
– zagotoviti učinkovit sistem ločenega zbiranja komunalnih odpadkov, z namenom zmanjševanja količin mešanih komunalnih odpadkov;
– uveljavitev načela »stroške plača povzročitelj komunalnih odpadkov«;
– zagotoviti spremljanje količine in vrste odpadkov glede na vir nastajanja odpadkov, ozaveščanje in obveščanje uporabnikov javne službe o učinkovitem ravnanju z odpadki ter izdelavo letnih in dolgoročnih programov ukrepov na področju zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov.
(komunalni odpadki, ki so predmet storitve javne službe)
Komunalni odpadki po tem odloku so odpadki, ki nastajajo na območju občine kot odpadki v gospodinjstvu in kot po naravi in sestavi gospodinjskim odpadkom podobni odpadki v industriji, obrti ter storitvenih dejavnostih.
Med komunalne odpadke spadajo ločeno zbrane frakcije komunalnih odpadkov s klasifikacijsko številko 20 01, kuhinjski odpadki iz podskupine s klasifikacijsko številko 20 01, odpadki z vrtov in parkov iz podskupine s klasifikacijsko številko 20 02, odpadki pri čiščenju cest in ulic, odpadki s pokopališč, drugi komunalni odpadki iz podskupine s klasifikacijsko številko 20 03 ter embalaža, ki je komunalni odpadek iz podskupine s klasifikacijsko številko 15 01.
Ločeno zbrane frakcije komunalnih odpadkov s klasifikacijsko številko 20 01 (v nadaljevanju: frakcije) so določene v republiškem predpisu o ravnanju z ločeno zbranimi frakcijami pri opravljanju javne službe.
Posamezne vrste komunalnih odpadkov in njihove klasifikacijske številke so določene v republiškem predpisu o ravnanju z odpadki.
V tem odloku uporabljeni pojmi imajo naslednji pomen:
1. Povzročitelj je vsaka fizična ali pravna oseba, katere stalno, začasno, sezonsko ali občasno delovanje oziroma izvajanje dejavnosti povzroča nastajanje komunalnih odpadkov v zasebnih in javnih prostorih ter površinah na območju občine.
2. Uporabnik storitev javne službe je oseba, ki skladno s tem odlokom izpolnjuje pogoje za vključitev v sistem obveznega ravnanja s komunalnimi odpadki.
3. Prepuščanje odpadkov je oddaja odpadkov v nadaljnje ravnanje izvajalcu javne službe zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov.
4. Zbiranje odpadkov je prevzemanje odpadkov, ki jih njihovi imetniki prepuščajo izvajalcu javne službe.
5. Izvajalec javne službe je oseba, ki skladno s tem odlokom opravlja dejavnost javne službe zbiranja komunalnih odpadkov.
6. Zbirno mesto je prostor, kjer povzročitelji stalno ločeno zbirajo odpadke v posodah, predpisanih s tem odlokom, v času do prevzema odpadkov na prevzemnem mestu.
7. Prevzemno mesto je prostor, kjer uporabniki redno prepuščajo izvajalcu določene vrste komunalnih odpadkov, in sicer po urniku, ki ga določi izvajalec.
8. Zbirno-prevzemno mesto je prostor, kjer se določene vrste komunalnih odpadkov zbirajo in kjer jih uporabniki prepuščajo izvajalcu na način, predpisan s tem odlokom. Zbirno- prevzemno mesto se zagotavlja na način, določen za zbirno in prevzemno mesto.
9. Zbiralnica ločenih frakcij ali ekološki otok je pokrit ali nepokrit posebej urejen in opremljen prostor za ločeno zbiranje in začasno hranjenje posameznih frakcij, kjer jih povzročitelji prepuščajo izvajalcu.
10. Zbiralnica nevarnih frakcij je pokrit prostor, opremljen za ločeno zbiranje in začasno skladiščenje nevarnih frakcij, kjer povzročitelji komunalnih odpadkov izvajalcu javne službe te frakcije oddajajo.
11. Premična zbiralnica nevarnih frakcij je tovorno vozilo, opremljeno za ločeno zbiranje nevarnih frakcij, ki s postanki po določenem urniku na naseljenih območjih omogoča, da povzročitelji iz gospodinjstev izvajalcu javne službe te frakcije oddajajo.
12. Zbirni center je prostor, urejen in opremljen za ločeno zbiranje in začasno hranjenje vseh vrst ločenih frakcij, kjer jih povzročitelji iz gospodinjstev lahko prepuščajo izvajalcu javne službe. Zbirni center je hkrati urejen tudi kot zbiralnica nevarnih frakcij.
II. ORGANIZACIJSKA IN PROSTORSKA ZASNOVA IZVAJANJA JAVNE SLUŽBE
(oblika izvajanja javne službe)
Javno službo po tem odloku zagotavlja občina v obliki koncesionirane gospodarske javne službe.
V skladu s sklenjeno koncesijsko pogodbo opravlja koncesionar – izvajalec javno službo na celotnem območju občine v obsegu in pod pogoji, določenimi s tem odlokom, koncesijskim aktom in koncesijsko pogodbo.
III. VRSTE IN OBSEG STORITEV JAVNE SLUŽBE TER NJIHOVA PROSTORSKA RAZPOREDITEV
(vrsta in obseg storitev javne službe)
Javna služba po tem odloku obsega storitve zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov, ki jih njihovi imetniki prepuščajo izvajalcu javne službe, in sicer:
1. storitve prevzemanja komunalnih odpadkov na prevzemnih mestih, zbiralnicah ločenih frakcij in zbirnih centrih;
2. storitve prevoza prevzetih komunalnih odpadkov do oddaje v nadaljnjo obdelavo.
Storitve iz prejšnjega odstavka so v okviru opravljanja javne službe kot javne dobrine zagotovljene vsem uporabnikom pod enakimi pogoji.
(uporabniki storitev javne službe)
Uporaba storitev iz prejšnjega člena je obvezna za vse uporabnike storitev javne službe.
Uporabnik storitev javne službe je vsak imetnik komunalnih odpadkov, ki ima na osnovi uradnih podatkov:
– pravico do uporabe stavbe ali dela stavbe, v kateri stalno ali začasno prebiva ena ali več oseb,
– pravico do uporabe objekta ali dela objekta, v ali na katerem se opravlja storitvena ali proizvodna dejavnost,
– pravico do upravljanja objekta ali javne površine v javni rabi, ki povzroča nastajanje komunalnih odpadkov.
Kot dokazilo, da ima imetnik odpadkov pravico do uporabe stavbe ali objekta, se šteje zlasti dokazilo o lastništvu, najemna in podnajemna pogodba ali pisno soglasje lastnika oziroma upravljavca stavbe ali objekta. Imetnik odpadkov je dolžan obvestiti izvajalca javne službe o pridobitvi statusa uporabnika iz prejšnjega odstavka najkasneje v 15 dneh od izpolnitve predpisanih pogojev.
Če je imetnikov pravice do uporabe nepremičnin iz drugega odstavka tega člena več, imajo skupaj nerazdelno pravice in obveznosti uporabnika storitev javne službe.
Če v skladu s prejšnjimi odstavki ni mogoče določiti uporabnika storitev javne službe, je uporabnik storitev javne službe lastnik stavbe ali dela stavbe oziroma objekta, v kateri stalno ali začasno prebiva ena ali več oseb oziroma v ali na katerem se opravlja storitvena ali proizvodna dejavnost ali objekta v javni rabi, ki povzroča nastajanje odpadkov. Če je lastnikov nepremičnine več, imajo skupaj nerazdelno pravice in obveznosti uporabnika storitev javne službe.
Imetniki odpadkov, ki na podlagi prejšnjih odstavkov izpolnjujejo pogoje za pridobitev statusa uporabnika glede več nepremičnin na območju občine, so za vsako nepremičnino posebej dolžni uporabljati storitve javne službe po tem odloku.
Uporabniki iz prejšnjih odstavkov so prosti obveznosti po tem odloku, če izvajalcu javne službe izkažejo, da stavba ali objekt oziroma del stavbe ali objekta ni v uporabi neprekinjeno že najmanj tri mesece. V tem primeru mora uporabnik izvajalcu javne službe predložiti uraden dokument, iz katerega je razvidno trajanje odsotnosti.
Pravne osebe, samostojni podjetniki posamezniki ali posamezniki, ki samostojno opravljajo dejavnost, morajo z izvajalcem javne službe skleniti pogodbo, v kateri določijo način zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov. Navedene osebe morajo pogodbo skleniti v fazi pridobivanja uporabnega dovoljenja, najkasneje pa v roku 30 dni od začetka opravljanja dejavnosti oziroma od pridobitve pravice do uporabe objekta.
(ločeno zbiranje komunalnih odpadkov)
Izvajalec javne službe je dolžan zagotoviti, da se v okviru javne službe ločeno zbirajo in prevzemajo naslednje ločene frakcije komunalnih odpadkov:
– papir in drobna lepenka, vključno z drobno odpadno embalažo iz papirja ali lepenke,
– drobna odpadna embalaža iz stekla,
– drobna odpadna embalaža iz plastike ali sestavljenih materialov,
– drobna odpadna embalaža iz kovine,
– mešana odpadna embalaža,
– biološki odpadki (biorazgradljivi kuhinjski odpadki in zeleni vrtni odpad).
Izvajalec javne službe mora zagotoviti, da se nevarne frakcije zbirajo ločeno od drugih ločeno zbranih frakcij komunalnih odpadkov.
Izvajalec javne službe zagotovi tudi ločeno zbiranje drugih odpadnih snovi oziroma opreme, vendar le tako, da niso kršena določila veljavnih predpisov. O tem mora predhodno obvestiti Občino Kamnik.
Ostanki komunalnih odpadkov, ki se ne zbirajo ločeno na podlagi prejšnjih odstavkov, se zbirajo kot mešani komunalni odpadki.
Imetniki odpadkov prepuščajo komunalne odpadke izvajalcu javne službe z odlaganjem pod pogoji in na način, ki so določeni s tem odlokom:
– v tipizirane in označene zabojnike ali posode ali v tipizirane in označene vreče, postavljene na prevzemnih mestih,
– na zbiralnicah ločenih frakcij (ekoloških otokih) ali
– v zbirnih centrih.
Izvajalec javne službe mora zagotoviti:
– zadostno število potrebnih zabojnikov ali posod ali vreč,
– najmanj enkrat letno pranje in razkuževanje posod za ločeno zbiranje komunalnih odpadkov na izvoru in na zbiralnicah ločenih frakcij (ekoloških otokih); oziroma bolj pogosto, če se ugotovi, da je to potrebno.
(prevzemanje ločeno zbranih komunalnih odpadkov)
Storitve prevzemanja ločeno zbranih komunalnih odpadkov obsegajo:
– redno prevzemanje ločenih frakcij v zbiralnicah ločenih frakcij,
– redno prevzemanje ločenih frakcij v zbirnem centru,
– redno prevzemanje kosovnih odpadkov v zbirnem centru,
– dvakrat letno prevzemanje kosovnih odpadkov na prevzemnih mestih,
– redno prevzemanje bioloških odpadkov na prevzemnih mestih,
– redno prevzemanje zelenega vrtnega odpada v zbirnem centru,
– redno prevzemanje odpadne embalaže na prevzemnih mestih,
– redno prevzemanje mešanih komunalnih odpadkov na prevzemnih mestih.
Storitve prevzemanja nevarnih frakcij obsegajo:
– redno prevzemanje nevarnih frakcij v zbiralnicah nevarnih frakcij ali v zbirnem centru,
– dvakrat letno prevzemanje nevarnih frakcij, ki jih povzročitelji komunalnih odpadkov oddajajo v premičnih zbiralnicah nevarnih frakcij.
Podrobneje se obseg in vsebina storitev ter način ločenega zbiranja odpadkov iz prvega in drugega odstavka tega člena določi z letnim programom ravnanja z ločeno zbranimi frakcijami. Program ravnanja mora biti pripravljen skladno predpisani vsebini po predpisih o ravnanju z ločeno zbranimi frakcijami. Predlog programa za vsako naslednje leto izdela izvajalec javne službe in ga posreduje občini v potrditev najpozneje do 30. novembra v tekočem letu.
Z namenom izboljšanja storitev ter načina ločenega zbiranja odpadkov izvajalec javne službe lahko na določenem območju občine izvede pilotni projekt, pri katerem izvaja drugačen način prevzemanja ločeno zbranih frakcij, kot je določeno v prvem in drugem odstavku tega člena. Pred začetkom izvedbe pilotnega projekta mora izvajalec pridobiti pisno soglasje občinske uprave.
(zbiralnice ločenih frakcij)
Izvajalec javne službe mora za prevzemanje ločenih frakcij, ki nastajajo v gospodinjstvu, zagotoviti zbiralnice ločenih frakcij, ki morajo biti opremljene s tipiziranimi posodami ali zabojniki za prevzemanje papirja in drobne lepenke, drobne odpadne embalaže iz papirja ali lepenke, stekla, plastike ali sestavljenih materialov in kovine.
Zbiralnice ločenih frakcij so prostorsko razporejene:
– v urbanih ali večjih stanovanjskih naseljih najmanj ena zbiralnica na vsakih 500 prebivalcev;
– najmanj ena zbiralnica ob večjih trgovinah ali trgovskih centrih, zdravstvenem domu, šolah in otroških vrtcih;
– najmanj ena zbiralnica na območju krajevne skupnosti z manj kot 500 prebivalcev.
Izvajalec javne službe mora zagotavljati stalen, reden in nemoten ločen prevoz frakcij iz zbiralnic v zbirni center.
(zbiralnice nevarnih frakcij)
Izvajalec javne službe mora za prevzemanje nevarnih frakcij zagotoviti najmanj eno zbiralnico nevarnih frakcij, ki mora biti opremljena s tipiziranimi in označenimi posodami ali zabojniki za prevzemanje nevarnih frakcij komunalnih odpadkov. Zbiralnica nevarnih frakcij je lahko urejena tudi v zbirnem centru.
Izvajalec javne službe mora dvakrat v koledarskem letu zagotoviti ločeno zbiranje nevarnih frakcij s premično zbiralnico nevarnih frakcij, ki s postanki na naseljenih območjih in po vnaprej določenem urniku omogoča, da povzročitelji iz gospodinjstev izvajalcu javne službe te frakcije oddajajo.
Če je premična zbiralnica iz prejšnjega odstavka tovorno vozilo, mora njegov postanek v posameznem naselju trajati vsaj eno uro.
Izvajalec javne službe mora najmanj štirinajst dni pred ločenim zbiranjem nevarnih frakcij s premično zbiralnico povzročitelje obvestiti o urniku postanka premične zbiralnice na posameznih naseljenih območjih in o načinu prevzema z obvestilom, objavljenim v lokalnem časopisu, ki ga sofinancira Občina Kamnik in na spletni strani Občine Kamnik, razen tega pa lahko še na drug krajevno običajen način.
(urejanje in vzdrževanje zbiralnic)
Zbiralnice so urejene na javnih površinah lokalnega pomena, ki so dostopne za transportna vozila. Zaradi ureditve zbiralnice ne sme biti ogrožena splošna raba javne površine. Zemljišče za ureditev zbiralnice zagotovi občina.
V zbiralnicah ločenih frakcij izvajalec javne službe zagotavlja prevzem naslednjih ločenih frakcij:
– papirja in drobne lepenke, vključno z drobno odpadno embalažo iz papirja ali lepenke,
– drobne odpadne embalaže iz stekla,
– drobne odpadne embalaže iz plastike, kovin ali sestavljenih materialov.
Zbiralnice ločenih frakcij odpadkov so opremljene s posodami velikosti 1100 l. Posode so opremljene z nalepkami – navodili, kaj vanje sodi in kaj ne. Pokrovi posod za posamezno frakcijo so različnih barv, in sicer:
– papir in karton – modra barva,
– plastična in kovinska embalaža – rumena barva,
– steklo – zelena barva.
Urnik praznjenja posod in odvoza posameznih frakcij izvajalec vsako leto pripravi in objavi v letnem programu ravnanja z ločeno zbranimi frakcijami (v skladu z 10. členom tega odloka).
Izvajalec javne službe mora zbiralnice vzdrževati tako, da:
– povzročitelji komunalnih odpadkov lahko nedvoumno ugotovijo, katere vrste frakcij se v zbiralnici zbirajo,
– se ločene frakcije prepuščajo in začasno hranijo tako, da je možna njihova ponovna uporaba, predelava ali odstranjevanje skladno s predpisi,
– na kraju zbiralnice ne prihaja do onesnaževanja okolja,
– na bolj obremenjenih zbiralnicah posode prazni bolj pogosto, kot določi v letnem urniku praznjenja,
– redno odstranjuje odpadke s površin, na katerih so urejene zbiralnice,
– lahko ločene frakcije prepuščajo vsi povzročitelji komunalnih odpadkov iz gospodinjstev, ne glede na lokacijo njihovega prebivališča na območju Občine Kamnik.
V zbiralnici nevarnih frakcij mora nevarne frakcije, ki jih oddajajo povzročitelji komunalnih odpadkov, prevzemati oseba, ki je usposobljena za ločeno zbiranje in začasno skladiščenje teh frakcij.
Izvajalec javne službe mora prepuščene ločene frakcije in oddane nevarne frakcije v zbiralnicah redno prevzemati in jih v začasno skladiščenje, predelavo ali odstranjevanje odvažati s tako opremljenimi vozili, da nakladanje in razkladanje odpadkov ne povzroča onesnaževanja okolja in prekomernega hrupa, med prevozom pa ne prihaja do raztresanja odpadkov.
Izvajalec mora v okviru javne službe zagotoviti prevzem kosovnih odpadkov dvakrat v koledarskem letu na vsakem prevzemnem mestu, in sicer na poziv uporabnika.
V okviru prevzema kosovnih odpadkov iz prejšnjega odstavka mora biti zagotovljeno tudi prevzemanje opreme, ki se uporablja v gospodinjstvu in vsebuje nevarne snovi.
Vsako gospodinjstvo prejme dva kupona na leto, s katerima lahko naroči izvajalcu brezplačen odvoz kosovnih odpadkov. Naročila terminsko niso omejena, izvajalec pa ima zaradi organizacije odvozov pravico do 3-tedenskega odzivnega časa. Na podlagi prejetega izpolnjenega kupona se o natančnem terminu prevzema kosovnih odpadkov izvajalec dogovori z vsakim uporabnikom posebej.
V kolikor uporabnik več kot dvakrat v koledarskem letu naroči odvoz kosovnih odpadkov, mora plačati stroške po ceniku izvajalca javne službe.
Imetniki kosovnih odpadkov morajo, preden prepustijo te odpadke izvajalcu javne službe, zagotoviti, da se kosovni odpadek večjih dimenzij razstavi na več kosov tako, da posamezni kos odpadka vsebuje pretežno eno ločeno frakcijo in ni pretežak ali prevelik za ročno nakladanje na vozilo za prevoz kosovnih odpadkov.
Izvajalec javne službe mora zagotoviti ločeno zbiranje in prevzemanje bioloških odpadkov, med katere sodijo biorazgradljivi kuhinjski odpadki in zeleni vrtni odpad.
Izvajalec javne službe mora zagotoviti prevzemanje bioloških odpadkov najmanj enkrat na teden v poletnem obdobju (april–oktober) in najmanj enkrat na dva tedna v zimskem obdobju (november–marec) na prevzemnih mestih, kjer so uporabniki dolžni po vnaprej določenem urniku prepustiti te odpadke v tipiziranih posodah prostornine 80 l, 120 l, 240 l in 770 l.
Za povzročitelje, ki biološke odpadke kompostirajo sami v svojem lastnem hišnem kompostniku, prepuščanje bioloških odpadkov izvajalcu ni obvezno.
Izvajalec javne službe prevzema na prevzemnih mestih naslednjo odpadno embalažo:
– odpadno papirno in kartonsko embalažo,
– odpadno plastično embalažo,
– odpadno embalažo iz sestavljenih materialov in
– odpadno kovinsko embalažo.
Izvajalec javne službe prevzema odpadno embalažo na prevzemnih mestih, kjer so jo uporabniki dolžni po vnaprej določenem urniku prepustiti v tipiziranih posodah z rumenih pokrovom prostornine 80 l, 120 l, 240 l in 1100 l ali v tipiziranih rumenih vrečah prostornine 90 litrov.
Izvajalec javne službe mora zagotoviti prevzemanje odpadne embalaže na celotnem območju Občine Kamnik, in sicer:
– na območju stanovanjskih hiš najmanj enkrat na dva tedna,
– na območjih z večstanovanjskimi objekti pa najmanj enkrat na teden.
(mešani komunalni odpadki)
Izvajalec javne službe prevzema mešane komunalne odpadke na prevzemnih mestih, kjer so jih uporabniki dolžni po vnaprej določenem urniku prepustiti v tipiziranih posodah prostornine 80 l, 120 l, 180 l, 240 l, 770 l in 1100 l.
Druge posode, zabojniki ali tipizirane vrečke (z natisnjenim logotipom izvajalca) za prepuščanje mešanih komunalnih odpadkov, se lahko uporabijo samo, če iz objektivno upravičljivih razlogov (na primer zaradi nedostopnosti ali velike oddaljenosti od prevzemnega mesta ali izrednega povečanja količine odpadkov) ni mogoče uporabiti posode ali zabojnika iz prejšnjega odstavka. V teh primerih morajo uporabniki do prevzema hraniti odpadke pri sebi.
Izvajalec javne službe mora zagotoviti prevzemanje mešanih komunalnih odpadkov na celotnem območju Občine Kamnik najmanj enkrat na dva tedna. Na območjih večstanovanjskih objektov mora izvajalec zagotoviti prevzemanje mešanih komunalnih odpadkov najmanj enkrat na teden.
Če izvajalec ugotovi, da je med mešanimi komunalnimi odpadki tudi odpadna embalaža, ki ni komunalni odpadek, uporabnika pisno opozori, da v bodoče takih odpadkov ne bo prevzel, ampak bo občinskemu nadzornemu organu posredoval predlog za kaznovanje uporabnika v skladu s kazenskimi določbami tega odloka.
(velikost in število obveznih posod za odpadke)
Velikost in število obveznih posod oziroma zabojnikov za posamezne uporabnike odpadkov določi izvajalec javne službe tako, da stimulira ločeno zbiranje komunalnih odpadkov. Glede na pogostnost prevzemanja posameznih vrst komunalnih odpadkov se število obveznih posod ali zabojnikov in njihovo velikost določi z upoštevanjem predvidene najmanjše količine prepuščenih odpadkov in števila povzročiteljev odpadkov.
Za določitev velikosti posod za posamezno vrsto komunalnih odpadkov se kot najmanjša količina upošteva:
– za mešane komunalne odpadke: 10 litrov na osebo na teden,
– za odpadno embalažo: 15 litrov na osebo na teden,
– za biološke odpadke: 10 litrov na osebo na teden.
V primeru, ko prostornina, določena v skladu s prvim in drugim odstavkom tega člena, ni enaka prostornini tipizirane posode, kot je določeno v 15., 16. in 17. členu tega odloka, izvajalec namesti uporabniku prvo večjo tipizirano posodo.
Za stavbo, v kateri ni stalno prijavljenih prebivalcev, jo pa le-ti občasno uporabljajo (počitniški objekt), izvajalec določi velikost in število posod, ki pripadajo dvočlanskemu gospodinjstvu.
Za enočlanska in dvočlanska gospodinjstva v stanovanjskih hišah izvajalec javne službe določi velikost posod za posamezne vrste komunalnih odpadkov tako, da upošteva dvakrat manj odvozov posameznih odpadkov na leto kot pri ostalih uporabnikih v stanovanjskih hišah.
Za vsak poslovni subjekt izvajalec ugotovi količino komunalnih odpadkov in določi vrsto, velikost in število posod.
Kadar zaradi prostorskih ali tehničnih razlogov ni mogoče zagotoviti zadostnega števila prevzemnih mest za namestitev posod ali zabojnikov za vse uporabnike, se za zbiranje posamezne vrste komunalnih odpadkov določijo skupne posode ali zabojniki, katerih število in velikost določi izvajalec javne službe skladno z merili, določenimi v prejšnjih odstavkih tega člena.
Izvajalec javne službe je dolžan zagotoviti tipizirane posode, zabojnike in vrečke za prepuščanje posamezne vrste komunalnih odpadkov na prevzemnih mestih. Posode in zabojniki so last izvajalca, ki jih brezplačno preda uporabnikom v uporabo. Tipizirane vrečke za mešane komunalne odpadke lahko uporabnik kupi pri izvajalcu po veljavni ceni.
Če količina prepuščenih odpadkov redno presega prostornino posod ali zabojnikov za odpadke, lahko izvajalec javne službe določi ustrezno povečanje prostornine posode ali zabojnika.
Prevzemno mesto soglasno določita uporabnik in izvajalec javne službe. Če do soglasja ne pride, določi prevzemno mesto na predlog katere koli stranke pristojni organ občinske uprave.
Prevzemna mesta se praviloma določijo na javnih površinah, če se s tem ne ogroža njihova splošna raba. Če prevzemnega mesta ni mogoče določiti na javni površini, se lahko določi tudi na zasebnem zemljišču, če lastnik zemljišča poda pisno soglasje k določitvi prevzemnega mesta na njegovem zemljišču in pisno soglasje lastnikov zemljišč, potrebnih za dostop s smetarskim vozilom. Prevzemno mesto je lahko oddaljeno največ 20 metrov od roba prometne poti smetarskega vozila.
Za prevzem odpadkov na prevzemnih mestih mora izvajalec javne službe zagotoviti primerna smetarska vozila.
V času do predvidenega prevzema posamezne vrste komunalnih odpadkov se odpadki zbirajo v posodah ali zabojnikih, ki so nameščeni na zasebnih površinah ali v zasebnih prostorih pri uporabnikih (zbirna mesta). Uporabniki morajo zagotoviti, da so zbirna mesta čim bliže mestu nastajanja odpadkov ter da se odpadki zbirajo na način, ki ne povzroča emisije vonjav in onesnaževanja okolice.
Uporabnik mora pred predvidenim časom prevzemanja posamezne vrste komunalnih odpadkov zagotoviti, da se posoda ali zabojnik prestavi z zbirnega mesta na prevzemno mesto, po prevzemu odpadkov pa prazne posode ali zabojnike čim prej vrne na zbirno mesto.
V naseljih s pretežno večstanovanjskimi objekti so lahko prevzemna mesta hkrati tudi zbirna mesta, če s tem soglaša izvajalec javne službe.
V zbirnem centru izvajalec javne službe v okviru obratovalnega časa zagotavlja ločeno zbiranje v zabojnikih in posodah za naslednje frakcije:
– papir in lepenka vseh vrst in velikosti, vključno z odpadno embalažo iz papirja in lepenke,
– steklo vseh velikosti in oblik, vključno z odpadno embalažo iz stekla,
– plastika, vključno z odpadno embalažo iz plastike ali sestavljenih materialov,
– odpadki iz kovin, vključno z odpadno embalažo iz kovin,
– les, vključno z odpadno embalažo iz lesa,
– oblačila in tekstil,
– jedilno olje in maščobe,
– barve, črnila, lepila in smole, ki ne vsebujejo nevarnih snovi,
– detergenti, ki ne vsebujejo nevarnih snovi,
– baterije in akumulatorji, ki niso razvrščeni v skupine 16 06 01, 16 06 02 ali 16 06 03 v klasifikacijskem seznamu odpadkov, določenem v predpisu o ravnanju z odpadki,
– električna in elektronska oprema, ki ne vsebuje nevarnih snovi,
– kosovni odpadki,
– odpadki, primerni za kompostiranje,
– drugi odpadki, ki jih določi izvajalec.
Poleg frakcij iz prvega odstavka tega člena se v zbirnih centrih v skladu s predpisanimi pogoji zagotavlja tudi ločeno zbiranje in začasno skladiščenje v zbiralnici nevarnih frakcij za naslednje nevarne frakcije:
– topila, kisline, alkalije, fotokemikalije,
– pesticidi,
– fluorescentne cevi in drugi odpadki, ki vsebujejo živo srebro,
– zavržena oprema, ki vsebuje klorofluoroogljike,
– olje in maščobe, ki vsebujejo nevarne snovi,
– premazi, črnila, lepila in smole, ki vsebujejo nevarne snovi,
– čistila (detergenti), ki vsebujejo nevarne snovi,
– baterije in akumulatorji, ki so zajeti v 16 06 01, 16 06 02 in 16 06 03 v klasifikacijskem seznamu odpadkov, določenem v predpisu o ravnanju z odpadki ter nesortirane baterije in akumulatorji, ki vsebujejo te baterije in akumulatorje (20 01 33),
– zavržena električna in elektronska oprema, ki vsebuje nevarne snovi,
– les, ki vsebuje nevarne snovi.
V zbirnem centru lahko prepustijo odpadke vsi, ki imajo status uporabnika skladno z 8. členom tega odloka.
(ureditev in vzdrževanje zbirnega centra)
Izvajalec javne službe mora zbirni center urediti in vzdrževati tako, da:
– povzročitelji komunalnih odpadkov lahko nedvoumno ugotovijo, katere vrste frakcij se v zbirnem centru zbirajo,
– se ločeno zbrane frakcije v zbirnem centru oddajajo, razvrščajo in začasno hranijo tako, da je možna njihova ponovna uporaba, predelava ali odstranjevanje skladno s predpisi,
– na kraju zbirnega centra in v njegovi okolici ne prihaja do onesnaževanja okolja.
(širše območje Velike planine)
Povzročitelji odpadkov na širšem območju Velike planine (lastniki oziroma najemniki počitniških in pastirskih objektov) so dolžni ločeno zbirati mešane komunalne odpadke in mešano odpadno embalažo ter jih v plastičnih vrečah oddajati v tipskih zbirališčih, ki so ustrezno urejena za ločeno zbiranje odpadkov.
Izvajalec javne službe odvaža zbrane mešane komunalne odpadke in mešano odpadno embalažo najmanj enkrat na dva tedna, v času turistične sezone (predvsem v poletnem obdobju) pa tudi pogosteje, če je potrebno.
Izvajalec javne službe enkrat letno organizira akcijo zbiranja kosovnih odpadkov, o čemer pisno obvesti vse lastnike počitniških in pastirskih objektov na širšem območju Velike planine najmanj dva tedna pred izvedbo akcije.
Lastniki počitniških in pastirskih objektov na širšem območju Velike planine so dolžni plačevati stroške storitev javne službe na podlagi veljavnega cenika in v skladu z veljavnimi predpisi.
(javne prireditve in aktivnosti na javnih površinah)
Organizatorji javnih prireditev na prostem si morajo pred prireditvijo priskrbeti ustrezno soglasje izvajalca javne službe oziroma z njim skleniti dogovor o načinu zbiranja in odvoza odpadkov ter načinu pokrivanja stroškov. Za čas trajanja javne prireditve na prostem mora organizator na svoje stroške na kraju prireditve zagotoviti zabojnike za ločeno zbiranje ločenih frakcij. Izvajalec javne službe in organizator prireditve podrobneje dogovorita vrsto in obseg storitve glede na pričakovano število udeležencev.
Organizatorji so dolžni obvestiti izvajalca javne službe o nameravani prireditvi najmanj pet delovnih dni pred datumom izvedbe prireditve, po končani prireditvi pa poskrbeti, da se v najkrajšem možnem času, vendar ne kasneje kot v 12 urah, prireditveni prostor očisti. Odpadki se predajo izvajalcu javne službe prvi delovni dan po prireditvi.
Če je zaradi popolne ali delne zapore občinske ceste izvajalcu onemogočen odvoz odpadkov z območja zapore, pristojni organ, ki izda dovoljenje za zaporo ceste, o tem obvesti izvajalca najmanj teden dni pred začetkom del. Izvajalec določi za čas zapore začasno prevzemno mesto in o tem pravočasno obvesti uporabnike.
(ravnanje s komunalnimi odpadki drugih javnih služb in velikih uporabnikov)
Izvajalec trajno, začasno ali občasno prevzema odpadke od drugih izvajalcev javnih služb, kolikor jih le-ti na podlagi drugih predpisov zbirajo v okviru drugih obveznih ali izbirnih gospodarskih javnih služb, in sicer:
– odpadke z živilskih trgov,
– odpadke pri čiščenju cest,
– greznične mulje in odpadke, ki nastanejo pri čiščenju komunalnih odpadnih voda,
– odpadke, primerne za kompostiranje iz parkov, vodnega sveta in pokopališč,
– odpadne nagrobne sveče.
Izvajalec trajno, začasno ali občasno prevzema tudi odpadke od drugih velikih uporabnikov.
Pogoji prevzemanja odpadkov iz prvega in drugega odstavka tega člena so določeni v pogodbi, ki jo izvajalec javne službe sklene s posameznim uporabnikom.
(ukrepanje v primeru nepravilno odloženih odpadkov)
Če so na zemljišču v lasti občine ali države nezakonito odloženi komunalni odpadki in če občinski nadzorni organ odkrije povzročitelja nezakonito odloženih odpadkov, ga z odločbo zadolži, da je odpadke dolžan na svoje stroške odstraniti in oddati izvajalcu javne službe, kar mora dokazati z ustreznim potrdilom izvajalca. Če tega ne stori, jih na njegove stroške odstrani izvajalec javne službe na podlagi odločbe občinskega nadzornega organa.
Če povzročitelj iz prvega odstavka tega člena ni znan, komunalne odpadke na podlagi odločbe občinskega nadzornega organa odstrani izvajalec na stroške lastnika zemljišča oziroma na račun osebe, ki izvaja posest nad zemljiščem.
Če občinski nadzorni organ kasneje odkrije povzročitelja nezakonito odloženih odpadkov, ima občina pravico in dolžnost od njega izterjati vračilo stroškov iz prejšnjega odstavka.
Če so odpadki nezakonito odloženi na zemljišču v lasti osebe zasebnega prava, občinski nadzorni organ odredi odstranitev komunalnih odpadkov povzročitelju, če tega ni mogoče določiti, pa lastniku ali drugemu posestniku zemljišča. V primeru, da jih povzročitelj, lastnik oziroma drug posestnik zemljišča ne odstrani, to stori izvajalec javne službe na stroške povzročitelja, lastnika oziroma posestnika zemljišča.
V primeru, da se stroškov, povzročenih zaradi nepravilno odloženih odpadkov, ne da neposredno izterjati od zavezancev iz četrtega odstavka tega člena, stroške poravna občina.
IV. POGOJI ZA ZAGOTAVLJANJE IN UPORABO STORITEV JAVNE SLUŽBE
Izvajalec javne službe mora pri opravljanju javne službe zagotoviti:
– nabavo in vzdrževanje opreme iz 39. člena tega odloka,
– redno higiensko vzdrževanje opreme iz prejšnje alineje, vključno z rednim razkuževanjem in pranjem,
– redni prevzem frakcij komunalnih odpadkov brez povzročanja emisije prahu, čezmernega hrupa in raztresanja odpadkov,
– urejanje in vzdrževanje prostorov, na katerih je nameščena oprema zbiralnic in zbirnih centrov,
– zagotavljanje podatkov ter sporočanje podatkov o zbranih komunalnih odpadkih skladno s predpisi, ki urejajo ravnanje z odpadki,
– zagotavljanje podatkov, potrebnih za spremljanje ravnanja s komunalnimi odpadki, ki jih določi pristojni organ,
– evidentiranje števila prevzemov posod za vsako posamezno prevzemno mesto po posameznem imetniku odpadkov,
– druge pogoje obratovanja v skladu s tem odlokom in predpisi, ki urejajo ravnanje s komunalnimi odpadki.
Izvajalec javne službe mora storitve javne službe opravljati tako, da ni ogroženo človekovo zdravje in brez uporabe postopkov in metod, ki bi čezmerno obremenjevali okolje, zlasti pa povzročili:
– čezmerno obremenitev voda, zraka, tal,
– čezmerno obremenjevanje s hrupom ali vonjavami,
– bistveno poslabšanje življenjskih pogojev živali in rastlin, ali
– škodljive vplive na krajino ali območja, zavarovana po predpisih o varstvu narave in predpisih o varstvu kulturne dediščine.
(register prevzemnih mest)
Izvajalec javne službe mora voditi register prevzemnih mest z naslednjimi podatki:
– lokacija prevzemnega mesta za mešane komunalne odpadke, odpadno embalažo in biološke odpadke,
– identifikacijska oznaka iz katastra stavb za vsako posamezno stavbo ali del stavbe, v kateri nastajajo komunalni odpadki,
– ulica in hišna številka stavbe,
– podatki o uporabniku (ime, priimek, naslov oziroma naziv in sedež firme),
– število prebivalcev v stavbi,
– vrsta dejavnosti ter površina poslovnih prostorov za pravne osebe, ki opravljajo gospodarsko ali negospodarsko dejavnost,
– velikost, vrsta in število posod ali zabojnikov oziroma delež na skupni posodi ali zabojniku po posameznem uporabniku.
Izvajalec javne službe mora podatke iz prvega odstavka tega člena redno, najmanj pa enkrat letno ažurirati.
Izvajalec javne službe mora Občini Kamnik posredovati register prevzemnih mest v pisni in digitalni obliki skupaj z letnim programom ravnanja z ločeno zbranimi frakcijami v skladu z 10. členom tega odloka.
Izvajalec javne službe mora povzročitelje komunalnih odpadkov na območju, za katerega uredi zbiralnico ločenih frakcij, zbiralnico bioloških odpadkov, premično zbiralnico nevarnih frakcij ali zbirni center, z obvestilom v lokalnem časopisu, ki ga sofinancira Občina Kamnik in na spletni strani Občine Kamnik ter na druge krajevno običajne načine obvestiti o:
– urniku prevzemanja ločeno zbranih frakcij;
– lokaciji zbiralnice ali zbirnega centra in drugih objektov in naprav, potrebnih za izvajanje javnih služb;
– času obratovanja premične zbiralnice nevarnih frakcij ali zbirnega centra in drugih objektov in naprav, potrebnih za izvajanje javnih služb;
– ločenih ali nevarnih frakcijah, ki se prepuščajo;
– načinu prepuščanja ali oddajanja ločeno zbranih frakcij;
– načinu predvidene obdelave in odstranjevanja ločeno zbranih frakcij;
– doseženih rezultatih zbranih ločenih frakcij;
– območju in načinu prepuščanja bioloških odpadkov;
– drugih pogojih za prevzem.
Izvajalec javne službe mora na enak način objaviti obvestila, ki jih je dolžan objaviti v skladu z določili republiških in občinskih predpisov.
(redno obveščanje in opozarjanje)
Izvajalec javne službe je dolžan z obvestilom v lokalnem časopisu, ki ga sofinancira Občina Kamnik, na spletni strani Občine Kamnik, z letaki in na druge krajevno običajne načine redno, najmanj pa enkrat na dva meseca obveščati, seznanjati in opozarjati uporabnike, da naj:
– izločijo iz komunalnih odpadkov čim več ločenih frakcij in jih prepuščajo v zbiralnicah ločenih frakcij ali zbirnih centrih,
– izločijo iz komunalnih odpadkov nevarne frakcije in jih oddajajo v zbiralnicah ali premičnih zbiralnicah nevarnih frakcij,
– prepuščajo ločene frakcije, ki so onesnažene z nevarnimi snovmi ali v katerih so zmešani nevarni odpadki, kot nevarne frakcije,
– hranijo ločene in nevarne frakcije varno in neškodljivo za okolje, dokler jih ne prepustijo ali oddajo izvajalcu javne službe,
– ne mešajo ločenih ali nevarnih frakcij z drugimi komunalnimi odpadki,
– prepuščajo odpadna zdravila, odpadna olja ali druge nevarne frakcije, na način, tako kot je predpisano za nevarne odpadke,
– ne mešajo bioloških odpadkov z drugimi komunalnimi odpadki,
– prepuščajo kosovne odpadke in opremo, ki se uporablja v gospodinjstvih in vsebuje nevarne snovi, na prevzemnih mestih na dogovorjen dan odvoza ali v zbirnih centrih in ne na zbiralnicah ločenih frakcij ali na prevzemnih mestih brez predhodnega dogovora o odvozu,
– razstavijo kosovni odpadek večjih dimenzij tako, da posamezni kos vsebuje pretežno eno ločeno frakcijo in ni pretežak ali prevelik za ročno nakladanje na vozilo za prevoz kosovnih odpadkov.
Izvajalec javne službe je dolžan izvajati kontrolo ločenega zbiranja komunalnih odpadkov pri posameznemu povzročitelju oziroma na posameznemu odjemnemu mestu. Če izvajalec ugotovi, da povzročitelj odlaga v tipsko posodo, ki je namenjena točno določeni vrsti komunalnih odpadkov, odpadke, ki vanjo ne sodijo, izvajalec povzročitelja pisno opozori. Če izvajalec na istem odjemnem mestu ponovno ugotovi kršitev ločenega zbiranja komunalnih odpadkov, posreduje pristojnemu občinskemu nadzornemu organu predlog za kaznovanje povzročitelja odpadkov v skladu s kazenskimi določbami tega odloka.
V. PRAVICE IN OBVEZNOSTI UPORABNIKOV STORITEV JAVNE SLUŽBE
Uporabniki imajo pravico:
– do trajnega, nemotenega in kvalitetnega zagotavljanja storitev javne službe, ki je enako dostopna vsem uporabnikom na območju občine,
– do uporabe posode za mešane komunalne odpadke, odpadno embalažo in biološke odpadke,
– do uskladitve velikosti in števila posod skladno z evidentiranim številom opravljenih prevzemov odpadkov, vendar ne več kot enkrat letno,
– do dodatne storitve na poziv proti posebnemu plačilu po ceniku izvajalca,
– kadar oddajajo v najem stanovanjske, poslovne ali druge stalne oziroma začasne objekte, njihove dele ali funkcionalna zemljišča za zavezanca za plačilo storitev javne službe, določiti najemnika s prijavo na posebnem obrazcu, ki ga zagotovi izvajalec.
Izvajalec javne službe odobri zmanjšanje velikosti in/ali števila posod oziroma zabojnikov za odpadke na podlagi zahteve uporabnika iz tretje alineje prejšnjega odstavka pod pogojem, da:
– prostornina posod ali zabojnikov ne bo manjša od prostornine predvidene najmanjše količine komunalnih odpadkov, določene na podlagi 18. člena tega odloka in
– ugotovi, da so se v obdobju zadnjih šestih mesecev komunalni odpadki prepuščali na prevzemnem mestu te stavbe v zaprtih in ne popolnoma polnih posodah.
Uporabniki imajo obveznost:
– pisno obvestiti izvajalca javne službe o spremembah, ki vplivajo na določitev vrste in velikosti posod ter posledično na obračun cene storitev javne službe na posebnem obrazcu, ki ga zagotovi izvajalec, najkasneje v 15 dneh po nastanku spremembe,
– lastniki ali upravitelji novega ali obnovljenega objekta morajo izvajalca javne službe najkasneje v 15 dneh pisno obvestiti o začetku uporabe objekta ter o številu prebivalcev, ki živijo v objektu, oziroma o vrsti in obsegu dejavnosti, ki se izvaja v objektu,
– redno prepuščati komunalne odpadke in jih ločevati skladno z zagotovljenimi storitvami javne službe,
– plačevati storitve javne službe,
– zagotoviti, da v posodah, zabojnikih ali vrečkah niso odložene tekočine, kužni materiali, tleče, lahko vnetljive in eksplozivne snovi, gume, kamenje, gradbeni ter drugi odpadki, ki po določilih tega odloka niso komunalni odpadek,
– zagotoviti, da so posode ali vrečke na dan prevzema pravočasno nameščene na prevzemno mesto in jih po prevzemu čim prej vrniti na zbirno mesto,
– dostaviti kosovne odpadke na prevzemno mesto do 6. ure na dan prevzema, vendar ne prej kot 24 ur pred dnevom prevzema,
– zagotoviti, da so pokrovi posod in zabojnikov na prevzemnih mestih zaprti,
– vzdrževati čistočo na prevzemnih mestih, ki jih uporabljajo,
– zagotoviti izvajalcu javne službe neoviran dostop do prevzemnega mesta,
– uporabljati storitve izvajalca javne službe v skladu z določili tega odloka in drugih predpisov, ki urejajo ravnanje s komunalnimi odpadki,
– zadostiti drugim zahtevam izvajalca v zadevah, za katere ima izvajalec pravice oziroma pooblastila po zakonu in tem odloku.
Uporabniki, ki so lastniki več samostojnih objektov, samostojnih bivalnih enot, drugih prostorov ali funkcionalnih zemljišč na območju občine, so za vsako posamezno enoto dolžni uporabljati storitve javne službe po tem odloku in vsako enoto posebej registrirati.
Storitve javne službe so obvezne tudi za lastnike ali upravljavce stavbe, ki je na območju občine in v kateri imajo prebivalci stalno ali začasno prebivališče, ali je počitniška hiša, ali se v njej izvaja dejavnost, pri kateri nastajajo komunalni odpadki.
V primeru, ko uporabnik storitev javne službe ne posreduje podatkov v skladu s prvim in drugim odstavkom tega člena ali v prijavi navede napačne podatke, izvajalec javne službe uporabi uradno dostopne podatke o številu prebivalcev s stalnim prebivališčem v objektu.
V primeru, ko izvajalec javne službe zaradi netočnih podatkov utrpi škodo, mu je lastnik oziroma upravljavec objekta stroške dolžan povrniti.
Imetnikom odpadkov je prepovedano:
– prepuščati odpadke v posodah za ločeno zbiranje frakcij, ki niso namenjene tem odpadkom,
– mešati nevarne frakcije z ločenimi frakcijami ali mešanimi komunalnimi odpadki ali mešati posamezne nevarne frakcije med seboj,
– prepuščati odpadne prenosne baterije in akumulatorje kot mešani komunalni odpadek,
– prepuščati odpadno električno in elektronsko opremo kot mešani komunalni odpadek,
– prepuščati biološke odpadke kot mešane komunalne odpadke,
– nameščati posode ali zabojnike za odpadke zunaj predvidenega prevzemnega mesta,
– odlagati odpadke ob posodah ali zabojnikih,
– odlagati vroč pepel, tople ogorke, zdravstvene odpadke, gradbene odpadke, gradbeni material in kamenje, odpadke v tekočem stanju v zabojnike za komunalne odpadke,
– prepuščati odpadke v vrečkah, ki niso namenjene prepuščanju komunalnih odpadkov,
– brskati po posodah, zabojnikih in vrečkah ter razmetavati odpadke oziroma drugače onesnaževati prevzemna mesta in zbiralnice,
– poškodovati naprave in opremo izvajalca ter nanje pisati in lepiti plakate,
– opustiti uporabo storitev javne službe,
– samovoljno premikati posode za ločeno zbiranje frakcij iz določenih lokacij na zbiralnicah ter posode za mešane odpadke, odpadno embalažo in biološke odpadke na skupnih zbirno-prevzemnih mestih,
– sežigati in/ali odlagati komunalne odpadke v objektih ali na zemljiščih na območju Občine Kamnik, ki niso namenjeni za odstranjevanje komunalnih odpadkov ali kakorkoli ravnati s komunalnimi odpadki v nasprotju z določili tega odloka ali drugih predpisov, ki urejajo ravnanje s komunalnimi odpadki.
VI. FINANCIRANJE JAVNE SLUŽBE
(viri financiranja storitev)
Viri financiranja storitev javne službe so:
– plačila uporabnikov za storitev javne službe po veljavnih cenah storitev javne službe,
– sredstva od prodaje ločenih frakcij,
– drugi viri, določeni z republiškim predpisom ali s predpisom lokalne skupnosti.
(viri financiranja javne infrastrukture)
Viri financiranja javne infrastrukture so sredstva:
– iz plačil uporabnikov storitev javne službe,
– iz proračuna Občine Kamnik, v kolikor so za ta namen zagotovljena sredstva,
– iz dotacij, donacij in subvencij,
– iz dolgoročnega kreditiranja,
– iz drugih virov, določenih z republiškim predpisom ali s predpisom lokalne skupnosti.
Cena storitev javne službe se oblikuje in določi v skladu z veljavnimi predpisi, ki urejajo oblikovanje cen storitev obveznih lokalnih gospodarskih javnih služb varstva okolja.
Cena storitev javne službe se oblikuje za enoto količine posamezne storitve. Enota količine storitve je izražena v kubičnih metrih (m3) ali v kilogramih (kg).
Stroške storitev obdelave komunalnih odpadkov in odlaganja preostanka komunalnih odpadkov izvajalec javne službe prevzame v kalkulacijo na osnovi cen izvajalcev teh storitev, v kolikor teh storitev ne izvaja sam.
Izvajalec mesečno obračunava storitve javne službe uporabnikom na podlagi veljavnega cenika in v skladu z veljavnimi predpisi.
Izvajalec pri obračunu storitve javne službe upošteva velikost nameščene posode ali zabojnika pri posameznemu uporabniku (oziroma na posameznem zbirnem mestu) ter pogostnost prevzemanja odpadkov.
Poleg storitve javne službe iz tega odloka izvajalec mesečno obračunava uporabnikom tudi storitve javnih služb obdelave določenih vrst komunalnih odpadkov in odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov z območja Občine Kamnik, ne glede na to, ali jih izvaja sam ali drug izvajalec. Izvajalec javne službe zbiranja komunalnih odpadkov in izvajalci javnih služb obdelave določenih vrst komunalnih odpadkov in odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov se s posebno pogodbo dogovorijo, da bo obračun v imenu in za račun izvajalcev javnih služb obdelave določenih vrst komunalnih odpadkov in odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov opravljal izvajalec javne službe zbiranja komunalnih odpadkov.
Imetnik odpadkov je dolžan plačevati stroške storitev javne službe z dnem, ko pridobi status uporabnika skladno z 8. členom tega odloka.
Kot merilo za razdelitev stroškov storitev javne službe med posamezne uporabnike, ki uporabljajo skupne posode ali zabojnike, se upošteva število prebivalcev s stalnim ali začasnim prebivališčem v posamezni stavbi oziroma delu stavbe.
Spremembe okoliščin pri uporabniku, ki vplivajo na obračun storitev javne službe, se upoštevajo v naslednjem mesecu od dneva vpisa v register prevzemnih mest. Izvajalec mora vpisati spremembe v register prevzemnih mest v roku 15 dni od prejema obvestila.
VII. VRSTE OBJEKTOV, NAPRAV IN OPREME ZA IZVAJANJE JAVNE SLUŽBE
(infrastruktura lokalnega pomena)
Za izvajanje javne službe zbiranja komunalnih odpadkov je potrebna naslednja infrastruktura lokalnega pomena:
– zemljišča in objekti zbiralnic,
– zemljišča in objekti zbirnih centrov.
Izvajalec mora voditi register objektov in naprav iz prvega odstavka tega člena.
(oprema izvajalca javne službe)
Oprema izvajalca za izvajanje javne službe:
– vozila za prevoz vseh vrst odpadkov,
– delovni stroji,
– premične zbiralnice nevarnih frakcij,
– posode in zabojniki za prepuščanje ločenih frakcij v zbiralnicah,
– posode in zabojniki za prepuščanje mešanih komunalnih odpadkov, odpadne embalaže in bioloških odpadkov na prevzemnih mestih,
– oprema za občasno prevzemanje kosovnih odpadkov,
– vozila in naprave za pranje in vzdrževanje ter razkuževanje posod in zabojnikov za komunalne odpadke,
– druga premična in nepremična oprema, namenjena izvajanju storitev javne službe.
Nadzor nad izvajanjem določil tega odloka izvaja pristojni občinski nadzorni organ. Strokovni nadzor opravljajo zaposleni pri izvajalcu javne službe.
Pri izvajanju nadzora lahko pristojni občinski nadzorni organ izdaja odločbe ter odreja druge ukrepe, katerih namen je zagotoviti izvrševanje določb tega odloka. V primeru, da se uporabnik ne vključi v obvezni sistem ločenega zbiranja odpadkov, pristojni občinski nadzorni organ z odločbo to odredi, izvršljiva odločba pa je podlaga izvajalcu javne službe za izvedbo te storitve.
Pristojni občinski nadzorni organ ima pravico kadarkoli vpogledati v evidence, ki jih je dolžan voditi izvajalec javne službe, pri čemer je dolžan spoštovati določila zakona, ki ureja varstvo osebnih podatkov.
Pristojni strokovni nadzor izvajalca javne službe opozarja kršitelje s pisnim opozorilom, obenem jih tudi ozavešča o pravilnem ravnanju z odpadki.
(javna pooblastila izvajalca javne službe)
Izvajalec javne službe v okviru storitev javne službe odloča o pravicah in obveznostih uporabnikov, določenih s tem odlokom. Za izvajanje nalog iz tega člena mora imeti izvajalec javne službe zaposleno osebo z opravljenim strokovnim izpitom iz upravnega postopka.
Z globo 2.000 evrov se kaznuje za prekršek pravno osebo (srednja in velika), njeno odgovorno osebo pa z globo 300 evrov, če:
– ne izpolni obveznosti iz prvega, tretjega ali osmega odstavka 8. člena;
– opusti uporabo storitev javne službe (enajsta alineja 32. člena).
Z globo 800 evrov se kaznuje za prekršek iz prvega odstavka tega člena pravno osebo, ki ne sodi med pravne osebe iz prvega odstavka tega člena, njeno odgovorno osebo pa z globo 200 evrov.
Z globo 700 evrov se kaznuje za prekršek iz prvega odstavka tega člena samostojnega podjetnika posameznika ali posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost.
Z globo 100 evrov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje posameznika.
Z globo 500 evrov se kaznuje za prekršek pravno osebo (srednja in velika), njeno odgovorno osebo pa z globo 100 evrov, če:
– v roku ne obvesti izvajalca javne službe o pridobitvi statusa uporabnika ali ravna v nasprotju z 8. členom odloka,
– redno ne prepušča komunalnih odpadkov in jih ne ločuje v skladu z zagotovljenimi storitvami javne službe (15., 16. in 17. člen),
– ne zagotovi zbiranja odpadkov na zbirnem mestu tako, da se prepreči onesnaževanje okolice (prvi odstavek 20. člena),
– ne odstrani praznega zabojnika iz prevzemnega mesta po prevzemu odpadkov (drugi odstavek 20. člena),
– kot organizator prireditve ne obvesti izvajalca javne službe o nameravani prireditvi najmanj 5 delovnih dni pred datumom izvedbe prireditve, po prireditvi pa prireditveni prostor ne očisti (drugi odstavek 24. člena),
– ne odstrani nezakonito odloženih odpadkov in jih ne odpelje na odlagališče, kot to določa 26. člen tega odloka,
– ne obvesti izvajalca javne službe o vsaki spremembi, ki vpliva na obračun storitev javne službe v roku 15 dni od nastanka spremembe (prva alineja 32. člena),
– kot lastnik ali upravitelj novega ali obnovljenega objekta pisno ne obvesti izvajalca javne službe najkasneje v 15 dneh o začetku uporabe objekta (druga alineja 32. člena),
– ne zagotovi neoviranega dostopa izvajalcu javne službe do prevzemnega mesta (deseta alineja 32. člena),
– prepušča odpadke v zabojnikih za ločeno zbiranje frakcij, ki niso namenjene tem odpadkom (prva alineja 33. člena),
– meša nevarne frakcije z ločenimi frakcijami ali komunalnimi odpadki ali meša posamezne nevarne frakcije med seboj (druga alineja 33. člena),
– prepušča odpadne prenosne baterije ali akumulatorje kot mešani komunalni odpadek (tretja alineja 33. člena),
– prepušča odpadno električno ali elektronsko opremo kot mešani komunalni odpadek (četrta alineja 33. člena),
– namešča zabojnike za odpadke zunaj predvidenega prevzemnega mesta (šesta alineja 33. člena),
– odlaga odpadke ob posodah ali zabojnikih (sedma alineja 33. člena),
– odlaga vroč pepel, tople ogorke, zdravstvene odpadke, gradbene odpadke, gradbeni material in kamenje, odpadke v tekočem stanju v zabojnike za komunalne odpadke (osma alineja 33. člena),
– brska po zabojnikih ter razmetava odpadke (deseta alineja 33. člena),
– poškoduje naprave in opremo izvajalca ter piše na zabojnike za odpadke ter lepi plakate nanje (enajsta alineja 33. člena),
– sežiga ali odlaga odpadke v objektih ali na zemljiščih, ki niso namenjeni za odstranjevanje komunalnih odpadkov ali ravna s komunalnimi odpadki v nasprotju z določili tega odloka in drugih predpisov, ki urejajo ravnanje s komunalnimi odpadki (štirinajsta alineja 33. člena).
Z globo 300 evrov se kaznuje za prekršek iz prvega odstavka tega člena pravno osebo, ki ne sodi med pravne osebe iz prvega odstavka tega člena, njeno odgovorno osebo pa z globo 100 evrov.
Z globo 200 evrov se kaznuje za prekršek iz prvega odstavka tega člena samostojnega podjetnika posameznika ali posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost.
Z globo 100 evrov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje posameznika.
(prekrški izvajalca javne službe)
Z globo 5.000 evrov se kaznuje za prekršek izvajalca javne službe, če:
– ne zagotovi izvajanje javne službe po vrsti in obsegu storitev, kot določa ta odlok,
– ne obvešča uporabnikov na način, kot je predpisano v odloku,
– pri zaračunavanju opravljenih storitev javne službe ne upošteva veljavnih cen storitev,
– ne pripravi letnega programa ravnanja z ločeno zbranimi frakcijami,
– na območju Občine Kamnik nepooblaščeno izvaja storitve drugih gospodarskih javnih služb.
Z globo 500 evrov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje odgovorno osebo izvajalca javne službe.
X. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
Z dnem uveljavitve tega odloka prenehata veljati Odlok o načinu opravljanja obvezne lokalne gospodarske javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki v Občini Kamnik (Uradni list RS, št. 34/09 in 36/10) in Tehnični pravilnik o zbiranju in prevozu komunalnih odpadkov (Uradni list RS, št. 36/10).
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 354-82/2016
Kamnik, dne 7. decembra 2016
Marjan Šarec l.r.