Na podlagi 23. in 154. člena statuta Mestne občine Murska Sobota (Uradni list RS, št. 28/95, 21/96 in 8/97) je Mestni svet mestne občine Murska Sobota na seji dne 8. septembra 1998 sprejel
S P R E M E M B E I N D O P O L N I T V E S T A T U T A
Mestne občine Murska Sobota
1. člen
Drugi stavek drugega odstavka 8. člena statuta Mestne občine Murska Sobota (Uradni list RS, št. 28/95, 21/96 in 8/97) se spremeni in glasi: V zgornji krožnici je napis “Mestna občina Murska Sobota”, v sredini pečata je grb mestne občine, pod grbom pa je napis “Murska Sobota”.
V prvem stavku tretjega odstavka tega člena se črta besedica “lahko”.
2. člen
Prvi stavek prvega odstavka 12. člena se spremeni in glasi:
“V mestni občini so ustanovljeni kot pravne osebe javnega prava naslednji ožji deli občine:”
3. člen
V 14. členu statuta se v 6. točki črta tretja alinea.
4. člen
V 15. členu se črta zadnja alinea prvega odstavka.
5. člen
Prvi odstavek 19. člena se dopolni tako, da glasi:
“Organi mestne občine so mestni svet, župan, nadzorni odbor, mestna uprava in občinska volilna komisija.”
6. člen
Besedilo 20. člena se spremeni in glasi: “Mestni svet, župan, nadzorni odbor in občinska volilna komisija se volijo za štiri leta.”
7. člen
V 23. členu statuta
– črta se štiriindvajseta alinea,
– na koncu petindvajsete alinee se doda naslednje besedilo: “kolikor s tem statutom ali odlokom mestnega sveta za to ni pooblaščen župan,”
– črta se sedemindvajseta alinea in nadomesti z naslednjim besedilom: “- na predlog župana sprejema akte s področja zaščite, reševanja in pomoči,”
– črta se osemindvajseta alinea.
8. člen
Besedilo 37. člena se spremeni tako, da glasi:
“Župan predstavlja in zastopa občino.
Župan predlaga mestnemu svetu v sprejem proračun občine in zaključni račun proračuna, odloke in druge akte iz pristojnosti mestnega sveta, skrbi za izvajanje odločitev mestnega sveta ter izdaja akte, s katerimi se urejajo posamezna vprašanja delovanja mestne uprave. Odloke in druge akte iz pristojnosti mestnega sveta lahko predloži tudi vsak posamezen član mestnega sveta, razen proračuna in zaključnega računa ter drugih aktov, za katere je v zakonu ali v statutu občine določeno, da jih sprejema mestni svet na predlog župana.
Župan skrbi za izvajanje predpisov s področja zaščite, reševanja in pomoči, v ta namen sprejema ustrezne sklepe in predlaga mestnemu svetu v sprejem potrebne akte. Župan sprejema akte ter ukrepe v vojnem stanju, če se mestni svet ne more sestati.”
9. člen
V 43. členu se za besedilom “Nadzorni odbor” doda besedilo: “je najvišji organ nadzora javne porabe v občini. V okviru svojih pristojnosti nadzorni odbor:”.
Dodajo se novi drugi, tretji, četrti, peti in šesti odstavek, ki glasijo:
“Nadzor vsebuje ugotavljanje zakonitosti in pravilnosti poslovanja pristojnih organov, organov in organizacij porabnikov občinskega proračuna in pooblaščenih oseb z občinskimi javnimi sredstvi in občinskim javnim premoženjem in ocenjevanje učinkovitosti in gospodarnosti porabe občinskih proračunskih sredstev.
Nadzorni odbor sprejme v začetku vsakega koledarskega leta letni načrt dela za tekoče leto, v katerem se opredelijo konkretne naloge nadzornega odbora in oblike nadzora posamezne proračunske postavke. S programom nadzorni odbor seznani mestni svet in župana. Poleg zadev iz programa dela mora nadzorni odbor obvezno obravnavati zadeve, ki jih s sklepom predlaga mestni svet ali župan.
Nadzorni odbor obvešča mestni svet v obliki pisnega poročila, ki vsebuje predvsem ugotovitve o skladnosti ravnanja, mnenja in navodila za odpravo nepravilnosti in pomanjkljivosti ter predloge ukrepov za zagotovitev zakonitosti oziroma skladnosti ravnanja. Mestni svet, župan ter organi porabnikov proračunskih sredstev so poročilo dolžni obravnavati in upoštevati predloge in priporočila, v skladu s svojimi pristojnostmi.
Nadzorni odbor ima svoj poslovnik, s katerim se uredi organizacija in način dela.
Delo nadzornega odbora je javno.”
Dosedanji drugi odstavek postane sedmi odstavek.
10. člen
V drugem odstavku 44. člena se doda besedilo: “Člane nadzornega odbora razrešuje mestni svet, na predlog nadzornega odbora. Članstvo v nadzornem odboru preneha z dnem razrešitve. Glede razrešitve nadzornega odbora se uporabljajo zakonski razlogi za predčasno prenehanje mandata članu občinskega sveta. Mandat nadzornega odbora traja 4 leta in je vezan na mandat mestnega sveta.”
V tretjem odstavku 44. člena se za besedo “sveta” doda besedilo “župan, podžupana, člani svetov ožjih delov občine, tajnik občine”. V istem odstavku se črta besedilo “in drugi javni uslužbenci”.
Dodata se novi četrti in peti odstavek, ki glasita:
“Prvo sejo nadzornega odbora skliče predsednik mestnega sveta, ki predlaga članom nadzornega odbora izvolitev predsednika. Predsednika izvolijo in razrešijo člani nadzornega odbora. Nadzorni odbor predstavlja predsednik.
Nadzorni odbor sprejema odločitve z večino glasov vseh članov.”
11. člen
Doda se novi 45. člen, ki glasi:
“Posamezne strokovne naloge nadzora lahko opravi izvedenec, ki ga na predlog nadzornega odbora imenuje mestni svet.
Član nadzornega odbora se mora izločiti iz obravnave in odločanja o zadevi, pri kateri je z odgovorno osebo nadzorovane osebe v ožjem sorodstvu, če je član upravljanja javnega zavoda ali podjetja nadzorovane osebe, ali če je v obdobju enega leta, računano od datuma pregleda za nazaj, za nadzorovano osebo opravljal delo po pogodbi.”
12. člen
Črta se poglavje “5. Štab civilne zaščite” ter dosedanji 45. člen statuta.
13. člen
Za novim 45. členom se doda besedilo: “5. Mestna uprava” ter dosedanji členi od 64. do vključno 76., ki se preštevilčijo.
14. člen
V dosedanjem 64. členu (novi 46. člen) se črta drugi odstavek in doda novi odstavek, ki glasi:
“Predstojnik mestne uprave je župan, delo mestne uprave pa neposredno vodi tajnik občine, ki ga imenuje in razrešuje župan. Tajnik občine je za svoje delo odgovoren županu občine.”
15. člen
Dosedanji 65. člen se črta.
16. člen
Črta se peta alinea prvega odstavka dosedanjega 66. člena (novi 47. člen).
V tem členu se dodata nova odstavka, ki glasita:
“Mestna uprava opravlja nadzorstvo nad izvajanjem občinskih predpisov in drugih aktov, s katerimi občina ureja zadeve iz svoje pristojnosti.
Za opravljanje nadzorstva iz prejšnjega odstavka se v okviru mestne uprave ustanovi občinska inšpekcija. Inšpekcijsko nadzorstvo neposredno opravljajo občinski inšpektorji, kot delavci s posebnimi pooblastili.”
17. člen
Dosedanji 67. člen (novi 48. člen) se spremeni in glasi: “Upravo sestavlja več organov mestne uprave.
Tajnik občine lahko pooblasti za posamezne naloge v zvezi z njihovim vodenjem predstojnike teh organov, katere imenuje in razrešuje župan. Vprašanja v zvezi z vodenjem mestne uprave, vodenjem posameznih organov mestne uprave, imenovanjem, nazivih in razrešitvi predstojnikov teh organov ter njihovih pooblastilih in odgovornosti se uredijo natančneje s posebnim odlokom, ki ureja organizacijo in delovno področje mestne uprave.
O sporih o pristojnosti med organi mestne uprave odloča župan.
O izločitvi predstojnika organa mestne uprave ali zaposlenega v mestni upravi odloča tajnik občine, ki v primeru izločitve predstojnika organa mestne uprave o stvari odloči, če je predstojnik pooblaščen za odločanje v upravnih stvareh.
O izločitvi tajnika občine ali župana odloča mestni svet, ki v primeru izločitve o stvari tudi odloči.”
18. člen
V zadnjem odstavku dosedanjega 68. člena (novi 49. člen) se besedilo “tajnik mestne uprave” spremeni in glasi: “tajnik občine”.
Dosedanji členi 69., 70., 71., 72. in 73. postanejo 50., 51., 52., 53. in 54. člen.
19. člen
Besedilo dosedanjega 74. člena se črta. Novo besedilo 55. člena se glasi:
“Občina se lahko odloči, da ustanovi z drugimi občinami enega ali več organov skupne občinske uprave, po postopku in na način, ki je določen z zakonom.”
Vsi nadaljnji členi statuta se preštevilčijo.
20. člen
Naslov poglavja “8. Mestne četrti in krajevne skupnosti” se spremeni in glasi: “7. Ožji deli občine – mestne četrti in krajevne skupnosti”.
21. člen
Besedilo dosedanjega 77. člena se črta; novo besedilo tega člena se glasi:
“Na območju mestne občine so ustanovljeni ožji deli občine – mestne četrti in krajevne skupnosti.”
22. člen
78. člen se spremeni in glasi:
“Ožji deli občine imajo statut. statute sprejmejo sveti ožjih delov občine.”
23. člen
Besedilo dosedanjega 79. člena se spremeni in glasi:
“Ožji del občine opravlja naloge, ki se pretežno nanašajo na njegove prebivalce, in ki so mu prenesene v izvajanje s tem statutom, in sicer:
– naloge, ki se nanašajo na lokalne javne službe,
– vzdrževanje krajevnih cest in drugih javnih površin,
– upravljanje s premoženjem, namenjenim za potrebe krajevnega prebivalstva,
– pospeševanje kulturne in drugih družbenih dejavnosti.
Podrobneje se naloge, ki se prenašajo v izvajanje ožjim delom občine, določijo z odlokom.”
24. člen
80. člen se črta.
25. člen
V dosedanjem 83. členu se doda novi drugi odstavek, ki glasi:
“Število članov sveta ožjih delov določi mestni svet.”
26. člen
Na koncu dosedanjega 84. člena se doda naslednje besedilo: “Svet sprejema odločitve z večino glasov navzočih članov, veljavno pa sklepa, če je na seji navzoča večina članov sveta.”
27. člen
Besedilo dosedanjega 86. člena se črta. Novo besedilo tega člena glasi:
“Mestni svet lahko s spremembo statuta ustanovi, ukine ožji del občine ali spremeni njegovo območje. Sprememba statuta, s katero se ukine ožji del občine oziroma spremeni njegovo območje, lahko začne veljati šele po izteku mandata sveta ožjega dela občine.
Pobudo za ustanovitev ožjih delov občine ali za spremembo njihovih območij lahko da zbor krajanov ali 5% volilnih upravičencev dela občine. Mestni svet mora pobudo obvezno obravnavati.
Pred ustanovitvijo ožjih delov občine ali pred spremembo njihovih območij mora mestni svet na zborih krajanov ali na referendumu ugotoviti interes prebivalcev posameznih območij v občini, kjer naj bi bili ustanovljeni ožji deli občine. Ugotavljanje interesa se nanaša na ime in območje ožjega dela občine.
Pri notranji členitvi mora mestni svet upoštevati zemljepisne, zgodovinske, gospodarske, upravne, kulturne in druge značilnosti območja.”
28. člen
Besedilo dosedanjega 87. člena se črta. Novo besedilo tega člena glasi:
“Svet ožjega dela občine lahko mestnemu svetu predlaga odločitve, ki se nanašajo na ožji del občine. Mestni svet mora pred sprejetjem odločitve, ki se nanaša na ožji del občine, pridobiti mnenje sveta ožjega dela občine.
Župan ima pravico biti navzoč in razpravljati na sejah sveta ožjega dela občine brez pravice glasovanja.
29. člen
Doda se novi 85. člen, ki glasi:
“Ožji del občine je pravna oseba javnega prava.
V pravnem prometu nastopa ožji del občine v okviru nalog, ki so določene s tem statutom oziroma z odlokom iz drugega odstavka dosedanjega 79. člena.
Ožji del občine zastopa predsednik njegovega sveta. Pravni posli nad 30% vrednostjo letnega finančnega načrta posameznega ožjega dela občine, ki jih sklene ožji del občine, so veljavni le ob soglasju župana.
Ožji del občine odgovarja za svoje obveznosti z vsem svojim premoženjem. Za obveznosti ožjega dela občine subsidiarno odgovarja občina.
Če ožji del občine preneha obstajati, ali če mu preneha pravna subjektiviteta, njegove pravice in obveznosti preidejo na občino oziroma na nove ožje dele občine z lastnostjo pravne osebe, ki nastanejo z združitvijo ali z razdružitvijo prejšnjih ožjih delov občine.”
30. člen
Doda se novi 86. člen, ki glasi:
“Delovanje ožjega dela občine se financira iz občinskega proračuna, s prostovoljnimi prispevki fizičnih in pravnih oseb, s plačili za storitve, s samoprispevkom in s prihodki od premoženja ožjega dela občine. Podrobnejši način financiranja in kriteriji za financiranje ožjih delov iz občinskega proračuna se opredeli z odlokom. Ožji del občine se ne sme zadolževati. Prihodki in odhodki ožjega dela občine morajo biti zajeti v njegovem finančnem načrtu, ki je sestavni del občinskega proračuna. Postopek vkjučitve finančnega načrta ožjega dela v občinski proračun se uredi s posebnim aktom mestnega sveta.
Nadzor nad delovanjem ožjih delov občine opravlja nadzorni odbor mestne občine. Nadzorni odbor opravlja redne preglede poslovanja ožjih delov občine na lastno pobudo oziroma na zahtevo mestnega sveta.”
31. člen
Dosedanji 88. in 89. člen se črtata. Namesto tega se doda novi 87. člen, ki glasi:
“Na območju mestne občine se kot javne službe opravljajo naslednje dejavnosti:
1. oskrba s pitno vodo,
2. odvajanje in čiščenje komunalnih odpadnih in padavinskih voda,
3. ravnanje s komunalnimi odpadki,
4. odlaganje ostankov komunalnih odpadkov,
5. javna snaga in čiščenje javnih površin,
6. urejanje javnih poti, površin za pešce in zelenih površin, peš poti, drugih javnih poti in otroških igrišč,
7. pregledovanje, nadzorovanje in čiščenje kurilnih naprav, dimnih vodov in zračnikov zaradi varstva zraka,
8. javna razsvetljava,
9. plakatiranje in okraševanje naselij,
10. urejanje pokopališč ter pokopališka in pogrebna dejavnost,
11. urejanje lokalnih cest,
12. deratizacija, dezinfekcija in dezinsekcija,
13. mestno kopališče,
14. mestno tržnico,
15. upravljanje in vzdrževanje stanovanjskega fonda,
16. vzdrževanje parkov, zelenic in poti ter vseh drugih zelenih površin,
17. oskrba industrijskih porabnikov z vodo ter oskrba naselij s požarno vodo v javni rabi,
18. urejanje odprtih in pokritih javnih parkirišč,
19. upravljanje, vzdrževanje in obnova vodopreskrbovalnih objektov in naprav,
20. upravljanje, vzdrževanje in obnova kanalizacijskih in ostalih objektov in naprav, namenjenih opravljanju javnih služb,
21. urejanje in vzdrževanje prometne signalizacije in prometnih režimov ter parkiranja,
22. varstvo pred požarom,
23. druge dejavnosti s področja varstva okolja, ki so v pristojnosti mestne občine,
24. upravljanje, vzdrževanje, obnova športnih objektov in naprav,
25. oskrba s toplotno energijo in plinifikacija,
26. gospodarjenje s stavbnimi zemljišči,
27. druge dejavnosti, v skladu z zakoni in odloki mestnega sveta.
Javne službe iz prejšnjega odstavka se opravljajo na celotnem območju mestne občine, če z odlokom za posamezno javno službo ni določeno drugače.
32. člen
V prvem odstavku dosedanjega 90. člena se besedilo “iz prejšnjih dveh členov” črta in nadomesti z: “iz prejšnjega člena”.
Besedilo drugega odstavka tega člena se spremeni in glasi: “Mestna občina lahko prenese upravljanje določenih javnih služb na ožje dele občine.”
33. člen
Dosedanji 95. člen se dopolni z novim tretjim odstavkom, ki glasi:
“Pristojnosti in način dela sklada se določi z aktom o njegovi ustanovitvi.”
34. člen
Črtajo se 94., 96., 100. in 118. člen statuta.
35. člen
Tretji odstavek dosedanjega 97. člena se spremeni in glasi:
“Mestna občina svoje premoženje lahko poveča s pridobitvijo in odtujitvijo premičnin in nepremičnin. O pridobitvi in odtujitvi premičnega premoženja ter o pridobitvi nepremičnega premoženja odloča župan mestne občine. Za gospodarjenje s stavbnimi zemljišči sprejme mestni svet letni program, na podlagi katerega župan mestne občine sklepa pogodbe o pridobitvi in odtujitvi stavbnih zemljišč. Zmanjšanje premoženja je možno praviloma le odplačno, razen v izjemnih primerih, ko gre za brezplačen prenos oziroma podaritev, če gre za humanitarne, izobraževalne, vzgojnovarstvene, kulturne ali druge tovrstne namene ali potrebe ožjih delov občine. O brezplačni odtujitvi premoženja odloča mestni svet. V primeru prodaje premoženja postane kupnina del premoženja mestne občine.”
36. člen
Na koncu petega odstavka dosedanjega 112. člena se pika spremeni v vejico in doda naslednje besedilo: “oziroma kot to določa zakon.”
37. člen
V prvem odstavku dosedanjega 116. člena se črta peta alinea.
38. člen
V prvem odstavku dosedanjega 117. člena se dodajo nove osma, deveta in deseta alinea, ki glasijo:
– sredstva požarne takse,
– prihodki stanovanjskega sklada,
– prihodki, ustvarjeni z gospodarjenjem s stavbnimi zemljišči.
Ostale alinee ostanejo nespremenjene.
39. člen
Za dosedanjim 156. členom se doda novi člen, ki glasi:
“Mestne četrti v mestu Murska Sobota so pravne naslednice dosedanjih krajevnih skupnosti.
Ožji deli občine morajo svoje statute uskladiti z določbami tega statuta v roku 2 mesecev.”
40. člen
Te spremembe in dopolnitve statuta pričnejo veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 00103-1/98
Murska Sobota, dne 8. septembra 1998.
Predsednik
Mestnega sveta
mestne občine Murska Sobota
Rudolf Horvat, dipl. jur. l. r.