Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE) in 16. člena Statuta Občine Cerkno (Uradni list RS, št. 164/20) je Občinski svet Občine Cerkno na 22. seji dne 2. 2. 2021 sprejel
o kriterijih za izvedbo razpisa in določitev vrstnega reda upravičencev za vstop v Stanovanjsko zadrugo Cerkno
(1) S tem pravilnikom se določajo upravičenci, pogoji in postopek za določitev vrstnega reda za vstop v članstvo Stanovanjske zadruge Cerkno.
(2) Del sredstev za spodbujanje reševanja stanovanjskega problema se namreč zagotavlja v proračunu občine, zato morajo imeti pravico in možnost vstopa v zadrugo vsi, ki izpolnjujejo pogoje tega pravilnika in dosežejo ustrezno število točk.
Izrazi, uporabljeni v tem pravilniku, imajo naslednji pomen.
1. Za mlado družino po tem odloku šteje družina z vsaj enim otrokom, v kateri nobeden od staršev ni star več kot 34 let, ne glede na starost otrok. Kot mlade družine se štejejo življenjske skupnosti staršev in otrok ter druge, z zakonom določene družinske oblike.
2. Prvo reševanje stanovanjskega vprašanja pomeni prva pridobitev lastninske pravice na stanovanju v primeru, da upravičenec nima v lasti druge stanovanjske stavbe ali stanovanja v večstanovanjski stavbi.
Do vstopa v članstvo zadruge so prednostno upravičeni vlagatelji, ki izpolnjujejo naslednje pogoje:
– imajo na dan oddaje vloge poravnane vse obveznosti do občine, Javnega podjetja Komunala Idrija d. o. o., Osnovne šole Cerkno in Vrtca Peter Klepec pri Osnovni šoli Cerkno,
– imajo državljanstvo Republike Slovenije, in
– izpolnjujejo vse ostale pogoje, določene v tem pravilniku.
Pravico do prednostnega vrstnega reda vpisa v članstvo Zadruge uveljavlja upravičenec s prijavo na javni razpis, in sicer lahko pridobi naslednje število točk:
(1) Mlada družina oziroma izven zakonska skupnost, če nobeden od zakoncev oziroma v gospodinjski skupnosti živečih ne presega: |
– 25 let ali manj | 15 točk, |
– nad 25 do 30 let | 10 točk, |
– nad 30 do pod 35 let | 5 točk. |
(2) Družina oziroma skupnost ima: | |
– več kot 5 članov | 15 točk, |
– 4 člane | 10 točk, |
– 3 člane | 5 točk. |
(3) Družina oziroma izvenzakonska skupnost: |
– živi pri starših oziroma nima stanovanja v občini | 15 točk, |
– ima stanovanje z manj kot 10 m2 na člana | 10 točk, |
– živi v stanovanju, starejšem od 50 let | 5 točk. |
(4) Družina oziroma izvenzakonska skupnost: |
– oba člana imata visoko stopnjo izobrazbe | 15 točk, |
– en član ima visoko stopnjo izobrazbe | 10 točk, |
– en član ima višjo stopnjo izobrazbe | 5 točk. |
(1) Javni razpis se objavi v lokalnem časopisu in/ali na lokalnem radiu ter na spletni strani občine. Razpisni rok ne sme biti krajši od trideset dni od dneva objave.
(2) Prijava na razpis mora vsebovati:
– ime in naslov prijavitelja,
– podatke o starosti članov, številu članov, stanovanjskem standardu in izobrazbi, skupaj z izjavo o resničnosti navedb.
(3) Objava javnega razpisa mora vsebovati:
– podatke o naročniku javnega razpisa,
– področje, na katero se razpis nanaša,
– pogoje, ki jih morajo izpolnjevati vlagatelji,
– razpisni rok,
– način dostave vlog,
– navedbo oseb, pooblaščenih za dajanje informacij v zvezi z javnim razpisom,
– informacijo o razpisni dokumentaciji,
– rok, v katerem bodo vlagatelji obveščeni o izidu javnega razpisa.
(1) Postopek javnega razpisa vodi najmanj tričlanska strokovna komisija, ki jo s sklepom imenuje župan. Sestavljajo jo predsednik in najmanj dva člana komisije.
(2) Naloge strokovne komisije so:
– priprava vsebine razpisa skupaj z razpisno dokumentacijo,
– odpiranje in ugotavljanje pravočasnosti ter popolnosti prejetih vlog (formalna popolnost),
– zahteva po dopolnitvi formalno nepopolnih vlog,
– pregled in strokovna ocena ter točkovanje prispelih vlog,
– priprava seznama z vrstnim redom upravičencev.
(3) Občinska uprava občine opravlja naloge, ki so potrebne, da se izvede postopek dodeljevanja sredstev, zlasti pa:
– opravlja administrativno tehnične naloge za strokovno komisijo,
– izdaja ustrezne upravne akte.
(4) Pri odločanju o dodelitvi pravice do subvencije se uporablja postopek, določen z zakonom, ki ureja splošni upravni postopek, v kolikor ta pravilnik ne določa drugače.
(1) Vlagatelji bodo v primeru nepopolne ali nerazumljive vloge pozvani na odpravo pomanjkljivosti v roku osmih dni od prejema poziva.
(2) Če vlagatelji pomanjkljivosti v navedenem roku ne bodo odpravili, bo vloga s sklepom zavržena.
(3) Občinska uprava lahko od vlagatelja kadar koli zahteva pojasnila oziroma dokazila, ki so povezana oziroma vplivajo na vrstni red. Pri tem ji je vlagatelj dolžan nuditi vse potrebne podatke, dokumentacijo in dokazila, ki so potrebna za izvedbo postopka razvrstitve.
(4) Občinska uprava ima pravico kadarkoli po prejemu vloge za dodelitev subvencije v uradnih evidencah, z ogledi, preverjanjem dokumentacije ali na drug način preveriti izpolnjevanje pogojev ter skladnost dokumentacije z določili tega pravilnika in veljavnimi predpisi.
(1) Na podlagi s strani komisije posredovanega predloga o vrstnem redu upravičencev izda občinska uprava v roku 30 dni odločbo o vrstnem redu upravičencev.
(2) Zoper odločbo iz prejšnjega odstavka lahko vlagatelj vloži pritožbo pri županu občine v osmih dneh po prejemu odločbe. Odločitev župana je dokončna.
(3) Na podlagi pravnomočne odločbe se sklene pogodba med občino in upravičencem, s katero se uredijo medsebojne pravice in obveznosti.
(4) Sestavine pogodbe so najmanj sledeče:
– pogodbene stranke (naziv, naslov, davčna številka),
– uvodne določbe,
– predmet pogodbe,
– medsebojne pravice in obveznosti pogodbenih strank,
– določila o sankcijah,
– trajanje pogodbe,
– datum in podpis pogodbenih strank.
Za vprašanja, ki niso izrecno posebej urejena s tem pravilnikom, se uporabljajo določbe Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije.
(1) Stanovanja, zgrajena v okviru zadruge, ki bodo predmet subvencioniranja, ni dovoljeno odtujiti najmanj 5 let po pridobitvi uporabnega dovoljenja.
(2) Upravičenec, član zadruge in vsi družinski člani morajo v roku treh mesecev od pridobitve uporabnega dovoljenja prijaviti stalno prebivališče na naslovu, kjer stanovanje stoji.
(3) V primeru, da se ugotovi, da:
– je bil prijavitelj uvrščen na podlagi navedbe neresničnih podatkov ali,
– v nasprotju z določbami tega pravilnika ali,
– je član zadruge kršil določila pogodbe,
mora prejeta sredstva, ki jih bo zadruga pridobila z občinskimi subvencijami v celoti prepustiti naslednjemu izbranemu članu oziroma vrniti v proračun občine skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi, ki začnejo teči z dnem prejema subvencije.
Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 900-0001/2021
Cerkno, dne 3. februarja 2021