Na podlagi 45. in 46. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 8/96, 36/00 – ZPDZC in 127/06 – ZJZP) in Odloka o ustanovitvi javnega zavoda Zdravstveni dom Kočevje (Uradni list RS, št. 10/22, 42/23) je Svet zavoda Zdravstveni dom Kočevje na 1. redni seji dne 5. 6. 2023 sprejel
S P R E M E M B E I N D O P O L N I T V E S T A T U T A
Zdravstvenega doma Kočevje
V Statutu Zdravstvenega doma Kočevje (Uradni list RS, št. 52/22, v nadaljevanju: Statut ZD Kočevje) se 2. člen črta.
V 4. členu se prvi odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(1) ZD Kočevje ima žig okrogle oblike premera 30 mm z besedilom ZDRAVSTVENI DOM KOČEVJE na obodu in besedilom ZD KOČEVJE v sredini.«.
(1) V 5. členu se tretji odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(3) ZD Kočevje opravlja naslednje dejavnosti usklajene s standardno klasifikacijo dejavnosti:
– 86.210 (Splošna zunajbolnišnična zdravstvena dejavnost)
– 47.740 (Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah z medicinskimi in ortopedskimi pripomočki)
– 72.190 (Raziskovalna in razvojna dejavnost na drugih področjih naravoslovja in tehnologije)
– 85.590 (Drugje nerazvrščeno izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje)
– 86.220 (Specialistična zunajbolnišnična zdravstvena dejavnost)
– 86.230 (Zobozdravstvena dejavnost)
– 86.909 (Druge zdravstvene dejavnosti).«
(2) Doda se nov četrti odstavek, ki se glasi:
»(4) Zavod lahko izvaja tudi dejavnost prodaje blaga in storitev na trgu, če z izvajanjem te zagotovi najmanj pokritje vseh s to dejavnostjo povezanih odhodkov, pri čemer ne sme obremenjevati izvajanja dejavnosti javne službe in mora v tem delu poslovanja izkazati vsaj izravnan poslovni izid.«
(3) Doda se nov peti odstavek, ki se glasi:
»(5) Izvajanje dejavnosti prodaje blaga in storitev zavod izvaja na način, da ta ne vpliva na obseg in kakovost zagotavljanja dejavnosti javne službe.«
(4) Doda se nov šesti odstavek, ki se glasi:
»(6) Kot dejavnost prodaje blaga in storitev na trgu se lahko izvajajo dejavnosti iz druge, tretje, četrte, pete, šeste in sedme alineje tretjega odstavka tega člena.«
(5) Doda se nov sedmi odstavek, ki se glasi:
»(7) Podrobnejše pogoje v zvezi s prodajo blaga in storitev na trgu zavod uredi z aktom, ki ureja prodajo blaga in storitev na trgu.«
V 7. členu se drugi odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(2) Organizacija ZD Kočevje je podrobneje urejena z aktom o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest.«.
V 10. členu se tretji odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(3) Predstavnika zaposlenih v svet zavoda izvolijo zaposleni delavci neposredno, s tajnim glasovanjem. Postopek kandidiranja in volitev ter razrešitve predstavnikov delavcev se določijo s splošnim aktom, ki ga sprejme svet zavoda.«.
Doda se nov 10.a člen, ki se glasi:
(1) Svet zavoda se konstituira, ko je imenovanih oziroma izvoljenih večina članov sevata zavoda in se je iztekel mandat svetu prejšnjega sklica.
(2) Konstitutivno sejo sveta skliče direktor, ki jo do izvolitve predsednika sveta zavoda tudi vodi. Konstitutivno seje sveta za voda se kliče v roku 30 dni po imenovanju oziroma izvolitvi članov sveta zavoda.«
V 12. členu se drugi odstavek črta.
Doda se nov 18.a člen, ki se glasi:
(pravica do povračil stroškov članov sveta)
(1) Član sveta javnega zavoda je upravičen do povračila potnih stroškov za prihod na sejo sveta, in sicer v skladu s predpisi, ki veljajo za povračilo potnih stroškov zaposlenim državnih organih oziroma samoupravnih lokalnih skupnostih.
(2) Član sveta je upravičen tudi do sejnine, in sicer v višini 75 % sejnine, ki jo določa uredba, ki ureja sejnine v javnih zavodih, katerih ustanoviteljica je država.
(3) Ne glede na navedeno skupni znesek, ki se lahko izplača za povračilo potnih stroškov in sejnin, ne sme preseči zneska, določenega s pravilnikom javnega zavoda, ki določa izplačilo sejnin.«
(1) V 20. členu se besedilo tretje alineje »ima univerzitetno izobrazbo ustrezne pravne ali ekonomske smeri ali drugo stopnjo bolonjskega študija ustrezne pravne ali ekonomske smeri in najmanj deset let delovnih izkušenj, od tega najmanj štiri leta na vodstvenih delovnih mestih,« nadomesti z besedilom »ima najmanj izobrazbo, pridobljeno po študijskih programih za pridobitev izobrazbe prve bolonjske stopnje oziroma raven izobrazbe, pridobljene po študijskih programih, ki v skladu z zakonom ustreza izobrazbi prve bolonjske stopnje in najmanj deset let delovnih izkušenj.«.
(2) Četrta alineja se črta.
21. člen se spremeni tako, da se glasi:
(1) Direktorja zavoda imenuje in razrešuje svet zavoda s soglasjem ustanovitelja na podlagi javnega razpisa. Svet zavoda imenuje tričlansko razpisno komisijo, ki opravi razpis in predlaga kandidate s svojim mnenjem svetu zavoda v imenovanje.
(2) Javni razpis za imenovanje direktorja objavi svet zavoda v roku 6 mesecev pred iztekom mandata, oziroma v roku 30 dni od dneva razrešitve. Javni razpis se objavi v sredstvih javnega obveščanja in na spletnih straneh zavoda, ter vsebuje:
– pogoje za imenovanje,
– čas mandata,
– rok za prijavo kandidatov, ki ne sme biti krajši od osmih dni od objave javnega razpisa, rok v katerem bodo prijavljeni kandidati obveščeni o izbiri, ki ne sme biti daljši od 60 dni od objave javnega razpisa in
– druge podatke.
(3) Svet zavoda opravi izbirni postopek ter v roku določenem v javnem razpisu, obvesti vsakega prijavljenega kandidata o izbiri in ga pouči, da lahko zahteva sodno varstvo pri sodišču, pristojnem za delovne spore.
(4) Če se na javni razpis ni prijavil nihče ali če nihče od prijavljenih kandidatov ni imenovan, se javni razpis ponovi. Za čas do imenovanja direktorja na podlagi ponovljenega razpisa, vendar najdlje za eno leto, svet zavoda imenuje vršilca dolžnosti direktorja.
(5) Mandat direktorja traja štiri leta. Direktor je po preteku mandatne dobe lahko ponovno imenovan.«
V 22. členu se v drugem odstavku besedilo »iz tretjega odstavka 15. člena Odloka o ustanovitvi javnega zavoda Zdravstveni dom Kočevje« nadomesti z besedilom »iz drugega odstavka prejšnjega člena tega statuta«.
24. člen se spremeni tako, da se glasi:
(1) Direktor lahko imenuje dva pomočnika direktorja, enega za področje zdravstvene nege in enega za splošne zadeve, in sicer za čas trajanja svojega mandata.
(2) Pomočnik direktorja za področje zdravstvene nege iz prejšnjega odstavka tega člena mora izpolnjevati ustrezno izobrazbo zdravstvene smeri in štiri leta delovnih izkušenj.
(3) Pomočnik direktorja za splošne zadeve iz prejšnjega odstavka tega člena mora izpolnjevati ustrezno izobrazbo družboslovne smeri in štiri leta delovnih izkušenj.
(4) Pomočnika direktorja se lahko imenuje izmed zaposlenih v zavodu ali na podlagi javnega razpisa, ki ga objavi zavod.
(5) S pomočnikom direktorja se lahko sklene pogodba o zaposlitvi za polni delovni čas.«
V 25. členu se v prvem odstavku besedilo »Če ima direktor ustrezno izobrazbo pravne ali ekonomske smeri, ima poleg pomočnikov iz prvega odstavka tega člane« nadomesti z besedilom »Če direktor izpolnjuje pogoje iz tretje alineje 20. člena tega statuta, ima poleg pomočnikov iz prvega odstavka prejšnjega člena tega statuta«.
(1) V 26. členu se v prvem odstavku besedilo tretje alineje »ima univerzitetno izobrazbo ustrezne pravne ali ekonomske smeri ali drugo stopnjo bolonjskega študija ustrezne pravne ali ekonomske smeri in najmanj deset let delovnih izkušenj, od tega najmanj štiri leta na vodstvenih delovnih mestih,« nadomesti z besedilom »ima najmanj izobrazbo, pridobljeno po študijskih programih za pridobitev izobrazbe prve bolonjske stopnje oziroma raven izobrazbe, pridobljene po študijskih programih, ki v skladu z zakonom ustreza izobrazbi prve bolonjske stopnje in najmanj deset let delovnih izkušenj.«
(2) V prvem odstavku se četrta alineja črta.
27. člen se spremeni tako, da se glasi:
(1) Če direktorju predčasno preneha mandat oziroma, če nihče izmed prijavljenih kandidatov za direktorja ni imenovan, svet zavoda imenuje vršilca dolžnosti in hkrati takoj začne postopek za imenovanje direktorja.
(2) V primeru predčasnega prenehanje mandata direktorja svet zavoda za vršilca dolžnosti imenuje enega izmed strokovnih delavcev zavoda, ki izpolnjuje pogoje iz 15. člena odloka.
(3) V primeru neuspešnega javnega razpisa za zasedbo prostega delovnega mesta direktor lahko svet zavoda za vršilca dolžnosti imenuje bodisi strokovnega delavca zavoda bodisi katerega izmed prijavljenih kandidatov, ki izpolnjujejo pogoje iz 15. člena odloka.
(4) Vršilec dolžnosti direktorja se imenuje za čas do imenovanja novega direktorja, vendar najdlje za obdobje enega leta. Ista oseba lahko funkcijo vršilca dolžnosti direktorja opravlja največ dvakrat.«
35. člen se spremeni tako, da se glasi:
»(1) Zavod ima:
– statut, s katerim se ureja organizacija zavoda, organi, njihove pristojnosti in način odločanja ter druga vprašanja, pomembna za opravljanje dejavnosti in poslovanja zavoda. Statut sprejme svet zavoda s soglasjem ustanovitelja;
– akt o sistemizaciji delovnih mest, ki ga sprejme direktor s soglasjem župana;
– druge splošne akte, s katerimi se urejajo vprašanja, pomembna za opravljanje dejavnosti in poslovanja zavoda, v skladu s statutom. Druge splošne akte sprejme svet zavoda, če ni s statutom določeno, da jih sprejme direktor.
(2) Predloge splošnih pravnih aktov (statut, pravilniki ipd.), ki so pomembni za položaj in status uslužbencev, je pred sprejetjem potrebno objaviti na način, da se lahko z njimi seznanijo vsi uslužbenci, ter določiti rok za podajo pripomb in predlogov.
(3) Splošni akti stopijo v veljavo osmi dan po objavi na interni spletni strani zavoda, razen če ni v njih drugače določeno.«
(uskladitev aktov zavoda)
Zavod mora poslovnik sveta zavoda in druge akte s temi spremembami in dopolnitvami uskladiti najkasneje v roku šestih mesecev po njegovi uveljavitvi.
(1) Te spremembe in dopolnitve statuta se po pridobitvi soglasja ustanovitelja objavijo v Uradnem listu Republike Slovenije.
(2) Te spremembe in dopolnitve statuta začnejo veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 011-1/2022-2