Na podlagi 12. in 27. člena zakona o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 110/02, 8/03 - popr.; v nadaljnjem besedilu: ZUreP-1), 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98, 70/00 in 51/02) ter 30. člena statuta Občine Hajdina (Uradni vestnik Mestne občine Ptuj, št. 2/99, Uradni list RS, št. 109/99, 12/01, 90/02, 16/03) je župan Občine Hajdina dne 3. 6. 2003, sprejel
P R O G R A M P R I P R A V E
lokacijskega načrta za ureditveno območje Zgornja Hajdina P10-S8/1
1. člen
(cilj in predmet prostorskega izvedbenega akta)
Cilj je pridobiti lokacijski načrt za ureditveno območje P10-S8/1 Zgornja Hajdina, ki bo omogočil kompleksno poslovno-stanovanjsko izgradnjo tega območja, s površino ca. 1,22 ha (v nadaljnjem besedilu: LN).
S tem programom se podrobneje določijo:
– vsebina in obseg LN,
– nosilci urejanja prostora, ki sodelujejo pri pripravi LN,
– način njihovega sodelovanja oziroma naloge in obveznosti, ki jih morajo pri tem opraviti,
– roki za posamezne faze za pripravo LN,
– sredstva, potrebna za njihovo pripravo,
– nosilci strokovnih aktivnosti priprave LN, in način izbora načrtovalca.
2. člen
(ocena stanja, razlogi in pravna podlaga za pripravo LN)
Ocena stanja:
V prostorskih sestavinah družbenega plana za območje Občine Hajdina je opredeljeno ureditveno območje z oznako P10-S8/1. Gradnje v tem območju bo urejal lokacijski načrt.
Programske zasnove, izdelane za območje P10-S8/1, so sprejete in objavljene v sklopu odloka o spremembah in dopolnitvah prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega družbenega plana za območje Občine Hajdina za: – odsek hitre ceste Hajdina-Ormož na območju Občine Hajdina; – območje poselitve v naselju Zg. Hajdina; – območje za šport in rekreacijo v naselju Zg. Hajdina (Uradni list RS, št. 45/03).
Razlogi za pripravo LN:
Naselje Hajdina je novo občinsko in upravno središče, ki šele pridobiva svojo podobo. Prostorsko razpršene so individualne stanovanjske zgradbe, ki pa so praviloma grupirane na posameznih za tovrstno pozidavo ugodnih lokacijah. Dokaj utesnjen pa je del naselja Zgornja Hajdina s cerkvijo, trgovino in sedanjo občinsko upravno zgradbo.
Zaradi dejanske utesnjenosti je predvidena prostorska širitev (selitev) upravnih in poslovnih dejavnosti na prosta zemljišča, v neposredno bližino sedanjega središča. Ali naj bo ob tem del programa v obstoječih zgradbah (na primer: dom upokojencev) tudi prenešen na spremenjeno lokacijo, bo pokazala šele podrobnejša študija. S tem bi se, z odstranitvijo nekaterih obstoječih zgradb, lahko na pridobljenem prostoru oblikovalo ustrezno središče naselja. Le-to bi s svojim usklajenim izgledom in ustrezno definirano funkcijo za daljši čas pokrilo potrebe krajanov in ostalih uporabnikov. Predvidena etažnost poslovne zgradbe je (K)+ P +1N+M.
Pri zasnovi območja je odločujoča bližina sedanjega vaškega središča. S preselitvijo občinskih služb na bližnjo lokacijo bi torej poudarili tako sožitje obstoječega (cerkev) z zahtevami novega občinskega centra.
Variantne strokovne idejne rešitve je pridobil investitor gradnje že v letu 2002.
Pravna podlaga za sprejem LN:
Sprejem prostorskega izvedbenega akta poteka po predpisanem postopku.
Zato se LN pripravi skladno z določili ZUreP-1 (Uradni list RS, št. 110/02, 8/03 – popr.) in skladno z določili navodila o vsebini posebnih strokovnih podlag in o vsebini prostorskih izvedbenih aktov (Uradni list SRS, št. 14/85).
3. člen
(predmet in programska izhodišča LN)
Predmet tega LN je izdelava, v skladu z veljavno zakonodajo, za ureditveno območje P10-S8/1 Zgornja Hajdina, takšnega prostorskega akta, da bo možna izdaja lokacijske informacije za gradnjo poslovno-stanovanjske stavbe in morebitnih spremljajočih objektov, na podlagi katere bo investitor oziroma projektant pridobil pogoje za izdelavo projektne dokumentacije, ki se nanašajo na skladnost objekta s prostorskim aktom.
Programska izhodišča investitorja in smernice za urbanistično oblikovanje mikrolokacije posameznih objektov oziroma celotnega kompleksa so podane in zastavljene v idejni rešitvi, ki je bila pridobljena z investitorjevim neposrednim naročilom še v letu 2002.
Kot ena izmed podlag za izdelavo tega programa priprave so tudi pridobljena priporočila, usmeritve in legitimni interesi s 1. prostorske konference, glede priprave predvidene prostorske ureditve. Konferenca je bila izvedena dne 26. 5. 2003, udeležili pa so se je predstavniki lokalne skupnosti, gospodarstva, interesnih združenj ter organizirane javnosti.
LN mora zajemati vse sestavine in priloge, ki so navedene v določilih 73. člena ZUreP-1. Torej morajo vsebovati:
– prikaz ureditvenega območja LN;
– usmeritev načrtovane ureditve v prostor s prikazom vplivov in povezav prostorske ureditve s sosednjimi območji;
– načrt parcelacije;
– zasnovo projektnih rešitev prometne, energetske vodovodne in druge komunalne infrastrukture območja z obveznostmi priključevanja nanjo, in prikazom morebitnih odstopanj od že izvedene infrastrukture;
– morebitno etapnost ter posebne pogoje in zahteve pri izvajanju načrta, če se zanje pokaže potreba;
– rešitve in ukrepe za varovanje okolja, ohranjanje naravne in kulturne dediščine, če je na tem območju evidentirana;
– rešitve in ukrepe za obrambo ter za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami.
LN mora vsebovati tudi tiste priloge, ki so definirane v 73. členu, v 44. členu, v 23. členu in 139. členu ZUreP-1. Torej bo moral vsebovati nasledne obvezne priloge:
– povzetek za javnost;
– izvleček iz strateškega prostorskega akta (sedaj je to še veljaven dolgoročni in srednjeročni plan Občine Hajdina;
– obrazložitev in utemeljitev LN;
– strokovne podlage, na katerih temeljijo in rešitve LN;
– seznam drugih (=sektorskih) aktov in predpisov, ki so bili pri pripravi LN upoštevani, z njihovimi povzetki, ki se nanašajo na vsebino obravnavanega LN;
– pridobljene smernice in mnenja za načrtovanje predvidene prostorske ureditve, ki jih podajo pristojni nosilci urejanja prostora;
– celoten spis postopka in sprejemanja LN;
– seznam sprejetih aktov o zavarovanju in oceno stroškov za izvedbo LN.
Obenem je obvezna priloga tudi program opremljanja zemljišč s komunalno infrastrukturo s tem, da se program izdela na podlagi LN in v soodvisnosti od sosednjih območij pozidave.
Načrtovalec LN mora predati pripravljalcu, skupni občinski upravi, tri kompletirane izvode sprejetega prostorskega akta.
Po en izvod sprejetega LN bo predan:
– krajevno pristojni upravni enoti (RS UE Ptuj, Oddelek za okolje in prostor) in
– pristojnim inšpekcijskim službam, en izvod pa bo hranjen na skupni občinski upravi, kjer bo akt na vpogled dostopen javnosti.
Obenem je potrebno celoten LN s prilogami predati v digitalni obliki – CD, tako tekstualni kot grafični del.
4. člen
(okvirno ureditveno območje LN)
ZN se pripravi za območje P10-S8/1 Zgornja Hajdina, in v obsegu obodne parcelacije, kot je navedena v objavljenih programskih zasnovah.
5. člen
(nosilci urejanja prostora, ki dajejo smernice in mnenja ter drugi udeleženci, ki bodo sodelovali pri pripravi LN)
Pripravljalec oziroma nosilec strokovnih aktivnosti pri pripravi LN sta Občina Hajdina in skupna občinska uprava, Mestni trg 1, Ptuj.
Pobudnik gradnje oziroma posega v prostor je Občina Hajdina.
Investitor gradnje oziroma posegov v prostor je Občina Hajdina.
Pripravljalec po sprejemu tega programa priprave pozove pristojne nosilce urejanja prostora da podajo v roku 30 dni smernice za načrtovanje predvidene prostorske ureditve. Nosilci urejanja prostora dobijo ob pozivu tudi sprejeti program priprave LN za obravnavano območje.
V primeru, da nosilci urejanja prostora v 30 dneh po prejemu poziva ne bodo podali smernic, se bo v skladu z določili 29. člena ZUreP-1 štelo, da smernic nimajo. V primeru, da smernice nekaterih nosilcev urejanja prostora ne bodo podane, mora načrtovalec LN kljub temu upoštevati vse veljavne predpise in druge pravne akte.
Pristojni nosilci urejanja prostora za izdajo smernic, za pripravo LN, so:
– Agencija RS za okolje, izpostava Maribor, Krekova ulica 17, Maribor;
– Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije, območna enota Maribor, Slomškov trg 6, Maribor;
– Elektro Maribor, poslovna enota Ptuj, Ormoška cesta 26/a, Ptuj;
– Občina Hajdina (za področje prometa, za občinske ceste);
– Ministrstvo za zdravje, Zdravstveni inšpektorat RS, Enota Ptuj, Prešernova ulica 29, Ptuj;
– Ministrstvo za obrambo, Inšpektorat RS za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami, izpostava Ptuj, Slomškova ulica 10, Ptuj;
– Komunalno podjetje Ptuj, Žnidaričevo nabrežje 3, Ptuj;
– KATV operater;
– Telekom Slovenije, Poslovna enota Maribor, Titova cesta 38, Maribor.
Kolikor se pri pridobivanju smernic ugotovi, da jih je potrebno pridobiti tudi še od drugih nosilcev urejanja prostora, se le-te pridobijo v tem istem postopku pridobivanja.
6. člen
(seznam potrebnih strokovnih podlag in način pridobitve strokovnih rešitev)
Strokovne idejne rešitve za izgradnjo kompleksa so izdelane tako, da sta bila zanje podlaga in osnovno izhodišče za izdelavo LN pridobljeni idejni projekt z variantnimi arhitekturnimi rešitvami pozidave območja, s pripadajočo zunanjo ureditvijo.
Investitor lahko posreduje natančne podatke projektanta idejne urbanistične in arhitekturne zasnove objektov kompleksa na obravnavanem območju.
Druga gradiva, ki jih je potrebno upoštevati pri izdelavi LN, so:
– obstoječa dokumentacija in dejansko stanje komunalnih vodov in naprav v širšem delu območja. S podatki razpolagajo upravljalci posameznih infrastrukturnih objektov,
– menje službe mestnega arhitekta k urbanistični postavitvi in oblikovni zasnovi predvidene pozidave.
7. člen
(pridobitev geodetskih podlag)
Geodetske podlage za izdelavo LN si je izdelovalec dolžan pridobiti na Geodetski upravi RS, Območni geodetska upravi in izpostavi Ptuj, Krempljeva ulica 2, Ptuj.
8. člen
(potek in roki za pripravo LN)
Roki priprave in sprejemanja LN:
Prva prostorska konferenca je bila s svojimi priporočili podlaga za dokončno oblikovanje in sprejem tega programa priprave.
Pridobitev smernic za načrtovanje:
Pripravljalec LN takoj po sprejetju programa priprave pozove pristojne nosilce urejanja prostora, navedene v 5. členu tega programa, da v roku 30 dni podajo svoje smernice za načrtovanje predvidene strokovne rešitve. K pozivu se priloži ta program priprave in kopije izbranega idejnega projekta kompleksa in urbanistične zasnove (junij 2003).
Zbiranje ponudb:
Za izbiro izdelovalca LN se izvede postopek zbiranja ponudb po zakonu o javnih naročilih. Izdelovalec LN mora biti strokovna organizacija, ki je registrirana za opravljanje tehnično strokovnih nalog v zvezi z urbanističnim načrtovanjem v skladu z veljavno zakonodajo.
Izdelovalca izbere naročnik; z izborom izvajalca pa mora soglašati pripravljalec.
Izdelava osnutka LN:
Izdelovalec bo izdelal osnutek LN – najkasneje v roku 20 delovnih dni od dneva podpisa pogodbe, in ga dostavil skupni občinski upravi (junij 2003).
Druga prostorska konferenca:
Najmanj 14 dni pred javno razgrnitvijo osnutka LN, pripravljalec skliče in vodi zbor druge prostorske konference, na kateri se ugotovi, ali so priporočila s prve prostorske konference upoštevana v pripravljenem osnutku (julij 2003).
Župan sprejme sklep o javni razgrnitvi osnutka LN.
Javna razgrnitev in javna obravnava:
Osnutek LN se javno razgrne za obdobje 30 dni (julij, avgust 2003).
V času javne razgrnitve se izvede javna razprava o osnutku LN. Občani, organi in organizacije, krajevne skupnosti ter drugi zainteresirani oziroma prizadeti lahko dajo pisne pripombe in predloge v času trajanja javne razgrnitve. Rok za dajanje pripomb poteče s potekom javne razgrnitve.
Predlog strokovnih stališč in odgovorov na pripombe in predloge, podane v času javne razgrnitve, pripravi izdelovalec LN, v sodelovanju s strokovnimi službami Mestne občine Ptuj, skupne občinske uprave, pristojnimi inštitucijami in investitorjem.
Rok za pripravo predloga stališč in odgovorov na pripombe in predloge, podane v času javne razgrnitve, je 15 dni po končani javni razgrnitvi (avgust 2003).
Predlog stališč in odgovorov obravnava pristojni Odbor za okolje, prostor in gospodarsko infrastrukturo pri Občinskem svetu občine Hajdina in zavzame do njih svoja stališča (avgust 2003).
Izdelava dopolnjenega predloga LN in pridobitev mnenj:
Izdelovalec izdela dopolnjen predlog LN v 8 dneh.
Pripravljalec LN pozove nosilce urejanja prostora, določene v 5. členu tega programa priprave, da podajo mnenje k dopolnjenemu predlogu LN. Mnenje morajo podati najkasneje 30 dni od dneva poziva (september 2003).
Prva obravnava na OS Občine Hajdina
Dopolnjen predlog LN, skupaj s soglasji in mnenji ter priporočili obeh prostorskih konferenc, posreduje župan v sprejem Občinskemu svetu občine Hajdina v prvo obravnavo. Hkrati se potrdijo odgovori na pripombe iz javne razgrnitve in javne razprave. V primeru ponovnih predlogov korekcij osnutka LN na občinskem svetu, izdelovalec dopolni predlog LN tako, da upošteva potrjene pripombe (september, oktober 2003).
Druga obravnava na OS Občine Hajdina in sprejetje odloka
Na predlog župana Občinski svet občine Hajdina obravnava in sprejme v drugi obravnavi usklajen dopolnjen predlog LN z odlokom (oktober 2003).
Odlok se objavi v Uradnem listu RS (oktober 2003).
9. člen
(obveznosti v zvezi s financiranjem LN)
Stroške izdelave ter soglasij LN krije naročnik.
10. člen
(končna določba)
Ta program priprave se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in začne veljati naslednji dan po objavi.
Št. 350-05-7/03
Hajdina, dne 3. junija 2003.
Župan
Občine Hajdina
Radoslav Simonič l. r.